Kipróbáltuk az új Swiftet

Suzuki Swift menetpróba

  2010. június 22. - Stump András Címkék: vélemény suzuki swift

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Egy gondolat a távol-keleti dizájntrendekről
2015-06-09 13:14:30

Ma reggel láttam egy fess Kia Opirust, és ez jutott róla eszembe: Miután kimerengtem magam, találtam az

Lada? BMW? Toyota? Jól megvannak egymással
2015-04-25 14:05:19

Amikor meglátod a hőerőművet, akkor kell figyelni, ott van jobbra a Brezova Gokartland. Nekünk még hajnal van

Olcsón vettem, drága lett
2015-03-15 07:27:33

Úgy ültem neki az első galantos posztomnak , hogy megírom a sztorit az autóvásárlás első pajzán

Lopni megy a Nissan
2015-03-04 18:48:48

Vissza kell szívnom, amit néhány hete, a GT-R LM Nismo, a.k.a. száguldó tacskó bemutatója után írtam a Nissan

DSC 3650

Ami jó, ahhoz nem szabad hozzányúlni – gondolhatták a japánok, és a dizájn helyett ráfeküdtek a technikára. Ritka ez a hozzáállás manapság, de dicséretes.

Vélemények az azonos című írásunkról.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr202100649

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Lp89 2010.06.22. 12:17:41

Jól néz ki, nekem tetszik. A belseje kicsi Vw lett, de azt is lehet szeretni. A háromajtóst "sunáznám" :D

Leadfoot 2010.06.22. 12:25:48

Ilyet (mármint a régit) vezetek egy ideje cégesként, és tényleg korrekt autó, de ennyire azért nem kell elájulni tőle.
Főleg, mikor 2,5 millió fölött kezdődik az alap listaára.

butcher__ 2010.06.22. 12:31:08

Swiftem van de ez valami katasztrofa ahogy kinéz

joeramirez · http://automeo.blog.hu/ 2010.06.22. 12:31:45

Az előző Swift sem tűnt csúnyának, de valahogy ezen a mostanin a kerekded hátsó sokkal jobban érvényesül.

(A régiből van egy kedvencem a budaörsi Auchannál, "Roberto" felirattal egy grafit-metál. Mokány kis gép)

Azt, hogy mennyire új az autó, könnyen le lehet mérni: ha felcsavarozható a régi ajtaja, akkor bizony facelift, semmi több

Ezt sajnos nem tudom, de szemre nekem utóbbinak tűnik.

kopasztelefonálósbéemvésparasztállat 2010.06.22. 12:32:28

Az a húsleves valójában krumplileves volt! (Ha a Kádár féle szállóigére gondolsz)

GGG77 2010.06.22. 12:36:08

A belsőért nagy dicséret, sokkal szebb lett!

Stump András 2010.06.22. 12:38:26

@joeramirez: Nézd meg a régi ajtókat: a tetőlemezre hajolnak. Az újak az oldallemez síkjában végződnek. Minden lemez új, bár nagyon nem látszik elsőre.

joeramirez · http://automeo.blog.hu/ 2010.06.22. 12:44:35

@Stump András: Hihetetlen, de igazad van!

Azóta ezt a jobbos piroskáét nézegetve azon tűnődök, mennyire inspirálhatta a tervezőt a 3 ajtós Stilo vagy a mamusz-Megane hátsója, aminek olyan jó kis női fenék reklámfilmje is volt, annak idején :)

J.G. 2010.06.22. 12:47:04

Úgy látom, hogy mind a két oldalon van rajta tükör. Ezért nem értem a felhajtom a kalaptartót, és nem látok ki részt...
Ha pedig ez tényleg nagyon zavar, akkor vedd ki az egészet.

Detox 2010.06.22. 12:50:18

@J.G.:

Szerintem itt az a gond, hogy nem megy vissza, ami ennyi pénznél már elvárható. És 7 légzsák mellett megoldhatták volna ezt is alapfelszereltségben.

Rocko- 2010.06.22. 13:01:18

@butcher__: várd meg az SSS-t. :PPPP

bajnaikondom 2010.06.22. 13:07:10

Jó lesz az a boyracernek. Majd lehet vele csikorogtatni a piros lámpánál a hetes bmw mellet, hogy "mennyire kurvára nagyon megy". Nulla százalékos beülővel 10 éves hitelre van-e? :)))))

Mr Anderson 2010.06.22. 13:07:48

Szerintem nem olyan nehéz megkülönböztetni a régitől. A hátsó ajtón lévő ablak ívéről azonnal látszik a különbség. (Na jó. Azért tényleg nem akkora a különbség mint a régi ufó suzuki és követője között.)

J.G. 2010.06.22. 13:09:01

@Detox: Persze, megoldhatták volna.
De akkor azt kell írni, nem pedig azt, hogy nem lehet tőle kilátni. Mondjuk engem kifejezetten zavar, amikor olyan emberek, akiknek az a dolga, hogy vezessenek egy kocsit, olyannal jönnek, hogy nem lehet kilátni rendesen hátrafelé. Ennél sokkal érthetőbb a "nyomja a térdem a középkonzol", mert az folyamatosan teszi, de nem hiszem, hogy hátrafelé folyamatosan kell nézni egy kocsiból.
Vagy csak nem tudok vezetni, mert én általában előre szoktam nézni.

És még megjegyzést is tesz a középkonzolos beszóláshoz. (Basszus, ez már olyan, mintha a Winklert védeném, pedig eszem ágában sincs.)

Leadfoot 2010.06.22. 13:10:08

A beltér tényleg fejlődött. Remélhetőleg a kijelző is jobban látszik majd (és nem gyűjti annyira a port) mint az elődben.

Ha már kijelző: eltűnt a szélvédő alatti óra + hőmérő + átlag/pillanatnyi fogyasztás kijelző is, ami elég hülye helyen volt olyan szempontból, hogy mellette volt az állítógombja, jó elérhetetlen helyen.

A legnagyobb bajom egyébként a kocsival, hogy nagyon nehéz kezelni a kuplungot. Na jó, nem nagyon, de megszokást igényel. Pedig nem vagyok falábú...
Nem tudom, hogy a motor fullad ennyire, vagy a kuplung fog nagyon hirtelen (vagy mindkettő).

A tengelyirányú kormányállítás szintén jó dolog, alkatomnál fogva nekem nagyon hiányzik, ha nincs. És az elődmodellben nincs.

guest_ 2010.06.22. 13:10:19

Korrekt kis gépnek tűnik, kár, h a hátulját így elcseszték. Rögtön az ocsmány Mégane-segg ugrik be róla.

Prairie 2010.06.22. 13:24:29

Na majd valaki megpörgeti a gépet meglesz a törésteszt nekem meg lesz egy olcso uj Swiftem bagoért.Most egy 5 éves wagont vettem 500.000ft ért,költség 60.000ft és minden müködik rajt.Amugy nagyon tetszik biztos lesz elöbb utobb.

w a s d 2010.06.22. 13:29:02

Az az egy baj vele (ami úgy néz ki, Swift "betegség"), hogy a konkurensekhez képest k.- kicsi a csomagtér. Szinte egy kategóriával lejjebb vannak ekkora "rakterek".

Detox 2010.06.22. 13:32:28

@J.G.:

Ajjaj! Nem tudom hogy te hogyan vezetsz, de számomra elég fontos dolog az, hogy kilássak hátrafele is. Legalább olyan fontos, mint, hogy előre kilássak, ugyanis a mögöttes forgalom folyamatos figyelése is elég fontos. Általában azok akik nem néznek hátrafele azok szoktak éppen előzés közben leszorítani motorosokat(pedig már ott megyek mögötte egy ideje, és nem is durván előzök), sőt! engem már autóval is szorítottak le ilyenek. És bizony ilyenkor jogos a káromkodásom.

Az pedig éppen, hogy a kevésbé fontos dolog, hogy nyomja a térdét e vagy sem. Kb. leszarható amellett, hogy kilát e hátra vagy sem. Ha nagyon nyomja nem kell megvenni, vagy nem tespedni kell az autóban. (egyébként ez elég sok autó "hibája"), az én térdemet is nyomja, szoktam is menni hosszabb távokat. De ha nem látnék ki hátra az jobban zavarna.

Papp Sanyi 2010.06.22. 13:34:39

@J.G.: Figyelni kell a forgalmat. Lehet külső tükörből is, ebben igazad van, de kényelmesebb ha használhatod a belsőt.
Nekem ez tünt fel: "A legnagyobb szerepet ebben valószínűleg a nagy szilárdságú acélok használata játssza, amivel vékonyabb lemezből készülhetnek bizonyos karosszériaelemek," Még vékonyabb lemezek? Az durva.

aaabbbccc 2010.06.22. 13:37:13

legnagyobb baja a Suzukinak, hogy lopják, ezért nem vennék megint

min 2010.06.22. 13:41:15

Mekkora hiba, hogy nincs dupla csomagtér tálca. Én első körből hajítanám ki az autóból ha lenne.
Na majd ebből is lesznek két kipufogós megyekmintállatavárosban macsó gyerek játékszerek.

J.G. 2010.06.22. 13:51:56

@Detox: Írtam, hogy úgy vettem észre, hogy mind a két oldalon van tükör. Na abban lehet figyelni a mögöttes forgalmat. Persze be kell állítani, hogy lássál benne rendesen, de utána... Csodákra képes.

PvD (törölt) 2010.06.22. 13:52:33

@min: Mint ahogyan minden autóból van.

Az autó belseje nagyon szép lett.

tlantos 2010.06.22. 13:52:35

@Detox: a visszapillanto vajon miiiii?
megszoktam, hogy 2 kulso tukorbol oldok meg mindent, igy az se zavar, ha nincs belso.

szalai 2010.06.22. 13:53:02

@min: Miért miből nincs ilyen játékszer?

konti10 (törölt) 2010.06.22. 13:54:03

Jöhet 120 havira... A régi ment 190-el. És ez?

szalai 2010.06.22. 13:54:20

Csak nekem hiányoznak a Suzukit vagy suzukisokat fikázó kommentek?

J.G. 2010.06.22. 13:56:06

@Papp Sanyi: A régi Clio jut erről eszembe, amivel egyszer a kollégám beállt a cég udvarán félretolt hóba, mert nem volt máshol hely. Aztán nem tudott kiállni, úgyhogy nekiálltunk kitolni hátrafelé. Aztán, ahogy toltuk, a kezem nyoma szépen ott maradt a lemezben.

martinov 2010.06.22. 13:56:26

Remélem ebből is lesz sedan. Nekem régi swift sedan-om van, mert kell a csomagtér és nagyon kár érte, hogy az újból nincs ilyen. Bár képen láttam már, de szerintem azokat nálunk nem forgalmazzák...

J.G. 2010.06.22. 13:59:55

@szalai: Már az előző Swift-nél megmondta a Suzuki is: Ideje másképp gondolni a Suzukira.
Ezzel még ők is elismerték, hogy az első magyar Swift szutyok volt, de azóta úgy néz ki, hogy komolyan gondolják az autógyártást.

waffen55 2010.06.22. 14:02:22

@martinov: linkelj már be olyan sedanos képet lécci!!

@szalai: Szar kocsi szar embereknek!!! (na??) :DDD

Egyébként tetszik a kispénzű magyarnak megfelelő és bittos megy is.

min 2010.06.22. 14:02:22

@szalai: corsából, fiestából, pandából, peugeot 107-ből pl. nem láttam még

min 2010.06.22. 14:04:53

@waffen55: El sem hinnéd, hogy Ausztriában mennyi futkos az utakon a fiatalok tulajdonában...Egy jó ár/érték/külső megjelenés arányú autó volt a régi is.

nas 2010.06.22. 14:05:20

a suzuki olyan mint a dacia. leszerepelt. hiába csinálnak bármit, inkább veszek egy 20 éves BMW-t mint egy új swiftet.

Detox 2010.06.22. 14:06:41

@tlantos: @J.G.:

Nah akkor nézzük sorba. Persze, hogy be kell állítani és csodákra lesz képes, de nem véletlen van a belső tükör. Én a külsőt előzés előtt illetve tolatáskor használom. Menet közben pedig a belsőt használom (persze, ha sok cuccal megpakolva valamiért nem látok ki a belsőből nem esek kétségbe, de alap esetben az használom). Lehet, hogy emiatt én vagyok a hülye, illetve a vezetésre alkalmatlan, de ha már van, akkor lehessen benne hátrafelé is látni. Ennyi erővel akár ki is lehetett volna spórolni (sőt az összesből ki lehetne spórolni).

Pont itt volt egy cikk régebben a hátsóablakot telepakolókról. Szerintem ne kezdjük újra annak a témának a megvitatását (mert ez kb ugyanaz).

Ti nem használjátok jó nektek, akkor legyen az a nagy probléma, hogy nyomja a térdeteket. Én azért elvárnám, hogy a belső tükörből is kilássak hátrafelé.

Detox 2010.06.22. 14:07:46

@tlantos: @J.G.:

Nah akkor nézzük sorba. Persze, hogy be kell állítani és csodákra lesz képes, de nem véletlen van a belső tükör. Én a külsőt előzés előtt illetve tolatáskor használom. Menet közben pedig a belsőt használom (persze, ha sok cuccal megpakolva valamiért nem látok ki a belsőből nem esek kétségbe, de alap esetben az használom). Lehet, hogy emiatt én vagyok a hülye, illetve a vezetésre alkalmatlan, de ha már van, akkor lehessen benne hátrafelé is látni. Ennyi erővel akár ki is lehetett volna spórolni (sőt az összesből ki lehetne spórolni).

Pont itt volt egy cikk régebben a hátsóablakot telepakolókról. Szerintem ne kezdjük újra annak a témának a megvitatását (mert ez kb ugyanaz).

Ti nem használjátok jó nektek, akkor legyen az a nagy probléma, hogy nyomja a térdeteket. Én azért elvárnám, hogy a belső tükörből is kilássak hátrafelé.

waffen55 2010.06.22. 14:13:06

@min: Sőt! Menjünk tovább! Miből van a legtöbb montecarloban? Ferrari? Rossz válasz a "szar" régi swiftből! Mindössze annyi a különbség, hogy ott subaru a vezetékneve.... :)

martinov 2010.06.22. 14:15:37

@nas: Nekem 2001-es évjárat van. Csak menni kell vele és kész! Szerelőt nem látott, az esedékes karbantartásokat magam végzem. Ez két év használat tapasztalata...

butcher__ 2010.06.22. 14:20:43

@Rocko-: Áh lehet akármilyen ilyen kinézettel nincs az a isten h sporot vegyek... Jó nekem a mostani rákerül a turbó azt jóaz sokévig... de ez öee nemistudom ez hogysikerült

waffen55 2010.06.22. 14:22:55

@F/: @martinov: Köszönöm szépen! Egyébként neeekem tetszik! Annyira infantilis, hogy már szép!

J.G. 2010.06.22. 14:23:34

@Detox: Nem kell megsértődni.
Ki mihez szokott hozzá. Én rengeteget vezettem már friss jogsival is olyan gépeket, amiben gyárilag nem volt belső tükör.
Viszont, elsőre arról panaszkodtál, hogy leszorítanak előzéskor, mert nem használják a tükröt. Pedig lehet, hogy használják, csak a belsőt, amiben meg nem látszik olyan jól, hogy ki van melletted. De ezt te is tudod, hiszen leírtad, hogy előzésnél a külsőt használod.

Amúgy pedig miért ne lehetne telepakolni az autót? Akit zavar, hogy nem lát át az előtte menő kocsin, azt szerintem inkább az zavarja, hogy nagyobb követési távolságot kéne/kell tartani.

butcher__ 2010.06.22. 14:23:54

@nas: És ráköltesz a szervízre 20x annyit

min 2010.06.22. 14:30:42

@martinov: olyan Thaliasan ronda de biztos praktikus vagyis kizárt dolog mert nem tudom....

waffen55 2010.06.22. 14:31:35

Szerintem elég nagy baromság a bmwt és a suzukit összehasonlítgatni, ne is menjetek bele - mindkét autó kiváló a saját területén, viszont az egyik barack a másik dinnye.

kewcheg 2010.06.22. 14:33:21

Mennyi lesz az ára? Akkor most a kifutó régieket le fogják akciózni? Akkor a használtak is erősen esni fognak...

min 2010.06.22. 14:33:30

@J.G.: ticcsák ki az utakról a személyautóból lett árú szállítókat! Nincs belül tükör és még átláthatatlanok is mert a gazok üveg helyett körbelemezelték azokat.

min 2010.06.22. 14:35:29

@waffen55: tehát ez is gurul meg az is gurul. Egyik kicsi másik nagy, lehet édes de néha köpködhet is az ember ha beleharap...:-)

waffen55 2010.06.22. 14:38:02

@min: szívemből nyögtél édes pajtás! :DD

pigulla 2010.06.22. 14:40:31

Néhány kollégán látszik, hogy trabantról csak meséből hallottak. Akkor tudnátok meg igazán, hogy jó autó-e a swift.
Egyébként pedig minden autót lehet fikázni, ha akarom, még a BMW-t is.

esef 2010.06.22. 14:50:34

Öööö, ez is olyan picurka belül mint amit levált?

martinov 2010.06.22. 14:55:17

@pigulla: Jaja, Én Trabanttal kezdtem, Ladára váltottam és onnan ültem Swiftbe. Így mindig jobb lett mint volt. A szuzival messzemenően elégedett vagyok, pedig pár évvel ezelőtt én is nagyon lenéztem... ez van az ember változik. A Trabant pedig a nagy szerelem, most restaurálom, hogy kaphasson OT minősítést. A BMW is jó autó, de tényleg nem egy pályán versenyezhet a swift-tel, főleg hogy amennyiért a swift-et vettem csak egy rettenet leharcolt BMW-t adtak volna. Inkább járok egy makulátlan Suzukival mint egy strapás BMW-vel...

waffen55 2010.06.22. 15:05:21

Történetesen suzukim sose volt viszont trabiból 3 bmwből 2 is. A bmw csodálatos és persze, hogy a kedvencem, de 3x annyit zabál szervizelni vagy biztit/adót fizetni rá sem egy leányálom a suzihoz képest no persze az árán kívül.

J.G. 2010.06.22. 15:08:07

@min: Tiltsák!
Én fehér furgonos voltam.
Aztán reklámot tett a cég az oldalára. Csupa pálinka volt.
Aztán áttettek az Iveco-ra, mert a kollégának az túl nagy volt. De legalább az is fehér volt pálinkákkal az oldalán.

Szóval: részeges fehér furgonos voltam.

CSÖRR-CSI££ 2010.06.22. 15:14:37

@J.G.:
A fingilingi, "madárcsontú" felépítmény miatt volt "fos" a régi.
Amúgy meg kimegy a világból úgy, hogy csak a kopó alkatrészekhez kell hozzányúlni.
Autószervizes rokon + ismerősök mondják, hogy gondos tulaj alatt közel 1millió km-t futottak is vannak / voltak a klientúrájukban.
Mindezt úgy, hogy szinte hozzá sem kellett nyúlni az autóhoz + nem is rohad. A velük egykorú Mergák többsége pedig már rég az autótemetőkben porlad elemeire bontva / hullva.
Ebben a tekintetben a régi Swiftet nagyon is komolyan lehet venni, mint népautót, mert annak is szánták, nem presztízsautónak.
Ráadásul a '80-as évek fejlesztése, amiből tízezrével futkosnak a mai napig is olajfüst nélkül + út szélén lerohadva, vagy kötélen húzigálva se lehet látni.
Melyik vele egykorú olcsó népautó tudja ugyanezt?
Ennyit a régi Swift fikázásáról

Ciri 2010.06.22. 15:22:36

@Stump András:

András!

Ment ma valaki Bécsbe a TC-tól?

w a s d 2010.06.22. 15:22:54

@CSÖRR-CSI££: Azért a nem is rohad kijelentésnek ellent mond, hogy akad azért pl. hirdetésekben szép számmal Swift, amihez odaírták, hogy küszöbcsere- érett, vagy frissen cserélt küszöbbel...

waffen55 2010.06.22. 15:24:06

@CSÖRR-CSI££: Hozzátenném, hogy h sárga angyalt kérdeztek az is megerősíti. Suzuki akkor utazik tréleren ha fruttira tört.

zolika78 2010.06.22. 15:25:20

"Kevés olyan modellváltás jut eszembe az újabb kori autótörténelemben, mint amilyet a Suzuki idén művelt. Még a szakavatott szemek is keresgélik az újításokat, hogy biztosak legyenek benne: ez már az új?"

Nekem egy rögtön eszembe jutott: ebben is a Mini-t másolták, nem csak az autó sziluettjében. Persze, hogy "ütős" a Swift formája, hiszen Mini másolat...

J.G. 2010.06.22. 15:28:29

@CSÖRR-CSI££: Én nem fikáztam a Swift-et. Viszont gondos gazdánál minden autó jóbban teljesít.

A kérdésre: Lada?

waffen55 2010.06.22. 15:34:29

@J.G.: Azért a jó öreg zsiguli szerette/ti otthagyni a delikvenst az úton.

Alhazred 2010.06.22. 15:48:35

nagyon nem tetszik ez az új dizájnirányzat, miszerint egyre kevesebb ablakfelület van a kocsikon hátul. okés, kurvajól néz ki általában (ez is, pl.), de kilátni?

Alhazred 2010.06.22. 15:51:28

@waffen55: de ritkán bír egymillió km-t :)

CSÖRR-CSI££ 2010.06.22. 15:52:47

@F/:
Azt mondják a szakik, hogy amelyik sérült valahol, valamikor, az elkezd rohadni többnyire még gondos lakatosmunka esetén is, mert a karosszéria galvanizálását nem tudják visszacsinálni.

kewcheg 2010.06.22. 15:57:11

Tény és való, Suzuki, ha kenés hűtés vezérlés rendben, nem térdel le.Jó lenne egy ilyen jellegű, fapad, de halálbiztos, olcsó kisrepülő a népnek, azzal occsóér el lehetne utazni Fidzsire négy-öt tranzittal..:)

deak.atti 2010.06.22. 15:58:20

@CSÖRR-CSI££:

Sógornak volt régi Swift, 2 vagy 3 éve adta el. 5-ajtós 1.3-as, a "full fapad" felett 1 lépcsővel, már volt kalaptartója, centrálzárja, meg hátsó ablaktörlője is. 120 ezer km-rel vette, kereskedésből, "elveszett" szervizkönyvvel, tehát azt a 120 ezret kezeljük a helyén, mint mérvadó információt. 52 ezer megtett km alatt egyszer cseréltem rajta fékbetétet, meg egyszer hátsó kipufogódobot, mert kitört a csőből a dob. Azon kívül csak olaj, meg szűrők. Még izzót se nagyon kellett. 172 ezernél (akkor adta el) nem ette az olajat, pöccre indult, és ment mint a vakegér. Persze lehet, hogy 272 ezer is volt az, vagy akármennyi. Én azt mondom, hogy egy kivégezhetetlen, megbízható, fillérekből fenntartható autó a korai Swift. Viszont valami iszonyat kényelmetlen. Azért is lett lecserélve egy Ignisre (az illető közeledik az 50-hez), mert a ki-beszállás egy rémálom. Bent már istenes, bár az ülés az alap-Swiftben nem egy nagy durranás, de fogjuk rá, hogy meg lehet benne maradni. A GS verzió nagy kagylóülései persze kényelmesebbek, de ha az lett volna az alap, akkor nem lehetett volna vagy 6-féle felszereltségi szint. A rugózás megint csak Trabantos, összevissza pattog a 155/70 R13 gumikkal. Alapvetően nagyon meg voltunk vele elégedve (egy időben, pár hónapig párhuzamosan megvolt már az Ignis és még a Swift is, akkor én Swift-eztem egy ideig), csak a komfortot hiányoltuk nagyon. Én mindig mondtam, hogy ez az autó a 2000-es évek Trabantja, az ember meg mindig morgott (volt Trabija is korábban), hogy azért ez csak nem egy Trabant ... :o)

DA

deak.atti 2010.06.22. 16:06:05

@CSÖRR-CSI££:

... ja, igen 1998-as volt, és egy rozsdapötty nem sok, annyi sem volt a 10 éves autón. Egyszer tört is, de nem súlyosan (géptető, bal sárvédő, fényszóró, index), az szépen ki lett javítva (elemcserével, és valami hihetetlenül eltalált színkeveréssel fényezve), így aztán felpolírozva nem lehetett megmondani, hogy melyik része lett javítva az autónak ...

Nem vennék régi Swift-et, semmi pénzért, mert annyira azért nem szerettem, de jó érzéssel emlékszem vissza rá.

DA

CSÖRR-CSI££ 2010.06.22. 16:12:07

@J.G.:
Bocs, valóban nem igazán, hanem a hsz-embe beleírtam azt is, amit már nem Neked céloztam.
A Lada pedig azért nem jó viszonyítási alap, mert közel sem olyan megbízható és hosszúéletű, mint a Swift, na de nem is a '80-as, hanem a '60-as évek első felének fejlesztése, tehát nem is lenne korrekt összehasonlítani.
Amúgy + nagyon beletaláltak az olaszok, még a szovjet elvtársak se tudták nagyon elrontani. Nekem is volt 2, semmilyen más szoci típusra nem cseréltem volna. (Na jó... talán a Tatra :)))

szalai 2010.06.22. 16:12:27

@nas: hát ha neked egy 20 éves autó megfelelő, akkor nincs gond.

J.G. 2010.06.22. 16:15:19

@waffen55: Akkor én mázlist vagyok, még csak úgy jártam, hogy a garázsból nem tudtam kiállni. (akku zárlatos volt)

J.G. 2010.06.22. 16:18:32

@waffen55: Amúgy igazad van, álltak az út szélén Ladák. De az elsőkerekesek ("Fúj, nem is Ladák azok", tudom) már nem voltak olyan betegesek. A befecskendezőseknek meg nem dugul el a karburátora.

waffen55 2010.06.22. 16:23:39

@J.G.: No meg a lada megint nem jó viszonyítási alap hátsókerekes tehát élményfaktorban nagyon ott van!

CSÖRR-CSI££ 2010.06.22. 16:25:59

@deak.atti:
Sajnos én a mai napig egy 2000-es évjáratú sedannal járok és eléggé utálom, de a CHF -alapú lakáshitel miatt kénytelen vahyok. Trabant helyett tényleg szuper, nincs is vele semmi gond, de ma már tényleg úgy érzem magam benne, mint anno 1 Trabiban :)

Stump András 2010.06.22. 16:34:06

@Ciri: Ha elmondanám, meg kellene, hogy öljelek.

Normális vagyok? 2010.06.22. 16:35:17

Nekem most egy '99-es 5 ajtós van Gl felszereltségű - kalaptartó már van hozzá - (Szerintertek mennyiért lehetne elpasszolni? (68ezer KM - elöző tult pedig ismerem - nekem nem hazudna Suzukinál 200ezret mondtak, hogy annyit számítanak fel érte ha újat veszek) Eddig semmi baja nem volt csak a szokásos olajcsere stb..
Csak mert ősszel ilyet (vagy esetleg Hello-t, ha van még (?)) szeretnék vásárolni. Vélemény? (Suzukit akarok, ez biztos azon belül is swift-et leginkább)

Rocko- 2010.06.22. 16:43:09

@butcher__: hülyeség.

@Stump András: lol.

@szalai: sokaknak megfelel. sőt mi több, még élvezik is.

martinov 2010.06.22. 16:45:51

@waffen55: 2évig jártam egy 2105-ös Ladával. Minden meghibásodását jó előre jelezte és mindig ütemezhető volt a javítása, így sosem hagyott ott az út szélén, de sokat kellet bütykölni.

martinov 2010.06.22. 16:51:20

@szalai: Nekem például azért van autóm, hogy 100 munkanapból 100-szor bevigyen a munkahelyemre és nyaralni se fél autónyi alkatrésszel és szerszámokkal kelljen elindulni. Akinek az is követelmény, hogy "májer" autója legyen annak tényleg nem a swift való. Akinek nem tetszik a swift-em az vegyen nekem drágábbat, én nem fogok azért havi 100000-eket fizetni részletre, hogy másoknak megfeleljek. És a Lada után nekem nagyon kényelmes is!

CSÖRR-CSI££ 2010.06.22. 16:51:46

@waffen55:
Amiről ketten tudnak, az már többé nem titok :D

CSÖRR-CSI££ 2010.06.22. 16:59:15

@martinov:
Igen, pont így voltam én is a Ladáimmal.
Ma viszont már sem időm, sem türelmem nem lenne bütykörészni.
Azok az idők nagyon elmúltak.

martinov 2010.06.22. 17:04:56

@CSÖRR-CSI££: Nekem még időm, türelmem lenne hozzá, de mióta panellakó vagyok garázs nélkül, azóta nincs hol szerelgetni. A másik bajom volt a Ladával, hogy hiába ment hibátlanul akkor is brutálisan rozsdásodott, és egy autó hiába jó műszakilag, ha egyszer rozsdaboglya akkor mindenki roncsnak nézi... 2évente festetni meg nagyon nem gazdaságos!

GYUSZI BACSl · http://special.blog.hu 2010.06.22. 17:06:59

tegnap este valaki beírta a Totalcarról a fészbúkba, hogy reggel indul Bécsbe

a Suzukin én nem látom az újítást, bár őszintén szólva az előzőt sem néztem meg soha

műszakilag biztos rendben van, de a családomat akkor is valami nagyobb és biztonságosabb autóval utaztatnám, ami lehet hogy 1 éves és van benne 25 ezer km

Mazdafan 2010.06.22. 17:13:07

Nagyon szép kis autó, az utastér tiszta opel feeling. És ahogy itt is olvasom, rögtön megy a fikázása, mert suzuki, és mert magyarok vagyunk. Még jó hogy drágábbak lettek, így akinek nem telik új autóra, az vegyen mást. Kíváncsi vagyok arra az euroncap-ra. Az biztos ezt már nem tudják majd nagyon lehúzni.

martinov 2010.06.22. 17:19:54

@Mazdafan: Az eleve nem normális aki újat vesz... 3évesen megkapja fele pénzért, és még szervizbe is oda viszi ahová akarja, nem a k*rvadrága márkaszervizbe. Valamint 3éves korára már jó eséllyel megbízhatóbb is, mert a gyerekbetegségei már javítva lettek.

Normális vagyok? 2010.06.22. 17:31:16

@martinov: De ebből még nem lesz használt ősszel... én meg akkorra tervezem a vásárlást. :S

martinov 2010.06.22. 17:38:04

@Normális vagyok? (Csak a bajt hozom magammal): Ha mindenképp újat veszel szerintem a legjobb már kifutó típust venni, mert annak is már javítva vannak a típushibái (beragadó pedálok és társai).

torokszultan 2010.06.22. 17:38:23

@martinov: Mondd már meg, hogy miért kell "használtautózni"? Mi van, ha valaki nem bírja a szagodat s inkább újat vesz? Mert büdösnek talál...

waffen55 2010.06.22. 17:40:58

Nem kell állandóan az újautóvásárlást szidni. Ha valaki 7-8 évet akar lehúzni vele akkor mért ne? Nem mindenki akarja eladni 3 évesen a kocsiját.

martinov 2010.06.22. 17:42:32

@torokszultan: Az az ő dolga. Nem kell "használtautózni", viszont megéri, ha valaki tele van elszórni való pénzel az vegyen nyugodtan újat. Én nem parancsoltam, csak leírtam a véleményem, az új autó rossz biznisz a vevőnek. Különben meg van wunderbaum.

Normális vagyok? 2010.06.22. 17:44:51

@martinov: Hát ezen még úgyis gondolkodni fogok őszig. Viszont ez a típus most nagyon tetszik (a mostani is tetszik, de(!)) nem akarom később ezen okok miatt ostorozni magam, hogy miért nem ilyet vettem, csak azért mert nem biztos, hogy később is összejön ez az összeg a zsebemben ami most megvan rá.

martinov 2010.06.22. 17:45:14

Megveszed a 2milliós autót hitelre, mire végzel a részletekkel már 3millió fölött adtál ki érte és el tudod passzolni fél és 1millió között... Anyumék most vettek egy 4éves Alto-t 700000HUF-ért. Az előző tulajnak 2,2millióba fájt.

martinov 2010.06.22. 17:47:49

@Normális vagyok? (Csak a bajt hozom magammal): Próba szerencse, hátha kifogsz egy jó példányt. Előző Swiftből haveromék vettem még egy korai példányt és rendszeresen cserélni kellett a motortartó bakokat, valamint a kuplungot és többször szerelték, természetesen gariban. Ennek már 5éve, amúgy azóta is boldogan járnak vele.

Normális vagyok? 2010.06.22. 17:51:09

@torokszultan: Nálam a szag nem játszott, amikor használtat vettem, már ne haragudj, de ez baromság, hogy mert "büdös". Az újat sem a szaga miatt veszem. Egyébként pedig bőven van igazság abban is, amit @martinov: fórumtárs írt (bár a, nem normális résszel nem értek egyet...)

De igazából mind a két oldalnak egyformán van igaza, éppen ezért mindenki a maga ép eszével döntse el mi a jó választás a számára.

martinov 2010.06.22. 17:56:06

Na igen, akkor van ráció ha valaki azért vesz újat mert sok-sok évig nem szeretné eladni. Ezzel csak annyi a baj, hogy a mai autók már nem bírják sok-sok évig...

Normális vagyok? 2010.06.22. 17:56:46

@martinov: Ezt nekem írtad?
Ha igen akkor válaszolok: az enyémen nem lesz hitel, vagy ha igen, akkor minimális Forint alapú, amit kényelmesen tudok fizetni lévén engem még mindig a család tart el kajával és lakással (persze én is dolgozok), maximum a garancia hosszának megfelelő időtartamra.

martinov 2010.06.22. 18:02:56

@Normális vagyok? (Csak a bajt hozom magammal): Hát úgy mindenkinek írtam. Most milyen a forint alapú? Amikor én vettem a swiftet akkor borzalmas volt, 6évre havi 3000Ft-al jött ki többre mint a CHF. Ilyen szempontból én is kényelmesben vagyok, se gyerek se rezsi se lakáshitel. Cigi helyett lett a kocsi, akkor szoktam le és pont annyira jött ki a törlesztő mint amennyit elfüstöltem előtte.

waffen55 2010.06.22. 18:03:06

@Normális vagyok? (Csak a bajt hozom magammal): kérdés h meddig szeretnéd megtartani - mert ha azt akarod h "kirohadjon alólad" (persze ésszerű keretek között akkor hajrá! Vettem én már új autót is használtat is mindnek megvolt a magyarázata és egyikkel sem buktam. Még 1 példa ha valaki mint pl. én évi 100000-et megy vagy többet akkor érdemes újat venni persze akinek egyben munkaeszköz annál szokott ez összejönni.

Normális vagyok? 2010.06.22. 18:08:35

@waffen55: Hát több időt jósolok neki mint a mostani Swiftemnek, ezt 2,5 éve használom, amióta megszereztem a jogsit, amolyan tanuló kocsi számomra, szeretem is, hiányozni is fog, de szeretnék továbblépni, amíg lehet (tudom kicsit mindig pesszimistább vagyok a kelleténél). De igazából nincs meghatározva, mindenesetre nem cserélgetem olyan sűrűn mint a telefonjaimat (fél évente :D) Ja és Casco-t mindenképp kötök az újra.

waffen55 2010.06.22. 18:10:24

@martinov: Mint erős dohányos gratulálok neked! mondjuk én inkább többet dolgozok de a mérgemről nem mondanék le.
Hitel! Nos volt itt már olyan törlesztő is 98 körül amikor közel 40%-os volt a törlesztő én akkor vettem 1 forró új transitot (még a beugróra sem volt pénzem úgy sikerült megegyeznem h a beugró fennmaradó részét az első törlesztővel egyidőben fizetem be), de kidolgozta az árát édesipari cuccot gyártottam és be is jött (a titok az, hogy nem kell kilopni belőle az anyagot és akkor mindenki ezt veszi). :)))

martinov 2010.06.22. 18:12:49

@Normális vagyok? (Csak a bajt hozom magammal): Ki mire, ha maradnak ilyenek az utak én a swiftet NIVA-ra fogom cserélni... azt is átalakítom etanolosra oszt hajrá! :-)

martinov 2010.06.22. 18:14:52

@waffen55: Örülök hogy bejött a biznisz! A bagóhoz nem kell gratulálni, sajnos egy év után visszaszoktam. Most magam töltöm a cigit, így legalább fele annyiba jön ki...

kran72 2010.06.22. 19:09:01

1993-ban vettem új Swiftet ami második tulajdonosánál még mindig fut.Egy évesen katalizátor csere anyaghibából kifolyólag,garanciában.Hat évesen a zár beesett az ajtóba.Akkumulátor 6 évet bírt,de nem ezek miatt nem sírom vissza.Hanem a rugózás illetve a hiánya miatt,a zörgő beltér és a fapados kivitel miatt.Maximálisan egyet értek azzal a kijelentéssel,hogy a Suzuki a modern ember Trabantja,SEMMI TÖBB!Nem családi autó,nem sport kocsi.Viszont egy okos árral megérheti az árát.Ha valakinek nincs sok pénze autóra,inkább ajánlanám megvételre egy Suzukit mint egy visszapörgetett km órájú nagyobb autót.

Érdekes 2010.06.22. 19:19:53

@kran72: Te se ültél még sportba :) a régi swiftek meg a 90es évek trabantja, inkább.mondjuk azt :)

martinov 2010.06.22. 19:27:31

@Érdekes: Azért a 90-es években még elég drága volt a swift...

Érdekes 2010.06.22. 19:27:33

@Normális vagyok? (Csak a bajt hozom magammal): Hát nem tudom, ha neked lennék akkor tuti, hogy a kifutó tipusból vennék olcsón...és majd az EZT KÖVETŐ swiftet venném meg.
Mert a kifutóból is lehet szépet csinálni :) ez egy facelift..Bár a belseje azért át lett faragva rendesen.Azért talán érdemes, de külsőre semmi érdemleges.Sőt a seggét szerintem el is cseszték kicsit..ezzel a megánosítással :S

Nah szóval visszatérve..bár nem használtat, hiába mondják, hogy jaj féláron..de cseszheted, ha bankos volt, és szét van lopva vagy hidegen szarrá hajtották vagy az első 1-2 ezer km-en..motor csere, ez meg az csere, idő pénz etc etc etc.
Használt autót, csak ismert előélettel vennék, az egyszer fix.

Sógun 2010.06.22. 19:45:45

Gyönyörű kisautó. Kategória társai:
Opel Corsa, Renault Clio, VW Polo. Skoda Fabia. Nagyobb kategóriáju autókhoz dőreség hasonlítgatni. Kisautók között a legjobb. A felsoroltak közül biztos hogy a Swiftet választanám. Szép a belső tere, szerintem korrekt ebben a kategoriában. A lelke megmaradt Japánnak. A sportos jellegét szerencsére meghagyták, dinamikus kis autó maradt.
Mint amit a neve is jelent: Swift (fürge)
Lassan hungarikummá válik. Nem szégyenkezhetünk e miatt, mert jól végzi a dolgát. Huj huj hajrá!
(A fentebbi kommentekben látom hogy már a 7-es BMW-sek is számon tartják a képességeit a kis Swiftnek.) Dávid és Góliát szindróma.
Ez mindenképpen elismerés!)

lacza87 (törölt) 2010.06.22. 20:18:59

@CSÖRR-CSI££: @F/:
A régi swiftnél 4 évig ment szériába ergy bizonyos tűzálló anyaggal(ammónium-bromid?) kezelt csomagtérkárpit, ami a rögzítő patentoktól kiindulva rohasztotta a lemezt, visszahívási akció keretében kb. egy évig javították.

lacza87 (törölt) 2010.06.22. 20:21:41

@lacza87: régi= a tárgyalt facelift előtti

gigabursch 2010.06.22. 20:34:32

Tetszeni tetszik, de szvsz újonnan egy ilyen kategóriájú kocsi nem ér többet másfél millánál.

Ha annyi lenne, vsz. vennék, de ennyiért nem

lábaska 2010.06.22. 20:35:12

2006-ban vettem egy 2000-es évjáratú SWIFT GL-t.Előtte"boldog" Polski, Trabant(2,4 ütemű)tulaj voltam.ez az autó lett a menyország!Azóta 1 db fékjavítás, 2 akkumulátorcsere(az előző tulaj 35 amperórást rakott bele??), 2 műszaki vizsga meg az olajcsere volt.Kell ennél olcsóbban fenntartható autó?

martinov 2010.06.22. 20:38:24

@lábaska: Na ugye, hasonló tapasztalatok vannak nálam is!

CSÖRR-CSI££ 2010.06.22. 20:52:33

@lacza87:
Igen, hallottam róla, de én a mégrégebbi, a kilencvenes évek Swiftjeiről szóltam. A kortársaihoz képest nagyon nem volt jellemző a rozsda. A vele egyidőben készült Corsák, Astrák pár év után spontán elkezdtek rügyezni.
A tűzálló anyaggal elkövetett baki -szvsz- nem azonos egy autó általánosan értelmezett rohadékonyságával.

esef 2010.06.22. 21:19:28

@lábaska:
Gyárilag ilyen csirke akksival szerelték, asszem mutteréban ('99.es, fehér, glx) is 35Ah-s van. Az utolsó évjáratok kaptak komolyabbat.

esef 2010.06.22. 21:21:52

@Sógun:
Azért 1000x inkább kellene egy Clio Williams (neadjisten egy V6) mint egy Swift Sport...

csiky944 2010.06.22. 21:23:56

fos volt az előző is,ezen sem sikerült változtatni

martinov 2010.06.22. 21:32:59

@esef: Enyémben is 35Ah van, amikor volt benne 2 nagy erősítős fasza HiFi is hibátlanul teljesített a rendszer. Hidegen, melegen egyaránt hibátlan volt az indítózás is! Teljesen felesleges bele nagyobb akku.

papa33 2010.06.22. 21:46:22

Szeretném tudni: melyik konkurenciát érte be a szívó és kipufogóoldali változó szelepvezérléssel?-talán beolvadás előtt még a VW 3 hengeres HTP mociját?
Nos szerintem savanyú a szőlő, mert minden topicon bejön a Suzuki fikázása, hát hogy ne jönne ide be. Ugyanígy a használt-új, szóval ha nincs ki újat vegyen, használt sincs.
Ez a Suz gyönyörű és okés, az sem igaz nem lehet megkülönböztetni: hátsó ajtó felsője hátra nyúlik (mint Splash), nem előre. Belekötni csomagtartóba lehet, mert írta valaki Corsa, Fabia, na pont hogy ezek közelítenek vagy meg is van a 300 liter, de technikában asszem messze vezet, meg tartok tőle az ára...
Ja, nekünk is, alapból is, fapadon a 6 légzsák meg a hátsó tárcsafék????

swt (törölt) 2010.06.22. 21:52:12

@papa33: A 6 legzsakert csokolj kezet az NCAP-nak, a hatso tarcsafekert pedig az EU-nak, amiert kotelezove tette az ESP-t.

Astra király 2010.06.22. 22:06:15

Hát tetszik ez az uj suzuki! 7 lufi és akár esp is remek! Kiváncsi leszek az árára. Mondjuk egy Apukás octavia mellé nyukának simán eltudom képzelni. Amugy meg az astrához való hasonlitgatás elég durva volt. Elismerem hogy a H astra meg a G astra nem nagy durranás de legalább jo auto. Az F astra mega a királyság. A J astrát vezettem nem rég és elég klafa gép erről enyit! Hajrá suzuki és több biztosnségos suzukit az utakra és akor már nem kell mindenkinek daciát venni! :)

Sógun 2010.06.22. 22:29:25

@esef: Természetesen neked az jön be.
Semmi gond.

w a s d 2010.06.22. 22:39:35

@papa33: "de technikában asszem messze vezet"

Inkább az egy szinten van szerintem a helyes kifejezés.

w a s d 2010.06.22. 22:41:12

@F/: Vagy ha annyira vezet, kíváncsi lennék a példákra, hogy miben kerül a kategóriatársak fölé?

papa33 2010.06.22. 23:04:46

@F/: még egyszer: Peu 106,206,RClio, Fabis,Polo, melyikben van dupla VVT motor, ESP, 7 légzsák, hátul tárcsafék és kilencvenvalahány lóerő alapban? (azt az alapot meglátjuk persze). Sebességfüggő elektronikus szervokormány, stb.

nikó 78 2010.06.22. 23:04:49

Nem tudom a régi-újjal mi a helyzet,egyik rokonnak van egy 1.5-ös,újjan vette, terelgeti is szépen, nem panaszkodott mége eddig,80000 körül van benne.Nekem csak az első magyarral vannak tapasztalataim, 17 évnyi.Én csak annyit tudnék hozzáfűzni,hogy a seggemet verném a földhöz,ha a többi külömböző márkájú autóval ami ez alatt a 17 év alatt megfordult a családban,csak annyi baj lett volna mint a szwiftel.Pl soha nem volt még szükség futóműállításra 190000-nél tartunk.A februári műszakira kell kicserélnem a gyári gömbfelyeket,de csak azért, mert kezd róluk lemálani a gumi.

csiky944 2010.06.22. 23:09:18

@papa33: ez gyönyörű? jézusom

w a s d 2010.06.22. 23:54:07

@papa33:
Sok légzsákot, ESP- t, hátsó tárcsaféket, 90-100 LE- t bármelyikhez lehet kapni, legfeljebb van olcsóbb változat is.

(Swift GLX AC CD jelenleg listaáron ~3,4 millió!)

Érdekes 2010.06.23. 01:43:47

@F/: Csak biztonság (legfőképp előzés) szempontjából nem mindegy éppen, hogy 150 kilóval nehezebb és 20-30LE-vel gyengébb autóval kell-e megkezdeni...

Karpathy · http://artofmax.com/ 2010.06.23. 03:37:42

Volt első generációs szuzink, tizenévesen beleestem vele egy tükörjeges kanyarba, addig összesen lengéscsillapítót, fékbetétet, akksit, szíjat és olajat cseréltünk rajta. Utolsó évben padlógáz Bp-Balatont legkisebb melegedés vagy jajgatás nélkül tűrte, és akkor még nem beszéltem a boyracer korszak éveiről:). Offroad kivételével mindent kapott, amit autó kaphat. Remek kis kocsi volt. A műszaki tartalmát ma is kérném, a formája meg akkor se tetszett.
Presztízsjankók kíméljenek, nekik tessék szépen beülni nullkilométeres presztízsautóba, és onnan jól lenézni Suzukit.

w a s d 2010.06.23. 08:34:56

@Érdekes: De ott a többiből is az ilyen erős változat, akinek kell, megveheti. Aki meg ki se mozdul a városból a kocsijával, annak meg lehet, elég az egy literes Corsa, ami a gyári adat szerint az 1200- es Ladával, meg a 120- as Škodával versenyezhet.

És akkor még ott van egy régi totalcaros összehasonlító teszt, ahol a 75 LE- s Ibiza a rugalmassági teszten vagy 10 másodpercet adott a többieknek, a Swiftnek is (és a Swiftet megverték még az 1,1- es alapmotorosok is ebben):

totalcar.hu/tesztek/otkicsi/2/#szoveg

swt (törölt) 2010.06.23. 08:51:21

@F/: 2011 novembere utan nem fog az EU tipusengedelyt kiadni ESP nelkuli autokra, tehat ha akarsz sem fogsz tudni ESP es negy tarcsafek nelkul autot venni. Oldallegzsak hianya is egyre ritkabb, mar egy 207ben es egy Poloban is alap. A VVT szubjektiv, en jobban orulnek egy olyan motornak, amit nem kell szarra porgetni.

Jo a package, amit a Suzi osszeallitott, es rengetegen fogjak venni, de azert ne essunk hanyatt olyan felszereltsegektol, amik nelkul nemhogy az autot nem veszik meg, de lassan forgalomba se hozhatod.

sipike78 · http://www.szabolcsswift.hu 2010.06.23. 08:58:14

"És akkor még ott van egy régi totalcaros összehasonlító teszt, ahol a 75 LE- s Ibiza a rugalmassági teszten vagy 10 másodpercet adott a többieknek, a Swiftnek is"

Ej, jó lennél politikusnak. :) A szöveg első részét elegánsan elhagytad: "Gyorsulásban, végsebességben és fékútban is a Swift bizonyult a legjobbnak."

De volt ám ilyen is...

totalcar.hu/tesztek/2010/06/03/a_nagy_meccs_1016_loero_a_palyan/

Barátaim a minap körözgettek a Kakucs Ringen, rövid összefoglaló:

Kivonatolva, Kakucs Ring-i köridők:
51 s Honda Civic Type R (201 le)
50,5s Mazda 3 MPS (260 le)
49,3s Ford Focus RS (305 le)
48,5s Renault Megane RS (250 le)

48,5s Suzuki Swift sohc16V (RÉGI SWIFT!)

Jó, elismerem, a Suzuki már nem úgy állt oda, ahogy a futószalagról legördült, de, bizony ilyen sok tartalék van benne.

Ne tessenek lenézni a kicsit.

sipike78 · http://www.szabolcsswift.hu 2010.06.23. 09:01:08

a törésteszt, ESP, FBI, EKG meg lófaszt sem ér, ha a baromállatja nem köti be az övet

a múlt héten borult itt egy százcsillagos, csak épp az utas szart az övre, szépen ki is esett az ablakon, és agyonnyomta a kocsi

swt (törölt) 2010.06.23. 09:02:29

@sipike78: "Jó, elismerem, a Suzuki már nem úgy állt oda, ahogy a futószalagról legördült"

Akkor meg mirol beszelunk?

Egyebkent nem a Swift valt ki ellenerzeseket, hanem azok az utodottek, akik azt hiszik, hogy ez egy Porsche.

w a s d 2010.06.23. 09:07:10

@sipike78:
Az előzés, amit mint probléma, felhozott valaki, nem a végsebességtől függ általában, és nem a fékezésre hasonlít, nem is az állórajtos gyorsulásra, hanem a rugalmasság mérésére. Ezért hoztam föl példának.

Továbbra sem mondom, hogy rossz ez a Swift, de hogy magasan a konkurencia felett lenne technikailag, ahogy azt az előbb olvashattuk, az erős túlzás.

martinov 2010.06.23. 09:09:24

@sipike78: Igen, de lehet hogy egy kevesebb csillagosban akkor is meghal ha be van kötve... Meghalni bármiben lehet, a csillag nem garancia a túlélésre, csak nagyobb esély...

swt (törölt) 2010.06.23. 09:16:40

@sipike78: "a törésteszt, ESP, FBI, EKG meg lófaszt sem ér, ha a baromállatja nem köti be az övet"

A hulyeseg ellen semmi nem ved. Aki bekoti, azt meg megvedi. De mit is akarsz mondani tulajdonkeppen?

sipike78 · http://www.szabolcsswift.hu 2010.06.23. 09:20:05

@swt: Csak arra szerettem volna felhívni a figyelmet, hogy mi mennyit ér. Mert hogy írkálják itt páran, hogy ez meg az nem ér annyit, amennyiért kínálja a gyár. A fent felsorolt többszáz lóerős autók árát vessük már össze a barátom kb. félmilliót érő suzukijával, ami még teljesen forgalomképes, nincs belőle kiszerelve semmi, nincs becsövezve stb. Csak motor- és futóműoptimalizáláson esett át. Ennyi.

@F/: "Az előzés, amit mint probléma, felhozott valaki, nem a végsebességtől függ általában, és nem a fékezésre hasonlít, nem is az állórajtos gyorsulásra, hanem a rugalmasság mérésére. Ezért hoztam föl példának."

A Seat motorja és nyomatéka egyaránt nagyobb, mint a Suzukié. Előzéskor pedig ezeknél a motoroknál amúgy is illik (sőt, erősen ajánlott) visszaváltani.

@martinov: Ha majd a rendőrség vagy a KSH veszi a fáradságot, hogy egy normális statisztikát összeállítson végre, akkor elhiszem. Persze, a józan ész a te állításod felé hajlik inkább, de a józan ész sajna gyakran olyan hiteles, mint a popóméter a tuningolt autóban. :)

Tényleg érdekelne, hogy forgalomban lévő járművek száma / közlekedési balesetek / halállal és/vagy maradandó személyi sérüléssel járó esetek tekintetében történt-e változás.

swt (törölt) 2010.06.23. 09:25:00

@sipike78: "Csak arra szerettem volna felhívni a figyelmet, hogy mi mennyit ér."

Ezzel a logikaval a Suzi 4 tarcsafekje se er semmit, ha nem hasznaljak.

"Mert hogy írkálják itt páran, hogy ez meg az nem ér annyit, amennyiért kínálja a gyár."

F/ szajabol mondjuk pont nem hangzott el ilyesmi, nem ertem, hogy jon ez ide. Ha pedig akad ra vevo, akkor nyilvan er annyit amennyit kernek erte. Ezt nem a forumharcosok fogjak eldonteni, hanem a fizeto ugyfelek.

sipike78 · http://www.szabolcsswift.hu 2010.06.23. 09:25:55

@swt: Igazad van. Egy másik szálat kezdtem el cincálni, az EU-s normákkal kapcsolatban.

Kötelezővé tesznek mindenféle buziságot, de HAZUGSÁG az egész, és ez emberéleteket jelent. Itt a pár hete történt baleset, amiben 4 fiatal ment ripityára. Kb. 140-160-nal mentek neki a fának, az autóból talán két felni maradt épen, a maradék talán egy nagyobb hűtő dobozába belefért volna.

Törésteszt, fékpróba 50-60-nal? Parasztvakítás.

Bizonyára a szakértők igyekeznek majd megcáfolni. Sajna, az élet, a hírek, a rehabilitációs osztály és a hullaház nem igazán EU-kompatibilisek. Vajon miért? Lehet, nem olvasnak autós magazint.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.06.23. 09:31:19

@sipike78: Azért az emberi hülyeséget nem lehet kizárni.

Magyarországon hol lehet 140-nel menni? Elméletileg sehol.
Ennyi.
Meg kéne értetni a sofőrökkel, hogy a sbességhatárok nem baszogatásból vannak kitalálva.

swt (törölt) 2010.06.23. 09:32:10

@sipike78: Ha valakmelyik idiota fekezes nelkul 140-160nal nekirongyol egy fanak, szinte biztos hogy kinyiffan, barmilyen autoban (bizonyos lassulas felett krumplipure lesz a belso szerveidbol, mindegy milyen karosszeria vesz korul). A balesetek tulnyomo tobbsege nem ilyen, hasznaljak a feket, a tipikus utkozesi sebesseg pont az az 50-60, amivel az NCAP tesztel. Olvasgass egy kicsit a temaban, es ki fogod rohogni azokat a hulyesegeket, amivel a kornyezeted traktal teged.

sipike78 · http://www.szabolcsswift.hu 2010.06.23. 09:34:08

@swt: "Ha pedig akad ra vevo, akkor nyilvan er annyit amennyit kernek erte. Ezt nem a forumharcosok fogjak eldonteni, hanem a fizeto ugyfelek."

Hát igen, ez a piac egyes számú törvénye. De szerintem nem elhanyagolható mértékben befolyásolják a totalcaron és még pár közösségi fórumon leírtak a döntési folyamatot.

Kolléganőm épp tegnap mondta, hogy a régi autóját (régi Fiesta) le akarja cserélni, mert csak ebben az évebn 250 ezret költött szervizre. Kérdem, mire cseréli? Suzuki Splashre.

Kérdem, miért pont arra?
Mert az tetszik neki, meg a Suzukinál kedvezően beszámítják a régit.

Poénból mondtam, hogy ne vegyen Splasht, mert az nem jó.

Egyből elbizonytalanodott, pedig halvány gőzöm sincs arról, milyen a Splash. :)

A férje pl. bele volt buzulva az ufo Civicbe, megvette, egy hónap múlva saját hibájából összetörte, ott sipákolt, hogy milyen kurva drága volt hozzá minden.

Te akartad. :)

Amúgy igaza van, ha csak egy hónapig felhőtlenül örülhetett egy régi vágya teljesülésének, már megérte.

sipike78 · http://www.szabolcsswift.hu 2010.06.23. 09:39:19

@ColT: Magyarországon hol lehet 140-nel menni? Elméletileg sehol.
Ennyi."

Ez tetszik. És mennyivel bír menni a legpapírabb papírkocsi is? Ennyi.

Ez kb. olyan, mint az a törvény, hogy 18 éven aluliak nem vásárolhatnak dohányárut és szeszesitalt. De a fogyasztást nem tiltja a törvény. :)

@swt: Az a környezetem, aki traktál, jelesül a barátnőm, aki balesetes embereket próbál talpra állítani, miután a dokik több órás műtéttel összelegózzák őket. És hidd el, a suzuki/más autó arány messze nem érvényesül a "cégnél".

sipike78 · http://www.szabolcsswift.hu 2010.06.23. 09:47:40

Jó, tudom, erre majd jön a riposzt, hogy más autóban nem élték túl, így nem is kell velük foglalkozni.

Ez is igaz.

onefm.hu · http://www.onefm.hu 2010.06.23. 09:56:14

Az első mondatokban azt írja a szerző, hogy "Még a szakavatott szemek is keresgélik az újításokat, hogy biztosak legyenek benne: ez már az új?" - Nem tudom, Én nem érzem magam túl avatottnak, de rögtön észre veszem a különbségeket. Ti nem? Mondjuk aztán látható, végül a cikk író is. Szerintem jó lett. az előző is jó volt. nem nagyon van vetéjtársa. aki fikázza az meg menjen ladával...

sipike78 · http://www.szabolcsswift.hu 2010.06.23. 10:41:47

Na, könyvekből, netről kibányásztam az adatokat. A közúti közlekedési balesetben megsérült emberek ennyi százaléka vesztette életét:

Év Százalék
1970 5,4
1980 6,4
1985 7,9
1990 6,5
1995 6,1
2000 5,3
2005 4,6
2008 3,9
2009 3,5

Tehát 40 év alatt kb. a felére tudták lecsökkenteni az elhalálozás arányát.

sipike78 · http://www.szabolcsswift.hu 2010.06.23. 11:07:25

Ami viszont engem igazol, az a súlyos sérülések arányának minimális csökkenése.

Év Súlyosan megsérült (%)
1980 előttről nincs adatom
1980 34.3
1990 31,2
1995 29,0
1998 27,4
2009 26,7

martinov 2010.06.23. 11:09:41

@ColT: "Meg kéne értetni a sofőrökkel, hogy a sbességhatárok nem baszogatásból vannak kitalálva. " Azért a 30-as táblákat tövestül irtanám ki! Az autó is nagyon utálja, 4-esben dadog, 3-asban meg nehéz megállni hogy ne menjen 40fölé.

Deszkás 2010.06.23. 11:27:17

@martinov: Maruti Dzire néven fut, de itthon SX4 Sedan van helyette.

martinov 2010.06.23. 11:33:10

@Deszkás: Az SX4 sedan jobban is néz ki, de abból sem láttam még itthon élőben egy darabot sem. Mondjuk a régi swiftből is viszonylag későn jelent meg a sedan és elég ritka maradt, legalábbis a többi swifthez képest.

sipike78 · http://www.szabolcsswift.hu 2010.06.23. 11:35:31

@martinov: márpedig épp tegnap hallottam, hogy kerékpárost is szedtek már ki a sorból gyorshajtásért

azt a rengeteg lóvét, amit eddig nem sikerült behajtani a külföldi szabálysértőkön, most rajtunk igyekeznek bepótolni (ezt konkrétan egy rendőrtől tudom, de amúgy is nyílt titok, a rendőrség bevételének elég nagy %-át így KELL biztosítani)

Speedman 2010.06.23. 11:37:18

@sipike78:
Jó lenne, ha a balesetről (ami Nyírpazonynál történt) nem úgy írnál, minta felesleges lenne a törésteszt fékpróba stb. .

Sajnos itt is a rutintalanság volt a baleset okozója. A srác 2 hónapos jogsival előzött 140-160-nal, és az egyik előzésnél kijött egy szintén előzni kívánó autós, amitől megijedt, majd a baloldali patkának ment és utána a jobb oldali árokba csapódott keresztbe sodródva a fának.

Nem is értem miért hozod fel a töréstesztet és a fékpróbát ehhez a balesethez.
Más autóban sem lett volna több esélyük, mert nem ilyen ütközésekre tervezik az autókat.

Deszkás 2010.06.23. 11:45:49

@min: pedig Corsából is van lépcsős.

Deszkás 2010.06.23. 11:47:13

@nas: oszt mivel szerepelt le kiscsillag?

Deszkás 2010.06.23. 11:48:27

@martinov: észre vetted, hogy a piros más mint a többi, mert az fake?

martinov 2010.06.23. 11:50:07

@sipike78: Nem csoda, hisz így minimális munkával rengeteg lóvé jön be. Kiállnak egy jól választott helyre a háromlábú szörnnyel és percek alatt vagyonok folynak be.

martinov 2010.06.23. 11:52:35

@Speedman: Na pont az ilyenek miatt tenném kötelezővé a vezetéstechnikai tanpályát a jogosítvány megszerzéséhez. Az autó határhelyzetben való magabiztos kezelése a különbség élet és halál között. Valamint ha lett volna a srácnak határhelyzeti tapasztalata akkor valószínűleg bele sem megy ennyivel egy ilyen előzésbe.

sipike78 · http://www.szabolcsswift.hu 2010.06.23. 11:53:54

@Speedman:
Azon túl, hogy megdöbbentett a baleset (a rendőrökkel egyszerre értem oda), és még véletlenül sem akartam kegyeletsértő lenni.

1. a jog nem ismer olyat, hogy rutintalanság

gyorsan hajtott, abszolúte és relatíve is, a szervet csak ez fogja érdekelni

2. "Más autóban sem lett volna több esélyük, mert nem ilyen ütközésekre tervezik az autókat."
Akkor meg miről is beszélünk?

60-as ütközésre tervezik a másfél tonnás autókat, amikor 50 a megengedett lakott területen?! Nonszensz. De ezt már ezerszer átrágtuk.

Lenne erre radikális és kevésbé radikális megoldás nem egy, de azokat úgyis leszarják, mert nem abban van a biznisz.

martinov 2010.06.23. 11:57:05

@sipike78: Láttad a "Pusztító" című filmet Stallone bácsival? Abban volt egy jelenet amikor balesetnél egy PUR-hab szerű anyaggal fújta tele a kocsi az utasteret baleset előtt. Nekem nagyon tetszett, bár tudom csak fikció!

sipike78 · http://www.szabolcsswift.hu 2010.06.23. 12:00:04

@martinov: Van a zsaruknak egy baromi egyszerű (hordozható!) szemléltető cucca: sínen gyorsul egy ülés, amibe be vagy kötve biztonsági övvel

a végén X km/h-val belepuffan egy gumidücskőbe (vagy ki hogyan oldja meg)

na, azt pl. kötelezővé tenném az oktatáson min. egyszer kipróbálni

soha nem felejtem el: 15-16 éve egy haverom párnapos jogsival 160-ig kihúzatta az Astrát lakott területen, vagizásból

hárman ültünk még rajta kívül a kocsiban, az első lehetőségnél mondtam, álljon meg

kiszálltam, és soha a büdös életben be nem ültem olyan autóba, amit ő vezetett

Speedman 2010.06.23. 12:08:17

@sipike78:

Már megint elbeszélsz a kérdésem mellett.
Hogy jön ehhez a balesethez a töréstesztek, fékpróbák, mint parasztvakítás?

Jamesblond 2010.06.23. 12:09:39

A SUZUKI egy vaszagányos kisautó. Tartóssága legendás, csóró- és nem autóváltogató családokat transzportál évtizedeken át kisebb ráfordításokkal munkába, kirándulni, vásárolni. Lehet a SUZUKI-ról sok mindent mondani, de olcsóért ez megy talán a legtovább.

sipike78 · http://www.szabolcsswift.hu 2010.06.23. 12:17:11

Láttam a filmet. Az egymással kommunikálni tudó autók elvileg már nem is tudnak majd karambolozni, mert a kámpjútör már jó előre kiszámolgatja, hogy mikor fékezzen, merre térjen ki stb. Egy angol mérnök mondta ezt valamelyik műsorban. Ő akár 240-250 km/h-s teljesen biztonságos utazósebességet jósolt erre az esetre.

(Persze, megfelelő úttest, gumiabroncs és futómű megléte alapvető követelmény lenne.)

De ettől sokkal egyszerűbb lenne leszabályozni a végsebességet, és kész.

martinov 2010.06.23. 12:17:21

@sipike78: "soha nem felejtem el: 15-16 éve egy haverom párnapos jogsival 160-ig kihúzatta az Astrát lakott területen, vagizásból" Na ilyen haverom nekem is van, ő mellé se ültem be többé, bár mostanra odáig jutottam, hogy semmibe se ülök bele amit nem én vezetek...

sipike78 · http://www.szabolcsswift.hu 2010.06.23. 12:18:47

@Speedman: "Hogy jön ehhez a balesethez a töréstesztek, fékpróbák, mint parasztvakítás?"

Lásd a Hamis biztonságérzet címszó alatt.

Nem én találtam ki.

martinov 2010.06.23. 12:20:32

@sipike78: "Az egymással kommunikálni tudó autók elvileg már nem is tudnak majd karambolozni," Engem már a frász tör ki attól az automatikus fékezős rendszertől is amit most fejleszt a volvo. Ha lesz ilyen valamelyik kocsimban az első dolgom lesz kiiktatni. Nem bízom a biztonságom semmilyen computerre... mert ugye mi van ha egy semleges helyzetet veszélyesnek ítél, vészfékez és az okoz majd balesetet.

w a s d 2010.06.23. 12:25:53

@sipike78:
Pont ezért hoztam fel azt a tesztet. A plusz ~20 LE- t emlegetik sokan, hogy előny más autókhoz képest, pedig még ott a nyomaték (na meg a görbe alakja), meg az áttételezés is, ami befolyásolja a kocsi dinamizmusát, főleg hétköznapi közlekedésben, ezért nem elég, ha lóerőket ad a gyár.

sipike78 · http://www.szabolcsswift.hu 2010.06.23. 12:30:05

De ez nagyon bonyolult, összetett dolog, több érdek mentén mocorognak itt a tennivalók, nem lesz úgysem hirtelen áttörés.

Speedman, nem kívánok kötekedni veled, ti jobban értitek ezeket a dolgokat, én csak a személyes tapasztalataimat próbálom megosztani.

Sokan nem hiszik, de igaz, hogy még a régi Swift is viszi a 170-180-at, de akkor a motor már már üvölt, mint a sakál (mondjuk, annak nem árt), a kasztni zubog, recseg, és a torony is megadná a felszállási engedélyt egy oldalirányú széllökés esetén.

Egy modernebb autó elsősorban tele van kütyükkel, másodsorban agyon van szigetelve, és csak aztán következnek azok a dolgok, amik eldöntik, tepsibe mész vagy csak a rehabra.

És akkor még a borulásról, hátulról belemenésről és hasonló csekélységekről nem is beszéltünk, amikről a csillagszóráskor igyekeznek elterelni a figyelmet.

De igazatok van, nem bizti, hogy elsősorban a technológiai résznél kellene a problémát feszegetni.

w a s d 2010.06.23. 12:31:31

@sipike78:
Persze, valakinek- sajnos- hamis biztonságérzet, másnak meg összehasonlítási alap, hogy mégis miben több az esélye, ha ésszel közlekedik, de valami történne.

sipike78 · http://www.szabolcsswift.hu 2010.06.23. 12:32:43

@martinov: "mert ugye mi van ha egy semleges helyzetet veszélyesnek ítél, vészfékez és az okoz majd balesetet."

Nem okozhat, mert a mögötte/mellette/alatta/felette haladók ugyanolyan okos gépek lesznek, és a másodperc törtrésze alatt lefékeznek. ;)

martinov 2010.06.23. 12:40:47

@sipike78: Hát... Én valaha számítógép szerelőként dolgoztam (néha most is). Látta elég számítógépet baromságokat csinálni, és egyikre sem tettem volna rá az életemet. Az, hogy a kocsimban számítógép vezérli a motort (ECU) még elviselem, mert legrosszabb esetben nem megy az autó és kész, de hogy a féket vagy a kormányszervót is kezelje az nálam már nem fér bele...

martinov 2010.06.23. 12:41:56

@martinov: Gondoljunk csak a mostani Lexus visszahívásra a kormányszervó hibás szoftvere miatt.

Speedman 2010.06.23. 13:03:57

@sipike78:
Na, ez az igazi parasztvakítás amit írsz.
Már megint keversz dolgokat. Nem hinném, hogy az a Renault amiben a fiatalok ültek neked(és másoknak) hamis biztonságérzetet adna. Kevered a SUV-okkal. Itt a rutintalanság és a felelőtlenség volt a tragédia oka, nem pedig a neked kedves "hamis biztonságérzet".

Szóval lehet csűrni-csavarni a mondandód, a hülyeség akkor is hülyeség marad.

esef 2010.06.23. 13:07:15

@sipike78:
Én saját hibámból csúsztam fel egyszer a járdára kanyarodáskor, azóta nem igazán vagyok hajlandó más mellé beülni. (Le volt fagyva az út, hiába mentem a körülményeknek megfeleleően, az a jégen szart nem ért.)
Anyám egyébként úgy repült ki a kocsiból, hogy nagynéném friss jogsival kanyarodás előtt nem a fékre, hanem a gázra lépett és úgy fordult...

sipike78 · http://www.szabolcsswift.hu 2010.06.23. 13:19:15

@Speedman: Legyen neked igazad. Az rajtuk már nem segít.

De előbb nézz körül, milyen autókon tanultak régen vezetni, és milyenen tanulnak most.

És utána gondolkozz. (Hidd el, nem fog megártani neked sem.)

sipike78 · http://www.szabolcsswift.hu 2010.06.23. 13:39:31

Egyébként az egész nem innen indult, nem is értem, miért hagyom magamat mindig behúzni a csőbe.

Arról volt szó, hogy egy bizonyos sebesség felett már mindegy, ha az öv nincs bekötve, akkor meg pláne. Súlyos sérülésre az esély pedig az elmúlt 30 évben mindössze 10%-kal lett kisebb.

A két legutóbbi balesetet csak erre hoztam fel példaként.

lacza87 (törölt) 2010.06.23. 15:18:35

@CSÖRR-CSI££: Akkor félre, nagyon gyorsan futottam át a kommenteket.

Speedman 2010.06.23. 16:14:25

@sipike78:

"Sokan nem hiszik, de igaz, hogy még a régi Swift is viszi a 170-180-at, de akkor a motor már már üvölt, mint a sakál (mondjuk, annak nem árt), a kasztni zubog, recseg, és a torony is megadná a felszállási engedélyt egy oldalirányú széllökés esetén.

Egy modernebb autó elsősorban tele van kütyükkel, másodsorban agyon van szigetelve, és csak aztán következnek azok a dolgok, amik eldöntik, tepsibe mész vagy csak a rehabra."

Attól, hogy jobban van szigetelve, a komfortérzetet teszi jobbá. Én speciel szeretem (biztos perverz vagyok), ha nem hallatszik a motorhang és kasztni recsegés, ha több száz km utazok.

A hamis biztonságérzetet pedig mindenki magának alakítja ki. Ez nem (csak) az autógyárak hibája. Ez olyan, mint az alkoholos befolyáltság alatti vezetés. Mindenki látja, olvassa, tudja(?)hogy romlik a vezetői képesség alkohol hatására, mégis vannak akik úgy gondolják alkohollal is jól tudnak vezetni.

"Egyébként az egész nem innen indult, nem is értem, miért hagyom magamat mindig behúzni a csőbe.

Arról volt szó, hogy egy bizonyos sebesség felett már mindegy, ha az öv nincs bekötve,.."

Nem mindegy nagyobb sebességnél is, hogy bekötve vagy, vagy nem. Egy régebbi posztnál már írtam egy balesetről.
Egy esős napon próbakörre vittek el egy E500-as mercit az eladó és a vevő. A 4-esen a vevő kipróbálta mit gyorsul a gép. A Vígvándor csárda után kb. 200-nál keresztbe álltak és a barátomnak a menyasszonya és családja, egy Fabia-val nekik ütköztek. A merciben lévők meghaltak, ők meg súlyos sérüléssel megúszták, mert be voltak kötve.
Persze a pazonyi tragédia az más. Oldalról kapták el a fát nagy sebességgel. Ott tényleg mindegy volt be voltak-e kötve. De ne ebből induljunk ki, hogy kell-e öv vagy sem.

swt (törölt) 2010.06.23. 19:40:14

@sipike78: "Ez tetszik. És mennyivel bír menni a legpapírabb papírkocsi is? Ennyi."

Mibol sikerult levonnod azt a kovetkeztetest, hogy mindenki vegsebesseggel kozlekedik? Mikor voltal kint utoljara kozuton?

swt (törölt) 2010.06.23. 20:30:11

@sipike78: Ez a tipikus felinformaciok alapjan torteno klasszikus netes okoskodas. A tuleleshez az aktiv es passziv biztonsagi rendszerek egyarant szuksegesek, es az sem mindegy, hany kozlekedesi resztvevo van. Nezzunk egy kicsit nagyobb mintavetelt:
1970ben 20.8 millio auto volt a nemet utakon:
www.destatis.de/jetspeed/portal/cms/Sites/destatis/Internet/DE/Content/Statistiken/Verkehr/Verkehrsunfaelle/Aktuell,templateId=renderPrint.psml
A KBA adatai szerint 2010re meglett az 50 millio:
www.autokiste.de/psg/1002/8577.htm

1970ben 21.332 halalos aldozata volt a kozuti baleseteknek (ld. fent), mig 2009 folyaman csak 4.154.

1970ben minden 100.000 forgalomba helyezett autora esett 102.5 halalos aldozat, 2009ben pedig 8.3. Ha 1970ben autoba ulsz, tobb mint 10-szer nagyobb lett volna ra az eselyed hogy kinyiffansz, mint 2009ben - a sokkal alacsonyabb forgalom ellenere.

De igazad van, a biztonsagi rendszerek hazugsagok, a mernokok sarlatanok, es te majd a konyvekbol megmondod a frankot.

Christine Plymouth Fury 2010.06.23. 20:34:50

Valaki írta, h nincsenek suzuki fikázó hozzászólások...tényleg nem akarom fikázni a "mi autónkat" (de azért szerencsére az enyém nem), viszont nekem sokkal
inkább egy régebbi német, mint egy új suzi.

waffen55 2010.06.22. 15:24:06 De ehhez, valljuk be, nem kell sok...
Alhazred 2010.06.22. 15:51:28
Lada fanként ezzel vitatkoznék, arányaiban a Lada is bírta úgy, mint a suzi, ha odafigyeltek rá. (Az összehasonlításkorne felejtsük el, hogy mennyivel "fejletlenebb" világban készült).Legalábbis a szerelőm szerint, aki valami okból nem szereti a suzukit (én sem, de azért hivatkozom a szakemberre, mert már kaptam a fejemhez azt, h nőként a véleményem nem mérvadó...)én meg hiszek neki, bár saját tapasztalatom suzi ügyben nem sok van (de azért akad), Lada ügyben annál több.Nem egy olyan öreg Ladát ismerek, ami mai napig megy, nem vérzik, nem köhög, ha motorikusan nézzük. Más kérdés a kasztni, de azt hagyjuk...viszont az a suzinál is khm...felejthető. És mindkettő egyaránt kényelmetlen, de a Lada mellett legalább ott szól a kor szelleme. :D
És az új suzi ára sem győzött meg, a külsejét illető "erre arra hajaz" feeling megint csak nem, ráadásul az a felszereltség, ami benne van, lassan kötelezőszerűen ott lesz minden autóban alapként is.
Mindenesetre, biztos nem rossz, de továbbra sem érzem az egyéniségét, és technikailag sem érzem fejlettebbnek, mint a konkurrenciákét, vagyis a cikket most (bocs) erősen eltúlzottnak érzem.

papa33 2010.06.23. 21:38:27

Mondhatni mostanra pont olyan a Suzuki mint a többi, árra, (majdnem)méretre, egyelőre fenntartás-megbízhatóság jó helyen, élmezőnyben. Az, hogy egy márkát nem hívnak vissza, még lehet ócska, Ford festékledobás, Fiesta fórumon (régebben-régebbi) tulajok maguk mondták ipari hulladéknak, nem megszüntethető kormányremegés, Focus-CMax elektromos gondok, a "komolyabb" gépek kettős tömegű lendkerekei, Fiat elektromos és kuplunggond, Franciák... szal a csalában a Suzuki kevésbé okoz váratlan örömöt karácsony előtt beköszönő 3-400 ezres javítási igénnyel. És ezt elismeri mindenki.
És ha jobban beszámították a lelakottat, az olcsóbban fenntartható könnyebben megvehető, akkor mért is jár rosszul az ember?(eltekintve ha 2évente cserélni akar).

papa33 2010.06.23. 21:55:14

@F/: érdekes kérdés, nekem a régebbi, pl 1.6 8 szelepes, mindenütt egyformán nyomatékos gép tetszett, de mára ezek az alul semmi, felül erő, mindez a "környezetvédelem" jegyében- mert ha kihasználjuk, többet eszik , mivel szeret ugrani, ki is használjuk, gondolom a turbóst is kihasználjuk, akkor meg 5,5 helyett 8-at zabál... én a mait úgy használom, hogy gurulni 2500, ugrani meg 4000, ez ritkán, ebből jön a visszakettőt. És sokkal-sokkal többet váltok, mint anno a 8V-s mocin. (Igaz, nekem mindegyik keveset evett.)
Különben tessék belegondolni, a szívó benzines motorok, az 1.2-től a 2000-ig jó közelítéssel ilyen áttétellel rendelkeznek, 1-2-3-4-5-ben a sebesség 3000-nél: 20-40-60-80-100. Ismétlem, jó közelítéssel. a régi 1.3 Swift 100-nál kb 2200. Azt is mondom, szerintem a túl hosszú áttétel sem jó, hiába is álmodunk 180-ról 2500-at forgó mocit... én azonban a Suzukinak ezt a motorját csak nem hasonlítanám össze pl. a VW 1.2 (6-12V), 14 16V motorjához fejlettségben. Vagy az ős származék 1.2, 1.4 Clio-Thalia motorhoz.
Mért nem ismerjük el ha jó valami - csak azért mert Suzuki?
Itthon sokan fikázzák, más ország kitüntető előnyben részesíti a hazait és eszébe nem jutna pl. Dacia rendőrautót, ha SX4-et is vehet, igenis valamennyire hazai. Jópár hazai munkásnak kenyeret ad a beszállítói körével együtt Esztergom.

augustiener 2010.06.23. 23:47:25

El se olvastam a cikket. Most egy swift mit tudhat? Szar, hulladék. Normális világban nem engednének ilyen kicsi és gyenge autót gyártani.

martinov 2010.06.23. 23:56:40

@augustiener: Normális világban te meg sem születtél volna! Mégis mi bajod a Swift-tel?

Normális vagyok? 2010.06.24. 11:35:00

@augustiener: El sem olvasol egy cikket, akkor meg mi a f@szért kommentálsz? (Ha elolvastad volna tudnád mit tud.) Kis autókra mindig is szükség lesz (tudom meglepő, de van ennél jóval kisebb is), és nem is olyan gyenge. Hiába olvasni is kéne, de ha nem megy akkor sajnálom. Szánalom, amit ide írtál és még csak észre sem veszed. Tudlak sajnálni.

Endiman1980 2010.06.24. 12:32:47

nagyon szép lett az új suzuki, de mi a rákért nem tudnak végre ismét szedánt gyártani?? a magyarnak az kell még mindig.

Deszkás 2010.06.24. 12:47:16

@martinov: Én elég sokat is. Egyre kifejezetten mérges is vagyok, mert asszonykánt hordják le vele az állomásra, és addig ott áll a férj a kocsival, míg meg nem jön a vonat és ki nem száll a feleség. Mondjuk mióta rászóltam, hogy ne keresztbe álljon már be 4 helyet elfoglalva, azóta legalább normálisan parkol. Csak az a bajom vele, hogy az asszonnyal ott várják a vonatot, ahelyett, hogy a nő kiszállna, és a pasi nem foglalná fölöslegesen a helyet. Egyébként kb olyan színű, mint az enyém. Rézvörös gyöngyházmetál.

martinov 2010.06.24. 13:29:36

@Deszkás: Ilyenek mindig lesznek, meg olyanok is akik kizárólag kapubejáróba tudnak parkolni...

STi-2009 2010.06.26. 15:59:05

Apuéknak 1993-mas, 1.3, ötajtós van, bagóért vették úgy 3 éve. A világból kimegy(állítólag) 3,9-4,4 literes fogyasztással, csak a kopó alkatrészek és a folyadékok voltak cserélve. Pöpec járgány, a kérdésre, miszerint lecseréli-e új Swift-re, apu válasza: Igen, le lesz cserélve.
Új Nissan Qashqai-ra. :DDD
Vagyis biztosan jó autó az új is, illetve a kifutó modell is, de ha már Swift, akkor csakis a régi, azt használni kell, aztán ha kiszolgálta az idejét, eldobni és nagyon el kell felejteni a "Suzuki" és a "Swift" márkaneveket:)

STi-2009 2010.06.26. 16:01:25

Apuéknak 1993-mas, 1,3-mas, ötajtós van, bagóért vették úgy 3 éve. A világból kimegy(állítólag) 3,9-4,4 literes fogyasztással, csak a kopó alkatrészek és a folyadékok voltak cserélve. Pöpec járgány, a kérdésre, miszerint lecseréli-e új Swift-re, apu válasza: Igen, le lesz cserélve.
Új Nissan Qashqai-ra. :DDD
Vagyis biztosan jó autó az új is, illetve a kifutó modell is, de ha már Swift, akkor csakis a régi, azt használni kell, aztán ha kiszolgálta az idejét, eldobni és nagyon el kell felejteni a "Suzuki" és a "Swift" márkaneveket:)
süti beállítások módosítása