Anonim Alkoholisták

  2010. február 06. - prokee Címkék: üzemanyag etanol e85

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Úgy olvass, ahogy vezetsz!
2015-01-24 17:43:36

A hétvégén felszántotta a netet a Totalcar híre, miszerint a VW gyártásba veszi az új Trabantot. Pedig a

Ha nem érted a féltengelycsuklót, vagy a differenciálművet...
2014-11-22 14:15:51

...akkor most fogod. Ez a féltengelycsukló: forrás:  educationalgifs.com A differenciálművet pedig egy

A dolgok körbeérnek - a hazakerült Trabant szép története
2014-10-29 17:49:14

Említettem már, hogy nyáron Németországba, Freitalba költöztünk. Van tennivaló bőven a költözéssel

Rendszámokkal játszanak a gyerekek
2014-10-20 14:51:02

Úgy kezdődött, hogy valami hülye véletlen folytán minden alkalommal, amikor egy lelkét kilehelt autómat


bmwvsaudi

Amióta a 95-ös a 310, helyenként a 320 forintos literenkénti árat verdesi, egyre többek fantáziáját mozgatja meg a 210-220 Ft körül mozgó E85, népszerű nevén a bioetanol.

Mai cikkünk blogposztja.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr951733639

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

1kutya 2010.02.06. 15:54:17

@natuck: azé hülyeségeket ne beszéljünk már jó! a növényt kutyára nem érdekli, hogy a nap merőlegesen süt, vagy vagy 45fokot bezárólan. a növényt egyedül a napsütéses órák száma érdekli, ami nálunk (a jellemzően kukoricatermelő területeken) ~2500 óra, míg brazíliában 2700-2800 óra, ami max annyit jelenthet pluszban, hogy hoszabb tenyészidejű (un. nagyobb FAO számú) kukoricát tudnak termelni, aminek a hektáronkénti hozama 5-10%-al nagyobb a mienknél (nemmelesleg megjegyezném, hogy nálunk is meg lehet termelni öntözéssel a legmagasabb FAOszámú kukoricát is). tehát mint mondtam, a talaj adta előnyünk annyit tesz, hogy kiváló lenne a magyar termőföld az ipari célú kukoricaelőállításra. hogy miért nem élünk ezzel a lehetőséggel ne kérdezd...

keletisarok.hu 2010.02.06. 15:54:51

@keletisarok.hu: És, ha már itt tartunk. Pár hete megnéztem egy református egyház által szponzorált kiállítást. Egyik blokkban sírtak az abortusz miatt (ami tényleg rossz dolog): írták, hogy 1955 óta nemtudomhány millió terhességmegszakítás volt Magyarországon.

Namármost: ha megszületik az az X millió gyerek, nekik azóta lenne további x millió utódjuk. Fájdalmas kijelenteni, de nem véletlenül csinálja az ember(iség) a rosszat sem meg a jót sem.

yeti 2010.02.06. 15:55:49

Jó lenne ha valaki aki tanult valamennyi növénytermesztést tisztába tenné itt a dolgokat mert számomra nem világos egy dolog.Tudtommal a bioetanolt takarmány kukoricából gyártják.Innentől kezdve nem lehet arról beszélni hogy élelmiszerből gyártanak üzemanyagot.

keletisarok.hu 2010.02.06. 15:57:49

@AK76: ezeket végignéztem én is, több mint elgondolkodtató

de hála a jóságos kaporszakállúnak, a Kárpát-medence elég jó kis kecó. Csak a politikusokat kéne elásni.

pejka 2010.02.06. 15:58:08

Callidus!Milyen oktatást nem kap meg?lngyen van,csak be kéne járni,és tanulni.Te hol élsz?

keletisarok.hu 2010.02.06. 15:59:02

@yeti: de a tehenet, dittó, pipit mi esszük meg

keletisarok.hu 2010.02.06. 16:00:58

@keletisarok.hu: "Csak a politikusokat kéne elásni."

Bár, az megint csak környezetszennyezés. :)

1kutya 2010.02.06. 16:04:10

@yeti: a kukoricát elenleg a világon jellemzően takarmányhasznosítási céllal termesztik, az étkezési felhasználása szerintem nem éri el a 10%-ot, de a gugli biztos megmondaná pontosan (az viszont fix, hogy nagyságrendet nem tévedek).

ja! tanultam növénytermesztést (és sajnos termesztem is):D

Krisi 2010.02.06. 16:04:17

még mielőtt mindenki Brazíliát képzelne ide a Kárpát medencébe nem ártana összehasonlítani a magyar és a brazil termőföldet. megsúgom, nagyon nem ugyanaz a kettő. ez olyan, mint ha azt mondanánk, hogy termeljünk ki olajat Magyarországon, hiszen az araboknál is milyen sok van. ez nem így megy. a szovjetek is növényt akartak termeszteni a sztyeppén, mégse sikerült nekik. pedig az íróasztal mögül olyan jól kiszámolták.

szóval kishazánkban a büdös életbe nem fogunk ugyanúgy növényt termeszteni, mint Brazíliában: más a termőföld, más az éghajlat, minden más. köszönöm a figyelmet.

1kutya 2010.02.06. 16:06:10

@keletisarok.hu: maradna azoknak elég (pláne úgy, hogy pl. szarvasmarha takarmányozásában a kukorica elenyésző hányadot képvisel)

shinichi 2010.02.06. 16:06:48

Natuk:
A bioetanol a legjobb dolog ami a mezőgazdasággal történhetett. Az egész ágazatra jellemző a túltermelés. Végre nem az töténik, hogy a földműves elveti a magot (pl. kukoricát vagy bármit), amit már tizenötéve mindíg és közben TUDVA TUDJA hogy nem bírja majd eladni még önköltségi áron sem. Aztán vonul a konvoj hipermarketparkolóba ennivalót borogatni a földre, tejet ereszteni a csatornába a földművelési minisztérium előtt, félpályásútlezárni stb. Ez most megoldódott.
Az élelmiszer vs. bioetanol ára be fog állni egy egészséges arányra. Most a termelőnek is van végre érdekérvényesítő ereje: ha a felvásárló/feldolgozó nem fizet eleget, elküldi őket a paraszt bácsi melegebb égtájra, és átáll energiafű termelésére. Oszt' mindenki tehet egy szívességet. Eddig a kaja olcsóbb volt mint kellet volna hogy legyen. Ezért ment a nagy pazarlás, közben a termelő meg tönkrement. Egyébként ha egy földterületet kijelölnénk arra, hogy csak bioetanol alapanyagot, energianövényt növesztünk rajta, akkor lehetne kommunális szennyvízzel öntözni+trágyázni. Nem? Ezzel kiesett a műtrágya költsége és energiaigénye. Csak kérdezem.

1kutya 2010.02.06. 16:08:16

@Krisi: ja! a mi termőföldünket nem is lehet a brazil (jellemzően kis tápanyagtartalmú), zömmel erdei talajokhoz hasonlítani.

éghajlatilag persze náluk a fór...

~N2O~ 2010.02.06. 16:09:50

@keletisarok.hu: Mondd már el nekem, h lehet 25E ért egyedi reklámretvet készíteni, és 15E ért honlapot. Előbbi alsó hangon 250, de inkább 400<, a másik is hasonló nagyságrenddel több. Egyszerűen még mindig le vagyok akadva, nem is hiszem el, amit láttam.

yeti 2010.02.06. 16:12:11

@keletisarok.hu: Igen de a kukoricához hasonlóan nem adjuk oda a szegényeknek.A kukoricához hasonlóan meg sem termeljük mert a kutyának nem kellene.Szóval megint visszatértünk a kezdethez.Lehetne egy csomó etanolt termelni csökkenteni az olaj(orosz)függőséget meg kicsit lendíteni a gazdaságon de az nem lenne etikus mert egy olyan növényből csinálnánk amihez hasonlót mások nagyon szívesen megennének csak éppen fizetni nem tudnak érte így meg sem termeljük.A "kompromisszumos" végeredmény hogy mindenki rosszul jár.Az éhezők helyzete nem változik így is úgy is éheznek.De legalább mi sem járunk jól mert az nem lenne jó mert.........MIÉRT IS?

yeti 2010.02.06. 16:13:20

@1kutya: Merrefelé termeszted meg mit?
Mi már csak szőlőben utazunk.

1kutya 2010.02.06. 16:18:26

@yeti: bihar. kukorica, búza, napraforgó, pár ha kaszáló...

keletisarok.hu 2010.02.06. 16:20:44

@~N2O~: "Mondd már el nekem, h lehet 25E ért egyedi reklámretvet készíteni, és 15E ért honlapot. Előbbi alsó hangon 250, de inkább 400<, a másik is hasonló nagyságrenddel több."

Indiszkrét kérdésedre azt kell válaszolnom, hogy ez nekem hobbi, másodállás. Értsd: nem ebből élek.

És azt mennyire hiszed el, hogy magukat egekig magasztaló reklámstúdiók annyit lopnak, amennyit nem szégyellnek (még manapság is, pedig ma már pár nap alatt le lehet buktatni őket, kis böngészés után), és aztán elkérik érte az általad reálisnak kért összeget?

keletisarok.hu 2010.02.06. 16:22:15

"reálisnak kért" = reálisnak vélt

keletisarok.hu 2010.02.06. 16:24:55

+ a nagyokos megveszi delláért a sablont, aztán tovább adja dupla annyiért valami baleknak :)

nem kell hozzá agyérsebésznek lenni, csak szeretnek ködösíteni a hozzáértők (kb. olyan, mint a kocsiban az olajcsere, hogy a blog alaptémájánál maradjunk)

amatőr 2010.02.06. 16:35:58

@natuck:
Jó, akkor vegyük bele az egyenlegbe a fosszilis eredetű üzemanyagok esetén a kőolajfinomító felépítéséhez szükséges vas legyártásához szükséges kohó építéséhez felhasznált építőanyag előállításának energiaigényét is :)

Ja... és köszönöm a korrekt, indulatmentes válaszaidat, rendesen alátámasztva érvekkel.
Nem fogjuk egymást meggyőzni, azt már látom :)

~N2O~ 2010.02.06. 16:41:01

@keletisarok.hu: Amit én mondok, sztm az a realitás és nem lopás, miért lenne az. Nem is értelek, kit kellene miért lebuktatni? Amúgy tényleg indiszkrét voltam, de azóta is csak szédelgek.

vnweb 2010.02.06. 16:54:20

A világ egy pár részén az élelmiszerért akár összeverekednek vagy netalán éheznek, mi meg beletankoljuk a kocsiba. Ezért ez elég nagy luxus. de mint találmányt díjazom, jó ötlet, csak valahogy.....

prokee · http://blog.prokee.hu 2010.02.06. 17:03:20

@~N2O~:
A cikk legelső linkjét érdemes volna eltalálnod az egérrel mozgatható kis kezecske mutatóujjával. Meglepő mennyiségű tapasztalatról olvashatsz ott a legkülönbözőbb autók és sofőrök bevonásával.
Épp ezért linkeltem, nem pedig mert Égő Ákosnak szép a szeme.

1kutya 2010.02.06. 17:12:10

@prokee: és mi a helyzet az új, közvetlen befecskendezéses, turbos motorokkal (tsi, tjet...)?

Gyurma73 · https://plus.google.com 2010.02.06. 17:13:41

@Herman:
a versenyauók alkohollal mennek Amerikában.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2010.02.06. 17:15:59

magyarországon 15 ezer négyzetkilóméter megműveletlen földterület van!!!
ma vidéken olcsóbb kukoricával tüzelni mint szénnel!!!!!
az éhezők olcsón sem tudják megvenni azt ugye senki nem kivánja hogy a magyar gazdák ingyen adják oda a fölösleget az Afrikai éhezőknek.

pejka 2010.02.06. 17:17:02

lgen Gyurma.Etanollal.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2010.02.06. 17:18:44

@vnweb:
te ingyen dolgoznál a földeden (ha lenne) azért hogy odaadd az éhezőknek????
NEM?! akkor hagyjuk már ezt az álszent dumát.MÉGEGYSZER SENKI NEM KIVÁNHATJA HOGY A MAGYAR PARASZT INGYEN DOLGOZZON!!!fogjátok már föl.INKÁBB LEGYEN ÜZEMANYAG A KUKORICÁCÓL MINT TÜZELŐ!!!

1kutya 2010.02.06. 17:24:11

@Gyurma73: és ami a legdühítőbb, hogy aki tüzel vele, annak a nagy része tőlem/tőlünk lopja (mármint a magyar parasztoktól):(

MANszerelő 2010.02.06. 17:31:54

Elérkeztünk Micsurin-hoz.

~N2O~ 2010.02.06. 17:31:57

@prokee: Az első mondat felfoghatalanul gyors lett, valahogy képtelen vagyok értelmezni. A link érdekes, de kissé buherátorjellegű. Már csak azt nem értem Európában miért nem terjed, erről viszont nem nagyon találtam írást.

Üdv

Gyurma73 · https://plus.google.com 2010.02.06. 17:36:00

@1kutya: nem!!!! egyszerűen drágább a szén mint a megtermelt kukorica!!!!!!

laverdasfc 2010.02.06. 17:36:45

"Egyébként ha egy földterületet kijelölnénk arra, hogy csak bioetanol alapanyagot, energianövényt növesztünk rajta, akkor lehetne kommunális szennyvízzel öntözni+trágyázni. Nem? Ezzel kiesett a műtrágya költsége és energiaigénye. Csak kérdezem."
Nem. Kommunális szennyvízzel nem lehet csak úgy öntözni. Egyrészt ha túl intenzíven használod hosszú távon kinyírod vele a területet, másrészt tele van nehézfémmel, meg a sok vegyi szarral,amit mindenki beleönt otthon, harmadrészt törvényi előírások szerint rendszeresen be kell vizsgálni elég komoly laborokban, és ez piszok drága. Nem véletlen, hogy az iszap elhelyezése ekkora probléma a szennyvizes cégeknek.

B! 2010.02.06. 17:40:08

Amióta a 95-ös a 310, helyenként a 320 forintos literenkénti árat verdesi, egyre többek fantáziáját mozgatja meg a 210-220 Ft körül mozgó E85, népszerű nevén a bioetanol.

Már itt leragadtam:

Az senkinek sem jut eszébe, hogy mi a rák a 315-ös benzinár, +a 295-ös gázolajár?
Miért kell hagyni? A nagy része adó. Addig kéne megtenni bizonyos dolgokat (ugye milyen jó volt pl a taxisblokád...), amíg nincsen eredménye. Máshol is ennyi az ára, csak ott négyszer ennyi az átlagkereset...

MANszerelő 2010.02.06. 17:41:31

@1kutya: A Tjet nem közvetlen, de itt arra is kapsz majd választ. Valakinek a szomszédjának a szerelőhaverja simán belenyúlt a 80 bar-os rendszerbe...

1kutya 2010.02.06. 17:43:55

@Gyurma73: én azt tudom, de akik a csöves kukoricával tüzelnek, azoknak bőven a fele lopja.

nyugi tudom, tőlem is lopják...

keletisarok.hu 2010.02.06. 17:55:43

@~N2O~: Ha a négyjegyű függvénytáblázatban vagy a közgazdasági lexikonban tudsz nekem mértékegységet mutatni az Ötlet forintosítására (a ráfordított munkaórán és mondjuk rezsiköltségen kívül), akkor felterjesztelek Nobel-djra. :)

shinichi 2010.02.06. 17:57:42

@laverdasfc: Köszi a választ én is valami ilyesmiről tudtam. Fizikai és kémiai tisztitás után már lehetne nem? A biológiai fázist átugrani, és locsolni. Most is van ilyen, nádgyökeres tisztításnak vagy fázisnek hívják ha jól tudom.

keletisarok.hu 2010.02.06. 18:00:54

@Gyurma73: "a versenyauók alkohollal mennek Amerikában" csak az metanol
legalábbis a Miami helyszínelőkben azt mondták :)

1kutya 2010.02.06. 18:09:05

@shinichi: illetve ültetvényszerű nyárasokat is "öntöznek" vele.

simán szennyvíziszapkezelésnek hívják, és "energiatermelést" végeznek.

nem újdonság...

MANszerelő 2010.02.06. 18:10:53

B.Gordon és O.Viktor beszélgetnek:
-Te. Nem kéne egy jó kis jövedéki adót kivetni erre a bioetanolra?
-Nem. Várjunk még egy kicsit, amíg kifejlődik az iparág. Még csak most kezdődik, sokan elrettennének. Majd mi.
-Jó, de adtok lóvét?
-Persze. És ne haragudj, hogy az előbb szidtam az anyádat a teremben, de tudod a munka...

"Csak úgy" 2010.02.06. 18:19:25

Néhány butaságot kihagyhattatok volna a cikkből, pl.

“Ez után cseréljük le az üzemanyagszűrőt, ha pedig nincs ilyen (például új Swift), építsünk be egyet a nyomóágra!”
Ugye nem gondolod, hogy nincs üzemanyagszűrő az új Swiftben? Az európai piacon a legtöbb autóban kb. 2000 óta a benzinszűrő a tankban van és elvileg az autó v. a pumpa egész életét kiszolgálja.

Azért nem gondoljátok, hogy az utógyárak unatkoznak és azért módosítják a meglévő modellek alkoholos üzemhez. (Habár elvileg minden üzemanyag ellátó rendszer tud kezelni max. 20% alkoholt)

- Amint a cikk utalt rá az alkohol egyik gondja, hogy felveszi a vizet és így az eddig jól szigetelő benzin vezetővé válik, ami gondot okoz az üzemanyag ellátó rendszerben. Hamarabb kopik a pumpa kommutátora (ezért szenesre cserélik a rezeset), az egymáshoz közeli vezetékeknél a + oldódni kezd (elektrokémiai korrózió) ez a szintjelző ellenállás kártyájára is igaz, a gumi és műanyag alkatrészeknek nagyobb a dagadása stb.
- Természetesen az égés is más, pl. több víz keletkezik így az olajat gyakrabban kell cserélni , keményebbre készül a szelep ülék
- Fűthető a befecskendező a hidegindítás miatt
- A vezérlés érzékeli a benzin alkohol keveréket és nem így állítja befecskendezést (vannak emissziós normák ami be kell tartani a gyártóknak, az átalakító garázsoknak meg nem.)

Ez természetesen az utógyártókat érdekli akik min.10-15 évre és 250e km-re terveznek autót és olyan piacra is készítenek alkoholos autókat, ahol a benzin minősége rosszabb mint itt (van ilyen nyugi) . Brazília , India , Kína stb.

Nekünk meg lehet kockáztatni.
Csak infó.
Azoknál a kocsiknál ahol lehet a szűrőt cserélni vigyázni kell hogy a szűrőanyagot vagy azt tartó vázat ne oldja az alkohol, mert akkor kicsinálhatjuk az befecskendezőt is.

Speedman 2010.02.06. 18:25:37

@Krisi:

"még mielőtt mindenki Brazíliát képzelne ide a Kárpát medencébe nem ártana összehasonlítani a magyar és a brazil termőföldet. megsúgom, nagyon nem ugyanaz a kettő."

Ezzel remélem nem azt akarod sejtetni, hogy a magyar termőföld rosszabb?

Az, hogy milyen a termőföld minősége, (mint azt te is írtad) az éghajlattól függ. És az éghajlat befolyásolja mit tudsz megtermeszteni az adott területen. Ezért csinálják az etanolt Brazíliában cukornádból, Magyarországon kukoricából,
plusz a cukornád energiatartalma sokkal jobb, mint a kukoricáé. És azt se felejtsük el, hogy Brazília területe több mint nyolcvanszor akkora Magyarországnál.
Attól, hogy Brazília a legnagyobb teremelő, sem független a benzintől, csak elterjedtebb az etanol, mint üzemanyag.

prokee · http://blog.prokee.hu 2010.02.06. 18:26:21

@"Csak úgy":
"Ugye nem gondolod, hogy nincs üzemanyagszűrő az új Swiftben?"

A "nincs ilyen" itt azt jelenti, nincs cserélhető üzemanyagszűrő.

laverdasfc 2010.02.06. 18:27:02

@shinichi: a biológiai fázist sajnos a nitrogénvegyületek átalakítása, illetve a szerves szennyezők lebontása miatt nem lehet kihagyni. A nádgyökeres tisztítás egy utolsó lépés a kisméretű házi technológiában, de ezt a technológiát itthon elég körülményes engedélyeztetni, plusz a nem szabad mindenféle tisztítószerrel / vegyi anyaggal terhelni, mert elszennyezi a talajt. Hozzáteszem, sok embertársunk olyan dolgokat enged le a WC-n, hogy döbbenet. Az persze nem jut eszükbe, hogy végül a természet körfogása miatt ezek akár az étellel visszajutnak a szervezetünkbe.

Krisi 2010.02.06. 18:27:47

@B!: amíg az emberek 320 Forintért megveszik, addig ennyi is lesz az ára. de mondok egy tréfásabbat: ha majd 400 Ft. lesz, akkor is meg fogják venni, max egész évben romlott zalait és százforintos teszkó virslit esznek, de a kocsit ugye tankolni kell. mert az elképzelhetetlen, hogy néha napján mással közlekedjünk (tudom, biciklivel csak a sötétzöld bölcsészek járnak és a buszon meg bármikor mellénk ülhet egy csöves vagy megverhet az ellenőr. és itt kivétel nélkül mindenkinek munkaeszköz az autó, nem is nekik mondtam)

Krisi 2010.02.06. 18:33:48

@Speedman: a magyar termőföld is jó, de a brazil az még jobb. semmilyen forrást nem fogok most előkeresni, de az egyik egyetemi tanárom volt kinn Argentínában (tudom, az nem Brazília :), és ő mondta, hogy ott kb. 2 méter mélyen is még jó minőségű talaj van, nálunk ez közel sem ennyi.
de a lényeg az, hogy ami Dél Amerikában működik, az nálunk nem feltétlen, ezt akartam kinyögni :)

Tóth Ágas 2010.02.06. 18:37:32

@Krisi: hú baze, ez most arról szól, hogy itt nehezebb az etanol növényi forrásait megtermelni?

egy számba lehet tömöríteni, hogy mire képes a föld, az emberek, a klíma stb. itt és Brazíliában, mondjuk a kukorica esetében. Ezt úgy hívják, hogy termésátlag. El kell, hogy keserítselek, nálunk sokkal jobb a kukorica termésátlaga, mint ott.

pejka 2010.02.06. 18:52:35

Ámberek!Liciteket kérek,mikor lesz 1000Huf egy liter lónyál.Én hívok,azt mondom 2020-ra.Lehet tippelni!

laverdasfc 2010.02.06. 18:55:43

1kutya: energiát nem fogsz nyárerdővel termelni, mert az közismerten elég alacsony fűtőértékkel bír (szerintem te a rothasztótornyos metántermelésre gondolsz). Csak raklapot, meg bútorlapot gyártanak belőle. Mondjuk trágyázni nagyon nem kell (kivéve ültetést), mert elég igénytelen.

Ellentétben a kukoricával, aminek tápanyagban gazdag talaj, víz és napsütés is nagy mennyiségben kell. Ezért biztosan nagyon sz*r minőségű és mennyiségű kukorica terem Brazíliában, legalábbis az első vetési év után. Az őserdei talaj ugyanis humuszban szegény.

shinichi 2010.02.06. 18:59:26

@laverdasfc: Bambusz? az salakból is kimő, csak víz kell neki.

"Csak úgy" 2010.02.06. 19:10:44

@prokee:
Minek raksz bele még egy szűrőt?
Az utángyártott szűrők nem jobbak mint a gyári nagy kapacitású élettartam szűrők. (azért szerelik ezt bele és azért mert ezek modernebb anyagból vannak).
A szilárd szennyeződéseket ez fogja meg jobban. Az alkohol nem old olyan szilárd szennyeződést amit a szűrő megfogna.

Speedman 2010.02.06. 19:10:57

A saját tapasztalatom az etanollal az, hogy 1:1-ben keverve érezhetően torpan tőle az autó, és az üzemanyagfogyasztás is megnő kb. 10-15% között.
Még így száz forint különbséggel sem éri meg tankolni. Minden tíz literen kb. 100-200ft spórolható meg 1:1-ben tankolva.

Azt meg nem hiszem el, hogy tisztán etanollal csak 5-20%-kal nő a fogyasztás tisztán.
Ha a benzin energiatartalmát 1-nek vesszük, akkor az etanol értéke 0,65-öt. Nemhogy az 5%-ot (muhaha!), de a 20%-ot is valótlannak tartom. Annál kicsit több.
Egyedül a tisztítóhatás miatt érdemes etanolt tankolni 1:1-ben. Arra tényleg jó.

Speedman 2010.02.06. 19:15:33

@Krisi:

Azért Argentínát és Brazíliát ne keverjük össze. Az egyik a mérsékelt övben, a másik a trópusi övben fekszik. Teljesen más a klíma és a termőföld a két országban.
Sőt országon belül is nagy a változatosság.
Az utolsó mondatoddal egyetértek :)

natuck 2010.02.06. 19:19:13

@1kutya:
"azé hülyeségeket ne beszéljünk már jó!"
Evvel egyetértek.

"a növényt kutyára nem érdekli, hogy a nap merőlegesen süt, vagy vagy 45fokot bezárólan."
Ebben viszont tévedsz. Ha laposan süt a Nap, többet árnyékolnak egymásra a növények. Ferde beesésnél kisebb energia éri a felszínt, a növényzetnek is kevesebb jut.

Haddel · http://zastava.gportal.hu 2010.02.06. 19:35:32

Na akkor most tankoljak,vagy ne tankoljak??:)

natuck 2010.02.06. 19:39:54

Az állítom, hogy a bioetanol nem jó megoldás. Az olaj pedig nyilvánvalóan rossz.

Ma a világban sok zűr fenyeget. Szerintem a legfontosabb dolgunk, hogy fenntarthatóvá alakítsuk az életünket. Ehhez vissza kell fognunk magunkat sokmindenben, az autózásban is. Az alapvető szükségletek:
1. Víz
2. Élelem
3. A megfagyás elkerülése télen
Ha ezeket sikerül biztosítani fenntartható módon mindenkinek, akkor lehet továbblépni.

A mai világban sok károkozást nem fizetünk meg. Ha rongáljuk a termőtalajt, szennyezzük a vizeket, stb... az nem jelenik meg a termékek árában. Ez az alapvető probléma a gazdaságban. Ha ez nem változik, annak durva vége lesz.

ffek.hu

1kutya 2010.02.06. 20:12:56

@natuck: a növényt nem igazán érdekli, hogy honnan érkezik a fény (értsd direkt vagy szórt). hidd el nekem, hogy a napsütéses órák száma a döntő.

ezt tanultam legalábbis öt évig, remélem a DE-n nem analfabéták tanítottak anno:D

1kutya 2010.02.06. 20:17:06

@laverdasfc: Speedman-nak van igaza. ne hasonlítgasd argentínát brazíliával. ott zömével trópusi, un. erdei talajok vannak.

más: guglizd már ki a kukorica és a nyár fűtőértékét, mielőtt benyögöd, hogy energiatermelésre jobb a kuki, mint a nyár. nem csak raklapot meg fogvájót lehet belőle gyártani, el is lehet égetni...

1kutya 2010.02.06. 20:23:57

"rothasztótornyos metántermelés"?

nem én konkréten a szennyvíziszap növénytermesztésre való felhasználására gondoltam.

ha nem baj, akkor ebből írtam a diplomamunkámat anno 15 éve.

gergo · www.indafoto.hu/ppgergo 2010.02.06. 20:34:54

abban az orszagban etanolos hajtasra biztatni az embereket, ahol a kotelezoen elvegzendo idoszakos karbantartasokat se kepesek elvegezni (tescos olaj a kocsiba, mert az 2000 forinttal olcsobb mint a belevalo, de termeszetesen 2-3 evente cserelve, hiszen alig hajtja, akkor is kimeletesen), en nem tennem.

tudom, E85 most a slager tema, megertem, hogy beszelunk rola itt is. csak en valahogy nem igy tennem

ezek utan mindenki esz nelkul fogja toltogetni, azutan meg lerohadni az utszelen es kurvaanyazik, hogy "totalcaron irtak, nyugodtan hasznaljam". az mar nem jut el sok ember tudataba, hogy csak tokeletes muszaki allapot mellett sajat felelosegre erdemes kiserletezni. mert ez egy szerencsejatek: vagy bejon vagy nem.

gergo · www.indafoto.hu/ppgergo 2010.02.06. 20:42:06

paran irtatok, hogy szegeny ehezo afrikaiak: egy felmeres szerint novekszik a foldreszen az elhizottak szama, mert olcson juthatnak hozza gagyi elelmiszerekhez (magas szenhidrattartalom, magas zsir/feherjetartalom, nulla hasznos tapanyag, ilyesmi. szoval junkfood)

ez etanol jo dolog, mert nem csak kukoricabol (ezert is rossz a kepillusztracio), hanem novenytermesztes hulladekabol dolgozik (amit amugy elegetnenek, allatokkal etetnenek fel vagy egyszeruen menne a kukaba). majdnem minden cukor/kemenyitotartalmu anyagot lehet etanolla oxidalni, csak kukoricabol jo sok van, ezert hasznaljak

ha nem lenne ennyi jovedeki ado az uzemanyagon, senkinek nem jutna eszebe etanolt hasznalni, hisz valjuk be, maceras, hosszu tavon nem megoldas.
amig az autos tarsadalom jol megfejheto ezzel az adonemmel, addig bizony ilyen magas szinten marad az uzemanyagok ara. tessek arra szavazni, aki megigeri, csokkenteni fogja (nem lesz ilyen senki)

Krisi 2010.02.06. 21:11:28

@Speedman: hopp, ez mondjuk igaz, akkor nem szóltam semmit. ma is tanultam valami újat :)

Csumpi Hálidéj · http://www.ezerkecske.hu 2010.02.06. 21:45:17

Én korábban már gondolkodtam, hogy a fent említett fokozatosság elvével fogom dízelesíteni a benzines autómat. Minden tankolásnál egy picivel több gázolajat töltök a benzinhez és a végére majd megszokja...

Kérdések:
Ha a mostani benzinek kötelezően tartalmaznak etanolt, akkor hogy fordulhat elő, hogy víz marad az autó üzemenyagrendszerében? Hiszen a kis mennyiségű alkohol folyamatosan eltűnteti a vizet a tankból.

Én egyébként a puntómba gyakran tankolok E85-öt. Ha olyan kúton állok meg, ahol van, akkor szinte mindig. Tisztán vagy benzinnel keverve, attól függően, hogy mennyi benya van még a tankban, illetve hány litert akarok tankolni.

Tapasztalatok:
Az etanol betankolása utáni első beindításnál pár másodperc múlva már érezni, hogy csendesebben, finomabban jár a motor, amellett jellegzetes szag lengi körül.

Még benzinnel feles keverésben is gyengébb az autóm, bár alapból sem egy erőgép.
Felesnél magasabb arányú etanollal érezhetően rosszabb. Gázadásnál torpan az autó, a pedál visszaengedésével meg húzni kezd. Mint egy rosszul beállított porlasztós autó.
Valamennyivel többet is eszik, mérés nincs. (a fogyasztásról általában sem)
Az alapjárat alacsonyabb lesz.
A rakoncátlankodó alapjárati léptetőmotorom, ami néha 1500 és 2000 között hullámoztatja az alapjáratot, etanollal hirtelen megjavul és nem produkálja a tünetet. Benzinre visszaállva megint előjön. Ha mindig szar lenne, már rég megcsináltam volna.

Égő Ákos · http://etanolblog.hu 2010.02.06. 21:55:30

Náluk nincs gond az E85 vezetőképességével, a pumpát ez nem veszélyezteti.

etanol.blog.hu/2009/10/16/mennyire_jo_vezeto_az_e85

anyadmajma 2010.02.06. 22:03:27

Hát az biztos, hogy ez miatt emelik a pia adóját, fölgyújtom az összes ilyen kutat!!!

prokee · http://blog.prokee.hu 2010.02.06. 22:13:47

@"Csak úgy":
Láttál már ilyen szűrőt, ami mondjuk az új Swiftben van?
És "klasszik" üzemanyagszűrőt?

Égő Ákos · http://etanolblog.hu 2010.02.06. 22:20:03

Vicces olvasni a szakértő ellenzőket.
Ma már szerencsére hazánkban is van hagyománya az E85 autózásnak, nincs értelme semmit bizonygatni, tényekkel és tapasztalatok vannak. Az átalakított autók száma is 1000 fölött van, és akkor nem beszéltünk a felesbe tankolókkal.
Az esetleges meghibásodásoknak minden esetben előéletük van, amit az E85 használat esetleg előhozott. Ne feledjük, hogy az átalakított járművek mindegyike 4 évnél idősebb jármű, az átlagéletkort tekintve még rosszabb a mutató.

De, konkrét dolgokról beszéljünk. A napokban hallottam, hogy egy E85-öt használó autó AC pumpája megállt. Kiderült, hogy a kocsi közel tíz évig állt egy helyben. Benzinnel lehet, hogy még ment volna egy hónapot.

V6 30V 2010.02.06. 22:20:35

Én boldogan tankolom az etanolt az autómba, és élvezem az előnyeit, ti meg osszatok eszet és váltsátok meg a világot...:S:(

Csontos Szigfrid 2010.02.06. 22:32:38

Végeztem egy számítást gyorsan a kocsimra.

Átlag 8 l-es fogyasztással. Benzinnel 100 km egy környékbeli kúton 316 Ft-os áron, az 2528 Ft, E85-tel 228 Ft-os áron az 2280 Ft. A különbözet, az 248 Ft. Tehát még 1 lityi benzint sem fut. Az biztos, hogy a beszerelés költsége 20 000 km alatt megvan. De érdemes-e egy liter benzint sem kifutó haszonnal kockáztatni a műanyag, gumi alkatrészek esetleges tönkremenetelét. 7 literes átlagfogyasztással meg csak 217 Ft a különbség. Ha meg felesbe, harmadába járok, amit átalakítás nélkül is lehet, akkor még kisebb a haszon.

ps3peter 2010.02.06. 23:07:39

Na, eddig se vettem Magyarországon használt autót, ezután se fogok. Szerintem jobban járok.
De a legjobban az a kitétel tetszett, hogy csak tökéletes müszaki állapotú autóval kisérletezzen a nép. Sajnos ez pont azoknál, akik ilyen 100 Ft-os nagyságrendü spórolásokra hajtanak nem igazán jellemzö...

"Csak úgy" 2010.02.06. 23:16:43

@prokee:
Igen, láttam néhány Siemens VDO típusú üzemanyag ellátó modult mint amilyen a mostani Swiftben van. És?

laverdasfc 2010.02.06. 23:23:57

@1kutya: nem mondtam, hogy a kukorica fűtőértéke jobb, mint a nyárfáé, de akkor most mondom. Nem guglizok, én ezzel (is) foglalkozok. Mondjuk próbáld ki a következőt: Tegyél ugyanabba a kazánba 10 kg kukoricát, illetve 10 kg nyárfát. A nyárfa max. begyújtásra jó, a kukoricától meg elég forró lesz odabent. Mondjuk mivel múlt évben szart sem adtak a kukoricáért (köszi miniszter úr a sok ígérgetést)!, én fűtöttem ezzel.

Fiat 2010.02.06. 23:25:49

Tök jó végigolvasni a benzines és az etanolos tábor sületlenségeit én 2 autóba tankolok különböző módon amibe felesbe tankolok abban nincs se fogyasztásbeli se használhatóságbeli különbség a banyához képest egy teli tank tehát kb-2500ft megtakarítás átalakítás nélkül!!
a másikba 100%-ba tankolok 10 helyett 12-t eszik egy egyszerű ECU átveréssel simán indul -sokban is.
én sem mertem sokáig tankolni de mivel hivatalos üzemanyag így nem hiszem hogy elromolhatna tőle az autóm különbem a fogyasztóvédelem kiíratná a kutakra hogy veszélyes csak saját felelősségre !
b.

Fiat 2010.02.06. 23:30:38

Ja és csak a kukorica + etanol előállítása nem hiszem, hogy deficites lenne az a bizonyos népcsoport nem a veszteségből gazdagodott meg piszkosul.

laverdasfc 2010.02.06. 23:34:45

@1kutya: maximális tiszteletem a DE mezőgazdasági karának. Csak azt bátorkodtam megjegyezni, hogy a hatályos törvények szerint kis országunkban a hígtrágyát nagy mennyiségben nem lehet csak úgy kilocsolni a földekre. Meg elszikkasztani sem. A kommunális szennyvizet meg nem is javaslom, ugyanis k*va veszélyes dolgokkal lehet tele, pl. a helyi ipartól függően nehézfémekkel. Ezek hatását ugye nem kell ecsetelnem az emberi szervezetre. Még a szalmával kevert iszapot is nagyon nehéz eladni, mert (helyesen) nagyon szigorúak a törvények (bevizsgálás).

MRM 2010.02.07. 19:01:35

Nem tennek addig az automba E85-ot, mig az alkohol altal tamadhato alkatreszeket nem cserelnem le olyanra ami a benzint es az alkoholt is birja.

Gpety 2010.02.07. 21:22:56

Nekem is régebbi 1.3-as Swiftem van, de nem raknék bele alkeszt, csak ha már láttam egy olyan Suzuki AC pumpát, ami futott vagy 30eKm-et, károsodás nélkül szesszel.

Fiat 2010.02.07. 22:06:11

@Gpety:
érdekes csak olyan hozzászólás van hogy tönkretesz valamit elfog romolni szétfog menni rozsdásodni fog az acélfelni de lehet az alufelni is stb. és ezt csak olyanok írják akiknek 0 tapasztalatuk semmi hozzáértésük.
olyat még viszont nem olvastam, hogy tönkrement az alkatrészem bizonyítottan az etanoltól!
viszont azt merem állítani minden autó 1/2 rész E85-el gond nélkül üzemeltethető.Nem meggyőzni akarok senkit sem mindenki azt tölt az autójába amit csak akar de ne szóljunk le olyan valamit amit nem is ismerünk.Amit az alapcikk ír az pedig szerintem mérvadó az etanol megismeréséhez.
üdv b.

szabopsz 2010.02.08. 00:49:43

Ajánlom figyelmetekbe Opel 16v kis kütyüjét, ami elég korrekt áron elég klassz dolgokat tud, és szerintem messze a legjobb ár érték arányú etanolos elektronika(nem reklám, csupán az ismeret kibővítésére). Hozzáteszem minden dolgot fékpadi méréssel le is tesztelt. Nagyon sok mindent tud az elektronika, nem csak a befecsi szelepek nyitási idejével variál. Ezért lesz az én cabriomba is az ő elektronikája(magam tudom állítani USB-n keresztül számos paramétert, loggol és ha van valami error van elküldöd neki a log file-t és elmondja mi nem volt kerek).
Hozzáteszem, aki nem tudja mi az a lambda ne klikkeljen ide....fikázzon egyből.

www.e85power.hu

Gpety 2010.02.08. 05:32:34

@Fiat:
Jó hallani egy olyan kritikát, olyantól, akinek nem 0 a tapasztalata és még ért is hozzá...
Az utolsó két mondatoddal viszont részben egyetértek, ne szólunk le, de ne is magasztosítsunk olyat, amit nem ismerünk, az alapcikk meg tényleg jó az etanol megismeréséhez, csak épp nem hosszútávon, legfeljebb néhány ezer km-ig.
Majd ha több tízezret fut a cikkben szereplő autó tiszta etanollal, károsodás nélkül, akkor elhiszem, hogy nem okoz gondot. Ennyi szkepticizmust igazán megengedhetek magamnak.
Az 1/2-es kutyulásnak meg nem látom nagy hasznát, úgy sokat nem takaríthat meg az ember, pláne az olyan mint én, aki keveset használja az autóját. Persze azt is elhiszem, hogy keverve jóval később eszi meg az AC-t.

Shadowbull 2010.02.08. 09:10:20

ez az egesz etanolosdi egy nagy hazardjatek, de azert tankoljatok csak nyugodtan.

sb

peti.olah 2010.02.08. 11:36:37

Én meg a daraszénhez keverek 1/3 rész szemes kukoricát. Jól ég, olcsóbb vele a fűtésem.
És nem moralizálok miatta.

Boleslav_ 2010.02.08. 15:33:08

Kísérleti jelleggel egy immár 36 éves veteránautót alakítottam át tiszta etanol üzemre. Mivel kifejezetten ritkán, olyankor viszont hosszabb utakra használom a gépet (kizárólag találkozókra járok vele) a hosszabb állás miatti hibák is előjöhettek volna, de az autó továbbra is teljesen hibátlan. Piás mivolta dacára sok benzinnel üzemelő fiatalabb társánál - de saját korábbi, benzines énjéhez képest mindenképpen - fürgébb és életében talán először kapott csont nélkül zöldkártyát.
A dolog titka nálam a megnövelt sűrítési végnyomás, módosított vezérműtengely, nagyobb benzinfúvókák és előgyújtás. A tavalyi leállításig (két szezon, úgy 10 tank üzemanyag elégetése alatt) kiforrott a technika.

Fiat 2010.02.08. 18:44:55

Aki ért az autókhoz az tudja használni
Aki akarja használni de nem ért hozzá az átalakíttatja
Aki nem akarja használni azok egy része pedig leszólja a többiek nem foglalkoznak vele.
Ami pedig tény, hogy átalakíthatóak az autók KÖRNYEZETBARÁT és egy kicsit olcsóbb is lehet.
és peti.olahé a pont

Herman 2010.02.08. 19:11:49

Én leszarom hogy mennyi a benzin ára....már csak azért se fogok mindenféle szart tankolni, mert most ez a divat...

olcsójánosok...

Rocko- 2010.02.08. 19:58:42

@Shadowbull: s a Zemisszió az smafu?

puckó 2010.02.08. 20:12:43

Nagyon sok buta hozzá nem értő ember szól hozzá ehez a dologhoz. Tipikus az utcán hallott valamit és azt mondja mindenkinek.
Miért lenne rossz az etanol? A benzinbe is van etanol. Az etanolba is van benzin. Kémia órán tanították, hogy az alkohol miben tud kárt tenni. És ha mondjuk 20.000 km után esetleg cserélni kell egy 1000ft-os gumicsövet? Nem összespóróltad már az árkülömbséggel? A környezetszennyezésről nem is beszélve. Már csak azért is megéri az etanol mert nem a tolvaj kormánynak adod az egekig emelt jövedékiadót. Tényleg hülyeség etanolt tankolni. Mert így sok gazda kukoricát termelhet és lesz munkája. A kereslet pedig akár feljebb is emelheti a kukorica árát.
Én jelenleg a 2.0-es autómba fele fele arányban tankolok benzint, etanolt és semmi baja nincs az autónak. Az etanol tisztító hatása pedig érezhető. Egyenletesebb alapjáratom. Erősebb az autó.
Szóval aki hülye haljon meg. Aki meg nem ellensége a saját pénztárcájának az rendesen utána olvas a dolognak és láthatja, hogy 50%-50% keverési arányal már el is tud menni nagyobb túlfogyasztás nélkül. 50 literes telitanknál a megtakarítás kb 2500ft. Ezt szorozd fel az éves futásteljesítményeddel és megvan a karácsonyi ajándékokra való.

Fiat 2010.02.08. 20:55:51

@Herman:
szerencsére vannak akik leszarhatják az üzemanyagárakat a környezetvédelmet meg még a szart is
üdv occsó jani

Shadowbull 2010.02.09. 08:01:19

@Rocko-: A CO2-emisszion valo rugozas napjaink tomeghiszteriaja. Akit zavar a CO2, az ne is lelegezzen.

Erdemes lenne a valodi szennyezoanyagkibocsatast is megnezni az etanolos autoknal, foleg a hazilag osszetakolt szaroknal, a gyariak nyilvanvaloan tartjak a hatarokat.

sb

Shadowbull 2010.02.09. 08:02:25

@puckó: "És ha mondjuk 20.000 km után esetleg cserélni kell egy 1000ft-os gumicsövet? Nem összespóróltad már az árkülömbséggel?"

Naja. es ha mondjuk valami elbaszott helyen levo tomitest kell majd cserelni, amihez szet kell bombazni az egesz motort? akkor mit mondasz?

sb

Rocko- 2010.02.09. 19:51:14

@Shadowbull: a hiszti nem zavar, de ha lehet akkor én csökkenteném a C02-t. persze nem ilyen görcsösen, mint ahogy a gyárak teszik.

"Erdemes lenne a valodi szennyezoanyagkibocsatast is megnezni az etanolos autoknal"
amint lesz bizonyítható, dokumentált, alma-alma összhasonlítóm, akkor jelentkezek. ;)

viktor999 2010.02.10. 17:15:55

Szia Zsolt!
Itt a megoldás: a dieselt is lehet etanollal üzemeltetni,nulla korom kibocsátással!!!! A pálinka neve E95

www.webcsatorna.hu/page/E95

Fiat 2010.02.11. 21:39:09

@viktor999:
a tökéletes etanol megoldás alkohol és diesel
lásd Scania motorok ez nem barkács nézd meg a weblapjukat és a volántársaságok is rendszeres járatokat üzemeltetnek ezzel a technikával ennyit a gagyiságról és a komolytalanságról.

hakapeszimaki1986 2010.03.21. 21:14:14

Az az igazság,hogy Magyarország teljes területén bioetanolnak való kukoricát,meg biodízelnek való repcét kellene termelni,hogy kiválthassuk 100%-ban a kőolaj alapú üzemanyagokat.
Tehát törvényszerű,hogy a bioetanol ára is növekedni fog a kereslet növekedésével.
Amúgy mindenki tankol bioetanolt,biodízelt nézd csak meg a kúton kapott blokkon! 4-5% asszem.

batman75 2010.03.25. 21:57:57

Sziasztok. Jónéhány napja nézelődök a neten ebben a témában, és arra jutottam hogy leírom a tapasztalataimat. 1,8 corolla versot alkoholizálok. Szépen fokozatosan kezdtem, 3:1 2:1 1:1 1:2 3:1, és most legutóbb már csak alkoholt tankoltam. Mindezt átalakítás és szűrőcsere nélkül. Nem akarok semmilyen ostoba vitába beszállni, csak annyit fűznék az egész vitához, ha mindenki olyan lenne mint egyesek, még mindig szarral tapasztanánk a nád kunyhóinkat, és lehet hogy még kocka kerék sem létezne. Így hát kísérletre fel! Ja és tökéletesen megy az autó! Már csak annyit hogy azért örömmel tölt el hogy magyar országon van még ember akinek a pénz nem számít.

petke33 2010.04.09. 13:36:50

Én is kiprobáltam felesben,igazábol ment az auto csak egyszer állt le és az alapjárat ingadozott egy kicsit,ja és lomhább lett.fogyasztása max fél literrel nőtt.250ft sporoltam kb 100km-en,ez 1500 ft egy teli tanknál.Legközelebb 70%benzin 30%e85 szerintem igy lesz a jó.
süti beállítások módosítása