Van benne ejjbíessz, meg éerkondi is…

Autószalont vezettem 92-ben

  2009. október 16. - Csikós Zsolt Címkék: vélemény

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Öt gang az állólámpában!
2015-07-19 07:25:12

Annyira régóta van hosszú ötödik (hatodik, hetedik és nyolcadik) az autóinkban, hogy már csak a veteránosok

Totalcar a Múzeumok Éjszakáján!
2015-06-18 08:03:55

Ez most más lesz. Most mi állítunk ki autókat, s várjuk, hogy jöjjenek a nézők, lehetőleg jó sokan. Volt

Szép autót keresünk!
2015-06-08 17:52:23

A folyóvizek élővilága után a Totalcar most a kultúra irányába evez: kivesszük a részünket a Múzeumok

Bent a kövület-Pio!
2015-06-02 16:00:17

Ráment egy csomó idő a hétvégéből, de az a pár Pioneer hangfal (cirka 1979), amit idestova másfél éve

 

Új, amerikai autókat árultam a rendszerváltás utáni zűrös világban. Érdekes volt…

Vélemények az azonos című írásunkról.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr521453172

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Rocko- 2009.10.16. 13:03:09

halvány lila gôzöm sincs a cégrôl, csak azt tudom, h Csikós Zsolti a negyedik bébôl megint jó cikket írt, ezáltal megimserhettük életének egy kis szakaszát.
aka mibôl lesz az autós újságíró.

köszönjük!

Dennis01 2009.10.16. 13:06:46

@ZasTempra: Sokkal inkabb a Tipot vennem meg, mint a Chryslert...

altero 2009.10.16. 13:06:50

@Leadfoot: Hát épp ez az! Bármilyen hihetetlen, egy ma lenézett Suzuki és egy mostani menő autó között minőségérzetben és vezetési élményben jóval kisebb a különbség, mint egy 80-as évekbeli szakadt Zsiguli és egy ma lenézett Suzuki között.
Épp ezért röhögök mindig a "fujj kemény műanyagok" meg "lomha, csak 9 mp alatt gyorsul százra" dumákon.. Ahelyett h értékelnénk a jó dolgunkat, ezzel gerjesztjük a mesterséges "minél drágább autó" vásárlási kedvet. De most a válság beleköpött a levesükbe hehehe.

Dennis01 2009.10.16. 13:07:48

@Csikós Zsolt: Tenyleg Zsolt, valaki irta, hogy hol a Goodwood folytatasa. En is kerdezem, hol a Minis poszt? :D

w a s d 2009.10.16. 13:18:51

@kewcheg:

A GA eleinte nem is az alap, hanem az egyel a feletti felszereltség volt. Volt alatta még egy változat 4 sebességes váltóval, karburátoros motorral.:D

ZON 2009.10.16. 13:20:23

Zsolt, jól átnézted a BTK-t? Ez már biztosan elévült ( mármint a bűnszövetkezetben, előre kitervelt módon végrehajtott átkúrás bűntette)?
Nehogy elszámold magad, kár lenne érted.:)

sealard 2009.10.16. 13:21:53

Egy kis OFF:
mi a f@szt vártok egy olyan hazától, ahol a cégtulajdonosok fizetésnapon köszönni sem tudnak?

lacza87 (törölt) 2009.10.16. 13:24:14

Korai kilencvenesekből:
"Fiat. Uno. Ungheria." szlogen megvan? És ezt a szlogent komolyan nyomták akkor. Nekem meg szerencsétlennek az egyik első TVreklám emlékem:)

Ádán 2009.10.16. 13:32:19

@lacza87: Mi volt a szlogen?
Másik fapados a Ford Escort Alba volt.

Heckantrieb (törölt) 2009.10.16. 13:38:13

@szakmernok: "Az az 5 év alapozta meg az életedet. Anélkül az 5 év nélkül senki lennél."

Szamomra kisse homalyos ez az osszefugges, de te majd biztosan elmagyarazod, miert van ez igy.

w a s d 2009.10.16. 13:44:16

A "..., mint Hugyos Pista Jézus neve napján" mondást én úgy ismerem, hogy "mint Szaros Pista Jézus neve napján".:D

Dezső bácsi 2009.10.16. 13:47:55

Valóban tetszetős cikk. Csak a politikai okfejtések sántítanak, maradjon inkább az autós sztoriknál.

Cs. (törölt) 2009.10.16. 13:58:23

A 90-es években én egy Németországból hazaszakadt ügyeskedő mellett dolgoztam.
Sok dologra ráismertem a cikkből.

Csikós kolléga for president!

HattoriHanzo 2009.10.16. 14:00:54

@Csikós Zsolt: Igazán kiválló elemzés. A jellemrajz fenomenális. Még mindig élnek és virulnak ezek az 56-os majmok. Sajnos a gén öröklődik: a gyeremkeik épp most élik a virágkorukat a hivatali pozíciókban...

HattoriHanzo 2009.10.16. 14:21:07

@EMU: Szállj le a magas lóról. Nem csík, hanem te hordasz szemellenzőt. Amerika-ellenesség. Nah, ez kemény :D. Közöd nincs az íráshoz. Rokonaim útján szerintem nekem több közöm van amerikához, mint neked, de nem áll módomban védeni ezt a skizofrén csőcseléket. És kiver a víz ezektől a műműjer lipótvárosi megmondóemberktől, akiknek még a számítógép bekapcsolásához is egy különbejáratos szobalányt kell felvenniük, havi apanázsért, természetesen napi szerződéssel.

Miért baj az, ha vki leírja a tapasztalatait?!

WhiteEagle 2009.10.16. 14:24:48

Hatalmas! Nagyszerű cikk! Számos ponton halálra r*högtem maga :-))

2009.10.16. 14:32:12

Azért tegyük hozzá, hogy az ilyen postok után érdemes átböngészni a komenntokat is. Van köztük pár gyöngyszem, ami szintén hozzátesz az élményhez, ugye? :)

A Chrysler Saratoga is megvan. Ugyanabban a faluban egy ismerősöm apja vett egyet - majd később meghalt, a saratoga azóta egy garázsban áll. Ki kéne nyitni, megnézni, mi van vele.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2009.10.16. 14:38:09

Most akkor valószínű azért voltak ilyen sz*rok az autók, mert amúgy is selejtesek voltak...

De mindenesetre a manus stílusa tényleg hipergáz lehetett, és sajnos ma is tele van minden ilyen alakokkal.

Amúgy baromi jó sztori, végigvigyorogtam :D

caprine76 2009.10.16. 14:43:25

Ismét egy Nagyszerű fogalmazás :) Csikós Zsolt 4.B-s tanulónktól...

Gratula Néked!

Köszönjük!
Kérünk Méééééég!

HattoriHanzo 2009.10.16. 14:49:20

megértem, akik elhagyták ezt az országot (Mo.)

Ádán 2009.10.16. 15:01:15

@HattoriHanzo: Máshol sincs kolbászból a kerítés. Én is elköltöztem, de Magyarország hibái ellenére most keresem otthon az új munkahelyemet. :)

Csikós Zsolt 2009.10.16. 15:15:16

@Dennis01:
Minden lesz. A maga idejében. Remélem mind soká élünk még :-)

redriot77 2009.10.16. 15:15:18

@Leadfoot: "A vicc az, hogy ezeket az autókat roncsnak látjuk most, de mi (mármint én meg a családom) a seggünket a plafonba vertük volna akkor, ha a 16 éves Zsiga után akárcsak hozzáérhetünk egy ilyen kocsihoz."

Mennyire ismerős amit leírsz! Tényleg erről szólt a kilencvenes évek eleje. Nálunk, átlag vidéki kisvárosban '92 körül egy fapad, fekete lökhárítós A Vectra már zsírcsászár gép volt. De irigyeltük a III-as Golfokat is. A malacorrú Passatoknak is tekintélye volt. 15 éve még vágyaink netovábbja voltak, mostanra málladozó kőműveslimó lett a legtöbb.

Csikós Zsolt 2009.10.16. 15:17:29

@altero:
Persze, azt kéne írni minden teszbe, hogy de jól megy, hogy örülök a fényszóróknak, bezzeg, amikor még karbiddal világítottunk, és bele kellett pisálni az út szélén, amikor kifogyott a víz...

Az élet megy tovább, annak se szokás nagyon örülni, hogy van tévé, metró, hiszen a számítógép is olyan gyakori, mint ablak a házon - majdnem. Téves a felfogásod, de nem baj, én is szeretem a nosztalgiát, de azért mindent a helyén kell kezelni.

Csikós Zsolt 2009.10.16. 15:18:52

@ColT:

Nem, konkrét pontokon voltak selejtesek az egyes példányok, viszont ugy vabse borzalmas volt mind.

stagolee 2009.10.16. 15:19:30

Korrajznak biztosan nem rossz-én ebből szerencsére kimaradtam-de szerintem olcsó dolog olyasmiken poénkodni, mint az eleve félresikerült, torzszülött
Mercury Topaz aka Ford Tempo, vagy a szerencsétlen Bandi bácsi.
Mindenesetre szivesen meghallgatnám Csikós Zsolt bizonyára "impeccable", "near native" angolját...

Csikós Zsolt 2009.10.16. 15:24:27

@stagolee:

Min poénkodjon az ember? A Mazda 6-oson? Különben azon is szoktunk.

zol! (törölt) 2009.10.16. 15:42:15

Az előző munkahelyemen uez ment, valamint némi átfedéssel RangR munkahelyéhez hasonlóan. Főnök egy igazi paraszt krumpliföldről, csak vhogy addig csal meg hazudott, h létrehozott egy boltot, csomó hitellel, de a vasakhoz abszolúúúúte nem ért... Felmondtam bő 1 hónapja, most a hivatalok szopatják és be fog zárni. Legszebb öröm a káröröm... :D

zol! (törölt) 2009.10.16. 15:50:52

ja igen, a cikk is jó volt :)

apoa 2009.10.16. 16:10:37

Akkoriban volt egy nagy tétel Oltcit nevű román szörny(Citroen Visa alapon),ami a gyorsforgalmi út mentén egy telepen rohadt szét, mert nem tudták eladni.

4.0v6 2009.10.16. 16:11:29

Volt a Komjádi uszoda mögött egy kis használtautó kereskedés azok pont ugyanezt csinálták, csak C. Lebaron-okkal. Beszartam amikor a kókány lámpáikat nézegettem. Ez is akkoriban volt.

Ismét meghajlunk Csikós Úr írása előtt egy emberként.

Mondjuk én szeretem az USA kocsikat( ha jó nagy ) nem rossz az, mint a nevemből is kiderül.

4.0v6 2009.10.16. 16:12:28

@apoa:

Cél Motors Kft. Volt egy marha nagy fa hajó is a kert végében náluk.

nsandor 2009.10.16. 16:16:33

Nagyon jó írás, kitűnően szórakoztam rajta! Bár '92-ben leginkább legóztam és matchboxoztam még (azóta sem bántam meg!), sok egyébre nem emléxem azokból az időkből.

Pár adalékkal azért szolgálok a történethez. Egyszer én is gondolkodtam egy Ford Tempo-n, ami a Mercury Topaz alapkivitele volt, de szerencsére meggyőztek: ez a kocsi gyakorlatilag az amerikai és a japán konstrukciók hátrányait egyesíti.

@karlmann: úgy látom, Caprice ügyben nem egyezik a véleményünk! Nagyon nem ;-))) Bizony, nekem is van egy, magasan az eddigi legjobb kocsi, amit vezethettem. Klasszikus országúti cirkáló. Szépen és nagyon egyenletesen gyorsul az 5.0 V8-as motor nyomatéka miatt. Igazából olyan könnyedén megy föl 130-ig, hogy szinte észre se veszed a sebességet, ezért tűnhet úgy, hogy "alig mozdul". Előzésnél persze kicsit szokni kell az automata váltót, de azért elég gyorsan bele lehet tanulni.

A Caprice hatalmas, tágas, kényelmes, nagyon strapabíró, amolyan megtermett igásló fajta. Nem kifinomult, nem halálprecíz gép, viszont arról híres, hogy szánt szándékkal kell tönkretenni, mert szinte mindent kibír. És még mielőtt belekötne valaki: NEM eszik sokat, nálam vegyesben 11-12 literrel beéri. És az alkatrész sem drágább, mint egy mai átlagautó esetében (sőt).

Asszem elő is kapom a vén csótányt egy körre :) Na jó hétvégét mindenkinek!

Leadfoot 2009.10.16. 16:32:35

@redriot77: No igen. Egyik szomszéd valami rokonának volt egy bordó, 5ajtós B Corsája. Mikor beálltak a parkolóba, kis híján a fél környék összeszaladt, micsoda autó...

Azt meséltem, hogy egy házban (10emeletes panel) laktam a dunaújvárosi Baderrel (az enzos fazon)? Kicsit szürreális volt, mikor beállt a Warnyúk meg ezeröcsik közé az akkoriban használt autóival (Corvette, BMW Z1...). De van olyan képem is, amin itt áll a panel előtt a sárga Diabloja (akkor már nem lakott itt, csak látogatóba jött vissza ismerőseihez),

Begérke 2009.10.16. 16:54:02

Nagyon jó a cikk! Visszahozta a 90'-es éveket. Élveztem :)

Akkor én 18 voltam és sikerült a szüleim révén behoznom Svájcból egy R9-est, amit 1.200.- DM nyereséggel adtam tovább! Sajnos csak ez az egy volt.

Mivel a szüleim a városunkban adták át a kocsit, levették róla a svájci rendszámot és hazavitték, ezért az új tulaj a Trabantja rendszámát rátette, átlépte vele a határt és újra behozta az országba, immár hivatalosan.

Miska E30 2009.10.16. 17:04:18

Zseniális cikk..

Keep it real

Rocko- 2009.10.16. 17:06:19

@Csikós Zsolt: "Azt hittem, innen tovább tudok majd lépni valami normálisabb helyre, ha jól csinálom."
oszt milyen szerencse, h nem. ≤)

Rocko- 2009.10.16. 17:21:34

@newtehen: a geo metro és a suzuki swift két külön autó.

szalai 2009.10.16. 17:32:28

@Rocko-: A Swiftet az elmúlt két évtizedben különböző piacokon más-más néven árusították:

Pontiac Firefly (1985 – 1988, 1989 – 1991, 1995 – 2000 Kanada)
Suzuki Forsa (1985-1988 USA)
Chevrolet Sprint (1985 – 1988 USA / Kanada / Chile)
Geo Metro (1989 – 2001 USA / Kanada)
Maruti Esteem és Maruti Swift (India)
Subaru Justy (Európa)
Suzuki Jazz – Sedan (Chile)
Suzuki Cultus (Pakisztán és Japán)
Lingyang, Changan, Chana, Gazelle, (Kína)
Holden Barina (1985-1994 Ausztrália)

rainy_day_coffee 2009.10.16. 18:21:35

Kedves Zsolt,
Mindig nagy orommel olvasom a cikkeit, nem kivetel ez alol ez utobbi sem. Maga remekul, olvashatoan, magyarul es elvezetesen ir, ami eleg ritka a TC-n.
Annyi hozzafuznivalom lenne csak, hogy amit Amerikarol, az amerikaiakrol es az amerikai eletformarol ir, az nagy vonalakban igaz, de gondolom, maga se vonja ketsegbe, hogy vegletesen sztereotip. Jopar eve elek itt, es bar, mondom, amit ir, azzal egyetertek, de annyit azert tagitanek rajta, hogy ez a hely nem csak annyi, es nem csak olyan, amilyennek lattatja. peldakat nem sorolnek, mert amit mondani tudnek, az erosen szubjektiv, de szamomra ez az orszag mar jo ideje nem az, aminek maga latja. Tobb, melyebb, szofisztikaltabb, es emberkozelbol megismerve nemileg az elmult par evtized tortenelmet, az az LSD-mamorosan szabad egy-ket evtized se tunik olyannak, mint korabban. Nem tudom, mennyi idot toltott itt, es hol, de talan erdemes lenne nyitottabb szemmel ratekinteni a valosagra, vagy legalabbis annak gye vetuletere. Egy kalap ala huzni es fitymalni szep magyar szokas, de maga ennel szerintebb okosabb, es ujsagirobb.
Maradok tisztelettel tovabbi hu es lelkes olvasoja,,
rdc

szalai 2009.10.16. 18:47:00

@rainy_day_coffee: Na ezt nem kellett volna. Erős volt!:-) A Csikós klub szátszedi Önt.

Heckantrieb (törölt) 2009.10.16. 18:57:08

@visszakettopadlogaz: "ja europaban, de nem itt."

...mert amerikaban minden amerikai auto kormanymuve es futomuve hirtelen megjavul. Megszunik az imbolygas meg a pudingfeeling, mert megerzik, hogy otthon vannak. LOL.

Buncog 2009.10.16. 18:59:33

Ahogy a cikkíró említi: ezek a lefikázott Fordok a minőségellenőrzésen kibukott autók voltak. Ezeket hozta be a külföldre szakadt élelmes MAGYAR vállalkozó. Tehát a közepes minőség legalját.

Dennis01 2009.10.16. 19:08:03

@Csikós Zsolt: Zsolt, amugy hogy jutott eszedbe eppen az Argenta a Topazok kinezeterol szolo bekezdesben? :D

Henry82 2009.10.16. 19:17:35

Mi volt ezzel a gyerekkel akinek a kommentjei most lettek kimoderálva innen? :):)

Magyarul beszél, de úgy szídja a magyarokat, mint ha a Slota puszipajtása lenne...:)

Nagyot nevettem az amerikás magyar leíráson, de ennek semmi köze amerikához, mi mindenhol ezt csináljuk:)
Ismerek egy srácot itt angliába, aki magyarokkal dolgozik, úgyhogy angolul csak érteget, még nem beszél, de magyarul igy mesél történetet:
Multkor épp a motorway-en mentem, már csak 12 mile volt az exitig, de aztán úgy döntöttem mégsem megyek a leisure centerbe, úgyhogy a következő roundabout-nál visszafordultam...

Nem vicc, beszarok rajta:):):)
Ilyenek vagyunk na...

Henry82 2009.10.16. 19:19:55

Akarom mondani itt Angliában...
elnézést, készülök a pénteki mulatságra:)

volgapierre 2009.10.16. 19:21:13

Ez nagyon eltalált írás. Lejön a 90-es évek elejének hangulata. Engem a mai Romániában csap meg ennek a korszaknak a szele. Ha nem is mindenhol, de egyes helyeken nagyon azt érzem, mintha Magyarországon lennék 1991-1994 körül.

Két apróság az említett volgás vonatkozásokhoz:

-a kockalámpás, háromszelepes 3102-es Volga 1982-ben került sorozatba. Nálunk mindig is ritka madár volt, inkább a 80-as évek második felében lehetett vele találkozni;

-igen, be tud kapni a hátsó fék, de ezt szerencsére nagyon ritkán tette, teszi. 35-40 autót ismerek közelebbről, közülük kettőnél volt ilyen eset. Nálam még nem fordult elő.

Ezzel együtt a Volgának a fék az egyik gyenge pontja: ha behal a vákuumos fékrásegítő (márpedig behal), nagyon nagy lesz a pedálerő, és az ötezres szervizeken is mindig van valami állítandó a rendszeren. Oda kell rá figyelni.

De a fékgondok csak manapság váltak akuttá, mivel az utángyártott munkahengerek és karmantyúk egész egyszerűen használhatatlanok, eredeti CCCP-motyó pedig nem igen van. Ha netán akad, azzal sem vagyunk előrébb: alsó hangon huszonéves cuccokról van szó.

Csikós Zsolt 2009.10.16. 19:25:53

@Henry82:

Á, fárasztó. Az amerikamániásokkal nehéz beszélni, az vallás. A jehovistákat sem engedem be a lakásba...

morcosboci 2009.10.16. 19:41:21

@Leadfoot: a volt főnököm együtt ült Bader-rel Baracskán gazdasági bűncsalakmény miatt. Utána bejárt hozzánk az autószalonba időnként nagyon komoly verdákkal. Ha hazamész megbánod, aki élt kint nem tudja már megszokni a lehúzást és az éhbért.

Henry82 2009.10.16. 19:47:54

@Csikós Zsolt:
Csak az a fura, hogy sok keleti néppel dolgozok együtt, hallom a szlovákokat, románokat, cseheket, oroszokat a saját anyanyelvükön beszélni és bár nem értem semelyiket, nem igen hallok angol szót, csak ha mondjuk helységnevet említenek...

Ez is hungarikum lenne?!

Ocvt 2009.10.16. 19:51:04

Olvasom a kommenteket...
Zsolt, milyen érzés amikor megcsap a "celebség" fuvallata? :D
Mikor látunk Vacsoracsatában vagy a Fábry-showban? :D

A cikk nekem is nagyon tetszett!

GGG77 2009.10.16. 19:54:32

Remek cikk, Csikóstól nem is meglepő.
Ezektől a "mindent én tudok a legjobban" amerikás magyaroktól pedig szabályosan undorodom, sajnos anno sokkal kellett találkoznom...

Flankerr 2009.10.16. 20:08:07

@Leadfoot:
A műsor amit keresel az a Visszajátszás. szombat délután van új rész, hétfő éjjel ismétlés. Érdemes nézni (asszem mtv honlapon újranézhetőek a részek), én 31 évesen is élvezem minden percét.

Jamesblond 2009.10.16. 20:12:53

Höhö! De jól esett ezt végigolvasni. Valakik szerint hosszú a cikk, de én még szívesen olvastam volna. (Lehet aki tud olvasni az hamarabb végig ér az irományon és nem fárad el annyira:)) Dodge Nitro-ban ültem a múltkor. Hófehér nedves tapintású kárpitja volt és gusztustalan sorjás igénytelen műanyag műszerfala. Tényleg kissé oroszosak az amcsi kocsik. De valóban olcsók. Kint. De itt? Még a LADA Kalina is 2 mill fölé szalad az adók miatt. Mi innen másképp látjuk. Ezt főzték nekünk a parlament folyosóin. 92-ben 14 éves voltam. Akkor már tombolt a szürke import. A jogsiig még volt 3 év, de én már az I. generációs Honda CRX-ről álmodoztam. A haverjaim pedig XR3-as Escortról, Golf GTI-ről, vagy Kadett GSi-ről. (MZ lett belőle) Ezek ha van benzin meg szikra bizony még ma is ütnek-vágnak!:) Mint a félbe harapott fülű, kikarmolt pofájú, fél szemű kóbor kandúr macskák: Szarul néznek ki, 1000 sebből véreznek, de ha kell veszedelmesen harcolnak és párosodnak a rendszeresen kozmetikázott házi kedvencekkel. Így van ez. Ha egy ilyen autó hozzáér a tiedhez, a szűz lakkos makulátlan géped amire 100 éve gyűjtöttél sajnos "kitágul" itt-ott...

madbalee 2009.10.16. 20:16:46

:) Pont 92-ben vettek szüleim 1 új Nissan Sunny-t amit 16 évig hibátlanul használtak. Még jó hogy a Topaz meg sem fordult fejükben;))

madbalee 2009.10.16. 20:18:00

@madbalee: Nagyon jó írás Csikós úrtól! Gondolom lesz még pár ilyen storyzós cikk.

foolproof 2009.10.16. 20:21:53

@morcosboci: Mondasz valamit, de azért nem ennyire eccerű a képlet. Nagyon sok múlik azon, ki, hány évesen, milyen háttérrel vág neki a glóbusznak. Ha mai eszemmel lennék most 18, nem igazán gondolkoznék, a Docklandsen adnék magamnak 10 hosszú évet a befutásra...De ahogy magamat ismerem, valszeg csak a p.ázáson járna az eszem, a cityboy életforma meg megmaradna másnak.

Csikós Zsolt 2009.10.16. 20:44:56

@Henry82:

Biznyiszmenka, szpjortszmjenka? Az oroszok nem? Viccelsz...

@Ocvt:
Ne, még a látszatától is irtózom. A TC-nél is azt kértem, amikor idejöttem, hogy csak tévé ne legyen. Gyűlöltem korábban a tévézés minden percét, ami kötelező volt a Motor-Presse miatt. Írogatni az odúból, szerelni, szélen lenni, vegyülni a bandával az a jó. Ezt az egész celebvilágot iszonyatosan rühellem. Iszonyatosan.

nikó 78 2009.10.16. 20:50:55

@Csikós Zsolt: Hát öregem ez a cikk is qurva jól sikerült.Komolyan sírva röhögtem végig.Asszem te lettél a TC legjobb írója GRATULA.

(II. Torgyán Виктор) THY Rokk *n* Troller 2009.10.16. 21:06:00

Nem nyalásból:
Elsőként köszönöm az ismét színvonalas cikket!
Másodszor szeretném megkérni Csikós urat, hogy néha napján látogasson el a zIndexhez, meg a Velvethez és fogja meg az ottani írópalánták kezét.

Leadfoot 2009.10.16. 21:15:16

@Flankerr: Az, az, köszönöm. Valóban jó műsor, én is így vagyok az élvezetével 28 évesen.

Leadfoot 2009.10.16. 21:18:12

@morcosboci: Ha jól tudom, Bader aranyat csempészett, bár esküdni nem mernék rá, szóbeszédből hallottam csak.

Egyébként nem tudom, te érted rosszul, vagy én, de én nem élek "kint" sehol, itt húzom az igát Magyarországon születésem óta.

Laszcar 2009.10.16. 22:06:43

Remek írás! És örömmel látom, hogy a kandós élmények neked is maradandónak bizonyultak.:)

balage_81 (törölt) 2009.10.16. 22:36:10

divat még külföldről autót behozni, vagy ezt már megölte a regadó? pl németországból? egyébként a cikk felidézte a gyermekkoromat, amikor egy lada samara is dicsekvésre adott okot az osztályban

dennisthemenace 2009.10.16. 23:04:36

@Henry82: Ez nekem is a halalom;"ez tokre megeri,csak tizenket pi.."

pink75 2009.10.17. 00:10:16

és akkor belépett a szalon ajtaján Kati...?

Autopeti 2009.10.17. 00:16:06

Baromi jó korrajz lett ez az írás!
Én a 90-es években nőttem fel Szlovákiában,máig emlékszek a hirtelen kapitalizmusba lépett ország autós ízlésére.
Az emberek el voltak ájulva a Daewoo Ticótól,Nexiától és borzalmas hátsóablakú Esperótól,üdvözítőként fogadták a Feliciát,újságcikkek szóltak a rendőrség új Renault R19-eseiről.
A TAZ évente mutatott be egy-egy ráncfelvarrt Skoda 1203 klónt,mint kisgyerek a Nyitrai autószalonon csodáltam a mindenhol műanyaggal borított platós TAZ-t és másztam fel a Favorit Fun szabadidőautóra.
Persze nagy slágernek ígérkezett az Avia terepjáró is,ami a francia Auverland licenszterméke volt.
Nálunk a családban pedig 1995-ben mindenki csodálta a szomszéd "új"onnan beszerzett Fiat Regatáját,ami valamilyen Riviéra elnevezésű akciós modell volt.Persze mindenki az exotikus Riviéra néven emlegette a kocsit,és utaztunk is benne,nagy élmény volt az,hiszen mi még 120-as Skodán jártunk a kenyeres Áviák szmogja és a betonkeverő Tátrák között. Egy akkoriban Nyugaton már szarnak vélt Regata nálunk maga volt a NYUGAT!
Ez az én korrajzom ugyanerről a korról,csak én nem szalonban dolgoztam akkoriban,hanem a műanyag Tátra dömpert tologattam az udvaron.

Autopeti 2009.10.17. 00:17:46

Baromi jó korrajz lett ez az írás!
Én a 90-es években nőttem fel Szlovákiában,máig emlékszek a hirtelen kapitalizmusba lépett ország autós ízlésére.
Az emberek el voltak ájulva a Daewoo Ticótól,Nexiától és borzalmas hátsóablakú Esperótól,üdvözítőként fogadták a Feliciát,újságcikkek szóltak a rendőrség új Renault R19-eseiről.
A TAZ évente mutatott be egy-egy ráncfelvarrt Skoda 1203 klónt,mint kisgyerek a Nyitrai autószalonon csodáltam a mindenhol műanyaggal borított platós TAZ-t és másztam fel a Favorit Fun szabadidőautóra.
Persze nagy slágernek ígérkezett az Avia terepjáró is,ami a francia Auverland licenszterméke volt.
Nálunk a családban pedig 1995-ben mindenki csodálta a szomszéd "új"onnan beszerzett Fiat Regatáját,ami valamilyen Riviéra elnevezésű akciós modell volt.Persze mindenki az exotikus Riviéra néven emlegette a kocsit,és utaztunk is benne,nagy élmény volt az,hiszen mi még 120-as Skodán jártunk a kenyeres Áviák szmogja és a betonkeverő Tátrák között. Egy akkoriban Nyugaton már szarnak vélt Regata nálunk maga volt a NYUGAT!
Ez az én korrajzom ugyanerről a korról,csak én nem szalonban dolgoztam akkoriban,hanem a műanyag Tátra dömpert tologattam az udvaron.

Autopeti 2009.10.17. 00:20:08

Baromi jó korrajz lett ez az írás!
Én a 90-es években nőttem fel Szlovákiában,máig emlékszek a hirtelen kapitalizmusba lépett ország autós ízlésére.
Az emberek el voltak ájulva a Daewoo Ticótól,Nexiától és borzalmas hátsóablakú Esperótól,üdvözítőként fogadták a Feliciát,újságcikkek szóltak a rendőrség új Renault R19-eseiről.
A TAZ évente mutatott be egy-egy ráncfelvarrt Skoda 1203 klónt,mint kisgyerek a Nyitrai autószalonon csodáltam a mindenhol műanyaggal borított platós TAZ-t és másztam fel a Favorit Fun szabadidőautóra.
Persze nagy slágernek ígérkezett az Avia terepjáró is,ami a francia Auverland licenszterméke volt.
Nálunk a családban pedig 1995-ben mindenki csodálta a szomszéd "új"onnan beszerzett Fiat Regatáját,ami valamilyen Riviéra elnevezésű akciós modell volt.Persze mindenki az exotikus Riviéra néven emlegette a kocsit,és utaztunk is benne,nagy élmény volt az,hiszen mi még 120-as Skodán jártunk a kenyeres Áviák szmogja és a betonkeverő Tátrák között. Egy akkoriban Nyugaton már szarnak vélt Regata nálunk maga volt a NYUGAT!
Ez az én korrajzom ugyanerről a korról,csak én nem szalonban dolgoztam akkoriban,hanem a műanyag Tátra dömpert tologattam az udvaron.

Autopeti 2009.10.17. 00:21:18

Bocsesz,valami gond volt a nettel!

MAti 2009.10.17. 01:21:03

Az az Audi 80-as milyen jó kis szerkezet.
Most is egy ilyet járatok, van benne kb. 400e km. :)

tibidanny 2009.10.17. 11:13:46

nem ez a Bandi ba hozott be kesobb jeep cherokee-kat?
mind mattult volt, mert valami 1 evet altak a kikotoben...

RoFä 2009.10.17. 13:56:59

Csikos Zsolti megint buntet, es ez igy van rendjen.

Folytatodjek a saga!

Leadfoot 2009.10.17. 15:04:02

@Képfényező: Ja. Kíváncsi lennék, mi mindent lehetett akkor kapni 2millió forintért. 89-ben apámék 200ezerért vették a 4ütemű Warnyút, szóval akkoriban nem volt piskóta az a 2 misi.

Nincs még nicked 2009.10.17. 15:12:43

Csikós: mi az, hogy "a kocsijaink uszkve annyiba kerültek"???
Ez sem kisebb baromság ám, mint a Bandi bá éjjbíessze: www.idegen-szavak.hu/keres/uszkve
Szóval óvatosan! Csak úgy mondom.

CSÖRR-CSI££ 2009.10.17. 16:36:48

@Csikós Zsolt:

Sokáig sajnáltam, hogy nincs tévéadás, de most már belátom, hogy így őszintébb önállóbb, emberközelibb tud lenni a tc, mintha a bulvártévés elvárásoknak megfelelően bohóckodnának ott az annál sokkal többre érdemes tc-s kollégák.

Grat. a cikkhez is (ismét :)!
Többet nem fűznék hozzá, mert én Hollandiából, Svájcból meg Németből "roncsderbiztem" (kormányoztam haza a fostalicskákat a vállalkozó úrnak fillérekért) akkortájt, azután meg hivatalos márkakereskedés... -szóval sok minden felkavarodott és azt inkább nem okádnám ide... :DDD

Talán csak annyit, hogy aki azt a bizonyos nyolcszólamú riasztót kitalálta, az szarjon sündisznót! Meg aki a vevőkre rátukmálta az is (Bundi bácsival együtt)! Tízből kilenc vakrisztást ugyanis ezek az ótvar, igazán parasztvakításra tervezett gagyik csináltak, de még a mai napig is hallani!
Komolyan mondom, amikor meghallom, hogy piu-iu-iu-iu...púúúúj-púúúúj-púúúj...bréék-brééék-brééék...tyu-tyu-tyu-tyu-tyu...stb, már üvölteni tudnék, mert tudom, hogy amíg az autó ott áll, addig ezt fogom hallgatni, mert mindentől- de méginkább a SEMMITŐL is beriaszt és még a gazdája bősz gombnyomkodásaira se nagyon hajlandó abbahagyni! Már, ha egyáltalán előkerül a tulaj... de általában nem kerül elő és akkor ez a műsor egész nap vagy egész éjjel!
Vááááh!

Mioporfeszosz (törölt) 2009.10.17. 19:45:21

Uhh...most kaptam sokkot wazzeg :(
Csikós kollega 92ben csukott szemmel rajzolt akkor itt sosem látott ABSeket, folyékonyan karattyolt inglizül, és 2010re "addig vitte", hogy egy totálkár(!) nevű internetes féligmeddig viccújság un. "autós"-újságírója.

Bvzmeg. Űberelhetetlen abszurd.

lacza87 (törölt) 2009.10.17. 20:05:11

@Mioporfeszosz: Sztem ezt bízd rá. Mellesleg lehet neki fontosabb h azzal foglalkozzon amit imád. Vagy fontosabb h pl el tudjon menni a feleségével nyugodtan motorozni, úgy, hogy otthonhagyhatja a mobilját. És azért az erkölcsi megbecsülést elég sokszor megkapja. Nem beszélve a normális családi életről stb. Különböző értékrendű emberek vagyunk.

Mioporfeszosz (törölt) 2009.10.17. 20:12:02

@lacza87: Nem elsősorban Csikinek szólt a dolog, nem őt személyesen kívántam ekézni evvel.
Maximum annyiban, hogy van a cikkenk egyilyen "deviccesősemberek voltunk akkor" zöngéje, amiről nekem azonnal eszembejut mennyire viccesszánalmas az ami ma itt van, főleg abba belegondolva, azóta kerek 20esztendő telt el.

CSÖRR-CSI££ 2009.10.17. 21:41:58

@Mioporfeszosz:

Hát, igen!
A mostani állapotok legalább annyira siralmasak, mint a 20 évvel ezelőttiek, vagy még annál is inkább, mert akkor még azt hittük / hihettük, hogy véget ért a NAGY GONOSZ, ami miatt eddig nem lehettünk azok, akik lehettünk volna (mint amazok ott a Lajtán túl), aztán mára világossá vált, hogy nemcsak a kommunizmus miatt voltunk elmaradva...

Ezek után már miben reménykedjünk itt a mi kis Kárpát Medencénkben?
Ha a politikusainkra, vagy az egyéb állami hivatalnokainkra, közalkalmazottainkra gondolok, akkor csak Istenben, mert a fejétől lefelé haladva egyformán rohadt az egész az utolsó alvállalkozóig.

Magyarország azért volt a "vidám barakk" a szoci-táborban, mert itt az elvtársak legalább azt megengedték, hogy beszéljünk /-jenek róla a kabaréműsorokban, meg egyáltalán.
Most meg mindenki azt csinál amit akar, de a buszvezetőt félholtra verik, ha szólni mer a randalírozóknak, és az újságírót is leszólja az utolsó útszéli bunkó, mert megteheti.
Néha tényleg az az érzésem, hogy jobb volt a '70-es, '80-as évek "puha" diktatúrája, mint ez a balkáni kapitalizmus, ami itt megy.
Sok szempontból tényleg jobb volt, pedig hogy utáltuk...
.

Seregély 2009.10.17. 23:20:37

@Csikós Zsolt: kíváncsi lennék, mik voltak azokban a kimoderált hozzászólásokban. Eddig a TC-n cigányozó, rasszista, antiszemita megjegyzések simán megfértek itt az oldalon, csak néhány olvasó kezdett el öklendezni és írt néhány tiltakozó szót. Biztos ez sokkal durvább volt, ha kiütötte a biztosítékot.

W84IQ 2009.10.18. 03:20:14

Szép hagyomány, hogy azok, akik anno kislisszoltak ebből az országból ilyen-olyan okból, megbízhatóan visszatértnek kihasználni az ittmaradottakat, és utódaikat. Picit sarkos, de azért megállja a helyét.

Ha ez még párosul nagyfokú gátlástalansággal, beteges hazugsággal valamint a totális felsőbbrendűség eszméjével, akkor már meg is gyúrtuk az átlag hatatelepüld vállalkozó általános modelljét.

Persze nem minden vállalkozó ilyen, de tényleg feltűnően sokakra illik ez a meghatározás.

A cikket érdeklődve olvastam, egyedül a biztonsági előírások feletti sajnálkozás az amivel nagyon nem értek egyet.
Biztosan ismeritek ezt a video-t, amit az IIHS 50. évfordulójára csináltak:
www.youtube.com/watch?v=YHp1GAFQzto&feature=player_embedded
1959 Bel Air és a 2009 Malibu csatája.

A SUV-okról ugye tudjuk, hogy nem biztonságosabbak mint az alsó közép autók, sőt. Az u.n. classic autókkal közlekedni igazi merészség.

ikarusos 2009.10.18. 14:44:56

@W84IQ: Bakker, ezek nem emberek.... Így kivégezni egy Bel Air-t :-((

Amúgy sokáig azt hittem, hogy az amcsi autók marha jók, hiszen az '50-es években még utcahosszokkal vezettek.

Aztán amikor tavaly olvastam ezt a cikket (totalcar.hu/magazin/kozelet/gmcsod/), akkor rájöttem hogy mégsem annyira. Ez meg még tovább rontja a bennem kialakult képet. Tanulságos történet, kár volt hagyni így lezülleszteni az autóiparukat.

volgapierre 2009.10.19. 15:04:41

@ikarusos:
1:11-nél nézd meg milyen klassz rozsdafelhő jön elő a Bel Air küszöbéből... Máshol is látszik, de ott pl. elég egyértelmű, hogy nem a vörösesbarna festék repül felhőalakzatban. Nem mernék rá mérget venni, de szerintem ez egy szépen lefényezett rom volt.

Emellett nem árt tudni, hogy az ömeriken véj of resztorésön a "csillogjon, a parasztnak úgyis az számít"-elven működik. Természetesen ott is vannak tisztességes, korrekt, igényes, sőt csúcsminőségű restaurálást végző cégek, de a legtöbb kint elvégzett javítás messze áll a tökéletestől.

Tudom, hogy sokat fejlődött a biztosnágtechnika, és a régi autókban viszonylag kis tempó melletti ütközésnél is simán meg lehet halni, elvégre a szegycsont-zúzó bakelit kormány, a fém műszerfal, a biztonsági kormányoszlop, a biztonsági öv, a gyűrődő zónák hiánya valóban elégtelen a derűlátás megalapozására. De azért ne dramatizáljuk a helyzetet.

Az amerikai autóipar válság a '73-as olajválság során vált nyilvánvalóvá. Nem kell autótörténésznek lenni, elég végignézni mondjuk az 1971-es és az 1978-as kínálatot. A nyolcvanas évekről ne is beszéljünk. De ez azért elég jól le van írva ebben a cikkben.

rlalika 2009.10.19. 17:05:27

Csikós Zsolt klaviatúrájából "Van benne ejjbíessz, meg éerkondi is… " cimmel és
"Autószalont vezettem 92-ben" alcimmel
2009. október 16., pénteken született cikkük minden bizonnyal abból a célból látott napvilágot, hogy a szerző egyéni értékvilágára széleskörű betekintést biztositson.

Azt hiszem, hogy ez sikerült. Kistilű firkász kapott nyilvánosságot mocskolódó és önimádó szerepléshez.

Sajnálom, hogy ehhez segitséget nyújtottak neki annélkül, hogy a cikkben szereplő állitások helytállóságáról meggyőzödtek volna. Nem kivánok részletekbe bonyolódni, mert a cikk és szerzője nem érdemli meg hogy hosszasan időzzek vele, de annyit megjegyeznék, hogy sem tényszerűség sem emberi inteligencia szempontjából nem helytálló aminek az olvasó ebben a cikkben ki van téve.

Persze az olcsó népszerüség hajhászáshoz ennyi is elég. Bizonyára még sok "értékes" irománnyal fogja Csikós Úr gazdagitani az autós irodalmat.

Hajrá Magyarok

Vargnatt 2009.10.19. 18:36:46

Tökjó cikk volt, mindig érdekes a Csikós-féle visszaemlékezéseket olvasni.

Egyébként magam is meglepődtem rajta, de pont ma láttam egy kék Topazt, elég lepukkant állapotban, és direkt megnéztem, azon is Ibiza fényszórók voltak, vagy legalábbis tuti nem az eredetiek.

Azért párat csak el tudtak adni akkor a riasztóvijjogtatás és a hangosmarketing ellenére is, és talán nem is voltak annyira menthetetlenül rosszak, ha máig futnak...

ommm 2009.10.19. 19:53:04

@rlalika: "Sajnálom, hogy ehhez segitséget nyújtottak neki annélkül, hogy a cikkben szereplő állitások helytállóságáról meggyőzödtek volna."

És most gondolj bele, hogy a mondás szerint az idő megszépíti az emlékeket! Milyen lehetett a valóság akkor?

CSÖRR-CSI££ 2009.10.20. 11:37:22

@rlalika:

Ejjha! Csak nem Bandi bá' spanjához van szerencsénk? Vagy magához Bandi bácsihoz álnéven? Netán egy hasonló stílusban bizniszelő kollégájához?
Csak azért gondolom, mert például az MLM -ben utazó ügynökök szoktak így kiakadni, amikor valaki leírja, hogy agymosást végeznek a tréningjeiken, meg hogy az egész voltaképpen egy bújtatott pilótajáték, tehát egy etikátlan, bepalizós és gusztustalan formája a pénzszerzésnek.

Nem mellesleg az is elég ciki, amikor valaki mélyen leszól egy újságírót úgy, hogy közben alapvető helyesírási hibákat követ el, tényszerűségről, meg intelligenciáról beszél hót alpári stílusban.
Erre szokták mondani. hogy: "Kilóg a lóláb". (...meg a kapanyél...)

Ádán 2009.10.20. 12:12:51

@CSÖRR-CSI££: @rlalika: Pedig próbálkozott rlalika nagyon "szépen" fogalmazni, de inkább körülményesre sikerült, és persze hibásra. Abban azért egyetértek vele, hogy a cikkben szereplő állítások helyt állóságáról a Totalcar-nak meg kellett volna győződnie. Ellenőrizni kellett volna legalább azt, hogy Bandi Bá' mindenkinek bekapcsolta a riasztót, és hangosan beszélt. Az Ibiza fényszórók számláit is ellenőrizni kellett volna. ;-)

CSÖRR-CSI££ 2009.10.20. 13:02:52

@Ádán:

Hoppácska!
85 dB fölött már hangosnak tekinthető a beszéd, és abban az időben is létezett hangerőt mérő készülék.
A riasztók bekapcsolgatását egy sima noteszben lehetett volna strigulázni.
Az Ibiza-fényszórók számlái...???!
Ebben az esetben -Csík- ezt télleg bebuktad! ;-DDD

hajdul (törölt) · http://hajdulaszlo.wordpress.com/ 2010.06.03. 17:41:46

Elegánsak voltunk, mint Hugyos Pista Jézus neve napján.
Szaros Pista!
Dél-alföldi(Csongrád) mondás. Január 2-án volt a "cselédvásár" (Jézus neve napján)

titan 2010.06.04. 16:31:34

@CSÖRR-CSI££: ismerős szitu, ahol laktunk régen, az utcában rendszeresen parkolt ilyen riasztóval felszerelt autó. Ilyenkor mindig kijött az ablakba az egyik néni, megnézni, hogy kinek a kocsiját törik fel éppen, de mindig csalódott, hogy csak az egyébként teljesen üres utcában vakriasztott az egyik kocsi. Én meg vártam, hogy mikor lopják már el azt a fost...

benyats 2011.09.29. 18:22:06

Én most találtam erre az oldalra, és csak azt szeretném mondani, hogy az egyik Mercury Topaz, abból a szalonból az én tulajdonomban van, és szerintem még mindig egy jó autó.

sefer_k 2012.12.10. 13:44:46

@sealard: Miért, neked a többi napon köszöszönnek??

Használtautó-teszt lesz az egyik példányról? :D

svéd. 2012.12.18. 22:49:56

Bandi bácsi ,nyaraló szomszédom Csongrádon a Köröstorokban!!!!! :-)))DD
süti beállítások módosítása