A középsúly bajnoka

  2009. szeptember 20. - ommm Címkék: renault clio rs

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Négyhengeres BMW? Ugyan már...
2015-07-30 16:22:46

...mondták nekem sokan, miután lett egy 136 lóerős E30-am. Persze hülyeség, hiszen a könnyű bódéhoz elég

Hétvége a tóparton? Belsőség-találkozó 2015!
2015-07-29 12:04:49

Öregszünk, öregszünk , más nem is jut nagyon eszembe arról, hogy immáron tizenkettedik (!) alkalommal

A trollkirály V8-cal érkezik
2015-06-22 13:58:43

Leborulok, zokogok és megadom a trollkodás brilliánsokkal díszített aranyfokozatát. Hogyan piszkíts bele egy

Szétszórjuk a VIP-jegyeket! Akár a tiéd is lehet egy!
2015-06-08 15:31:58

Úgy, ahogy az AC/DC-nek is egy igazi énekese volt és ahogy a Black Sabbath is csak Bill Warddal az igazi , úgy

Érdekes és tanulságos hét volt, amit a Clio RS-sel töltöttem. Alkalmi utasaimnak, illetve azoknak, akik a hátulra szorultak inkább kínszenvedés, hiszen 185 centiméter felett - fejtér ide vagy oda - egy-egy durváb bukkanón bizony koppant a fejük.

Bevallom, átkoztam az ország rossz útjait, nagyon sok jó dologtól és élménytől fosztanak meg minket és biztos vagyok benne, hogy sok - általunk tesztelt - modell megítélése más lenne, ha olyan utakon közlekednének, amilyeket elképzeltek tervezőik és a futóműhangoló brigád.

De sajnos, ez nincs így. Az autósok, közlekedők zsebeiből ömlik a pénz, de nagyon kevés esik csupán le az aszfaltig. Furcsa szelek fújják szét őket még furább elfelejtett sarkokba, kétes autópálya-felújításokba és ki tudja még hová. Sok a lyuk a zsákon, folt meg kevés. Nem mondok újat, javarészt csapnivalóan szar utakon közlekedik a magyar idehaza. Ezért is becsültem meg azt a pár kilométernyi sima, friss flasztert, ami néhanapján a kerekek alá került. Nem Budapesten.

Minden jónak vége szakad egyszer, a Clio RS elment én pedig gyűjtök egy V8-as légpárnásra.

cliors 06

 

Mai cikkünk blogposztja.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr631395856

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

karexxrookie 2009.09.21. 07:33:18

kene...bar a videon ha jol latom a kanyarokban eleg kozel volt a clio a focushoz...de nagyon bejon

Bali01 2009.09.21. 07:39:14

Nekem ilyen van,igaz fehérben,nagyon szeretem,bár még a ráncfelvarrás előtti,de jobban bejön,ez az új löki kicsit olyan békás,vagy még szoknom kell....lehet.
Viszont ezek az ülések tényleg kellenek bele,iszonyat nagyot fog.

Maybe_ · http://maybe130.blogspot.com/ 2009.09.21. 07:42:10

Hm. Jó játék lehet :)
Ebből gondolom nem lesz V6-os középmotoros verzió... Múltkor ment előttem egy ilyen, konkrétan beszartam, brutális kiállása van:
www.channel4.com/4car/media/100-greatest/03-large/95-renault-clio-v6.jpg
Úgy pattogott végig az úton, öröm volt nézni.
Ezt a sárgát viszont nagyon eltalálta a Rönó, akármennyire is lerágott csont a sportsárga, nagyon nagyot mutat ezekkel a grafit felnikkel. (élőben jobb, mint képeken)

Acmee 2009.09.21. 08:11:27

Az angol teszten is porrá dícsérték, érdekes volt látni, hogy a brutál RS kókusz kanyarokban ólomkatonaként mozog a Cliohoz képest...

Kicsit olyan fíling, mintha egy Punto GT Turbo kergetne egy 4.2 A8 Quattro-t :)

butcher511 (törölt) 2009.09.21. 08:39:05

Hát ha 7 millám lenne erre, akkor inkább +2 milláér focus rs, vagy egy használt wrx sti

butcher511 (törölt) 2009.09.21. 08:40:14

De persze az azért remek lehet ezt nemvitatom :D

butcher511 (törölt) 2009.09.21. 08:47:51

Bár hmmhm mondjuk ez a focus rs videó elég meggyőző, asszem elhatárolódok magamtól

Rocko- 2009.09.21. 09:00:37

én nem sokat ültem benne, jól megy a gép, de ha már ilyen kis kihegyezett masina, akkor hátulra igazán elfért volna egy majrévas.
hátul ülve fejkoccanásban nem volt részem (én 195 cm körül vagyok) - gondolom a kevés bent eltöltött idő miatt.
ami inkább zavart, h kínai tornászlányokat megszégyenítve kell bejutni oda. ott már viszonylag jó, de mire odajut az ember...

basil 2009.09.21. 09:05:37

klassz kis gép, nekem is kéne.
Ami meg az angol teszt kapcsán eszembe jutott, az egy kicsit elszomorított: náluk 15570 fontot kérnek érte, szal kb 4,5 milla....

Koczeka_EG6 2009.09.21. 09:10:02

"Type R is csak ólomkatona lehet mellette"
Aha, ez érzés (mert az semmit sem ér) vagy pl. proffer versenyző 5körös átlaga a ringen?

Indy_ 2009.09.21. 09:16:57

Volt alkalmam vezetni egyet még a ráncfelvarratlanból, szenzációs autó. :)

Palex 2009.09.21. 09:18:50

Azért a videót kicsit kétkedve fogadom. Kik vezették, milyen tudással?
Eme link szerint, mely hivatalos, még az ST Focus is sokkal gyorsabb a Clionál:
www.fastestlaps.com/track2.html

clior 2009.09.21. 09:21:31

Sziasztok!

Tudom, most páran irigykednek, de éppen a rácfelvarrás előtti modellhez volt szerencsém az elmúlt hónapban és lehetőségem van megvenni, egy teljes előéletét ismert darabot.
Teljesen egyetértek: a gép nagyon jó, de teljesen értelmetlen, ettől függetlenül én is csak annyit tudok mondani, kell egy, mert annyira jó. Drága játékszer, de nagyon jó játék, még akkor is, ha képesek vagyunk megállni, hogy ne akarjuk mindig a maximumot kihozni belőle, ezt elég nehéz megállni.
Újban soha nem adnék érte annyit, de így ismert autót..., nagy a kísértés.
Azt azért megemlítem, hogy a hátsó futómű képes eldobni magát, ha forszírozzuk, de valóban egy gázfröccs és húzza-vonja az erő a gépet.
Ár-érték arányban verhetetlen, a fogyasztása pedig a képességeihez mérten teljesen rendben van. Megpróbáltam: Kresz szerint simán 8 l alatt lehet városon kívül járni vele, ha többet játszunk, akkor is 11-12. A sima tohonya 2000 ccm-es motorok is lenyelnek ennyit, csak nem adnak semmit!

Mindnekinek kívánom, hogy kipróbálhasson egyet. :)))

Anulu · http://salgoauto.hu/ 2009.09.21. 09:34:21

A régebbi verzió számomra sokkal tetszetősebb. Viszont minden kétséget kizárva egy nagyon jó autóról van szó.

Reszö 2009.09.21. 09:36:56

@Palex: Igen, elég amatörök vezették mind 2 autot.

A focust egy teljesen amatör. Látszik,hogy egyenesben 50m-t is ráver a focus,majd kanyar elején odaér a clio. A focusban versenytechnika van elöl,szóval kanyar elött nem kéne akkorát fékezni. :D

Amugy a clio sem rossz rövid váltóval, de a focus mindig meglép egyenesben. 100-töl pedig a ciloba kéne még egy motor,hogy utolérje... :)

Nem szeretem az ilyen összehasonlitásokat, mert nem egy kategória a 2 auto. Hasonló "filingauto" mind a kettö,de közel sincsenek egymáshoz.

Egy ilyen összehasonlitás már közelebb van a valósághoz:
www.youtube.com/watch?v=zzhT3IpNNsU&feature=related
www.youtube.com/watch?v=Tg4FUXSq4pU&feature=related

Aki tud angolul,az halálra fogja magát röhögni rajta! :D

=Daniken= 2009.09.21. 09:58:51

Én csak azt nem értem, hogyha a Rönyónál képesek jó autót is csinálni, akkor hétköznapra a büdös francért nem csinálnak normális autót?
Huginak Citroen-e volt, alapvetően oké volt, de rengeteg kis szirszar elektromos baromsággal (klíma, ablakok, centrálzár, stb) pedig nem hajtotta.
Nálam egyszer volt egy Megane kombi, komolyan mondom, nagyon kényelmes volt benne utazni, a rókázós kölyökkutyám úgy aludt benne, hogy úgy kellett felébreszteni mikor leértünk Szegedre. Kár hogy 1 hét múlva megdöglött 2 db gyújtótrafó, onnantól 2-3 henger, el is vitték.45 k volt benne csak.

nem merek franciát venni.
ott az új kis Citroen, ritkán mondok ilyet, de szerintem őrülten jól néz ki.mégsem vennék olyat.
Rönyó egy fokkal jobb, de inkább német, vagy japán.

Kiskaresz 2009.09.21. 10:00:40

inkább a fosuc rs (5 henger + csiga miatt) :)

@Palex: sőt ezen a videón az impreza előtt végzett egy hajszállal www.youtube.com/watch?v=k3cJ_yEalLw

bervas · http://mt10.blog.hu 2009.09.21. 10:01:41

@=Daniken=:

Megane gyújtótrafó típushiba bizonyos évjáratoknál. Később beszállítót cseréltek, azóta jobb.

Francia kocsit olyat kell venni, amiben minél kevesebb a kényelmi elektronika.

luck66 2009.09.21. 10:06:51

kedves cikk író ez,hogy jött ki?
"Négyszáz litert fogyasztott méterenként"

amúgy az autó jó!

malenykij polgar · http://mbybk.blog.hu 2009.09.21. 10:35:19

@=Daniken=:
Az erös vagy sportos autó nem jelenti azt, hogy tartós vagy jó minöségü. Lehet, hogy ez is olyan betegségekkel küzd mint a hétköznapi társai.

Hagalex · http://www.youtube.com/user/Hagalex#g/f 2009.09.21. 10:36:39

Gyönyörű!
Természetesen a szavazáson "megkenném"-re szavaztam.
Ismét egy jó példa arra, hogy nem kell ám tizen milliókat költeni, ha vigyorogni akarsz kanyarokban. Eddig a Corsa OPC volt a kiskedvenc ebben a kategóriában, de kövezzenek meg az Opelosok, a motorja miatt lehet szívesebben ülnék ebbe! :)

Egy autószerelő mondta nekem egyszer.
Jó autó:

OLASZ technika + FRANCIA kényelem + NÉMET precizitás.

Vagy ez hülyeség?? :)

Kiskaresz 2009.09.21. 10:39:58

@Hagalex: és a jaPPPánok hol maradnak kéremszépen???????? :D

Amanitin2 (törölt) 2009.09.21. 10:43:18

nagy kár, hogy a focusos szemmel láthatóan nem ismerte a pályát. majdnem az összes kanyarban rossz íven ment.

sunblind 2009.09.21. 10:58:47

nagyon kéne ... persze a focus is remek masina ... de egy nagyon közvetlen reakciójú, tökéletesen koordinálható, végtelenségig lelkes szívómotor, annál nincs jobb, akármennyire is finomak az új turbok ... S54B32, F20C, VQ37VHR, C32B ... pfuu

OrbanseggenLorincz 2009.09.21. 11:19:20

jopofának tünik de nemkell francia. azért megnézném hogy mondjuk siofok-pécs között mit mutatna a DSG GTI-m ellen >:]

esef 2009.09.21. 11:23:32

@=Daniken=:
Komolyan mondom, a Renault gyújtótrafó problémát mindenki úgy hozza fel, mintha maga a sátán szállta volna meg az autót. Ki kell cserélni valami jobbfajtára (Beru, Denso), és onnantól kezdve el lehet felejteni. A gyári Sagem és Valeo meg mehetnek a múzeumba elrettentésül...

Hagalex · http://www.youtube.com/user/Hagalex#g/f 2009.09.21. 11:29:24

@Kiskaresz:
Akkor azt úgy kellet volna írnom, hogy:

FRANCIA kényelem + JAPÁN technika és precizitás. :)

laccmacc 2009.09.21. 11:30:05

@luck66: szerinted hogy?
Ha én azt mondom, hogy "egy seggel ülök meg két lovat"? Akkor azt kérded, hogy "ekkora ótvar picsája hogy lehet valakinek?", vagy pedig azt, hogy "hogy tudtak a lovak ennyire szűken odabújni egymáshoz?"...
Szerintem ne érts mindent szó szerint... Jobb lesz úgy, hidd el :)

Érdekes 2009.09.21. 11:38:43

@Wander: Hát, pécsfelé már egyre több a kanyar, gyanítom rommá verné a (hozzáképest) kényelmes dezsGéTi-det :) Annyit nem hoz a DSG...ilyen szitukba sztem, talán (hosszabb) verseny pályán, de a futómű miatt az is kérdéses.

OrbanseggenLorincz 2009.09.21. 11:40:03

@Hagalex: lehet, de addig nem adok kreditet :) francia citrony az francia citrony és ha összeszarják magukat sem fognak ezen a véleményemen változtatni :D mert a whiskey skót, a szerető francia, de az autó mindig is japán meg német lesz :D

Érdekes 2009.09.21. 11:40:26

Jah, az orra rusnya, segge viszont bejövős, a sárga is bejövős a grafittal, de sztem tré az orra..OPC korzáta akarok ilyen szinnel és grafit betétekkel..nah az szép hihi.Egyébként megkenném..de ha választani kéne, akkor corsa.

OrbanseggenLorincz 2009.09.21. 11:44:56

@Érdekes: én miota megvan, kb fél éve, azt vettem észre hogy főleg a kanyargós részeken nagy előny a dsg, szigrouan manuálban fülekkel váltogatva. egy 330D-vel toltuk le az etapot pécsig, utána a mecsek-rally utvonalon vissza, a kanyargós részeken mindig elmentem ha figyeltem a váltásokra (a bmw-s ismerős jobban vezet nálam sztem). egyenesekben nagyon együtt mentünk, se én, se a másik nem tudott sosem elmenni. bár ott a futómű is nekem kedvezett. tényleg kiváncsi lennék egy ilyen kis száguldo citromra, inkáb civic t-r-es lehet... bár ha jol sejtem az is nehezebb valamennyivel...

rbalint88 2009.09.21. 11:50:48

omm, menj egy kört az én autómmal, aztán mondjad bármire, hogy ráz :)

Ottopappa 2009.09.21. 12:06:31

Ommm, nincs egyetértés! :) Ez akkor is egy francia fos, és még ronda is! Nem kéne, max kipróbálni. Bár az meg nem jó, mert lehet, hogy utána kéne... :) Ehh, nem jó ez sehogy se, maradjunk annyiban, hogy francia maradjon távolt a portámról...

Hagalex · http://www.youtube.com/user/Hagalex#g/f 2009.09.21. 12:37:21

@Wander: Mi ez a vaskalaposság kérem! :)

Nekem úgy rémlik, hogy versenysportokban elég jól ott van a francia autóipar.
PSA lassan egy évtizede döngöli sárba a csoda Subarut, Mitsut, a Fordról nem is beszélek.
A Renault is nívó az F1 -ben. A Le Man -ban is elég jól ott voltak a Pug -ok.

Egy 607 -es kényelme meg fényév a hasonló kategóriájú német, vagy japán márkák képviselőihez képest.
Ha teheted ülj be egyszer egy Pug 607 -be. Nagyon ott van!

Szerintem közel sem annyival rosszabb a francia autó mint ahogy azt a német - japán párti autóbuzik állítják, a megbízhatóságot, és időnként a minőségi kivitelezést leszámítva minden más összevetésben pariban vannak. Szerintem.... (megjegyzem amíg Opel, BMW, VW, Mazda van, addig én se vennék.)

OrbanseggenLorincz 2009.09.21. 12:45:39

@Hagalex: világos, és teljesen egyet is értek. és ültem már 607-ben, franko kis gép, kényelmes mint állat (talán még fater uj S80-ánál is kényelmesebb, bár erre nem mernék fogadni). motorikusan pedig általában az ismerősök rémhíreiből táplálkozok (autopályán a 4 honapos lagunának leesik!!!!! a hütőventilátora, megane beázik az ablaknál, clio pedig hullik szét, egyik se több mint 2 éves). szóval a híre rossz... és amig ilyeneket hallok, addig nekem nem kell semmiféle francia, max egy bővérű 20 éves francia bejárónő :D a subaru nagyon kemény verda (haver-szomszédnak 08'-as impreza sti @350hp hát az megy. és érzésre is bitang, engem meggyőzött, M3 kultkocsi, tökéletes, 6-os bmw a kupék királya, 350Z a driftvagány, EVO is királyság, stb stb). mutassanak a franciák hasonlókat, és akkor majd lesz riszpektjük, addig nem :D

megint 2009.09.21. 13:07:16

Hagalex, én elég sokszor utaztam 607-ben, és tényleg rohadt kényelmes, és nagy is belül, csak egy A6, E mercihez képest kicsit gagyi belül, a felhasznált anyagokat nézve

Hagalex · http://www.youtube.com/user/Hagalex#g/f 2009.09.21. 13:16:49

@megint:

Nekem nem tűnt úgy...
607 -ben csak bő negyed órát volt szerencsém tölteni, A6, és BMW 5 -ben, sokkal többet, lévén, hogy egy időben olyan kereskedésben dolgoztam, ahol hetente hoztak 1-2 tucat külföldről származó prémium autót.
Bennem valahogy jobban ott maradt a Peugeot kényelmessége mint a németeké. Ne kérdezd miért! :)

Chocolate shitsandwich 2009.09.21. 13:19:24

Legjobb, de nem kéne, mert már van. Focust meg majd hasonlítgassátok a Megane rs-hez...
Ára viszont már nem oly barátságos mint volt az 5.5millával!

Papaya 2009.09.21. 13:27:52

@Wander: Ülj bele egy Rs-be és majd rájössz,hogy miről ir Vályi kolega,(vagy szerinted hazudik?)De nem akarlak meggyözni élj csak az "ismerőseid által táplált rémhirekből"Ezek a rémhireid amiket meg itt terjesztesz mind KAMÚ.Az én ismerőseim érdekes módon nagyon szeretik a renaultjukat biztos tök hülyék egytől egyig. Az RS ár-érték arányban a ma kapható egyik legjobb hot-hatch.

BartiS2 2009.09.21. 13:30:48

@S4mu3l: régi dolgok ezek de nem lehet örökké a múltból élni, pedig valóban komoly gépek és elismerésre méltóak...amiket meg Wander felsorolt a listájában, azokkal mégsem versenyezhetnek gondolom te is érted miért...

BartiS2 2009.09.21. 13:33:21

ezek a franci autók megbízhatatlansága szerű dolgok mindig kamuk....de kinek áll érdekében, hogy kamuzzon? és miért pont a franciákra kamuznak... miért nem a japókra... valakiknek baja van a francia néppel? :-)

Hagalex · http://www.youtube.com/user/Hagalex#g/f 2009.09.21. 13:35:29

@Wander:
Az ismerősök rémhíreivel az a baj, hogy mindig találsz olyat akinek, baja van, aki fikázza...

Én kapásból tudok az ismerettségi körömből olyan példákat hozni, ahol meg elégedetten használják a Renault -t.
az egyik gépjármű oktató, és Megane 1.5dci kombija van, a másiknak egy első szériás dci Megane, 300 ezer körül jár, minden nagyobb gond nélkül.
Ezzel együtt tény, hogy a francia elromlósabb, de ez csak egy paraméter, sok egyéb szempont is alapja egy autó megítélésének.
Respect -ről meg azért kár vitázni, mert az autógyártás itt Európában eresztett gyökeret, gyakorlatilag bármely gyártó tud legendás autót felmutatni, és az, hogy a Peugeot nem hozott ki a ralis verzióból utcait, az nem jelenti autómatikusan, hogy nem kell respektálnunk a márkát.
A Subaru üzletpolitikája a sportos autókról szól. Mutass 607 -es kényelmű Subarut! :))

OrbanseggenLorincz 2009.09.21. 13:35:34

@S4mu3l: ezek a régi hulladékok jók azoknak akiknek van idejük háromnaponta szerelni. számomra ezek relikviák, nem autók. az autó az amibe szívesen beleülök, naponta elvisz munkába és vissza (100-110 km), kényelmes, jól megy (nagyon jól), és a kötelező szervizeken kívül nem kell vele foglalkozni. na a franciák az utobbit valahogy nem tudják, fócvagányéknál viszont valahogy működik. a harmadik vw-met hajtom, és tökéletesen meg vagyok vele elégedve(jetta, passat, golf). sosem hagytak ott sehol, egyszer sem! az 1.4 golf hosszu pályán ette az olajat, ennyi belefért. passat hibátlan pümpe düse, kutya nem foglalkozott vele, tette a dolgát és kész. most a gti pedig zseniális, karakteres, szerethető autó. bár kánikulában kicsit megküzdök a bőrrel, de valamit valamiért :) a vw nálam bizonyitott. a volvo is már bizonyított. a bmw szervizigényes, és pl isminek az 530XD-jével csak gond van, fenntartom hogy nem mindegyikre jellemző.
a toyoták legendásan megbízhatók, még ma is, de uncsik. a többi japo egykutya, jók de nincs bennük lélek, kivéve a jo kis hátulkaparos kupékat és az awd bubu-evo böszméket. az amcsi-koreai koprodukciókról, a wannabe angol roverekről meg ne is beszéljünk mert felesleges, szutykok vagy szarok. és most jöhet bárki a kia 7 év garijával, attol az még egy vacak tucatauto, ha valaki egyéniséget keres az autojában nem fog olyat venni :) de mindenkinek más az izlése, sokan értenek velem egyet, vagy nem, vagy félig, lényeg hogy a franciák nem erősek autoban :DD

OrbanseggenLorincz 2009.09.21. 13:40:49

@Hagalex: ezen nem veszünk össze, mindenki máshonnan veszi az infot. amugy simán elhiszem vályinak hogy faxa gép, én is nagyon meghajtanám :)) de egy auto nem változtat egy márka megítélésén, főleg ha kis elvakultság is van a delikvensben :) nyiregyi haverom most sokkalt be a 40-es volvojával, focus ST-t hoz el a héten kecskemétről. nagyon kiváncsi leszek rá :)

BartiS2 2009.09.21. 13:40:55

Wander az 530xd pedig csak E60 lehet vagyis max 5 éves... mi a gond vele? őszintén kíváncsi vagyok... nekem nincs meg a környezetemben sem összkerekes csak X5...ott mondjuk a légrugo az 170k nál megadta magát meg ilyenek vannak

OrbanseggenLorincz 2009.09.21. 13:45:47

@BartiS2: 2,5 éves. az első fékkel és felfügesztéssel van mindig gond, már nem tudom pontosan hogy micsoda. azt tudom hogy idén már kb 20 hetet!!!! volt szervízben, és nem tudják megcsinálni, azt mondták ez sajnos ilyen... (wtf, győri bmw szerviz). nem tudok sokkal közelebbit, de egyszer ültem benne pályán, és 130-150 között az auto riszálta az orrát... no comment. félelmetes volt. alatta-felette semmi. de pont a megengedett pályasebességnél rázza az orrát!! és nem a gumik vagy centir miatt. röhej azért sztem...

BartiS2 2009.09.21. 13:47:05

egyébként nekem is bejön az rs és sajnálom, hogy az R26rnél nem nyúltak bele egy kis nyomásemelés szintjén a motorba is mert akkor még jobb Nordschleife idő született volna ami már persze így is nagyon szép, még akkor is ha egy kikönnyített gép futotta

BartiS2 2009.09.21. 13:49:58

@Wander: ez tényleg érdekes.. kell legyen valami előzmény, törés vagy padka vagy valami gondolom mert csak úgy gyárilag ilyet azért nem produkálhat sztem bár mondom nekem nem volt, csak el tudom képzelni mi lenne az 530xd-k sorsa, ha mindegyik csinálna ilyet a gazdijának 10-enmilliókért...

S4mu3l 2009.09.21. 13:54:29

@BartiS2:
"mutassanak a franciák hasonlókat, és akkor majd lesz riszpektjük, addig nem" szerintem a franciák már mutattak eleget, csak ezt nem szokás elismerni általában, pláne német és japán autó kedvelők körében. :) Itt mindenféle "kultuautók" voltak felsorolva (6-os bmw, m3-as bmw, evo, stb, mondjuk totál nem hot hatch kategória egyik sem, szóval ide lehetett volna még venni a porschét, vagy a mercedes 190 evo-t..) amikből gondolom (a 350Z a driftvagányból ítélve) Wander a mai változatokra gondolt, de ezek már a 80-as években, 90-es évek elején is megvoltak (evo 1, 2, 635 csi, e30 M3, impreza gt turbo, stb..) na és pont ebben az időszakban kezdte el magát a renault is eléggé odatenni, aminek ez aredménye lett az R5 Turbo 2, Renault Super5 GT Turbo, majd a clio 16v-k és clio williams, clio RS és a középmotoros Clio V6, stb.. Szóval egyszerűen badarság azt mondani, hogy ebben a hot hatch kategóriában nem mutattak "hasonlókat" és nincs meg a riszpektjük, mivel a kis hot hatchek kategóriájában kezdetektől fogva ott volt a renault, és ma is ott van.

Lowtyo 2009.09.21. 13:56:15

@Wander: vályi az elvakult clio fan
hahaha
ha ismernéd, nem írnál ilyet

Chocolate shitsandwich 2009.09.21. 13:57:43

M3, Subaru stb lehet kult kocsi, de ez a teljesítményüknek tudható be, az kell annak aki csak a gázt ismeri. Az miatt érzed úgy te is wander, hogy inkább fasz növelő. Szerinted a franciák nem tudnának 300 le feletti motorokat kidobni utcára? Csak nézd meg az autósportot. Renault vs Bmw f1, Citroen Peugeot vs Subaru Mitsu a rallyba, és legutóbb Peugeot vs. Audi Lemans. Egyenlőre a kult márkáid vert helyzetbe vannak!

Papaya 2009.09.21. 14:14:00

@Chocolate shitsandwich: Vannak arcok akiknek a száraz tények nem elegendőek és fáj az igazság, ezért mást nem tudnak csak szarral dobálózni.

OrbanseggenLorincz 2009.09.21. 14:16:23

@Lowtyo: reading skill? :))) nem irtam ilyet, és még csak meg sem fordult a fejemben :)

BartiS2: nem törték meg az teljesen biztos, valoszinüleg gyári bakis lehet, biztos hogy nem széria hiba.

Chocolate, én ezen senkivel nem fogok összeveszni, egyszerüen nem szeretem a francia autokat. mindent meg lehet csinálni. ennyi. a suzuki is tudna csinálni valami hasonlot ha akarna. és az is lehetne jó. (és itt most utcára való élvezetes, mindennap használható, új autokra gondolok, nem pályára tenyésztett loerőgyárakra vagy régi kult gépekre :)) )

Jamci 2009.09.21. 14:17:53

Kedves cikkíró!

Ez most akkor mi?
"Szívómotor létére szerencsére mentes a kihegyezett kis turbómotorok kellemetlen tulajdonságától, alacsony fordulaton is képes elég erőt mozgósítani a mindennapi közlekedéshez, csak éppen átkozni fogjuk"

Adatlapon pedig turbo feltöltés...

OrbanseggenLorincz 2009.09.21. 14:21:06

@Papaya: nekem inkább ugy tünik hogy te vagy elvakult a franciák fele. nincs vele baj, de amig én nem szardobálozlak le addig elvárom hogy te is normális hangnemben beszélj. bár madzsarisztán van, nem is értem mit várok :)

Hagalex · http://www.youtube.com/user/Hagalex#g/f 2009.09.21. 14:21:10

@Chocolate shitsandwich:
Clio kupa (idehaza is)
Megane Trophy, Renault Formula Car Serie, Formula 1.
Sőt van egy külön Renault autóverseny "liga" is.
A neve: "World Series by Renault"

Shadowbull 2009.09.21. 14:21:58

@Wander: " nem tudják megcsinálni, azt mondták ez sajnos ilyen."

Nem ilyen, a szerviz meg balfasz.

sb

Shadowbull 2009.09.21. 14:23:24

@Chocolate shitsandwich: "nezd meg az autósportot. "

Az autosportnak semmi koze sincs az utcai autokhoz. Kulonosen a formaautos versenyeknek.

sb

Suttora 2009.09.21. 14:24:21

Apa kezdődik, kezdődik... :D

BartiS2 2009.09.21. 14:27:06

@Chocolate shitsandwich: hogy az M3 meg a subi csak a gázt ismerőknek való ezzel azt feltételezed, hogy kanyarodni nem tudnak....ami azért elég vicces...legalábbis nekem :-) az meg hogy mit tudnának a franciák az egy dolog...mivel feltételes módban van

Érdekes 2009.09.21. 14:31:45

@Chocolate shitsandwich: "Renault vs Bmw f1" Mivan a mercedessel (v.mclaren) meg a ferkával?A rönyó bőven az alatt van.
A rallit el lehet ismerni ( de ugye ott csak 2xx paci van)
"Peugeot vs. Audi Lemans" Hát ez azért vicces :D
Szóval, nincs 4-5-6-700 lovas utcai pözsó és nem azért nincs, mert nem akarnak csinálni megnyugodhatsz.. :)

Nekünk a családban egyébként van két francia autó is :) Nincs baj velük (3kop) pedig már régóta használják...Ettől függetlenül, én azt mondom, hogy azért a prémium sport autóktól, azért még messze vannak a csigaevők...

Érdekes 2009.09.21. 14:33:32

@BartiS2: "hogy az M3 meg a subi csak a gázt ismerőknek való ezzel azt feltételezed, hogy kanyarodni nem tudnak"

Jah, mondjuk ez a kijelentése is elég vicces volt :D kíváncsi leszek, a csigaevők mikor fognak olyan felfüggesztést csinálni mint a majdani M-es X5-nek lesz XD

Lowtyo 2009.09.21. 14:34:48

én tudnék olasz, francia, német, japán, amerikai, angol autók közül is mondani legalább egy tucatot, amit szívesen hazavinnék.

Papaya 2009.09.21. 14:34:57

@Wander:Ezt nem úgy hivják ,hogy madzsarisztán hanem szólásszabadság.Tudatlan

OrbanseggenLorincz 2009.09.21. 14:44:14

@Papaya: nc, ha neked jolesik csak csináld. inkább menjél a parlamentbe szolásszabadságolni, hátha megvernek ^^

ommm 2009.09.21. 14:54:24

Jamci 2009.09.21. 14:17:53
Hibás az adatlap, a kolléga kijavítja. Atmoszférikus a motor.

Ami érdekes, hogy a pozsonyi körgyűrűn mellém került egy Golf V GTI, észrevettem a tükörből, ő is jött, aztán csak felemelte a hüvelykujját, én villantottam egyet és ki-ki ment a maga dolgára, mindenféle verseny és bizonyítási vágy nélkül. Elismertük "egymás" cuccát, tudjuk a közös titkot. Jól esett, ritka pillanat.

A Renaultsport jó hot-hatch-eket csinál, ebben egyre biztosabb vagyok.

Ja, Focus kontra Clio.
A Clio RS-t Steve Sutcliffe vezeti, amatőrnek nevezni őt nagy badarság, tessék csak utánanézni.

A Focus sofőrje, Matt Prior pedig az egyik legtöbb tapasztalattal rendelkező öreg róka a szakmában. Védi az íveket, rontja a kanyart. Ilyen úton, hazai pályán, ennyit tesz a csaknem 300 kiló különbség.

www.autocar.co.uk/blogs/anythinggoes/archive/2009/6/20/chasing-the-ford-focus-rs.aspx

Don Vito Corleone 2009.09.21. 14:57:24

Hm, jó ez a kis Clio úgy ahogy van, tetszik, mégsem kéne. Nem hiszem, hogy túl sokáig bírja az ennyire kemény futómű a magyar utakat. Bár ha lenne potya 7 millám játszós autóra lehet nem is érdekelne... :)

The Good Boy 2009.09.21. 14:59:01

az avataromra, meg az udvaromon álló autóra nézve lehet, hogy kissé elfogult vagyok, de annyi pénzért, amiért ezt a cliot mérik, pont bele lehetne ülni egy type-r Hondába is:)
Nem tudom, de ez a clio belső nekem a megjelenése óta nem birt kimozdulni a borzalom kategóriából (hogy az asszimetrikus óracsoportról ne is beszéljek, amit most ezzel ferrari utánzatú sárga fordulatszám mérővel még meg is spékeltek.
Tudom: izlések és pofonok...
5 milkáért azt mondanám, hogy ilyet a népnek, de 7-ért már csak a meghajtanám egyszer kategória nálam. Pedig volt nekem R5 GT Turbom régebben, tehát tudom mitől döglik a légy, és állitom olyan jó kis játszós autóm soha nem volt, de ez az árazás szerintem nagyon durva. 7,1-ért már mini cooper S-t is adnak, ahol a gokart viselkedés alapfelszereltség (jó a JCW 8,7 már ott is odab*sz árkategória:)
Szerintem!
@Wander: "...attol az még egy vacak tucatauto, ha valaki egyéniséget keres az autojában nem fog olyat venni :)..."
vicces ilyet olvasni egy golf tulajtól (függetlenül, hogy igaz e az adott autóra, de pont egy golfos???), mégha gti dsg-je is van:::)))

Evil1979 2009.09.21. 15:14:46

Kéne, kéne, kéne!
Lehet, hogy nem senki a Matt Prior, de csúnyán nagyokat fékez, hogy a kanyarban mindig ott van a seggében a clio. Mindazonáltal inkább azt venném mint a focust, és marad pénz benzinre is :)!

S4mu3l 2009.09.21. 15:19:41

Minden elfogultságommal együtt ez a 7 millió amúgy tényleg sok érte..

OrbanseggenLorincz 2009.09.21. 15:25:36

@The Good Boy: mivel egy 1.4 Edition-ből ültem át a gti-be, fenntartom a jogot, hogy ÉN tudom miről beszélek, de nem fogok senkit sem győzködni :) golf és golf között is van különbség (árban is). az előző egy nulla volt. ezt meg néha túl zavaróan is megbámulják (oké a 18-as papucsok nagyot dobnak). viszont legalább a rendőröknek is "csak" egy golf :)) hozzáértővel még nem találkoztam, csak egyszer de az bemutatta mit tud az 1.6 focus és bőgázzal elhuzott előlem... nem mentem utána :) amugy sokat mentem egy '06-os S-Type accorddal, nem rossz, nem rossz, jó a honda, de tul böszme volt akkora teljesítményhez elős kerékkel és nagy fenékkel :)) inkább civic. és inkább turbo mint vtec.

Hagalex · http://www.youtube.com/user/Hagalex#g/f 2009.09.21. 15:25:46

Az OPC Corsa 6,1 miliió, én még azt is sokallom egy kicsit. Vagyis inkább a fizetésem keveslem...

@Shadowbull:
Egy az egybe valóban nem szoktak átültetni megoldásokat (néha van kivétel), de a versenysport a gyártástechnológia fejlődésének egyik alap pillére.
Tény, hogy a WRC Citroennek szinte egy csavarja sem egyezik meg az utcaival, de nagyon sok tapasztalatot szereznek a gyártók, amit aztán az utcai autóknál használnak fel.
Szerintem.

orbán cigány takarogggyyyyyy 2009.09.21. 15:33:08

@Hagalex: 6,1 miliió egy insigniaért is sok,nemhogy egy corsaért

The Good Boy 2009.09.21. 15:38:35

@Wander: semmi bajom nincs a jó öreg golffal, minőségben nagyon ott van, el kell ismerni, de számomra nagyon konzervativ!

laccmacc 2009.09.21. 15:42:23

@orbán cigány takarogggyyyyyy:
6.1 milla alapból sok egy kocsiért. Főleg egy olyan ótvaros szarért, amit ha kitólsz a szalonból, már veszít fél millát. Bármelyik. A Ferkó talán nem, bár ott is érezhető az áresés, ha az nem Enzo, vagy F50, vagy F40.

lacza87 (törölt) 2009.09.21. 15:49:57

@Hagalex:
" de a versenysport a gyártástechnológia fejlődésének egyik alap pillére"
:DDDD valódi tisztelettel kérdezem, h tisztában vagy-e a gyártástechnológia szó jelentésmezejével?

"de nagyon sok tapasztalatot szereznek a gyártók, amit aztán az utcai autóknál használnak fel."
Ebben már talán lehet! valami, de elsősorban a reklám miatt szerepelnek a gyártók ezekben a sorozatokban. Gondolom emlékszel (a Renault-nál maradva) mikor Alonso világbajnoki címe után két oldalas hirdetésekben a Twingo-tól a Vel Satis-ig odavolt pingálva minden az F1-es kocsi mellé. Megmosolyogtató volt.(Ez közvetlen a "minden modellünk 5*-os EuroNCAP minősítést ért el" utáni korszak)

BartiS2 2009.09.21. 15:50:11

@laccmacc: ez bizony elég szubjektiv dolog...

bervas · http://mt10.blog.hu 2009.09.21. 15:53:27

Hát... Ha ilyen kis erős izé, akkor Talbot Sunbeam Lotus. Kis kaszni, nagy motor hátul kaparós kerekek.

OrbanseggenLorincz 2009.09.21. 15:57:28

@The Good Boy: ebben teljesen egyetértek, a golf az papi-verda. ezért vettem gti-t :))) dögös, mégis egy golf, amiben nem a vörös posztot látja a sok faszparaszt sumakker-jelölt az utcán. ha nem böszme 18-as felnik lennének rajta, a piros csikot az orrán észre se vennék, sima öregapám-jár-vele feeling :D és nekem elég. ha hot-hatch akkor GTI, esetleg civic type-r vagy focus st (rs már felesleges). ha nem hot-hatch, akkor hátulkaparós, pl egy 325, 330, 530. (ez az egy hiányzik a kocsibol :)) hogy nem hátsókerekes).

Hagalex · http://www.youtube.com/user/Hagalex#g/f 2009.09.21. 16:02:45

@lacza87:
A versenysport reklámértéke valóban nagy tétel a gyártóknál, ezzel nem lehet vitatkozni.
Nem azt állítottam, hogy kimondottan a versenysportból vesznek minden fejlesztést, és azt sem állítottam, hogy csakis a fejlesztési lehetőségek miatt mennek versenyezni a gyártók.

Belső ventillációs fék, futómű felfüggesztések többsége... sorolhatnám. Szerinted hol jelentek meg először? Kipörgésgátló, talán még az ABS is, bár ha jól tudom az a repülőiparból van.

"tisztelettel kérdezem, h tisztában vagy-e a gyártástechnológia szó jelentésmezejével?"

Fogalmam nincs.
Elmondod, hogy mi a probléma a megfogalmazásommal?
Szerinted egy karbon féktárcsa gyártása olyan technológiával történik mint egy fékdobé?

Carfan 2009.09.21. 16:24:40

Lehet, hogy elsőre igazi kis méregzsák az autó, de szerintem egy hónap után az ember a pokolba kívánja főleg a budapesti utakon. Egyszerűen túl kemény és túl könnyű. Elpattog a kanyarokban. Ilyen teljesítmnyhez egy alsó közepes autónak több értelme van szerintem. Pályára biztosan jobb, de itthon valahogy nem divat kibérelni egyet egy hétvégére csapatni.

lacza87 (törölt) 2009.09.21. 16:26:44

@Hagalex:
"Fogalmam nincs."
Hát ezt látom.
A gyártástechnológiai kérdések a tömeggyártásnál és az egyedileg épített versenyautóknál totálisan különbözőek.

BMW /// 2009.09.21. 16:36:03

Istenem jönnek itt az F1-el az emberek. Attól még hogy idén a BMW-nek nem ment jól, a legjobb utcai autó gyártó között van. 1 hete próbáltam egy 335i-t. A VEZETÉÉS ÉLMÉNYE. Valami brutális. Sokkal nagyobbat üt mint egy régebbi M3...

gyerek9.3 2009.09.21. 16:47:55

@Wander: a z 530d hez észkeéés nicns vele gond:) De elég sok oylat láttam h érkezik az uj 535d vel edzőről és simán le állítja.Azt mondja ráh szervíz igényes mert esnek szé a turboi:).= a turbos kocsit ha taposod vissza kő hűteni és nem lesz baja meg mielőt taposod be kel melegíteni.

Hagalex · http://www.youtube.com/user/Hagalex#g/f 2009.09.21. 16:58:36

@lacza87:

"A gyártástechnológiai kérdések a tömeggyártásnál és az egyedileg épített versenyautóknál totálisan különbözőek. "

Tényleg?
Én dolgoztam már versenyautó építő manufaktúrában.
www.srofauto.hu/startHU.php
olvasgass! :)

...és Te?

lacza87 (törölt) 2009.09.21. 17:05:04

@Hagalex: Akkor miért írsz ilyen hülyeségeket: "de a versenysport a gyártástechnológia fejlődésének egyik alap pillére" ???

Chocolate shitsandwich 2009.09.21. 17:05:11

Na a golf GTI már végképp nem az ami volt csak egy erős golf ennyi, távol van a Cliotól, Megane mellé nem is állítanám, az komédia lenne. Utazni meg inkább egy C osztályú csillagos márka.

Hagalex · http://www.youtube.com/user/Hagalex#g/f 2009.09.21. 17:19:12

@lacza87:

Ha valamihez nem értesz akkor kérdezzél!

A sorozatgyártású autóalkatrészek tetemes része a versenyautózásban kezdte, egyedi gyártásúként. Aztán amikor úgy érezte egy gyártó, hogy gazdaságosan lehet szériában gyártani, megfizeti a piac, lenne rá igény, akkor kitalálják a sorozatgyártás mikéntjét.

Ilyenkor szoktak az autóiparban új gyártási eljárások létrejönni.
Meglepődnél, ha tudnád, hogy a Merci, a Ferrari, a Porsche mi mindent vett a versenyzésből.

smarci201 2009.09.21. 17:22:15

Sokat kifejez a Clio RS-ről az a tény hogy az angol sajtó szerint a kategória királya. Viszont a kategória határok elmosódtak, a hasonló tudású autók mind drágábbak. A Mini Cooper futóműve nem jobb mint a Clio-é, a JCW csak motorereje miatt gyorsabb.
A megbízhatóság szempontjából a 2005 óta gyártott Clio III kivételt képez a francia autók között. Az ADAC meghibásodási statisztikában a legmegbízhatóbb autók között szerepel.
Amúgy nekem is ráncfelvarrás előtti példányom van.

lacza87 (törölt) 2009.09.21. 17:52:00

@Hagalex: Sok mindent vettek a versenysportból, de még véletlenül sem gyártástechnológiát, hanem konstrukciót. Márpedig a többször idézett mondatrészed azt jelenti. De itt be is fejeztem, mert nem akarom (megint) szétoffolni a topicot.

Carfan 2009.09.21. 17:53:22

@Chocolate shitsandwich: Biztos hogy olyan távol van? Oké lehet pályán a Megane, de akár a Clio is jobb, de kérdezem én számít az átlag felhasználónak az bármit is? És ha elkezdjük megnézni a hétköznapi közlekedésben fontosabb tulajdonságokat kicsit árnyaltabb a kép. Mondjuk forma szubjektív. Futómű, kormányzás legyen jobb a Renaultokban. Helykínálat forma-forma. Értéktartás, presztízs, utastér minősége magasan a VW a jobb. Egyenletes teljesítményleadásban szintén a TFSI a nyerő, hiszen sokkal szélesebb fordulatszám tartományban sokkal nagyobb nyomatékot ad le. A megbízhatóságot meg inkább ne is boncolgassuk.
Szóval nem csak a cikkeknek kell bedőlni, meg a katalógusadatokkal huszárkodni.
Én elismerem jó minőségű aszfalton nagy élmény lehet terelgetni egy ilyen kis méregzsákot, de a hétköznapokban sok kompromisszumot követel meg. Ha pl Vályi Úrnak lehetősége nyílna egy 50.000 km-es tartóstesztre kicsit árnyaltabb képet kapnánk. És biztosan ő sem tiltakoznaa teszt ellen:D

Don Vito Corleone 2009.09.21. 18:02:43

@Carfan: Az ötlet jó, érdekelne mit mutat tartósságban egy sportos modell. Bár mostanában nem nagyon látok tartóstesztet még újságban sem... Kihalt volna ez a műfaj?

BMW /// 2009.09.21. 18:11:44

@AST Vito: Vannak tartós "cuccok" csak nem sport kategóriában. Régebben még láttam M5-ös tartós tesztet. Mostanában meg Kia Ceed crdi 20.000 km-est.

Papaya 2009.09.21. 18:24:27

@Carfan: Annyira azért ne ájulj el a VW utastér minőségétől.Az új megane belseje sokkal szebb,igényesebb és minőségibb mint az új golfé(szerintem),de pl. az új laguna is jobban bejön mint egy passat.A VW sosem volt presztizsautó és nem is lesz

The Good Boy 2009.09.21. 18:47:41

@smarci201: "A Mini Cooper futóműve nem jobb mint a Clio-é, a JCW csak motorereje miatt gyorsabb."
Azért ebben nem lennék annyira biztos.
A JCW-nél meg nemcsak a motorerő brutális(abb), hanem az egész körités (ahogy visszaadja az egész feelinget pl. visszadurrogás stb.)
Nem egy ligában játszanak ez nem lehet kérdés szerintem::)))

Chocolate shitsandwich 2009.09.21. 19:06:41

De okos vagy most linkeljek megint egy angol tesztet, ahol a clio cupot hozzák ki jobbnak, köridő tekintetében is!?

megint 2009.09.21. 19:09:22

Hagalex, nem is azt mondtam, hogy kényelmesebb az általam említett kettő, sőt az A6-nál biztos, hogy kényelmesebb, mert avval minden nap járok, a tálalásra mondtam , hogy gagyibb.

Chocolate shitsandwich 2009.09.21. 19:13:24

@Carfan: Köszi tökéletes a hétköznapokban is, összeszerelési és utstér anyag minőségre ott van ahol a VW. Megbízhatóság valóban más kérdés. Bár golfokról is olvasni ezt azt a népítéletben... Értéktartással foglalkozzon az akinek nincs pénze, presztizsel meg akinek kisebbségi komplekszusa van.

GGG77 2009.09.21. 19:32:47

Nagyon, nagyon kéne második autónak egy kényelmes középkategóriás mellé.
Nem érdekel, hogy gyorsabb-e, mint az RS vagy a Type R, mert 100x jobban néz ki azoknál.

BMW /// 2009.09.21. 19:33:18

@Chocolate shitsandwich: Már bocsánat de nekem Bömbim van és ha tehetem mindig azt szeretném ha lenne. Még elég sok ember használ BMW-t. Köztudott hogy presztizs autó. Ez azt jelenti hogy kisebbségi komplexusom van ?

Köcsögnepper 2009.09.21. 19:34:31

@Papaya:

"Annyira azért ne ájulj el a VW utastér minőségétől.Az új megane belseje sokkal szebb,igényesebb és minőségibb mint az új golfé(szerintem)"

Valóban, elájulni semmitől sem kell.

De az új Megane utasterének minősége nem hogy a Golfét nem éri el, hanem lényegesen olcsóbb autókét sem.

Csak a fityegő "A" oszlop borítást és a rádió környékén egyben mozgó középkonzolt említeném példaként.
Nyugodtan menj be egy szalonban és nézd meg.
Kritikán aluli, főleg mert a külső miatt (is) lényegesen többet várnánk a Megane-tól.

Szerinted sokkal szebb, szerintem meg giccses és gagyi, de ezen kár vitázni mert erősen szubjektív.

Köcsögnepper 2009.09.21. 19:37:08

@megint:

Milyen ülés van az A6-odban?

Köcsögnepper 2009.09.21. 19:45:46

@Chocolate shitsandwich:

"Értéktartással foglalkozzon az akinek nincs pénze, presztizsel meg akinek kisebbségi komplekszusa van."

Egyértelmű. :)

Ezt az értékesítő mondta neked? :)

Köcsögnepper 2009.09.21. 19:49:42

@Papaya:

"A VW sosem volt presztizsautó és nem is lesz"

Mindig is az volt és az is lesz, európa szegényebbik felén legalábbis. Prémiumot akartál te írni... bár még mindig közelebb áll hozzá egy Passat, mint valaha is fog egy 407.

Chocolate shitsandwich 2009.09.21. 19:51:23

@BMW ///:

Nem dehogy, csak fentebb valaki nem keresem meg ki, itt nyomta a közhelyeket. Ezt nem teljesen komolyan írtam, azt hittem lejött. :D

Hagalex · http://www.youtube.com/user/Hagalex#g/f 2009.09.21. 19:53:35

@lacza87:

"de a versenysport a gyártástechnológia fejlődésének egyik alap pillére" ???

Ez szerinted hol jelenti azt, hogy magát a technológiát is onnan emelték volna át??

Ha egy konstrukciót átvesznek, ahhoz rendelni kell a gyártási folyamatot, időnként olyat is, ami azelőtt nem létezett a szériagyártásban.

Értő olvasás...

Továbbiakban szerintem is hagyjuk, mert ez a blog nem erről szól.

A clió RS pedig jó kis autó.

Hagalex · http://www.youtube.com/user/Hagalex#g/f 2009.09.21. 19:59:25

@megint:
Nem tudom, lehet, hogy igazad van, de nekem nem jött át a gagyiság!
Lehet, hogy csak azért, mert nem eleget ültem benne. Viszont a "lakosztály" feeling beleégett a kis agyamba! :)
Azt én nem mondom, hogy jobb minőségű mint az Ódi vagy Bömös, de kényelmesebbnek tűnt, meg olyan "uras" -nak. Talán mert nem olyan németesen szigorú, hanem franciásan elegáns... vagy mittom én.
De ez úgyis teljesen szubjektív dolog. Ne adj a véleményemre, mert én a Passatba is jobban érzem magam mint az Ódikban.

BMW /// 2009.09.21. 20:04:35

@Hagalex: Ahhoz képest nagy bukta volt a 607 és a C6. Gyártása befejeződött. Kényelemben biztos jók de minőségben és az érzéssel egy német "nagyautó" közelébe sem érhet. Ahogy mondták régen a BMW tesztnapon amikor a rokonom nézett autót és szóba hozta hogy az S60-ast és a Peugeot is megnézte. 3 ellenfél van: Audi,Mercedes, Lexus.

csiky944 2009.09.21. 20:08:37

@BMW ///: há most nem azé de ezzel a dumával inkább kisebbségi :D
bocs,magaslabda :D

orbán cigány takarogggyyyyyy 2009.09.21. 20:13:33

@BMW ///: Ha jól tudom E36-osod van,ami presztizs autó volt 15éve.Manapság meg szánalom.

s4tch 2009.09.21. 20:15:54

@ommm: "A Renaultsport jó hot-hatch-eket csinál, ebben egyre biztosabb vagyok." - már az R5 Turbó és a Clio I 18V az 1.8-as motorjával is bitang volt, aztán sorban a kétezresek a Williamstől egészen eddig a sárga rondaságig mind veszett jószágok. Kár, hogy egy mezei Renault legfeljebb dizájnban hasonlít ezekre az ördögökre.

BMW /// 2009.09.21. 20:16:49

@orbán cigány takarogggyyyyyy: nem mondtam hogy nekem olyan kurva jó autom van hidd el cserélnék is . Még fiatal vagyok ugyhogy jó nekem és gyönyörű állapotban van kevés km-el. Neked a neved szánalmas,az rosszabb.

Hagalex · http://www.youtube.com/user/Hagalex#g/f 2009.09.21. 20:21:56

@BMW ///:
Mint írtam is, a kényelem megítélése szubjektív dolog.
Mint írtam német presztízs autóban ültem elég sokat. A francia felüdülés volt utánuk.
Ezzel együtt elhiszem, hogy egy Bömös, vagy Audi sokkal jobb minőségű. A kényelemérzet nem feltétlen egyezik meg a minőségérzettel.

A BMW marketingesek azt mondanak amit akarnak! :)
Ők tudják, hogy nekik kik az ellenfelek, a nép meg eldönti, hogy mit akar venni.

orbán cigány takarogggyyyyyy 2009.09.21. 20:32:25

@BMW ///: Nem mondtad,csak vered a nyálad a bömbire egyfolytában,közben meg egy roncsod van.E36 a csóró emberek bömbije!

BMW /// 2009.09.21. 20:34:56

@orbán cigány takarogggyyyyyy: Én a mai napig szeretem az M3-asomat hiába régi. Látom téged ez nagyon bánt. Sajnálom a sorsodat.

BMW /// 2009.09.21. 20:40:34

@orbán cigány takarogggyyyyyy: Ez a "roncs" veri ezt a Renault gyorsulásban amire úgy tekintesz mint egy Istenre. A Fiat Pandácskáddal meg nem verném magam.

orbán cigány takarogggyyyyyy 2009.09.21. 20:46:30

@BMW ///: Inkább a saját sorsodat sajnáld az szánalomra méltó!Amikor írtad a múltkor itt a belsőségben,hogy levillogsz mindenkit az autópályán,akkor szakadtam a röhögéstől!Azzal a ronccsal kimerészkedsz az autópályára!?Ja és köszönöm szépen jól érzem magam a szép új autómmal.

orbán cigány takarogggyyyyyy 2009.09.21. 20:49:47

@BMW ///: Te hol láttál fiat pandácskát?Be vagy szívva öcsi!? Q7-esem van,15ször annyit ér mint a romhalmaz bömbid!

Hagalex · http://www.youtube.com/user/Hagalex#g/f 2009.09.21. 20:50:54

@BMW ///:
Hagyd! Ne fáraszd magad, nem ér annyit, mi sem szoktuk! :)
Tőmondattal szoktam elintézni....

BMW /// 2009.09.21. 20:52:07

@orbán cigány takarogggyyyyyy: Légy büszke magadra. Tudtál újat venni. Aztamindenitneki!!:D. Majd a ködlámpát kapcsold be úgy szebb az az autó és látványosabb. Jah és a mellényt se felejtsd ki nehogy aztán a rendőr megbüntessen és ne tudd fizetni a hiteledet. Ilyet sem írtam hogy szétvillogok mindenkit. Azt villogtattam le aki a belső sávban halad úgy hogy senki sincs a környékén és 100-al megy. Gondolom ez a fajta lehetsz. Sok sikert az új kocsikáddal de aztán adjál ételt a kis feleségednek meg gyermekeidnek nem ér annyit a szarod. Leülhetsz 1-es.

orbán cigány takarogggyyyyyy 2009.09.21. 20:53:35

@Hagalex: Igen tőmondatokkal,mint g astra forever :D

BMW /// 2009.09.21. 20:53:49

@Hagalex: :) Rendben,kis csicska a rosszabbik fajtából.

orbán cigány takarogggyyyyyy 2009.09.21. 20:58:55

@BMW ///: Hitelre nem voltam soha rászorulva,kp-ra vettem mindent,olyan dolgokat is amiről a magadfajta nagy bömbis csak álmodhat!A te autód is szép,ha locsolsz rá néhány liter benzint és meggyújtod!

S4mu3l 2009.09.21. 21:00:42

Tyű, elszabadultak az indulatok. :D Azért egy szép állapotban tartott E36 M3 az mindig egy klassz járgány lesz.

BMW /// 2009.09.21. 21:02:21

@orbán cigány takarogggyyyyyy: Szerintem szebb lenne ha magadat gyújtanád fel,jobb lenne mindenkinek! Gondolom már többször mondták csak sajnos még nem vetted rá magad. Hidd el sikerülni fog;)

orbán cigány takarogggyyyyyy 2009.09.21. 21:07:44

@BMW ///: Nem mondta még senki,azaz te vagy az a senki aki először mondja,de próbáld meg előbb te!Aztán lesz egy kis színed,ja az már van.

BMW /// 2009.09.21. 21:17:37

@orbán cigány takarogggyyyyyy: Már megint egy bohóc vagy? Megtapsolt mindenki. Lejárt már a műszakod. Köszönjük

orbán cigány takarogggyyyyyy 2009.09.21. 21:47:41

@BMW ///: Téged meg kiröhög mindenki,szánalmas vagy bömbimanó!Vegyél rendes autót,adjak rá kölcsön?

Carfan 2009.09.21. 21:51:56

@Papaya: Szerintem meg nem, de ezen nem fogok vitázni:D. Lehet a Golf unalmas, de nekem a "digitális" rönók inkább a gagyi kategóriába tartoznak. De kinek mi. Szerencsére van elég vevője a franciáknak nélkülem is. De a jobb hétköznapi használhatóságot fenntartom.

Papaya 2009.09.21. 21:54:16

@Köcsögnepper:
De az új Megane utasterének minősége nem hogy a Golfét nem éri el, hanem lényegesen olcsóbb autókét sem.----Nem hiába a névválasztás erre legalább ráéreztél.

lacza87 (törölt) 2009.09.21. 21:58:34

Jó itt olvasni az anyázást bezzeg Ubul-t, qualitaet-et anno és mostanában Ciri-t a semmiért is sikerült kitiltani...

Carfan 2009.09.21. 21:59:35

@Chocolate shitsandwich: Én nem mondom, hogy hétköznapokon használhatatlan, de szerintem ebben pl a Golf jobb. Tágasabb, komfortosabb stb. Én csak arra próbáltam rávilágítani, hogy kicsit felelőtlenség kikiáltani valamit a kategória legjobbjának egy tulajdonság alapján. Oké a Renault a legsportosabb, de azért nem csak ennyiből áll egy autó.
Az értéktartásról és presztízsről szóló eszemfuttatásod pedig érdekes:D Nekem az a véleményem, hogy talán az értéktartás a legjobb ítélet egy autóról, hiszen azt a piac és nem a gyárak árazzák be. Én személy szerint egy marhának érezném magam, ha az autóm 5 évesen az új árának 20%-át érné, mert az lenne az érzésem, hogy engem alaposan átvágtak:) A presztízs pedig szubjektív. Bizonyos körökben elengedhetetlen, van aki nem foglalkozik vele. Ezt döntse el mindenki maga.
Összefoglalva semmi baj ezekkel a Sport Renaultokkal, de szerintem nem a legjobbak. Mint ahogyan a többi sem a legjobb. Maximum csak valaki számára A legjobb, de ez mindenkinél más és más szempontok alapján dől el.

Krike 2009.09.21. 22:06:51

@Wander: szerényen megjegyezném, mint korábbi renault(Clio1.5 dci), jelenleg ford(Focus C-MAX 1.6 benga) hogy eme megbízhatósági véleményeddel látogasd meg a Porsche Hungária Fáy utcai szervizét, és úgy érzem, csodákat hallanál az általad istenített márkáról :) Ők is max. a Skoda Octavia,Superb egyes példányait merik ajánlani a kínálatból:)
A Toyota legendás megbízhatósága szintén a múlté bizonyos tipusoknál( jelesen, melyet németországban gyártanak), legtöbször talán a nagyszerű Bosch cég termékeivel van náluk a legtöbb probléma. A BMW az egyedüli talán, mely képes minőségi terméket előállítani :) Viszont hogy a cikknél maradjak, a renault sport gyermekei eddig mindig maradandót alkottak, és akiknek ilyen autójuk volt, örömmel emlékeznek rájuk, lásd R5 GT,Turbo,Gordini, Clio 1.8 16V,Williams,Clio sport 172,182,és a mostani. Rettentő sok örömet okoztak tulajdonosaiknak. Te meg emlegeted a tökéletes Pumpedüze-t amelyet sikertelen, és drágán ajavítható volta miatt az autógyártók(többek közt a Ford is) száműzött a palettáról. Igen működik, de a régi turbodízelek 3-400000 km-e helyett jó esetben 100-150k után nagygenerál. Nézz meg egy francia dízelt, hogy mit bír el, és aztán hasonlítsd össze. Igen, persze vannak rákfenéi, pl. az hogy ne tankolj tesco kúton, de ha jól bánsz vele sokáig bírja. Ja, és akkor még nem beszéltem a szervizköltségekről:)
Tipikus példa: Ránéznél a Skoda Fábiámra?
-5000?
bocsi ha gázos voltam

Krike 2009.09.21. 22:09:52

@Krike: Ja, és én leginkább japán fun vagyok, de a Clio-knak van egy feelingje, olyan C"est la vie

Carfan 2009.09.21. 22:15:34

@Krike: Hát nem akarok "szakértővel" vitatkozni, de még egy PDTDI-t sem láttam széthullani 150e km után, pedig rengeteg van a környezetemben. 3-400 gond nélkül megvan bennük.
És ha már itt tartunk a VW nem csak a pumpedüsét tudja felmutatni, hanem a GTI-t ami konkrétan egy legenda, hiszen tőle számítják az egész hot-hatch műfajt... Szóval van mint felmutatni a VW-nek is ne félj. De vitathatatlan, hogy ebben a műfajban a Renault is letette a névjegyét jó pár modellel.

orbán cigány takarogggyyyyyy 2009.09.21. 22:17:53

Francia autók megbízhatóságáról annyit,hogy ismerős 407 sw-jével hazafele a szalonból a váltója nem akart 3asba kapcsolni másnap vitték el tőle,majd komplett váltócsere a 40km-t futott új autóban.

Carfan 2009.09.21. 22:24:38

@orbán cigány takarogggyyyyyy: Ebbe kár belemenni, mert mindenki tud negatív példát hozni. Mindenki eldönti hány ilyet hallott és ennek fényében kiad-e arra az autóra X millió Ft-ot.

Krike 2009.09.21. 22:31:54

@Carfan: Rettentően sokat számít, hogy ki hogy nyomja neki. Én a magyar átlagból indulok ki, aki a bivalyerős dízelnek kitolja a szemét, és itt sajna az olajzabálás már adott lesz, aztán jön az első probléma. Második, mikor jön a spóroljunk a gázolajjal, menjünk olcsó kútra. Ezek sajna megpecsételik egy precíziós műszer életét. Elsőre azt rakta be a "hüle" Pug, hogy limitálta a max. teljesítményt, így jók voltak az első generációs HDI-k, de a gázolaj minőségét nem tudja kijátszani egyik sem :) Ismerősnek a kihegyezett PDTDI zabálja az oljat, másik a gatyáját költötte el a Ford PSA dízel üzemanyagrendszerének javítására.Igazad van, itt nem jó, meg rossz autóról beszélünk, hanem gondos/gondatlan gazdáról:) De a német autók akkoor sem az igaziak, az sak a töketlem managereknek valók(kivéve a BMW, meg az Alpina)Nem vagyok én szakértő,csak informatikus, viszont a munkám miatt sok szervizben jártam(Porche,Volvo,ford,Peugeot)
Megjegyzem, a GTI golfot a II-ig imádtam, a VR6 III elcsábított, a Schirocco megkísértett(mindkettő), és ha álmaim autóját kérdeznéd, akkor valami szép szögletes BMW, vagy Maserati. A mostani lágy formák kikészítenek.

BMW /// 2009.09.21. 22:36:43

@Krike: Az izlésed elég jó:)

Krike 2009.09.21. 22:45:45

@BMW ///köszönöm, sokan mondták már :)
Tudod, a Bmw feelinget nálam 2 dolog hozta meg, egy gyönyörű aranymetál 635 csi, és a szállító című film első része.
Japó mánia bátyám után, aki autószerelő sok, hosszú éve(még főtaxinál kezdett, Lada foreva), de főleg a honda civic/Evo/Lexus Isf vonal.Maserati meg szvsz mindíg is szép volt, de főleg a régebbi szögletes ,agresszív formák. És hogy a cikknél is maradjak kicsit, a Reanult mindíg tudott újat, megbotránkoztatót, egyedit hozni a design-ba. Tudod, amikor valami annyira csúnya, hogy már szép :9
mondjuk, mi a családban nem vagyunk normálisak, mert minden autónknak nevet adunk, és beszélgetünk vele, de szvsz egy autó családtag, nem csupán gép, vagy eszköz.
De akkor is utálom a német autókat ;o)

Carfan 2009.09.21. 22:46:21

@Krike: Hát ilyen magyar "tuningműhelyek" által kreált TDI-kből kár kiindulni. Persze hogy szar lesz egy olyan motor, ami már alapból futott 3-400e km-t, majd felhúzzák az adagolót, tesznek rá egy nagycoolert, meg írnak rá egy gagyi chipet. Persze, hogy nem lesz tartós. De normális használat mellett nem rosszak.
Egyébként se töketlen, se manager nem vagyok, mégis német autóm van:) Inkább ne személyeskedj autó alapján. A BMW-vel meg egyetértek, ez az egy szerencséd:D

Carfan 2009.09.21. 22:48:00

@Krike: Nem akarlak megbántani, de a Ford konkrétan német. Miért is veszel olyan autót amit utálsz? Ez kicsit furcsa...

Krike 2009.09.21. 22:57:59

@Carfan: Fordot rendes emberek tervezték, és német bérrabszolgák szerelik össze, bár az enyém Belgiumban készült. Ford ugye alapból amerikai(legalábbis nálam). Fókusz 1.6-os motorja, váltója, és még nem tudom mi megegyezik a mazda3,volvo s40 hasonló alkatrészeivel. Nekem soha nem volt német a Ford, kivéve azt a gusztustalan siemens computert benne :)
A PDTDI-nél a gyári 177 lovas Seat Leon-t értettem, csak nem írtam le, elnézést.A ford is a 2.5-ös, és 1.9-es dízelekre rágott be. A manager dolgot arra értettem, hogy a mi cégünknél is az a presztizs hogy 2.0 TDI passat, pedig rengeteg olcsóbb dízel ebben a kategóriában többet ér szvsz, pl. Laguna,Avensis,Superb(bár ebből a régi 2.5 V6 a kedvencem) tudom, ez is német, csak a cseh mérnökök helyrepofozták:)

Shadowbull 2009.09.21. 23:02:17

@Hagalex: "nagyon sok tapasztalatot szereznek a gyártók, amit aztán az utcai autóknál használnak fel."

A versenysport meg az utcai autok fejlesztese kozott semmifele atjaras nincs.

Teljesen mas mufaj a ketto, gyokeresen mas gondolkodasmodot igenyel.

sb

Shadowbull 2009.09.21. 23:04:46

@Hagalex: "Meglepődnél, ha tudnád, hogy a Merci, a Ferrari, a Porsche mi mindent vett a versenyzésből."

Az egvilagon semmit. Forditva, esetleg, de formaautoknal meg azt sem.

sb

Carfan 2009.09.21. 23:06:13

@Krike: Hát pontosan, hogy a Volvoban, Mazdában van a Ford cucc, nem a Fordban van Volvo alkatrész:) De mindegy te tudod. Attól a Ford még német. A Superben, pedig marhára nem pofoztak helyre semmit, mert a csehek egy csavart nem tervezhetnek meg wolfsburgi utasítás nélkül. Szerintem a többibe inkább ne menjünk bele:D Az meg hogy kinek mi tetszik magánügy:D

Shadowbull 2009.09.21. 23:08:35

@orbán cigány takarogggyyyyyy:

"Q7-esem van,15ször annyit ér mint a romhalmaz bömbid! "

Es a farkad mekkora?

Ha mar verjuk a nyalunkat.

sb

Il mio nome è Nessuno (törölt) 2009.09.21. 23:11:36

@Hagalex: "A sorozatgyártású autóalkatrészek tetemes része a versenyautózásban kezdte, egyedi gyártásúként."

Hülyeség. A versenyalkatrészeknek meg az utcai szériadaraboknak semmi közük egymáshoz.

Krike 2009.09.21. 23:13:37

@Carfan: Ezen már nem vitatkozunk össze, kinek-kinek érzése szerint :)
A lényeg hogy működjön a dolog, és a tulaj elvei legalább látszólag sértetlenek legyenek :) Ettől függetlenül, mikor renyóm volt imádtam, és semmi nyűgöm nem volt vele, és ment mint a golyó, ezért is csak a tulajt jellemezhetjük, nem az ótót :)

Il mio nome è Nessuno (törölt) 2009.09.21. 23:20:39

@Shadowbull: Ha akarod tudni, a Parktronicot az MB a Sauber Mercikbe fejlesztette ki, mert szûk volt a boxutca, és hátrafelé lófaszt nem lehetett látni a sok spoilertôl :)

Carfan 2009.09.21. 23:23:58

@Krike: Véletlenül sem akarok vitatkozni:D Üde színfolt néha ilyen normális emberbe botlani itt aki nem csak anyázni tud. Maximum az érveiddel nem mindig értek egyet, de ez legyen a legkevesebb. Erre való egy fórum.

Köcsögnepper 2009.09.22. 05:10:19

@Papaya:

"Nem hiába a névválasztás erre legalább ráéreztél"

Ez mi akart lenni?

@orbán cigány takarogggyyyyyy:

Elárulod milyen konfigurációban vásároltad a Q7-et? (motor,extrák,évjárat,szín,stb)

Köcsögnepper 2009.09.22. 05:13:10

@Il mio nome è Nessuno:

Sőt! A múúúltikormány is az F1-ből jött, ha nem tudtad volna. :)))

Hagalex · http://www.youtube.com/user/Hagalex#g/f 2009.09.22. 09:40:05

@Il mio nome è Nessuno:
Jogos, a kritika, ebben a megfogalmazásban nem igaz a kijelentésem. Valóban nem építik versenyalkatrészeket egy az egyben az utcai autók, értelmetlen is lenne.

@Shadowbull:
"A versenysport meg az utcai autok fejlesztese kozott semmifele atjaras nincs."

Szerintem meg van, ostoba is lenne az a gyártó, amelyik ezt az átjárhatóságot nem használná ki!
Természetesen nem arról van szó, hogy a Renault az F1 -ben megszerzett tapasztalatait másnap az utcai Clioban egy az egyben használná. Nem is lenne mit!

"Az egvilagon semmit. Forditva, esetleg, de formaautoknal meg azt sem."

Idézek a Fiat gyár történetét leíró könyvből:

"Fiat 508S Balilla Sport

1933-ig a Fiat nem nagyon próbálkozott sportmodellek gyártásával, vagy ha mégis, akkor a sportosság többnyire inkább optikai, mint technikai szempontot jelentett. Az 508S modellel, a közkedvelt Balilla gyönyörű sportváltozatával mindez megváltozott. A kis, kétüléses karosszéria (a lendületes sárvédőkkel és az ék alakú farkiképzéssel) megérdemelt sikert aratott. Jó teljesítménye miatt nemcsak olasz, hanem brit, német, francia és lengyel versenyzők is szívesen vezették ezt az autót. Az első modelleknél még oldaltvezérelt motort használtak, de az 1933-as Mille Miglia versenyen már egy felülvezérelt motorral ellátott, Siata által tuningolt Balilla Sport az 1100 cm3-es kategóriában a harmadik helyen végzett, 1934-től a sorozatautókba is felülvezérelt motort építettek. Az 508S nagyon hosszú, lendületes elülső sárvédőkkel ellátott Spyder Normale, Spyder Corsa és Berlinetta Aerodinamica változatokban is kapható volt."

Világosan kivehető, hogy felülvezérelt motort a Fiat először versenyzésre használt, majd csak utána kezdte a széria autóiba építeni.

A Porsche valamelyik új utcai modelljén pl. kerámia tárcsák vannak. Az vajon honnan van ha nem a versenysportból. Persze lehet, hogy nem egy az egybe vették át.

Ha nagyon turkálni kezdenék a szakirodalmakban talán ki lehetne deríteni, hogy a tárcsafék mint olyan nem szériaautókba volt építve. (csak feltételezés) Ma meg elég sokban van.

Az a gyanúm, hogy az utcai autók autómata váltói is sokat profitáltak a versenysportból. Mielőtt nekem ugrana valaki, nem arról beszélek, hogy versenyváltókat építenek a mai autókba.
Az "átjárás" nem ilyen direkt.

Egy Ferrarinál egyenesen elképzelhetetlennek tartom, hogy a versenytapasztalatait nem kamatoztatja a sorozatgyártású autóinál.

Norcsó 2009.09.22. 10:10:36

Sziasztok!
Én egy 6 éves Clio Cup-ot nyúzok, lassan már 160ezer van benne, majdnem az összes km-t én tettem bele.Sokszor megfordul pályán, ha útba esik egy-két hegyi szakasz A és B között, akkor tuti arra kanyarodunk (egy-két komolyabb motorost is elhagyva a szűkebb kanyarokban) , de szeretünk vele utazni is, lassan gurulni akár a városban, kis fogyasztással, abszolút alkalmas eme célra is.Odafigyelek a szervízelésre, 'ésszel' hajtom, már ha ilyet lehet.
És valószínű lehet, mert a kis autómnak soha, semmi baja nincs.
A futómű bírja, a motorja tökéletes, csak a kopó-alkatrészeket kell cserélnem, a használat mértékétől függően.
Úgy tűnik a dieppe-i gyárban tudnak valamit az összeszerelésről, mert azok az RS tulajok, akik vigyáznak a vasaikra , és nem csak az a céljük, hogy 7ezernél leugorjanak a kuplungról a piros lámpánál, ők nagyon dícsérik autóikat.
A kinézet szubjektív, de a használat közben kialakult tapasztalat bizony azt a tényt tükrözi, hogy ezek a Sport modellek minőségibbek, mint 'fapados' kistársaik.
Én imádom az összes kicsiforróferdehátút, mindegyikben az értékeiket próbálom nézni, de összeségében számomra a Clio a legjobb megfejtés most mind közül.
A ráncfelvarrot RS nekem annyira nem tetszik, mint az előző széria, de ez az én bajom.
Viszont még jobb lett a futóműve, optimalizálták a váltóáttételét, és a minőségre tuti nem lehet panasz.
De szerencsére ezzel mindenki máshogy van, így a városban még találkozhatunk egy csomó király vassal, Type-R -ekkel, GTI-kkel, ST-kkel, meg még vagy ezer jó autóval...:)
üdv

4GL 2009.09.22. 10:47:23

@Norcsó: Nem mondom, hogy nem vagyok irígy Rád!! :-) Egészséggel használd!!

w a s d 2009.09.22. 12:17:47

@BartiS2:
"az meg hogy mit tudnának a franciák az egy dolog...mivel feltételes módban van "

Aki emlegeti a Mégane r26r- t, az miért mond olyat, hogy feltételes módban van, mit tud a Renault? OK, 2 üléses, kikönnyített, de utcai autó.

Shadowbull 2009.09.22. 12:40:19

@Hagalex: "Szerintem meg van"

Hogy szerinted mi hogy van, a valosagot marhara nem erdekli.

Meg a Ferrarinal sincs atjaras, nemhogy a tobbi markanal.

Amirol te beszelsz, az teljesen mas dolog, az a normal muszaki fejlodes. az is hasznalt ´felulvezerelt motorokat, akiknek semmifele sportprogramjuk sincsen, csak hogy egy peldat mondjak.

Az atjaras azt jelenti, hogy a versenysportban hasznalt alkatreszeket modositjak utcara, vagy egyenesen azok tervezik az utcai cuccokat, mint a versenycuccokat.

Csakhogy ez sehol sincsen igy. Meg akkor sem, ha a sajtoanyag azt mondja.

sb

Hagalex · http://www.youtube.com/user/Hagalex#g/f 2009.09.22. 13:16:41

@Shadowbull:

Elbeszélünk egymás mellett! :)
De ez nem olyan nagy baj.

"Amirol te beszelsz, az teljesen mas dolog, az a normal muszaki fejlodes. "

Ebben igazad van.
De ennyi erővel minden járműtechnikai újdonságot elintézhetünk ezzel a frázissal, szülessen az bárhol, bármely területen. :(

"Az atjaras azt jelenti, hogy a versenysportban hasznalt alkatreszeket modositjak utcara, vagy egyenesen azok tervezik az utcai cuccokat, mint a versenycuccokat."

Ha az átjárást így kell értelmeznünk, akkor tényleg "tévúton" voltam az érvelésemmel. Kérdés csak az, hogy így kell -e értelmezni?

"az is hasznalt ´felulvezerelt motorokat, akiknek semmifele sportprogramjuk sincsen, csak hogy egy peldat mondjak."

Ez így van, de a FIAT szempontjából indiferens, hogy mások mikor, hol, és hogyan kezdtek OHC -t használni. Nekik a versenyen keresztül jött, és ezen az elven más gyártók is meríthettek ha csak közvetve is a versenyzésből.
Elismerem, hogy a szériagyártású utcai autó és az igazi versenyautó két külön világ, de teljesen nem lehet szétválasztani őket, és azt kijelenteni, hogy soha semmi közük nem volt egymáshoz.
Eredendően onnan indult a vita, hogy fikázták a Renault, mi meg páran azzal érveltünk, hogy ahol olyan komoly autósport van mint a Renault -nál, ott azért valamit tudhatnak a sportos utcai autókról is...

lacza87 (törölt) 2009.09.22. 19:59:35

@Hagalex: Elárulok egy titkot Shadowbull-ról, ő ilyen szerény srác:) nem szokta hangoztatni. Tervezőmérnökként M motorokkal foglalkozik. Konkrétan az M3 V8-ában is erősen benne van a keze. Gondolom tudod h jelenleg az F1-ben is ilyen elrendezésű motorokat használnak MÉGIS azt mondja amit. Szóval, amikor valaki, aki nap, mint nap a BMW sportmodelljeivel foglalkozik, azt mondja, h amit 2 napja ragozol, csűrsz-csavarsz, az tévedés, akkor szerintem fogadd el.

Norcsó 2009.09.22. 21:43:40

@4GL: Köszönöm, és igyekszem! :)

megint 2009.09.22. 21:51:00

Köcsögnepper, sport-bőr. Shadowbull, szerintem a farok méretét pl az x6-os bömbinél is meg lehetne említeni, haggyuk meg a lehetőséget az embereknél, hogy azért vették az adott autót mert tetszik nekik.

Shadowbull 2009.09.22. 22:44:24

@megint: Nem a szokasos osszefuggesben hoztam fel a farokmeretet csak arra kivantam utalni, ha mar verjuk a nyalunkat,kinek mennyi penze van, akkor akar azzal is dicsekedhetunk, mekkora a farkunk.

sb

Hagalex · http://www.youtube.com/user/Hagalex#g/f 2009.09.23. 12:54:35

@lacza87:

Kedves Laca!

Nem tudom hallottál -e már arról, hogy az életben nem csak fekete vagy fehér lehet valami. Vannak dolgok, amelyeket különböző aspektusból lehet vizsgálni, és nem feltétlen kell azonos véleményre jutni!
Nem vontam kétségbe a véleményét, csak azt írtam, hogy engem, a fellelhető irodalmak más következtetésre vezettek! (pedig annyira nem is turkáltam végig őket) Ez lehet, hogy számodra túlságosan árnyalt dolog....

Csak az ostoba, érvtelen emberek hozakodnak elő egy ilyen vitában azzal, hogy Ők a végzettségük miatt jobban tudják.
Shadowbull nem is tette! Talán nem véletlenül...
Ismersz Te engem? Szerinted én mivel foglalkozozom? :) Milyen végzettségem van? :)
Szerinted én szakács vagyok? :))

Ejnye-bejnye! Ha csenben maradtál volna, most bölcsebbnek tartanánk. (legalábbis én)

Mi van ha azt írom, hogy az én érvelésem tartható lett volna 20 -30 évvel ezelőttig, de mára már annyira megváltoztak a világban a dolgok, annyira messzire kerültek a versenyautók az utcaitól, hogy tényleg a kolléga érvelése elfogadható!?
Ez elképzelhetetlen? Elképzelhetetlen, hogy mindkettőnknek igaza van valahol?

Legközelebbi hozzászólásodban említs meg azt is, hogy a Te apukád erősebb, mert Ő rendőr!!!
Én is csináltam már ilyet, de akkor még csak 5 éves voltam...
Bocsáss meg, ha túlságosan személyeskedő voltam!

Suttora 2009.09.23. 14:12:20

@Hagalex: "Csak az ostoba, érvtelen emberek hozakodnak elő egy ilyen vitában azzal, hogy Ők a végzettségük miatt jobban tudják.
Shadowbull nem is tette! Talán nem véletlenül...
Ismersz Te engem? Szerinted én mivel foglalkozozom? :) Milyen végzettségem van? :)
Szerinted én szakács vagyok? :))"

Nézd csak meg ezt a hozzászólásodat! Hagalex 2009.09.21. 16:58:36
"Én dolgoztam már versenyautó építő manufaktúrában.
www.srofauto.hu/startHU.php
olvasgass! :)

...és Te?"

Na most akkor?

Hagalex · http://www.youtube.com/user/Hagalex#g/f 2009.09.23. 14:40:25

@Suttora:

Na most akkor mi?

Én nem állítottam sehol, hogy jobban tudok szakérteni bármit is autó témában, és senki hozzáértését nem firtattam!!!
Viszont a barátod még azt is megkérdőjelezte, hogy bizonyos alapfogalmakkal tisztába vagyok.
Nem nagyképűsködni írtam oda, csak azért linkeltem, hogy lássa, nem kamuzok.

Ebben semmi mellveregetés nem volt részemről félre tetszett érteni a dolgot...

lacza87 (törölt) 2009.09.23. 19:53:30

@Hagalex: Már kisakkoztam h Kecskemét-környéki vagy, foglalkoztál repülőkkel. Ha szabadon engedem a fantáziám valami roppant nagy arcú (ex)pilóta lehetsz.
Elhiheted h megértem az árnyalt dolgokat, sőt még mások véleményét is tiszteletben tartom, de sajnos vannak az életben objektív igazságok."Elképzelhetetlen, hogy mindkettőnknek igaza van valahol?"
ebben az esetben igen.

"Csak az ostoba, érvtelen emberek hozakodnak elő egy ilyen vitában azzal, hogy Ők a végzettségük miatt jobban tudják."
Nem a végzettségét mondtam, hanem a napi tapasztalatát. Talán képtelen vagy megérteni az árnyalt különbségeket?:)
Különben sem érvként hangzott el, de gondoltam, mivel nem túl rég látlak errefelé, megemlítem neked ezt a tényt, csakhogy megkíméljelek a további nevetséges rángatózásról.
"Mi van ha azt írom, hogy az én érvelésem tartható lett volna 20 -30 évvel ezelőttig, de mára már annyira megváltoztak a világban a dolgok, annyira messzire kerültek a versenyautók az utcaitól, hogy tényleg a kolléga érvelése elfogadható!?"
ez a no comment kategória

"Én is csináltam már ilyet, de akkor még csak 5 éves voltam..."
viszont képtelebón vagy beismerni a többszörösen cáfolt tévedésedet, ami nem a felnőttség és érettség jele
"Bocsáss meg, ha túlságosan személyeskedő voltam! "
Megszoktam Tőled, szintén nem kommentálnám, önmagad minősíted
"Viszont a barátod még azt is megkérdőjelezte, hogy bizonyos alapfogalmakkal tisztába vagyok."
Hát azon mondatod alapján nem véletlen h ilyesmi merült fel benenm. De tudod lehet ismét elég lett volna elismerni h félreérthetően fogalmaztam kis rángatózástól ismét megkímélted volna magad.

Hagalex · http://www.youtube.com/user/Hagalex#g/f 2009.09.24. 09:03:46

@lacza87:

Egészségedre!
Sem energiám, sem gyomrom nincs ezt a témát tovább forszírozni.
Gondolj amit akarsz, én is azt teszem. Kurva nagy ez a világháló, szerintem elférünk egymás mellett, ha nem tetszenek a kommentjeim ne olvasd Őket! Én sem olvasom mindenkiét.
Üdv!

Hagalex · http://www.youtube.com/user/Hagalex#g/f 2009.09.24. 09:51:29

@Hagalex:

Ja és, hogy mennyire szoktam rángatózni, és mennyire esik nehezemre, hogy beismerjem a tévedésem arra ott a bizonyíték az új Astrás topikban, ahol nyilvánosan megkövettem egy posztolót, miután elég heves vitám volt vele SuperB fogyasztás ügyében! De ugye ilyeneket is észre kellene venni....

Nem vagyok ex-pilóta, nagyképű ex-pilóta meg főleg nem. Azok az emberek annál okosabbak, hogy ilyen színvonalú helyen értelmetlen szófosásba keveredjenek!
Nekik több eszük van mint nekem. :)

Ha adsz egy e-mail címet, és érdekel is mitől vagyok ilyen rohadt nagyképű, megírom neked! :)

Suttora 2009.09.24. 09:55:34

@Hagalex: OK, elfogadom, de nem igazán meggyőző.

Hagalex · http://www.youtube.com/user/Hagalex#g/f 2009.09.24. 13:08:48

@Suttora:
Semmi probléma!

Ettől ne legyen egyikőnknek sem álmatlan éjszakája! :)

Inkább térjünk vissza a blog lényegéhez, miszerint a Renault igen jó kis masinát dobott piacra.... még ha 7 millióért is.

Suttora 2009.09.24. 13:18:47

@Hagalex: Rendben van, nekem biztos nem lesz. :D

Lacza "barátom" különben sem szorul a védelmemre úgy látom. :D

lacza87 (törölt) 2009.09.24. 18:22:07

@Hagalex: Egyáltalán nem kívánom, hogy e-mailt írj nekem, csak tájékoztatásképp mondom, hogy bármely kommentelőnek írhatsz a nevére kattintva, abba a fiókba megy, amivel bejelentkezik.
süti beállítások módosítása