Kipróbáltuk az új Swiftet

Suzuki Swift menetpróba

  2010. június 22. - Stump András Címkék: vélemény suzuki swift

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Egy gondolat a távol-keleti dizájntrendekről
2015-06-09 13:14:30

Ma reggel láttam egy fess Kia Opirust, és ez jutott róla eszembe: Miután kimerengtem magam, találtam az

Lada? BMW? Toyota? Jól megvannak egymással
2015-04-25 14:05:19

Amikor meglátod a hőerőművet, akkor kell figyelni, ott van jobbra a Brezova Gokartland. Nekünk még hajnal van

Olcsón vettem, drága lett
2015-03-15 07:27:33

Úgy ültem neki az első galantos posztomnak , hogy megírom a sztorit az autóvásárlás első pajzán

Lopni megy a Nissan
2015-03-04 18:48:48

Vissza kell szívnom, amit néhány hete, a GT-R LM Nismo, a.k.a. száguldó tacskó bemutatója után írtam a Nissan

DSC 3650

Ami jó, ahhoz nem szabad hozzányúlni – gondolhatták a japánok, és a dizájn helyett ráfeküdtek a technikára. Ritka ez a hozzáállás manapság, de dicséretes.

Vélemények az azonos című írásunkról.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr682100649

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

waffen55 2010.06.22. 18:03:06

@Normális vagyok? (Csak a bajt hozom magammal): kérdés h meddig szeretnéd megtartani - mert ha azt akarod h "kirohadjon alólad" (persze ésszerű keretek között akkor hajrá! Vettem én már új autót is használtat is mindnek megvolt a magyarázata és egyikkel sem buktam. Még 1 példa ha valaki mint pl. én évi 100000-et megy vagy többet akkor érdemes újat venni persze akinek egyben munkaeszköz annál szokott ez összejönni.

Normális vagyok? 2010.06.22. 18:08:35

@waffen55: Hát több időt jósolok neki mint a mostani Swiftemnek, ezt 2,5 éve használom, amióta megszereztem a jogsit, amolyan tanuló kocsi számomra, szeretem is, hiányozni is fog, de szeretnék továbblépni, amíg lehet (tudom kicsit mindig pesszimistább vagyok a kelleténél). De igazából nincs meghatározva, mindenesetre nem cserélgetem olyan sűrűn mint a telefonjaimat (fél évente :D) Ja és Casco-t mindenképp kötök az újra.

waffen55 2010.06.22. 18:10:24

@martinov: Mint erős dohányos gratulálok neked! mondjuk én inkább többet dolgozok de a mérgemről nem mondanék le.
Hitel! Nos volt itt már olyan törlesztő is 98 körül amikor közel 40%-os volt a törlesztő én akkor vettem 1 forró új transitot (még a beugróra sem volt pénzem úgy sikerült megegyeznem h a beugró fennmaradó részét az első törlesztővel egyidőben fizetem be), de kidolgozta az árát édesipari cuccot gyártottam és be is jött (a titok az, hogy nem kell kilopni belőle az anyagot és akkor mindenki ezt veszi). :)))

martinov 2010.06.22. 18:12:49

@Normális vagyok? (Csak a bajt hozom magammal): Ki mire, ha maradnak ilyenek az utak én a swiftet NIVA-ra fogom cserélni... azt is átalakítom etanolosra oszt hajrá! :-)

martinov 2010.06.22. 18:14:52

@waffen55: Örülök hogy bejött a biznisz! A bagóhoz nem kell gratulálni, sajnos egy év után visszaszoktam. Most magam töltöm a cigit, így legalább fele annyiba jön ki...

kran72 2010.06.22. 19:09:01

1993-ban vettem új Swiftet ami második tulajdonosánál még mindig fut.Egy évesen katalizátor csere anyaghibából kifolyólag,garanciában.Hat évesen a zár beesett az ajtóba.Akkumulátor 6 évet bírt,de nem ezek miatt nem sírom vissza.Hanem a rugózás illetve a hiánya miatt,a zörgő beltér és a fapados kivitel miatt.Maximálisan egyet értek azzal a kijelentéssel,hogy a Suzuki a modern ember Trabantja,SEMMI TÖBB!Nem családi autó,nem sport kocsi.Viszont egy okos árral megérheti az árát.Ha valakinek nincs sok pénze autóra,inkább ajánlanám megvételre egy Suzukit mint egy visszapörgetett km órájú nagyobb autót.

Érdekes 2010.06.22. 19:19:53

@kran72: Te se ültél még sportba :) a régi swiftek meg a 90es évek trabantja, inkább.mondjuk azt :)

martinov 2010.06.22. 19:27:31

@Érdekes: Azért a 90-es években még elég drága volt a swift...

Érdekes 2010.06.22. 19:27:33

@Normális vagyok? (Csak a bajt hozom magammal): Hát nem tudom, ha neked lennék akkor tuti, hogy a kifutó tipusból vennék olcsón...és majd az EZT KÖVETŐ swiftet venném meg.
Mert a kifutóból is lehet szépet csinálni :) ez egy facelift..Bár a belseje azért át lett faragva rendesen.Azért talán érdemes, de külsőre semmi érdemleges.Sőt a seggét szerintem el is cseszték kicsit..ezzel a megánosítással :S

Nah szóval visszatérve..bár nem használtat, hiába mondják, hogy jaj féláron..de cseszheted, ha bankos volt, és szét van lopva vagy hidegen szarrá hajtották vagy az első 1-2 ezer km-en..motor csere, ez meg az csere, idő pénz etc etc etc.
Használt autót, csak ismert előélettel vennék, az egyszer fix.

Sógun 2010.06.22. 19:45:45

Gyönyörű kisautó. Kategória társai:
Opel Corsa, Renault Clio, VW Polo. Skoda Fabia. Nagyobb kategóriáju autókhoz dőreség hasonlítgatni. Kisautók között a legjobb. A felsoroltak közül biztos hogy a Swiftet választanám. Szép a belső tere, szerintem korrekt ebben a kategoriában. A lelke megmaradt Japánnak. A sportos jellegét szerencsére meghagyták, dinamikus kis autó maradt.
Mint amit a neve is jelent: Swift (fürge)
Lassan hungarikummá válik. Nem szégyenkezhetünk e miatt, mert jól végzi a dolgát. Huj huj hajrá!
(A fentebbi kommentekben látom hogy már a 7-es BMW-sek is számon tartják a képességeit a kis Swiftnek.) Dávid és Góliát szindróma.
Ez mindenképpen elismerés!)

lacza87 (törölt) 2010.06.22. 20:18:59

@CSÖRR-CSI££: @F/:
A régi swiftnél 4 évig ment szériába ergy bizonyos tűzálló anyaggal(ammónium-bromid?) kezelt csomagtérkárpit, ami a rögzítő patentoktól kiindulva rohasztotta a lemezt, visszahívási akció keretében kb. egy évig javították.

lacza87 (törölt) 2010.06.22. 20:21:41

@lacza87: régi= a tárgyalt facelift előtti

gigabursch 2010.06.22. 20:34:32

Tetszeni tetszik, de szvsz újonnan egy ilyen kategóriájú kocsi nem ér többet másfél millánál.

Ha annyi lenne, vsz. vennék, de ennyiért nem

lábaska 2010.06.22. 20:35:12

2006-ban vettem egy 2000-es évjáratú SWIFT GL-t.Előtte"boldog" Polski, Trabant(2,4 ütemű)tulaj voltam.ez az autó lett a menyország!Azóta 1 db fékjavítás, 2 akkumulátorcsere(az előző tulaj 35 amperórást rakott bele??), 2 műszaki vizsga meg az olajcsere volt.Kell ennél olcsóbban fenntartható autó?

martinov 2010.06.22. 20:38:24

@lábaska: Na ugye, hasonló tapasztalatok vannak nálam is!

CSÖRR-CSI££ 2010.06.22. 20:52:33

@lacza87:
Igen, hallottam róla, de én a mégrégebbi, a kilencvenes évek Swiftjeiről szóltam. A kortársaihoz képest nagyon nem volt jellemző a rozsda. A vele egyidőben készült Corsák, Astrák pár év után spontán elkezdtek rügyezni.
A tűzálló anyaggal elkövetett baki -szvsz- nem azonos egy autó általánosan értelmezett rohadékonyságával.

esef 2010.06.22. 21:19:28

@lábaska:
Gyárilag ilyen csirke akksival szerelték, asszem mutteréban ('99.es, fehér, glx) is 35Ah-s van. Az utolsó évjáratok kaptak komolyabbat.

esef 2010.06.22. 21:21:52

@Sógun:
Azért 1000x inkább kellene egy Clio Williams (neadjisten egy V6) mint egy Swift Sport...

csiky944 2010.06.22. 21:23:56

fos volt az előző is,ezen sem sikerült változtatni

martinov 2010.06.22. 21:32:59

@esef: Enyémben is 35Ah van, amikor volt benne 2 nagy erősítős fasza HiFi is hibátlanul teljesített a rendszer. Hidegen, melegen egyaránt hibátlan volt az indítózás is! Teljesen felesleges bele nagyobb akku.

papa33 2010.06.22. 21:46:22

Szeretném tudni: melyik konkurenciát érte be a szívó és kipufogóoldali változó szelepvezérléssel?-talán beolvadás előtt még a VW 3 hengeres HTP mociját?
Nos szerintem savanyú a szőlő, mert minden topicon bejön a Suzuki fikázása, hát hogy ne jönne ide be. Ugyanígy a használt-új, szóval ha nincs ki újat vegyen, használt sincs.
Ez a Suz gyönyörű és okés, az sem igaz nem lehet megkülönböztetni: hátsó ajtó felsője hátra nyúlik (mint Splash), nem előre. Belekötni csomagtartóba lehet, mert írta valaki Corsa, Fabia, na pont hogy ezek közelítenek vagy meg is van a 300 liter, de technikában asszem messze vezet, meg tartok tőle az ára...
Ja, nekünk is, alapból is, fapadon a 6 légzsák meg a hátsó tárcsafék????

swt (törölt) 2010.06.22. 21:52:12

@papa33: A 6 legzsakert csokolj kezet az NCAP-nak, a hatso tarcsafekert pedig az EU-nak, amiert kotelezove tette az ESP-t.

Astra király 2010.06.22. 22:06:15

Hát tetszik ez az uj suzuki! 7 lufi és akár esp is remek! Kiváncsi leszek az árára. Mondjuk egy Apukás octavia mellé nyukának simán eltudom képzelni. Amugy meg az astrához való hasonlitgatás elég durva volt. Elismerem hogy a H astra meg a G astra nem nagy durranás de legalább jo auto. Az F astra mega a királyság. A J astrát vezettem nem rég és elég klafa gép erről enyit! Hajrá suzuki és több biztosnségos suzukit az utakra és akor már nem kell mindenkinek daciát venni! :)

Sógun 2010.06.22. 22:29:25

@esef: Természetesen neked az jön be.
Semmi gond.

w a s d 2010.06.22. 22:39:35

@papa33: "de technikában asszem messze vezet"

Inkább az egy szinten van szerintem a helyes kifejezés.

w a s d 2010.06.22. 22:41:12

@F/: Vagy ha annyira vezet, kíváncsi lennék a példákra, hogy miben kerül a kategóriatársak fölé?

papa33 2010.06.22. 23:04:46

@F/: még egyszer: Peu 106,206,RClio, Fabis,Polo, melyikben van dupla VVT motor, ESP, 7 légzsák, hátul tárcsafék és kilencvenvalahány lóerő alapban? (azt az alapot meglátjuk persze). Sebességfüggő elektronikus szervokormány, stb.

nikó 78 2010.06.22. 23:04:49

Nem tudom a régi-újjal mi a helyzet,egyik rokonnak van egy 1.5-ös,újjan vette, terelgeti is szépen, nem panaszkodott mége eddig,80000 körül van benne.Nekem csak az első magyarral vannak tapasztalataim, 17 évnyi.Én csak annyit tudnék hozzáfűzni,hogy a seggemet verném a földhöz,ha a többi külömböző márkájú autóval ami ez alatt a 17 év alatt megfordult a családban,csak annyi baj lett volna mint a szwiftel.Pl soha nem volt még szükség futóműállításra 190000-nél tartunk.A februári műszakira kell kicserélnem a gyári gömbfelyeket,de csak azért, mert kezd róluk lemálani a gumi.

csiky944 2010.06.22. 23:09:18

@papa33: ez gyönyörű? jézusom

w a s d 2010.06.22. 23:54:07

@papa33:
Sok légzsákot, ESP- t, hátsó tárcsaféket, 90-100 LE- t bármelyikhez lehet kapni, legfeljebb van olcsóbb változat is.

(Swift GLX AC CD jelenleg listaáron ~3,4 millió!)

Érdekes 2010.06.23. 01:43:47

@F/: Csak biztonság (legfőképp előzés) szempontjából nem mindegy éppen, hogy 150 kilóval nehezebb és 20-30LE-vel gyengébb autóval kell-e megkezdeni...

Karpathy · http://artofmax.com/ 2010.06.23. 03:37:42

Volt első generációs szuzink, tizenévesen beleestem vele egy tükörjeges kanyarba, addig összesen lengéscsillapítót, fékbetétet, akksit, szíjat és olajat cseréltünk rajta. Utolsó évben padlógáz Bp-Balatont legkisebb melegedés vagy jajgatás nélkül tűrte, és akkor még nem beszéltem a boyracer korszak éveiről:). Offroad kivételével mindent kapott, amit autó kaphat. Remek kis kocsi volt. A műszaki tartalmát ma is kérném, a formája meg akkor se tetszett.
Presztízsjankók kíméljenek, nekik tessék szépen beülni nullkilométeres presztízsautóba, és onnan jól lenézni Suzukit.

w a s d 2010.06.23. 08:34:56

@Érdekes: De ott a többiből is az ilyen erős változat, akinek kell, megveheti. Aki meg ki se mozdul a városból a kocsijával, annak meg lehet, elég az egy literes Corsa, ami a gyári adat szerint az 1200- es Ladával, meg a 120- as Škodával versenyezhet.

És akkor még ott van egy régi totalcaros összehasonlító teszt, ahol a 75 LE- s Ibiza a rugalmassági teszten vagy 10 másodpercet adott a többieknek, a Swiftnek is (és a Swiftet megverték még az 1,1- es alapmotorosok is ebben):

totalcar.hu/tesztek/otkicsi/2/#szoveg

swt (törölt) 2010.06.23. 08:51:21

@F/: 2011 novembere utan nem fog az EU tipusengedelyt kiadni ESP nelkuli autokra, tehat ha akarsz sem fogsz tudni ESP es negy tarcsafek nelkul autot venni. Oldallegzsak hianya is egyre ritkabb, mar egy 207ben es egy Poloban is alap. A VVT szubjektiv, en jobban orulnek egy olyan motornak, amit nem kell szarra porgetni.

Jo a package, amit a Suzi osszeallitott, es rengetegen fogjak venni, de azert ne essunk hanyatt olyan felszereltsegektol, amik nelkul nemhogy az autot nem veszik meg, de lassan forgalomba se hozhatod.

sipike78 · http://www.szabolcsswift.hu 2010.06.23. 08:58:14

"És akkor még ott van egy régi totalcaros összehasonlító teszt, ahol a 75 LE- s Ibiza a rugalmassági teszten vagy 10 másodpercet adott a többieknek, a Swiftnek is"

Ej, jó lennél politikusnak. :) A szöveg első részét elegánsan elhagytad: "Gyorsulásban, végsebességben és fékútban is a Swift bizonyult a legjobbnak."

De volt ám ilyen is...

totalcar.hu/tesztek/2010/06/03/a_nagy_meccs_1016_loero_a_palyan/

Barátaim a minap körözgettek a Kakucs Ringen, rövid összefoglaló:

Kivonatolva, Kakucs Ring-i köridők:
51 s Honda Civic Type R (201 le)
50,5s Mazda 3 MPS (260 le)
49,3s Ford Focus RS (305 le)
48,5s Renault Megane RS (250 le)

48,5s Suzuki Swift sohc16V (RÉGI SWIFT!)

Jó, elismerem, a Suzuki már nem úgy állt oda, ahogy a futószalagról legördült, de, bizony ilyen sok tartalék van benne.

Ne tessenek lenézni a kicsit.

sipike78 · http://www.szabolcsswift.hu 2010.06.23. 09:01:08

a törésteszt, ESP, FBI, EKG meg lófaszt sem ér, ha a baromállatja nem köti be az övet

a múlt héten borult itt egy százcsillagos, csak épp az utas szart az övre, szépen ki is esett az ablakon, és agyonnyomta a kocsi

swt (törölt) 2010.06.23. 09:02:29

@sipike78: "Jó, elismerem, a Suzuki már nem úgy állt oda, ahogy a futószalagról legördült"

Akkor meg mirol beszelunk?

Egyebkent nem a Swift valt ki ellenerzeseket, hanem azok az utodottek, akik azt hiszik, hogy ez egy Porsche.

w a s d 2010.06.23. 09:07:10

@sipike78:
Az előzés, amit mint probléma, felhozott valaki, nem a végsebességtől függ általában, és nem a fékezésre hasonlít, nem is az állórajtos gyorsulásra, hanem a rugalmasság mérésére. Ezért hoztam föl példának.

Továbbra sem mondom, hogy rossz ez a Swift, de hogy magasan a konkurencia felett lenne technikailag, ahogy azt az előbb olvashattuk, az erős túlzás.

martinov 2010.06.23. 09:09:24

@sipike78: Igen, de lehet hogy egy kevesebb csillagosban akkor is meghal ha be van kötve... Meghalni bármiben lehet, a csillag nem garancia a túlélésre, csak nagyobb esély...

swt (törölt) 2010.06.23. 09:16:40

@sipike78: "a törésteszt, ESP, FBI, EKG meg lófaszt sem ér, ha a baromállatja nem köti be az övet"

A hulyeseg ellen semmi nem ved. Aki bekoti, azt meg megvedi. De mit is akarsz mondani tulajdonkeppen?

sipike78 · http://www.szabolcsswift.hu 2010.06.23. 09:20:05

@swt: Csak arra szerettem volna felhívni a figyelmet, hogy mi mennyit ér. Mert hogy írkálják itt páran, hogy ez meg az nem ér annyit, amennyiért kínálja a gyár. A fent felsorolt többszáz lóerős autók árát vessük már össze a barátom kb. félmilliót érő suzukijával, ami még teljesen forgalomképes, nincs belőle kiszerelve semmi, nincs becsövezve stb. Csak motor- és futóműoptimalizáláson esett át. Ennyi.

@F/: "Az előzés, amit mint probléma, felhozott valaki, nem a végsebességtől függ általában, és nem a fékezésre hasonlít, nem is az állórajtos gyorsulásra, hanem a rugalmasság mérésére. Ezért hoztam föl példának."

A Seat motorja és nyomatéka egyaránt nagyobb, mint a Suzukié. Előzéskor pedig ezeknél a motoroknál amúgy is illik (sőt, erősen ajánlott) visszaváltani.

@martinov: Ha majd a rendőrség vagy a KSH veszi a fáradságot, hogy egy normális statisztikát összeállítson végre, akkor elhiszem. Persze, a józan ész a te állításod felé hajlik inkább, de a józan ész sajna gyakran olyan hiteles, mint a popóméter a tuningolt autóban. :)

Tényleg érdekelne, hogy forgalomban lévő járművek száma / közlekedési balesetek / halállal és/vagy maradandó személyi sérüléssel járó esetek tekintetében történt-e változás.

swt (törölt) 2010.06.23. 09:25:00

@sipike78: "Csak arra szerettem volna felhívni a figyelmet, hogy mi mennyit ér."

Ezzel a logikaval a Suzi 4 tarcsafekje se er semmit, ha nem hasznaljak.

"Mert hogy írkálják itt páran, hogy ez meg az nem ér annyit, amennyiért kínálja a gyár."

F/ szajabol mondjuk pont nem hangzott el ilyesmi, nem ertem, hogy jon ez ide. Ha pedig akad ra vevo, akkor nyilvan er annyit amennyit kernek erte. Ezt nem a forumharcosok fogjak eldonteni, hanem a fizeto ugyfelek.

sipike78 · http://www.szabolcsswift.hu 2010.06.23. 09:25:55

@swt: Igazad van. Egy másik szálat kezdtem el cincálni, az EU-s normákkal kapcsolatban.

Kötelezővé tesznek mindenféle buziságot, de HAZUGSÁG az egész, és ez emberéleteket jelent. Itt a pár hete történt baleset, amiben 4 fiatal ment ripityára. Kb. 140-160-nal mentek neki a fának, az autóból talán két felni maradt épen, a maradék talán egy nagyobb hűtő dobozába belefért volna.

Törésteszt, fékpróba 50-60-nal? Parasztvakítás.

Bizonyára a szakértők igyekeznek majd megcáfolni. Sajna, az élet, a hírek, a rehabilitációs osztály és a hullaház nem igazán EU-kompatibilisek. Vajon miért? Lehet, nem olvasnak autós magazint.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.06.23. 09:31:19

@sipike78: Azért az emberi hülyeséget nem lehet kizárni.

Magyarországon hol lehet 140-nel menni? Elméletileg sehol.
Ennyi.
Meg kéne értetni a sofőrökkel, hogy a sbességhatárok nem baszogatásból vannak kitalálva.

swt (törölt) 2010.06.23. 09:32:10

@sipike78: Ha valakmelyik idiota fekezes nelkul 140-160nal nekirongyol egy fanak, szinte biztos hogy kinyiffan, barmilyen autoban (bizonyos lassulas felett krumplipure lesz a belso szerveidbol, mindegy milyen karosszeria vesz korul). A balesetek tulnyomo tobbsege nem ilyen, hasznaljak a feket, a tipikus utkozesi sebesseg pont az az 50-60, amivel az NCAP tesztel. Olvasgass egy kicsit a temaban, es ki fogod rohogni azokat a hulyesegeket, amivel a kornyezeted traktal teged.

sipike78 · http://www.szabolcsswift.hu 2010.06.23. 09:34:08

@swt: "Ha pedig akad ra vevo, akkor nyilvan er annyit amennyit kernek erte. Ezt nem a forumharcosok fogjak eldonteni, hanem a fizeto ugyfelek."

Hát igen, ez a piac egyes számú törvénye. De szerintem nem elhanyagolható mértékben befolyásolják a totalcaron és még pár közösségi fórumon leírtak a döntési folyamatot.

Kolléganőm épp tegnap mondta, hogy a régi autóját (régi Fiesta) le akarja cserélni, mert csak ebben az évebn 250 ezret költött szervizre. Kérdem, mire cseréli? Suzuki Splashre.

Kérdem, miért pont arra?
Mert az tetszik neki, meg a Suzukinál kedvezően beszámítják a régit.

Poénból mondtam, hogy ne vegyen Splasht, mert az nem jó.

Egyből elbizonytalanodott, pedig halvány gőzöm sincs arról, milyen a Splash. :)

A férje pl. bele volt buzulva az ufo Civicbe, megvette, egy hónap múlva saját hibájából összetörte, ott sipákolt, hogy milyen kurva drága volt hozzá minden.

Te akartad. :)

Amúgy igaza van, ha csak egy hónapig felhőtlenül örülhetett egy régi vágya teljesülésének, már megérte.

sipike78 · http://www.szabolcsswift.hu 2010.06.23. 09:39:19

@ColT: Magyarországon hol lehet 140-nel menni? Elméletileg sehol.
Ennyi."

Ez tetszik. És mennyivel bír menni a legpapírabb papírkocsi is? Ennyi.

Ez kb. olyan, mint az a törvény, hogy 18 éven aluliak nem vásárolhatnak dohányárut és szeszesitalt. De a fogyasztást nem tiltja a törvény. :)

@swt: Az a környezetem, aki traktál, jelesül a barátnőm, aki balesetes embereket próbál talpra állítani, miután a dokik több órás műtéttel összelegózzák őket. És hidd el, a suzuki/más autó arány messze nem érvényesül a "cégnél".

sipike78 · http://www.szabolcsswift.hu 2010.06.23. 09:47:40

Jó, tudom, erre majd jön a riposzt, hogy más autóban nem élték túl, így nem is kell velük foglalkozni.

Ez is igaz.

onefm.hu · http://www.onefm.hu 2010.06.23. 09:56:14

Az első mondatokban azt írja a szerző, hogy "Még a szakavatott szemek is keresgélik az újításokat, hogy biztosak legyenek benne: ez már az új?" - Nem tudom, Én nem érzem magam túl avatottnak, de rögtön észre veszem a különbségeket. Ti nem? Mondjuk aztán látható, végül a cikk író is. Szerintem jó lett. az előző is jó volt. nem nagyon van vetéjtársa. aki fikázza az meg menjen ladával...

sipike78 · http://www.szabolcsswift.hu 2010.06.23. 10:41:47

Na, könyvekből, netről kibányásztam az adatokat. A közúti közlekedési balesetben megsérült emberek ennyi százaléka vesztette életét:

Év Százalék
1970 5,4
1980 6,4
1985 7,9
1990 6,5
1995 6,1
2000 5,3
2005 4,6
2008 3,9
2009 3,5

Tehát 40 év alatt kb. a felére tudták lecsökkenteni az elhalálozás arányát.

sipike78 · http://www.szabolcsswift.hu 2010.06.23. 11:07:25

Ami viszont engem igazol, az a súlyos sérülések arányának minimális csökkenése.

Év Súlyosan megsérült (%)
1980 előttről nincs adatom
1980 34.3
1990 31,2
1995 29,0
1998 27,4
2009 26,7

martinov 2010.06.23. 11:09:41

@ColT: "Meg kéne értetni a sofőrökkel, hogy a sbességhatárok nem baszogatásból vannak kitalálva. " Azért a 30-as táblákat tövestül irtanám ki! Az autó is nagyon utálja, 4-esben dadog, 3-asban meg nehéz megállni hogy ne menjen 40fölé.

Deszkás 2010.06.23. 11:27:17

@martinov: Maruti Dzire néven fut, de itthon SX4 Sedan van helyette.

martinov 2010.06.23. 11:33:10

@Deszkás: Az SX4 sedan jobban is néz ki, de abból sem láttam még itthon élőben egy darabot sem. Mondjuk a régi swiftből is viszonylag későn jelent meg a sedan és elég ritka maradt, legalábbis a többi swifthez képest.

sipike78 · http://www.szabolcsswift.hu 2010.06.23. 11:35:31

@martinov: márpedig épp tegnap hallottam, hogy kerékpárost is szedtek már ki a sorból gyorshajtásért

azt a rengeteg lóvét, amit eddig nem sikerült behajtani a külföldi szabálysértőkön, most rajtunk igyekeznek bepótolni (ezt konkrétan egy rendőrtől tudom, de amúgy is nyílt titok, a rendőrség bevételének elég nagy %-át így KELL biztosítani)

Speedman 2010.06.23. 11:37:18

@sipike78:
Jó lenne, ha a balesetről (ami Nyírpazonynál történt) nem úgy írnál, minta felesleges lenne a törésteszt fékpróba stb. .

Sajnos itt is a rutintalanság volt a baleset okozója. A srác 2 hónapos jogsival előzött 140-160-nal, és az egyik előzésnél kijött egy szintén előzni kívánó autós, amitől megijedt, majd a baloldali patkának ment és utána a jobb oldali árokba csapódott keresztbe sodródva a fának.

Nem is értem miért hozod fel a töréstesztet és a fékpróbát ehhez a balesethez.
Más autóban sem lett volna több esélyük, mert nem ilyen ütközésekre tervezik az autókat.

Deszkás 2010.06.23. 11:45:49

@min: pedig Corsából is van lépcsős.

Deszkás 2010.06.23. 11:47:13

@nas: oszt mivel szerepelt le kiscsillag?

Deszkás 2010.06.23. 11:48:27

@martinov: észre vetted, hogy a piros más mint a többi, mert az fake?

martinov 2010.06.23. 11:50:07

@sipike78: Nem csoda, hisz így minimális munkával rengeteg lóvé jön be. Kiállnak egy jól választott helyre a háromlábú szörnnyel és percek alatt vagyonok folynak be.

martinov 2010.06.23. 11:52:35

@Speedman: Na pont az ilyenek miatt tenném kötelezővé a vezetéstechnikai tanpályát a jogosítvány megszerzéséhez. Az autó határhelyzetben való magabiztos kezelése a különbség élet és halál között. Valamint ha lett volna a srácnak határhelyzeti tapasztalata akkor valószínűleg bele sem megy ennyivel egy ilyen előzésbe.

sipike78 · http://www.szabolcsswift.hu 2010.06.23. 11:53:54

@Speedman:
Azon túl, hogy megdöbbentett a baleset (a rendőrökkel egyszerre értem oda), és még véletlenül sem akartam kegyeletsértő lenni.

1. a jog nem ismer olyat, hogy rutintalanság

gyorsan hajtott, abszolúte és relatíve is, a szervet csak ez fogja érdekelni

2. "Más autóban sem lett volna több esélyük, mert nem ilyen ütközésekre tervezik az autókat."
Akkor meg miről is beszélünk?

60-as ütközésre tervezik a másfél tonnás autókat, amikor 50 a megengedett lakott területen?! Nonszensz. De ezt már ezerszer átrágtuk.

Lenne erre radikális és kevésbé radikális megoldás nem egy, de azokat úgyis leszarják, mert nem abban van a biznisz.

martinov 2010.06.23. 11:57:05

@sipike78: Láttad a "Pusztító" című filmet Stallone bácsival? Abban volt egy jelenet amikor balesetnél egy PUR-hab szerű anyaggal fújta tele a kocsi az utasteret baleset előtt. Nekem nagyon tetszett, bár tudom csak fikció!

sipike78 · http://www.szabolcsswift.hu 2010.06.23. 12:00:04

@martinov: Van a zsaruknak egy baromi egyszerű (hordozható!) szemléltető cucca: sínen gyorsul egy ülés, amibe be vagy kötve biztonsági övvel

a végén X km/h-val belepuffan egy gumidücskőbe (vagy ki hogyan oldja meg)

na, azt pl. kötelezővé tenném az oktatáson min. egyszer kipróbálni

soha nem felejtem el: 15-16 éve egy haverom párnapos jogsival 160-ig kihúzatta az Astrát lakott területen, vagizásból

hárman ültünk még rajta kívül a kocsiban, az első lehetőségnél mondtam, álljon meg

kiszálltam, és soha a büdös életben be nem ültem olyan autóba, amit ő vezetett

Speedman 2010.06.23. 12:08:17

@sipike78:

Már megint elbeszélsz a kérdésem mellett.
Hogy jön ehhez a balesethez a töréstesztek, fékpróbák, mint parasztvakítás?

Jamesblond 2010.06.23. 12:09:39

A SUZUKI egy vaszagányos kisautó. Tartóssága legendás, csóró- és nem autóváltogató családokat transzportál évtizedeken át kisebb ráfordításokkal munkába, kirándulni, vásárolni. Lehet a SUZUKI-ról sok mindent mondani, de olcsóért ez megy talán a legtovább.

sipike78 · http://www.szabolcsswift.hu 2010.06.23. 12:17:11

Láttam a filmet. Az egymással kommunikálni tudó autók elvileg már nem is tudnak majd karambolozni, mert a kámpjútör már jó előre kiszámolgatja, hogy mikor fékezzen, merre térjen ki stb. Egy angol mérnök mondta ezt valamelyik műsorban. Ő akár 240-250 km/h-s teljesen biztonságos utazósebességet jósolt erre az esetre.

(Persze, megfelelő úttest, gumiabroncs és futómű megléte alapvető követelmény lenne.)

De ettől sokkal egyszerűbb lenne leszabályozni a végsebességet, és kész.

martinov 2010.06.23. 12:17:21

@sipike78: "soha nem felejtem el: 15-16 éve egy haverom párnapos jogsival 160-ig kihúzatta az Astrát lakott területen, vagizásból" Na ilyen haverom nekem is van, ő mellé se ültem be többé, bár mostanra odáig jutottam, hogy semmibe se ülök bele amit nem én vezetek...

sipike78 · http://www.szabolcsswift.hu 2010.06.23. 12:18:47

@Speedman: "Hogy jön ehhez a balesethez a töréstesztek, fékpróbák, mint parasztvakítás?"

Lásd a Hamis biztonságérzet címszó alatt.

Nem én találtam ki.

martinov 2010.06.23. 12:20:32

@sipike78: "Az egymással kommunikálni tudó autók elvileg már nem is tudnak majd karambolozni," Engem már a frász tör ki attól az automatikus fékezős rendszertől is amit most fejleszt a volvo. Ha lesz ilyen valamelyik kocsimban az első dolgom lesz kiiktatni. Nem bízom a biztonságom semmilyen computerre... mert ugye mi van ha egy semleges helyzetet veszélyesnek ítél, vészfékez és az okoz majd balesetet.

w a s d 2010.06.23. 12:25:53

@sipike78:
Pont ezért hoztam fel azt a tesztet. A plusz ~20 LE- t emlegetik sokan, hogy előny más autókhoz képest, pedig még ott a nyomaték (na meg a görbe alakja), meg az áttételezés is, ami befolyásolja a kocsi dinamizmusát, főleg hétköznapi közlekedésben, ezért nem elég, ha lóerőket ad a gyár.

sipike78 · http://www.szabolcsswift.hu 2010.06.23. 12:30:05

De ez nagyon bonyolult, összetett dolog, több érdek mentén mocorognak itt a tennivalók, nem lesz úgysem hirtelen áttörés.

Speedman, nem kívánok kötekedni veled, ti jobban értitek ezeket a dolgokat, én csak a személyes tapasztalataimat próbálom megosztani.

Sokan nem hiszik, de igaz, hogy még a régi Swift is viszi a 170-180-at, de akkor a motor már már üvölt, mint a sakál (mondjuk, annak nem árt), a kasztni zubog, recseg, és a torony is megadná a felszállási engedélyt egy oldalirányú széllökés esetén.

Egy modernebb autó elsősorban tele van kütyükkel, másodsorban agyon van szigetelve, és csak aztán következnek azok a dolgok, amik eldöntik, tepsibe mész vagy csak a rehabra.

És akkor még a borulásról, hátulról belemenésről és hasonló csekélységekről nem is beszéltünk, amikről a csillagszóráskor igyekeznek elterelni a figyelmet.

De igazatok van, nem bizti, hogy elsősorban a technológiai résznél kellene a problémát feszegetni.

w a s d 2010.06.23. 12:31:31

@sipike78:
Persze, valakinek- sajnos- hamis biztonságérzet, másnak meg összehasonlítási alap, hogy mégis miben több az esélye, ha ésszel közlekedik, de valami történne.

sipike78 · http://www.szabolcsswift.hu 2010.06.23. 12:32:43

@martinov: "mert ugye mi van ha egy semleges helyzetet veszélyesnek ítél, vészfékez és az okoz majd balesetet."

Nem okozhat, mert a mögötte/mellette/alatta/felette haladók ugyanolyan okos gépek lesznek, és a másodperc törtrésze alatt lefékeznek. ;)

martinov 2010.06.23. 12:40:47

@sipike78: Hát... Én valaha számítógép szerelőként dolgoztam (néha most is). Látta elég számítógépet baromságokat csinálni, és egyikre sem tettem volna rá az életemet. Az, hogy a kocsimban számítógép vezérli a motort (ECU) még elviselem, mert legrosszabb esetben nem megy az autó és kész, de hogy a féket vagy a kormányszervót is kezelje az nálam már nem fér bele...

martinov 2010.06.23. 12:41:56

@martinov: Gondoljunk csak a mostani Lexus visszahívásra a kormányszervó hibás szoftvere miatt.

Speedman 2010.06.23. 13:03:57

@sipike78:
Na, ez az igazi parasztvakítás amit írsz.
Már megint keversz dolgokat. Nem hinném, hogy az a Renault amiben a fiatalok ültek neked(és másoknak) hamis biztonságérzetet adna. Kevered a SUV-okkal. Itt a rutintalanság és a felelőtlenség volt a tragédia oka, nem pedig a neked kedves "hamis biztonságérzet".

Szóval lehet csűrni-csavarni a mondandód, a hülyeség akkor is hülyeség marad.

esef 2010.06.23. 13:07:15

@sipike78:
Én saját hibámból csúsztam fel egyszer a járdára kanyarodáskor, azóta nem igazán vagyok hajlandó más mellé beülni. (Le volt fagyva az út, hiába mentem a körülményeknek megfeleleően, az a jégen szart nem ért.)
Anyám egyébként úgy repült ki a kocsiból, hogy nagynéném friss jogsival kanyarodás előtt nem a fékre, hanem a gázra lépett és úgy fordult...

sipike78 · http://www.szabolcsswift.hu 2010.06.23. 13:19:15

@Speedman: Legyen neked igazad. Az rajtuk már nem segít.

De előbb nézz körül, milyen autókon tanultak régen vezetni, és milyenen tanulnak most.

És utána gondolkozz. (Hidd el, nem fog megártani neked sem.)

sipike78 · http://www.szabolcsswift.hu 2010.06.23. 13:39:31

Egyébként az egész nem innen indult, nem is értem, miért hagyom magamat mindig behúzni a csőbe.

Arról volt szó, hogy egy bizonyos sebesség felett már mindegy, ha az öv nincs bekötve, akkor meg pláne. Súlyos sérülésre az esély pedig az elmúlt 30 évben mindössze 10%-kal lett kisebb.

A két legutóbbi balesetet csak erre hoztam fel példaként.

lacza87 (törölt) 2010.06.23. 15:18:35

@CSÖRR-CSI££: Akkor félre, nagyon gyorsan futottam át a kommenteket.

Speedman 2010.06.23. 16:14:25

@sipike78:

"Sokan nem hiszik, de igaz, hogy még a régi Swift is viszi a 170-180-at, de akkor a motor már már üvölt, mint a sakál (mondjuk, annak nem árt), a kasztni zubog, recseg, és a torony is megadná a felszállási engedélyt egy oldalirányú széllökés esetén.

Egy modernebb autó elsősorban tele van kütyükkel, másodsorban agyon van szigetelve, és csak aztán következnek azok a dolgok, amik eldöntik, tepsibe mész vagy csak a rehabra."

Attól, hogy jobban van szigetelve, a komfortérzetet teszi jobbá. Én speciel szeretem (biztos perverz vagyok), ha nem hallatszik a motorhang és kasztni recsegés, ha több száz km utazok.

A hamis biztonságérzetet pedig mindenki magának alakítja ki. Ez nem (csak) az autógyárak hibája. Ez olyan, mint az alkoholos befolyáltság alatti vezetés. Mindenki látja, olvassa, tudja(?)hogy romlik a vezetői képesség alkohol hatására, mégis vannak akik úgy gondolják alkohollal is jól tudnak vezetni.

"Egyébként az egész nem innen indult, nem is értem, miért hagyom magamat mindig behúzni a csőbe.

Arról volt szó, hogy egy bizonyos sebesség felett már mindegy, ha az öv nincs bekötve,.."

Nem mindegy nagyobb sebességnél is, hogy bekötve vagy, vagy nem. Egy régebbi posztnál már írtam egy balesetről.
Egy esős napon próbakörre vittek el egy E500-as mercit az eladó és a vevő. A 4-esen a vevő kipróbálta mit gyorsul a gép. A Vígvándor csárda után kb. 200-nál keresztbe álltak és a barátomnak a menyasszonya és családja, egy Fabia-val nekik ütköztek. A merciben lévők meghaltak, ők meg súlyos sérüléssel megúszták, mert be voltak kötve.
Persze a pazonyi tragédia az más. Oldalról kapták el a fát nagy sebességgel. Ott tényleg mindegy volt be voltak-e kötve. De ne ebből induljunk ki, hogy kell-e öv vagy sem.

swt (törölt) 2010.06.23. 19:40:14

@sipike78: "Ez tetszik. És mennyivel bír menni a legpapírabb papírkocsi is? Ennyi."

Mibol sikerult levonnod azt a kovetkeztetest, hogy mindenki vegsebesseggel kozlekedik? Mikor voltal kint utoljara kozuton?

swt (törölt) 2010.06.23. 20:30:11

@sipike78: Ez a tipikus felinformaciok alapjan torteno klasszikus netes okoskodas. A tuleleshez az aktiv es passziv biztonsagi rendszerek egyarant szuksegesek, es az sem mindegy, hany kozlekedesi resztvevo van. Nezzunk egy kicsit nagyobb mintavetelt:
1970ben 20.8 millio auto volt a nemet utakon:
www.destatis.de/jetspeed/portal/cms/Sites/destatis/Internet/DE/Content/Statistiken/Verkehr/Verkehrsunfaelle/Aktuell,templateId=renderPrint.psml
A KBA adatai szerint 2010re meglett az 50 millio:
www.autokiste.de/psg/1002/8577.htm

1970ben 21.332 halalos aldozata volt a kozuti baleseteknek (ld. fent), mig 2009 folyaman csak 4.154.

1970ben minden 100.000 forgalomba helyezett autora esett 102.5 halalos aldozat, 2009ben pedig 8.3. Ha 1970ben autoba ulsz, tobb mint 10-szer nagyobb lett volna ra az eselyed hogy kinyiffansz, mint 2009ben - a sokkal alacsonyabb forgalom ellenere.

De igazad van, a biztonsagi rendszerek hazugsagok, a mernokok sarlatanok, es te majd a konyvekbol megmondod a frankot.

Christine Plymouth Fury 2010.06.23. 20:34:50

Valaki írta, h nincsenek suzuki fikázó hozzászólások...tényleg nem akarom fikázni a "mi autónkat" (de azért szerencsére az enyém nem), viszont nekem sokkal
inkább egy régebbi német, mint egy új suzi.

waffen55 2010.06.22. 15:24:06 De ehhez, valljuk be, nem kell sok...
Alhazred 2010.06.22. 15:51:28
Lada fanként ezzel vitatkoznék, arányaiban a Lada is bírta úgy, mint a suzi, ha odafigyeltek rá. (Az összehasonlításkorne felejtsük el, hogy mennyivel "fejletlenebb" világban készült).Legalábbis a szerelőm szerint, aki valami okból nem szereti a suzukit (én sem, de azért hivatkozom a szakemberre, mert már kaptam a fejemhez azt, h nőként a véleményem nem mérvadó...)én meg hiszek neki, bár saját tapasztalatom suzi ügyben nem sok van (de azért akad), Lada ügyben annál több.Nem egy olyan öreg Ladát ismerek, ami mai napig megy, nem vérzik, nem köhög, ha motorikusan nézzük. Más kérdés a kasztni, de azt hagyjuk...viszont az a suzinál is khm...felejthető. És mindkettő egyaránt kényelmetlen, de a Lada mellett legalább ott szól a kor szelleme. :D
És az új suzi ára sem győzött meg, a külsejét illető "erre arra hajaz" feeling megint csak nem, ráadásul az a felszereltség, ami benne van, lassan kötelezőszerűen ott lesz minden autóban alapként is.
Mindenesetre, biztos nem rossz, de továbbra sem érzem az egyéniségét, és technikailag sem érzem fejlettebbnek, mint a konkurrenciákét, vagyis a cikket most (bocs) erősen eltúlzottnak érzem.

papa33 2010.06.23. 21:38:27

Mondhatni mostanra pont olyan a Suzuki mint a többi, árra, (majdnem)méretre, egyelőre fenntartás-megbízhatóság jó helyen, élmezőnyben. Az, hogy egy márkát nem hívnak vissza, még lehet ócska, Ford festékledobás, Fiesta fórumon (régebben-régebbi) tulajok maguk mondták ipari hulladéknak, nem megszüntethető kormányremegés, Focus-CMax elektromos gondok, a "komolyabb" gépek kettős tömegű lendkerekei, Fiat elektromos és kuplunggond, Franciák... szal a csalában a Suzuki kevésbé okoz váratlan örömöt karácsony előtt beköszönő 3-400 ezres javítási igénnyel. És ezt elismeri mindenki.
És ha jobban beszámították a lelakottat, az olcsóbban fenntartható könnyebben megvehető, akkor mért is jár rosszul az ember?(eltekintve ha 2évente cserélni akar).

papa33 2010.06.23. 21:55:14

@F/: érdekes kérdés, nekem a régebbi, pl 1.6 8 szelepes, mindenütt egyformán nyomatékos gép tetszett, de mára ezek az alul semmi, felül erő, mindez a "környezetvédelem" jegyében- mert ha kihasználjuk, többet eszik , mivel szeret ugrani, ki is használjuk, gondolom a turbóst is kihasználjuk, akkor meg 5,5 helyett 8-at zabál... én a mait úgy használom, hogy gurulni 2500, ugrani meg 4000, ez ritkán, ebből jön a visszakettőt. És sokkal-sokkal többet váltok, mint anno a 8V-s mocin. (Igaz, nekem mindegyik keveset evett.)
Különben tessék belegondolni, a szívó benzines motorok, az 1.2-től a 2000-ig jó közelítéssel ilyen áttétellel rendelkeznek, 1-2-3-4-5-ben a sebesség 3000-nél: 20-40-60-80-100. Ismétlem, jó közelítéssel. a régi 1.3 Swift 100-nál kb 2200. Azt is mondom, szerintem a túl hosszú áttétel sem jó, hiába is álmodunk 180-ról 2500-at forgó mocit... én azonban a Suzukinak ezt a motorját csak nem hasonlítanám össze pl. a VW 1.2 (6-12V), 14 16V motorjához fejlettségben. Vagy az ős származék 1.2, 1.4 Clio-Thalia motorhoz.
Mért nem ismerjük el ha jó valami - csak azért mert Suzuki?
Itthon sokan fikázzák, más ország kitüntető előnyben részesíti a hazait és eszébe nem jutna pl. Dacia rendőrautót, ha SX4-et is vehet, igenis valamennyire hazai. Jópár hazai munkásnak kenyeret ad a beszállítói körével együtt Esztergom.

augustiener 2010.06.23. 23:47:25

El se olvastam a cikket. Most egy swift mit tudhat? Szar, hulladék. Normális világban nem engednének ilyen kicsi és gyenge autót gyártani.

martinov 2010.06.23. 23:56:40

@augustiener: Normális világban te meg sem születtél volna! Mégis mi bajod a Swift-tel?

Normális vagyok? 2010.06.24. 11:35:00

@augustiener: El sem olvasol egy cikket, akkor meg mi a f@szért kommentálsz? (Ha elolvastad volna tudnád mit tud.) Kis autókra mindig is szükség lesz (tudom meglepő, de van ennél jóval kisebb is), és nem is olyan gyenge. Hiába olvasni is kéne, de ha nem megy akkor sajnálom. Szánalom, amit ide írtál és még csak észre sem veszed. Tudlak sajnálni.

Endiman1980 2010.06.24. 12:32:47

nagyon szép lett az új suzuki, de mi a rákért nem tudnak végre ismét szedánt gyártani?? a magyarnak az kell még mindig.

Deszkás 2010.06.24. 12:47:16

@martinov: Én elég sokat is. Egyre kifejezetten mérges is vagyok, mert asszonykánt hordják le vele az állomásra, és addig ott áll a férj a kocsival, míg meg nem jön a vonat és ki nem száll a feleség. Mondjuk mióta rászóltam, hogy ne keresztbe álljon már be 4 helyet elfoglalva, azóta legalább normálisan parkol. Csak az a bajom vele, hogy az asszonnyal ott várják a vonatot, ahelyett, hogy a nő kiszállna, és a pasi nem foglalná fölöslegesen a helyet. Egyébként kb olyan színű, mint az enyém. Rézvörös gyöngyházmetál.

martinov 2010.06.24. 13:29:36

@Deszkás: Ilyenek mindig lesznek, meg olyanok is akik kizárólag kapubejáróba tudnak parkolni...

STi-2009 2010.06.26. 15:59:05

Apuéknak 1993-mas, 1.3, ötajtós van, bagóért vették úgy 3 éve. A világból kimegy(állítólag) 3,9-4,4 literes fogyasztással, csak a kopó alkatrészek és a folyadékok voltak cserélve. Pöpec járgány, a kérdésre, miszerint lecseréli-e új Swift-re, apu válasza: Igen, le lesz cserélve.
Új Nissan Qashqai-ra. :DDD
Vagyis biztosan jó autó az új is, illetve a kifutó modell is, de ha már Swift, akkor csakis a régi, azt használni kell, aztán ha kiszolgálta az idejét, eldobni és nagyon el kell felejteni a "Suzuki" és a "Swift" márkaneveket:)

STi-2009 2010.06.26. 16:01:25

Apuéknak 1993-mas, 1,3-mas, ötajtós van, bagóért vették úgy 3 éve. A világból kimegy(állítólag) 3,9-4,4 literes fogyasztással, csak a kopó alkatrészek és a folyadékok voltak cserélve. Pöpec járgány, a kérdésre, miszerint lecseréli-e új Swift-re, apu válasza: Igen, le lesz cserélve.
Új Nissan Qashqai-ra. :DDD
Vagyis biztosan jó autó az új is, illetve a kifutó modell is, de ha már Swift, akkor csakis a régi, azt használni kell, aztán ha kiszolgálta az idejét, eldobni és nagyon el kell felejteni a "Suzuki" és a "Swift" márkaneveket:)
süti beállítások módosítása