Amerika csendes. Járjunk mi is V8-asokkal!

  2009. október 14. - papptibi Címkék: vélemény

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

A XI. Blitz Weekend képekben
2015-07-27 19:29:36

Gabi, akit az udvari dohányzóhelyen csak Mantás Gabesz néven szólítanak, az idén újabb fejlesztéseket hajtott

Itt sem Ferrariból van a kerítés...
2015-07-16 17:43:31

Az autósport a hőskorban még a városokban zajlott, de idővel száműződött onnan. Aztán az autósport gondolt

A legkirályabb ötlet, amit gumin láttam
2015-06-06 14:02:50

A minap gumibemutatón jártam, bár ilyesmiről nem szoktunk írni, egyszerű megfontolásból. Marha nehéz

Kéne egy Tesla?
2015-05-15 18:19:48

Vagy beérnéd egy villany-Golffal is? Netán utálod a villanyautókat, mert az autó benzinnel megy? Az sem baj. A

 

Egyre nagyobb szívás az utak mellett lakni. Ordít minden, az autók, a motorok – azok különösen -, a buszok. Miért?

Vélemények az azonos című írásunkról.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr211448947

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

GERI87 2009.10.14. 14:43:43

teljesítmény = nyomaték x fordulatszám. Ennyi.
Egy nagyobb köbcentis, nyomatékosabb géppel ugyanazt a teljesítményt érjük el alacsonyabb fordulaton. Mivel a valós teljesítménynek kisebb részét használjuk, tartósabb az anyag. (az alkatrészek cseréje is szennyezi ám a környezetet)
Egy 1,4 -os, 16 szelepes csoda is bepuszil ugyanúgy 8-9 litert, mint egy v8-as csorogva"

na hát akkor mégse hülyeség amit gondoltam.?

Psziho 2009.10.14. 14:43:52

@GERI87:

lökethossz az egy út,a harley-ben asszem 108 mmm a sportmotorban meg 40 mmm

minden fordulaton meg kell tenni ezt az utat kétszer

tehát?

Amanitin2 (törölt) 2009.10.14. 14:43:54

robbanómotorral hajtott kerékpárokat kitiltani a közútról.
a gyáritól eltérő kipufogójú autókat kitiltani a közútról.

tessék, lefeleztem a városi zajt. Még meg lehet fejelni azzal, hogy azokat a teherautókat, ahol menet közben fém verődik fémhez, bedobjuk a dunába. Úgy már harmadolás. Kedvencem a száz éves roncs konténeresautó, konténer nélkül, lekötetlen lánccal.

Psziho 2009.10.14. 14:46:40

@GERI87:

a motor szinte mindegyik személyautóban lazán túléli a kocsit ez nem igazán mérvadó

elavul nem menő stb.

még nálunk is ,pláne nyugatra

viszont egy nagy motor sokkal többet eszik,több anyag,olaj stb.

na ne már hogy fordítva legyen-kezdek fáradni tőletek!

GERI87 2009.10.14. 14:47:24

pont az a motor fogyaszt sokat,amelyik nincsen kihasználva,ugyanis részterhelésnél nagyobbak a veszteségek

egy alulmotorizált haszonjármű fogyasztását összehasonlítsuk egy agyonmotorizált luxusautóéval?"

miért melyik motor van?
kb mindegyikkel ugynaakkora ford. közlekednek!

a mi kocsink is 7500 ford. tud de kb 1000-3000 között van használva ha pörgetném akkor kevesebbet enne?
nemhiszem!

Psziho 2009.10.14. 14:50:21

@GERI87:

akkor budapestre v8-való,mert kevesebbet eszik-jah!
meg nem szennyez annyit-jah!

ma is tanultam valamit!

záporjózsi 2009.10.14. 14:50:39

@morphine: A régi Bobónak ilyen szempontból jobb volt az alapjárata, mert nem kis méretű, nagy fordulatú motor volt benne, hanem egy drabális Jendrassik motor. Dízel tartalék mindenütt van, amire Te gondolsz az a Déli üzem pályaudvara.

@Psziho: Az automatán is sok múlik, meg a RÁBA/Voith/ZF hídon is.

@papptibi: Budapesten értelmes várostervezésről nem beszélhetünk. Ami van: érdekek által vezérelt kezek, amelyek munkát és kenyeret adnak a várostervezőknek - megfelelő lojalitás esetén. A Ferencvárosból, Angyalföldből szép, élhető, zöld városokat lehetett volna csinálni. Ehelyett ráncfelvarrt lakótelepek nőttek ki a régi házak helyén.

GERI87 2009.10.14. 14:52:23

lökethossz az egy út,a harley-ben asszem 108 mmm a sportmotorban meg 40 mmm

minden fordulaton meg kell tenni ezt az utat kétszer"

ja de nem mindegy hogy 4000-et pörög vagy 13000-et!

tehát? "

ja de 108*4000 = 432000
vagy 40*13000 = 520000 mert ugye ezeken vannak használva!

záporjózsi 2009.10.14. 14:52:41

@newtehen: Persze, utána meg a gyors motorokat ki lehet gyorsan dobni, mert szétég az égéstér, míg a régi, lassú, jóval kisebb csúcs- és átlagos hőterhelésű gépeket pedig nem...

Psziho 2009.10.14. 14:53:01

@GERI87:

ugyanakkora munkavégzés közben,feltételeztem hogy ez nálad is evidens!

tehát egy w 140 600 sel merci eszik kevesebbet városban,vagy ugyanez 300-as motorral?

GERI87 2009.10.14. 14:55:40

akkor budapestre v8-való,mert kevesebbet eszik-jah!
meg nem szennyez annyit-jah!

én nem azt mondtam!
nem egy 2000ccm meg egy 6000ccm motorról beszélek én csak 125 meg max 175 ccm el kezdtem itt példálozni!
mert a 2000ccm es meg a 1200ccm es motorokat kb ugyanabba a ford használják de pl a 125 azt még pörgetni kell de a 175 már nem annyira!
én erre gondoltam!
a V8 vagy 1.2 suzuki összehasonlitás télleg hülyeség!

kuroi inu 2009.10.14. 14:56:39

newtehen! Szívemből szóltál!
Szerintem a 140-180 g-os széndioxid kibocsátások is a melléduma kategóriát hízlalják.
Átlagos használat (Bp.: padlógáz, padlófék) mellett utópia, csak egy jól hangzó marketingfogás.
A magyar ember meg azzal dicsekszik, hogy az ő autója a gyári adatnál kevesebbet fogyaszt. (gyakorlatilag hazudik; Éppen a Totalcaron volt egy összehasonlítás a német és az amerikai terhelési görbékkel kapcsolatban. Előbbi egy vonalzóval rajzolt, teljesíthetetlen képtelenség, utóbbi legalább emlékeztet a valós körülményekre, papíron persze, hogy nagyobb fogyasztás lesz az eredmény.)

Kopi3.14 2009.10.14. 14:57:52

@WhiteEagle: gratula, akkor húzd ki a kezed a biliből, ébredj fel és nézz körül az elektromos járművek részegységei piacán, miért nincsenek még elterjedve. Nem olajlobbi miatt, hidd el.

@Amanitin2: róbbanómotort mutass már egyet is. Köszönöm. Fém verődik-fémhez: mégis hogy gondolnád megoldani? Fizeted az extra költségeket a kopó műanyag és gumi alkatrészek után?

Psziho 2009.10.14. 14:58:08

@GERI87:

egy 125 4T pl. et-4 vespa simán használható budapesten,de lehet venni a gt-t 300-asban is

hidd el a 125-ös eszik a legkevesebbet!

SickBoy 2009.10.14. 14:59:51

@muzx: saab, ha jól emléxem :o)))

GERI87 2009.10.14. 15:00:08

tehát egy w 140 600 sel merci eszik kevesebbet városban,vagy ugyanez 300-as motorral? "

nemtom nem ismerem ezeket!:D

egy 6000-es V8 1500-on nyilván többet eszik meg mint egy 1.4-es 1500-on.
pusztán a hengerürtartalom miatt!
de az hogy egy 125-ös pörög 7000-et 90nél és egy 175 meg pörögne mondjuk 4000-et az azért már látható hogy kissebb lenne a nagyobbnak a fogyasztása!
kevesebb zaj kevesebb károsanyag magasabb élettartam!

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2009.10.14. 15:00:29

@Psziho: "pont az a motor fogyaszt sokat,amelyik nincsen kihasználva"
Ezért csökken a fogyasztás fokozott gázadásánál, mi? Köss utána egy utánfutót, már termeli is a benzint.

klacus 2009.10.14. 15:00:40

Lóháton kell járni uraim. Az hazai, nem eszik,
nem adóztatják, nem kell rá matrica, természetbarát, és a bűze is szerves.

Gondolj bele milyen lenne a Hungária egy reggel, ha csak 100% öko közlekedés lenne rajta. Kb fél óra alatt lemenne a napi forgalom, aztán csak bóklásznának a népek :-)

Phrascarica 2009.10.14. 15:03:43

@newtehen: "Egy 1,4 -os, 16 szelepes csoda is bepuszil ugyanúgy 8-9 litert, mint egy v8-as csorogva. A károsanyag kibocsájtás meg az üzemanyaggal egyenesen arányos, a többi melléduma."
És városban, na meg általában egy V8-as autó 2X annyi súly, amit meg kell mozdítani?

GERI87 2009.10.14. 15:04:41

vagy nézz meg egy 50es robogór és egy 125ös mocit!
mindegyik benyeli a 3litert de az egyik
90nél a másik meg 50 nél!
ja és az egyik nagyobbb!

Psziho 2009.10.14. 15:06:58

@newtehen:

sajnállak hogy nem bírod felfogni a legegyszerűbb dolgot sem!

nembaj legyen neked igazad!

vegyél jó nagyot aztán gurgulázz vele negyedgázon!

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2009.10.14. 15:08:26

@phrascarica:
Nem hiszem, hogy a V8-as blokk +50 kilója lenne gond. A kaszni pedig mindegy, mivel itt pont a nagy kasznis kis motoros autókról volt szó.
@Psziho: Ja, még itt is egy okosság.
Miért árulnk cigit, vagy alkoholt, ha egyértelműen káros? Nna?

Psziho 2009.10.14. 15:08:46

@GERI87:

az egyik 2-ütemű,ne felejtsd el!

egy lx 50 vespa 4T-t hasonlíts egy 125-höz!

csak azt ne mond hogy a 125-ös kevesebbet eszik a dupla akkora karbójával!

SickBoy 2009.10.14. 15:11:00

@newtehen: ööö, jövedéki adó miatt? :o)))

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2009.10.14. 15:11:39

@Psziho: Gurgulázok is, inkább mint az üveghang.
Ez a kis teljesítmény full gázon vagy nagyobb részterhelésen téma kicsit hasonló ahhoz, mint amikor az okos hülyéskedik vagy a hülye okoskodik. :-P

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2009.10.14. 15:13:21

@SickBoy: Igen. Magyarul a bevétel a lényeg, igen. Egy kevesebb alkatrészből álló motort olcsóbb legyártani, kissebb, könnyebb szállítani. Szennyezi a környezetet? Kit érdekel? :-)

halaloszto 2009.10.14. 15:16:07

Tibor!

Te valamit baromira felreertettel!

Amerikaban azert csendesebbek az autok es meg a Harley-k is, mert a mezei jaror megallit ha hangos a verdad, es megbuntet par szaz dolcsira!

Bizony, ilyen kurvara egyszeru.

vajk

Psziho 2009.10.14. 15:16:54

@newtehen:

ugyanolyan böszme lehetsz,mint azok akik cherokke-ba képesek 20 litert tankolni a belvárosban

ti tudjátok a frankót!

a többi hülye!

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2009.10.14. 15:21:41

@Psziho: Látom az érvek elfogytával jön a személyeskedés. Köszönöm, én nem megyek le Veled a disznók szintjére.
Nem értem, ha egy kisautóba tankolod ugyanazt a mennyiségű benzint, az miért jó? azért, mert annak 35 literes tankja van? Az lehet, de hetente tankolod 2x, míg a cheroke 100 literes tankját havonta egyszer kell. Végül is ugyanannyit fogyaszt mindkettő.
Aztán meg megy 60-al a lakott területen kívül, mert úgy 5 decivel kevesebbet eszik a varrógép motor.

S2000 2009.10.14. 15:24:32

Mindenképpen benzines (nekem csak az van), ha lehet V8 (ilyen is van egy).

Az extra zajgerjesztő cuccukat meg betiltanám.

Grigorij 2009.10.14. 15:25:26

záporjózsi 2009.10.14. 09:18:04
"Sokkal jobban felértékelődik így a terület, ld. Zugló."

Értem...

Tehát, ha van, mondjuk Angyalföldön egy eredetilel kertes házas telep, ezt a tanács - titokban - átminősíti társasházassá, ami egyszerűen annyit jelent, hogy meghatározzák a építhető magassági MINIMUMOT, tehát nem építhetsz tetőteret a gyerekeidnek, csak 3 emeletes házat, szóval ha itt egy ház átlagos ára 50 millió, majd az átminősítést követően - mivel bővíteni nem szabad, újat építeni (családi házat) nem szaban, azaz csak telekár lesz, szóval az 50 milliósból hetek alatt 25 milliós lesz, akkor az FELÉRTÉKEL???

Az új panel lakóparkok miatt a napi pár tucat autó helyett százas nagyságrendben lesz közlekedés!

A kevés parkolóhely - hiszen a kis utcákat nem 2x6x24 lakásra tervezték, hanem csak 2x6 családi házra - miatt a érkezők, a vendégek csak szabálytalanul, mások kapujába parkolnak - újabb vitaforrás!

De egyáltalán nem értem, hogy a csendes kertváros helyett MIÉRT ELŐNYÖSEBB egy zsúfolt, undorító panel-lakópart????

Milyen ember az, aki egy kerttel szemben egy visszataszító panel társasházat tart előnyösebbnek?
(kozmopolita?)

Természetesen azokon kívül, akik hitelekből ÉPÍTIK ezeket, ki nem fizetve a kisvállalkozókat, majd a lakások 70%-á évekig el sem tudják adni...

b.f. 2009.10.14. 15:29:54

Nálunk is lehetne halkan (halkabban) közlekedni. Csak sajnos a sok friss jogsis hülyegyerek, meg néhány agyoniskolázott barom állandóan a gázpedálon áll, mert így jól meg tudja mutatni a nőjének, hogy ő mennyire tud "autót vezetni". Pedig egyenes úton padlóig nyomni, meg piros lámpánál füstölő kerekekkel elindulni nem nagy cucc, szerintem. Az ilyenek miért nem versenypályán mutatják meg, hogy mit tudnak? Ott senki nyugalmát nem zavarnák.

toce 2009.10.14. 15:33:18

Mondjuk érdekes, hogy az senkinek nem ötlött fel a fejében, hogy tömegközlekedni kéne, és akkor tök mindegy, hogy zajos-e az autó.

Amúgy az egész cikk egy szubjektív feltételezésen alapul, miszerint "Amerika" halkabb. Azért kíváncsi lennék egy objektív mérésre is, mert nem tudom elhinni, hogy lényegesen halkabb lenne.

A zaj egyébként rengeteg mindentől függ, terepviszonyok, hőmérséklet, szélirány és erő, légszennyezettség stb. Még forgalmas utak közelében is lehet meglehetősen halk.

Budapest zajtérképet egyébként itt lehet tanulmányozni:
terkep.budapest.hu/website/zajterkep_bp4/viewer.htm

djsilas 2009.10.14. 15:33:43

Lehet én voltam figyelmetlen, de a Quad -osok hol maradnak? A Rákóczin a Blaha és a Keleti között laktam. Mikor este már végre nem jártak percenként buszok (csak 10 percenként), "kihalt" a 6 sáv... Végre, "nyugalom"... Gondoltam naívan! És minden áldott este jöttek a Quadosok meg a cross motorosok és gyorsultak a kipufogó nélküli robogókkal és 50 köbcentis "gyorsasági" motorokkal. Élmény volt minden este!

cacibgyőztes 2009.10.14. 15:36:12

papptibi: igen, pontosan azért van zaj - és lesz egyre nagyobb mert (hozzád hasonlóan) az összes vidéki feljött a fővárosba. De ha nem is költözött fel, minden nap ingázik Budapestre. Nem is értem - maradt még egyáltalán valaki vidéken? Szépen menjetek haza, termeljetek burgonyát, mi (a gyűlölt pestiek) meg majd kapunk levegőt. És nem lesz zaj - se kipufogótól, se gördüléstől.

konti10 (törölt) 2009.10.14. 15:36:25

Az mellett, h nem hangosak, nem is büdösek, talán mert nem erölködnek. Érdemes megnézni a Monostori erőd kijáratát felvonuláskor. Eltekintve egy-két vaddisznótól, halk mormogás van és semmi füst...

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2009.10.14. 15:39:27

@toce: "Mondjuk érdekes, hogy az senkinek nem ötlött fel a fejében, hogy tömegközlekedni kéne"
Vissza kéne olvasni. Mag ez is, amit a buszok zajszintjéről írtak.

nem_hiszem 2009.10.14. 15:40:10

A cikkbol annyi igaz, hogy a falakkal korulvett utcak hangosabbak (az MGM elotti keresztezodes egy nagy nyitott ter). A Harleyk amerikaban is hangosak, a pick up-ok horognek, ha ralepnek a gazra es sok a gagyi - hegesszunk trombit a kipufogo vegere - tunning. Ami nekem inkabb feltunik, hogy nincs olyan buz. Bar az lehet, hogy a dizelek hianya miatt.

nem_hiszem 2009.10.14. 15:41:53

Persze lehet az is, hogy jobban jar a levego a negyzethalos utcaszerkezet miatt.

SickBoy 2009.10.14. 15:42:03

...hm mondjuk fater buzukija (3 ajtó, 1 litér) 5 lityót eszik télen-nyáron, városban, országúton. +/- 10%. Csendes, ha egyedül ülsz benne, akkor - országúti/városi körülmények között - megy is. És úgyis egyedül ülsz benne...
Plusz nyolc évesen vette - tudom, nem sikerese ember... és tényleg :o) - , azóta csak szűrő és olajcsere volt, amúgy szervizt akkor lát, ha elmegy előtte...
De... :o)

GERI87 2009.10.14. 15:43:54

az egyik 2-ütemű,ne felejtsd el!

egy lx 50 vespa 4T-t hasonlíts egy 125-höz!"

a 4t is annyit eszik mint egy 2T általába mert többet kell pörögnie hogy meglegyen a 4Kw és ott is emgvan 2,5-3 liter azér...

öcsém 124ösöe 12Le = 3liter 90nél
vespa GTS 300 = 3 liter 90nél
pedig a vespa nagyobb és 22 lóerő!

a nagyobb néha jobb!

papptibi 2009.10.14. 15:49:52

@Ratnet: spéci nemigen szoktuk a Hungaroringen húzatni, de ez is megér egy misét. Jártam már olyan pályán, ahol nap közben volt pár órácska szünet, pont a környékbeli lakók érdekében.
@cacibgyőztes: "azért van zaj - és lesz egyre nagyobb mert (hozzád hasonlóan) az összes vidéki feljött a fővárosba. De ha nem is költözött fel, minden nap ingázik Budapestre. Nem is értem - maradt még egyáltalán valaki vidéken? Szépen menjetek haza, termeljetek burgonyát, mi (a gyűlölt pestiek) meg majd kapunk levegőt."
Tudod miért vannak még emberek vidéken? Azért, mert a pestiek kiköltöztek, és egyébként ők ingáznak be. Egyébként a város lakossága egészséges fogyást mutatott egészen az elmúlt időkig, és pont a felköltöző vidékiek miatt állt, vagy lassult a fogyás. Egyébként, a hülyeség nem lakóhely-szelektív, még ha az olyanok, mint te, ezt is sugallják.

GERI87 2009.10.14. 15:51:25

ja és még a végsebbeségük is is kb ugyanakkora 115 illetve max 130 ugyhogy asse lehet mondani hogy az egyik végsebesség közelébe pörög a másik meg nem!

GERI87 2009.10.14. 15:53:55

"Szépen menjetek haza, termeljetek burgonyát, mi (a gyűlölt pestiek) meg majd kapunk levegőt."

azért vagytok "gyülölt" pestiek mert ilyen hülyeségeket mondtok a "vidékiekről"!
menjé te kapálni! idióta!

Magyarország = vidék + Bp!
kb igy gondolkodtok!

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2009.10.14. 15:55:43

@SickBoy:
Az én egyik haveromnak van egy 6000 CCM-es muscle car-ja. 1 liter benzint fogyaszt 100 km-en. Olaj sem kell bele, ott a prolong, csak homokot teszünk a blokkba, meg sódert.
Télen nyáron használjuk.

toce 2009.10.14. 15:58:00

@newtehen:
Tömegközlekedés != autóbusz.
Buszközlekedés != BKV karbantartás nélküli legtöbb esetben korszerűtlen autóbuszai

A város tervezés azért nehéz, mert számtalan ellentmondó szempont feszül egymásnak, ráadásul a város fejlődésének története van és szociális problémákat vet fel.

Nálunk szerintem nincs igazi város fejlesztés, vagy ha van, nincs megfelelő marketingje. Van egy-két sikeresnek mondható program (pl. IX kerület tömbrehab) de ez kevés. Ha bármi nagyobb volumenű dolog indulna (lásd kormányzati negyed) abból vagy ingatlan panama lesz, vagy megöli a politika.

Az emberek nem tudják megondani, ki vagy kik Budapest Főépítész(ei), milyen elképzelésük van a város jövőjéről, milyen intézkedéseket tesznek, ami esetleg az ő életminőségüket is javítané. Ennek a területnek SINCS FELELŐSE, ha meg valaki gondolkodni próbál, jön a kontra, hogy ezt fogadta el a képviselő testület...

Hogy hogyan hívják mindegy, de egy "tervtanácsra" lenne szükség. Egy felelősségre vonható grémiumra, akik megválasztásuk után megkapják a bizalmat, a szükséges eszközöket, de akiktől 5-10 év távlatában a budapestiek életminőségének javulását várjuk.

És persze, a fejlődéshez elengedhetetlenek a befektetők, akiket azonban lehet "kényszeríteni", "orientálni" annak érdekében, hogy a közös cél felé haladjanak a dolgok. Ennek persze számtalan olyan eredménye lesz, amit el kell fogadni. Tetszik nem tetszik a citadella tetején drága étterem lesz (ha lesz), mert különleges hely. Vagy nem építünk oda éttermet és marad a dzsuva, esetleg adóból tesszük rendbe. A belső kerületekben drága lakások, méginkább irodák lesznek, a nagyi ingatlanadót fog fizetni és költöznie kell(ene), a környező zöldterületeket, településeket magába olvasztja a város, stb.

A város területe véges, az ide áramló emberek száma ebben az értelemben szinte korlátlan.

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2009.10.14. 16:08:45

@toce: Jó, kifejtem, miért használhatatlan a pesti tömegközlekedés.

Pesten valóban sok vidéki dolgozik. Ezek egy része kocsival jön fel dolgozni. Azért, mert felé a tömegközlekedés (volánbusz vagy máv) elfogadhatatlan számára. Vagy a késések miatt, vagy a kosz miatt, vagy a tömeg miatt, vagy csak egyszerűen pont akkor nem jár. De ha már feljön pestig, akkor nem rakja le a kocsit, és vesz 2-3 jegyet plusszban, hanem bemegy a céljáig. Nagyjából ennyi.
A másik az átmenőforgalom. Aki kénytelen átmenni pesten, mert nagyon nagy kerülővel tudná csak kikerülni. Az M0-ás 80 km-es kerülője nem mindíg csalogató, főleg ha a régi szakasz bedugul.

EMU 2009.10.14. 16:17:45

@SickBoy: A V( sokat eszik, totális sztereotip közhely. A mai V8-ak fajlagosan prímán fogyasztanak, és aki normális autóra vágyik, és nem autópótlékban gondolkodik, meg nem úgy akar autózni, hogy igazából meg sem engedhetné magának, mert mi magyarok ebben is marha jók vagyunk, hogy fogyasszunk ész nélkül és mindenünk legyen, amit amúgy nem engedhetnénk meg magunknak, szóval épeszű, normális egzisztenciájú ember alatt V8-nak a helye. Más kérdés, hogy az univerzum szerte irigyelt magyar ész mindössze arra predesztinálta bennünket, hogy ezt indokolatlan adókkal igyekezzünk ellehetetleníteni, pedig a magasabb fogyasztással eleve jóval több adót fizet be az ilyen autó tulajdonosa. Szóval újfent tetten érhető a magát zseninek tartó magyar ostoba szűklátókörűsége. Mert a hazai szabályozást nem a meleg zsidó cigány drogosok intézik, hanem mi, büszke magyarok.

m20b25 2009.10.14. 16:18:30

Nekünk a kolink a Hungária-Ferihegyi kereszteződésében volt. Na az tényleg odabaszott. Én sem sokat aludtam először, mikor felkerültem a nagyvárosba.

Sayniqua (törölt) 2009.10.14. 16:31:29

@megeza:

Én ugyanígy tettem.
Van egy barátom akit pl. egy kisebbfajta nukleáris töltettel sem tudnám kikergetni a belvárosi lakásából a zöldbe, pedig megtehetné. De ő nem, hallgatja a csuklós és szóló buszokat, nem messze tőle zajong a villamos és éjszaka a sok májer meg pont az ablaka alatt nyom-húz egy telit. Ő bírja és szerintem élvezi. Kinek mi az igénye.

Psziho 2009.10.14. 16:35:45

meg a lehetősége

én például egy forgalmas főúton nyitottam üzletet fölötte lakom,egy csendes kis utcából költöztem ki

én sem aludtam az első 2 héten,és a péntek szombat még a 3 rétegű üveg mögött is durva

toce 2009.10.14. 16:50:09

@newtehen: A definíció is hibás. Nincs külön "pesti tömegközlekedés" meg "volánbusz", esetleg "vonat". Ha ezek nem egy rendszert alkotnak (márpedig így van) garantálható hogy nem válnak igazi csábító alternatívává annak ellenére, hogy temérdek pénzt költünk rá.

Ehhez is koordináció kell. Városvezetés, politikától (részben legalább) független néhány fős, FELELŐS szakértői fórumok, akiket ki lehet mogyorózni, ha simlisek/bénák/szakszerűtlenek.

Aztán foglalkozzanak a zajjal is. Mégha a megoldás nem is az lesz, hogy V8-at mindenbe...

Rocko- 2009.10.14. 17:07:34

jesszumpepi mennyi hülye van.

Bambano 2009.10.14. 17:24:54

Az én autómat szeretnéd... még egy kövérebb gázból sem hallatszik semmi, ha odaállsz a kocsi elé közvetlenül. Hátul se sokkal több.

SickBoy 2009.10.14. 17:26:02

@EMU: Khm. Szeretem a sok köbcentit, turbóval, hátsó-kerék hajtással, ha lehet valami japi gyártmányban, fater buzukiját épp azért hoztam fel, mert ott a végén, hogy "de..."
De, mert nekem ha tizet adnának ingyen, akkor se kéne. Mer' nem. Vagy kéne és eladnám, hogy vegyek még egy egy olyat, amit épp most írtam le feljebb.

Azt, hogy "Mert a hazai szabályozást nem a meleg zsidó cigány drogosok intézik, hanem mi, büszke magyarok." nem tudom hova tenni. A - köztudottan f@sz - bürokrácia milyen íven köthethető össze a melegekkel illetve a kisebbségekkel, illetve a drogfüggőkkel?
Én nem vagyok büszke magyar. Ember vagyok, szükségszerűen földlakó, szükségszerűen - mert épp itt születtem és még mindig nem ment el eléggé a kedvem attól ami itt van - magyar.
Büszke az vagyok: de csak arra, amit én értem el. Hogy épp ide születtem az baromira nincs ezek között. Szerintem Te is így vagy ezzel, s mi itt mind e pár négyzetkilométeren... :o)

SickBoy 2009.10.14. 17:29:33

@newtehen: ha eladja, kérlek szólj. 1 liter/100 km-ért lemondok a kanyarodásról is, majd megyek egyenesen... :o)

SickBoy 2009.10.14. 17:32:39

@papptibi:
Hoppá. Ezt elnéztem. Idézet volt, csak nem láttam. mert vaksi vagyok...
Ennek fényében én bocsánat, még mielőtt, sőt kérlek, vegyétek ki a kommentet.

Az önkritikát értékeljük-e?

SickBoy 2009.10.14. 17:37:02

@Rocko-: hát, most nekem is sikerült elhülyülnöm, de ez van, sok átalvatlan óra után minek nem fexik el inkább, akinek jobb lenne inkább, ha mégis... megyek is @-(

Ratnet 2009.10.14. 18:36:26

@papptibi: 'Pár órácska szünettel' nem lehet megvenni az emberi jogokat, és a törvények alól kibújni. Pénzzel, avagy gazdasági érdekekre hivatkozva viszont úgy tűnik igen. Ezt teszi például a Hungaroring is. Megírhatod ezt is ha van rá ingered vagy hallgathatsz is megalkuvón, Palik-fenék szagú fejjel...

kispilota 2009.10.14. 18:55:24

Ni kedveskéim. Visszatérve a cikk eredeti lényegéhez, aki szándékosan zajt csinál, az egy buzi köcsög! Ha autózni akar, tegye. Ha nagy hangot szeretne, tegye. Belül! A zaj pont olyan környezetszennyezés, mint a szotyola kidobása az ablakon. A kiberhelt katalizátor, fél deci fogyi csökkenésért.
Az tök mindegy, hogy tetkós tahó a csopperral, nyegleó kiscsávó a mutyukival, visító robogós a nyekedlijével, vagy üvöltő sokhengeres SUV. Mind bűncselekmény a többi ember ellen. A sportkiput áruló maffiózók pedig tettestársak. Ha valaki szereti a motorhangot, a gumisivalkodást, hallgassa a hifi cuccán ezer Wattal. De felhúzott ablak mellett.

kispilota 2009.10.14. 19:07:09

Ha egyszer valaki betartatná az autók, motorok típusbizonyítványában lévő hangszinteket, sokkal csökkenne a káros hatás. A sportverseny más. Meg a hétköznapi közlekedés is. De nálunk az utca az küzdőtér.

Piaggiotto 2009.10.14. 19:25:10

Akkor én mitszoljak :D egy gyorsforgalmú út és egy autópálya deltájában lakom egy rally pályával bezárólag :D szóval úgyis mondhatnánk hogy nem épp a nyugalom szigete.De ez ellen nem tudok mit csinálni bezárom az ablakot,és én is elkönyvelem magamban "igen de jó lenne ha az emberek változnának és nem budira járásra is az autót használnák. Egyépként meg a többi kommenthez csak annyit fűznék hozzá,hogy mások autóját vagy motorját "fikázni" ugyan oylan primitív dolog mint kiherélni a kipufogót vagy diumdisum zenét üvöltetni a főutcán a stagnáló forgalom közepén lehúzott ablakkal.midnenben van valami jó és minden jó valamire... azértmert a saját "igényünk"-nek nem felel meg az is egy másik dolog.

Rocko- 2009.10.14. 19:45:42

@SickBoy: olvasd el újra. Tibi csak idézett. ;)

Henry82 2009.10.14. 20:16:48

@SickBoy:
Húúú de kellemetlen, ez most elég szarul jött ki nem igaz? :):):)
Nna tévedni emberi dolog...

Papptibi:
Sajnos volt alkalmam többször is pesti multiknál dolgozni több mint 100 fős csoportokban és hidd el, a dolgozók nagyobb többsége tősgyökeres vidéki volt, akik pesti lakáshitelekbe mentek bele, vagy albérletben laktak és tudom, hogy e statisztikát nem lehet ráhuzni Mo teljes lakosságára, de azért sokmindent elárul...

Viszont én egy korábbi kommentelővel ellentétben nem ítélek el egy vidékről érkezőt sem, hogy túlzsúfolják fővárosunkat, magam is ezt tenném, ha egy faluban születtem volna, ez megintcsak a magyar politikai hibája, hogy ennyire fővárosközpontú az ország és alig van lehetőség vidéken!
Szóval nem kell burgonyát ültetni, gyertek csak;)

Kisziszi 2009.10.14. 20:28:50

Egy kis gyakorlati tapasztalat - közlekkarostól. Nekem volt a kis országunkban 2 literes automatám és itt (Maryland) is egy 2 literes automatám van. Nagyságra kb azonos, papíron azonos motorral (érzésre 1.4!!). Az automata váltó másként van hangolva. Korábban vált fel és alacsonyabb fordulatszámot is megenged (1200!). Elején fura volt, de szokás dolga. Viszon sokkal kisebb gázra már visszavált.
Itt is csöndesebbek az utak. A gumik is csendesebbek, de életveszélye - négy évszak. esős, havas időben vagy megáll a forgalom vagy törik magukat. Ja és iskola szünet van, ha esik a hó, míg el nem takarítják vagy elolvad .....
Buszok dettó, hangosak, igaz gázos vagy gáz hibrides a legtöbb!!!! Mikor éppen jár, mert kevesebb a busz, több az autó. Mindenhol 2*2, 2*3 sáv van, hogy menjen a forgalom. Az utak szélén is több a fa, sokkal!!
Egy biztos, Európa az Európa .. ez meg Amerika ... én európai vagyok! De van amit tanulhatunk tőlük (meg ők tőlünk).

Kisziszi 2009.10.14. 20:31:00

Még valami. Valamikor a Top Gear-ben volt, hogy Las Vegas-ban voltak amcsi sportautókkal. Túráztatták, a rendőr utánuk ment!!!

megint 2009.10.14. 21:06:35

cacibgyőztes, hogy te mekkora egy buta bunkó vagy

gixer 2009.10.14. 21:13:28

Ezt azért hozzátenném, annak ellenére, hogy szeretem az amcsi V8 -at

Az ökológiai lábnyom számítása:
ökológiai lábnyom (globális hektár) = terület (ha) * egyenérték faktor (gha/ha)
A lábnyom nagysága sok mindent elárul az adott országról, mivel manapság sokan a jólétet a fogyasztással teszik egyenlővé. A lábnyom számítása nemcsak azt teszi világossá, hogy az emberiség egészének fogyasztása túllépte a földi bioszféra eltarthatóságát, hanem felhívja a figyelmet azokra az aránytalanságokra is, amelyek a fejlett és fejlődő régiók között fennállnak az erőforrások használatát illetően. A világ minden harmadik lakosának az ökológiai lábnyoma nagyobb, mint amire a biokapacitás egyenletes elosztása esetén jogosult volna. A lábnyomot a fejlett világban is 1,5 globális hektár alá kellene szorítani bolygónk jövője érdekében. Ezt az USA minimum hatszorosával, az EU pedig háromszorosával lépi túl.
Észak-Amerika: 9,3 gha/fő, 326 millió fő
Európai Unió: 4,8 gha/fő, 454 millió fő

papptibi 2009.10.14. 21:49:05

@Ratnet:
Az illető úrral nem vagyunk túlzottan egymás fenekében. Írjon mailt, milyen fórumokon fordult meg ez a téma.

Ratnet 2009.10.14. 22:22:52

@papptibi: Milyen mail-címre írjam?

SickBoy 2009.10.14. 22:40:44

@Rocko-: elolvastam, nyilván azért írtam, hogy bocsánat, benéztem.

@Henry82: kellemetlen? úgy érted hibázni, azt észrevenni, elismerni és elnézést kérni érte? nem, nem az. szerintem így kéne működnie úgy általában.

hívjuk ezt... hm... mi legyen a neve...? önkritika? :o)

SickBoy 2009.10.14. 22:43:35

Ha jól látom a komment valóban kikerült, köszönöm. Nyilván koncentrálósabban fogok kommentelni eztán.

/tmp 2009.10.14. 22:45:26

Tibi,

lehet, hogy ott és akkor neked úgy tűnt, hogy Amerika csendes. A V8-asok tényleg azok (nyilván azért is álldogálnak vele járó motorral félórákat, nem is hallják, hogy megy).
Ellenben Harley-k pont olyan hangosak, mint otthon, a teherautók, betonkeverők, munkagépek tervezésénél pedig jól hallhatóan kurvára nem szempont a zaj. Pl. ahol én lakom (egyébként csendes kertváros) reggel hatkor simán lehet hallani a három utcával odébb járó szemetest, a fagylaltosautó meg kábé mint egy M41 dízelmozdony, alig hallani a csingilingit a motorzajtól, stb.

Csontos Szigfrid 2009.10.14. 23:02:01

Én egy kis faluban lakom a Jászségban, kb. 500 lakosa van. Nyaranta, ha nyitott ablaknál alszom, elalvás előtt a szomszéd erdőszerű kertjében található éjjeli kismadark csiripelését hallom. Hajnalig nyomják. Soha nem költöznék városba. Itt nyitott ablaknál is csend van. Éjjel-nappal. Néha esetleg traktorzúgás. A hangjáról tudom, melyik kié. Kis faluban a jó lakni. Ha kell valami beugrok a városba, és kész.

rokkantterepjárós 2009.10.14. 23:39:19

@Psziho: viszont 6.1 -es és 5mp.alatt van 100-on ,egyébként 110-nél meg 9.8-at fogyaszt. " MDS "

www.youtube.com/watch?v=VfWYe_ygpek

Csorike 2009.10.14. 23:48:27

Nem tudom hogy van-e komoly osszehasonlito meres (epp a sok szubjektiv tenyezo miatt, utak szelessege, fasorok meglete, epuletek magassaga stb) de erzesre (es itt ez a lenyeg) sokkal csendesebb az USA-ban a varosi kozlekedesi (meg mindenfele) alapzaj. En mar evek ota ezzel szekalom az ismerosoket: allsz a jarda szelen, elotted hompolyog 2x3 sav, es csend van. Ez sztem osszetett dolog. Egyreszt itt valoban a 4 evszakos gumik altalanosak, simabb az aszfalt (illetve legtobb helyen beton), ez jot tesz a gordulesi zajnak. Alapbol csendesek a jarmuvek, egy-egy "rice-racer" bogetese osszevont szemoldokoket es esetleg egy gyorsan erkezo motoros jarort von maga utan. Raadasul nincsenek dizelek, ez a zaj es a szagszintnek is jo. Mindezek utan meg tagabbak a terek, szelesebbek az utak, kevesbe visszhangzik az egesz. Hetfon jonnek apamek, rajtuk ujra letesztelem a teoriat :)

augustiener 2009.10.15. 00:11:10

@Psziho: 4-es metró? Egy Budapest méretű városba legalább nyolc kellene. Nem azon vitatkozni, hogy van-e értelme a negyediknek.
Ha már a cikkben arról van szó, hogy olyan zajban hogy lehet élni, hát még olyan mocsokban, ami abban a városban van. Voltam már egy-két helyen de még egy ilyen mocskos, koszos várost, mint Budapest nem láttam még.

Henry82 2009.10.15. 01:16:42

@SickBoy:
nem az egész procedúra kellemetlen, arra írtam, hogy mesterien megfogalmazol egy sárba tipró kommentet és utána derül ki, hogy ő maga is épp reagált arra a hozzászolásra ami ellen Te felléptél és csak idézte a Téged felháborító kijelentést:):)

Egyébként kurva poén volt, már amikor elkezdtem olvasni is nevettem:):)

De ahogy írtam is tévedni emberi dolog, ha ez gond lenne, gondolom a szerző is leírta volna a véleményét...

Henry82 2009.10.15. 01:22:22

@augustiener: ez nagyon egyszerű, Londonban pl úgy oldják ezt meg, hogy begyűjtik a kóborállatokat, eltűntetik az utcákról a hajléktalanokat, már rég leszoktatták az embereket az utcán evés-ivásról(nincsenek is nagyon szemetesek), utcán tilos alkoholt fogyasztani és köztudott, hogy utcán szemetelésért komoly pénzbüntetés jár ha meglát a rendőr...

Nem mondom, hogy ezek után London a világ legsterilebb városa, de azért ezek együtt egy tisztább városképet adnak...

Mi működik ezekből Budapesten?
Tilos alkoholt fogyasztani!
Ennyi...

BMW MB 2009.10.15. 08:48:43

cacibgyőztes 2009.10.14. 15:36:12

Igazán ne vedd személyeskedésnek, de a JÓ KURVA ANYÁDAT azt.... paraszt....

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2009.10.15. 09:21:41

@Henry82: "...nem ítélek el egy vidékről érkezőt sem, hogy túlzsúfolják fővárosunkat..."
Valakinek muszáj dolgozni is, ha már a sok büdősszájú lusta pesti nem teszi....

záporjózsi 2009.10.15. 09:21:49

@jenko80: A városszéli bevásárlóközpontok szolgáltató-kereskedelmi intézmények és közük nincs a lakóterületekhez. Budapesten kevés nagy kereskedelmi intézmény van a lakosság közelében. A lakóparkokban pedig jellemzően használható üzlet nincs, az alapellátás ezeken a helyeken a bevásárlóközpontokra marad.

záporjózsi 2009.10.15. 09:23:06

@augustiener: Ez így, ebben a formában... talán csacsiságnak vagy tájékozatlanságnak nevezhető. Budapest nem épült olyan sűrűn, hogy nagy szüksége legyen akár a 4-es akár több metróra. Egyes funkciókra igen, de azokat nem így kell megvalósítani.

Clinian (törölt) 2009.10.15. 10:35:19

A következtetésed megáll félúton: az utcánkban a nagy motorokkal felszerelt autók motorját húzatják ki a két stoptábla közötti 150 méteren, biztos ez a férfias (ha már más téren teljes a csőd).

Bartoki 2009.10.15. 12:45:48

@CApa: "Tényleg, miért van az, hogy az én hathengeres 200 lovas dízelautómat szinte nem hallani ugyanott, ahol a BKV hasonló speckójú gépe mellett csak ordítva lehet szót érteni?"

Ezen én is sokat gondolkodtam, és arra jutottam hogy ez a két oka lehet:

1) A csúcsteljesítményük hasonló, de amikor a BKV busz közepesen erősen indul, már akkor is kihasznál a 200 lóerejéből akár 150-et is. Az autó meg egy normális indulásnál talán ha 30-at. A BKV busz emberekkel megpakolva ugyebár 10x olyan nehéz mint egy autó... Amikor az a 200 lovas autó 150 lovat ad le, akkor azért annak is nagy a hangja. :)

2) Ezen kívül a BKV részéről értelemszerűen nem szempont az emberek jóléte - beleértve ebbe a buszok nem-füstölését, nem-ordítását, nem-30évességét és egyéb kényelmi szempontokat is... Nemrég mentem a felújított piros metróval, szép új a környezet, de meg lehet süketülni a Brezsnyev-korabeli kocsikon. :(

newname 2009.10.15. 17:20:31

@Bartoki:
Sajna a metro a világon mindenütt hangos.
Adja isten, hogy megtapasztald:)

SickBoy 2009.10.15. 21:47:23

@Henry82: all-in-all benéztem csúnyán @-)

Hogy mennyire volt mesteri, azt nem tudom... talán semennyire, mert a mesteri dolgok úgy kezdődnek, hogy nem húzza fel magát az ember egy mondaton, hanem végigolvassa - lehetőleg szemüvegben, mert úgy látja az írásjeleket is -, és aztán reagál... Papp Tibitől pedig mégegyszer elnézést kérek.

augustiener 2009.10.15. 23:27:41

@záporjózsi: München kisebb város, van hat metró és nyolc hév megy keresztül a városon. Az egész városban egy utcában van buszsáv, de az is egy olyan úton, ahol nem olyan veszélyes a forgalom, mert a buszsávon kívül van két két-két sáv és nem egy sugárút. Ezen kívül buszokat csak kisebb utcákon lát az ember. Tehát lehet nyugodtan haladni, számomra a pesti cimboráktól hallott másfél óra szopás a városban akkor is ismeretlen, ha a legnagyobb forgalomban akarok a város egyik végéből a másikba menni. Ezáltal sokkal jobb a tömegközlekedés, gyors és tiszta, nem kell mindenkinek autóval menni dolgozni. Sokan otthon is hagyják az autót a munkanapokon. Mit gondolsz miért van annyi keveset futott használt autó? Plusz a levegőnek is sokkal jobbat tesz, hogy nem még húsz buszvonal működik. De Stuttgartban is van ha jól emlékszem hat metró, pedig az lófasznyi város Júdapesthez képest. Ezután nem tudom, hol a csacsiság és tájékozatlanság.

@Henry82: London teljesen tiszta. München is. És még elég sok város. De Eger is egy tiszta város, hogy ne csak külföldet mondjunk. Ez függ az emberektől elsősorban, másodsorban a városvezetéstől is.

citromhély (törölt) 2009.10.16. 09:38:17

@cacibgyőztes: vidéki vagyok, burgonyát (is) termelek (bodzát nem). Vannak zajos teherautóim, meg fekete terepjáróm is. Felküldöm az összes gépemet hozzád, akkor biztos csend lesz, mert annyi van, hogy a kerületed minden négyzetcenijét elfoglalják majd. Akkor majd a panelba' belehúzhatod a kutyádba akárhányszor.

Pár percig ne moderáljátok ki, hátha c.gy. elolvassa, kösz

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2009.10.16. 09:47:48

Régen is zörögtek a lovaskocsik a pesti utcákon, kopogott a lovak patája. Több száz éve. Ez a kuss legyen, mert aludni akarok az út mellett felfogás csak most esik be pár nagy arcnak, akik azt hiszik ők a a világ közepe

Detox 2009.10.16. 15:26:26

Hahahaha:

"az üzemanyagfogyasztásnak semmi köze az emisszióhoz"
Psziho! Ezt komolyan mondod? Magyarázd már el nálad mit jelent az emisszió? Mert kíváncsi lennék rá.

Ezt a baromságot! És ezzel az emberrel vitatkoztok oly sokan...

záporjózsi 2009.10.19. 11:00:37

@augustiener: München lakosszáma 300.000-rel kevesebb, mint Budapesté, az agglomerációjával együtt viszont kb. 500.000-rel többen lakják. A saját területe kb. 60%-a Budapestének. Itt nem arról van szó, hogy hány millió embernél kell vagy lehet metrót építeni, hanem arról, hogy milyen városszerkezetben érdemes. Emellett kérdés, hogy milyen típusú metrót, mert abból is van pár fajta, csak Németországban van vagy 3-4 féle...

Cruse 2009.12.21. 09:06:47

Jómagam amikor megvettem az első Renault Cliómat, ami ugyebár egy csendesnek mondható darab volt, 1.4-es változattal hoztam ki a kereskedőtől.
A grafit szürke egyes Clio az én méreteimhez is kicsinek tűnt de hamar elpárolgott belőle az ujj autókra jellemző izgalom.
A motorjával soha nem volt baj, mert amikor tizennégy éves lett és a vizsga előtti átvizsgálás után a kedvenc szerelőm hosszan sorolta azokat a kicserélni illetve megjavítani valókat amik a környező hegyek földútjain történő ralizások során elhasználódtak, még mindig nem hagyott cserben.
A kipufogó rendszert az előző gazdája ugyan felújította de amikor a motor egy bizonyos kilóméterszám után túlhaladja azt a használatot ami már nem egészséges, akkor már hiába az a sok ráfordítás és zajcsökkentés már ötvennél is zajosabb mint újonnan.
A panel házak külső felülete kiválóan alkalmas a zajok felerősítésére ami megoldható ugyan egy felújítás során de kizárólag ebből a szempontból nem fognak szigetelést cserélni a lakók amire néhányuknak amúgy sincsen pénzük.
Nem mondhatnám, hogy én voltam a főváros leghangosabb Cliósa de nem is tudtam eltitkolni magam amikor a munkámmal kapcsolatban egy panelsorban kellett parkolót keresnem.
Mostanában a szintén 1.4-es autóm van és bár a GM motor már csaknem elavultnak számít túl a hatodik éven a saját kezűleg hegesztett kipufogók még mindig a csendesebb autósok közé sorolnak a környéken.
A szomszédok szokták megjegyezni, hogy nem is veszik észre, hogy mikor jöttem meg.
Nem sok idő telt el a két autó gyártása között de érezhető volt a különbség a Renault és a Daewoo konstrukciója között.
Mindkettőt ugyanúgy kiviszem a hegyekbe egy kicsit lazítani és driftelni, ha ki kell engednem a munka miatti gőzt. Egyikkel sem vagyok kíméletes de amíg meg nem érkeznek a mostani motorokat leváltani készülő elektromos hajtású autók generációja és át nem veszi az uralmat addig sajnos a zajszennyezést itthon is csak pótszerekkel, kipufogó hegesztéssel és kíméletes közlekedéssel érhetjük el.
Természetesen nem megoldás a 40-es tábla, vagy a gyér növényzet és a hangfogó falak gettós hatást okozó látványával való mindent körbehúzás, de időlegesen érnek valamit.
Ha a környezetvédő, emberiség ellenes tömörülések felhagynának olyan ostobaságok fejünkbe verésével, hogy a globális felmelegedést én okozom az autómmal, és a pingvinek elvesztik miattam a zsákmányukat és éhen halnak amiért eltartom a halkonzerv vásárlással a halászokat, akkor mernének nagyobb autókat választani az emberek.
Persze ezek a nagy motorok ha nem is hangosak gyorsuláskor, de mindenképpen többet esznek a városi használat során.
Többek közt ez is az oka annak, hogy nem veszik és az is, hogy egy kisebb motorral szerelt autó olcsobb.
Mi lenne a megoldás?
Nem a nagyobb motorral szerelt autókat kell mellőzni, hanem az emberek pénztárcáját kell egy kissé megvastagítani, hogy igazi autókat vehessenek és nem kismotoros utánzatokat.
A minden áron takarékos és pénztárca kímélő autók olyanok mint a kínai piacról vett cipő a gyerek lábán.
Mivel nem strapabíró anyagokból áll ezért hamar elhasználódik, mint egy szükségesnél kisebb motor az erőlködés során amikor a piros lámpától a városban legalább hétszer gyorsulunk ötvenre a következő lehetőségig a jobbra kanyarhoz.
Ennek megfelelően a túl erőltetett motorok szervizigényesebbek és több alkatrészt kell rajta kicserélni.
Mint a kínai cipőfűzőket.
Légkondival pedig rémálom, hogy mennyit fogyasztanak.
Hozzátenném, hogy az emberek pénztárcájának megvastagítása a kormányok felelőssége és azoknak a munka adóknak akik már akkor is levesznek az emberek pénzéből, ha nem megfelelő sapka van rajtuk.
Ezért az autógyárak és a nagy multik jobban bele fognak a jövőnkbe szólni mint mi azt most el tudnánk képzelni.
Az elektromos hajtású autók is drágák lesznek mert a sok olcsó autó nem fog megfelelő jövedelmet biztosítani az autógyáraknak.

zil130 2010.06.07. 17:34:31

Tudom hogy ez régi meg minden. De nem sokat fogyaszt?Akkor beszéljünk az orosz bestiákról (pl zil,ural,KRAZ!!) ezek benzinfaló szörnyetegek.
süti beállítások módosítása