Pista menni Le Mans: Párizs

  2010. június 12. - ommm Címkék: pista menni lemans

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Négyhengeres BMW? Ugyan már...
2015-07-30 16:22:46

...mondták nekem sokan, miután lett egy 136 lóerős E30-am. Persze hülyeség, hiszen a könnyű bódéhoz elég

Hétvége a tóparton? Belsőség-találkozó 2015!
2015-07-29 12:04:49

Öregszünk, öregszünk , más nem is jut nagyon eszembe arról, hogy immáron tizenkettedik (!) alkalommal

A trollkirály V8-cal érkezik
2015-06-22 13:58:43

Leborulok, zokogok és megadom a trollkodás brilliánsokkal díszített aranyfokozatát. Hogyan piszkíts bele egy

Szétszórjuk a VIP-jegyeket! Akár a tiéd is lehet egy!
2015-06-08 15:31:58

Úgy, ahogy az AC/DC-nek is egy igazi énekese volt és ahogy a Black Sabbath is csak Bill Warddal az igazi , úgy


Két órányi repülőút, majd a Charles de Gaulle reptér (tudják, a Déesse nagy szerelmese) és Párizs.
Ha Róma az örök város, akkor Párizs a nővére, a zsizsegő, folytonosan lüktető Szajna-parti metropolisz. A reptéren már feltűnt egy furcsaság, ám egyelőre még nem tulajdonítottam neki nagy jelentőséget, hiszen ez mégis csak egy nemzetközi reptér, ott meg sok a vérszegény és hangos brit turista.

Ami érdekes, hogy a taxidrosztokon legalább annyi Honda Goldwing álldogált, mint amennyi autó (jellemzően Octaviák és pápaszemes Mercedesek) és ezek a zárt autókhoz képest féláron szállították az utasokat. Egy ekkora túramotorra rengeteg bőrönd és csomag elfér ám, pörgött is rendesen a bolt, a városba vezető gyorsforgalmi úton folyamatosan húztak el mellettünk a jókora motorok. Odabent, a sűrű forgalomban pedig nevetve lavíroztak a sorok között a gyakorlott helyiek. Hoppá, nem is rossz ötlet. Rögtön eszembe jutott, hogy odahaza vajon az ötlet megszületésének melyik mikroszekundumában folytanák el csírájában az efféle ötletet a taxis céhek csicskásai és az idióta jogszabályok. Végül is mindegy, jó a bolondnak a fapénz is, na meg a méregdrága reptéri taxi és parkolás.

Ugyanannyi ideig tartott az út ide, a Montparnasse tetejére, mint magába a városba. Két óra volt a péntek délutáni csúcsforgalomban. És ez alatt képzeljék el a lezárt rakpartok miatti belvárosi dugót, szorozva negyvenhéttel.

Arányaiban annyival több is az autó itt, de a közlekedés sava-borsát a milliónyi robogó adja. Állandóan jönnek, jobbról, balról, aztán egyszerre mindkét oldalról nyomakodnak a busz elé, fejkendős nénik fordulnak lapjával a Honda Pantheonokkal, fiatalok, öregek, kosztümös nők és szakadt farmeros, sűrűn összevarrott suhancok. Legalább annyian vannak, mint az autósok.

A gond az, hogy az autósok is így közlekednek. Eszméletlen a káosz, de ha sokáig nézzük, látjuk, hogy meglehetősen szervezetten hömpölyög az autófolyam mindenfelé. Igaz ugyan, hogy egy-egy lámpánál, körforgalomnál a kétsávos úton négy autó plusz egy robogó sorakozik fel egymás mellé, a rajt után még sincs összeveszés: az első húsz méteren eldől minden. Aki gyorsabban kiugrik és eléri az imagináris célvonalat, az mehet először.

Ilyenformán egy állandó versengés alakul ki az utakon. Érdekes, de mindez nem összeszorított fogakkal, meredt középső ujjal kurvaanyázva, hanem sztoikus nyugalommal nem ritkán mosolyogva, zenét hallgatva zajlik. Ki hinné? Lényegében olyan egyszerűek a játékszabályok, mint Budapesten: minél vastagabb a bőr az arcon, annál folyamatosabb a haladás, csak itt közben nem ölik meg egymást. Nagyon-nagyon előzékenyek egymással szemben a párizsi sofőrök.

Egy négysávos kereszteződéshez érve feltorlódott a sor, a lámpa pirosra váltott, de bennragadt négy-öt autó középen. Mi történt? Ordítottak a népek? Tépték az ablaktekerőt vagy az ajtót? Nem. Kérem, nagyon egyszerű: kikerülték a bennragadt autókat. Eh bien, előfordul az ilyen, mit idegeskedjenek?

Az előttünk álló ütött-kopott Saxóban fiatal fiú és barátnője ült. Csókolóztak, ez egy olyan dolog, ami Párizsban sűrűn előfordul. A lámpa zöldre váltott, de ők belefeledkeztek az édes, hosszú nyári csókba, nem vették észre. Álltunk, mögöttünk állt a sor. Sofőrünk csak ránk nézett, széttárta karját: - Szerelmesek, de szép is ez. - aztán megvárta, míg befejezik és elindulnak. Egy szó nélkül, egy rossz szó nélkül.

Mert Párizs ilyen megértő. Ilyen megértő a rengeteg bevándorlóval, az utcán kutyájával játszó koldussal, a kis topánkában tovasiető thai lánnyal és a lépcsőn laptopba pötyögő nyakkendős, algériai menedzserrel. Autóssal, motorossal, turistával és velem is, a káeurópai újságíróval, ahogy nulla óra ötvenegy perckor a lábam a hotelhall korlátjára támasztva pötyögöm ezeket a sorokat. Itt mindent szabad, tolakodni, befészkelni, letelepedni az utcán, rágyújtani a robogón, gördeszkázni a Lafayette-galéria lépcsőjén vagy pipázni a motoros rendőrökkel. És a legnagyobb titok az egészben az, hogy ezzel nem élnek vissza. Mindig tudják meddig és hogyan lehet elmenni, az íratlan szabályokat betartják, aztán mosolyognak, hangoskodnak, élnek.

Tényleg varázslatos egy hely, pedig szigorúan nézve borzalmasan szemetes, csikkes, kitudja milyen foltos minden járda, a rengeteg kis utcai kávézó temérdek szemetet termel ki magából, nem ritka a fal tövében futó egér, a szemétkupac.

És mégis, Párizs mindig csodálatos, ezredszerre is pontosan olyan, amilyennek azt Rejtő Jenő elképzelte. A Pigalle, a Blue St. Honoré és a Boulevard du Montparnasse, a finom, minden bűzt kisöprő nyári szellő, a zongora hangja, ami folyamatosan ott csilingel az utcák felett, egyik kis krimótól a másikig. Szinte várom, mikor bukkan fel a sarkon Sába Királynője és Gorcsev Iván, hogy pénzzé tegye a kártyán elnyert Nobel-díjat, aztán az egészet elszórja az Avenue du Maine ezernyi kis butikjában, cukorkára és rózsákra.

Rózsákra annak a pár szép nőnek ebben a városrészben.

És ez a legfurcsább: itt alig vannak szép nők. Ki gondolta volna?

Lassan ideje lesz befejezni, holnap hétkor indulunk a helyszínre. Szerencsére hotelünk egyenesen az SNCF (Nagysebességű Államvasutak)-állomással szemközt áll, így nem kell messze mennünk. A 210 kilométeres utat 50 perc alatt tesszük majd meg. A Ciel du Paris-ban elfogyasztott könnyű kis vacsora alatt volt időnk szétnézni 56 emelet, azaz 200 méter magasról. Onnan fentről nem is látszik a szemét, csak ez a lüktető, rendezetten kaotikus hely, ahol délután kicsit lelassult a forgalom: meccs volt.

Bónusz érdekesség volt az a négy kútoszlop, amit az egyik négysávos, belvárosi utcán láttunk, közvetlenül az úttest mellett, a lámpás kereszteződés előtt. Robogós benzinkút volt, aranyárban mért üzemanyaggal (1,60 Euró), mégis, a járdán temérdek robogó állt, tankoltak, majd a kis shopba betérve fizettek és mentek tovább. Az igazán gyorsak csak a odaálltak a pirosnál az oszlophoz, lehúzták a kártyát és csorgatták a benzint. Mire zöld lett a lámpa, már berregő motorral vártak. He? Forgalmas, belvárosi utcán, embertömegben benzinkút? Lehet, láttuk, működik.

Ja, vissza. A Foci világbajnokság. Ez kicsit bekavar a 24 órás szervezőinek is. Bár talán nem is lesz nagy baj, ha nincs akkora tömeg.

Holnap indulunk, első utunk mindenképpen a Mansell-családhoz vezet majd: Nigel és két fia egy csapatban, ráadásul egyenesen a legdurvább kategóriában, LMP1-ben indulnak neki.

Egyszerűen muszáj megkérdeznem, miért borotválta le a bajszát.
Üdvözlettel minden olvasónak:
Omm, aki a vacsorára nem vitte magával a dögnagy Nikont
Hotel Le Méridien Montparnasse
Párizs

(Bumm, ahogy beraktam ezt a posztot, a hotelhallban elkezdte nyomni Prince a Kiss-t. Jó hely ez, mondom én. Éjszaka fél kettőkor.)

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr562075447

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

simonlevy 2010.06.12. 01:44:06

bon voyage! eletemben eloszor elso

ommm 2010.06.12. 02:01:12

majd most lesz. zuhany. pihi.
Ja, küldd el lécci a számom az előző posztban jelentkező Mégane RS-nek!
köszi!

blaiser 2010.06.12. 04:25:36

Szalay Antara, aztan meg Le Mans? Pista, nalam kihuztad a gyufat! ;)

jo szorakozast!!

gabez 2010.06.12. 04:37:27

Csatlakozom, ez tényleg jó volt, átjött a párizsi hangulat!
Jó reggelt, jó utat és jó szórakozást!
Ja és persze jó munkát, kattogtass és pötyögj, légy az orrunk is, ha már nekünk csak a képernyő és a monitor marad... :)

Leeroy of SMV Design 2010.06.12. 05:32:12

"melyik mikroszekundumában folytanák"

Fojtanák. :)

B0ka · http://rcpilot.hu/galls/227 2010.06.12. 05:41:49

Mondja Müsziő Ommm!
Hogy kéhi fansziául Lömónba a dojsvasúton a jegyet?
:D videót róla!!!

anyahajókabinajtóhajtogató 2010.06.12. 06:17:41

Hiába na: "Az autós ujságíró az élet császra!" :)

soseleszekelső 2010.06.12. 06:49:12

Volt már Bp-en motoros taxi cég.
Azt hiszem, már nincsenek...

javier (törölt) 2010.06.12. 06:57:27

Habár anglomán és Londonmániás vagyok, ez a jól megírt cikk rengeteget hoz a párizsi hangulatból.Engem egyszerűen lenyűgöztek a motorok...Minden placcon mérhetetlen mennyiségben kikötve vagy éppen mellettted suhanva mesélik az embernek h élet van, nyüzsi van, meg egáltalán....Lógó orral jöttem vissza biz' a Bp-re----

Csumpi Hálidéj · http://www.ezerkecske.hu 2010.06.12. 07:10:36

Mi a francot keresel ott?

Hozz nekem csokit hazafelé!

:D

2010.06.12. 07:52:25

Csak írigységből mondom, nem másért: SNCF (Société nationale des chemins de fer français) azaz francia államvasút, nem gyorsvasút :)
A TGV-ről fotót. Sokat. Nagyot. Megérdemli.

dirige 2010.06.12. 08:04:28

Párizs persze olyan, amilyen.. Én szeretem. De Le Mans-ba kevesen keverednek el. Én a folyóparton laktam, asszem IBIS-ben, abszolút korrekt volt, kutyát is fogadnak.
Szét kell nézni a városban!!!!! Érdekes/ideális a fekvése, folyó, domborzat, ilyenek. És a Katedrálist sem szabad kihagyni, sőőt, kötelező megnézni. Több stílus egyben, számomra igazi érdekesség.
Ha jól emlékszem, anno én Le Mans-ból mentem kocsival Párizsba, talán 1-es az út száma Nem autópálya). Kellemes emlékek, semmi rohanás.
Szóval: Katedrális!!!!

Drive_alive 2010.06.12. 08:17:38

Aki ilyet ír csípőből, az kérem újságíró. Jó újságíró. Gratula omm, nekem az idén Nürburgring volt, jövőre remélem Le Mans.

nem kéne... 2010.06.12. 08:20:56

@blaiser:
szó, ami szó, ráfeküdt pistánk az érdekes témákra mostanában. és van még mit megírnia.
;)

nem kéne... 2010.06.12. 08:22:01

@ommm:

meglesz.
aztán elmentem győrbe vizsgázni.
meg szereztem lakást.

nem kéne... 2010.06.12. 08:30:14

@nem kéne... (30/9843180):

akkor ide is:
ha a MEGANE RS néven bekommentelő a fenti számon rámüzen, kap két telefonszámot ommhoz.

A kód neve Merkúr (törölt) 2010.06.12. 08:50:13

"A gond az, hogy az autósok is így közlekednek."

Ez csak egy magyarnak gond.

Párizs tisztaságát meg Magyarországról, Budapestről elég életszerűtlen piszkálni. Ez valami magyar betegség?

visszakettopadlogaz (törölt) 2010.06.12. 09:29:37

utalatos egy szar hely, szemet mindenfele, a taxis ugy nez ki mint egy betoro, mindenki kopkod es a kozlekedes - bele ertve a bonyolult metrohalozatot es a felszini allando dugokat - kritikan aluli. az hogy mar csak szinte afrikai bevandorlo lakik parizsban ( irhattam volna lyont, marseillest, bordeaux vagy tulont ) szora sem erdemes ---- viszont nagyon szeretem azt a varost, utanozhatatlan es erzessel teli.

magyarorszagrol nezve nem hinnam hogy piszkosabb lenne mint bp vagy miskolc..... de minden viszonylagos.

somlói galuska 2010.06.12. 09:30:39

@nem kéne... (30/9843180): javaslom, hogy MeganRs irja be ide előbb ide a száma uccsó 2 számjegyét, hogy ne idegeneknek add meg ommm számát. (ha hülyeség amit javasoltam, akkor ne vegyétek figyelembe:)) )

GrG 2010.06.12. 09:42:39

Sziasztok
Hát öszintén, én nem vagyok oda a franciákért. Párizs nagyon oké, csak a lakosok. Már 10 km-relarréb is sokkal normálisabbak az emberek. De itt? egy rendkivül nem törödöm, mindenkit leszarok népség... Az igaz, hogy ha gondod van akkor általában segítenek, de amúgy... annyit nem képesek felfogni, hogyha nem engedi leszállni a metrónlévőket, akkor nem tud felszállni (ergo bent áll az ajtóba és próbál nyomulni keresztül a leszállni készülőkön). De autózni külön élmény egyszerre káosz és ugyanakkor igazából nem vadak, és nem aggresszívek.
Sajnos nem tudtam elmenni Le Mansba, remélem majd jövőre.
Viszont kedves TC, mi lenne, ha a legközelebbi Párizsi utatokba beiktatnátok egy sörözést az itteni olvasókkal? Szerintem nektek ingyen lenne:-)
G

Hooshee · http://hooshee.blog.hu 2010.06.12. 09:45:12

Hehe, ugyanott laksz mint én miko legutóbb Párizban voltam :) PErsze az előre lefoglalt szobáinkat kiadták, mentségükre legyen mondva, kaptunk helyette egy lakosztályt :D

Rahsid 2010.06.12. 09:45:31

Párizs nagy király. Ha csilliomos lennék, biztos vennék ott egy lakást. :)

waffen55 2010.06.12. 09:45:57

@A kód neve Merkúr: Az a magyar betegség, hogy magunkat tartjuk a legrosszabbnak mindenben. Hidd el Párizsban nagyobb a kosz mint Budapesten és Athénban is 6 méter magas szeméthegy van az agóra mellett (belváros). Szóval annak ellenére, hogy nem szeretem a fővárosunkat meglepően tiszta sok nyugatihoz képest!

Seca81 2010.06.12. 09:48:29

Melegen ajánlom Nizzát! Na ott nem sűrűn van mocsok és az emberek is jó arcok! A buszsofőröket kivéve... Ha nem folyékony franciául beszélsz hozzájuk, kb átnéznek rajtad ha szeretnél tőlük vmi segítséget. Sebaj, franciák!
Mellesleg közel van Monaco, ahol a kikötői vendéglátó helységben 1.50-éert adják a baszott nagy koktélt :)))
Jövőre menni oda újra!!! :)

Seca81 2010.06.12. 09:49:47

javítás: "helyiségben..."

visszakettopadlogaz (törölt) 2010.06.12. 09:51:25

@waffen55: :D

hidd el bukarestben nincs akkora szemet - az hogy katyus ut nincs azt gondolom el sem hiszed. Varsoban latsz IIWW alatt szetlott hazakat de szemet nem nagyon van. Praga? fenyevekre van fovarosunktol. Moszkva? a krasznaja plosatjon meg cigizni sem szabad, bar az nem is europa.

BP sajnos koszosabb mint kene.

somlói galuska 2010.06.12. 10:05:30

"Egy négysávos kereszteződéshez érve feltorlódott a sor, a lámpa pirosra váltott, de bennragadt négy-öt autó középen. Mi történt? Ordítottak a népek? Tépték az ablaktekerőt vagy az ajtót? Nem. Kérem, nagyon egyszerű: kikerülték a bennragadt autókat. Eh bien, előfordul az ilyen, mit idegeskedjenek?"

Igen, ha ez egyszer előfordul semmi gond. De attól az embertől elvárni, hogy jópofát vágjon,aki napi szinten, a Kerepesin, a Pillangó utcától araszol a körútig,1,5 óra alatt, azért mert minden lámpaváltásnál bent marad X autó a kereszteződésben, meg azért mert a balra kanyarodó sávoknak 7 mp ig van zöld, és átmegy 6 autó a 2 sávon,(ha éppen nem ragad be a körúton kamion stb,) és a kanyarodó sáv sorvége belóg ugye az egyenesen haladóba...hááát nem nehéz. Hogy lehetne ezen vigyorogni? max kínunkban.

Csikós Zsolt 2010.06.12. 10:13:09

Jóvót reggeli előtt... :-)

Nem esik Le Mans-ban, nézted?

Vikiszava · http://www.vikiszava.net 2010.06.12. 10:15:40

Mansell két dolog miatt válhatott meg a bajszától.
1. A bajusz öregít, amit bizonyos életkor felett már nem szeretne az ember.
2. Amiért anno Norbert Haug is: a jobb aerodinamika érdekében.

Jó szórakozást kívánok! De ugye nem mobillal fogsz fotózni? :)

Dr. Trebitsch 2010.06.12. 10:34:12

Gorcsev Iván szerintem sohasem járt Párizsban. Sajnálhatja, de akkor sem járt ott.

Én viszont közlekedtem ott autóval, és rémálom volt. Be is ragadtam egy kereszteződésbe, és bizony dudált, anyázott, letekert ablakkal ordított, aki arra járt, kifejezetten otthonos érzés volt...

Ezzel együtt mégis az egyetlen nagyváros a világon, ahol hajlandó lennék élni...

Zsit (nyau és rémizé) · http://ittanyugatihatarszelen.blog.hu 2010.06.12. 10:34:39

Hééé, TC izék :)
(jobb híján itt, elnézést)
A Bende cikk keretes írásainak képei nem kattinthatók, 403-al kivág :S
Kérek szépen javítást *esdekelve pillarebegtet*

Re: poszt
Bammeg, hajnal kettőkor posztolni!@somlói galuska:
ja... de nem kéne így is-úgy is bátor - mindjárt jól kihasználom :DDDDD (nem is ám!)

akiak 2010.06.12. 11:14:21

akkor nem csak nálam nem megy a Bende poszt képnézegetése..

Antara, LeMans, f1 vezetés? királyság..
Hungaroringi napról mikor lesz cikk?

domi0318 2010.06.12. 11:16:56

Nigel Mansell leborotvált a bajszát???... nem biztos, hogy akarok még ezen a földön élni :-)))

@Csikós Zsolt: az örök racionális: "esik?"... viszont ha negyed 11-kor még reggeli előtt voltál, reméljük, legalább a szombat reggeli szex az oka... :-)))

axax 2010.06.12. 11:38:50

Ahhhhh.... de jó volt olvasni ezeket a sorokat! Minden szava igaz! Imádom Párizst a maga szöges ellentétben álló dolgaival együtt! Furcsa egy hely, de gyönyörű......!!!

Rocko- 2010.06.12. 11:46:16

először azt olvastam, h Honda Phateon. :D

a benzinkút tetszik, kéne ilyen!

go Pista go!

echolls 2010.06.12. 12:19:21

Azt érdemes megfigyelni a párizsi közlekedésben, hogy hiába összefüggő a kocsisor, hiába van mindenütt dugó, nem állunk perceket egy helyben. A lámpák gyorsabban váltanak, és az emberek sokkal gyorsabban reagálnak! (nincs sárga)
A közlekedés összehasonlíthatatlan a magyarországival. És nemcsak az utak minősége miatt, hanem a sebesség miatt is. Nagyobb és állandóbb a dugó, de mégis gyorsabban lehet közlekedni, szervezettebb.

ccorsa (törölt) 2010.06.12. 12:33:42

Arról nem is beszélve, hogy Pista már F1 autót is vezetett.

IrkaFirka 2010.06.12. 12:35:33

@visszakettopadlogaz: A metro hálózat bonyolult, azaz összetett de igenis könnyű eligazodni rajta. Kell egy INGYENES térképet kérni valamelyik megállóban és máris minden megoldható. Mo-on nem hogy ingyen, de még pénzért sincs BKV térkép. És akkor a tarifákat még nem is hasonlítottam össze.

@igazitrebitsch: Most olvastam a "Vanek Úr Párizsban" kötetet. Abban bizony Gorcsev megjelent, hogy egy kártya-ügyet a maga módján rendezzen.

A cikkhez: nagyon jól visszaadja a hangulatot. Ellenben megemlíteném, hogy én még nem láttam ilyen kaotikus közlekedést (kivéve olaszok), mint itt. A végtelenül (mesterkélten) udvarias francia a volán mögött megvadul (akárcsak a magyar).
A körforgalom csúcsidőben az inkább autóparkolónak néz ki, mert minden barom bemegy és utána meg nem tud kijönni. A lakhelyemtől 100 m-re lévő körforgalmat minden nap reggel és este 3 rendőr irányítja, mert egyébként az autósok elvesztik az önkontrolljukat. És bizony DUDÁLnak ezerrel. Ritkán ordibálnak. Szirénázó autót pl. nem engednek el. Sorolhatnám.
Ellenben Párizs ettől egyedi. Autót nem vennék, de lakni szívesen laknék mondjuk a Montmartre-on. :)
Jó cikk!

ommm 2010.06.12. 13:05:52

Emberek! van net! Csoda, csoda! Az élet szép, mindjárt írok is gyorsan. Mégane RS megtalált, nemsokára koccanunk.
Üdv otthon mindenkinek!

Csiknak üzenem, hogy már önálló egységként operálok, lett is rögtön egy Enge-interjú :)

És csak természetes, hogy Tiff Needell elöl csórtam el az utolsó csatlakozási pontot. Lol. Bosszút álltam Csik! :)

Jean-Baptiste Emanuel Zorg 2010.06.12. 13:37:27

nem tud vki belinkelni egy működő eurosport 1-2 streamet? jó lenne gépen nézni, mert lehetne közben, tanulni, meg beadandót csinálni.

Krisi 2010.06.12. 13:38:25

@ommm: Magyarország - Anglia: 1-1
:D

somlói galuska 2010.06.12. 13:46:10

@ommm: ezazzzzzz igázd le őket ommmmmm:)))

gnme 2010.06.12. 13:46:38

..valami jó bort hozhatnál

milyenek a vécék arrafelé? ugye nem fordul keresztbe és nem megáll?

:-)

Phxmike 2010.06.12. 14:23:08

@ommm: Figyelj tetszik a cikk! A gorcseves resz kulonosen. Bar alapvetoen nem ertek veled egyet mert pont nem tetszik nekem Parizs de mindegy.
Hanem figyelj. Azert irtam neked hogy hmm tetszik az irasod de meg jobban szeretnem hallani ha felolvasnad es feltenned a videot az indara.... :):)

Naaaa... olvasd mar fel :) hihi

Bassboy 2010.06.12. 14:44:22

Hát igen régebben vannak európában mint itt egy páran

ColtCzT 2010.06.12. 15:12:52

Pista nem menni szavazni???...háát :S, nem szép tőle

GrG 2010.06.12. 15:23:24

@IrkaFirka: Merre felé laksz, mert itt a XV-ben is ugyan ez a helyzet a Pont de Sevres-nél.
Ellenben pl a Periferiquen csak én szoktam sávokat váltogatni a többiek amelyik sávba feljönnek abban maradnak akár egy órán át is.
G

Hurri Kán 2010.06.12. 15:29:54

@Jean-Baptiste Emanuel Zorg: menj rá ATDHE.net, és ott tudod nézni live, meg a kanadai 3. időmérőt is ha érdekel.

Halálos_fogkefe 2010.06.12. 15:54:35

nem tudom valaki linkelte-e már, de itt lehet követni élőbe ki hogy áll: www.thomasbaekdal.com/mini-sites/lemans2010/#

speci78 2010.06.12. 17:12:34

Az első 2 körben McNish aggresszivitása tetszett. Az már gond, hogy a félgyári Peugeot-ot így sem sikerült leeőlzni... S gyáriak meg vonatoznak, mintha egy kerékpáredzés lenne. Na jó, azért még közel 22 óra van hátra. Nekem egyelőre a Pug-ok motorhangja tetszik belső felvételen. Van ebben vmi romantikus, hogy a kamionokra emlékeztető hang mellett szó szerint erőböl mennek el mindenki mellett - nem ám kifékezés... Persze a franciáknak szurkolok, de egy-két látványos előzés még lehetne.
Pista jelentkezett vmi poszttal már a helyszínről?

speci78 2010.06.12. 17:37:02

Lám-lám Lamy
Sajna ez elment, nagyon sajnálom Bourdais-t. Davidson viszont kemény: első körében pályacsúcs...

Jean-Baptiste Emanuel Zorg 2010.06.12. 19:39:56

@gyvy: köszi szépen, eddig tudtam nézni tv-n, éjszaka erről nyomatom majd

nem kéne... 2010.06.13. 00:51:14

@Zsit (nyau és rémizé):

már épp akartam kérni, hogy használj ki.
:)))

sauerschönauer 2010.06.21. 21:37:52

Ez e gy jó kis cikk volt! Kösz!
süti beállítások módosítása