A nyolcéves újautó

Hyundai Matrix 1.5 CRDi VGT

  2009. augusztus 10. - ommm Címkék: vélemény

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Négyhengeres BMW? Ugyan már...
2015-07-30 16:22:46

...mondták nekem sokan, miután lett egy 136 lóerős E30-am. Persze hülyeség, hiszen a könnyű bódéhoz elég

Hétvége a tóparton? Belsőség-találkozó 2015!
2015-07-29 12:04:49

Öregszünk, öregszünk , más nem is jut nagyon eszembe arról, hogy immáron tizenkettedik (!) alkalommal

A trollkirály V8-cal érkezik
2015-06-22 13:58:43

Leborulok, zokogok és megadom a trollkodás brilliánsokkal díszített aranyfokozatát. Hogyan piszkíts bele egy

Szétszórjuk a VIP-jegyeket! Akár a tiéd is lehet egy!
2015-06-08 15:31:58

Úgy, ahogy az AC/DC-nek is egy igazi énekese volt és ahogy a Black Sabbath is csak Bill Warddal az igazi , úgy

 

Együtt töltött időnk alatt csupán két dolgot kedveltem meg benne: a motort és a Jimi Hendrix cédémet.

Vélemények az azonos című írásunkról.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr411299733

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

E36M3 2009.08.10. 18:31:34

Nick én megértelek csak ahogy csiky944 is írja...:)
Meg Newname úgy próbálja itt oktatni a szeretett autómárkáit ,mintha a Koreának köszönhetnénk hogy vannak jó autók a világon.

pet77 2009.08.10. 18:32:36

@E36M3: Mert van,aki olcsóbban akar autót venni,mint japánt pl. Azonkivül pl használni akarja, nem pedig mutogatni a vidéki disco elött,ahogy te szoktad a soklóerős mégtöbb db-el bömbölő "nagyzenés" Motorcserélt 15 éves bmw-det

pet77 2009.08.10. 18:35:45

@Isgyu: az renault betegség,hyundainál még nem hallottam. persze, lehet, hogy azok is be fognak okádni...
mindenesetre ez a renailt dci nél gyakran 70000 km-nél meghal magasnyomású szivattyúval együtt.

E36M3 2009.08.10. 18:38:57

Jujjj Pet77 te nagy ember vagy:). Taps-Taps.
Én legalább nem a mozgássérült emberekre átalakított I10-esemből nézegetem a lányokat a kocsimbol a disco elött.
Amugy meg ugyanannyi pénz mint a japán te okostojás.

pet77 2009.08.10. 18:41:21

@E36M3: ezek szerint ráhibáztam:)))

Ugyanannyi?Ha ez japán lenne, akkor plusz 1.5 millaaz alapárhoz.

newname 2009.08.10. 18:41:32

@E36M3:
Öreg, vs az alsóközepeseket árban, szolgáltatásban, minőségben, lszi.Vagy a motorokat (benzinestől a dieselig).

@Isgyu: "Szerintem a kóreaiak még nem tudnak dízel motort csinálni" -szerinted.

"De ezek csak most kezték könyörgöm!!! "--haha, mikor volt az a most?

Mindez persze nem érdekli Kóreát, mert még ebben a válságban is növekedtek az eladásai (persze ezt is én találtam ki)::)))

"mintha a Koreának köszönhetnénk hogy vannak jó autók a világon." -is!!!

"és itt oktatja az embereket persze csak monitor mellett." -helyesn: előtt.

De oktass te is! Mondjá' má' néhány konkrétumot talán. Valamiről, valamivel szemben.

balu74 2009.08.10. 18:41:32

@adyz: Pedig annyi.Ausztriában a Getz is annyi.Sőt a kia rió is annyi.
Isgyu,én újságíróknak nem hiszek.Gondolj bele,az összes Crdi erősebb az olasz M-jet-eknél.Valahiogy le kell járatni,mert baj lesz.A matrixot különben a pininfarina tervezte,de igy felvarrva,jobban néz ki.
Nekem egy egynégyes pólóm van,na ecsém ekkora egy szart,de nem adom el,ez má kirohad alólam.
A múltkor a pályán 140-nél egy getz úgy lőtt ki mögülem azt hittem állok.Az volt ráírva CRDi.

Dagiszabi 2009.08.10. 18:43:51

Ilyen fostalicskákba kényszerítik a szerencsétlen magyar családokat és még egy ilyen teszten sem merik kimondani kereken hogy ez egy halom szar műanyagból.
Komolyan 3.5Milláért milyen király használt autókat lehet venni?

Az egytlen előnyét abban látom amit itt hátránynak írtak, hogy nem bimbammol meg villog az övért.
Én mindig bekötöm magam, de had döntsem már el magam, hogy meg akarok-e halni vagy sem. És ha pl. csak a garázsajtó kinyitása után be akarok állni, akkor hagyjon már békén.

newname 2009.08.10. 18:44:17

@E36M3:

"Én legalább nem a mozgássérült emberekre átalakított I10-esemből nézegetem a lányokat a kocsimbol a disco elött. "

BOCS!!!! Ezt olvasva mindent visszavonok (és értek):)))))))))

adyz (törölt) 2009.08.10. 18:45:02

@balu74: Ettől függetlenül szerintem bullshit, hogy egy 1,5-ös motor 110LE.

Láttatok már ilyen motort szétszedve?

A dugattyúja kb. 5-6 cm magas.
Jó esteben.

Ez nem motor.

Suttora 2009.08.10. 18:45:28

@Isgyu: Nehogy azt hidd, hogy a felsoroltak bármelyike is sokkal tartósabb dízelmotort csinál. Ezek a magasnyomású dízelek gyakorlatilag mind ilyenek, egy-két szerencsésebb példányt tudok csak, amelyik 200.000 km-nél többet kibírt valamelyik igen drága részegység hibája nélkül. Persze régen se bírták sokkal tovább pl. a porlasztócsúcsok, de akkor ezek még jóval egyszerűbbek és olcsóbbak is voltak, mint a maiak.

newname 2009.08.10. 18:47:05

@csiky944:
Oszt' azoktól lehet! Mondjuk van benne rekesz, de trélert várni leállósávban/parkolóban..hát igazi családi utazás.:)))))

newname 2009.08.10. 18:50:06

@csiky944:
Majd ha a Renault is ott lesz az USA piacon, akkor beszéljük ezt meg.

E36M3 2009.08.10. 18:52:11

Dacia is lassan kikerül. 3000$ lenne :D

E36M3 2009.08.10. 18:55:37

Dagiszabi.

Mindenki tudja hogy egy darab fos autó.

balu74 2009.08.10. 19:01:20

Olvasgatva az autós oldalakon,a Bosch befecskendezőivel vannak gondok.Asszem a Hyundai 1.1,1.4,1.5,1.6-os dízeleit ezzel szerelik.2 litertől felfelé denso-val.Az európai dízelek mind bosch-al vannak szerelve.Gondolom ide szakik írnak,és tudják,hogy a bosch képtelen teljesen egyforma alkatrészeket gyártani,ezért a megközeltőleg azonos alkatrészeket színkóddal jelölik,és emberek válogatják őket össze.

Suttora 2009.08.10. 19:03:44

@balu74: Teljesen egyforma alkatrészeket senki nem tud gyártani...

newname 2009.08.10. 19:07:22

Mindenki az LNG-239-et tesztelte?
Mert ugye 1 hónapja a drájvolj.hu-n már megtörtént a teszt, igaz más tollával.:))))
Persze zokni szag mellett elmegy:)))

pet77 2009.08.10. 19:07:51

a renaultokba a magasnyomású szivattyú kopik el és teleokádja a porlasztócsúcsokat fémrezselékkel,igy azokat is cserélni kell.Azt ki gyártja?(1.5 dci)

newname 2009.08.10. 19:08:26

@balu74:
Ja :))))))
A CNC-k korában elég nagy szégyen:)))))
Színvak gyerekek végzik a szerelést:)))

Isgyu 2009.08.10. 19:08:41

@newname: csak azt ne mond, hogy több mint 20 éve gyárt a Hjundáj dízelmotort??!!
Írd le ide a legelső olyan szériát Hjundájt amit dízemotorral adtak ki és nem hullott szét.
Pl. a golf az I-es óta jelen van dízelmotorral.
Én azt mondom még1x, hogy nem értenek a dízelmotorhoz. Főleg nem tartósságban. Benzinesben jobbak, de mit várjon az ember egy olyan cégtől akik most kezdek dízelek összekoholni??

The Good Boy 2009.08.10. 19:08:53

@Dagiszabi: "És ha pl. csak a garázsajtó kinyitása után be akarok állni, akkor hagyjon már békén."

Ezen a problémán már néhány gyártó túllépett... Pl. az én vasam is csak kb. 30 Km/h-nál kezd el sípolni, addig csak kijelez a műszerfalon, amúgy meg ha megállok, akkor is elhallgat (nagy a kertem, kell gurulni pár métert a garázstól a kapuig, onnan tudom::))

Na látom kezdődik a használt vs. új autó vita, meg talán kialakul megint egy német vs. nem német meccs is. Várom már!!!
Mondjátok autóistenek, iszom a minden szavatokat!:)

LipicaiCukorgyáros (törölt) 2009.08.10. 19:09:39

Úristeeeeeeeeeeen. 4M ezért a fosért????? Mi lett ezzel a világgal... Ez fos 2-sem ér

balu74 2009.08.10. 19:09:56

@Suttora: A Denso tud.D
Nem az a lényeg hogy mennyre tud,hanem hogy nem passzolnak össze.Ilyen nagynyomású befecskendezőnél századmilliméterek is számítanak.Gondolom én.Egyébként ezt egy bosch szervízben mondta egy szerelő,tanulták a tanfolyamon.Lehet csak legenda.

LipicaiCukorgyáros (törölt) 2009.08.10. 19:11:31

Ilyet szarok tatár beefsteak után.

newname 2009.08.10. 19:14:56

@balu74:
Urbanlegend. A színnek csere (alul/túl) méreteknél van jelentősége-javításnál. Úgyhogy a hír igaz.(félig)
Egyébbként ezred mm-ek, és simán gyárthatóak.

balu74 2009.08.10. 19:15:15

@LipicaiCukorgyáros: Gyere szard tele a garázsom. D

Suttora 2009.08.10. 19:22:00

@balu74: Így van, a század ill. méginkább az ezredmilliméterek is számítanak. És egész biztos, hogy ezredmm-re egyforma alkatrészeket se a DENSO, se senki más nem tud gyártani a világon, egyszerűen nem lehetséges. Gondolj csak bele, a jelenlegi pontossághoz is már számítógép- vezérlés, szigorúan klímatizált(!) gyártócsarnok stb. szükséges.

balu74 2009.08.10. 19:23:27

Nem tom,karosszériás vagyok,nem esztergályos.

csiky944 2009.08.10. 19:26:53

@newname: aham
te már csak tudod

csiky944 2009.08.10. 19:28:29

@newname: attól hogy usa még igénytelen

balu74 2009.08.10. 19:42:36

Visszatérve a cikkre,eléggé lehúzós,cinikus.
A szerző meg sem említi,hogy készül az ezt leváltó típus.Gondolom provokálni akar,hogy pörögjön az oldal.A mai hyundai-ok simán hozzák azt amit a pözsó,az opel,rönyó és a többiek,csak megbízhatóbbak.i20,i30,ix55,santa fe,genesis,genesis coupe.Én szívesen kipróbálnám mindet,aztán utána mondanék véleményt.Így hogy szinte nem is láttam ezeket a típusokat,(a genesis szériát nem is fogom,de ti se)nehéz véleményt alkotni.Formára bejön.De semmi esetre sem mondanám rájuk hogy koreai fos.Aki ilyet mond annak akkor is jusson ezébe,mikor bekapcsolja az LG tévéjét,vagy mikor megörökíti gyerekei minden mozdulatát a samsung videokamerájával.

Suttora 2009.08.10. 19:45:06

@balu74: Nekem tényleg semmi bajom a koreai autókkal, de az autógyártást szerintem ne keverjük össze mással

LipicaiCukorgyáros (törölt) 2009.08.10. 19:47:37

@balu74: Tőlem aztán egy Ferrari-motor is lehet benne, ez egy plasztik szörnyeteg. wááááááá, meneküljön ki merre lááááááát.

balu74 2009.08.10. 19:52:35

Samsung van autóban is.A Renault keze van benne.Koreában.Hyundai meg van fúrógépben,azt meg kínában csinálják.
A múltkor az OBI katalógusában láttam hyundai sarokcsiszolót,az autógyár logójával hirdetve.Beszarás.Na ők csúnyán összekeverték:D

E36M3 2009.08.10. 19:55:00

:D. Ennél csak az lesz rosszabb amikor esetleg a gyönyörű kínai Brilllllllllliance jön majd be(az országba ,ha!!!) és arról majd áradoznak majd az ilyen emberek akik a koreai autót is Istenítik ,hogy milyen csudajo autó ez a kínai és végülis ők csinálják manapság a legjobbakat. Jobbak mint a németek meg a japánok. ÉLJEN KOREA ÉS KÍNA!!

newname 2009.08.10. 19:58:23

@Isgyu:
Ja, a barmok azért adják 5 év-km korlátozás nélküli garival a kocsikat, mert olyan széthullósak.:)))))))

newname 2009.08.10. 19:59:33

@E36M3:
Áll ki a vasaddal, gyülekeznek a disco-patkányok:)))

LipicaiCukorgyáros (törölt) 2009.08.10. 19:59:40

@E36M3: Igazad van, és ez az autó egy fos mellesleg, de azért az furcsa, hogy ma egy kicsit is jó német gépért is már alsó hangon 7-8 millát kell kicsengetni. Valami nagyon elgurult németéknél.

Ilyen autót meg nem értem, h miért vesznek az emberek, amikor már 2 alatt meg lehet kapni egy Daciát, ami 1000szer nagyobb, és szerintem jobb is, mert egyszerűbb.

balu74 2009.08.10. 20:00:00

Na az szép lesz az X3-bömös koppintása,ezeréves mitsu dízelmotorral,duplalégzsákkal 8 milláért.
Azér a kínaiakat ne hasonlítsátok má koreához vazze.

csiky944 2009.08.10. 20:03:31

@newname: nem a széthullásról van szó,hiszen a végtelenségig leegszerűsített technika nem szok elromlani

E36M3 2009.08.10. 20:04:34

Newname

Te meg lassan lefeküdhetsz.Álmodhatsz a gyönyörű koreai autógyártásrol és a jövőbeli I10-esedről.

LipicaiCukorgyáros (törölt) 2009.08.10. 20:06:01

www.hasznaltauto.hu/3050297_hyundai_matrix_2004

ez a faszi már két kézzel szabadulna a gépétől, azt írja, nem kell azért megréműűűűni :D

csiky944 2009.08.10. 20:06:58

@newname: jah
beszólogatnak nekik a 10év hitelpatkányok :))))

E36M3 2009.08.10. 20:09:02

:D:D


Lipicai amúgy azon nevettem hogy ebben a kocsiban alapból fos szag van.:D(ezt írta a cikk) Elég beteg lehet egy szarszagú új autóba beleülni.

Igen a németek nem csinálnak ilyet,sem a japánok.

newname 2009.08.10. 20:15:09

@E36M3:
Mondjuk ennek a tesztje az utóbbi időben megjelent, vagy 3 helyen, de szar szagról sehol nem volt szó. Bár családi autónál minden lehet. Ilyenkor jó a nagynyomású tisztító:))))

newname 2009.08.10. 20:17:06

@csiky944:
Na, azért hogy egyszerű technika...nem mondanám. Zuhanj már rá néhány gyári adatlapra...

LipicaiCukorgyáros (törölt) 2009.08.10. 20:25:11

@E36M3: :DDDDDDDDDDDDD jaja, azért a japók sem csináltak még ilyet, soha az életbe:

www.hasznaltauto.hu/3148509_honda_civic_1992

Már a 80-as években is komolyabb gépeket csináltak, ez a korai 90-es évekből való gép, és műszerfala szerintem gyönyörű. Ha valami puritán és egyszerű, az minimum legyen ilyen.

E36M3 2009.08.10. 20:33:41

www.hasznaltauto.hu/3073492_bmw_m3_2008


Majd ha ilyet csinál Korea motorban vagy akármiben akkor majd azt mondom hogy tudnak komoly autót gyártani.

Suttora 2009.08.10. 20:51:25

@balu74:

Nem az autógyártást keverték össze azért a TV gyártással (meg mással sem), az már más kérdés, hogy egy konszernnek lehet többféle működési területe is, nekem is van Mitsubishi tollam :D

Arra gondoltam igazából, hogy azért mert a koreai LG v. Samsung jó TV-ket gyárt, abból nem igazán következik, hogy a koreaiak jó autókat tudnak csinálni. Mondom mégegyszer, hogy semmi bajom a koreai autókkal, csak a logikai bukfencre akartam rámutatni. Egyébként a cee'd-et szoktam ajánlani azoknak, akik alsó-közepes kompaktot akarnak venni, legalábbis mint megfontolandó lehetőséget. Én persze nem vennék, de ez már megint egy más kérdés...

balu74 2009.08.10. 20:58:42

@Suttora: Értem mire gondoltál.

LipicaiCukorgyáros (törölt) 2009.08.10. 21:06:28

@Suttora: A szomszédom Kia cee'd kombija van és minden hónapban látogatja a Kia-szervizt. Mivel pl. álló helyzetben (kivett kulcs) a kocsi elkezd össze-vissza működni: ajtó nyit-zár, lámpák össze-vissza villognak, stb. és ehhez hasonló finomságok, a fazon teljesen kész van.

balu74 2009.08.10. 21:06:36

@E36M3: Az épeszűnek mondható aki 27 milláért használt autót vesz?
Te itt prémiumkategóriáról beszélsz,mi nem.

E36M3 2009.08.10. 21:14:39

balu74

15 millio az autó. Vagy most miről beszélsz?

E36M3 2009.08.10. 21:16:47

Lipicai :DDDD

Ilyenkor kell a NAGY KIA GARANCIAT kihasználni.

balu74 2009.08.10. 21:18:06

@E36M3: Ja bocs,a listaárat néztem.Így viszont kurva nagyot bukott a gazdi.

E36M3 2009.08.10. 21:20:58

Igen, 3 Matrix árát elbukta. Szerintem ott valami nincs rendben . Km sincs kiírva. Ekkorát csak ugy 1 év után nem szoktak bukni.

balu74 2009.08.10. 21:25:01

Kell neki a lóvé.Vagy megcsukta.

LipicaiCukorgyáros (törölt) 2009.08.10. 21:27:30

@E36M3: Koreai autókat nagyon gyorsan el kell felejteni, ők valamiért nem alkalmazzák a japó nyomkövető, továbbfejlesztő technikát. A haverom Dél-Koreai cégnél dolgozik (Samsung) és azt mondta, hogy a koreaiak akkor köcsögök, mint az állat. Azt hiszik, h ők szarták a spanyolviaszt, 5ször jobban lenéznek, mint a japánok (ez nagy szó :), és akkor szarrágók, mint az állat. És állandóan valami rohadt büdös nyomorékkaját esznek, amitől szarszagú a szájuk. Iszonyat egy népség, tele felsőbbrendűségi érzéssel, csak azt nem értem mire.

LipicaiCukorgyáros (törölt) 2009.08.10. 21:31:05

@E36M3: jaja, aztán a kötelezőkön kifizetik a kocsi másik felét (50-100 ezres kötelezők: "felraktuk a gépre, töltöttünk bele egy kis ablakmosó folyadékot, leterítettük az ülést" - agyrém). Ez az új autó dolog is luxus - szerintem.

L-K 2009.08.10. 21:46:33

10 éve ezelőt nem vettem volna koreai kocsit.Most már gondolkozok az octavia,ceed és 308 közöt.Csak 1,6 Diesel érdekel.

redriot77 2009.08.10. 21:50:53

@E36M3: "Akkor ki vesz ilyen autót Magyarországon? --- A koreaiak meg ,
sem minőségben sem árban sem szolgáltatásban nem jobbak. Akkor ki vesz ilyen autót Magyarországon?"

Ár/érték arány. Legalábbis pár évesen, használtan. A Hyundai megbízhatósága kb. 10-15 éve japán színvonalú. Nem gyullad ki a "check engine" lámpa, nem áll le magától, nincsenek idegesítő elektronikai problémák, nem kell áramköröket cserélni, nincsenek hülye konstrukciós hibák, amik költségessé tennék az esetleg mégis bekövetkező javítást. Nem stílusteremtő autók, de kevés pénzért egy teljesen problémamentes géphez juthat az ember, nem lesz közeli ismerőse a szervízeknek.

Én két éve vettem egy '03-as Hyundai Getz-t, és szerintem semmivel sem kisebb a használati értéke, mint mondjuk egy 206-osnak, Fabianak, vagy Yarisnak. Van amelyiktől megbízhatóbb, van amelyiktől tágasabb, van amelyiktől gyorsabb - de mindegyiktől olcsóbb.

Ha kevés pénzért keresel autót, fontos a japán minőség, az olcsó fenntarthatóság, de nem érdekel hogy az Astra Classic II-jét a ház előtt büszkén samponozó szomszéd mit szól a "koreai szarokhoz", akkor érdemes Hyundaiban gondolkodni. :)

De hát mindenkinek mások a szempontjai autóvásárláskor. Ezért talál gazdára a kereskedésből a "nagyzenés", 13 éves, sötétített BMW, és a fapados, 1.0-ás Kia Picanto is. És mindkettőnek örül a gazdája. :)

ommm 2009.08.10. 22:23:33

balu74: A Hyundai-Kia sokkal, de sokkal jobb autókat gyárt már ma, mint ez a Matrix, csak ezért a kritika.

E36M3 2009.08.10. 22:32:28

Lipicai

Te egy beteg ember vagy:D. Ez a hozzászólás hogy mit esznek:D

L-K

Véleményem szerint az Octavia a legkomolyabb autó a 3 felsorolt közül.


Redriot

A Getz jön be nekem a legjobban a típusok közül.Az I10 valami gusztustalan.

LipicaiCukorgyáros (törölt) 2009.08.10. 22:43:14

@E36M3: :D, lehet, de ebben a világban ki nem beteg? :)

De mielőtt tárgyalnék én mindig kétszer meggondolom, h mit eszem, milyen tárgyalásnál milyen nyakkendőt viselek, vagy sem, ugyanis nem mindegy - az utóbbi egyre-inkább elfogadott formula bizonyos körökben. Mert hát a felek kölcsönösen tisztelik egymást, jobb helyeken. De ezeknek a Dél Koreaiaknak semmit sem szent, szarszagú szájjal is beleásítanak/böfögnek az arcodba - fényes nappal. :)

LipicaiCukorgyáros (törölt) 2009.08.10. 22:46:31

@E36M3: Egyébként miért ne lehetne párhuzamba állítani azt, hogy a dél-koreaiak többnyire büdösek, és szarszagú a szájuk, és azt, hogy a koreai autók belül azért olyan szagúak, amilyenek, mert a gyártó szarik bele, a műanyag büdös. Egy Logan-nál még elnézhető, mert olcsó, de ez a fröccsöntött ipari hulladék, ennyiért :D
Akkor már inkább Sony TV

Gyurma73 · https://plus.google.com 2009.08.10. 22:47:52

fájó szivvel eladnám a kocsimat,megjött a panaméra:
www.hasznaltauto.hu/3143028_bmw_m5_2007

E36M3 2009.08.10. 22:50:21

Amikor kiviszik a kocsikat a gyárból a parkolóba beleböfögnek egy nagyot. Rányomják a bélyeget. Az a helyzet hogy egy új autónak szerintem illatosnak kell lennie,frissnek ,bőr vagy ha nem az akkor is rendes normális szagnak. Ahogy viszont ebben a cikkben is mondták,kimondottan büdös.

Il mio nome è Nessuno (törölt) 2009.08.10. 22:52:38

@mikrovp: "És végre nincs telenyomva légzsákkal, amit majd nem tudsz pótolni, ha 40-nel "ütközöl"."

A végtagjaidat meg a fejedet meg még kevésbé fogod tudni pótolni ütközés után.

Il mio nome è Nessuno (törölt) 2009.08.10. 23:17:40

@Suttora: "Így van, a század ill. méginkább az ezredmilliméterek is számítanak. És egész biztos, hogy ezredmm-re egyforma alkatrészeket se a DENSO, se senki más nem tud gyártani a világon, egyszerűen nem lehetséges."

Nincs is nagyon szükség rá egyelôre. A modern CR-dízelek befecskendezôfuratai a piezoinjektorokon 0.1mm körül vannak.

Il mio nome è Nessuno (törölt) 2009.08.10. 23:20:42

@balu74: Gondolom ô csak a mikrométerekre emlékezett a Bosch-tanfolyamról, azt már nem jegyezte meg, hogy a 100-as szám állt mellette.

Il mio nome è Nessuno (törölt) 2009.08.10. 23:41:22

@Krisi: Bizony, E61-bôl még M5 kivitel is van. Ideális családi autó :)
(E34bôl volt még M5-touring, de csak egy nagyon kicsi, kézzel készített széria.)

Csontos Szigfrid 2009.08.11. 00:30:49

Két dolgot nem értek sose az autótesztekben.

1. A családi autónak miért mindegy a kinézete, és miért kell egyterűnek lennie.

Amikor egy kombi, vagy szedán tökéletesen kielégíti egy család (akár utazásos) igényeit is.

2. A pakolható zsebeknek, rekeszeknek mi értelme van, hogy annyira hiányolják a cikkírók időnként.

A kocsi nem lakás, nem kell beletenni sok-sok fölösleges kacatot. Pl. az én kiskocsimban sose éreztem hiányát a tárolóknak, pedig csak oldalzseb és kis kesztyűtartó van benne. Persze szinte üres mindkettő, úgyhogy nekem ez is sok tárolóhely.

The Good Boy 2009.08.11. 01:12:40

ez tetszik: e carrera GT-nél 60+ milkáért:
Felszereltség: Manuális klíma:)))
Azért elég volt kb. 100 komment, hogy a hunyadi mátrixtól az m5-ig, meg a porsche gt-ig érjenek a nethuszárok, két koreai fikázás közben, holott valószinüleg, csak képen láttak olyat eddig, de észt osztani azt tudnak (nincs koreai autóm, japán van, az asszonynak meg német, úgyhogy lehet fikázni:::)))
@Calyx: "A pakolható zsebeknek, rekeszeknek mi értelme van, hogy annyira hiányolják a cikkírók időnként."
Van olyan is, aki viszont igényli a sok tárolórekeszt,és ehhez pedig mégcsak nőnek sem kell lennie.
Pl. én soha nem hordok kistáskát, vagy nagyobbat, ezért jó, ha a kacatokat (telefon, iratok, pénztárca, üditős flakon stb.) tudom hova tenni. Nem vagyunk egyformák... Szerencsére.
@Suttora: "nekem is van Mitsubishi tollam "
Nekünk meg Mitsubishi videónk volt, amit a rendszerváltáskor vettünk európa boldogabbik felén, akkor amikor más a gorenjéket hordta a trabant, meg a wartburg tetején:)
De a sok überokos szerint gondolom a mitsu is gagyimárka mert mást (szórakoztató elektronikát, hifit) is gyárt(ott)...

Il mio nome è Nessuno (törölt) 2009.08.11. 07:52:13

@The Good Boy: A Mitsubishi Chemicals floppyt is gyártott anno, nekem volt. Mitsubishi írható CDt meg a mai napig kapni, csak ma már úgy hívják, hogy Verbatim.

Mondjuk Mitsubishit vagy Nissant pont nem vennék a japán autók közül.

X14NZ 2009.08.11. 08:16:18

@The Good Boy: emlékeim szerint '86-88 között vmikor a Skálában is láttam Mitsubishi videót, de valami csillagászati áron (nem esküdnék meg rá, de mintha 80 vagy 120 ezer forint lett volna odaírva).

@Il mio nome è Nessuno: Miért pont ez a kettőt nem?

mikrovp 2009.08.11. 08:29:46

@Il mio nome è Nessuno: Ha egy 40-es ütközésnél fej meg végtag van veszélyben, akkor az kb. Velorex. Több évtizedes tapasztalat mondatja velem. Pont ezért írtam. Nem ab ovo vagyok légzsák ellenes, hanem ezért. 60 alatt nem kéne kinyílniuk. Na meg az áruk az totál lehúzás. Nagykasza.

csiky944 2009.08.11. 09:06:52

@mikrovp: 50-nél is beverheted úgy a fejed,hogy az agyvelőd takonyként távozik az orrodon,nem azért találták ki ki a légzsákot h újat kelljen venni belőle egy kocc után

Il mio nome è Nessuno (törölt) 2009.08.11. 09:16:55

@mikrovp: "Nem ab ovo vagyok légzsák ellenes, hanem ezért. 60 alatt nem kéne kinyílniuk."

Sosem volt sebességfüggô a légzsákok nyílása. A becsapódás során mért szenzoradatoktól függ. 100nál sem nyílik ki ha csak a korlátot súrolod, és 20nál is kinyílik, ha valaki 60nal rongyol beléd szembôl.

The Good Boy 2009.08.11. 09:25:12

@X14NZ: brutál ára volt a mienknek is, de picit másabb minőségű és tudású volt, mint a korabeli (máriahilferstrasszés) cuccok:::)) Mondjuk nem is ott lett véve:)
Egyébként hifi cuccokat (is) gyártottak mitsu néven, majd valamelyik ismert prémium hifi termék márkaneve is belölük alakult ki. Nem akarok tippelgetni, meg hülyeséget irni, ezért nem irok nevet, de majd ha beugrik...

Il mio nome è Nessuno (törölt) 2009.08.11. 09:39:06

@The Good Boy: Ha a Nakamichi-re gondolsz, az egy független cég. Aki viszont nagyon jó minôségû hifiket csinál, az a Yamaha (PianoCraft széria).

mikrovp 2009.08.11. 09:40:58

@csiky944: ha be vagy kötve, akkor 50-nél nem vered be a fejed. Sajnos (szerencsére) ez is tapasztalat.
il mio nome é Nessuno: persze, a légzsákok az ütés energiájától függően nyílnak. Lehet ezt ragozni, de biztosítós tapasztalat, hogy igen gyakran teljesen felesleges a nyílásuk. És ismétlem: nem vagyok légzsákellenes, csak az ellen ágálok, ahogy ezekbe az általam ismertebb kis- és középkategóriás kocsikba beépítik őket. Inkább jobb szerkezeteket és energianyelő zónákat kéne kialakítani.

Il mio nome è Nessuno (törölt) 2009.08.11. 09:57:10

@mikrovp: "akkor 50-nél nem vered be a fejed. Sajnos (szerencsére) ez is tapasztalat."

Még egyszer: NEM a sebességtôl függ, hogy mennyire súlyos a baleset.

"Lehet ezt ragozni, de biztosítós tapasztalat, hogy igen gyakran teljesen felesleges a nyílásuk."

Fogalmazzunk úgy, hogy ezt nem a biztosító dönti el.

"És ismétlem: nem vagyok légzsákellenes, csak az ellen ágálok, ahogy ezekbe az általam ismertebb kis- és középkategóriás kocsikba beépítik őket."

Mások viszont élni szeretnének. De persze te nyugodtan kiszedegetheted a légzsákokat az autódból, ha ilyen bátor vagy.

"Inkább jobb szerkezeteket és energianyelő zónákat kéne kialakítani."

Áruld már el nekem, hogy ezek hogyan teszik feleslegessé a légzsákokat. Tökmindegy hogyan nyeli el a karosszéria az energiát, az utascellában meg kell állítani valahogy a durva lassulás miatt éppen a mûszerfalnak csapódni készülô emberi testet.

mikrovp 2009.08.11. 10:31:29

@Il mio nome è Nessuno: pont ezt írom én is, hogy nem sebesség, hanem ütközési energia (lassulás...fizika) függő.
Nem a biztosító dönti el, de a kinyílt légzsákos autók alapos vizsgálatából az derül ki, hogy ezeknél a többnyire városi baleseteknél a légzsák kinyílása nélkül sem történne személyi sérülés. Ez nem magánvélemény.
A légzsákot nem szedem ki az autómból, mert nincs benne. Ennek nem örülök.
Ha használod a biztonsági övet, akkor úgy szenvedhetsz sérüléssel járó balesetet, hogy az autó valamely része rád nyomódik (oké, befuthatsz pl. egy kamion alá és akkor az fog agyonnyomni, de ez nem 50-nél lesz, másrészt akkor a légzsák se véd meg). Szóval ha van elég merev utaskalicka, PLUSZ energiaelnyelő zónák, akkor az ütközés energiájának nagyobbik része ott elnyelődik, a maradék részt pedig a kalicka+öv védi ki. Ez sem magánvélemény, hanem a legkorszerűbb védelmi technika - volna, ha nem szólna bele alapjaiban az autóépítésbe, amin a T. Gyártók nem nagyon kívánnak változtatni. Megjegyzem, a hadászatban ezt már évtizedek óta használják, az elv annyira így működik, hogy még pl. a bunkerek építése is ezen alapszik. Ezzel együtt elismétlem: jó, ha még légzsák IS van a kocsiban, de csak nagyobb sebességnél kéne.

Suttora 2009.08.11. 10:58:31

@Il mio nome è Nessuno: "Nincs is nagyon szükség rá egyelôre. A modern CR-dízelek befecskendezôfuratai a piezoinjektorokon 0.1mm körül vannak. "

Nem is a befecskendező furatokra gondoltam, az injektorban bizony vannak olyan részegységek, amelyek között 0,002 mm a holtjáték. Csak összehasonlításul, egy átlagos emberi hajszál 0,06 mm átmérőjű...

nick2005 2009.08.11. 14:57:39

@E36M3: "Ennél csak az lesz rosszabb amikor esetleg a gyönyörű kínai Brilllllllllliance jön majd be...."
A kínaiak előbb-utóbb (inkább előbb) a minőségben is nagyot lépnek (vagy már léptek).
Mondok ismét egy tévés hasonlatot. Korábban az volt a divat, hogy minden gyár kínában gyártatott. A Hisense cég kinai tulajdonú, és Magyarországon gyártatja a televízióit. A legtöbbet Németországba viszik ki. Nálunk néha lehet kapni (vagy korábban lehetett) a METRO-ban. És tudod mennyi garanciát adnak ezekre az LCD tévékre? Kereken 5 évet. Nem hiszem, hogy mondassz mégegy tévét, amire 5 év a garancia. A Samsungokra 3 év, az összes többire általában 2 év.

papa33 2009.08.11. 18:21:03

Kia CeeD például: 2 éve gyártják és nem olcsóbb, most kaptam 3.6 millás akciót, kb éve kifutó Golf V volt ennyi-ja VW nem kéne, csak összehasonlítás miatt: ha el kell/akarom adni lósz@rt sem ér és ez van a Hyundai gépekkel is. Ekkor olyan mint a Suzuki, nem olcsó, hanem pont drága...
Látott valaki törött CeeD-et?- az az ominózus alakú szélvédő létezik-e utángyártottban? Amúgy kategóriájában mind a D, mind a B jól vezethető, csak a kormány könnyű. (meg hát nem szabad a 2.0 140 lovas PDTDI után próbálni, nem egy kategória, amúgy a legcsendesebb dízel, de nem fog 250 ezer felett elmenni... A 7 év gari bármikor befejezhető, ne bántsuk, más fizetésért sem ad ennyit. Szóval árával van a baj, illetve akadnak gondok, Toyota jobb vétel.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2009.08.11. 20:03:50

"Mellette szól ugyan a vetélytársakkal szembeni jó ár, a modern és erős kis dízelmotor, ellene az avíttas beltér, a felhasznált anyagok és az átalakított, unalmas forma."
Szerintem aki olcsón akar jó autót, annak tökéletes lehet; nem hiszem hogy mindenki végigtapogatja a műszerfalat, avagy sokat keseregne a forma miatt.
És nem Suzuki, meg nem Logan, ezeket szokás inkább lenézni ahogy észrevettem...

papa33 2009.08.11. 21:07:18

@ColT: "És nem Suzuki": Mivel különb pl.SX4-nél, mi a baj a Suzukival?
Ja, baromi olcsó a 3.6 mila... jó ne itt döntsük el a B-D kérdést, benyásba mennyi lenne?

Il mio nome è Nessuno (törölt) 2009.08.12. 00:56:26

@mikrovp: "Nem a biztosító dönti el, de a kinyílt légzsákos autók alapos vizsgálatából az derül ki"

Milyen vizsgálatból, könyörgöm? Abból, hogy kimegy egy kárszakértô, és hümmög kettôt? Hol láttál te olyat, hogy célszoftverrel lemodellezik a balesetedet, vagy kiolvassák az airbagvezérlôt?

Arról nem beszélve, hogy nincs és soha nem is lesz 100%os modell minden ütközési formára, ezért aztán 100%os adatmodell sem lesz a vezérlôben. Amely pedig nem egyértelmû helyzetben (pl nem tudja megállapítani, ülnek-e az anyósülésen, mert meghibásodott a szenzorlap) MINDIG a nyitás mellett dönt. Az emberi élet védelme értelemszerûen nagyobb prioritást élvez, mint a fillérbaszás.

"hogy ezeknél a többnyire városi baleseteknél a légzsák kinyílása nélkül sem történne személyi sérülés."

Errôl majd akkor beszélgetünk, ha ugyanazt a balesetet ugyanavval az autóval, légzsák nélkül újra lefocizod, és megmutatod, van-e kormánylenyomat az arcodon. Vagy van-e még arcod.

"Ha használod a biztonsági övet, akkor úgy szenvedhetsz sérüléssel járó balesetet, hogy az autó valamely része rád nyomódik"

Ez egy nettó baromság. A törzs és a koponya lassulásának különbségébôl adódó traumákat csak a légzsák képes megelôzni - kivéve persze, ha a fejedet is odaszíjazod a fejtámaszhoz. Az autó eleje ugyanis ütközésnél megsüllyed, a felsôtest is lefelé fog elmozdulni, a fejedet meg nem tartja semmi. Ja, és arról gondolom nem hallottál még, hogy a biztonsági öv azoknál az erôknél, amik ütközésnél fellépnek, sajnos nyúlik (minél több van felcsévélve belôle az automata dobon, annál jobban). Vagy hogy az emberi test az öv ellenére is elmozdulhat, mivel nem vállpántokkal vagy odaszíjazva (extrém esetben submarining is elôfordulhat, gyerekeknél).

"Ez sem magánvélemény, hanem a legkorszerűbb védelmi technika"

Mutasd már meg, melyik szakkönyvben olvastál errôl a "modern védelmi technkáról".

"Megjegyzem, a hadászatban ezt már évtizedek óta használják, az elv annyira így működik, hogy még pl. a bunkerek építése is ezen alapszik."

Mert a bunkerek olyan kurva sokat közlekednek négy keréken, és ütköznek egymással, hogy a bunkerépítésben szerzett tapasztalatokat nagyszerûen lehet kamatoztatni az autógyártásban. Hagyjál már az ilyen ökörségekkel, légyszíves.

"Ezzel együtt elismétlem: jó, ha még légzsák IS van a kocsiban, de csak nagyobb sebességnél kéne."

Huszadszorra is: FELEJTSD EL a kibaszott sebességet!

Ciri 2009.08.12. 06:00:16

"És ismétlem: nem vagyok légzsákellenes, csak az ellen ágálok, ahogy ezekbe az általam ismertebb kis- és középkategóriás kocsikba beépítik őket. Inkább jobb szerkezeteket és energianyelő zónákat kéne kialakítani."

Aztakuuuuurva !

papa33 2009.08.12. 22:19:00

Már több évtizedes kutatása van a légzsákoknak, kár vitatni, a függönylégzsáknak is alapból kéne benn lenni. Fejre kocc és kóma, erre jó.A legpapírabb autóban is ér valamit-övvel együtt. Az övről: van olyan hogy övszorító, övfeszítő, és az egyenletes, kisebb terhelés érdekében överő határoló, szal az öv nem lazul és szintén évtizedekre visszanyúló kutatás redménye, baromság nem bekötni.
És ide jön a fejtámasz, most úgy tűnik ez a gyenge pont, öv viszarántás... és ha a hátul ülő nincs bekötve, kaszabol mindent...

Anulu · http://salgoauto.hu/ 2009.08.13. 10:14:20

A hatalmas értékvesztése miatt inkább kihagynám a koreai autókat az életemből.

balu74 2009.08.14. 18:08:06

@R.T: Meg a franciákat,stb.
Ha most akarnál i30-at venni,nem kapnál olcsón,ahogy elnézem simán tartja úgy az árát mint a golf.Ha Santa fe-t,vagy tucsont veszel,az is tartja az árát.
Egy pözsónak már nagyobb vagy ugyanakkora az értékvsztése,mint a hyundainak.

sanontibus 2018.11.14. 21:32:33

A crdi motort a most már FIAT tulajdonú VM motorgyár fejlesztette még annak idején. Ez alapján gyártja a Hyundai.
A Matrix még ma is megállja a helyét.
A tulajdonosok és a szerelők is nagyon dicsérik.
A megbízhatósági tesztek élmezőiben van.
A népítéletben nagyon meg vannak elégedve tulajdonosaik.
Nincs kettős tömegű és részecske szűrő.
süti beállítások módosítása