Pörgős jampi

Chevrolet Impala - 1968

  2010. március 22. - Winkler Róbert Címkék: vélemény chevrolet

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Így kínozzák az utángyártott lámpákat Tajvanon
2015-06-12 11:07:30

Az Eagle Eyes nem számít nagy gyárnak Tajvani viszonylatban, de még a sziget déli részén, Tajnan városában

Néhány megfigyelés az új fényezési trendekről
2015-05-26 17:52:20

A China Airlines Tajvanból Frankfurtba késett másfél órát, így buktam a budapesti csatlakozást. Az ölembe

Cuki cicák a gumigyári klotyóban
2015-05-22 17:46:25

Ránk szakadt a monszun, amit Tajvanon nagyon vártak, mert a száraz évszak nem csak száraz volt, de hosszú is.

Felkúrták az agyam Tajvanon
2015-05-21 15:52:45

Konfuciánus szentély a Vacron-központ kerítésénél Ma a sokadik dashcam-céget látogattam meg a Taitra

 

Végre vezethettem egyik kedvenc amerikai izomautómat, az 1968-as Impalát. Kicsit japánosan ment, de így is megérte.

Vélemények az azonos című írásunkról.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr711858339

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

visszakettopadlogaz (törölt) 2010.03.22. 07:07:26

szep auto, de a chevelle a kiraly ;)

es4392 2010.03.22. 07:13:47

Istenem de szeretnék egy ilyen igazi ámérikai tepsit.
Akkor nem érdekelne már az a 35 liter se.

esef 2010.03.22. 07:15:57

Nekem inkább akkor az '50-es évek Impalái, de azért ez sem rossz. Még jobb lenne eredetiben, az átépítések nélkül...

cork77 2010.03.22. 07:27:36

Nem vagyok amerikaiautó buzi, de ez nagyon jól néz ki.

Zete · http://sikeresmagyarok.blog.hu 2010.03.22. 07:34:22

Szép autó. De szerintem azért a hetvenes években sem kapcsolták le a villanyt, akkor is sok szép autó összejött még a tengerentúli tervezőknek.
Az Impala pedig valószínűleg a Hungária Limbó hintója miatt az egyik legismertebb Chevrolet.

Gomulka Béla 2010.03.22. 07:36:22

Hogy lehet ebbe hátulra beszállni? Az elso" u"lés egyetlen hatalmas padnak néz ki, osztatlan támlával.

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2010.03.22. 07:42:46

Nagyon tetszik. Takolni mondjuk nem szeretném:)

Kenguru 2010.03.22. 07:50:01

"Autós szempontból a 60-as évek lehetett Amerika virágkora. "

Szvsz az volt. És nem csak autós szempontból.
Akkor volt a középosztály reáljöedelme a csúcson, azóta csak a családok kétkeresőssé válásával, sok túlórával, és az utóbbi évtizedekben hitellel tudták fenntartani a fogyasztási szintjüket.

szamarhegy 2010.03.22. 07:50:12

Nagyon súlyos, fenyegetően sportos formája van, üldözős autónak tökéletes.

Gomulka Béla 2010.03.22. 08:01:59

@Kenguru: Feltételezve hogy a magas fogyasztási szint jó. (kinek? miért?)

citrix 2010.03.22. 08:04:33

Találkoztam az autóval Szántódon,nagyon látványos,a hangja is adja magát:nem nyúlszívűeknek való játék.Használati értéke nincs,nagyon mélyre ültetett,autópálya minőségű utat igényel.Cruisolni lehet vele,ettől nedvesednek a kiscsajok tangái,tankolni kész csőd,parkolni rémálom.Kiállításokon,találkozókon jól mutat,oda való.Ha amerikai atót választhatnék,az egy szép Nova lenne vagy egy Blaser,természetesen V8-as motorral...

1kutya 2010.03.22. 08:05:19

baszki mekkora hodály!

ha lenne otthon egy saját, különbejáratú benzinkutam, még kéne is:DDD

Amanitin3 2010.03.22. 08:11:39

szerintem semmi értelme nincs házilag tuningolt veterán autót venni. Veteránoknál a fíling, továbbegyenlő a hitelesség az egyes számú igény.

karlmann 2010.03.22. 08:15:29

Ha nem lenne rajta az a béna géptető még jól is nézne ki. Inkább csináltak volna egy sima körkivágást az eredetire. Meglenne a hiányzó 80kg a súlyelosztáshoz és valódi lenne az életérzés. Persze a 427-es motorral.

Egyébként hány tonna ez a kocsi? Csak azért kérdezem mert a fekvőrendőrökön való átemeléshez elég komoly szerkezet kellhet.

Coupeboy 2010.03.22. 08:27:01

nagyon vagányan néz ki:) jó cikk

Lookie 2010.03.22. 08:27:03

Húúú kemény egy vas az egyszer biztos...nem vagyok Hot Rod párti de ez kimondottan tetszik és biza szeretnék olyan világban , vagy akkor élni mikor nem jelentett gondot e kocsi normális használata napi szinten.
Egy észrevételem: a 30 as képen van egy olyan visszajelző hogy "HOT BRAKE" valyon az tényleg a tulforrosódott fékvisszajelző volt? Ha igen akkor nagyon állat!!!!
Várom a Csikós féle Hot Rod szerelőposztokat ( ugyancsak várom )

Devil2 2010.03.22. 08:27:05

Róbert, mi ez az indiszponáltság? Tele van a cikk mellégépeléssel.
Jah, és most már mindenki kívülről fújja hogy Ádám az Ekauto egyik tulaja(Árpád pedig jó munkásember). Na de mi az az Ekauto? (a kérdés költői, valójában senkit nem érdekel).
Nem, Róbert, ez a cikk nemhogy nem ütött, de egyenesen aggasztó. Ha már egy klasszikusról akarsz írni, ami egyébként önmagába véve üdvözítő dolog, ne egy pimpelt vackot válassz alanynak, légy szíves.

evil. 2010.03.22. 08:28:34

Szép nagyon, kár az átépítésekért:( persze ígyy is elfogadnám:) megfelelő mennyiségű MOL részvénnyel a zsebemben :)

GGG77 2010.03.22. 08:29:30

Így, az átalakításokkal semmiképp sem kéne. Ültetés, micsoda baromság...

Na, de inkább egy Buick Riviera Boattail '71-ből!

evil. 2010.03.22. 08:34:31

Megtaláltam a Hahu-n 6misiért vihető :)

Dr. Robin Masters 2010.03.22. 08:39:16

Jó nagy fürdőkád, a géptetőre viszont tényleg elég lett volna egy vágás. Ha majd egyszer az élet úgy hozza, hogy veszek egy ilyen amcsi pénznyelőt, akkor az Caddilac Eldorado lesz 3. vagy 4. generációs.

konti10 (törölt) 2010.03.22. 08:41:44

Elvileg tetszenie kéne. De nem. Mindenféle stílus keveréke. Csicsás matricák, mint a japánokon. Legalább a motorháztetőn azt a púpot fordítsa meg valaki. Cougar arányosabb. Nem mondom, hogy esztétikai borzadály, de ha nem nyúltak volna hozzá, szebb lenne.

Mourinho már nem a király 2010.03.22. 08:48:19

Brutál, eredetibe még kéne is, főleg a 60-70-es évek Amerikájában, amikor 2 gallon benzin az semmi volt :)

Hurri Kán 2010.03.22. 09:10:28

Hát-hát... leszögezném: nem vagyok kimondott amerikai-auto fan (egy Boattail és egy Coke-bottle corvette azér jöhetne), de gyönyörű ez az autó! Nekem mondjuk inkább eredetiben kéne, dehát ízlések és pofonok...

Amadeo 2010.03.22. 09:12:44

Lehet, hogy az nem igazi autóbuziság, de azért ennél a cikknél nem hagytam volna ki az Üvegtigris-re utalást...:)

gnme 2010.03.22. 09:15:58

A Ray Ban tényleg tetszik! Kiváló minőségű szemüveg. Ajánlom hozzá a Polaroid dioptriás lencséket zöld árnyalatban!

Ez a vas meg .. bugában Robi. Van bugában is.

:-)

malenykij polgar · http://mbybk.blog.hu 2010.03.22. 09:44:09

@Devil2: Aludd ki magad és utána gyere vissza.

Suttora 2010.03.22. 09:50:47

@malenykij polgar: Van benne valami pedig, ez például két különböző bekezdésben szerepel, de a tartalma gyakorlatilag ugyanaz:

"Alulról nem nagyon húz a motor, amerikai V8-mértékkel kifejezetten gyenge, viszont japános könnyedséggel pörög fel, hogy aztán 4000-es fordulat környékén bestiálisan kezdjen tolni.

"Ugrani se ugrik úgy alulról, mint bármilyen nagy hengerűrtartalmú klasszikus. Viszont 4000-nél akkorát lép, hogy kicsit úszkálni is kezd az eleje."

jahaha 2010.03.22. 09:51:00

popec jargany lenne, ha nem lenne elbaszva a motorhazteto :( de ugy latom, mas is hasonlo velemenyen van.

malenykij polgar · http://mbybk.blog.hu 2010.03.22. 09:57:02

@Suttora: A cikkíró azt választ alanynak, amit akar.

gio · http://www.napiauto.blog.hu 2010.03.22. 09:57:53

gyönyörűek a fotók. kinek köszönhetők?

Tzl 2010.03.22. 10:07:42

@Lookie:
Szerintem a Hot meg a Brake két külön visszajelző lehet, csak egy díszkeretben vannak.

@Suttora:
Azóta már a szerkesztőség is átolvasgatta, mert pl kijavították a BelAir "kék-két" hátsólámpáját.

De én nagyon hiányoltam, hogy a cikk első fele másról sem szól, csak korábbi, meg konkurens tipusok ismeretéséről, de kép egy szál sem róluk. Az olvasó guglizza össze, ha eseteg érdekli, de nem vágja fejből?

Meg én nem vagyok sem swift, sem dízel passat tulaj, mégis kurva sok a 35 literes fogyi! :o)

Suttora 2010.03.22. 10:09:06

@malenykij polgar: Ebben teljesen igazad van, én inkább az első felével akartam egyetérteni. Egy figyelmes átolvasással sok mindent ki lehetett volna szúrni.

Abszorpciós diverzifikáció (törölt) 2010.03.22. 10:15:19

Ez nem forgalomba való, hanem szemétre, meg hétvégente előadni Siófokon a májert. De arra meg valami újabb autot vennék ennyi pénzért.35 litert eszik, oszt' egy jobb karban lévő gsi astra lelépi. A kanyart meg sem emlitem.(Tudom erre asszongyák nem erről szól..de mégis csak a sportkocsiféle akar lenni,magyarán ilyesfajta élményeket is közvetitenie kéne). Egy dolgot viszont biztos ezekben a kocsikban a legjobb csinálni. Pulyát. Hely van,egybefotelkanapén nagyszerü lehet. Tudom miről beszélek volt már gangbangben részem Twingóban:(:(

GYUSZI BACSl · http://special.blog.hu 2010.03.22. 10:17:24

igazi csajozós verda, arra a 10 km-re, míg hazaértek, tudod fizetni a benzint hehe

de a hátsó ülés nézve akár haza se kell menned

sőt a lakás bérleted is felmondhatod, ebben a kocsiban jobban elférsz, mint otthon (:

gio · http://www.napiauto.blog.hu 2010.03.22. 10:22:17

@Abszorpciós diverzifikáció: azt leszámítva, hogy ez nem sportkocsi, hanem dragster akart lenni.

Alf (törölt) 2010.03.22. 10:28:35

imcdb.org/vehicle_190057-Chevrolet-Impala-1965.html

:)

35 liter? Úúúúristen.

ha csak szivatóval járkálnék csurig megtömve, lakólocsival sem tudnék ennyit elégetni.

Phrascarica 2010.03.22. 10:42:35

Jó volt ez a post (a második oldaltól) :)

lwcolors 2010.03.22. 10:48:32

Ha jól emlékszem, ezt a kocsit láttam Komáromban, találkozón, akkor is nagyon megnéztem (és lefotóztam).
Tetszik, nagyon, ezért a formáért a 35 litert is kibírnám bár ha a saját ízlésemhez kellene amerikai kocsi, akkor egy '71-es Plymouth Road Runner, vagy egy '70-'71 es Plymouth Barracuda lenne a befutó...

gio · http://www.napiauto.blog.hu 2010.03.22. 10:53:41

@lwcolors: :) ugyanígy a RoadRunner áll közel a szívemhez, de inkább a 69-es.

butschq 2010.03.22. 11:16:31

Nekem ámerikából csakis a Knight 2000-es gép kell, semmi más
:)

redriot77 2010.03.22. 11:19:41

Kár hogy így szétbarmolták: használhatatlan futómű, ocsmány géptető, csiricsáré matricák: mi a szarnak?

A régi autókat úgy kell tuningolni, ahogy a Mechatronik újítja fel a régi Mercedeseket: külső, utastér, felnik -> minden az eredeti. A burok alatt pedig minden a legmodernebb, biztonságos, megbízható csúcstechnika.

stefiboy 2010.03.22. 11:27:32

winkler jól fest benne :)

katasztrófavédelemi rendelhárító rohambrigád · http://bit.ly/2qNoFtr 2010.03.22. 11:27:47

A '60-asok nem csak az autógyártás tekintetében volt a jueszéj fénykora..
Az az ország azóta már a lenyugvó nap országa.

És akkor ráraknak egy ilyen hülyegyerek-géptetőt, meg leültetik. Rohadjon le a keze az ilyennek, komolyan.

Egyébként még így is szép, csak fél szemmel, hunyorítva, ez a 20. század kisminkelt múmiája, vagy mi.

Krisi 2010.03.22. 11:33:12

egyszer az életben megérteném, hogy miért jó olyan szinten leültetni egy autót, hogy szenvedés legyen vele az átlagos közlekedés, akkor megvilágosult ember leszek. én az ilyen dolgokhoz meg a 35 literes fogyasztáshoz túl földhözragadt vagyok.
persze Ámerikában gazdag kölökként már más lenne a helyzet, ott még azt is leszarnám, hogy nem tud kanyarodni - mivel ott nem is kell.
viszont az autó szép, ez tény.

Lalit meg szerintem is hiba volt kihagyni: "vagy Impala, vagy semmi!"

ddrum77 2010.03.22. 11:35:50

Mindenki sír, hogy tuning, meg matrica, meg ültetés, de látni kell élőben...
És is szkeptikus voltam, aztán amikor először láttam, leesett az állam, és már akkor durva volt mozgás közben, amikor felhozták a garázsból, pedig csak öttel araszoltak felfelé.

szabopsz 2010.03.22. 11:40:46

@gio:
Ki van írva a galériába hogy ki fényképezte a 4 kerekűt.

Amúgy kéne is meg nem is. Azért nem, mert kb az amerikai autókról van egy rossz előitéletem, nem írom hogy sz*rkupac az összes, de közelítenek hozzá(tök8 hogy neon vagy mustang).
Másrészt vonz mert ritka, egyedi, és tekintélyt parancsoló, de nem a dinamikával, és a felhasznált technológiával, mert azt ugye tudjuk, hogy nincs. Egy kis ízelítő az amerikai álomból.

BocaNegra 2010.03.22. 11:44:31

"Pörgesd fel magad, azt bármi van b@ssz fel egy napszemüveget, rúgd ki a gázt padlóig, rúgd ki a qrva anyját, hajoljon a lemez, a kompresszorod úgyis jobban szív, mint bármelyik csajod..."

www.youtube.com/watch?v=18hO18ZELKg

Radical84 2010.03.22. 11:44:41

A cikkben előfordul azért némi elírás:

"Amerikában az első fekvőrendőrig tartott a gondtalan utazás, a későbbiekben inkább kiszálltak, és egyesült erővel átemelgették az orrát az akadályokon."

Ez kint egyáltalán nem volt probláma, pont annyira ültette le az eredeti tulaj az elejét, hogy gond nélkül lehetett vele járni.

Rot 2010.03.22. 11:49:32

Gratula a fotósnak, kjó képek...

voszi 2010.03.22. 12:03:43

egy teljesen gyári eredetiről elolvasnám a pandant cikket, hogy az milyen. egyre jobban érdekelnek a vényócak. vénnyóc lettem, lassan belátom :D

Radical84 2010.03.22. 12:07:18

A 30-35 literes fogyasztással kapcsolatban érdemes még tudni, hogy mivel erősen showcar kategória az autó, ezért ezt padlógáz-padlófék üzemben tudja.
Ráadásul az eredetileg nitrós üzemhez méretezett nagynyomású benzinpumpa (170gallon/óra - több mint háromszorosa a gyárinak) helyére hamarosan a mostani kiépítésnek megfelelő darab kerül. Így kb. 5 literrel kevesebbet fog fogyasztani bináris üzemben is, és véget ér nyomasztó bömbölés is...

xpeter123 2010.03.22. 12:32:17

"VAGY IMPALA VAGY SEMMI :)
HOZZD!!"

Radical84 2010.03.22. 12:40:11

@Krisi: @s0nik: Az autót az amerikai tulajdonos ültette le ennyire, itthon gyári rugók kerültek bele.

v8cars.hu/imageview.php?garageimages/4b60d69ab71ad.jpg#

Persze a C3-mas futómű miatt így is jóval alacsonyabb az autó, mint gyárilag... viszont nem is imbolyog annyira. Épp ezért, ez elég gyakori átalakításnak számít kint, ha a végsebesség jelentősen nő az eredetihez képest.

"...nem tudom elképzelni, hogy ne fussa meg a 200-km/h-t egy Impala, akár tuning nélkül is, egy jobbfajta motorral."
Ez a fajta 327 Fastback 175km/h-val tudott repülni eredetileg, de az gyári futóművel (elöl-hátul dobfék!), szerintem kevés öngyilkosjelölt merte volna ezt kipróbálni.

SilverGhost 2010.03.22. 12:56:12

Kurvajó-:) Idevele...

Lolalal 2010.03.22. 12:58:33

arról a pontiacról is lesz majd írás? egyáltalán mi az, gto? catalina?

Radical84 2010.03.22. 13:09:21

@Lolalal: Az egy 1967-es Ford Galaxie 500, lesz róla cikk, és még sok minden másról is... :)

Radical84 2010.03.22. 13:20:56

@Make Valamit: Megvan, az egy 67'-es négyajtós :)

enpera · http://c64blog.wordpress.com 2010.03.22. 13:31:38

Mondjuk nekem ilyen (vagy ilyen kategóriájú) autó csak eredeti állapotban , tuning nélkül kéne.
Pl egy Chevelle.

Wonder Deer Hunter 2010.03.22. 13:35:46

Ez nagyon kéne... Begázosítanám és hétvégenként röfögtetném... :-)

Gyönyörűen durva!

Wonder Deer Hunter 2010.03.22. 13:37:59

A másik vasat is!!! Gyorsan!!! Az is nagyon szép!!! :-)

Dr. Robin Masters 2010.03.22. 13:41:29

@Make Valamit: Akkor onnét ilyen ismerős ez az orr. Mondjuk az is eléggé agresszíven nézett ki, hát még a hangja.

ziza133 2010.03.22. 13:54:26

Jaaaajjjj...az az "odatekercselt" bor a kormanyon?! :(
Az ugy nem gyari???

Radical84 2010.03.22. 14:05:09

"A tuninglistán alighanem sport vezérműtengely és kikönnyített lendkerék is szerepel." - Nincs is benne lendkerék :D (Automata váltós)

Jamesblond 2010.03.22. 14:07:09

Nekem a púpjával, meg a matricáival együtt nagyon tetszik. Őrület hogy Amerikában a '60-as években milyen autókkal jártak. Nálunk meg mi volt? Imitt-amott egy-egy motor. Apám mesélte a '60-as évek közepén ha a faluban végigment egy autó addig nézték míg teljesen el nem tűnt. Sokszor csak a porát látták, de azt is végig figyelemmel kísérték. A cikkben szereplő autó olyan országból jött, amit azok akik nem jártak ott (pl én) fel sem bírják érni ésszel. Hát tessék uraim és hölgyeim: Úgy is lehet élni, hogy nem ér a vállunk az ajtóhoz és 12.000 Ftba kerül 100 km. Persze amcsiban ez sokkal olcsóbb és a fizu sem a béka seggénél van.

rolleros 2010.03.22. 14:16:24

Szerintem jó a cikk!
A képek viszont nem jók!

Azok tökéletesek!

Szsrobert 2010.03.22. 14:21:00

Gazdag papák fiainak játékszere. 30 liter...

Make Valamit · http://make.blog.hu 2010.03.22. 14:22:30

@Radical_: létezik sport konverter és sport flexplate is :)

Wonder Deer Hunter 2010.03.22. 14:25:23

Sok-sok ilyen autó posztot kívánok magunknak és a szerkesztőknek! :-)

Wonder Deer Hunter 2010.03.22. 14:39:00

Azok a dűnék nagyon illenek a képekhez...

SquareWire 2010.03.22. 14:49:35

@Make Valamit: Dínvincseszter is ilyennel tolja. De az övék kockalámpás, nem?

yomsisi 2010.03.22. 14:50:26

5.900.000.-
www.hasznaltauto.hu

Winkler!
Van még ott néhány csoda, ha már a hahuról szemezgettek. Hmmm? :-)

gromek7 2010.03.22. 14:53:11

Azért az a 30-35 liter nagyon sok, különösen a kapcsolódó károsanyag-kibocsátás. Kicsit önző hobbi.Nem vagyok egy ultrazöld, de múzeumba vele!

Grigorij 2010.03.22. 14:55:40

Mekkora debilség egy ilyen csoda "elé" sorolni a napjaink ocsmány, marketingesek által álmodott 100%-ban egyen kinézetű, egyéniségtől mentes tömegszarjait!!!!????

Már az is felháborító, hogy 50 méterről nem tudod megkülönböztetni a Volvót az Opeltől, a Toyotától vagy a BMW-től... Mert aki látta például tegnap este a Fellini Rómáját, az emlékezhet rá, az autópályán az összes autó felismerhető volt, mert MIND egyéniség volt!!!!
Az 500-as, a 600-as vagy az 1500-as Fiátok, a 404-es Peugeot, az Opel Record vagy épp a Diplomat...

ILYENEKET KÉREK!!!!!!!!!!!

Grigorij 2010.03.22. 14:58:40

Eszembe jutott, hogy a kilencvenes évek elején, az első autószalonok idején a Fordnál ki volt állítva egy csodálatosan restaurált Ford Mustang.
Odahívtam a hoszteszcsajt és folyamatosan ERRŐL érdeklődtem, hogy mikortól lehet majd rendelni?
A csajszi meg mondta, hogy EZT nem lehet, de a TÖBBIT igen!
Én meg neki, hogy a nézze meg, a többi mennyire RONDA! De EZ GYÖNYÖRŰ és EZ KELL!!!

A csaj vagy 10 perc után jött rá...

bazd meg 2010.03.22. 15:21:16

Nehez felfogni a benya olcso arat egy olyan orszagbol mint a Magyar, meg manapsag is. Kb annyit tesz a benzin ara ma itt, mint otthon kenyeret venni;^)

gromek7 2010.03.22. 15:27:47

Inkább a kibocsátásra helyezném a hangsúlyt. A pénzét mindenki arra bassza el amire akarja.

Suttora 2010.03.22. 15:29:06

@Grigorij: Hát nemtom, nekem most sem gond felismerni az autókat. 30 év múlva szerintem ugyanezt elmondhatod az akkori autók és a mostani autók viszonylatában. Mesélhetsz az ifjúságnak, hogy a 2000-es évek elején, amikor az autók még benzinnel mentek...

romesz 2010.03.22. 15:31:18

@es4392: hm 35 liter....
Volt egy 72 Mercury Marquis-m az 4 merfoldon megevett egy gallont. Abban az idoben olcso volt meg a benzin (69cent)

imcdb.org/images/102/270.jpg

Suttora 2010.03.22. 15:32:10

@bazd meg: Hát itthon már kenyeret venni is necces lesz lassan...

dr.oid 2010.03.22. 15:37:33

Még autentikusabb lett volna a képanyag, ha az El Rostros Bellos tijuanai halálbrigádot mímelve Winkler szigorúan sötét hajjal nem hidrogénszőkén, Zirig, Csikós halálfejes fejkendőben, Ommm, Balázs Viktor, Karotta brutálbicepszekkel, belepasszírozza magát az Impalába, kezükben lefűrészelt sörétes puska, gyöngyházmarkolatú .45ös Colt, mac11, ádáz finnkamionosölő arccal néznek a zobjektívbe, körülöttük picsarázó seggigérő hajú félvér bulák, mindezt egy kedélyesen lepukkant de jól kivilágított proli környéken esti fényekben előadva:D

gigabursch 2010.03.22. 15:43:37

Nézzétek el nekem, de az ilyen böhöm csatahajókért/ping-pong aztalokért egyszerűen nem hogy nem tudok lelkesedni, de minden szinten a maximális értelmetlenség szononímáját látom benne.

Ez van

Suttora 2010.03.22. 15:43:45

@romesz: Az ugyebár közel egy liter mérföldenként? :)

romesz 2010.03.22. 15:48:15

@Suttora: igen az volt, abban az idoben a ZIL-hez hasonlitottam. Egy baratom vezetett olyant ami egy az egyben fogyasztott.
Csak az jarganyomban 7 literes motor volt.

romesz 2010.03.22. 15:58:30

Az Impalakra nagyon rakattantak a mexicoiak. Rengeteg lowridert csinaltak beloluk es szinte alig lehet talalni eredeti allapotut beloluk.

bazd meg 2010.03.22. 15:59:25

gromek7 itt nem szokott szmog lenni, azt hiszem;^) Amugy az a sok diesel ami szennyezi a levegot, szerintem. Engem itt az atlaghoz kepest sohernek lehet tekinteni, de a benya az utolso amin gondokodnom kell hogy megvegyem. Tiz eve amikor eljottem otthonrol, sirva tankoltam (persze tele ritkan volt) a 2000-es sierramat. Ez van sajnos.

w a s d 2010.03.22. 16:02:48

Ami nekem most legjobban kellene amerikai autó, az a Geo Metro.:D

romesz 2010.03.22. 16:08:00

@bazd meg: a $30os benzin ar nem tartozik az olcsosagok koze es sokat valtozott az emberek autozasi szokasa.
Egyre tobben szervezik meg az utjaikat, nem szaladgalnak feleslegesen annyit mint regen. 7 evvel ezelott fele ennyibe kerult a benzin akkor kevesebben figyeltek oda a fogyasztasra.

romesz 2010.03.22. 16:09:23

@romesz: Elirtam $3 akart lenni... Mielott kiakadna valaki rajta.. :)

Alf (törölt) 2010.03.22. 16:10:31

@gromek7:
mavamsz.hu/feltoltott/dokumentumok/20100316_121637_amltgs.pdf

a veterán autók nagy része igen keveset fut, szóval a kibocsájtás statisztikailag szinte elenyésző.

valakimas 2010.03.22. 16:12:02

Egy dologt nem értek csak: mi a fenének kell leültetni egy ilyen autót ? Attól még nem lesz belőle se Corvette se Porsche, viszont nem lehet használni. Ez jó ?
Elképzelem, ahogy mindenkit lenyűgözve krúzol a lakóparkban - aztán az első fekvőrendőrnél mindenki röhög, ráadásul jogosan. A hideg is kiráz...

pickapu 2010.03.22. 16:21:07

Szép nagy jószág. Szívesen terelgetném egy kicsit.

lr 2010.03.22. 16:29:01

Ez a motor a tegnapi Volgáénak közeli rokona-e?

valakimas 2010.03.22. 16:31:16

@szabopsz: a technikáról azért lehetne vitatkozni. Pár hónapja kínáltak vételre egy 77-es Caddy-t. Hengerenkénti befecskendezés volt benne. Egy 77-es BMW-be még bele se álmodták az elektronikus vezérlésű injektort - nem mintha a weberrel rossz lett volna.
A legszebb az, hogy a 80-as évek végére a legolcsóbb modellekbe is digitális vezérlést tettek. Itt ez eltartott 20 évig.
Szóval van mit tanulni odaátról, ami az innovációt illeti. Környezetvédelmi előírásaik szigorúbbak, mint az EU-s és tesznek is érte intézkedéseket, nem csak tiltanak. Ott nem vita, hogy a dizel szenneyezőbb és károsabb,m int a benzines. Motorjaikra nem lehet panasz, iszonyú precízen gyártanak, az olcsó kocsikba is. Az összeszerelés már más kérdés, az tényleg laza :-)
20 éves Dodge-ból olajcserekor annyi 5-ös olaj folyik ki, mint amenyit az előzőnél beletöltöttek. A kasztni lassan lerohad róla, de amotor és a váltó még nem látott szerelőt.
Szóval nem az Opel az amely sose kop el.:-) Elég megnézni , hogy hányan importálnak mondjuk csepp kadett veterán autót odaátra. Abba még a motor sem bírja ki addig. Vagy nézz egy I-es Golfot, az se szép látvány - és még csak nem is kényelmes.
Az EU luxus kategóriát meg ne hasonlítsd egy Impalához, mert nem egy kategória. Árban sem.

romesz 2010.03.22. 16:32:45

@pickapu: nem vagyok magas a 170centimmel :)
De nalam magasabb ember is siman lefekhet a hatso ulesen keresztben es kenyelmes pihenest nyujt

gromek7 2010.03.22. 16:42:03

@Alf: Az illegális szemétlerakók is statisztikailag elhanyagolhatóak az össz. szemét képződéshez képest. Legyünk demagógok: konyhaszámításaim szerint egy ilyen batár kibocsátása kb. 30 mai swifttel hasonlítható össze. Semmi bajom azzal, ha valaki ilyet gyűjt. Állítsa ki, rakja albumba, hallgassa a hangját mp3-on.......

Alf (törölt) 2010.03.22. 16:47:07

@gromek7: ezek szerint a swift 1 litert fogyaszt? az jó. de egy swift meg évi 40.000 km-t, ez pedig jó, ha 400-at. az olyan százszoros különbség.

ha már demagógok vagyunk :)

Alf (törölt) 2010.03.22. 16:51:48

@valakimas: hát nem tudom, hazabeszélek, elfogult vagyok, stb, de a Citroen ds ben 69-ben volt elektronikus befecskendezés (BOSCH).

És 2.3 literes motorral ment 190-et, ami amcsi autóknál inkább ennek az űrtartalomnak a duplájánál volt szokás, a futómű meg simán bírna többet is.

Ja és nem volt luxuskategória.

Radical84 2010.03.22. 16:53:14

@valakimas:
Ezt az autót amerikában építették át és ültették le. A tulaj célja egy olyan gyorsulási autó megépítése volt, ahol nem kell átalakítani az alvázat, szétvágni a kasznit, kiszélesíteni a kerékjáratokat, és becsövezni, hanem saját kerekén (street legal) eljut egy helyi gyorsulási versenyre, megy pár 13 körüli időt, (nitro nélkül!) és békésen hazavartyog.

A corvette futőmű azért jobb, mert eleve pontosabb, alacsonyabb, könnyebbek a lengőkarok is, és rögtön megoldódik a tárcsafék használata is. Ez még mindig jobb megoldás mintha a 450LE-höz maradt volna az eredeti bizonytalan hajómozgás. Így legalább egy működö rendszer az autó, nem egy itthoni szokásokhoz híven összetákolt, a gyárinál 200LE-vel erősebb, de minden más paraméterében (futómű+beállítás, fékek) változatlan ... autó.

pickapu 2010.03.22. 16:55:00

@romesz: Egy viszonyítási alapom van, egy barátom hosszú idő után pár éve hazatért Észak-Karolinából, hozott egy hetvenegyes kék Impala-kombit. Abban is szép nagy ágyak voltak :) Sajnos már eladta. :(

romesz 2010.03.22. 16:55:53

@gromek7: ott hibas a gondolkodasod, hogy nem tudod mi a karosanyag kibocsajtasa ennek az autonak, de hasonlitgatod egy altalad ismert gephez. Szerezd be az adatait ennek az Impalanak es keszitsd el a kimutatast. Ha jelentos kulonbseget latsz akkor zokoghatsz.
Peldaul az en 72 automnak 5szor akkora motorjabol nem jott ki ketszer annyi karos anyag mint a jelenleg minden nap az utakon rohangalo autokbol.

repecs 2010.03.22. 16:57:12

Tudtam én hogy Winki nem felejtett el írni. Még ilyet.

romesz 2010.03.22. 17:01:12

@Alf: 69ben amerikaban nem is tudtak mi az a kis motor. Ha valamelyik verdanak 3.5literes motorja volt az mar kicsinek szamitott. Abban az idoben elsodleges volt a kenyelem es ehhez nagy autokra volt szukseg. Viszont, hogy elfogadhato legyen a sebesseg ehhez kellettek a nagy motorok.
Az 1974es olajvalsag allitotta meg ezt a tendenciat. Jelenleg nem gyartanak olyan kenyelmes autokat ami felvehetne a versenyt azokkal a regi gepekkel.

valakimas 2010.03.22. 17:01:48

@Radical_: értem én :-), hogy ki kel tűnni. De választhatott volna jobb alapot is egy jó draghoz. Mindeg ymán, szép az otó:-) ez a lényeg.

bazd meg 2010.03.22. 17:01:50

Romesz, igazad lehet, bar en nem ismerek es nem is ismertem olyan embert a kornyezetembol akirol ezt elmondhatnam, marmint hogy megszervezik meg stb. Dragabbnak dragabb a benya, de az en $4 rugomhoz kepest igy is kb$ 60 tankolok havonta.

valakimas 2010.03.22. 17:03:36

Én is álmodtam egy jó kis Corvette-ről, azt mire pénzem lett rá, oylan adókkal súlytották meg, hogy nem érte meg vasárnapi autónak :-) Ez a szomorú magyar valóság.

lr 2010.03.22. 17:06:35

@Jamesblond: ilyesmiről kicsit késő már beszélni. Többen leírták már, h ez az autó kb. pont abból az időből származik, mikorra a gazdasági növekedés Amerikában elérte a kontraproduktivitás szintjét.

Mondjuk az, hogy 40 éve csak nézik, ahogy az életminőségük és az életszínvonaluk távolodik egymástól, ahogy a társadalmi egyenlőtlenségeik nőnek, ahogy egyre több EÜ/oktatásügy/stb. kiadás mellett egyre kevésbé egészségesek/egyre butábbak, az infrastruktúrába nem fektetnek annyit, ami a jövő megalapozásához elég, és pl. olyan egyszerű dolgok, mint a részmunkaidő helyett még mindig a végtelen növekedésben látják a technikai munkanélküliség egyetlen lehetséges gátját, azért jóval kevésbé zavar, mint az, hogy itthon gőzerővel igyexünk az ő elcseszett modelljük alapján vezetni az életünket/államunkat, miközben jobbak is vannak (pl. Hollandia, Északeu).

@valakimas: +1

@Alf: Nem a fogyasztásról beszélt, hanem a károsanyag-kibocsátásról.

De sztem. sincs értelme ilyesmin lovagolni egy ilyennél - viszont be kell valljam, a nickem második betűje a "Rodder"-t rövidíti, ha mond ez vkinek vmit. :D
(Igen, a 60-as évek Amerikájába szerelmes vagyok, de olyan már nem létezik.)
------------
Amúgy az ültetés sztem. nem para, viszont a motorháztetőért kár volt. Így oldalról nézve optikailag rövidült az orra, és teljesen felborultak az amúgy szép arányai.

Radical84 2010.03.22. 17:14:36

@valakimas:
Tényleg elborult ötlet egy 1700kilós autóból, hétvégi drag-gépet faragni. A floridai öregúr Chevelle-je is hasonló sorsra vár... az is eleve rossz koncepció, ha csak a negyed mérföld megfutása a cél... :)
Akkor már inkább egy 90'-es évek eleji buta kocka Mustangnak kéne nekiesni. Kicsi, könnyű és szerelték gyárilag small block-al :)

romesz 2010.03.22. 17:15:55

@bazd meg: Engem sem erint eszrevehetoen, valoszinu kevesebbet jarok etterembe miatta, de pl a batyam mar tobbszor mondta, hogy nem latogat meg mert draga a benzin es a lanyom is mindig velem tankoltat meg ha meglatogat. En is eladtam a Dodge Van-emet mert nem gyoztem tankolni bele (35 gallon a tartalya) De az autozasi szokasaimon nem valtoztatott.

valakimas 2010.03.22. 17:16:51

Azért akárki akármit mond, jó dolog, hogy odaát egy tervező megálmodhat ilyesmit, lemezbe kalapálják, legyártják és eladják. Nálunk meg 0,8-1,6 liter, egy bőröndnyi csomagtarival, mert plusz 20centi is pár száz dollárba lerülne. Peerszer a legmodernebb 2 hengerest kapod majd nem sokára (Fiattól).
Nehogy már jól érezd magad! MAjd a nagy tesó megmondja mi a jó Neked. Ez van gyerekek . És még az amcsik a hülyék ?

Radical84 2010.03.22. 17:17:38

@valakimas:
Egy C3-mas adója semmivel nem több, mint bármelyik másik korabeli veteráné... azaz 1979-ig bármilyen jó állapotú Corvette papírjait meg lehet oldani olcsón.

romesz 2010.03.22. 17:18:41

kulonben a cikk jo, az auto jopofa. Ha latnam az utakon utana fordulnek, de annyiban kimerulne az erdeklodesem.

iamnobody (törölt) 2010.03.22. 17:41:50

Winkler, ha rajtam múlna csak ilyen fosokkal járnál!

bazd meg 2010.03.22. 18:01:36

A lanyodnak kotelesseged megtankolni, foleg ha latni akarod;^)

Herman 2010.03.22. 18:13:19

NA, jó kis cikk....

egyszer én is vennék egy ilyesmi amcsi dögöt, átépíteném jó kis gothik-darkos stílusban, ütős lenne...

lenne mivel menni a lipcsei WGT treffenre :D:D

_mikulasbacsika_[+1] 2010.03.22. 18:18:51

Aki nem vezetett ilyen kocsit, vagy még csak nem is látott ilyet, az amúgy mitől olyan nagyon okos?
Ne hasonlítgassuk már suzuki swiftekkel a 60-as 70-es évek 5-6-7 literes luxusdögjeit... el vannak itt tévedve páran.
Meg kellene érteni, hogy odaát tök más élet, más feltételek, más világ volt/van, és ez nekik így volt jó.
Azért, mert 6 literes motor van egy barom nagy kocka autóban, és nem úgy megy opel astra gsi, még nem szarabb.
Azért nem olyan szar érzés 1000-es fordulat körül 70-el poroszkálni, aztán odalépsz, és megindul mint az állat, a hangja sem egy okádék konzervdoboz puttyogása, és még fel sem pörgött. Ja nem megy csak 200-at? A legtöbb országúti harczosnak elég egy ostoba bunkó előzés és még 100 se kell a tk-hoz.
És ha a kutyaszaros kátyúbajnok Pesten az összes dízelcsoda helyett ilyen futkosna, nem lenne rosszabb a levegő semmivel.
Tegyetek a Matizra fényeskipufogót meg "no fear" matricát, lúzerek.

ColtCzT 2010.03.22. 18:35:20

@_mikulasbacsika_[+1]:
Tegyetek a Matizra fényeskipufogót meg "no fear" matricát, lúzerek.
Ezen jót röhögtem...amúgy a no fear matrica igazán csak a John Deer 8030-en néz ki jól :D, ott van nyomatéka :D
Egyébként meg igazad van....én is örülnék ha a dieselek helyett ilyenek lennének, ez mellet legalább nem kell megfuladni a büdöstől a pirosnál!

ColtCzT 2010.03.22. 18:38:18

8530, hogy pontos legyek :)

T-akonypunpa 2010.03.22. 19:06:55

Gyönyörű, imádom. Még sok '60-as amcsi autót kérek ide! :) '63-as Buick Riviera a kedvencem.

Dr. Tom 2010.03.22. 19:09:47

@Radical_:

Akkor a Caprice mennyire elborult? :)
Majdnem 2 tonna és 9,6 alatt teszi meg a 402 métert.
Imádom :)

Rahsid 2010.03.22. 19:28:04

Milyen jó lehet ott a hátsó ülésen kúrni.

Vakul a drakula (törölt) 2010.03.22. 19:41:31

Nekem nem tetszett ez a cikk. A kocsiról keveset tudtam meg, a lexikonból kikeresett autótörténeti technikai adatok teljesen érdektelenek. Erről az autóról csak néhány mondat szól: nagy, sokat eszik, mindez ismételgetve. Robi, kezdesz elpuhulni... Csikósnak kéne adni ezeket az érdekes témákat, na AZ poszt lenne :)))

Radical84 2010.03.22. 20:09:31

@Tom: A Caprice-t nagyon szereti mindenki, kellőképpen elborult, de ezt a tulaja is tudja... :)

Gico 2010.03.22. 20:25:23

Nagyon nehezeket sóhajtok, amikor ilyet látok. mindig megfogadom ilyenkor, h lesz egy tepsi v8-am...

Dr. Tom 2010.03.22. 21:40:12

@Radical_: Naja, de Peti is elég elborult és ez így van jól :) (bár sajna kicsit visszafejleszti a szörnyeteget, de még így is tomboló vadállat marad)

Csumpi Hálidéj · http://www.ezerkecske.hu 2010.03.22. 22:13:17

Winkler!

Az '50-es, '60-as évek sugárhajtóműves, repülős, rakétás, űrhajós motívumait nem szabad kiragadni abból a korból, amiben születtek. Abban az időben kezdték felfedezni a világűrt, szinte minden erről szólt!
Nincs ezzel semmi baj, inkább azt érdemes tanulmányozni, hogy ezeket a motívumokat miképp adaptálták autóra. Szerintem semmivel nem nagyobb giccs, mint egy karbonutánzat egy mai autón, vagy egy fényezett műanyag kartervédő utánzat egy mai "terepjárón" (elöl, hátul).

Arról a korról legalább el lehetett mondani valamit, ami még az autókon is nyomot hagyott, de a mai korra és a mai autókra hogy fogunk visszaemlékezni?

Vajon 50 év múlva ránézve egy mai autóra, mi jut eszébe az embernek erről a korról?

Egyébként jó a cikk, szép az autó.

A keretesben azért lehetett volna egy impala történelem gazdagon illusztrálva!

mlt3 (törölt) 2010.03.22. 22:40:55

@valakimas: "Pár hónapja kínáltak vételre egy 77-es Caddy-t. Hengerenkénti befecskendezés volt benne. Egy 77-es BMW-be még bele se álmodták az elektronikus vezérlésű injektort"

De, belealmodtak, akkor mar javaban folyt a fejlesztes, es 79ben meg is jelent a Motronic-os 732i.

"A legszebb az, hogy a 80-as évek végére a legolcsóbb modellekbe is digitális vezérlést tettek. Itt ez eltartott 20 évig."

A VW1600-ban mar 67ben volt D-Jetronic.
Ha a CAN-re gondolsz, az meg ugyebar a Bosch talalmanya.

"Szóval van mit tanulni odaátról, ami az innovációt illeti."

Nagy kar, hogy az amerikaiak innovacioja francia talalmany volt, az Electrojectort ugyanis a Bendix szallitotta nekik:
www.allpar.com/cars/desoto/electrojector.html

Egy jelentos innovacio sem szarmazik toluk:
elso auto -> Carl Benz
ottomotor -> Nikolaus Otto
dizelmotor -> Rudolf Diesel
wankelmotor -> Felix Wankel
boxermotor -> Carl Benz
elso duplakuplungos valto sorozatgyartasban -> Porsche PDK
CAN -> Bosch
MOST -> Daimler (D2B)
FlexRay -> BMW (byteflight)
egyedileg konfiguralhato auto -> mai napig csak a nemet gyartok kepesek ra

Akkor milyen amerikai innovaciorol beszelsz? A pohartartorol?

"Motorjaikra nem lehet panasz, iszonyú precízen gyártanak, az olcsó kocsikba is."

Az amerikai precizio, na ne rohogtess.

mlt3 (törölt) 2010.03.22. 22:46:58

@romesz: "Jelenleg nem gyartanak olyan kenyelmes autokat ami felvehetne a versenyt azokkal a regi gepekkel."

Ha neked az oldaltartas nelkuli izzaszto rugos sezlony jelenti a kenyelmet, attol tartok nem ultel meg egy normalis modern premium limuzinban sem, amiben lett volna egy szelloztetett, masszirozos komfortules.

Rocko- 2010.03.22. 22:58:58

Árpi! jók lettek a képek!

az autó tetszetős. de itthonra nem kéne.

Csumpi Hálidéj · http://www.ezerkecske.hu 2010.03.22. 22:59:52

@mlt3:
Az 1956-os Bel Air-ben befecskendező volt.
Tény, hogy a Me 109-ben már a '30-as években is.

Az oldaltartás nélküli sezlony nem olyan rossz ám!
Én legalábbis jobban szeretem azokat az üléseket, amiken lehet mocorogni. Mai autókban meg tudok őrülni attól, hogy beállítom az ülést, aztán úgy kell maradnom. Ráadásul az egész beltér körülölel, a lábtér olyan érzést kelt, mintha épp egy csatornába akarnék lemászni. Ebből a szempontból imádtam régen a wartburgomat, ahol semmi nem lógott be a privát szférámba.

Ha már itt tartok, megemlítem, hogy a középkonzolt is egy teljesen felesleges dolognak tartom, és kimondottan felháborít, hogy egy elsőkerekes autó padlóváltós legyen!

4.0v6 2010.03.22. 23:06:05

@Tom:

Az már csak múltidő sajnos.

Dr. Tom 2010.03.22. 23:08:37

@4.0v6: Igen, tudom, írtam is, hogy visszaépül.
De azért még fog hasítani, ha Peti kiviszi versenyre.

romesz 2010.03.22. 23:15:28

@mlt3: "Ha neked az oldaltartas nelkuli izzaszto rugos sezlony jelenti a kenyelmet, attol tartok nem ultel meg egy normalis modern premium limuzinban sem, amiben lett volna egy szelloztetett, masszirozos komfortules."

fogalmazhattam volna pontosabban..
1. nem sezlony, hanem rekamie :)
2. azokkal az autokkal 8 ember kenyelmesen utazott.
Egy jo karban levo autonak hidd el van oldaltartasa.

mlt3 (törölt) 2010.03.23. 00:44:51

@Csumpi Hálidéj: "Az oldaltartás nélküli sezlony nem olyan rossz ám!"

En viszont ruhellem, ha csuszkal a seggem az ulesen egy-egy izmosabb kanyarban.

"Mai autókban meg tudok őrülni attól, hogy beállítom az ülést, aztán úgy kell maradnom."

Pedig annal jobb nincs, amikor a 625 helyen elektromosan allithato ulest magadra hajtogatod.

"Ráadásul az egész beltér körülölel"

Pont az a jo. te vagy a kozeppontban, mint egy vadaszgepben. Minden cockpit errol kene hogy szoljon.

"Ha már itt tartok, megemlítem, hogy a középkonzolt is egy teljesen felesleges dolognak tartom"

En meg anelkul nem is vennek autot.
Kinek mi.

Radical84 2010.03.23. 00:50:23

@Tom:
Ő is épp a költségek (pénz+idő) aránytalan növekedése miatt teszi ezt... :)

Asphalt 2010.03.23. 00:54:53

@mlt3: Egy jelentős innováció sem származik tőlük? Na ne viccelj! Mielőtt ilyet írnál kicsit utánanézhetnél az amerikai autógyártásnak.Ajánlanám kezdésnek a Cadillac-et (mint az autótörténelem legnagyobb újítóját.)

romesz 2010.03.23. 02:03:24

@Asphalt: "Ajánlanám kezdésnek a Cadillac-et (mint az autótörténelem legnagyobb újítóját.)"

ok voltak akik szabvanyositottak az autogyartast.
@mlt3:
"Pont az a jo. te vagy a kozeppontban, mint egy vadaszgepben. Minden cockpit errol kene hogy szoljon."

Ami nagyon praktikus es kenyelmes rovid tavon, de hosszutavon zsibbaszto a dolog.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.03.23. 03:08:28

Huhh, szép vas! Mondjuk kelleni nem kéne, de attól még nem rossz :)

Zsoli · http://prohardver.hu/tema/a_nagy_volvo_topic/hsz_1-50.html 2010.03.23. 03:19:10

Meseszép ez az autó. Azok a kerékjáratok elképesztőek.

visszakettopadlogaz (törölt) 2010.03.23. 06:03:32

@Gomulka Béla: :D a magas fogyasztasi szint miert jo?? :DD mert jo!!! regen hallottam ilyen demagog kerdest :D

visszakettopadlogaz (törölt) 2010.03.23. 06:13:56

@romesz: en $1.28 -al kezdtem amerikat, ennyivel vagyok fiatalabb ugy latszik :)) amugy a chevelle 71-es es "korabeli" fogyasztasa is van, 6-7miles/gallon, de ez nem mervado mert a merci meg 2003as, az 9merfoldonkent keri a gallonokat :DD

legtakarekosabb kocsim az F-150!!! :D

amikor az ember meg a 280-ason vagy a 101-sen frisco fele akkor elkepzelni nem tudja hogy ki lehet meg otthon egyaltalan?? mindenki vezet! olyankor rabolintanek a $10-os benzinre....

visszakettopadlogaz (törölt) 2010.03.23. 06:18:39

@mlt3:

"Ha neked az oldaltartas nelkuli izzaszto rugos sezlony jelenti a kenyelmet, attol tartok nem ultel meg egy normalis modern premium limuzinban sem, amiben lett volna egy szelloztetett, masszirozos komfortules."

van nekem mind2, az egyik egy nemet premium marka sportosztalyanak csucsmodellje ( mind motor mind belso felszereltseg teren ) a masik egy 38eves amerikai.

az egyikben 4 helyen tudod felfujni - leereszteni az ulesben a parnakat, hutot-futott borules, azt le sem irom hogy elektromos meg 3 memorias setting meg ilyenekek, a masikban van keresztben egy hosszu sezlony es egyszer kerestem az ongyujtom alatta es felrohogtem hogy rendes rugos mint egy igazi sezlony.

mi a kulonbseg? mindegyik kenyelmes csak mashogyan! az egyik alma, a masik korte.

visszakettopadlogaz (törölt) 2010.03.23. 06:24:33

@valakimas: azert kell leultetni mert feherek tuningoltak, mind a feketek mind a mekkak megemelik.

tipikus feher pimp:

leultetve, nagy kerek, szolid szinek - max ketszinu fenyezes, viszonylag gyari allapotban hagyott kasztni

tipikus feka pimp:

megemelve, min 22 de inkabb 26os kerek, elenk szinek es minden esetben hangos zene sub ladaval ( donky nak hivjak szlengben az ilyen kocsikat )

tipical mexicano style:

felemelve, esetleg platos ( nem suv hanem el camino ! ) min 3 fele szinu es abban kotelezo a sarga vagy a piros minimum egynek, nem tulzoan nagy kerek mind egy donkyn ) alatta vilagitos neon es ha szol a zene az csak mexicano music

szoval ha all az utcan a kocsi es pimpelve van akkor levagod kb hogy kie lehet....

kismajom2 2010.03.23. 06:45:03

mit jelképez a dobókocka ezeknél az autóknál?

drz 2010.03.23. 06:46:20

jó képek, jó kocsi!
a beömlőről csak annyit, hogy gyárilag használtak anno hasonlókat, a menetszelet megkeveri a szélvédő, és a fordított résen tényleg visszacsapja a motorháztető alá.

a régi"giccses" impala stilisztikáról meg annyit: ha ezek nem lettek volna, miről beszélgethetnénk?:)

Dr. Tom 2010.03.23. 07:15:25

@Radical_: Az is, no meg ha a 2 tonnás vasat az élmezőnyben akarná tartani az idén is, akkor komoly áldozatokat kéne hoznia az utcai használhatóság rovására.

Amanitin3 2010.03.23. 07:44:30

@mlt3:
Az első sorozatgyártott duplakuplung
a borgwarner dsg-je volt a 2003-as golf r32-ben.
A porsche csak versenyautókba épített korábban pdk-t.
Most néztem meg, hogy a koncepciója már ennek is megvolt a 2. vh előtt egy ügyes francia mérnök által. Hihetetlen.

kismajom2 2010.03.23. 08:14:23

@Tom: köszi. tehát talán szerencsét, de inkább ki tudja mit jelent. magyarul: gagyi.

Alapvető élelmiszer 2010.03.23. 08:34:33

@mlt3: Igen, olvtárs tévedett. Az amerikai autók pont nem arról szólnak, hogy precíz, meg takarékos, meg hosszú távra tervezett.

De ez nem "Amerika" hibája. Ott a gyártókat egyszerűen semmi nem kényszeríti rá a takarékos autóra (minek? 3$ egy gallom benzin?),hosszú távra (minek? amikor 1000$-ért veszel egyet egy neppertől, széthajtod, leadod bontóba), precíz összeszerelésre (minek? ha el is szarjuk, jó lesz Joe bácsinak a 500-600 hektáros ranch-ra, ahol a kutya nem zavarja vagy a Arizonában, ahol 100-200 kilométereket autózol a legkisebb emberi település nélül.

Mi meg szívatjuk magunkat a zöld/sárga/piros matricával, Matizzal parkolni a Síp utcában, meg ehhez hasonlók. Nah, más világ az.

visszakettopadlogaz (törölt) 2010.03.23. 09:04:13

@Alapvető élelmiszer: hosszu tavra... na azzal vitatkoznek. jo ismerosom ford victoriajaban ( v8 ) jelzett az olajnyomas lampa. eppen a repterre hajtott, onnan elment haza a baratnojevel ( aznapra mas problemat oldott meg ;) ) es masnap mikor beinditotta megint jelzett a piros OIL felirat, igy hat lement palo alto ba ( kb 50miles ) a baratjahoz akinek muhelye van. ott elmondta mi a szitu, a baratja le akarta engedni az olajat de jo ha par deci olaj kijott a motorbol. feltoltottek olajjal es azota ( kb 2-3honapja ) is jo az kocsi, nincs semmi baja.

en vettem egy f150est a platoja miatt mert kellett egy pickup ( szerintem ugyanaz a v8 van az enyemben is ) ez elado elmondasa szerint kb 3 eve nem volt olajcseren a kocsi, en nyaron vettem es valahogy januarig mentem meg vele kb 5000milest utanna volt olajcseren. az auto jo, majd mindennap jarok vele.

ezek az autok tartossak, ha ezek nem akkor mi??

visszakettopadlogaz (törölt) 2010.03.23. 09:07:52

jah, nemregen hallottam hogy a katonasag ( navy, marine, army, air force ) teszi ki az uzemanyag fogyasztas hatodat (!!!!) ha "rendesen" haboruznak.

ezen azert erdemes elgondolkodni...

azt eddig is tudtuk hogy a haboru karos az egeszsegre, de ennyire.... :DDD

malenykij polgar · http://mbybk.blog.hu 2010.03.23. 09:20:37

Muhaha, Minnesotaban tilos motyókat aggatni a belsö visszapillantó tükörre. ;)

malenykij polgar · http://mbybk.blog.hu 2010.03.23. 09:25:40

@Asphalt: >Ajánlanám kezdésnek a Cadillac-et (mint az autótörténelem legnagyobb újítóját.)

Erre a hírre kitört a hideg verejték a vonatkozó stuttgarti és müncheni irodaházakban a felelösök homlokán. Jövö héten már tolják is ki a múzeumokból az elmúlt 80-100 év fejlesztéseinek bizonyítékait. A terepet felszántják és behintik sóval.

Alf (törölt) 2010.03.23. 09:46:26

@Asphalt: tényeket akarok hallani! :)

Sausage 2010.03.23. 10:22:07

Az a vicc, hogy mindenki szidja a 70' nagy tepsiket, nagy motorokat, mikozben nezzuk mar meg, hogy Europa merre ment az utobbi 40 évben. Nalunk volt a Lada, Trabant, Skoda, de akar az eu-s Ford Escort...mint egy ciposdoboz, apro es gyenge motorral. Most minden 2x akkora, a teljesitmeny az egekben, es mindenki arrol papol, hogy milyen kurvajo is a dizel a nyomateka miatt es rajottunk hogy csak jo az a legkondi szeriaban.
Ja hogy az faj, az amcsik mindezt megtehettek mar a 70-es evekben, nekunk pedig mostanaig kellett ra varni?
Az 5 literes, 150 lovas autoknal valahogy hajlamosak elfelejteni az emberek, hogy 2 tonnas kasztnikat cipeltek, automatavaltoval klimaval es altalaban egy valag extraval, tovabba ott nem volt meglepo, ha valaki egy akkora lakokocsit akar vele cipelni, ami nalunk rozsadombi luxuslakas-szamba ment. Vagy vegigbaktatni 500 km-nyi sivatagon, esetleg fel a Sziklas hegysegbe. Nyomatek es tartalek nem lesz egy 1.1-s funyiroban soha, azokra a celokra olyan motorok kellenek.
Nalunk kozben arrol irt az Auto-Motor, hogy a Dacia nem is szar auto, ha a gyarbol kijovetel utan azonnal elvisszuk szervizbe es ujra osszerakatjuk, a kabelek pedig amugy is konnyen felragaszthatoak egy kis szigszalaggal. Fene az elegedettlen pógárt!

Alapvető élelmiszer 2010.03.23. 10:57:56

@visszakettopadlogaz: Az alaptézisem az volt, hogy az amerikaiaknál a hosszútávúság nem annyira szempont, mint Európában. Nálunk még a szemetet is szelektíven gyűjtetik, meg reklámozzák a BKV-t, hogy ne pöfögd tele a város levegőjét (igen, vedd meg az autót, fizesd az adót, aztán rohadjon a garázsban embertársaid miatt), stb., stb.
A tengerentúlon viszont elhasználod, kidobod és veszed a következőt. Persze gondolom ott is törekednek némi tartósságra, de nem az első 2-3 szempont között. Ellentétben pl. a szőröstalpúakkal, ahol elég volt, ha a Dacia kijött a gyárkapun, onnan már úgyis a vevő felelőssége volt.

Alf (törölt) 2010.03.23. 11:09:55

szerintem elég megnézni egy kis American Choppert a discoveryn :) és nagyon jól lejön belőle a régi építési filozófia.

A tervezés olyan kb-re van hagyva, aztán pedig am a csövön kifér, nem bonyolítanak túl nagyon semmit, nem mérnek túlságosan sokat, de annyi anyagot beleraknak egy egy motorba, amennyiből egy japán egy autót összerakna, valószínű, hogy nem lesz gyenge pontja...

Persze ez nem sorozatgyártás, de valahogy ezt a fílinget juttatják eszembe azek a tepsik.

Sausage 2010.03.23. 12:27:43

@Alapvető élelmiszer:
Ezek sztereotipiak, es pont az autok (is) kivetelek. Ha ott korulnezel, meg most is rengeteg 80-as evekbeli auto fut, pedig ok aztan tenyleg megengedhetnek maguknak, hogy lecsereljek. De minek, ha nagy, kenyelmes, van benne klima, es mukodik. Nem beszelve a szinte joval nagyobb multra es nepszerusegre szert tevo veteran/felujitos maniara.
Nalunk bezzeg kornyezettudatosan 0 szazalekra vigyel el 3 evente uj autot, a regit pedig szantsak be, gyujtsak fel, az az igazi kornyezettudatossag.
Mint a 300 lovas, kettonnas hibrid lexus, ami "csak" 1x litert fogyaszt városban. És még el is hiszi a marhaja, hogy o most milyen jo fej volt. :) Nem

romesz 2010.03.23. 14:16:52

@visszakettopadlogaz: en is adok a hosszutav temahoz.
Batyam 80ban vett egy Dodge Maxi Van-t. Nem regiben beszelgettem vele es mondta, hogy tul van 800ezer merfoldon vele es a karosszeria kicsit atlatszo mar, de ami a lenyeg az csak nem akar tonkre menni.

_mikulasbacsika_[+1] 2010.03.23. 15:13:17

Őrült magyarok...
Ha nálunk is elterjedne a felújítós mánia, gondolom 20-30 éves passat TDI-k meg Fiat multijetek rónák az utakat mi?
Mi ebben az olyan kurvára érthetetlen, hogy veszel egy 5 literes 200 lovas pushrodos őskövület nem trendi és műszakilag 50 éves motort, cseréled normálisan az olajat, beleraksz 300-500ezer mérföldet, és kurvára semmi baja nincs?
Mi a francot nem lehet ezen megérteni, hogy a nagyobb többet bír?
Aki meg a környezetért aggódik, rossz helyen keresgél, mert ezek az autók jobb helyeken 20-30 évesen kerülnek kukába, nem úgy, mint a sok manikűrös öltönyös balfasz 2-3 évente cserélt A6-os tdi-je. Vagy 2.0-ás Vectra vagy tökmindegy.
Az amerikai autók megbízhatatlan szar ócska megítélése szerény kis hazánkban nem onnan ered véletlenül, hogy nincsenek az autók karban tartva? Mert a magyar szaki az ugye híres arról, hogy mindenhez ért, nem? Szakszervizes olajcsere olaj nélkül, meg egyéb finomságok, amiket nem kéne figyelmen kívül hagyni...

Érdekes módon az összes 20-30 akárhány millás német-japán-olasz stb. autóban nem 1.6-os motor van. Akkor azok is nyilván szarok.

Dr. Tom 2010.03.23. 22:32:42

@Alapvető élelmiszer:
Kint is szelektíven gyűjtenek (de már mióta!), ha nem úgy gyűjtöd, megkúrnak érte keményen (New York, de gondolom máshol is).
Rengeteg nagyon öreg, ma is szaladgáló autót látni a tengeren túl, pedig ott egy új autó vásárlása nem igazán tétel. Valamiért mégsem cserélődött le nagyon sok régi nagyvas új plastic car-ra.

visszakettopadlogaz (törölt) 2010.03.24. 05:12:33

@Tom: a szelektiv hulladek gyujtes jo dolog.... de olcsobb 20 mexicano aki szetvalogatja egy futoszalagon mint venni az egesz varosba zold meg kek meg barna meg fekete meg piros meg hupikek trash cant meg azt annyi auto szedi is ossze...stb...stb... nem olcsobb es kornyezetvedobb 20 mekkat felvenni aztan azok majd szetcsapnak kemenyen a szemet kozott??? hmm? itt californiaban egy kisvarosban ez van.

Dr. Tom 2010.03.24. 07:34:36

@visszakettopadlogaz: Engem kérdezel? hmm? Kérdezd a New Yorki döntéshozókat.

romesz 2010.03.28. 03:15:19

@Tom: szep lassan szivarogbe itt is a szelektiv gyujtes. De egyenlore nem kotelezo, ha igy haladunk akkor a demokratak majd azt is megszavazzak es buntetni fognak szigoruan ha nem tartjuk be a szabalyokat.
süti beállítások módosítása