Jöhet a dízel M BMW?

  2009. szeptember 08. - ommm Címkék: bmw dízel m technik

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Négyhengeres BMW? Ugyan már...
2015-07-30 16:22:46

...mondták nekem sokan, miután lett egy 136 lóerős E30-am. Persze hülyeség, hiszen a könnyű bódéhoz elég

Hétvége a tóparton? Belsőség-találkozó 2015!
2015-07-29 12:04:49

Öregszünk, öregszünk , más nem is jut nagyon eszembe arról, hogy immáron tizenkettedik (!) alkalommal

A trollkirály V8-cal érkezik
2015-06-22 13:58:43

Leborulok, zokogok és megadom a trollkodás brilliánsokkal díszített aranyfokozatát. Hogyan piszkíts bele egy

Szétszórjuk a VIP-jegyeket! Akár a tiéd is lehet egy!
2015-06-08 15:31:58

Úgy, ahogy az AC/DC-nek is egy igazi énekese volt és ahogy a Black Sabbath is csak Bill Warddal az igazi , úgy


A Nagy Népvándorlás utáni pakolgatás közben akadt a kezembe a brit Autocar július végi száma. Nem is emlékszem, hogy a közös szerkesztőségi archívum-kupacból vagy Csikós asztaláról. Akkortájt nyaralhattam, így történhetett, hogy nem olvastam, a hiányt pedig illik bepótolni, haza is vittem, átrágtam magam rajta.

Semmi extra, hozta a megszokott színvonalat, a brit autós újságírás természetesen ugyanolyan részrehajló, mint bármely másik (gondoljanak csak bele, ha nekünk is lenne hazai márkánk), de ettől függetlenül a világ egyik legjobbja (ha nem a legjobbja) már ami a tartalmat és a színvonalat illeti. Matt Saunders rövid interjúját azonban kétszer is elolvastam, szöget ütött a fejembe.

Albert Biermannt az M GmbH fejlesztésekért felelős vezetőjét (remélem, pontos a funkció, nem venném a lelkemre) kérdezte arról, vajon kerül-e dízelmotor a csúcs-BMW-kbe.

Az M-divízió is tisztában van azzal, hogy csökkentenie kell sportautói CO²-kibocsátását és nem zárkózik el attól, hogy esetleg a fekete pisztolyos kútoszlophoz álljon be a jövőben egy M-tulajdonos.

Biermann szerint egyelőre még a távoli jövő zenéje csupán, de ettől függetlenül el tudja képzelni, hogy az egyre fejlettebb dízel-technológiának köszönhetően elkészül majd egy motor, amely teljes mértékben megfelelő lesz majd egy M-típus számára.

"Az X5 és X6 M esetében dízelmotorjaink nyomatékgörbéje akár ideális választásnak is tűnhetne, de a sportos karakter hiánya egyelőre kizáró ok." - mondja Biermann.
"Nem hinném, hogy a jelenlegi piac igényelné a nagy dízelmotorral szerelt, nagy teljesítményű autókat, de ha ez a jövőben változna, akkor szeretnénk mindenképpen jó kiindulási pozícióból nekivágni és lépéselőnyben lenni." 

Az M GmbH mindeközben folyamatosan dolgozik azon, hogy a BMW új hibrid technológiáját a legsportosabb modellekhez adaptálja.

"Az elektromos rásegítéssel megnövelt teljesítmény nagyon ígéretesnek tűnik számunkra, ebben az irányban próbálunk elmozdulni."

A Z4 M-roadster és kupé modellek minden valószínűség szerint utód nélkül maradnak. "A Z4 egy nehéz autó" - magyarázza Biermann - "éppen ezért nagyon nehéz effektíven növelni a teljesítményét. Ráadásul ha megkapná a 4 literes, V8-as motort, szinte lehetetlen lenne elhelyezni a modellpalettán anélkül, hogy ne veszélyeztetné az M3 kabrió pozícióját. A 3,2-es hathengeres pedig már nem felel meg a szigorú emissziós normáknak."

Mindenesetre nincs még veszve minden, van rá remény, hogy megjelenik egy új, elérhető árú M-modell. A nemsokára bemutatkozó roadster az új 1-es osztályra épül majd, könnyen elképzelhető, hogy lesz M-verziója is.

Biermann egyetért: "Szeretném ha lenne egy ilyen autónk. A számokkal harcolni nagyon nehéz ugyan, de ugyanakkor tudom, hogy nem vagyok egyedül ezzel az ötlettel."

Eddig az interjú, szabad fordításban.

Nos, mit szólnak hozzá? Vajon mennyire távoli a Biermann által felvázolt jövő? Minden további nélkül elképzelhető, hogy pár éven belül tényleg megjelennek a dM-mek, sőt, ha valaki, akkor a BMW motortervező részlege jó eséllyel tán meg is tudja csinálni a sportautó-dízelt (és itt most egy ténylegesen sportos dízelmotorra gondoljanak), de azért titokban, icipicit reménykedjünk, hogy nem lesz az olyan korán és nem a "Csapatnál nagyot az M-mel? Menj egy kört a dízelemmel!"-típusú szlogenek adják majd el a jövő legjobb BMW-it, hanem ilyen reklámok:

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr451367003

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

sipike78 · http://www.szabolcsswift.hu 2009.09.08. 20:40:48

@Il mio nome è Nessuno: Szerintem arra célzott, hogy a lófaszt még nem próbálta...

Egyébként lehet, hogy unatkozó milliomoscsemete (privatizáció, lottóötös stb.) Te talán Gyurcsók padavanja voltál, hogy neten keresztül megmondod, ki mit vezetett már életében?

Phrascarica 2009.09.08. 20:42:03

@Il mio nome è Nessuno: Kedves idióta polgártárs, ezeket nem megvettem, hanem kipróbáltam!

Krisi 2009.09.08. 20:42:55

@phrascarica: bocs, nem vagyok gondolatolvasó :) azért azt remélem tudod, hogy ha egy dízelmozdony mondjuk 3000 lóerő, az nem azt jelenti, hogy a benne lévő dízelmotor tud ennyit. (nehogymár csak a BMW gyári képviselete okoskodjon itt mindig :D)

Ja, és kevered a versenyautót a sportautóval! A kettő nagyon nem ugyanaz ám!

@flamer: modern autókban biztos így van, de azt azért nehezen hiszem el, hogy a fekete füstöt okádó fiatal TDI-k - nem csak a csippeltek, akármelyik - rendelkeznének ilyennel. Vagy ha mégis, akkor "az ellen nem véd" :)

Phrascarica 2009.09.08. 20:44:41

@pejka: azért mert te az 1200-es Ladán és a 105-ön kívül még nem próbáltál semmi mást attól más még próbálhat ilyeneket is...

Csák Morritz AKA Alibiman · http://alibiman.blog.hu 2009.09.08. 20:48:00

@Il mio nome è Nessuno: Nem (csak) a lóerő dönti el, hogy egy kocsi sportkocsi-e. Akkor nyitunk egy új topikot, hogy az M széria sportkocsi-e? A Dodge Viper a te elképzelésed szerint sportkocsi, ugye?

Lehetséges, hogy az, amiről te azt állítod, hogy vezetted, kipróbáltad, nekem van? Lehetséges, hogy nekem benzines és dizel kocsim is van? Lhetséges, hogy egyik-másik netán brutális motorrla? :-) Ezért kár itt összevissza beszélni, mert az ide írogatók közt 12 éves hülyegyerek, és unatkozó muilliomos is van, akinek a garázsában tucatszámra állnak mindenféle járgányok. Persze ettől még nem biztos, hogy bármelyik is autentikus személy. Mint ahogy én is csak a saját véleményemet közlöm, ...mi mást?

Phrascarica 2009.09.08. 20:49:26

@Krisi: hát dízelmozdonyban nem vagyok otthon, de a benne lévő dízel motor valószínűleg erősebb, mivel az egy generátort hajt és az pedig egy villanymotort. Dízel-elektromosmál. De a fiamnak van dízelmozdonyos "autóskártyája" is...

flamer 2009.09.08. 20:50:13

@Krisi: Igen, nagyon sokáig a legtöbb TDI-be nem raktak részecskeszűrőt, így azok teljesen alkalmatalon arra, hogy megítéld a szűrők hatékonyságát.
Nézd meg viszont az R10-et vagy a 908-at, azokban van szűrő, nem is kormoznak, pedig azoknak aztán nyomják rendesen.

Phrascarica 2009.09.08. 20:52:55

@alibiman: 10 Ft/km-el azaz kb. 3 liter/100km-es differenciájából.

pejka 2009.09.08. 20:59:21

@phrascarica: Mondd el lécci,miért a porsche kellene neked Bp. útjaira?Te vagy a mesterem,engedd,hogy én is kipróbáljam!

Il mio nome è Nessuno (törölt) 2009.09.08. 21:04:33

@Shadowbull: Megvoltak, de ezt megbeszélhetjük a Herzogstand tetején :)

upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/0/00/Herzogstand_bergpanorama.jpg

Útbaesik a Kesselbergstraße is, ha ez mond valamit. Az egyik legjobb szerpentin.

Csák Morritz AKA Alibiman · http://alibiman.blog.hu 2009.09.08. 21:04:40

@phrascarica: Na igen. Ez nem is sok. Érdekes, hogy többre emlékeztem, na mind1. Bár városban nincs 3 liter különbség. Alattam egy 1.6-os benzines kb. 8-at, egy 1.5-ös dizel 6-ot fogyasztott, ami annyit jelent, hogy a te számításod szerint nagyjából 90 ezer jön ki, ami szintén nem tragikus.

Az 530i drágább, mint az 530d.

Phrascarica 2009.09.08. 21:05:41

@pejka: nem az enyém volt, sőt nem is azé, aki odaadta, egy német faszié volt, akinek szívességet tett a barátom. A Porsche volt a legfílingesebb, legjobban kidolgozott, a rugózás nagyon kellemes, és a sportos autók közül formára is ez jön be...
@phrascarica: átszámoltam még 1X, és pontosan 7.94 Ft-ot lehet spórolni 1 km-en városban (papíron) tehát 73677 Km kell nem 60.000, de ez csak Kb szám volt, így is 2 év és visszahozta az differenciát, ráadásul használtan is kicsit jobban el lehet passzolni, úgyhogy akár 60.000 alatt is vissza jöhet a diffi.

Phrascarica 2009.09.08. 21:07:03

@alibiman: a teljesítmény miatt inkább 535d-vel érdemes számolni, abban viszont alapban automata váltó van, tehát a különbség mindössze 3-400eFt.

konfuciuska 2009.09.08. 21:09:29

Gyalázzátok itt feljebb a sok dízel koromgyárat, amit meg is értek, nem egy ilyet látni, valóban. De azért engedtessék már meg nekem, hogy elmondjam, van egy kis nyamvadt dízel autóm, három éves, 80e km-es, nincs benne sajnos részecskeszűrő, nincs tuningolva sem, de a gyári 110 ló nekem elég. És sajnos nem füstöl. Akárhogy tiporom neki, sohasem tudok vele olyannak még csak az árnyékát sem csinálni vele, mint egy-két agyoncsippelt PD tdi. És sajnos igen, takarékos is. Persze biztos meg lehet vele etetni 8-9 litert is, ha nyélgázon egyesben megyek vele a városi megengedettel, de nekem városban 5,5 országúton meg 4,1-gyel eljár, a pályás-városos átlag 70/30 arányban a megengedettet 10%-kal átlépve az átlag 5,5. És 1500 kiló. Mondjon már valaki egy benzinest, ami ilyen használat mellett ennek a közelébe ér, és legközelebb olyat veszek, mert én sem szeretem a nitrogén-oxidokat. De addig ne mondjuk már, hogy nem takarékos. Azoknak magyarázzatok, - de személyesen, nem innen árnyékból!- akik füstölnek mint a gyárkémény, meg a sok régi szar teherautónak. Meg a rendőröknek, hogy mér nem veszi el a forgalmit. A többiek megteszik, amit tudnak. Ki szűri a port a városban, ki meg takarékoskodik a CO2-vel, na. :)

Ami meg a légszennyezés-klímaváltozást illeti, hát, nem vagyunk túlzottan tájékozottak. Pl, az üvegház-gázoknak az 1/3 részét a tehenek és a 7 milliárd ember táplálására felduzzasztott, természetellenesen hatalmas egyedszámú egyéb házi állatok fingják a levegőbe. Ezzel kéne pl valamit kezdeni, de leginkább a túlnépesedést kellene visszafordítani (nem nekünk magyaroknak...).
Ma az emberiség klímakutatók szerint minden évben kb a Föld által megtermelt források 130-140%-át fogyasztja el, azaz minden évben 30-40% soha vissza nem fizetett hitelt vesz fel a bolygótól. A 100%-os szintet az emberiség valamikor az 1910-es években lépte át, azóta ez így megy, hitelből élünk. És sajnos a klímakutatók azt is mondják, hogy ez az óriási számla sajnos be lesz nyújtva max 50 éven belül, ugyanis olyan helyzet fog kialakulni a bolygón, hogy az addigra jelenlévő 11-12 milliárd ember jó nagy hányada nem lesz képes túlélni. És akik túlélik, azok is kénytelenek lesznek a mait meg sem közelítő komfortfokú életformára visszaállni.
Csak sajnos ezzel nagyon kellemetlen szembenézni, mert senki sem tudja elképzelni, hogy a szennyezés-mentesen megtermelendő áram nagy részét olyasmire leszünk kénytelenek felhasználni, hogy ivóvizet desztilláljunk a tengerből, meg a 60 fokos felszíni hőmérséklet mellett próbáljuk a lakhelyeinket lehűteni, nem pedig hibridhajtású luxuskocsikat fogunk vele hajtani. Vagy legalábbis nem olyan tömegesen, mint manapság...

És sajnos az autós közlekedés a CO2 nagyjéból 10-15 %-át adja. Ha ezt sikerül a felére levenni pl 20 év alatt, akkor is még mindig csak 6-8%-ot nyertünk, iszonyat ráfordítással. Nem ez a jó irány!!! Az a jó irány, hogy ne hagyd égve a villanyt meg a tévét. És ne gondolja senki, hogy neki bármi is jár. Nem jár. Elvesszük, ami nem a miénk. És még csak vigyázni se tudunk rá.

Krisi 2009.09.08. 21:13:57

@flamer: hát ebben a két modellben biztos überhatékony, efelől nincs kétségem. Majd ha minden autóban ilyen lesz, akkor eggyel kevesebb érvem lesz a dízelek ellen :)

@phrascarica: Ha tényleg olyan hatékony lenne, akkor nem kellene mellé generátor és villanymotor.
(ja, innen jut eszembe, hogy haveromnak általánosban repülős kártyája volt, az sokkal faszább, emlékszem a napköziben mennyit toltuk! Jó móka az, újítsatok be ti is :D)

Phrascarica 2009.09.08. 21:16:56

@Krisi: generátor nélkül még hatékonyabb lenne,de véleményem szerint az induláskor a nyomatékkal és a szabályozhatósággal problémák lennének.

Il mio nome è Nessuno (törölt) 2009.09.08. 21:17:18

@pejka: "Mondd el lécci,miért a porsche kellene neked Bp. útjaira?"

Mert az volt az autóskártyában a mindenvivô :)

Csák Morritz AKA Alibiman · http://alibiman.blog.hu 2009.09.08. 21:17:40

Egyébként a sportossággal kapcsolatban. Idetartozik a „fürgeség”. Érdemes megnézni, hogy a 330i és 330d hogyan gyorsul 100-ra. Egyformán. Ugyanakkor a 330d rugalmassága sokkal jobb, mert 80-ről 120-ra állva hagyja a 330i-t. Megjegyzem, a 330i-ben Európa egyik legszebb hangú benzinmotorja van.

Kifordított kacagány 2009.09.08. 21:19:09

@flamer: ja, hogy visszavágósdit kellene játszani és nem leborulokadízelnagyságaelőttit? jó, hogy szólsz, még a végén lemaradtam volna a nagy visszavágósdiról itt a sok dízeles között. mennyivel szegényebb lenne az életem ettől.
aztán mond csak, láttál te már kéményt? és azt ahogy kiégetik?

Csák Morritz AKA Alibiman · http://alibiman.blog.hu 2009.09.08. 21:29:35

@Kifordított kacagány: SZVSZ nem hazudik, úgy van, ahogy mondja. Télleg el lehet járni városban 5.5-el egy jó kis dízellel. A teljes képhez hozzátartozik, hogy a VW új 1.4 TFSI (vagy mi) motorja se piskóta. Állítólag 6.5-7-el eljár városban.

sipike78 · http://www.szabolcsswift.hu 2009.09.08. 21:30:17

@áDám: A Föld által megtermelt forrásoknak nem fogyaszthatjuk el 130-140%-át, mert akkor megennénk még a fekete lyukat is. :)

De jogos a felháborodásod.

Én azon röhögök jó nagyokat mostanában, hogy amint lehúzták a rolót a jó öreg 100W-os izzónak, a médiákok felröppentették a kibebaszott nagy szenzációt: az energiatakarékos csövek úgy sugároznak, mint régen a monitorok.

Reszkess, emberiség, mennyi debil gyerek fog itt születni 10 éven belül... :)
Nem is kell ide gumikalapács.

Phrascarica 2009.09.08. 21:46:47

@sipike78: "csövek úgy sugároznak, mint régen a monitorok."
azokat is túl éltük, ráadásul azok sokkal közelebb voltak mint a plafonon a lámpa.
A TFT-kbe pedig -általában- szintén higanygőz lámpa a háttérvilágítás úgyhogy a kör bezárult :)

Devil2 2009.09.08. 21:52:54

@alibiman: "Az 530i drágább, mint az 530d."

igen, hála a mi "jó kis" regadó-rendszerünknek. Németországban a "d" azt jelenti "drágább"...

ekutya 2009.09.08. 21:55:16

@Shadowbull: Ha én a sorok között olvasok, akkor azt látom, hogy nem lesz dízel M-es.

Viszont sokkal jobban érdekelne, hogy mikor jönnek a 3 hengeres BMW-k. Erről valami info?

911 Turbo 2009.09.08. 22:09:33

Az autó benzinnel működik . Akinek számít a fogyasztás járjon gyalog .

Shadowbull 2009.09.08. 22:09:59

@phrascarica: "hát ahogy nézem egy versenypályán az utcai autókat eléggé bénák. Dülöngélnek, a fék és a gumik is nagyságrendekkel gyengébbek"

Minnel gyengebbek nagysagrendekkel? Egy versenyautonal?

Es akkor mi van? Ezek az autok nem versenyautok, senki nem is allitott roluk ilyet. Ezek utcai autok, az forgalombahelyezes minden kovetelmenyet teljesitik, es igy tobb-kevesebb kompromisszumot kot az, aki megvasarolja oket.


"Úgyhogy fenntartom, ezek nem sportautók, legfeljebb egy utcai autóhoz képest gyorsabbak, de semmi több. "

De, sportautok. Amirol te beszelsz, az a versenyauto, teljesen mas kategoria. Es igen, ez a lenyeguk, normal utcai autonal gyorsabbak.

"Ezek az autók csak farokhosszabbítónak jók, semmi másra."

Marhasag. Arra valok, hogy az ember elvezhesse egy gyors es eros jarmu nyujtotta kepessegeket.

"Pályán bénák, az utakon meg kihasználhatatlanok kényelmetlenek."

Egyaltalan nem benak palyan, es az utakon sem feltetlenul kenyelmetlenek. Hogy a kenyelem es a sportossag ellentetes kovetelmenyeket tamasztanak, gondolom nyilvanvalo. Hogy hova kerul a kompromisszum sulypontja, a markafilozofiatol fugg. Egy Porsche kemenyebb mint egy M3, egy M3 kemenyebb mint egy M5, az M5 kemenyebb mint egy E63 AMG vagy egy RS6. Minden vasarlo megtalalja azt, amit o keres.

"Hol lehet használni ezeket?"

Barhol, ahol van aszfaltozott ut. Egy M6-tal tokeletesen komfortosan es csendesen is tudsz utazni, meg csak nem is raz, ha mindent a legpuhabbra allitasz. Ha meg a legkemenyebbre, egy uvolto vadallat lesz belole, ami kirazza a vesekoved, es remisztoen gyorsan bir kanyarodni. Ezt a kettosseget a legnehezebb belerakni egy autoba, es ez az amiben szerintem az M a legjobb. (Vigyazat, elfogult velemeny!)

"Te hol használod? Mész egy gyors kört este a Hungárián, vagy az M0-n. "

Azert annyiban egyezzunk meg, hogy a vilag nem Magyarorszagbol all.

sb

Érdekes 2009.09.08. 22:15:26

@phrascarica: " nem én írtam a számokat, hanem te, azért kérdeztem hogy honnét vetted?"

Volt egy műsor..elég az, és elhiheted, h 31 milliárd tonnából, a gyárak 20-25 milliárdod simán kivesznek, de itt az alkalom, cáfolj meg, h nem így van...vagy már megint hülyeségeket beszélsz..csak nehogy nekem legyen igazam :P

"Talán a szabályok miatt, de ha ennyit sem tudsz akkor miért fárasztasz?"

Persze...a szabályok...és nyilván a szabályok direkte a dízel ellen vannak :D szánt szándékkal...de akkor meg a szabályalkotok közül hülye mindenki. :D Ebből nem jösz ki jól..de annyira fölösleges vitázni veled, h hihetetlen :D

"Valahogy látszott hogy sok ilyet nézel és innen az benzin/dizel/környezetszennyezés info :)"

Hát a beböfögésidtől azért többet ér, pár tudos adata... :) De lehet, h te vagy itt a sztár 6 diplomával és worldwide statisticsal,reviewokkal..haha :D

Shadowbull 2009.09.08. 22:16:26

@Il mio nome è Nessuno: Nem ismerem, de mar hallottam rola.

Sajnos az asszony utalja a 0,1g-nel nagyobb keresztgyorsulasokat, egyedul meg ritkan jutok oda, hogy szerpentinezzek :)

A jon valami rokon vagy ismeros, akkor a 92esen szoktunk felmenni eszaknak, aztan meg le kis kanyargos utakra. Ott is vannak mokas reszek, persze nem egy szerpentin.

sb

Shadowbull 2009.09.08. 22:18:05

@ekutya: "mikor jönnek a 3 hengeres BMW-k."

elmondhatom, de aztan meg kell hogy oljelek :)

sb

Érdekes 2009.09.08. 22:18:16

@phrascarica: Egyébként nincs ki foglalkozzon veled otthon? :D most komolyan...vicc amit itt szerepelsz :D vagy mindig te voltál az osztály hülyéje, lepergett rólad minden :)

De legjobban ezen a ""hát ahogy nézem egy versenypályán az utcai autókat eléggé bénák." mondaton visítottam :D :D :D :D :D

Shadowbull 2009.09.08. 22:27:03

Hogy egy kicsit a temahoz is szoljak:

Adott egy fejlesztocsapat, a cel az, hogy egy autoba olyan motort epitsenek, amivel a jarmu a legjobb koridot futja a Nürburgringen.

A motornak be kell fernie egy adott helyre, mas megkotes nincs.

Nos, dizelt a budos eletben nem fognak tervezni. Ha mindent kicsiholnak belole, talan atlepik a 120Le/litert, (saccolom en, de a Gulyas majd megmondja).

Benzines turboval meg rohogve a 150-et, akar a 200-at is. Nyilvan minnel nagyobb a motor, annal alacsonyabb a fajlagos teljesitmeny.

Epeszu ember nem valaszt dizelt sportkocsiba.

Persze ha aztan elkezdenek mokolni a kulonfele megkotesekkel, akkor lehet, hogy a dizel lesz a nyero, de ez kizarolag a szabalyoknak lesz koszonheto, es nem annak, hogy maga a technologia alkalmasabb.

A dizeleknek megvan a maga helyuk, hosszutavu utazoautoba kivaloak. Annak aki meg tud baratkozni a hatranyaikkal, es addig amig a jogalkotok toleraljak a nagyobb szennyezest.

Igaz a jovoben a dizelekre rossz vilag jon, az Euro V meg VI bizony komoly befekteteseket fog igenyelni, ami jelentosen megdragitja majd a dizeltechnologiat.

sb

Érdekes 2009.09.08. 22:30:19

@Shadowbull: "Benzines turboval meg rohogve a 150-et, akar a 200-at is"

Magyarázhatod is a technológiát neki...Majd azt mondja, h azért csak ennyit, mert nem látnak elég pénzt a gázolajba :D:D:D:D

tiramiska 2009.09.08. 22:54:47

Benzin-Bemzin-Benzin! Dieselel járjanak a taxisok! ;)

Amanitin2 (törölt) 2009.09.08. 23:00:02

@Krisi:
"a világ legerősebb motorjai nukleárisak, gondolok itt anyahajókra"

akarod mondani gőzturbina. A csavar tengelyét egy turbina hajtja. A reaktor a gőzt termeli hozzá.
Éstovábbá a jelenlegi legnagyobb, Nimitz osztályú hordozókban 4 darab kb 50 MW-os turbina van, míg a legnagyobb dízel hajómotor 80 MW plusz apró.

Roadkill 2009.09.08. 23:01:11

"Majd ha a Porsche terepjarot fog gyartani."

Mondtam ezt lehetetlen tortenesekre. Aztan 2002-ben jott a Cayenne.

Ha lesz diesel M BMW, akkor en belovom az anti-autobuzi szerumot.

Shadowbull 2009.09.08. 23:16:21

@Roadkill: Ma se gyart a Porsche terepjarot.

sb

Roadkill 2009.09.08. 23:22:28

@Shadowbull: Igaz. SUV-ot kellett volna irnom, but you get the idea.

29 Palms 2009.09.08. 23:53:59

Nem megy...megpróbáltam elképzelni, de ezt soha.

Lemegyek a garázsba, kinyitom, beülök. CD be, mondjuk legyen a Wild Hearted Son a Cult-tól. Kulcs fordul, és akkor a megszokott moraj helyett "kerrkerrkerrkerrkerrkerrkerrkerr".

De ettől függetlenül minden dízelesnek kívánok sok hibamentes km-t.

scourgeofgod 2009.09.09. 04:04:15

@Bencesz: Szerencsére az Audi meg a Peugeot nem értenek egyet Veled.
Lásd Audi R10 TDI és Peugeot 908 HDi. Mindkettő Le Mans győztes.

scourgeofgod 2009.09.09. 04:17:48

@Bencesz: Szerencsére az Audi meg a Peugeot nem értenek egyet Veled.
Lásd Audi R10 TDI és Peugeot 908 HDi. Mindkettő Le Mans győztes.

visszakettopadlogaz (törölt) 2009.09.09. 04:17:49

neha azt szoktam csinalni hogy figyelem a parbeszedeket, es megprobalok rajonni ki az aki iszonyu nagyokat hazudozik meg ki az aki nem ( persze tevedhetek )

iskolapeldak mai hozzaszolasok :)

VISSZATERVE: nem kene eroltetni meg szerintem ezt a diesel dolgot, nem elfogadott meg annyira az M diesel terv, bar a bmw marketingesei bizonyara jobban ismerik a piaci velekedest mint en. amerikaban tuti boko lenne szerintem, europaban talan 5 ev es sikeres lehet egy ilyen project. ( foleg KERS+diesel )

Shadowbull 2009.09.09. 07:43:06

@scourgeofgod: Mindketto a dizeles programjanak a marketingelesere hasznalja a versenyt.

Versenykepesseguket kizarolag a szabalyozasnak koszonhetik.

Teljes mernoki szabadsagnal labdaba se rugnanak.

Bar talan a le mans-i verseny az, ahol a dizelek az alacsonyabb fajlagos fogyasztasuk miatt akkor is utokepesebbek lennenek, ha a benzineseket nem korlatoznak ennyire.

De ez egy extrem kivetel.

sb

Incho77 2009.09.09. 09:13:24

Azert az elgondolkodtato/elszomortio, hogy a BMW Vision-be is dizelmotort terveznek, ami a BMW jovo sportautoja :(

Phrascarica 2009.09.09. 09:48:44

@Shadowbull: "Igaz a jovoben a dizelekre rossz vilag jon, az Euro V meg VI bizony komoly befekteteseket fog igenyelni, ami jelentosen megdragitja majd a dizeltechnologiat."
Ezzel a szöveggel riogatott egy haverom 5 éve -csak EuroIV és EuroV-el- és lám EuroV már itt is van, drágábbak lettek az EuroV-ös dízelek, nem, még mindig nem, és a technológia fejlődik.
Egy régvolt londoni polgármester szerint pedig "száz év múlva London utcáit méteres vastagságban fogja borítani a lócitrom." aztán mégsem következett be.

Shadowbull 2009.09.09. 10:37:18

@phrascarica: "drágábbak lettek az EuroV-ös dízelek"

jelentosen dragabbak lettek.

Az hogy ezt az arnovekedest nem mindig toljak at direktben a vevore, az mar mas kerdes.

sb

Phrascarica 2009.09.09. 10:55:16

@Shadowbull: "Egy régvolt londoni polgásmester szerint pedig száz év múlva London utcáit méteres vastagságban fogja borítani a lócitrom."
...akkor meg
...még inkább megéri megvenni, kisebb rajta a haszonkulcs, majd áthárítják a benyásokra :D

Phrascarica 2009.09.09. 11:29:17

@Shadowbull: "Az hogy ezt az arnovekedest nem mindig toljak at direktben a vevore, az mar mas kerdes."
****** tehát ezt akartam idézni ******

Psziho 2009.09.09. 11:58:20

mit kell csodálkozni,lassan a ferrari elkezd udvarolni a vm-motorinak hogy mi lenne ha kifejlesztenének nekik valami gázolajos sportmotort

aztán ha a forma 1-ben is bejön a dízel,akkor mi lesz

-semmi

konfuciuska 2009.09.09. 12:07:10

@sipike78: A hasonlatot képletesen értettem. Arra gondoltam, hogy az ember természetromboló kapacitása és tevékenysége ennyivel van túl az ökoszisztéma önregeneráló képességén. Ez a többlet az, amivel változásra késztetjük az éghajlatot.

konfuciuska 2009.09.09. 12:14:15

@Kifordított kacagány: Szép ember vagy. Mondj egy mail címet, és küldöm 10e km-es bontásban, dátummal ellátva a feljegyzéseimet a fogyasztásról, és arról, milyen átlagsebességgel fogyasztottam mennyit. (Tudod, első autó volt, kicsit "megszállott" voltam.) Persze lehet, hogy magamat is át akartam verni az elmúlt három évben. Mutatnék neked egy fórumot, ahová kétszázan járunk eszmét cserélni a kocsijainkról, dícsréni és szidni, ott találsz még legalább 50 olyan embert, aki csak ámítani akarja magát már évek óta. Te majom. Nyugodtan hazugozzál, ha jólesik :)

kangep 2009.09.09. 12:26:35

hát. most lehet mindenki nekem fog esni, de én azt mondom, hogy a benzinmotorok az elkövetkező 5-10 évben annyit fognak fejlődni, hogy mehet a dízel a picsába. a magasnyomású, közvetlen befecskendezés mostanság kezdett/kezd el megjelenni a benzines motorokban, és ha kiforrott lesz a technológia, valamint bejönnek a finomabbnál finomabb motorolajak, plusz ugye a benzinesekre is alap lesz a turbó, a dízel nem fog tudni labdába rúgni. mert igazán akkor lehet majd összehasonlítgatni a kettőt, ha egy szinten lesznek. most a dízelnek előnye van, tessék felfogni. ;)

www123456 2009.09.09. 12:32:31

Már az M-szériábol is kattogó olajkályhát csináltak? Gratula!!!

Phrascarica 2009.09.09. 12:56:37

@kangep: rendben van, akkor majd veszek benzinest, nekem semmi kifogásom ha egy benzines motor többet nyújt mint egy dízel akkor veszek azt, nem vagyok összenőve a dízel motorral. Az elmúlt 20 évben a 37 autómból csak 3 volt dízel, és volt hogy néhány éve párhuzamosan volt dízel és benzines autóm is amit a feleségem használt, mert Ő kevesebbet megy és akkoriban kb 150.000 km volt a megtérülés.

Psziho 2009.09.09. 13:12:45

kangep

te szeretnél hinni valamiben ahelyett hogy utánaolvasnál igazából mi a különbség a két üzemanyag és motorkonstrukció között

a motorgyártás nem vallás

az elektronikusan vezérelt nagynyomású befecskendezés /piezó/ 15 éve rendelkezésre áll,mégsem jön az áttörés

a turbó meg vagy megvan 70 éve

Phrascarica 2009.09.09. 13:23:12

@Psziho: kompresszor pedig már Gr.Eszterházy sportkocsijában is volt a 20-as években.

Gugu_m 2009.09.09. 13:23:27

Mindig csak azlrt okvasom a kommenteket, hogy röhögjek a sok szövegen, de gy valamit had írjak le a teljesen laikusoknak:

A dízel már a körfolyamat okán, amin alapszik jobb hatésfokkal rendelkezik, kisebb a hővesztesége, ergo, az össz energia mérleget vizsgálva azonos paraméterek és azonos technológiai konstrukció esetén azonos teljesítmény kihozatalnál kisebb fogyasztása és ezáltal károsanyag kibocsájtása van.

Ugyanakkor mivel a benzin, mint hordozó energia tartalma magasabb a dízelnél, ezért ha a hatásfokot nem nézzük, a maximális teljesítmény a kettő közül megint csak mindent azonosnak vélve a benzin motorból hozható ki. Más kérdés, hogy váltók, kihajtás, vezetési szituációk során melyikből hogyan nyerhető ez ki. Valószinű nem kell magyaráznom hogy a városi közlekedésben mennyire lenne jó egy F1 motor, az érdekes nyomaték görbéivel.

Csak ennyit akartam mondni, hogy azért ne gondolja mindenki azt, hogy a két üzemanyag között csak a neve a különbség.

ekutya 2009.09.09. 13:47:33

@Shadowbull: "Ma se gyart a Porsche terepjarot."

A SUV a terepjárókból fejlődött ki. Évtizedekkel ezelőtt, SUV-nak a jobban felszerelt terepjárókat hívták. Nem véletlenül látják el a SUV-okat ma sem terepjárási képességekkel, még ha elsősorban az aszfalton közlekedésre koncentrálnak is. A Porsche régebben sportautó gyártó volt. Az egyetlen sport, ahol a Cayenne indulhatna, az a tereprally.

Egyébként múltkor hülye voltam amiért kiakadtam ezért a Porschéra. Azóta beláttam hogy a Porsche csak egy autógyártó. És bár a túlárazott modelljeit csak a sznobéria adja el, elég jó kocsikat gyárt (bár a legendás megbízhatósága már a múlté). A németeknek nem fontos hogy az autónak lelke legyen, csak legyen jó.

0rdas 2009.09.09. 13:50:53

@dani1: Na ja...

egy turbós benzinest vessün össze a turbó dízellel. Szívó benzines társa a szívó dízel.

Így sosem fogja beérni a dízel a benzinest. És még nem beszéltünk arról, hogy a dízel bajosan társítható a hibrid technológiával. Sőt a benzines hibrid tulajdonképpen kiváltja a dízelt (de pár év múlva tuti)

Psziho 2009.09.09. 14:09:25

@phrascarica:

a kompresszor nem turbó!

Psziho 2009.09.09. 14:11:44

@Gugu_m:

olvasod a kommenteket és röhögsz?

én meg a tiéden röhögök,mert
a gázolajból több energia nyerhető mint a benzinből,olvass utána!

Psziho 2009.09.09. 14:14:27

@0rdas:

'egy turbós benzinest vessün össze a turbó dízellel"

-te ez a szlogen már a könyökömön jön ki!

a fogyasztását is összevessük?

azt meg honnan lőtted hogy dízellel nem lehet hibridet hajtani?

ekutya 2009.09.09. 15:09:21

@Psziho: A benzin sokkal jobb minőségű üzemanyag mint a dízel (nem az energiasűrűségre gondolok, nem az számít), és ez erősen megköti mit lehet kihozni belőle. A benzin (minél nagyobb oktánszámú, annál) finomabban és egyenletesebben éghető anyag. Ha pedig kevesebb a nyitott szénhidrogén lánc, akkor kevesebb a robbanás, és több az egyenletesen égés (mondjuk érdekes hogy a benzinhez kell gyertya, enélkül meg leáll, nem?). Az egyenletes égésre pedig jobban lehet méretezni, és a beállítani, kisebb a veszteség, nagyobb teljesítményt lehet kihozni belőle. Szerintem ez a dízel nagyobb hatásfokú, az egy félreértelmezésen alapul. A dízel nagyobb energiasűrűségű, ezért kisebb a fogyasztás belőle. Azt meg említsük még meg, hogy a dízeleknél a teljesítményhajhászás során bonyolultabb technikára van szükség, és ez a költségeken, és a hibaforrásokon túl, a tömeget is jócskán megnöveli. Ez orrmotornál simán orrnehézzé teheti a sportautót, ami pedig nem éppen előnyös.

@phrascarica: Gróf Eszterházy? :DDDD Őt ne! Őt kérlek ne említsük az autózás szentélyének számító blogon. :P

Jamesblond 2009.09.09. 15:42:59

Erős lehet egy dízel is. Turbo, common rail, cooler, meg minden. Egy 2 literes dízel még 200 ló fölé is mehet az utóbbi időben. Tényleg WOW! De egy ugyanekkora benzines ugyanezekkel az "extrákkal"? 300 paripa simán. Ami 50%-os többlet. Evo meg hasonlók... És az erős dízel nem összekeverendő a tartóssal! Az a "szívódezső" magyarul csúfolva olajkályha. Úgy is megy. 1000 cm3-ként kb 30 paripa. De oké-oké új technikai megoldások vannak már manapság... De ha sportos autót veszek, nekem fontos a gázreakció is. Ha letaposom, hány tized után ér el az agyáig hogy menni kéne. ??? Lehet sok mindent mérni a padon. Mindenki az autópályában gondolkodik. Felpörög a csiga, és tép a cucc valóban. Minden új dízel modell új űrtechnika és nincs, vagy nagyon pici a turbolyuk. Aztán városi tötymörgésből picit lódulni akarva kevergetni kell a váltóban az olajat. A gyalázat az lenne nekik, ha egy "nagyáruház" parkolójában berendeznének egy csiki-csuki ügyességi pályát. Gáz-fék-gáz-fék-gáz-fék... Na ott ütközne ki csúnyán a benzines vs dízel különbség... Mi már játszottunk ilyet! Swift vs Fiat Linea. A benzineshez képest a dízel csak egy villanytargoncához hasonlított. De ez elfogult próba volt. Mire a dezső magára talált volna, már el kellett venni. De mi van a "kilövéssel"? Mikor be kell sorolni gyorsan? Egy benzinesnek odataposol, leugrasz a kuplungról, kész! A kis dezsők lassan indulnak, ... és hamar is halnak.

Psziho 2009.09.09. 16:30:21

@ekutya:

a kémiai okfejtésed teljességgel hülyeség!

'A benzin (minél nagyobb oktánszámú, annál) finomabban és egyenletesebben éghető anyag"-ez sületlenség!

-fogalmad sincsen az oktánszámról,nem kéne előadást tartanod!

az oktánszám kompressziótűrést jelent,minnél magasabb annál nagyobb sűrítést visel el öngyulladás nélkül

a dízel jobb hatásfoka a magasabb sűrítésből,a gázolaj magasabb fajhőjéből,és a pillangószelep nélküli szívás miatt magasabb /negatív vákumenergia ami egy benzinmotoron akár 20-30 %-ot is elvisz részterhelésnél/

Gugu_m 2009.09.09. 16:31:42

@Psziho:

siva.banki.hu/jegyzetek/Gepjarmu_uzemanyagellatas/GUB2008_13EA.pdf

41. oldal-on ott a táblázat,
44 MJ/kg benzin, 42,7 MJ/kg a diesel.

Gugu_m 2009.09.09. 16:55:09

@Psziho:

Na látod, ezért járok ide röhögni az ilyen faszokon. Ha tudnád mit jelent a fajhő akkor nem írnál ilyen idiótaságokat... A fajhőnak a kinyerhető energiához semmi köze nincsen... A fajhő az az érték, amennyi hő hatására az adott anyag hőmérséklete 1 C fokkal megemelkedik.

Nem baj ha nem értesz valamihez, csak ne okoskodjál...

Psziho 2009.09.09. 17:07:20

@Gugu_m:

oké akkor több energia lenne nyerhető a benzinesből,de mégis sokkal rosszabbul hasznosítja

mégis az a fasza tudom

UltimateUbul_ 2009.09.09. 17:13:04

Én már meg se rökönyödnék egy ilyen gusztustalanságon a béjemvéétől, mint egy dízeles M széria. Mindezt úgy hogy normál autóban semmi gondom a dízellel, nyugodt szívvel vennék akármilyen olajkályhát csak ismert legyen az előélete. Még mit nem akarok magyarisztánban, mi?!

ekutya 2009.09.09. 17:21:50

@Psziho: Nézd, nincs vegyész diplomám, ha erre célzol, de nem vagyok hülye a kémiához. Úgy látom, nálad nem vagyok hülyébb a témához. Vannak a benzinben nyílt láncos szerves vegyületek, és vannak benzol gyűrűt alkotók. Ezek aránya és minősége adja meg az oktánszámot. A nyílt láncos vegyületek robbanásszerűen, hirtelen leadva az energiájukat égnek el, a gyűrűs vegyületek pedig egyenletesen. Minél nagyobb oktánszámú a benzin, annál nehezebben történik spontán begyulladás, ezért nagyobbra növelhető a kompresszió. A benzinmotor kopogással jelzi, ha a gyújtás nem megfelelő az oktánszámhoz. Ez az öngyulladás káros jelenség egy benzin üzemű motornál, a dízelnél meg normális.

A dízel jobb hatásfoka meg nem abból származik hogy dízel, hanem hogy egy csomó technológiai újítás segíti. 2000 bar sehol nincs egy benzinmotorban. A turbó, intercooler, meg társai pedig nagyban hozzájárul a nagyobb hatásfokhoz. Egy sima szívó benzines, az szinte kőbalta egyszerűségű a korszerű common rail dízelekhez képest. Hasonlítsd inkább a régi szívódízelhez a benzinmotorokat. Reálisabb képet ad.

@Gugu_m: Tényleg nem tudja mi az a fajhő :). Viszont az energiasűrűségben igaza van. Légköri nyomáson a dízel 15%-al több energiát tárol. Ez az általad linkelt táblázatból is jól látszik.
benzin: 31,4 dízel: 35,6

A dízel motoroknak van több előnye is a benzineshez képest. Ezt senki nem vitatja el. Viszont sportautónál, versenyautónál a hátrányai jobban érvényesülnek a benzineshez képest.

ekutya 2009.09.09. 17:29:04

@Psziho: "oké akkor több energia lenne nyerhető a benzinesből,de mégis sokkal rosszabbul hasznosítja"

Ennek a mondatnak egyik része sem igaz. Nagyobb fajlagos teljesítmény nyerhető benzines motorból. A rosszabbul pedig szempont kérdése. A benzines motornak sokkal élesebb nyomatékcsúcsai lehetnek mint a dízelnek. Tehát kimondottan versenysportban ez nagy előnyöket jelent. A dízel viszont egyenletesebb nyomatékú, és az üzemanyag hatékonyság viszonylag állandó marad részterhelésnél. A benzines motornak meg jobban romlik ilyenkor a hatásfoka. Ezért van az, hogy a spórolós makiknak való a dízel, mert félgázon jobban fogyaszt. A nyélgázon közlekedők meg nem dízelt fognak használni.

Na ebből már kb. látszik is miért nem lesz dízel M-es bömbi.

Psziho 2009.09.09. 18:20:49

nah ekutya kisegített,tudom hogy tanultam erről csak régen volt!

nem igazán foglalkoztam az üzemanyag témával azóta,valszeg ezért írtam hibásan fajhőt


a többire már nem reagálok mert unom a témát!

ekutya 2009.09.09. 18:25:30

@Psziho: De én is elrontottam. A dízel energiasűrűsége 15%-al magasabb literenként, nem pedig légköri nyomáson (mert ez természetes). A benzin kg-onként tartalmaz nagyobb energiát a dízelnél. De mi nem az üzemanyag tömegéért fizetünk, hanem térfogatáért.

Psziho 2009.09.09. 18:50:04

'a spórolós makiknak való a dízel, mert félgázon jobban fogyaszt. A nyélgázon közlekedők meg nem dízelt fognak használni."


-igaz hogy részterhelésnél nagyobb a dízel előnye,de ha amit írtál igaz lenne,akkor lemans-ban nem kéne a dízelekkel ritkábban tankolni-nem?

Kifordított kacagány 2009.09.09. 20:20:16

@áDám: eredendően a környezetes részére gondoltam, nem a fogyasztásosra, mert az nem érdekel. abba épp most buktattad bele magad a túl érzékeny reagálásoddal;)

ekutya 2009.09.09. 21:29:28

@Psziho: "ha amit írtál igaz lenne,akkor lemans-ban nem kéne a dízelekkel ritkábban tankolni-nem?"

Gyakorlatilag nem. A modern dízel motorokban van turbó, intercooler, common rail technológia, stb. Továbbá lehet kimondottan versenyre tervezni őket, úgy hogy jobb legyen a hatásfokuk a benzinesnél. A kompressziót meg addig növelni, amíg a vas le nem olvad. Ehhez még hozzájön, hogy nagyobb energiasűrűségű literenként, mint a benzin. Nem tudom mennyivel fogyasztanak kevesebbet, nem emlékszem, pedig néztem a versenyt.

Kiflitzsömlével 2009.09.09. 23:18:43

@ommm: " Végül is Biermannról el tudom képzelni, hogy ügyesen terelt. "

Nyugodtan vallald a velemenyed, nem fontos benyalni il mio nessumonak, az Autocar csak autentikusabb forras, nem?

ommm 2009.09.09. 23:26:14

@Kiflitzsömlével: Véleményt alkosson mindenki maga, a leírtak alapján. Az enyém valahol ott van, de tudod, ez is csak egy újság, amit emberek írnak. E fent leírtakat pedig egy másik ember mondta neki, innentől pedig mindig van benne lutri.

Kiflitzsömlével 2009.09.09. 23:52:24

@roli101: Voltal mar Londonban, te ostoba?

Csák Morritz AKA Alibiman · http://alibiman.blog.hu 2009.09.10. 10:52:40

Szerintem lesz dízel M BMW, csöndes lesz, és baromi gyors. Ha akár 10 évvel ezelőtt valaki leírta volna, hogy egy utcai dízel liter teljesítménye meghaladja a 100 lóerőt, és ezzel együtt kulturált hangja lesz, mindenki körberöhögte volna az illetőt. Az új 3 literes BMW dízelről beszélek.

A hatásfokról meg annyit, hogy a mai CR dízeleket fűteni kell, hogy hamar elérjék az üzemi hőfokot, annyival kevesebb a hulladék hőjük. Nekem egyszer kiporgramozták véletlenül ezt a fűtést (2 KW), és a novemberi időjárásban képtelen volt a motor egy 40 km-es budapesti autózásban felmelegedni.

Ugyanakkor a beniznes motorban is vannak még tartalékok, tök értelmetlen irányba ment el a vita. Pro és kontra butaságot beszél itt egy csomó ember. Arről nem beszélve, hogy azért mert valaki a beninest preferálja, vagy fordítva, attól az illető nem egy generális nagy fasz, neki az jött be, tetszik a hangja, a müködése, a karakterisztikéja, vagy szeret spórolni, vagy szereti a környezetét kímélni. Miért kéne meggyőzni az ellenkezőjéről???

SZVSZ az M (1,3,5,6) BMW pedig nem sportkocsi, hanem egy brutális limuzin, vagy kupé. A Zxxx BMW-k, azok sportkocsik, meg a Ferrari, Porsche, Lamborghini, etc. A Jaguár sem az.

Hogy mi a sportkocsi, SZVSZ egy másik cikk felvetése lehet, minden esetre sokszor nem egyszerü meghatározni.

kangep 2009.09.10. 11:27:38

Psziho

valószínűleg semmi értelme a nagynyomású közvetlen befecskendezéses motoroknak, és nem az a jövő, ezért jelenti be egyre több gyártó, hogy elkezdi/elkezdte fejleszteni a sajátját (a jaguarnak/land rovernek nemrég jöttek ki az új v8asok).

az, hogy régóta megvan a technológia...eddig nem volt rá szükség.

harcsapaprikás 2009.09.10. 15:16:52

Dízel-benzin vitához:

CO2 kibocsátás: ki nem szarja le. Először is egyáltalán nem biztos, hogy egy dízelnek kisebb a CO2 kibocsátása, mint egy benzinesnek. A gázolaj több szenet tartalmaz, mint a benzin, amiből több CO2 lesz. Vagy kevesebbet fogyaszt ennyivel, vagy nem. Egy dízel autó jelentősen nehezebb, mint egy hasonló benzines. Az ehhez szükséges fémet ki kell bányászni, fel kell dolgozni, ami során rengeteg CO2 kerül a levegőbe. Az 1500-2000 báros befecskendezési nyomás létrehozásához nagyon magas szinten edzett fémek kellenek, ami szintén nagyon energiaigényes folyamat, ami megint csak sok CO2-t jelent. Másodszor ha egy kisebb fogyasztású autót veszel, több elkölthető pénzed marad. A megmaradt pénzeden vehetsz valami mást, pl egy repjegyet, autózhatsz többet, de tök mindegy mit csinálsz: a kisebb fogyasztás miatti megtakarítás nem fog a föld alatt maradni. Ki fogják termelni és valamilyen úton-módon CO2 lesz belőle. Az aggregált CO2 emisszió NEM VÁLTOZIK.

Vezetési élmény, menettulajdonságok, használhatóság: én ezt is leszarom. Alapvetően A-ból B-be járok, de természetesen a pénzemért a nekem legjobban tetsző autót veszem, mint ahogy a cipőknél is. Volt már 55 lóerős is alattam és mozogtam 200 lóerő felettivel is. Mindegyik jó, mindegyiknek vannak korlátai. A driver legyen tisztában az autó korlátaival – de legfőképpen a saját korlátaival – és ennek megfelelően autózzon és akkor minden rendben.

Károsanyag kibocsátás: na ez az, amit nem lehet leszarni. És ezen a téren a dízel emberiség ellen elkövetett bűncselekmény. Nem létezik olyan típus, amiből ne láthatnánk naponta kegyetlenül füstölő példányokat. És nem őskövületeket. K-val kezdődő rendszámú autók is füstölnek. Korábban írtatok a részecskeszűrőröl. Ezek szerint Magyarországon az ilyan autók vagy nem léteznek, vagy nem ér semmit a részecskeszűrő.

A fentiek alapján a dízelnek semmi előnye sincs.

Phrascarica 2009.09.10. 16:07:40

@Il mio nome è Nessuno: Kedves elmebeteg Senki!
"Én igen. Ezért van az, hogy eszem ágában sincs belekamuzni egy EVO VII-et meg egy Carrerat ugyanabba a mondatba. "
Ezek szerint te mindről külön mondatot hazudsz...
"Mire, te elmebeteg? Hogy a szívósor, porlasztócsúcsok, nagynyomású pumpa, turbó egyikét 300k elôtt garantáltan cserélni kell? Ezen nincs mit bizonyítani, ez itt rajtad kívül mindenki számára ismert tény."
Te IDIÓTA FASZFEJ, mert látom hogy így szeretsz vitázni, úgyhogy ezentúl ha megszólítasz és neked írok minden hsz-t így kezdek:), ha netán elfelejteném akkor gondold hozzá!
Hány CR dízelt mutassak melyek több mint 300eKm-et mentek el bármiféle motorikus probléma nélkül, és ha mégis cserélni kellene, akár az összes alkatrészt együtt ,akkor is 2Xbehozta az árát nem?
@Psziho: és ki mondta a turbó az kompressor?
@ekutya:"Ez orrmotornál simán orrnehézzé teheti a sportautót, ami pedig nem éppen előnyös."
Sportkocsi orrmotorral? Ne viccelj már, egy vérbeli sportkocsi sohasem orrmotoros -az legfeljebb Granturismo-, a kivétel meg csak a szabályt erősíti és Corvette-nek néz ki :)

ekutya 2009.09.10. 18:57:42

@harcsapaprikás:

"Az ehhez szükséges fémet ki kell bányászni, fel kell dolgozni, ami során rengeteg CO2 kerül a levegőbe"

Kurvára igazad van. Ebből is látszik milyen inkompetens állatok hozzák a döntéseket az EU-ban. Egy termék CO2 kalkulációjánál az egész élettartama során előállított CO2-t kell számolni, és ebben az előállítás is benne van, szállítással, mindennel együtt. Egy liter Evian ásványvíz előállításához 172g CO2 kell. A Ford Mondeo termékpalettája 151-223g/km CO2-t állít elő. Ebben benne van a legkisebb dízel és a 220LE-s benzines. De azt nem verik nagydobra, hogy a dízelhez kellő egyes alkatrészek a fél világot bejárják, mielőtt egyáltalán az autó gurulni tudna. Arról meg ne is beszéljünk hogy a részecskeszűrő meg a katalizátor előállításához nem kevés platina, palládium, vagy egyéb nemesfém kell, amik köszönhetően az autógyártásnak, erőteljesen megdrágultak, és fogyásban vannak. Rendszerint meg az utakon végzik, cserébe a kisebb szennyezőanyag és CO2 kibocsátásért (Mo-n egyébként még mindig alig van részecskeszűrős dízel, pedig az enélküli dízeleket kéne először kitiltani szmog esetén. Sportautóból meg eladnak nagyságrendekkel kevesebbet, és sokkal kevesebbet is használják őket. Az EU viszont jól megfingatja most a sportautógyártókat is. Dízelt csak hosszú távon éri meg használni, és akkor is csak anyagilag. De lehet hogy már anyagilag se sokáig éri meg.

ekutya 2009.09.10. 18:59:46

@phrascarica: GT-R, 370Z, F599 és a BMW M-ek (hogy a cikknél is maradjunk) ? Ezek nem eléggé sportkocsik?

"pálcika" 2009.09.10. 21:03:19

Az M 5 diesel(vanos)hangú az E39 és az E60/61 is!!! Ha-Ha!

Speedman 2009.09.10. 22:40:41

FASZKARIKA:

"M5-öst,Z3M-et, Alpina B7-et és EVO VII-t, Porsche Carrera S4-t próbáltam már, de ezek közül csak a Porsche volt az ami igazán tetszett..Városban közlekedésre a Porschén kívül egyik sem kéne.."

Aha.
Ha te vezettél volna Pesten 911-est biztos nem írtál volna ekkora baromságot. /30-/35-ös gumikkal közlekedni a fővárosi utakon szétráz mindenféle élményt. Nem beszélve a gumikról amit évente cserélhetsz.

911 Carrera S4 meg nincs, csak 911 Carrera 4S te szerencsétlen.
Megszivatott a gugli?! :D

Kifordított kacagány 2009.09.11. 10:07:09

@harcsapaprikás: azért ezen a gázolaj több szenet tartalmaz témán még rágódj egy kicsit;)

harcsapaprikás 2009.09.11. 10:51:27

@Kifordított kacagány: Nem rágódok semmin, mert ez egy tény. Cáfold meg egy linkkel.

gyerek9.3 2009.09.14. 18:20:43

@alibiman: "SZVSZ az M (1,3,5,6) BMW pedig nem sportkocsi, hanem egy brutális limuzin, vagy kupé. A Zxxx BMW-k, azok sportkocsik, meg a Ferrari, Porsche, Lamborghini, etc. A Jaguár sem az.

Hogy mi a sportkocsi, SZVSZ egy másik cikk felvetése lehet, minden esetre sokszor nem egyszerü meghatározni."

a zxxx BMW K roadstrar-ek.Az M-ek eg sportautók tudod M(mint:Motorsport)

Ducy 2009.09.14. 19:23:59

@SumQuiSum: SumQuiSum 2009.09.08. 13:35:08
"Márpedig AZ üzemanyag neve: Benzin!!:)"
vs.
"Benzinnel festéket higítunk, a gépek dízelolajjal mennek!" ;)

Az én gépem is gázolajjal megy ,de ha a munkámat befejeztem ,behajítom a seggem a benzines gokartomba és röhögök az összes versenyautót játszó diesel fospisztolyon!!:):)
A benzin valóban jó festékhigításra a gázolaj pedig alkatrészmosásra...:)

Sajnos nem vagyok kémikus,sem atomfizikus ,mint az előttem szólók néhányan...DE én eddig nem láttam olyan olyan dieselt ami ugyanazokkal az adottságokkal felvenné a versenyt egy benzinessel!?

javíts ki ha tévedek!

Zönke 2009.09.14. 19:25:43

BMW M5d!

Gondolom alul nagy nyomaték! És fölül? - Nincs fölül...

Milyen érdekes, hogy a benzineshez nem kell turbó, de a dízelhez kell, hogy menjen! Vajon miért van ez? - ennyi

Akarki lehetek 2011.01.06. 17:23:31

Aha, LeMans, meg Audi és Peugeot diesel... Csak ott a diesel motorok 3000 ccm-es turbósok, míg a benzinesek 3500ccm-es szívók.
Ha csak a régi Forma-1-re gondolunk, ott a 3,5 literes szívók nem bírtak az 1,5 literes turbósokkal. Akkor nagyjából mondhatjuk, hogy a 3000 ccm TDI az első, míg a legjobb benzines az 1500 ccm-es turbó?
Igen, ez egy értelmetlen kisarkított összehasonlítás. De azért amit észre kell venni, azt vegyük észre. Nem kell lehordani a dieselt, valóban kellemes 1500 fordulatokat tudnak hozni, keveset is fogyasztanak (nem alkatrészben, hanem tüzelőanyagban), de itt vége is. Kerreg, megközelíti a benzinest sokkal több beleölt fejlesztéssel, és ennyi. De ha azonos feltételekkel készülne ugyanott diesel és benzinmotor, akkor labdába sem rúg a diesel...

Akarki lehetek 2011.01.06. 17:27:58

Gugu_m:
van abban igazság, amit Pszichonak írtál, de azért nem kg után fizetsz a kúton, hanem literre, és a benzinből egy liter kisebb tömegű, kisebb a fajsúlya.