Derrick szép, Derrick jó

BMW 320iA (E46) 2003

  2009. október 12. - papptibi Címkék: vélemény bmw

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

A XI. Blitz Weekend képekben
2015-07-27 19:29:36

Gabi, akit az udvari dohányzóhelyen csak Mantás Gabesz néven szólítanak, az idén újabb fejlesztéseket hajtott

Itt sem Ferrariból van a kerítés...
2015-07-16 17:43:31

Az autósport a hőskorban még a városokban zajlott, de idővel száműződött onnan. Aztán az autósport gondolt

A legkirályabb ötlet, amit gumin láttam
2015-06-06 14:02:50

A minap gumibemutatón jártam, bár ilyesmiről nem szoktunk írni, egyszerű megfontolásból. Marha nehéz

Kéne egy Tesla?
2015-05-15 18:19:48

Vagy beérnéd egy villany-Golffal is? Netán utálod a villanyautókat, mert az autó benzinnel megy? Az sem baj. A

 

Én biztos visszatekerném 120 ezerre – mondta Winkler, amikor meglátta a 320-ast, 2,7 millióért. A nepperek is így gondolják, mert hihetetlenül tartós.

Vélemények az azonos című írásunkról.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr891443991

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Norbergh 2009.10.13. 15:49:54

@Stock: az autom (amiröl irtam és irok, amik tények) 1640 kg, nem 2000 kg. 200 fölött többet eszik, mint 8 liter. a 8 liter egy 1200 km-es ut àtlaga, amiböl 700 km autobahn, aminek jelentös része korlàtozàs 130-ra, 120-ra, 100-ra vagy 80-ra. Saccra 60-70% ahol nincs korlàtozàs ahol én jàrok. Egyébként sik uton, 200-as tempomatnàl (hogy pontos legyek, GPS szerint 200, ami ora szerint 204 km/h) 9.5 liternél àll a pillatnyi fogyasztàs mutato. Amugy 90-es tempomatnàl tényleg 5 liter körül lehet, bàr ezzel az autoval nem mentem még hàlistennek soha egy tanknyit olyan lassan, de a pillanatnyi fogyasztàsmérö ott figyel 5 liter/100 km-en. Végig 136-nàl (GPS szerint 136, ora szerint 139 km/h) röhejes 6.5 litert fogyaszt a 206 lovas, 1.6 tonnàs, 3 literes dizel. Ennyit tud.

Norbergh 2009.10.13. 15:59:51

@akira2: azt hiszem ez a kérdés nekem szol, én irtam a sajàt példàmat, mert havonta teszem meg azt a bizonyos 1200 km-t (egész pontosan 1180km). 8-8.5 ora szokott lenni az ut, ha nincs semmi extra dugo. a negativ rekord 10.5 ora 300 km hoval (rendes, 5-15 cenis ho, 50-70km/h-val) az ut végére 140-145 között szokott lenni a kijelzö szerint, ami szàmol az àllàsidövel is, ez az àtlagsebesség. Az àtlagos menetsebesség értelemszerüen valamivel magasabb, ha nettositod az egy darab tankolàst és a két WC-szünetet, ami összesen olyan 20 perc.
Amugy érdekes ez a kérdés, mert a német szakaszon végeredményben nem sokkal lehet jobb àtlagot futni, mint pl. a magyar szakaszon. Hiàba a sok 200 feletti rész, ott a sok 100-as és 80-as korlàtozàs. A magyaron meg szinte semmi ilyen és nulla forgalom a némethez képest (kis tulzàssal a legtöbb német szakaszon még éjjel is majdnem akkora a forgalom mint az M1-en egy àtlagos nappal). A német részre tisztàn kijönne egy 150-es àtlag, mig a magyarra 135.

Phrascarica 2009.10.13. 17:06:05

@Stock:
335i átlagfogyasztás:9.2
335d átlagfogyasztás:6.7
forrás BMW.HU különbség 37%
MIRÖL IS BESZÉLÜNK >30% ???
"szted van uyganolyan tartós egy sokkal több alkatrészből álló, sokkal kihegyezettebb teljesítményű dízel, mint egy benzines?!"
hát persze hogy van, a dízel motorok teljesítménye nincs kihegyezve, csak most tűnik úgy, van akinek már az is kihegyezettnek tűnt hogy egy 1.9 TDI 110Le-t tudott, mostanság pedig már ez a "legalja", a dízel technika még messze nem érte el a teljesítmény határát, minden évben új csúcsok dőlnek meg. Egy dízelmotor sohasem forog 5000 f/perc fölé, és egy benzines? Nem a XX.század közepén vagyunk ember...
És a dízel motorok folyamatosan bizonyítanak. Ma beszéltem egy üzletfelemmel akinek Toyota Landcruiserje van, melynek első tulajdonosa. 390eKm van az autóban, most szeretné eladni, mert már 7 éves és megunta. Kérdezem tőle, hogy volt valami komoly baja, azt mondta, olyan soha, ami nem kopó dolog és arra 100.000-nél többet költött volna, a motorral, pedig soha semmi, csak az olajat és szűrőket cserélte, azt sem mindig időben, és 3 éves kora után nem márkaszervízben...

Phrascarica 2009.10.13. 17:08:25

@Stock: "de hogy az utca embere nem ilyen zajt vár egy kvázi luxus autotól az fix!!"
akkor mégiscsak a Prius a te autód :)

Phrascarica 2009.10.13. 17:56:51

@Goldmann Sámuel 7 éves kanteve: "Egyre válaszoljatok. Ha a pénz nem számítana vennétek dieselt? Őszintén!! "
Ez meg már milyen kérdés? Pénz nem számítana? De számít!
Egyébként meg kissé feljebb leírtam hogy igen, benzinest vennék, mert amilyen autókra vágyom, ott nemigazán van jó dízel, Porsche, Ferrari, Aston Martin, Rolls, DE ha mondjuk Q7-re vágynék akkor csak is a 12 hengeres dízel jöhetne szóba vagy nézzök az R8-at, ha abban lenne dízel akkor mindenféle képpen azt választanám, és ha a Ferrarinak lenne 600Le-s V8 vagy V12 dízel motorja, hát nem lenne kétséges a választás :)

Stock 2009.10.13. 17:58:16

@subtotal: "2009.10.13. 15:08:42-kor belinkeltem"
azt meséld már el, hogy abban mi az unfair?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!

Phrascarica 2009.10.13. 17:58:31

@Norbergh: "A német részre tisztàn kijönne egy 150-es àtlag, mig a magyarra 135." a Franciára pedig ha ügyes vagy akkor 100 :)) a kapuk miatt, de nekem volt hogy csak 60!

karlov 2009.10.13. 18:48:01

Azért az érdekes,hogy mennyi itt a benzines fan,,,
én meg hónapokig árultam a v8-as benzines BMW-et mert az állapotának megfelelő áron még fel sem hívtak,nemhogy megnézték volna.Azt hittem,hogy rossz telefonszámot írtam a hirdetésbe...

Phrascarica 2009.10.13. 18:51:39

@karlov: mert az összes itt van :D

Heckantrieb (törölt) 2009.10.13. 19:25:18

@Norbergh: Huyleseg. Nullkilometerrel kapjuk oket, es mar akkor is kerregnek. F01nel mar kevesbe hallhato, de az inkabb a szigeteles erdeme.

Heckantrieb (törölt) 2009.10.13. 19:29:19

@phrascarica: "335i átlagfogyasztás:9.2
335d átlagfogyasztás:6.7
forrás BMW.HU különbség 37%
MIRÖL IS BESZÉLÜNK >30% ???"

Nincs sok koze a NEFZ-adatoknak a valos hasznalathoz, ugyhogy legyszi gyere le errol az autoskartyas-gyariadathasonlitgatos triprol, mert eleg ovodas dolog.

Heckantrieb (törölt) 2009.10.13. 19:55:41

@phrascarica: "a német piacon lehet, de a magyar piacon szerintem lényegesen magasabb mint 60%"

Gondolom sejted, mekkora kihatassal van a magyar piac a BMW eladasaira.

Phrascarica 2009.10.13. 20:16:52

@Heckantrieb:
"Nincs sok koze a NEFZ-adatoknak a valos hasznalathoz, ugyhogy legyszi gyere le errol az autoskartyas-gyariadathasonlitgatos triprol, mert eleg ovodas dolog."
mindkettőt ugyanaz a gyár készítette fel, ugyanolyan feltételek mellet, úgy hogy ez nem egészen az mint amikor Toyotát hasonlítunk VW-hez, szóval én azért inkább hiszek ebben mint a nagy BMW busgurunak :), ezek arányokat mutatnak egymáshoz képest azonos feltételekkel, úgyhogy nem valószínű hogy a 10% közelebb áll a valósághoz, tehát az óvis okoskodásod mellé ment :).
Nagy összegben mernék fogadni hogy a dízel legalább 15%-al mindehol leveri a benyást, városban pedig még a >30% is meg van, mivel a működési elv kódolja ezt!
Aki azt mondja hogy egy hasonlóan erős dízel és benzines között (egyazon gyártónál átlagosan) nincs 20% fogyasztás különbség a dízel javára, az komolytalan!

"Gondolom sejted, mekkora kihatassal van a magyar piac a BMW eladasaira."nem igazán érdekel a német piac, és most sem arról volt szó, tudod bármily nehéz megemészteni, mi itt élünk, és szerencsére nem NO.ban

Phrascarica 2009.10.13. 20:19:11

@Heckantrieb: "Nullkilometerrel kapjuk oket, es mar akkor is kerregnek."
Na és? Hát kit érdekel, nem kintről hallgatom, én az autóBAN szoktam ülni és nem a motorján :)

subtotal 2009.10.13. 20:21:15

@Stock: sajnálom, hogy nem tudom megértetni, mi az érvelésedben az unfair. Pedig megpróbáltam többször.

megint 2009.10.13. 20:32:29

A 335 nem megy el 9.2-vel, és a 335d sem megy el 6.7-el, valós , mindennapi használat mellett.

Stock 2009.10.13. 20:34:30

@phrascarica: viccezel gyári érték??
mindenki tudja, hogy köze nincs a valósághoz!!
egy pár adat TC-os tesztekből:
Z4 35i: 10,4
335i: 13-14 szigorúan városban!
335d: minimum 11,5 maximum 16,1.. átlagban 11-14
635d: 12
x6 35d: 12,5

a 335d tesztben le is van írva, hogy a benzines egy-másfél literrel fogyaszt többet, de sokal jobban megy!!
miről beszélünk?!?! :)))))

Phrascarica 2009.10.13. 20:34:52

@megint: persze hogy nem, nem is ez a lényeg, hanem az arány, és az korrekt

Stock 2009.10.13. 20:37:53

@phrascarica: "akkor mégiscsak a Prius a te autód :)"
tévedsz nekem nem mindegy a hang! ellenben te mondod, hogy neked mindegy hang mert még szupersport autóból is vezethetetlen kerregő traktor kéne... :)

Phrascarica 2009.10.13. 20:38:20

@Stock: "tesztben le is van írva",
ja az mindjárt más :), egy másik tesztben meg a 37%, és az a hivatalos!
Ki csinálta azt a tesztet, és milyen körülmények között, ne röhögtess már, ha ezt elhiszed, akkor azt is hogy a Holdra először egy BMW jutott fel egy Heckantrieb nevü űrhajóssal 2010-ben LOL

Phrascarica 2009.10.13. 20:40:55

@Stock: nem nem, azt csak te szeretnéd hogy vezethetetlen és traktor legyen, de persze egy olyan korban ahol a LeMans-t "traktorok" nyerik már néhány éve...
Tudom, a szabályok, meg a gonosz összefogása a jók ellen, hahaha!

Stock 2009.10.13. 20:47:39

@Norbergh: 140-es átlagot jössz hazáig?
az nem semmi a hungaroringen az F1-es kocsik mennek 160-as átlagot... ;)

a 2 tonnát sofőrrel, esetleg utassal némi csonaggal gondoltam...

egy pár dízel teszt átlag:
330xd: 8,2 jégen!
530d: a tesztelő szerint 8,5 alá soha, 12 fölé simán!
530xd: 11

Stock 2009.10.13. 20:49:54

@phrascarica: az a másik teszt laboratóriumi körülmény, egy előre fixált szabvány szerint!
te életed során sokat mész laborban szabvány szerint??
vagy inkább hasonlít a vezetési stílusod bármely tesztelőéhez?? :)

Phrascarica 2009.10.13. 20:50:40

@Stock: még annyit hogy már nagyon sokszor sikerült bebizonyítani azt, hogy a BKV mindig gyorsabb az autózásnál, de ott mindig egy metró megállótól egy másik metró megállóig tartott teszt, a belvároson keresztül csúcsidőben, tehát speciális esetben igaz lehet a 10%, de csak akkor ha egyáltalán nem életszerűek a körülmények (pl. versenykörülmények között). Aki akarja elhiszi, de mindenki tudja hogy valaki érdeke van a számok mögött. A gyári értékeknél viszont a gyárnak nem áll érdekében az egyik modell eladása a másik sajáttal szemben, tehát azonos körülmények között az korrekt eredményt ad.

Phrascarica 2009.10.13. 20:52:46

@Stock: arányok, arányok, arányok >30%

Stock 2009.10.13. 20:56:41

@phrascarica: "a BKV mindig gyorsabb az autózásnál"
a vezessen egy M3-assal kreszt betartva lenyomták az M3-as metrót napközben.. :)

"A gyári értékeknél viszont a gyárnak nem áll érdekében az egyik modell eladása a másik sajáttal szemben, tehát azonos körülmények között az korrekt eredményt ad."
valóban nem érdeke!
viszont a szabványos fogyasztási mérés előnyösebb a dízel számára...!
de ez lényegtelen is, mert a kisiskolásokon kívül senki nem foglalkozik a gyári adattal, mert az ÉLETSZERŰTLEN! :))

subtotal 2009.10.13. 20:58:01

@subtotal: utolsó próbaként mégegyszer nekifutok: megállapodunk abban, hogy ugyanolyan modern és erős benzines és dízel típusokat hasonlítunk össze.
Erre előveszed ezt az érvelést: "és akkor térjünk vissza szervíz témához:
szted van uyganolyan tartós egy sokkal több alkatrészből álló, sokkal kihegyezettebb teljesítményű dízel, mint egy benzines?!"
A baj csak az, hogy egy 35i semmivel sem kevésbé bonyolult és 'tompább', mint egy 35d.
Felhozod érvként, hogy könnyen fullad a dízel (mert ugye nincs nyomaték szerinted alul), és bár aláírod, hogy a 6 hengeresekre ez nem jellemző (ilyen sor6-os a 35d is), de felhívod a figyelmet, hogy nem csak 6 hengeres dízelek vannak (igazad van, nem csak 6 hengeresek vannak, de plíz GoTo10 - ezt a két típust hasonlítjuk, emlékszel). És beírod ezt: "szted nem gyenge (egy olyan motor, aminek turbo nélkül nem sok létjogosultsága) olyan fordulaton, ahol még esélye sincs a turbonak felpörögni?!?! és nem relatív értem a gyengét, hanem természetesen az azonos térfogatú benzineshez képest!!" Nos, egy azonos lökettérfogatú dízel és benzinmotoros kocsi nyomatéka turbó rásegítése nélkül kb forma-forma. A különbség az, hogy a benzineseken hamarabb jön meg a turbó, mert így van beállítva.
Most néztem meg a 35d-t:
1000-es fordulatnál 335Nm,
1250-es fordulatnál 470Nm,
1500-as fordulatnál 530Nm,
1750-es fordulatnál 550Nm,
2000-es fordulatnál 560Nm, amiből 540Nm kitart 300-es fordulatig. Ja és ez a régi motor, ami csak 560Nm-et tud. És még 5000-es fordulat előtt is nagyobb a nyomaték, mint a benzinesé.
A többit nézd meg magad:
www.7-forum.com/news/news2004/6zyl/bmw_6zylinder_ottomotor8.php
www.7-forum.com/news/news2004/6zyl/bmw_6zylinder_dieselmotor5.php

Akkor melyik a nyomatékosabb alul? Kérlek ne gyere az 1000-es fordulat alatti tartománnyal, nem véletlenül indul 1000-től a mérési skála.

Stock 2009.10.13. 21:05:09

@phrascarica: biztos, hogy átlagban nincs meg a 30%... 10-15 van...

Phrascarica 2009.10.13. 21:08:24

@Stock: "mérés előnyösebb a dízel számára"
mint ahogy a valós élet is, persze az ember azt hisz el amit akar. Miért már megint azok a gonosz bürokraták tolják a dízel szekerét, mintha a LeManról is pont ezt mondták volna. Összeesküdtek a benzin motor ellen :DD
"de ez lényegtelen is, mert a kisiskolásokon kívül senki nem foglalkozik a gyári adattal, mert az ÉLETSZERŰTLEN! :)) "
Valószínüleg a gonosz bürokraták is (CO2) foglalkoznak a gyári adatokkal, mert ha kihalnának a dízelek akkor járhatna mindeni 1.0-ás 3 hengeres benzinesekkel hogy a 120g/km-t valahogy elérjük.
Az meg nagyon életszerű amikor benzin hívő (a TC-n gyakorlatilag mindenki az, talán a CS.ZS. nem 100%-ig) újságírók soha nem megismételhető és nem reprodukálható, pontatlan mérésekre hagyatkozó sajtó, és mérési hibákkal teli teszteket közölnek, melyek mindenféle tudományos alaposságot nélkülöznek. Kösz, én a reprodukálható labor teszteknek, melyek azonos típusokat hasonlítanak össze annak jobban hiszek. Én már csak ilyen vagyok :)
"viszont a szabványos fogyasztási mérés előnyösebb a dízel számára...!"
Öööö, miért is?

Phrascarica 2009.10.13. 21:09:43

@Stock: persze, én meg most voltam a Holdon, ilyenkor érdemes menni, mert ott most érik a cseresznye :)

Stock 2009.10.13. 21:12:01

@subtotal: alapvetően abban beszélünk el egymás meleltt, hogy én a dízelt alapvetően hasonlítom a benzineshez... a 35i és 35d csak egyetlen összehasonlítás volt.. ugyanis 4hengeres ből nem találtam benzinest és dízelt egyaránt tesztelő oldalt!

a bonyolultságról meg annyit, hogy pl egyik benzinest sem szopatja a koromszűrő... :)

Stock 2009.10.13. 21:18:34

@phrascarica: "újságírók soha nem megismételhető és nem reprodukálható, pontatlan mérésekre hagyatkozó sajtó, és mérési hibákkal teli teszteket közölnek.."

sztem az a valóság, ugyanis én sem gépként vezetek, mint a labor szabvány... hanem ha van kedvem megnyomom, ha nem, akkor nem, ha kijön elém valaki akkor fékezek, majd dúrva gyorsítással megelőzöm, majd hirtelen rendőrtől parázva elveszem, vagy éppen 70-es átlagot megyek, mert arra van belőve a zöldhullám...
de a labor biztos életszerűen tükrözi ezeket a körülményeket :))))

Phrascarica 2009.10.13. 21:19:11

@subtotal: na ezt hívják úgy hogy KO.
grt. a keresgélésért :)
@Stock: a fogyaztással ugyanez van. Az átlagfogyasztás mérés nem csak városi tesztekből áll, hanem folyamatos haladásból is. És a lényeg amit leírtam már néhányszor, az arányok, melyeket ugyanott mérték ugyanolyan körülmények között, ugyanott felkészített, elkészített autókkal, ennél korrektebben nem lehet arányaiban összehasonlítani a két koncepciót!!!

Stock 2009.10.13. 21:20:29

@phrascarica: azért a lamda szonda nem követeli meg, hogy az által elvárt vezetési stílusban hajts, akülönben kilómétereken át csak cammoghatsz, mert ő kormol éppen... :)

Phrascarica 2009.10.13. 21:22:19

@Stock: "sztem az a valóság, ugyanis én sem gépként vezetek, mint a labor szabvány... hanem ha van kedvem megnyomom, ha nem, akkor nem, ha kijön elém valaki akkor fékezek, majd dúrva gyorsítással megelőzöm, majd hirtelen rendőrtől parázva elveszem, vagy éppen 70-es átlagot megyek, mert arra van belőve a zöldhullám...
de a labor biztos életszerűen tükrözi ezeket a körülményeket :)))) "
akkor közöljél már ilyenről egy hiteles tesztet, és akkor eladjuk majd valami szabadalmi hivatalnak :)
És még egy rövid kérdés: ezt hogyan reprodukálod 2X vagy akár 100X egymás után ugyanolyan körülmények között?

Stock 2009.10.13. 21:22:44

@subtotal: köszi a linkeket, régóta keresek ilyesmit!
valóban azt gondoltam, hogy ezeknél a nagy dögöknél is később jön a nyomaték mint 2 liter környékén!
tévedtem!
nyomatékban valóban veri keményen a benzinest...

Phrascarica 2009.10.13. 21:23:46

@Stock: sohasem láttál még modern dízelt közelről...

Stock 2009.10.13. 21:27:32

@phrascarica: pont ez a lényeg, hogy a valóságban szinte soha nem tudod reprodukálni ugyanazt (és ha nem reprodukálható, akkor minek a szabvány? az mit mutat meg???? csak hogy szemléltessem, hogy min vitázunk: elmélet és gyakorlat között elméletileg nincs különbség, gyakorlatilag van!) , legalábbis forgalomban nem!
ezért életszerű megnézni néhány valódi tesztet és abból vonni egy átlagot... mert mindenkinek afogyasztása annak a közelében lesz, nem pedig a szabványénak!! :)

Phrascarica 2009.10.13. 21:35:08

@Stock: az a modern amilyet te még nem láttál, mert ha láttál láttál (vezettél volna ilyet) akkor nem írnál ilyeneket. Az egész a Common Rail-el indult...

Holzfreiweiss 2009.10.13. 21:35:17

ha màr a klasszikus dizel-benzin vita, akkor ne feletsünk megemlékezni a 100 nanométeres nagysàgrendü részecskékröl, amelyek a hörgőkön keresztül az érrendszerbe, vagy akàr az agyunkba is szépen eljuthatnak.. (érdemes utànnaolvasni)
A lényeg, h nagyon remélem senki nem importàl mozsokgyàr régi diezelet. Màs kérdés, h az uj szürök hatékonysàgcsökkenéséröl is eltérö véleményeket hallottam. (de mégis, ki vizsgàltatja be öket 3 évenként?)

s ha màr 8-9 literes nagysàgrendben irogatnak itt többen, akkor az a 1/2 liter tényleg felejtös tétel..

Phrascarica 2009.10.13. 21:37:19

@Stock: "és ha nem reprodukálható, akkor minek a szabvány? az mit mutat meg?"
a szabvány reprodukálható összehasonlítási alap, mely azonos körülmények között készül. És mit mutat meg? ARÁNYOKAT!

Stock 2009.10.13. 21:41:07

@phrascarica: fél éve tettem le a 2007-es HDI-t.. 2002-es 525d-t e39-et... 320d nem tudom mikorit e 46-ot....
de tartós tapasztalatom valóban csak a peugeottal van!

Phrascarica 2009.10.13. 21:41:13

@Holzfreiweiss: és azt se felejtsük hogy a benzinesnél is vannak szilárd részek 1-10nm-ig és az sem veszélytelen, mivel az sem az orrodat tiszticcsa.
"mozsokgyàr régi diezelet" olyan csak a Csikós Zsoltinak van a 4.B-ből :)

Phrascarica 2009.10.13. 21:43:16

@Stock: akkor meg miért írsz ekkora sületlenségeket, nem érzed a nyomatékot?
Viccelsz, bolondozol?

Stock 2009.10.13. 21:47:05

@phrascarica: "a szabvány reprodukálható összehasonlítási alap"
muhaha!!!!!
ki reprodukálja? reprodukálta valaha??
"ARÁNYOKAT!"
marhaság... nem arányosan nő a fogyasztásuk!!

Rocko- 2009.10.13. 21:54:25

@phrascarica: "már nagyon sokszor sikerült bebizonyítani azt, hogy a BKV mindig gyorsabb az autózásnál, de ott mindig egy metró megállótól egy másik metró megállóig tartott teszt"
óó, hát jönnének csak velem tesztelni, adok neki olyan útvonalat, keresztbe áll tőle a szeme, és nem is hosszú távon. én meg a harmadik pudingot eszem, mire a kedves BKV-zó delikvens odaér.

Shadowbull 2009.10.13. 21:55:51

@phrascarica: Igy van. A kozvetlen befecskendezeses benzinmotorok is kormolnak. Az Euro5-os szabvanyban mar van PM hataertek a benzinesekre is, ugyanannyi mint a dizelnel.

sb

Shadowbull 2009.10.13. 21:57:01

@Stock: "nem arányosan nő a fogyasztásuk!! "

Valoban. A turbos benzineseke aranytalanul no, ha kilepnek a ciklusbol.

sb

Phrascarica 2009.10.13. 21:57:22

@Rocko-: elhiszem, de vajon miért nem téged kérnek fel? Meg is válaszolom, azért mert úgy lehetetlen lenne bizonyítani hogy a BKV mindig gyorsabb!

Phrascarica 2009.10.13. 21:59:33

@Shadowbull: szar ügy a környezet védelmére hivatkozóknak :)

Shadowbull 2009.10.13. 22:02:18

@phrascarica: A NOx kibocsatas viszont jelentosen nagyobb lehet a dizelnel.

sb

Phrascarica 2009.10.13. 22:03:13

@Shadowbull: de más meg a benzinesnél szar úgyhogy 1:1

subtotal 2009.10.13. 22:15:24

No hogy a fogyasztáshoz is hozzászóljak egy keveset:
AutoBild német szaklap tesztfogyasztásai (ugyanazon az úton 99%-ban ugyanolyan körülmények között) 45/2008:
Audi A4 1.8TFSI 8.2liter
Audi A4 2.0TDI 6.4liter
MB GLK280Automata 11.2liter
MB GLK320CDI 9.4liter
BMW X3 20i 9.7liter
BMW X3 20d 7.4liter

Ezen kívül: 25/2009
BMW 330d manuál (3literes turbó, 245LE, 520Nm):
minimál: 5.2 l
tesztfogyi: 6.8 l
versenyfogyi: 26.9 l :DD

Mini Coooper (1.6literes szívó, 120LE, 160Nm):
minimál: 5.4 l
tesztfogyi: 6.3 l
versenyfogyi: 21.3 l :DD

no comment, unnecessary...

subtotal 2009.10.13. 22:19:18

Még valami:
330d üres súlya 1628kg, a Mini 1120kg

Phrascarica 2009.10.13. 22:32:37

@subtotal: azért hogy, hogy nem egészen jól összecseng a óvodásoknak készült gyári adatokkal:
teszt gyári
BMW X3 20i 9.7liter 9.0
BMW X3 20d 7.4liter 6.5

Hát ez meg hogyan lehet??? :D

Phrascarica 2009.10.13. 22:41:51

@phrascarica: nem baj a lényeg, hogy ha tényszerűen a dízel jobb, érzelmileg azért sansza sincs :)
motorhang, selymes járás, érzelmi töltés, micsoda érvek:))
@Stock: "csak hogy szemléltessem, hogy min vitázunk: elmélet és gyakorlat között elméletileg nincs különbség, gyakorlatilag van!) , legalábbis forgalomban nem!
ezért életszerű megnézni néhány valódi tesztet és abból vonni egy átlagot... mert mindenkinek afogyasztása annak a közelében lesz, nem pedig a szabványénak!! :)"
MOST AKKOR?

subtotal 2009.10.13. 22:42:46

@phrascarica: nem tom, nem bírok rájönni. valami hiba lesz itt!! :DD

Rocko- 2009.10.13. 22:45:46

@phrascarica: igen, ez ilyen direkt kiélezett dolog.
na midnegy, nem offolnék tovább.

Phrascarica 2009.10.13. 22:46:30

@subtotal: csakis a bürokraták lehetnek a hibásak! Mint LeMans-ban :D

subtotal 2009.10.13. 23:05:12

Nem akarom tovább szontyolítani a benzines pártiakat, de most akadt a kezembe egy autozeitung 16/2008, itt van benne a BMW Alpina D3 Biturbo Coupe SwitchTronic (2.0liter biturbo diesel) görbéje:
1000-nél 290Nm
1500-nál 440Nm
2000-nél 450Nm
3000-nél még mindig 450Nm
4000-nél 390Nm
5000-nél 340Nm
157kW/214LE 4100-nál
0-100km/h 6.7s
alapár: 42950euro (320d coupe 6G Steptronic 36800+2190=38990)
Tesztfogyasztás: 6.8liter

Azért néha szeretnék Németországban élni. Illetve nem is csak néha...

Shadowbull 2009.10.13. 23:09:38

@phrascarica: Pedig azt szerintem nem nehez belatni, hogy a dizel versenyautok elonye egyertelmuen a szabalyozasbol fakad, es nem azert mert a dizelek erre alkalmasabbak. Nem azok. Literteljesitmenyt jelentosen kevesebbet tudnak mint a benzinesek, es ez a technologiabol fakadoan igy is fog maradni.

De mintha ezt egyszer mar atragtuk volna.

sb

Phrascarica 2009.10.13. 23:10:53

@subtotal: na de a hangja (ha a motoron ülsz) már milyen? Na meg remeg mint a kocsonya, és nehogy már az a 3 liter fogyasztás számítson amikor 43000 € az autó :)
Eltűntek a benyások, vajon miért?
Felrakták a használtauto.hu-ra a "gépeket", na meg megnézik a traktor választékot is, ha már... :D

Phrascarica 2009.10.13. 23:18:57

@Shadowbull: én is ezt mondtam :), kizárólag a bürokraták miatt nyernek évek óta permanensen :)
Persze lehet addig szabályozni, amikor megint a benzinesek lesznek a nyerők, és akkor mi van?
Az közúti autók nem versenyautók, az autópálya pedig nem versenypálya.
A közúton a dízeleknek (Forintban, és menetteljesítményben) mérhető az előnyük,a benzinesnek meg hangban (ha kívülről hallgatod), és rezonanciában (alapjáraton), és ne felejtsük az érzelmi vonzódást se. Ezek komoly érvek, de nem tudom őket komolyan venni.

subtotal 2009.10.13. 23:42:25

@phrascarica: lehet a benzines is racionális alternatíva, csak nem a közép-, illetve felső kategóriában.
5000-10000km-t futó kis és kompakt autóknál megéri.
Ha nem számítana a pénz, annyi lenne, akkor leszarom a fogyasztást és egy ordenáré V8-as 550i. De addig amíg ez el nem jön (és szerintem az itt kommentelők 95%-nál ez a helyzet), lemondok a V8-ról és a selymes hangról és inkább egy 3 éves checkheft-es 530d (nem 535d és nem 530xd). Viszont lesz benne dupla tetőablak, aut. váltó, távolságtartó tempomat, head up display, etc.
És válogatok, és átnézetem.
És jó lesz. :)

ommm 2009.10.13. 23:52:49

Shadowbull 2009.10.13. 22:02:18
Ment egy PM. Csekk.

29 Palms 2009.10.14. 00:16:26

Norbergh,

OK, én azt hittem szigorúan 3 literben gondolkodunk. Mert ha így lehet ezer köbcentiket ugrani, akkor azt mondom hogy a Swift is 6,5 litert eszik 136-nál, az autód árából veszek belőle 4-et, a nagynyomású szivattyúd és a porlasztócsúcsok árából meg egy ötödiket, és egy életre letudtam az eljutást ábólbébe. :) Ne vedd komolyan...

subtotal:

"Ha nem számítana a pénz, annyi lenne, akkor leszarom a fogyasztást és egy ordenáré V8-as 550i. De addig amíg ez el nem jön (és szerintem az itt kommentelők 95%-nál ez a helyzet), lemondok a V8-ról és a selymes hangról és inkább egy 3 éves checkheft-es 530d (nem 535d és nem 530xd)"

Én láttam már messziről fényképen BMW tulajokat, de még egyik sem jött oda kinyomtatott xls-sel, hogy aszongya "ezt figyeld mennyit spóroltam a naftán, még szerencse hogy nem benzines, mert így pont tudtam enni adni a gyereknek hóvégén". :) Van akiknek ez jobban bejön, megy a vezetési stílusukhoz, és a régi dízelmotoros sztereotípiák is elmúltak, tehát várható volt az ugrásszerű növekedésük az eladások terén. Másoknak meg az a mániájuk, hogy egy prémium felsőkategóriás autó legyen a végletekig kulturált, húzzon egyenletesen pincétől padlásig, ne legyen hirtelen ugrásszerű teljesítménynövekedés vagy csökkenés semmilyen fordulatszámtartományban, se remegés, se csörömpölés. És ebben az árkategóriában már bárkinek joga van finnyásnak lenni.

subtotal 2009.10.14. 00:47:00

@29 Palms: igazad van.
Ahhoz nincs joguk, hogy koromokádó traktoroknak (amik ráadásul nyomatékszegények lenn :) ) tituláljanak olyan vasakat, amiről az emberek 90% Magyarországon csak álmodni mer és amik igazán nem szolgáltak rá erre.
Azt még nem hallottam senkitől, hogy aki nem full extrásat vesz az filléreskedő, pedig gondolatmentben nagyon közel van a dízeles fillérbaszó-hoz.

Shadowbull 2009.10.14. 07:59:51

@phrascarica: Nyilvan a dizel racionalis szempontokbol jo valasztas lehet, ha az ember merlegeli a korulmenyeket.

nade az autovasarlas, kulonosen a premium kategoria nem a racionalitasokrol, hanem az erzelmekrol, szubjektiv benyomasokrol, vagyakrol szol.

A sportkocsigyartok meg nem veletlenul hanyagoltak eddig a dizeleket. ami ezutan jon, az mind a CO2-szabalyozas miatt fog megjelenni, es nem azert, mert jobb megoldas lenne.

Sportkocsiknal a legnagyobb baj az alacsony fajlagos teljesitmeny, es a szuk hasznalhato fordulatszamtartomany. Ha a dizelbol nagy fajlagos teljesitmenyt akarsz kicsiholni, akkor bazi nagy turbo kell ra, ami hasznalhatatlanna teszi, vagy szoszolni kell a duplaturbos megoldasokkal, de az sem javit sokat a helyzeten.

Es persze az elvezeti faktor is ott van, hiszen az egesz sportkocsigyartas nem szol masrol: csak az elvezetrol. Marpedig rendesen kiforgatni egy tisztesseges sportmotort nem utolso dolog. Mindenkeppen nagyobb elmeny, mint tintahalkent fekete alcazofustot huzva vegigkerepelni a palyan :)

egyebkent nekem szemely szerint dizelem van, es mivel hosszutavra hasznalom leginkabb, elviselem a hatranyait az elonyeiert.

De ha lesz utodja, (es remelem megint a bajor zaszlo lesz az elejen) az mar elkepzelheto, hogy benzines lesz.

sb

Phrascarica 2009.10.14. 09:11:23

@29 Palms: "húzzon egyenletesen pincétől padlásig, ne legyen hirtelen ugrásszerű teljesítménynövekedés"
...HÁáát szar is ha jön a nyomaték, én is olyankor megijedek és visszaveszem a gázt :D, jobb az ha mindenhol gyenge, ezért most cserén agyalok, egy Skoda 100S megfelelő lenne a célra, húz a pincétől a padlásig, és még az ijedtség is elmarad! LOL

@Shadowbull: egy 5-ös BMW azért még nem az a nagyon vágyott autó. 2-3 évesen néhány millióért "megnyerhető", itt még nem beszélhetünk nagy érzelmekről.
A benzines motor azért vágyott, mert sokkal nagyobb történelmi múltja van. Jó dízelmotor mindössze max.15 éve van, és jövője nincs, mint ahogy a benzinesnek sincs.
"szoszolni kell a duplaturbos megoldasokkal, de az sem javit sokat a helyzeten."
szerintem elég 1X kifejleszteni, ha már megy, (és megy, és már mindenkinek van) akkor ideje a triturbónak, vagy valami innovatívabb megoldásnak.
"Es persze az elvezeti faktor is ott van, hiszen az egesz sportkocsigyartas nem szol masrol: csak az elvezetrol."
ott a labda, lehet fejleszteni, nem csak a benzines babérokon üldögélni. Van akiknek már sikerült, de akkor jött a károgó csapat mint Lemansban, pedig ott sem volt "tintahal effekt" és a dízelek voltak a legcsendesebbek, igazi "luxusautók" voltak a benzinesek között. Lehet hogy épp amiatt nyertek mert nem ment szét a vezető feje a hangzavartól
"egyebkent nekem szemely szerint dizelem van, es mivel hosszutavra hasznalom leginkabb, elviselem a hatranyait az elonyeiert."
Én is így vagyok vele, ha lesz majd olyan benzines autó aminek több előnye lesz a dízellel szemben mint amennyi -számomra fontos- hátránya, rögtön váltok benzinesre :)

subtotal 2009.10.14. 09:47:44

@Shadowbull: "nade az autovasarlas, kulonosen a premium kategoria nem a racionalitasokrol, hanem az erzelmekrol, szubjektiv benyomasokrol, vagyakrol szol."
A vásárlók minimum 50%-a Európában dízel mellett dönt, nézzük hogyan:

érzelmek: sokat megyek vele messzire, legyen tökéletesen ergonómikus, ne fájjon a hátam, lábam meg mindenem a vezetéstől, férjen el benne minden cucc, egy kicsit azért mutassa meg, hogy igényesebb vagyok ezen a téren, mint az átlag

szubjektív benyomások: ez a dízel bár nem egy benzines, de megy olyan jól (sőt!!) és bár hangja egy kicsit ércesebb, pályatempónál még jól is áll neki az a morgás, egyenletes tempónál ugyanolyan halk

vágyak: 100-200e km-ig ne legyen semmi baja az égvilágon, védjen meg baleset esetén, lehessen gyorsan cserélni, úgy tudjam konfigurálni, ahogy akarom

subtotal 2009.10.14. 09:53:11

@subtotal: ja, majd elfelejtettem, még annyi, hogy a racionalitást még meg sem említettük.
És azok az emberek, akik eljutnak odáig, hogy meg tudnak egy ilyet újonnan venni, bizony két lábbal állnak a földön. Az a 3-5%, aki 540i, 550i vagy M5 mellett dönt, na ők a kisebbség, akik a racionális érveket kizárják és maximalista módon döntenek. Nem őket kellene mindig a prémium kategória átlagvásárlójának beállítani.

Shadowbull 2009.10.14. 10:22:10

@subtotal: " Az a 3-5%, aki 540i, 550i vagy M5 mellett dönt, na ők a kisebbség, akik a racionális érveket kizárják és maximalista módon döntenek."

es csak nekik van ra penzuk. Lenyeges szempont.

Azert nagyon nem mindegy, hogy egy 530d 50 ezerert, vagy egy M5 szazert.

sb

Shadowbull 2009.10.14. 10:25:12

@phrascarica: "egy 5-ös BMW azért még nem az a nagyon vágyott autó. 2-3 évesen néhány millióért "megnyerhető", itt még nem beszélhetünk nagy érzelmekről."

Hogy hasznaltan mennyi, az ebbol a szempontbol irrelevans.

Szerintem egy 5os BMW mondjuk egy Ford Mondeohoz kepest igenis jelentosen "vagyottabb" auto.

"lehet fejleszteni, nem csak a benzines babérokon üldögélni. "

Sajna a tehcnologianak megvannak a korlatai, es mostanaban el is ertek oket. Literteljesitmeny ettol feljebb nem nagyon fog menni.

sb

Phrascarica 2009.10.14. 10:55:06

@Shadowbull: "Szerintem egy 5os BMW mondjuk egy Ford Mondeohoz kepest igenis jelentosen "vagyottabb" auto."
Igen ahhoz képest az!
"Sajna a tehcnologianak megvannak a korlatai, es mostanaban el is ertek oket. Literteljesitmeny ettol feljebb nem nagyon fog menni."
Nem fog lényegesen, de azért a BMW-nek is sikerül minden 3 évben rádobni néhány %-ot, de már ideje lenne inkább az elektromosra összpontosítani.

subtotal 2009.10.14. 11:09:51

@Shadowbull: ha beléd akarnék kötni, akkor azt mondanám, hogy egy M5 vásárló egy racionális sportautó vásárló és nem prémium vásárló.
Abban azért szerintem megegyezhetünk, hogy az 'átlagos' prémiumvásárló nem az, aki az M5-öt vagy 550i/540i-t veszi.

29 Palms 2009.10.14. 11:22:02

phrascarica:

Így konkrétan tudnál olyan nagykategóriás prémium benzinest mondani, amelyre a Skoda 100-as példád releváns? :)

subtotal:

"Ahhoz nincs joguk, hogy koromokádó traktoroknak (amik ráadásul nyomatékszegények lenn :) ) tituláljanak olyan vasakat, amiről az emberek 90% Magyarországon csak álmodni mer és amik igazán nem szolgáltak rá erre."

És ezen még tényleg meglepődsz a 10 millió született futballmenedzser és gépjárműtechnikai szakértő országában? :) Ne vedd se okoskodásnak, se személyeskedésnek, de hadd adjak egyetlen apró életvezetési tanácsot: teljesen mindegy milyen autót veszel, arról valakiknek mindig lesz egy sarkos véleménye (még mindig kivétel a Mazda Premacy :). És ha mindenkivel leállsz vitatkozni ezen, azzal egyrészt nem fogsz elérni semmit, másrészt csak felidegesíted magad rajta. Akkor meg minek? Egyik fülön be, másikon ki...remélem megtalálod a megfelelő példányt, és legyen benne sok örömöd, akár dízel, akár benzines.

Shadowbull 2009.10.14. 11:33:51

@phrascarica: Az elektromos hajtasnak ismerjuk a korlatait.

Jo ideig meg a belsoegesu motorok lesznek az egyeduralkodok.

sb

Shadowbull 2009.10.14. 11:36:05

@subtotal: "egy M5 vásárló egy racionális sportautó vásárló és nem prémium vásárló."

A premium es a sportauto nem ellentetes fogalmak. A Porsche ugyanugy premiumgyarto mint a BMW.

Az atalgos premiumvasarlo nyilvan nem ezeket veszi, de szeretne :) Csak ilyen-olyan okok-megfontolasok miatt nem teszi.

sb

subtotal 2009.10.14. 11:48:53

@29 Palms: "teljesen mindegy milyen autót veszel, arról valakiknek mindig lesz egy sarkos véleménye"
VW Golf 1.4TSI DSG? :)
Kicsi motor, de erős, középméret, automata is meg nem is, ha innen nézzük prémium (is lehet akár), ha onnan akkor népautó. :DD
Kösz a tanácsot, már jó ideje nem idegesítem magam az emberek sarkos véleményalkotásán, vannak akiknek megfelel, hogy az életben pedig minden fekete vagy fehér.
Azért 1-2 alanyt néha sikerül kirángatni ebből a gondolkodásból és ezért megéri az embernek jártatni a száját.

w a s d 2009.10.14. 11:52:39

@Heckantrieb: Szerintem elírás a 116i- nél a cm3. Furat- löket- re ugyanazt írják, mint a 2 literesekre, meg a 185 Nm- es nyomaték is ritka utcai 1,6 szívónál.

subtotal 2009.10.14. 11:57:47

@Shadowbull: igaz, lemaradt a luxus szó:
az M5 vásárló egy racionális luxus sportautó vásárló, ugyanis a Porsche luxus sportautókat gyárt. Nem prémiumot.

"Az atalgos premiumvasarlo nyilvan nem ezeket veszi, de szeretne"
Az anyagi korlátokkal itt is számolni kell és emiatt mindegy, hogy mit szeretne (bár nem cáfolom és lehet, hogy szeretné mindenki a csúcsmocit), a lényeg a végleges döntések átlaga. Ebből alakul ki a prémium kategória, amiből aztán lehet az átlagot nézni (leggyakoribb motorok, extrák, karosszériaváltozatok, váltók, hajtás, színek).

Shadowbull 2009.10.14. 12:12:15

@subtotal: "Porsche luxus sportautókat gyárt. Nem prémiumot."

Nem ertek egyet.

Bar nehez meghuzni a kategoria hatarait, de erzesem szerint a Porsche premiumgyarto es nem luxusgyarto.

A luxus a Ferrari felso kategoriaja, RR, Bentley, Bugatti...

sb

subtotal 2009.10.14. 12:28:15

@Shadowbull: ez legyen a legnagyobb ellentétünk :)

Norbergh 2009.10.14. 14:52:57

@Stock: 530d 8.5 liter alà soha???? az egyik kommentemben leirtam egy korràbi automrol a két szélsö értéket: Bécs-Bp virsli potgumival 4.8 l/100km, Hungaroring nyiltnap 28 l/100km, egy 530 d-re ugyanez a két adat nagyjàbol 5l/100km és 22l/100km lenne. Szoval befér az 8.5l alà :)

Phrascarica 2009.10.14. 14:58:25

@29 Palms: "Így konkrétan tudnál olyan nagykategóriás prémium benzinest mondani, amelyre a Skoda 100-as példád releváns? :)"
Hogy jön ide a nagykategóriás prémium?
Arról volt szó, hogy túl erős, és nyomatékos a dízel, erre írtam hogy az S100 az kúl mert se nem nyomatékos, se nem hirtelen jön az erő, na és láttam neten egy hosszabbított verziót, TV-vel és bárpulttal, (olyan szrecslimó féle) és ott még kevésbé gyötri az embert a
nyomaték ;)
itt a link: www.skodaklub.com/index.php?page=showgal&album=376

Norbergh 2009.10.14. 15:02:34

@Heckantrieb: OK, az összes sorhatdizel E60 kerreg és csörömpöl és ezek a kategoria legzajosabb motoru jàrgànyai, ezt az NDK szàrmazàsu profi hangtesztelö csapat odaado munkàjàval érték el annak érdekében, hogy az IFA termékeken nevelkedett volt KGST orszàgokban élö vàsàrlokban ébresztett nosztalgia együtthato àltal növeljék eladàsaik szàmàt :)

29 Palms 2009.10.14. 15:31:03

phrascarica

"Hogy jön ide a nagykategóriás prémium?"

Az előző 400 komment alapján azt hittem hogy most ebben mozgunk. De a modern 3 literes dízel kontra 50 éves ezer köbcentis benzines vetület nyilvánvalóan helytálló, nem is értem miért nem gondoltam erre kapásból. :)

Egyébként nem arról volt szó, hogy túl erős és nyomatékos a dízel, hanem arról, hogy a benzines motorok kulturáltabb járásúak, közelebb állnak ahhoz a képhez, amit egy prémiumkategóriás autótól egy esetleges vevő elvár.

Vágási Matyi 2009.10.15. 06:19:17

@Shadowbull:

Lóerők számát tekintve egy M3-ashoz legközelebb egy Porsche 911 GT3 áll, 5-tel lemaradva.

A gyártók német oldalai szerint az M3 Coupé bruttó listaára 67950€, a 911 GT3-é 116947.

Kétlem, hogy a BMW ennyivel alacsonyabb alapfelszereltséggel rendelkezne, ezért egyértelmű, hogy itt a presztízst fizeted meg, hiszen a Porsche pont ugyanúgy szupersportkocsi-gyártó, mint a Ferrari, vagy a Lamborghini.

Nyilván vannak ennél kétszer drágább modelljeik is.

A luxusautó fogalmát bőven kimerítik, akárcsak az általad említett gyártók modelljei, csak azok közelebb állnak a túraautókhoz.

Az M-ek árban és presztízsben az AMG-k és RS-ek ellen versenyezhetnek, míg az R8(420LE, 109100€) a belépő szintű szupersportkocsik ellen.

SLR-t 240 körül láttam, mondjuk az 200 lóval erősebb, úgyhogy árban és teljesítményben is magasabb szintet képvisel.

Kár, hogy a BMW nem készített mostanában hasonlót, lehet, hogy lenne rá igény.
Egy fiatalabb Z8 pedig annyi használtan, mint egy új R8. :)

Üdv

Shadowbull 2009.10.15. 08:06:19

"Lóerők számát tekintve egy M3-ashoz legközelebb egy Porsche 911 GT3 áll, 5-tel lemaradva."

Az lehet, de az M3 a normal 911-gyel versenyez, ha egyaltalan bele lehet ebbe a kategoriaba tuszkolni.

Ha lett volna CSL az uj M3-bol, az versenyezne a GTx Porschekkal.

A luxusgyarto nem attol az, hogy mennyiert adja a modelleket, hanem inkabb az exkluzivitas, az eves darabszam, a marka presztizse es megitelese szamit.

a Porsche felsokategorias modelljei talan suroljak a luxuskategoria aljat. Mostanaban SZVSZ csak egy ilyen modelljuk volt, a Carrera GT. Abbol csak 1300 darab keszult, es volt vagy 400e.

A tobbi Porsche szeriagyartasu "tomegtermek", a premium kategoriaban.

Raadasul a kisebb/olcsobb modellek kis tulzassal sem nevezhetok luxusnak, Cayenne, Panamera, Cayman, Boxster...

sb

Phrascarica 2009.10.15. 08:28:00

@29 Palms: "Egyébként nem arról volt szó, hogy túl erős és nyomatékos a dízel"
de bizony, méghozzá itt:
"húzzon egyenletesen pincétől padlásig, ne legyen hirtelen ugrásszerű teljesítménynövekedés vagy csökkenés semmilyen fordulatszámtartományban, se remegés, se csörömpölés. És ebben az árkategóriában már bárkinek joga van finnyásnak lenni."
Na szóval, a Skoda 100 Limo :)) húz egyenletesen mindenhol, nincs remegés, se csörömpölés (mivel farmotoros, 15 méterről meg sem hallod -lehet hogy motor sincs benne hanem lóvontatásu és akkor még nyilvánvalóbb minden- ;)) És az árkategória, mivel egyedi gyártásról van szó, ezért az felbecsülhetetlen :D

Nszabi (törölt) 2010.05.31. 01:15:37

Hat en meg csak ennyit mondok:Suzuki 1.3,uj verzio,szuttyadek tyuk kergeto:1800 km,autopalyan,100-130 kozott,megpakolva kb.300 kg.csomaggal,az egesz auto osszesen valami 1 tonna felett,nem tudom!3,kb. 80 kg-os emberrel.Na jo,ossze vissza legyen 1200 kilo,7.5 es 8.5 kozott eszik...Most akkor sok a 9-10 liter egy 1200 kilos autotol,hosszutavon??Szerintem nem!

Nszabi (törölt) 2010.05.31. 01:20:12

Aki meg megteheti hogy varosban futkarozzon egy 10-12 literes fogyasztasu autoval,lelke rajta,hadd menjen!Megegyszer mondom,szamomra az auto,ott kezdodik hogy 10 litert eszik,slussz passz!!Vegyesen,varosban,azon kivul,stb...

Reap that ass (törölt) 2011.02.10. 18:32:03

Lejárt fórum, de jót mulattam itt a vitákon :-D

Bedobok én is pár gépről adatot a közösbe amit használtam/ok.Ezek nem bord, hanem tankolás kilóméter alapon, papíron kézzel számított értékek.Az általam mért legjobb és legrosszabb értékek :-D jobban mondva, a kocsikázós és az élvezkedős :-D

e39 525d - 5,2-10,7 l/100km
A4 2.0TFSI - 6,8-14,3 l/100km
A6 3.0 TDI - 8,1-13,9 l/100km
993RS - 13,2-21,8 l/100km muahhahaa
CK63 - 12,4-31,9 l/100km
GLK350 - 9,8-15,3 l/100km

"Ahhoz képest, hogy mire képes, a 29,4 literes városi és 15,5 literes országúti fogyasztási átlag nem is rossz - írják a Veyronról"

Fenti értékek inkább a pályás 130 körüli tötymörgést és a tempós végsebesség közeli fogyasztást tükrözik.
Ha valaki 29,4-re hoz 1001 lovat amikor a saját 600-am 280-290-nél 30 felett kapott be, még a bord is 30,1-et mutatott.

Az autó szerelem, a benzin drága, akárcsak a cigi, a szesz, a p*na, illetve mint önmagában az élet.

Peter Csongradi 2013.12.02. 23:54:24

@Pugajpeddi: Elmondanám, hogy a Merkúr nem forgalmazott BMW-t, főleg nem E36-ost 1987-ben.. a Forgalmazót úgy hívták, hogy Neményi RT, és a 90-es évek elején kezdte a munkásságát.

Peter Csongradi 2013.12.03. 01:02:40

Aki nem ült BMW-ben, az szidja, hogy szar, nem kéne. Aki nem használt (és nemcsak 5km-es próbakőrről van szó!) még automatát, csak az szidja, hogy milyen szar, és csak kézi váltó kéne. Akinek Benzines kocsija van, és életben nem vezetett dízel autót az szidja, hogy kerreg, drága, BMW-be Benzinest. Ha van rá lehetőségetek, mielőtt ítélkeznétek, próbáljátok ki a 'másik oldalt'.
Mi olyan hihetetlen 430.000-et futott BMW-ben, illetve a tulaj elmondásában? Bár minden autótulaj ennyire tisztelné, amiben ül! Sok embernek feldolgozhatatlan adatnak tűnik, de viszonylag hamar össze tud jönni ennyi kilométer, ha egy kocsit nemcsak a Tescóig, és nemcsak a városban használjuk. Van amikor évi 100-120-et elmegyek, de van olyan kollegám, aki 150.000-et. És főleg ha pályán használjuk, -kis túlzással persze- de örök életű a motor, turbó, kuplung és a futómű.
süti beállítások módosítása