Akar-e ön híres tiszt lenni?

  2009. december 12. - Csikós Zsolt Címkék: horch karacsonyihiena

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Öt gang az állólámpában!
2015-07-19 07:25:12

Annyira régóta van hosszú ötödik (hatodik, hetedik és nyolcadik) az autóinkban, hogy már csak a veteránosok

Totalcar a Múzeumok Éjszakáján!
2015-06-18 08:03:55

Ez most más lesz. Most mi állítunk ki autókat, s várjuk, hogy jöjjenek a nézők, lehetőleg jó sokan. Volt

Szép autót keresünk!
2015-06-08 17:52:23

A folyóvizek élővilága után a Totalcar most a kultúra irányába evez: kivesszük a részünket a Múzeumok

Bent a kövület-Pio!
2015-06-02 16:00:17

Ráment egy csomó idő a hétvégéből, de az a pár Pioneer hangfal (cirka 1979), amit idestova másfél éve


Egy darab Horch-kulcstartó keresi a gazdáját. Igényes, varrott bőr, nehéz, krómozott karika, súly a bőr végén, kiválóan passzol, mondjuk egy fekete 853-as modell kulcsához.

 


A kérdés:

Mi volt az a világújdonság, amit a Horch vezetett be, és autóinkat ma már el sem tudnánk képzelni nélküle?

(A kulcstartót a Porsche Hungaria Kft. ajánlotta fel.)

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr151590667

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

nobar2 2009.12.12. 15:29:32

start-stop rendszer

Rókabilly 2009.12.12. 15:30:19

vákumos fékrásegítö.

Rbilly

esef 2009.12.12. 15:30:24

@Csikós Zsolt:
Elektromechanikai elven működő szent kvarcóra?

Chevrolet Walker 2009.12.12. 15:30:50

az autó kerekeit nem lánccal, hanem tengellyel hajtotta meg

ballalajka88 2009.12.12. 15:31:01

1907-ben gurult az utakra az első hathengerű jármű

BBHD007 2009.12.12. 15:32:25

Mi a megfejtés végre, akkor halljuk:)

amatőr 2009.12.12. 15:32:44

csak nem az ő fejéből pattant ki a balkormányos autóépítési elképztelés, az addig elterjedt jobbkormányosal szemben?

ballalajka88 2009.12.12. 15:32:47

1921-ben az első balkormányos és középső sebességváltós autó

ballalajka88 2009.12.12. 15:34:29

Az Audi quattroŽ állandó összkerékhajtása megjelenésekor világszenzáció volt, amit az Audi alkalmazott először sorozatgyártásban készülő autó esetében, és nem csak a rali világában.

Dr. Abál is 2009.12.12. 15:35:04

Horch alkalmazott elsőként kompressziót.

Alf (törölt) 2009.12.12. 15:36:31

első elsőkerékmeghajtású tömegautó

jujdejo 2009.12.12. 15:37:37

szinkronizált váltó!!!

Dr. Abál is 2009.12.12. 15:37:58

Horch alkalmazott elsőként kompressziót.

Szambadi 2009.12.12. 15:39:46

Csakis híres tiszt szeretnék lenni, semmi más!

Füles 2009.12.12. 15:40:28

hajtott féltengely

nobar2 2009.12.12. 15:42:06

8 hengeres motor mellett a több programmal ellátott 4 fokozatú automata váltó és az állandó összkerék-hajtás kombinációja

Zarquon (törölt) 2009.12.12. 15:42:28

August Horch szentelte szinte egész életét az autó. Az autóversenyző és mérnök fejlesztette ki az első ütésálló motor 1901-ben.

séfbácsi 2009.12.12. 15:43:04

teljesen galvanizált karosszéria

Ubul1 2009.12.12. 15:43:22

Hát nem zudok elvonatkoztatni a mechanikától, de manapság nehéz eladni ezek nélkül autót:
fékszervó(devander), csúszólamellás kuplung, szinkronizált váltó.

Zarquon (törölt) 2009.12.12. 15:44:25

@Zarquon: lehet nem a fordítóból kellett volna kimásolnom:)

Ubul1 2009.12.12. 15:45:43

A motorjaiban pedig nem volt semmi extra mert sor8-at építeni a Duesenberg is tudott ilyen színvonalon, duplakarbi már 20 éve se volt sikk, mivel már akkor is az injektor volt a modern.

DE ha nem mechanikus részre gondolunk akkor bevezette a modell paletta egységesítését: Corporate Identity

Marc94 2009.12.12. 15:45:44

visszapillantó tükör

Ratnet 2009.12.12. 15:46:23

fékszervo, karos index, mittomén

keziszotar 2009.12.12. 15:46:58

A leszorítóerő használata

Rókabilly 2009.12.12. 15:51:21

Én már híres tiszt vagyok!

Rbilly

b4zs1 2009.12.12. 15:52:17

külső finanszírozókat vont be saját cégébe hogy működtetni tudja és ne csődöljön be mint a többi autógyár

desolator 2009.12.12. 15:52:56

önzáró differenciálmű

Paradicsom Sal 2009.12.12. 15:52:56

olajteknő, más néven karter

Smafu 2009.12.12. 15:54:32

Mi az a világújdonság, ami nélkül az autóinkat ma már el sem tudnánk képzelni?

Egyértelmű; ez a világújdonság nem más, mint a vastagított, kilátást takaró "A" oszlop.

pucitren 2009.12.12. 15:55:20

@Zarquon: de ott be kell tudni azonosítasni - feltéve ez a helyes válasz

Csikós Zsolt 2009.12.12. 15:55:57

@BBHD007:

Folyadékfék: Malcolm Loughead találta ki, félt, hogy nem tudják kiejteni a nevét, ezért Lockheed lett a márkanév, mindez 1920. Első szériaautó ilyen fékkel: 1920 Duesenberg.

Alf (törölt) 2009.12.12. 15:56:38

annyi, hogy A cég hozta létre először August Horch és a partner, november 14, 1899 tőkével 30.000 Goldmark-on Ehrenfeld, Köln közelében. August Horch volt egy korábbi termelési igazgató részére Karl Benz. Három évvel később, 1902-ben költözött a társaságával, hogy Reichenbach / Vogtland. Május, 10., 1904-ben megalapította a Horch & Cie Motorwagenwerke AG, a részvénytársaság a Zwickau / Szász, olyan intézkedés, amely azt volt, hogy később megbánni. Zwickau fővárosa volt a dél-nyugati szász megyei és egy szász ipari központok abban az időben.

Július 16-án, 1909, August Horch, miután a bajok Horch pénzügyi vezérigazgató-ben alapított vállalat a második, az August Horch Automobilwerke Zwickau GmbH. Kellett átnevezni az új céget, mert már egy Horch márka törzskönyvezett, és ő nem jogokkal rajta. Április 25-én 1910-ben a márka az Audi került be a társaság nyilvántartása Zwickau cégbíróság. Az Audi a latin fordítása, a Horch (ejtsd: "csitt" vagy "Horsh"), a kényszerítő formája a német ige hoeren ( "hallani"). Audi márka találta fia egyik üzleti partnerek Zwickau.

Mindkét vállalat a Zwickau (Horch és Audi) volt egységes 1932-ben a DKW és a Wanderer, hogy Szászország Auto Union Corporation. Az Ezüst Nyíl versenyautót az Auto Union versenyautó csapat Zwickau által kifejlesztett, Ferdinand Porsche és Robert von Eberan Eberhorsttal, ennek oka a Bernd Rosemeyer, Hans Stuck, Tazio Nuvolari, az Ernst von Delius, ismert volt a világ a tizenkilenc harmincas években.
[szerkesztés] Kezdeti autók

A cég kezdetben kezdte termelő 5 és 10 lóerős twin-hengeres motor mellett gépkocsi Kölnben 1901.

Az első Horch volt egy 4,5 lóerős motorral, egy ötvözet forgattyúház, egyedülálló teljesítményt, hogy azokban a napokban. Volt egy nyitott szervezet kialakítása, a világítás által nyújtott lámpákat gyertyák őket. Szemben az teljesítményű gépkocsik a későbbi években, az első Horch alig éri el, végsebessége 32 km / h (20 mph). Volt jelentős, mivel abban az időben, mert használt csúszókuplungok, valamint volt egy kardántengely hatalomra a kerekek.

A cég hamarosan futott be anyagi gondok, nem meglepő, figyelembe véve az úttörő jellegét: a személygépkocsi üzleti abban az időben. Horch volt, hogy új partnereket.

Március, 1902, August Horch készített egy 20 lóerős, négyhengeres autó egy tengely meghajtó Reichenbach im Vogtland. Horch autók tartották fejlettebb és jobb, ha nem-akkor építették, illetve Mercedes Benz (akiket majd külön a gyártók).

By 1903, a Horch épített egy autó egy négyhengeres motor. Márciusában, a következő év-ben bevezette az új autó a Frankfurti Vásár.

1904-ben, August Horch fejlesztette ki az első hathengeres motor, amely megjelent 1907-ben. 1906-ban egy Horch autó hajtott Dr. Rudolf Stoss a Zwickau megnyerte a Herkomer Verseny (egyenértékű a "márkás" világbajnokság idején). A húszas években, Moritz Stauss, kozmopolita Berliner volt a fő részvényes a Horch társaság. Ő succeded abban, hogy a Horch márka rendkívül kívánatos bevezetésével művészet a termékeik reklámozására. Felismerte, hogy csak egy márka hangsúlyozva Horch egyedülálló tulajdonságokkal lenne sikeres. 1923-ban Paul Daimler (a Stauss társult) dolgozott a Horch, mint a főmérnök a 8 hengeres motorok. Horch járművek ezt követően elsőként jelent meg olyan 8 hengeres motorok sorozatgyártása.
[szerkesztés] Audi-kapcsolat
Horch 108 által használt Wehrmacht.

1909-ben, a felügyelő bizottság (a német megfelelője az Board of Directors) a vállalat kiszorul Horch. Horch ment, hogy megállapította, az Audi, mint Audiwerke GmbH hatályba lépett április 25-én 1910. A név volt a megoldás, hogy a jogvita a régi csapatra használják ki a Horch márka.

1928-ban, a társaság által megszerzett Skafte Jörgen Rasmussen, a DKW tulajdonosa (a német Dampfkraftwagen, vagy a gőzgép jármű), aki megvette a továbbra is az amerikai autógyártója Rickenbacker ugyanabban az évben. A Rickenbacker vásárlás szereplő gyártási berendezések nyolchengeres motorok.
[szerkesztés] Auto Union

Végül, a június 29-én 1932-ben, a Horch, az Audi, a DKW és a Wanderer összevonni az Auto Union csoport kapcsolódik. A jelenlegi Audi a négy-gyűrűs logó az Auto Union logo jelent, hogy az összefonódás a négy márkát. Az 1930-as Horch bemutatott egy új vonal a kisebb és olcsóbb, de még mindig szalonképes, V8 gépkocsihoz. 1936-ban bemutatta a Horch 25.000 th 8 hengeres luxusautó-ban Zwickau.

Az Auto Union vált a fő szállító gépkocsi a német fegyveres erők. A polgári termelést felfüggesztették, miután március 1940. A háború után az Auto Union az újonnan alapított Nyugat-Németországban, a folyamatos polgári autógyártás. Miatt széles körben elterjedt szegénység a háború utáni Németországban csak a kis DKW járműveket gyártották. Luxus-gyártás nem folytatódik, amíg az Auto Union vásárolta 1964-ben a Volkswagen-csoport és a régi márkák Audi vezették be újra.
[szerkesztés] Trabant kapcsolat

A második világháború után, a gyárak súlyos bombázás áldozata. Később az előrenyomuló szovjet csapatok elfoglalták a területet, és ez részévé vált a szovjet szektor megosztott Németország 1945-ben, és később részévé vált Kelet-Németországban.

1955-1958-tól a régi Horch gyárban előállított a Horch P240, a 6 hengeres autó állt abban az időben. Az egykori Horch Zwickau és az Audi-tól volt egységes 1958-ban. Egy új márkanév, Sachsenring belül a kelet-német társasági IFA született. Egyesítés után 1958-ban a P240 autó átnevezték a Sachsenring P240. Mint a szovjet adminisztráció megmagyarázhatatlanul betiltották a külföldi kivitel a P240 a kelet-német gazdasági adminisztráció úgy döntött, hogy leállítja a termelést a jármű. IFA is készült az első Trabant "P-50" modell 1957-től [1].
[szerkesztés] Ritka gyűjtők

On szombat, június 24, 2006, hihetetlenül ritka 1937 Horch 853A Cabriolet eredeti, Sport unrestored, felkészületlen állapotban értékesítik árverés Cortland NY a $ 299,000 US [2].

A 1930-as évek végén, a Horch szállított korlátozott számú promóciós sálak viselő Horch logót. Csak küldeni a leginkább jómódú járművezetők, ez az egyik fő diehard lelkes gyűjtők körében a háború előtti korszak autó. Ugyanakkor van is némi ellentmondás, amelyek ezekhez sálak, mivel gyakoriak voltak keresettek a magas rangú SS tagjai.

Csikós Zsolt 2009.12.12. 15:58:32

@mocama:

Sorozatgyártású 8-hengeres: 1905 Leader, Anglia

fittyerfutty 2009.12.12. 16:07:23

Csikós én nem találok az oldalon mocama névvel kommentet...

Csikós Zsolt 2009.12.12. 16:08:31

Szakadjatok le a mechanikáról. Maga a Horch-utód Audi sem szokta ám azt emlegetni, amire gondoltunk.

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2009.12.12. 16:09:33

szellőzőrostály? Fűtésszabályozó?

panki83 2009.12.12. 16:10:04

bólogatós kutya a kalaptartón?

madsam 2009.12.12. 16:10:14

gyújtógyertya, az kézenfekvő lenne.

ha közel van az önindítóhoz

de ezt már írtam

Ratnet 2009.12.12. 16:11:42

Folyadékhűtésű moci. Vagy volt már?

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2009.12.12. 16:11:50

légkeringetés? Elképzelni se tudok mást.

Aefteroad 2009.12.12. 16:12:15

Állóhelyzeti fűtés

madsam 2009.12.12. 16:12:51

lehet, ők sem tudnak róla?@Csikós Zsolt:

Raka1885 2009.12.12. 16:13:09

@Csikós Zsolt:
Bár a német Hugo Mayer már 1895-ben feltalálta a hidraulikus féket, neki akkoriban még nem sikerült a találmány értékesítése. Ez az érdem Malcolm Loughead (lockheed) brit mérnöké, aki most forgalomba hozza hidraulikus fékberendezését. 1924-ben építi be először a Chrysler-gyár kocsijába mint luxus különtartozékot....

Ubul1 2009.12.12. 16:14:10

@Alf:
ügyes gyerek vagy baz+

Cro166 2009.12.12. 16:14:31

fagyálló folyadék

b4zs1 2009.12.12. 16:14:37

légkondicionáló

Csikós Zsolt 2009.12.12. 16:14:54

@IxTom:

Meleg, meleg...

@Paradicsom Sal:

ijjjjj... szinte...

Lord_G 2009.12.12. 16:15:23

szélvédő fűtés esetleg párátlanítás

Ubul1 2009.12.12. 16:16:05

belsőlevegő keringetés

Csikós Zsolt 2009.12.12. 16:16:24

@scheerti:

légkeringetés, légkeringetés... valahol ott.

De oszd be, mert nagyon közel vagyunk, és csak kétpercenként küldhetsz kommentet.

Aefteroad 2009.12.12. 16:16:33

hátsóablak fűtés billenőkapcsolója:D

jujdejo 2009.12.12. 16:16:36

belsöégésü motorok folyadékkal való hütése???

Cro166 2009.12.12. 16:17:24

fűtőszálas első szélvédő?:)

Ubul1 2009.12.12. 16:17:30

villamos ablakfűtés?

Csikós Zsolt 2009.12.12. 16:17:30

@Lord_G:

Nyertél! 1931-ben ráadásul.

A meleglevegő-ráfúvásos párátlanító rendszert vezette be.

Aefteroad 2009.12.12. 16:18:04

hátsóablak fűtőszállal való páramentesítése

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2009.12.12. 16:19:17

@Csikós Zsolt:

Ez nem ér. Megfejtettem nekik:)

De mindegy, én nyertem ma már egy szép Totalbike pulcsit, annak nagyon-nagyon örülök, másnak is kell valamit hagyni.

Lord_G 2009.12.12. 16:21:05

Köszönöm!

Sokat segített a megoldásban, hogy a 70 évvel az úttörő Horch után gyártott francia autómban ennek a funkciónak a működése hagy némi kívánni valót.

Ubul1 2009.12.12. 16:21:23

@Csikós Zsolt:
ezt az oltári baromságot honnan szedtétek?
előtte is volt levegős párátlanító. De mutass egy forrást a levédett szabadalommal.

Lord_G 2009.12.12. 16:23:21

@scheerti:
a köszönet természetesen neked is jár, hogy rávezettél ;)

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2009.12.12. 16:24:07

@Lord_G:

Ahogy az enyémnak is. Mondjuk nekem a fűtésem halovány. Mindesetre gratulálok!

Ubul1 2009.12.12. 16:26:11

@scheerti:
pucold ki a fűtőradiátort meg a szellőzőalagutakat. majd jobb lesz

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2009.12.12. 16:28:01

@ Ubul1:

megvolt. Sokszor. Mostam már midnennel, szétszedni meg nem akarom és úgy pucolni, mert akkor rögtön ki is cserélhetném.

Ubul1 2009.12.12. 16:36:24

@scheerti:
hát akár tényleg ki is cserélhetnéd ha kiszeded, de minek ha nem lukas? Slag rászerel nagynyomással a bemenőre, kimenőt lelógatod a kocsi alá. Azóta kánikula van az enyémben.
Műszerfal mögött a szellőzőalagutak nincsenek tele mindenféle retekkel? levél, szigetelésdarabok?
milyen kocsi ez?

Ubul1 2009.12.12. 16:53:01

Komolyan hétfőn belépek a helyi Po-Hu-hoz aztán szerzek egy ilyet VW-ben... kemény valutával térítem
süti beállítások módosítása