Fejben nyilván sokan lejátszották, hogy megkapják a kiállítás élőben épülő tuning verdáját – Stump Andris szerint egész tisztességes, folyamatos pörgés volt az ajándék V-ös Golf körül a három nap alatt. Tehát bőven voltak olyanok, akik gondolatban a mesterekkel együtt varrták a bőrszegélyeket, csavarozták be a hangfalakat a csomagtartóba, festették rá az irdatlan nagymellű latexruhás nehézbombázót a motorháztetőre. Arra talán nem gondoltak (vagy mégis?), hogy kis százalékban bár, de hölgyek is részt vettek a sorsoláson, akik hátránnyal indulnak a zsírverda-mellbimbó örök szimbólummal való azonosulásban. És ki nyert? Szűcs Ágnes, aki – kitalálhatják – nő.
Az autó egyébként meglepően szép lett. Nem aggatták tele semmi olyan jóérzést riasztó eszközzel, amire a szkeptikusok döntő többsége klaviatúrán izzadó tenyérrel várt napok óta. Na jó, a tuning-cica az elején durva, de itt jön a mégis, amire a női pályázókkal kapcsolatban utalnom kellett: adnak hozzá egy másik, az autó jelenlegi fényezésével megegyező motorháztetőt, csöcs nélkül. És akkor már tényleg egy nagyon egyedi, de a hétköznapi forgalomból nem mindenáron kitűnni vágyó autója lesz a nyertesnek.
Az egyik főszervező és a nyertes
Ami mondjuk sokakat meglepett, főleg azokat, akik csak hallomásból tájékozódtak a nyereményautóval kapcsolatban, hogy nem egy vadonatúj, nullkilométeres Volkswagenből építették a show-autót. Donornak egy 2004 év végi, V-ös Golfot vettek az internetről. A jó ár/érték arányt tartották szem előtt, és azt, hogy legyen benne olyan extra, amit utólag nem jó beépíteni (klíma), de ne legyen benne olyan, amit ők is bele tudnak ott helyben rakatni (bőr, hifi).
Az autó extráit az építés különböző fázisait megörökítő kollegák már egyszer felsorolták, úgyhogy csak kutyafuttában mennénk végig rajtuk újra. Tehát kapott a Golf egy teljes fényezést: olyat, hogy alapvetően mindig kék az autó, de minden szögből másmilyen kék. Ennek a mutatványnak csak az anyagára egymillió forint körüli tétel volt a rendezők szerint – márpedig ők nyilván tudják, hiszen ők fizettek mindent. Az egyik motorháztetőre rányomattak egy airbrush képet, amiről már mindenki tudja, hogy mit ábrázol.
Teljesen áthúzták a belét: a nem tudom milyen szövetkárpitokat bézs színű bőrre cserélték; talán ez lett a legtetszetősebb az egész átalakításban. Ugyanígy persze a kormány is kapott egy kis bőrborítást, de a váltógombra és a kézifékkarra is rátettek egy-egy foltot.
Koni állítható keménységű sportszett került az eredeti futómű helyére, és az ilyen átalakítások törvényszerű velejárója, a 19 colos Oxigin felni is megérkezett a 225/35/19-es gumikkal. Új lámpák, körbe mindenhol spoilerek, D2 tuning féknyereg 330 mm-es átmérőjű tárcsákkal. És 1800 watt zene – nézzék meg a képeket a csomagtartóról, de tényleg, érdemes: az ember betesz hátulra egy fürt banánt, feltekeri kétszer a hangerőt, és a Ground Zero kitölti neki a dzsúszt. Bevásárolni nem ezzel fog járni Ági, ez valószínű; a barátjának van saját autója, úgyhogy nem lesznek bajban.
Az 1,6-os FSI motorral semmit nem csináltak. Viszont, hogy ne csak a zenének, hanem a motornak is legyen nagy hangja, csináltattak egy kipufogórendszert a Proexhausttal. Azt nem hallottuk, hogy szól – a bemutató teremben nem engedték beröffenteni a Golfot.
Fair play díj jár egyébként a szervezőknek. Mivel semmiképpen nem akartak a nyertesre anyagi terhet róni, az átírás, az eredetvizsga, és az összes egyéb költséget magukra vállalták – még az úgynevezett nyereményadót is, ami egy ilyen autónál nem kis érték. A végösszeg egyébként három és öt millió forint között van valahol, mely nem tartalmazza az építők munkabérét. A hagyományt folytatni akarják, és mivel az idei volt az ötödik tuning show ötös Golffal, jövőre hatodikat terveznek hatos Golffal. Valaki a tömegből bekiabált, hogy ő EVO VI-os Mitsubishi Lancert is ismer. A szervezők röhögtek.
Az utolsó 100 komment: