Elfogyott az összes Peugeot

  2010. június 13. - Stump András Címkék: totalcar lemans omm

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Egy gondolat a távol-keleti dizájntrendekről
2015-06-09 13:14:30

Ma reggel láttam egy fess Kia Opirust, és ez jutott róla eszembe: Miután kimerengtem magam, találtam az

Lada? BMW? Toyota? Jól megvannak egymással
2015-04-25 14:05:19

Amikor meglátod a hőerőművet, akkor kell figyelni, ott van jobbra a Brezova Gokartland. Nekünk még hajnal van

Olcsón vettem, drága lett
2015-03-15 07:27:33

Úgy ültem neki az első galantos posztomnak , hogy megírom a sztorit az autóvásárlás első pajzán

Lopni megy a Nissan
2015-03-04 18:48:48

Vissza kell szívnom, amit néhány hete, a GT-R LM Nismo, a.k.a. száguldó tacskó bemutatója után írtam a Nissan

Most hívott Pista a helyszínről, egészen pontosan a pálya melletti bárból. Volt némi háttérzaj, pedig állítása szerint már alig van autó a pályán. Valóban: az indulók több mint fele kiesett.

A Peugeot-k között rosszabb az arány, az ő LMP1-eseik ugyanis egytől egyig elfáradtak. Anyagfáradás az oka a kiesésnek, nem bírták a motorok - ezt tudta meg Pista a bárban a szerelőktől, akik már a söreiket kortyolgatják, hiszen nincs mit szerelni.

Wurz 1-es számú 908-asa bírta a legtovább a gyáriak közül, egészen a 360. körig. Nem sokkal utána az Oreca Peugeot-ja is hasonló sorsra jutott: elment az olaj, kigyulladt a motor.

vajon

Kínos ez a Peugeot versenycsapatának, mert elég nagy mellénnyel érkeztek a hazai pályára. A cég legnagyobb fejeseit is meghívták a temérdek újságírón kívül, erre egyik autójuk sem ért célba. Ettől függetlenül igazságtalanság lenne gúnyos mosollyal lesajnálni őket, azért mégis a Le Mans-i 24 órásról beszélünk. Itt pedig azért nem szégyen, ha valaki 360 kör után második helyről esik ki két órával a leintés előtt.

Pista egyébként köszöni, jól van, teljesen leszokott az alvásról. Hazafelé vette az útirányt, bár lehet, hogy stoppal jön, mert a gyáriak nem vették igazán jó néven a kritikáját.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr732078488

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

értelmetlen_nevű 2010.06.13. 16:18:39

@swt: Blamázs volt? Igen. Kampó volt? Az volt. Az igazat írta ommmm? Igen, azt írta. Továbbra is fenntartom, én sehol sem éreztem fikázást, sőt kifejezetten érződött, hogy a Peugeot-val szimpatizál, és sajnálja a történteket.
A külföldi oldalak számomra kurvára nem mérvadóak, éppen a személyes hangvételért kedvelem a TC-t, arról nem is beszélve, hogy ez csak egy blog.

Ha segget nyalni hívták ommmm-t Franciaországba, akkor azt hiszem rossz embert választottak.

swt (törölt) 2010.06.13. 16:28:05

@értelmetlen_nevű: "Blamázs volt?"

Mennyiben volt szerinted irrealis a Pug azon elvarasa a tavalyi eredmenyek tukreben, hogy iden dobogora alljanak? Kifejthetned, mit ertesz blamazs alatt.

"Kampó volt?"

Ha az autok tonkremenetelet erted ez alatt, akkor igen. Csak a szohasznalat nem mindegy, papa. A bunkosag pedig nem kifizetodo, ha valaki ebbol szeretne megelni. Apro tanacs: nehez helyzetben nem erdemes a vendeglatoidnal fesziteni a hurt, mert ok is csak emberek, es lehet, hogy visszaut a dolog.

"A külföldi oldalak számomra kurvára nem mérvadóak"

Latod, ezert nem fogsz tudni magadra kapni egy kis kulturat, mert bezarod magad a sajat kis gettodba a Lajta moge.

"Ha segget nyalni hívták ommmm-t Franciaországba"

Nem gondolnam, hogy segget nyalni hivtak oda. A kulturat es a korrektseget viszont talan joggal varjak el.

Ez az en velemenyem, az ido meg majd megmutatja, mennyire volt meno otlet blamazsozni meg kampozni.

nem kéne... 2010.06.13. 16:34:26

@swt:

"Latod, ezert nem fogsz tudni magadra kapni egy kis kulturat, mert bezarod magad a sajat kis gettodba a Lajta moge."

hát ede, neked bizony a kurva anyádat.
így.

Babaolaj 2010.06.13. 16:38:42

Anyagfáradás, erről Bödőcs Tibor jutott eszembe:D

Hilux94 2010.06.13. 16:39:51

@swt: Mesélj már öcsi, mitől vagy ideges? Szűk az a ketrec, amit saját magadnak építettél? Túl sok ülepet kell fényesre lefetyelned a Lajta túl? :)))

M@tek@ · http://www.dusza.sk 2010.06.13. 16:46:02

1. tény: Az PUG az elejétől arcokodott, hogy majd ők letörik az Audi szarvát Le Mans-ban. Hát harmadszorra sikerült is 2009-ben. Az Audi nem arcoskodott, elismerte, hogy a PUG volt akkor és ott a jobb.
2.tény: Még nagyobb lett az arcuk. Az Audi tette a dolgát. Csinélt egy tartós és erősebb kocsit. Csapatot nem kellett, mert már rég összeszokott bandáról van szó. A PUG odacsődíti a cég vezetőségét, meg kismillió újságírót, hogy megmutassák, hogy a nagy dicső fransziák mit tudnak. Erre berohadnak az autóik, és nyer az Audi. Nincs mit ezen szépíteni, a sportban még mindig a büszke, de alázatos sportszerűség volt a kifizatődő. A PUG-nak meg nincs mit besértődni. Beszartak az autóik, ezt hogyan lehet másképpen leírni?

Верховина 2010.06.13. 16:46:29

Szép volt Pista, jó volt olvasni a tudósítást.;) Most pedig várjuk a ebből a gigaposzt. Posztt. Posztot. Na mindegy, érted:D

domi0318 2010.06.13. 16:47:42

@swt: minek ez a szítás? egy magyar, netes újságíró eljutott a legendás 24 órásra, amitől nyilván a földhöz csapdosta a valagát, és teljesen korrekt módon, ráadásul a tőle megszokott stílusban leközvetítette, Neked, nekem, meg mindenkinek. mivel ékezet nélkül írsz fogalmam nincs, hogy honnan teszed, de itt Magyarországon ez az egész Peugeot-Audi csata, igazából vihar ám egy pohár vízben... de ezen felhúzni magad, és fikázni egy srácot, aki csak a frankót mondja, szerintem tök fölösleges. és igazából az is "megkockáztatom", hogy a Peugeot hétfő délelőtti meetingjén, nem a Vályi Pista posztjainak hangvétele lesz a fő téma... szerinted?...

ommm! Neked köszi, jó volt, ha nem hoznak haza, akkor meg ne aggódj! maradj kint a p.csába :)))))

Rocko- 2010.06.13. 16:49:13

ó hát ki is nyert? hmm, köszönjük!

és Pistának is a tudósítást. várjuk a képes, videos összefoglalót!

domi0318 2010.06.13. 16:55:16

@swt: amúgy idegen embereket -gondolok itt a kommentelőkre- nem illik, "lepapázni". ha már kultúra...

amúgy megnéztem néhány külföldi oldalt, ahogy javasoltad, és a Peugot kapcsán a "blame" az "over" és a "curse" szavakat emlegetik... lefordítsam?...

ps3peter 2010.06.13. 16:56:59

Hogy hogy tudtok eljutni ilyen piszlicsáré hülyeség miatt a k.anyázásig, ez számomra örök rejtély marad, de lehet valami köze a lelki szegénységhez...
Ommm-nak köszönet a tudósításokért.

tónik 2010.06.13. 16:57:12

Persze, hogy blama. A Pözsó az eredmény fényében jobban tette volna, ha el sem indul. Nincs ezen mit szépíteni...

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2010.06.13. 17:07:13

Jogos kritika vs fikázás: mindegy, mert ti itt lazán leanyázzátok egymást, holott azt se tudjátok, hogy Pista mit mondott, és neki mit mondtak. Ez mennyivel jobb?

Fiziqs (törölt) 2010.06.13. 17:08:33

Ezen az eredményen nincs mit csodálkozni, francia autók... :DDD
Na jó, nemám :DDD

cserkid (törölt) 2010.06.13. 17:10:14

mindehol szar. egy hulladék az összes. 1 fillért nem ér eggyik sem

vacsad · http://indafoto.hu/vacsad/collections 2010.06.13. 17:13:20

@Magyar[HUN]: Kubica nélkül viszont a kanyarban se lennének

cserkid (törölt) 2010.06.13. 17:20:55

Nap mint nap autókat szerelek. Mivel ez a szakmám. NApi 3-4 francia mindig van. Mondjuk örülök neki mert nem nagyon lenne melo ha ezek a zsarok nem lennének. Nemértem mért csinálnak olyat amihez nem értenek. Logikátlanul vannak összerakva. Legalább annyira mint az olaszok. Tehát ennyi. Minden nap látom ezeket a szarokat. Aki egy kicsit ért hozzá az mind ezt mondja

cserkid (törölt) 2010.06.13. 17:30:46

@Macskavirág: remélem lesz dolgod ilyenekkel azt majd rájössz

swt (törölt) 2010.06.13. 17:59:09

@nem kéne...: Latom sikerult elorantani a tarsolybol a prolik ultima ratio-jat. Nem csalodtam.

swt (törölt) 2010.06.13. 18:00:56

@domi0318: Nyugodtan forditsd le, nyelveszprofesszor ur, a "blame" ugyanis nem blamazst, hanem hibaztatast jelent.

29 Palms 2010.06.13. 18:07:10

Pártatlan nézőként kicsit másképp látom ezt a blamázskampó dolgot. Az Audi az elmúlt évtizedben dominált a Le Mans-on. Gyakorlatilag az egyetlen aki megpróbálta felvenni a kesztyűt a kismillió gyártó közül, az a Peugeot. Egyszer bejött, és idén is szorították az Audi tökét 22 órán és 360 körön keresztül. Bevállalták az autóversenyt is, nem sunnyogtak félgázon a célig negyedikként. Megpróbálták, nem sikerült, de végignézve az utóbbi 10 év eredményeit, nem kell emiatt szégyellniük magukat.

Más. A jelenlegi kép alapján soknak tűnik az 1500 köbcenti plusz a TD-k javára a benzinesekhez képest. Ez jövőre 1700 köbcenti lesz, benzinesek 6 hengerben limitálva, dízelek 8 (ha jól emlékszem). Megértem hogy ökoterror van meg költséghatékonyság, de így pont a királykategória LMP1 lesz egyre unalmasabb, ha csak két gyártó versenyét nézhetjük évről-évre. Nem nagyon hiszem hogy pl. az Aston Martin bele fog menni abba, hogy horror költségekkel a nulláról indulva belefogjon egy dízel fejlesztésébe. Másrészt tartok tőle hogy meg fog fordulni a fejükben, hogy minek menjenek oda, ha kevesebb esélyük van nyerni mint egy gyári Vanquish-nak a Párizs-Dakaron.

Vagy hozzák egymáshoz közelebb a dízeleket és a benzineseket, vagy vállalják be hogy az LMP1 legyen dízelkategória, az LMP2 meg benzines. Jobb lenne 2 helyett 6-7 gyártót látni kategóriánként a dobogóért küzdeni.

nemegészenúgyvan 2010.06.13. 18:09:34

Audit dicsőítő nagyokosok ébredjetek már fel! Az nem tünt fel, hogy Le Mans-ban több mint egy évtizede komoly pályaversenyzési tapasztalattal rendelkező gyártó nem indul el az LMP 1-ben? Aki meg elindulna azt elriasztják a "véletlenül" mindíg az Audi fejlesztéseihez idomuló évről-évre változó szabályok? Vagy talán véletlen, hogy a '90-es években domináns japán gyártókat egyszerűen ellehetetlenítették, vagy a fejlesztéssel esetleg! LMP 1 kategóriára alkalmassá tehető Maserati MC 12-t gyakorlatilag örökre kizárták még a saját kategóriájából (GT 1) is? Biztosak lehettek benne, hogy ha komoly gyártók is beszállnának az Audi 2-3 éven belül sehol sem lenne, mint ahogy ők nem is mernek más sorozatokban - ahol óriási a konkurencia és a verseny - elindulni.

nem kéne... 2010.06.13. 18:22:08

@swt:

még csak nem is sejted, mire kaptad, mi?

értelmetlen_nevű 2010.06.13. 18:25:09

@swt:
"Latod, ezert nem fogsz tudni magadra kapni egy kis kulturat, mert bezarod magad a sajat kis gettodba a Lajta moge."

A többire nem is reagálnék, de ez azért tényleg jópofa. Most egy kicsit tényleg megsajnáltalak, remélem hogy egyszer még sikerül felülemelkedned ezen a színvonalon.

Garp 2010.06.13. 18:56:29

Szerintem amikor a tc (vagy ommm) megkapta a meghívót, a Peugeot nyilván tisztában volt vele, kinek küldi. Valakinek a hulla fölött röhögni persze nem ízléses, de nem is ez történt (kivéve néhány kommentelő részéről). Nem is értem, ki veheti komolyan azt, hogy a Pug berágott volna. Ilyet kicsinyes lenne ha megengedne magának.

Aki a Peugeotot fikázza: ez egy navalyás VERSENY, amiben az Audi baromi jó, a Peugeot meg trónkövetel. Eléggé jól teszi. Tessék már mutatni egy Pug-nál többre tartott - mondjuk ki - német márkát, aki alakított akkorát, mint ők. (Mellette mondjuk wrc-ben is - súgom.) Szóval pofa latba, amiért lehet kárörvendeni - ha már mindenáron akar valaki - akkor a kommunikációjukon lehet: eléggé rágyúrtak, aztán nem jött be. Viszont ha nem így lenne, Pistánk se gunnyadt volna ott lehet, mint Press.

Részemről várom, hogy jövőre oda tudnak-e pörkölni az Audisoknak (a királyoknak ez a sorsa: sokan várják a bukásukat). Ommm-nak meg annyit: szép volt, átjött a hangulat.

fabot 2010.06.13. 19:17:17

@swt: kommentelj még kérlek. A hozzád hasonlók miatt élvezzük igazán omm írásait :D Éljen a megrendelő pénzén folytatott cinikus, igazságtalan, fikázó újságírás! A te igényeidnek valószínű a retekklubos dedós Balázska felel meg. Állítólag az is újságírás. Nooot!

nikkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkk 2010.06.13. 19:17:52

@Alhazred:

Dehogy idióta, csak inkább ősmagyar. :))

thehandsomest (törölt) 2010.06.13. 19:28:55

@cserkid: amikor a toyota nekiáll megtervezni egy új modellt, akkor azt az autószerelőknél és a gyári munkásoknál kezdi és nem a mérnököknél. szóval lehet ebben valami:)

Vattafák 2010.06.13. 19:35:59

Nem tudom, néhány túlképzett hozzászóló hallott-é arról, hogy ez egy megbízhatósági verseny, és 24 óra egy futam; sem a rajtsorrend, sem a "részeredmények" nem számítanak, csak a végeredmény! Annyit azért a kiesettek (az összes, azaz kábé a mezőny fele) védelmében, hogy ők is megpróbálták, és nyomták, amíg a gép bírta... Ez a műfaj nem százas sprint, hanem szupermaraton; itt az arcoskodóknak nemigen terem babér...

Rocko- 2010.06.13. 19:50:07

@thehandsomest: hehe, ja, toyota kellett volna Le Mans-ra, és akkor lett volna: toyotasimulator.com/
meg 397 helyett 794 kör.

Rocko- 2010.06.13. 19:52:00

@nemegészenúgyvan: a szabályok adottak, úgy kell tervezni az autót, h tudjon indulni.
aztán a pályán meg meg kell mutatni, h tudnak jobbat is, mint az Audi.
ha meg nem megy, akkor nem kell sírni.

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2010.06.13. 20:25:51

@thehandsomest:

Ja, mert a visszahívásoknál ők dolgoznak vele többet, a mérnökök kevesebbet:)

Ákii (törölt) 2010.06.13. 20:33:50

Egy-két szóhasználaton talán lehetett volna finomítani, de szerintem teljesen korrekt volt a tudósítás.

Őszintén megvallom, hogy az Audinak szurkoltam, így nagyon jó volt nézni az eredményhirdetést. A PUG-ot különösebben nem kommentálnám, ez elsősorban megbízhatósági, és csak másodsorban gyorsasági verseny - ennélfogva ha megelégednek a 3. vagy 4. hellyel, talán kisebb lett volna a csalódás. Jövőre lehet újra próbálkozni, szerintem ezt kár tovább bonyolítani. Legalább újra izgalmas lesz az LMP1 kategória :-)

@nemegészenúgyvan:
Adott egy szabályrendszer, arra kell autót építeni. Nehogy már ez is elmenjen az F1 irányába, hogy minden kamu-aranyórás csórót beengedünk az utcáról, csak hogy többen menjenek a versenyen. Az Audinak meg a Peugeot-nak is el kellett egyszer kezdeni dízel verseny motort fejleszteni...

Christine Plymouth Fury 2010.06.13. 21:07:16

@29 Palms: Tökéletesen egyetértek.
Nem szégyen elbukni, ők legalább megpróbálták.

Omm tudósította, jól, a saját stílusában, reálisan.
A PUG meg ezen nem sérül be, hanem jövőre kijavítja a hibáit. (Remélem).

Az igen tisztelt kommentelők meg (turáni átok?) vihart kavarnak a biliben és egymást túllicitálva "anyázzák" a másikat. Most akkor kinek is lenne oka és min javítani? A stílus meg, ugye, maga az ember...
Grat az Audinak, jövőre sikeresebbet a Peugeot-nak.

streetsta · http://managertoys.hu/ 2010.06.13. 21:18:23

@swt: Ede, szerintem nem teljesen érted. Nem volt szó fikázásról, csak arról, hogy nem volt benyalás, finoman ferdítés, a tények takargatása, szépítgetése. Mármint Hilux94 ezt a következtetést (is) le tudja vonni abból, hogy a gyáriak valamiért megorroltak (ha egyáltalán). fel sem merülhetne, hogy szerinte pusztán a fikázás és a benyalás a két lehetőség. Itt meg nem sok mesélni valója van Hiluxnak, mert teljesen más témakörben volt szakújságíró.
Ede, drága ede, ha ilyeneket írsz: "Latod, ezert nem fogsz tudni magadra kapni egy kis kulturat, mert bezarod magad a sajat kis gettodba a Lajta moge.", ne lepődj meg, ha még a legkevésbé turbómagyarokból is, hogyismondjam csak, rosszallást váltasz ki. Legyen bármennyire igazad, ha esetleg igazad is van/volna, de ez a tempó baromira nem járja. Ha a kritikádat nem úgy fogalmazod meg, hogy a mi gettónk, hanem a tiétek, mert te kívülálló vagy, az nagyon nem veszi ki jól magát. Még annál is rosszabb, mintha egy cég pénzén mennél el egy eseményre, és leírnád, hogy a cég csapata a várakozások alatt teljesített. Te saját magad állítása szerint nem vagy magyar, ezért értem miért "ti", és nem "mi" szerepel a mondataidban. De te is tudod a vonatkozó Cyrano idézetet.

Bambano 2010.06.13. 22:38:14

Amennyi lökött totálkáros van, Ponton Dezsőt is hazahozták secperc alatt. Nehogymár ne legyen valami fuvar ott kéznél:)

malenykij polgar · http://mbybk.blog.hu 2010.06.13. 22:46:16

Azért a blamázs helyett lehetett volna kudarcot is írni. Az nem bántó.

swt (törölt) 2010.06.14. 00:47:23

@streetsta: A "mondhatta volna szebben, kis lovag" pontosan az a kulcsmondat, ahonnan ez az egesz indult. Egy minimalis szokinccsel es muveltseggel rendelkezo ember csomo olyan megfogalmazast talalhatott volna, amiben semmifele karorvendo, bunko felhang nincs: tragedia, drama, vereseg, malor, faux-pas, csapas, balszerencse. A kampo, blama, eges nem ilyenek - hadd ne nekem kelljen mar stilisztikai kulonbsegeket magyaraznom. Remelem most mar erted azt is, hogy miert huzta ossze a szemoldoket a Peugeot (ugyanazert, amiert te) - persze tavol alljon tolem, hogy beleugassak, hogyan kapalja el magat a TC a Peugeot-nal, mindenki a maga szopoalarcanak kovacsa.

Az viszont nem az en soviniszta elmeletem, hogy mashol tobb kultura szorult a klaviaturak koptatoiba, hanem szaraz teny. Nezz nyugodtan korul az interneten, nem talalsz a cikkekben negativ felhangokat, egest vagy blamazst.

www.carmagazine.co.uk/Community/Car-Magazines-Blogs/Tim-Pollard-Blog2/Le-Mans-24-hour-race-2010-the-CAR-Live-Blog/

Itt a legkemenyebb szo, amit hasznalnak, a "vereseg" (Schlappe):
www.auto-motor-und-sport.de/motorsport/24h-le-mans-ergebnis-rennen-1881986.html

A l'Équipe sem frocsog, eleganciaval veszi az akadalyt (szalagcim: "Megis Audi"):
www.lequipe.fr/Formule1/breves2010/20100613_150224_audi-fait-le-triple.html
"Az Audi egesz ejjel ihatja a pezsgot, hetfon megis a Peugeot feje fog fajni"

Elso blikkre latszik mindegyiken, hogy szellemileg fenyevekre vannak attol, ami a Totalcaron zajlik. Na most ezek utan azon, ha valaki, aki meg nyelveket sem beszel rendesen, kurvaanyazassal kivanja bizonyitani szellemi folenyet, mi mast lehet tenni, mint egy obloset rohogni?

ommm 2010.06.14. 02:14:31

Hohó, állj vagy állj, srácok. Itt alapvetően egy olyan dolgon vitatkozunk, amit nehezen viselt el x száz ember, és nem miattam, hanem azért, mert érezték, hogy ez most nem sikerült.
És erről ők tehetnek a legkevésbé, lehet, kicsit karcosnak tartatott a "blamázs", de harminc óra ébrenlét után igazán nem volt kedvem fejben a szinonima-szótárt lapozgatni.

A nyugati lapokkal pedig ne példálózzunk, ritka mélyre tud nyúlni úgy a német, mint az angol, csak lehet, körmönfontabb módszerekkel.
Azt pedig, hogy mit láttak ők a hotelszobájukból, vagy odafentről, a sajtószobából, nem tudom. Csak fotósokat és operatőröket láttam odalent, a boxutca környékén.

Szó sem volt róla, egy pillanatra sem merült fel, hogy bármilyen módon "fekvőbe rugdaljak", ezt felejtsük el, ők sem így érezték, ahogy lecsillapodtak a kedélyek, más lett az álláspont is.

Mivel közelről láttam, hogyan és mennyit dolgoznak azok a srácok, és mennyire keményen, szívüket kitéve akarnak a pilóták, még akkor is, ha tudják, hogy baj van, én is nekik drukkoltam.

Láttam Bourdais-t sírni, ahogy ti is. És rohadtul át tudtam érezni a pultot támasztó, maga elé néző mérnököket is. Ők a fémlépcsőkön aludtak és egy világ omlott össze bennük. Ahogy mindenkiben. A blamázs pedig blamázs, ciki, de túlélik, a sorozatot meg fogják nyerni.
Na, most pedig alvás. Jó éjszakát!

ommm 2010.06.14. 02:17:51

@swt: Még valami Ede.
Ha vasárnap reggel kipihenten ébredek otthon, majd megnézve az összefoglalót alkotok egy képet a versenyről, esetleg a fotóst felhívva, aki éjszaka a dögnehéz statívval rohangált, megkérdezek ezt-azt, akkor két óra alatt egy igen olvasmányos, magasröptű cikket rittyentettem volna neked én is.
De az egy cikk, ez pedig egy véreres szemű helyszíni tudósítás. Nem egy szerkesztőség munkája.
Marginális a különbség.

streetsta · http://managertoys.hu/ 2010.06.14. 07:53:44

@swt: Én értem amit mondasz, sőt, nem nehéz magamat a a Peugeot-sok helyébe képzelni, és (esetleg) rossz néven venni a sarkosabb megfogalmazást. De itt ez egy egészen más "tudósítás", mint amiket az általad belinkelt helyeken írnak. Ott ezt az egész történést lerendezték annyival, amennyit a linkekben látunk. Ez azonban a belsőség, ahol most a kulisszák mögé láthattunk. Mert a többi helyen talán meg sem említik, a Peugeot mekkora hévvel készült a győzelem megünneplésére. Nem kapsz tőlük folyamatos helyzetjelentést, kis érdekes sztorikat, nem tudod meg, hogyan áll össze egy olyan cikk, amit majd pár nap múlva fogsz itt olvasni. Mert az az érzésem, lesz itt még cikk, nagy, színes, szagos, megvágott videóval, satöbbivel. Az, amit a hétvégén olvastunk, műfajilag nem ugyanaz, mint amiket példaként hoztál. Itt, a Belsőségen (de egyébként a TC-n is) el is várják/várjuk a kötetlenebb hangvételű dolgokat, ahol nem kell a sorok között olvasni, nem kell körülírni dolgokat, hanem leginkább úgy írják le, ahogy azt mindenki gondolja. Természetesen van ennek egyfajta kockázata, amit a szerkesztőknek kell felvállalniuk, de ha szigorúan mint az olvasóknak készülő dologról beszélünk, nincs ezzel baj. Az meg, ha valamelyik forgalmazó bepöccen az ilyesmin (és itt nem a Peugeot-ra gondolok), természetesen veszélyes is lehet, de koránt sem biztos hogy a forgalmazó szakemberei, píárosai megfelelően állnak a feladathoz. Ez kérem véleményújságírás, akár tetszik, akár nem.
Az anyázás meg nem szellemi fölény kiemelése okán jött elő, és ugye nem is a témához szorosan kapcsolódva. Téged nem érint, ha azt mondom, a magyarok balkáni népség, akik így, meg úgy viselkednek, meg a satöbbi. Talán ha a németekre mondanék hasonlóan becsmérlőket, az sem hozna ki a sodrodból. De ha a mérnökök, különösen az autóipari mérnökök hozzáállását szapulnám, eleve rosszindulatot feltételeznék róluk, akik tervezetten avultatnak, direkte az olcsóbb megoldást választják a jó helyett, esetleg emberéletekkel való játszadozásukról kezdenék beszélni, akkor te, hogyismondjam, összehúznád a szemöldököd. Talán anyáznál is.

fogash 2010.06.14. 08:24:38

Omm! (meg a többiek a TC-ben.) Nem értem, minden helyszíni tudósításon megy a sírás, hogy megtelt a memóriakártya. Én egy ilyent használok (vosonic.com/product.php?pkind=1). Ez gyakorlatilag egy 80GB HDD-re épített kártyaolvasó (az enyém kijelző nélküli, csak tároló). Bedugom a kártyát, megnyomom az 1 gombot, aztán a HDD-n kreált új mappába magától bemásolja az összes képet. Ha van 2db (akármekkora) kártyád, folyamatosan tudsz fotózni, azalatt a pár perc alatt is, míg a másikat másolja a kütyü.

Az elemkérdés megint csak érdekes. Egy DSLR gyakorlatilag nem fogyaszt, a D70-em kb 700 képet csinál (tán többet is) egy akkutöltéssel. Utána meg előkapom az adaptert, amibe 3db CR2 elem kell és azzal lövök újabb ezerötszázat, míg lemerül. A hamar merülő cucc csak a vaku, de ilyen távból úgyse vakuval fotózol, nem?

Rocko- 2010.06.14. 09:10:40

@ommm: "A nyugati lapokkal pedig ne példálózzunk, ritka mélyre tud nyúlni úgy a német, mint az angol, csak lehet, körmönfontabb módszerekkel."
plusz kurvára nem érdekel senkit, hogy milyen szofisztikáltan tud fogalmazni Sir James Car Journalist, ha egyszerűen való életben olyan tapló, mint ahogy Csik megírta.

malenykij polgar · http://mbybk.blog.hu 2010.06.14. 09:38:36

@fogash: Vagy csak viszek magammal tartalék akksit, aminek illik minden fotós felszerelésben lennie.

malenykij polgar · http://mbybk.blog.hu 2010.06.14. 09:47:43

@streetsta: Túl lett ez lihegve. A kolléga összehasonlította a stílust a külföldi lapok stílusával. Erre valaki azt mondta, hogy ö azt leszarja. Mire a kollega sarkosan közölte, hogy Magyarország nem a világ köldöke. Erre anyázás. Mi szükség van rá?
Akinek nem inge, nem veszi magára.
Aki kilát a határon túlra, ami internetet használó embereknél nem egy exklúzív elöjog, azt nem zavarja a Lajtán innen-túl hasonlítgatás.
Meg kellene érteni a szerkesztö hölgyeknek/uraknak és tisztelt holdudvaruknak, hogy a kritika nem l´art pour l´art fikázás, hanem a minöség javítását hivatott elérni. Más kérdés, hogy a tc erre gyakran sértödötten vagy mi-úgyis-jobban-tudjuk mentalitással reagál. Lelkük rajta, nyilván nem értünk egyet, hogy ki a célcsoport.

swt (törölt) 2010.06.14. 10:22:35

@streetsta: "Mert a többi helyen talán meg sem említik, a Peugeot mekkora hévvel készült a győzelem megünneplésére."

Talan mert nem is tortent ilyen, sot, en az ellenkezojere talaltam forrast:
www.auto-motor-und-sport.de/motorsport/24h-le-mans-2010-analyse-peugeot-vorsprung-auf-audi-schmilzt-1881492.html
Die Peugeot-Männer gaben sich am Vorabend des großen Rennens lässig. Man weiß im die eigenen Stärken - schließlich gewann man auch 2009 gegen Audi. Sportchef Olivier Quesnel warnt aber: "Die Audi liegen weniger als zwei Sekunden pro Runde zurück. Ich erwarte ein außerordentliches Duell."

Quesnelt leversenymernokozni is necces egy kicsit, mert arrol tanuskodik, hogy az embernek fogalma sincs, kik koze ment.

swt (törölt) 2010.06.14. 10:26:43

@Rocko-: Pedig a dolog ugy nez ki, hogy nektek kell igazodnotok europa kulturajahoz, nem pedig forditva. Amig ezt nem latjatok be, szopni fogtok, mert a szel visszafujja ratok a pisit.

Viszont orommel tolt el, hogy sikerult megtenni az elso apro lepest az illemtanulas hosszu es rogos utjan:
img243.imageshack.us/img243/6097/screenshot20100614at100.jpg
img46.imageshack.us/img46/6097/screenshot20100614at100.jpg

-trogerone- 2010.06.14. 10:40:04

harc volt! szamomra ritka az ilyan esemeny ahol nem kell azon gondolkodni hogy erdemes-e kovetni
az audi hozta amit megszokhattunk toluk gyoztek, minden elismeres
a franciak jol meg szorongattak oket, izgalamassa tettek a versenyt, minden elismeresem mindket csapatnak
szerintem nem art oda figyelni a franciakra mert most kibuktak de ha nem csak gyorsabbak lesznek hanem strapabirobbak is akkor atrendezodik a dobogon a felallas

uzenem azoknak a nagyszaju "nemetimadoknak" hogy: vegyenek vissza ha mar nem tudnak valami pozitivat kozzetenni" joreszuk egy husz eves, repedt seggu, szetbarmolt bmw-t ropogtatnak es ezek beszelnek nemet tehnikarol es ettol erzik magukat felsobbrendunek

soseleszekelső 2010.06.14. 11:11:27

A posztok stílusához.
Szerintem nem kell annál jobb bizonyíték, hogy nem volt megfelelő, mint az, hogy levettétek mind a blamázs, mind a kampó kifejezéseket.

A versenyről:
Én igazából azt nem értem, hogy miért csak az utolsó órákban hajráztak a Peugeot-k? Mármint a kettő amelyik legtovább bírta. Ha Orecaék 1-2 órával hamarabb megindítják a támadást, talán nem kellett volna orrvérzésig tolni a kocsinak.
Ha jól emlékszem, a két utolsó autó a boxkiállás utáni körben esett ki, gondolom a box alatt melegedett túl, amíg nem volt hűtés. Esetleg egy levezető kör jól esett volna a kocsiknak, voltak annyival gyorsabbak, hogy beleférjen pár elvesztegetett másodperc.
Mondjuk nem voltam ott, csak hangosan gondolkodom.

A verseny viszont izgalmas volt, jó, hogy egy 24h-s verseny végén is van miért izgulni.

Rocko- 2010.06.14. 11:40:57

@swt: ha európa kultúrája belsoseg.blog.hu/2010/05/28/miert_keszitett_cs_zs_15_darab_viaszbabut akkor Pista töKKKéletesen asszimilálódott. hol a gond?

csiky944 2010.06.14. 12:08:55

@Rocko-: Áá,te nem értheted,te nem vagy felsőbbrendű káeus bevándorló dojcse földön

Papaya 2010.06.14. 12:32:08

@Rocko-: Tavaly mi volt a helyzet?Akkor is ekkora pofád volt?

domi0318 2010.06.14. 12:53:39

@swt: olvasom itt a magasrötű szemantikai vitát, és csak egyet nem értek. ha ennyire nagyra tartod, olvasod, hozsannázod, fordítod, belinkeled az általad talált külföldi cikkeket, akkor mi a "halál, rojtos, véreres farkának a kedvéért" osztod itt az észt?...
war nur eine Frage...

Christine Plymouth Fury 2010.06.14. 12:55:28

@soseleszekelső: Nem célom beleokoskodni, de véleményem azért van.
Én nem vettem volna le. Ezért: ommm 2010.06.14. 02:14:31.
A tudósítás védelmében:
Könnyű úgy kritizálni, hogy nem nekünk kellett x30+ órán keresztül helytállni, KÍVÜLRŐL, KÜLSŐ SZEMLÉLŐKÉNT egyszerűnek látszó technikai problémákat (áram, akku-k, stb) megoldani, egyedül egyszerre 3 pozicióban helyt állni...hanem Ommm-nak. (Ennek ellenére lettem volna Ommm helyében, mondom ezt innen, a kényelmes kanapéról írkálva, kipihenten, külső szemlélőként). Az olimpián sem a szurkolónak nehéz...

A PUG védelmében:
Ugyanez viszont a PUG oldalát nézve is igaz. De ez egy technikai verseny volt, megpróbálták, MOST nem sikerült. Legközelebb majd fog. Értékelem a PUG kűzdelmét, kitartását, és drukkolok, hogy legközelebb eredményesebb legyen.
És még egyszer grat az Audi team-nek.
Továbbá köszönöm a tudósítást Ommm-nak, egy összefoglaló még jól jönne :).

Rocko- 2010.06.14. 13:01:37

@csiky944: :D

@Papaya: anyáddal engedd meg ezt a stílust.
tavaly nem követtem ennyire Le Mans-t. és ha megnyerte a PUG, akkor megnyerte, ők voltak a jobbak. idén meg az Audi. így megy ez. hol a gond?

Rocko- 2010.06.14. 13:04:02

@Rocko-: @Papaya: ha meg kíváncsi vagy rá, akkor Audi 200 Trans AM.

Papaya 2010.06.14. 13:14:07

@Rocko-:Parancsolsz te kis pöcs?

megint 2010.06.14. 14:36:44

Megbízhatósági versenyen 4-ből 4 pögó lerohadt, ezek a tények, ez bizony blama, akárhogy is próbálják a csigazabálók magyarázni a dolgot, nem az a gond, hogy nem nyertek, hanem , hogy egy rohadt autót nem voltak képesek eljuttatni a célvonalig.

S4mu3l 2010.06.14. 14:56:50

Na véégre beindult a pöcsözés meg a francia hulladékozás, juhey!
Amúgy meg se nem ódi, se nem pug, inkább hajráporsche! :)

soseleszekelső 2010.06.14. 14:58:02

@megint:
Te láttad a versenyt? Az utolsó két autót beáldozták, az egyiket a győzelem, a másikat a dobogó reményében, "dupla vagy semmi" alapon.
Az utasítás az volt, hogy hajtsanak ahogy bírnak, lesz ami lesz.
Küzdöttek az oroszlános jelvényhez méltóan.

Rocko- 2010.06.14. 15:01:51

@Papaya: akkor ennyit a társalgási kultúrádról.
gyere vissza, ha tudsz vitatkozni.

soseleszekelső 2010.06.14. 15:03:15

@Christine Plymouth Fury:

Blamázs LeMans-ban!! Magyarország legnagyobb autós portáljának, a Peugeot által meghívott, profi újságírója elfáradt és össze-vissza írkált! :)))
Ommm nem szurkoló volt, dolgozni ment oda.

Amúgy aki dolgozik, az hibázik, előfordul, de szerintem jól tették, hogy kijavították.

Christine Plymouth Fury 2010.06.14. 15:13:08

@soseleszekelső: A szurkoló és az olimpia mindössze egy hasonlat volt...sajnálom, ha nem ment át.
"Peugeot által meghívott, profi újságírója elfáradt és össze-vissza írkált!"
A tényeket írta le, nem másította meg őket, nem össze-vissza írkált. Hja kérem, hogy nem csomagolta őket habos rózsaszín selyempapírocskákba, hogy könnyebben fogyasztható legyen? :)
Kellett volna? Sztem épp az a baj, hogy túl sokszor kapjuk burkolva, csomagolva a trutyit, és már ez az elvárás. A kutyakaki kutyakaki, bárhogy nevezzük is. Én képes vagyok elfogadni a puszta száraz tényeket, nem vágyom csomagolásra, de elismerem, hogy nem vagyunk egyformák. :)
Amúgy pedig, nincs bajom a javítással, de én nem javítottam volna ki. Szeretem Ommm stílusát, azt a fajta újságírást, ami manapság már ugyan szokatlan, de legalább korrekt.

snowman 2010.06.14. 15:41:07

Túllihegtétek ezt az egész sztorit gyerekek!
A Pözsó az idén gyors volt.
Az Audi meg megbízható.
Ennyi.
Ez technikai sport, erről szól.
Innentől kezdve meg fájjon azoknak a feje, akik eltapsoltak emiatt a presztízs-csata miatt több millió ajrót.
És lehet fikázni a Pözsót otthonról, a fotelből, de azért nem ártana néha azoknak kisembereknek és pilótáknak a bőrébe is belebújni, akik szétgeccsölték magukat ezért az amúgy reálisan elérhető eredményért, és most úgy mennek haza, hogy messze az elvégzett munkájuk alatti sikerélményük lett.
Mindezt tulajdonképpen egy banális tervezői, vagy gyártói hiba miatt.
Nem kívánom senkinek a feelinget.

streetsta · http://managertoys.hu/ 2010.06.14. 16:04:12

@malenykij polgar: Az, aki azt hiszi, kis hazánk a világ köldöke, természetesen beütötte a fejét, rajta csak a különböző csakra-elméletek segíthetnek. De azért legettózni a helyet, ahol én is élek, nem túl elegáns, na. Mert hogy ugye Ede ominózus mondata így (is) érthető. Az anyázás meg -tényleg nem akarom a Hosszút védeni, nagy fiú már- nem előzmények nélküli. Te is tudod, Ede stílusa elég megosztó.
Hogy a másik sajtótermék külföldi-e vagy sem, amihez a TC-t hasonlítja valaki, nagyon sokadrangú kérdés. Már amennyiben a stíluson van a hangsúly. A TC stílusa ilyen, minden lapnak van valamilyen. Na jó, elég soknak mindene van, csak stílusa nincs éppen sok. Ennek a médiaterméknek ez az egyik legfontosabb ütőkártyája: a stílusa. Már a nulladik pillanatban így jött létre -másmilyen szóhasználattal, más megközelítésben akarnak írni erről az autós dologról. És így is lett. Nagyon sokaknak tetszik, de persze sokaknak van vele baja -ez már csak ilyen, ha valakinek/valaminek van stílusa. Ízlés kérdése a dolog.
Egyébként meg nem hiszem, hogy a kritikától sírva hisztizni támadna kedve itt a sok szerzőnek -végül is maguk is abból élnek, hogy kritizálnak.
Node. Ha már a stílusnál tartottunk. Napokban került kezembe egy 1997-es Top Gear magazin. Az első oldalak egyikén a kedves szerkesztő (Kevin Blick) tollából a következőket olvasom: "This issue we've spent quite a bit of time in Germany. Which is not as odd as it sounds. If you've never been there, you should try it. Yes, the food is fairly disgusting and the language sounds like someone gargling with gravel, but they have two great things too -long stretches of speedlimitless autobahn and the legendary Nürburgring." És a következő szavak vannak vastagon szedve: "This", "Germany", "odd", "try", "disgusting", "language", "gargling", "gravel". Nos, ezt a stílust baromira nem szeretném. Erre konkrétan az én számat is elhagyta egy "jókurvanyádat". Vagy Jeremy Clarkson elhíresült szösszenete a budapesti kiruccanásáról www.timesonline.co.uk/tol/comment/columnists/jeremy_clarkson/article666139.ece Jó, JC stílusa más esetekben sem éppen finom, csak akkor nem biztos, hogy tudod, pontosan miről is beszél, ezért még akár vicces is lehet. Szóval, nem feltétlenül jobb, vagy szebb az újságírás külföldön sem. Csak vagy tetszik amit írnak, vagy nem.
@swt: Én abból indulok ki, Pista jól tájékozott, és valóban kétezer vendéget hívott meg a Peugeot. Azt én azért erősen rákészülésnek érzem. Mondjuk irigylésre méltó helyzet lett volna, ha megnyerik, és gigantikusat ünnepelhetnek a 200 éves évfordulójuk apropóján is. Biztos jó érzés lehetett volna.

megint 2010.06.14. 16:08:27

soseleszekelső, láttam a verseny nagy részét, és szerintem akármit is mondtok ez egy nagy blama volt

malenykij polgar · http://mbybk.blog.hu 2010.06.14. 16:34:55

@streetsta: Aki burokban él, az valószínüleg hörög, ha a burkot buroknak, kokonnak, gettónak, vagy cellának hívják. A gettózás egyértelmüen annak szólt, aki nem lát ki a saját istállójából sem, ezért nem is értem a durva személyeskedést.
Te nyilván máshogy látod és ezért ismétlem: akinek nem inge, nem veszi magára. Ehhez is elég nagy fiúk vagyunk szerintem.

Mindegy, a netes társalgás már csak ilyen, többszörösen túl van ez már lihegve.
Inkább azt mondd meg, hogy milyen hiszti derült még ki a W108-róledesednek az eddig publikált dolgokon kívül.

soseleszekelső 2010.06.14. 16:37:22

@Christine Plymouth Fury:

Te hasonlatot írtál, én meg sarkítottam. ha nem ment át, sajnálom. :)

Amúgy pont abból volt a gond, hogy nem csak a tényeket írta. Nem hiszem, hogy a PUG azon sértődött be, hogy leírta, hogy megállt a harmadik autó is. Inkább azon, hogy dráma helyett blamázst írt, szóval csomagolt ő, csak kicsit szerencsétlenül.

soseleszekelső 2010.06.14. 16:39:19

@megint:
Szerintem meg egy izgalmas, változatos verseny volt.

Christine Plymouth Fury 2010.06.14. 16:55:43

@soseleszekelső: Hjajj. Mint ha szándékosan beszélnénk el egymás mellett. :)
Tartom magam az eddigiekhez, nincs már mit hozzáfűznöm.
Tudod mit? :) 1§: Igazad van. :) Ha mégsincs, akkor az 1§ lép érvénybe..
Szeretlek irónia. :P
:)

soseleszekelső 2010.06.14. 17:19:33

Szó sem lehet róla!
Neked van igazad!! :))

Christine Plymouth Fury 2010.06.14. 17:47:08

@soseleszekelső: wáááá...:D
1§: Igazad van. :) Ha mégsincs, akkor az 1§ lép érvénybe..
:D:D:D

streetsta · http://managertoys.hu/ 2010.06.14. 18:32:35

@malenykij polgar: Mondom, az egymásnak beszólás a két ember esetében nem előzmények nélküli, csak hát ugye aki hirtelen a semmiből kapja a képébe az anyázást, annak érthetetlenül durva. Ráadásul Hosszúról minden elmondható, csak az nem, hogy burokban élne, és nem látna túl a falutáblán. Namindegy.
A 108 alapvetően jól van, egyetlen komolyabb megnéznivaló van: 100 körül elkezfd a motor rángatni.Nem nagyon, de érzed, valami nem frankó. elkezdem nyomni, egyre rosszebb. Ha lepadlózom, viszavált, egy kicsit dadog, aztán mint az állat elforog, szinte tiltásig. Elvált, és megint jön a dadogás. Mivel a vákuumos előgyújtásszabályzó szrintem kaka, az lehet az egyik forása a hinbának, de más összefüggések is lehetnek: ha nics rajta a világítás, már kisebb tempónál is döcög. felkapcsolom a fényt, és kisimul, hogy aztán fentebb kezdhesse elölről. Gyanakodtam a töltésre is, de még kint rámértem, 13, Volt, az akku ami benne van, mindig startkész, a lámpát-légkondit is bírja. Van egy érdekesség: most szombaton este vettem észre, hogy ha lepadlóztam, visszaváltott, és megcsúszhatott a generátor ékszíja, mert azonnal el kezdet halványan világítani a töltés lámpája. Viszont kisimult a kocsi, úgy ment, mint az álom. Pontosan addig, míg a sebességem nem csökkent 60mph alá. Lámpa elaludt, dadogás rákezdett, és ezt így többször egymás után. Másnap meghúztam az ékszíjat, rámértem, és sajnos csak max. 13,2 Voltot tudtam mérni rajta, de volt, hogy annyit sem. Szóval irány a generátoros.
Az apróságok beszerzése folyamatban, de így is imádom. Majd két hétig járkáltam vele kisebb-nagyobb megszakításokkal, aztán visszaültem a Sigmába, és nevetségesen gyengének tűnt (ami azért elég viccesen hangzik, lássuk be). Az a kurva nyomaték, ami ebből a 4,5-ből kijön, az valami szörnyen addiktív dolog. Nem száguldozom vele, nem is illene a kocsihoz az ilyen huligán tempó, de minden gyorsítást olyan gőgös magabiztossággal old meg, hogy az már szégyellnivaló.

ohh_vazze 2010.06.14. 20:12:15

Nyert megint az Audi. Nincs ezzel semmi baj. A focit is az utolsó percig játsszák. Kissé unalmas, hogy mindig ők nyernek, de ilyen volt a Ferrari is az F1-ben. Bírom én a franciákat, de ezzel a 24 órás futammal csak egy sztereotípiát igazoltak. Tegyem hozzá, hogy abszolút nem igazságosan, de gyakorlatilag beleszaladtak a késbe.... Egy ilyen dobogó után hiába is, de nem sok babér maradt 2010-ből... Ez van, ezt kell megnyerni megalázóan. Van, akinek sikerült....

swt (törölt) 2010.06.14. 20:36:36

@Rocko-: Latod, ez a tipikus pitianer tempo, hogy ha valakinek a munkaja eredmenyebe nem tudsz belekotni, akkor belekotsz a modszereibe, vagy a szemelyebe. Maradjunk annyiban, hogy amikor Ommm foglalta eloluk a Mini kabriot Ari Vatanennel, vagy amikor lenyulta eloluk a nethozzaferest, ok nem nyavajogtak, es nem irtak belole soviniszta hangvetelu cikket. Mint ahogy azt sem emlitik meg soha nyilvanosan, ha osszerugjak a port egy importorrel, pedig ott is vannak mosolyszunetek, nyugodj meg. Csak ez ott nem tema, ezeket beteszik a "business as usual" feliratu mappaba, es tovabblepnek. Moreover, az ilyesmi kiteregetese kifejezetten amator dolognak szamit arrafele. Tehat ennyivel feltetlenul kulturaltabbak.

Tenyek szintjen viszont egyelore ott tartunk, hogy a diszletek mogott a sracoknak adott valaki egy illemtanorat, mert ha megnezed a blogot, nincs mar sem kampo, sem blamazs. Ezek szerint megsem en elek alomvilagban, hanem azok, akik szerint ez a bunko nyelvezet teljesen altalanos es toleralt dolog lenne nyugaton. Nem az. (Tahok persze ott is vannak, eleg csak ranezni Jeremy Clarksonra. Csak az atlagszinvonal nem mindegy.)

malenykij polgar · http://mbybk.blog.hu 2010.06.14. 20:42:12

@streetsta: Ez a dolga a V8-nak :)
Futómü? Segge nem ül?

TSiga · http://alfaamore.hu 2010.06.14. 20:48:10

Sajna nem néztem meg teljesen, csak az utolsó órákat. Megmakkant mindegyik Peugeot, az Audik meg szépen célbaértek. Asszem a verseny vége lőtt átment a Pözsó csapatfőnök az Audisokhoz és gratulált nekik. Azok meg szintén megtapsolták a franciákat, hiszen ha nem nyújt ekkora teljesítményt az összes 908-s, akkor őket nem sarkallta volna ekkora teljesítményre.

Van, aki úgy értelmezi, hogy nem az Audi nyert, hanem a Peugeot-ot vesztettek. De ha valami elromlik, akkor az már xar. Emlékezzünk, amikor El Matador Corollájáben eltört a főtengely a VB utolsó futamának utolsó km-én belül. Azzal lett volna világbajnok. Pedig a Toyotákat a megbízhatósága tette naggyá.
Itt is ugyan ez volt. Két nagymultú gyár teljesen egyedi prototípusa között dőlt el a verseny. Ennyi.

(Még szerencse, hogy AR-k nem idultak. Lenne nagy "szarolasz"ozás :-DDD)

malenykij polgar · http://mbybk.blog.hu 2010.06.14. 21:00:13

@TSiga:
"amikor El Matador Corollájáben eltört a főtengely a VB utolsó futamának utolsó km-én belül."

Amikor berakta a bukóját a kocsiba a zárt ablakon? Az jó volt.

hapsi 2010.06.14. 21:07:01

@TSiga:
"átment a Pözsó csapatfőnök az Audisokhoz és gratulált nekik."
-szerintem normális, említésre sem méltó jobb helyeken.
"Van, aki úgy értelmezi, hogy nem az Audi nyert, hanem a Peugeot-ot vesztettek":
-Aki így látja, annak jobb lenne más sportot néznie. A SPORTban senki nem veszít, max, aki fogad rá...

streetsta · http://managertoys.hu/ 2010.06.14. 21:17:21

@malenykij polgar: Nem, amint a még eredeti hidropneumatikus keiegyenlítő meg lesz mozgatva, szépen a helyére áll: galeria.totalcar.hu/blogok/2010/06/03/ornbau_2010/?current_image_num=64&image_size=m
Elöl nagyon ráfér egy beállítás, megette egy kissé a gumik külső felét (ami egyébként a belső, mert a fehér csíkos gumit fordítva szerelték fel). ezért beállítás után átforgatás jön, legalábbis amíg nem sikerül normális áron fehér csíkos abroncsokat szerezni rá. Meeepersze áámerikában szaréhugyé van. De valahogy ide nem érnek el, illetve erősen megdrágulnak. Mint a Haynes manualek. Kint 20,- USD, itthon 12.000,- HUF. Bár,találtam itthon céget, amelyik rásüti a karikát szinte bármelyik gumira, de azt majd csak akkor erőltetem, ha más vonal nem jön össze.
@swt: Se az egyik, se a másik szerzőről ne gondold, akár egy pillanatig is, hogy a sovinizmusra fogékonyak lennének. Kevés dolog áll tőlük távolabb.

Rocko- 2010.06.14. 23:18:34

@swt: én azért látok jelentős különbséget.
ja, Pista foglalta a Minit. aztán továbbadta. na most mi volt az olaszoknál? emberszámba se vették Csikóst. jelentős különbség.

malenykij polgar · http://mbybk.blog.hu 2010.06.14. 23:29:37

@streetsta: Az itthoni rásütös megoldás gagyi és nem tart sokáig. Én nem is eröltetném a fehér oldalfalat, de ez ízlés kérdése.

streetsta · http://managertoys.hu/ 2010.06.14. 23:53:59

@malenykij polgar: Elvileg az itthoniak pontosan ugyanezt csinálják -fehér, vagy színes díszcsíkot sütnek a gumira. Van vele konkrét tapasztalat?
Nem komplett fehér oldalfalat szeretnék -az erre a kocsira már talán túlzás. De nagyon sokat adtak el -különösen a nagy pocsolya másik oldalára-amelyiken ez a vékonycsíkos gumi volt. Szerintem a W108-nak kifejezetten jól áll, tökéletesen harmonizál a sok vékony, filigrán krómmal.

malenykij polgar · http://mbybk.blog.hu 2010.06.15. 00:10:00

@streetsta: Van vele konkrét tapasztalat?

Van, leválik a pereme. De nem nekem. Adjak W108 user kontaktokat?
Nem vagyok gumis, de úgy rémlik, hogy a tengerentúli fehérfalú gumiknak alacsony a sebességindexe, vagy valami hasonló gebasz miatt nem teljesen százas az európai használatuk.

Krisi 2010.06.15. 09:24:26

szerintem kalap fos az egész Le Mans mióta traktorok versenyeznek, csodálom, hogy az Aston még nem unta meg és egyáltalán rajthoz áll ebben az igazságtalan besorlásban.
aki meg kitalálta, hogy a legfőbb kategóriában dízel induljon annak is adnék egy tockost. jövőre gondolom lesz már LPG kategória is...

a tudósítás viszont jó volt, Pista korrekt munkát végzett, a TC erről szól, hogy ilyen cikkek születnek, nekünk olvasóknak ez kell. akinek ez nem tetszik az úgyis mást olvas.

összefoglalva a posztok királyok voltak, de ez a dízel versengés engem irritál. induljanak külön kategóriában, de ne csak ketten, hanem legalább 4-5 csapat, és legyen nekik külön traktor-1 osztály

29 Palms 2010.06.15. 10:44:40

@Krisi,

LPG nem lesz, de jöhet a hibrid. :)

@streetsta,

Sigma? A jó öreg mozdonyorrú? A "meg nem értett zseni" kategória örökös bajnoka? Végre egy rendes autó, arról is írhatnátok, itt mostanában mindig csak lyukashűtős Mercedesek meg lerobbanó dízel Peugeot-k vannak folyton. :)

gigabursch 2010.06.16. 05:36:03

@cserkid:

Mint olaszkocsi tulajdonos és használó, illetve a hozzá nem értő szakértők után szemétdombot felszámoló átlagos műszaki képességű ember örömmel jelentem, hogy egyrészt az olasz kocsik nem logikátlanok, másrészt értelmesen szerelhetők, harmadrészt tengernyi szakirdalom van hozzá a neten, negyedrészt a sokat szídott elktronikai rendszerében a híres-csodás-überfasza bosch és társai amik kidőlnek, nem a Magnetti-Marelli, és még folytathatnám.

Viszont örömmel tölt el, hogy bemutattad a szakképesítésedet, mert ezek szerint te nem autót szerelsz, hanem fikázol. A kettő - végüls elég messziről nézve - határeset, csak adja ég, hogy ügyfelek ne találjanak meg.

gigabursch 2010.06.16. 05:40:18

@Krisi:

Szerintem meg hadd szóljon a dízel, elvégre sehol sincs leírva az, hogy dízelből ne lehetne jó versenyautót csinálni - s a jelek szerint bizony lehet. Időnként változnak az idők, és a benzines gépek alkalmatlanul szar termikus hatásfoka ilyen esetekben is gyönyörűen beigazolódik.

Nehogy már a fejlesztést olyan szempontok határozzák meg, hogy "csak a benzines az igazi, mert én utálom a dízelt" szlogen érvényesüljön.
NAgyon helyes, hogy nem tartanak be a szabályalkotás során a fejlesztési lehetőségeknek, sőt, engedjék csak szabadjára, lássuk mi lesz az ami öt-tíz év múlva napi forgalomban beérik és jó lesz.
kisebb fogyasztással, kisebb (környezet)terheléssel, jobb élettartammal, stb...

Krisi 2010.06.16. 10:40:40

@gigabursch: nem az a nagy bajom, hogy dízelek indulnak, hanem az, hogy ez a fő attrakció. szerintem az lenne a jóság ha az LMP1-es csoportba visszatérnének a klasszikus benzinesek - mint az Aston Martin -, és lenne egy külön D1 vagy mittudomén milyen kategória.
jó versenyautót meg naná, hogy lehet csinálni, de egy kategóriába összeereszteni egy turbódízelt szívó benzinessel eléggé igazságtalan.
a környezetvédelem meg jó dolog, de egy 24órás autóverseny ne arról szóljon. az autóversenyzésnek pont az a lényege, hogy öncélúan elégessünk n+1 ezer liter üzemanyagot, aki ilyenkor környezetvédelemmel jön az nem normális, már elnézést :)

juanito1 2010.06.16. 15:06:04

Űdv mindenkinek!
Nem a tartozik a témához szervesen, de hol máshol tudnám megkérdezni?!
Olyasvalakire lenne szűkségem aki tudna kölcsönözni P-s rendszámot 1 hétre, vagy párnapra júni végén-júli elején. Lehetőség szerint miskolci illetőségű lenne az ideális, de máshonnan is szívesen fogadjuk a segítőszándékot.

UI:Bocs de nincs rövid ű-m, és természetesen nem ingyen gondoltam

Waldorf Rolandó 2010.06.18. 02:42:43

Ez az ede valami élettől elzárt gettólakos lehet. Ami szar, az meg szar.
Eufémia glaszékesztyűben markolja a brét.

ZsigulisZsolti 2010.06.23. 22:10:32

hallod swt,legnagyobb tisztelet mellett kérlek,hogy pattanj le a magas lóról.
attól,mert a külföldi sajtót olvasod,és mert választékosan beszélsz, ugyan olyan büdöset szarsz mint mi.
és lehet,hogy neked kultúrálatlan parasztok,meg prolik vagyunk,de sajnos nem pottyanhat ki mindenki úri picsából.

ZsigulisZsolti 2010.06.23. 22:14:53

és egyébként nem értem,hogy mit keresel itt.kommentálj a külföldi kultúr oldalakon,minket meg hagy itt a sötétség földjén játszani a porban.
süti beállítások módosítása