A nyolcéves újautó

Hyundai Matrix 1.5 CRDi VGT

  2009. augusztus 10. - ommm Címkék: vélemény

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Négyhengeres BMW? Ugyan már...
2015-07-30 16:22:46

...mondták nekem sokan, miután lett egy 136 lóerős E30-am. Persze hülyeség, hiszen a könnyű bódéhoz elég

Hétvége a tóparton? Belsőség-találkozó 2015!
2015-07-29 12:04:49

Öregszünk, öregszünk , más nem is jut nagyon eszembe arról, hogy immáron tizenkettedik (!) alkalommal

A trollkirály V8-cal érkezik
2015-06-22 13:58:43

Leborulok, zokogok és megadom a trollkodás brilliánsokkal díszített aranyfokozatát. Hogyan piszkíts bele egy

Szétszórjuk a VIP-jegyeket! Akár a tiéd is lehet egy!
2015-06-08 15:31:58

Úgy, ahogy az AC/DC-nek is egy igazi énekese volt és ahogy a Black Sabbath is csak Bill Warddal az igazi , úgy

 

Együtt töltött időnk alatt csupán két dolgot kedveltem meg benne: a motort és a Jimi Hendrix cédémet.

Vélemények az azonos című írásunkról.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr251299733

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Negrogo 2009.08.10. 09:20:41

En lattam mar par Hyundai-t de ezt meg soha. Nem is tudtam, hogy letezik ilyen.

Akarmennyire nem is latcik de csak vannak eppeszu emberkek azert mert csak nem vesznek meg egy ilyen autot.

martong 2009.08.10. 09:40:56

Négy milla? nekem kicsit soknak tűnik érte.

Indy_ 2009.08.10. 09:48:32

Jót tett neki a frissítés, de még így is nagyob buta arányai vannak.

szemeteske 2009.08.10. 10:15:17

Ennyiért szerintem nagyon rendben van ez a kocsi. Gondolkozzatok már 110 lovas dízelmotorról beszélünk! Ne hasonlítgassuk már az árát a 65 lóerős kocsikéhoz!
A külső kritikáját sem értem. Ez egy jópofa kisautó külső. Mit várt a szerző, hogy az F40-es Ferrarihoz fog hasonlítani?

nagyo78 2009.08.10. 10:15:43

"Ha jól figyeltek az elején, nem esik nehezükre maguk elé idézni akkori tesztalanyunkat, a piros Matrixot. Megvan? Remek. Akinek nem megy, tán ez a kép segít valamit (bekezdés elejére kép oldalról)."
Még midég nem látom... :)

j311 2009.08.10. 10:26:02

@nagyo78: pedig ez a legjobb kép az egész cikkben. :DDD

BeeTm · http://beeproject.atw.hu 2009.08.10. 10:33:44

Baszki,egy 2001-es formát akarnak ennyiért eladni újautóként 2009-ben...
Minden mást csak ezt ne,vagy adják oda dacia-árba!

mikrovp 2009.08.10. 10:36:02

A 3,6 millás akciós áron ez egy baromi ésszerű autó. Kihagyták belőle a sok trendi hülyeséget, van benne egy marha jó motor, jó futómű, variálható belső, légkondi... És végre nincs telenyomva légzsákkal, amit majd nem tudsz pótolni, ha 40-nel "ütközöl". Nekem kéne. Sokkal inkább, mint egy Citroen.

szemeteske 2009.08.10. 10:37:10

@BeeTm: A Golf 18 éve ugyan úgy néz ki. Az sem zavar senkit.

j311 2009.08.10. 10:37:28

@mikrovp: Na ja, 40-es városi koccanásból, 8 légzsákkal, már meg is van a GTK. :/

w a s d 2009.08.10. 10:50:59

Jó, rendben, öreg modell már.
A szerző azt írta: "Jó képességű és abszolút elfogadható autó volt a Hyundai Matrix 2002-ben...". Máskor meg azért sírnak sokan, hogy mennyire fölpörgették a modellváltások iramát a gyártók...
Itt van e, ezt már milyen régóta gyártják.

lacza87 (törölt) 2009.08.10. 11:10:56

Különben nehéz formatervezői feladat lehet szép 4 méteres, nagy helykinálatú, családi autót tervezni. Azért a Giugiaro-féle Fiat Idea egy nagyon kicsit, de szebb. (nálunk nem kapható)

lujo22 2009.08.10. 11:22:15

megnéztem, a Ford Fusion 1.4-es 80 LE-vel, elég spártai felszereltséggel, 3,56 millió. Ennek tudatában, akkor már inkább Matrix!

GGG77 2009.08.10. 11:22:39

"de csak hosszabb távon jövünk rá, hogy ehhez kell a rövid ülőlap is"

Basszus, Pista, ehhez elég ránézni arra az ülésnek nevezett szánalomra! Az ÖSSZES kretén buszlimuzinban ezzel a megoldással élnek, még 1-2 kategóriával feljebb is. Apu beül előre a szalonba, ott rohadt kényelmes, persze, egy sorral hátrébb meg halál van. Családnak kombi kell, a buszlimuzin kategória parasztvakítás, a Galaxy méretosztály alatt.

Professor Pizka · http://raerunk.blog.hu/ 2009.08.10. 11:27:04

Olcsó, tágas, gurul, keveset fogyaszt, vlaszeg aknavetővel lehet csak elrontani. Egy Corsa árában.
Nem rakéta, nem sportatutó és nem elegáns.
A sámlik tényleg érdekesen néznek ki. Egy Kia Rio Combni ha lenne a mostaniból. jobb lenne. Csak akkor senki nem venne ceedet.

csiky944 2009.08.10. 11:38:26

@lujo22: aláírom
reggel tekertem le 180km-t egy 1,4tdci fusionnal
az egy fos

csiky944 2009.08.10. 11:39:57

@lacza87: mondjuk a mátrixnál az összes kategóriatárs szebb,még a dácia si

sipike78 · http://www.szabolcsswift.hu 2009.08.10. 11:39:59

Miért kell mindig steinerkristófi szemmel nézni egy olyan autóra, amit nem parasztvakításra szántak a gyártók?

Ej-ej. Kb. olyan szintű tempó ez, mint azé a pancseré, akit rendes, csinos, széparcú nők vesznek körül, de folyton büdöskurvázza őket, mert egyik se akarja leszopni, és mert Szindi Króford amúgy is sokkal szebb.

csiky944 2009.08.10. 11:42:12

@GGG77: jah
majd ezt 55évesen is gondolt át mégegyszer,mikor kényelmesebb lesz nem leülni,hanem beülni az autóba
persze akkor sem kell galaxy méretű dögöt venni,de ez a matrix-c3 izé-g modus-meriva vonal megfelelő méretben

orbán cigány takarogggyyyyyy 2009.08.10. 11:44:48

Ez a kocsi egy nagy rakás... aki megveszi meg is érdemli.
Ettől már csak ez szebb

www.edmunds.com/media/news/column/letterstotheediors/02.jul/02.pontiac.aztek.f34.500.jpg

@szemeteske: Ha neked a golf 18 éve ugyanúgy néz ki,akkor javaslom menj el szemészetre!

lacza87 (törölt) 2009.08.10. 11:51:08

@csiky944: Szerintem is ez a lefrondább. Csak kicsit tovább mentem és megjegyeztem h formatervezőként nehéz ebebn a kategóriában villantani,és hogy még a hasonlóan neves Giugiaro sem tudott.

csiky944 2009.08.10. 11:55:29

@lacza87: nagyon nem vagyok opel párti de a meriva egész jól néz ki
grande modus is elmegy meg c3picasso is
lancia musa se rossz annyira

mikrovp 2009.08.10. 12:08:45

A kinézeten sokat lehet rugózni, de nem érdemes. Viszont azon igen, hogy ez végre egy autó-autó, nem életérzés-autó, meg trend-autó, meg szabadidő-autó. Ez utóbbitól hányok igazán. Mi a szart jelenthet???

sipike78 · http://www.szabolcsswift.hu 2009.08.10. 12:11:05

@mikrovp: "meg szabadidő-autó. Ez utóbbitól hányok igazán. Mi a szart jelenthet?"

Nézd meg a lexikonban! Valahol a hobbibeton szócikk után lesz. :)

hatja 2009.08.10. 12:11:43

kollégámnak van egy pinninfarinás matrix csak egy harapósabb motorral. biztos nem lesz soha a windows hátterem de kellemes utazóautó 5 felnőttel sem volt vészes.

lacza87 (törölt) 2009.08.10. 13:00:41

@csiky944: Azt magyarázom h ezek sztem max a kategóriájukban szépek. Abszolút értékben sosem itt fogják megalkotni a legszebb formákat. Amúgyis ez ízlésbeli vita, ahol aztán tényleg teljesen különböznek az emberek. Uh be is fejeztem.

movhu 2009.08.10. 13:09:56

Én már csak azt nem értem, hogy miért nem tudnak az autógyártók szakítani azzal a trendi szokással, hogy családinak kinéző autóikban a csomagtér az legfeljebb 2 személyre van méretezve.
Ez olyan, mint az új 7 személyes Nissan, amivel csak az a baj, hogy a hét személy útravaló kajája is nehezen fér el a csomagtartóba.

kewcheg 2009.08.10. 13:14:13

3.6-ért meg 4.0-ért ez jó ajánlat? Könyörgöm! Egybesült Államokban 4.0-ért Toyota Camryt meg Subaru Imprezát adnak. Ott ahol évi ötmilliót nettó megkeres a szaki a gyárban.Itt a tanár vagy a tisztviselő megkap évi nettó másfelet, tehát ha nem eszik meg is van a gép csupán három év meg még valamicske alatt.Szaki a gyárból, annak öt év.Miről beszélünk? Reálisan ez, meg a Swiftek, Yarisok érnek max. kétmilliót tokkal vonóval,air kondival miegymás.Ha lenne összefogás, csak egy hónapig nem venne senki újautót, állítom 25%-kal leengednék az árát mindnek.Ez olyan, hogy az egyszerű redneck csávó bemegy faluról a plázába aztán megveszi a Nike dzsoggingot cipővel kétheti keresetéért...Adják annyiért, mert napjában néhányan megveszik annyiért is. Értelmesebbje meg kocsiba ül a család,aztán Bécs mellet az "áutletbe" egyhavi pénzből mindenki felöltözik amibe akar.Mert ott ennyiért lehet eladni...

pickapu 2009.08.10. 13:20:37

@movhu: Extraként kérni kell egy vonóhorgot, színrefújt faceliftes utánfutóval :)
Ez a probléma már nekem is eszembe jutott, de már tudom, hogy a hét személy az valójában öt+kettő.

mikrovp 2009.08.10. 13:32:36

@kewcheg: igazad van, nem jó ajánlat. Egy autó, amit használni vesz az ember (igazi 5 személyes gép, legalább ekkora motorerővel, légkondíval, stb...) tényleg nem szabadna, hogy 1,5-2 millánál többe kerüljön. Nem ér többet. De a mai piaci ajánlatokhoz képest az új Matrix jó vétel. Már annak, akinek fussa rá.

Zsola777 2009.08.10. 13:34:49

"Olyannyira, hogy eltűnt a játékos, megtört kerékjárati ív, a motorház törése, és fekete műanyag borítást kapott a hátsó rész oldalvonalból kiugró kis lemeze, hogy ne tűnjön fel."
...vagy mert azért, ha kocc van, sokkal egyszerűbben (olcsóbban?) javítható, még egy kettesre vizsgázott lakatos is hibátlanul a helyére tudja rajkni. Hát még a tapasztalt.

E36M3 2009.08.10. 13:39:32

Annak nagyon gratulálok aki vesz egy ilyet ennyi pénzért. Fiat Multipla-s embereket is mindig megtekintem,hogy vajon ki vesz egy ilyen autót... Viszont ahogy látom nem egy kelendő autó ugyhogy van az embereknek egy kis izlése.

mikrovp 2009.08.10. 13:49:46

@E36M3: A Multipla belülről nagyon ki van találva, kifejezetten jó vele utazni, akár városban, akár a pályán. Asszem a legpraktikusabb autó, amit életemben láttam, családban gondolkodva persze. Az is egy ésszerű autó, aminek adtak egy egyedi külsőt. Innentől meg ízlés dolga.

csongiaparaszt 2009.08.10. 13:55:21

Uma Thurman szép. Charlienak jó a hangja. Bud Spencer meg szimpi.
Most nem értem, mi a gond a verdával?

E36M3 2009.08.10. 14:00:25

mikrovp

Ha ennyire jo és praktikus auto miért nem látok többet a Zafira ,Scenic,Picasso stb....helyett? Gondolom azért mert kicsit rondább és normális ember égne a kormánynál. Lehet amúgy hogy tévedek.

Krisi 2009.08.10. 14:04:42

Egy családi autónál kit érdekel a forma? Ez olyan, mint egy Ferrarinál fennakadni a fogyasztáson: a célközönség leszarja.
Ennek az autónak az a lényege, hogy beférjen a család, ne egyen sokat, és ne legyen drága. Ennek megfelel, innentől kezdve tökmindegy, hogy hogy néz ki. Szerintem.

redriot77 2009.08.10. 14:05:41

@csiky944: "grande modus is elmegy meg c3picasso is
lancia musa se rossz annyira"

A Matrixra tényleg max. annyira jó ránézni, mint egy mikrohullámú sütőre, de kb. elromlani is annyi hajlama van mint egy mikrónak. A Musaban meg a Picassoban lehet gyönyörködni a leállósávban, miközben várjuk a trailert/csereautót.

Nem is ezek szerintem a legerősebb konkurensei a Matrixnak, hanem inkább az i30 vagy a Ceed. Használati értékben kb. azok is tudják ugyanezt, és azoknak a külseje is esztétikus.

dextercapo 2009.08.10. 14:07:13

ez egy egyszeru , olcso , jo auto . mi kell meg ? ha ceges autot kell venni , akkor nem az alfa amore hanem a suzuki esszeruseg a standard . arra hogy szetussek katyun egy primitiv , tartos futomu jobb , olcsobb tars mint egy uberspeci technika . lehet hogy a tobbiek akar 3%-al is gyorsabbak kanyarban ? na es ? ebbol a fogyasztast latom , a karbantartasi szamlat es kesz - hetkoznapon nincs kockas zaszlo es dobogo a napi kilometerdozis vegen .

E36M3 2009.08.10. 14:12:15

Krisi hidd el sok embert érdekel a forma meg hogy hogy néz ki egyáltalán. Az hogy valaki igénytelen és tök mind1 hogy néz ki hiába családi autó az más kérdés.

mikrovp 2009.08.10. 14:14:02

@E36M3: Hogy a Zafira szép volna? Annál silányabb formavilágú és unalmasabb, fantáziátlanabb autó alig akad. A Scenic jobban néz ki, de a Picassó gömbölyűsége is erősen megosztja az autósokat. Hogy melyikből mennyi van, azt mi ketten nem fogjuk tudni megindokolni, olyan sokféle szempont és lehetőség szerint vesszük a kocsikat.

E36M3 2009.08.10. 14:20:14

Nem mondtam hogy gyönyörű autó. Valamivel izlésesebb mint egy Multipla.:) Tudom,mindenkinek más. Viszont szerintem 100 ember közül ha ingyen adnák a 2 autót 96 a Zafira-t választaná "hiába unalmasabb fantáziátlanabb" ahogy írtad.

mikrovp 2009.08.10. 14:37:20

@E36M3: igazad van, de lehet, hogy ez az emberekről mondana el sok mindent. Fejlettebb esztétikai kultúrával rendelkező országokban sok Multipla is szaladgál. De ezt itt most hagyjuk. A Zafira nagyon németes, a Multipla vérbeli olasz, a Matrix meg globális.

Suttora 2009.08.10. 14:45:22

@BeeTm: Astra G-t is lehet venni 2009-ben, az egy 1998-as forma. Az már más kérdés, hogy még ma is megállja a helyét.

Krisi 2009.08.10. 14:48:58

@E36M3: Látom nem érted. Ha fiatal vagy és bohó, akkor az számít, hogy a BMW-d jól nézzen ki és megbámuljanak benne a csajok.
A családos embereknek meg az számít, hogy beférjen a gyerekülés, babakocsi meg a nagymama 12 liter baffőzeléke.
Nem ugyanaz a célközönség, mások az elvárások. Az, hogy hogy néz ki, csak sokadik szempont, nem az alapján döntenek.
Aztán lehet, hogy apuka otthon csorgatja a nyálát az M3-asokra, de attól még saját autónak egy ilyet választ, mert ez ésszerű.

Persze nekünk, autóbuziknak más a fontossági sorrend, de hidd el, nagyon sokan leszarják, hogy hogy néz ki az autójuk, nekik csak egy használati tárgy, mint másnak a laptop vagy mosogatógép.

Suttora 2009.08.10. 14:49:23

@E36M3: A Multiplát ki kell próbálni, nem szabad csak a külső alapján megítélni. 6 ember és csomagjaik szállításában nincs párja. A 90-es évek legjobb Fiatja szerintem, de az tény, hogy a formája sok vásárlót elijesztett :D

E36M3 2009.08.10. 14:50:56

Tisztelt mikrovp!

Ebben lehet igazad van. Csak azt nem értem hogy mondtad hogy fejlettebb esztétikai kultúrával több van. Nem kötözködés képpen csak érdekel ez a téma. Melyik az az ország ahol sokat lehet látni? Kivéve mondjuk Olaszországot ha ott sok van, mert mondjuk a saját autójuk de mondj még egyet ahol jo eladási számai vannak ,vagy sok van.

E36M3 2009.08.10. 14:58:25

Krisi megértettelek amugy gondolkoztam ezen miután írtad. Akkor én vagyok csak ilyen. Csak én arra gondoltam hogy amikor egy család nézeget interneten meg az utakon és megvannak az adott márkák akkor a kereskedésben a praktikum mellett ne nézzék meg a külsejét. Meg hogy anyukának tetszen a kis cuki eleje ,meg válasszunk valami nagyon jo kis vidám színt hozzá:D. Egyébként igazad van biztos sokan azt sem tudják gondolatban sem ,hogy mégis hogy néz ki az autóm eleje. Persze ez nem is lényeg csak én mániákus emberke vagyok és én a szépséget is nagyon fontosnak tartom ami másnak nem számít és ez így van rendjén. Én viszont tudom hogyha majd családom lesz meg gyermekeim a kis édeskék:D,akkor is megnézem majd hogy jol nézzen ki abban a kategóriában.

Suttora 2009.08.10. 15:07:33

@E36M3: "Csak én arra gondoltam hogy amikor egy család nézeget interneten meg az utakon és megvannak az adott márkák akkor a kereskedésben a praktikum mellett ne nézzék meg a külsejét. Meg hogy anyukának tetszen a kis cuki eleje ,meg válasszunk valami nagyon jo kis vidám színt hozzá"
Ilyen is van rengeteg, ők nem vettek Multiplát :D Megjegyzem, mi sem, de a vitathatatlan erényeit el kell ismerni.

"Én viszont tudom hogyha majd családom lesz meg gyermekeim a kis édeskék..."
Nem is gondolnád, a kis aprótermetűek mennyire oda tudnak lenni azért a csúf Fiatért :DD

Krisi 2009.08.10. 15:14:26

@E36M3: Jó kis Touring BMW-k vannak ,nem kell aggódni, lesz azért választék :)

mikrovp 2009.08.10. 15:16:21

@E36M3: A mediterráneumban jól ment a Multipla: közös kultúra és életmód, meg ilyenek. Egyébként én nagycsaládosként próbálnék választani és tudod mi van? Parasztvakítás. Vagy nem férnek be öten a tágasnak hirdetett verdába, vagy egy igazi családi kombi úgy 4,2-4,5-nél indul. Nem agyonextrázva! Ez alatt bántóan pénzlehúzás van, szar műszaki tartalommal meg fapados kivitellel meg ilyesmivel. Nagyon sokat tudnék mesélni, hogy a hirdetett "már 2.999.999Ft-tól" az mit takar pl. egy Focus vagy egy Mégane esetében. Botrányt. Lehet válogatni - 5 milla felett. Na akkor már én is megnézném, hogy most pezsgő-metál legyen vagy inkább bordói-vörös... Ez ugye hazánkban nem a valóság, az eladott autók pici százaléka esik ide. Mert vagy nincs pénzed rá, vagy van, de akkor a legritkább esetben vagy nagycsaládos. Bocs.

1011001b (törölt) 2009.08.10. 15:17:14

Viccesek a szakértő újságíró kollégák. Lefikáznak minden autót, ami nem legalább 150 lovas és 25 éves, aztán belevágnak a tuti üzletbe:
totalcar.hu/magazin/velemeny/bukjonvelem/
totalcar.hu/magazin/kozelet/merc300td

Érdekes, amikor a csóróság sznobizmussal párosul, Magyarországon pedig bőven lehet gyönyörködni. Vissza kéne venni az arcból, és megbecsülni/helyükön kezelni azokat az autókat, amiket takarékos, biztonságos közlekedésre terveztek.

E36M3 2009.08.10. 15:17:47

Majd egy 5 GT.:D Abban van hely a nagymami finomságoknak.:D

Suttora lehet szeretnék azt a disznóarcot. Én viszont nehezen tudnám vezetni de a gyerekekért mindent:D

E36M3 2009.08.10. 15:23:30

Mikrovp

Mit vennél így családosként? Ha választhatnál, persze normális keretek között. Amúgy komolyan mondom én sem tudom. Verso talán de az hihhetetlen drága és nem tudom miért. Megvárom a BMW buszlimuzinját:). Ha lenne sok sok sok sok sok pénzem családi járműre szerintem Voyagert vennék.

movhu 2009.08.10. 15:32:20

Én családosként ilyet tuti nem vennék. Sajna nálam a csomagtartó minimálisan olyan 450 liter körül kell legyen(most bő 500 van és hát néha elkelne nagyobb)...szóval továbbra sem értem, hogy 300 literes csomagtartóval hogyan mernek valamit családi autónak nevezni

Suttora 2009.08.10. 15:34:17

@E36M3: Így van, értük mindent. Belülről nem látod a "disznóarcot", onnan nem olyan szörnyű, de nem akarlak győzködni, mint mondtam mi sem vettük meg.

mikrovp 2009.08.10. 15:35:07

@E36M3: Na látod. Én már egy normális Focus kombival is kiegyeznék, az kb. 4,5 milla. A Verso is tuti volna, meg 5-6 milla körül már egy csomó másik kombi vagy egyterű, MPV-féleség. De nincs ennyi pénzem, használtat meg nem merek venni ebben a neppervilágban. Így hát gyűröm a 10-12 éves Felíciákat, amíg lehet. Nem családi autó, tudom, de strapabíró és a fenntartása tán a legolcsóbb. Ez van.

E36M3 2009.08.10. 15:41:41

Suttora mit használtok? Ez a csomagtér kérdése nevetséges hiszen az enyémnek 430 liter környékén van asszem pedig nem egy családi autó:). Mikrovp majd lesz máshogy. Nézd az én kocsim 15 éves:D. Mondjuk mindig vigyáztak rá ugyhogy sosem volt vele probléma. 1 éveseket nem nézegetsz vagy nem akarsz használtat?

mikrovp 2009.08.10. 15:49:23

@E36M3: Félreértés ne essék, semmi keserűséget nem akartam közvetíteni. Ahogy írtam, nem merek használtat venni, már megégettem magam, pedig volt ott autószerelő is velem. MINDEN ismerősömet átejtették eddig az 5-8 éves használtakkal, úgyhogy azt biztosan nem. De nincs napirenden a kérdés, mert nincs pénz rá. A csomagtartóról meg annyit: talán évi 1-2 alkalom van, amikor kéne a nagyobb. Az meg megoldható egy tetőbox-szal. Csak a csomagtér miatt nem izgatnám magam, de ez tényleg egyéni kérdés. A teherbírással annál inkább, nem egy mai "családi" kocsi teljesen leül 400kg-tól még új korában is. Az is botrány, nem?

E36M3 2009.08.10. 15:53:40

"kocsi teljesen leül 400kg-tól még új korában is".????? uhh az kellemetlen

mikrovp 2009.08.10. 15:58:45

@E36M3: Én legalább 10 évre vennék autót, ha lehetne. Ott bizony a tartósság az első szempont. Ezek a mai vasak meg ezt nem tudják. Meg szerelni se lehet őket. Ne gondold, hogy a legjobb szórakozásom szombat délelőtt a kocsi alá feküdni, de az is elfogadhatatlan lehúzás, hogy a mai autókban nem lehet házilag izzót cserélni, viszont rendszeresen kiégnek. Szórakozzanak a nénikéjükkel! Épp itt volt az ideje ennek a válságnak, mehetnek a lecsóba a trágya kocsijaikkal. Egyetlen könnycseppet sem tudok hullatni az autóiparért.

The Good Boy 2009.08.10. 15:59:09

szerintem 3,6-ért jó vétel egy öt litert evő dizel mini egyterű, főleg annak, akinek az ár érték számit. Szét lehet nézni, mit lehet kapni ennyiért, és mióta gyártják... Ott van ugye a xsara picasso, az 1,6 d 92 pacival, akciósan 4,3-ért (5,1 helyett, a benzines alap pedig 3,86 4,5 helyett), és mióta is gyártják? 1999 óta, és ez alatt az idő alatt gyakorlatilag néhány króm betét jelentette a modellfrissitést. Na az nagyobb időutazás (mentségére legyen mondva, hogy nagyobb autó). Akinek tényleg az ár/érték a lényeg, és ki tud tenni ennyit egy autóért, mondjuk 2 gyerekkel, annak igenis jó vétel lehet. Nem az amcsi árakból kell kiindulni, meg aki bömöst, camryt, vagy imprezát akar venni, az úgysem hunyadi szalonokba sétál be.
A másik dolog viszont a gyártó felé: mi az anyjukért nem tudnak a két ülés közé normális rakodó rekeszeket gyártani 10 euroból? mennyivel dobna a praktikusságán! Persze a hátsó ülés alá tesznek rekeszt, hátha a gyerekülésben lévő csemetének az autópálya közepén jut eszébe, hogy az oda 2 hónapja betett játékkal akar játszani. Azonnal:) Meg a másik, ha már egyszer régen kitalálták ezt a középre a müszerfalat, hogy legyen a soför elött is rakodóhely, akkor az idők során miért kellett szép lassan kihalnia ezeknek a tárolóknak onnan?
Egyébként, ha én ilyen családi egyterűben gondolkodnék, akkor Honda FRV/Multipla páros lenne a két lehetséges befutó, bár a fiatnál az alacsony övvonallal még mindig nem birtam megbarátkozni (gyakorlatilag a derékszijtól felfele minden látszik apukából:::))

Suttora 2009.08.10. 16:05:31

@E36M3: Egy '97-es benzines Toyota Picnicet. 2004 óta van nálunk, még akkor került szóba a Multipla is, de akkor is japánunk volt (egy '91-es Mitsubishi Space Wagon), az eléggé bevált, úgyhogy végül maradtunk a japóknál. A Picnic szerintem egyedülálló kényelemben tud 6 embert elszállítani, csak a csomagoknak nincs igazán hely. Ez erre a 6 személyes (3x2 ülés)változatra vonatkozik, létezik 7 személyes is (2x3x2) ott jobban lehet pakolni, de kevésbé kényelmes. Mostanában nem tervezzük lecserélni (egyszerűen nincs miért, mindent tud amit kell: kényelmes, erős, biztonságos, nem is csúnya és eddig az előírt karbantartáson kívül semmit nem kellett rajta csinálni), de nem félek a használtaktól, elég jó szemem van hozzájuk ;)

mikrovp 2009.08.10. 16:12:07

Honda FRV. Jó az, csak 6 millától indul. Ez meg 3,6. Na erről beszélek.

nick2005 2009.08.10. 16:41:38

Ebben a cikkben a szerző alapból elkönyvelte, hogy ez egy szar kocsi, neki nem tetszik, és végig tartja ezt az irányvonalat. Szerintem az is erős tévedés, hogy a KIA, meg a Hyundai mostanra lettek kocsik. SZerintem csak nálunk, mert az utóbbi egy-két évben alakult ki komolyabb kereskedői hálózat. Nem tudom ki mennyire szereti a focit, de aki követte korábban a Bundesligát, az tudja, hogy a Hamburg a 90-es évek közepén már KIA Motors feliratú mezben játszott, és ennek megfelelően Németországban már ekkor ismert, és kelendők kocsik voltak ezek.
Ja és még valami. Végre egy kocsi amiben nem villog kattog, csipog valami, ami halálra idegesít, ha nem kapcsolom be az övet. Két haverom is van, aki szakszervízben szervízvezető, és mindketten mondják, hogy sok vásárló ezeket az első szervíz alkalmával kikötteti (ha megoldható).

The Good Boy 2009.08.10. 16:59:58

@mikrovp: " Honda FRV. Jó az, csak 6 millától indul. Ez meg 3,6. Na erről beszélek"
Ha ezt nekem céloztad, akkor elmondom, hogy nem én vagyok a mátrix célközönsége, de úgy általában az egyterűeknek sem (egy gyerek és feleség mellé a jelenlegi 465 literes csomagtartójú kompakt bőven elég), de ha (tehát HA) egyterűben gondolkodnék és ki tudok tenni 6 milkát, akkor FRV. De ez a veszély nem fenyeget... Mármint az egyterű vásárlás és nem a 6 milka:::)))
És én is azzal kezdtem, hogy nagyon jó ár/érték arányú autó a mátrix (töredelmesen bevallom, 2002-2003 környékén nézegettem is, de akkor még drágának számitott a már akkor is 4 milka körüli ár. Akkor nem tudtam volna kiadni annyit érte, most meg már nem adnék semennyit sem érte, mert számomra más az értékrend azóta:)De ettől függetlenül szerintem megéri az árát annak, aki nem a szomszéd szemének vesz autót!

E36M3 2009.08.10. 17:04:51

Csak azt nem értem hogy valaki miért vesz koreai autót amikor semmi extrat nem nyújtanak mint más. Elég más nemzetiségű gyártó van, amelyeknek már komoly "hagyományaik" vannak autógyártásban. A koreaiak meg ,
sem minőségben sem árban sem szolgáltatásban nem jobbak. Akkor ki vesz ilyen autót Magyarországon? Nem tudok mást elképzelni mint akiknek már volt régebben és szerették vagy akiknek annyira bejönnek külsőre. Vagy az lenne a kérdésem miben jobb egy koreai autó mint egy német,japán,francia,amerikai,olasz

The Good Boy 2009.08.10. 17:10:12

@nick2005: az első részével egyetértek, csak a "sznob" magyaroknak nem (volt) autó a kia/hyundai. máshol autószámba vették eddig is.(lásd a bolond amcsikat, ahol pl. a legutolsó év autója szavazáson a Genesis lett a győztes (mármint a hunyadi genesis). Hogy a nagy év autója cim, vagy csak a legjobb import autó kategoriában, arra már nem emlékszem, de elnézve az amcsiautó gyárak agóniáját, ott nem sok alternativa van ellenfélnek:) De például volt olyan év, hogy az első Kia Rióból adták el a legtöbbet odaát annak idején...
A másik részével viszont nem értek egyet.
Nekem is "villog, kattog, csattog"na minden. Elvileg! Csak én mindig használom az övet (meg az utasaim is, a gyerekem első mozdulata pedig a beszállás után az öv bekapcsolása. Ehhez szokott, ez a természetes. Igy nekem nem kell szervizbe mennem, hogy kiköttesem a csipogást. Az ilyen embereket soha nem értettem, de remélem nem akkor jön rá a hülyeségére, amikor az öv hiánya miatt vesziti el egyik hozzátartozóját, vagy rokkan bele a csipogásmentes autójában.

The Good Boy 2009.08.10. 17:14:09

@E36M3: miben jobb egy bömös, egy mercitől, vagy auditó? Netán egy lexustól?
Egyszer ülj bele egy "újkori" koreaiba, utána egy hasonló kategóriájú és árú európai vagy japán autóba, és meglátod nincs nagy különbség...
Ahhoz hogy ma magyarisztánban valaki beleüljön egy koreaiba, semmi más nem kell, csak racionális gondolkodás, meg az, hogy magának akarjon autót venni, nem a szomszédnak, meg el kell felejteni a magyar agyakba beleégetett előitéletet, meg a mű sznobságot!

newname 2009.08.10. 17:22:42

@E36M3:
Bruhhhaaaaaaaa!!!
Ennyire tájékozatlannak azért nem kéne tán lenni /ha a Mátrix nem is egy nagy durranás/
"semmi extrat nem nyújtanak mint más"
- rengeteget

"már komoly "hagyományaik" vannak autógyártásban."
-5.ek a világon /csak a KIA-Hyundai/

Ausztráliától az USA-ig a spiccen vannak
-nézd már meg az USA helyezéseiket

"sem minőségben sem árban sem
szolgáltatásban nem jobbak."
-árban verik a lécet mindenben
-szolgáltatás: 5 év gari
-minőség: néhány nagy csak huhog, hogy is kéne utánozni

"Akkor ki vesz ilyen autót Magyarországon?" -aki jót akar magának

"..francia, olasz, amerikai" - hát végképp jobb ezeknél.

"Bemutatkozott a Hyundai hibrid, de hozzánk egyelőre nem jön
2009. július 15.
A Hyundai a koreai piacon bevezette első hibrid elektromos járművét (HEV), az Elantra LPI Hibridet. Az Elantra LPI Hibrid 5,6 l/100 km átlagos üzemanyag-fogyasztásával és mindössze 99 g/km CO2-kibocsátásával kiérdemelte a szuper csekély [...] .

J.D. Power: a Hyundai a legjobb
2009. július 1.
A J.D. Power and Associates bejelentette, hogy a nem prémium márkák közül a Hyundai érte el a legjobb eredményt a 2009-es kezdeti minőségi felmérésen (Initial Quality StudySM, IQS), amelyen összesítésben a negyedik helyen végzett a koreai [...] "
Ezek csak a legutóbbi hírek...
De keresgélj nyugodtan, ha kiváncsi vagy..
"www.hyundaiusa.com
Hyundai vehicles are winning accolades & awards from around the industry because our automobiles are safe, reliable, innovative and comfortable."

stb

E36M3 2009.08.10. 17:25:57

Newname direkt mondtam.Magyarország. USA-ban tudom hogy jók csak az a különbség hogy ott egy kicsit "jobb" modelleket forgalmaznak és nem egy I10-est.

pet77 2009.08.10. 17:26:31

Gyerekek!
Ezt az autót 2 év mulva kell megvenni!
Simán 2 mill alatt lesz,talán már 1,5-ért is megkaphatjuk.
2 évesen csaknem lehet annyira rossz állapotban.Pontosan a presztizs nélküliségét kell kihasználni az ilyen autóknak, és párévesen venni.
Addigra az értékvesztés nagyját már elszenvedte.Jóval nagyobbat, mint megérdemelt volna...

E36M3 2009.08.10. 17:27:01

Felhozod itt az USA-t. Direkt Magyarországról beszéltem,kicsit jobban olvass..

pet77 2009.08.10. 17:33:27

@Suttora: elfelejtetted emliteni a 2.2-es benzinmotort,és a fogyasztást...
Egyébként ha létezne dizelbe,10 évesen sem riadnék tőle vissza.

pet77 2009.08.10. 17:38:10

Gyerekek!
Ezt az autót 2 év mulva kell megvenni!
Simán 2 mill alatt lesz,talán már 1,5-ért is megkaphatjuk.
2 évesen csaknem lehet annyira rossz állapotban.Pontosan a presztizs nélküliségét kell kihasználni az ilyen autóknak, és párévesen venni.
Addigra az értékvesztés nagyját már elszenvedte.Jóval nagyobbat, mint megérdemelt volna...

Suttora 2009.08.10. 17:43:03

@pet77: Nem tudom mit néztél, de 2.0i 16V a benzinmotor (1998 ccm, 128 LE, 178 Nm) és 9,5-nél nem fogyasztott még sosem többet, igaz 8,5-nél kevesebbet se. Teljesen mindegy, hogy város, országút, autópálya, klímával vagy anélkül, tele vagy üresen. Én se nagyon értem, de ebbe a 9 +- 0,5 l-be mindig beleférünk. Egyébként van belőle régivágású 2.2 dízel '98-tól (2184 ccm, 90 LE, 205 Nm - örök élet).

newname 2009.08.10. 17:45:07

@E36M3:
Itten szted hány i10-et adtak el eddig itthon? (elárulom, nem sokat). Ami egyébbkét elég jó, (az i20-is), csak elégg fullos a fapad is, így jobban megy az i30.
Akkor ne legyen USA. Ausztrália, UK, Dánia, Svédország, Németország, Ausztria-elég sok szaladgál belőlük,(legalábbi s "innen" vannak ismerőseim), pedig ott is van "más".
USA - azok annyiban mások -és nem jobbak-hogy az ottani piaci igényekhez igazodnak.
És a világban jobban mennek a nagy motoros, fullos kocsik -ott az az etalon, ill. van rá pénz.
De ha megnyugtat, az aki nem szmoszédkollegaismerős b@sztatására vesz kocsit, az először racionálisan gondolkodik, mielőtt vásárol.

sz_ 2009.08.10. 17:45:36

Azért a Daciánál szebb - ez is nagy szó :))

pet77 2009.08.10. 17:46:35

@Suttora: nemis tudtam, hogy volt 2.0-s is..eddig csak 2.2 vagy 2.4-es benzineseket láttam.
98 előttibe van dizel?

newname 2009.08.10. 17:47:33

@E36M3:
"Felhozod itt az USA-t. Direkt Magyarországról beszéltem,kicsit jobban olvass.."
Te is olvass kicsit jobban és f@sz előítéledeidet (bár nem sok tapasztalatod lehet autók terén) felejtsd el.

pet77 2009.08.10. 17:50:48

most nézem a hasznaltauton,hogy nálunk previa néven is futott, és van 2.2 diesel 94-es is.

Suttora 2009.08.10. 17:52:50

@pet77: Úgy tudom, csak '98-tól van dízel és csak ez az egy benzinmotor volt hozzá. Talán a Previa-ra gondolsz. Ez meg egy Picnic, a Carina E alapjaira készítették, tulajdonképpen az Avensis Verso elődjének tekinthető.

E36M3 2009.08.10. 17:56:00

Kicsit nyugodj meg. Kimoshatod lassan a szádat te kultúrált ember. Jah és nincs tapasztalatom.

Suttora 2009.08.10. 17:57:07

@pet77: Nem ugyanaz a kettő, a Previa jóval nagyobb, az már inkább a Sharan/Galaxy méret, ez meg inkább a Zafirához áll közelebb. A Picnic-et egyébként itthon nem forgalmazták, nem sok fut az országban és ezek tudtommal kivétel nélkül külföldről behozottak.

pet77 2009.08.10. 17:57:29

@Suttora: a képeket nézegetve nem találok külömbséget a previa és a picnic között.Lehet,hogy a külföldről behozott picnicek nálünk ugyanakkor previa-ként álltak a szalonokba?

pet77 2009.08.10. 17:58:36

@Suttora: a formájuk megtévesztésig hasonlit.

Suttora 2009.08.10. 17:59:14

@pet77: Kicsit elbeszélünk egymás mellett :D

lacza87 (törölt) 2009.08.10. 17:59:21

@pet77: Körbenéztem hahu-n és valószínűleg pont a családi autó jellege miatt kevés van eladó 2-3 éves. Családosok továbbra terveznek. Legjellemzőbben 5-6 éves vasak vannak fent(az újakat nyilván nem tekintve).

Suttora 2009.08.10. 18:02:22

@pet77: Hát azért annyira nem, szerintem nézd meg egy kicsit jobban. :D Élőbe meg még ennyire sem, a Previa tényleg jelentősen nagyobb.

nick2005 2009.08.10. 18:02:57

@pet77: Igazad van ez a nagy igazság! Amúgy egyetlen kocsit sem szabad megvenni újonnan, mindegyiket 3 évesen kell féláron. A nagyobb márkáknál is bőven van értékvesztés. A szomszédom 50 éves karosszérialakatos mester tehát eléggé képben van a kocsiknál. Soha nem vesz új kocsit, pedig tudom, hogy anyagilag simán megtehetné, gond nélkül ki tudna csengetni akár egy vadonatúj A6-ost, vagy egy jobb BMW-t. Éppen 2 hónapja vett egy 3 éves dízel VW Jettát kereken 3 millióért, az új ára verte a 6 milliót. Mondanom sem kell, hogy a kocsi makulátlan, szinte "új szaga" van.

newname 2009.08.10. 18:07:17

@E36M3:
Abszolut nyugodt vagyok, csak feltettél egy "költői kérdést" (bár minek), én arra próbáltam válaszolni (tudom, arra nem illik).
Erre meg akarsz tanítani "olvasni" -már bocs...!!!
A kérdéseidből itélve pedig, hát autókról...nem sokat hallhattál, ami nem baj, de akkor ne vitatkozz.
Amúgy egy mai Hyundai (i30 pl) úgy koreai mint én, tillik itt tervezték Rüsselsheimben (európai igények szerint, gondolom MO. ott van) és (már) a Cseheknél gyártják (ami szintén EU).
Mint ahogy minden nagy gyár a célpiacra tervez. Az USA -ba szánt (illetve ott gyártató) európai, japán, koreai gyártók az ottani vásárlói szokásoknak megfelelően alakítja a tipusait, mert oda az kell. A piac így szabályozza önmagát (ami nem igaz), de aki el akar adni, annak a vásárlói igényeket kell kielégíteni. Mo.-on elsősorban a német gyártmány a megbecsült -persze a piaci részesedés (az egészhez képest) nem jelentős, egy gyártó részéről sem, így aztán magyar igényekre nem fejlesztenek autót. Kivéve az eleve Kelet-Európát megcélzó tipusokat pl. Thália, de az megint egy más kategória.

Isgyu 2009.08.10. 18:13:34

A híres CRDI.
Múltkor volt róla teszt, azt hiszem olasz autós újságíróktól, de lehozta több újság is. 100.000 km után motor szétszed. Majd 2 helyen a csapágy berágódva+hajtókar berágódva. Szép... Egy dízel motortól aminek 100.000 km meg sem kellene hogy kottyanjon.

pet77 2009.08.10. 18:14:26

@nick2005: különösen igaz ez a hyundaira,daewoora,kia-ra stb.,mivel ezek nálunk lenézett tipusok,mert itt még mindenki a kia pride-ból , daewoo racer-ből indul ki, ami tényleg rossz autó volt. a maiak már felveszik a versenyt az kőzépmezőnnyel,azonban az értékvesztésük még mindig olyan nagy, mint 10 évvel ezelőtt.Ezért mondom,hogy ezt kb 1.5 mill-ért 2 évesen majd megkapod....Lehet,hogy majd meg is veszem...

adyz (törölt) 2009.08.10. 18:15:47

Emberek, ugyan már, egy 1,5-ös motorból 110LE és 235Nm nyomaték?

Ismétlem: Ugyan már.

csiky944 2009.08.10. 18:18:22

ezt is megéltem
valaki védi a fost gyártó koreaiakat
jézusom
megbízhatóság már van,viszont még mindig igénytelenek,és miaz h egy családi egyterűben nincs rakodó rekeszek?
elmehetnének tanulni a franciákhoz hogy is kell berendezni egy ilyen belteret

pet77 2009.08.10. 18:19:35

@Isgyu: Ugyanez igaz a renault 1.5 dci motorokra is...Azthiszem ezeknek túl sok a 100 le feletti teljesitmény..Egyébként nem bánnám, ha kikönyökölne 1-2 db, mert akkor még olcsóbban megvehetném..:))
Szerencsére bármit össze tudok rakni.

nick2005 2009.08.10. 18:20:47

@E36M3: A miért vesz valaki koreai autót? Kérdésnél azon kell elgondolkodni, hogy 18-20 éve ha tévét akartál venni hallottál-e olyan márkákról, hogy Samsung vagy LG (akkor még Goldstar volt)? Valószínűleg nem sokat. Ma ezek minődésgben, tudásban, új fejlesztésekben kenterbe verik a Sonyt, Panasonic-ot, Phillipset, stb.-t. Vagy ha a kenterbe verik erős kicsit, akkor mondjuk úgy, hogy a többieknek erősen kapszkodniuk kell, ha lépést akarnak tartani a kóreaiakkal. Ma én a tévénél előb veszek kóreait, mint bármi mást. Lehet, hogy a kocsiknál is ez lesz 10 év múlva, most vagyunk az út felénél. Persze ez csak egy feltételezés :))))

E36M3 2009.08.10. 18:24:35

Koreait általában ilyen szerencsétlenek vesznek itt Magyarországon mint Newname ennyi pénzért mint bármi más. Szegényke. Neki az Isteni kocsi az I30. Neki nem jó a német meg a japán. Neki KOREA forever. Autót meg még nem látott és itt oktatja az embereket persze csak monitor mellett.

Isgyu 2009.08.10. 18:30:06

@pet77: Hát, ha neked 80.000 Ft/db csúcs (és ebből kell 4) ára megfelel, akkor vegyél csak :)
Szerintem a kóreaiak még nem tudnak dízel motort csinálni. Miért tudnának? Van évekre visszamenőleg tapasztalatuk mint a VW-nek, Fiatnak, Pözsónak, Rönónak????
Honnan lenne? Egy gyártó iszonyat szokat kísérletezik egy jó dízel motor kifejlesztésekor. De ezek csak most kezték könyörgöm!!!

E36M3 2009.08.10. 18:31:34

Nick én megértelek csak ahogy csiky944 is írja...:)
Meg Newname úgy próbálja itt oktatni a szeretett autómárkáit ,mintha a Koreának köszönhetnénk hogy vannak jó autók a világon.

pet77 2009.08.10. 18:32:36

@E36M3: Mert van,aki olcsóbban akar autót venni,mint japánt pl. Azonkivül pl használni akarja, nem pedig mutogatni a vidéki disco elött,ahogy te szoktad a soklóerős mégtöbb db-el bömbölő "nagyzenés" Motorcserélt 15 éves bmw-det

pet77 2009.08.10. 18:35:45

@Isgyu: az renault betegség,hyundainál még nem hallottam. persze, lehet, hogy azok is be fognak okádni...
mindenesetre ez a renailt dci nél gyakran 70000 km-nél meghal magasnyomású szivattyúval együtt.

E36M3 2009.08.10. 18:38:57

Jujjj Pet77 te nagy ember vagy:). Taps-Taps.
Én legalább nem a mozgássérült emberekre átalakított I10-esemből nézegetem a lányokat a kocsimbol a disco elött.
Amugy meg ugyanannyi pénz mint a japán te okostojás.

pet77 2009.08.10. 18:41:21

@E36M3: ezek szerint ráhibáztam:)))

Ugyanannyi?Ha ez japán lenne, akkor plusz 1.5 millaaz alapárhoz.

newname 2009.08.10. 18:41:32

@E36M3:
Öreg, vs az alsóközepeseket árban, szolgáltatásban, minőségben, lszi.Vagy a motorokat (benzinestől a dieselig).

@Isgyu: "Szerintem a kóreaiak még nem tudnak dízel motort csinálni" -szerinted.

"De ezek csak most kezték könyörgöm!!! "--haha, mikor volt az a most?

Mindez persze nem érdekli Kóreát, mert még ebben a válságban is növekedtek az eladásai (persze ezt is én találtam ki)::)))

"mintha a Koreának köszönhetnénk hogy vannak jó autók a világon." -is!!!

"és itt oktatja az embereket persze csak monitor mellett." -helyesn: előtt.

De oktass te is! Mondjá' má' néhány konkrétumot talán. Valamiről, valamivel szemben.

balu74 2009.08.10. 18:41:32

@adyz: Pedig annyi.Ausztriában a Getz is annyi.Sőt a kia rió is annyi.
Isgyu,én újságíróknak nem hiszek.Gondolj bele,az összes Crdi erősebb az olasz M-jet-eknél.Valahiogy le kell járatni,mert baj lesz.A matrixot különben a pininfarina tervezte,de igy felvarrva,jobban néz ki.
Nekem egy egynégyes pólóm van,na ecsém ekkora egy szart,de nem adom el,ez má kirohad alólam.
A múltkor a pályán 140-nél egy getz úgy lőtt ki mögülem azt hittem állok.Az volt ráírva CRDi.

Dagiszabi 2009.08.10. 18:43:51

Ilyen fostalicskákba kényszerítik a szerencsétlen magyar családokat és még egy ilyen teszten sem merik kimondani kereken hogy ez egy halom szar műanyagból.
Komolyan 3.5Milláért milyen király használt autókat lehet venni?

Az egytlen előnyét abban látom amit itt hátránynak írtak, hogy nem bimbammol meg villog az övért.
Én mindig bekötöm magam, de had döntsem már el magam, hogy meg akarok-e halni vagy sem. És ha pl. csak a garázsajtó kinyitása után be akarok állni, akkor hagyjon már békén.

newname 2009.08.10. 18:44:17

@E36M3:

"Én legalább nem a mozgássérült emberekre átalakított I10-esemből nézegetem a lányokat a kocsimbol a disco elött. "

BOCS!!!! Ezt olvasva mindent visszavonok (és értek):)))))))))

adyz (törölt) 2009.08.10. 18:45:02

@balu74: Ettől függetlenül szerintem bullshit, hogy egy 1,5-ös motor 110LE.

Láttatok már ilyen motort szétszedve?

A dugattyúja kb. 5-6 cm magas.
Jó esteben.

Ez nem motor.

Suttora 2009.08.10. 18:45:28

@Isgyu: Nehogy azt hidd, hogy a felsoroltak bármelyike is sokkal tartósabb dízelmotort csinál. Ezek a magasnyomású dízelek gyakorlatilag mind ilyenek, egy-két szerencsésebb példányt tudok csak, amelyik 200.000 km-nél többet kibírt valamelyik igen drága részegység hibája nélkül. Persze régen se bírták sokkal tovább pl. a porlasztócsúcsok, de akkor ezek még jóval egyszerűbbek és olcsóbbak is voltak, mint a maiak.

newname 2009.08.10. 18:47:05

@csiky944:
Oszt' azoktól lehet! Mondjuk van benne rekesz, de trélert várni leállósávban/parkolóban..hát igazi családi utazás.:)))))

newname 2009.08.10. 18:50:06

@csiky944:
Majd ha a Renault is ott lesz az USA piacon, akkor beszéljük ezt meg.

E36M3 2009.08.10. 18:52:11

Dacia is lassan kikerül. 3000$ lenne :D

E36M3 2009.08.10. 18:55:37

Dagiszabi.

Mindenki tudja hogy egy darab fos autó.

balu74 2009.08.10. 19:01:20

Olvasgatva az autós oldalakon,a Bosch befecskendezőivel vannak gondok.Asszem a Hyundai 1.1,1.4,1.5,1.6-os dízeleit ezzel szerelik.2 litertől felfelé denso-val.Az európai dízelek mind bosch-al vannak szerelve.Gondolom ide szakik írnak,és tudják,hogy a bosch képtelen teljesen egyforma alkatrészeket gyártani,ezért a megközeltőleg azonos alkatrészeket színkóddal jelölik,és emberek válogatják őket össze.

Suttora 2009.08.10. 19:03:44

@balu74: Teljesen egyforma alkatrészeket senki nem tud gyártani...

newname 2009.08.10. 19:07:22

Mindenki az LNG-239-et tesztelte?
Mert ugye 1 hónapja a drájvolj.hu-n már megtörtént a teszt, igaz más tollával.:))))
Persze zokni szag mellett elmegy:)))

pet77 2009.08.10. 19:07:51

a renaultokba a magasnyomású szivattyú kopik el és teleokádja a porlasztócsúcsokat fémrezselékkel,igy azokat is cserélni kell.Azt ki gyártja?(1.5 dci)

newname 2009.08.10. 19:08:26

@balu74:
Ja :))))))
A CNC-k korában elég nagy szégyen:)))))
Színvak gyerekek végzik a szerelést:)))

Isgyu 2009.08.10. 19:08:41

@newname: csak azt ne mond, hogy több mint 20 éve gyárt a Hjundáj dízelmotort??!!
Írd le ide a legelső olyan szériát Hjundájt amit dízemotorral adtak ki és nem hullott szét.
Pl. a golf az I-es óta jelen van dízelmotorral.
Én azt mondom még1x, hogy nem értenek a dízelmotorhoz. Főleg nem tartósságban. Benzinesben jobbak, de mit várjon az ember egy olyan cégtől akik most kezdek dízelek összekoholni??

The Good Boy 2009.08.10. 19:08:53

@Dagiszabi: "És ha pl. csak a garázsajtó kinyitása után be akarok állni, akkor hagyjon már békén."

Ezen a problémán már néhány gyártó túllépett... Pl. az én vasam is csak kb. 30 Km/h-nál kezd el sípolni, addig csak kijelez a műszerfalon, amúgy meg ha megállok, akkor is elhallgat (nagy a kertem, kell gurulni pár métert a garázstól a kapuig, onnan tudom::))

Na látom kezdődik a használt vs. új autó vita, meg talán kialakul megint egy német vs. nem német meccs is. Várom már!!!
Mondjátok autóistenek, iszom a minden szavatokat!:)

LipicaiCukorgyáros (törölt) 2009.08.10. 19:09:39

Úristeeeeeeeeeeen. 4M ezért a fosért????? Mi lett ezzel a világgal... Ez fos 2-sem ér

balu74 2009.08.10. 19:09:56

@Suttora: A Denso tud.D
Nem az a lényeg hogy mennyre tud,hanem hogy nem passzolnak össze.Ilyen nagynyomású befecskendezőnél századmilliméterek is számítanak.Gondolom én.Egyébként ezt egy bosch szervízben mondta egy szerelő,tanulták a tanfolyamon.Lehet csak legenda.

LipicaiCukorgyáros (törölt) 2009.08.10. 19:11:31

Ilyet szarok tatár beefsteak után.

newname 2009.08.10. 19:14:56

@balu74:
Urbanlegend. A színnek csere (alul/túl) méreteknél van jelentősége-javításnál. Úgyhogy a hír igaz.(félig)
Egyébbként ezred mm-ek, és simán gyárthatóak.

balu74 2009.08.10. 19:15:15

@LipicaiCukorgyáros: Gyere szard tele a garázsom. D

Suttora 2009.08.10. 19:22:00

@balu74: Így van, a század ill. méginkább az ezredmilliméterek is számítanak. És egész biztos, hogy ezredmm-re egyforma alkatrészeket se a DENSO, se senki más nem tud gyártani a világon, egyszerűen nem lehetséges. Gondolj csak bele, a jelenlegi pontossághoz is már számítógép- vezérlés, szigorúan klímatizált(!) gyártócsarnok stb. szükséges.

balu74 2009.08.10. 19:23:27

Nem tom,karosszériás vagyok,nem esztergályos.

csiky944 2009.08.10. 19:26:53

@newname: aham
te már csak tudod

csiky944 2009.08.10. 19:28:29

@newname: attól hogy usa még igénytelen

balu74 2009.08.10. 19:42:36

Visszatérve a cikkre,eléggé lehúzós,cinikus.
A szerző meg sem említi,hogy készül az ezt leváltó típus.Gondolom provokálni akar,hogy pörögjön az oldal.A mai hyundai-ok simán hozzák azt amit a pözsó,az opel,rönyó és a többiek,csak megbízhatóbbak.i20,i30,ix55,santa fe,genesis,genesis coupe.Én szívesen kipróbálnám mindet,aztán utána mondanék véleményt.Így hogy szinte nem is láttam ezeket a típusokat,(a genesis szériát nem is fogom,de ti se)nehéz véleményt alkotni.Formára bejön.De semmi esetre sem mondanám rájuk hogy koreai fos.Aki ilyet mond annak akkor is jusson ezébe,mikor bekapcsolja az LG tévéjét,vagy mikor megörökíti gyerekei minden mozdulatát a samsung videokamerájával.

Suttora 2009.08.10. 19:45:06

@balu74: Nekem tényleg semmi bajom a koreai autókkal, de az autógyártást szerintem ne keverjük össze mással

LipicaiCukorgyáros (törölt) 2009.08.10. 19:47:37

@balu74: Tőlem aztán egy Ferrari-motor is lehet benne, ez egy plasztik szörnyeteg. wááááááá, meneküljön ki merre lááááááát.

balu74 2009.08.10. 19:52:35

Samsung van autóban is.A Renault keze van benne.Koreában.Hyundai meg van fúrógépben,azt meg kínában csinálják.
A múltkor az OBI katalógusában láttam hyundai sarokcsiszolót,az autógyár logójával hirdetve.Beszarás.Na ők csúnyán összekeverték:D

E36M3 2009.08.10. 19:55:00

:D. Ennél csak az lesz rosszabb amikor esetleg a gyönyörű kínai Brilllllllllliance jön majd be(az országba ,ha!!!) és arról majd áradoznak majd az ilyen emberek akik a koreai autót is Istenítik ,hogy milyen csudajo autó ez a kínai és végülis ők csinálják manapság a legjobbakat. Jobbak mint a németek meg a japánok. ÉLJEN KOREA ÉS KÍNA!!

newname 2009.08.10. 19:58:23

@Isgyu:
Ja, a barmok azért adják 5 év-km korlátozás nélküli garival a kocsikat, mert olyan széthullósak.:)))))))

newname 2009.08.10. 19:59:33

@E36M3:
Áll ki a vasaddal, gyülekeznek a disco-patkányok:)))

LipicaiCukorgyáros (törölt) 2009.08.10. 19:59:40

@E36M3: Igazad van, és ez az autó egy fos mellesleg, de azért az furcsa, hogy ma egy kicsit is jó német gépért is már alsó hangon 7-8 millát kell kicsengetni. Valami nagyon elgurult németéknél.

Ilyen autót meg nem értem, h miért vesznek az emberek, amikor már 2 alatt meg lehet kapni egy Daciát, ami 1000szer nagyobb, és szerintem jobb is, mert egyszerűbb.

balu74 2009.08.10. 20:00:00

Na az szép lesz az X3-bömös koppintása,ezeréves mitsu dízelmotorral,duplalégzsákkal 8 milláért.
Azér a kínaiakat ne hasonlítsátok má koreához vazze.

csiky944 2009.08.10. 20:03:31

@newname: nem a széthullásról van szó,hiszen a végtelenségig leegszerűsített technika nem szok elromlani

E36M3 2009.08.10. 20:04:34

Newname

Te meg lassan lefeküdhetsz.Álmodhatsz a gyönyörű koreai autógyártásrol és a jövőbeli I10-esedről.

LipicaiCukorgyáros (törölt) 2009.08.10. 20:06:01

www.hasznaltauto.hu/3050297_hyundai_matrix_2004

ez a faszi már két kézzel szabadulna a gépétől, azt írja, nem kell azért megréműűűűni :D

csiky944 2009.08.10. 20:06:58

@newname: jah
beszólogatnak nekik a 10év hitelpatkányok :))))

E36M3 2009.08.10. 20:09:02

:D:D


Lipicai amúgy azon nevettem hogy ebben a kocsiban alapból fos szag van.:D(ezt írta a cikk) Elég beteg lehet egy szarszagú új autóba beleülni.

Igen a németek nem csinálnak ilyet,sem a japánok.

newname 2009.08.10. 20:15:09

@E36M3:
Mondjuk ennek a tesztje az utóbbi időben megjelent, vagy 3 helyen, de szar szagról sehol nem volt szó. Bár családi autónál minden lehet. Ilyenkor jó a nagynyomású tisztító:))))

newname 2009.08.10. 20:17:06

@csiky944:
Na, azért hogy egyszerű technika...nem mondanám. Zuhanj már rá néhány gyári adatlapra...

LipicaiCukorgyáros (törölt) 2009.08.10. 20:25:11

@E36M3: :DDDDDDDDDDDDD jaja, azért a japók sem csináltak még ilyet, soha az életbe:

www.hasznaltauto.hu/3148509_honda_civic_1992

Már a 80-as években is komolyabb gépeket csináltak, ez a korai 90-es évekből való gép, és műszerfala szerintem gyönyörű. Ha valami puritán és egyszerű, az minimum legyen ilyen.

E36M3 2009.08.10. 20:33:41

www.hasznaltauto.hu/3073492_bmw_m3_2008


Majd ha ilyet csinál Korea motorban vagy akármiben akkor majd azt mondom hogy tudnak komoly autót gyártani.

Suttora 2009.08.10. 20:51:25

@balu74:

Nem az autógyártást keverték össze azért a TV gyártással (meg mással sem), az már más kérdés, hogy egy konszernnek lehet többféle működési területe is, nekem is van Mitsubishi tollam :D

Arra gondoltam igazából, hogy azért mert a koreai LG v. Samsung jó TV-ket gyárt, abból nem igazán következik, hogy a koreaiak jó autókat tudnak csinálni. Mondom mégegyszer, hogy semmi bajom a koreai autókkal, csak a logikai bukfencre akartam rámutatni. Egyébként a cee'd-et szoktam ajánlani azoknak, akik alsó-közepes kompaktot akarnak venni, legalábbis mint megfontolandó lehetőséget. Én persze nem vennék, de ez már megint egy más kérdés...

balu74 2009.08.10. 20:58:42

@Suttora: Értem mire gondoltál.

LipicaiCukorgyáros (törölt) 2009.08.10. 21:06:28

@Suttora: A szomszédom Kia cee'd kombija van és minden hónapban látogatja a Kia-szervizt. Mivel pl. álló helyzetben (kivett kulcs) a kocsi elkezd össze-vissza működni: ajtó nyit-zár, lámpák össze-vissza villognak, stb. és ehhez hasonló finomságok, a fazon teljesen kész van.

balu74 2009.08.10. 21:06:36

@E36M3: Az épeszűnek mondható aki 27 milláért használt autót vesz?
Te itt prémiumkategóriáról beszélsz,mi nem.

E36M3 2009.08.10. 21:14:39

balu74

15 millio az autó. Vagy most miről beszélsz?

E36M3 2009.08.10. 21:16:47

Lipicai :DDDD

Ilyenkor kell a NAGY KIA GARANCIAT kihasználni.

balu74 2009.08.10. 21:18:06

@E36M3: Ja bocs,a listaárat néztem.Így viszont kurva nagyot bukott a gazdi.

E36M3 2009.08.10. 21:20:58

Igen, 3 Matrix árát elbukta. Szerintem ott valami nincs rendben . Km sincs kiírva. Ekkorát csak ugy 1 év után nem szoktak bukni.

balu74 2009.08.10. 21:25:01

Kell neki a lóvé.Vagy megcsukta.

LipicaiCukorgyáros (törölt) 2009.08.10. 21:27:30

@E36M3: Koreai autókat nagyon gyorsan el kell felejteni, ők valamiért nem alkalmazzák a japó nyomkövető, továbbfejlesztő technikát. A haverom Dél-Koreai cégnél dolgozik (Samsung) és azt mondta, hogy a koreaiak akkor köcsögök, mint az állat. Azt hiszik, h ők szarták a spanyolviaszt, 5ször jobban lenéznek, mint a japánok (ez nagy szó :), és akkor szarrágók, mint az állat. És állandóan valami rohadt büdös nyomorékkaját esznek, amitől szarszagú a szájuk. Iszonyat egy népség, tele felsőbbrendűségi érzéssel, csak azt nem értem mire.

LipicaiCukorgyáros (törölt) 2009.08.10. 21:31:05

@E36M3: jaja, aztán a kötelezőkön kifizetik a kocsi másik felét (50-100 ezres kötelezők: "felraktuk a gépre, töltöttünk bele egy kis ablakmosó folyadékot, leterítettük az ülést" - agyrém). Ez az új autó dolog is luxus - szerintem.

L-K 2009.08.10. 21:46:33

10 éve ezelőt nem vettem volna koreai kocsit.Most már gondolkozok az octavia,ceed és 308 közöt.Csak 1,6 Diesel érdekel.

redriot77 2009.08.10. 21:50:53

@E36M3: "Akkor ki vesz ilyen autót Magyarországon? --- A koreaiak meg ,
sem minőségben sem árban sem szolgáltatásban nem jobbak. Akkor ki vesz ilyen autót Magyarországon?"

Ár/érték arány. Legalábbis pár évesen, használtan. A Hyundai megbízhatósága kb. 10-15 éve japán színvonalú. Nem gyullad ki a "check engine" lámpa, nem áll le magától, nincsenek idegesítő elektronikai problémák, nem kell áramköröket cserélni, nincsenek hülye konstrukciós hibák, amik költségessé tennék az esetleg mégis bekövetkező javítást. Nem stílusteremtő autók, de kevés pénzért egy teljesen problémamentes géphez juthat az ember, nem lesz közeli ismerőse a szervízeknek.

Én két éve vettem egy '03-as Hyundai Getz-t, és szerintem semmivel sem kisebb a használati értéke, mint mondjuk egy 206-osnak, Fabianak, vagy Yarisnak. Van amelyiktől megbízhatóbb, van amelyiktől tágasabb, van amelyiktől gyorsabb - de mindegyiktől olcsóbb.

Ha kevés pénzért keresel autót, fontos a japán minőség, az olcsó fenntarthatóság, de nem érdekel hogy az Astra Classic II-jét a ház előtt büszkén samponozó szomszéd mit szól a "koreai szarokhoz", akkor érdemes Hyundaiban gondolkodni. :)

De hát mindenkinek mások a szempontjai autóvásárláskor. Ezért talál gazdára a kereskedésből a "nagyzenés", 13 éves, sötétített BMW, és a fapados, 1.0-ás Kia Picanto is. És mindkettőnek örül a gazdája. :)

ommm 2009.08.10. 22:23:33

balu74: A Hyundai-Kia sokkal, de sokkal jobb autókat gyárt már ma, mint ez a Matrix, csak ezért a kritika.

E36M3 2009.08.10. 22:32:28

Lipicai

Te egy beteg ember vagy:D. Ez a hozzászólás hogy mit esznek:D

L-K

Véleményem szerint az Octavia a legkomolyabb autó a 3 felsorolt közül.


Redriot

A Getz jön be nekem a legjobban a típusok közül.Az I10 valami gusztustalan.

LipicaiCukorgyáros (törölt) 2009.08.10. 22:43:14

@E36M3: :D, lehet, de ebben a világban ki nem beteg? :)

De mielőtt tárgyalnék én mindig kétszer meggondolom, h mit eszem, milyen tárgyalásnál milyen nyakkendőt viselek, vagy sem, ugyanis nem mindegy - az utóbbi egyre-inkább elfogadott formula bizonyos körökben. Mert hát a felek kölcsönösen tisztelik egymást, jobb helyeken. De ezeknek a Dél Koreaiaknak semmit sem szent, szarszagú szájjal is beleásítanak/böfögnek az arcodba - fényes nappal. :)

LipicaiCukorgyáros (törölt) 2009.08.10. 22:46:31

@E36M3: Egyébként miért ne lehetne párhuzamba állítani azt, hogy a dél-koreaiak többnyire büdösek, és szarszagú a szájuk, és azt, hogy a koreai autók belül azért olyan szagúak, amilyenek, mert a gyártó szarik bele, a műanyag büdös. Egy Logan-nál még elnézhető, mert olcsó, de ez a fröccsöntött ipari hulladék, ennyiért :D
Akkor már inkább Sony TV

Gyurma73 · https://plus.google.com 2009.08.10. 22:47:52

fájó szivvel eladnám a kocsimat,megjött a panaméra:
www.hasznaltauto.hu/3143028_bmw_m5_2007

E36M3 2009.08.10. 22:50:21

Amikor kiviszik a kocsikat a gyárból a parkolóba beleböfögnek egy nagyot. Rányomják a bélyeget. Az a helyzet hogy egy új autónak szerintem illatosnak kell lennie,frissnek ,bőr vagy ha nem az akkor is rendes normális szagnak. Ahogy viszont ebben a cikkben is mondták,kimondottan büdös.

Il mio nome è Nessuno (törölt) 2009.08.10. 22:52:38

@mikrovp: "És végre nincs telenyomva légzsákkal, amit majd nem tudsz pótolni, ha 40-nel "ütközöl"."

A végtagjaidat meg a fejedet meg még kevésbé fogod tudni pótolni ütközés után.

Il mio nome è Nessuno (törölt) 2009.08.10. 23:17:40

@Suttora: "Így van, a század ill. méginkább az ezredmilliméterek is számítanak. És egész biztos, hogy ezredmm-re egyforma alkatrészeket se a DENSO, se senki más nem tud gyártani a világon, egyszerűen nem lehetséges."

Nincs is nagyon szükség rá egyelôre. A modern CR-dízelek befecskendezôfuratai a piezoinjektorokon 0.1mm körül vannak.

Il mio nome è Nessuno (törölt) 2009.08.10. 23:20:42

@balu74: Gondolom ô csak a mikrométerekre emlékezett a Bosch-tanfolyamról, azt már nem jegyezte meg, hogy a 100-as szám állt mellette.

Il mio nome è Nessuno (törölt) 2009.08.10. 23:41:22

@Krisi: Bizony, E61-bôl még M5 kivitel is van. Ideális családi autó :)
(E34bôl volt még M5-touring, de csak egy nagyon kicsi, kézzel készített széria.)

Csontos Szigfrid 2009.08.11. 00:30:49

Két dolgot nem értek sose az autótesztekben.

1. A családi autónak miért mindegy a kinézete, és miért kell egyterűnek lennie.

Amikor egy kombi, vagy szedán tökéletesen kielégíti egy család (akár utazásos) igényeit is.

2. A pakolható zsebeknek, rekeszeknek mi értelme van, hogy annyira hiányolják a cikkírók időnként.

A kocsi nem lakás, nem kell beletenni sok-sok fölösleges kacatot. Pl. az én kiskocsimban sose éreztem hiányát a tárolóknak, pedig csak oldalzseb és kis kesztyűtartó van benne. Persze szinte üres mindkettő, úgyhogy nekem ez is sok tárolóhely.

The Good Boy 2009.08.11. 01:12:40

ez tetszik: e carrera GT-nél 60+ milkáért:
Felszereltség: Manuális klíma:)))
Azért elég volt kb. 100 komment, hogy a hunyadi mátrixtól az m5-ig, meg a porsche gt-ig érjenek a nethuszárok, két koreai fikázás közben, holott valószinüleg, csak képen láttak olyat eddig, de észt osztani azt tudnak (nincs koreai autóm, japán van, az asszonynak meg német, úgyhogy lehet fikázni:::)))
@Calyx: "A pakolható zsebeknek, rekeszeknek mi értelme van, hogy annyira hiányolják a cikkírók időnként."
Van olyan is, aki viszont igényli a sok tárolórekeszt,és ehhez pedig mégcsak nőnek sem kell lennie.
Pl. én soha nem hordok kistáskát, vagy nagyobbat, ezért jó, ha a kacatokat (telefon, iratok, pénztárca, üditős flakon stb.) tudom hova tenni. Nem vagyunk egyformák... Szerencsére.
@Suttora: "nekem is van Mitsubishi tollam "
Nekünk meg Mitsubishi videónk volt, amit a rendszerváltáskor vettünk európa boldogabbik felén, akkor amikor más a gorenjéket hordta a trabant, meg a wartburg tetején:)
De a sok überokos szerint gondolom a mitsu is gagyimárka mert mást (szórakoztató elektronikát, hifit) is gyárt(ott)...

Il mio nome è Nessuno (törölt) 2009.08.11. 07:52:13

@The Good Boy: A Mitsubishi Chemicals floppyt is gyártott anno, nekem volt. Mitsubishi írható CDt meg a mai napig kapni, csak ma már úgy hívják, hogy Verbatim.

Mondjuk Mitsubishit vagy Nissant pont nem vennék a japán autók közül.

X14NZ 2009.08.11. 08:16:18

@The Good Boy: emlékeim szerint '86-88 között vmikor a Skálában is láttam Mitsubishi videót, de valami csillagászati áron (nem esküdnék meg rá, de mintha 80 vagy 120 ezer forint lett volna odaírva).

@Il mio nome è Nessuno: Miért pont ez a kettőt nem?

mikrovp 2009.08.11. 08:29:46

@Il mio nome è Nessuno: Ha egy 40-es ütközésnél fej meg végtag van veszélyben, akkor az kb. Velorex. Több évtizedes tapasztalat mondatja velem. Pont ezért írtam. Nem ab ovo vagyok légzsák ellenes, hanem ezért. 60 alatt nem kéne kinyílniuk. Na meg az áruk az totál lehúzás. Nagykasza.

csiky944 2009.08.11. 09:06:52

@mikrovp: 50-nél is beverheted úgy a fejed,hogy az agyvelőd takonyként távozik az orrodon,nem azért találták ki ki a légzsákot h újat kelljen venni belőle egy kocc után

Il mio nome è Nessuno (törölt) 2009.08.11. 09:16:55

@mikrovp: "Nem ab ovo vagyok légzsák ellenes, hanem ezért. 60 alatt nem kéne kinyílniuk."

Sosem volt sebességfüggô a légzsákok nyílása. A becsapódás során mért szenzoradatoktól függ. 100nál sem nyílik ki ha csak a korlátot súrolod, és 20nál is kinyílik, ha valaki 60nal rongyol beléd szembôl.

The Good Boy 2009.08.11. 09:25:12

@X14NZ: brutál ára volt a mienknek is, de picit másabb minőségű és tudású volt, mint a korabeli (máriahilferstrasszés) cuccok:::)) Mondjuk nem is ott lett véve:)
Egyébként hifi cuccokat (is) gyártottak mitsu néven, majd valamelyik ismert prémium hifi termék márkaneve is belölük alakult ki. Nem akarok tippelgetni, meg hülyeséget irni, ezért nem irok nevet, de majd ha beugrik...

Il mio nome è Nessuno (törölt) 2009.08.11. 09:39:06

@The Good Boy: Ha a Nakamichi-re gondolsz, az egy független cég. Aki viszont nagyon jó minôségû hifiket csinál, az a Yamaha (PianoCraft széria).

mikrovp 2009.08.11. 09:40:58

@csiky944: ha be vagy kötve, akkor 50-nél nem vered be a fejed. Sajnos (szerencsére) ez is tapasztalat.
il mio nome é Nessuno: persze, a légzsákok az ütés energiájától függően nyílnak. Lehet ezt ragozni, de biztosítós tapasztalat, hogy igen gyakran teljesen felesleges a nyílásuk. És ismétlem: nem vagyok légzsákellenes, csak az ellen ágálok, ahogy ezekbe az általam ismertebb kis- és középkategóriás kocsikba beépítik őket. Inkább jobb szerkezeteket és energianyelő zónákat kéne kialakítani.

Il mio nome è Nessuno (törölt) 2009.08.11. 09:57:10

@mikrovp: "akkor 50-nél nem vered be a fejed. Sajnos (szerencsére) ez is tapasztalat."

Még egyszer: NEM a sebességtôl függ, hogy mennyire súlyos a baleset.

"Lehet ezt ragozni, de biztosítós tapasztalat, hogy igen gyakran teljesen felesleges a nyílásuk."

Fogalmazzunk úgy, hogy ezt nem a biztosító dönti el.

"És ismétlem: nem vagyok légzsákellenes, csak az ellen ágálok, ahogy ezekbe az általam ismertebb kis- és középkategóriás kocsikba beépítik őket."

Mások viszont élni szeretnének. De persze te nyugodtan kiszedegetheted a légzsákokat az autódból, ha ilyen bátor vagy.

"Inkább jobb szerkezeteket és energianyelő zónákat kéne kialakítani."

Áruld már el nekem, hogy ezek hogyan teszik feleslegessé a légzsákokat. Tökmindegy hogyan nyeli el a karosszéria az energiát, az utascellában meg kell állítani valahogy a durva lassulás miatt éppen a mûszerfalnak csapódni készülô emberi testet.

mikrovp 2009.08.11. 10:31:29

@Il mio nome è Nessuno: pont ezt írom én is, hogy nem sebesség, hanem ütközési energia (lassulás...fizika) függő.
Nem a biztosító dönti el, de a kinyílt légzsákos autók alapos vizsgálatából az derül ki, hogy ezeknél a többnyire városi baleseteknél a légzsák kinyílása nélkül sem történne személyi sérülés. Ez nem magánvélemény.
A légzsákot nem szedem ki az autómból, mert nincs benne. Ennek nem örülök.
Ha használod a biztonsági övet, akkor úgy szenvedhetsz sérüléssel járó balesetet, hogy az autó valamely része rád nyomódik (oké, befuthatsz pl. egy kamion alá és akkor az fog agyonnyomni, de ez nem 50-nél lesz, másrészt akkor a légzsák se véd meg). Szóval ha van elég merev utaskalicka, PLUSZ energiaelnyelő zónák, akkor az ütközés energiájának nagyobbik része ott elnyelődik, a maradék részt pedig a kalicka+öv védi ki. Ez sem magánvélemény, hanem a legkorszerűbb védelmi technika - volna, ha nem szólna bele alapjaiban az autóépítésbe, amin a T. Gyártók nem nagyon kívánnak változtatni. Megjegyzem, a hadászatban ezt már évtizedek óta használják, az elv annyira így működik, hogy még pl. a bunkerek építése is ezen alapszik. Ezzel együtt elismétlem: jó, ha még légzsák IS van a kocsiban, de csak nagyobb sebességnél kéne.

Suttora 2009.08.11. 10:58:31

@Il mio nome è Nessuno: "Nincs is nagyon szükség rá egyelôre. A modern CR-dízelek befecskendezôfuratai a piezoinjektorokon 0.1mm körül vannak. "

Nem is a befecskendező furatokra gondoltam, az injektorban bizony vannak olyan részegységek, amelyek között 0,002 mm a holtjáték. Csak összehasonlításul, egy átlagos emberi hajszál 0,06 mm átmérőjű...

nick2005 2009.08.11. 14:57:39

@E36M3: "Ennél csak az lesz rosszabb amikor esetleg a gyönyörű kínai Brilllllllllliance jön majd be...."
A kínaiak előbb-utóbb (inkább előbb) a minőségben is nagyot lépnek (vagy már léptek).
Mondok ismét egy tévés hasonlatot. Korábban az volt a divat, hogy minden gyár kínában gyártatott. A Hisense cég kinai tulajdonú, és Magyarországon gyártatja a televízióit. A legtöbbet Németországba viszik ki. Nálunk néha lehet kapni (vagy korábban lehetett) a METRO-ban. És tudod mennyi garanciát adnak ezekre az LCD tévékre? Kereken 5 évet. Nem hiszem, hogy mondassz mégegy tévét, amire 5 év a garancia. A Samsungokra 3 év, az összes többire általában 2 év.

papa33 2009.08.11. 18:21:03

Kia CeeD például: 2 éve gyártják és nem olcsóbb, most kaptam 3.6 millás akciót, kb éve kifutó Golf V volt ennyi-ja VW nem kéne, csak összehasonlítás miatt: ha el kell/akarom adni lósz@rt sem ér és ez van a Hyundai gépekkel is. Ekkor olyan mint a Suzuki, nem olcsó, hanem pont drága...
Látott valaki törött CeeD-et?- az az ominózus alakú szélvédő létezik-e utángyártottban? Amúgy kategóriájában mind a D, mind a B jól vezethető, csak a kormány könnyű. (meg hát nem szabad a 2.0 140 lovas PDTDI után próbálni, nem egy kategória, amúgy a legcsendesebb dízel, de nem fog 250 ezer felett elmenni... A 7 év gari bármikor befejezhető, ne bántsuk, más fizetésért sem ad ennyit. Szóval árával van a baj, illetve akadnak gondok, Toyota jobb vétel.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2009.08.11. 20:03:50

"Mellette szól ugyan a vetélytársakkal szembeni jó ár, a modern és erős kis dízelmotor, ellene az avíttas beltér, a felhasznált anyagok és az átalakított, unalmas forma."
Szerintem aki olcsón akar jó autót, annak tökéletes lehet; nem hiszem hogy mindenki végigtapogatja a műszerfalat, avagy sokat keseregne a forma miatt.
És nem Suzuki, meg nem Logan, ezeket szokás inkább lenézni ahogy észrevettem...

papa33 2009.08.11. 21:07:18

@ColT: "És nem Suzuki": Mivel különb pl.SX4-nél, mi a baj a Suzukival?
Ja, baromi olcsó a 3.6 mila... jó ne itt döntsük el a B-D kérdést, benyásba mennyi lenne?

Il mio nome è Nessuno (törölt) 2009.08.12. 00:56:26

@mikrovp: "Nem a biztosító dönti el, de a kinyílt légzsákos autók alapos vizsgálatából az derül ki"

Milyen vizsgálatból, könyörgöm? Abból, hogy kimegy egy kárszakértô, és hümmög kettôt? Hol láttál te olyat, hogy célszoftverrel lemodellezik a balesetedet, vagy kiolvassák az airbagvezérlôt?

Arról nem beszélve, hogy nincs és soha nem is lesz 100%os modell minden ütközési formára, ezért aztán 100%os adatmodell sem lesz a vezérlôben. Amely pedig nem egyértelmû helyzetben (pl nem tudja megállapítani, ülnek-e az anyósülésen, mert meghibásodott a szenzorlap) MINDIG a nyitás mellett dönt. Az emberi élet védelme értelemszerûen nagyobb prioritást élvez, mint a fillérbaszás.

"hogy ezeknél a többnyire városi baleseteknél a légzsák kinyílása nélkül sem történne személyi sérülés."

Errôl majd akkor beszélgetünk, ha ugyanazt a balesetet ugyanavval az autóval, légzsák nélkül újra lefocizod, és megmutatod, van-e kormánylenyomat az arcodon. Vagy van-e még arcod.

"Ha használod a biztonsági övet, akkor úgy szenvedhetsz sérüléssel járó balesetet, hogy az autó valamely része rád nyomódik"

Ez egy nettó baromság. A törzs és a koponya lassulásának különbségébôl adódó traumákat csak a légzsák képes megelôzni - kivéve persze, ha a fejedet is odaszíjazod a fejtámaszhoz. Az autó eleje ugyanis ütközésnél megsüllyed, a felsôtest is lefelé fog elmozdulni, a fejedet meg nem tartja semmi. Ja, és arról gondolom nem hallottál még, hogy a biztonsági öv azoknál az erôknél, amik ütközésnél fellépnek, sajnos nyúlik (minél több van felcsévélve belôle az automata dobon, annál jobban). Vagy hogy az emberi test az öv ellenére is elmozdulhat, mivel nem vállpántokkal vagy odaszíjazva (extrém esetben submarining is elôfordulhat, gyerekeknél).

"Ez sem magánvélemény, hanem a legkorszerűbb védelmi technika"

Mutasd már meg, melyik szakkönyvben olvastál errôl a "modern védelmi technkáról".

"Megjegyzem, a hadászatban ezt már évtizedek óta használják, az elv annyira így működik, hogy még pl. a bunkerek építése is ezen alapszik."

Mert a bunkerek olyan kurva sokat közlekednek négy keréken, és ütköznek egymással, hogy a bunkerépítésben szerzett tapasztalatokat nagyszerûen lehet kamatoztatni az autógyártásban. Hagyjál már az ilyen ökörségekkel, légyszíves.

"Ezzel együtt elismétlem: jó, ha még légzsák IS van a kocsiban, de csak nagyobb sebességnél kéne."

Huszadszorra is: FELEJTSD EL a kibaszott sebességet!

Ciri 2009.08.12. 06:00:16

"És ismétlem: nem vagyok légzsákellenes, csak az ellen ágálok, ahogy ezekbe az általam ismertebb kis- és középkategóriás kocsikba beépítik őket. Inkább jobb szerkezeteket és energianyelő zónákat kéne kialakítani."

Aztakuuuuurva !

papa33 2009.08.12. 22:19:00

Már több évtizedes kutatása van a légzsákoknak, kár vitatni, a függönylégzsáknak is alapból kéne benn lenni. Fejre kocc és kóma, erre jó.A legpapírabb autóban is ér valamit-övvel együtt. Az övről: van olyan hogy övszorító, övfeszítő, és az egyenletes, kisebb terhelés érdekében överő határoló, szal az öv nem lazul és szintén évtizedekre visszanyúló kutatás redménye, baromság nem bekötni.
És ide jön a fejtámasz, most úgy tűnik ez a gyenge pont, öv viszarántás... és ha a hátul ülő nincs bekötve, kaszabol mindent...

Anulu · http://salgoauto.hu/ 2009.08.13. 10:14:20

A hatalmas értékvesztése miatt inkább kihagynám a koreai autókat az életemből.

balu74 2009.08.14. 18:08:06

@R.T: Meg a franciákat,stb.
Ha most akarnál i30-at venni,nem kapnál olcsón,ahogy elnézem simán tartja úgy az árát mint a golf.Ha Santa fe-t,vagy tucsont veszel,az is tartja az árát.
Egy pözsónak már nagyobb vagy ugyanakkora az értékvsztése,mint a hyundainak.

sanontibus 2018.11.14. 21:32:33

A crdi motort a most már FIAT tulajdonú VM motorgyár fejlesztette még annak idején. Ez alapján gyártja a Hyundai.
A Matrix még ma is megállja a helyét.
A tulajdonosok és a szerelők is nagyon dicsérik.
A megbízhatósági tesztek élmezőiben van.
A népítéletben nagyon meg vannak elégedve tulajdonosaik.
Nincs kettős tömegű és részecske szűrő.
süti beállítások módosítása