Haben Sie Erdgas?

2009 IAA, azaz Frankfurt

  2009. szeptember 15. - papptibi Címkék: frankfurt iaa iaa 2009

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

A XI. Blitz Weekend képekben
2015-07-27 19:29:36

Gabi, akit az udvari dohányzóhelyen csak Mantás Gabesz néven szólítanak, az idén újabb fejlesztéseket hajtott

Itt sem Ferrariból van a kerítés...
2015-07-16 17:43:31

Az autósport a hőskorban még a városokban zajlott, de idővel száműződött onnan. Aztán az autósport gondolt

A legkirályabb ötlet, amit gumin láttam
2015-06-06 14:02:50

A minap gumibemutatón jártam, bár ilyesmiről nem szoktunk írni, egyszerű megfontolásból. Marha nehéz

Kéne egy Tesla?
2015-05-15 18:19:48

Vagy beérnéd egy villany-Golffal is? Netán utálod a villanyautókat, mert az autó benzinnel megy? Az sem baj. A

Nehezített a feladat. Adott egy autó, amelynek két üzemanyagtartálya van, mégis Budapest határa óta feszült figyelemmel pásztázzuk a kutakat, s az eddig megtett 500 kilométeren 5-ször álltunk meg naftát vételezni. A csapatszállító Opel Zafira ugyanis egy ECO Flex Turbo, azaz vegyes földgáz és benzinüzemű, motorja pedig nem a takarékosságáról elhíresült 1,6 literes Ecotec Turbo.

A gondot az okozza, hogy a benzintank mindössze 15 literes, míg a földgáztartály 21 kg sűrített földgáz befogadására alkalmas. Ha töltenek bele. Sajnos Magyarországon nem nagyon akad olyan kút, ahol ez lehetséges volna, így Hegyeshalomig az indulás utáni telitankra már Bábolnánál rátöltöttünk egy kis benyát. Persze a soványka otthoni reggeli után magunkba is töltöttünk egységnyi szénhidrátot és fehérjét. A grilles-csirkés Meki szendvics egészen ehető, olyan, mintha a benne lévő hús valamelyik korábbi reinkarnációjában tényleg szárnyas lett volna.

De vissza a tankolásokhoz. Ahogy Palik László, a kitűnő kommentátor mondaná: a magyar csapat sokkiállásos boxtaktikával küzd – az utolsó helyért. A következő megálló már a határon túli Shell kút volt, ahol TóthZé ékes német nyelven csevegett a magyar személyzettel, de gázt, azt nem kaptunk. Maroknyi csapatunkban egyre erősödött az érzés; gáz van.

Hólyagjainknak nem jelent túl nagy kihívást az utazás, dupla kávé és egy liter víz után sem kell feszesen szorítani a következő megállóig. Schwechat alatt, Bécs kapujában végre kaptunk gázt. De óriási bajban vagyunk, ha minden földgázkúthoz egy hatalmas kőolajfinomító árnyéka is kell. A ki tudja mikor visszatérő alkalmat nem elszalasztva teletöltöttük mindkét tartályt, bár a gázos részbe préselt 16 kilótól eléggé lefelé görbült a mosolyunk. Ha gázzal is 200 km a hatótáv, akkor vég lesz a szalonnak, mire kiérünk.

Következő megállónk még Passau előtt egy kitűnő Landzeit étterem, itt azonban az volt a szent cél, hogy saját biogázaink utánpótlását biztosítsuk. Papptibi kis adagban Fritatennel dúsított Rindsuppét tolt, arra grill csirkecombot küldött sálata kísérettel. Az egészet gyümölcstorta és presszókávé koronázta. TóthZé az osztrák klasszikusok rabjaként Leberknödelsuppét és putenschnittzelt vállalt, szintén salátával körítve és egy kis gyümölcstállal megfejelve. Az étkezde értékelése: nagyon ajánlott. Gáz nincs. Illetve van, de még fejlesztjük a tartályba töltés technikáját, addig meg gyakran szellőztetünk.

Németországban az első Aral kútra is kigurultunk, de az egyre gördülékenyebb „Haben Sie Erdgas?” kérdésünkre ismét egy katonás nájn volt a válasz. Most mi a frászt csináljak? kérdezi Papptibi a kollektívát. Az előre kinyomtatott földgázkúthálózati térképünk sok jóval nem kecsegtet, a szerint legközelebb München után, Ulmban várható ilyesmi.

Hosszas kutakodás után felfedeztük, hogy a navigáció POI (Point of Intrest, érdekes pontok) menüjében a kihagyhatatlanul fontos jachtkikötők mellett a közeli benzinkutakat is felsorolja a program. Csak sajnos az előttünk 5 kilométerrel lévő Agip nevéből – Agip –, nem derül ki, hogy földgázt mérnek-e. Az egyetlen, direkt ennek dedikált kút Passauban volt, amit azonban mostanra már jócskán elhagytuk. Egy 1000 kilométeres utazáson pedig visszafelé nem autózunk, csak ha muszáj.

Úgy tűnik, az autó üzemanyaga jelenleg még a benzin. Kíváncsian várjuk, hogy idén Frankfurt ebben hoz-e valami változást. A válság hatására, a környezetvédelem jegyében az autógyárak egyre nagyobbakat lódítanak – az alternatív üzemanyagok terén is. Ígérik az elektromos autót, megoldást a hidrogén kezelésére, és hálózatról tölthető hibrideket, de mindezt csak akkor hisszük el, ha a saját szemünkkel is láttuk. Drukkoljanak, hogy odaérjünk.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr391382909

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kand Úr 2009.09.15. 10:14:15

Dunaszerdahelyen, ahol élek 2 kúton is lehet földgázt tankolni. Slovnaft és ÖMW kutak. Pedig ez csak egy 25 000 lakosú kisváros:-)

Opelfan 2009.09.15. 10:16:01

Örülök, hogy jót kajáltatok, ez kihagyhatatlan volt egy ilyen cikkhez...

vidéki suzukis 2009.09.15. 10:16:57

Fődgázt úgy kell tankolni, mint egy sufnituning-gázautósnál láttam pár éve. Pici kompresszort rákötötte a rendes, utcai gázhálózatra, oszt gyí. :-)

gatsy 2009.09.15. 10:23:13

Emlékeim szerint Győrben is lehet gázt tankolni. Egész pontosan Abdánál.
maps.google.com/maps?f=q&source=s_q&hl=hu&geocode=&q=LPG&sll=47.684051,17.635101&sspn=0.332366,0.615921&ie=UTF8&ll=47.925545,17.411957&spn=0.638645,1.231842&z=10&iwloc=B

Na, azuért nem pont ott, de meg lehet azért találni. ;)

Jeff 2009.09.15. 10:29:10

@vidéki suzukis: Attól eltekintve, hogy nem örülnék hogy ha a szomszédom így tankolna otthon, mert ha elront valamit akkor esetleg engem is a pokolra küld, ez azért egy németországi túrán nehezen kivitelezhető.

vidéki suzukis 2009.09.15. 10:32:04

@Jeff:

Miért, sok ház van arrafelé, egy-kettő csak beengedi őket egy kis gáz vételezésére. :-)

Amúgy a gázautós házánál nem látok krátert, tehát eddig még nem b@szta el a tankolásokat. :-)

series_one (törölt) 2009.09.15. 10:32:28

@gatsy:

az lpg meg a földgázas rendszer nem kompatibilis.
nem tudom a pontos különbségeket, mert a franc közlekedik gázzal, de vannak.

Lowtyo 2009.09.15. 10:34:50

ha kifogy a nafta, majd mentek önindítóval.

mad823 2009.09.15. 10:53:52

Két palack pébét beküldeni hátra a csomatartóba, és meg sem álltok Vlagyivosztokig.

2009.09.15. 10:58:46

Melyik okos találta ki, hogy a gázossal menjetek...? :)

mohaa 2009.09.15. 11:00:19

pont ezen vitatkoztam múltkor a kollégámmal.
erőlködött, hogy a villanyautó így meg úgy.
minden ilyen alternatív meghajtású cucc a 22-es csapdája. amíg nincs kúthálózat (elektromos csatlakozó), addig senki nem vesz ilyet. amíg senki nem vesz ilyet, addig a hálózatot sem építik ki.
OFF
Umwelt plakett-et nem kéne gyorsba kiváltani? A Messe Frankfurtban már a belvárosnak számít. Vigyázzatok, mert keményen büntetnek a német rendőrök!

visszakettopadlogaz (törölt) 2009.09.15. 11:01:11

foldgaz meg a pb nem azonos.

20eve magyarban lattam egy zsukkot, dinnyet hordtak vele tisztessegben megoszult barna uriemberek, ugy volt bekotve pb re hogy a legszurohazat megfurtak alul es odavezettek egyszeruen a palackbol a gazt. ennyit. dohanyozni tilos!

lacza87 (törölt) 2009.09.15. 11:02:42

Pedig helyben van a megoldás, megírtátok már: totalcar.hu/magazin/kozelet/faradtolaj/2/#szoveg
A cikk alapvetően fáradtolajról szól, de a W116-os résznél a gázhajtást is felvázoltátok.

=Daniken= 2009.09.15. 11:03:00

15 literes benzintank? meg szaros 21 liter földgáz tartály? Jézusom, ez de szánalmas:-))))

exX2A 2009.09.15. 11:07:50

@series_one:
igazad van
az lpg az folyekony propan es butan keverek, mig a foldgaz fo alkoto eleme a metan es autokba nagy nyomason hasznaljak (200 bar)

Atla 2009.09.15. 11:14:24

Ezt az autót is kitalálták. Gondolom, volt nagy röhögés a meetingen, amikor kiderült, hogy 35 km-es hatótávval dobják piacra :)
Mondjuk, aki megveszi...

Bélabácsi 2009.09.15. 11:14:43

Ejnye, Uraim, ennyire felkészületlenül hogy lehet útnak indulni a 21. században ?.....

www.erdgasfahrzeuge.de/images/stories/tankstellenkarte/tankstellenkarte.pdf

...és kész.

Rocko- 2009.09.15. 11:20:31

@Opelfan: post.

@mohaa: az nem volt reakció, h "de hát mindenhol van villanydugó!"? :)))
csak éppen sehol nem adják ingyen, nem mindenhol egységes az aljzat, és nem mindenhol 230V. .)

@=Daniken=: városi autó. csak tudnám, h ez a sok okos nyavajás a városok közt mivel közlekedik. :))))

@Bélabácsi: ki a felkészületlen? aki ilyet használ vagy aki így ilyet elad, h használhatóság elég kicsi.

Bélabácsi 2009.09.15. 11:24:05

@Rocko-: Például az, aki úgy indul neki egy ezer kilométeres túrának egy tudottam kis hatótávolságú, jelenleg exkluzív üzemanyaggal müködö gépjármüvel, hogy elötte nem okosítja ki magát, hol fog tankolni.

Rendszeresen futom a Magyarország-Stuttgart távot, és mivel én a V-Power dízel híve vagyok, nekem az egyik elsö lépésem mielött elkezdtem ingázni a Shell-kutak feltérképezése volt.

visszakettopadlogaz (törölt) 2009.09.15. 11:27:36

21kg foldgaz az azert eleg par szaz kilometerre nem?

21kg az nem 21liter.

15liter benzinnel meg azert el lehet vezetni 200 - 250km -t autopalyan.

Il mio nome è Nessuno (törölt) 2009.09.15. 11:27:50

De 1.8 LPG változat is van, azt meg aztán végképp mindenhol meg lehet tankolni.

Hagalex · http://www.youtube.com/user/Hagalex#g/f 2009.09.15. 11:29:10

21 kg gáz az hány liter is?
Nehogy elmeséljétek már, hogy ennyi gázzal nem lehet 150 - 200 kilómétert sem autózni!
Azt sem hiszem, hogy 100 kilóméterenként nem lehet egy kurva gázos kutat találni.

Komolyan el akarjátok hitetni velünk, hogy létezik olyan autógyártó, aki egy használhatatlan autót piacra dob?

antika13 2009.09.15. 11:29:40

Vagy nem ezzel az autóval kellene elindulni, vagy jobban fel kellene készülni.
Érdekes, amikor haverjaim kint jártak németben többször is koppantak, mert az autogas kút CRG-jelent ("no lpg" hallották párszor)
Magyarországon tudomásom szerint is csak 4 CRG kút van és egy sincs BP-en.
A házi tankolás lehet teljesen legális, kb. 1-1,5 milla beruházással.

Bélabácsi 2009.09.15. 11:32:57

@visszakettopadlogaz: Nálad a pont.

Ezt a szakaszt (Budapest-Frankfurt, Messegelände) ésszel elöre megtervezve és ezzel a járgánnyal 10 óra alatt és max. négy tankolással le lehet futni még akkor is, ha a tervezett kutak egyharmada valamiért nem müködne és ha 12 litert eszik benyából a gép (amit azért ez a moci lehet hogy benyakal ha nagyon küldöd neki...).

antika13 2009.09.15. 11:36:46

Bocsánat! CNG-t kellett volna írnom.

visszakettopadlogaz (törölt) 2009.09.15. 11:46:29

@Bélabácsi: mi mashogyan gondolkodunk, bar nem is vagyunk autos szakujsagirok!! :D

Első mohikán 2009.09.15. 11:54:15

Végre egy cikkhez lehet hozzászólni!
Nem csak ehhez az íráshoz jegyezném meg, hanem az összes fotóval illusztrálthoz: ne dohányozzatok a tesztautókban vagy legalább törölgessétek le a műszerfalat mielőtt fényképezitek az autót! Undorító, hogy mindig mennyire hamus vagy poros vagy mittudomén az összes bemutatott kocsi belseje.Ne legyetek már ennyire igénytelenek!

mx3 2009.09.15. 11:57:49

@Bélabácsi: Csakhogy ök Münchenen és Ulmon keresztül mennek Frankfurtba. Hogy miért talán sose tudjuk meg.

Bélabácsi 2009.09.15. 12:08:38

@mx3: ...mert esetleg mazochisták ?

Ha meg kellene neveznem Dél-Németországban egyetlen útszakaszt amit mindig igyekszem elkerülni, no az az A99.

De persze az is lehet hogy az autós újságíró munkaköri leírásának szerves része, hogy idöröl idöre saját magát kell szívassa az ember...

loláb 2009.09.15. 12:15:45

Lpg kutak itthon:

www.mpe.mtesz.hu/toltoallomasok_a-k.htm

www.mpe.mtesz.hu/toltoallomasok_l-z.htm

Doksit kiment, telefonba elrak, és jónapot.

Nem számoltam meg, hány darab, de olyan 500 körülinek tűnik. Minden közepesnél nagyobb városban van legalább 2-3 kút.

antika13 2009.09.15. 12:25:12

@loláb: No LPG das ist CNG.
Rem most jól írtam.

Teeboy 2009.09.15. 12:28:09

Örülök, hogy a szerző részletesen szétírja az egész bagázs aznap bevitt szénhidrát és kalória adagját, de arra sem ügyel, hogy az elején naftát ír, aztán pár sorral lejjebb már kiderül, hogy benzines a kocsi, amelyre ezen kívül mást nem is igen tudunk meg...hogy hogy megy egyik és hogy a másik üzemanyaggal, mennyire észrevehető a váltás, mennyire más a normál Zafirához képest. Ez tényleg egy remekmű volt! Kár hogy a fingásokat külön nem rögzítették, hogy legyen valami kis videó anyag is...

bertrane (törölt) 2009.09.15. 12:30:36

Keszthely mellett is lehet földgázt tankolni:) 21 ezres város... A Zsidi úton, ha vkit érdekel.

Diego46 · https://soundcloud.com/djmattkonrad 2009.09.15. 12:31:09

A 15 liter csak egy rossz vicc lehet.

Attól mert ez spéci gázos, benzint miért nem lehet tölteni bele eleget?

Rocko- 2009.09.15. 12:46:34

@Bélabácsi: na de ez egy autó. én alkalamzkodjak hozzá v ô én hozzám?
imho elég szar marketing, h állandóan figyelni kell a mutatókat, h most mennyi van, tolni kell a kocsit v rohanhatok a kannával.

@Hagalex: komolyan létezik: látod.

@antika13: "Vagy nem ezzel az autóval kellene elindulni,"
gyanítom, h teszatautó. na most ugye ez az lcsóságról meg a nagyobb hatótávról szólna. pedig az ellenkezôje látszik.

visszakettopadlogaz (törölt) 2009.09.15. 12:47:40

frankfurtba? becs-linz-suben ( a-d hatar ) aztan addig menni az A3-on amig oda nem ersz.

munchen fele????

:DDD

bbors 2009.09.15. 12:47:44

Az a baj, hogy ti itt két külön dologról beszéltek.

Lpg -autógáz-egy nagyon jól müködö dolog, igen otthon akár több 100 kút is lehet. Két éve használom és egész európában (ausztrián kívül) minimalis utánajárással mindenütt lehet tankolni.3% teljesítménycsökkenés,rngeteg kút, plusz megmarad az eredeti benzintank.

CNG -földgáz- egy sokkal kevésbé kiépített rendszer, nagyobb teljesítménycsökkenés,kisebb tank=kissebb hatótávolság.
Mindkét rendszerhez, nyelvtudás nélkül is a www.gas-tankstellen.de oldalon meg lehet találni a szükséges üzemanyagot az autópálya közvetlen közelében, vagy egy adott címhez a legközelebb esö lehetöségeket. Egyész európában.
De a komolyabb navigációkra is rá lehet már tölteni a földgáz vagy autógáz kutakat.

Ezt azért én elvárnám egy autós újságírótól, hogy ilyenekkel tisztában legyen, vagy az Opeltöl,hogy felhívja a figyelmüket ha már annyira birka a magyar képviselet, hogy egy olyan üzemanyaggal meghajtott autót ad próbaútra, aminek az üzemanyagát magyarországon nem, vagy csak alig árusítják...

ColT · http://kilatas.great-site.net 2009.09.15. 12:51:56

"az autó üzemanyaga jelenleg még a benzin."
Még. Majd kiépül a kúthálózat. Ne picsogjatok.

GyLovag 2009.09.15. 12:53:48

Ezeknek a gyári kódneve nem úgy van, hogy 1,6CNG vagy mi?
Akkor miért nem lehet CNG-t tankolni?
Másra van beállítva?

stower 2009.09.15. 12:58:22

Ti csak a tesztidőszakban szívtok és anyáztok vele. De van aki ezért pénzt is ad...hihetetlen...

Bélabácsi 2009.09.15. 12:58:51

@Rocko-: Nekem volt egy elözö generációs Opel Zafira 1.6-os, majdnem teljesen alap benzinesem, az nyáron 140-nél, bekapcsolt klímával 14 litert (!!!) evett és 9 liter alá akkor sem tudtam vinni normál üzemben ha 120-szal mentem a pályán.

No, abban nem volt épp kicsi a tank térfogata (tán 52 literes volt ?), és mégis szinte élöben lehetett figyelni, hogyan mászik lefelé az üzemanyagszint-jelzö mutató.

stower 2009.09.15. 13:06:54

@Bélabácsi: az nem semmi:)
Nekem egy 5000-es V8 benzinesem van, az nem eszik 14-et autópályán 180-nál...

antika13 2009.09.15. 13:17:31

@Bélabácsi: Bocs, esetleg próbáltad mennyit eszik 100-as és 110-es tempónál?

Lowtyo 2009.09.15. 13:17:48

@lacip: gondolom német autópályán ;)

antika13 2009.09.15. 13:22:22

@lacip: Hát persze, hogy nem!!!
16-18 lityí körül eszik.
De ha neked úgy jobb, termeli a benzint és amikor hazaérsz beletöltöd az asszony zafirájába.

Rocko- 2009.09.15. 13:38:18

@Teeboy: majd ezeket elolvashatod az auóról készült cikkben. ez egy blogpost.

@ColT: akkor az emberek majd akkor vesznek ilyen autót.

@Bélabácsi: de nem is kellett figyelned h melyik kútra állsz be. bemész, oszt tankolsz.
fahren, tanken, fahren.

Hagalex · http://www.youtube.com/user/Hagalex#g/f 2009.09.15. 13:48:31

Azok a nyugdíjasok akik anno trabikkal, skodákkal jártak a víkendre, vagy a szőlőbe, azoknak (ha megtehették) tökéletes választás lehet az 1.2 G Astra, vagy az 1.4 Octavia... és soréolhatnám a többi alulmotorizált, a keleti piacra szabott autókat.
Szerintem tök jó dolog, hogy a gyártók idehaza kedvébe jártak ennek a vásárlóközönségnek is.
Viszont az már nehezen érthető, hogy egy üresen is 1600 kilós, egyterűnek, jó nagy homlokfelülettel mért jó az 1.6 motor??
Ez természetesen nemcsak az Opelre érvényes kérdés...
Ezeket sosem a hidegvérű nyugdíjasok veszik, ámbár 10 -11 literes fogyasztás, miközben a motor erőlködik még számukra is csalódás lenne... Ezt én nem értem.

Hagalex · http://www.youtube.com/user/Hagalex#g/f 2009.09.15. 13:54:49

@Rocko-: Minden tiszteletem az újságíró kartársaké, de azért én hitetlenkedem, mondhatnám azt is: Hiszem ha látom! :)

Suttora 2009.09.15. 14:04:54

@Hagalex: Nem is gondolnád, hány nyugdíjasnak van Zafirája :D

Egyébként ez az 1.6 Turbo nem megy ám olyan rosszul (150LE, 210 Nm, ha jól tudom). A hivatalos gázfogyasztás pedig alig több, mint 5 kg 100 km-en (talán 5,3?)

antika13 2009.09.15. 14:14:44

@Suttora: A probléma ott kezdődik, hogy az a sok ló, csak 3000-től felfele kezd megjönni. A motor magas fordulatszámon tartása általában nem fogyasztáscsökkentő tényző.

Suttora 2009.09.15. 14:15:22

@Diego46: "A 15 liter csak egy rossz vicc lehet.
Attól mert ez spéci gázos, benzint miért nem lehet tölteni bele eleget?"

Azért, mert így is 4 gáztartálya van, a benzin elvileg csak szükség esetén kell, a motorelektronika is a gázhoz van igazán jól belőve.

citrix 2009.09.15. 14:15:25

Egy ilyen Zafira kategóriájú (és árú!) autóba dízel kell,ami 65l gázolajjal tankolás nélkül kiröppen Frankfurtba.Mi értelme alig néhány száz kilóméterenként azon görcsölni:hol van gázos kút.Mi ebben az élvezet?Amúgy se a gázos autó a közeljövő,hanem a hibrid ami ugye fékezésnél visszatáplál,megállásnál leáll,és szemtelenül keveset fogyaszt.Gáz a tűzhelybe kell.

stower 2009.09.15. 14:18:51

@antika13: biztos jobban tudod nálam... hihetetlen, hogy ilyen gyökér legyen valaki:)
Pont az ilyen okoskák miatt az elején párszor kiszámoltam. Autópálya 180 körüli tempó - tök mindegy, hogy tél vagy nyár, hogy hány személy és mennyi csomag, klímával vagy nélkül) 13-14 közt. Város 16-20 - ez utóbbi télen. Azóta nem mérem, mert alapvetően leszarom. Te ezt biztosan nehezen érted meg, tuti az a típus vagy, aki Excelben vezeti a tankolásait 3 tizedes pontossággal. Wagoner vagy dévu, ugye?!

stower 2009.09.15. 14:25:32

@Lowtyo: jaja, természetesen német autópályán...
München után elengedem a kormányt, onnan már hazatalál a gép:)

antika13 2009.09.15. 14:32:23

@lacip: Igen, egy gyökér vagyok.
Fáj az igazság?
Eddig, akivel beszéltem általában 12-14-et mondanak 100-as tempónál. De nem 180-nál ember.
Az nem 180-as tempó, ha 2 óra alatt teszünk meg 180km-et.És egyszer kihúzatom 180km/h-ig.
Mondjuk, azt nem mondtad, mibe van beépítve a v8-as moci.
Találgathatok simson, mz váz?

Lord heckman 2009.09.15. 14:36:40

A cikk röviden:
- Az új benzin-gázos zafirának kicsi a naftatankaja, Frankfurt felé telefingottuk a légkört.

Köszönjük....

antika13 2009.09.15. 14:49:09

@citrix: Ezek mind csak alternatívák, a megoldás valahol, ott található: Hogyan autózzuk kevesebbet. de még mindig nem erre halad a világ szekere.

GyLovag 2009.09.15. 15:26:15

Azért olyan kicsi a benzines tankja, hogy ne kelljen lemondani a hatodik és hetedik ülésről. Ha azt kihagyták volna, nem lenne gond a tartályokkal.
Szerintem akinek Zafirája van elég ritkán használja hétülésesként, mert úgy meg csomagtartója nincs. Viszont az tény, hogy az 1,6-os motor kevés bele.

Bélabácsi 2009.09.15. 15:43:31

@antika13: Autópályán állandó 100-zal vayg 110-zel nem próbáltam, de a normál közúti forgalomban (vegyesen város-országút-autópálya), általában 2-3 személlyel+csomaggal sosem evett 9 alatt, télen 10 alatt.

Mint azt már többen írták, egy ekkora testhez túl kicsi volt ez a motor és kész.

A mostani kocsim mint írtam dízel, és 6 liter alatt eszik....

martong 2009.09.15. 15:45:17

Éljen a fogyasztásvita :)
Nekünk a 2.5 sorhat eszik városban 11-13 között, úton 7-9 liter. Ez mind a gyári adat felett van 2-3 literrel (kicsit szarul számolják); egy tankkal (60l+5l tartalék) megteszek 650-700km-t. Így nem látom az értelmét ennek a Zafirának.
Ennyiszer tankolni? minek?

Jaigen kimaradt: céges 1.4 100onpár lovas Fóbia 4-személy csomagokkal pályán 130-140 utazóval megeszik szintén 11 litert, akkor nem jobb a sorhattal szaladgálni? (ez legalább megyen ha 'kő)

És igen a nagy Vényóc (hosszúlöketű ugyé) kisfordulaton elrotyogva tényleg nem kap be sokat (bmw x5 4.8is elvan 14-16 lityiből), csak állja meg valaki, hogy nem padlózza :))

martong 2009.09.15. 15:48:47

kimaradt: padlógázon használva a sorhat is bedobja a 20 litert, aztán landol a sárga csekk a postaládában. (sajnos :( )

karlmann 2009.09.15. 15:57:58

Eszem f..om megáll a csapaton! Elmentetek f..sz nélkül b..ni?! Vagy ez valami direkt mazochista küldetés volt? Esetleg itt is divat lett az Opelt b..tatni, a la Jeremy Clarkson?

Dr Zoidberg 2009.09.15. 16:07:45

Antika, a nagy vagdalkozásban legalább arra legyen eszed, hogy kikövetkeztesd a "lacip" -felirattól balra található képecskéből, hogy mégis mi rossebben lehet neki benne az az ötlityis vényócas. Már ha felismered a járművet, amit látsz rajta. Ugye. Höhö.
Persze egyáltalán nem biztos, hogy az van neki, hiszen pl. én sem a képecskémen látható bemutatós, szemüveges vénasszonyt vezetem, de azért az ő esetében szerintem elég valószínű.

29 Palms 2009.09.15. 16:07:49

Esetleg beruházhatnátok egy 20 literes kannába a hazaútra. Kevesebb úgy az izgalom, ha bármelyik pihenőben fullra megtankolhatjátok a verdát. :)

antika13 2009.09.15. 16:21:54

@Dr Zoidberg: Akár szemüveges vénasszony vagy, akár nem, remélem te sem hiszed el, hogy 180 utazóval klímával csomaggal 13-14-et eszik.
Vagy mégis bemutatós öregasszony vagy.

antika13 2009.09.15. 16:27:01

Ahogy átlépted, a 150-160-as álomhatárt, nagyon csúnyán elkezd enni bármelyik gép. ha "lacip" barátunk azt mondja tempósan közlekedett, időnként kitolta 180-ig és evett 13-14-et elhiszem.
De tartósan 180 körül autózni egy V nyóccal 13 l/100km alatt nem lehet.
Ha igen, az csoda és mindenképpen meg szeretném vásárolni.

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2009.09.15. 16:34:23

Hmm.. Amúgy a cikkről: Jó volna valami hozzáértőket alkalmazni inkább.

Snake Plisken (törölt) 2009.09.15. 16:35:38

Először azt hittem, hogy ez az Opel nem is LPG hanem valami új marhaság mert ebben cikkben nem is szerepel az LPG kifejezés!

Én gázzal járok, magyarországon, benzinkutakon vásárlom, számlával... Nem tudom miről szól ez a cikk és minek mentetek ki az országból tesztelni...

Ez most nem volt jó...

Üdv,

Il mio nome è Nessuno (törölt) 2009.09.15. 17:21:40

@martong: "Így nem látom az értelmét ennek a Zafirának"

Pedig városba ideális, és takarékos is. De a leglényegesebb különbségre magad is rájössz, ha letekert ablakkal beállsz egy CNG-üzemû MAN, meg egy füstokádó Ikarus mögé. Taxikba, buszokba csak CNG motort engednék rakni.

newname 2009.09.15. 17:39:31

"A Totalcar különítménye útban a Majna partjára, hogy megnézze, az idén ki hazudik nagyobbat."

HÚÚÚÚ ehez mán pf@ kell:)))

martong 2009.09.15. 17:47:54

@Il mio nome è Nessuno: igazad van, de gondolom azokat a buszokat a telephelyen jól megtankolják párszáz kg cng-vel, amíg a mezei felhasználó nem lát hasznot a dologból, ha meg villantani veszik: hogy - én milyen 'ződ' vagyok - akkoris hiába, ha nem tud hol tankolni. A nagyüzemi felhasználás egészen más szerintem.

Ellenőrző szerv · http://indexfuck.hu 2009.09.15. 18:21:14

Ugye ennél már nincs lejjebb???
Pedig régen milyen jó volt a totalcar...

Hagalex · http://www.youtube.com/user/Hagalex#g/f 2009.09.15. 19:08:02

@Il mio nome è Nessuno:

Bizony ám! Emléxem, kb. 20 évvel ezelőtt Debrecenben voltak gázos buszok, és állítólag most is megy néhány önkormányzat részéről tárgyalás zöld buszokra.
Városi közlekedésben nem tényező a kúthálózat, hiszen elég ha helyben van legalább 1db.

Az 1.8 LPG szerintem is jobb választás. Akinek Zafira kell, és még Zöld is akar lenni, az NE turbózzon! :)

Az 530d touringom mellé én is szívesen vennék egy gázos Fabia kombit, bevásárlós, hétköznapi második autónak...
De mivel Bömösre nem fussa, Skodri sem kell. :(

Rocko- 2009.09.15. 19:27:19

@Hagalex: kereskedés, meg gondolom lesz cikk is.

@Snake Plisken: "Nem tudom miről szól ez a cikk és minek mentetek ki az országból tesztelni..."
a post alcímét elolvasva (2009 IAA, azaz Frankfurt) szerintem azért, hogy sok hülye okoskadhasson.
oda van írva, miért nem olvastad el?

dennisthemenace 2009.09.15. 19:27:47

Mekiben kajalni??..Ezert a cikkert mast nem is erdemelnetek.

b154 2009.09.15. 19:31:07

Szevasztok, nem nagyon szoktam hozzászólni témákhoz, de most megteszem...

Ez a kis köbcenti mánia megőrít...

130-180 (ha kijönnek néha 80km/h) között megyek autópályán + város napi 80km. pályán átlag ~130Km/h városban meg 20.

400ccm suzki moci Átlag 6 liter.
1,4 renault clio... 9liter természetesen tötyörgősen.
2,3 hondával megvan 10 literrel, de azzal legalább lehet dinamikusan autózni. És mindegy hányan mennyi csomaggal meg mennyi cuccal a kocsiban...

jamiepapa 2009.09.15. 20:16:43

Pár dolgot érdemes tisztázni:
1.Valószínűleg azért volt kicsi,15lityis tank a Kopelban,mert csak azzal számít gázüzeműnek,így jár utána némi adókedvezmény.
2.Az LPG a propánbután.A CNG födgáz,amely nyugatabbra elterjedtebb,nálunk nyilván félnek a sumákolástól,ezért nem támogatott formátum.
A kedves újságíró urak szimplán lúzerek,nem voltak képesek rendesen utánanézni,hol hogyan lehet tankolni a verdába.Valaki már beírta a gastankstellés oldalt pld.
Egyébként pont Ausztriában a CNG a favorit,Bécs és Salzburg között több helyen is lehet vételezni...
Az meg a Kopel Magyarországot minősíti,ha CNG-s autót próbál árulni.
Valaki írta,hogy a fritzeknél az CNG az autogas:Nem,az LPG az Autogas!

Il mio nome è Nessuno (törölt) 2009.09.15. 21:23:34

@martong: "a mezei felhasználó nem lát hasznot a dologból"

Hogyne látna. Takarékos a CNG autó, nem érint (annyira) a benzinhisztéria, és bónuszként nem fulladsz meg.

Il mio nome è Nessuno (törölt) 2009.09.15. 21:26:49

@Hagalex: "Városi közlekedésben nem tényező a kúthálózat, hiszen elég ha helyben van legalább 1d"

A képen sajnos nem sok busz van, rossz idôpontban készült a kép, de ez valójában egy kurva nagy telep, ahol csak CNG buszok állnak:
maps.google.de/?ie=UTF8&ll=52.397274,9.737175&spn=0.001928,0.007725&t=h&z=18
Az Aral kút nagyobbik, belsô fedett beállóján tankolják ôket. Tudomásom szerint az egész városban kizárólag CNG buszok járnak.

Il mio nome è Nessuno (törölt) 2009.09.15. 21:32:43

@Il mio nome è Nessuno: (De lehet hogy Esso, ebben most nem vagyok biztos. Mindenesetre elég jó a lazacos-hagymás-tojásos szendvicsük, fôleg másnapos gyomorra.)

nikó 78 2009.09.15. 21:32:55

Érdekes múlt héten bécsben láttam jó pár cng-s autót.Volt közöttük egy Ford tranzit is.Győrben is van egy kút az égáz telephelyen,állítólag az ő autóik között is van jópár cng-s.Egyébként Opelék 1.8-as hengerfejeit szerintem Szentgotthárdon gyártják,ott láttam készárúként 1.8 CNG felirattal.

Szsrobert 2009.09.15. 21:33:25

Mentetek volna gázos Ladával.Tankba pedig E85.

Il mio nome è Nessuno (törölt) 2009.09.15. 21:40:48

@Szsrobert: Szerintem menjél te Budapestrôl egyhuzamban Frankfurtba Ladával.

lacza87 (törölt) 2009.09.15. 22:03:05

Pl.: Strasbourgban is csak földgázos buszok vannak.

lacza87 (törölt) 2009.09.15. 22:07:38

Ja és manapság az elérhető technológiák közül a legkörnyezetbarátabb. Nem a hibrid-marhaságok.

streetsta · http://managertoys.hu/ 2009.09.15. 22:17:32

@bbors: Csak isméteélni tudom, amit már te is leírtál: www.gas-tankstellen.de/
Nagyon jól használható oldal, bárhová is megyek, innen szedem össze, hogy merre van kút.
Ja, ráadásul ahol lehet, aktuális árakat is feltüntetnek, meg beszerelő műhelyeket -igazi németes alapossággal. Most, hogy hétvégén Imolában voltunk, itt néztem meg a Szlovén meg az olasz kutakat is (bár a taljánoknál minden bokorban van kút).
Aki szerint meg gázzal főzni kell, annak halkan jegyzem meg, hogy olaszoknál is 0,55 Euro egy liter, míg a benzin ennek duplája. Cserébe környezetbarátabb technológia, nem kerreg mint egy olajkályha, meg aztán nem is kormol.

visszakettopadlogaz (törölt) 2009.09.15. 22:27:27

nekem is v8as autom van ( ford f-150 ) eddig egyszer mertem mennyit eszik, hosszu uton 12l/100km, "varosban" - ez azt jelenti hogy 2 hetig csak szaladgaltam vele ahol lakok, bolt, posta, bolt, focipalya, semmi hoszabb ut - akkor evett 17,4-et. duplakabinos platos 1999-es kiadasu triton motoros.

egyszer huztam loszallitot vele, fel a hegyekbe, 260merfold oda vissza, oda ketto darab pacit is vittem, a teljes utra evett kb 21l/100km . ( magyarul csak oda horribilis lehett a fogyasztas )

amugy lassan megy fel a benzin itt is, marcisuban 2.11 volt, most mar 2.88.

ezeknek fenyeben hogy a villamba ehet egy zafira 14litert????????????

Hagalex · http://www.youtube.com/user/Hagalex#g/f 2009.09.15. 23:00:48

@visszakettopadlogaz:
"ezeknek fenyeben hogy a villamba ehet egy zafira 14litert????????????"

Hát úgy tesvérem, hogy amit a Te autódban a V8 elintéz alapgázon nyomatékból, azt egy 1.6 sornégy csak fordulatból tudja, vagy ha turbós akkor még az is segít.

Azt csak a lelkes hozzánemértők nem tudják, hogy a nagyobb motor fajlagos fogyasztása kisebb mint a kisebbé.
Hogy érthető legyek mindenkinek:
A 3.0 motor nem eszik 2x annyit mint az 1.6 vagy 1.5, és értelemszerűen fordítva is igaz, főleg ha az utóbbinál a kaszninak is olyan az alaktényezője, mint egy dobókockának.

de ha valakinek más ötlete van én arra is vevő vagyok.

SZVSZ. Én Zafira, S max, Galaxy, Sharan kategóriákba nem is gyártanék csak dízelt, ennek van értelme, nem pedig az M -es Bömöst "elrontani" velük...

Hagalex · http://www.youtube.com/user/Hagalex#g/f 2009.09.15. 23:07:39

@Il mio nome è Nessuno:

"Mindenesetre elég jó a lazacos-hagymás-tojásos szendvicsük, fôleg másnapos gyomorra"

Nna tessék.... megfertőztek a Papp Tibiék?

Vagy a CNG csinálja? :))

ommm 2009.09.16. 00:57:14

@Ellenőrző szerv: Akkor keresd azt a helyet, ahol majd naponta tudósitanak Frankfurtból, végigmelózva az egész napot. És nem két mondatban.

Srácok! Kannázzatok be hazafelé.

gatsy 2009.09.16. 07:24:03

@series_one: jogos a 2 pont. Ezt benéztem. Akkor viszont Mo-on tudtommal csak a gázszolgáltatók egyes telepein lehet legálban tankolni. Nagy ötlet volt ezzel menni Frankfurtig. :):)

balpeti 2009.09.16. 08:45:02

@gatsy: Ausztria- 150 CNG kút
Németország- 800 CNG kút

Azért akad lehetőség tankolni, jóval alacsonyabb környezetterhelés mellett,és a pénzmegtakaritásról még nem is szóltam. Frankfurt kb 4 tankolás ha nagyon tolod neki, tudom tavasszal voltam szintén CNG-s kocsival. bár az kisebb hatótávolságú.

Bélabácsi 2009.09.16. 10:14:22

@Hagalex: Pontosan így van, emlékezetem szerint 140-nél valahol négyezret pörgött már a motor a Zafirámban.

Az egyik cimborámnak ugyanabból a modellböl és évjáratból volt egy 2.2-es benzinese, száznegyvenvalahány lóerövel, na az 140-nél böven megállt 11-böl de inkább mindig alatta.

Nekem is csak szükségböl volt 1.6-os benzinesem, a mai eszemmel már sohasem vennék ekkora kasztniba benzinest egyáltalán.

Hagalex · http://www.youtube.com/user/Hagalex#g/f 2009.09.16. 12:00:09

@Bélabácsi:

Igen, és a légellenállásról még nem is beszéltünk, ami köztudottan négyzetesen nő a sebességgel.
Tehát egy Zafira homlokfelületű autó 60km/h -nál nem eszik lényegesen többet mint egy V8 személyautó, ha csak a légellenállásból adódó fogyasztási eltérést vizsgálom. Viszont 120 -nál, és főleg fölötte, már igen tetemes a differencia.

Szerintem a Zafirába az Opeles palettáról a 2.2DTI a jó választás, ha valaki újonnan veszi, és megbecsüli a jószágot, igen sokáig kellemes társa lehet.

Hagalex · http://www.youtube.com/user/Hagalex#g/f 2009.09.16. 12:03:08

@Hagalex: Újonnan már ne vegye, mert nem lehet kapni.... :))

CSÖRR-CSI££ 2009.09.28. 11:11:31

"A grilles-csirkés Meki szendvics egészen ehető, olyan, mintha a benne lévő hús valamelyik korábbi reinkarnációjában tényleg szárnyas lett volna."

Valóban, pedig még ez a "prémium" termék sem képes tisztán csirkehús lenni. Szép - új világunkban ez úgy tűnik, lehetetlen. Amikor kóstoltam, nekem is igazi pipihúsnak tűnt -majdnem tökéletes illúzió-, de aztán alkalmam volt ott lenni az étterem mögött este, az áruátvételnél és elolvastam a kartondoboz címkéjén az összetevőket.
Őszintén szólva azon lepődtem volna meg, ha az lett volna ráírva, hogy: "100 % csirkemell filé", de természetesen voltak ott egyéb -manapság elmaradhatatlan összetevők is. A szkeptikusok kedvéért le is fotóztam, de mivel ide képet nem tudok feltölteni, bepötyögöm, ami ott írva vagyon:

"GRILL CHICKEN (gyorsfagyasztott hőkezelt csirkehús)
ÖSSZETEVŐK: csirkehús 83% (mellfilé, bőr), víz, növényi olaj, keményítő, só, glükóz, szója- és kukoricafehérje, aromák, ízfokozó (E 621), hagymapor, búzarost, zeller, tojássárga"

Ennyi!
Tehát, ahogyan a csirkemell a természetben előfordul, az Mekiéknél nem elegendő, hanem egy gyárban fel kell turbózni további összetevőkkel, hogy meki-konform legyen olyan ízvilággal, amit az otthon készített pipihusi nem tud, és ha valaki rendszeresen ezt eszi, az előbbi (eredeti, natúr) már nem is lesz igazán jó! Tapasztalataim szerint addiktív több más termékükkel együtt. Tehát, ha a nagyi nyitna egy kifőzdét a Meki mellett, ahol a saját háztájijából vágott csirkéből csinálna és árulna rántotthusit, szépen tönkre is menne, mert a tömegeknek (főleg a fiataloknak) a Mekis lenne a finomabb.
Szomorú, de a moszkva-téri mellet van egy főzelékbár mindenféle házias kajákkal, de még giroszt és pizzát is árulnak, mégis szinte kong az ürességtől kora délután, míg a frencsájzban az ajtóig állnak hosszú sorokban, hogy ehessék a műkaját!!!
Bocsánat az OFF-olásért, de én úgy látom, hogy hasonló módon megy kifele a divatból a klasszikus AUTÓ is -a vényóc meg a boxermotor stb- és jönnek helyette az "alternatívok" gázzal, villannyal, mellé kicsi feltöltött benzines segédmotorral.
Brooááááf

Csanak 2010.02.13. 20:39:58

@gatsy: Valóban hazánkban jelenleg 2 ilyen töltőállomás müködik mindkettö a GDF SUEZ energia magyarország zrt ex:ÉgázDégáz telephelyein található.Még érdemes megemliteni a győri kút 6-14h-ig 249.9huf-ért a szegedi nonstop 220Ft-ért ad CNG -t.Jó utat a süritett gázosoknak, nagyon megéri...miért is? Mert 1Kg cng 1,5L benzinnek felel meg , tehát kevesebb kell belőle.

Csanak 2010.02.13. 21:05:31

@nikó 78: Igy igaz az emlitett kút hibátlanul tud nyomni 230bar-t ami a kutfejnél ugyan csak 220bar . A cég autói 1.4-es benzines tulnyómó részt két 50L-es palackkal utólag áttépített hengerenkénti befecsis járgányok .A két palack fullra töltvel kb 18Kg =25.5 m3 .Benzinből 8-9L/100Km CNG-vel ez mindössze 5.5-6.2Kg/100Km

gázoska 2010.11.24. 19:51:24

@Csanak: Megszeretném kérdezni hogy a szegedi kúton mi a cng ára mostanság.
Esetleg tudnál mondani műhelyeket ahol cng-t szerelnek be kocsikba hivatalossan és profin? Meg minden info érdekelne ami egy kezdő cng-t érdekelhet.
Esetleg több paraméter a tartályokról milyen tipusok vannak milyen formába lehet beépíteni hogy helytakarékos legyen.

Csanak 2010.11.24. 20:14:36

@gázoska: 221huf/Kg még mindíg és kb februárig ennyi is marad:D A másik kérdésedre pedig egy linket próbálok ide cng-lpg-auto.hupont.hu/

gázoska 2010.11.24. 20:42:19

@Csanak: köszi a gyors választ.
Teneked is cng-s kocsid van vagy céges, és onnan van az infód,ha tudhatom?
ugye szegedi vagy te is?
mert én csak azért gondolkozok ebben mert jó hogy helyben van kút, és remélem marad is ez a helyzet jópárévig :)

Csanak 2010.11.24. 22:54:40

Mondjuk azt ,hogy elég közelről ismerem ezt az alternatívát és jobban szeretem a gáz szagát mint a benzinét:D Komolyra forditva a szót a CNG valóban a leg elérhetőbb és leg környezetbarátabb foszilis energia a Hidrogén után.Tudomásom szerint 2018 ig jövedéki adó mentes is marad azEU-n belül és csak szük sávokon változik az ára,nem úgy mint az LPG meg a többi üz.a-nak... Ha az átépítés az ár ,vagy a kocsi állapota miatt okoz gondolkodást,akkor lehet érdemesebb egy olasz gyári beépitésűt választani, aminek ronda béka eleje van.
süti beállítások módosítása