Életem legsokkolóbb járműve

Napier-Railton Special (1933) versenyautó

  2010. január 22. - Csikós Zsolt Címkék: vélemény

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Öt gang az állólámpában!
2015-07-19 07:25:12

Annyira régóta van hosszú ötödik (hatodik, hetedik és nyolcadik) az autóinkban, hogy már csak a veteránosok

Totalcar a Múzeumok Éjszakáján!
2015-06-18 08:03:55

Ez most más lesz. Most mi állítunk ki autókat, s várjuk, hogy jöjjenek a nézők, lehetőleg jó sokan. Volt

Szép autót keresünk!
2015-06-08 17:52:23

A folyóvizek élővilága után a Totalcar most a kultúra irányába evez: kivesszük a részünket a Múzeumok

Bent a kövület-Pio!
2015-06-02 16:00:17

Ráment egy csomó idő a hétvégéből, de az a pár Pioneer hangfal (cirka 1979), amit idestova másfél éve

hirdetés
totalcar

24 literes repülőgép-motor hajtja, 270-et tud menni, két tonna, és összesen két hátsó fékje van. Elakad a lélegzet. Aztán utánaolvastam a történetének, és elájultam.

Vélemények azonos című írásunkról.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr401692141

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Grigorij 2010.01.22. 09:41:34

Köszönöm!

Szerintem az vinné előre az emberiséget, ha ilyeneket olvashatnánk, gyüjtenénk, óvnánk, a gyerekeink ezt a életszemléletet követnék!

Nem pedig a mai szappantartós egyen-marketinges BMW, Mercik, Volvók, Opelek, VW-k, Audik stb képviselte "ledobható" silányságot!

2010.01.22. 09:51:32

nektek is a "rendőrautós" bevezető szöveg van a blogposztban a kép alatt?

Flankerr 2010.01.22. 09:59:14

Kedves Tibor!

Nagy örömmel olvasom az írásait, a mait is. Találtam egy apró, de gyorsan javítható hibát.
2. oldal: "1996-ban ő adta kölcsön a saját előszériás Aston Martin Vantage-ét Timothy Daltonnak a „Halálos rémületben" forgatásához, sőt, kis híján ő lett a KGB-ezredes a filmben, de idő hiányában visszautasította a szerepet."
Az 1996 az 1986, 1996-ban már BMW-vel csajozott Pierce Brosnan..:)

Flankerr 2010.01.22. 10:00:25

@Flankerr: És az ne kérdezze Csikós úr, miért Tiboroztam le a Zsolt helyett.. amiért természetesen bocsánatát kérem.

GRX 2010.01.22. 10:03:59

Nagyot alkottál ismét, Csíki! Mindent sorát élveztem az írásnak.

Egy apró konstruktív jelegű javítás: a Gauntlett kapcsán felhozott Aston Martin-James Bond-kapcsolatban van egy apró tévedés: Nem 1996-ban, hanem 1986-ban kapta Timothy Dalton a Vantage-t a Living Daylights-hoz. (Tegyük hozzá, hogy ez sem jelentette Bond végleges visszatérését az Astonhoz, hisz utána BMW-k szerepeltek a filmben egészen 2002-ig, amikor a Vanquish lett az ügynök szolgálati autója.)

békaapu 2010.01.22. 10:05:00

...szívesen olvasok Csikószsoltitól....:-)))

becsületesnepper · www.becsuletesnepper.hu 2010.01.22. 10:07:10

A 10. képen, a rugó felett milyen beöntő nyílás van és milyen célt szolgál a gumicső, ami abból jön. Hogy működik a dörzs lengéscsillapító? Azon kívül, hogy dörzsölődik.

vasember 2010.01.22. 10:08:28

A megszokott színvonalt hozva,egy nagyon érdekes,színes és élménygazdagságot átadó cikk.Ténylegesen igaz,az ember élményeit nem lehet elvenni,de azért a tanksapkáért ne add oda a W123.-at.Nem örülnék,ha nélkülözni kellene a szerelős posztokat.
Godd Vibrations-Goodwoodba.............
Még több ilyen cikket!

tomnemtom 2010.01.22. 10:17:17

kész, kérem, kapcsolja ki !

BTK-ba betenném, hogy Csikós cikk Goodwoodból pénteken való megjelenítése által okozott munkakiesés estébé.

Hogy klasszikust idézzek : "minek szekszelni, ha Csikóscikket olvashatok a Napier-Railton Special-ról".

Zsolt ! Van/volt más versenyautó is ebből a korból, aminek ilyen vagy hasonló orrkiképzése volt, vagy már gyerekkoromban is ezt csodálhattam ?

Csikós Zsolt 2010.01.22. 10:21:16

@Asszeretnémondani:

Gondolom az utólagos fékfolyadék-tartály, hiszen a dobfék még nyilván rudazatos volt.

Úgy működik, mint a többtárcsás kuplung: az egyik kartól pár lamella, a másik kartól párlamella, ezek között ferodo-lapkák, amiket tekerés útján változtatható erősségű rugó szorít össze.

biturbo s - félázsiai bunkó állat · http://oldfordworks.blog.hu 2010.01.22. 10:21:52

Mit is mondhatnék?

Elképesztő autó egy szuper cikkben. Szuperlatívusz. Grandiózus.

Igazából azt gondolom, ha pénzes, a noveau regime-ből meggazdagodott vállalkozó lennék itt Magyarországon, dehogyis járnék a gym-be, vasakat emelgetni. Helyette autókat veteránautókat javítanék / javítattnék, komolyan gyúrnék egy youngtimer autómúzeumra, és persze építenék valami hasonlót. Építés, ez a lényeg !

Ezek voltak a macho versenyautók szvsz. Persze a maiak se piskóták (lásd. Karotta korábbi cikkét F1 versenyautó kipróbálásáról, nem linkelem ide.), de én inkább valami ilyesmit választanék, kőkemény gép, mechanika, elektronika nélkül. Őszinte technika, EZ a gépsárkány.

Milyen komoly, 1500 RPM-en lesétál a max forgatónyomaték! Dodge Viper az játékótó ehhez képest, már ugye ami a dolgok prezentálását jelenti, fém az fém, a plasztik meg csak plasztik.

Repülőgép motor még csak lenne, de a terhelést bíró autóváltó, hátsóhíd kevésbé.

Fomics 2010.01.22. 10:29:03

Péntek reggeli Csikós cikk.Ez 3 napos hétvége!

conmorientes 2010.01.22. 10:30:02

Csik !

Mindíg tudtam hogy nálad is valami baj van az orientáltsággal.......
Ennyire rácuppanni úgy két tonnányi acél-aluminium-réz-gumi-bőr kombóra ahhoz már több kell mint elhivatotság.
Azért nyugi annyira nem vagy egyedi, ha esetleg és véletlenül ott vagyok akkor még a mai napig sem tudta volna a nemzeti Múzeum a tőlem származó amilázt lecsutakolni erről az ikonról :))))

Éppen ezért sok kommentet ne várj. Ezt most a törpe minoritásnak meg magadnak írtad......

AD 2010.01.22. 10:31:10

A nyomatékhoz saccolgatás helyett:
P = M * omega [w]
M = P / omega [Nm]

omega = 2*pi*f [rad/sec]
f= n/60 [ford/sec]
n [ford/min]
1 gépi lóerő = 745,69987 [watt] (anglia)
540 hp = 402840 [watt]
f=2350/60=39,2 [ford/sec]
omega = 2*pi*39,2=246,09 [rad/sec]
M = 402840/246,09 = 1637 Nm.

A közölt adatok alapján a csúcsteljesítmény 2350 RPM -nél jelentkezik, ahol a motor 540 lóerő teljesítményt ad.

Ebből a csúcsteljesítményhez tartozó forgatónyomaték 1637Nm.

A maximális nyomaték a belsőégésű motor P(omega) és M(omega) jelleggörbéi miatt ennél nagyobb.

biturbo s - félázsiai bunkó állat · http://oldfordworks.blog.hu 2010.01.22. 10:37:47

AD:

nos, ahogy látszik, ehhez aztán fogaskerék kell.

Suttora 2010.01.22. 10:38:18

Ez a nagybetűs GÉP!

Ádán 2010.01.22. 10:39:14

Még mindig van mit írni erről a pár napos látogatásról. Jó hely ez az Anglia.

Szépen megcsinált autó. Miután ennyit olvastam róla, most tudom igazán értékelni.

Azért csak megfogtátok a tolás előtt is. Ejnye...

Taktaszada Bazsi 2010.01.22. 10:41:05

Jó a cikk!
Kicsit megalomán a motor, de ameddig nem tudtak magas fordulatszámokat elérni, addig azt lökettérfogattal pótolták.

Jó volt olvasni, még több ilyesmit kérünk! Autókat abból az idõbõl, amikor még valódi autókat építettek, papíron, szívet-lelket beletéve tervezve.

Bajusz. 2010.01.22. 10:58:45

"Egyetlen csavarjában annyi a munka, mint egy egész Marutiban..."
"...olyan áhítatot érzek, mint amikor először a Forum Romanumon sétáltam Rómában."
"...felemelőbb, mint egy E30-as M3-as BMW tökéletes driftben a fenekem alatt."
Az ilyen hasonlatokért érdemes Csikós cikket olvasni. Ha ettől nem lesz autóbuzi valaki... :)
Gratulálok a cikkhez, és a gép brutális.

Hanyes 2010.01.22. 11:10:40

Lehet, hogy ezt irigyelte meg Jay Leno, és építtetett egy autót 30 literes V12-es tank motorral. :-) www.popularmechanics.com/automotive/jay_leno_garage/4206704.html

OPP 2010.01.22. 11:48:55

Köszi ezt a cikket!
Eldöntöttem, hogy megveszem a jegyet Goodwoodra. Érdemes grandstand ticket-et is megvenni?
Üdv.

Csikós Zsolt 2010.01.22. 12:00:30

@AD:
Köszi! Akkor nagyjából jó volt a sacc.

Csikós Zsolt 2010.01.22. 12:02:14

@OPP:

Szerintem elsőre ne vegyél, mert folyton mászkálni fogsz. Majd ha ott leszel egyszer, eldöntöd, de ha körbegyaloglod a pályát, ezer helyet találsz, ahonnan jól látni, szagolni, hallani. Viszont a korhű ruhára figyelj, mert egy csomó helyre máshogy nem jutsz be.

Jetfighter 2010.01.22. 12:09:45

Hogy is mondjam.
Parasztbácsi megy kifelé a moziból a Csillagok Háborúja után, zavartan röhögcsél magában:
- Á-á-á-ááá, én ezt nem hiszem el...

Na, valahogy így.
Nem gyenge túrátok volt, gratulálok hozzá. És köszönet a dokumentumokért. Így kell ezt.

misinator 2010.01.22. 12:10:26

Katarzis ez a cikk!:-)
S ez a Jószág!?
Már értem a szocializálódásomat a full mechanikus gépekért: gyerekkoromban olvastam a sebességi világrekordokról, a legendás gépekről, pilótáikról.
Ja, meg apám traktoros és targoncás volt volt...Hát nem sok processzor volt azokban se...
A méretezésről: EZT a cikket ne mutasd meg mlt3-nak:-)))

sunblind 2010.01.22. 12:20:01

Elolvastam reggel, szétröhögtem az agyam, feltöröltem a bal bokámnál ősszegyűlt langyos pisit és elkezdtem előtúrni az indul a bakterház kötetemet, amit tizenkétévesen pont négyszázadszor olvasva beleejtettem a kádba, így kicsit hendikepes, de azért patika állapotú ...
... jópofa belegondolni, hogy tulajdonképpen a negyedik darab kerék feltalálása óta létezik a fajtiszta, saját és a technológia korlátait feszegető petrolhead (autómeleg) ...

dr.oid 2010.01.22. 12:46:57

Íme az autóbuziság súlyosan elfajzott perverz formája. Itt nem hardcore bubblebutted hotmilfekre recskáznak a delikvensek (baszós oldalak szakkifejezéseivel élve), ez már fetish szintű rajongás:))

shitgun 2010.01.22. 13:28:52

Az utolsó képen a km-óra alatt gondolom a Miatyánk szövege van felmatricázva:)
Őrült egy gépezet, kéttonnás fémcső 200 felett zúzatva, belegondolni is hátborzongató.
Egyet viszont nem értek, ha a pálya ilyen legendásan butykös, pattogós, rossz volt, miért nem csinálták meg?

Vargnatt 2010.01.22. 13:31:29

Hát, én nem vagyok különösebben oda ezekért a nagyon régi versenygépekért, bár mindenképp tisztelem az erejüket és az elpusztíthatatlan felépítésüket, de legfőképpen azokat a valódi FÉRFIAKAT tisztelem, akik egy szál hátsó dobfékre bízva az életüket eszeveszett tempóban száguldoztak ezekben a kéttonnás vaskoporsókban. Full Riszpekt nekik!

Azért ez a GÉP elég hihetetlen. Nuku elektronika, csak fém, fém és fém. Mintha egy messzi, messzi galaxisból származna, már olyan szinten idegennek tűnik a mai, maguktól elbomló, komputerizált műanyag játékautók világából nézve. Félelmetes látni, hogy mennyire gyorsan változott meg a világ a 20. században. És még félelmetesebb belegondolni, mi vár ránk még a 21.-ikben

Megnézném azért, ma hányan mernének beülni egy ilyen szörnyeteg gyomrába, és megküldeni úgy 200-al, főleg a chiptuningos frissjogsis kiscsávók, meg a ma brutálnak számító gépek gazdái közül...

Köszönjük Zsolti, most sem kellett csalódnunk, jöhet még ilyen! :)

Spica · http://lucrezia.blog.hu 2010.01.22. 13:36:27

ahhhhhhhhhhhhh

Csikós úr, nagyon szépen köszönöm.
ez valami nagyon jó így együtt, a kocsi, a cikk... mit mondjak még? I'm speechless.

zeger 2010.01.22. 14:03:54

Ez ismét nagyon jóóóóóó volt.

apoa 2010.01.22. 14:25:01

Megdöbbentő,hogy az 1910-es években milyen színvonalú repülőmotorokat csináltak. A bécsi Tchnisches Muzeum-ban is van egy pár Austro-Daimler.A vékonyfalú alumínium öntvények pl. egészen mainak hatnak.

Tie · http://polisztirol.blog.hu 2010.01.22. 15:55:15

Aaaaaargh!!!

Rohaggymeg Csikós! :))

sipike78 · http://www.szabolcsswift.hu 2010.01.22. 16:17:39

"Egyetlen csavarjában annyi a munka, mint egy egész Marutiban."

Aztakurva... Az Eiffel-toronyban meg több a munka, mint egy vályogházon. Ki gondolta volna.

Csak míg az első gazdag faszok szórakozása, addig a második hétköznapi használati tárgy.

yeti 2010.01.22. 16:31:23

@Csikós Zsolt: Fogadok életedben nem toltál még ekkorát:-)

Dennis01 2010.01.22. 16:38:25

Mar csak ezert is erdemes Angliaban elmenni egy muzeumba, vagy egy goz rally-ra. Erezni a regi gepek illatat, megtapintani az anyagot, amibol keszultek, meses gepezetek ezek...
Nem ugy, mint a Kozlekedesi Muzeumban, ahol a kozelebe se mehetsz a kiallitott targyaknak..
En pl Beaulieu-ben mentem a muzeum korul egy kort a General busszal, fantasztikus elmeny volt.
www.cadhas.org.uk/images/VisitReports/Bucklers%20Hard%20&%20Beaulieu/11.%20VINTAGE%20LONDON%20GENERAL%20BUS.JPG
Itt nem felnek az emberek az ilyen regi gepeket hasznalni, megmutatjak az embereknek, milyen a hangja, szaga stb. Nem csak egy vitrinben taroljak oket.

MonteCarlo 2010.01.22. 16:44:05

Hatalmas írás, minden sorát élvezi az ember. Még több ilyet ...

Matheo · http://hobbymania.blog.hu/ 2010.01.22. 16:45:01

És én még azt hittem, hogy Jay Leno valamilyen szinten eredeti volt ezzel a kocsival...:
www.popularmechanics.com/automotive/jay_leno_garage/4206704.html

Csikós Zsolt 2010.01.22. 16:53:22

@sipike78:

Ó, kösz, nem tudtam. Javítsam?

butschq 2010.01.22. 17:01:29

hát egyre erősebb a gyanú bennem, hogy rossz korba születtem...

sipike78 · http://www.szabolcsswift.hu 2010.01.22. 17:03:14

@Csikós Zsolt: Miattam? Dehogy. :)
Az írás fasza, az autó fasza, csak szerintem stílusosabb lett volna egy szigetországbeli kisautóval összehasonlítani ezt a szörnyeteget, mintsem egy olyan kis kávédarálóval, amit éppen a britek által sokáig kizsákmányolt országban gyártottak...

Tucsok84 2010.01.22. 17:08:02

Babs nevű gépet láttam élőben háttérben a walesi tengerparttal, ahol döntögette a rekordokat. Nagyon szép látvány egy ilyen kocsi.

Tucsok84 2010.01.22. 17:13:50

tapizni Walesben sem lehetett, 5méterről lehetett csodálni.

GGG77 2010.01.22. 17:15:50

Kérném azt a fordulatszámmérőt!!! :)

Csoda az egész, egy sokkal jobb korból és világból származik...

Tsakazertish 2010.01.22. 17:16:00

Felolvastam az asszonynak a Natalie Portman-os részt, hátha megért valamit abból az érzésből, nem vette le. Neki az autó az, ami A pontból elviszi B pontba és kész. Mondom ez az autó maga a csoda - neki nem funkcionális. Talán abból felfogott valamit, hogy ez férfiaknak olyan, mint a nőknek egy nagy csokor virág: gyönyörködni benne, megsimogatni, néha elővenni, menni vele egy kört, 5 km/h-val, csak magáért az érzésért... de hát NŐből van...

Vargnatt 2010.01.22. 17:32:57

@Tsakazertish: Ne erőlködj, akiben nincs meg ez a gén, annál esélytelen, hogy bármit is megértsen belőle. És ez nem csak nőkre igaz, pasik közül se hinném, hogy mindenkinek ez lenne vágyai netovábbja.

Igazság szerint nekem sem a netovábbja, de azért gyönyörű, és átérzem, hogy milyen érzés lehet a közelében tartózkodni ;)

Dennis01 2010.01.22. 17:45:28

Amugy Wales-ben azt a homokos tengerpartot ugy hivjak, hogy Pendine Sands, ha nem tevedek. Tobb Top Gear osszehasonlito tesztben (Jaguar XK-R - BMW 645Ci - Porsche 911 Carrera 2 es Vauxhall Monaro VXR - Jaguar S Type R - Chrysler 300C).
Ha jol emlekszem, valahol azt olvastam, hogy 1927-ben Parry Thomas ugy halt meg a sebessegrekord megdontese kozben, hogy a kocsija felborult, Thomas feje meg leszakadt.

Dennis01 2010.01.22. 17:47:04

@Dennis01: Tobb Top Gear tesztben is jartak ott, ez maradt ki. :)

FeroxX 2010.01.22. 18:22:58

nagyon konkrét a szerkezet =)

Daily Shark · http://dailyshark.blog.hu/ 2010.01.22. 18:46:32

Nem vagyok nagy autóbuzi, bár mindenképpen az életem részét képezik, de ettől a géptől tényleg bepárásodott a szemem.

Ez előtt le kell boruljon mindenki, akinek bármi érzéke is van gépészethez és autókhoz.

Köszi az írást, Zsolt.

NGA 2010.01.22. 18:48:40

Gratulálok a cikkhez

Rocko- 2010.01.22. 19:04:30

beteg, és tetszik. elmebeteg. pedig csak W motor van benn, nem Δ.

zwei2 2010.01.22. 19:05:57

Akkor, ha szárnya volna, még repülni is tudna?
>>> talán vagy talány?

Pasas 2010.01.22. 19:54:27

Még most is kapkodok a levegő után.

dragbiker 2010.01.22. 21:31:20

Hogy én mennyire nem tudok neheztelni mert le lett szólva az én Citromnak a Jaegerje...:)
Bocs,még csak a cik elején tartok,olvasok ám tovább is:)

daytona500 2010.01.22. 21:42:17

Remek írás, gratulálok! Átitatva szenvedéllyel, rajongással - valami ilyesmi élmény lehet a csajoknak a Könny és bársony vagy a Ramóna vagy mittoménmi olvasása.

dragbiker 2010.01.22. 21:48:18

Uraim,letérdeltem,leborultam,homlokommal túrom a hideg padlót...
Már annak is örülnék,ha olyan mellett állnék,aki a közelében állt ennek...

misinator 2010.01.22. 22:00:41

Uraim, tavasszal menjetek el a Közlekedési múzeum repülési kiállítására és nézzétek meg a régi MOTOROKAT.
Volt egy pár éve ott /most nem tudom/ pl. egy 30-as évekbeli Fiat V8 repülőgépmotor, belém égett, mint az otthonszülés problémája:-)))

Dennis01 2010.01.22. 22:14:13

Ha mar misinator kollega beajanlott egy muzeumot, en is ajanlok egy-kettot. Az egyik, amit ajanlani tudok a Beaulieu Motor Museum. Tele van gyonyoru regi autokkal, fantasztikus videos bemutatok, erdemes megnezni.. Zsolt mar irt rola.
A masik hely, amit imadok, a Coventry Transport Museum. Mindenfele auto megtalalhato ott, oriasi kisauto gyujtemeny, koztuk talalhato magyar badogauto is.. :) A kedvenc reszem egy pici alagut, a belsejeben egy tapeta, ahogy megy a ket Mini az eredeti Olasz Meloban, es egy igazi Mini all elottuk. Mikor elmesz a Mini elott, megszolal az Olasz Melo zeneje, meg Michael Caine szol be ilyeneket, hogy "You only supposed to blow the bloody doors off". Marha jol meg van csinalva, na..

Virago_1000 2010.01.22. 22:44:34

@Dennis01: Pl. a Gaydoni heritage museumhoz kepest a coventry-i gyujtemeny igencsak gyengecske. Nem tudom, de engem nem birt lenyugozni, nemegyszer videki tanyakon sokkal nagyszerubb gyujtemenyek vannak, bar igaz, a korites nem olyan csilivili.

Dennis01 2010.01.22. 22:51:02

@Virago_1000: Tenyleg, a Heritage Museumot elfelejtettem, pedig epp iden voltunk ott a Mini 50.-ik szuletesnapi kiallitas miatt. Na az is tele van marha jo autokkal.
Szerintem a coventry-i museum is jo a maga modjan, legalabbis sokkal jobb, mint a Kozlekedesi Pesten..

Karpathy · http://artofmax.com/ 2010.01.23. 00:31:08

Van erre egy szubkultúra-szó, a "steampunk".
Szerintem Nemo kapitány otthonosan érezte volna magát ebben a gépben.

De jó lenne egy ilyen autót építeni, egy ékszernek szánt, versenyre való, örök darabot!
Persze csinálnak ma is ilyeneket, csak azokban kerámiák meg nanoizék vannak - de ez a gőzhajó-esztétika és anyaghasználat frenetikus!

kkn 2010.01.23. 00:59:39

Nem lehet, hogy a korabeli, meg a mostani teljesítményadatok eltérő számításból, illetve mérésből százmaznak?

Annyiféle LE van, manapság másként mérik, mint anno, még angol berkeken belül is ( és akkor még nem beszéltünk az ASA, a DIN lóerőkről, dehát azok más tájakon dívtak ).

Meg ugye a mechanikus cuccok kopása, megdöbbentő volt pl. a Top Gear fékpadi mérése, hogy mennyit tud egy leharcolt szupersportkocsi a névleges teljesítményhez képest ( de még a hajdani valódihoz képest is biztosan kevesebbet). De még egy pár éves modern autó is sokat veszített a mérésükön, nemhogy egy bő 70 éves gép, mégha a motor nem is egykorú az autóval.

Rocko- 2010.01.23. 10:43:58

@Karpathy: nem-nem!
a steampunk az újból csinál régit, úgy tesz "mint ha".
ez viszont alapból régi.

mlt3 (törölt) 2010.01.23. 11:23:40

@sipike78: "mintsem egy olyan kis kávédarálóval, amit éppen a britek által sokáig kizsákmányolt országban gyártottak..."

Az elso trianonozo hangszorot nyer, siess!

Csikós Zsolt 2010.01.23. 12:22:18

@mlt3:

Hú, Ede baszki, ez súlyos volt, most is röhögök...

Parajpuding 2010.01.23. 12:42:11

Ha a világ hét csodáját kellene keresni az "autók" között, ez számomra egyértelműen az egyik lenne. Még mindig az asztallapon van az állam. Ez mestermű, csoda és maga az örökkévalóság. Itt egyszerűen nem tudok ennél kisebb szavakat használni. Külön köszönet a szerzőnek ezért a jótéteményért.

Rókabilly 2010.01.23. 15:55:00

Igen, itt eláll az ember lélegzete....

Rbilly

Karpathy · http://artofmax.com/ 2010.01.23. 17:36:35

A steampunk az tiszteli ezt a kort, ÉS a mait is így csinálja meg, de ha lehetne neki egy régi... ó-ó!

Sayniqua (törölt) 2010.01.23. 19:08:52

@tomnemtom:

Kevesebb lenne a világ egy ilyen újságíró és egy ilyen alany nélkül.
Grtulálok, mindenhez!

MANszerelő 2010.01.23. 20:13:58

@Csikós Zsolt: Üdv! Nincs véletlenül valami forrás az 1898-as Lochner-Porsche hibridről?

Csikós Zsolt 2010.01.23. 20:15:41

@MANszerelő:

A Porsche-múzeumban van egy.

És egy kerék belőle a mi saját Közlekedésinkben is... :-)

MANszerelő 2010.01.23. 20:20:52

@Csikós Zsolt: Az messze van. A csajom már azért is kiakad, ha a Lövölde téren megbámulok egy Moszkvicsot.

McK (törölt) 2010.01.23. 20:29:51

@sipike78:
Azért nem semmi,honnan,hová tudsz eljutni.
Rohadjak meg,ha eszembe jut egy autó kapcsán,hogy az anyaország,vagy egy volt gyarmat gyártja..

Erről a cigány jut eszembe,akinek ellopták a tévéjét,és kihívja a biztosítót.
A biztosítós megkérdi..

És mekkora a károd..

20 centi..DE HOGY JÖN EZ MOST IDE?

Tényleg..HOGY JÖN EZ MOST IDE?

baz+g 2010.01.23. 23:57:42

felőlem mehet a mercik után

Cymantrene 2010.01.24. 01:03:28

Sinnsheimban láttam egy Maybach Spezial Rennwagent a huszas évek elejéről. Léghajómotor köré építették: 6 henger, 23 liter, kb. 300 lóerő. Gyorsulási versenyeken használták, örültek is, hogy a motor miatt nem emeli el az elejét :-)

xenuka 2010.01.24. 03:47:36

ez a gép is olyan, mint egy gőzmozdony - máig nem értem miért, de döbbenettel nézem

voszi 2010.01.24. 09:27:34

ez marha jó volt, gyermeki örömmel olvastam, majdnem 40 évesen! :) nagybátyám, aki már nem él sajnos, ősautóbuzi volt, az ő könyvtárában voltak (vannak) ilyen csodálatos könyvek/újságok/magazinok, mint amit szereztél. mindkettőhöz (cikk, könyv) gratulálok!

én számbuzi vagyok :), ezért az adatokhoz két dolog jutott azonnal eszembe, és gyorsan utána is számoltam:

a 2350rpm-en 540 paci annyit tesz, hogy ennek a motornak a legfontosabb teljesítménybefolyásoló tényezői (VE, BSFC) alig lehet rosszabb, mint egy korunkbéli átlagos benzines motoré. (ha lényegesen rosszabbak lennének ezek az adatok, akkor egyszerűen nem tudna kijönni az 540 paci azon a fordulatszámon.) ez megdöbbentő! repülőgép technika az 1910-es évekből, és DOHC, kb. azonosat tud, nem semmi....

a másik a nyomatékos kérdésed. erre könnyű válaszolni, mert hogy a nyomaték és a teljesítmény között igen szoros kapcsolat áll fenn. 2350 rpm-en 540 paci az bizony 1630 Nm ugyanazon a fordulaton. most nem vezetem le, hogy a két adat közt (az adott mértékegységek esetén) egy szorzótényező a különbség: kb. rpm/7100.

szpsz 2010.01.24. 11:13:35

Fantasztikus. A szerkezet tiszta szépsége. Mit ne mondjak, bevállalnék vele egy pár kört. Igazi vintage autó.

tónik 2010.03.15. 19:41:55

Kilencvenedik! Hurrá!

58múltam 2010.05.23. 16:19:31

Kicsit off, bár ez az autó összeköti a két világot: Csikós, látom, tudsz egyet s mást a repülésről is. Ha legközelebb Nagy-Britanniába utazol, és lesz egy derült hétvégi napod, menj el Duxfordba, ott egy olyan repülőmúzeum van, hogy megnyalod a tíz ujjadat. Mindenük van, talán csak a Wright-bros Flyer 1-ja nincs ott, de minden más igen. (A MIG 21-esük magyar felségjelű!) Sajnos egy nap messze nem elég még a mintavételezéshez sem...

NextGeneration 2010.06.02. 19:56:36

Akarom ezt a GYÖNYÖRŰSÉGET!!!
Kell nekem!!! :D

Hála égnek, és hála a Totalcarnak, akik előre szóltak, sikerült kijutnom pár éve a Chromjuwellen kiállításra Bécsbe. Ott voltak hasonló gyönyörűségek. Pl. le vagyok fotózva a két Mercedes álommal a 300SL-lel:
en.wikipedia.org/wiki/File:Bundesarchiv_B_145_Bild-F003567-0002,_Sindelfingen,_Mercedes_Autowerk.jpg

és a W196-tal:
en.wikipedia.org/wiki/File:Mercedes_W196_Wien.jpg

ill. a személyes örök kedvencemmel az 1938-as Alfa Romeo 8C 2900-al:
en.wikipedia.org/wiki/File:1938_Alfa_Romeo_8C_2900_B_Lungo_.jpg

Igaz én is csak lopva, de megsimogattam őket... és senki nem akart megverni, hanem a szekus aki az egyiknél látott, mert későn vettem észre, még mosolyogva bólogatott! :D

Azért ilyenkor a szolidaritás megvan!
süti beállítások módosítása