A vizsga olcsóbb, de megbukni rosszabb

  2010. január 08. - ommm Címkék: vizsga autósok nkh

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Négyhengeres BMW? Ugyan már...
2015-07-30 16:22:46

...mondták nekem sokan, miután lett egy 136 lóerős E30-am. Persze hülyeség, hiszen a könnyű bódéhoz elég

Hétvége a tóparton? Belsőség-találkozó 2015!
2015-07-29 12:04:49

Öregszünk, öregszünk , más nem is jut nagyon eszembe arról, hogy immáron tizenkettedik (!) alkalommal

A trollkirály V8-cal érkezik
2015-06-22 13:58:43

Leborulok, zokogok és megadom a trollkodás brilliánsokkal díszített aranyfokozatát. Hogyan piszkíts bele egy

Szétszórjuk a VIP-jegyeket! Akár a tiéd is lehet egy!
2015-06-08 15:31:58

Úgy, ahogy az AC/DC-nek is egy igazi énekese volt és ahogy a Black Sabbath is csak Bill Warddal az igazi , úgy

Egy dolog biztos. Ha az új vizsgarendszer a gyakorlatban beindul, valamivel kevesebb mozgástér marad a trükközésre. Már csak ezért is érdemes tényleg jól felkészített autóval vizsgára menni, mert az alkalmatlan minősítés összehasonlíthatatlanul rosszabb – és drágább – következményekkel jár, mint korábban. Úgy látszik, néhányan megfizetnek azért, hogy megszabadultunk a régi zöldkártyától, noha a többség valóban kevesebbet fog fizetni. Bízunk benne.

Időközben a KHEM (Közlekedési, Hírközlési és Energiaügyi Minisztérium) is válaszolt azokra a kérdésekre, amelyeket a január másodikán megjelent cikkünk elkészítéséhez tett fel Prokee. Kis késéssel, de további alapos infók a témával kapcsolatban:

A KHEM Kommunikációs Osztályának tájékoztatása:

- A környezetvédelmi igazoló plakett megszűnése és az időszakos műszaki vizsgába olvasztása valóban EU-s irányelv, vagy a magyar közigazgatás ötlete volt?

Nincs egységes uniós előírás a kérdésben, a tagállamok nemzeti hatáskörben dönthetnek erről. A 2009/40/EK irányelv rendelkezik a közúti járművek időszakos vizsgálatáról, amelynek része a környezetszennyezési tulajdonságok vizsgálata is. A külön hatósági eljárásban végzett környezetvédelmi felülvizsgálat rendszerét az azt alkalmazó európai országok – hazánkhoz hasonlóan – felülvizsgálták és az időszakos vizsgálatokba illesztik. A nemzeti szabályozásként működtetett „zöldkártyás” vizsgálat időszakos vizsgálatba történő beolvasztását szakmai szempontok indokolják, és a járműállomány konstrukciós összetételének változása teszi lehetővé.

- Látnak-e esélyt arra, hogy a csak környezetvédelmi mérést folytató műhelyek valóban realizálnak majd némi forgalmat ezután is, miközben az autós a vizsgával egy időben, egy helyen túleshet a mérésen?

A kizárólag környezetvédelmi vizsgálatot végző műhelyeknek valóban érezhető forgalomcsökkenésre kell számítaniuk, amely ellen - akár más szervizekkel együttműködve - tevékenységük bővítésével védekezhetnek.

- Miért sikerült annyira lassúra és döcögősre a tájékoztatás, hogy sok műhelyben fogalmuk sincs, miképp kezdjék január negyedikén az évet?

Az időszakos vizsgálat bevezetésére a költségvetést megalapozó, november elején elfogadott törvénymódosítások adtak felhatalmazást. Ezt követően kellett a kapcsolódó kormány- és miniszteri rendeletek módosításait elkészíteni, amelyek többsége tárcaközi egyeztetést igényelt. Így a kapcsolódó előírások teljes köre december végére véglegesedett.

A Nemzeti Közlekedési Hatóság időközben többször tartott tájékoztató megbeszélést az érintett vállalkozások számára, így a szakmai terveket folyamatosan követő cégek értesülhettek a vizsgáztatási rendszer átalakításával kapcsolatos szándékokról. Mivel a változtatások miatti konkrét feladatokra való felkészülésre valóban kevés idő maradt, a törvényi szabályozás lehetővé teszi, hogy az eddig időszakos vizsgálatot végzők 2010. június 30-ig változatlan személyi és tárgyi feltételek mellett tevékenykedjenek.  

- Igaz, hogy a 2010 január elseje után műszaki vizsgára jelentkező autók közül hivatalból elrendelt eredetiségvizsgálatra számíthat minden olyan autó, amely 2006. január 1. előtt került forgalomba, és még nem végeztek rajta eredetiségvizsgálatot? Ha igen, miért kétséges egy 2005 augusztusában Magyarországon gyártott és a járműkísérő lap alapján forgalomba helyezett Suzuki Swift legalitása?

2006. január 1. előtt még nem létezett a járművek életútját követni képes zárt, központi, egységes nyilvántartó rendszer, így az autók adatainak elsődleges, hiteles adathordozója a forgalmi engedély volt, ami magában hordozta a manipuláció lehetőségét. Ezért kell a fenti időpontot megelőzően forgalomba helyezett, de előzetes eredetiségvizsgálaton vagy integrált vizsgálaton még át nem esett gépjárműveken a műszaki vizsgálat keretében eredetiségvizsgálatot is végezni.

- A tíz éven felüli személygépkocsik évenkénti műszaki vizsgáját és környezetvédelmi felülvizsgálatát véglegesen vetették el, vagy számíthatnak még az ilyen autók tulajdonosai szigorításra?

Mivel egyre később gyártott és így egyre korszerűbb, biztonságosabb, jobb környezetvédelmi mutatókkal rendelkező járművek haladják meg a tízéves korhatárt, szigorítás e téren nem várható. Az idős járművek éves gyakoriságú vizsgájának ismételt elrendelésére esetleg akkor lehet szükség, ha a műszaki hibás balesetek száma ezt indokolja, vagy az Európai Unió az e területen a tagállamokra kötelező irányelvében ezt előírja. Utóbbi szándékról azonban nincs tudomásunk. 

- A Magyarországon már igen elterjedt vegyes, benzin-LPG üzemű autók azonos körülmények között gázüzemben vitán felül környezetkímélőbbek, mint benzinnel hajtva. Miért nem kaphattak némi könnyítést az új plakettek kategorizálásáról szóló rendeletben, miközben ezen autók tulajdonosai szinte minden esetben az olcsóbb, ezzel együtt környezetkímélőbb LPG üzemet használják?

A benzin/gáz (LPG) kettős üzemű autók emissziós jellemzői valamelyest jobbak ugyan a hagyományos benzin üzeműekénél, a különbség mértéke azonban megítélésünk szerint nem ad elegendő szakmai alapot a magasabb környezetvédelmi kategóriába sorolásra.

Szíves érdeklődését és türelmét köszönjük!

Üdvözlettel:

Arzt Gergely
sajtóreferens
Közlekedési, Hírközlési és Energiaügyi Minisztérium
Kommunikációs Osztály

 

Mai cikkünk blogposztja.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr911656617

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

pszihoapu 2010.01.09. 16:01:47

Ha valaki tudja rá a választ, írja már meg mi a helyzet a külföldről behozott autókkal?
Nekem lett egy 2005-ben, Hollandiából, erre is kelleni fog az eredetvizsga?
Forgalombahelyezés előtt csekkolják valami rendszerben őket, hogy nem lopott-e, nem?
Vagy ez is csak úgty kapott egy törzskönyvet?

prokee · http://blog.prokee.hu 2010.01.09. 16:04:58

pszichoapu:
Az eredetvizsga nélkül kiadott törzskönyveken ezt feltüntetik. Ha neked nincs rajta, akkor elvileg nem lesz eredetvizsgád a műszakin.
Elvileg, mert volt már szó arról is, hogy a rendszer nem tévedhetetlen.

pszihoapu 2010.01.09. 16:07:03

@prokee: csekkolom a tk-vet, mit kell rajta keresni?

NKH vizsgabiztos 2010.01.09. 16:12:11

Sajnos ez a "nem szerepel a rendszerben" szöveg nagyon csúnya ferdítés.
Amikor az idős házaspár 6 éves, 30 ezret futott Suzukiját eredetvizsgálom 17 ezerért, és elmentem az adatokat, kiírja a program, hogy a jármű azonosítók megegyeznek a nyilvántartásban találhatóakkal. Akkor mivel is hasonlítja össze? A 2006 meg azért 2006, mivel most jönnek vizsgára a 4 éves autók először, és nyilvánvaló lázadás lett volna egy 4 éves első tulajos autóstól 34 ezer forintot elvenni a vizsgáért.
De volt 1985-ös utánfutó első tulajjal, 26.000 ft. +forgalmi betelt 8.000 ft.

Az egész csak egy rablás + ezekből a díjakból ha külsős csinálja az eredetvizsgát,40%-a visszajár a külsősnek!

A 2-es, 4-es KVO osztályt, pedig kb.2007-ben szúrták el, amikor a jó kis regadó táblázatot úgy alakították át, hogy a 4-nél rosszabb megnevezést, mikor betették, nem gondoltak a 2-es osztályú szab.motorüzemű katalizátoros autókra. Azokat ha kintről hozták be 4-esnek kellett írni ha 96 utáni, vagy euro 2-es, előtte csak az euro 2-es dízelek kaptak 4-est. Az összes 1996-2001 közötti magyarországi autó forgalmijában 2-es van. Sajnos még a 2001-es euro 3-as autókat is 2-esnek írták. Nagy hülyeség ez az egész kódozás, be kellene írni szépen, hogy EURO1-2-3-4-5.... legalább mindenki értené, nem itt kódozgatni.

Az egész eredetvizsgálat ellen csak ellenállással, és panasszal lehet valamit elérni.

Javaslom minden első tulajdonos írjon egy szépen megfogalmazott panasz e-mailt az ombudsmannak. www.obh.hu

Eddig nem nagyon buktak autók zöldkártyával mert mindenki tudta, hogy úgyis simán megkapja. jan5 óta, 4nap alatt 4 autót buktattam magas CO és füstölés miatt. Azért nem ártana már egy kicsit katalizátorra, lambdaszondára, és a motorra is költeni egy keveset.

Üdv!

MANszerelő 2010.01.09. 16:13:15

@pszihoapu: Felejtsd el a törzskönyvet. Ha az autó benne van a KEKKH adatbázisban, akkor szerencséd van. Ha nincs, akkor 17000 Ft plusz, de nyugodj meg, és hidd el, hogy a pénzed jó helyre teszik (ezt fentebb megbeszéltük).

prokee · http://blog.prokee.hu 2010.01.09. 16:16:27

Úgy emléxem, az van ráírva, hogy "eredetvizsga nélkül kiadva", vagy hasonló.
Vagy nincs rajta ilyesmi, akkor jó.

Rocko- 2010.01.09. 16:19:16

@MANszerelő: igen, pontosan emiatt kérdeztem.

MANszerelő 2010.01.09. 16:21:12

@NKH vizsgabiztos:Én "külsős" vagyok, és azt nem értem, hogy ha én csinálom a vizsgálatot, tehát dolgozok, akkor miért az NKH teszi el a 60 százalékot, amikor ő nem tesz érte semmit?

pszihoapu 2010.01.09. 16:25:27

@MANszerelő:
Lenne mégegy kérdésem, nem láttam, hogy kérdezte volna valaki.
Mi van, ha megbukik egy autó a múszaki vizsga keretében az eredetvizsgán?
A tulajt lelövik, vagy ráhívják a zsarukat és majd neki kell bizonyítania, hogy nem bűnös?
Komolyan mi lesz?

NKH vizsgabiztos 2010.01.09. 16:29:39

@MANszerelő: Mert sajnos Téged is kirabolnak, nemcsak a tulajdonost.

MANszerelő 2010.01.09. 16:29:54

@pszihoapu: Ha nem hegesztett az alvázszámod, és egyeznek a járműazonosító adatok (motor-, alvázszám), akkor nem bukhat meg. Ezekről az esetekről csak tudnál? Gondolom.

NKH vizsgabiztos 2010.01.09. 16:35:48

Javaslat minden vizsga előtt álló autósnak.

Aki nem tudja milyen az autójának káros anyag kibocsájtása, guruljon el egy zöldkártyáshoz, szépen mérjék meg.
1 . Ha jó, a zöldkártyás is keresett pár ezer forintot, az autós is nyugodtan mehet vizsgára, emiatt nem fog 17 ezret bukni, és a vizsgabiztos is örül mert nem kell magyarázkodnia, hogy miért is bukik meg az autója emisszió problémával.
2. Ha rossz meg kell javítani!

MANszerelő 2010.01.09. 16:37:43

@pszihoapu: A műszaki vizsga előzetes eredetvizsgája nem tévesztendő össze a "rendes" eredetvizsgával. A technológiája is egyszerűbb, okmányellenőrzés (amúgy is kell) plusz néhány helyen festékréteg-vastagság mérés (alvázszámon, hordozón). Ha esetleg itt drasztikus eltérések vannak, mert pl.: át lett festve az egész autó, akkor kell alkalmazni az anyagfolytonosság vizsgálót. Ekkor kiderül, hogy hegesztés miatt volt-e festve. Ilyennel én még nem találkoztam, a bűnözőknek megvan a saját bejáratott helyük, ők biztosra mennek.

pszihoapu 2010.01.09. 16:44:50

@MANszerelő:
Nem tudok róla, hogy bármi baja lenne az azonosítóknak, csak valahogy nem bízom a rendszerben ...
2006 év elején adtam el egy kb 6 éves autót, asszem akkor is pont volt valami "onlájnosítás" az eredetiségvizsgálatnál.
Egy ismerősöm volt a vevő, aztán jött ev. után, hogy a vizsgát végző azt mondta, hogy a rendszer szerint ilyen felszereltség nem létezik.
Még akkor is lehetett kapni ezt a típust, azzal a felszereltséggel, elég volt csak egy árlistát megnézni.
Mostani egyik öreg autóm ev. szerint minden mérési ponton gyári festékvastagsággal rendelkezik.
Ehhez képest a szélvédők körül egyértelműen látszik, hogy legalább egyszer telibe lett fújva...

Tehát mégis érdekelne, hogy mi lenne a metódus ebben az esetben.

Jamesblond 2010.01.09. 16:50:01

...jobban járnak pár ezer forinttal azok akiknek új, vagy pár éves autójuk van. M.országon az autók átlagéletkora olyan 12 év körül alakul úgy tudom. Az enyém is annyi. Volt olyan vizsgakor, hogy szar volt a fékpadon a hátulja, kimentem, megvasaltam, visszavittem, átment. Vagy ha még aznap visszamentem, újra megnézték ingyen. Vagy bevihettem előzetes műszaki vizsgára, ha minden OK volt, befizettem a teljes vizsgadíjat és 2 évig elfelejthettem a vizsgáztatást. Volt az egészben helye az emberségnek és a jó indulatnak. De hogy legombolnak tőlem egy valag pénzt és nincs lehetőségem egy kalibrációt végez(tet)ni, vagy egy alkatrészt kicserélni...! A kisembert szívatják újból. Nem beszélve a sok kisiparosról és azok alkalmazottjairól. Összesen egy kisebb városnyi ember veszítette el január 1-től a munkáját. Egy csapásra ennyi embernél sikerült "leseperni a padlást". visszaállamosítanak, hogy aztán eladhassák kilóra az egész hóbelebancot. Azt hisszük nem értik mit csinálnak... Pedig ők nagyon és értik mit csinálnak, de ha mi azt tudnánk, rájuk gyújtanánk úgy a parlamentet, hogy a Dunát kellene bele vezetni!

pszihoapu 2010.01.09. 16:51:03

@MANszerelő:
megelőztél :-)

Hát meg is érkeztünk, ugyanis nekem amikor vettem ezt az autót, akkor kromofággal lemaratták az alvázszámról a festéket, mert valami kínjuk volt.
Aztán nem volt semmi különös, átirattam.
Igen ám, de az alvázszám csupaszon elkezdett rozsdásodni ezért lefestettem.
Na ez biztos, hogy fog tetszeni egy rétegvastagságmérőnek ...

MANszerelő 2010.01.09. 16:52:42

@NKH vizsgabiztos: Szerencsére engem nem rabolnak ki, jó munkahelyem van, viszonylag jól megfizetnek, de nem csak vizsgáztatok. A helyzet az, hogy nem is látok benne nagy jövőt, szerintem az elkövetkező időkben jelentősen fog hígulni a szakma.

NKH vizsgabiztos 2010.01.09. 17:03:05

@MANszerelő: A kirablást úgy értem, hogy Te dolgozol, és csak 40%-ot kapsz.

Már most is fel van hígulva.

Tudok olyan helyet tőlünk, 2 km-re, hogy 2009 őszén, úgy vizsgáznak az autók, hogy ott sincsenek. "Jobb" esetben felrak pár képet, amin olyan a háttér ami a közelben sincs. De az sem zavarja, ha nincs feltöltve fotó. Tudod, kötelező a fotó, de ha nem rakod fel akkor is továbbenged a program, "nem piros mező". Elfelejti, de naponta a felét elfelejteni........?, hiába, a főnöke jó kapcsolatot ápol az NKH-s vezetéssel!

MANszerelő 2010.01.09. 17:05:16

@pszihoapu: Bocs. Most jutott eszembe, hogy mégis. Egy frissen lakatolt autónak valamiért a kasznis leflekkelte az alvázszám utolsó négy karakterét. Elküldtem, de valahol levizsgázott. Nekem nem ér meg tízezret a biztos egzisztenciám, de van aki rizikózik ennyiért.

Csumpi Hálidéj · http://www.ezerkecske.hu 2010.01.09. 17:14:48

Eresetvisga:

Egy barátom vett régebben egy régi kabrió golfot.
Eredetvizsga megtörtént, megvette, átírták.
Használta 3 évig, el akarta adni. Jött egy ember, lefoglalózta, elvitték eredetvizsgálatra, erre kiderült, hogy két kocsiból van összevágva az autó. Reklamálni nem lehet, mert 3 évvel azelőtt vizsgálták, simán azt mondják, hogy azalatt bárki összevághatta, de nem így történt, ez biztos. Erről ennyit.

A magam részéről annyit tudok tenni, hogy ha már a kifizetést nem tudom bojkottálni, mindent megteszek azért, hogy legalább annyi időt dolgozzanak azért a pénzért, mint amennyi időmbe nekem került megkeresni.

Úgyhogy ha eredetvizsgálatra kerül sor (ami megtörtént, amikor megvettem), nemhogy le nem mosom, de olyan rászáradt olajsarat még senki nem látott, ami nekem a motorszámomon lesz. Meg fognak dolgozni a pénzért.

MANszerelő 2010.01.09. 17:16:28

@NKH vizsgabiztos: A minap mesélte egy NKH-s ellenőr, hogy kiment egy helyre, elkérte az ellenőrzési naplót, és három évvel ezelőtti volt a legutóbbi bejegyzés. Nem hitte el, betelefonált a központba, hogy ezek itt kidobálják a jegyzőkönyvet, vagy mivan? Mondák neki, hogy szó nincs róla, tényleg "kimaradt valahogy" az ellenőrzés...mindegy, ez már meleg téma.

György Juhasz 2010.01.09. 17:17:39

@gnme: Én csak (M)ünchnen (A)ugsburg (N)ürnberg szerelőt tudom ismételni.
LOL
Maschinenfabrik Augsburg Nürnberg!

MANszerelő 2010.01.09. 17:19:14

@Csumpi Hálidéj (Mk412): A számlán található plusz 3500 Ft-ot is kifizeted: "mosás alsó-felső".

pszihoapu 2010.01.09. 17:25:13

@Csumpi Hálidéj (Mk412):
Igen erre gondoltam.
Hallottam pár ilyen történetet én is.
És akkor most a három évvel azelőtti, vagy a friss evizsga a rossz?
És, ha a következő műszakidon történik ez, akkor ugrott az autód, amit akkor készítettél föl, stb. ?

Rocko- 2010.01.09. 17:30:29

@NKH vizsgabiztos: na de egy első tulajos autónál mit vizsgálnak? "ó igen, tényleg az az amit maga vett"?

totálisan értelmetlen.

gnme 2010.01.09. 18:16:08

@MANszerelő: a rétegvastagság mérésre a következőket tudom referálni.

Azért nincs légzsákom, mert a kocsit amit vettem, megbiztosítózták párszor, mielőtt eladták.

Szépen megvették hozzá a gyári panelokat, aztán kiváló minőségben újrafújták körben. Az elején.

Aztán eladták törött autóként nekem gombért.

Gobjaim vannak, pénzem sose vót.

Elvittem egy manuszhoz aki egy kereskedés feje és ezzel foglalkozott világéletében. Mondtam neki nézze már körbe az elejét, mert bevallottan újraépített.

Azt mondta: műszerrel nem mutatható ki a komplett utánfestés. (= magyarul értette hozzá aki megcsinálta)

:)

ja .. az áfa a gombokból visszajött.

= kapja be az állam.

Parajpuding 2010.01.09. 18:34:32

Mi fog változni? Ami eddig is átment a vizsgán, az ezután is át fog. Legfeljebb a többet kell pengetni "jattban". Ettől egy darabbal nem lesz kevesebb fostalicska az utakon. Hajrá Magyarisztán Banánköztársaság!

s.o.v.i.e.t 2010.01.09. 18:37:16

lázaggyunk e?? ;)

ki van e már tűzve a taxisblokád időpontja? lehet e csatlakozni nem taxisoknak is e? összevonva lesz e a dolog a benzinár újra kalkulációjával?

mocama 2010.01.09. 19:46:59

Más EU tagállamban vizsgáztathatom az autómat?

Cortina V6 2010.01.09. 19:58:04

@mocama: Igen.Ha annak az EU tagallamnak a rendszama van rajta..)

Csumpi Hálidéj · http://www.ezerkecske.hu 2010.01.09. 20:17:17

@mocama:

Szerintem kizárt.

Az EU csak a tőke szabad áramlását (értsd: lerabolnak rólunk mindent) biztosítja.

gnme 2010.01.09. 20:29:15

@Csumpi Hálidéj (Mk412): a tőke pedig a következőképpen áramlik.

Akinek "kint" van pénze az tőzsdézik és óriásiakat szakít.

Ami tiszta "olyan" haszna van, hogy pénzben már kilóra nem eteti meg az ólban a disznóval meg a kecskékkel meg a nyuszikkal (a bankjegyeket), azt ideadja a magyar szabályoknak megfelelő 10% kamatra.

Magyarul: a gyarmatokon mindenki neki tartozik kamattal. Az Ő élete már biztosított. És az unokáié is.

Zorgo 2010.01.09. 20:38:12

Tudjátok,hogy miért szarom már le az itteni bürokráciát?Mert elhatároztam,hogy amint tudom itthagyom ezt az egész tetves országot!Majd évente egyszer "haza" jövök enni egy gulyást a 9 lyukú hídhoz,és ennyi elég is az egészből.Egyszerűen eltiport,agyon szabályozott,adóztatott és szivatott polgárok lettünk,és ezt magunknak köszönhetjük.

gnme 2010.01.09. 21:09:50

@MTFUN: :)

Egy pillanat alatt rendbe lehet hozni a folyamatokat. Ha olyanok irányítanak akik tudják hogy kell hozzányúlni a rendszerhez.

= akik eddig loptak fönn, azok megnyomorították az emberek életét.

hányOK kollégának üzenem: írjon cikket a helyi lacikonyhákról, mert mindig éhen jövök át hazafelé pesten. Jó lenne olvasni egy helyről ahol jó a kaja.

WindowsNT 2010.01.09. 21:13:24

@Laci bácsi 64: Ez érthető, de nem jó példa, mert nekem van egy 2000-s Skoda Felíciám ami természetesen 0 km-s szalonautó első tulaja vagyok kp-ra vettük anno és a törzskönyvét is kiküldték annak rendje módja szerint a BM központi kézbesítő hivatala (én csak így hívom a postát, ez igaz is) kézbesítette az értesítést és a postán kellett átvenni.

Akkor mi nem eredeti rajta? értem én, hogy a bűnözök akik pár napra helyeztetik forgalomba a lopott járgányukat, de ne rajtam verjék el a port, egyébként Te se hidd el, hogy ez az indok.

A lopott és ilyenformán üzem behelyezni kívánt járműveket igenis ki kell szűrni, de nem így, hogy engem és Téged vernek felesleges kiadásokba, ami a rendszerüket illeti, a számítógép üzeneteit felül lehet és kell is bírálni, tehát, ha van érvényes törzskártya akkor beviszi az adatokat és kész, az, hogy nem egységes a rendszerük az nem az én hibám.

A lopott autók kiszűrését oldják meg ahogy akarják és a bűnözőkkel fizettessék meg az árát a bűnüldözésnek, mivel annak is vannak költségei, de ne velünk, igenis be kell vezetni azt, hogy aki bűncselekményben részt vesz valamilyen módon azt ne csak sittre tegyék, de teljes vagyonelkobzásban is részesüljön azaz fizettessék meg vele a bűnüldözés árát, magyarul legyen a bilincselésnek is tarifája pl.: így

Üldözés járőrautóval: 200.000 HUF
Elfogás és bilincselés: 200.000 HUF
Előzetesben tartás: 500.000 HUF
(persze ezek csak példaösszegek, de valami hasonló számlát képzelnék el)

és stb. azaz tessék benyújtani nekik a számlát kőkeményen.

Ha gyalog jársz akkor is fizess lásd XII. kommunális adónak nevezett ú.n "gyalogos adó"
Ha biciklivel akkor is fizess
Ha nincs kocsid akkor is
Ha van akkor még többet.
Ha otthon ülsz akkor meg az ilyen "UPC" félék rabolnak ki
lényeg, hogy fizess ez az ország erről szól nem másról, csak a lenyúlásról.
Nem veszed meg Billy szoftvereit sebaj akkor is fizess majd megvesszük (lásd oktatás stb.)helyetted mi!

Lényeg, hogy szórják az adóforintjainkat, majd bégetünk tovább.

Zorgo 2010.01.09. 22:04:11

Nekem már elegem van belőle,hogy a századik adómból kell az ostoba gazdaságpolitikát korrigálni.A legújabb örület a "luxus adó" az öreg,nagyköbcentis kocsikra..Nincsen ilyen autóm,de akkor is minden részvétem azoké akiktől minden évben egy havi "átlagfizetést" behúznának,mert ilyennel járnak.Ha ennek a jogszabálynak van bármi értelme,azon kívül,hogy irritálják vele a polgárokat,hát kutya legyek!Sajnos ilyen badarságból annyi van már mint égen a csillag, a hivatalnokok a mi fizetett ellenségeink!Őrület ami itt történik..

BUBISBUBLEK 2010.01.09. 23:12:36

rá kell szarni a fejükre . hiszen az állam is leszar engem !
ahol lehet én is szarok a fejükre ;)

B@sszák meg ....

elnézést a nyers fogalmazásér ......

BUBISBUBLEK 2010.01.09. 23:16:31

@WindowsNT: "A lopott autók kiszűrését oldják meg ahogy akarják és a bűnözőkkel fizettessék meg az árát a bűnüldözésnek, mivel annak is vannak költségei, de ne velünk, igenis be kell vezetni azt, hogy aki bűncselekményben részt vesz valamilyen módon azt ne csak sittre tegyék, de teljes vagyonelkobzásban is részesüljön azaz fizettessék meg vele a bűnüldözés árát, magyarul legyen a bilincselésnek is tarifája "

legyen de attól tartok hogy a kedves jelenlegi vezérgárda kicsikeze megkékülne a sok sok bilincstől ! aztán rá is menne az összes nyersanyag a cellák bilincsek anyagára ... de szép is lenne ,,,,

BUBISBUBLEK 2010.01.09. 23:23:42

@MANszerelő: " a bűnözőknek megvan a saját bejáratott helyük, ők biztosra mennek."

na pont ezért tök felesleges az egész eresetiség vizsga .
a frankón megcsinált át is megy !

(sajnos...)

nikó 78 2010.01.10. 00:02:40

Semmin nem lehet és nem is kell csodálkozni.A zöldkártya is egy vicc volt,11 éve megvan az autóm 1 híján húsz éves.Az elején,még azon dühöngtem mi a repedt lófasznak a zökldkártya mikor,még a kétévenkénti rendszerben mindíg jók voltak az értékek soha nem kellet hozzányúlni.Aztán jöttek azzal,hogy 12 év felett évenként kell, a helyzet változatlan maradt,úgyanúgy megkapta,csont nélkül.Tavaly nem ment simán a történet de pillanatok alatt megoldódott most meg törlődött,gyakorlatilag esemény nélkül.Csak én fizettem ki összesen kb70000-et és az időt+utánajárást+a pénzromlást még nem is számoltam bele.Reálértéken most ez az összeg azt hiszem jól jönne.Kötéllel,villanyszékkel ,kellene őket jutalmazni, csak ezeket az eszközöket már réges régen személyre kellet volna szabni

Másik Nick 2010.01.10. 00:07:51

Hello mindenki, kérdésem lenne:
Van egy 2001-es Audim,a zöldkártyám lejár februárban, a műszaki júniusban. Mikor vizsgáztassam? Számíthatok eredetvizsgálatra is? Kijelölt vizsgaállomások vannak vagy a régiek maradtak?
köszi a válaszokat
üdv
Nick

pog ma thon 2010.01.10. 03:15:49

Miért van az ,hogy a kibaszott europai mintát hazudják a tetvek minden egyes alkalommal ? Egyszer az életben lenne már valami a nép érdekét szolgáló döntés ebben a kurva országban. Pl. az Ír köztársaságban : nincs müszaki vizsga motorkerékpára , nincs átirási díj( sem eredetvizsga ), a müszaki 50 euró és ha megbuksz a hibalistával amit adnak kijavitva az autót viszamész 30 euró a díj. Mért érzem aszt , hogy a 2002-es automért én keljen fizessek eredetvizsgát ha még nem akarom eladni csak azért ,hogy a rendszerbe legyen az adat. Baszák meg ez nekik kell akkor ingyen kéne csinálják . Rohadt tetves fitymanélküli banda. És még sok "magyar " hülyézi le az íreket ? Mi vagyunk europa pofozozsáka.Ébredni kéne már a mi érdekünkben.

pog ma thon 2010.01.10. 03:29:09

Nagyon fölcsesztem magam ezen az értelmetlen eredetvizsgán. Érdekes amikor megvettem az autot egy csomot kellet perkálni : regadó,első forgalombahelyezésí díj, törzskönyv, ez mind olyan szart sem érő dolog amire ráfogták annak idején ,hogy az autó eredetének az igazolását szolgálja. Akkor ez a kötelező eredetvizsga faszság nem egyéb csak a szó szerinti tetves genyes rablás, a tököm csurig tele van a magyar nép hülyitésével.

pog ma thon 2010.01.10. 04:22:03

És még haza akarunk menni tavaszal Írországból (ahol még viz díjat sem kell fizetni csak ipari cégeknek) ezek után is . Nem vagyunk 100%-ok. De a nagy csapda az ,hogy csak ott vagyunk igazán othon, ez van.

smone (törölt) 2010.01.10. 09:17:44

A történet a következő:
Eddig jó esetben megusztad a vizsgát 20-30ezerből. Most majd a hibátlan autóddal-ugyis találnak hibát-,ha nem akarod,hogy megbukjon, meguszod 80-100ezerből. Na ez mi,ha nem a korrupció gerjesztése? Ez volt a vizsga. Ehhez van a kötelező biztosítás. Aztán a gépjármű adó, pl., 2,0 tdi (170LE) cirka 43.000Ft, ehhez jön a vagyonadó 87.000Ft, aztán a parkolási díjak 3-500Ft/óra, autópályadíj, dugódíj,a benzin 320 Ft-értamiből 136Ft a benzin, 120Ft a jövedéki adó és 64Ft az áfa!
Apropó benzin ár!
Egy kis példa:
2008 július-a, 1USD=149Ft , 1hordó olaj ára 130USD, benzin ár: 330Ft . 2009 július-a, 1USD=191Ft, 1hordó olaj ára 60USD, benzin ár:292Ft. Egy aránypár alkalmazásával gyorsan kijön, hogy 2009 júliusában 194Ft-ba kellett volna kerüljön 1liter benzin! Ennyit az olaj árról, meg a dollár árfolyamokról!)

smone (törölt) 2010.01.10. 09:23:33

Ehhez képest a feudalizmus maga volt a kánaán!
Ez egy igazi kizsákmányoló rendszer. Itt a politika arról szól, hogyan lehet az általunk megtermelt minden 100 Ft-ból, 98-at lehúzni úgy, hogy egy fillért sem forgatnak vissza,mindent zsebre raknak,pontosabban külhoni bankszámlára és a kapzsiság olyan mértékű,hogy nincs olyan,hogy elég!
Sosem elég.

smone (törölt) 2010.01.10. 09:27:35

Behülyítették a népet,hogy rendszerváltozás kell,majd mikor kapitalizmus lesz,akkor majd szuper lesz minden!
Hát nem. Szuper lesz,lett egy szük rétegnek. Mert itt van a nép,akit gályarabokként hajtják a hajót és beérik, egy néha odavetett kenyérhéjjal!

pszihoapu 2010.01.10. 09:47:15

@smone: Hát ez eléggé OFF, de szerintem az a "baj", hogy mindent azon a néhány millió APEH által "látott", adót rendesen fizető álampolgáron akarnak behozni.
Ahelyett, hogy kőkeményen megkezdődnének a vagyonosodási vizsgálatok, aztán azok akik még életükben nem fizettek egy forint SZJA-t és mégis 100 millás házban 30 millás autóban feszítenek, kapnak 30 napot a számított adó befizetésére. Amennyiben ez nem teljesül, mindenüket elkobozni, eladni, államkasszába betenni!
Persze mindannyian tudjuk, hogy ez miért nem így van...

gnme 2010.01.10. 10:43:10

Kijózanító napra ébredtünk. (vagy csak mert tegnap sokat ittam)

Na megyek is és véleményt nyilvánítok. (csak legyen papír, ne kelljen ordítani..)

papptibi 2010.01.10. 14:54:27

@Rocko-: "oké, és az hol van előírva, h kötelező h működjön a km számláló? :) " Mondjuk már az is eredmény lenne, ha az autók számlálója nem kevesebbet mutatna évről évre, nem? :)
@pszihoapu: "Hát ez eléggé OFF, de szerintem az a "baj", hogy mindent azon a néhány millió APEH által "látott", adót rendesen fizető álampolgáron akarnak behozni."
Az a baj, hogy el kéne dönteni, mit adóztatnak, a jövedelmet, a fogyasztást, vagy a vagyont. Mert így az szívja meg, aki becsületes, nem? Elvégre: akinek a jövedelme legális, nem csalja vissza az áfát, amikor vagyont halmoz fel, az ugye háromszor szív. Aki az első kettőt megússza, az még a vagyonadóval is jól jár.

papptibi 2010.01.10. 14:56:26

@Másik Nick: Júniusban, a zk-val nem kell foglalkoznod. Eredetvizsgára passz, majd kiderül. Elvileg, ha van törzskönyve, nem kell, de ha a gép mást dob, akkor baj van. Például, ha első tulaj vagy.

papptibi 2010.01.10. 15:03:13

@NKH vizsgabiztos: "Azért nem ártana már egy kicsit katalizátorra, lambdaszondára, és a motorra is költeni egy keveset."
A vicc az, hogy a műszaki vizsga kapcsán egy téma már fel sem merül. Az autók műszaki állapota. Mert valahogy a pénzről szól, nem?
Vajon az az érdekünk, hogy az ember az államkasszába fizessen többet, vagy inkább az, hogy rávegyék a majmokat, hogy a saját érdekükből jobb állapotú legyen a kocsijuk - tehát amit pluszban költenek, az fékre, motorra, katalizátorra költsék, ne felelsleges eredetvizsgára?
Apropó, a megbuktatottak hogyan vitték el a kocsit?

mlt3 (törölt) 2010.01.10. 15:05:40

@gnme: "Tulajdonképpen a légzsákteszteléshez is kell a "típus" spéci examinerje."

De nem kell. A legzsakkodok OBD2n is latszanak, a leggagyibb interfesz is ki tudja olvasni.

www.obd-codes.com/body-codes

mlt3 (törölt) 2010.01.10. 15:12:19

@Rocko-: ESP nelkuli autoknal meg csak-csak, de ESPs auto fekrendszerebe belebuzeralni durva kontarmunka. Erosebb/korszerubb motornal meg a hajtaslanc es a kipufogorendszer is mas, nem tul eletszeru, hogy magyarorszagon barki is - a perciziotol es szakszerusegtol hajtva - a fel hajtaslancot is kicserelje.
Ezert talan nem olyan nagy csoda, hogy szigoru a szabanyozas.

Szerintem nagyon jól csinálta a Tibi 2010.01.10. 15:28:25

Remélem ez lesz a kúrcsány-rezsim egyik utolsó baromsága ami még bevezetésre került, és a következő kormány azonnal megszűnteti. Az ideális az lenne ha már most az új rendszeren dolgoznának.

Darazs1 2010.01.10. 16:02:57

@papptibi:
Ez a motorokra ugye nem vonatkozik, azaz marad a régi vizsgarendszer?!

Rocko- 2010.01.10. 16:11:58

@papptibi: "Mondjuk már az is eredmény lenne, ha az autók számlálója nem kevesebbet mutatna évről évre, nem? :)"
persze-persze, de nem tartom egy releváns adatnak.
pontos embereknek, intervallumérésre jó, de nem hiszem hogy egy tótumfaktumnak kell venni. az ember autóvételkor állapotot nézzen, ne ezt.
ha meg csak ennek hisz, akkor olyannak el lehet adni a Trabantot is Mercedesként. :)

@mlt3: "ESP nelkuli autoknal meg csak-csak"
nem állítottam, h örök érvényű, és persze nem is feltétlenül mai autókra értendő ez a dolog.
"fekrendszerebe belebuzeralni durva kontarmunka."
már miért lenne? ismétlem: szakképzett ember végzi, akkor hol a kontárság? ha gyárban dolgozik az ember akkor oké, ha műhelyben akkor nem? hogy is van ez?
"nem tul eletszeru, hogy magyarorszagon barki is - a perciziotol es szakszerusegtol hajtva - a fel hajtaslancot is kicserelje"
honnan tudod hogy nincs rá igény? ismerek pár embert aki meglépi az átépítést, persze papír nélkül, mert hogy a magyar kimondja, hogy nem.
"Ezert talan nem olyan nagy csoda, hogy szigoru a szabanyozas."
micsoda slendrián nép ez a német hogy az meg engedi.

NKH vizsgabiztos 2010.01.10. 16:22:35

@papptibi: A megbukottak, a vizsgahelyről haza vagy szervizbe lábon mehetnek.
Persze, ez az eredetvizsga hülyeség, abból már telik egy fél lambda szondára.

mlt3 (törölt) 2010.01.10. 18:23:52

@Rocko-: "már miért lenne? ismétlem: szakképzett ember végzi, akkor hol a kontárság? ha gyárban dolgozik az ember akkor oké, ha műhelyben akkor nem? hogy is van ez?"

Nem basztataskepp, de eleve a kerdesen latszik, hogy nem vagy kepben az ESP mukodeset illetoleg, ennek hianyaban pedig eleg nehez "szakszerusegrol" beszelni. Az ESP elore definialt jellegmezok alapjan epiti fel a nyomast az egyes fekkorokben, az adott nyomashoz mindig adott fekhatas tarsul. Csakis es kizarolag a gyarilag letezo fekszettekkel tudnak szamolni, mert csak ezekhez leteznek jellegmezok. Ha egy mezei fek helyere berak valaki egy jobbat, akkor az adott kereken/oldalon nagyobbat fog fekezni az ESP a kelletenel, ami destabilizalja az autot, ha pedig a hataron autoztal (itt van ugye csak igazan ertelme az ESPnek), szimplan elszallsz a faszba. Hat ezert.

Mar az is kurva nagy szam, ha egy szerelo tudja egyaltalan, hogy az ESP kodolas alapjan tudja, milyen fekek vannak raaggatva, es hogy csak az elore definialt jellegmezok kozul valaszthatsz - a legtobbjuk meg az alapokhoz is sikhulye. Amelyik pedig azt allitja, hogy majd o otthon a sufniban hazilag fogja adaptalni a nyomasprofil ertekeit az adott sportfekszettre, azt szimplan kirohogom.

"honnan tudod hogy nincs rá igény? ismerek pár embert"

Par ember kedveert a bolygo egyetlen orszagaban sem fognak torvenyt modositani. Hacsak nem te vagy a miniszterelnok.

Rocko- 2010.01.10. 19:19:52

@mlt3: amit írtam az átépítésről, értsd ESP nélküli autókra.

"Par ember kedveert a bolygo egyetlen orszagaban sem fognak torvenyt modositani. Hacsak nem te vagy a miniszterelnok."
tehát lehetőséget se adjunk arra, h az emberek javítsanak az autóik állapotán, inkább elzárunk mindent. nagy logika.

smone (törölt) 2010.01.10. 19:26:11

@pszihoapu: Vagyonadó
-Minden állampolgár anyagi helyzete, leellenőrizhető évekre, évtizedekre visszamenően statisztikai, APEH, TB, adatok, bevallások alapján. Így nyomon követhető, hogy milyen legális jövedelmek alapján tehetett szert az általa birtokolt ingatlanokra, ingóságra(műszaki cikk, lakberendezés, antikvitás, műtárgy, stb.), gépjárművekre. Ilyen módon az APEH megbízott ellenőrzési szervei, egyrészt a nyilvántartások alapján, másrészről a helyszíni felmérések alapján egy listát -értékfelméréssel egybekötve, vásárlási időpontokkal, melyhez köthetők a beszerzési árak- tudnának készíteni.
Így pontosan kiszabható vagyonadót lehetne kivetni, azon ingó és ingatlan vagyontárgyakra, amelyeknek fedezeti hátterével nem tudnak elszámolni a tulajdonosaik. (A 30milliós, mai értéken számolt ingatlan értékek, nem feltétlenül tükrözik a valóságot, hiszen ami a mai besorolás szerint, ilyen értéket képvisel, az lehet, hogy 20-25évvel ezelőtti bekerülésen, adózott, legális jövedelemből került felépítésre.)
Ez alól nem tud kibújni senki.
Bizonyos vagyok abban, hogy ilyen módon is több100 vagy 1000mrd Ft-al gyarapodhatna a költségvetés.

-Ide vonatkozó probléma (szerintem ez sem véletlen), hogy a jelenlegi modell palettákon szereplő középkategóriás autók, tehát nem a vagyonos személyek által vásárolt modellek többsége (1800-2200cm3-es diesel és 1600-2000cm3-es benzines), átlépi a 168LE-s határt.
Ezen modellekhez a gépjárműadó 2x összegét rendeli vagyonadóként!
Tehát, ha valakinek van 3db 168LE alatti teljesítményű autója, mondjuk 20milló Ft értékben, az nem fizet vagyonadót, akinek van 1db 170LE-s autója 5millió Ft-ért, annak vagyonadó címén évi 87.000-et fizetnie kell.
Ezt az adónemet, ebben a formában –vagyoni helyzettől függetlenül- nem alkalmaznám, hanem a fent (Vagyonadó) említett módon és személyekre vetném ki!

mlt3 (törölt) 2010.01.10. 19:39:42

@Rocko-: "amit írtam az átépítésről, értsd ESP nélküli autókra."

Az elobb meg azon rugoztal, hogy mar miert lenne kontarmunka belenyulni egy ESPs auto fekrendszerebe. Szerintem megkaptad a valaszt.

"tehát lehetőséget se adjunk arra, h az emberek javítsanak az autóik állapotán"

De kurvara nem tudnak *javitani* az autojuk allapotan, mert meg azt sem tudjak (csak *hiszik*), hogyan mukodik pontosan peldaul az ESP - mint ahogy azt itt is lathattuk. Es akkor egy olyan komplexebb muveletrol, mint a motorcsere, nem beszeltunk.

Regi modellekhez meg eddig is voltak tipusengedelyes fekszettek, a Zimmermann csinalt ilyeneket pl. Amugy meg aki marhara gyurni akarja az autojat, epitsen maganak palyaautot, ne a kozuton kiserletezzen.

MANszerelő 2010.01.10. 19:48:19

@mlt3: "De nem kell. A legzsakkodok OBD2n is latszanak, a leggagyibb interfesz is ki tudja olvasni."
Biztos ez? A szabvány EOBD közvetlenül az emissziócsökkentő rendszerek "láthatóságát" tette kötelezővé, sok RKFA műszernek ez is gondot jelentett mégis. Amúgy meg sokan még a Raidness számsort sem ismerik fel, nemhogy Flexray rendszerekben túrkáljanak. Nem is ez a dolga egy vizsgabiztosnak.

KuKori · http://ireland.blog.hu 2010.01.10. 19:54:14

@smone: Gratulálok, adj még nekik ötleteket, hogyan túrjanak még mélyebben bele a zsebünkbe, a magánszféránkba.

Komcsi-e vagy?

MANszerelő 2010.01.10. 20:32:17

@mlt3: "Az ESP elore definialt jellegmezok alapjan epiti fel a nyomast az egyes fekkorokben, az adott nyomashoz mindig adott fekhatas tarsul."
És ha lehugyozta egy kutya az egyik féktárcsámat, amire az ráfagyott? Vannak ott visszacsatolt jelek is (indukciós, vagy hall jeladó, perdület érzékelő stb...)

Rocko- 2010.01.10. 21:25:59

@mlt3: "Az elobb meg azon rugoztal, hogy mar miert lenne kontarmunka belenyulni egy ESPs auto fekrendszerebe."
azt kérdőjeleztem meg, hogy féket javítani miért lenne kontármunka? az ESP-t te keverted a képbe.

"De kurvara nem tudnak *javitani* az autojuk allapotan, mert meg azt sem tudjak"
rákrédezek, Ede? mert akkor fejezzük be itt.
ha nem, akkor válaszolok: azzal indítottam, hogy szakemberek végzik el. egy szóval se mondtam, h tulaj/megrendelő = munkát végző ember.
"Es akkor egy olyan komplexebb muveletrol, mint a motorcsere, nem beszeltunk."
erre vannak szakemberek, tervezőmérnökök.
"Amugy meg aki marhara gyurni akarja az autojat, epitsen maganak palyaautot, ne a kozuton kiserletezzen."
kísérlezetés az ha bebaszol vmit az autó alá, aztán vagy működik vagy nem.
átépítés ha egy ember megtervezi és egy beépíti az új rendszert az autóba.
az autógyárak is így működnek.

mbenedek 2010.01.10. 23:06:53

Régen zöldkártyáztatni nem tudtam mindenhol a hibridemet. Most mindenhol vizsgáztathatom?

mlt3 (törölt) 2010.01.10. 23:18:03

@MANszerelő: "És ha lehugyozta egy kutya az egyik féktárcsámat, amire az ráfagyott?"

Az azonnal elparolog, amint hozzaernek a pofak. Esoben meg ott a szarazfekezo program. Ne tettesd hulyenek magad.

mlt3 (törölt) 2010.01.10. 23:24:55

@MANszerelő: "Biztos ez?"

Biztos. A legolcsobb eBay-es ELM alapu gagyiOBD is olvassa.

"A szabvány EOBD közvetlenül az emissziócsökkentő rendszerek "láthatóságát" tette kötelezővé"

Meg meg egy valag mas dolgot is:
www.obd-codes.com/trouble_codes/

"sok RKFA műszernek ez is gondot jelentett mégis."

Akkor nem implementaltak szoftveresen. Fizikailag latja a legzsakkodokat.

"Amúgy meg sokan még a Raidness számsort sem ismerik fel"

Helyett: readiness.

"nemhogy Flexray rendszerekben túrkáljanak."

Tokmindegy, hogy a gateway mogott Flexray, Byteflight, vagy egy mezei BSD van. Az OBD interfesz szamara ez transzparens, o csak a kodokat kapja.

Triznyak 2010.01.10. 23:27:13

@mlt3: "jellegmezok alapjan epiti fel a nyomast az egyes fekkorokben, az adott nyomashoz mindig adott fekhatas tarsul. Csakis es kizarolag a gyarilag letezo fekszettekkel tudnak szamolni, mert csak ezekhez leteznek jellegmezok."

Tudományosan hangzik, de ilyen formában potenciális bombák közlekednének az utakon, miután nem tudnának igazodni az útviszonyokhoz. Az elsődleges szenzorok alapján működik, mint hossz és keresztgyorsulás, kormányszögállás, kerékszögsebesség, valamint a jármű sebesség, motorterhelés. Ebből látható, a fék milyensége nem játszhat szerepet a működésben.

mlt3 (törölt) 2010.01.10. 23:29:30

@Rocko-: "erre vannak szakemberek, tervezőmérnökök."

Ajha! Na es melyik tervezomernok fog neked szerinted ESP-adaptaciot vallalni? Milyen oraberrel? Sorolj nehanyat - akik aztan felelosseget is vallalnak a beallitasokert. Hol a tokomben elsz te, a holdon?

Egyebkent van egy zsenialisan egyszeru megoldasom a szamodra: ha erosebb motor vagy fek kell, nemes egyszeruseggel olyan modellt veszel, amiben mar gyarilag benne van. Innentol az allam meg leszarja az extrakivansagaidat - piacon elerheto ami kell, ha van penzed megveszed, ha nincs akkor nem. Csokolom. Az elet nem kivansagmusor.

mlt3 (törölt) 2010.01.10. 23:33:03

@Triznyak: "Tudományosan hangzik"

Ez konkretan igy van. Veled ellentetben en mar programoztam at DSCt eltero fekrendszer miatt.

"de ilyen formában potenciális bombák közlekednének az utakon, miután nem tudnának igazodni az útviszonyokhoz."

Aruld mar el, hogy szerinted mi koze az *utviszonyoknak* a kivant feknyomas felepitesehez. A te ESPdben talan kamera van, ami figyeli a huplikat? Meglepne.

"Az elsődleges szenzorok alapján működik, mint hossz és keresztgyorsulás, kormányszögállás, kerékszögsebesség, valamint a jármű sebesség, motorterhelés."

Ezeket szinten figyelembe veszi. Egy pillanatig nem allitottam, hogy nem, itt most kizarolag a *fekcsererol* volt szo.

"Ebből látható, a fék milyensége nem játszhat szerepet a működésben."

Hulyeseg.

Triznyak 2010.01.10. 23:35:24

@mlt3: Biztos. A legolcsobb eBay-es ELM alapu gagyiOBD is olvassa.

Háááát, még a drágább ELM sem olvassa. Mondjuk nem az interfész a probléma, hanem, hogy nincs hozzá olyan szoftver. Az EODB szabványra épülő olvasok nem olvasnak gyártó specifikus adatokat.

Triznyak 2010.01.10. 23:37:31

@mlt3:
Orbitális szamárságokat állítasz!!!! Ha már ez a stílus szinted. :-(

mlt3 (törölt) 2010.01.11. 00:14:19

@Triznyak: Ezzel probalkozz:
www.wgsoft.de/index.php?option=com_content&view=category&layout=blog&id=46&Itemid=80&lang=en

Tehat megegyszer: harveresen kepes ra. Hogy a te szoftveredben ez nincs implementalva, az nem az OBD sara.

mlt3 (törölt) 2010.01.11. 00:19:22

@Triznyak: A Druckmodell hatarozza meg, hogy az adott fekfolyadeknyomashoz mekkora fekhatas tartozik. Egy uriember par eve pontosan errol irt szakdolgozatot, hogy a modell tekergetese milyen kihatassal van az ESPre:

www.maschinenbau.fh-wiesbaden.de/Fachbereich/Diplomarbeiten_2004.html

"Ermittlung der Bremseinflussgrößen auf das ESP Druckmodell und Untersuchung des quantitativen Anteils der einzelnen Parameter sowie objektive Erfassung der daraus resultierenden Auswirkung auf die ESP- Regelfunktion"

Ott van mellette a prof mailcime, kerd el ha nem hiszed. Az szinten teny, hogy a gyari, mubizonylatos fekkiteknel *kovetelmeny* a DSC atprogramozasa, errol alairasos, pecsetes tanusitvanyt kell adni az ugyfelnek. Hogy aztan innentol mit hiszel, azt en oszinten leszarom.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.01.11. 06:44:32

Ezekről az intézkedésekről már megint az Eszelős Szivatás c. film jut eszembe...

Nem lehetett volna tényleg EGYSZERŰBBÉ tenni a dolgokat...?

ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.01.11. 06:46:10

@ColT: Ja mert pl. tuti hogy a vizsgaállomások környékén letáborozznak majd a rendőrök, műszaki nélküli autókra vadászva...

MANszerelő 2010.01.11. 11:55:04

@mlt3: Tehát szerintem: ha pl. kanyar külsőíven jeges és száraz útburkolat váltakozik egymás után, akkor ehhez kell a szabályzásnak alkalmazkodni. Vagyis, az előre beállított fékkörnyomás állandó fékerőt eredményezne, ami pont a rendszer ellentéte. A másik, ami talán személyeskedés, az a stílusod. Szerintem akár egy szakmai vitát is le lehet folytatni kevésbé kioktató stílusban. Ide írkál pék, orvos tudjaatököm ki, és lehet, hogy 82-ben Wartburg fék volt a Trabantján, most meg a Pólójára is nagyobb féket akar. Azé' mer' az jó, és kész.

Rocko- 2010.01.11. 11:58:34

@mlt3: látom nem megy az ESP-től elszakadás.
ha sikerült, akor folytassuk. ha nem, akkor részemről befejeztem.

torma99 2010.01.11. 13:52:26

Nagyon tetszett a videó, több ilyen kéne :). Reisz András szinkronizált egyébként? Nagyon ütött :)

Tucsok84 2010.01.11. 14:05:06

lehet csak ti vagytok kicsit szőrös szívűek, de azt olvastam, hogy 3 minősítés lesz
alkalmas
korlátozva alkalmas
alkalmatlan ->forgalmi érvénytelenítés.
ergo ha nem balesetveszélyes a hiba pl nem ég az egyik fényszóró attól még nem lesz alkalmatlan a kocsi.

MANszerelő 2010.01.11. 18:15:30

@Tucsok84: A korlátozottan alkalmas tavaly nyáron a KÖKIR rendszer indulásával megszűnt.

MANszerelő 2010.01.11. 18:45:51

Utoljára ESP működés dióhéjban.
Szerintem: Megy az autó ezerrel a kanyarban bemenő információk a vezérlőegységbe: a fent már említettek pl.: kerékfordulatszám jel, perdület érzékelő, kormányelfordulás, és elfordítás sebessége, stb.(A nem digitális jelek az analóg/digitális jelátalakítóba.) Ez a rengeteg információ millisecundum alatt változhat. Itt jön képbe a tér-jelleggörbe, mert minden bejövő információ kombinációra egy algoritmus a válasza, amihez tartozik a konkrét féknyomás-fékerő.

MANszerelő 2010.01.11. 18:47:44

Ha ez se fasza keresek valami Kádár Lehel művet a polcon.

Triznyak 2010.01.11. 19:37:32

@mlt3:
"Tehat megegyszer: harveresen kepes ra. Hogy a te szoftveredben ez nincs implementalva, az nem az OBD sara."

Az miért jó neked, hogy megismételed amit mondtam????
Az ELM-hez nincs olyan program, ami olvasni tudná az EOBD _kötelezően nyílttá tett_ részein kívüli adatokat. Ennek elsősorban szerzői jogi akadályai vannak, a többi hozzáférésért pénzt kérnek a gyárak, ha egyáltalán hajlandóak kiadni.

Triznyak 2010.01.11. 19:57:50

@mlt3:

3 mondat a dolog megvilágítására!

"Veled ellentetben en mar programoztam at DSCt eltero fekrendszer miatt."

Ez megmutatja a jellemed és a gondolkodásmódod. Kíváncsi vagyok, mire alapozva tudtad ezt tévedhetetlenül eldönteni?

"....az adott nyomashoz mindig adott fekhatas tarsul...."

A fékhatáshoz semmi köze a féknyomásnak. Általános iskolai fizika, már ott tanítják, hogy a fékhatást a gumi és az útfelület közötti súrlódási erő határozza meg. Ezért van jelentősége az útviszonyoknak, amiről, mint a reakciódból kiderült, nem tudod, hogy az mi.

"Ezeket szinten figyelembe veszi"

Az az egy szó, hogy "szintén", erős kételyt ébreszt bennem, hogy valójában tudod-e miként működik a menetstabilizátor.

Triznyak 2010.01.11. 20:02:32

@MANszerelő:

"amihez tartozik a konkrét féknyomás-fékerő."

Így igen, ennek van értelme, de ugye itt szó sincs _fékhatásról_. :-))

Triznyak 2010.01.11. 20:07:57

@ColT:

"Ja mert pl. tuti hogy a vizsgaállomások környékén letáborozznak majd a rendőrök, műszaki nélküli autókra vadászva..."

Ezen már napokkal ezelőtt túljutottunk, a "megbukott" autók is _legálisan_ menetnek el a bázisról. Nem kellene ezt a rémhírt erőltetni.

miami DK 2010.01.11. 20:25:19

sztem azert a levelezos muszaki meg mukszik. :) es fog is csak nem lett olcsobb , de mi lesz?!

szimpatikus nick 2010.01.11. 23:03:20

ez mi a fax??? semmi csúnya szó v. linket nem írtam...

????

"Üzenetedben olyan kifejezést vagy linket használtál, ami tiltott. Fogalmazd át és küldd el újra!"

szimpatikus nick 2010.01.11. 23:07:37

@...az artza a baj az Artz a baj...:

talán most...

"A benzin/gáz (LPG) kettős üzemű autók emissziós jellemzői valamelyest jobbak ugyan a hagyományos benzin üzeműekénél, a különbség mértéke azonban megítélésünk szerint nem ad elegendő szakmai alapot a magasabb környezetvédelmi kategóriába sorolásra."

T. Artz Úr!

Ajánlok figyelmébe egy kis "szakirodalmat", a netről 2 perc keresés után:

"...Ezen kedvező emissziós tulajdonságok miatt az LPG hajtotta gépjárművek és targoncák – a földgáz üzeműek mellett — azon belsőégésű energiaforrással rendelkeznek, melyek még zárt térben is üzemeltethetők. Ezzel szemben például a dízeltargoncák korom- és nagy mennyiségű NOX kibocsátásuk miatt erre nem alkalmasak..."
forrás: wiki pedia

"...A CNG-vel működő járművek ugyanis 90%-kal csökkentik a szilárd részecskék kibocsátását, illetve 25%-kal a szén-dioxidét..." -LPG dettó
forrás: alternativenergia hu

Ugye emlékszünk még arra a bizonyos szmogriadóra a szálló por miatt.

szimpatikus nick 2010.01.11. 23:44:00

"...megítélésünk szerint..."

dilettánsok-e vagytok bazdmeg...

_FoxiMaxi_ 2010.01.12. 00:37:35

Akkor, hogy van ez?
Ha van törzskönyvem a 2006 előtti vasamhoz, de nem volt még vele eredetiség vizsga akkor nem kell most műszakin? Vagy de és akkor is, és mindenképp?
Tehát ez is csak egy adó, vagy csak én kiáltok oroszlánt? :)
Segítsen ki valaki!

_FoxiMaxi_ 2010.01.12. 00:47:21

@_FoxiMaxi_: Ja és első tulajos a gép.
Már most szeretem az NKH-t. Ajánlom nekik, hogy találják ki, hogy gratis beregisztrálják az autóm, mert én nem fizetek azért mert ők kitalálták, hogy jajj jajj jajj biztos buhera a forgalmim meg az adatbázisuk.
grrr

Másik Nick 2010.01.12. 09:12:20

@papptibi: köszi, nem vagyok első tulaj. Zsír, akkor talán júniusig normalizálódik a vizsgahelyzet. (jóvanna, álmodik a nyomor:) )

TheElf · https://www.kalandmester.com/ 2010.01.17. 01:02:00

Sokan mondják: Milyen szemétség az, ha a vizsgán megbukó autót kivonják a forgalomból. A másik oldal pedig feltehetően úgy áll a kérdéshez: Az autó veszélyes üzem, csak olyan ember üzemeltessen autót aki vállalja, hogy mindent megtesz a biztonságért.

Az autónak minden nap olyan állapotban kellene lennie, hogy átmenjen a vizsgán, neked pedig minden késznek kellene lenned arra, hogy magad is hibátlanra vizsgázz. Az a cél, hogy ne legyen műszaki hiba miatt emberi életet veszélyeztető baleset.

Ha itthon természetes lenne, hogy az autónak nem csak a vizsgán kell jó állapotban lenni, a veszélyes / környezetszennyező hibákat sürgősen és megfelelő minőségben elárítaná mindenki, akkor felesleges lenne a szigorú ellenőrzés.

Formaság lenne, ha elnéztél valamit, szakember ellenőrizné, segítene.

Ez lenne a cél, és ezzel egy német stílusú vizsga rendszer is jöhetne.

jurid 2010.01.24. 19:37:58

@NKH vizsgabiztos: végre egy hivatalos személy aki vállalja a véleményét.ez az új rendelet azt mondja,hogy a leírtaknak megfelelő környezetvédelmi mérést kell végrehajtani a műszakin ami végrehajtható az rkfa rendszerrel és tartalmazza alevegőszűrő szemrevételezését is.Hát ezt az ide vizsgáztatásaimnál egyszer se láttam.LÁTTAM ILLETVE TAPASZTALTAM A VETKEZŐKET KIA 1,5 ÖS HÁTSÓ HIDJÁNAK KŰLLÖS SZILENTJÉRE A KEDVES VIZSGABIZTOS MEGÁLLAPÍTOTTA HOGY HIÁNYZIK FELE KŐZBEN GYÁRILAG ILYEN EZ BUKTA VOLT.PEUGOT BOXER 2000HDI ADATBÁZIS SZERINT A LESZABÁLY ZÁSI FORDULATA 5250 A VALÓSÁGBAN FORGOTT 5150 ET BUKTA A FŰSTJE 08 VOLT.MITSUBISHI PAJÉRÓ FUSTJE GYORSITÁSKOR 09 GÁZ ELVÉTELKOR SZEMMEL ALIG LÁTHATÓ FŰSTPAMACS AMI SAJNOS 3 PONTOSAN 18 SZOR FORGATTÁK MEG 5200 AL ÉS SEHOGY NEMÉRTTEK,HOGY MÍÉRT NEM JÓ.MONDTAM HAGYJÁK ABBA MERT ITT MEGY TÖNKRE, VAGY A GÁZPEDÁLT LASSAN ENGEDJE VISSZA ÉS AKKOR NEM LESSZ PAMACS A VÁLASZ AZ VOLT HOGY NYOMJAM ÉN HA ANNYIRA TUDOM EZ NEM BUKOTT {10 ÉVIG ZKTAM } MI LESZ AZZAL A JÁRMŰVEL AMI ÉPPEN OTFOG TÖNKREMENNI HA EZ ÍGY FOG KÉSŐBBIEKBEN IS MÚKÖDNI NE, IS LESZ CSAK HÁTSZELES VIZSGA
süti beállítások módosítása