Melyiket válasszam? Téligumik A-tól Z-ig

  2009. november 05. - ommm Címkék: teszt adac téligumi

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Négyhengeres BMW? Ugyan már...
2015-07-30 16:22:46

...mondták nekem sokan, miután lett egy 136 lóerős E30-am. Persze hülyeség, hiszen a könnyű bódéhoz elég

Hétvége a tóparton? Belsőség-találkozó 2015!
2015-07-29 12:04:49

Öregszünk, öregszünk , más nem is jut nagyon eszembe arról, hogy immáron tizenkettedik (!) alkalommal

A trollkirály V8-cal érkezik
2015-06-22 13:58:43

Leborulok, zokogok és megadom a trollkodás brilliánsokkal díszített aranyfokozatát. Hogyan piszkíts bele egy

Szétszórjuk a VIP-jegyeket! Akár a tiéd is lehet egy!
2015-06-08 15:31:58

Úgy, ahogy az AC/DC-nek is egy igazi énekese volt és ahogy a Black Sabbath is csak Bill Warddal az igazi , úgy


Mai cikkünk blogposztja.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr401501872

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

zippofcy6 2009.11.05. 21:05:33

@vidéki suzukis: Netes keresőkön amit 20 ezer alatt találtam 185 / 195 / 205 -/15 méretben az a tesztekben mind leszerepelt.
-14-esben lehet van 15 ért.
Jó az alatt tuti nincs. Max használt.

zippofcy6 2009.11.05. 21:06:52

@vidéki suzukis: próbálnád a Hankookot. :)
Ha abból indulnék ki teljes meggyőződéssel állíthatnám hogy a téli gumi nyáron is jobb mint a nyári :)
(lehet Hagalex így járt :P )

vidéki suzukis 2009.11.05. 21:10:26

@zippofcy6: www.gumimarket.hu/195/65/15/Gumiabroncsok.aspx?w=195&p=65&s=15&type=1&season=2

Ezek közül én a Brid. LM-30-at vettem, ami új fejlesztés, és különösen ajánlott volt a teszteken. Mondom, hogy nem a legdrágább helyen kell keresgélni. :-)

vidéki suzukis 2009.11.05. 21:12:44

@zippofcy6:

A nyárim az Michelin Energy. Tavasszal le akarom cserélni Brid. Turanza er300-ra. Ez már bizonyított nálam másik kocsin.

Hankook-ot meg 25 éves utánfutóra vettem. Arra jó lesz. :-)

zippofcy6 2009.11.05. 21:19:42

@vidéki suzukis: Én ebből a Fulda Monterót venném ... elhiszem hogy a Bridgestone jobb / uolyan jó, szal akkor 60 ezer + a felni + szerelésből kijön egy normális szett.

Hankookért én nem adnék pénzt soha, de hát ha 5 éve ezzel adták a szalonban a Matizt.
(hiába mondtam anyámnak hogy Puntót vegyen ... azt mondta nagy. Hát a kispolák után mi a nem nagy? Max a fürdőkád :) )

zippofcy6 2009.11.05. 21:21:26

A Barum Polaris 2 tesztjére lennék kíváncsi. Csomó ismerősnek ilyen van ... lehet full gagyi pedig :D

zippofcy6 2009.11.05. 21:31:26

Na megtaláltam:
www.matador.hu/index.php?option=com_content&task=view&id=70&Itemid=63

Azt írja jó, de:
"- nedves és téli körülmények között gyenge teljesítmény
(gyenge teljesítménye miatt lepontozva)"

+ Lenyomja a listán az a Sava Eskimo ami az idei tesztben NEM ajánlottat kapott.

Vagyis igazam volt, fos. :D

McK (törölt) 2009.11.05. 21:45:22

@Gubo77: Hogyne. Tehát,ha nem akarsz télen autózni,nem kell téligumi.
Ilyen okosságokat tudsz még?
Lehetnél miniszter..
Ilyen okosakat tudok mondani én is.
Úszni megtanulni teljesen felesleges,mert nem megyek vízbe.

Okos,nem?

zippofcy6 2009.11.05. 21:54:21

@McK: Nem ezt mondta.
Azt mondta HÓBAN.
Ami átlag 5 nap telente.

Szal amit te válaszoltál az direkt "félrehallás"

Alkalmazása olyan esetekben bevett mikor a másik fél állításátnem tudjuk cáfolni ... olyankor szájába adunk vmi olyat amit viszont meg tudunk. :P

Az úszás példa tehát: Nem kell JÓL tudnom úszni, viharban nem megyek a tengerbe :P
(ami szintén enyhe csúsztatás, de sokkal enyhébb a tiédnél :) )

Teccikérteni? Be szép is a magyar nyelv, pláne ha értjük :P

McK (törölt) 2009.11.05. 21:57:59

@zippofcy6: Sajna neked képtelenség elmagyarázni valamit,ugyanis a megértéséhez kéne némi intelligencia.

"Ami nem kommersz, vagyis jól használható télen (nem lesz a nyári guminál sokkal rosszabb száraz, vizes úton) az egy 185/60as méretben (ami ma kb az átlag) belekerül 80 ezer HUFba a 4.
(prémiumban 100)
+ 4 db acélfelni, legyen 10 ezer DBja szereléssel ... vagyis 120-140 ezer HUF.
Az már a 70 duplája amit te írtál átlagos árnak."

Nem,nem kerül 80 ezerbe 4,sőt,ha nyitott szemmel járnál,PRÉMIUM kategóriást is találni ennyiért,az árak valósak.
4db 15-ös már 40 ezerért is van,olyan,ami mondjuk 10%-al rosszabb száraz úton,de fele fékútja van havon.
Sokkal tervezhetőbb,kiszámíthatóbb.
Nem fogod elhinni,de pl a téligumit 500Ft /db áron felszerelik ugyanarra a felnire is.. Na ? Mit szólsz?

"70 ezerért felnivel olyan téligumit kap ami BIZTOS hogy rosszabb az átlagos magyar tél 90%-ban, mint a nyárigumija"

Tegyük fel,igaz.
Viszont 10 %-ot be tudsz kalkulálni a követési távolság betartásánál,kanyarsebességnél.
Nem tudod viszont bekalkulálni a nyári gumi 2-3-szoros (!) fékútját hóban!

Így se?
Nem.
De nem baj.

Kovbandi 2009.11.05. 22:03:52

Negyedik éve használom a téli gumiaimat
Continental wintercontact
80 ropi volt, se nem drága, se nem olcsó, szerintem meg jó is
Mindjárt leoltanak, hogy egy sz@rt vettem, de nem érdekel

zippofcy6 2009.11.05. 22:20:28

@McK: "4db 15-ös már 40 ezerért is van,olyan,ami mondjuk 10%-al rosszabb száraz úton,de fele fékútja van havon.
Sokkal tervezhetőbb,kiszámíthatóbb."

1. link?
2. szal a tél minimum felében 10%-al rosszabb, de 5 nap 100%-al jobb?
Hmm ... én inkább vezetnék azon az 5 napon fele sebességgel, mint PLUSZPÉNZÉRT kompromisszumot kössek a tél kb. felén.

Na akkor mi is a baj az intelligenciámmal? :P

zippofcy6 2009.11.05. 22:22:57

@Kovbandi: A teszt szerint az a legjobb.
80 ezer volt 4 éve ... az annyi mint most 100-110 ezer HUF (inflációt beszámítva)
+ a felnik, ugye.

McK (törölt) 2009.11.05. 22:29:04

@zippofcy6: milyen link?
Minek?
Küldessz 40 ezret,és adok 4 gumit.
Mondjuk Kumhót.
Elég jó középkategóriásnak?

2. pont.
Ez maga a válasz az intelligenciád hiányára.

stand.by 2009.11.05. 22:37:27

@zippofcy6: téli gumi ugyben mindenben egyetértek veled, de légyszi ne fikázd a Hankook-ot (most vettem :)
Amugy anyukád matizára még sok tul jo is a hankook. Nyugis vezetőnél, kis teljesítmányű kocsin nem tudod kihasználni egy prémium márka előnyeit, pénzkidobás.

McK (törölt) 2009.11.05. 22:38:41

De legyen..

Tessék link.

www.gumihaz.hu/?action=_gumi_lista&g_W=195&g_H=65&g_R=15&g_szezon=T

Hangsúlyoznám,hogy ezek bruttó listaárak..ha érted,szóval ez max neked kerül ennyibe.
Aki nem így viszonyul embertársaihoz,mint Te,az álltalában olcsóbban hozzáfér.Mint én is.

Javaslom,hogy ne a prémiumkategóriát nézegesd,hisz az általad példának felhozott magyar átlagcsaládok nyáriguminak sem azt használják.

Papucsot a papuccsal,csizmát a csizmával,úgy korrekt.

McK (törölt) 2009.11.05. 22:55:51

Jut eszembe papucs,meg csizma,vagy téli cipő..
Nyáron is télen is a papucs a kényelmesebb..
Mégsem olyan sok embert látni hóban benne...:D

Heckantrieb (törölt) 2009.11.05. 23:36:44

@Kovbandi: Nem fog epeszu ember leoltani. A Continental WinterContact TS8xx es a Goodyear UltraGrip 7 etalonoknak szamitanak a teligumik kozt.

Vehettel volna persze 10 rugoert valami fost (Nankang / Federal / Tigar / Nexen / Marangoni / Sava / Pneumant / Goodride stb), de azoknak a futasteljesitmenyuk a fele, fekutjuk a duplaja. Mindenkepp rosszabbul jartal volna.

Heckantrieb (törölt) 2009.11.05. 23:42:06

@Ellenőrző szerv: "A tizenöt összehasonlító kísérlet közül 8 esetben a nyári abroncsok magasabb fékezési lassulás-értékeket szolgáltattak a téli gumikhoz viszonyítva. A hőmérséklet e méréseknél -2,5 és + 6°C tartományban mozgott.
A hét téli gumival végzett mérés közül, amelyekben a téli abroncsok szolgáltattak kedvezőbb eredményeket, hat esetben a hőmérsékleti tartomány -1 és +6°C között változott. (Egy esetben -7°C volt.)
Mindezekből azt a kövekeztetést lehet levonni, hogy keményebb fagyok esetében a pozitív mérleg a téli gumik javára változik."

Lesz, aki ebbe is belekot, mert o mar lemerte a GranTurismoban/Tescoparkoloban, es ez nem igy van! :D

stand.by 2009.11.05. 23:48:37

@Ellenőrző szerv:
Erről van szó.
Normál gumi (=nyári) szinte minden helyzetben a legjobb. Hóban jégben szopás, de akkor alkalmazkodva el lehet közlekedni vele, sík városban, autópályán használható.

ccorsa (törölt) 2009.11.05. 23:50:27

Remélem minél hamarabb itt is törvény kötelez majd minden autóst a téli gumi használatára.
Onnantól a nagyon okosok majd csendben maradnak.

censor013 2009.11.05. 23:52:33

@Heckantrieb: Állati karakteres vagy!:-)
Szerintem nem csak téli gumit, hanem észt is kellene beszereltetni, azt persze egész évre. Rengeteg faszjancsi megy úgy télen, mit nyáron, aztán rengeteg a halott, az anyagi kár meg jelentős. Szóval az a bajom az egésszel, hogy a túlzott felszerelkezés ESP, ABS és társaik, éppen azt az érzést erősítik, hogy bármit megtehetek, és ezt sokan el is hiszik, mert annyi agyuk sincs a fizikához, mint egy kanárinak. A téli gumit nem sorolom ide, mert az jó, de néha belecsúszik ebbe a kategóriába. Ettől függetlenül használom, és szeretem.

Heckantrieb (törölt) 2009.11.06. 00:01:33

@censor013: "Szóval az a bajom az egésszel, hogy a túlzott felszerelkezés ESP, ABS és társaik, éppen azt az érzést erősítik, hogy bármit megtehetek"

Ez nem igaz. Ugyanugy erzed az utat es a veszelyt is. Amiota az eszemet tudom, DSCs/ESPs autokat vezetek.

Heckantrieb (törölt) 2009.11.06. 00:04:07

@stand.by: "Normál gumi (=nyári) szinte minden helyzetben a legjobb."

Kiveve hidegben. Talan el kellett volna vegig olvasni a belinkelt anyagot.

"Hóban jégben szopás, de akkor alkalmazkodva el lehet közlekedni vele, sík városban,"

Kivancsi vagyok, hogyan "alkalmazkodsz" ahhoz, hogy egy lelepo gyalogos miatt veszfekezned kell, es csak egy szar nyarigumi van az autodon.

"autópályán használható."

Autopalyan. Telen. A nyarigumi.
Te meg vagy huzatva.

4TYRES 2009.11.06. 00:35:33

Most olvastam végig az összes kommentet, igaazán nem volt felhőtlen szórakozás. Bosszantó, hogy egyesek a saját szubjektív véleményüket bizonyított tényként kezelik, de nem csak ez baj, hanem az, hogy ezt próbálják másokra is ráerőltetni. Szomorú, hogy ez sokszor nagymértékű tudatlansággal és felelőtlenséggel párosul, és nem veszik tudomásul, hogy a közlekedés nem csak a saját szórakoztatásunkról szól, hanem arról is, hogy percenként többszáz döntést kell hozni, amelyek közül elég egy rossz, és ez a többi közlekedő sérülését, esetleg halálát is okozhatja.
Sajnos a gépjárművezető-oktatás is rettentő alacsony színvonalú, ami a vezetők egy részének indokolatlan agresszivitásával párosulva kaotikus állapotokat okoz Magyarország útjain. Tán elvárható lenne, hogy aki autózik, tisztában legyen a fizika alapjaival, a gördülő- és a csúszó súrlódás közötti különbséggel (tisztelet azoknak, akik közben megtanulták, már érdemes volt olvasni a hozzászólásokat). Azt sem értem sokan miért érzik kötelezőnek, hogy mindíg elsők legyenek, és mindenkit megelőzhessenek. Szerintem ez nem verseny, és nem az adja egy ember értékét, hogy milyen gyorsan, illetve, hogy milyen autót vezet (vagy “hogy meddig bírod feltekerni a kocsiban a hangerőt”).
De, hogy a cikkhez is hozzászóljak, többszáz autó és évi 30-40e veztett km, valamint elvégzett vezetéstechniki tréning és autóversenyző kurzus után az a véleményem, hogy nyáron nyári-, télen téligumi. A téli puhább keverék száraz, kevésbbé hideg úton valóban valamivel gyengébb teljesítményt nyújt. Ez azonban nem hatalmas különbség, könnyen kalkulálható. Valóban hidegben, különösen nedves, vagy latyakos úton (a havas felületről nem is beszélve) azonban összehasonlíthatatlanul jobban kezelhető az autó megfelelő minőségű téli gumiabroncsokon. És ez sokszor valóban életet menthet! De ez továbbra is csak egy vélemény, ha valakinek több tapasztalata és alaposabb tudása van a témáról, szívesen tanulnék tőle.

Bandi13 2009.11.06. 01:27:30

nekem goodyear ug7+ van fent a kocsin, (207sw) csak ajánlani tudom mindenkinek. vizes úton verhetetlen az ADAC szerint is, és talán arra van a legtöbb esély mifelénk, nem a hóra.

csongiaparaszt 2009.11.06. 07:37:39

155/65 meretben volt mar Conti Winter Cotntact es Bridgestone Blizzak, mindkettovel teljes mertekben bevalt, most Goodyear Ultragrip 7+ van fent, kifogastalan.

Solymika 2009.11.06. 08:56:10

Jó lenne látni a táblázatot rendesen, mert mióta az új galériát használjátok nem lehet eredeti méretben megnézni a képeket.
A nagyobb méret gomb sem ér semmit.

Alex Raps 2009.11.06. 09:27:42

@zippofcy6: A téli gumi előnye a kiszámíthatóságában van. Mert lehet hogy száraz úton jobban nyúlik a fékutad mint a nyárival, viszont ez a különbség állandó és ezért kiszámítható. Ezzel szemben a csúszós-jegyes úton a nyári teljességgel kiszámíthatatlan. Lehet hogy most csak 10 méterrel csúszol túl, de 3 perc múlva már oldalirányban is ugyanannyit. Szóval kár beszélni a téli ellen, mert annak előnye november-március időszakban nem ufológia, hanem egzakt valóság.

R.T. · http://rendszergazda.eu 2009.11.06. 10:08:11

Kötelezővé kellene tenni a téligumi használatát.

Bajusz. 2009.11.06. 10:15:25

Gratulálok a garasoskodóknak, nem olvastam végig mind a 300 kommentet, de agyrém, hogy miket számolgattok itt, megéri-e, vagy sem. A mazdámat januárban vettem át, az első útja a gumiműhelybe vezetett, 4 db acélfelni + Vredestein Snowtrack 14"-es méretben 89.800 Ft volt szereléssel együtt, interneten bejelentkezve időpontra, 17,5 perc alatt megvolt számlával együtt. Nem azért vettem rá, mert megérte anyagilag, hanem mert féltem magamat, a velem utazókat, és az autót is.
Jó az a reklám, amelyiken a csávó egyszál boxerben didereg a havas úton, mivel télen sem abban jársz, amiben nyáron. Az autóra NYÁRon NYÁRI, TÉLen TÉLI gumi kell, ez axióma.

Hagalex · http://www.youtube.com/user/Hagalex#g/f 2009.11.06. 10:21:21

@censor013:
Ugye nem azt akarod mondani, hogy a sok 3 betűs bizbasz hülyeség az autóba?

vivax 2009.11.06. 10:40:43

@Hagalex: nyilván nem azt akarja mondani, nekem ez elsőre egyértelmű volt;)

Hagalex · http://www.youtube.com/user/Hagalex#g/f 2009.11.06. 11:02:42

@vivax:
Nekem nem...

Mihez nem sorolja a téli gumit? Mi az hogy túlzott felszerelkezés?

Lehet, hogy nem azt akarja mondani... de akkor mit?

Raketta_ 2009.11.06. 11:18:16

@McK: Te nem érted és ez a szörnyű.

Raketta_ 2009.11.06. 11:21:26

@Bajusz.: Milyen jó, hogy Te ilyen okos vagy és axiómák alapján élsz. Gratulálok.

Mr. Homn 2009.11.06. 11:23:46

én csak annyit akarok mondani hogy ha valaki belém jön a télen, a következőket fogom csinálni:
- kiszállok a kocsiból
- megnézem milyen gumik vannak a kerekein
- ha nyári, letépem a csóka fejét
ennyi.

McK (törölt) 2009.11.06. 11:51:46

@Nemkellnikk: Bármennyire is erőleteted,sosem fogom megérteni,miért jó a hóembernek a Radiátoron.
Mert nincs mit megérteni rajta,baromság,és kész.
Nálunk kultúráltabb országokban,ha balaesetet okozol,és nincs téligumi az autódon,nem fizet a biztosító.
Érdekes,nem?

Addíg,amíg a hozzád hasonló gyökerek elhiszik,hogy egy 2-3 szoros fékutat lehet óvatossággal-esetleg képzelt,valós zsenialitással- pótolni,addíg balkán is maradunk.
Kíváncsi lennék,hogyan oldanád ezt meg autópályán 90-nel haladó sorban,amikor a téliguminak 50,a nyárinak meg 150 méter a fékútja,és te 20 méterrel mész mögötte..

Tudom,tudom,nem vezetsz hóban.
Ha napközben mégis leesik,irány a busz,vagy hívsz egy taxit.

Az a szép,hogy aki használja,sokat vezet,mind feltenné.

Aki úrvezető,az meg szerinte uralja a helyzetet..

Mintha te mondanád az orvosnak,hogy hogyan vegye ki a vakbeled.
Szuper.

Hobbimból adódóan sok emberrel találkozom,aki azt hiszi,nagggggyon tud vezetni.
Egy érdekes dolgot megfigyeltem.
Aki igazán tud,az látja,hogy miben vannak még hiányosságai,és nem hiszi,hogy mindent menne,sőt!
Aki azt hiszi,mindent tud,az meg egy balfasz,amivel előbb utóbb fájdalmasan szembesül.

Gubo77 2009.11.06. 12:27:22

Állatias indulatok, személyeskedés, érzelmi felfokozottság, valamint műszaki és statisztikai alapokat nélkülöző monoton mantra, amit funkcionális analfabetizmus súlyosbít. Az embernek az életkedve elmegy, ha ilyen kommenteket olvas, tömegével.
Fogja föl mindenki, hogy Magyarország éghajlati viszonyai mellett az, akinek nem napi szükséglet az autó, nyugodtan járhat nyárigumival november elseje után. Nem lesz tőle tömeggyilkos. Sőt! Meglepő, de még kis mínoszokban is jobb a nyári, mint a téli. A 7 fok pedig egyszerűen nevetséges. Ami igazi különbséget jelent, az a havas/jeges/kásás útburkolat. Ez utóbbit senki soha nem is tagadta, nem is lehet. De egy letakarított főúton, autópályán továbbra sincs párja egy minőségi nyárinak, ezek is tények. Tesztek támasztják alá, nem lehet velük vitatkozni.
Tehát mégegyszer, a nehezebben olvasóknak:
Aki megteheti, hogy csak akkor autózik, amikor nincsenek télies útviszonyok (november elseje után is ilyen lesz a napok többsége!), azoknak a téligumi semmiféle előnyt nem fog nyújtani!

Hagalex · http://www.youtube.com/user/Hagalex#g/f 2009.11.06. 12:40:25

@Gubo77:Szerintem kár, vergődnöd!

1. Senki nem vitatta, hogy a vasárnapi autósnak, aki hóban, sárban, latyakban leteszi az autóját nem kell a téli gumi!!!
Viszont az emberek javarésze használja szinte naponta. Ezt kéretik tudomásul venni.
Ettől még neked is igazad lehet.

2. Talán már azon is túl vagyunk, hogy most száraz, aszfaltozott úton a nyári jobb -e vagy a téli.

3. A 7 fokot már régen kitárgyaltuk, erre éppen tőlem kaptál választ, olvass vissza!
A 7 fok nem kötelező előírás, hanem ajánlás, amely tapasztalatokra épül.

Szerintem egyszerűen csak higgadj le! Senki nem akar bántani... :)

kolbász 2009.11.06. 13:16:23

@TH:
Bocs, hogy ilyen megkésve jön a válasz. Lehet már el sem olvasod. Tehát a szakember azt próbálta megértetni, hogy a legjobb választás a Mi országunkban a 4 évszakos gumi, de az állandóan. Értette ezt az átlagautósokra.
Olyanokat írtak neki téligumifan/szak/emberek: -fékút cm- re kiszámolva, gumiösszetétel grammra, százalékra, aszfalt összetevői, aszfaltban található kavics származási helye és egyéb finomságok /nem pontosan így volt, de gondolom érted/ . Egy darabig bírta az ember érvekkel, de feladta. Félre ne érts, mivel én is használok téli gumit, de hogy ennek a téli gumi dolognak ekkora jelentőséget tulajdonítanak az már TÚLZÁS.

Akinek van dísztárcsája az használja télen is! Igaz a szomszéd nem fogja tudni, hogy van téli gumija, de akkor is!

Bajusz. 2009.11.06. 13:28:09

@Nemkellnikk: Kösz a gratulációt. Ha útontalálkozunk, akkor majd személyesen is.

Gubo77 2009.11.06. 13:31:47

@Hagalex: Mivel újabb és újabb, indulatosabbnál indulatosabb kommentek jönnek, amikben minimum hülyéznek, rosszabb esetben fenyegetőznek bizonyos egyedek (akik jellemzően abszolót nincsenek képben tényekkel), így erre még mindig nem lehet pontot tenni. A kis összefoglalóm nekik szólt, nem azoknak az értő, gondolkodni tudó embereknek, mint pl. Te ;)
A másik megalapozott aggodalmam, hogy kellő lobbierővel nyomva, és ismerve a törvényhozók értelmi szintjét, nem úgy kerül át pl. az osztrák szabályozás, ahogy az valóban szól. Kötelező téli és kész. A valóság - és a realitás - is az ezzel szemben, hogy november elsejétől TÉLIES ÚTVISZONYOK esetén kötelező. Amivel maximálisan egyet is értek!

Hagalex · http://www.youtube.com/user/Hagalex#g/f 2009.11.06. 14:11:21

@Gubo77:
Tudod az a baj, hogy időről időre megtalálják a normálisan kommentelőket az olyan emberek akik alapból buták, el vannak a saját meggyőződésükkel, és még olyanoknak sem hagyják magukat meggyőzni akik sokkal többet értenek a dologhoz.
Mondjon bárki bármit, a Gran Turismo nevű játékból sem az ABS lényegét, sem a téligumi szükségességét nem lehet megítélni...

Aki ebben az országban azt mondja, hogy nov.1 és Ápr.1 között durván 1 hetet van télies idő az meg egyszerűen hazudik!!!
Nem 1 hetet van sár, latyak, köd, mínuszok, hó... és ez még akkor is igaz, ha elfogadjuk, hogy a felmelegedés miatt tényleg enyhébbek a telek mint 1-2 évtizeddel ezelőtt.
Másrészről pedig a globális felmelegedéssel éppen az a baj, hogy baromira kiszámíthatatlanná, és hamar szélsőségessé válik (válhat)az időjárás!
Az aki szeretné használni az autóját télen, annak nem kérdés, hogy KELL a téligumi.
10 év múlva lehet, hogy nem így lesz, de most még ezen nem lehet vitatkozni!

Minden más meg részletkérdés.
Ha Te nem akarod feltenni a kerekedet 7 fok alatt csak mondjuk 2 alatt akkor tedd fel akkor!
Ha én 0 fokban száraz körülmények között a téli gumit ítélem jobbnak akkor azt... ezek nem fontos kérdések.
Az a fontos, hogy mi és a családunk épségben tud -e közlekedni!

Ha ezt mindenki el tudja fogadni és nem akar hülyeségekről meggyőzni mindenki mást akkor nincs indulatoskodás, van értelmes párbeszéd.

zippofcy6 2009.11.06. 14:29:32

Szerintem meg inkább az a baj hogy az önállóan gondolkodó embereket időről időre leugatják olyanok akik
1. érdekükben áll hogy minél többen vegyenek téligumit
2. mivel önállóan gondolkodni képtelenek, simán beveszik a médiamaszlagot (ha hóban nincs téli gumid tuti balesetet okozol, ha van tuti megúszod, stb)

Magyarországon az elmúlt 5 (vagy inkább 10) év téli időjárását figyelembe véve nyugodtan meg lehet lenni téligumi nélkül.
Sokkal veszélyesebb helyzeteket okozhat az ha rossz minőségű (noname, tesztvesztes, olcsó) gumit használsz, mint az ha nem cseréled le télen télire.

Ha valaki megvesz egy olcsó garnitúra nyári, meg egy olcsó garnitúra téli gumit (nyilván mert jobbra nem telik neki) az se nyáron, se télen nem lesz akkora biztonságban mint az aki megvesz egy jó minőségű nyárit, és az év 5 (de legrosszabb esetben 10) napjában nem lesz ugyan akkora biztonságban mint aki téli gumival jár, de a fennmaradó 355 napban "neki áll majd a zászló".

Áprilisban majd meglátjuk kinek volt igaza ... nekem aki azt mondta 5 napnál nem lesz több olyan mikor havon kell közlekedni, vagy a gumis lobbynak :P

Mindenesetre én minimum 120 ezer HUFot már megspóroltam azon hogy ez az ötödik telem mikor ezzel az autómmal járok és már az elején NEM vettem rá téligumit.
(gyk: jövő télen úgyis cserés lenne már)

Ha majd havas időjárás lesz telente Magyarországon, veszek. Addig elköltöm az a pénzt másra.
Hiába nem tetszik a gumikereskedőknek :P

zippofcy6 2009.11.06. 14:37:49

@McK: "Küldessz 40 ezret,és adok 4 gumit.
Mondjuk Kumhót.
Elég jó középkategóriásnak?"

Gumikereskedő vagy? Mert akkor veled vitázni a téligumi szükségességéről olyan mint egy buzival a családalapításról :P

Kumho az idei teszt szerint a középkategória legalja, épphogy megkapta a "jó" minősítést.

Ha figyelembe vesszük a márka történelmét is (ázsiai noname) akkor nyugodtan feltételezhetjük hogy a tavalyi, tavalyelőtti modellje simán beleesik a "nem jó" kategóriába.

Elnézve a hazai kínálatot az itteni gumikereskedők meg jellemzően nem az idei, hanem a tavalyi, tavalyelőtti modelleket adják elfogadható áron.
Szal ... én elhiszem hogy nagy üzlet a téligumi. A gumikereskedőknek meg gumisoknak :P
Ha majd én is abból élek, én is ezerrel nyomtatom majd a marketingdumát.

TH 2009.11.06. 15:01:09

@kolbász: De olvasom, csak írni nem írok, mert nagyon szélsőségesek már itten a vélemények. én nem vagyok szakértő egyáltalán, de teljesen egyetértek az általad írtakkal. még a kommentek (aránylag) elején halkan megjegyeztem, hogy nekem nem tűnt túl rossznak a 4évszakos gumi, és ezért olyan autókhoz, amikkel nem mennek sokat, jó választás lehet.
Én azt mondom, hogy télen nyári gumit használni rizikós, mert egyszer kelljen csak jégen/havon stb.-n menni, és máris gáz. Én mentem pár télen nyári gumival, egyszer vmiért a Hungáriáról hetekig nem takarították el a havat, én meg minden nap arra mentem dolgozni. Hát csúszott az autó rendesen, de meg lehetett szokni, 3x-os távolságot tartottam az előttem menőktől, igen óvatosan váltottam a sávokat (szép kis hókupacok voltak köztük), és így nem volt durva helyzet egyszer sem, de már akkor belegondoltam, hogy ha lejtőn/emelkedőn kéne mennem, akkor bajba lennék. Úgyhogy én saját magamnak mindig veszek téli gumit. De én sokat is megyek a kocsival. Ha keveset használnám, négy évszakosat vennék valszeg.

TH 2009.11.06. 15:04:30

@zippofcy6: 120ezret? vazzeg, amikor gumit cserélsz, felnit is mindig cserélsz? Én nem szoktam azért új felnit venni, mert a régi nyári gumit újra cserélem.
és mennyit mentél az elmúlt 5 évben ezekkel a gumikkal?

McK (törölt) 2009.11.06. 15:09:42

@zippofcy6:Nem vagyok gumis.
Csak nyitott szemmel járok a világban,és nyitott vagyok a jó dolgokra.

A JÓ minősítést kapott gumi akkor most megfelel középkategóriásnak egy G astrára,Fokusra,vagy sem.

Jelzem,ez a középkategória legalja lenyomja a középkategóriás nyárit mint a bélyeget a száraz aszfalton kívül bárhol.

newname 2009.11.06. 15:17:19

Kedves szagértők!
Végre tanultam valamit...
Mert eddig nem értettem, hogy
-a csúszáskor miért rövidebb a fékút, mintha gördülve lassulna az autó, bár a súrlódásmentes csapágyakról tanultam..
-nem értettem a kipörgésgátló lényegét sem, ennek fejében..

Eddig azt hittem, hogy:
- a téli guminál nem a durva mintázat a lényeg, hanem a lágy, hidegben is tapadó anyag plusz a spéci apró lamellás mintázat..
-hogy nem csak hóban jobb a téligumi...
-hogy nem csak fekete felnire lehet téli gumit rakni...
-krómacél felnire is szabad téli gumit rakni...
-hogy téli gumi jó nemcsak autópályán is..
-nyáron nem igazán ajánlott a téli gumi, mert pl. jobban kopik...
-hogy a teszteket szakemberek végzik, nem autóbuzik...
-hogy kamu a sok baleset az első zúzmarás napon...
-hogy én vagyok a hülye, mert nem tudtam végigmenni az utcán nyári gumival ónos eső után...
-hogy váratlan helyzetekre simán átlehet állni...
-hogy nem tudok jobban pumpálni mint egy ABS..
stb..
Csoda, hogy élek kb. 600 000 km után:)
..most már meg kéne tanulnom vezetni:)

Hagalex · http://www.youtube.com/user/Hagalex#g/f 2009.11.06. 15:36:05

@newname:
:))

@TH: A 4 évszakos gumi még mindig jobb mint a nyári télen. 4 évszakossal inkább az a baj, hogy szélsőséges körülmények között nem tudja azt amit a téli - nyári gumik.
Nem véletlenül hallom a Tacskó parkolójából lassan kanyarodó autó gumijait nyikorogni mikor extrém meleg van. Azoknak nem a futóművük rossz, hanem a 4 évszakos gumi kínlódik!

@zippofcy6:

FULDA Kristall Montero 2 185/60/15

12,500HUF szerelve, számlával, AKCIÓSAN!

Ez nem keleti, és középkategória.
Múlt héten vettünk a barátomnak a Focusára.

Nem vagyok gumis...

Hagalex · http://www.youtube.com/user/Hagalex#g/f 2009.11.06. 15:41:27

PIRELLI W190 Snowcontrol 185/60/14
14690HUF, akciós, szerelve, számlával.

14 -es méretben a legdrágább gumi is 20 alatt van (Michelin Alpin A3) És ennyiért fix. hogy felszerelik neked.

TH 2009.11.06. 15:43:18

@Hagalex: Kétségtelen, hogy a 4 évszakos nem tökéletes minden körülmények között, de vezettem pár évig olyan autót, amin az volt, és nem okozott soha durva meglepetést. Nyáron nem volt annyira jó, mint egy nyári, és télen is talán EGY PICIT rosszabb volt havon, mint egy téli, de biztonságosnak tűnt. Nem ralliztam vele, az kétségtelen.

McK (törölt) 2009.11.06. 15:43:26

@Gubo77: "Aki megteheti, hogy csak akkor autózik, amikor nincsenek télies útviszonyok (november elseje után is ilyen lesz a napok többsége!), azoknak a téligumi semmiféle előnyt nem fog nyújtani!"

Utoljára kérdezném meg:
Mi van,ha az időjárás útközben változott meg?
Mi van,ha az egy havas napon,édesanyád elcsúszik a járdán,és oda kell menned?

BUSZOZOL?!

Ne gyere már ezzel a blődséggel,hogy ,ha nem használod az autót hóban,nem kell.
Nem hát(bár mint mondottuk,csak nagystílűen ez felett elsiklassz,a nyári gumi kizárólag a száraz úton tud hasonlót,vagy kicsit jobbat,mint a téli,vizen havon latyakon,párán,jégen NEM)
De mi van,ha mégis bele kell ülnöd?

@zippofcy6:Kezdem megérteni a logikátokat.
Barátom 34 évesen kapott vakbélgyulladást.
Mivel 33 évig nem kapott,a műtő,az orvos,és az ápoló mind- mind felesleges pénzkidobás.
Javaslom hát,hogy azt az egy két napot,hetet bírd ki valahogy..:D

newname 2009.11.06. 15:58:00

...minden esetre én holnaptól strandpapucsban fogok járni...
Legalábbis kipróbálom.

A gumigyártók-kereskedők-szerelők meg szarjanak sünt! (azt hiszem így mondja az igazi szakértő).

Én meg maradok a nyári és téli guminál. Jót szoktam dumálni a gumissal t.iilik.
merthát egyszer beruháztam felnire (mert sikeres vagyok) és lusta vagyok kocsit emelgetni-csavarokat tekergetni, tehát vessetek meg csináltatom egy utcával lejjebb. Hagy éljen az a kisvállalkozó is:)
Így aztán, ha abból indulok ki, hogy kb 6 év egy használatban lévő gumi élettartama (tudom nem igaz, csak én találtam ki) kb 2 garnitúra úgy is elfogyna, tehát nem megy tönkre a család.
Mondjuk fillérbaszóknak nem ajánlom, bár ha csak egy fényszórót törsz össze, ami előfordul télen ha csúszol, már megéri.
Persze a rutinos vezetővel, aki érzi az autót ilyesmi nem fordul elő:)

Hagalex · http://www.youtube.com/user/Hagalex#g/f 2009.11.06. 15:58:46

@TH:
Ez a lényeg! :)
HA a hitetlenkedők arról akarnának meggyőzni minket, hogy nekik a 4 évszakos a megváltás... hát elhinném. Oszt jónapot!

Amúgy a 4 évszakos hamarabb kopik mint a nyári... nem?

@McK:
Igen, azt mondta buszozik! :))
De tényleg!

newname 2009.11.06. 16:00:24

A 4 évszak a legszarabb választás. Se nyáron, se télen nem tökéletes.

TH 2009.11.06. 16:11:05

@Hagalex: de, egy kicsit talán jobban kopik, de ha 10000 km-et fut a kocsi egy évben, akkor nem mindegy? elöregszik a gumi, mielőtt elkophatna de legalábbis egyszerre következik be a két esemény...

@newname: szerintem ez nem igaz. mint már többször leírtam mostmár, én nem éreztem túl rossznak a 4 évszakosat. Olyan autóra, amivel nem mennek sokat, szerintem tök ésszerű. Soha nem tökéletes, de mindig elég jó ahhoz, hogy biztonságos legyen. Nem elég ennyi?

Gubo77 2009.11.06. 16:18:15

@McK: Mi van, ha...? Nincs ilyen, hogy mi van, ha. Statisztika van, meg időjárásjelentés. Nem arra kell felkészülni, hogy 10 évente egyszer nem fogok majd tudni hazajutni a saját kocsimmal (mert hóban, vagy már a puszta előrejelzésére én el nem indulok). A saját kis problémámat majd akkor és ott megoldom, ha egyáltalán bekövetkezik. De kösz az aggódást. Különben meg kötelező nekem autót tartani? Nem. Nahát, vegyük úgy, hogy azon a 10-20 napon (elszórva) nincs. (Vagy szervizben van, vagy mittomén, találj ki valamit.) Nem használom, ennyi. Sok embernek nincs kocsija, mégis eljut mindenhova, ha akar. A maradék szerény 345+ napon pedig takarított utak várnak, és remélhetőleg a hőmérséklet sincs -5 alatt nappal. Addig ugyanis jó vagyok a bőven szilikázott nyáriakkal. Tesztek bizonyítják.
Itt pedig meg lehet tekintgetni a havi hőmérsékleteket, aki akarja:
www.met.hu/omsz.php?almenu_id=climate&pid=climate_Hh&mpx=0&kps=1&pri=0

TH 2009.11.06. 16:22:35

@Gubo77: a tavaly januári és februári átlaghőmérséklet nem a te igazadat támasztja alá...vazzeg, a januári ÁTLAG az ország nagy részében -5 és 0 fok között volt. Bár a szórás nincs megadva, de azért ez is épp eléggé indokolja a téli v. a 4évszakos gumit...
meg ez is:
"A középhőmérséklet az ország nagyobb részén –1, -2 fok között alakult. Főként az északi, és dunántúli területeken –2, -3 fok adódott az átlaghőmérséklet. A középhegységek magasabban fekvő részein –5 fok alatti középértékek is előfordultak. "

newname 2009.11.06. 16:23:28

@TH:
Mert megszoktad. Ennyi. Ha tökéletes lenne, akkor ez terjedt volna el.
Ha tényleg keveset mennek (sztem a 10 e.azért olyan közepes), és leginkább városban (pl. melózni) és pályán o.uton figyelve, talán elmegy.
De leginkább arra a kocsira jó, amivel egyáltalán nem mennek.
Mondjuk én az egyiken, miután nem volt itthon a gazdája, fennt hagytam a télit, és néha megjárattam a nyáron városban, tényleg nagy különbséget nem tapasztaltam. Kopás meg nem volt , olyan keveset futott.
DE mindenki azzal jár amivel akar, csak ne belém szálljon, illetve ne előttem akadjon el, -még azon az egyetlen havas napon sem:)- mert azt rohadtul utálnám

TH 2009.11.06. 16:29:24

@newname: felváltva vezettem két kocsit, az egyiken téli ill. nyári, a másikon a 4 évszakos gumik voltak fenn. tényleg volt különbség, de a hétköznapi közlekedésben ez nem volt érzékelhető, ellentétben azzal, amikor télen mentem nyári gumival. Na, OTT nagy különbség volt. :)
Én sokat megyek a kocsival aránylag, úgyhogy nekem érdemesebb cserélgetnem a télit és a nyárit.

Hagalex · http://www.youtube.com/user/Hagalex#g/f 2009.11.06. 16:31:28

@newname:

A legszarabb választás a nyári gumit télen használni.
Ez inkább spórolós. Aki ilyet vesz az (remélhetőleg) télen keveset autózik, azt is csak a Tacskóig, a városban munkába menni.
A télivel nyáron menni állítólag nem olyan szar, csak ugye az meg nagyon elkopik...

Számomra mindenképpen jobb megoldás a 4 évszakos mint az óbégatás a nyári mellett!!!

@Gubo77:
Ezzel a statisztikával lesre futottál. Másrészt az ilyen statisztikák nem tükrözik az utak állapotát!
Ugyanis +2 fokban "száraz" időben egy naplemente utáni páralecsapódás úgy dobja a nyári gumis autót az árokba, hogy öröm nézni, a téli gumival meg megállsz!
A reggeli ködös időről nem beszélve... szóval az, hogy mi a száraz, és mi a nedves elég relatív dolog!!!

TH 2009.11.06. 16:33:47

@newname: szóval nem, tényleg nem tökéletes a 4 évszakos, de sztem biztonságos, ezért ésszerű kompromisszum. És azért biztonságos, mert - épp ahogy írtad - "megszokható"; azaz kiszámíthatóan viselkedik vele az autó, nem úgy mint nyári gumival a hókásán.
Azért nem terjed el - szerintem - mert a téli+nyári JOBB megoldás, de nem mindenkinek.

TH 2009.11.06. 16:35:28

@Hagalex: ja, és januári csapadék:
"Csapadék tekintetében a területi eltérések most is jelentősek voltak. A keleti országrészben a sokévi átlag 60-80%-a, míg az ország középső, északi területein 100-140%-a volt a lehullott csapadék mennyisége. A Dunántúl jelentős részén az eltérés 1.5-2-szeres volt. "

newname 2009.11.06. 16:37:18

@TH:
Na várjál, amíg majd leesik az első 2 centis hó:)

TH 2009.11.06. 16:54:58

@newname: éppen azt mondom, hogy még csapadék is volt, viszonylag hideg is volt, teljesen egyértelműen KELLETT a téli gumi.

Gubo77 2009.11.06. 17:17:26

Akár a falnak beszélnék. Még statisztikát sem tudtok értelmezni... Belefáradtam, sziasztok.

TH 2009.11.06. 17:19:03

@Gubo77: esett a hó és hideg is volt, mit nem tudunk értelmezni? miért nem osztod meg velünk tudásodat?

kolbász 2009.11.06. 17:21:14

A négyévszakos gumiról még annyit: Volt egy munkatársam, aki majd 20 évig Kanadában élt a hidegebbik részén. Megkérdeztük, hogy ott is ez van,télen téli, nyáron nyári? A válasza az volt, hogy ott négyévszakos gumit használnak. De az egy más világ!

newname 2009.11.06. 17:22:46

@Gubo77:
Szarok a statisztikára. tudnillik az mindig utólag készül...
Valahogy így:..alig esett le az első hó, máris több halálos és többszáz koccanásos baleset történt. A tűzoltóság folyamanrosan menti az elakadt járműveket...
Kb. 3 éve, karácsony és szilveszter között. Mert ugye az utóbbi időben alig van hó:)

McK (törölt) 2009.11.06. 17:39:03

@Gubo77: Te szalajtassz,de tényleg.
Most komolyan arról győzködöd az embereket,hogy a télen nem használt autóra nem kell téligumi?
:D
Az agyam eldobom.
Nagyon fasza,köszi az okítást.
Ez hasonlóan nagy gondolat,mint a szuper a faláb,mert nincs lábszagod,vagy a sosem kúr majd félre a feleséged,ha buzi leszel.

Gratulálok,igazán szép perspektíva.

Elhiszed,hogy nem azokról beszélünk,akik nem akarnak autózni,hanem azokról,akik igen?

Még jó,hogynem arról győzködsz,hogy a Busmanoknak nem kell télikabát..

McK (törölt) 2009.11.06. 17:52:57

Mert természetesen a nagyapám kombi Wareszára se kellett.
De az októbertől márciusig bakon állt a garázsban.

Hagalex · http://www.youtube.com/user/Hagalex#g/f 2009.11.06. 18:25:42

@TH:
Hát igen...

Figyeld meg, hogy a végén az is kiderül, hogy a 7 fokot se véletlenül szajkózzák azok a qurva píárosok a gumigyártóknál! :))

Most mondja a TV, hogy egész hétvégén esős borongós idő lesz.
Namostakkor. Tekintettel arra, hogy este és reggel korán van vagy 2-3 fok se, akkor most a következő 3 nap az már lejön az évi 5-10 napból amit téli gumival érdemes megtenni? :))

Azt írta a statisztika 2008 decemberre:

"Az országban a hónap mindegyik napján hullott valahol csapadék. A legnagyobb hóvastagságot 16 cm-t Kékestetőn regisztrálták december 1-jén. "

Nabazmeg... :((

Hagalex · http://www.youtube.com/user/Hagalex#g/f 2009.11.06. 18:40:15

@kolbász:
Azt nem mondta, hogy milyen autót használt?
És azt, hogy hóláncot viszont szokott?

Kanadában majd mindenkinek van pickupja, komolyabb összkerekes autója, azokon haszonjármű gumik vannak, gazdaságilag sem éri meg cserélgetni, bár azokra is gyártanak kimondottan télit is.
Télen szerintem ott sem járnak nyári gumikkal!

Idehaza a nagyobb járműveken sem cserélgetik szezononként a gumikat. Pl. Volán.
4 évszakosat használnak.
De ezeknek a gumiknak alapvetően is teljesen más a futófelületük. Köszönőviszonyban sincsen egy személyautóéval.

BTO11 2009.11.06. 19:20:53

futózott szőnyi 92-s continental mintával.van oan jó mint az 1-l kisebb méretü michelin alpin.
a futozott sk autón a misi az a cégesen.
szerintem -tapasztalat- a V mintás téli az a jó,a többi az csak marketinges és reklám maszlag + márkanév +fizetés vastagon.
most maraghonival futkosok télen ,használtan vettem felnistől 20 papirért a 4-t kis szerencsével,mert ém vótam az 1-tlen érdeklődő.
és nem érzem jobbnak mint a szőnyi conti mintást,igaz igy 1-2 év távlatból.

nyárival télen???
jöttek belém már szemből mert a kisivü kanyart nem tudta bévenni a polgár és mosonmóvárra indult tőlünk Tbányáról.
bátor volt.
én + anno a misin durrantam bé az ignis seggébe félszáraz taknyos uton.
fehér aszfalton csak az óvatos lassuság segit,mert oda nem jó semmi gumi,mert mint a jég az oan .

Hagalex · http://www.youtube.com/user/Hagalex#g/f 2009.11.06. 20:06:53

@BTO11:
"futózott szőnyi 92-s continental mintával"

Elemeznéd nekem, hogy mi a rák ez?? :))

Azt értem hogy futózott...
a Continental mintát is vágom...
De a Szőnyi 92 -eset azt nem.... :)

Heckantrieb (törölt) 2009.11.06. 21:03:45

@BTO11: Nem akarlak elkeseriteni, de a Marangoni egy fos, mindig az utolsok kozott vegez:
www1.adac.de/Tests/Reifentests/Winterreifen/185_60_R14T/default.asp?ComponentID=268425&SourcePageID=8979

A futozott Conti-mintas guminak meg annyi koze a valodi Continentalhoz, mint a hitlerszalonnanak a hazilekvarhoz.
(Kezdve a gumikeverekkel, ami donto a fekut szemponjabol.)

BTO11 2009.11.06. 22:40:13

Heckantrieb 2009.11.06. 21:03:45

dölj be csak nyugodtan a fizetett reklám teszteknek.
nem is mondtam hogy a maraghoni hüüü de faxa,de 20 papirért felnistől bő7mm-sen jó vásá vót jobb mint a nyári.
azon kivül a kléber krislap se jobb mint a maraghoni tapasztalatbol mondám.

BTO11 2009.11.06. 22:43:22

Hagalex 2009.11.06. 20:06:53
szőnyi peremtől peremig futózott gumi.
92 -s continental mintával amit 1992-be használt a téli gumikon a Conti.

és comfort néven árulkodták.

balogh_gabor 2009.11.06. 23:18:12

Nekem az magas, hogy miért adnak ki a gyártók árlistát? Illetve hogy ott miért szerepeltetnek olyan árakat, amiknek köze sincs a valósághoz?
Volt már aki megvett egy Michelint, Goodyeart, Pirellit 50-80K / db áron?

Ma rendeltem UltraGrippeket -40%al lista ár alatt, nyáron féláron vettem P Zerokat. Pedig nem vagyok gumis, nem vagyok törzsvásárló, szinte az utcáról betévedve 20%-ot adnak az olcsóbb gumik árából is.

Hagalex · http://www.youtube.com/user/Hagalex#g/f 2009.11.07. 09:37:11

@BTO11:
Értem.
Azt nem vitatom, hogy egy Continental többet tudott 92 ben is, mint egy kínai gagyi ma...
Bár általában a volt coccáré márkák (pl. Stomil,Sava, és tsaik.) a régi, levetett mintákat használják, mivel a nagy gyártók másod vonalas leányvállalataik.

Én nem bíznék abban, hogy egy futózott, bő 15 évvel ezelőtt kitalált mintázat tudja azt amit egy mai Misleny Alpin.. :)

Nekem egyszer volt a kilencvenes évek közepén futózott gumim a ladámon. Sose kell többet, mert bár adtak vele garanciát, de amikor néhány hónap után kiderült, hogy 4 ből 3 gumi szálszakadásos, sehol nem volt már az üzlet, megszünt. Mehettem volna a tabi TSZ -hez(!!!), ahol futózták reklamálni....

Hülye ember saját kárán tanul....

Hagalex · http://www.youtube.com/user/Hagalex#g/f 2009.11.07. 09:56:49

@bege:

"Ma rendeltem UltraGrippeket -40%al lista ár alatt, nyáron féláron vettem P Zerokat. Pedig nem vagyok gumis, nem vagyok törzsvásárló, szinte az utcáról betévedve 20%-ot adnak az olcsóbb gumik árából is."

Bizony ám! Simán ki lehet fogni, csak szét kell nézni, illetve egy kicsit pofátlannak kell lenni. Én a szerelési díjat alkudom le ha tehetem.

Arra kell csak odafigyelni a nagyon akciós gumiknál, hogy ne valami sok évet a raktárban állt gumit akarjanak rád sózni!

Heckantrieb (törölt) 2009.11.07. 11:07:46

@bege: "Nekem az magas, hogy miért adnak ki a gyártók árlistát? Illetve hogy ott miért szerepeltetnek olyan árakat, amiknek köze sincs a valósághoz?"

Mit tehet arrol a gyarto, ha a gumisok tesznek az ajanlott fogyasztoi arra, es egymas ala licitalva 1-2% hasznonkulccsal dolgoznak? Nyereseg mar csak a szerelesen van.

dr. Tonyk 2009.11.07. 13:27:36

"Ma rendeltem UltraGrippeket -40%al lista ár alatt, nyáron féláron vettem P Zerokat. Pedig nem vagyok gumis, nem vagyok törzsvásárló, szinte az utcáról betévedve 20%-ot adnak az olcsóbb gumik árából is."

Kérlek, helyet mondj hol hol, mert azzal többre mennek!!

newname 2009.11.07. 13:49:18

Azért ne hatódjunk meg. A gyártó által ajánlott áron jelentős haszon van.
Az akciókról, meg annyit, hogy szinte minden gumira egész évben akció van.
Általában a sok kis forintra utaznak érthetően, mert legalább megvan a forgalom. És elég sok gumis is onnan veszi ahol jó az akciós kulcs, és ugyanazon az áron adja, mint ahogy te kapnád, mert a szerelés a nagy üzlet. És most sorban állnak (előjegyzéssel) minden gumisnál. Ez így van minden ősszel-tavasszal.
Csak azt nem értem, hogy ez a rengeteg ember miért használ téli gumit? Gondolom ők is bevették a marketingmaszlagot:)
Neten meg millió helyen találni gumiakciót, sőt, ha náluk szereltetsz mindenből engednek.

BTO11 2009.11.07. 15:52:54

Hagalex 2009.11.07. 09:37:11
nem bizol a régi dolgokban???

én meg az ujjakba nem bizom mert már majd mindent dizájnerek terveznek és nem az odavaló mérnokok.

egyébként 3 évet fotottam velük télen nyáron.
a 90-s fordulóban barum or55 4 évszakossal futkozám a 1310 daciám,és jó volt az is,sokkal jobb mint a sima nyári.

azért mert a szakirók valamit böffentenek az azért nem biztos hogy ugy van.
nézzétek csak meg a mitát és a bordázatot
ezen BARUM Quartaris

www.automax.hu/barum/quartaris/
szerintem igen jónak tünik bármit is mond a szaksajtó,mert van fos mintázattal 4 évszakos is ,ami ténleg nem jó télre.

s.o.v.i.e.t 2009.11.07. 22:42:28

Ez csak marketing, de én:

- nem hiszek a marketing dumának. mivel minden guminak más az erőssége, így minden kerékre más-más gyártó más-más típusát szerelem, hogy így érjem el az összhatásban a legjobb eredményt. ennek van egy gazdasági kímélő vonatkozása.. gumit nem gumisnál veszek, hanem lomtalanításkor szerzem be. így ingyen van. és a 4 különböző is garantált, agyalnom sem kell.

a biztonságérzetem garanciája:

a nyári és a tél szettem között a bukókeret és a tolólap az eltérés, amit a kocsira szerelek. "a vasgyár az én bakonyom", az ADAC meg költse inkább a költségvetését gyermekétkeztetésre...

Balesetmentes közlekedést kívánok nektek is!

isti75 2009.11.07. 23:23:32

@s.o.v.i.e.t: Igazad van.
Hihetetlen hogy sokan marketingdumának tartják rengeteg képzett mérnök sokéves munkájának eredményét. Mindenfajta "sajátos" elvekkel igyekeznek megcáfolni a tényeket. Én azt gondolom hogy mindenkinek törekednie kell az elérhető maximális biztonságra, és ha a fejlesztők téligumit ajánlanak télre akkor senki ne akarjon náluk okosabb lenni! A suszterek maradjanak a kaptafánál...

Ciri 2009.11.08. 07:01:35

@zippofcy6:

"Mindenesetre én minimum 120 ezer HUFot már megspóroltam azon hogy ez az ötödik telem mikor ezzel az autómmal járok és már az elején NEM vettem rá téligumit."

Remélem ezt a saját gyermeke(i)dnek, feleségednek és szüleidnek is el tudod mondani úgy, hogy közben őszintén a szemükbe nézel. Mit ér 120e forint a gyermeked mosolyához képest? He?
Mit ér? Vagy mit ér 120e forint egy szarrátört kocsihoz képest?

Nem az a baj, hogy esetleg annyira ökör lennél, hogy nem fogod fel amit mondanak.
Én inkább ott látom a nagyobb problémát, hogy szimpla "köcsögtuskófillérbaszóparaszt" módjára nem akarsz pénzt költeni erre és annyira sötét vagy, hogy ebből gazdasági kérdést csinálsz. Egy koporsó megvásárlása is lehet gazdasági kérdés -nézőpont kérdése- de nekem nem (lenne) az....

Aki a biztonságon spórol, az a szememben nem ember.(vagy legalább ne ültessen senkit maga mellé)
Ha az én autóimban 30 légzsák lenne, akkor sem merném tiszta szívemből őszintén kijelenteni, hogy ez MÁR ELÉG NEKEM, mert száz százalékos védelem akkor sincs, de ha nem is akarok tenni érte... Sokszor persze erre nincs lehetőségünk mert ugye egy használtautót vásárolunk vagy egyszerűen nem állunk úgy anyagilag, hogy ezeket kifizessük, de értelmes ember SOHA nem mondja azt a saját autójára, hogy ez így már biztonságos.
Ennek legelső és legalapvetőbb lépése egyébként a mindenki számára megfizethető téliabroncs.

Tudod annyira szánalmas arcot vágnak azok az emberek, akikkel tárgyalás közben már kiválasztottunk az elképzelt autójába egy vagon kényelmi extrát (navi, nagykerék, bőr, üvegtető)de amikor a hátsó oldallégzsákot kérdezem, akkor egy gyors Nem!-el elintézik.
Néha megkérdezem, hogy van-e gyereke (ilyenkor kivétel nélkül mind pirul) és azt is szívesen megkérdezném, hogy a 800e forintos felni vagy egy 200e forintos dekorbetét vagy egy +100 lóerős autó mitől értékesebb, mint az élet és/vagy a 120e forintos hátsó oldallégzsák.
És tudod az ilyen buzik legalább vesznek télikereket de 1 percet töltenek el az abroncs kiválasztásával, és hatvanat a felniével...

A fenti példa persze kicsit Off de rád nézve nagyon is a helyén van.

newname 2009.11.08. 08:14:13

@Ciri:
Mondhatod, de hiába...
Mert a biztonsági felszerelelést nem "látja" a szomszéd, rokon, kolléga, csaj, haverok...stb:)

isti75 2009.11.08. 08:54:18

@zippofcy6: Remélem idén télen sem kerül mögém vészfékezés közben egy hozzád hasonló észjárással megáldott autótuljdonos...

balogh_gabor 2009.11.09. 10:26:06

@Tonyk: Lariva gumi.
De érdemes mindenhol bepróbálkozni nagy a szórás, és véletlenszerűek az árak. Nekem ez a tanulság.

meklárenes 2009.11.10. 12:30:18

@zippofcy6: Tavaly 15 ezret mentem vele egy Ignisszel. eléggé használható, bár semmi extra. Mintha egy kicsit gyorsan kopna.

Mityu Addideapénzt kft LE 2009.11.19. 00:37:21

Nem szeretem ezeket a teszteket. Nem a szükségességét vonom kétségbe. Hanem tengernyi duma van arról, hogy melyik gumi mit tud milyen barázdáik vannak, ki csinálja, miért, etc etc. Viszont hány sor szól arról, hogy milyen vezetéstechnikai tudás kell, hogy párosuljon az igazán biztonságos közlekedéshez téli, havas, ónos, jeges körülmények között?? Aki felcsűrte a fasza téli gumit az autóra, mi az első reakciója a hóval borított úton, ha az előtte haladó lassít, netán megáll?
Miért NE két kézzel fogd a kormányt havas úton haladva? Miért használd a motorféket és óvatosan a féket?

akira2 2009.11.30. 11:41:14

Csak annyit tennék hozzá ehhez a +7 fokos vitához, hogy szerintem itt nem az a kérdés, hogy napos, száraz időben +7 fokban (netán +2-ben) a téli vagy a nyári fékez-e 5-10%-kal jobban, hiszen az ilyen időjárás egyrészt télen ritka, másrészt nem jelent túlzott biztonsági kockázatot.

A +7 fok alatti hőmérséklet kockázatát az okozza, hogy ilyen hőmérséklet esetén (szinte minden reggel és este is) sokkal gyakrabban fordulnak elő esős, páralecsapódásos, nyálkás, stb. útviszonyok, amikor a téli gumi nem csupán 10%-kal biztonságabb...

Nagyvárosokban pl. állandóan ködös, nyálkás az út télen, csak ritkán lesz száraz. Nem véletlen, hogy télen csak a legelvetemültebbek veszik elő a motort...

Nem a száraz hideg miatt kell a téli gumi, hanem azért, mert hidegben gyakrabban vannak télies útviszonyok, akár rövid idő alatt is kialakulhatnak olyan útviszonyok, ahol a téligumi sokkal jobban teljesít, mint akármilyen nyári.

Hegyen lakom, 35 éve síelek rendszeresen, ebből 25 éve saját magam vezetek, ennyi idő alatt sok tapasztalatot szereztem. Volt, hogy nyári gumival is fölmentem a hegyre nagy hóban, volt, hogy 1 cm-es hóban is elakadtam az autópályán októberben, pedig szinte észre sem lehetett venni az emelkedőt. Volt olyan is, hogy lefelé megpördültem, mert az egyik oldala a mély havat elkapta...

Az 5-6 éves téligumi pont olyan szar, még 5-6 mm-es profilmélységgel is, mint egy nyári tükörradiál, mert annyira felkeményedik az öreg gumi.

Épp egy éve cseréltem le a kisebb BMW-n 195/65-ös Dunlop 3D-re az öreg Contit, és szereléssel számlával 60.000 volt...

Ha minden évben lecserélném (sokat megyek télen is, de még így is kibírja majd a két telet is), akkor is csak havi 1.200 Ft többletköltséget jelent. Ha két három évente cserélné a T. átlagautós, az havi 400-600 Ft-jába kerülne.

Ha ezt valaki túlzott kiadásnak tartja, az ne autózzon. Ne csak télen ne, egyáltalán ne menjen semmilyen járművel az útra.

Nem is értem, miért nem kötelező még télen a téligumi....?

A téligumi nem hógumi, hanem téligumi. A hógumi a szöges gumi, amit skandináviában használnak...
süti beállítások módosítása