Tízéves a Totalcar: Schnellbomber*

  2010. április 12. - ommm Címkék: 10 eves totalcar

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Négyhengeres BMW? Ugyan már...
2015-07-30 16:22:46

...mondták nekem sokan, miután lett egy 136 lóerős E30-am. Persze hülyeség, hiszen a könnyű bódéhoz elég

Hétvége a tóparton? Belsőség-találkozó 2015!
2015-07-29 12:04:49

Öregszünk, öregszünk , más nem is jut nagyon eszembe arról, hogy immáron tizenkettedik (!) alkalommal

A trollkirály V8-cal érkezik
2015-06-22 13:58:43

Leborulok, zokogok és megadom a trollkodás brilliánsokkal díszített aranyfokozatát. Hogyan piszkíts bele egy

Szétszórjuk a VIP-jegyeket! Akár a tiéd is lehet egy!
2015-06-08 15:31:58

Úgy, ahogy az AC/DC-nek is egy igazi énekese volt és ahogy a Black Sabbath is csak Bill Warddal az igazi , úgy

*Azaz gyorsbombázó. A terminus technicus nem takar mást,
mint egy olyan – jellemzően könnyű, maximum közepes – bombázógépet,
amely elég gyors ahhoz, hogy a vadászgépek ne tudják utolérni.
A múlt század harmincas éveiben tette magáévá a koncepciót sok,
zömében német, repülőgépgyártó és a Dornier 17-es valóban korának
egyik leggyorsabb gépe is lett. Ám a spanyol polgárháborúban kitűnt,
hogy fegyverzettel terhelve már korántsem olyan mozgékony.
Valódi Schnellbomberek csupán a második világháború utolsó harmadában
kezdtek feltűnni, első hírnök a Junkers 88 C, C-6 volt, a legsikeresebb
pedig kétségkívül a balsafából készült brit De Havilland Mosquito,
az elegáns, két óriási Rolls-Royce Merlin motorral szerelt gép.
A másik oldalon az Me 410 és a sugárhajtóműves Arado Ar 234 Blitz
képviselte az ellenpólust.

Tán nem haragszanak meg a kis repüléstörténeti kitérő miatt, de standunk utolsó, hivatalosan kiállított autóját bátran mondhatjuk a korabeli autópályák gyorsbombázójának. Nagy (kis híján öt méter), dermesztően elegáns (hiszen kupé), kényelmes és fenséges (5 literes V8), lényegében hibátlan. Emlékszem Csikós mesélte egyszer – még Újpesten, egy éjszakába nyúló munkanapon, a dohányzóban -, hogy ez a típus az, amelyik egy magas téglafal egyik oldalán áll, hosszú évek óta, míg a másik oldalon az összes létező autótípus tolakodik.

Hébe-hóba van olyan, amelyik nekiszalad a falnak, sőt, olyan is, amelyik felmászik rá, de csak azért, hogy egy vágyakozó pillantást vethessen a másik oldalra.
Ahol a W126-os Mercedes-Benz áll. Sokak szerint a Tökéletes Autó.

sec 01

Nézzék csak meg ezt az 1987-ben gyártott kupét (gyári kódja C126). Sindelfingben készült, 1991 októberéig gyártották ott őket, összesen 74 069 darabot. (Ebből 500 SEC 30 184 db). Szegfűzöld metálfénye (MB 261) igazi ritkasággá teszi sajátjai között, hiszen csupán 1140 darabnak volt ilyen színe. Ebből tán tucatnyi, ha van, a világon.

Az autó hibátlan. Egyetlen, német, tulajdonosától vásárolták meg, három gyári kulccsal, vezetett szervizkönyvvel, garázsból. Törzskönyvéből (Fahrzeugbrief) kiderült, hogy minden év késő őszétől a következő év tavaszáig kijelentették, ez alatt végig garázsban lakott.
Olyan is. Makulátlan előélet, tisztességes, lelkiismeretes, márkahű gazdák. És a legszebb, hogy ez az autó ajándék. Jelenlegi tulajdonosa kapta a csillaghoz idestova harminc éve szakmailag is kötődő férjétől. Gratulálunk!
A tán valaha volt legjobb Mercedeshez.

(A tizedik. És még nincs vége…)

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr971915441

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ni lovag 2010.04.12. 21:13:54

@jsb: kivételesen sajnálom,hogy igazam van.
Ettől függetlenül gratulálok,gyönyörű,stílusos darab.

(lehet ,hogy érdemes volna rákölteni ,egy az értékéhez mérten szerény összeget,és újrafényeztetni ,políroztatni egy PROFIVAL-ajánlhatok vkit. )

ni lovag 2010.04.12. 21:16:08

@jsb: ...mármint csak a 2 első sárvédőt !

ommm 2010.04.12. 21:16:29

@Sheriff_101: "Kezdtek feltűnni"...nem egyenlő fejleszteni-vel...
A C, C-6-ban igazad lehet, bár bombatáruk ugyanúgy megvolt, bocs, fejből dolgoztam.
A 410-es valamikor 43 közepén-végén jelent meg, sok vizet nem zavart, bár kétségkívül jó gép lett.
A Mosquito pedig kb. 43-tól szólt bele számottevően a harcokba. Így értsd az utolsó harmadot :)

Mellesleg: remek könyvet vettem a hétvégén: www.amazon.com/Wrong-Stuff-Attempts-Flight-Brothers/dp/1592580440

Ajánlom.

romesz 2010.04.12. 21:19:03

elegans auto, azt hiszem tul elegans az en izlesemhez. Evvel mar nem illik majomkodni se mar :D
a noveremnek biztos jo lenne egy ilyen.

=Daniken= 2010.04.12. 21:28:25

Ez már több, mint szemenszedett pofátlanság...hogy van képetek ilyen csodákat ide kirakni, ma sem fogok nyugodtan aludni...álomszép!!!!

StavrosMenace 2010.04.12. 21:29:09

560 sel / sec best ever

mopar89 2010.04.12. 21:29:22

Közel 30év és 100db feletti autó után fater is egy ilyennél állapodott meg, pontosabban nem egynél, volt már neki 6-7 darab w126-osa egészen a 280S-től az 500Sec Lorinser-ig.Egyszóval én is csak igazolni tudom a "legendát", a legjobb, a legszebb...

jsb 2010.04.12. 21:33:14

@ni lovag: rendben, kíváncsi vagyok ki az.
Kösz előre is.

redriot77 2010.04.12. 21:33:59

:OOOO Ilyen állapotú SEC Magyarországon??? Gyönyörű gép! (remélem a koszlovári Range az ellentétes ficakban lesz elrejtve.)

kokal 2010.04.12. 21:38:43

Imádom, az enyém bordó, bézs belsővel 560SEC!
Mindig hálás leszek Csikósnak, hogy ambícionált az írásaival a vásárlásra.
Nagyon szerettem volna nevezni, de az eredeti 3 részes AMG kerekeim nem lettek kész időben, sajnos.
Majd a következő belsőség találkozón ott leszünk! :-)

ohh_vazze 2010.04.12. 21:41:31

gigabursch 2010.04.12. 19:25:11

:Korrekt ízlés:-) A 635 pirosban nagyon odavág... Bár a többi szín se kutyafasza:-)

lr 2010.04.12. 21:50:23

Hopp, ezen beszartam.

(Egyébként épp ti írtátok vhol cikkben, h vicces, ahogy a hűtőrács aljának formáját nem követi a lökhárító, de kb. tényleg ez az egyetlen tökéletlenség a szerkezeten. Az elegancia kortalan.)

M division 2010.04.12. 21:59:06

Méghogy a BMW-s a bunkó mi? Az egyik belsőség posztban lefényképeztétek őket, hogy két helyet foglalnak a parkolóban. Ez a mercedes 3 helyet foglal, és szabálytalanul parkol! Tessék :D:D:D:D:D:D

k13 2010.04.12. 22:01:05

ez mese...ilyen nem létezik :)
....na meg az autó is mese...az sem létezik :)

Devil2 2010.04.12. 22:04:23

Milyen szépek is voltak a borostyánszínű indexbúrák...óóh.. R.I.P.

Devil2 2010.04.12. 22:05:57

@lacip: Akár meg is dolgoznál érte?...

Devil2 2010.04.12. 22:11:21

Mi lehetett a téli autója az első tulajnak? Egy Suzuki Samurai?

Devil2 2010.04.12. 22:13:19

ÁÁhh.. Én szerény vagyok nem vágyom feltétlenül egy ugyanilyenre, beérném egy 420SEC-cel is.

Cézé 2010.04.12. 22:21:05

@jsb: "Hát, ööö igen. Még is csak ő az ész, én meg a dísz."
Uff! Ezt nem így értettem. De valld már be, hogy voltaképp Te a férj vagy :-)))!!! (már aki kommentelget). Azt elhiszem, hogy az asszony ajándékba kapta.

Ha belegondolok, hogy tőlem az "exbarátnő" majdnem elvált, amikor fülig érő szájjal (tizenéves korom óta erről álmodoztam) beállítottam vele 3 éve az adásvétel után....

Hihetetlen mennyi eladósorban levő rozsdafészket néztem meg az elmúlt 6-7 évben (az egyetlen üdítő, de germán rsz-os kivétel a Bende - akkor még nem - lapigazgató úré volt). Aztán mikor egy coupé online hirdetés feladója Ceglédről azt mondta hogy, ha egyetlen rozsdafoltot találok rajta, enyém lehet ingyen álmaim autója, akkor érdemesnek tartottam ezzel a kirándulással meghosszabbítani az ebédidőmet. 4 insider cimbit (persze, hogy külön-külön!!!) rángattam le Ceglédre, nehogy rózsszínben ködben lebegve, hibákat tudat alatt kitakarva perkáljam le a vételárat. Megérte. Az egyetlen felróható hibája, hogy a digó gyártulajdonos a 1985-ös mopf után korainak találta a szolgálati gj-cserét és updatelte a coupet a faceliftelt változatra.

Ha érdekelnek: meg van az összes írás a modellről, ami az Auto Motor und Sport-ban, és az utóbbi 4 évfolyam Motor Klassikban és a Youngtimerben a C126-ről született illetve teljes a Prospektus-kollekcióm is a modellről.

Remélem, összefutunk az VT-parkban a Totalcar standon!

Bacsa77 2010.04.12. 22:30:54

egyszer lesz egy ilyenem...

kultúrpesszimista 2010.04.12. 22:33:41

Na ja, es ist wirklich schön und gut! Das ist ein sehr tolles Auto!

Ezt még én is elfogadnám, basszameg.

Zsola777 2010.04.12. 22:34:09

Hátulra nehéz beszállni. Majdnem tökéletes :)

megint 2010.04.12. 22:35:26

A merci múltja szépen ragyog, csak a jelenje nem, ez az autó meg gyönyörű.

Szpinya 2010.04.12. 22:36:47

Mese nincs!
Ez egyszerűen odabax.

Cézé 2010.04.12. 22:44:42

@ommm: Szörnyűséges off topic-ra vetemedem: a kocsi színe nem a szegfűszeg (az barnásfekete) hanem a virág (így választások másnapján kicsit hervadtabb a szokásosnál) után kapta a nevét :-))). Forgive meeee! Eddig csak a képeket nézegettem......

Látod-látod? Mennyivel egyszerűbb lett volna leírnod ezt: mettállfekkette.

Uff 2010.04.12. 22:51:32

Jajj, ez nagyon szep, meg lehet hogy lessz W126, de a 4 ajtosra kacsintgatok...

soleeroo 2010.04.12. 22:53:21

ide csak azok irhatnak, akik ettol a szekertol nyomjak tele a gatyat, vagy mondhatok egy Mitsubishi Lancer Evo T.M. Edition-t?

merhogy a fullos börtöl meg a villanyablaktol kevesbe all a cerka, de az osszkerekhajtasos rizsraketatol mar igen!

es megegyszer elnezest :-)

kultúrpesszimista 2010.04.12. 22:53:37

Bááár... Ha választani lehetne (és miért ne), akkor inkább egy Volvo 780. Nagy is, kupé is, tartós is, szép is.

Cézé 2010.04.12. 22:53:58

@Zsola777: Azt hiszed, ezért maradnak szépek a hátsó üléspárnák? Not really. Amúgy k. könnyű beszállni. Már én is ültem benne egyszer :-))))).

De, ami a legviccesebb, hogy a hátsóülések kényelmesebbre sikerültek mint a limuzinban, amit mi sem bizonyít jobban, minthogy a legendák szerint a mercedes board a saját limuzinjait SEC hátsó ülésekkel tuningolta anno domini. Ezt írta legalábbis a szagsajtó (he-he).

Bál 2010.04.12. 23:13:04

@phrascarica:

Ahogy mondod, ezt meg a 635 csi-t!
:D

A német az német:P

maczko 2010.04.12. 23:18:36

ÁÁÁÁ Jajj de gyönyörűűűű elnézést, de nem tehettem mást, egyszűen ordítanom kelllll. Na.

Bál 2010.04.12. 23:22:05

És mi van? Ez egy nőé?:P

"És a legszebb, hogy ez az autó ajándék. Jelenlegi tulajdonosa kapta a csillaghoz idestova harminc éve szakmailag is kötődő férjétől."

tobler 2010.04.12. 23:22:17

Szép autók csak az a baj, hogy a V8-as nagymotorok hatalmas hőt termelnek és sok közülük már porig égett, éghetett, csak azt nem kommunikálják-ták soha, én már láttam ilyet.

tobler 2010.04.12. 23:29:25

Vannak az országban komoly értéket képviselő ritkaságok,régebbi és újabb típusok csak azok elvannak rejtve a kiváncsiskodók elől!Nem mutogatom a sajátomat sem elég nekem tudni, hogy 400 darab készült anno belőle, ma, ha az usában 5 db van akkor sokat mondtam, a többi az égi országúton van..

Iustizmord 2010.04.12. 23:29:33

trabi 601s, próbálta már vki? összetéveszthetetlen vez,élmény...

Zsola777 2010.04.12. 23:40:34

@Cézé: Naná, hogy bevállalnám, pedig nem vagyok Merci-fan. Csak rávilágítottam, hogy ami bizonyos szempontból előny, az máshol hátrány. A kupé kiválóan néz ki, de a két ajtó nagyobb az átlagnál, csak ott nyithatod ki teljesen, ahol van elég hely. Nem minden város olyan, hogy van elég.
Persze, ha ilyenem lenne, nem mennék városba vele :)

KuKori · http://ireland.blog.hu 2010.04.12. 23:43:47

Ez 100% pornó, bazmeg. Kéne.

dani 2010.04.13. 00:46:52

Lehet én nem nézem eléggé figyelmesen a képeket, de nem találok rajta makulát.

VOGAben 2010.04.13. 00:49:25

Ez még egy fele ekkora mocival is bőven tökéletes. Kár, hogy csak egy vidéki mérnök vagyok, így egy 300D-t sem tudok tartósan üzemeltetni.

Skinnyo1 2010.04.13. 01:07:14

nagyon szép gép. Régebben a Merciket sznob autóknak tartottam, most meg már venni akarok egyet. És nem azért, mert sznob lettem :) Persze néhány évtized alatt lesz is rá keret. De egy W123-as vagy W124-es turbó nélküli dízel azért ott van a túlélő autók sorában :) pl egy 300D-t nem tudom, hogy valaki el tudott-e már pusztítani valaha :)

surfgab 2010.04.13. 02:19:29

A magasztos megfogalamzás mellett a teljes alakos fotó hiányával sikerült egyből megosztani az olvasókat két kategóriára, azokra:
- akik "felnőttek" a SEC-hez és tudják, hogy ez az autó nekik szól. Ezek az emberek könnyedén átsiklanak a tényen, hogy a Mercedes gazdag, sikeres embereknek gyárt autót, nem pedig a csóró autóbuziknak, akik hozzáértően álmodoznak és 30 évesen erőn felül huszadáron megveszik, és azokra,
- akik pusztán egy 30 éves luxusautóbelsőt látnak és akiket ommm, valamint az előző kategória fölényesen lenéz. Természetesen az új Mercedes vásárlók közülük kerülnek ki.

Karpathy · http://artofmax.com/ 2010.04.13. 02:32:26

Egy Merci nekem kicsit nem elég... sokoldalú. Jól el tudom képzelni a garázsban, aztán mikor elviszem vele az ügyfelet ebédelni, aztán száznyolcvannal krúzolni az autópályán.... és kész. Minden másra valahogy olyan nem odavaló.

Sose volt Mergám, biztos ebből adódik a dolog :).

Mindazonáltal szép a gép.
(De mit kezd vele egy nő?)

kzolika 2010.04.13. 05:01:47

@redriot77: "Ilyen állapotú SEC Magyarországon???" A Bessenyeiben van fényképezve, a Pappas oldalsó bejáratánál. Ez, gondolom, magyarázat a tulaj férjének 30 éves szakmai MB kötődésére és az autó állapotára is.

kzolika 2010.04.13. 05:48:36

A többi autónak "10 eves totalcar" a címkéje (és a címke be is hozza a Golf County-ig az autókat), ennek "tizeves totalcar" a címkéje, akkor ez most egy másik lista és lesz még egy tizedik "10 eves", ahogy a bejegyzés utolsó, zárójeles mondata utal is rá?

esef 2010.04.13. 06:50:47

Ilyen zöld színű autóm van nekem is. Igaz nem Mercedes...

repecs 2010.04.13. 07:13:45

@dani: mer makulátLAN tehát nincs rajta olyan mint a fogatLAN nincs foga aztán meg a papLAN nincs benne pap és igy tovább.

visszakettopadlogaz (törölt) 2010.04.13. 07:26:30

v8-as merci tulajkent csak azt tudom mondani: CSODALATOS ;)

jujdejo 2010.04.13. 08:52:20

felenk egy srac nyert anno ilyet kutyaviadalon a 90es evekben, szethajtotta, de öröm volt nezni szinte minden nap ezt a gyonyoruseget, a vege fele sajnaltam...

Brady917 2010.04.13. 09:01:22

Szép kocsi!
Láttam ma reggel az örs vezér téren,szépen hatolt.

jsb 2010.04.13. 09:06:18

@Cézé: nem, én a feleség vagyok. Mi együtt bonyolítjuk az autókiválasztást, vásárlást. Nyilván a hobby az övé, de én szívesen részt veszek benne és segítek (pl. a német nyelvterületen a némettel.)Bővebben majd személyesen, ahogy fentebb is kérdeztem vasárnap délelőtt vagy délután tervezed a kijövetelt?

malenykij polgar · http://mbybk.blog.hu 2010.04.13. 09:08:51

@Karpathy: Mit kezd vele egy nö? Vezeti, parkol vele, megpakolja, viszi vele a gyereket, megy barátnözni, tornázni, tankolja, kitakarítja. Autó ez is. Csak egy kicsit más, mint az átlagautók. Kicsit szebb, kicsit kényelmesebb, kicsit nyugodtabban vezeti az ember gyereke, mert ha becsukja az ajtót, kizárja a külvilág stresszes hisztijét.

jsb 2010.04.13. 09:12:43

@malenykij polgar: és még csak ezt sem. Hagyja, hogy a férje dédelgesse, szépítgesse, örömködjön és kiélje magát:))) Nincs napi használatban, jelenleg az adórendszer miatt a gatyánkat ráfizetnénk. De azért használjuk időnként és egyszerűen csak élvezzük, hogy olyan, amilyen.

.atti. 2010.04.13. 09:14:32

azért nem kéne annyira elájulni ettől a benzinfaló szarkupactól .
20 évvel ezelőtt nekem is álomautóm volt az 500 sec , 140 bálna és társai .
Most már mindenki számára elérhetővé vált , miért nem vesztek ?
Ja hogy sokat fogyaszt ? persze :) min 20 litr .
És persze dinamikára se olyan mint egy egy mostani 3000 es dízel Bmw .
Ilyen régi benzinfaló szarokkal tele van a használtautó .
Régi benzines nagy ccm.es Bmw-k mercik corrádók stb.
Mire is jók ezek ? csak nosztalgiázni .
volt 124 esem , c mercim , ml , 140 es bálnám és rájöttem hogy minden merci szar úgy ahogy van . Nagy fogyasztású lomha dög mind , szar kormányművel imbolygó futóművel , állandóan elromló elektronikával .
Inkább egy mai dízel BMW 3000D motorral . Érdekes azokkal nincsenek ilyen gondok .

sprenczl 2010.04.13. 09:30:01

drága, túlárazott fostalicska

.atti. 2010.04.13. 09:33:51

20- 25 l fogyasztás , hátra nem lehet beszállni , nem lehet összenyitni a hátsóülést a csomitartóval :)
tényleg jó autó , fasza egyenesen :)

akkika 2010.04.13. 09:34:37

Már akinek tökéletes 25l fogyival durung formával!

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2010.04.13. 09:35:51

@Ottopappa: Ez nem irígység, csak kb nagyjából ha minden 10. nagymerciből nem fogatlan herpeszesszájú cigánypudré vigyorog vissza Rád. Ha ingyen kapnám is adnám el rögtön, és vennék egy tényleg ízléses, elegáns autót.

Turtle Run 2010.04.13. 09:48:03

Mindig is a szívem csücske volt a Mercedes. Még a neve is..
2002-ben volt egy '72-es 300D Aut.-om, elképzelhetetlen feeling-gel, nagyon szerettem. Később volt egy '94-es 250 D-m (E), szintén automata-tetőablakos kivitel, szintén szeretett autó volt (összetörték), bár igaz, már kevésbé elpusztithatatlan, mint a korábbiak.
Jelenleg a 9. autómat gyűröm, ami egy Golf III TDI. Ezt is csípem, ám egészen más okokból: alacsony költségű, jól megy és (szintén) megbízható.
De egy Mercedes a pokolban is Mercedes vagy a közismert szöveg: egy Mercedes a bontóba menet is különb, mint sok más típus újonnan. Ez valószínűleg a '70-es-'80-as évek Benz-jeinek minőségéből fakad.
Szerintem manapság egy Merci fenntartása a legdrágább dolog a prémiumok között, de van is bennük valami (vagy csak túl van lihegve?)..
Számomra a tökéletes autó egy SL 55 AMG (2002-2007) üvegtetős kivitel lenne: kívül-belül gyönyörű, gyors, kényelmes, stabil, biztonságos, feltűnő, de nem extrém, mint pl. egy Ferrari.
Miért nem ilyennel járok? A válasz prózai: nem tudom megfizetni. Ha kapnék egyet ajándékba, sem tudnám fenntartani, és itt nem a fogyasztására gondolok elsősorban.
De álomnak szép.

nemegészenúgyvan 2010.04.13. 09:59:53

Szerintem most nincs igaza a Csikósnak, ha már merci akkor W116, ahogy az egyik ítéletben írta a tulaja: "a fejedelem". Szebb, elegánsabb, kényelmesebb, tartósabb a W126-nál, de el kell ismerni, hogy jobban rozsdál. Egyébként, meg az igazi csúcs valamelyik '60-as évek legvégi-'70-es évekbeli Lincoln, vagy Cadillac.

Cézé 2010.04.13. 10:02:14

@jsb: Basszikuli! Elnézésért esedezem. Most világosodtam meg. Ott követtem el a legnagyobb hibát, hogy nem ezt mondtam odahaza: "Ez a Valentin/nő-/név-/ szüli- (alternatív) napi ajándékom Neked, Libling!" Nagy Spieler a férjed, keine Frage. Hiába no, ember holtig tanul.
Valszeg vasárnap délelőtt a fiammal és a nagylányommal fogok kimenni. Werma sehn.

@.atti.: Kedves Atti! Vehetsz itthon misi alatt Sec-zombit. A tisztességes példányok - jó ha -szökőévente kerülnek fel elfogadható áron a hasznaltauto.hu-ra. Ha jól számolom, akkor jövő áprilisra prognosztizálható (én 3 éve vettem) a kövtekező db. De vigyázz! Ha idén akad egy rozsdamentes, és elszalasztod, akkor már egy elnöki periódust kell kibekkelj a következő kapáshoz :). Fogalmad sincs .....

@newtehen: ezek az alakok, már régesrég átültek az A8/S8-asokba. Ha még nem tették, akkor a következő 6-9 hónapban fog alattuk összeomlani a rozsdaette, odakozmált, ültettet, hordófelnis, krómszegélyes 126-os coupé. Ha másért nem, azért fog a tarfejű harcikutya "upgradelni", mert a feltöltetlen klíma, és a nem működő elektromos ablakok miatt elviselhetetlenné válik neki a benti légkör. Pont mire a modell oldtimerré válik. 8-10 éve talán még igazad lett volna .... Szerintem.

Üdv!

Aranyhörcsög 2010.04.13. 10:02:58

Nekem nem kell BMW és Mercedes soha! Sokszor kijelentettem már./Nem akarom, hogy beazonosítsanak a kocsim miatt a hiperbunkókkal - tisztelet a kivételnek/
DE MOST ISMÉT MEGINOGTAM!

malenykij polgar · http://mbybk.blog.hu 2010.04.13. 10:04:47

@.atti.: benzinfaló szarkupac?
Te mit hajtasz?

jsb 2010.04.13. 10:05:58

@.atti.& akkika: figyu, ha ennyire nem csípitek az MB-t, miért olvassátok és kommentelitek? Szerintem ez az, amin nem érdemes vitatkozni, mert ez már ízlés kategória. Nem kell fikázni, mert ezzel azokat is fikázod, akik pedig szeretik ezt a márkát, pedig fogalmad sincs róla milyenféle emberek is. Bár ha visszaolvasod a hozzászólásokat, az feltűnhet, hogy a tiédnél választékosabb a stílusuk, az már biztos.

mbw108 · http://mb-w108.atw.hu/ 2010.04.13. 10:09:14

Finom!
Talán az egyik legfincsibb "after classic" Mercedes...

jsb 2010.04.13. 10:10:34

@Cézé: oké, wir werden da sein. Freut mich ehrlich.

szenon 2010.04.13. 10:21:51

A régi 124-es kombi 300 D merci jut eszembe, amivel Németországot jártuk trélerrel. A mai napig hihetetlen, hogy mit ment az az autó és nem kellett hozzányúlni. Amikor a végén már "véres volt a nyaka" az még akkor is indult és nem állt le! Azóta tudom, ha egy merci beindul, akkor az nem áll le! És nem vagyok merci fan! De becsülöm őket!

Nancsi 2010.04.13. 11:07:52

Eddigi autók olyanok voltak, amire az átlagpolgár felkapja a fejét, ha lát az utcán. Ez meg csak 1 öreg merci, undorító színre fújva (nincs ráírva hogy a gyárban voltak ilyen ízlésficamosok). Ha parkolva látom biztos hogy kisebbségi fémgyűjtő tulajokat képzelek el hozzá.
Ettől még a hozzáértők számára lehet kuriózum, de nekem akkor se kéne, ha utánam hajítanák.

Rák Attantam 2010.04.13. 11:17:52

Bírom az ilyen kéthozzászólásos .atti.csodákat. El sem hinnétek, hogy valójában egy régi, "köztiszteletben álló", veterán belsőség fan, aki a fényesre nyalt nickje renoméját megóvandó regisztrál egy kamut és amögül önti a xart. Gratulálok, te is csak emberből vagy, nincs mese. :)

jsb 2010.04.13. 11:22:48

@Nancsi: Nem fogják utánad hajítani, ne aggódj. És nem vagyunk sem kisebbségiek, sem fémgyűjtők (persze ha az autót pusztán fémnek tekintjük, akkor igen). Az ízlés peddig, mint már fennebb is írtam nem vita tárgya.

malenykij polgar · http://mbybk.blog.hu 2010.04.13. 11:23:40

@Rák Attantam: Nálunk az ilyet szar alaknak hívják. Talán még skizó is.

stower 2010.04.13. 11:26:43

@malenykij polgar:
Szerinted? Kalos vagy lacetti :)

stria 2010.04.13. 11:38:11

Gyönyörű!Viszont a Grossglockner algútja előtt 100 m-re a szegény ingázó olasz ráment a hátsókerékkel 4 tenyérnyi hóra,és ott is maradt.Novemberben.( Persze letoltuk)

Turtle Run 2010.04.13. 11:50:45

Jah, igen: aki oltogatta itt a Mercedes-tulajokat, mint bunkó, gyúrós, gengszter, strigó, stb., az csak olvasson a főoldalon balra: más márkával is szokás bunkózni.
Azt pedig, h milyen az átlag magyar autós, a suzukis és opelos példák mutatják-évek óta ezekből adnak el ugyanis a legtöbbet.

mbw108 · http://mb-w108.atw.hu/ 2010.04.13. 12:32:32

@Turtle Run:
Na ja. Mióta megvan a Merci (1970 -es), azóta szar alaknak érzem magam. Vettem is hozzá egy Rolexet (1964), ha lúd, legyen kövér.
Kár, hogy makkos cipőt (anno 1990) nem kapni. ;)

nb1973 2010.04.13. 13:10:16

@jsb: Grrratulaaa! Vasárnap meglesem élőben is, de a próbakört kihagynám ;))

nb1973 2010.04.13. 13:11:49

Grrratulaaa! Vasárnap meglesem, de a próbakört kihagynám ;))

4.0v6 2010.04.13. 13:13:51

Mi lesz hol mikor ?

Turtle Run 2010.04.13. 13:19:59

@mbw108: Ne is erőltesd! :) (Fekete lakk-makk belépő fehér flotír zoknival, nyúlfarkos kulccsomó..pfff...)
Hipermarket-parkolókban gyakran látni fényes melegítős, bakancsos/bőrcipős, (mű)bőrjakós fazonokat kötött puloverben..nah, milyen autókból másznak ki?

emmerp 2010.04.13. 14:30:48

A legeslegszebb kupé, amit valaha gyártottak, szerény véleményem szerint.
A minap egy fehér suhant előttem.

Térspecialista 2010.04.13. 14:56:16

@emmerp: Valóban nagyon szép, de hogy a legszebb??? Lehet, hogy rosszabb, de legalább ilyen szép, ha nem szebb a Pug 406 Coupé

Térspecialista 2010.04.13. 14:59:28

@emmerp: Valóban nagyon szép, de hogy a legszebb azon vitatkoznék..... Lehet, hogy rosszabb, de a Pug 406 Coupe legalább ilyen szép, és örök formára sikerült.

MB126 2010.04.13. 15:26:35

Csodaszép AUTÓ! Gratulálok hozzá a tulajnak és nagyon örülök, hogy egy ilyen igazi klasszikust is beválasztottak.

MB126 2010.04.13. 15:35:13

Akinek meg nem tetszik, szerintem nem is kellene ide írogatni, mindenféle fémkereskedőkről, meg segílyesékről, kissebségiekről. Szerintem. Nekem is ilyen autóm van, csak sedanban és elhihetitek: ez már nem az ő stílusuk. Most ott inkább az Opel meg Suzuki a menő. Már amelyiknél még megmaradt a § Ft-os befizetős, rizlinges.:)

komand 2010.04.13. 15:35:35

Egy megjegyzés: a gyár helyszíne Sindelfingen

MB126 2010.04.13. 15:36:10

Ja bocs 0 Ft-os befizetéses, amit nem vitt el a bank, mert vagy nem tudott, vagy valami csoda folytán még mindig fizetik.

MB126 2010.04.13. 16:52:59

@dimice: Kinek a pap, kinek a paplan. Egyébként viccen kívül, a PUG 406 coupe is nagyon szép autó, csak ízlés kérdése. Kinek ez- kinek az szép. Nekem a 406-os is szép, csak az másképp, na meg a megbízhatóság és tartósság is nagy különbség a kettő között. Mára a Mercedes sem sokban különbözik a Peugeot megbízhatósági, tartóssági színvonalától. Sajnos. Ez az autó a nyolcvanas években, az örökkévalóságnak készült, igazi anyagokból.

Goose-T · http://blacksabbath.blog.hu/ 2010.04.13. 16:59:21

Ebben a kategóriában talán még a 850-es BMW-t nevezném.

MB126 2010.04.13. 18:08:18

@Goose-T: Na, az is od@b@sz!!!!

MB126 2010.04.13. 18:09:19

Na meg, akár egy jó kis 928-as Porsche.:) Az is V8.

MB126 2010.04.13. 18:19:57

Jaj bocsi, jól emlékeztem, a 928 már benn van!!!!!:)

Hurri Kán 2010.04.13. 18:35:42

@MB126: csak sajnos nem a Pug ért fel a Merci szintre...

KuKori · http://ireland.blog.hu 2010.04.13. 19:49:18

Ilyen állapotban, színben cigánynak nem volt, nincs és nem is lesz ilyen típusú Mergája.

Savanyú a szőlő esete pár retardált kommentelőnél... Nem baj, a Daewoo is ugyanilyen jó autó (bár ami gyümölcscentrifugát gyárt legnagyobb darabszámban, az nekem nem hiteles valahogy...), nyugtassátok magatokat :P

Én a kretén nethuszárok mindkét veséjét oda adnám egy ilyen finomságért ;)

mtk001 2010.04.14. 09:49:01

Na ez az a Merci, amelyik még Heidi Klumnál is jobban kellene ! :-)))

Suttora 2010.04.14. 12:14:35

"Ellenszere ismeretlen" :)

Dennis01 2010.04.14. 14:01:40

@mtk001: En inkabb kombinalok: Heidi Klumert mennek egy ilyennel... :DD

az Alapítvány munkatársai 2010.04.16. 19:16:34

kicsit kötekedni szeretnék...
a legszebb német és talán valha gyártott gép a BMW 850csi...
ezt legbelül mindenki tudja....
peace..
süti beállítások módosítása