De nem, Jürgen nem viccelt. Csupán összeadott, kivont és rájött, hogy ilyen nincs, de meg lehet csinálni. 1989-ben a Genfi Autószalonon be is mutatták, igaz, akkor még Montana néven. Valójában egy kicsit mindenki értetlenkedve állt az öszvér előtt. Nem értették sem akkor, sem később, mikor 1990 áprilisában a Steyr-Daimler-Puch grazi üzeme elkezdte ontani magából a Golf CL Syncro alapjaira épülő Golf Countryt. Emelt hasmagasság, erős kartervédő és egy segédalváz, ezek voltak hivatottak komolyabb terepjáró képességekkel felruházni az új típust. A viszkókuplungos összkerékhajtási rendszer maradt.
A dolog ugyan működött, ám a Golf Country rettenetesen drága volt. 32-40 ezer márkát is elkértek érte, annyit pedig egy népautóért kevesen adtak. 1991 októberéig mindösszesen 7735 darab készült csupán belőle.
Talán ezért is lett belőle mára keresett youngtimer és ritkaság, bár akkori árát még ma sem érte el. Egyelőre. Amit ez a gyönyörűen rendberakott példány elért, az a mi standunk az OT Expón, bizonyítva azt, hogy igenis tudott a Volkswagen eredeti és mókás autót gyártani. Pontosan húsz éve. Gratulálunk!
Van még meglepetés. Nem egy, nem kettő. Utolsó résztvevőink következnek!