Már megy hozzá a rózsaszín ing is

  2010. május 05. - Androczi Balázs Címkék: teszt skoda škoda kombi superb

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Elmebetegségek a múltból
2015-05-06 17:59:08

Az ember húsz év hivatásos autóbuzulás után hajlamos azt képzelni, hogy mindent látott már, aztán előkerül

Ha vizes az út, lassíts!
2014-09-11 17:38:15

Meglehetősen unalmas dolog egy szerkesztőségben ülni egész nap, hisz mindenki a billentyűzetet üti – ilyenkor

Karácsonyi Hiéna 2013: Japán kombó
2013-12-21 09:00:00

A Kisautó blog egyik cikkében a minap egy japán zsákbamacskáról írtunk – csak a doboz kibontása után

Ésszerű autót a luxus helyett
2013-10-17 07:58:31

Nyolc éve vettem magamnak autót utoljára. Ezzel valószínűleg én vagyok a sereghajtó itt a szerkesztőségben.

 

Ez egy Škoda, és tízmillió az ára. Tudják mit? Minden fillérét megéri

Vélemények az azonos című írásunkról.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr551975879

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Magyar[HUN] 2010.05.05. 13:24:48

@gyvy: Akkor az 1.8-as, kerek 7 milla, már az is olcsóbb a most bemutatott autónál.

Ciri 2010.05.05. 13:25:44

@zzoltan73:

"Ennek a Skodának az árából vehetek egy Mazda Sportkombi 1,8 TE-t és mellé 4 millióért még egy kisebb "szaladgálós" autót is."

Te miről beszélsz Jóember?

Még az 1,4 TSI is komolyabb menettulajdonságokkal rendelkezik, mint az 1,8-as vagy 2 literes benzines.

Egyedül a 2,5 benzines technikai adatai vethetőek össze a Skodáéval, ráadásul nincs is hozzá automata (DSG meg főleg). Azt viszont gondolom sejted, hogy ezt sem tíz milláért fogják megvenni.

Ciri 2010.05.05. 13:29:45

@gyvy:

"tapasztalatok sajnos azt mutatják hogy ez a downsizing egy zsákutca..."

Mesélj!

Hurri Kán 2010.05.05. 13:30:05

@Magyar[HUN]: Igaz. Meg még valamit ne felejts el, most böngésztem végig a Skoda Superb weboldalát, a tesztelt modell ez gyak. fullextrás, 7-ért pedig egy kb. alapváltozatot kapsz (kézi váltóval, stb.), azért az sem fapados.
Mondjuk ha kintről hozol, u.a. pénzért kintről sokkal jobban felszereltet kapsz.

Hurri Kán 2010.05.05. 13:32:14

@Ciri: amikor az öklömnyi motornál 100.000 km környékén hengerfejet + turbót kell cserélni. Plusz autópálya + országút, ahová egy ilyen autó alapvetően való, na ott nem fog kevesebbet enni egy egyel nagyobb motorúnál, csak azzal már közlekedni is lehet!

Magyar[HUN] 2010.05.05. 13:33:05

@gyvy: Magyarországon inkább a fapadosakat veszik, csak azt nem adják ki tesztautónak...

harmincas 2010.05.05. 13:33:43

A teszt végén azt olvashatjuk, hogy "mutassunk jobbat 10 misiért". Hát íme: KÉT jól felszerelt Kia Cee'd kombi az egyhatos dízellel. Bőven elég hely van benne mindennek és mindenkinek, hét év garancia, jól megy, kevesebb adó, és az új design-ú verzió még legalább olyan jól is néz ki, mint a Superb.

Szóval nehogymá megérjen bárkinek 10 milliót költeni egy autóra, amivel igazán még felvágni se lehet.

Hurri Kán 2010.05.05. 13:35:21

@Magyar[HUN]: Ez is igaz. Csak arra próbáltam rávilágítani, attól hogy más birka nem kell Neked is annak lenni, tehát ha x összegből lehet jobb megoldást kihozni miért ne tegyük?
Valóban, az átlagos magyar autóvásárlási szokásokról itt a TC-n is született már egy-két jó cikk.

Ciri 2010.05.05. 13:39:05

@gyvy:

"amikor az öklömnyi motornál 100.000 km környékén hengerfejet + turbót kell cserélni"

Láttál már konkrét példát erre? Beszéltél már szalonnal, szerelővel ahol ezt említették? Hallottál ilyen szériahibáról? Ismerősödnek megállt az 1,4 Tsi-n a turbó?
Népítéletben láttál már ilyen véleményt?

Lassan hat éve van már Magyarországon is ilyen motor és van bőven közöttük 100e+ kilométeres is, hiba nélkül...

"Plusz autópálya + országút, ahová egy ilyen autó alapvetően való, na ott nem fog kevesebbet enni egy egyel nagyobb motorúnál, csak azzal már közlekedni is lehet! "

Bátran hasonlítsd össze 1,8-2,0 szívóval autópálya tempónál.
140-nél háromezret forog, akár kéz, akár Dsg...

hg002 2010.05.05. 13:39:33

Nekem az a hülye krómcsík nem tetszik a kormányon (a faceliftes Octavián sem), mint valami idétlen vigyori arc.
Egyébként nagyon jó, csak életszerűtlen, hogy valaki 10M-ért Skodát vegyen Magyarországon. Vagy megveszi alapfelszereltséggel, vagy vesz presztízsautót ennyiért.

Hurri Kán 2010.05.05. 13:44:39

@Ciri: Beszéltem, és más márkánál is. Nem szívóval hasonlítom össze, hanem az 1,8 TSI-vel, amelyik való ebbe a kaszniba. De nyugodtan meg lehet nézni a két motor teljesítmény-és nyomatékgörbéjét, abból elég sokminden kiderül a használhatóságot illetően...

12csab 2010.05.05. 13:48:31

@harmincas: ahamm
7 év szíjgarancia.. nevetséges
a skodáknak a nagy előnye ,hogy 10 éve gyártanak megbiztható kocsikat kicsit nagyot.. ha majd kia is kiforr akkor lesz miről beszélni..

Ronin_ 2010.05.05. 14:09:23

Az én favoritom ennél olcsóbban jelenlega Grand Scenic 2.0 dci 160 LE 6,5 M-ért.

lord75 2010.05.05. 14:26:45

Csikós úr!Érdeklődnék,mennyit fizet a Skoda egy ilyen ömlengős,"fergeteges cikkért"?jár mellé autó is?--Bocsánat-Skoda....

Zommby 2010.05.05. 14:27:37

2006os Octaviám van, tdi DSG. A DSG olajos, hatfokozatú. Pontosan 100000 km-nél egyik napról a másikra tönkrement a váltó, már garancián kívül volt (3,5 éves korában). Méltányosságból 30% engedményt kaptam a importörtöl, miután egy mérges emailben a tv ügyvédjét emlegettem.
Így került 1 millióba munkaköltséggel együtt a csere, most van egy új váltóm 2 év garival. Jól müködik.
Szóval mennyibe kerül a DSG fenntartása?

Amúgy szeretem, de luxus...

:)

kovk 2010.05.05. 14:32:34

Citroen C5 Tourer 1.6 THP, 155 LE, 240 Nm, legmagasabb felszereltség 7.590.000 Bruttó. Diesel: 160 Le, 340 Nm 8.400.000 Bruttó. Mindegyik hidrós, kézi váltós, a legmagasab felszereltségi szinttel. A Diesel 6 seb automatával 8.800.000. Szerintem ez olcsóbb és a DSG kivételével mindent tud, de a Skoda nem hidrós.

Zommby 2010.05.05. 14:34:45

Más téma még a pdtdi motorhoz az összes vw-csoportban: A zselés lendkerék is hamar cserére szorul (150000 km kb.), 250ezer ft.

juliette 2010.05.05. 14:35:01

Igeeeen!Akarom,akarom,akarom!!!(Remélem,Drágám,elolvastad végig:)))

Ronin_ 2010.05.05. 14:37:36

@Zommby:
Az egyik barátom Pássssszzzzát 2.0 TDI-je is ugyanígy járt 100e km felett, már fél éve javítják a DSG különböző hibáit gariban.
Egy fos.

torokszultan 2010.05.05. 14:41:53

@lord75:
Vicces srác vagy. Nekem pl. nem fizetett semmit a Skoda, sőt én fizettem, mégis csupa hasonló dolgot tudnék írni, mint a cikkíró. Ilyenem van.

torokszultan 2010.05.05. 14:44:39

@hg002:
Biztosan kevesebben veszik majd 10 millióért, mint prémium autót szokás, de én sem alapfelszereltségűt rendeltem. Sőt. És tényleg olcsóbb, mint sok kategóriatársa. Szóval aki ilyen méretosztályban gondolkodhat, annak bekerülhet a lehetőségek közé.

thinker_ 2010.05.05. 14:48:03

10 misiért már autót lehet kapni....

2010.05.05. 14:56:06

A DSG-hez csak két kiegészítés. Valóban szeret 100.000 környékén kipurcanni. Ismerősöm Bp-en taxizik Touran-ja van DSG-vel. 2 év alatt 100.000+ km a fővárosban meg is halt a váltó, mivel még garanciális volt (<3 év), ingyen cserélték. Amúgy több mint 1.000.000-ba fájt volna. A másik, ha nem is mész ennyit 60.000 km-ként olajat kell benne cserélni, ami szintén nem 20 Ft. Szóval nekem nem kellene és nem is kértem az Octaviába. Nagy ritkán dugóban jól jönne, de amúgy nem hiányzik. Szeretek kézzel váltani.

harmincas 2010.05.05. 14:56:32

@lord75: konkrétan kifejtenéd, hogy szerinted miért nem lehet a cikk tartalma valós és reális? Várom a válaszod. Mert amit eddig írtál, így (ellen)érvek nélkül, az csak egy ostoba márkabuzira vall.

harmincas 2010.05.05. 15:02:29

@thinker_: Jesszus, vajon milyen sötét ostobaság és a valóság elutasítása kellhet ahhoz, hogy valaki reflexből kijelentse, hogy a Superb NEM IS AUTÓ, csak mert Skoda-embléma van rajta... szánalmas.

Hurri Kán 2010.05.05. 15:05:40

@Morgó Muki: végre egy értelmes alternatíva :D

29 Palms 2010.05.05. 15:14:52

@Morgó Muki:

Nyertél. Ez az a pont ahonnan a további vita értelmetlen. :)

gnme 2010.05.05. 15:21:02

@gyvy: szoktatom én is az asszonyt

elmegyünk valahova azt mondja, adjak már vizet, igyunk egy is vizet

Hát hal vagyok én b+?

nesze a kú'cs én bedobok valamit, te meg vezetsz (ha már megszomjaztál:D)

Hurri Kán 2010.05.05. 15:27:35

@gnme: Hát ha mentek szomjas vagy, vagy koszos ?

Alex3000 2010.05.05. 16:00:58

@pizsama: ezzel egyetértek, ezért a pénzért meg is kell dolgozni. Viszont én eddig külföldön (Németországban) vettem kocsit, és ott megbízhatóbb a használt kocsi vásárlás. Ha nem lenne a regisztrációs adó, akkor pedig kifejezetten megérné behozni.

gnme 2010.05.05. 16:30:30

nekem azé volt rózsaszín az ingem mer izé'
elromlott a gépbe valami, aztán ami fehér abból rózsaszínt csinált

beküldtük a szervízbe, aztán visszakaptuk, mint garanciálisan kijavított hiba garancián túl (merthogy típushiba volt az adott géptípusnál)

kisvártatva a következő használatkor azonban megmakkant a gép félig kitolt objektívvel, se ké se hang

szervízt újból felhívva, kapcsiból megmondták mibe fog kerülni a javítás (én meg rájöttem telefonbeszélgetés alatt, hogy ők az újabb hiba okai)

= a garancián túli típusjellemző-hiba ingyenes kijavításakor ők beszereltek egy olyan alkatrészt is, ami miatt a gép rövidúton visszamegy majd készpénzes javításra, és így egyből meg tudta mondani a srác mennyibe kerül a hiba javítása ..

magyarul átba*tak

a gép azóta dobozban van, lett helyette egy másik, új

más márka

Bambano 2010.05.05. 16:41:43

Szerintem azon a mondaton, hogy ha dugóban hirtelen meglódul a sor, azért rángat a kocsi, mert a kettes van bekészítve az automatában, gondolkodni kellene egy kicsit, hiszen azért dsg, hogy a másik váltósoron meg az egyes legyen bekészítve. Az ott másért rángat, nem ezért szerintem.

-Gabi- 2010.05.05. 16:46:33

Vinném így,ahogyan van.
Bár nekem inkább a Sedan tetszik:)

A6 2.7 TDI - a lomha tehén 2010.05.05. 16:58:34

én csak ezt a címbeli célzást a b.zikkal kapcsolatban nem értem

Stupid 2010.05.05. 17:31:12

Jókora verda, de a második soron utazókra gondolva a kínálat egy jó nagy car. Hiába a tér, ha egymás mellett nem tud három ember kényelmesen ülni. Nem értem, milyen családi autókat gyártanak manapság. Ezek mind 4 személyesek. Peu, Citro, Rönyó, Honda képes erre az alsó közép-középből csak? 5 tagú családom legkisebbjét is sajnálnám középre ültetni - na ezért is vettem olyat, amelyikben hátul külön ülések vannak...

papa33 2010.05.05. 17:33:28

Az jut az eszembe, hogy ha megveszem a fapadot 4 milláért és elgondolom megér-e ennyit, de hát ugyanaz az autó megér 9-et? (Anno Corsát kicsinek és bizonyos szempontból jótéknak éreztem, 2.2 milláért, a legdrágább dízel jó 4 milla felett... és ugyanaz. Na nincs C Corsám.)

Spiritmonger 2010.05.05. 17:39:09

ez az autó nagyon rendben van, csak a tesztre egy szar konfiguráció jött

kéziváltó, összkerék és napfénytető kell bele, úgy hibátlan és még olcsóbb is

gnme 2010.05.05. 17:41:08

@Stupid: én is törekszem hogy öttagú legyen a családom, csak az orvosok nem nagyon (=nagyon nem) nyújtanak ebben segítő kezeket. Csak a pénzgyugdosás megy. A pénzt szeretik.

..felírnak egy hormont bazzeg azt nem mondják meg hogy kell adagolni. Patikában azt mondják, menjünk vissza azt kérdezzük meg hogy kell adni.

.. ők ilyenek.

Nindzsaa 2010.05.05. 17:42:54

10 millióHUF!!!! Bazmeg,ez az év ajánlata.Kinek felel meg ennyiért?És még azt hittem én vagyok az autóbuzi,mert vettem egy turbós Lancia Integrale-t,ami már benne van 1misibe,és nincs vele különösebb gond.És ezek szerint nem.Mégsem én vagyok az igazi autóbuzi,hanem az a családapa vagy akárki,aki 10 misit költ el egy családi kombira.Respect nekik a költséges szenvedélyükért:))

gnme 2010.05.05. 17:47:24

Ez a kocsi többezer kilométeres távokra való, ország és kontinens ugráshoz cégeknek. Egy nagy hűtőboksz befér hátra, meg négy ember csomagjai.

Nem családoknak. A családoknak nincs tíz milliójuk ilyet venni. Azok olcsó egyterűt vesznek nem "long" audi kinézetű pályagépeket.

Szerintem.

Krisi 2010.05.05. 18:45:52

@Morgó Muki: ez már kéne. nem is kicsit. tökéletes.

a legjobb autó különbenis a kombi, nekem csak olyan lesz. belefér a fixi kerékleszedés nélkül is.
juteszembe, erős hátsókerekes kombit már csak a két német gyártó forgalmaz?

Reppa 2010.05.05. 18:47:08

Nem értem miért van mindenki elszállva evvel a superb kombival,hu de mekkora,mennyi tér,bla bla bla....Tetszik,lenne 10millám autóra,vennék is egyet,DE nem értem miért magasztalják az egekbe a superb helykinálatát.Azt elismerem h a mai kombik elég szükek,inkább divatosak mint praktikusak,15éve még tudtak hasznélható kombikat gyártani pl E klasse,Mondeo,Volvo 960,Citroen XM...a tesztekben viszont úgy irnak róla mintha a superbben találták volna fel a helyet.:D

Garp 2010.05.05. 19:00:22

@Reppa: én is így gondoltam, aztán beültem "magam mögé". Komolyan csak annyit mondok, menj el egy szalonba és nézd meg. Döbbenetes hely. Tényleg túlzóan sok, ahogy a Zsolt is írja.

Amúgy ez a kocsi az egyetlen, amit újonnan is megvennék. Csakhát az ára....

(OFF Beszarás:
www.blocket.se/lulea/Volvo_sugga_tp21_915_arsm__54_27304107.htm?ca=5&w=3
www.blocket.se/stockholm/Alfa_Romeo_Montreal_27301543.htm?ca=5&w=3
www.blocket.se/kalmar/Volvo_droska_1952_27293741.htm?ca=5&w=3
Dezső óta nézem ezt az oldalt, egyszerűen felfoghatatlan, mi mindent árulnak a svédek. Elnézést az off-topicért! ON

nsxtom 2010.05.05. 19:34:11

10 mill?? viccnek is rossz. accord DÍZEL 180 LO MINDEN FÖLDI YOVAL(FULLOSAN,BŐREL,NAVIVAL..)VAGY 205 LOVAS BENZINES.Térkinálaton kivül mindenbe vEri a HONDA!MINDENBEN! DE AKÁR ANNYIÉRT 159 ALFA.STB... VICC ENNYIÉRT.ÁTLAGRA 2 EMBER ÜL 1 ÓTÓBAN TEHÁT NINCS NAGYON ÉRTELME.

rozsomákidomár 2010.05.05. 19:38:42

aki skodáért pénzt ad, pláne ennyit, annak csak gratulálni tudok.

GGG77 2010.05.05. 19:48:54

Na, ilyen is ritkán van, de most 2 dologban nem értek egyet Csikóssal.

1. A belső (mű)fabetét és a krómdíszítés a kormányon pokoli gusztustalan.

2. Az új Skoda-orr borzalmas.

Ettől még ez a középkategória legjobb ár-érték arányú kocsija, és kéne.

Phrascarica 2010.05.05. 19:50:19

@gnme: arra sokkal jobb egy nagy egyterű mint pl: VW T5, Viano, Renault Trafic, Opel Vivaro, jó erős dízellel, kényelemben, helykínálatban, nem összehasonlítható, még 5-6 ember is jobbanjár vele főleg ha nem csak nyaralni mennek hanem esetleg munka is van.

GGG77 2010.05.05. 19:50:24

@Reppa: épp azért magasztalják, mert ma előfordulhat az, ami pl az Insigniában, hogy egy dög nagy autóban 180 centivel szorongasz...

GGG77 2010.05.05. 19:53:04

@Stupid: jó a külön ülés hátul, amíg gyerek vagy.
én még nem ültem olyan buszlimuzinban, ami hátul nekem kényelmes lett volna (180 magas vagyok, 85 kg, úgyhogy nem egy szumós), vállban egyszerűen nem fértem el, az ülőlapok pedig rövidek. soha nem vennék buszlimuzint, parasztvakítás.

GGG77 2010.05.05. 19:57:46

@phrascarica: hátul a merev tengellyel? a lelkedet kirázza, utaztam én sok száz km-et Transitban.

GGG77 2010.05.05. 19:59:47

@LeviT: ha lehetne a DSG-nél olcsóbban vmi hagyományos automatát választani... na, azzal kérném!

Phrascarica 2010.05.05. 20:02:53

@GGG77: hát a VW és a Merci közel sem merevtengelyes, de a Renault-Opel-t sem hasonlítanám a Transithoz, egészen másképp mozognak, a Transit még az első ülésen is dobál (hátsókerék hajtással)

Phrascarica 2010.05.05. 20:05:14

@GGG77: igen a hagyományos automata nekem is jobban bejön, dugóban verhetetlen a váltás kifinomultabb, a tartósságban jobb, javítani -általában- lehet és akkor olcsóbb.

GGG77 2010.05.05. 20:08:40

Szóval a Transit baromira teherautós, még ülésekkel is, a többit nem ismerem, illetve szépen felszerelt Vianoban ültem álló helyzetben, de az a darab több, mint 14 millióba fájt, úgyhogy annyiból én már tényleg inkább vennék 5 darab ilyet :))

totalcar.hu/tesztek/mb560sec/

Phrascarica 2010.05.05. 20:23:25

@GGG77: szép új mindenttudó viano is van 10Milkáért, pl, ez
www.hasznaltauto.hu/auto/mercedes-benz/viano/mercedes-benz_viano_2.2_cdi_trend_long-3633993
Mondjuk az automata hiányzik :(

biker_kolee 2010.05.05. 20:42:06

Igazából nekem csak az ára kéne.

zajcev 2010.05.05. 20:46:23

nem tudom furcsa vagy sem, de németben a benzines passat variant egy (lista)árban van a superb-vel.

torokszultan 2010.05.05. 21:07:56

@Garp:
206 centis cimborám ült be mögém (186 vagyok) És nem ért a térde az ülésemhez, mert volt még vagy 10 centi a támláig.
Nem érezte "túlzóan" tágansak, de elismerősen csettintett.
:-)

Dr. Robin Masters 2010.05.05. 21:09:50

Rond a külseje, főleg a szedánnak, az a rövid hátsórész az botrányos, ráadásul hátulról nézve keskenynek is tűnik. Az elejét meg nem méltatom szóval. Az előző sokkal egységesebb formatervű volt, pedig külsőre egy meghízott Passatra emlékeztetett.

puszta_hercege (törölt) 2010.05.05. 21:27:53

Kedves Zsolt,

a DSG-s témát sajnos elnézted egy kicsit: az 1.8TSI-t a 7 sebességes szárazkuplungos DSG-vel szállítja a Skoda, míg a dízelek és a 2011-es modellévtől (azaz, 2010 nyáriszünet után) megjelenő 2.0TSI az olajfürdős, 6 sebességes váltóval vannak szerelve.
A felpnik a kormányon rendelhetők extraként, de én sem hiányolom őket. (én a Limót hajtom)
A könyöktámasz pedig szerintem azért nem hűtött mert hosszirányban és magasságban állítható, így értelemszerűen a beállítástól függően nem mindig zárja a boxot.

Amúgy tetszett a cikk. ;-)

Üdv,
puszta hercege

Anyádlóháton 2010.05.05. 21:31:00

Drága Csikós! Neked agyadra ment az északi hideg szél! Miért lennék én "fikázós", mikor csak a véleményemet karcolom ide? Ejnye-ejnye! Mi olvasó autóbuzik vagyunk, akiknek van véleménye. Az enyém az, hogy annak ellenére, hogy volt már Skodám (jól is járt velem a marós gyerek, mert állandóan domború lett a 120-as hengerfeje, beégett szelep fészkek .. stb) NEM kellene ez a talicska, mert: koppintott kiadás, avval a különbséggel, hogy ebben nem hathengeres boxer motor röfög. Első ránézésre akár Subaru Outback is lehetne. Nagyon sok a hasonlóság a két kaszni között. Egy kicsi Subaru, egy kicsi Passat... összelopkodták az egész vasat. Nem szeretem a "másolt" kocsikat, mert azokban semmi egyedi elképzelés, semmi új gondolat. Nem kellene, akár mekkora csomagtartója is van. Még tíz milláért sem.

LeePY 2010.05.05. 21:31:36

Fél pontot embléma miatt levonni okos-e?

Suttora 2010.05.05. 21:32:29

@Anyádlóháton:

"...annak ellenére, hogy volt már Skodám (jól is járt velem a marós gyerek, mert állandóan domború lett a 120-as hengerfeje..."

Ez a Skoda már nem az a Skoda...

RedRocket 2010.05.05. 21:43:45

Én minden szépet és jót elhiszek a Superbről. Talán még kellene is. De! Aki "BMW, Mercedes után ilyet vesz" az nem komplett! Annak kár volt Mercedeszt vennie korábban! A kettő úgy viszonyul egymáshoz, mint egy hercegnő egy tenyeres-talpas parasztlányhoz...

1kutya 2010.05.05. 21:52:12

@puszta_hercege: csíkossal együtt vagytok funkcionális analfabéták (no nem olvasásban, hanem autóban).

szépen nézd meg a skodád felhajtható, tologatható könyöktámaszát, magadhoz közelebb találsz egy szép kis gumifület besüllyesztve a box falába. no ha azt felfelé meghúzod, már hűt is a könyöklő boxa.

ugyanis minden skodában, amelyikben 2zónás digitklíma és modubox van, az hűti a könyöklőt!

tudod: olvas->értelmez->kommentel:D

puszta_hercege (törölt) 2010.05.05. 22:11:51

@1kutya: honnan tudod, hogy az én superbemben kétzónás klíma van. Mind1, ezt eltaláltad. A gumfüllel viszont tévedsz, az enyémben nincs.

tudod: ha van olyan autója és tud valamit -> elmagyaráz

ha nincs, és még nem is ült benne -> inkább nem kommentel

;-)

Garp 2010.05.05. 22:48:06

@torokszultan: erről beszéltem...magam mögött a térdem és támla között volt egy arasz (19cm) és egy kicsi. 182 centi vagyok. Viszont ezt a helyet tényleg túlzónak érzem, hacsak nem öltönyös-esküvőiruhás-háromláb utas ül hátul. A kombi rakterét lehetne növelni (még tovább) egy mozgatható hátsó sorral. Kérdés lenne-e értelme. Báááár, családdal lehet nincs az a hely ami elég. :)

2010.05.05. 23:14:42

@Anyádlóháton: Ebbe mi hasonlít a Subarura? Passatra muszáj valamennyire hasonlítson hiszen tesók, de szerintem az sem feltűnő az elődhöz képest meg pláne nem.

thinker_ 2010.05.05. 23:27:16

@harmincas: nem adok 10 milliót egy skodáért. de még egy fordért, opelért sem. volvót, mercedest, bmw-t, audit lehet ennyiért kapni. szánalmaskám.

augustiener 2010.05.06. 00:15:26

@Reppa: a superb-ben sokkal nagyobb hely van hátul mint egy ötösben vagy E-Klasséban. Lagunáról vagy Insigniáról nem is beszélve, amik nem olcsóbbak.

A köv autóm valószínűleg ez lesz kb 6-8 év múlva ugyanezzel a felszereltséggel csak világos bőr belsővel. Addig valaki bejáratja nekem meg megjavíttatja az esetleges gyári hibából adódó dolgokat, nekem meg lesz egy újszerű, hibátlan szervízkönyves autóm 90000 km-rel, mint most ötöd áron.

nagyonkutya 2010.05.06. 02:10:41

Tetszik!
2 évesen 40%-al olcsóbban(a mostani Jettámat is így vettem) valószínű,hogy ez lesz a következő családtag.Amúgy is most jön a harmadik gyerkőc,kell a hely.

nagyonkutya 2010.05.06. 02:18:45

Mindenki azt vesz amit akar.Nekem mindegy milyen jel van a kocsi elején.Az a lényeg,hogy mit kapok azért az árért.Itt írták,hogy lehet ennyiért venni Volvot,Bmw-t,Mercit,Audit.Itt csak az a bökkenő,hogy a Skoda sokaknak még a 120L-et jelenti.Pedig ami belül van az VW ahonnan egyenes az út az Audiig,a különbség már csak a futómű hangolásán és a motor erejében ill. méretében van.

nagyonkutya 2010.05.06. 02:22:16

Ezt pont azok fogják venni,akiknek a nagy hely kell és jelenleg ez a tipus a király!Jelenleg nincs konkurense,méretben és a felszereltség ár arányben sem.Ha meg később lesz is,az a prémium kategóriából fog kikerülni,de akkor plussz 5 millát lehet számolni az árcimkén,ami meg még egy Octávia.

Rocko- 2010.05.06. 07:10:37

@nagyonkutya: "Pedig ami belül van az VW ahonnan egyenes az út az Audiig,a különbség már csak a futómű hangolásán és a motor erejében ill. méretében van."
még a végén kiderül, hogy a Porsche 911 is csak egy átcímkézett Skoda 120.

zzoltan73 2010.05.06. 07:59:21

@Ciri:
"Egyedül a 2,5 benzines technikai adatai vethetőek össze a Skodáéval, ráadásul nincs is hozzá automata (DSG meg főleg)."

Ahogy a cikk is írja a DSG felára 500e, ha jól emlékszem.
No akkor a 2,5 GT 7,8 milliós árához add hozzá az 500 ezret és még mindig 2 millióval beljebb vagy a Skodánál.

GYUSZI BACSl · http://special.blog.hu 2010.05.06. 09:33:19

valszeg az utastérben is van egy nyitógomb a csomagtartóhoz, amivel zárni is lehet

minden ilyen autónál így szokott lenni, konkrétan a Superb-nél még nem próbáltam

a kulcs nem erre szolgál, hogy bentről használjuk, nem?

frusztrált SOKKOLÓ 2010.05.06. 10:33:50

Ezek után csak presztízsért tiszta buziság Audit venni.

A6 2.7 TDI - a lomha tehén 2010.05.06. 10:42:34

@nagyonkutya: nem kötözködni akarok, de a három gyerek nem csak hosszú, de széles helyet is igényel, s ez lehet, hogy arra nem lesz jó. tapasztalat, hogy az Espace-X5 vonulat alkalmasabb erre.

Ciri 2010.05.06. 11:10:37

@zzoltan73:

"Ahogy a cikk is írja a DSG felára 500e, ha jól emlékszem.
No akkor a 2,5 GT 7,8 milliós árához add hozzá az 500 ezret és még mindig 2 millióval beljebb vagy a Skodánál."

Mivel az időszakos akciós árakat hasonlítod össze a listaárakkal(?), megnyugtatlak, hogy ez sem csúszik nagyon 8 fölé alku után.
Az eladási darabszámok is a Skodát igazolják, nem pedig a Mazdát...

nagyonkutya 2010.05.06. 11:11:55

@Rocko-: Ha a 120-as és a 911-be is ua. blokk lenne és a futó köül is lennének közös részek,akkor tesók lennének.

fdoki 2010.05.06. 11:12:26

Csak a történeti hűség kedvéért: Trasicor-nak neveztetett pontosan az a min.másfél évtizede forgalomból kivont
"szívpörgés-gátló" gyógyszer.
Amúgy meg sztem ez a Superb is oktalanul nagy és nagyképű,még ha kifinomultabban is,mint az előző generációs..

Ciri 2010.05.06. 11:16:10

@Csikós Zsolt:

Ja, egy apróság: az 1,8 Tsi DSG-je szárazkuplungos és természetesen nem kell 100e-nél cserélni.

nagyonkutya 2010.05.06. 11:34:54

Az a baj,hogy a magyar autós elég balga fajta.Még mindíg presztizs alapján vesz autót,-tisztelet a kivételnek-de közben kilóg a segge a lukas gatyájából.Aztán pár hónap után viszi a bank.Inkább mindenkinek meg kéne nézni,hogy mit bír a kassza és ésszel venni kocsit nem érzelemmel.Ezt hívják racionális döntésnek.Más országokban,ahol az életszínvonal 5x-7x magasabb az itthoninál,már ezt megtanulták.Tapasztalatból mondom,nem olvsatam valahol.Mert ahogy a kommentekből látom,megint ez az embléma kérdés a vita tárgya.

Ákii (törölt) 2010.05.06. 13:05:30

Bár nem igazán kedvelem a kombikat, ez a Superb pöpec "kis" verda lett szerintem. Családosok, cégek-flottakezelői biztos harapni fognak rá.
Nyilvánvalóan nem 10 M-ért fogják megvenni - azonban az is szinte biztos, hogy ezt a konfigurációt sem 10 M-ért fogják eladni, sokkal inkább 8.5-8.7-ért, ami azért valljuk be, szinte tökéletes ár-érték arány jelen esetben.

Rocko- 2010.05.06. 13:07:00

@nagyonkutya: naja. mindig is tudtam, hogy az alma csak egy jól marketingelt őszibarack.

asdferty 2010.05.06. 13:33:23

Nekem egy 170 pacis diesel változata van ennek a Superbnek, abból is a "full extrás". A listaára 13,2 mika (mármint ezzel a felszereltséggel), bár én megkaptam 11,7-ért.
Sokféle autót vezettem már alatta és felette lévő kategóriákból egyaránt, de egyiket sem élveztem még ennyire!
Először is nagyon dinamikus! Mérésem szerint 10 mp alatt vagyok 140 km/h sebességen... Azon kívül nagyon kényelmes! Én alapvetően hátfájós vagyok. Amikor pl levezettem az Adriára az előző autómmal (Touargeg), olyan merev derékkal szálltam ki az autóból, mint a C3PO, amikor megjárta a sivatagot. Ennek az ülése tartja a derekamat! Hosszú táv után is olyan, mintha csak 10 perce ültem volna be.
Az érintőképernyős Navi-DVD-Rádió-TV-Telefon-Zenés (és még ki tudja mit felejtettem ki) rendszere egyenesen zseniális! A sok apró praktikus dologról nem is beszélve. Hogy csak egyet említsek: az a bizonyos kipattintható zseblámpa (ami egyébként aksis és a helyén folyamatosan tölti a járó motor) mágneses, így sötétben az autó oldalára simán felhelyezve lehet pl kereket cserélni és még látod is, hogy mit csinálsz.
Hosszan sorolhatnám még, de a lényeg az, hogy szerintem simán megéri az árát és nem cserélném el semmi olyan autóra, amely újonnan ilyen árban van és bár nagyobb a presztizs értéke, fele ennyi kényelmet sem nyújt.

Ciri 2010.05.06. 14:44:08

@GYUSZI BACSl:

"valszeg az utastérben is van egy nyitógomb a csomagtartóhoz, amivel zárni is lehet"

Na mondjuk én mindig nem értem teljesen, hogy Zsoltnak mi volt a problémája ezzel. :D

Kopi3.14 2010.05.06. 17:32:32

@gnme: gombok standard VW gombok. Tudom, láttam az ülést tervezönél.

@BeeTm: mert a németek nem csalnak a dízeleknél, jellemzöen cégautónál, avagy lízingelt remekeknél, s nem lopják el a centeket a kötelezöknél, ha valami nagyobb karbantartás jönne... Idekinn kollégák sok rémtörténetet mesélnek milyen törésmentes autót látnak, meg javításokat.

Phrascarica 2010.05.06. 20:05:53

@augustiener: "a superb-ben sokkal nagyobb hely van hátul mint egy ötösben vagy E-Klasséban. Lagunáról vagy Insigniáról nem is beszélve, amik nem olcsóbbak. "
Egy VW T5-ben, esetleg Opel Vivaróban meg még nagyobb, akkor az nyert?

nagyonkutya 2010.05.06. 23:59:35

Ennyi komment egy egyszerű kombihoz.Ebből látszik,hogy jól sikerült,mert hidegen nem hagy senkit.asdferty-nek köszi a hozzászólását,mert pont azon filóztam,hogy dízellel milyen lehet,mert én sokat megyek egy évben és akár milyen jó ez a benzines,de 70000km-nél már jelentős a liter/év különbség.

nagyonkutya 2010.05.07. 00:11:24

@Rocko-: Ez így van!Így spórolnak a multik.Van egy meglévő platformja és több embléma alatt eladják a fő elemeket,amit kívül látni az meg ízlés dolga,hogy kinek mi tetszik.Egy kis króm ide egy kis plussz oda.

Rocko- 2010.05.07. 07:18:33

@nagyonkutya: most komolyan gondolom hogy ezt az egetrengető faszságot magad is elhiszed.

menj el, látogass meg egy gyárat, aztán beszélgessünk.

Lehotai · http://kosztolanyidezsoter.blog.hu 2010.05.07. 08:48:22

ADMINOK, lehessen kommentelni az audi-tesztet is, meg szeretném dícsérni a szerzőt a cikkért, és Winklert, amiért jó rabszolgát választott!!!

esef 2010.05.07. 10:19:21

@phrascarica:
A T5 nyerő darab, de szigorúan a leghátsó sorban ülve, kiszedett második soros fotelekkel. Fejedelmi a kényelem. Meg a belmagasság is. :P

asdferty 2010.05.07. 10:37:09

@nagyonkutya: nincs mit! Én csak kb 40.000 km-t megyek vele egy évben. A fogyasztása nagyon múlik azon, hogy mennyi ólmot teszel a cipődbe, de még 8,5 liter fölé nem sikerült mennem, pedig szeretem felvenni a kesztyűt, amikor zöldre vált a lámpa. Egyébként 80-nál tempomattal a kompjútere szerint 3 litert eszik (vagy inkább csak kortyolgat). Ez pl az M0-on életszerű szitu, de a valószínűbb, hogy valamivel 7 liter fölött ki lehet vele jönni. Másrészt a kollégáimnak 140 lovas van és az megáll 6 - 6,5-ön.

Valaki emlegette azt a bizonyos csomagtér nyitó gombot. Kipróbáltam! A sebváltó mellett található gombbal csak nyitni lehet, bár arra még jó, hogy nyitás közben meg tudod állítani bármelyik pozicióban, akár többször is. Arra viszont már nem reagál, hogyha már egyszer teljesen kinyilt, hogy (akár röviden, akár hosszan nyomva) az újboli megnyomásra becsukódjon. Amennyire sikerült belemélyednem, szerintem nem konfigurációs kérdés, hanem eleve így csinálta meg a Skoda (hacsak nem tudják szervíz szinten átírni a számítógépében...).

asdferty 2010.05.07. 10:45:05

A kulcsra nyíló és gombnyomásra záródó csomagtartó ajtó megoldás mindezek ellenére nagyon klassz! Végre nem lesz csupa mocsok a kezem, ha ki kell nyitnom a csomagtartót!
A cikkre reagálva pedig azt tudom mondani, hogy a sok-sok praktikum közül az egyik az, hogyha hátragurul a cucc a csomagtartóban, akkor azt a padlóval együtt ki lehet húzni, és még arra is gondoltak, hogy amikor meghúzod a fogantyújánál a padlóelemet, akkor az utolsó kb 10 cm-es szakasza felemelkedik mintegy falat képezve, hogy ne gurulhasson mégtovább a már-már reménytelen mélységekbe került rúd szalámi.

nagyonkutya 2010.05.08. 03:07:08

@Rocko-:már elmálkedtél erről valakivel,hogy mi azonos egy konszernen belül nem olyan rég.Egy tuti,a legköltségesebb fő elemek azonosak és sok karosszéria elem is.Ha beülsz a VW bármelyik márkájába és csak amit belül látsz,kapásból találsz egy rakás azonos elemet,ahogy ezt a Skodát elnézem,itt is van belőle dögivel.Dolgoztam autóipari beszállítonál,ismerem a szisztémát.Volt a seggem alatt Passat,Octávia,BMW5,Alfa 159,Audi A8,stb.Más kategóriák,de ha azt nézem,hogy mit adnak az árukér,egyik se rossz,főleg nekünk egyszerű melós embernek,akit gyerekkorában nem kergettek az asztal körül hogy Mercivel vigyenek oviba.Tetszik,van pénzed rá,kipróbálod,ezt eljátszod 5 márkánál és döntesz.Ennyi.Aki meg márkafan az egy márkán belül cserélget újabbra.
süti beállítások módosítása