Egy év nirvana

Az első szezon tapasztalatai a Corolla GT-vel

  2009. november 08. - TóthZé Címkék: versenyautó totalcar flotta tuning hungaroring játékautó toyota ae86 euroring

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Kicsi vagy nagy? 911-essel ralizni jó.
2009-12-20 14:15:00

Szögezzük le az elején. Az előbb bejött a dolgozóba az Éva, a feleségem és aranyvasárnap ide vagy oda a

Egy év nirvana
2009-11-08 09:57:00

Eseménydús volt az elmúlt pár hónap a hátsókerekes, kocka Corollával . Karc nélkül megúszta a két

Hazaértek az extrém Insigniák
2009-09-30 08:25:58

  Kipróbáltuk az Opel Insigniák Ecoflex, 4x4 és OPC modelljeit, végre hazai pályán. Jó móka volt.

Magyar dráma Imolában
2009-09-19 13:39:00

Az élet a legjobb rendező, ilyet hollywoodi forgatókönyvírók egész hada sem találhatna ki. Az előzményekről

Eseménydús volt az elmúlt pár hónap a hátsókerekes, kocka Corollával. Karc nélkül megúszta a két hungaroringi és három-négy euroringi pályanapot, pár drift edzést, és néhány hétvégi szerpentinezést, de ez nem jelenti azt, hogy ne kellett volna gyakran szerelni. Nem romlott el - hiszen Toyota, nyihahha -, viszont a nem hétköznapi igénybevétel miatt gyorsan fogytak a kopó alkatrészei. Meg persze folyamatosan fejleszteni, állítgatni, finomítani kell, hogy végre összeálljon.

Ami a költségeket illeti, az autósport még ilyen végtelenül egyszerű és amatőr formában is olyan, mint a háború. Három dolog kell hozzá: pénz, pénz, és még egy kis pénz. Egy hétvégi pályanap olyan 40 ezer forintba fáj, ha csak a pályabérletet (10-20 ezer Ft), benzint (újabb 10-20 ezer Ft), kaját és autópálya matricát számolom. Persze a kopó alkatrészek sem olyan tempóban fogynak, ahogy egy családi üzemmódban szaladgáló kombiban. Az idei szezonban egy garnitúra Toyo Proxes T1-R gumi (meg driften néhány levetett vacak) és két szett fékbetét esett a vidámkodás áldozatául. Olajat (Castrol 10W-60) és szűrőt (K&N) egyszer cseréltünk, de lassan már újra kéne. Igaz, nem a megtett kilométerek mennyisége, hanem minősége miatt.

A váltó volt az autó egyetlen alkatrésze, amihez nem kellett hozzányúlni. Az olajcserén kívül a nagyjából gyári állapotúnak meghagyott, és az összeépítés előtt frissen felújított, 1,6-os, körülbelül 160 lóerős és 20 szelepes motor sem igényelt sok törődést. Ehhez persze az is kellett, hogy hatalmas aluhűtő, elektromos versenyventillátor, és kiegészítő olajhűtő tartsa a hőháztartását egyensúlyban. A szintén frissen felújított sperrdiffi is kapott egy olajhűtőt, így talán a végáttétel is tovább bírja majd a terhelést.

A legtöbb bosszúságot és nehézséget - szó szerint is - a kormányzás és annak szervósítása okozta. A gyárinál gyorsabb, közvetlenebb Quaifé kormánymű, a kisebb átmérőjű sportkormány és a viszonylag tapadós gumik miatt kell az elektromos szervo. Elsőre egy Ignis bontott kormányoszlopa került be, nagy nehezen találtam is embert, aki készített hozzá vezérlő elektronikát. Eleinte csodásan működött, szuper volt vele az autó, aztán drifteléskor a gyors kormánypörgéstől túlmelegedett és ezért akadozott, később pedig szép folyamatosan csökkent a hatása. Közben kiderült, hogy nem én vagyok az egyetlen, aki szív a Suzuki elektromos szervóival, és azt is megtudtam különböző fórumokon, hogy a Yarisé erősebb és megbízhatóbb.

Szerencsére rátaláltam egy szimpatikus fiatalemberre - Winkler Szervós Gyurinak keresztelné -, aki több Yaris szervót is bekötött már, és olyan vezérlő elektronikát készít hozzájuk, amin csavarral állítható a rásegítés mértéke. Most ez van a kocsiban és pazarul működik, csak a visszajelzés csökkent tőle drasztikusan.

Nem csak kormányoszlopot, hanem ezernyi más apróságot kellett cserélni és alakítani a Corollán azóta, hogy tavasszal először mondtam rá: kész. Tibi, a fáradhatatlan és lelkes kunfehértói Toyota-guru előre is beszerelte a gyárinál vastagabb, Cusco féle tuning kanyarstabilizátort, betette a végre jól működő, Katona által megjavított Tokico HTS első lengéscsillapítókat, a hátsó nagy-féket visszalakította gyárira, hogy drifthez fel tudjak tenni 14 collos felnit, a verseny gumitank helyett visszarakta a gyárit, hogy egy csomag papírzsepinél többet tudjak a kocsival szállítani, és még hosszan folytathatnám a sort. A mini, üvöltő kipufogódobot például Janó cserélte öblösebbre és csendesebbre. Titkon reméltem, hogy megúszom a folyamatos reszelgetést, de nem véletlen, hogy az autógyárak több tízezer kilométeren keresztül tesztelik, finomítják új modelljeiket mielőtt gyártani és forgalmazni kezdenék őket.

Persze nem csak szerelésből és szívásból állt az elmúlt néhány hónap, ha jó volt, akkor a nyílt napokon, edzéseken kitűnően szórakoztam az Corollával. Például augusztus 16-án, az Euroringen próbáltam ki először, hogy milyen, ha nem csak hátul, hanem elöl is vastagabb stabilizátor és Tokico lengéscsillapító dolgozik. Fantasztikus lett, a fejlesztésektől sokkal keményebbé, pontosabbá, határozottabbá vált az autó eleje, de nem lett orrtolós - pedig ettől nagyon féltem. Azt csináltam vele a kanyarban, amit csak akartam, viszont eléggé pattogott, ugrált, bár ez ekkor még nem zavart, sőt, nagyon tetszett, hogy ezt sokkal hamarabb abbahagyja, mint a korábbi első gátlókkal. Teljes volt az öröm és bódogság.

A köridők konstans 1.30-1.29 körül alakultak, ha kiadta, akkor lement az 1.28-akba. A nyílt nap előtt került vissza hátra a gyári fék, amitől a fékhatás határozottan gyengébb lett a korábbi alkalomakhoz képest. Próbáltam tekergetni a fékerőelosztót, de nem nagyon éreztem változást, úgyhogy egy idő után nem bántottam. Márkatársak tanácsára elkezdtem állítgatni a lengéscsillapítókat is, full kemény állásból puhítottam három teljes fordulatot - először csak hátul. Jött a következő etap, a bemelegítő kör végén, a célegyenesre ráfordító kombinációban már nyomtam neki, a célegyenest végighúzattam, elfordultam a balost ahogy kell, gázelvétel nélkül, ami harmadik telire, a leszabályozás környékére jön ki, amikor is.. teljesen váratlanul megúszott a feneke.

Ha lett volna rá idő biztos leborulok térdre imához, elmorzsolok egy Miatyánkot vagy hajlongva Mekka felé fordulok, így csak meglepett és kissé meg is ijesztett a dolog. Valahogy összeszedtem, bár volt pillanat, amikor már azt kerestem, hogy hova "essünk". Aztán valahogy még a jobb-bal sikánhoz is lelassítottam. Újraélesztettem magam, csendben motyogva érdeklődtem a kollégák rokonainak hogyléte felől, aztán továbbmentem, ebben az etapban kicsit óvatosabban.

Persze éreztem, hogy mostmár tényleg nem pattog a hátulja - viszont nem is tartott. Az oldalirányú erőket sokkal kevésbé tartotta meg a kocsi, hamarabb, lassabb tempónál megúszott a segge. Elég driftelős lett ez a fél óra, de arra azért jó volt, hogy elkezdtünk játszani a futóművel, amit mindig is szerettem volna, ráadásul a puha hátulja rávilágított, hogy túl kemény és pattogós az eleje. De erre csak két etappal később jöttem rá, mert a váratlan megúszás miatt elsőre majdnem lekaptam a tanácsadók fejét és visszakeményítettem a hátsó gátlókat is - nem teljesen, csak egy fordulatot (full be-től kettő ki-re).

Nem érztem úgy, hogy az Euroringen tökéletesen összeállt volna a kör és szépen, gyorsan és tisztán tudnék menni, de azért nagyon jól éreztem magam. A rumlis helyek közül tán pont a célegyenes vége tűnt a legjobbnak, az első balost elvállalom telin, utána rövid és kemény a féktáv, majd jól adja ki a jobb-bal sikán. Visszafelé jövet, a másik oldalon a szűk balba viszont érzésre rosszul esek be, mert a jobb töréssel súlyosbított féktávon nem tudok elég keményet fékezni, ezért egyrészt korán kezdem a féktávot, másrészt túl gyors vagyok a lassú bal kanyarban, aztán rossz helyről kezdem a kigyorsítást. Ja, és szerintem még nem veszem elég gyorsan a hátsó, 12-es sikánt, mert túlzottan megfékezem.

Ettől még minden szuper volt, csak volna még hova fejlődni. A nap végére teljesen elfogyott a fék, többször majdnem koppant a padlón, elmelegedett, aztán fél kör hűtés után visszajött a fékhatás. Utóbb kiderült, hogy elfogytak a betéteim is, illetve a Wilwood nyereg légtelenítő csavarjánál kicsit szivárgott a fékfolyadék is. A nap végére benéztünk 1.28 alá, egy 1.27.8 volt az Euroringen a legjobb idő.

Alig egy hétre rá, augusztus 24-én, hétfőn a Hungaroringen volt nyílt nap, ami ahhoz képest, hogy reggel el se akartam indulni, szintén egész jól sikerült. Vasárnap este hoztam haza a kocsit Toyotás Tibitől. Felfrissítette a ropogós pecsenyére sütött fékeket, újra átnézte a kocsit és megpróbálta működésre bírni az addigra már haldokló Ignis szervót - nem sok sikerrel. Sőt, az a kevés rásegítés is elment kapálni, ami az Euroringen még megvolt. Nem a Tibi hibája, egy korábbi beázás meghalt a bontott cuccban a gyári elektronika.

Elsőre csak 3x20 percnyi menetre fizettem be. A Hungaroring akkor még nem tetszett annyira, mint az Euroring. Sokkal jobban tapad, túl sok esést láttam itt, gyorsabb pálya, gyorsak a kanyarjai, és korábban nem voltak rajta igazán sikerélményeim. Nagyjából tudtam, hogy merre van az előre, de azért senki sem tőlem kért tanácsot, hogy honnan-hova kell helyezkedni. Az első felmenés a Driftbox kalibrálásával, ismerkedéssel, aklimatizálódással telt, nem is lett belőle egy értelmes köröm se. A kormányzás piszok nehéz volt, de azért még épp használható.

A következő etapban, sikerült egy 2.24.9-et menni. Úgy mentem ki, hogyha 2.25 alá beférünk, akkor már boldog vagyok. Jól muzsikált minden, a friss fék is, meg az autó is. A célegyenes végén óra szerint 190-ről (valójában, a Driftbox adatai szerint 170-ről) kezdtem a féktávot, kicsit a 100-as tábla előtt. Az első kanyar nekem harmadikos, Karotta másodikban veszi. Onnan a következő kombinációig nagyon rövid időre kapcsolok egy negyediket, aztán pici fék, vissza három, későn kezd-benttart a kettes kanyar. Többnyire sikerült is, kifelé már padló, elvileg a jobb is, de azért abban néha megremegett a lábam a gázon. A dombnak felfelé készül az ember a Manselre, ami egy kis fék, és egy vissza három aztán elfordít. Szerintem sokkal jobban megfékezem, mint ahogy átférne, de ez már csak egy ilyen kanyar - akad, akinek évek kellenek, mire igazán jól veszi.

A hosszú jobban nincs sok dráma (későn kezdem a kigyorsítást, de nagyjából kiadja). A sikán előtt vissza kettő, át a rázóköveken, de már kifelé jövet kell a harmadik. Az sikán utáni bal-jobb-bal-jobb folyós, hosszú kombináció elejét kicsit elspórolom és az ívekkel sem vagyok elégedett, a második bal mondjuk teligázas, és szerintem ugyan a második jobb is elférne gázelvétel nélkül, de megcsinálni nem sikerült. Lefelé, az új kanyar irányába jön egy negyedik újra, aztán a derékszög harmadikban - ennek a lejtős féktávja jó hely az előzéshez. Az utolsó előtti kanyar nekem harmadikos, Karotta ezt is másodikban veszi, aztán már csak a célegyenesre ráfordító jön, ahol valahogy más, csúszósabb az aszfalt, pici, tartott gázra is elmegy a kocsi feneke.

Délutánra belelkesedtem, ezekben az etapokban már sikerült viszonylag stabil 2.22-ket menni, az utolsó előttiben egy 2.22.0-át, amitől már röpködtem a boldogságtól, bár szárnyak helyett csak a nehéz kormányzástól leszakadni készülő karjaim voltak. Végül az utolsó menésben sikerült egy 2.21.8-as kört virítania a kisautónak, ami csodás volt, nagyon örültem neki.

Utoljára október 23-án, a Hungaroringen mentem gyorsan a Corollával. Akkor már benne volt a Yaris szervo, amivel játszi könnyedséggel irányítható a kocsi. Időt mérni nem sikerült, mert nem a Driftbox, hanem egy másik rendszer logolta a kocsi mozgásait. Ugyan csak négy etapot tudtam menni, mielőtt újra elfogytak volna a fékbetétek, de azt nagyon élveztem. Így a szezon végére lassan összeállt a kocsi, egész jól össze is barátkoztunk, a kezdeti magázódás egyre inkább tegező viszonyra vált. Voltak - és biztos lesznek is - gondok vele, de ujjongva élvezem a Corollával töltött minden percet. Biztos van olcsóbb vagy erősebb, gyorsabb vagy szebb hobbiautó, de az én céljaimhoz tökéletes. Ami nem jelenti azt, hogy ne lehet még fejleszteni rajta.

Motorerőben is, persze, bár én a legkevésbé azt hiányolom. Jövőre egyesen fogazású, kapcsolókörmös váltót, rövidebb végáttételt, komolyabb, külön gáztartályos, húzó- és nyomófokozatában külön állítható lengéscsillapítókat, folyadékkristályos műszert, hatékonyabb fékeket és még egy csomó mindent szívesen tennék bele. De ha mindene így marad, és "csak" olyan jól működik a 2010-es szezonban, mint az utolsó Hungaroringen, már azzal is tökéletesen boldog leszek.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr791508511

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Hose 2009.11.08. 10:37:17

3xT
Today - Tomorrow - TOYOTA! :)

Szsrobert 2009.11.08. 10:37:54

Nem szegény embernek való szórakozás.

Szsrobert 2009.11.08. 10:38:52

Nem szegény embernek való hobby.

Hose 2009.11.08. 10:39:07

Sorry, inkább legyen 4xT
Today - Tomorrow - Toyota - TóthZé

Szsrobert 2009.11.08. 10:39:51

??? A fórummotor meglepetéseket tud okozni. Az előbb hová tűnt a komment?

VDaNi 2009.11.08. 10:47:51

Nagyon jó autó! :)

Vajda Gábor (Gabor_V) · http://www.linkedin.com/in/gaborvajda1984 2009.11.08. 10:53:55

@Szsrobert: Hát, kell egy 1200-es Lada 30-ért, aztán neki lehet vágni a mezei útnak, az is jó móka, amíg nem jön valami illetékes :-)

profile 2009.11.08. 11:14:00

végre valaki helyesen le tudja írni, hogy sperrdiffi...

feket663 2009.11.08. 11:21:29

Egy ránézésre nem túl irigylésre méltó autó (már annak, aki nem ért hozzá), de nekem nagyon kellene. Gratula hozzá!

sunblind 2009.11.08. 11:24:10

a 2:22 nagyon nem rossz ám, gratulálok, és jó szórakozást kívánok jövőre is! :)

tegnap esőben edzettek az f3000-esek (asszem) ... úgy mentek kétperc, kétperc nulla egyeket ... énmeg ezerrel spórolok a jövőévi béemvé drájving ikszperiensz bulira. :)

Ádán 2009.11.08. 11:44:17

A motorháztető fehérre festése még hiányzik. ;-)

m20b25 2009.11.08. 11:48:39

Gratula, szép és jó az autó, de istentelen sok pénz kell hozzá. Kiváncsi vagyok, mit menne egy e30 325i ellen:) Csak így tovább!

becsületesnepper · www.becsuletesnepper.hu 2009.11.08. 11:57:33

T.Z.
Nincs inormációd e30-ba való futóműről, milyet kellene venni, vagy hol találok használható infót evvel kapcsolatban?

AtoszMester 2009.11.08. 12:09:49

Nekem nem kéne. Inkább gokartozok tovább, meg várom, hogy leessen egy rendes hó :)

m20b25 2009.11.08. 12:20:54

@Asszeretnémondani:

Állítható Koni. Esetleg Bilstein. Alacsonyabb M-tech futóművel, gyári alufelnivel és gumimérettel pont jó. Utcára. Meg néha baromkodni.

dred bíró 2009.11.08. 12:26:43

vagy kicsit olcsóbban KW. Nekem ez van.

becsületesnepper · www.becsuletesnepper.hu 2009.11.08. 12:39:23

@dred bíró:
Versenyautóban? Nekem csövesautóba kell, nem utcára, aszfalton használom kizárólag.

karlmann 2009.11.08. 12:46:12

Két dolgot ne felejts el. Fokozatosság, óvatosság. Ha a felét beteszed annak, amit terveztél, már az is rengeteg. De ha egy versenyzőiskolába beiratkozol, az tízszer annyit ér, mint bármilyen technikai fejlesztés. Utána könnyebb lesz költeni is, mert jobban tudod mire kell.

nem zörög a haraszt 2009.11.08. 12:50:38

4000 km óra szerint. Az gyakorlatilag mennyi lehet? Drift üzemmódban a harmada-negyede :o

Hauzer 2009.11.08. 12:56:43

Ezt a fékmizériát nem nagyon értem..Én e30 2.5 24V-vel jártam a ringre,ráadásul utcán is használtam.De a fékek totál gyáriak voltak.4 tárcsa elől hűtött.
A legjobb időm 2:23 volt.Sosem fogyott el,még csak fel sem puhult..

dred bíró 2009.11.08. 13:11:21

@Asszeretnémondani:

Igen. Utcára jó a gyári. Furikázni a családot.

TóthZé 2009.11.08. 13:39:12

@Asszeretnémondani: www.bmwpower.hu/ amennyire én tudom itt a legnagyobb virtuális BMW-élet, de lehet, hogy tévedek. Van fórumuk, ott érdemes kérdezősködni, biztos, hogy végtelenszer több tapasztalatuk van az E30-cal, mint nekem.

Egyébként meg az a kérdés, hogy mire akarod használni? Rally-ra erősebb, kicsit puhább, progresszívabb szett, pályára keményebb. A gyártó kérdése éppúgy hitvita, mint az autók esetén, szerintem nincs mindenkinek-mindenre jó, tökéletes megoldás.

A sport (sárga) Koni sportos utcai, alkalmankénti versenyszerű használatra elég jó lehet, a KW és a Bilstein nagyon szimpatikus cég, elég komoly fejlesztőrészleggel, tonnyányi versenytapasztalattal. Az sem mindegy, hogy egyben gólyalábat vagy csak gátlót szeretnél, állítható legyen vagy sima?
Ez a kérdés egyébként számomra is nagy dilemma..

TóthZé 2009.11.08. 13:50:15

@m20b25: egy komolyabb körberajzolna. :) A gyorsasági szakág BMW 325i Challengének (www.325i.hu/bm/versenyautok) élmezőnye 2:13 elejét tud, versenyben. Az komoly idő, respekt, még akkor is, ha a Toyo R888 sokkal jobb gumi, mint a T1-R.

Carfan 2009.11.08. 14:51:49

Az év leglaposabb, legunalmasabb posztja. Az olvasók 99,99%-a egészen biztosan séróból vágja melyik a 12es sikán... Hanyagoljuk már ezt a fehér tákolmányt kéremszépen.

BravaV6 (törölt) 2009.11.08. 14:56:20

Szia,

Szervós Gyuri elérhetőséget elkérhetem?

Nekem még hidraulikus van és a hosszú távú terveim közt szerepel egy állítható szervó.

m20b25 2009.11.08. 14:57:08

Na jó, de azért a 325i challenge az egy külön kaszt. Ott azért szervezett keretek között, szabályok alapján zajlik minden. Nem tudom, hogy Te akarsz-e versenyezni vagy csak saját magadnak építgeted a gépet. Én egy amatőr-amatőr meccsre lennék kiváncsi. Szerintem elég éles lenne.

McK (törölt) 2009.11.08. 15:13:08

@m20b25: Magyarországon mindenki amatőr,a versenyeken indulók is.

J mint Geri 2009.11.08. 15:59:56

de most akkor ez nem egy driftautó? miért beszélünk köridőkről? :)

evo87 2009.11.08. 16:55:13

Ez a poszt is rendkívül tanulságos volt. A harmadik mondat után a többit unaloműzésből próbáltam elolvasni.

De tudjuk, hogy ez egy naggggggyonjó autó, Zoltán is naggggggyonjó.

Mikor lesz végre megint normális, olvasható, fogyasztható cikk a Totalcaron, amit nem bölcsészek írnak?

M@tek@ · http://www.dusza.sk 2009.11.08. 17:02:52

@TóthZé:
Mennyire jó gumi ez a Toyo T1-R? Kaptam a kocsihoz 2 darab vadi új ilyen gumit, és nyárra vennék még 2, mert csereérettek lettek a nyári gumik. Egyes tesztekben leszerepelt, máshol meg dicsérik. A gumi mindennapos használatra kell, néha tuningtalálkozón pár kör szlalom és gyorsulás. A méret 215/55 R16. Köszi szépen...

TóthZé 2009.11.08. 17:07:12

@BravaV6: igen, de írj mailt, kérlek.

TóthZé 2009.11.08. 17:15:08

@M@tek@: szerintem nincs baj vele, főleg, ha nem akarsz körrekordokat döntögetni. Szárazon és esőben is tűrhetően tart, nem túl hirtelen veszti el a tapadást, és elég tartós is. Utcára, ritkábban szlalomozásra teljesen rendben van.

Riasom 2009.11.08. 18:00:05

@TóthZé: köszi a mindenféle tapasztalatok megosztását meg a reáisan leírt versenyélményeket, de olvasóként lehetne esetleg azt az egyet kérni, hogy szövegközi kiemeléseket - ilyen sűrűségben legalábbis - ne használj/használjatok? Sem érdekesebb, sem érthetőbb nem lesz tőle.

McK (törölt) 2009.11.08. 18:47:40

Arra a váltóra azért kíváncsi lennék..
Itthon,ami Corollát láttam,azon Lada Tolókerekes (inkább kapcsolókörmös..) váltó volt fenn.
Ez a terv,vagy gyári házban lesz?

McK (törölt) 2009.11.08. 18:50:13

Arra a váltóra azért kíváncsi lennék..
Itthon,ami Corollát láttam,azon Lada Tolókerekes (inkább kapcsolókörmös..) váltó volt fenn.
Ez a terv,vagy gyári házban lesz?

Autopeti 2009.11.08. 19:02:09

Miért nem készült hátsókerekes változat Cordiából? Nekem formára jobban bejön,mint a Hachiroku,mindenesetre gratula hozzá!

streetsta · http://managertoys.hu/ 2009.11.08. 19:48:37

Örülök, hogy jól szuperál a kocsi. Szerintem azok a kommentelők, akik csak egyszer is voltak nyílt napon, saját autóval, amit maguk is vezettek, tudják, hogy egy ilyen autó megépítéséhez (igen, tudom, nem TóthZé húzta meg a csavarokat), beállításához, folyamatos fejlesztéséhez nem csak pénz kell: elhivatottság energia és szenvedély is. Amiért elismerés jár TóthZének, meg minden hasonló cipőben járónak!
Ami pedig a fék mizériát illeti: ez bizony nagyon sok autónál meg van (persze biztos sok múlik a sofőrön is). Meg is lepődtem, hogy ennyi idő alatt két fékbetét kopott csak el -igaz, én béna vagyok, de nekem volt, hogy két komplett Hungaroring nyílt nap elfüstölte a vadiúj első betéteimet a Mazdán. Éppen ezért (is) jobban tetszett az Euroring -sokkal autóbarátabb pálya, én legalábbis úgy éreztem, kevésbé veszi igénybe a kocsit.

becsületesnepper · www.becsuletesnepper.hu 2009.11.08. 19:51:38

@TóthZé:
Bocs, nem fogalmaztam világosan. Rally futómű kellene, a bmwpowert ismerem, de olyan embert keresek aki tényleg látott már ilyet, mert fórumon nem tudod eldönteni, hogy tényleg komoly ember beszél, vagy valaki mellett ült a villamoson, aki már látott futóművet. Most Bilstein gátlók vannak alatta széria rugókkal, de ha az a tuti cserélnék gólyalábat is. A KW-t stb. néztem már a neten, de igazából magyarázatra lenne szükségem, melyik milyen, miért az a jó, állíthatónak mik az előnyei, hogy kell állítani stb.

Hondafan 2009.11.08. 20:26:28

Szerintem az 1.6-os Corolla egy 1.6-os BMW-vel menjen. Az 525-öst állítsák csatasorba egy ugyanakkora motorral szerelt másik géppel. Vagy nézzünk valami más 1,6-ost... Kinek van?

Hondafan 2009.11.08. 20:28:08

Ja, egyébként tisztelettel gratulálok!
A maga nemében szép autó. Szép IS.

AD 2009.11.08. 20:30:08

Az egyik legjobb poszt ami mostanában volt.
És amit irigykedéssel olvasok.
A hungaroringi részről meg annyit h akit érdekel a téma az tudja a kanyarokat.
Soha nem mentem még a hungaroringen, de gyalog bejártam már és sok-sok boardcam -os videót megnéztem így lehet érteni mit mond a cikkíró.
Mindezt azért mert nem a kertészkedést hanem a versenyautókat szeretem.

Ízlésesen pályára tuningolt (low budget) járművekből én személy szerint pedig többet kérek az oldalon a jövőben.
Karotta hol vagy??

T.Z. -nek meg további köridőjavulást kívánok

DBandesz 2009.11.08. 21:09:10

Azt hiszem, inkább 6 T: Today-Tomorrow-Toyota-TóthZé-Toytib (Kunfehértóról). Na, ő tényleg egy guru!

McK (törölt) 2009.11.08. 21:10:48

@Asszeretnémondani: Katona úr pontosan olyan gátlót ad neked,amilyet kérsz.
Ha rám hallgatsz,mindenképpen állítható gátló veszel.
E30 elől hátul gólyalábasra alakítható,és mindenképpen állítható magasságú,és keménységű gátlót végy.
Hogy mik az állíthatóság előnyei?
Pont az,hogy állítható,így egyrészt az autó magassága,másrészt a futómű keménysége állítható,ezzel ideálissá téve ugyanazon futómüvet egy ring szerű hibátlan aszfaltra,vagy egy dobálós hegyi útra is.
Egy Árpádtetőre nyilván sokkal puhább futómű kell a sok-sok huppli,és gödör miatt.
Elsősorban a pénztárcádtól függ,mit szeretnél,és mit tudsz megfizetni.

40-200 ezerig beszélhetünk csak a lengéscsillapítóról,és akkor még a rugót nem is említettük..
E30 futóműve ügyben tudok segíteni,ha kell,BMW Poweren pedíg sok versenyzőt megtalálsz,akik szintén szívesen segítenek.

becsületesnepper · www.becsuletesnepper.hu 2009.11.08. 21:39:12

@McK: Köszönöm, a felajánlást, kifaggatnálak egyszer, amikor alkalmas.

ZasTempra 2009.11.08. 22:47:11

@Hondafan: ebben igazad van: 1,6-os az 1,6-os ellen.
Egyébként az enyém 1,6-os :D - de még viccnek is rossz kiállni a Corolla ellen, abszolút esélytelen lovakkal mennék, a 75-ből már legalább 5-6 lesántult :D

Jean-Baptiste Emanuel Zorg 2009.11.09. 00:20:55

és azt vki megmondaná, h mi a fenéért kell kapucnit húzni vezetés közben? összefügg ez a lovaknál alkalmazott szemellenzővel, vagy a sztrítrészinges hülyegyerekek stílusával? nem hinném h TóthZé bármelyik közé is tartozna.

argenta 2009.11.09. 06:10:29

@ZasTempra:
Azért csak ne írjuk le a Tempra 1.6-t! :DD
Nekem is volt, egyszer próbáltuk egy G Astra 1.6-tal kb. 110-ről, az üres pályán egymás mellett jelre padlózva és nem a Tempra maradt le..sőt.. Pedig papíron 25 lóerő oda.
Igaz, nyilván ez fordítva lenne a Hacsi ellen :DDD
Viszont a miénk kényelmesebb :))

vivax 2009.11.09. 08:55:43

zsivány a gép, kellenek az ilyesféle írások, részemről simán jó olvasgatni ilyesmit egy autós blogon.

visszakettopadlogaz (törölt) 2009.11.09. 09:04:01

ezt a kocsit nem driftre epitettek? lehet rosszul emlekszem.

en inkabb egy nissan 200bol csinaltam volna funnycart de jo a toyota is, bar a nissan ketseg kivul szebb ( es tobb lehetoseget rejt magaban tuningolas teren )

sok sok oromot es hibasodasmentes uzemet kivanok!

fonaktamas 2009.11.09. 10:44:49

@Jean-Baptiste Emanuel Zorg - a rövidhajúak jóbarátja a kapucni, ha a hidegben otthin maradt a sapka. és ez mindig "kéznél" van. de ez a kérdés inkább volt költői részedről, mivel igen szorosan hozzátartozik a poszthoz. amúgy harisnyakötő is volt akkor TóthZé-n. csak azt nem látjuk. peace

DBandesz 2009.11.09. 11:06:39

Az AE86 sokkal agilisabb, fordulékonyabb, mint a 200SX, legyen bármelyik verziója. Ez van sajna. Viszont tény, hogy a CA18DEt motort 350LE-ig fel lehet húzni úgy büntetlenül, hogy azt még a saját váltója piszkálás nélkül bírja. Pro és kontra ugye.

DBandesz 2009.11.09. 11:07:54

@Jean-Baptiste Emanuel Zorg: Amennyire tudom nincs fűtés a kocsiban.

TóthZé 2009.11.09. 21:00:31

@McK: Én is kíváncsi leszek rá. Az ultimate megoldás Quaifé dog leg tolókerekes, csak 3000 font. Szóval az nem lesz. Attól, hogy itthon gyártassak a gyári házba kicsit félek, de ezt tűnik a legvalószínűbb megoldásnak, a Lada váltóknak nagyon hülye helyen van az egyese, azt ezért nem szeretném. De nem rossz megoldás, egy közdarabbal feltehető.

TóthZé 2009.11.09. 21:12:13

@Asszeretnémondani: @McK: a Katonát inkább neeee.. Nekem ugyan meggyógyította a Tokicóimat, de szegény Karottát a halálba szívatta.

Asszeretnémondani: ha írsz privát e-mailt, szerintem tudok pár tippet adni, főleg abból az irányból, amerre én is elmentem. Írtam vagy nyolc nagy verseny-lengéscsillapító gyártónak, nagyon érdekes válaszokat kaptam..

TóthZé 2009.11.09. 21:14:59

@Jean-Baptiste Emanuel Zorg: @DBandesz: megizzadtam és nem szerettem volna megfázni. Fűtés már van, készül télre, fel a hegyre. :)

TóthZé 2009.11.09. 21:18:52

@Maybe_: amint az indexvideo mindenható ura ad kölcsön egy GoPrót, igen. De eddig nem készült, igaz, nem a Karotta hibájából. Egy ideje ígérgeti egy másik márkatárs, hogy megszakérti a Driftboxos log file-jaimat. Ha érdekel, írj mailt.

SzuTi 2009.11.10. 09:44:13

Próbáld ki az r888-at nekem nagyon bejött már 2 éve,de ha tudsz akkor akkor az a048.Pár helyen már lehet lőni egészen olcsón használtakat de nem szétszedetteket.

Maybe_ · http://maybe130.blogspot.com/ 2009.11.10. 20:17:47

@TóthZé:
Üzentem elvileg így blogpöttyhun keresztül, nem tudom, megkaptad-e.
süti beállítások módosítása