A francia fos szájbaveri a retrót

Citroën DS3 1.6 THP D-Sport

  2010. május 12. - ommm Címkék: vélemény citroën

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Négyhengeres BMW? Ugyan már...
2015-07-30 16:22:46

...mondták nekem sokan, miután lett egy 136 lóerős E30-am. Persze hülyeség, hiszen a könnyű bódéhoz elég

Hétvége a tóparton? Belsőség-találkozó 2015!
2015-07-29 12:04:49

Öregszünk, öregszünk , más nem is jut nagyon eszembe arról, hogy immáron tizenkettedik (!) alkalommal

A trollkirály V8-cal érkezik
2015-06-22 13:58:43

Leborulok, zokogok és megadom a trollkodás brilliánsokkal díszített aranyfokozatát. Hogyan piszkíts bele egy

Szétszórjuk a VIP-jegyeket! Akár a tiéd is lehet egy!
2015-06-08 15:31:58

Úgy, ahogy az AC/DC-nek is egy igazi énekese volt és ahogy a Black Sabbath is csak Bill Warddal az igazi , úgy

 

Soha ennyi kézen tesztautó még nem ment át nálunk. Pedig az elvakultak szemében csak egy francia hulladék. Na ők azok, akik sosem tudják meg, miért a Citroën DS3 az idei év meglepetése.

Vélemények az azonos című írásunkról.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr351994201

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

igazi hős 2010.05.12. 15:41:33

@esef: Például abban, hogy bármilyen színű lehet. Lásd még a híres Ford idézetet.
Még a VW is próbálkozott nagyon színes autót csinálni (Polo Harlequin), mert bár kicsi, de valós igény van az egyediségre.
Miért nem fehér autót vesz mindenki, amikor (a legtöbb márkánál) az a legolcsóbb?

Hurri Kán 2010.05.12. 15:42:04

Úgy tűnik Dr.Oid kolléga nem tartóstejet ivott a TC-s ajándékbögréből.

Stock 2010.05.12. 15:46:17

@igazi hős: szükségem volt egy élménydús kocsira, ez volt az alap.
minél gazdaságosabb fenntarthatóság(megbízhatóság, fogyasztás)..
hétköznapi használhatóság(4 ülés, lábtér, csomagtér, emberi futómű), még viszonylag fiatal kor szerepeltek az elvárásaim között...
jah és szívómotor 2000ccm-ig!

sikerült e kiválasztanom a legrondábbat?? igen
és a legjobbat?? igen

bánkódtam a forma miatt, neeem!
az zavart volna, ha baj van a megbízhatóságával, vagy valamely mechanikai eleme kívánnivalót hagy maga után?
elképesztően!!

misinator 2010.05.12. 15:49:32

@Olmütz: ".. akik csak az EU-direktívák kényszere alatt, utolsóként adták meg autóikra a két éves garanciát..."
Tényleg?

Azért ez sokat elárul.
Ütős hozzászólás.
Csak remélni lehet, hogy nem lesz igazad...
De hát a remény hal meg utoljára, meg a lepényhal...

DrRaptor 2010.05.12. 15:53:45

nehéz lett volna egy jobb minőségű videót csinálni?

Tipo16v 2010.05.12. 15:56:40

inkább 500 abarth. szerintem

lacza87 (törölt) 2010.05.12. 15:58:02

A Mini vetélytársa, persze, a gyengébb verziókban hátul tárcsafék van meg ötgangos váltó...

butschq 2010.05.12. 16:00:44

van néhány francia-autót tartó ismerősöm, egyik jobban megvan elégedve mint a másik.
na jó, van/volt egy xsarás ismerősöm, na az az autó tényleg gány volt, de az előéletéről nem sok jót tudni. az pedig sokat számít, még egy japán autónál is.

igazi hős 2010.05.12. 16:01:23

@Stock: "szükségem volt egy élménydús kocsira" csak én érzem, hogy ezzel tökönszúrtad az eddigi "minden mérhető és összehasonlítható" érvelésedet, vagy te is?
Ceterum censeo: még mindig nem válaszoltál.

igazi hős 2010.05.12. 16:03:22

@PowerofIUS: Winkler írta, hogy nem gondolta komolyan a mobillal kamerázást, csak ez lett belőle.

Stock 2010.05.12. 16:14:52

@igazi hős: csak te!
gyors-élménydús: erős motor, diffizár, feszes futómű.. létező, mérhető dolgok!!
mire nem válaszoltam???????????????????????????????????????????????????????????????????????

Alf (törölt) 2010.05.12. 16:15:13

Amúgy tegnap este láttam egy DS3-at az oktogonnál.

semmi extra

Stock 2010.05.12. 16:16:19

@Stock: az el nem fáradó, adagolható, erős féket kihagytam..

w a s d 2010.05.12. 16:21:05

@Olmütz:
"Vonzó áron"? Citroënen meg Peugeot- n már pár év óta nem látok vonzó árat...

Olmütz 2010.05.12. 16:36:38

@F/: Mert alku előtt nézegeted őket...:-) Ha csak bekopogsz egy szalonba, engednek egymilliót. Húgomék pl. most vettek egy igen jól fölszerelt C4 Grand Picasso-t kevesebb, mint 5 milláért.

igazi hős 2010.05.12. 16:40:06

@Stock: Igazából semmire sem válaszoltál, ezt te is tudod, de azért szájbarágok. (Nincs értelme, időpazarlás, ezt hívják hobbinak.)
A legerősebb motorral vetted? Nem, gondolom nem Veyront vettél.
A legjobb difizárat?
A legfeszesebb futóművet? Nem, gondolom nem pályaaautód van.

Leírjam lassan, a kérdést, hogy milyen súlyozás szerint jött ki pont az az autó, mint optimum? És talán rájössz (még ha továbbra is tagadod), hogy ez pont olyan szubjektív súlyozás, mint hogy mennyire tetszik egy autó.

Stock 2010.05.12. 16:46:52

@igazi hős: mindenre válaszoltam!!
2000 ccm alatti legerősebb szívómotorral vettem mert csak az s2000-es volt ami ennél többet tud, de az ugyebár 2 üléses..
igen a legjobb difizár tekintve hogy utcán vagyunk és az utcai használhatóság is szempont volt, a kategória pedig nem hemzseg a gyári diffis kocsikból!

"A legfeszesebb futóművet? Nem, gondolom nem pályaaautód van"
ezt ugye viccből írtad??

megint 2010.05.12. 16:48:20

Stock, azért nem árt ha tetszik is az autó amit birtokolsz, felőlem adhatnak 20 év teljes körű garanciát is egy autóra ha nem tetszik

Stock 2010.05.12. 16:50:28

@megint: akkor te nem szeretsz vezetni.. :)

Danessz 2010.05.12. 17:14:42

@misinator: Halkan mondom, a második legmegbízhatóbb meg a cee'd. :)

igazi hős 2010.05.12. 17:21:36

@Stock: Hármat kérdeztem és néggyel bővítetted a szempontlistádat: 2000 alatti ccm, szívómotor, 3+ ülés, utcai használhatóság.
Nem rossz, folytassam? :-)

Akkor is megvetted volna, ha a
márkának/típusnak megbízhatatlan híre van?
3 millióval drágábban is megvetted volna?
Akkor is megvetted volna, ha francia?

dragbiker 2010.05.12. 17:26:08

Ha egy az egybe cserélnék a jelenlegivel(1.8 ZX),asszem elgondolkodnék a váltáson...:)
Amugy meg Winkli ezzel a fejjel úgy néz ki mint "Csapdle" John McIntyre a M.A.S.H.-ben(nem a szar sorozatban,hanem a filmben 1970ből,Elliott Gould játszotta)...

igazi hős 2010.05.12. 17:29:46

@Danessz: Kicsit félreolvastad: a második legkedveltebb, ami azért nem ugyanaz.

Danessz 2010.05.12. 17:36:18

@igazi hős: Most, hogy mondod, ja! Viszont elég megbízható is!

Arie135i 2010.05.12. 17:37:48

sportos kisautók terén csak aki nagyon hülye illetve nem ért hozzá mondja azt hogy fosfrancia... egyébként is jók a francia autók - de ebben a szegmensben (hot hatch) szerintem évtizedek óta soha sehol senki nincs aki verte volna a saxo VTS, R5 turbo, 205 GTI 1.9, clio 172/182/200, megane rs 26/ rs mostani stb. ezek mindig mindenkor a legeslegjobb hot-hatchek voltak illetve azok között számontartva. vagy nem? kurvára nem meglepetés, hogy a citroen 6 év WRC alázás után nagynehezen kihozott egy 150-170 paci közti kisautót ami jól megy. pont itt volt az ideje. a twingo/clio/megane RS-ek mellé is elfér ez a picit luxusabb sportos kis francia. bejön, pedig egy bmw 135i coupeval járok másfél éve...

kutyafej 2010.05.12. 17:43:33

@igazi hős: sorry, de nekem nem mindegy az értéktartás. Azért az autó nem divatcikk, hanem sok pénzt lekötő termék és aki adózik, annak nagyon nem lehet mindegy, hogy mennyit bukik majd rajta.

Szakiii 2010.05.12. 17:47:38

Hát szerintem aki képes 5milliót fizetni egy franciáért az szimplán elfogult. Lehet dicsőíteni most, hogy milyen jó autó, csak az a baj, hogy valószínű ez is úgy fog járni, mint a C3 és C4. BUKTA. Egy francia a büdös életben nem fog 10 évig elvinni akármerre, maximum akkor, ha ráköltötted a gatyádat is. Azért pedig, hogy fizethessen az ember egy kocsira élete végéig nem fog 5milliót kiadni. A retro kocsik között, pedig nem is igazi retrós csak a neve. MINI vagy FIAT 500..Ha már retro. Ez a citroen is 5 év múlva csak egy értékvesztett francia lesz tele hibákkal, viszont kényelmes.
Kb ennyi.

Arie135i 2010.05.12. 18:01:17

@Szakiii: 160 lóerős mit kapsz 5 misiért új autóként?
szerintem sportos kisautót senki nem az értéktartásért vesz. egy Polo Gti mibe fáj? és 5 év kitolom a szemét + 150,000 km után nem lesz baja? tartani fogja az értékét? szerintem nem nagyon - ja :) és a polo örökre unalmas csúnya marad :)

BENIARRIVO · http://forzaitalia.blog.hu 2010.05.12. 18:06:14

A magam részéről elhiszem winkleréknek, mert adok a véleményükre, hogy ez Citroen fasza és jól összerakták és olcsóbb mint a Mini. De azért ne mondjuk már, hogy odaver Mininek! A Mini Cooper S-nél eddig is volt erősebb kisautó (tudtommal a Clio RS pl), de attól az még csak egy Renault marad. A Mini azért patent, mert Mini. Mert legenda. Ez meg nem az. Biztos jó, de pl. külsőre a kanyarban nincs, és hát a számokat tekintve gyengébb is, mint egy Cooper S, ami persze lehet, hogy nem érződik. Nem köll új autót venni, 5 misi körül kurva jó cooper s-t lehet venni! Ráadásul azt a BMW pakolta össze, tehát az össze van pakolva, tapasztalat.

Amúgy sztem is aranyos és jól néz ki, és a 7,3-as gyorsulás morgós autóra utal.

megint 2010.05.12. 18:14:48

Arie135i, azért az új polo messze van a csúnyától.
Stock, nem tudom hol élsz te, de hidd el vannak szép autók is, amiket jó vezetni

Szakiii 2010.05.12. 18:28:04

@Arie135i: A Polo GTI jó példa volt. Az igazat megvallva nekem a Polo is jobban tetszik, mint ez, de ez már nagyon egyéni vélemény. :) Azért mondom, hogy jó példa a GTI, mert az nem retro autó. De a DS3-at MINIvel akarják összehasonlítani és azzal véleményem szerint nem versenyezhet, mert ahogy Beniarrivo is írta, egy DS-re nem fognak mutogatni és nem fogják messziről észrevenni.. A MINIt pedig bárki azonnal. Aki pedig retro autót vesz valószínűleg ezt is elvárja az autójától "extraként":) Szóval Cooper S, vagy Abarth 500 :)

swt (törölt) 2010.05.12. 18:35:27

Latom, sikerult a sajat szavaitokkal leadni a Citroën marketinganyagat:
www.citroen.hu/citroen-ds3/ds3-anti-retro/#/citroen-ds3/ds3-anti-retro/

Ezentul remelem soha tobbet nem lesz nyekerges a marketingbullshit miatt a Totalcaron, mert ma olyan szepen felmondtatok a lecket, ahogy az a nagykonyvben meg van irva. A Citroën marketingosztalyan ma garantaltan elmorzsoltak egy-egy konnycseppet a szemuk sarkaban a gyonyorusegtol :)

swt (törölt) 2010.05.12. 18:52:43

@Ciri: A helyzet az, hogy miutan a franciak veres fejjel visszavonultak a Fiat (es Mini) varfala alol, szerintem pont egy retro-kacsaval fognak visszaterni :)
www.autobild.de/ir_img/58431693_6d2c2bc373.jpg

Nyegleo 2010.05.12. 19:09:53

@arconfosom: ugyebár amikor új kocsikat tesztelünk, nem tudhatjuk milyen lesz 5 év múlva. Pl most volt nálam egy teherautó konkrétan 150 kilométerrel az órában. Hiába mentem vele 700 kilométert, akkor se fogom tudni, hogy milyen lesz egy év és 100 000 km után, csak azt, hogy most éppen jó vagy nem. A későbbi tapasztalatokra ott van a Népítélet és a használt autós tesztek.

pet77 2010.05.12. 19:15:47

@Nyegleo:

A cikk remek, a cím útszéli!

Javasolnám esetleg:
"A francia sármőr könnyedén elviszi egy körre az olasz belladonnát"

Érdekes 2010.05.12. 19:17:34

@Nyegleo: "akkor se fogom tudni, hogy milyen lesz egy év és 100 000 km után"

Gondolom erre gondolt arcon, amikor írta..nem kellene felelőtlen kijelentéseket tenni, tapasztalat hiányában..(((((gondolomén :)))))

Ciri 2010.05.12. 19:21:18

@Nyegleo:

"mikor új kocsikat tesztelünk, nem tudhatjuk milyen lesz 5 év múlva"

Ez egyértelmű. De akkor mi az Apám faszának állítjátok az adott modellről, hogy megbízható LESZ? Főleg olyan márkákról, melyek minden egyes új típus megjelenésekor megígérik(lol), hogy azok már nem lesznek szarok -tehát elismerik, hogy a korábbi modellek igenis szarok-

"A későbbi tapasztalatokra ott van a Népítélet"

Szerinted.

"akkor se fogom tudni, hogy milyen lesz egy év és 100 000 km után, csak azt, hogy most éppen jó vagy nem"

Ennek ellenére például a hírszerkesztőtök "megjósolja" egy egy meg sem jelent autó vagy akár erőforrás sikerességét is...

ommm 2010.05.12. 19:22:36

@Olmütz: Ahamm...és szerinted melyik újság ilyen?
Mert hogy, alapjában véve, Jolika, pusztán csak nyomozatilag...mi új autókat kapunk tesztre.
használt tizenéveseket valahogy nem tartanak a flottában.
Szóval mi is a baj?

ommm 2010.05.12. 19:27:55

@swt: Mellément, öregem. De próbálkozz még egymilliomodik alkalommal is elsütni, a "megvettek minket kilóra" c. sztorit.
Vagy.
Próbáld ki, aztán jelezz, mit tapasztaltál.

ommm 2010.05.12. 19:29:36

@Ciri: Nana, sehol nem írtam ilyet. Ha igen, ide vele. Csupán annyit, hogy egy nagyon jól sikerült autó, amelyik bátran odaállhat a Mini mellé.

lacza87 (törölt) 2010.05.12. 19:32:16

(most kiderül h tényleg kimoderálták vagy figyelmetlen voltam)
Szóval a cím borzalmas, és a "könnyű" drogok is kezdenek marha unalmasak lenni (az utóbbi cca. 3 hét szinte összes Vályi írásában benne van)

gergo · www.indafoto.hu/ppgergo 2010.05.12. 19:33:29

- nekem tetszik, de DRL nelkul vennem, szerintem bena

- 16"-s felnikkel is jol nez ki (C4-n is ugye gyari a 16"-s meret), sokkal hasznalhatobb idehaza

- remelem 2-3 eves DS3 ugyanolyan ertekcsokkenest fog produkalni, mint C4, akkor majd lecserelem a mostani franciamat egy ilyenre :)

swt (törölt) 2010.05.12. 19:35:25

@ommm: Nem vettek meg kilora, sehol nem allitottam ilyet. Csak agyatlan modon ledaraltad az anti-retro suletlenseget, amit a brosuraban olvastal.
(Szerintem meg meglehetosen bena dolog, amikor valami onmagat csak valami *elleneben* kepes definialni.)

Ciri 2010.05.12. 19:39:10

@ommm:

Drága Pistám, most másolja be az 5008-as vagy ennek a tesztnek az első harmadát?

ommm 2010.05.12. 19:39:42

@swt: Butaság.
A cikkhez nincs szükség a honlapra. Minden adatot megkapunk időben, igazán jobb időtöltésem is van, mint a Citroen honlapját olvasgatni.
Ugyanez a véleményem, mellesleg.
Ha kicsit is odafigyelsz, akkor rájössz, hová céloznak ezzel a szlogennel.
Mondjuk éppen oda.
Na, összeáll a kép?
Marketing, öregem, marketing...

clubman 2010.05.12. 19:40:13

@sufnyi: Érdekes, a BX-em 12 éve szolgál gond nélkül. Igaz nem munkásautó romot vettem óccóé', hanem kívül-belül szép 12 éveset. És ha baj van, akkor nem a Zsiguli/Trabant varázsló "szerelőhöz" kell menni, hanem valódi Citroen szerelőhöz. Ennyi a titok, nem több.
A DS3 árából vennék egy rakat öreg Citroent, Minit, Jaguart, Opel GT-t, stb. :-)

Ciri 2010.05.12. 19:40:57

@lacza87:

Háát, nem moderáltak ki.

Egyelőre. :))))

misinator 2010.05.12. 19:42:44

@Ciri: Idézetek a cikkből:
Kiemelésem természeteen önkényes...
"...volt már szó róla, hogy a PSA-konszern egy ideje már szépen, lassan ugyan, de gyökeresen új filozófiát és minőséget csempészett be minden szintre, a tervezőasztaltól a gyártósorig. És elhihetik, nem csak én mondom, ez a lassú folyamat a végéhez ért időközben, és úgy tűnik, a meghurcoltatás évei véget érnek..."
"... És sokat tettek azért, hogy a francia egyet jelentsen az elmúlással.

De nagyon úgy néz ki, ennek vége. A gazdasági válság vette rá a PSA-konszernt arra, hogy egyre jobb autókat gyártsanak, vagy a mérnökök szoktak rá valami új, szintetikus, vidám drogra, nem tudni. Nem is érdekes, csak a végeredmény számít, az pedig egyre jobb és erősen konkurenciaképes..."
Érted: nem mondtuk, csak sugalltuk...nem mondtam, hogy a királynőt megölnötök nem kell félnetek,jó lesz, csak azt hogy a királynőt megölnötök nem kell, félnetek jó lesz...
Csak Te értetted félre drága bahátom, sorry, ha mégis széteső szar...
S még egy prófécia a látnoktól:
"...Valami elkezdődött, működik, és ez jó..."
Mi kezdődött el???
A jövő elkezdődött, vagy valami ilyen baromságot már hallottunk valahol...
Olyan dejá vu érzésem van...
Hehe.

ommm 2010.05.12. 19:47:30

@Ciri: Másold be ide konkrétan azt a mondatot, ahol leírom, hogy ez az autó milyen LESZ x év múlva...

@misinator: Igen, ez így van. Az utóbbi időkben rengeteget fejlődött úgy a Citroen, mint a Peugeot is. Ezt bárki, aki próbálta/vezette már az új modelljeiket, megerősíti neked. Teljesen jó beltereket csinálnak, egész finom váltóik vannak és a futómű terén sem rosszak.

Nehéz elfogadni, de szerintem jól csinálják. Na majd a jövő év végi számok megmondják...

clubman 2010.05.12. 19:47:49

@kutyafej: > Ha nincs benne rémes bűz nyáron, elkefélt ergonómia, vacak műanyagok és sírnivaló műszaki barmolás, akkor viszont nem francia autóban ülsz bizonyára, csak összekeverted valami mással. <
Jesszus! Akkor most miben ülök 12 éve? Mert ezeket eddig nem tapasztaltam. Golf II? De akkor miért a dupla vinklit látom a kocsin mindenhol? Könyörgöm homályosíts föl! :-DDD

pszihoapu 2010.05.12. 19:51:14

@BENIARRIVO:
"BMW pakolta össze, tehát az össze van pakolva, tapasztalat."

Igen, ugyanazokból a MODULOKBÓL, mint pl. a fos franciát, vagy olaszt.
Gondold végig, hogy mi készül az autógyárban és mi az amit készre szerelve csak a helyére csavaroznak!
Véleményem szerint a legtöbb meghibásodásért ezek a különböző modulok a felelősek (szenzorok, elektromotorok, lengéscsillapítók, stb.). Ezek nagyon ritkán készülnek az adott márka által, még ha mindjárt rajta van a logoja is.

swt (törölt) 2010.05.12. 19:54:42

@ommm: Aha. Szoval akkor most egy olyan tortenelmi pillanatnak lehettunk szemtanui, mint amikor Bell, Meucci es Reis egymastol fuggetlenul feltalaltak a telefonkeszuleket?

ommm 2010.05.12. 19:57:06

@swt: Nem hinném. Csupán nekem elsőre lejött, hogy modern formával indulnak a Mini ellen. Nem egy nagy etwas, a napnál is világosabb.
Mellesleg, ha klikkelsz a cikkben található, Papp Tibi linkre, akkor már ő is említi.
Márpedig ahhoz nem kell honlap. Na meg akkor nem is volt.

Ciri 2010.05.12. 19:59:05

@ommm:

"Csupán annyit, hogy egy nagyon jól sikerült autó, amelyik bátran odaállhat a Mini mellé."

Tegyük fel, hogy a mondat első felével még egyet is lehet érteni. Ám ami a másodikat illeti, Te sem gondolhatod komolyan.
Finoman szólva sem játszanak egy ligában. Egész egyszerűen még az ügyfélköre is más a két márkának, még akkor is, ha a szalonokban és a sajtóanyagban úgy próbálják meg eladni ezeket az autókat, hogy Mini ellenfél.

Semmi de semmi közük nincs egymáshoz.
Semmi.
Attól még nem lesz két autó ellenfél, mert az egyik a másik extráit és színkombinációt másolja.

@misinator:

:)))

misinator 2010.05.12. 20:04:05

@ommm: Úgy legyen.
De komolyan.
A citroen - gondolom nem csak számomra - mindig is egy kicsit egyedi volt. Régebben nem csak esztétikailag, hanem műszakilag is...
Persze ez ma már nem igaz:-(
De tartok tőle, hogy a fentebb írt hipotézisem működik: Képtelenek kitartani a minőség mellett, ahogy az általam irracionálisan szeretett/egy multinacionális vállalatnak szurkolni: noooormális?/ Fiat márka is, meg a többi is.
Kutyából nem lesz szalonna, a régiek meg nem voltak hülyék, amikor ilyeneket kijelentettek, csak tanulatlanok, ami nem zárja ki a bölcsességet. Sőt, talán még néha segített is a tisztánlátásban...

foolproof 2010.05.12. 20:06:05

Éngem se' kergetett Dom Perignon-nal a francia nevelőnő a medence körül a gyerexobámban zongoralecke után,(konkrétan kanálisparton cseperedtem) de azért ez a fajta jófejeschekdő fekália-fetisizmus már eléggé gáz. Faszér' nem lehet valami intelligencsebb címet adni. Vagy ettől vagyunk őszinte kőkemény megmondóemberek? Bár lehet, hogy túl közel van a Velvet( már ez a név, anyámborogass) szerkesztőség hozzátok? A kevesebb néha több, qrva nagy közhely, de attól még igaz.

igazi hős 2010.05.12. 20:06:43

@kutyafej: Akkor nem Minit, hanem VW-t vagy Mercit kell venni, lehetőleg dízelt, de nem csúcsdízelt.

igazi hős 2010.05.12. 20:10:33

@swt: Nem van zavaróan naprakész, a Pluriel név mond valamit?

ommm 2010.05.12. 20:16:45

@Ciri: Szerintem nem ennyire egyszerű, többről van szó. Egyrészt - ugye - ez sem olcsó, az alapmodell árban nagyon közel van a Minihez. Méretben méginkább, na és a filozófiája ugyanaz. Fürge kis imidzsautó, jó anyagokból, jó tulajdonságokkal.

Oda lőtték be, kezeljük ott, a helyén, az idő úgyis megmondja, mennyire sikerült.

igazi hős 2010.05.12. 20:18:44

@Szakiii: Remek, hogy olyan emberek, akiknek sosem volt francia autójuk megmondják, hogy én mennyit költöttem rá az előző autómra (ZX) 5-10 éves kora között. Amely autót egyébként autóbuzi kollégám 1 perc alatt megvett, pont azért mert látta kívülről, látta belülről és látta, hogy minden reggel azzal megyek dolgozni. Nem került igazán többe fenntartani mint egy F Astrát, bár az is igaz, hogy alkatrészt sosem márkakereskedőtől vettem hozzá.

ommm 2010.05.12. 20:20:14

@foolproof: Na majd holnapután jobb lesz.

foolproof 2010.05.12. 20:26:27

@ommm: Alig várom!A Velvetes kisugárzást meg verjétek vissza valamivel, hetes borosta+ benzinszag szerintem nyerő kombó!

lacza87 (törölt) 2010.05.12. 20:28:11

@Ciri:
"Semmi de semmi közük nincs egymáshoz."
Így van, és az A1 sem ellenfél bár az egy hangányit inkább.

CBRMatyi 2010.05.12. 20:50:10

semmi közük egymáshoz? aszem ugyan ez a motor van a minibe is, nem? A miniben meg psa dízel

swt (törölt) 2010.05.12. 20:54:42

@igazi hős: Mond. Ranezesre az egvilagon semmi koze a Kacsahoz, de ha hivatalosan a Kacsa reinkarnaciojanak szantak, akkor meg vegleg szanalmas ez az antiretro-vergodes.

ÁlKormi 2010.05.12. 21:11:31

Reméljük, néhány év múlva is ugyanez lesz a véleménye a szerzőnek. Emlékszem, hasonlóan lelkes cikkekre a Citroen C4-ről a Totalcarban anno... És mi lett a vége :((

Ciri 2010.05.12. 21:11:55

@CBRMatyi:

Úgy értettem, hogy a piacukat vizsgálva semmi közük egymáshoz.

"aszem ugyan ez a motor van a minibe is, nem?"

A lóf@szt! :D
Próbáld ki és meg fog változni a véleményed.

Ciri 2010.05.12. 21:19:14

@lacza87:

"Így van, és az A1 sem ellenfél bár az egy hangányit inkább."

Na ezt majd fél év múlva ismételd meg légyszi! :D

Egyébként amennyire ocsmány volt számomra képeken az A1, annyira tetszett élőben, bár nem én vagyok a célközönség :))

1kutya 2010.05.12. 21:20:14

@CBRMatyi: nyert! ráadásul ez annyival több, hogy kb. a gyártás megkezdésekor a bmw szakított a fransziákkal (csak a fejlesztés történt közösen), azóta a psa konszern gyakorlatilag egyedül gyártja az 1.6-os vti, ill. htp motorokat, a bmw meg veszi őket.

a hdi-khez meg ippeg semmi közük (mármint bmw-éknek).

@Ciri: vannak még elvakult emberek úgy látom...

Dr. Robin Masters 2010.05.12. 21:25:21

Kéne egy ilyen, valami rikító színben (világos kék, zöld). Persze teljesen haszontalan autó, csak jó a design. Kabrió meg szerintem B oszlop nélkül lenne jó.

CBRMatyi 2010.05.12. 21:36:32

@Ciri: és egyébként a Mininek mi lenne a konkurense, ha nem ez? vagy csak azért nem nevezhetjük őket konkurensnek mert a mini mögött a bmw van, a ds pedig egy tömeggyártó modelje?

igazi hős 2010.05.12. 21:47:39

@swt: Kinek a pap. Nekem nem az a retró kell, hogy megcsinálunk egy eredetileg olcsó aranyos kiskocsit, nagyobba és drágán. Olyan mint amikor apukák 40 felett is bőrszerkóban, farmerben arcoskodnak, gyerekükkel egykorú lányoknak.
Egy Kacsából, Bogárból vagy akár régi Miniből kivigyorgó tinédzsereket el tudok képzelni, de Beetle-be 40-es üzletasszonyokat, új Minibe pedig "nagyon laza vagyok, mert levettem a zakót (de a nyakkendő marad)" ifjú menedzsereket tudok beleképzelni. A Plurielről el tudom képzelni, hogy fiatalok örömautója. A DS-3-ról is.

swt (törölt) 2010.05.12. 22:11:08

@igazi hős: Semmivel sem nagyobbak a mai retroautok a piacon levo tobbi modellhez kepest, mint amekkorak az elodjeik voltak a maguk koraban. Pontosan annyival dragabbak, amennyivel a fogyasztoi igenyek nottek. Ma lehetetlen lenne eladni egy regi 500as meretu autot, papirkasztnival, harmatgyenge motorral, elektromos ablak, klima es kihangosito nelkul - fuggetlenul attol, hogy mit hiszel, ezek a valos fogyasztoi igenyek. (Az 1-es Golfot mar Del-Afrikaban sem lehet eladni.)

Pluriel, es DS3, mint a fiatalok oromautoi? Melyik fiatal fog szerinted 5 misiert kisautot venni? Hol az istenben elsz te? Emeld mar fel a fejed a szines prospektusokbol legyszives, es tekints korbe a valo vilagban.

igazi hős 2010.05.12. 22:34:43

@swt: Szerintem te élsz egy minden szempontból szegényebb világban. Itthon is akad elég 18 éves akinek kaphat egy ötmilliós autót (ami csak 4 millió, de nem ez a lényeg). Akár az én fiam is. (De nem fog, helyszűke miatt nem részletezett okokból.) De ha kicsit nyugatabbra nézünk, akkor már egyből bővül a kör, olyanok is lesznek, akik saját keresetből vehetnek ilyet. Visszakérdezek a "való világra": 1-es BMW-ben kiket látsz? Mennyibe kerül?

Leslie_ · http://driftgarage.blog.hu 2010.05.12. 22:52:56

nemtecc

lehet jó egy francia, épp ideje újra jobb kocsikat gyártaniuk... de ettől még nem kell hasraesni. presztizse pedig majd csak pár év múlva lesz, ha megéri.

igazi hős 2010.05.12. 23:42:28

@Leslie_: Presztízse? Még otthon se lesz, a Citroen állandó jelzője (amit kissé hanyagolt mostanában) az "innovatív". Elsőkerék hajtás, hidropneumatika, kanyarfényszóró, egyebek. Előkelő úttörők nincsenek.

Rocko- 2010.05.12. 23:57:33

@Szakiii: "Hát szerintem aki képes 5milliót fizetni egy franciáért az szimplán elfogult."
attól függ ki csinálja. ha Charlize Theron, akkor megér az annyit. :D

ocsisajt78 2010.05.13. 08:21:38

Cikkhez:
Pista!

Biztos az a 7.3??? nem veletlen 0-60 mphra tud annyit??? mert akkor 100-ra mar tobb ugye ;)

Ami miatt kicsit ketelkedtem, hogy a volt fiesta ST-m lightosabb 75 kiloval, igaz 6 (azaz HAT) loerovel gyenguszabb, de az tudott 7.9-et 0-60 mphra... (8.4 0-100ra)...

ez nekem sehogy sem jon ossze amugy sem... :)

valaki igazitson ki :)

esef 2010.05.13. 09:00:55

Reggel láttam egy ilyen DS3-at fehérben, fekete tetővel. Mit nem mondjak, nem volt túl meggyőző...

@misinator:
Ismerősünk egy használt Golfot vett, neki is 27e-ről indult a törlesztője, most tart 40-nél, az autó 9 éves és még hátravan neki 2 év. Egybe kifizetni a hátralevőt nem tudja, a havit is csak túlórából és hétvégi pluszmunkából, de neki Golf kellett mert az autó...

Stock 2010.05.13. 09:12:00

@igazi hős: ne sértődj meg de te éppen sz*rrágóskodsz méghozzá elég bénán!
előtte levő kommentemben, ami szintén maradéktalan választ adott a kérdéseidre benne volt a 2000 ccm, 4 ülés...
nem értem hogy miért kötözködsz ha nem olvasol?!
most utoljára válaszolok a kérdéseidre, mert egyrészt nem látszik az értelme, hogy miért kérdezel másrészt már tisztán beigazolódott, hogy azért hiszed azt hogy nem válaszolok, mert nem olvasod el figyelmesen! :))

márkának/típusnak megbízhatatlan híre van?
NEM
3 millióval drágábban is megvetted volna?
NEM
Akkor is megvetted volna, ha francia?
Ha nincs rossz híre, IGEN

Stock 2010.05.13. 09:20:49

@megint: félre értesz, én nem azt mondtam hogy nincs olyan kocsi, ami szép és jó, akár vezetni, akár megbízhatóságban és bármi egyébben..
én azt mondtam, hogy akinek a forma az első szempont az vagy nő, vagy olyan féri aki sík hülye az autókhoz! :)

igazi hős 2010.05.13. 09:34:16

@Stock: Nem kötözködni akarok, csak azt, hogy lásd, a te szempontrendszered is szubjektív, hiába alapul csupa mérhető adaton. Tegyük fel már eldöntöttem a megveendő típust, amit 90 és 110 lovas motorral is árulnak, akkor én döntöm el, hogy mennyit ér a +20 LE. Kétszázezret igen, ötszázat nem. Másnak 5 forintot sem, valakinek meg az ötszázezret is. Csupa mérhető, objektív adatról beszélünk, a döntés mégis szubjektív. Pont úgy, ahogy egy autó külseje is vagy tetszik, vagy nem.

kultúrpesszimista 2010.05.13. 09:43:56

@Stock:

"én azt mondtam, hogy akinek a forma az első szempont az vagy nő, vagy olyan féri aki sík hülye az autókhoz!"

TE DILETTÁNS, KIBIC BAROM, FEJEZD MÁR BE!

igazi hős 2010.05.13. 10:11:38

@kultúrpesszimista: Nem biztos, hogy Stockról sokkal jobb véleménnyel vagyok mint te, de ez a komment nem őt minősíti, hanem téged. Aki nem bírja mások (trollokat is beleértve) véleményét legalább ignorálni, az ne olvasson blogot (vagy csak a sajátját).

kultúrpesszimista 2010.05.13. 10:27:36

@igazi hős:

Igazad van, csak elkapott a hév, sajnálom. Nem a megbántás szándéka vezérelt, hanem a virtuális hideg vízzel teli vödör használata.

swt (törölt) 2010.05.13. 10:57:53

@igazi hős: "Szerintem te élsz egy minden szempontból szegényebb világban. Itthon is akad elég 18 éves akinek kaphat egy ötmilliós autót (ami csak 4 millió, de nem ez a lényeg)."

Aha. Ha kimesz az utcara, hany ilyet latsz?

"Akár az én fiam is. (De nem fog, helyszűke miatt nem részletezett okokból.)"

Engem meg gyikka valtoztatott a boszorkany, de mar elmult. (Egyebkent mi a fasznak jossz ezzel, ha te sem vagy hajlando penzt kiadni erte? Gondolod, hogy a pofazastol megtelik a Citroen kasszaja?)

"De ha kicsit nyugatabbra nézünk, akkor már egyből bővül a kör"

Mondom, hogy egy kibaszott alomvilagban elsz. Megnyugtatlak, nyugaton is Puntoval, Lupoval, Poloval, Colttal, 206ossal jar az ifjusag.

"olyanok is lesznek, akik saját keresetből vehetnek ilyet."

Fitatalon, amikor az ember eppen azzal van elfoglalva, hogy kikoltozzon otthonrol, legyen fedel a feje felett, es talaljon valami fos kezdofizetessel egy allast amibol birja fizetni a koltsegeit, kurvara nem DS3ra (vagy akar Minire) fogja kolteni senki a penzet, efelol megnyugodhatsz. Hol a tokomben elsz te?

"Visszakérdezek a "való világra": 1-es BMW-ben kiket látsz?"

Fokent az idosebb korosztalyt, jellemzoen hazasparokat. Nyugdijasok sem ritkak. Nem veletlenul pozicionaljak oda, ahova:
img14.abload.de/img/wallpaper_time_machineidqd.jpg

"Mennyibe kerül?"

Sokkal tobbe, mint amennyit az atlagos fiatalok tobbsege autora tud kolteni.

igazi hős 2010.05.13. 13:10:41

@swt: Szerintem félreértesz valamit, de erősen. Ez egy rétegmodell (ahogy a Mini is), nem ezrekben mérik az itthon eladott darabszámot. Ha DS-3-ból százat adnának el egy évben, akkor a CH-nál örömünnep lenne, de már a fele is sok. Néhány tucat autóról és ekkora vásárlórétegről beszélünk. Nem a tömegekről, nem azokról a fiatalokról, akik 5-10 éves kisautóba igyekeznek beszállni. Nem olyanokról, akiknek a lakás megszerzése vagy bebútorozása lenne a problémája.
Köszönöm kérdésedet, BP-en élek, de úgy látszik én nem csak azokat veszem észre magam körül, akiknek a villanyszámla és a hóvégi bevásárlás a kihívás.

Danessz 2010.05.13. 18:30:40

Az a gond, hogy ha a pénz nem számít akkor veszek egy Minit, vagy egy 500-at. Ha a pénz is számít veszek egy Soult. De a Soul-t nem annyira jó vezetni? Lehet, viszont ha meg élvezetes kisautó kell, ottvan például Polo GTI, vagy Corsa GSI/OPC. Vagy 4,2-ért egy Swift Sport. Ha meg az ár nem számít, akkor élvezetes kisautónak megint a Mini a nyerő.
Szóval szerintem a forma adhatná el, ami viszont ízlés kérdése! Nekem például nem csúnya, viszont annyira meg nem szép, hogy ezt venném meg!

Alf (törölt) 2010.05.14. 12:02:41

@Danessz: ezt hívják arany középútnak.
nem túl drága, nem olcsó, nem túl szép, nem túl csúnya, stb..

Alf (törölt) 2010.05.14. 12:04:50

@Rocko-: esetleg Scarlett Johansson
XD

Alf (törölt) 2010.05.14. 12:06:49

@esef: én meg kettőt láttam, két egymást követő nap, egy pirosat, meg egy feketét, fehér tetővel, mind2 andrássy út, bp. viszik, mint a cukrot?

Danessz 2010.05.14. 14:44:00

@Alf: Ebben az esetben nem tetszik az arany középút. :) De ez saját vélemény.

Szambadi 2011.05.21. 23:55:55

Tisztelt Totálkár,

talán el kellene dönteni, hogy most akkor a RETRÓT, - hogy a szerzőt idézzem - "szájba kell-e verni" mint a múltbarévedés beteges megnyilvánulását, vagy pedig sírni kell a szépségétől, mint itt olvasható.

totalcar.hu/magazin/hirek/2011/05/21/sirnivaloan_szep_retro_bmw/

A kettő együtt valahogy üti egymást, el kéne dönteni, hogy melyiket csináljuk, vagy-vagy.

tlantos 2021.01.23. 10:20:03

"A Citroën DS3 pöpec kis imidzsautó, az 1.6 THP-motorral pedig egyenesen élvezetes."
Es azota ki is derult a motorrol, hogy mekkora szar az is :)
süti beállítások módosítása