Nincs kettes kétmillióért

  2009. november 15. - Balázs Viktor Címkék: totalcar flotta pannónia

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Pöccre indult húsz év után az első magyar Astra
2012-03-01 06:00:00

Délután kettőkor szűk kompánia gyűlt össze a gödöllői Opel Gaál bemutatótermében, ahol egy öreg

Húsz év után újra beindítják az első magyar Astrát
2012-02-12 16:05:00

1992-ben óriási tömeg kísérte figyelemmel, ahogy az első Astra felhajtott a Közlekedési Múzeum rámpáján Ez

Végállomás, nem megy tovább
2010-03-08 14:33:00

14:15 Bendével az irodájában éppen a Hotel Daniaban készült videót nézzük, amikor Vályi Pista nevét írja

Utolsó erővel
2010-03-08 09:29:00

Lejtőn megyek és csóvál ez a szar - jelentkezett be Csikós reggel 7:57-kor, Ausztriából. Bécs előtt 57


Mostanában a hétfő reggeli Totalcar értekezleteknek van egy rituálisan visszatérő eleme. A tárgyaló hosszú asztalánál Bende mindig baloldalt ül, mellettem. Komoly arccal, igazgatói fontosságának teljes tudatában adja elő a napirend előtti pontokat, mindenki őt figyeli. Aztán én következem, és közösen elkezdjük tervezni a hetet. Ilyenkor ügyvezetőnk megváltozik, és csendes, alamuszi mosoly ül ki kerek képére.

Mint a zsákmányára koncentráló királykobra (Ophiophagus hannah), várja a megfelelő pillanatot. És az általában tíz perc-negyed óra elteltével el is jön. Ekkorra már fuldoklik a visszatartott röhögéstől és szemeit forgatva, tettetett szánalommal a hangjában megkérdezi:
– És mondd csak Viktor bácsi, a Pannóniádban, tudod, amire már kétmilliót költöttél, van már kettes?

Aztán gyöngyözve kirobban belőle a kacagás, a többieket is bíztatva, hörögve csapkodja a térdét. Én megsemmisülve ülök ott, a fegyelemnek vége, mindenki nyerít, dolgozni nem lehet.

Elmesélem, miért van ez így.

Másfél éve vettem egy T1-es Pannóniát, eredeti, jó állapotút, tisztességben megőszültet. A vásárláskor csak egyetlen komolyabb hiba tűnt fel, a váltó néha kidobta az egyest, és reccsenve kapcsolt kettesbe.

Tipikus Pannónia betegség – mondták az okosok, ne csinálj vele semmit, úgysem lesz jobb. Tudomásul vettem, s habár együtt lehetett élni a jelenséggel, azért mégiscsak zavart. Éppen ezért tavasszal egy kisebb motorgenerál mellett döntöttem. Szerencsére egy Pannónia berheléstől megcsömörlött barátom fészerének padlásáról vadonatúj fogaskerekek kerültek elő, így az alkatrészbeszerzéssel nem volt gondom. A kincset érő cuccok beépítését Mátéra bíztam, aki veterán motorok szerelésével foglalkozik, nagyjából amióta lekerült róla a pelenka.


Próbaúton. Máté arckifejezése mindent elárul

Szóval újak lettek a fogaskerekek, új lett a csapszeg is, és a törött karburátorház helyett is került másik. Minden szépnek tűnt – az első húsz kilométer végéig. Mert akkor tuff – kiugrott a kettes. A durva életbe, gondoltam, és megpróbáltam felkapcsolni.

Reccs, krrrr, tung: a váltó hatalmas dörrenéssel ugrott át hármasba.

Ettől kezdve a kettes olyanná vált, mint a magyar népmese eleje: hol volt, hol nem volt.

Így hát a fogait csikorgató Pannónia visszakerült Mátéhoz, aki elkezdett szisztematikusan a dolog végére járni.

Először a repedt kapcsolóvillát cserélte ki.

Reccs, krrrr, tung.

Aztán új kukactárcsát tett be.

Reccs, krrrr, tung.

Váltótengelyt hézagolt.

Reccs, krrrr, tung.

Arretálódobot cserélt.

Reccs, krrrr, tung.

Végül felhívott, és azt mondta: Viktor, a sírás határán vagyok.


A mester és a Pannónia. Nincsenek jóban

Ha ő a sírás határán volt, akkor én a teljes összeomlásén. Az egész szezonban egyetlen métert nem tudtam menni a motorral, régóta tervezett túrát kellett elhalasztanom, a pilisi veterános körversenyre szégyenszemre egy kétéves motorral mentem, szóval a Pannónia elvonási tüneteim súlyosak voltak.

A dolog pedig teljesen elakadt, különböző nagy tudású guruk tanácsaival sem jutottunk előbbre, fogalmam sem volt merre tovább.

És akkor elérkezett október tizenhetedike, a kevésbé bennfentesek kedvéért a sukorói Belsőség találkozó napja. Ennyien még soha nem voltak, életemben először kipróbálhattam egy Honda Monkeyt, de nekem mégis valami más miatt maradt emlékezetes.


Lent, a kis piros mutatós fedél alatt lakik a baj

Ugyanis szombat délután, illatos kék füstöt húzva maga után megjelent yeti. Egy fehér holló ritkaságú, de mégiscsak fekete T2-es Pancsival. Azonnal odasündörögtem hozzá, sajnos Bende is jött velem, így hallhatta a beszélgetésünket.
– T2-es, hú, hol találtad?
– Hát, igazából kaptam, a tulaj meghalt, a felesége pedig anyukám barátnője, így nekem adta. (Ájulásos tünetek a részemről, Bende persze röhög)
– És izé, kipróbálhatom, megnézném hogy kapcsolja a kettest? 

 

Na, ezt a kérdést nem kellett volna a Bende előtt föltennem. Amint visszatértem a próbaútról ott várt már lesben, és diabolikus vigyorral az arcán kérdezte: Höhö, jó volt kettest kapcsolni, mi? Aztán gyorsan odament mindenkihez és lelkendezve újságolni kezdte: Képzeljétek, a Viktor bácsi kétmillióért vett egy Pannóniát, amiben nem találják a kettest, a yeti meg ingyen kapta ezt, amiben tökéletes, hahaha!

Attól kezdve nem tudtam úgy elmenni mellette, hogy ne piszkáljon: kukactárcsa, mi? Haha! Kapcsolóvilla? Lol!

A délutánomnak persze vége volt, hiába is magyarázkodtam volna, hogy a motor nemhogy kétmillióba, de még kétszázezerben sem volt, ha egyszer a kettessel igaza volt a dögnek. És akkor még nem tudtam, hogy a téma minden áldott értekezleten is elő fog kerülni, sátáni hiénakacaj kíséretében.

Szerencsére yetinek volt egy tippje, hogy mi lehet a baj oka, úgyhogy Máté nemsokára megint kapja szét a blokkot. Most megint látok valami kis fényt az alagút végén, szerelünk, cserélünk, aztán majd beszámolok róla, hogy mi lett.

Addig meg próbálom kibírni az átkozott Bende szurkálódását. Nem lesz könnyű, profi egy vérszívó.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr231520554

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Wizardus86 2009.11.15. 10:13:41

@BeeTm: ezt akartam énis mondani :)

Csabby 2009.11.15. 10:16:16

Ne add fel, veled vagyunk...:-))

GiXXXer 2009.11.15. 10:21:47

Nekem ETZ 250m volt, az a harmadikat dobálta ki (típushiba). Aztán kapott egy bontott fogaskerékpárt, ugyanúgy összeraktam, és onnantól recsegett a kettes, meg néha kidobta. Bár lehetett vele így közlekedni, de motorozni...??? Ismerős "guru" is megnézte, szétszedte-összerakta, és továbbra is recsegett. Aztán elégett a gyújtásnál valami, azóta fészerlakó... Majd 30 év múlva előveszem, és lesnek majd a fiatalok, hogy mi ez a visító, töm-töröm hangú, kék füstöt okádó kétkerekű... :) Bár nemtom hol kapok majd Arol 2T-t 2039ben... :D Meg benzint... :(

Vidra #23 2009.11.15. 10:40:09

Hát ha arol2t-t nem is kapsz lesz helyette ezerszer jobb... Nem mintha most nem lenne értelmes olaj, ami nem cak gyomírtásra való. Ugye ezt az arol2t-t nem mondtad komolyan? :)

dennisthemenace 2009.11.15. 10:45:17

@Vidra #23: Egy ocska lotty volt.Mondjuk,amikbe tettek,azok sem voltak valami penge konstrukciok...

Ciri 2009.11.15. 10:58:39

Viktor, nyugodtan fejeld meg ! :))))
(Papp Tibinek már majdnem sikerült a hibrid vita alkalmával :D)

..vagy kérdezd meg, hogy mizujs van a használtautó piacon, vagy mennyibe kerül, hogy még autója se legyen.

..vagy kérd meg, hogy magyarázza el, milyen biztonsági elektronika a THM.
:)

tónik 2009.11.15. 10:59:48

"...pilisi veterános körversenyre szégyenszemre egy kétéves motorral mentem..."
Ezen a ponton sírtam el magam először.

UnvincibleUbul!:[I] 2009.11.15. 11:05:41

@GiXXXer:
Mi a fasz a típushiba az ETZ-nél?! te el vagy tévedve öregem!

iriszi 2009.11.15. 11:07:56

@foolproof:
Én ismerek egy embert olyan citroen BX-e van ami maga a csoda
mindene müxik rá van írva citroen bx retro demo car olyan blau hifit is kevés autóba építettek mint ebbe
és véletlenül az ember az unokatesóm
akit érdekel pécs közelében megnézheti

donphobos 2009.11.15. 11:19:29

Subaru, BX ajtó, Mercedes...

Lehet sorolni neki. De gondolom lepereg róla, mert ő tudja (!) hogy mindent jól csinált eddig :-)

-thev 2009.11.15. 11:22:20

postkényszer van? Ez a cikk nem volt jó!

UnvincibleUbul!:[I] 2009.11.15. 11:29:04

@iriszi:
nem érdekel a tetvedék bx senkit se, egy iléyennel még nem győztél meg egy normális figurát se, max mutattál egy kivételt ami erősíti a szabályt. Az összes citrony egy fosputtony.
Jacques-fos, érted?!

Akarki lehetek 2009.11.15. 11:34:16

Nekem egy P12-es volt, de nem volt rá idő, és szülői dörgedelemre el kellett adnom :( Ott a probléma a hegesztett kapcsolóvilla volt, meg a rajta levő csap, amin forog a váltó pályája. Aztán 2-ből 3-ba az előző gazdinál többször összeakadt, és a házat törte. Nekem megoldódott elméletileg, mert ugyan motorozás közben kipróbálni nem tudtam, de kézzel próbálgatva még jó volt, előtte meg már kézzel váltogatva sem smakkolt.

papa33 2009.11.15. 11:46:53

Két haveromnak is volt 5 seb 250 MZ-je, 40000 km-nél elkezdte a 3-at kidobálni mindkettő, az egyik épp eladó volt, a másikat megcsinálták, ezer km és dettó, láncot szétkapcsolva tolta haza, ma sem tudom mi lehetett. Mondjuk villa is el volt kopva és minden gyanús cserélve. Végül blokkot cserélt-kapott valakitől. Nekem a főtengely miatt volt 16 ezrenként blokkszerelés 125 Mz 4 seb még.
Na ezek az idők nem jönnek vissza.
Jelzem 250-350-en akkor is ésszel kellett lenni de nem hullottunk. És nem is állatkodtunk (ma az ezresnek húznak többször csutkát mint anno az említetteknek.)
És igen, életem nagy élménye sok várakozással telt év után egy P10 menetpróba, gazdi: tudom nem megy 100-at, na ha tudta volna de bizony, sőt... és 40-nél fütyült a szél a rendelkezésre álló bilisisak körül...jól ment és ŐRÜLT STABIL VOLT.
És volt kettes...

dennisthemenace 2009.11.15. 11:48:57

@tónik: En inkabb nem mentem volna oda.

Garp 2009.11.15. 11:55:48

Dög vagy Bende. Az ilyen 1x-2x még poén, de többször, pláne egy olyantól, aki kvázi fizet, hogy vegyék meg a kocsiját....hááát.

morcosboci 2009.11.15. 12:00:53

aki 2 millát költ egy Pannóniára annak komolyabb problémái is vannak...

JackJack 2009.11.15. 12:01:03

Ismerek egy szerelőt, aki többek közt egy ilyen pannóniát is rendbe rakott, gyakorlatilag olyan állapotba hozta , mint ha most gurult volna ki a futószalagról, és nem volt vele váltó probléma :)
www.veteran-klub.hu/ ehet a kis klubhoz tartozik a jóember, ő igazán ért hozzá =)

foolproof 2009.11.15. 12:09:19

@iriszi: Én nem állítottam, hogy nem jó hobbynak a BX, csak van egy saját, erősen szubjektív véleményem azokról, akiknek ez a jáccóótójuk/hobbiszekerük. Gratula a rokonnak, a szent őrültekből sohasem elég:.

nincsde 2009.11.15. 12:15:43

Ez tényleg ennyi embert érdekel? Bennem van a hiba...

Önjáró Talajgyalu 2009.11.15. 12:20:38

Bende?

"... egyik technikusunk, nagyon lelkes munkatars..."
"Kirugni. Bohocokra nincs szuksegunk."
"Igenis."

Rocko- 2009.11.15. 12:22:46

BendeTibi bazmeg degeci vagy. :DDDDD

@BeeTm: egy teljesen jogosan övön aluli. :DDD

pickapu 2009.11.15. 12:27:19

Nekem itthon volt aki nem hitte el, hogy T2-est láttam, mert hogy olyan nincs.
Pedig de van! Láttam! Meg gr. Széchenyit is láttam, a Pannóniával jött! :)))

dennisthemenace 2009.11.15. 12:44:06

@morcosboci: Na ja...De a Bende akkor is megerdemelne,hogy a farkara lepjen valaki es hanyattlokje...

ejszarny · http://www.ejszarny.hu 2009.11.15. 12:44:08

@iriszi: a legtöbb bx-nek mindene muxik :P

ejszarny · http://www.ejszarny.hu 2009.11.15. 12:47:23

amugy, ha jol tudom, bende bx-ében és subarujában is volt 2es, ugye?
:]

Suttora 2009.11.15. 12:52:32

Jobb, ha a Bende inkább nem szól semmit....

nick2005 2009.11.15. 13:20:33

Én úgy olvastam itt a Totalcar-on, hogy a huszonéves Toyota Camry-vel is volt elég szívás. A vételárán, és az egy év alatt ráköltött pénzen (sok javítás, gumik, drága kötelező, 2,2-es automata miatti bőven 10 fölötti fogyasztás, stb.) majdnem új autót lehetett volna venni.

AtoszMester 2009.11.15. 13:21:42

Szerintem sem volt jó cikk.

Viszont ha lecserélünk egy jó sokat futott fogaskereket vagy láncot, akkor az ellenoldalt is cserélni kell, hogy összekopjanak.

pet77 2009.11.15. 13:22:44

Hozd nekem ide azt a blokkot, annyi sebességet csinálok bele amennyit akarsz, viszont én nem kérek 2 millát, megcsinálom mondjuk.... 400 000 ft-ért!
Egyébként a tc- nél (csikóst kivéve) csupa lúzer székel????
A helyedben vettem volna egy börzén 20 pénzért egy blokkot, abból mindent átültetve a számozott blokközép kivételével... új fötengellyel, fúrt hengerrel...meg ami kell...
Kb 50 pénzből megvan a nagyjavitott blokk...
Erről a szerelődről meg Winkler "zsoltija"jut eszembe, aki full meleg motornál letekeri a hűtősapkát( no comment, Never open, when hot))::

csufár 2009.11.15. 13:23:38

ne aggódj kedves viktor. neked, úgy tűnik, van mit a tejbe aprítani, ellentétben az ex-subarus ügyvezetővel...a motor meg le van szarva

gnme 2009.11.15. 13:25:31

Bende jár fodrászhoz? .. vagy csak ahogy reggel felkel ..

pet77 2009.11.15. 13:27:59

Egyébként hogy tudtál eddig 2 millát beletolni???
Ezt nem is hiszem el!!!
Bár a zsolti ssszintű szerelőitek valszeg királyként élnek belőletek...

Miért nem ir egy cikket egy dörzsölt szerelő?
..Mondjuk a következő cimmel:
" Hogyan vettem le 1 millával egy autós ujságiró pancsert, aki a 10-es csavart a 8-astól nem tudja megkülönböztetni, ezért még gyertyacserére is hozzám hozza a pancsiját..., de azért autósujságirónak nevezi magát...

Hogyan lehetne bekerülni hozzátok szerelőnek???
Jelentkeznék!!!!!
Üdv:magamcsinálommagamnak

pet77 2009.11.15. 13:30:09

@csufár:

Csak nem a dilettáns papptibi volt az ügyvezetőjük???

dennisthemenace 2009.11.15. 13:33:09

@éjszárny zöldi: Az mar mas kerdes,hogy hirmondo sem maradt beloluk..

pet77 2009.11.15. 13:34:18

Máté! ha beesik egy pancsi kettesnélkül légyszi szólj nekem, feleannyiért is nemértekhozzá , mint te!!!!!
...söt, negyedannyiért megcsinálom...
Üdv:
Jawaspancsisbütykölőbarom

Thorodin 2009.11.15. 13:39:18

A havernak volt ez a baja a pancsival (T5) nagyon gáz volt mivel a mi gépeink mentek mint az óramű. Aztán egyszer összefutottam a volt tulajjal aki kinyögte hogy az egyik blokk felet cserélték egy másik blokkból! Tehát nem volt semmi vonalban egymáshoz képest és mivel nem a motorszámos blokkfél volt cserélve ezt ugye nem látod...überszopás.
Ja és kb 2évig szopott vele a cimbi,blokkcsere lett a vége.
Egyébbként nem ritka a dolog mert még két ilyen összetákolt szarba futottunk bele. Tudnék még mesélni de úriember ugye :))

yeti 2009.11.15. 14:00:24

Én a 3. fokozattal szívtam pont másfél évig.Remélem jó tippet adtam és megoldódik a váltóproblémád.Bende csipkelődésére meg senki nem fog figyelni a következő belsőség találkozón amikor a szállástól a körforgalomig és vissza fogunk versenyezni Pannóniákkal:-)

pet77 2009.11.15. 14:00:53

...aki nem hiszi, nézzen utána a guglin..
Döfjetekbelém kést, de tapasztalatom, hogy a korabeli JAWA-k sokkal precizebbek, pontosabbak, jobbak, korszerübbek voltak, m int a mi pancsiaink...
Van pl: egy 1958-as jawa 356-osom..
ezidötájt lemezvillás csepel125-ösök voltak lengőnyreggel..
Ugyanekkor a jawa typ 356-os futurisztikusnak tünt...
...aki nem hiszi, nézzen utána a guglin..

vidéki suzukis 2009.11.15. 14:07:35

Pont ilyen hangulatban teltek egy bizonyos őrs gyűlései. Csak azt 16-18 éves gyerekek tartották. Komolykodva elkezdték a gyűlést, majd spontán röhögések, fogócska, dobálózás, marhulás következett. De ők persze elvárták volna a szabálykövetést másoktól. Ott is hagytam őket hamar.

Bende meg rájöhetne, hogy ugyanaz a poén sokaszorra már kissé avasnak hat6.

pet77 2009.11.15. 14:10:59

Volt pancsim is, de miután a frissen cserélt dugattyú megszorult az egyébként frissen (jó nagy ráhagyással )fúrt hengerben,beláttam, hogy a korabeli magyar anyag és megmunkálási minőségből kiindulva sohasem lesz ebből viszonylag megbizható hobbigép( félreértés ne essék, nem japán minőségre számitottam, csak kb 1000 km gondnélküli útra), igy dobtam egy jawa 250 kedvéért...

vidéki suzukis 2009.11.15. 14:15:13

Ja: nagyapámnak volt T1-ese, szerinte megbízhatatlan volt. Aztán volt neki P20-asa, az sem volt az igazi, bár jobban ment. Akkor lett az igazi a motorja, mikor beépítették egy négykerekű csettegőbe. Abban megbízhatóan tette a dolgát. 60 feletti végsebességget tudott a csettegőben produkálni. :-) Valószínűleg éppen addigra koptak össze az alkatrészei annyira, hogy már nem szorult meg a dugó.

ommm 2009.11.15. 14:35:12

pet77 2009.11.15. 13:22:44
Azért csak remélni merem, hogy végigolvastad a posztot, és elértél ahhoz a részhez, ahol Viktor leírja, hogy messze nem kétmilliót tolt bele a motorba. Az csak Bende imagináris, túlzó száma.

Olvasni. Elejétől, végéig.

toto92 2009.11.15. 15:07:10

@ommm: Pont ezt akartam mondani, hogy a sok hülye pattog a kétmillión, aztán végig se olvasta a posztot, mert akkor kiderült volna számára, hogy a kétmillió messze nem kétmillió.

Ha pedig végigolvasta, és úgy pörög ezen, az viszont szomorú dolog...

blaiser 2009.11.15. 15:28:07

Szivas, de az ember pont ezert tart pancsit/jawat mittomenmit, nem a gyorsulasert. Lesz majd orom ha egyszer jo lesz.

Am a montazsert en kerek elnezest a labatlan hullok nemes nemzettsegetol... :D

streetsta · http://managertoys.hu/ 2009.11.15. 15:37:36

Nnna, ez azért már komoly teljesítmény, hogy egy ilyen posztra is komoly szintű fröcsögések tudnak születni. Nem értem, hogy a fenébe van az, hogy ennyi a funkcionális analfabéta? Pedig magyarul van írva, olvasható betűkkel, oszt mégse megy a megértés.Igaz, szerencsére akad pár olyan ember is, aki építőleg szól hozzá a dologhoz.
Hogy a szintet hozzam, árulkodok: a fülem hallatára kérdezte meg a Csikós a Vityát a kettes meglétét illetően. Éppen mellettünk pöfögött el a Pannónián B.V. (kembandan-dakembandan-kademba-kademba) -talán éppen kettesben-, mikor a Csikós utánakiáltott, a kettes iránt érdeklődve. Távolodóban B.V. csak annyit vetett(ordított) vissza, hogy csikóskussolsz. És bizony igen, mintha kamaszkölkök húzták volna egymást. Pont ettől éreztem magam annyira jól folyamatosan.
Akik meg nem ismerik, fogyasszák egészséggel Csodabácsit: napirajz.hu/search/csodab%C3%A1csi

Mammut8 2009.11.15. 15:43:33

én a subarus hitel után inkább csöndbe maradnék

konti10 (törölt) 2009.11.15. 16:17:27

Automotor buzéria: költség/egy kilométer aránya mgehaladja a 100 forintot, plusz üzemanyag, plusz idő. Pannoniával én is kinlódtam, sokáig, de zsákutca. Ha tökéletes, akkor sem élvezhető. Annyi sok jó antik gép van, amit pöpec állapotában gyönyör hasznáni, és az a kevés motorozásra szánható idő nem elb.szás vele, hogy kár Pannoniázni.

Jermann Kálmán · http://jermann.blog.hu 2009.11.15. 16:28:53

@ommm (2009.11.15. 14:35:12):

"Olvasni. Elejétől, végéig" - ha érdemes. :-)

Úgy látszik, sokunknak van ilyen remek, a saját szakterületén felülmúlhatatlan szakértőnk - akitől akkor sem válunk meg, ha mondjuk a szemünk láttára fűrészeli ketté a kedvenc veteránunk soha nem pótolható alumínium alkatrészét. :-)

Bende Tibor 2009.11.15. 16:46:33

@BeeTm: Meg szokta, ne féltsétek.

Bende Tibor 2009.11.15. 16:48:50

@Garp: Igen, ezt hívják öniróniának.

morcosboci 2009.11.15. 17:00:41

@ommm: talán magyarázd el az értelmes kollégáidnak, hogy az egyik elírta a címet a másik meg hülyeségen rugózik. Ezt a társaságot...

AhdyZroe 2009.11.15. 17:01:31

Nekem csak az MR-2-es tűnt fel az utolós előtti képen. :D

csiky944 2009.11.15. 17:06:15

@dennisthemenace: nem hát
:D

múltkor tudtam volna egyet,92-es,1.8td,első tulaj,160ezer km tényleges futás,minden tankolás és szervizszámla megőrizve,vezetve
230-ér adták el végül,2napon belül
thaliába számítatta be az ember.... :(

csiky944 2009.11.15. 17:08:10

@pet77: van D Csepelem,leszarom milyen a Jawa

Dennis01 2009.11.15. 17:08:10

A nagybatyamnak van egy P20-asa, gyonyoru gepezet.
Kar, hogy mikor a P20-ast bevezettek, mar 10 evvel le volt maradva az europai gepekhez kepest.

faterpolo 2009.11.15. 18:19:45

Bende, de szemét vagy...

Balázs Viktor 2009.11.15. 18:20:42

Hát, mit mondjak, született egy-két elég hervasztó komment. Sajnálom azokat, akik nem tudják elképzelni, hogy mi itt a totalcarnál jóban vagyunk egymással. Eszembe nem jutna, hogy bármelyik kollégámtól rossz néven vegyem, hogy cukkol, és ez fordítva is így van. Aki a Bendét ekézi, az nem érti ezt a posztot és mielőbbi pszichiátriai kezelésre szorul.

gnme 2009.11.15. 18:33:40

@streetsta: b+ .. ez a csodabácsi súlyosan jó :)

bervas · http://mt10.blog.hu 2009.11.15. 21:05:14

A kettes recsegése konstrukciós hiba.
A fokozat nem kapcsolása lehet szimplán az ütközőcsavarok rossz beállítása miatt. vagy más miatt.

Ha nagyon nem boldogul senki vele, keress meg. Tudok kézrátenni, meg tudok embert, aki esetleg megápolja.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2009.11.15. 21:13:55

Hajrá, ne add fel!

Csak irigy, mert neked van Pannid, neki meg nincs!!!! :D

Redcat 2009.11.15. 22:14:35

@Dennis01: Ezt kifejthetnéd bővebben.

Luighi 2009.11.15. 22:16:32

Ócska kramanc ez mind !!!! :-D

tomnemtom 2009.11.15. 22:46:54

a második sebességfokozat megléte a gyengék fegyvere.

zotyesz66 2009.11.15. 22:59:30

Tán le vannak gömbölyödve a bordák a tengelyen. Így törni fogja a villát, csak a fogaskereket cserélni nem elég. Az se jó, ha a bronzpersely kóvályog.
Fura, de a '87-ben vett T1-esem (3000 Ft volt, hehe :)), habár többször véres volt a torka, de ettől a hibától sosem szenvedett. Össze kéne rakni végre...

Dennis01 2009.11.15. 23:30:14

@Redcat: Olvastam valami konyvben a nagybatyamnal, hogy a P20-ast mar 60-as evek eleje fele ki akartak adni, de nem volt penz a fejlesztesekre, szoval megcsusztak vele. Mire 1969-re sikerult piacra dobni, mar nem volt a hasonlo kobcenti tartomanyu gepek kozt vetelytarsa, mivel az anyagok megmunkalasa is fenyevekre volt pl a japan gepektol, meg maga a konstrukcio se volt a legfejlettebb.
Ne erts felre, nem akarom megszolni a P20-ast, mert nagyon tetszik nekem, egy gyonyoru gep, de mar a koraban is egy-ket ponton elavultnak szamitott.

Mal 2009.11.15. 23:43:33

Ez az, kinek kell a kettes... :)

Amúgy aki fikáz, az nem olvas végig cikket? :)
Kétmillió? pf. Ilyen az, amikor valaki csak a szalagcímet olvassa. :D

zotyesz66 2009.11.16. 00:23:42

@Dennis01: Leginkább az elektromos rendszere volt elmaradott, bár '68-ban szerintem nem volt nyugaton sem általános a 12V-os rendszer, de a '70-es évek elejére már igen. A többi... hát a tűrések elég tágak voltak a gyárban, de kis utómunkálatokkal jó és használható gépek lehettek volna.

Dennis01 2009.11.16. 00:27:19

@zotyesz66: En hallottam valami sracrol, aki berak korabeli Yamaha alkatreszeket, amik ugyanazok, mint a Pancsiban, meg megmunkalja az anyagokat, es jobb a minoseg, mint gyarilag volt.

zotyesz66 2009.11.16. 00:37:22

Túl sok alkatrész nem lehet jó bele, a blokknak minden hasonlóság ellenére nem sok köze van a Yamahához ok, a karbi, a dinamó, a hengerpalást, vezérlés tényleg olyan, de a blokk bele amúgy tök más konstrukció. Persze már lehet találni hozzá jó minőségű japán hajtókart meg dugattyút, de az, hogy a Yamaha főtengely cuppanva megy bele, az mese.

zöldi 2009.11.16. 07:04:15

Gyermekeim az Úrban, olvassatok, mielőtt okoskodni kezdetek. :D
Tc-s bácsik: nem lehetne valami 3 szavas szövegértési tesztet kitölteni az aktuális posztról, mielőtt kommentelni lehet?

nabazzmeg 2009.11.16. 07:52:03

azért a Bende biztos, hogy Degecen született:-)))))
én már nyakcsigán vertem volna a túrószacskóval....
a sok fröcsögő hülyét meg ki kell moderálni, máshol is megteszik...igaz, visszajöhet más nickel, dehát a blogolás munkával jár...:-)

abes 2009.11.16. 08:18:05

Fos az összes Pannónia. :-D

Vannak akik szopnak vele és vannak akik motoroznak vele. ;-)

1 nap alatt Biatorbágy-Szombathely-Biatorbágy, napközben még részt vettünk az 1/100 versenyen mint kísérők.

:-)

Remélem a fogaskerek cseréjekor a tengelyt is megnéztétek. Ugyi együtt kopik. ;-)

MZ Laca 2009.11.16. 08:53:39

Uraim!
Az Istencsászár gép az MZ ES250/2 Trophy, a szoci blokk legeslegjobb motorja! :)

dennisthemenace 2009.11.16. 09:22:59

@MZ Laca: Annal meg a legszarabb Pannonia is jobb volt.

Krisi 2009.11.16. 09:26:20

tyű bazmeg, rajta vagyok a képen, ezek szerint ezért volt tegnap egész délután halott a blog.hu :D

MZ-nél amúgy nekem is gond van a hármassal, de nem az, hogy kidobja, hanem hogy nem veszi be, csak sokadszorra. Ez mondjuk piros lámpánál induláskor néha kevsbé vicces.

Tomnemtomnál a pont: úgy a bolond is tud közlekedni, hogy minden működik :D

(és persze Csodabácsi négy prez)

Krisi 2009.11.16. 09:29:23

ja és Bendefikázás + kétmilliózás helyett még egy építő jellegű komment: kuplungon nem próbáltatok állítani? Néha ilyenkor az is segíthet.

@MZ Laca: a Trophy nem biztos, hogy a legjobb, de hogy a legszebb szocmotor, az biztos :)

trakee 2009.11.16. 09:39:14

Ejj fel a fejjel! Lesz ebből még motor!
És aki azt írja, hogy nem lehet élvezetes? Kb 1 éve egy haverral vettünk 5 rozsdabogja Pannónia vázat, meg mellette volt jópár blokk (egyik blokk se tartozott egyik vázhoz se!!!!) Lepapírozást sikerült az enyém esetében elintézni, összeválogatott alkatrészekből összeszórt blokk (egyébként csettegőben volt előtte, ventilátor hűtést bontottam le róla!) váltója is működött, csak kicsit szorult. Aztán az öreg hajtókar egyre jobban lógott, mígnem elszakadt. Ekkor kellett másik blokkfél után is nézni, és mivel ép csak TLF volt, hát kapott olyat. Nomeg nem tetszett a 0-1-2-3-4 váltósorrend, régifajta, 1-0-2-3-4 sorrendűt, vele együtt a régifajta ablakos fogaskerekeket! Háát... Nekem működött az új 3 körmös váltós is, de ha vaalki nem eredetit akar, csak ajánlani tudom a régebbi váltót! Recsegés előfordul kettesbe rakáskor, de sokkal puhább! Szóval ha nem fontos az eredetiség, esetleg egy ilyen régifajta váltót csak ajánlani tudok! De az új is összerakható, simán! Én mondjuk félnék az újnak adott alkatrésztől, hátha selejtes, vagy csak rohadt pár 10 évet, emrt kiszedték korán, mert rossz volt.
Egyébként tegnap haver rozsdabogjáával (no ő nem sokra jutott az 1 év alatt) szintén váltóval szívtunk, szerintem kicsit hanyagul rakta össze, 1-es dobálta, 4-es meg se volt. Mostmár megvan minden, de azért még nem az igazi.... Csak nem ért rá többet... Én nem tudnék aludni, amíg meg nem oldom :P

laccmacc 2009.11.16. 15:28:38

Az én bogár motorom, amiből egy bősz trike kerül majd ki, ott ál felbakolva anyám udvarán, várja, hogy értsek hozzá valamellyest, vagy találjak egy szerelőt, aki nem elmebeteg áron helyrerakja, olajat cserél, kipufugótlanít, és azt mondja rá, hogy jó :)
És fingom sincs, van-e benne akárhányadik sebesség, mert egy eltünt elejű, totálkáros bogárban nem lehet kipróbálni. vagy legalábbis babrás :)

Egyébként irigylem a munkahelyeteket :) Illetve nem irigység, hanem vágy, hogy olyan munkahelyem legyen, mint nektek van :)

zotyesz66 2009.11.16. 16:48:13

@Krisi: Nekem nem tetszett a Trophy 250, bár tényleg eléggé "egyedien" néz ki.
De a sport Trophy, (az ETS) az nagyon bejött, az egy állat a púpos tankjával.

szalasza 2009.11.16. 18:57:45

ááááh imádom a pannoniákat...

Krisi 2009.11.16. 20:03:20

@zotyesz66: a Trophy az olyan, hogy vagy teccik, vagy utálod. Átmenet nincs. ETS meg nekem is kéne, ritka és szép gép.

OFF

Ki az a Szőke Panna? már a Pug 3008-nál is felvetődött, de ott sem írtatok semmit. Azt én is látom, hogy vitéz gyula ímélcíme szerepel a nevére kattintva, de esetleg nem írnátok róla egy belsőség poszt, hogy melyikőtök írja a teszteket ilyen néven? esetleg új tag? vagy lemaradtam valamiről? nem pont erre van a belsőség? vagy itt csak BMW-t fikázni lehet? én meg miért teszek fel ennyi kérdést? hülye vagyok? :D
(az utolsóra én is tudom a választ - igen -, a többi viszont tényleg érdekel:)

csiky944 2009.11.16. 20:05:29

@Krisi: Szőke Panna az a Vitéz Gyula skizofrén női énje :)

Rocko- 2009.11.16. 20:24:16

@csiky944: hé-hé, én ezt csak kérdeztem, nem állítottam. :)))
de akkor tedd már hozzá, h traszvesztita és tüllszoknyás. :)

Garp 2009.11.16. 21:20:36

@Bende Tibor: akkor is dög vagy :). (Tőled elnézést, lemaradt a smiley az előző végéről.) Mondom még egyszer, nem a poén a rossz, hanem hogy millió+1x az orra alá csavarod. Legalább is a postból ez jött le. És ez szól @Balázs Viktor -nak is: maga az írás inkább a szívatás miatti sirám, mint a probléma a Pancsival. Inkább örülj, hogy aki együtt érez veled. Ne küldd őket dili-dokihoz, inkább súlypontozz.
Bendét "ekézni" amúgy is ősi román szokás :).

Shadowbull 2009.11.16. 22:53:56

@Krisi: Ezt akartam en is kerdezni.

Meg azt, hogy miert nincs minden cikkhez automatikusan kommentelesi lehetoseg itt.

Valami veletlengenerator boki be a cikkek ala a belsoseg-linket?

sb

zöldi 2009.11.17. 07:07:38

@Shadowbull: A TB-n már megoldották, szerintem idő kérdése.

Csikós Zsolt 2009.11.17. 11:52:05

@pet77:

Ne hagyjál ki kérlek a lúzerek sorából, jó? :-)

Ki írta az Intergalaktikus Lúzerszopást?
Kinek esett le bulira menet a komplett kipufogó a Pandáról?
Kinek dobál a vagyonokért megcsinált kuplungja a Mercedesben?
Kinek készül öt éve a Puchja, és még fényezést se kapott?
Kinek esik szét minden napfényre hozatalnál a Bianchija?

És még sorolhatnám, ugye? :-DDDDDDDDDD

Dennis01 2009.11.17. 14:50:33

@Csikós Zsolt: Oreg autonal ez a normalis, gondolj bele milyen unalmas lenne egy uj autonal, hogy nem kell vele semmit csinalni. :DDD

dennisthemenace 2009.11.17. 20:23:36

@Csikós Zsolt: Luzerkam,irjal valamit,mielott a Gyulavitez feltesz valami egetvero baromsagot.)

ommm 2009.11.17. 21:44:17

@Shadowbull: Ja, általában úgy hívják, hogy Pista...:)

Shadowbull 2009.11.17. 22:16:01

@ommm: Akkó rosszul mukodik :)

De viccen kivul, az X1-hez pl. miert nincs belsoseg poszt? Minden nagyobb cikkhez kene hogy legyen, a hireket meg kommentaljuk helyben.

Sose tudom meg ki az uj csaj :)

sb

sztrovacsek 2009.11.18. 01:40:58

@ommm:
Most büntiben vagyunk 3 napja? semmi anyázós....

Öregvas · http://www.sfveteran.hu/ 2010.01.10. 20:48:51

Nem vagy egyedül Viktor!

Idézek: "EGYETLEN HIBÁJA, HOGY A KETTES SEBESSÉGET KIDOBJA"...

www.vatera.hu/pannonia_tlf_kiveteles_allapot_159786893.html
süti beállítások módosítása