Tízéves a Totalcar. Hármas számú vágóhíd

  2010. március 20. - ommm Címkék: 10 eves totalcar

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Négyhengeres BMW? Ugyan már...
2015-07-30 16:22:46

...mondták nekem sokan, miután lett egy 136 lóerős E30-am. Persze hülyeség, hiszen a könnyű bódéhoz elég

Hétvége a tóparton? Belsőség-találkozó 2015!
2015-07-29 12:04:49

Öregszünk, öregszünk , más nem is jut nagyon eszembe arról, hogy immáron tizenkettedik (!) alkalommal

A trollkirály V8-cal érkezik
2015-06-22 13:58:43

Leborulok, zokogok és megadom a trollkodás brilliánsokkal díszített aranyfokozatát. Hogyan piszkíts bele egy

Szétszórjuk a VIP-jegyeket! Akár a tiéd is lehet egy!
2015-06-08 15:31:58

Úgy, ahogy az AC/DC-nek is egy igazi énekese volt és ahogy a Black Sabbath is csak Bill Warddal az igazi , úgy


Nem volt vita egy percig sem. Nem is lehetett volna, hiszen a képeket először megpillantva azonnal tudtam, hogy kiomlott belekben térdig gázolok, ha kell, de ez az autó ott lesz a standunkon. Nem volt rá szükség, akit kérdeztem, az csak bólintott. Winkler a V8 miatt, Bende az automatáért, Csikós és a többiek az elpusztíthatatlan formáért. Egyetértés.
És én? Csak.
Mert egész egyszerűen annyira geil, olyan tömény koncentrációban keni az ember pofájába a nyolcvanas évek (és ifjúkorom) minden hedonista élvezetét, a nyugati álmot, ami elérhetetlen, a Bundesliga-frizurát, a vállon átdobott, kötött fehér pulóvert, Rudolf Schenker Gibson Flying V-jét és a falra celluxozott autós plakátokat, hogy az már fáj.

És ama bizonyos mondatrész miatt, mely talán pár embernek mond itt valamit: ...árából akár nyolc Zsiguli márkájú gépkocsit is vásárolhatunk... (Itt a polcon mögöttem a forrás, de lusta vagyok kikeresni a pontos hangzást, na ki kommenteli be leghamarabb?)
A mesteri Anatole Lapin vezetésével a nem kevésbé zseniális Wolfgang Möbius kortalan formát alkotott. És ugyanúgy, mint az azonos nevű szalagon, ezen sem talál a kritikus szem kapaszkodót. A tökéletes német E-Type.

A hibátlan, pornkönig-belső pedig - elnézést kérek - de o-d-a-b-a-s-z.
Fejet hajtunk, ez a forma több, mint harmincéves. Az 1978-as Év Autója: a Porsche 928. Gratulálunk!

928 2

Még mindig nem késő, OT Expo standunkon van még helyünk bőven. A jelentkezés feltételeihez ide, vagy a jobb hasáb tetején lévő logóra kattintsanak.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr31855497

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Hammer · http://car-pencil-etc.blog.hu/ 2010.03.21. 07:55:27

jó választás. a 8 zsiga nekem is rémlik, de csak mint idézet olvastam

Gyurma73 · https://plus.google.com 2010.03.21. 08:01:14

gondolom az auto motorbab volt a szöveg talán Surányi papától.

msadmin 2010.03.21. 08:03:52

a 8 zsigás idézet a Búvár Zsbekönyvek Autós részéből van. ha kell beszkennelem itt van a polcon. bár vagy 20 éve nem vettem le..

Gyurma73 · https://plus.google.com 2010.03.21. 08:05:33

A piros belső gondolom amarikai piacra készült.Az első tipus ahol teljesen a kaszniba integrálták a lökhárítót.Gyakorlatilag nincsenek kiálló részek .De valahogy mégsem tudta felülmúlni az kkori 911 est pedig műszakilag jobb volt.

Dr. Robin Masters 2010.03.21. 08:05:45

Ez is automata, remek :-) Szép a belső, nem viseltes a bőr. Eredeti még, vagy már járt kárpitosnál?

sargarigo 2010.03.21. 08:06:04

Nem rossz,de valaki árulja el ha beültem,hogyan oldom a kéziféket?

GaspiW123 2010.03.21. 08:14:56

Igen, a 928-as örök pornó! Amúgy a váltója a 450-es Merciből jött, ha nem tévedek. Sztem az igazán brutál, a régi hátsó lámpás és ős-szövet kárpitos kivitel! De hát ugye, mindent nem lehet...

DP@i 2010.03.21. 08:16:07

Az egyetlen szép orrmotoros Porsche. Dezső kivisz a standotokra, ez meg odaragaszt engem.

DP@i 2010.03.21. 08:18:31

@sargarigo: szvsz az ajtóborítás csak a széles küszöbre takar rá, a könyöklő alá pedig be lehet nyúlni. De kiállításon meglátjuk.

Lowtyo 2010.03.21. 08:24:51

ilyen medzsón esett el tegnap este a nőm. még mindig sajog a fejem.

DP@i 2010.03.21. 08:25:22

@Gyurma73: kérdezd meg, hogy téli gumi van-e hozzá és hogy a szervizkönyv vezetett-e :D Alkudni lehet biztos.

Yaesu 2010.03.21. 08:26:49

Nem rossz.. Csak kár, hogy nem első szériás.

Dr. Robin Masters 2010.03.21. 08:28:05

@Gyurma73: Ez hivatalosan nem is került forgalomba tudtommal, a MB a Fulda-val közösen "építette", hogy tesztelhesse a gumikat, amiket nagy sebességre terveztek. Mindösszesen 1 db van belőle. Szóval ez egy kamu.

Devil2 2010.03.21. 08:28:49

@Yaesu: Szubjektív a dolog,de azerintem ez néz ki jobban, a vasalt élek az oldalán kimindottan sokat dobnak rajta. Az első generációs ez mellett egy acéltehén.

poroló 2010.03.21. 08:29:12

2 milliárdért biztosan nem vennél olyan autót, amiben 15 kilóméter van, de már " frissen szervizelt" ! :)

Dr. Robin Masters 2010.03.21. 08:29:15

@Dr. Robin Masters: Ja igen, és elvileg 8 millió $-t ért. Mondjuk az érdekelne, hogy Kárpát utcai-e? :-D

P928 2010.03.21. 08:38:25

@Gyurma73: Szia, tudomásom szerint európai piacra készült, bár elég ritka valóban.

Leadfoot 2010.03.21. 08:43:58

Porsche kell a standra, ez egyértelmű. Ez meg talán a kedvenc Porschém (ortodox "hathengeres" porkésok el szoktak ájulni ettől a mondattól).

Grigorij 2010.03.21. 08:44:02

Én ezt a Porschet szeretem a lagjobban, pontosabban CSAK EZT szeretem...
2004 körül majdnem vettem egyet...

dpet 2010.03.21. 08:44:49

@Gyurma73:
Maybachból tényleg csak egy van, viszont a Stola megvette a terveket és egyedi darabokat gyárt megrendelésre, kisebb módosításokkal (pl egy idióta solyóm vagy sas van az autó orrán ami elég gagyi ebben a kategóriában...), de ettől függetlenül a hírdetés sztem kamu :)

sunblind 2010.03.21. 08:45:34

:D Tényleg! Énis emlékszem erre a nyolc zsigulis dologra! Csak a forrás van édesanyámnál

P928 2010.03.21. 08:47:46

@Dr. Robin Masters: Szia, mindene eredeti, sose volt kárpitosnál. Viszont 7 éve, amikor vettem, akkor is nagyon szépen ápolt volt, és azóta is havonta kezelem. Látni fogjátok, közelről, kissé használt mindene, apró használati nyomok itt-ott, ez egy megőrzött darab, nem volt még felújítva.

Köszönöm a TC-nek a beválasztást:)

(Baromi jó érzés, hogy ennyire értékelitek...)

sajtkedvelő 2010.03.21. 08:48:21

Volt nekem egy ilyen S4-em, valamikor, 20 évvel ezelőtt.....
Ha jól emlékszem valami 4 milláért vettem használtan - akkot ez egy 80 m2-es budai lakás ára volt..... Vagy 17 db Lada....
Akkor 240e volt egy új Szamara, és 2 M körül kaptál új, telioldalas 124-est...
Azok voltak a szép idők...
Nem volt még autóhitel, lakáshitel...
10 Ft volt a fűtőolaj.....40 Ft a 98-as...mondom NEGYVEN FORINT!!!! A taxisblokád után meg 62.....

P928 2010.03.21. 08:56:19

@GaspiW123: Szia, nem tévedés, a 450-es korabeli Mercedes automata váltója van alatta, egy helyen a Mercedes embléma is látszik:) 4 sebességes, de ha nem teljes gázzal indulsz, akkor eleve a 2.-ból rajtol, tehát 3 fokozattal elviszi az autót... 430 NM max. nyomaték, és 1.000-es fordulaton vagy 330 NM eleve adott:) Ez a V8.

Grigorij 2010.03.21. 08:56:32

Viszont van egy elég komoly műszaki tévedés a köztudatban, amit sajnos már itt, a TC-n is elő-előfordul!

Mi az, hogy FRONTMOTOROS (ORRMOTOROS)? Miaz, hogy középmotoros? Mi az, hogy farmotoros?

Én még úgy tanultam, hogy a motorelhelyezés definíciója NEM az, hogy a vezetőülés előtt vagy mögött van a motor!
Szerintem a két tengelyhez képesti beépítést jelenti.
A félreértést az jelentheti, hogy az orrmotoros járművek 99,99999%-nál a motor az első tengely előtt vagy a tengelyen van beszerelve és ha hátsókerék hajtású, akkor hátul a difi van. Tehát első tengely előtt/felett motor/kuplung/váltó, míg hátul a difi.
A farmotor/középmotor kérdésben is az dönt, hogy a motor a hátsó tengely mögött vagy előtt található-e?

Van azonban pár autó, melynél eredeti megoldást alkalmaztak, ez pedig a Porsche 928-as és a Corvette, melyeknél a komplett motort (gyakorlatilag csak a hűtő van az első tengely magasságában) a első tengely MÖGÉ építették be, míg a hátsó tengely ELÉ került a váltó meg a hátsó elé (transaxle hajtás), így remek a súlyeloszlás, hiszen MINDEN a tengelyek közé került.
(Hasonló hajtású Alfetta, 75, 90 Alfa Romeoknál ez az elv nem teljesül, mert ott a motor klasszikus beépítésű, igaz azoknál meg a kluplung is hátrakerült...)

Szóval úgy gondolom, hogy ha már készült egy-két ennyire eredeti kialakítású UTCAI autó, akkor érdemes lenne ezt kiemelni, és nem összemosni a többivel.)

(pár napja olvastam itt, hogy az új Corvette esetleg KÖZÉPMOTOROS lesz... Mihez képest?)

DP@i 2010.03.21. 09:06:52

@P928: Na pont az ilyen "megvigyázott" autó üti ki sokunknál a biztosítékot. Az egy dolog, hogy egy lepukkant vasat lehet restaurálni, de egy eredetit évtizedekig megóvni, na az az igazi aranyérmes!
ommm! Osz't nem lesz szavazás a kiállított jungok között? Látogatók leadhatnának voksot és a dicső tulaj megkaphatná a 10 éves TC fődíjját. Mondjuk nemtudommit. :D

nagyonnagyon 2010.03.21. 09:08:49

üt, szimpi egyébként ez hogy összeszedtek pár olyan járgányt ahol egy bizonyos időpillanatra majd minden összeállt valami egésszé :)
passzol hozzátok na..

evil. 2010.03.21. 09:12:22

Húú, hát nagyon jól néz ki:) gratulálok hozzá!

Gyurma73 · https://plus.google.com 2010.03.21. 09:12:34

@Grigorij:
hát a köznyelvben minden orrmotoros aminek elöl van a motorja.
Középmotorost nem erre szokták használni,épp azért hogy megkülönböztessék az igazi farmotorostól.A farmotoros és a középmotorosnál azért lényegesen nagyobb a különbség műszakilag mint az orrmotorosoknál ahol centiken múlhat hogy "középmotoros" vagy orrmotoros.
A tura BMW-k nél a motor hátrébb van tolva úgyhogy belóg az utastérbe pont a kiegyegyensúlyozottság miatt.Na ott pl ezért olyan jók pl az Sudikkal szemben.

von Tom 2010.03.21. 09:12:44

Ja, wunderbar...so ist ein Wagen.

tibiketibike 2010.03.21. 09:13:32

Még Tony Montana is ilyennel nyomta, bár az első szériás volt és radart is kért:)
A fődíj legyen a Totalcar logos rapes nyakbavalós medál, vagy logos pizzatányér:)

Hurri Kán 2010.03.21. 09:17:05

Az idézet a Kolibri könyvek Autók 2. című könyvéből van.

mbx porsche · http://matchboxmemories.hu 2010.03.21. 09:19:29

@P928: Nagyon szép autó, gratulálok hozzá. Csak a kárpit színéért kár nagyon :(

GYUSZI BACSl · http://special.blog.hu 2010.03.21. 09:24:09

ez a kocsi szép

maga a pld is, meg a 928 általában is

volt szerencsém ezeket árusítani 1991-től és azt kell mondjam, hogy a Lada-Wartburg_Dacia korszak után 5 perccel ilyennel menni annak idején az nagyon menő volt (:

ennél az autónál, mikor kilősz a pirosnál, először olyan 160 felé van időd ránézni az órára, addig csak szuszogsz nagyokat ((:

ja és az ár, valaki itt írta a benzin árát, a 911 Carrera 6.970.000 Ft volt 1991-ben alapáron

GYUSZI BACSl · http://special.blog.hu 2010.03.21. 09:25:46

@pman: szerintem meg az a legjobb benne pont

redriot77 2010.03.21. 09:27:50

@DP@i: üzembentartóira el lehet hozni vajon? :)

kuki123 2010.03.21. 09:31:19

IDÉZET!

Ennek a csúcsmodelnek az ára is a "csúcsok" közelében volt, ugyanis csaknem 80 ezer márkáért-enyibe került a kényelmes sportkocsi-majdnem 9 Lasa 1300-ast lehetett venni.

mit nyertem? :D

Rocko- 2010.03.21. 09:32:15

"...árából akár nyolc Zsiguli márkájú gépkocsit is vásárolhatunk..."
akkor miért venne bárki is ilyet? :DDD

@Gyurma73: és azt: hogyan jött össze a 15 km és miért 200 kg a megengedhető össztömeg? :)
de akkor úgy látszik nem csak én találtam meg.

Leadfoot 2010.03.21. 09:43:51

@triumphator: Ó igen, a kolibri-könyvek.

klarky · http://kreport.blog.hu/ 2010.03.21. 09:47:09

@GYUSZI BACSI: Én arra emlékszem,h rendszerváltás környékén egy ezüst színű, 5-ös BMW a Neményinél (ha jól rémlik Budán volt egy nagy szalonjuk, ma valami irodaház) 2.657.000 HUF volt.

Csak álltam a kirakat előtt és nyomtam az orrom az üveghez. A szomorú az, egy ilyen autó ugyanúgy elérhetetlen álom mai is - 20 év elteltével - mint akkor... 8-(((

sunblind 2010.03.21. 09:47:29

8 az. Majdnem lada nem lada. :)
Miazhogy Kolibri könyvek. Nem Búvár Zsebkönyvek? Vagy csak baziöreg vagyok?

PORSCHEFan 2010.03.21. 09:54:48

Hát igen azért 1 porsche nélkül nem lett volna az igazi.30 éves forma de még mindig időtálló és utána fordulnak az utcán.
Respect a tulajnak, gyönyörű!

(F)ordító · http://aztirjaa.blogspot.hu/ 2010.03.21. 09:55:12

@sunblind:

még régebben delfin volt, aztán az ősrobbanás után pár évvel már kolibriként adták ki ezeket a kis könyveket. gyermekeim miatt ismét naprakész vagyok belőlük. ez a kocsi az "Autók 2." címűben látható.

Krisi 2010.03.21. 10:06:20

nem sokat változott azóta a világ: használtautó.hu-n 1 és 3 millió között vannak a 928-asok állapottól függően, a Ladák meg 100-300 ezer közt mozognak szintén, szóval az arányok maradtak :)

Gyurma73 · https://plus.google.com 2010.03.21. 10:13:08

lehet hogy én emléxem rosszul de akkoriban egy lada kb 80 ezer forint volt.1980 ban kb.640 ezer lett volna csak egy porsche 928 as????
egy kicsit kevésnek tünik nekem.de még az 1300 as zsiga is 90 ezer forint volt.
vagy máshonnann nézve 10 ezer márka lett volna egy lada???? ne már !!!!!

Rocko- 2010.03.21. 10:15:37

@GaspiW123: a motorja meg Audiból, muha. :)

@poroló: visszatekerték. :))))

@TéeSzElnök: és ha eladják akkor az új tulajnak is kötelező lesz kivinnie OT Expora? :)))

Rocko- 2010.03.21. 10:16:54

@Krisi: @Gyurma73:
jaja, ezt akartam mondani, h a Lada a legjobban értéktartó dolog. 20 éve is, most is ~50 ezer forint az ára. :)

Gyurma73 · https://plus.google.com 2010.03.21. 10:21:07

@Rocko-: dea lada akkoriban újonnan volt 80-90ezer forint!!!!

Ratnet 2010.03.21. 10:26:07

Ez az autó is találat.
De egy csöppet nem nagy rá az a felni? Valahogy nem 'kerek' az összkép vele.

Rocko- 2010.03.21. 10:30:55

@Gyurma73: akkor 80, ezen nem veszünk össze. :)

deak.atti 2010.03.21. 10:37:32

@Gyurma73:

Üdv!

Nem létezik. 80 ezer forint volt a 2101-es Zsiguli 1972-ben, mikor az elsőket, még IK-s rendszámmal forgalomba helyezték. 1980 körül már bőven 100 ezer forint felett volt az ára. Emlékszem, a Martinelli téren volt a parkolóház alatt a Merkur-szalon, és 1982-83 környékén a króm-lökhárítós Wartburgok voltak 108 ezer forintra kitéve. A Lada akkor lehetett 110-120 ezer forint.

ommm: épp most olvastam a napokban, hogy feloszlik a Scorpions ... :o( Az megvan, hogy először Rudi Schenker volt az énekes, Klaus Meine meg a gitáros? Csak aztán kiderült, hogy Meine jobb énekes , mint Schenker, így váltottak a poszton. :o)

DA

Hurri Kán 2010.03.21. 10:37:59

@sunblind: alapvetően Búvár zsebkönyvek, de egy része Kolibri könyvekként jelent meg (a Rolls- Bentley analógiájára, ugyanazon soron készültek ugye a kocsik különböző emblémával),a komplett sorozat ott figyel a polcomon!

Nesebar 2010.03.21. 10:38:18

Van kiállása a "srácnak"...
Ide illik ez a szám, különösen a kocsira érvényes, igaz?
www.youtube.com/watch?v=-YNUu7w-WpU

mlt3 (törölt) 2010.03.21. 10:50:23

@TéeSzElnök: 3.25 milliot senki nem fog adni egy orrmotoros kockaporscheert (v8 ide vagy oda), meg akkor sem, ha szemelyesen Jürgen Klinsmann segglenyomata tekintheto meg a vezetoulesen.

Mondjuk a 928asok eladhatatlansagi rekordjat szerintem ez a foszer tartja:
www.hasznaltauto.hu/auto/porsche/928/porsche_928_s4_strosek_min._1.8_milla_kp-2889495
Ez mi penzt belesullyeszthetett az autoba, es megis mekkora fos lett a vegeredmeny. Az eletben el nem adja.

deak.atti 2010.03.21. 10:57:26

@deak.atti:

... na,feltúrtam az 1982-es AM-évfolyamot. Abban találtam utoljára éves összefoglalót az új autók árairól. Ezek szerint 1982-ben a Lada-típusok az alábbi összegekbe kerültek:

-Lada 1200 (2101): 103.000 forint
-Lada 1200 K (2102): 113.000 forint
-Lada 1300 (21011): 112.000 forint
-Lada 1500 (2103): 124.000 forint
-Lada 1600 (2106): 137 ezer forint

Wartburg:

-Wartburg 353: 95.000 forint
-Wartburg 353 dL: 100.000 forint
-Wartburg 353 tolótetős: 98.000 forint
-Wartburg 353 dL tolótetős: 104.000 forint
- Wartburg Tourist: 107.000 forint

Skoda:

-Skoda 120: 92.000 forint
-Skoda 120 GLS: 119.000 forint
-Skoda 105: 87.000 forint

Csak összehasonlításképpen írtam ezeket.

Ja,és az emberek átlagban 3000-5000 forint közt kerestek havonta (!).

DA

uglykid 2010.03.21. 10:58:28

Szép ótó, bár sz.tem lakkfeketében sokkal nagyobbat mutat!
'89 környékén utaztam a hátsó ülésében a 190cm-el!Olyan szívesen szorongtam ott, hogy a világ végéig mentem volna vele, ha vittek volna.
Persze nem az anyagok, formák, színek voltak marasztalóak /az is bordóbelű volt/ hanem a bársonyosan "bubogó" V8!!!
Az alu karosszéria is hálás darab!
Erről terjedt az a szleng, hogy ha elszakad a vezérműszíjj rögtön haza is lehet vontatni vele a járgányt, mivel olyan hosszúra sikeredett!!!

ommm 2010.03.21. 11:01:16

@Grigorij: Ezt leginkább orrközépmotorosnak mondanám. Ha jól látom az első tengely mögött van a motor. Ellentéte a farközépmotorosság, min pl. a T613 :)

Seca81 2010.03.21. 11:04:47

@mlt3: Haha, ezért a zöld szörnyért talán egy éve még 4 misit kért az ürge! Mostani árának a feléért, forgalomba helyezve, friss műszakival sztem elmenne...
Bár a boyracerek nem 5 literes v8-ra vágynak, az tuti...
Minél tovább van nála, annál nagyobb szopás.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2010.03.21. 11:11:59

@deak.atti: az nem olyan nagy különbség mondjuk itt 1978 ról vabn szó , de a 100 ezer forint sem olyan sok hog y csak 8 szor annyi legyen a porsche.

Illetékbélyeges elvtárs 2010.03.21. 11:17:00

ilyen matchboxom volt:
corvette1984.freewebtools.com/Misc/928Porsche.jpg
Talan emiatt csak ezzel a hatso lampaval tetszik nekem a 928-as, a cikkben szereploevel egyaltalan nem.

Nesebar 2010.03.21. 11:22:08

@deak.atti: Köszi az adatokat, érdekes számok. Apámnak egy 1980-as évjáratú Waresza volt, 353 dL tolótetős változat, piros színben, ezeröcsi műszerfallal, elöl négyzet alakú Hella ködlámpákkal és most kapaszkodjatok, padlóváltóval!!! Át lett alakítva, talán 2 ilyen volt anno az országban. Nagyon ment, imádtam, egy régi Pioneer rádiósmagnó volt benne, azon hallgattuk mindig a meccseket hazafelé a Kossuthon, micsoda idők voltak...
Sajnos kép nincs róla...

ommm 2010.03.21. 11:38:29

@mlt3: Hű, emlékszem, a stuttgarti látogatásokból mindig egy nagy rakás Bild és AMS lett, akkor még nem volt káeurópai mutációjuk. Ott láttam először Strosek 28-at. Érdekes, viszont a hasonló nevű Lotecről már rég nem hallottam.

clubman 2010.03.21. 11:39:19

@TéeSzElnök:
És kecskeméti. Elég sokat vagyok az utcán, de még egyszer sem láttam. Lehet, hogy tényleg keveset használja.

mlt3 (törölt) 2010.03.21. 11:39:54

@Grigorij: Nem akarok tul nagy ujdonsagot mondani, de minden sportosabb orrmotoros modellnel arra torekednek a gyartok, hogy minel hatrebb legyen tolva a motor, es meglegyen az 50:50es tengelyterheles. Ennyi erovel pl az osszes mai BMW kozepmotoros :)

Koci1981 2010.03.21. 11:56:06

tegnap láttam aszentendrein. gyönyörű darab

dinan333 2010.03.21. 11:56:26

@mlt3: Az eredeti Strosektol sem dobom el az agyam de ez a zold valami szornyu.
Hirbol sem ismeri a szimmetriat a "bodykit"...

yeti 2010.03.21. 12:06:42

@deak.atti: Az IK rendszámú zsigulik 1971-ben jöttek.Ilyenem van.8 Porschéért nem adnám:)

florentino 2010.03.21. 12:10:08

egy alkalommal kerültem közel 928-ashoz, azóta valahogy a többi gép, legyen az akármilyen modern és drága, számomra komédia. milyen kár, hogy lélekért nem eladó, azt gondolkodás nélkül odaadnám érte.

Wonder Deer Hunter 2010.03.21. 12:19:03

Gyönyörű a vas! Ezt már nem csak szagolgatnám, mint pl. a szitröent, hanem dugmám is mint a biciklit... :-)

MT21013 2010.03.21. 12:32:57

Így van, ahogy írja a szerző. A 80-as évek egyik ikonja volt számomra is gyerekként a 928-as. Egyszer egy balatoni úttörőtáborozáskor láttunk egy feketét a parkolóban, nem is mentünk fürödni, csak bámultuk és vártuk, hogy meghallhassuk a hangját. Ó de rég is volt...

mlt3 (törölt) 2010.03.21. 12:38:23

@ommm: Nem rossz az AutoBild.hu, bar erdemes lenne frissiteni, mert az osszes hir 2009es.

www.autobild.hu/cikk/autok-a-fold-alatt-%E2%80%93-a-napolyi-katakombak-titkai-3827

feroka72 2010.03.21. 12:38:25

Egyébként 2-3 milláért már kapni, de tudni kell , hogy ezt amerikai piacra szánták tehát a fogyasztása 15-25 liter/átlag .Mondjuk hogy 340 LE alap modell esetébe a Ferrari testa rosa sem tudja felvenni a versenyt pedig az újabb modell.

ommm 2010.03.21. 12:48:36

@mlt3: Még emlékszem, mikor a német teljesen más formátumban jelent meg, alig lehetett az ágyban lapozgatni.

khaleeji 2010.03.21. 12:48:57

az öreg porschékkal egy baj van csak,az, hogy aranyáron lehet hozzá az alkatrészeket beszerezni , utángyártott a kis széria miatt nincs, de bontottat is lehetetlen találni az ilyen ritka autókhoz.

tehát csak gyári új alkatrész van, annak ára pedig arányban áll az új porsckék árával, azaz ha bármi beszarik ,milliós tételekben kell gondolkodnunk.

csorsza 2010.03.21. 12:55:44

@yeti: Így van, nekünk IP-s volt az első, akkor jött, amikor születtem :)

És egy matávos kezdőfizetés 1990 körül volt 3000 Ft

nem kéne... 2010.03.21. 13:07:20

@yeti:

hmm, egész felismerhető vagy ezen az avataron.
:))))

Humphrey 2010.03.21. 13:11:31

javaslat a 4.nek: láttátok az SEC-t a jelentkezők között? álomszép...

P928 2010.03.21. 13:14:47

Sziasztok! Köszönöm az elismerő szavakat. A kocsi Kecskeméten van, azért nem látta a Kolléga, mert nem használom a városban. (De ha látni szeretnéd, írj ide, és kigurulok:) Évente 1.000 km alatt fut, azt is közúton, pár km-ért be se indítom.

Egyébként eddig valóban meg volt hirdetve, de már levettem, azt hiszem így sportszerű. És akkor tuti, hogy én viszem a kiállításra:)

Pajkos kisdömper 2010.03.21. 13:15:36

Tudom hogy torkig vagytok a citroenekkel,de végre sikerült ma lefotóznom az egyik Bx-emet.Fogyasszátok egészséggel:)):
kuksi16v.multiply.com/photos/album/2/Citroen_Bx_16v

Tie · http://polisztirol.blog.hu 2010.03.21. 13:17:27

@ommm: Akkor a Range is orrközépmotoros. A blokk első 10 centije van az első híd fölött, a többi meg mögötte. :)

Dr. Robin Masters 2010.03.21. 13:24:40

@mlt3: A zöld Porsche még hagyján, de ez a Calibra! Pedig régen úgy szerettem volna egyet. Ahol lakom, itt az egyik közeli utcában volt egy fekete, kis szolid optikai tuninggal, látszott rajta, hogy megkímélt darab volt. Vélhetően el lett adva, mert már pár éve nem látom ott, se a városban.

Dennis01 2010.03.21. 13:25:13

@P928: Ne is add el, ugyis megbannad.. :)

Ottopappa 2010.03.21. 13:27:29

@Tie: Kb 1 hete hétfőn (?) láthattalak téged itt Szegeden egy fehér Range Roverben??? Full úgy nézett ki a csávó, mint te, és még a kocsi is stimmelt.

P928 2010.03.21. 13:28:29

@binrashid: Szia, hozzáértő Szerviz kell mögé, nem akarok reklámot, de az enyémet több, mint 10 éve ugyanazok javítják. A megoldás az, ha bármi apróság adódik, azonnal lépni kell, akkor horror nélkül karbantartható. Ha nem így csinálja valaki, akkor beüthetnek a sokszázezres tételek.

A másik a TMK: 20 éves korában a Szerviz javaslatára minden cső (víz, klíma, szervo stb.), tömítés, szíj, minden olaj, szűrő cserélve lett. 600-at fizettem úgy, hogy nem volt látható baja a kocsinak. Amikor meg levették a csöveket és megmutatták... az idő megette őket, darabokban jött le minden. Na ha ez nem lett volna, és pl. megfőzöm a motort, akkor lehetett volna fizetni 1,5 millát, és sose lett volna az eredeti. Műszakilag se, meg érzésre se.

Tie · http://polisztirol.blog.hu 2010.03.21. 13:28:34

@Ottopappa: Biztosan nem, tavaly jártam utoljára Szegeden, és fehér Range-em se vót sose. De lesz! :)

Sir Kolompár Obama 2010.03.21. 13:29:13

Végrá eggy autjo tezstvíreím

P928 2010.03.21. 13:29:49

@Dennis01: Igen, ez egyre valószínűbb :-)

w124 2010.03.21. 13:35:55

A citromsárga SLC nem jön?

aszteccikmondani 2010.03.21. 13:49:06

@deak.atti:

"Ja,és az emberek átlagban 3000-5000 forint közt kerestek havonta (!)."

A felkiáltójeledre reagálnék (nem tudom milyen értelemben írtad oda).

Egy kicsit számolgattam, és nekem az jött ki, hogy nemigen változott ez alapján az életszínvonalunk... Mondhatni kb. ugyanannyi év alatt jön össze ma egy új autó, mint 1982-ben. Persze nagyon gagyi a számítás, mert a többi termék árát, és az inflációt nem vettem figyelembe.

Új alap Zsiga 103 000 Ft. Fizu legyen 4000. Tehát 25,75 hónapnyi fizetés a kocsi.

Ma: 1.2 es Opel Corsa legyen. Teljesítmény kb megfelel, méret kicsit nagyobb, azóta felhíztak rendesen az autók. Ár kb 3 100 000 Ft. Fizetés: na ez a nagy kérdés, h. mi felel meg az akkori 4000-nek (ehhez várok hozzászólást, mert érdekelne). Legyen nettó 140 000. Ebből 22,14 hónap adódik.

Nem egy nagy különbség...

kuki123 2010.03.21. 13:54:51

@aszteccikmondani: már én számoltam hasonlót...elkeserítő az eredmény
és a nettó 140 már egész jó fizetés

ha trabantal számolsz akkor meg kb egy 2 millás kocsibval kell számolni...annyi az előny hogy most legalább van használt auto ami még nagyjából egyben van...akkor viszont ami használt volt azt szó szerint kellett érteni...roncs

deak.atti 2010.03.21. 14:12:41

@Gyurma73:

Üdv!

Megnéztem. Oké, nyertél. Hadd ne írjam le tételesen,de a Lada fenti 4 típusa (mínusz az 1600-as) 80.800 és 98.700 forint közt volt kapható. Wartburg: 68.700 - 87.500 forint.

DA

Dennis01 2010.03.21. 14:17:14

@P928: Amugy gratula a kocsidhoz, gyonyoru darab. Olvastam a cikkben, hogy telen szonyegen all a radiator mellett. Nem is rossz elet egy kocsinak, de ez ahogy ki nez, bizony megerdemli.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2010.03.21. 14:24:28

@aszteccikmondani:
csak akkor nem volt szja meg ilyen mértékű rezsi a megélhetés sokkal olcsóbb volt.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.03.21. 14:31:58

Egy ilyet inkább a ház előtt látnék! Bár megfelelne a 924 is, de ilyen állapotban minimum :)

ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.03.21. 14:33:13

@aszteccikmondani: A különbség annyi, hogy a Corsára egy lámpa a fél vagyonodba kerül, és a Corsa csomagtartójába mikor fér el annyi int egy Zsiga szedánéba :D

sunblind 2010.03.21. 14:44:55

@triumphator:

@gyvy:

... na köszönöm. Már érdemes volt ma felkelni.

Zsolti a Beka 2010.03.21. 15:43:13

Sziasztok,

az auto szep, de egy alapos belso kozmetikan meg at kene esnie, hogy meg szebb legyen.

Zsolti a Beka

Bambano 2010.03.21. 16:06:13

@Gyurma73: más oldalakon levő hírek szerint ennek a szekérnek az ára 8 millió dollár. Ennyiért, ami ide ki van írva, igazán jutányos vétel, az ára reális, azt nem hiszem, hogy valóban el is akarja adni valaki.

Ottopappa 2010.03.21. 16:37:24

@deak.atti: Mondom én, hogy a Lada egy értéktartó autó. Pont 125 ezer volt az 1500-ösöm is most... :) Tartja az árát, na. Egyébként, ha már szóba került: 1 hete vettem. Faszán működik, jó a fogyija, szépek a gyertyák, jó a gyújtás, új légszűrő és olaj. De! Teljesen betolt szivatóval egyenetlen az alapjárat, 800 - 1000 közt random ugrál... Döntöttem a benzinhez karbitisztítót, tankoltam egy kis E85-öt (szigorúan benzinszűrőt beiktatva)4:1 arányban a sima benya javára, hogy tisztítsa a rendszert, állítottam alapjáratot, de semmi, ugyanúgy egyenetlen az alapjárat. Mi lehet a gond?

Ottopappa 2010.03.21. 16:40:19

@Tie: Okés. Ja, az egyel fentebbi kérdésem neked is szól, ti okosabbak vagytok, hátha tudtok valamit. Én a karburátorra gyanakszom, de azon belül passz...

RonJeremy 2010.03.21. 17:12:04

Yes, this is my car :-)

fogash 2010.03.21. 17:22:07

@aszteccikmondani: hát, vidéken, gyári melósként a bruttó 140 inkább realitás, mint a netto 140... :(

Jabozeo 2010.03.21. 17:49:40

nekem is volt egy ilyen amikor 6 eves voltam (matchbox) Akkoriban sokat hasznaltam :-)

Dennis01 2010.03.21. 18:42:53

@Jabozeo: Ez a jo a Matchboxokban: mehetsz, amennyit akarsz es a benzinkoltseg 0.. :DD

McK (törölt) 2010.03.21. 18:43:34

Az ilyen ingadozás karbi gond,de inkább kopásból eredő falls levegő probléma.

Dennis01 2010.03.21. 18:57:09

@Ottopappa: En a helyedben megneznem a karbi tomiteseit, mert ahogy McK irta, ez fals levego is lehet. Aztan ha mar ott matatok, kitisztitanam a karbi fuvokait. Artani nem arthat.

KuKori · http://ireland.blog.hu 2010.03.21. 18:58:02

Finom darab, eddig ez a bejövős! Így megóvni az állagát ennyi év alatt, le a kalappal. Instant GET.

dr.oid 2010.03.21. 19:18:31

Gyerekkoromban nekem a 928 volt a ZAUTÓ. A békacápa orr kuriózum, a segge gyönyörűséges mint egy jóféle sztriptíztáncosnőé és a kifinomult germán V8 gurgulázása...leírhatatlan öröm volt látni-hallani élőben egy példányt. Mintha a Miami Viceban is repesztettek volna vele a bűnözők a rózsaszín Armani öltönyükben és Sunny Crocket egy Ferrari Daytonával üldözte bilikék dizájncuccban...

Ottopappa 2010.03.21. 19:23:02

Köszi srácok! Akkor ez karburátoros lesz, mert azt már egyedül nem merem szétszedni. Tud valaki egy jót Szegeden vagy a környékén?

Suttora 2010.03.21. 19:38:40

@Dennis01: Sőt, nem is romlik el, nincsenek elektromos galibák :D

P928 2010.03.21. 20:17:46

@KuKori: Szia, az én érdemem csak az elmúlt 7 év, előtte 16 évig másik két tulaj gondozta ilyen szépen. Voltaképp csak szinten tartottam, de úgy "könnyű" volt, hogy csak 7e km-t mentem vele ennyi idő alatt. Esőben soha sem közlekedett, télen pláne nem, koszosan nem állt vissza a garázsba, nyáron a bogármaradványok nem sültek rá. Egy T@flon tartalmú samponnal s.k. mosom, nem polírozás miatt csillog. Megkapta a szervizt (olaj, szűrők, ékszíjak), akkor is, ha az adott évben csak 500 km-t futott. Ennyi:)

zalkapone 2010.03.21. 20:24:56

Ezazezazezazezaz! Az egyetlen Porsche, ami kéne! Már alig várom a személyes találkozást!

pink75 2010.03.21. 20:32:40

és ezt a motort még autóba is tették:
www.kktt.de/mako_granada.htm

Greg36 2010.03.21. 20:35:50

Hmm, szerintem nem nyolc, hanem kilenc zsiguli.
Pontosabban a Kolibri könyvek 1986-os Móra kiadásában így szól a 12. oldalon:
"Ennek a csúcsmodellnek az ára is a "csúcsok" közelében volt, ugyanis csaknem 80 ezer márkáért - ennyibe került a kényelmes sportkocsi - majdnem 9 Lada 1300-ast lehetett venni."
Nekem meg maradt könyvben :(

pink75 2010.03.21. 20:36:12

na, még egyszer vagy már itt is cenzúra van?
szóval ezt a motort még autóba is tették, íme bizonyságul:
www.kktt.de/mako_granada.htm

pipi1 2010.03.21. 20:41:31

Nagyon örülök hogy így kerestek autókat!Minden nap nézem és várom, hogy mikor jön egy új darab!Gyönyörű eddig mind három és a csillagos márka ellenére eddig mind három közel áll hozzám is!Csodálatosak!

Dennis01 2010.03.21. 20:51:20

@Suttora: Nem szolhatok semmit, ket honap uzemkeptelenseg utan eletre keltek a kodlampaim... :DDD

@pink75: Mmm, Granada. A fateromnak volt egy aranyszinu peldany a 2.0 V6-os motorral. Nagyon tetszett..

Anyádlóháton 2010.03.21. 21:18:10

Valóban szép darab. Gratulálok mind a három tulajnak, hogy gondos gazda módjára vigyázták ezt az autót!
Ma délelőtt én és a nejem, egy nagy bevásárló központ parkolójában pakoltuk be a cuccost a kocsi csomagtartójába. Én egy kicsit megálltam a pakolással és füleltem. A feleségem rám szólt: Mit látsz? Mondom semmit, csak hallom! Kérdi: Mit? Mondom: Véé nyóc! Összetéveszthetetlen! Zene a fülnek.

29 Palms 2010.03.21. 21:35:10

P928,

Egy csere? 8 darab '86-os Lada, és viszem a Porschét. :)

Bontószökevény 2010.03.21. 21:36:03

@sunblind: A Búvár zsebkönyvben növények, állatok voltak, a "tárgyak" pl. autók, repülők, köcsögök, stb. pedig a Kolibri zsebkönyvekben! :)

Bontószökevény 2010.03.21. 21:41:07

A luxusadó meg régen agyonbaszta hogy egy átlagember egy ilyen hajdani szuperautót birtokoljon!:( Ami most is szuper, de máshogy! :)

Bontószökevény 2010.03.21. 21:42:35

Már egy öreg Audi 200 quattro is luxus....:(

Dennis01 2010.03.21. 21:49:09

@Bontószökevény: Magyarisztan, ahogy senki se szereti... :(

romesz 2010.03.21. 21:53:18

mindig jo latni, ha egy auto ennyi idosen is olyan mintha nem regen kerult volna ki a gyarbol

romesz 2010.03.21. 21:59:10

anno volt egy-ket okos baratom akik lebeszeltek rola, persze most mar banom egy kicsit, hogy soha nem vettem egyet

súllyospestisertés 2010.03.21. 22:12:03

Mennyünk amerigába lakni,ott 1 kiló kenyér áráért kapsz porsét,és lukszusz adó sincs.

Dennis01 2010.03.21. 22:12:37

@romesz: Az lenne jo, ha ilyen autokat latnek kijonni a gyarbol, nem a mai agyondizajnolt sz.rokat...

KuKori · http://ireland.blog.hu 2010.03.22. 00:36:05

@Dennis01: ...tejfölösdoboz újrahasznosítással készült belsővel és élettartam tervezett egyéb alkatrészekkel :(

KuKori · http://ireland.blog.hu 2010.03.22. 00:38:38

@P928: Na, hát akkor nem csak az előző gazda érdeme :) Én is minden héten megadom a mosást-vaxot-belső tisztítást (bár utóbbi pár perc, mert eleve nem koszolom össze) a gépnek, bár "csak" 11 éves, mégis mindenki fiatalítja :) Gratula a gyönyörű géphez, vigyázz rá, ahogy eddig és leld sok örömödet még benne!

Karpathy · http://artofmax.com/ 2010.03.22. 01:18:25

Csatlakozom illetékbélyeges elvtár hozzászólásához, amennyiben ezzel a lámpával a tökéletes:
jalopnik.com/265926/porsche-928
Ez nem arról szól, hogy ne gratulálnék a gazdinak, csoda lehet a masina birtoklása.
Az egyetlen Porsche, amire valaha rákívántam. Nem érzem kicsit sem Bundesliga-frizurás autónak, sőt. A bukólámpája pedig a világ legőszintébb, legrondább, azaz legszebb bukólámpája, amit ember valaha csinált, beleértve az Opel GT kézzel-hosszában forgatós izéjét is. Szerintem a digók öngyilkos gondolatoktól sápadtan keringtek a Tiberius hídjain, mikor először meglátták, pedig gyermekien gagyi és egyben tökéletes dizájnban ők a császárok.
Illetve pápák.

Szóval szép a gép.

madsam 2010.03.22. 12:35:42

jobban néz ki mint egy mai porsche.

nekem azok nem tetszenek, unalmasak.

De ez. Ez maga a tökéleteség. Istenem de jó lenne egy ilyen!

merkadam 2010.03.22. 13:22:13

"Winkler a V8 miatt, Bende az automatáért, Csikós és a többiek az elpusztíthatatlan formáért."

Automata... Ráadásul sportautóban... Hát gratulálok! Ez a Bende gyerek minden autó menetteljesítményét, fogyasztását, és főleg vezetési élményét szereti mániákusan tönkrevágni, vagy csak ennyire mínuszos a vezetési tudása?

JmOS 2010.03.22. 13:29:39

Az autó tényleg gyönyörű.
Ha fiatal lennék kéne is!

De hogy HYKOMAT?????
Ez borz-alom!
:-( =-=o==o broáf

roligyilok 2010.03.22. 13:51:56

@romesz: Akkor nézd meg a Golfomat:))

P928 2010.03.22. 14:13:50

@merkadam: Szia, nem védendő más véleményét, de szerintem is passzol az automata váltó ehhez a kocsihoz.

Egyébként nem is egy tipikus sportautó, hanem GT (Grand Turismo = nagy utazó), amit hosszútávú kényelmes autózáshoz szánt a Porsche. Gondold át: orrmotor, hátsókerékhajtás, 5.000 ccm, 4 személyes, formavilág, rengeteg luxus berendezés (értsd: kilók nem nagyon számítottak, így lett 1,600 kg az önsúlya), ezzel nem gangol az ember veszettül. Egyszer voltam vele a Ringen, Pusztavacsnál, igazából el se fért a pályán, ahhoz tohonya volt. Amikor meg visszamentem a sztrádára hazafelé, akkor magára talált, és nyönyörűen teljesített.

Volt korábban 911-esem is, OT-s, el se tudtam volna abban képzelni automatát, mert azzal viszont tényleg élvezet volt kézzel váltani! A hangolása is más, a motorféknél szépen visszahörgött, jó volt hallgatni:))

dr.oid 2010.03.22. 14:21:38

Úgy rémlik mintha a Porsche akkoriban már cink és foszfátfürdőben kezelte volna a nem gagyi acélból készült kasznit és 20-30 év garanciát adott volna átrozsdásodás ellen, ergo elméletileg nem rohadhat szét ez a szépséges szörnyeteg a gondos bánásmód mellett. Nekem úgy tűnik, hogy ezek a felnik 968-as vagy a régebbi 911 Turbó felnijei, a 928-asnak sajátságos keskenynyilású brutál kerekei voltak, azzal még jobban nézne ki (különvélemény lezárva). Nem említettem de a reeperbahni stricidizájn bőrbelső is lenyűgöző. Az automatával biztos kevésbé megy, de szépen előhozza a V8 jellegzetes hangját főleg lassabb araszoláskor:) Sutyorognak valamit egy estleges 928 utódról a Panamera mellé, abban már lesz PDK...

GGG77 2010.03.22. 17:32:13

@aszteccikmondani:
De most 4 évente eldöntheted, hogy melyik tolvajgecihánydékot akarod a parlamentben látni, akkor folyamatosan ugyanazok ültek ott. Igaz, most már nem csak autót nem tudsz venni, hanem lassan egy új gatyát se... De jó volt nekünk ez a 20 év, ihaj...

GGG77 2010.03.22. 17:39:35

@dr.oid:
Anno Top Gear tesztelt ilyet, bizony rohadhat ez is...

GGG77 2010.03.22. 17:41:21

A belső mindent visz!

merkadam 2010.03.22. 19:03:45

@P928: Egy 5 literes V8-nak nem kell autópályára automata váltó, ebben azért állapodjunk meg. Elhiszem, hogy nem kifejezetten pályaautó a 928, de azért inkább sportos GT kocsiról beszélünk. A 80-as években egy olyan autó, ami 5 mp alatt volt százon és 280 környékén ment, azt hiszem határozottan inkább sportos volt mint kényelmes. Korának egyik leggyorsabb szériakocsija volt. Egy ilyen autóban az automata váltó szvsz annak a nyílt beismerése, hogy nem tudok bánni a kézi váltóval. És most itt ne beszéljünk a mai modern duplakuplungos meg egyéb hiper-szuper automata váltóiról, mert ez még teljesen más tészta volt, ez egy mezei hidrodinamikus tengelykapcsolós, bolygóműves "buzievagy" automata volt, ami NEM sportautóba való. Csak hát ugye az amcsiknek meg a gazdag üzeltmanusoknak kellett az automata, a Porsche-nek pedig az eladások, így került bele a hikomat...

Dr. Robin Masters 2010.03.22. 19:39:43

Szerintem passzol az autóhoz a váltó, igaz, hogy régi darab, nincs benne manuális üzemmód, de azt hiszem gyomorforgató tud lenni így is ez az autó, amikor 0-ról 100-ra gyorsul. Azért még hozzátenném, hogy ha manuális lenne, és a tulaj sportosan is vezetné (miért is ne?), akkor bizony ott a kuplung teljes szerkezete eléggé strapa alatt lenne, annak az időszakos cseréje pedig hinném, hogy olcsó lenne.

KuKori · http://ireland.blog.hu 2010.03.22. 20:57:12

@merkadam: Én meg épp azt mondom, hogy dög nagy motorhoz kell pont az automata váltó, mert nem érzed a teljesítmény veszteséget. Dobsz egy padlót és még így is lefüstöli a hátsó kerekeket :) Az amcsiknál pár tízmillió embernek jó volt, nekünk is jó kéne, hogy legyen ;)

?Bud 2010.03.22. 21:49:43

" Óóó Basil, egy stricimobil! Klafaaa! "

P928 2010.03.22. 23:18:37

@KuKori: Igen, ez a lényege:) De nem akarom védeni az automatát, aki manuális 928-ast jobban bír, az vegyen azt.

P928 2010.03.22. 23:36:31

@dr.oid: Üdv, a felnik Cup 1-2-3 sorozatúak (nem tudom melyik pontosan), az S4-nél és a GTS-nél ha jól tudom opcionálisan rendelhető volt. Az is tény viszont, hogy számtalan 911-esen és pár 968-ason is láttam ugyanezt.

uglykid 2010.03.23. 05:30:37

EMBEREK nem igaz, hogy még senki nem fedezte fel!
Csikós tesztelte 2007-ben itt a link:

totalcar.hu/tesztek/porsche928s4/

Vagy csak én aludtam át valamit??

vasvari 2010.03.24. 11:54:22

@P928: Cup 1 felnik, GTS-en szeria volt 1992-1993 ban, utana jött a Cup2, ami kb 1,5 kiloval könnyebb, laposabb "küllöi" vannak.
Ugyanez a dizajn megvan a 928-on, 911-en is de mas teherbirassak es mas ET szammal.

@dr.oid: amire Te gondolsz azok a "Gullideckel" felnik (Csatornafedél - hihi), ezek 16 Zollosak.
Ami az ös-928asrol ismert a "Telefontárcsa" (Wählscheibe), 15-ös méretben.

Biblia itt:
www.944racing.de/felgengewichte.php

danby 2010.03.24. 13:12:53

Így van: GEIL!

Egy a lényeg: a kiállításon nyitva legyen a lámpája!!!

kipe · http://www.car-tarsak.blogspot.com/ 2010.03.24. 15:54:47

@ommm: mikorra várható a negyedik befutó és mi van a motorokkal ???

ommm 2010.03.24. 16:04:24

@kipe: Szombat-vasárnap. A motorokat Árpád intézi.

P928 2010.03.25. 08:45:46

@vasvaripal: Köszönöm! Annyit még, hogy tudomásom szerint magnézium ötvözetű a felni és / vagy a kerékcsavarok, amik így rendkívül könnyűek, érdekes, hogy ezen súlycsökkentést végeztek, miközben (vagy ennek ellenére) akkora "vasak" vannak benne, pl. a kovácsoltvas lengőkarok, hogy így is 1,6 tonna az önsúlya...

Kösz az infót! Palotai András

vasvari 2010.03.25. 10:30:55

@P928: a magnezium valtozat ugy tudom csak a 964 RS-re keszült, ez nem passzol a 928-ra az elterö ET szamok miatt. A különbseg 2,5kg felninkent. Ez nem hangzik soknak, de allitolag a "tehetetlen tömeg" jelensege miatt sokat szamit gyorsitaskor es fekezeskor. Fizikusok talan el tudjak magyarazni!

country hungary 2010.03.25. 13:37:49

Sziasztok!
Küldöm a kedvencem linkjét, talán nem rontaná a stand összképét talán érdekesebb mint egy GTI
indafoto.hu/riderauto/golf_country

1db. VW GOLF COUNTRY 1990 ből. gyártási ciklus 1990-1991, 7738 db készült belőle, teljesen ebben a megjelenésben. Főbb jellemzői, 1.8 i 98 lóerő, segédalvázas, összkerékhajtás, gajtörő rács elől, motorvédő haspajzs acélből, rácsozott kör szúró és négyzet ködlámpa. szélesebb sárvédőperemek, küszöbborítás, "COUNTRY" felirat az ajtókon, pótkeréktartó, hátsó fellépő, SPEEDLINE alufelni 195/60x15 gumik , kagylóulés oldaltámasszal, SYNCRO himzés a fejtámlában, osztottan dönthető fejtámlás hátsó ülések, szürke kárpit, ülés ,szőnyeg, fekete tetőablakos tetőkárpit. Az autó rendelkezik az eredeti CONTINENTAL /szőrős/gumi garnitúrával új állapotban. A leítak a gyári felszereltségek, nem extrák és nem utólagos felszerelésűek.

KuKori · http://ireland.blog.hu 2010.03.25. 19:17:58

@country hungary: Úgy néz ki állapotra, mintha Wolfsburg egyik múzeumából loptátok volna ;) Ezt dicséretként kell érteni :)

(onnan loptátok?)

country hungary 2010.03.26. 08:02:17

@KuKori:

A cél valami hasonló látszat keltése volt.
Nem, nem onnan származik, de oda készülődik!!
Nem úgy loptuk. :)

GYUSZI BACSl · http://special.blog.hu 2010.03.27. 15:03:51

@country hungary: de eredetileg megmaradt ennyire frissnek vagy felújítottad

country hungary 2010.03.28. 01:27:20

@GYUSZI BACSI: Felújítottam, minden csavarja volt a kezemben, de szó szerint, a kaszni GYÁRI FÉNYEZÉS kivétel a fenéklemez alulról. Tehát motortér, csomagtér, tető, géptető,ajtók sárvédők, géptető,stb.ORIGINÁL, Néhány elem van javítva, de nem észrevehetően van megcsinálva, akár letagadható is lenne. Van néhány apró karc vagy horpadás, de szerintem többet nyom a latba az ORIGINÁL, mint az újrafestett hibátlanság. Gyüjtő vagyok, vagyis csak én tartom magamat annak, ezeket keltem újra életre.
@KuKori:Igen, magasabb, illetve a legmagasabb VW vagy VAG-s körök érdeklődését céloztam meg. De nem eladó, csak bemutató autók.
süti beállítások módosítása