Minek nekünk kettőstömegű lendkerék?

  2010. április 29. - prokee Címkék: vélemény technika

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Úgy olvass, ahogy vezetsz!
2015-01-24 17:43:36

A hétvégén felszántotta a netet a Totalcar híre, miszerint a VW gyártásba veszi az új Trabantot. Pedig a

Ha nem érted a féltengelycsuklót, vagy a differenciálművet...
2014-11-22 14:15:51

...akkor most fogod. Ez a féltengelycsukló: forrás:  educationalgifs.com A differenciálművet pedig egy

A dolgok körbeérnek - a hazakerült Trabant szép története
2014-10-29 17:49:14

Említettem már, hogy nyáron Németországba, Freitalba költöztünk. Van tennivaló bőven a költözéssel

Rendszámokkal játszanak a gyerekek
2014-10-20 14:51:02

Úgy kezdődött, hogy valami hülye véletlen folytán minden alkalommal, amikor egy lelkét kilehelt autómat

 

Az alkatrész, amiről mindenkinek repkedő bankjegyek jutnak eszébe. Paradox módon, erre van igény. Megkaptuk.

Vélemények az azonos című írásunkról.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr921961023

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Shadowbull 2010.04.29. 22:42:03

@Csumpi Hálidéj: "Hosszútávon lehet, hogy káros"

Bizony.

"egy olyan autónál, ami sokat futott már, idősebb vagy valamiért olcsóbb, ésszerű döntés lehet, nem?"

De, mindenkeppen. Igaz ez egy hazardjatek, 19-re lapot huzol. Aztan vagy bejon vagy nem. A kockazatokat mindenkinek maganak kell merlegelnie.

sb

Shadowbull 2010.04.29. 22:43:29

@Csumpi Hálidéj: "a lendkereket a főtengellyel együtt egyensúlyozzák ki.
(lehet, hogy hülyeség)"

Igen, hulyeseg.

"Tehát ha egyik autóról leveszem, felcsavarozhatom bátran egy másikra azonos típusúra?"

Igen.

sb

Csumpi Hálidéj · http://www.ezerkecske.hu 2010.04.29. 22:46:33

@Shadowbull:

Köszi.
Ha ezek önmagukban ki vannak egyensúlyozva, akkor miért szokták összejelölni és a jelhez visszarakni? Illetve láttam már olyat is, amit csak egyféleképpen lehetett feltenni. Ez miért van?

mlt3 (törölt) 2010.04.29. 22:46:49

@Csumpi Hálidéj: "De ezek a technikák leszivárogtak az olcsóbb autókba, olyan típusokba is, amit kifejezetten nem a multimilliomosok használnak."

A legolcsobb autokban is ugyanolyan fontos szerepe van a kettomegu lendkereknek. Peldaul a kis, 3 hengeres motoroknal a lendkerek altal tarolt mozgasi energia segit atmozditani a fotengelyt a holtponton. Te hogyan oldanad meg lendkerek nelkul a problemat?
(Azt pedig remelem nem gondolod, hogy egy 5-6 ezert forgo alkatreszt olcso fos anyagbol is meg lehet csinalni.)

Reap that ass (törölt) 2010.04.29. 22:47:11

@mlt3:
2000-es gyártás,elvileg onnantól datálódik a széria, igen apám rendelte kint a 18. születésnapomra.

Nem nem oda jártam.
Rostockban laktam és Darmstadtban élt a csajom :-)Néha meg kellett látogatnom.Ezen kívül két uticél volt amsterdam és a csajom svájban élő nővére...Mások szerint papperes stílusban...

Nem éreztem soknak a km-et ebben a kocsiban...pályán kívül szerintem életében nem mehetett 60ekm-nél többet...ez csak sacc...

Nem értem mi ez a kiborulás...Meg vádaskodás...lehet szerencsém van, Magyarnak is lehet nem?Vagy sajnálják, h imádom a kocsim ő meg "viszonozza"?

Áhh..mind1 is...

Shadowbull 2010.04.29. 22:47:33

@mlt3: Szerintem nem lehet altalanos ervenyu megallapitasokat tenni a ZMS kimelesevel kapcsolatban.

Fogalmunk sincs mik azok a terhelesi es fordulatszamtartomanyok, statikus es dinamikus igenybevetelek, ahol az adott konstrukcio gyenge pontjai vannak.

sb

Shadowbull 2010.04.29. 22:49:14

@Csumpi Hálidéj: Mert nyilvan nem mindegy, hogy hogyan all a fotengelyhez kepest.

sb

misinator 2010.04.29. 22:50:42

@mlt3: Köszi!
Álmomban se gondoltam volna, hogy már a tényleg alsó kategóriába is, meg egy 77 lovas szívóbenzinesbe is beszerelik!
Sokkot kaptam... s még én osztottam az észt a népnek a kommentek elején. Szép. Lesül a pofámról a bőr...
Mindenesetre ezek után holnap újraolvasom az egész cikket, meg a hozzászólásokat...

Jó éjt.

Shadowbull 2010.04.29. 22:52:35

@Csumpi Hálidéj: Azert abban egyezzunk meg, hogy a ZMS azert van ott, mert kell oda es kesz.

Ha nem kene, nem lenne.

Nyilvan meg lehet csinalni olyan elettartamura, mint a motor.

Persze ez nem mindenkinek sikerul.

sb

McK (törölt) 2010.04.29. 22:53:44

@allahdamit: Köszi,az van,és nem spórolok semmin.
Ezért fetrengek visítva a röhögéstől,amikor azt állítod egy 525d-ről,hogy MINDEN gyári benne.
Nem azt mondom,hogy nem megy el annyit.
Az enyémben is van 350.
Azt,hogy kurvára nem gyári abban nagyon sok minden.
Sőt..

BeeTm · http://beeproject.atw.hu 2010.04.29. 22:54:26

@misinator: Ne aggódj,majd az indiaiak kitalálják az ellenszerét,ugyanis ott is kapható(ha jól emléksem) :)
Azok még csóróbbak,mint mi.

Reap that ass (törölt) 2010.04.29. 23:01:35

@McK:

Megvan minden számla, mond szerinted minek kellene kicserélve lennie és megnézem bassza meg az élet.

Ennyire gyökérnek nézni baromi nagy arcátlanság egy ismeretlent/gondolom a minden gyári benne/-lehet nem mindkettőnknek ugyan azt jelenti.

Ahogy a vollausstattung is...

McK (törölt) 2010.04.29. 23:02:31

@McK: Jah..
Rájöttem,hogy Németországban szervizelsz,és apu utalja a szervízbe a költséget..
Jah.Úgy az enyémben is minden gyári..
Ha azt mondtad volna,hogy van egy F astrád 8 SZELEPES 1,6 75le-s,lehet bedőlök,de egy ilyen bonyolult autón,mint egy e39,nekem ez olyan,mintha azt mondanád,neked nem kutyád van,hanem E.T-d..

McK (törölt) 2010.04.29. 23:08:51

@allahdamit: Látod,az valószínű..
Nézd meg a befecskendezőket,tankszivattyút,magasnyomású szivattyút,motortartó bakokat,digitklíma vezérlőt,kerékcsapágyakat,kuplungot,egr szelepet,szívó torkot,turbót,had ne soroljam már..

De ha neked ez ilyen fontos,inkább elhiszem,nehogy infarktust kapj.

Van buszom,amibe 800 ezer van,és bontatlan motorja,Heti 5 ezret megy minimum,3 hetente olajcsere.
De olyan baromságot,hogy minden gyári benne,sosem mondanék,mert nincs így.
Bőven lett javítgatva,mindíg,ami kell.

Refuse/Resist! 2010.04.29. 23:18:03

@Shadowbull: ööö, ez szvsz nem túl mérnöki megközelítés.
Józsibának 2 Fordja döglött be egymás után.
Hans meg 8 hónap után folyamatosan a szervízben volt az új ötös BMWvel. Szüleimnek meg még _semmi_ sem romlott el a G Astrán. stb.
Egy elromlási valószínűség-függvény megállapításához elég sok mérés kell, asszem.
Egyébként ez egy érdekes kérdés:
mennyiben számít a használat és mennyiben a termelt cucc minőségének a szórása?

Shadowbull 2010.04.29. 23:24:58

@Refuse/Resist!: nem is mondtam hogy mernoki megkozelites lenne.

sb

mlt3 (törölt) 2010.04.29. 23:31:28

@misinator: ...ami miatt meg lehet hogy anyazni fogsz, az az, hogy az 1.2esnel es az 1.4es 8-szelepesnel a 4 gyujtotrafot kozos hazba raktak, szoval egyszerre fogod oket cserelni, ha akarod, ha nem :)
(Mondjuk amugy is szettben erdemes oket cserelni.)

A tiedbe amugy 270 euro a Valeo lendkerek, aranylag olcson meguszod, nem kell rettegni.

Reap that ass (törölt) 2010.04.29. 23:33:57

@McK:

Mondom én, nem ugyanazt értjük...

Görénykedő hsz-id után visszaolvastam mit is írtam, légyszives tedd meg te is...

Kérlek próbáld meg ismét értelmezni amit írtam, szerintem te rossz oldalról közelítetted meg azt amivel kötözködtél.../gyári benne minden, kivéve a hifit azon picit finomítva lett/-megy? Ha nem szólj és kifejtem...

Turbó, bordok, klíma vez, kuplung/megnéztem/ NEM lett cserélve...Kopó cuccok természetes, az dühített fel, h ennyire pancsernak néz egy idegen...Bazd meg...

Reap that ass (törölt) 2010.04.29. 23:42:13

@McK:

Apu nem utálja, mivel mióta dolgozom azóta én fizetem/4éve/...

A legdrágább szervizem mikor a fényszórót cserélték egy kő miatt+féktárcsák+betétek+silentek

1740 euró volt...erre emléxem mert az akkori fizum fele volt :-)

Csumpi Hálidéj · http://www.ezerkecske.hu 2010.04.29. 23:46:18

@allahdamit:

Nincs véletlenül egy húgod?
Szívesen benősülnék hozzátok... :D

megint 2010.04.30. 00:15:15

525d-ről én is nehezen hiszem, hogy elmenne ennyit komolyabb "hiba" nélkül, két utcával odébb a gyerek már a fél autót kicseréltette, pedig "csak" 200000km könyékén jár, persze nyilván van különbség a német és a magyar szervizek között, ahogy a két gázolaj minősége között is.

Virago_1000 2010.04.30. 00:31:36

@tükörfúró: Pontosan igy van. Amikor meretezesnel 1-es biztonsagi tenyezot hasznalunk....

@bervas: "A legenda szerint futott a 70-es években a német gyártóknál egy "hosszú életű autó" nevű program. Az akkori technológiával gond nélkül tudtak 15-20 év élettartamra tervezni autót.

Már éppen gyártásba akarták vinni, amikor jött a marketinges meg a könyvelő, és tépni kezdte a haját. Merthogy ilyen kocsikkal x év alatt telítődik a piac, utána csak kopó alkatrész kell, abból is kevés. Azaz nincs szükség ekkora gyártási kapacitásra, nem lesz ekkora haszon.

A legenda szerint ekkor megköszönték a fejlesztő szakemberek több éves lelkiismeretes munkáját, és nekiláttak maguktól lebomló autókat csinálni ("tervezett avultatás"). Minden gyártónál meg lehet mondani, melyik típusig bír ki évtizedeket/km százezreket, és melyiktől kezdve omlik-bomlik atomjaira pár év alatt."

Tanar ur, en nem tudom a kulisszatitkokat, de biztos hogy logikus allitas, szerintem is konnyen megtortenhetett.

Shadowbull is bevallotta, hogy letezik egy minimalis cel, aztan utana az ozonviz, es ez a cel nem tul futasteljesitmeny. típusig bír ki évtizedeket/km százezreket, és melyiktől kezdve omlik-bomlik atomjaira pár év alatt. Es hat a marketing/cegvezetes hatarozza meg azt is, hogy meddig legyen a modell eletben, mikor valtsa le a kovetkezo, ergo megtervezi, meghatarozza, hany ev alatt avuljon el.

"A jobb cegek olyan 250-300e kilometeres minimalis futasteljesitmennyel tervezik a motorokat, azok elmehetnek 500e-t.

De vannak akiknel a minimalis cel kevesebb mint 200e, mondjuk 150e.

Na azok nem fognak nagy szamban 500e kilometert futni, az tuti.
"

Darren79 · http://www.darren.hu/blog 2010.04.30. 00:48:58

@censor013:

Először is: a PD TDI jó motor volt. Azért szüntették meg, mert képtelen volt felvenni a versenyt a common rail adta lehetőségekkel. A légtömegmérőben tévedsz: egy kollégának van Toledo-ja, nem 500, hanem 50ezer; neki is behalt. Az olaj a benzineshez is drága, ha jót akarsz, és nem a Botondot beledönteni.

Az elmúlt három autóm dízel volt (két hónapja most nincs autóm). A legutolsó egy Kia volt. Igen, vannak horror alkatrészárak, nem lehet fillérekből fenntartani, mint a régi, adagolósokat. Az előtte lévő öreg VW-imet gombokból javíttattam, röhejesen olcsó volt (már ha éppen kellett).

Az egy másik dolog, hogy a magyar ember nem hajlandó tudomásul venni, hogy pl. a turbo miatt járatni kell a motort nagyobb terhelés után (ami ugyanúgy igaz egy benzines turbo-motorra is). Ahogy azt sem veszik tudomásul, hogy nem tankolunk gagyi gázolajat, mert az injektorokat hazavágja. Meg ugye le kéne ám cserélni a gázolaj-szűrőt is; ezt sokan nem teszik meg.

De hogy a szervízköltség magasabb, mint egy benzinesnél? Olcsóbb volt a Kia Rio-mra, mint anyám Ford Fiesstájára (ami benzines).

Tény, hogy hozzányúlni sosem kellett. A légtömegmérőt be tudtam volna szerezni 35ezerért (!!!), ha beszarik, nagynyomású szivattyút 120-130-ért (gyári), injektorok darabja 95ezer (ez tényleg húzós, elismerem), viszont ismerek helyet, ahol felújítják 20-ért. Viszont sosem tankoltam gagyi gázolajat, kicsi az esélye, hogy tönkremenjen (ha mégis, hát akkor azt valóban megszívtam). Ja, és a Rio-ban nem volt kéttömegű lendkerék. A vezérlés láncos.

Akkor cseszel rá az üzemeltetési költségekre, ha nem vagy elég szemfüles. Elismerem, hogy drágább, de nem annyival, amennyire mondod, egyáltalán nem fenntarthatatlan. Csak jobban kell rá vigyázni, mint egy szívó benzinesre.

Azon kívül elárulom, hogy nem azért vettem dízelt, hogy spóroljak, hanem azért, mert én a dízel autókat szeretem! A motorom is csak addig lesz benzines, amíg nem nyomják szériában az olajkályhás megoldású V2-est.

Javaslom, hogy jobban érdeklődj dolgok után, mert a bátyád is tévedhet!

Grifter 2010.04.30. 01:09:48

Mindez nem indokolja az árát ;]

DrSzoke 2010.04.30. 03:11:45

@Csumpi Hálidéj:
Sok kocsin azert vannak asszimetrikusan a lendkerek csavarok,mert a fotengely jelado arrol kapja a jelet.Ha elforgatnad,nem menne a motor.Sok tipuson a felsoholtpont is a lendkereken van jelolve.

mlt3 (törölt) 2010.04.30. 08:24:51

@bervas: "A legenda szerint ekkor megköszönték a fejlesztő szakemberek több éves lelkiismeretes munkáját, és nekiláttak maguktól lebomló autókat csinálni ("tervezett avultatás")."

Emeletes baromsag.

Shadowbull 2010.04.30. 08:37:56

@Virago_1000: "Es hat a marketing/cegvezetes hatarozza meg azt is, hogy meddig legyen a modell eletben, mikor valtsa le a kovetkezo, ergo megtervezi, meghatarozza, hany ev alatt avuljon el."

Ugy tunik, semmit sem ertettel meg abbol amit irtam.

sb

mlt3 (törölt) 2010.04.30. 08:38:37

@Virago_1000: "Shadowbull is bevallotta, hogy letezik egy minimalis cel, aztan utana az ozonviz, es ez a cel nem tul futasteljesitmeny."

Komolyan nem hiszem el, hogy annyira fogyatekos vagy, hogy nem erted meg a minimalis futasteljesitmeny es a garantalt tonkremenetel kozotti "apro" kulonbseget, es a hatszazhuszonotodik alkalommal is el kell jatszani ezt a dedos faszsagot.

De a gyogyosok kedveert meg egyszer: valamilyen minimalis futasteljesitmenyt specifikalni kell, nem adhatsz meg kovetelmenykent olyan baromsagot, hogy "tartson orokke". A minimalis futasteljesitmenyt pedig *minden* korulmeny kozott teljesitenie kell az adott autonak, akkor is, ha kitapossak a szemet. Ez magyarra leforditva azt is jelenti egyben, hogy normal hasznalat es normal karbantartas mellett *joval* tobbet fog menni a minimalis kovetelmenynel (ami egyebkent minden autogyarnal letezik). Ha lenne halvany fogalmad rola, hogy a hasznaltan vett, ketszer-haromszor visszatekert autod valojaban mennyit futott, leakadnal errol a baromsagrol vegre.

Nem tudsz olyan komponenseket kesziteni, ami x uzemora utan garantaltan atomjaira hullanak a kalaposskodas es a boyracer alatt is, akkor sem, ha ezt a hulyeseget meg tovabbi hatszazhuszonot alkalommal elmantrazod. Fizikailag lehetetlen.

Shadowbull 2010.04.30. 09:34:37

@mlt3: Engem annyira sziven utott ez a konnyes-nyalas-szipogos tortenet, hogy be sem tudtam irni, hogy baromsag :)

sb

esef 2010.04.30. 09:35:47

@mlt3:
Egy barátomnak a 4 trafó 4 különböző gyártmány, szóval tutira nem szerviz cserélte. Amióta megvették az autót, semmi baja. Illetve nem ebből adódó baja van.

misinator 2010.04.30. 09:42:06

@mlt3: Köszi.
Bár gondolom ez csak a lendkerék ára, s nincs benne a kuplungszett.

Kettős tömegű lendkerék, VANOS-szerű rendszer...tiszta BMW-ben érzem azóta magam:-)))

Karpathy · http://artofmax.com/ 2010.04.30. 10:40:02

Csak egyetlen momentum ragadott szíven az írásból, miszerint mint a fogyasztói társadalom aktív tagja köszönjem magamnak, hogy efféle kényelmi marhaságokkal rövidítik az autóm és a pénztárcám életét.

Ez kicsit olyan, mint amikor a tolvaj politikusi banda ujjal mutogat rám, mint szavazópolgárra, aki megszavaztam őt, a programját és az egész rendszert.

Pedig ez háromszorosan is téves állítás.

Köszönjük.

misinator 2010.04.30. 11:08:41

@Karpathy: Pedig egy köztiszteledben álló gyermekorvos fideszes parlamenti képviselő egy lakossági fórumon gyakorlatilag ezt mondta bele a pofámba, na meg a többiek arcába: Ne őket hibáztassuk az országban uralkodó morális közállapotokért /neeem, nem ők hoztak rossz törvényeket, rossz arányú törvényeket pl. adó/, hanem a nép, az istenadta nép...
Ők is közülünk valók, közülünk mentek a parlamentbe.

Gyakorlatilag ezt mondta.

Hogy példamutatás, erkölcsi magasság!?

Már majdnem leírtam, hogy lófaszt...De csak majdnem...

no_holy_shit 2010.04.30. 11:33:49

@Refuse/Resist!:

"Bocsánat, nem írtam, hogy a DPF a zöld matrica miatt kell itt a németeknél, lassan kitiltanak a városból, ha nincs (van olyan város, ahol ma se hajthatsz be euro3-as dízellel).

a, junius 1-tol tiltjak ki a piros autokat is (euro 2-s dizel)
b, sarga tovabbra is majdnem mindehol bemehet
c, van sok euro 4-s dizel is DPF nelkul (mint pl. az enyem), ami szinten zöld matricat kap
d, 1,5 eve lakom "umweltzone"-ban es meg idaig elfelejtettem venni "plakette"-t
"4, W210? teljesen hulye vagy?"
W210 - ha szervízkönyves, akkor van rá garancia, nem?
miert lenne?
" Más nagy baja van? Egyébként itt a környékünkön elég sok W210 parkol az utcán, és nagy részüknek elég pöpec a fényezése."
hat te tudod. en nem vennem az szent

-> a helyedben vennek egy benzinest (az meg sokaig grüne plakette-t fog kapni) es Mo-n 200eFt-ert rakatnek bele egy LPG-szettet. Olcsobban fogsz jarni mint a dizellel. (nemet tavlsagokra es hazautazasra tökeletes az LPG. mivel nem varosi rovidtavrol beszelunk)

censor013 2010.04.30. 11:41:03

@Darren79: Nem a légtömegmérőre írtam, hogy 500 ezer. De, ha elolvastad volna láthatnád.
A PDTDI-t az Euro 5 norma miatt lőtték ki. Mondjuk ez jó indok volt a kacattól szabadulni is, nem kellett túl sokat magyarázkodni. Szerinted az, hogy az adagolóelem, a fuvóka és a vezérlés egy része egy egységben kap helyet, az jó? 200 rugóért/db???Ha jó, akkor gondold el,milyen lenne a motort összehegeszetni a váltóval. Na ez inkább zsákutca, mint jó technológia. Nézd meg, mennyit kapsz ma egy PDTDi-ért. Ez is sok mindenre magyarázat. Alapvetően nem a diesellel van bajom. Nincs szebb ketyegés, mint egy igazán jó 123-as D mergáé. De ezek a modern cuccok már decikről szólnak, miközben a költségek az égbe szöktek. Nem ésszerű az altarnatíva. A bátyám pedig az egyik legjobb a témában, szívesen megmutatnám egyszer, amiket építenek, építettek. A német TÜV is csak elismerően bólogatott az M3 compact-ra...

Shadowbull 2010.04.30. 12:11:52

@censor013: es ezt a sok okossagot a PD-rol mind a batyadtol tudod?

Csokoltatom.

sb

no_holy_shit 2010.04.30. 13:01:53

@censor013:

pd nem rossz. 200eFt/db?
1,van joval olcsobban is
2, es a CR injektor?

inkabb a problema hogy egyedul maradtak. (meg valoban nehez vele rendes utobefecskendezest elerni)

De azert vhogy a Scnaniakkal sincs annyi gond, pedig azokban is PD van

az OM501-s Actrosokban sincs gond a PLD-vel.

A CR egy flexibilisen alakithato, modularis rendszer, amit konnyu illeszteni a motorhoz. De mint rendzser nem olyan hüüü de jo.

PD enegetikailag sokkal jobb mint a regi CR1 es CR2.s rendszer (aminel csak a RAIl-ben van nyomasszabalyzas) => fogyi jobb

PD-nek a befecskendezi nyomas gorbeje is jobb (RAMP), tehat a befecskendezes elejen keves uzemanyag jut be, majd kesobb. Elonye, hogy a gyujtaskesedelmi idoben nem jut be annyi uzemanyag. Ez kedvezo a NOx-ra

mtk001 2010.04.30. 13:33:47

A PD TDI -nek a gyártási költsége volt az egyik problémája, a másik meg a gyomorforgató remegés minden fordulaton.
(Jóval kevesebbet gyártottak, mint CR dieselt és ezért nem mentek le a gyártási költségek.)
Ezzel indokolta a VW a cseréjüket.

Az állandó csttogást és remegést én is átéltem, utasként egy Fabiában - szörnyű volt ! Pedig én nem szoktam autóban rosszul lenni, de ebben kimondottan hányingerem volt.

no_holy_shit 2010.04.30. 13:45:35

Fabiaban nem azert volt ilyen szar, mert 3 hengeres?

en 1,9 tdi octaviaval mentem egyszer kb 1000km-t es teljesen ok.
(de aztan lehet hogy az en ingerkuszobom még magasabb)

hangosnak tenyleg rohadt hangosak (legalabbis kivulrol, bent engem nem zavart

mtk001 2010.04.30. 15:38:35

@no_holy_shit:
Lehet, de ilyet én még nem tapasztaltam, hogy egy kb. 10 ezer kilométert futott autó, gyakorlatilag minden fordulaton remegtesse a karosszériát.

kimba 2010.04.30. 15:46:30

dielel V4? talán kiegyensúlyozottabban járna. vagy a helykihasználás lenne gond?

no_holy_shit 2010.04.30. 16:42:56

@mtk001:

mondjuk egyik francia gyereknek a koleszban 1,4 tdi poloja volt. Beullt az 1,3-s CR 4 hengeres multijet pandamban, majd egy kör utan megkerdezte, hogy "mennyit eszik egy ilyen benzines?"

hozza kell tennem, hogy amikor felvettem a sracot akkor mar uzemmeleg volt a motor. Hidegen az 1,3 Mjet is nagyon traktor, de melegen egeszen ok.

(a gyerek gepeszmernok, bar mint a legtobb francia gepesz maradt volna a baguette dagaszto gep tervezesnel)

hari618 2010.04.30. 17:11:56

@allahdamit: Szerintem nem hihetetlen a 650 ezer gyari lendkerékkel,ne felejtsétek el ,hogy a BMW hátsó kerekes és ezaltal jobban meg van vezetve a kihajtasa á hátsó kardánra,legalábbis a szerelőim szerint,mert lendkereket még én sem csereltem az Omegámon,pedig 500 korül van benne 2.5 td.

Virago_1000 2010.04.30. 17:45:04

@Shadowbull: Elbeszelunk egymas mellett. A tervezett elavulas a te olvasatodban tervezett tonkremenest jelent, az en olvasatomban azt jelenti, hogy a tervek elavul egy ido utan, nem lesz erdemes piacon tartani.
Hogy ertsed mire gondolok: 1 auto (vagy barmely termek) modellciklusa tegyuk fel hogy 5 ev. Tehat ugy van tervezve, hogy 5 ev mulva fog elavulni. Es ezt NEM a mernokok tervezik! Hanem a marketing. A mernokok dolga, hogy olyat tervezzenek, hogy a minimalis kriteriumokat teljesitse a tesztek soran, a megadott parameterek szerint.
Remelem fogod amit irok, mert en nem allitottam semmi ellentetest azzal, amit te irsz.

Shadowbull 2010.04.30. 22:16:31

@Virago_1000: A muszaki szinvonal nyilvan avul, nade az meg azert van, mert folyamatos a muszaki fejlesztes.

De ez teljesen mas tema.

sb

no_holy_shit 2010.05.01. 10:42:47

@Virago_1000:

"A mernokok dolga, hogy olyat tervezzenek, hogy a minimalis kriteriumokat teljesitse a tesztek soran, a megadott parameterek szerint."

te mennyi adot fizetsz az APEH-nak?

nhs

papa33 2010.05.01. 21:05:34

A PD TDI a maga idejében a legnagyobb nyomást és ennek előnyeit produkálta, itt szeretném elmondani, hogy NEM a VW találmánya, tán évtizeddel megelőzte asszem Comins haszonmotor, legfeljebb ott nem elektronika szabályozott. (A közvetlen befecskendezéses szgk D motor sem a VW TDI, hanem a Fiat Croma volt először. Mint ahogy a Camon Rail is Alfában debütált, majd Merci, stb.)
Ma a CR nagyobb nyomást és sokkal jobb szabályozhatóságot hoz. A PD énszerintem is 200 ezer körüli, meg lehet máshogy is, de ezután merünk vele pl külföldre menni, á, ekkor adjuk el villámgyorsan, nem egy ismerősöm így járt, és nem érdekelte, hogy bontott, "felújított", vagy mi, ment a háztól. Én többl mentem, remegés nem volt vészes, de alapjárat körül az a traktorhang... mellesleg a traktor az, amit nagyon hosszú életűre terveznek- tek?

ColT · http://kilatasgaleria.blog.hu/ 2010.05.02. 18:59:23

Na végre tudom mi ez :)

Amúgy ja, a legtöbb dolog addig kívánatos, amíg költeni nem kell rá, de kevesen fogják fel, hogy jobb egy rendesen karbantartott autó, mint egy másik, széthajtott, szopatós használtat venni.

Avagy ki minimálbéren van, az miért vesz olyan (jellemzően drága) gépet, amiben DMF van...

gabesz27 2010.05.02. 19:46:34

Éjen a fejlődés!Előbb utobb ebbe fog belepusztulni a világ Mert ezeket előbb utobb senk sem fogja tudni megfizetnil.Főleg ha eleve az autok 80 százaléka bankhitelre van eladva mert az embereknek nincs rá pénzűk.Az auto gyárak ezt magasrol szarják le és csak fejlesztenek és fejlesztenek megy bonyolitanak mert a lefontosabb célkitűzés hogy a fogyasztoálandoan sakkban tarthato legyen,és ezt leghatékonyabban bonyolultsággal lehet elérni mert igy kénytelen lessz a szervizre szorulni hogy megjavitsa az autot.Mert nagyobb űzlet az alkatrész mint az uj auto eladás.De ez kell az embereknek.Mára már szerencsére ott tartunk hogy egy világitás cseréhez le kell bontani a fél kocsit hogy hozzá lehessen férni és kell hozzá a szerviz.Ami persze drága.de legalább nem kőtelező az izzo készlet hurrá.Szoval hajrá fejlődé csak igy tovább

misinator 2010.05.02. 20:22:21

@ColT: Majdnem minimálbér...
Mert nem tudtam róla...
Az Albeát a világ "fejlettebb" országaiban: a harmadik világban forgalmazták,-zák, mint Egyiptom, Ukrajna, Románia... és ebből következik, hogy természetesen Magyarországon...
A fene se gondolta volna, hogy a "spontánabb" országokba is szórni fogják az alapkategóriában a változó vezérlést, kettős lendkereket...

Bár egy új Albeás hozzászólás szerint a 100 ló alatti benzines kategóriában nem téma, egy-két Fiatnál adta meg magát, de azok csip-csirip tuningosak voltak, illetve hüjegyerekek...

misinator 2010.05.02. 20:44:15

@no_holy_shit: Mondjuk a háromhengeres tádéi nagyon gáz, egy főnökömnek van. Újkorában hááát még jó volt, de 40000 km-nél már full traktor: zaj, meg járáskultúra, mint egy motortartó bakról leesett motorú KGST autóé. Belesz...k a fogyasztásába három és fél milláért az ilyen traktorba, csak másfél millióval volt drágább az Albitól: egyszer talán visszahozza az árát. Egyszer. Talán...

Shadowbull 2010.05.02. 22:27:03

@gabesz27: "Mert nagyobb űzlet az alkatrész mint az uj auto eladás."

Meg egy zsenigyerek.

sb

stellaz1 2010.05.03. 12:25:15

A tervezett avultatáshoz azért annyit hozzá lehet tenni, hogy általában kilónmétertől függetlenül szétrohad a kocsi tizenéves korára és kész.

misinator 2010.05.03. 13:24:07

@stellaz1: Miközben fikázták régen a Daciát, meg a Nagypolákot/az utóbbinál 88-as évjáratig igaz is volt:-(/, hogy elrohad...
Ma meg pár éves - nyugati, ugye - furgonokon csámcsog a rozsda...

vasgyuszi 2010.05.03. 13:55:04

@Johhnyz: Azért ez így ebben a formában hülyeség, mert a DPF nélküli 1.6 HDi Berlingo II-m zöld matricás, azaz bárhova bemehet. EURO4-es kategóriás. Ja, és 2006-os évjárat...

Várom a további német-szakosokat sok szeretettel...

Cappyka 2010.05.04. 14:03:11

@stellaz1: Haaaat nem tudom... Most a bank holiday alatt volt szerencsem kirandulgatni Nyugat-Cork megyeben az Atlanti ocean mellett. Hat lattam egy par "tizeneves" autot ami kapott azert a sos vizpermetbol rendesen, de ranezesre szethullani/szetrohadni egyik sem akart. Nem voltak tip-top allapotban, de nem hullanak azert olyan konnyen szet.

ulmusm 2010.05.04. 22:21:39

Sziasztok!

Opel Zafira A 2.0 DTI-hez (2003-as ráncfelvarrás utáni modell) milyen megoldást tudtok ajánlani? A szerelő szerint cserélni kellene a lendkereket. Szerinti egytömegűre átszerelhető lenne különösebb gond nélkül.

Ötletek, esetleg olcsóbb kéttömegű megoldás?

Tiger Zoltán 2011.08.30. 23:00:02

Sziasztok!
Egy Fiat Scudo 2.0 dieselbe 230 ezer km-nél szereltem be a kéttömegű lendkerék Valeo átalakító szettjét 2011. január hónapban. Ma 309 ezer van az autóban, és a gazdi szerint új korában nem járt ilyen szépen a motor, mint a lendkerék csere óta.

nudamnume 2011.12.09. 09:20:39

Üdv mindenkinek!
A kommentek elolvasása után úgy éreztem nekem is hozzá kell tennem ezt-azt. Remélem nem váltok ki ezzel újabb személyeskedéseket....

1.Az autógyárak sajnos már csak nagyon komoly túlbonyolítások árán tudnak aprócska fejlődéseket elérni, a rezgéscsökkentés illetve a sima és csendes járás ára a DMF.

2.Én is hihetetlennek tartanám a a beépített futásteljesítményt ha nem tudnám biztosan hogy sajnos ez igaz. És ennek tényleg az egyik oka a marketing (illetve: mit adunk el holnap ha ma (túl)jó autót készitünk...?), a másik oka a költségcsökkentés. Sajnos az igazi nagy múlttal rendelkezőő német alkatrész gyártók illetve beszállítók (hella, bosch, siemens, sachs, febi, és még sorolhatnám...)már nem a régiek, a legtöbbnek csak egy részlege működik németországban,az is csak a látszat kedvéért. Lassan már annak is örülni kell ha egyáltalán Európába gyártatnak...

3.Mivel ebből élek, elég sok lendkerék átalakító átment már a kezemen, jellemzően a Valeó-tól, tudnék róla ha valami nem lenne rendben velük. Tudni kell, hogy a DMF-ek 25%-a kerül vissza hozzánk garanciális panasszal, aminek valós alapja nem igen van, inkább a gyári felszerelési körülmények és a tehnológia spórolása az oka, a szerelők hozzánemértésével egyetemben.
Viszont az átalakítókészletekből egy sem.Soha. Igaz, kevésbé lehet elszúrni a felszerelést, de nem hinném hogy erről van szó.
4.Az átalakításból származó káros rezgések okozta meghibásodások, illetve az átalakítóhoz passzoló kuplung alkatrészek hiánya az szerintem nem más mint marketing fogás. Alighanem a cikkíró komoly jutalékot kaphat a gyártó(k)tól...
5.Ugyancsak nem elhanyagolható tény, hogy bizonyos alkatrészeket (a lista olyan hosszú h inkább nem sorolom) ugyanaz a cég árulja az aftermarket piacon és szállítja be a gyárnak vagy a márkaszervíznek, csak a csomagolás más. Gyakorlatilag ugyanazt a minoséget veszed meg, csak különböző áron...(egy pl. PD TDI vez.szij feszitő csapágy: legalább 5 külömböző beszállitótól van csomagolva különböző cikkszámok alatt, teljesen eltérő árakon, de UGYANAZ A GYÁRTÓ mind, akárcsak a gyári. A diferencia árban nem több mint 5-6 szorosa...)
6. A kérdező, akinek a felvetéséből adódóan kikerekedett ez az egész vita, bátran szerelje fel a valeo átalakitó készletet.Gondja nem lesz belőle, ha csak azt nem számitjuk hogy egy csomó becsületes üzletembertől megvon nem kis hasznot.

akcióvadász 2011.12.13. 10:59:34

Egy LUK kettőstömegű lendkereket már 150.000 Ft-ért be lehet szerezni Corolla Verso 2.2 D4D-hez. (Hazai ára 270.000 Ft-tól.) Persze, nem Magyarországról.
Mindegy, a futárcég hamar meghozta.

Mészáros Laci 2012.02.13. 20:41:43

@vasgyuszi:

hali,

en.wikipedia.org/wiki/Ford_DLD_engine

eszerint a citroen berlingódban ugyanaz a motor ketyeg, mint a ford focus II-ben, csak a fordban TDCi néven fut. angliában, franciaországban és indiában gyártják.

zozo82 2012.03.21. 15:30:46

@Devil2: "Lehet hogy mégsem hülyeség az automata váltó? A többletfogyasztással úgyis kifizetjük a DMF árát, de cserébe ott soha nem megy tönkre. "

Sajnos ez nem migaz, epp most romlott el egy A3-as DSG-s audiban a kettomegu. Szival automata ezen menm valtoztat. Gondolom nem kell mondanom hogy millio korulire saccoltak a javitasat :-(

Lajcsika 2012.06.02. 21:36:59

Én kikérem magamnak, nem tehetek a kettős tömegű lendkerék elterjedéséért, Zsigulival járok amiben a lendkerék idén harminchetedik éve teszi a dolgát a maga oroszos megbízhatóságával :)

Rafkós 2012.09.26. 15:28:49

@Lajcsika: Legjobb hsz a nagy kazalból :D
@ColT: Amikor megvettem a járgányt, azt se tudtam hogy létezik DMF ^^ Most írhatnád hogy miért nem néztem utána, bocs, ez kimaradt a szórásból...
Nekem is most ment tönkre ez a duplasúlyú vastányér. Én is most vakaródzom rajta, hogy honnan, milyet, mennyiért... Most van 150K az autóban, 10 évesen. Szerelőm azt mondta, szerinte tökmindegy hogy az eredeti DMF bilit veszem-e bele vagy kicserélem a régebbi technológiára az átalakító szettel. 150K/10 év, tehát várhatólag a következő csere 300K/20 évnél lesz. A kéttömegű kb. 200K + szervizdíj, a szett kb. 170K+szervizdíj, és várhatólag ugye kb. 5 évente kuplungtárcsa-csere. Vagyis 10 év múlva mindkettővel ugyanott fogok tartani árban. Viszont a szettnél ott a vibrációs és főtengelyeltekergetős kisördög is...

prokee · http://prokee.blog.hu 2012.09.26. 15:38:20

@Rafkós:
Küldd el privátban, milyen autó (vázszám, évjárat, stb...), hátha jó árat mondok rá!

GGerg · http://gergoblogja.blog.hu 2012.10.28. 17:04:38

@prokee: Szia, prokee!

Egy 99 év végi Volvo C70 2.4T automatába mennyibe kerül?

prokee · http://prokee.blog.hu 2012.10.28. 17:11:57

@GGerg:
Szinte kizárólag csak a kéziváltós autókban van - szerintem neked sem kell aggódnod emiatt.

GGerg · http://gergoblogja.blog.hu 2012.10.28. 17:15:42

@GGerg: Szia! Ennek utána tudnál nézni konkrétabban? Mert attól tartok, hogy ez nem így van:(

Én is érzek rezgéseket és amikor D-be és R-be teszem, akkor nyikkan egyet. Tegnap éjszaka pedig hallottam leállításkor egy fémes koppanást is..

Az ebay csak kettős tömegűről tud és pl. megnézve a Lexus IS200-ast, abban is az van, kézi váltóval is, ha jól láttam..

prokee · http://prokee.blog.hu 2012.10.28. 17:49:39

@GGerg:
Az automatáknál egyszerűen nincs szükség a kéttömegű lendkerékre, ezért nem is építenek be ilyet.
Azért nem mondom, hogy SOHA, mert egyszer belebotlottam egy típusba, ahol juszt is tettek bele, de ez tuti nem a C70 volt.

GGerg · http://gergoblogja.blog.hu 2012.10.28. 18:00:05

@prokee: Elképzelhető, hogy ugyanahhoz a motorhoz váltótól függően kétfélét használnak?

Ezek szerint, ha véletlenül mégis van benne, akkor a hibája esetén az automata miatt nem kell attól tartani, hogy könnyen kinyírja a fél autót?

Köszönöm a választ:)

prokee · http://prokee.blog.hu 2012.10.28. 18:11:11

@GGerg:
Nem csak elképzelhető, hanem biztos, hogy az automatában más lendkerék van.

GGerg · http://gergoblogja.blog.hu 2012.10.30. 17:43:10

@prokee: képzeld, a márkakereskedő szerint kettős tömegű:-/

djsilas 2012.11.16. 21:05:35

@GGerg: a márkakereskedő illetve gyártó szerint meg gondolom olajat se kell cserélni az automata váltóban...

GGerg · http://gergoblogja.blog.hu 2012.11.17. 01:41:08

@djsilas: Az nem probléma, 2007-ben és idén is volt cserélve:)

becseit 2013.09.23. 12:11:08

@Devil2: Repülőn nincs motorfék? :)

Oldm4n 2013.11.13. 12:11:07

Az én autómban is gyári minden 14 év és 300.000 km után! Csak a motor nem. Meg a fékek. Meg a futómű. Meg a kuplung... ja meg az elektronika egy része. Meg a kárpit. Ja meg egy kicsi a kaszniból! De legalább DNF nincs benne... Pedig Ford! :D

Én SZERETEM a közvetlen kapcsolatot a gépezettel. Szeretem a reszketést. A remegést. A Mustangnak azt az aszfaltkaparó mély, bugyborékoló hörgését, mielőtt feltépi maga alatt az utat és kilő, mint egy űrrakéta a startnál... DNF... Nekem ez túl steril!!! De biztos van, akinek igénye van rá!!!

NperA 2014.01.07. 21:41:23

1998-as Peugeot 306-ban (1,4-es benzines manuális váltóval) van DMF? Köszönöm az infót!

DeezL 2014.10.27. 20:21:45

@NperA: nincs benne!pl olyan benzinesben van mint a 2002körüli Laguna 2.0 benzines,bár ott sem sok értelmét láttam,mert sok más 2.0 szívóbenzines járgány van amiben nincs

DeezL 2014.10.27. 21:13:17

@prokee: meg pl a 2.0 PD TDI 2005 körüli Passat és A6ban is van kettőstömegű pedig automata

DeezL 2014.11.04. 17:50:34

@hari618: érdekes hogy 1983ban már volt kettőstömegű ,és régen még sem nagyon találkoztunk ennek a meghibásodásával! én csak egy T4el találkoztam egy 2.4 D-vel,de abban is több mint 400ezer volt csak mérőszerint!

DeezL 2014.11.04. 18:17:29

@nudamnume: ÉS azóta sem volt semmi gáz velük amióta ezt írtad ?

katyilka 2014.11.16. 15:24:04

A kettőstömegű miatt nem hiszem, hogy magamat, mint autó vásárlót kellene hibáztatni. Valóban van igény a remegésmentes működésre, de nem ilyen áron. Biztos, hogy sokkal egyszerűbben és nem utolsó sorban olcsóbban is megoldható lenne, de az rajtunk kívül senkinek nem érdeke. Szerencsére az én 2013-as automatámban nincs. A kéziváltósban van, a cseréje kb. 500-600 e. Nagyon becstelen irányba haladnak a dolgok.

Rocko- 2014.11.16. 17:59:49

@katyilka: "Biztos, hogy sokkal egyszerűbben és nem utolsó sorban olcsóbban is megoldható lenne, de az rajtunk kívül senkinek nem érdeke."
bizonyítsd be tényekkel.

katyilka 2014.11.16. 18:52:17

@Rocko-: Ha tényekkel tudnám bizonyítani, én lennék Anisits Ferenc dízelpápa, vagy valami hasonló. Vagy szerinted az autógyárak mindent elkövetnek, hogy az autósok indokolatlanul ne járjanak pórul? Legalább tizenöt éve adott a probléma és semmi javulás. Itt vannak még a 2006 után gyártott három liternél nagyobb BMW motorok. Rendszeres a vezérműlánc szakadás az autók öt-tíz százalékánál, jellemzően 150-200 ezernél, a gari ugye 150 ezerig. A BMW mindet egyedi meghibásodásnak minősíti. Egy renaultnál, fordnál, dacianál még elnézhető lenne(mellesleg ezeknél nem fordul elő), de a "félisten" és "aranyár" kategóriában, mint 5, 6, X5, X6, az teljességgel elfogadhatatlan, hogy 165 ezernél motorcsere! A gyár lesz@arja. Na az ilyenek b@sszák a csőröm.

Rocko- 2014.11.16. 19:02:25

@katyilka: szerintem az autógyárak mindent elkövetnek, hogy a legolcsóbb és a legegyszerűbb módszert alkalmazzák.
az autógyáraknak nem érdekük se az elégedetlen ügyfél, se a drága termék.

Shadowbull 2014.11.17. 07:40:02

@katyilka: ", hogy sokkal egyszerűbben és nem utolsó sorban olcsóbban is megoldható lenne"

Nem.

katyilka 2014.11.17. 19:39:43

@Shadowbull: Hogy, egyszerűbben meg lehetne oldani a kettőstömegű problémát, abban biztos vagyok. Az olcsóbban alatt azt értem, hogy azt a szart kicsit masszívabbra gyúrni, hogy legalább a kupplung-váltó páros élettartamát tudja(másfél évtized alatt erre lett volna szaktudás, lehetőség). Ha ilyen kategórikusan kijelented, hogy nem, akkor valszeg egy nagy autógyár vezető, hajtómű gépész főmérnöke vagy. Hadd tegyem fel, a Rocko; által hozzám intézett kérdést: tényekkel tudod bizonyítani? Engedelmeddel ősszefűzöm a két választ. Rocko; azt írja: az autógyáraknak nem érdekük se az elégedetlen ügyfél, se a drága termék. A drága termék valóban nem érdekük, viszont az elégedetlen ügyfelek miatt nyugodtan alhatnak. A "kettős tömegű" gyártók termékeinek élettartama között nincs nagy eltérés. Egy fordos nem fog toyotát venni, mert abban húszezerrel többet bír és fordítva. Az elégedettséget meg nagyban befolyásolja a márkaszervíz hozzáállása, rugalmassága, a típus megbízhatósága a tapasztalatok szerint másodlagos. Bocs a hosszú ömlengésért.

Shadowbull 2014.11.18. 08:36:57

@katyilka: "Hogy, egyszerűbben meg lehetne oldani a kettőstömegű problémát, abban biztos vagyok. "

Vannak akik stabilan hisznek a gyikemberekben is. Ez nem egy erdem.

"a kupplung-váltó páros élettartamát tudja"

Aha, szoval te birtokaban vagy az osszes legyartott kettostomegu lendkerek elettartamra vonatkozo statisztikainak. Nem kuldened at, erdekelne.

"Ha ilyen kategórikusan kijelented, hogy nem, akkor valszeg egy nagy autógyár vezető, hajtómű gépész főmérnöke vagy. "

a "vezeto" meg a "fo" talan tulzo jelzok. Viszont veled ellentetben en tenyleg tudom mirol beszelek.

katyilka 2014.11.18. 20:10:55

@Shadowbull: Hiszek neked, ha azt mondod értesz hozzá. Akkor homályosíts fel légyszi, hogy a Hyundai/Kia hogy oldja meg, hogy az autóik ugyanolyan kultúráltan, zavaró rezgések nélkül működnek, mint a többi? Ők ugyanis nemigen szerelnek kettős tömegűt a vasaikba, ha jó értesültem. Természetesen csak a totalcar cikkeiből, valamint a Kia márkaszervíz tájékoztatása alapján vélem tudni mindezt, valamint volt egy Kia Ceratom. Viszonylag sűrűn megfordulok különböző márkaszervízekben. Sok mindent látok, hallok, valamint borzasztóan kíváncsi autós vagyok. Innen ered a tudástáram, meg, hogy egy autószerelő dinasztia sarja vagyok, bár más a szakmám. Semmilyen írott statisztika nincs a birtokomban, de ha a szerelők által elmondottakat felezzük, akkor is rémísztő adatok jönnek ki. Csak adalékként, 75-től kb. 2000-ig magam szereltem az ócska autóimat, a kerékcserétől, a hajtókar/főtengelely csapágyazáson át, a szelepfészek marás és vezérlés beállításig, stb. Uff

Rocko- 2014.11.18. 23:40:59

@katyilka: "de ha a szerelők által elmondottakat felezzük"

A nőgyógyász este belép a kocsmába és körülnéz. - Végre... arcok!

katyilka 2014.11.24. 20:21:54

@Rocko-: Ez nem igazán válasz arra a kérdésemre, hogy egyes gyártók hogyan oldják meg a problémát kettős tömegű nélkül. Bár én tudni vélem a választ, szeretném egy szakértőtől hallani/olvasni a tutit. Az én automatámban, idézve egy fórumtársunkat, a hidraulikus nyomatékkonverter tömege kompenzálja a rezgések túlnyomó részét, így nekem csak a váltó állapotára kell figyelnem.

Rocko- 2014.11.24. 23:29:12

@katyilka: ez a szerelők szakmai és intellektuális szűklátókörűségére válasz.

Shadowbull 2014.11.25. 06:43:59

@katyilka: adott teljesitmenyszint kell, alatta nem kell. Ilyen egyszeru.

Amugy meg nehogy mar a Kia legyen a muszaki szinvonal fárosza, mert hulyere rohogom magam.

katyilka 2014.11.28. 18:07:57

Shadowbull: Természetesen nem mérföld kövei a műszaki fejlődésnek, de azt azért érdemes szem előtt tartani, hogy a Hyundai/Kia "házaspár" már 2004-ben common rail dízelt szerelt az autóikba, amikor az autóisteni vérvonallal rendelkező VW csoport még a PD nevű zsákutcával küzdött.

Rocko- 2014.11.28. 23:17:34

@katyilka: az Audi 1999-ben már kijött a CR dízel motorral.

katyilka 2014.11.29. 14:35:10

Ha annyira innovatívak, akkor miért szenvedtek a PD-vel éveken keresztül, látniuk kellett, hogy túlbonyolított, drága, drágán fenntartható és mint hamar kiderült megbízhatatlan is, valamint az emissziós normák szigorodásával kiderült, hogy továbbfejleszthetetlen zsákutca? Tehát mégse annyira okosak.

eßemfaßom meg áll · http://tahobloggerek.blog.hu 2015.10.12. 19:20:43

@Johhnyz: 2010.04.29. 14:32:40 "Én 1000 Ft-os üzemanyag árat látok 2-3 éven belül, utána 3-5000 Ft-osat,"

Üdv 2015-ből, a szemközti agip kúton 330ft egy liter benya :)

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2016.12.30. 22:26:24

Van a f@$zt van erre igény, nekem ugyan nincs, és még csak meg se kérdeztek...Szóval az én nevemben ne beszéljen senki.Amíg lehet kapni kocsit enélkül a rohadt sz@r nélkül, addig olyat fogok venn.Ha meg már nem lehet kapni, akkor marad a kurvaaanyázás... :-(