Lehülyéztek miatta

  2009. július 19. - ommm Címkék: grand renault scenic

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Négyhengeres BMW? Ugyan már...
2015-07-30 16:22:46

...mondták nekem sokan, miután lett egy 136 lóerős E30-am. Persze hülyeség, hiszen a könnyű bódéhoz elég

Hétvége a tóparton? Belsőség-találkozó 2015!
2015-07-29 12:04:49

Öregszünk, öregszünk , más nem is jut nagyon eszembe arról, hogy immáron tizenkettedik (!) alkalommal

A trollkirály V8-cal érkezik
2015-06-22 13:58:43

Leborulok, zokogok és megadom a trollkodás brilliánsokkal díszített aranyfokozatát. Hogyan piszkíts bele egy

Szétszórjuk a VIP-jegyeket! Akár a tiéd is lehet egy!
2015-06-08 15:31:58

Úgy, ahogy az AC/DC-nek is egy igazi énekese volt és ahogy a Black Sabbath is csak Bill Warddal az igazi , úgy


Lassan elérkezünk a fájó ponthoz, amit sajna akkor is megemlítek, ha utána napi szinten éti csigák nyálában kell is fürödnöm: az egyes funkciók, kezelõszervek integrálásáról, központosításáról lenne még mit tanulnia a Renault-nak. Igaz ugyan, hogy vagyunk tán ketten-hárman a szerkesztõségben, akiknek kifejezetten tetszik az iDrive, MMI vagy a Comand-féle megoldás, de még a legnagyobb ellenzõk is csóválnák a fejüket ekkora diszintegritás láttán.

Mai tesztünk blogposztja.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr181252112

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Make Valamit · http://make.blog.hu 2009.07.20. 00:30:05

Továbbmennék, az autógyártásról lenne még mit tanulniuk. Ha így haladnak, a kínaiak két-három éven belül lelépik őket.

KuKori · http://ireland.blog.hu 2009.07.20. 01:31:19

Sajnos a Rönó (és úgy általában a francia gyártók) képesek a szédületesen jó beltereiket:

-lehetetlen, emészthetetlen és percek alatt divatját múló külsővel elcseszni

-hazai fejlesztésű és gyártású, agyonbonyolított és felesleges elektronikákkal és kapcsolóerdővel megnyomorítani (melyek aztán változatos anyázáshoz vezetnek, pláne, ha meghibásodnak - és ez nem ritka eset...), amitől "felhasználó-ellenség" lesz a szekér

-anti-ergonomikussá tenni az idióta helyekre pakolt műszeregységekkel, tárolórekeszekkel, álló kormányközéppel, böhöm nagy és rossz helyen lévő audio vezérlőkkel, satöbbi.

Ha ezekre japán, vagy német tervezőt hívnának, meggyőződésem, hogy sikeresebbek lehetnének, mint valaha. De addig is csak néhány fanatikus/divatőrült fogja élvezni/vásárolni ezeket a termékeket...

Most őszintén, például mi a fasznak tárolórekesz a padlóba?! Használja azt valaki napi rendszerességgel? Inkább legyen annak a helye nemes egyszerűséggel _LÁBTÉR_, egyből tágas lenne a kocsi...)

KuKori · http://ireland.blog.hu 2009.07.20. 01:38:15

Az már másik kérdéskör, hogy az autógyártók túlnyomó többsége miért nem feljebb teszi azt a kibaxott CD-s rádiót, hogy ne lent kelljen matatni (és így a figyelmet elvonni az útról), vagy a kormány mögött eltalálni a megfelelő gombot? Vagy ha nem is legfölülre a műszerfal tetejére, de legalább feljebb és felfelé (vezető felé) döntve egy kicsit. Lehet ezt így is:

i518.photobucket.com/albums/u343/GrayHall/DriverSideInterior-1.jpg

Kóbor Lovag 2009.07.20. 02:48:59

Nekem négy éve van Grand Scenic-em, és bekaphatjátok.

Zsoli · http://prohardver.hu/tema/a_nagy_volvo_topic/hsz_1-50.html 2009.07.20. 03:03:09

Tőlem az ülés alá is tehetik a kapcsolókat, mert amit egyszer indulás előtt beállítok az úgy jól is van, nem is értem mit kell, mit lehet állandóan nyomkodni, állítgatni?

Kivétel a klíma vezérlése, mert az nem automata, így nyáron jó ha nagyjából kézre esik.

Integrált Szerverterror 2009.07.20. 04:23:39

Nem értem mi a baj az audiovezérlővel. Ott van oszt kész. A gombokat nem kell nézegetni, meg kell tanulni. 8 gombot sem sokkal nehezebb megtanulni mint 6-7 fokozatot. Vagy te minden váltás előtt ránézel a sebváltóra?:P Kanyarodáskor meg nem kell a rádiót buzerálni:)

Az tény hogy rönóéknál az utastérben egyes szerkentyűket iszonyat elcseszett helyekre tudnak rakni, cserébe viszont legalább jól néz ki és hangulatos(más márkákhoz képest)

Szűcslaci 2009.07.20. 05:38:37

8 + milláért autót is adnak - ennyi a baja.

pfff_ 2009.07.20. 06:36:33

...jajjj...annyira vártam már a Renault (és általában a francia autó) gyalázókat. :-) Nekem is francia van...he-he....mégpedig a sokak által legyálázott 307-es. Csak jegyzem: 85e km alatt 0 hiba. A kopó dolgokat kivéve.
Ja, és nekem ez egyik legjobben tetsző dolog, a rádió távirányítójának a helye. Szerintem sokkal jobban kézre esik, mint a kormányon lévő. Kanyarodás közben meg a kormányt fogom, és nem a rádiót/klímát/navit bizdergálom. Automata klímát a legritkább esetben kell útközben nyomogatni. A navit is, gondolom. A rádiót meg már megbeszéltük :-)

osajt 2009.07.20. 06:46:29

drága pénzen vett 22.dik autóm (80.000km,feleséghasználat)
NOS:
nyakban törött hátsó lengéscsíllapítók
a kormány elfogyott
hátsó ajtó teleszkópok
gyújtótrafók(8*20.000)
vagy elindul,v nem(elektronika,nem tuggyák)
80ezernél a karter belevert az indexbe(400ezer)
az autó végig szakszervizelve(mindig megmagyarázva)
végül:
teljes totálkár,a 100 lufiból egysem nyílt ki (megmagyarázva ,ez is)
a többi a bíróságon...

osajt 2009.07.20. 06:49:41

ja,majd elfelejtém..
az audio beállítója jobb volt mint a mostani németnek:)

csiky944 2009.07.20. 07:14:05

@KuKori: ez viszont egy undorítóan randa beltér

ShwartzWazul 2009.07.20. 07:28:37

Szerintem inkább legyen minden külön gombbal (pl. Saab, régebbi Jaguar) mint egy központ kütyü. Ha az ember használja, megtanulja mi hol van, és elég egy mozdulat. A kütyüknél meg tekergetni, kijelzőt figyelni, nyomogatni, megint tekerni ... brrrrrr. Mindezt vezetés közben: ön és közveszélyes.
Lehet, már csak az én konzervatív ízlésem, de nem bírom elviselni ha a műszeregység középen van. Miért nem előttem? Én vezetek vagy a család?
Életemben először egy első szériás Yarisban találkoztam ilyennel, azóta menekülök még a közeléből is. Borzalmas.

Tarajos Goethe 2009.07.20. 07:38:35

Javaslom majd 4 évesen kipróbálni.
Sajnos valami hihetetlen módszerrel elérik hogy új koruktól kezdve folyamatosan hullanak atomjaikra.
Persze az ablakemelők már az első kanyar után nyikorognak.

Az egészben az a durva hogy 3 gyerek után nagyon könnyen belenyúlnak az emberek egy ilyenbe.

Addig ízlelgessük : 8 millió,8 millió ...

csiky944 2009.07.20. 07:39:33

@Tarajos Goethe: aham
hát persze
vademberek kezében minden széthullik

IQLight 2009.07.20. 08:01:53

@KuKori: "Használja azt valaki napi rendszerességgel?"

Amolyan háromezer-mesternek tart a család és folyton eszükbe jut valami, így szerszámokkal utazom. Nem sokkal, de most a csomagtartóban foglalja a helyet, ha lenne padló alatti tárolórekeszem, az nagyon tetszene. És a gyerekek strandolós-homokozós-várépítős cuccait is oda tenném. Súlya nincs, ritkán kell, de akkor "apamérnemhoztukel". És amíg lovagoltak, a lovagló csizmájuk is bement volna. És...

Szóval, jó az ha van, illetve jó lenne, ha lenne.

Tarajos Goethe 2009.07.20. 08:05:46

Akkor biztosan osajt is vadember. Hiszen ilyen családi egyterűt azok vesznek. Ilyen (vad)női kézzel vezetett nyakban törött teleszkóppal én is találkoztam. Akárcsak 80 ezer kilométernél elfáradó főtengelycsapágyakkal. A központi zár alkatrészeiről ne is beszéljünk.

csiky944 2009.07.20. 08:12:21

@Tarajos Goethe: elhiheted,hogy többel találkoztam,mint kommentelők összesen
ez az új scenic,tehát az első szériával szerzett tapasztalatok,nem állnak egy új autóra
a női tulaj meg olyan,hogy vagy megkíméli, vagy kegyetlenül lelakja az autót,az utóbbiból többet láttam

Dr. Robin Masters 2009.07.20. 08:31:46

Szép a belső tér kettős színe, de a forma és a minőség még mindig nincs rendben. A mai Renault kínálatból leginkább a Laguna Coupe tetszik, az Astonra emlékeztető hátsója miatt, és talán ott még némi tartósság is felfedezhető.

GYUSZI BACSI · http://www.fizetesem.com 2009.07.20. 08:34:49

szerintem ebben a kocsiban semmi Rönós nincs, az zavar benne

mint ahogy a többi Rönóban sincs manapság semmi Rönós

míg a Golf 6 az ránézésre Golf, a Megane-ról a jelvény letakarásával nem lehet megmondani, hogy milyen autó és az előző Megane-hoz sincs semmi design kapcsolat

olyan útkeresés jellege van, de folyamatosan, 20 éve

az utolsó Rönós autójuk a 19-es volt szerintem, vagy talán még az 5-ös

a cikkben is megemlített 15-ös vagy 16-os annak idején egy karakteres kocsi volt, de ezek a mostaniak kinézetre semmilyenek

az egyetlen ami tetszik nekem, az a Vel Satis, az karakteres autó lett, persze a piac nem tolerálja az ízlésemet (:

ettől még persze lehet jó szállítási eszköz a mai modern Renault, de autó nem - nekem legalábbis

ceka · http://blog.hu 2009.07.20. 08:42:57

Nem "komálom" a francia kocsikat...

ceka · http://blog.hu 2009.07.20. 08:43:58

...csak a Merci, a BMW, VW jöhet számításba...

szaporító 2009.07.20. 08:49:39

@ceka: Meg a Suzuki. Azt ki ne felejtsd!

maccoy 2009.07.20. 08:52:33

az előző scenic szép volt...
ez egy corolla verso kívülről...semmi egyedi nincs benne...

levim 2009.07.20. 08:58:35

Az audio rendszer vezérlője a legjobb és leginkább kézre eső azok közül, amiket valaha próbáltam. Rögtön az első érv: jobb kéznél van. Nem tudom miért, de a japánok bal kézhez teszik, pedig az emberiség nagyobbik hányada jobb kezes.

IQLight 2009.07.20. 09:00:43

@maccoy: "ez egy corolla verso kívülről"

Igen, kezd hasonlítani egy autóra. :DDD

Dr. Robin Masters 2009.07.20. 09:04:59

@levim: A Fordnál is a bal kéznél van, nekem ott jobban kézre esik.

levim 2009.07.20. 09:09:14

@Dr. Robin Masters: nem azt írtam, hogy mindenki jobb kezes, csak a döntő többség. (kb. 85%)

Lilarépa · http://lilarepa.hu 2009.07.20. 09:15:17

Renault használóként pár dolog:
- Rádiókezelés: ha megtanulod a gombokat, akkor messze a legjobb rendszer a Renault-é. Szerintem kormányon csúnya a sok gomb, másrészt ha a kormány felszínén van, akkor már ugyanúgy nyúlni kell érte. Ez olyan hogy közben fogom a kormányt végig.

- Padlórekesz: persze nem a napi rutin része, de mikor az ember több ezer kmes kiránduláson van, akkor használja. Nekünk minden rekesz tele van apróságokkal ilyenkor, onnan kényelmesebb elővenni, mint valamilyen táskában matatni.

- Kinézet&beltér: na ez szubjektív, nem tudok vitatkozni.

- Megbízhatóság: az előző generáció utolsó évjárata a legmegbízhatóbb volt az adac szerint a kategóriában (!), messze a japán Verso előtt. Erről még nem tudunk semmit.

Dr. Robin Masters 2009.07.20. 09:17:10

@levim: Világos, én is jobb kezes vagyok, de nekem így kényelmes, nem zavart, hogy a bal oldalra építették. De szerintem ezt is meg lehetne könnyen szokni. Mondjuk egy dologgal én mindig hadilábon álltam, miért kell egy műszerfalat középre építeni, miért nem jó az a kormány mögött?

levim 2009.07.20. 09:23:15

@Dr. Robin Masters: ezt én sem értettem, amíg nem vezettem egy Modust. Szerintem nagyon jó - tud lenni - a középre tett műszerfal. De hogy nem csak Renault-t mondjak. Jó volt a Yaris-é és a Prius-é is.
Valahogy természetesebb a tekintetet horizontálisan módosítani, mint vertikálisan. Magyarul, könnyebb oldalra nézni, mint fel-le.

Zsolt35 2009.07.20. 09:24:25

Nekem most is ilyen van és nagyon szeretem. Épp a hétvégén olvasgattam a Népitélet - en a VW Passatról, mert femerült egy ilyen csere alternatíva, de kiábrándító, amit írnak. Aztán gyorsan olvastam az Avensisről is, háth a japó jobb, de közel ugyanez. Így megnyugodtam, nincs itt semmi gond a francia autókkal, szart mindenhol ki lehet fogni. Zárójelben a nagy német és japó fanoknak megjegyezném, hogy az ADAC szerint ebben a kategóriában az első és a második helyen a Citronen C4 Picasso és a Renault Scenic áll.

kovk 2009.07.20. 09:25:13

@KuKori: Miért a padlóba süllyesztett tároló? Camambert sajtot szállítani. Nem bűzöl össze semmit. Használat közben derülnek ki ezek a dolgok. (Mi egy Xsara Picasso hasonló tárolójában szállítottuk nagy mennyiségű sajtot. Király.)

A franciagyűlölőknek egy infó: az ADAC statisztika szerint jelenleg a C4/Xsara Picasso az egyterűek közül a legmegbízhatóbb. Ez a sorrend (elöl a legmegbízhatóbb, modellenként min. 10.000 db autó után (tehát összesen legalább 130.000 db autó statisztikája)):

1 Citroen Xsara/C4 Picasso
2 VW Touran
3 Opel Meriva
4 VW Caddy
5 Seat Altea/Toledo
6 Ford Fusion
7 Renault Scenic
8 Mazda 5
9 Citroen Berlingo
10 Ford C-Max
11 Opel Zafira
12 Renault Kangoo
13 Ford S-MAX

itt a link:
www.adac.de/Auto_Motorrad/pannenstatistik_maengelforum/pannenstatistik_2008/tab.asp?ComponentID=250016&SourcePageID=250114

Indy_ 2009.07.20. 09:29:04

A hif vezérlője a lehető legjobb helyen van, a kormányra tenni nagy hülyeség lenne! Így menet közben, kanyarodva is kézre áll.

Kcsiki 2009.07.20. 09:38:38

Üdv!
Nekem Scenic II van 1.9 dci privilege! Szeretem nagyon, mert kényelmes, kellemes hangulatú beltér (nem komor mint egy VW), és az 5,5 milliós árához képest számomra semmi nem hiányzik belőle. Nagyon jó a kulcs nélküli rendszer, indítás, a motoros behajtható tükrök, automata ablakok (mind a négy!)esőérzékelő, bőr kormány+váltógomb stb.
Az új most megjelent rövid scenic 6.9 millióért privilege felszereltséggel (xenon alapban ezen a szinten) 150 lovas automata váltós diesel, navival, tolatókamerával alku nélkül ennyi -igen jó ajánlat, szerintem nincs versenytársa, ezért ha van is hibája igen meggyőző!

redriot77 2009.07.20. 09:38:51

Digitális műszeregység a műszerfal közepén, a vezetőtől jobbra. Nálam már itt megbukott, a többi nem is érdekel. Nem tudom miért erőltetik ezt a bugyuta megoldást.

Kcsiki 2009.07.20. 09:41:07

Ja és a hifi vezérlő 5 év használat után mondom abszolút rendben van, jó helyen van és minden helyzetben kiválóan tudom használni!

morphine · http://designpumpa.blog.hu/ 2009.07.20. 09:51:11

A renault-t, és közte a Sceniket általában az fikázza, aki még csak nem is vezetett ilyet. Mondjuk én vezettem konkrétan ezt a tesztautót, és lenyűgözött, hogy merték KÉNYELMESRE csinálni. Mutassatok még egy kis egyterűt, amit nem nyomorítanak meg a tervezők azzal, hogy azt hiszik a sportos a menő: kemény futóművel igyekszenek ellensúlyozni a magas súlypontot, kemény üléseket használnak.... nem. A Scenic, ahogy a cikk is mondja, a tökéletes utazóautó.

A 8 miller meg olyan dolog, hogy a legnagyobb kasztni a legerősebb dízelmotorral és majd' az összes extrával. Mondjuk egy passatból, ami nem is egyterű, a hasonló összeállítás a 10 gurigát súrolja, csak szólok. A Touran meg, a híres-neves VW ilyen modellje szintén ugyenennyi, ha beütöd a konfigurátorba a legnagyobb dízelt a legmagasabb felszereltésggel. Csak ha netán valaki még előjönne az "ezért autót adnak" hülyeségével.

Zsolt35 2009.07.20. 09:58:14

@morphine: Teljesen egyetértek. Mundjuk egy Touran azért a pénzért egy Polo játékató belsejét kapta meg, ami azért megmosolyogtató.

Sanyi. · http://www.sopianaedeluxe.blog.hu 2009.07.20. 09:58:40

8 milla!!! (???)

Ültem benne, volt egy nagyon ilyesztő dolog. 40-50-el mehettünk lehúzott ablakokkal. Az egész kocsi egy bazinagy dobbá változott, mert a légáram olyan lengéseket gerjesztett a belső térben, hogy szó szerint dobolt az ízléses és kifinomult fröccsöntött belsőn (szép a színe, csak hozzá ne kelljen érni).
8 millióért, műanyagot, de van többféle műszerfal a videójátékban a lerészegedett és elcsúszott igazi műszerfal helyén:)

Tágas

Ez tűnt fel 45 perc alatt.

Il mio nome è Nessuno (törölt) 2009.07.20. 10:00:58

@Andix: "Szerintem kormányon csúnya a sok gomb, másrészt ha a kormány felszínén van, akkor már ugyanúgy nyúlni kell érte. Ez olyan hogy közben fogom a kormányt végig."

Nem kell nyúlni sehova, hüvelykujjal elérsz mindent. Ráádásul akkor is eléred a kormányon levô gombokat, ha épp tekered a kormányt - a bajuszkapcsolós megoldásokkal ellentétben.

Il mio nome è Nessuno (törölt) 2009.07.20. 10:04:21

@KuKori: "Most őszintén, például mi a fasznak tárolórekesz a padlóba?!"

Az ügyfelei igényeit a Renault nálad jobban ismeri - például a családosokét, akiknek ezer rekesz kell a rengeteg biszbasznak meg játéknak.

thetriggerhappy 2009.07.20. 10:35:11

nekem van a kormányon mindenféle gomb, mégis ha csatornát akarok váltani vagy a hangerőt tekerném, automatikusan középre nyúlok a rádióhoz.
ha valami, akkor nekem pld ez soha nem lenne rajta a képzeletbeli extralistámon.

Rocko- 2009.07.20. 10:37:30

nézem a képeket:
index.hu/gal/14/pic.php?dir=totalcar/tesztek/grandscenic09/&pid=0
errôl a ugrott be, h uhh, máris összetörték? pedig nem, ez ilyen.
index.hu/gal/14/pic.php?dir=totalcar/tesztek/grandscenic09/&pid=12
"Formai játék, de vajon mi lehet? Bumeráng? Félbetört vajas kifli?"
lopott Volvo lámpa. de tetszik, hatásosabb itt, mint ott.
a beltér anyagai tetszetôsek, de én alapból gyûlölöm a középre rakott kijelzôt, hát még ez a többszínû akármi is gyalázat.

Sanyi. · http://www.sopianaedeluxe.blog.hu 2009.07.20. 10:41:10

@thetriggerhappy: Hehe...most kicsit belegondoltam, és azt hiszem, ez a mozdulatsor, csak azóta ekkora probléma, amióta úgy építik a személyautók belterét mint a platós IFA-ét. Egyenes hát, lábak mint a hokedlin, kormány meg magasan.

A régi lapos építésnél ugye gyakorlatilag csak előre kellett nyúlni:)

Sanyi. · http://www.sopianaedeluxe.blog.hu 2009.07.20. 10:43:43

@Rocko-: A beltér anyagai? :)
Ja, a békának is szép a színe általában, mégis kevesen tapogatják vazze!

Rocko- 2009.07.20. 10:44:56

@levim: inkább fô érv, h jobbal váltasz.

@kovk: a Camambert nem büdös. a pálpusztai már inkább.

Jetfighter 2009.07.20. 10:44:56

Kétszeri olvasás után sem találtam meg, kik hülyéztek le, mikor és miért. Ha ez volt a cél, gratulálok, négy kattintás. :)
A cikk amúgy rendben van. Ezt a kocsit nem próbáltam, de az újabb Rönyók tényleg meglepően összerakott gépek. A 86 lovas dízel Grand Modus és a Laguna kombi nálam a "nagyon korrekt" plakettet érdemelte ki. Tényleg csak az a kérdés, milyen lesz 5 év múlva, újonnan zsír.

Rocko- 2009.07.20. 10:46:43

@Sanyi.: na, az már lehet, csak látni látom, nem fogtam, lehet h ocsmány tapogatni. :)

Renault 25 2009.07.20. 10:49:17

Kar a megbizhatosagrol beszelni manapsag mert pl tudok olyan no tulajrol aki 1 uj Espacet csak varosban hasznal a gond csak ott van h a godroket n latja es csak 1est es 2est hasznal... es elkepzelem majd ahogy kesobb szidni fogja a markat...

Il mio nome è Nessuno (törölt) 2009.07.20. 10:52:31

@csiky944: Boulogne-Billancourt Párizs elôvárosa. Billancourt meg Amiens és St.Quentin között félúton, de ott nincs Renault.

en.wikipedia.org/wiki/Boulogne-Billancourt

w a s d 2009.07.20. 11:02:09

@osajt:
"80ezernél a karter belevert az indexbe(400ezer)"

Ezt csak én nem értem?

ColT · http://kilatas.great-site.net 2009.07.20. 11:03:07

@osajt: Na aztán ez a kurva fontos :D

Ez is rönó volt? :D

Il mio nome è Nessuno (törölt) 2009.07.20. 11:10:10

@csiky944: Ott is Boulogne-Billancourt szerepel, ami továbbra is Párizs elôvárosa:

"Headquarters: Boulogne-Billancourt, France"

Legalább olvasnád el, amit belinkelsz.

www.renault.com/en/Groupe/developpement-durable/fiches-sites/Pages/boulogne.aspx

csiky944 2009.07.20. 11:16:09

@Il mio nome è Nessuno: :D
felületesen olvastam csak,így jár aki siet

Myko 2009.07.20. 11:23:59

Nekünk is volt Renault Scenic-ünk. Az első szériából,őskövület 1,6 8V motorral. Nem volt egy erőgép,5 személlyel teljesen hulla volt,de keveset fogyasztott,és nem voltak trafó gondjai,ahogy későbbi testvéreinél. Városban nagyon kellemes volt az a motor,mert alacsony fordulaton el lehetett vele poroszkálni. Nagyon szerettük azt az autót,kényelmes volt,tágas,gazdaságos, a barátaim imádták ( 2méter magas haver simán elfértek egymás mögött :) ) Viszont,ami miatt el lett adva: iszonyatosan alúlméretezett volt a fűtése/hűtése,szerintem egy Clio rendszere lett beleépítve,hatalmasat esett az ára alig 2 év alatt, a beltere kezdett elhasználódni (mondjuk 168000km-el vettük és 186000-el adtuk el). Jó autó volt,kicsit nehéz volt szerelni,pl önindító csere iszonyat nehéz volt. Vennénk is belőle de csak dízelt és csak első szériás ráncfelvarott modellt.A többi nem tetszik,sajnos.

Rocko- 2009.07.20. 11:27:36

@levim: ha jobb kézzel mahinálsz a váltón, akkor nehéz ugyanazon kezeddel a rádi joystickját buherálni.
átteszed balra a joyt, akkor váltáskor is tudsz mahinálni.
sejtésem szerint ez lehet az ok.

csiky944 2009.07.20. 11:33:14

@Rocko-: mint tudod Rocko egy jó kis nyomatékos energievel nem kell váltogatni,tehát lehet jobbkézzel rádiót buzerni :DDDDDDDDD

levim 2009.07.20. 11:41:54

@Rocko-: És ez életszerű? Mennyi ideig tart egy váltási folyamat? Hányszor állítasz a rádión? Nekem a Renault audiókezelési rendszere jött be a legjobban. A balkezes módszernél még a rádión való kurkászás is jobban tetszett. Amikor Toyotám volt (van) visszasírtam a Renault-os rádióállítást. Főleg, hogy 60! adót tudott rögzíteni és RDS név szerint rakta őket sorba. Persze ott volt még a 6 rögzített állomáshely is.

LipicaiCukorgyáros (törölt) 2009.07.20. 11:53:25

@pfff_: Te egy igen szerencsés ember vagy, becsüld meg az autódat.

Nekem elég a francia haverom önbevallása: "Figyelj, ez van, mi nem tudunk autókat gyártani". A srác a Renault franciaországi gyárában dolgozik és ő mondta, hogy némi túlzással minden második autó hibás (vezérlés stb.) és gyáron belül használják őket, így rengeteg luxusautó rohangál gyáron belül egy-egy szerelő "sajátjaként" :)

Ezt megtoldanám annyival, hogy valakinek bejön ez a túljátszott életvilág, valakinek nem. Nézzetek rá az autó külsejére, műszerfalára. Mindent feláldoztak az öncélú és túljátszott formavilágnak. Érdemes egymás mellé rakni egy olasz és francia autót. Szóval, lehet, hogy az olasz sem megbízhatóbb, mint egy francia, na de az olaszok tudnak bánni a vonalakkal, a sportosan elegánst ők tudják a legjobban. Egy francia autó soha nem olyan elegáns, mint egy francia, mert a francia túljátszott, tele ízlésficamokkal.

Elég ha az ember benéz a bugyuta középkonzol mögé, elájul a kábelrengeteg rendezetlenségétől, és egyébként is, a szerelők átka egy túlmotorizált/digitalizált francia gép...

csiky944 2009.07.20. 12:13:07

@LipicaiCukorgyáros: hűha
szép mese
ez olyan mint a lexus szervízbe mindenki ls-el jár

LipicaiCukorgyáros (törölt) 2009.07.20. 12:25:20

@csiky944: Mi van, attól még, hogy nem a Borsból, vagy a Maónika showból idéztem neked, magyar létedre adhatnál egy esélyt magadnak. A Toyota ebben a kategóriában már autókat gyárt ;), ne keverd a két márkát, mert az egyik párizsit gyárt, a másik pármai-sonkát.

The Good Boy 2009.07.20. 12:26:33

Nekem sem jön be a középen lévő müszerfal, nem tudom, mi a ráció benne (eleinte az volt a nagy dolog benne, hogy emiatt lett egy tárolórekesz a kormány mögött, de azóta kezd eltünni sok tipusnál)
Alapvetően tetszik ez az új scenic, bár nekem az 5 személyes jobban tetszik, igaz azon a hátra középre befolyó hátsó lámpákat lecserélnél a 7 személyes oldalra folyó lámpáira:)
A kormány mögötti gombokról: nekem az elöző autóm egy c3 1,6 exclusive volt, amin a tempomat és a "hifi" (igen igy idézőjelben:) kapcsolói a kormányon voltak. Amikor kijött belöle a modellfrissités, akkor a kormányról a kormányoszlopra került hasonló nyelvre, mint ezen a gépen. Már akkor sem értettem, miért jó, bár gondolom izlések és pofonok, nekem a kormánygombok jobban használhatóak, a jelenlegi gépemen is ott vannak.
Mondjuk a másik véglet a C5-ös kormánya, ahol a fullos változaton millió gomb van, ami este jól néz ki, mert rengeteg "fénypont" világit, de ott már pont azt a lényegét vesztette el, hogy az ember azt az 1-2 alapfunkciót gondolkodás nélkül ösztönösen tudja kezelni. Ez a gomberdő mondjuk inkább este feltünő:
index.hu/gal/?dir=totalcar/tesztek/c5t27v6hdi/&currpic=http://index.hu/cikkepek/totalcar/tesztek/c5t27v6hdi//.gdata/cikk/c5t27v6hdi_03.jpg

LipicaiCukorgyáros (törölt) 2009.07.20. 12:31:10

A magyarokban egyébként az a legviccesebb, hogy ha beszélgetni akarsz velük (bármilyen témáról legyen szó), akkor a beszélgetés 5 órájából 4-ben azt kell bizonyítanod, hogy neked mik a forrásaid, és azok mennyire hitelesek. Igazából már félúton leszarod beszélgetőpartnered, mert beleunsz a nárcisztikus üldözési mániájába. Csak a végét már poénból végig mondod, mert kíváncsi vagy, a buta reakcióira és az ellened felhozott összeesküvés elméletre. LOL, furcsa egy nép, de annál szórakoztatóbb

LipicaiCukorgyáros (törölt) 2009.07.20. 12:35:24

@The Good Boy: Jó látod, semmi, öncélú marháskodás. De ha mégis jól megnézed a középkonzolt, a tökéletességre törekvés van benne (na ez soha nem volt jó), az egyensúly keresés, a párhuzamos dolgok - ettől soha nem volt szép még egy autó sem. Kár, hogy ez a műszerfal gyártásban, és a design-ban nyilvánul meg, nem pedig a motortérben.

csiky944 2009.07.20. 12:37:51

@LipicaiCukorgyáros: ne sértegess
a történeted meg nehezen hihető

baxigáz 2009.07.20. 12:45:22

Az előbb írtam majd egy oldalas véleményt. Nem került fel. Mindegy a "Retymó" egy ipari hulladék, tizenötezer kilométer után szétesett - állandó futóműproblémák, csere, motorproblémák,elektromosproblémák,stb.. Garanciaidő után közel négymilliót költöttünk rá, gagyi az egész. A vásárlók megtévesztése.Hülye voltam, hogy HONDA CR-V helyett ezt vettük.Eladhatatlan, ha elmondom, hogy mi volt vele a gond, nincs az a hülye aki megveszi, ha nem ugye....úgyis kiderül, ha bemegy vele a szervízbe.Egy biztos egy "Retymónál" a folyamatosan szervizelt autót a hirdetésben szószerint kell érteni...

baxigáz 2009.07.20. 12:47:23

@osajt: ...a miénk is pontosan ilyen sz.r volt....

baxigáz 2009.07.20. 12:48:31

Még annyit, ha kell megadom a pontos elérhetőséget, ha valaki kíváncsi részletesebben a "Retymó"-val kapcsolatos tapasztalatainkra..

levim 2009.07.20. 12:48:35

@LipicaiCukorgyáros: Talán inkább realisztikus a magyar, mert a képtelenséget nem akarja elhinni. Lásd: "...némi túlzással minden második autó hibás (vezérlés stb.) és gyáron belül használják őket". Ha ez csak minden 10.-re lenne is igaz, akkor a világ leghatékonyabb gyártója lenne a Renault, hiszen ilyen selejt arány mellett is vastagon nyereséges. (Nissan terjeszkedés, Dacia felélesztése)

csiky944 2009.07.20. 12:50:58

@levim: várjál
a "némi túlzás"-on van a hangsúly :)

levim 2009.07.20. 12:55:16

@csiky944: Igen. Némi túlzás, hogy minden második. Akkor a minden 10. talán a "valóság". vagy akkor mennyi? Minden 100., 1000.? Nem mindegy.

sipike78 · http://www.szabolcsswift.hu 2009.07.20. 13:03:22

Én inkább hiszek Lipicai költői túlzásainak, mintsem az ADAC hazakacsintós tesztjeinek.

csiky944 2009.07.20. 13:06:51

@sipike78: én meg a saját tapasztalataimnak
inkább az adac felé húz a valóság

Rocko- 2009.07.20. 13:20:41

@csiky944: igaz, milyen jogos!

@levim: erôtlen motorral gyakran váltasz (városban különösen), ha meg rádiót keresel akkor sokáig mahinálsz.
de nem látok bele a csigazabálók fejébe h miért rakták oda v miért nem balra rakták.

@LipicaiCukorgyáros: azért csiky látott már rönót közelrôl.

Dr Zoidberg 2009.07.20. 13:24:11

Amikor egy magyar ember hangosan becsmérli a magyar embereket, na az egy olyan román szokás. :)

levim 2009.07.20. 13:25:07

@Rocko-: Ha jobbal váltasz, ballal - bár fogod a kormányt, de - a rádiót vezérled, akkor az nem gond? Ha ekkora gond lenne amit leírtál, akkor naponta törnének össze Renault-okat emiatt, nem?! :)
Én jobbkezes vagyok, nekem sokkal jobban kézre állt a R. vezérlője, mint a balkezes, ami meg pláne a kormányon van. Akinek meg ez tetszik, az meg használja ezt.

Lilarépa · http://lilarepa.hu 2009.07.20. 13:32:02

Mondjuk ez a 8 millás lódítás is megér egy misét...

Gyakorlatilag a 7 üléses 160 lovas Privilegeben alapáron benne van minden.. Metálfénnyel + navival vagyunk még mindig 7 alatt! Gyárilag félig bőr-félig szövet üléssel, a 470e Ft a teljes bőrözés felára. De az összes extrával együtt (naptető) semigen lesz meg a 8 milla. Aki sokallja nézze meg mennyi egy hasonlóan felszerelt VW Touran (nem jön ki 10 alatt szvsz).

sipike78 · http://www.szabolcsswift.hu 2009.07.20. 13:34:38

@csiky944: És miből gondolod, hogy a tapasztalatod az valóság? :)

Én pl. nap mint nap találkozom civilizáltnak mondott európai emberek százaival (valóság), akiket a szartól csak annyi különböztet meg, hogy szuszognak (tapasztalat).

Amúgy irigylem a problémáját annak, aki egy autóval kapcsolatban azon rugózik, mennyire kényelmes tekergetni a rádiót. Én egy huszonezer forintos USB-s fejegységet szereltem be a szutyukiba sk, 18 csatornát tudna megjegyezni, 6 van beállítva (3 országos, 3 helyi). Haladás közben utánállítja a frekit, így nem kell örökké keresni.

Bőven elég, még sok is.
(Tekerni néha a hangerőt szoktam.)

szláj (törölt) 2009.07.20. 13:37:06

a scénichez képest off, de a campus clioban a hátsó fejtámla a kedvencem:

két kézzel nyomod a két gombot, majd a fejtámlát lefejeled, mert nem csúszik le magától...

nem egyedi eset, jópár clioban kipróbáltuk 8)

levim 2009.07.20. 13:37:11

@sipike78: Igen, kábé ennyit kell foglalkozni a rádióval vezetés közben.

zsg? 2009.07.20. 13:38:20

Második Scenic-et nyúzzuk. Az első is egy privilege volt, a második is az, 2.0 td 150 LE.

A rádió kezelőgombjai ebben a kocsiban vannak a legfaszább helyen.

Az árat nem kell komolyan venni, amikor a másodikat vettük, a 7,5 MFt-os listaárból 6,6 lett a számlán.

Ami meglepett, hogy eddig érdemi baja nem volt. Azért a másodikhoz már vettünk +2 év garanciát is, ami jól jött a klíma tönkremenetelekor. Más érdemi baj nem volt. Az elsőt 6 évesen adtam el, 110 ekm-rel, hiba nélkül. A második is számíthat 6 évre. Félúton járunk és nagy baj még nem volt.

Vagy én vagyok a hülye, vagy mindenki más.

sipike78 · http://www.szabolcsswift.hu 2009.07.20. 13:45:05

@sipike78: ja, és memóriakártyát is bevesz, arra rátolok pár gigányi zenét, aztán az kitart egy jó darabig

(Igaz, én se mobil- se ipodbuzi nem vagyok, még valahol a hordozható mp3- lejátszó környékén leragadtam. Másnak biztos meg az a menő, ha minél több fityfasz van beszerelve.)

csiky944 2009.07.20. 13:47:11

@sipike78: 1,5év rönómárkaszervízeskedés az valamennyire a valóság ;)

KuKori · http://ireland.blog.hu 2009.07.20. 13:49:29

@kovk: Ha a pálpusztaira gondolsz, olyat épeszű ember nem szállít egy autó belsejében :DDDDD Mi az L200 platójának a rögzítő kampójára tettük, triplán nejlon zacskóba burkolva. Ez véresen komoly! :)

@csiky944: Na ja, hát nem egy szépség, ám felettébb praktikus (bár az a kép nem volt túl jó, csak félig oldalról nem találtam hirtelen többet) :) Megbocsájtanám, ha a külsőt nézzük:

farm4.static.flickr.com/3313/3208314631_7084c8a150_o.jpg

a műszerfal sem annyira gáz néhány szögből, lásd itt :D

forum.avtoindex.com/foto/data/media/18/acura_rsx_s_2006_3.jpg

@IQLight: Aláírom, nálad van létjogosultsága :)

@Il mio nome è Nessuno: Érthető, hiszen minden francia családanya szeret a roppant könnyen hozzáférhető lábtéri rekesz aljában, lehajolva és a gyerekek által összesarazott szőnyeg alatt kotorászni. Bónusz játék: a fejjel kikerülni a gyerekek lábát, ahogyan ficánkolnak. Logikus, igazad van ;)

(Te vetted át Edelweiss szerepét? :D)

nick2005 2009.07.20. 13:49:46

@zsg?: A rádió kezelőgombokkal kapcsolatban tökéletesen igazad van. Feleségemnek Clio-ja van, a rádió gombjai ugyanúgy jobb kéznél vannak a kormány alatti bajuszkapcsolón. Szerintem magasan ez a legjobb megoldás. Sok más kocsit is vezetek, a kormányon található gombok éppen azért okoznak gondot, mert a kormány mozog (forog).
Amúgy nagyon jó ez a kocsi, praktikus családi. Akinek nincs nagy családja sok cucca, az is hamarrájön, hogy ha egy évben csak háromszor kell ekkora kocsi, már akkor jobb választás, mint bármi más. A 8 millió körüli ára azért kicsit húzós, ennyiért nem kellene. Akkor már inkább egy 1 éves Ford S-Max, az már 6 és fél körül elérhető.

w a s d 2009.07.20. 13:51:14

@baxigáz:
Abban is belevert a karter az indexbe?:D

Indy_ 2009.07.20. 13:52:42

@baxigáz: 4 millát? Már ne haragudj, ha ez igaz, ritka nagy lúzer vagy. :)

baxigáz 2009.07.20. 14:02:21

@F/: Nem, de...tizenötezernél kilyukadt a vezető oldali szőnyeg,a kárpitok egy év után úgy néztek ki, mint egy harminc éves zsiguliban, kétszer volt futómű cserélve alatta komplett, mert imbolygott az egész kocsi, az ablakok maguktól - ! - beestek az ajtóba, motor összemomlott, turbó, injektorhiba, stb. csere.Legutóbb is injektorhiba miatt volt szervízben, majd amikor érte mentünk az első - ! - lámpánál kijelzett, hogy check ijection + a jobb hátsó ablak magától beleesett az ajtóba.Amikor mentünk ismét érte, akkor meg a kipufogógáz visszavezető szelep, vagy mi romlott el, hazavitel előtt. A 17" gyári felni, mint a vásári aluminuim kanál olyan puha, kétszer cserréltük.Ja és ez úgy, hogy második autó volt!Egyszerűen kpptelenség felsorolni a hibáit.Mindenki azt vesz amit akar, de én még ilyen minősíthetetlenül silány szerkezetet - nem nevezném autónak - nem láttam.

baxigáz 2009.07.20. 14:15:46

@Indy_: Pontosan 3.7, de lúzer azért vagyok, mert megvettük a Honda CR-V helyett. Utána már mókuskerék, hiszen amikor a turbó negyvennél a Váci úton hanyat esett - Váci úti "Retymó"szervízben csak tárták szét a karjukat, hogy bocsi, de péntek van - már nem volt mit tenni, fizetni kellett, mint a huszárkapitány, aztán a hibák csőstül jöttek. Igen lehet, hogy úgy ahogy volt, úgy kellett volna túladni rajta.Most 2.2.-ért eladtam, de még nem fizették ki. Aki megvette tudta, hogy mit vesz, hiszen szervízvezető, ahol szervizelték.....Mindegy soha többé "Retymó"

ommm 2009.07.20. 14:23:01

Khm...minden tisztelet mellett, azért az ADAC-statisztika azokra a típusokra vonatkozik, melyekhez az ADAC-t hívták ki.

Na most tudjuk, hogy a francia márkák assistance szolgálatát mikor futtatták fel Németországban.
Tán két éve?
Szóval egy ADAC stat azért nem szentírás.
Elnézést.

Indy_ 2009.07.20. 14:23:14

Enyém 8 éves és kutya baja... :)

csiky944 2009.07.20. 14:32:01

@baxigáz: turbó,injektor
milyen autó volt ez pontosan?

baxigáz 2009.07.20. 14:35:31

@csiky944: Renault Scenic 1.9 dci - diesel - Privilege, 2003. december havi kiadás, a cikkben szereplő előtti verzió.

baxigáz 2009.07.20. 14:37:22

@Indy_: Vannak még csodák, örülj neki. Erről nekem az orosz lemezjátszó jut eszembe. Abból is öt sz.r volt és hibás már az áruházban, de a hatodik az viszont elpuasztíthatatlan. Lehet, hogy a Tiéd a hatodik...: - )

Indy_ 2009.07.20. 14:42:17

@baxigáz: Szerintem te fogtad ki a 100. hibás darabot. ;)

csiky944 2009.07.20. 14:43:13

@baxigáz: nincs benne injektor :)
a lehető legfosabb választás volt,modellciklus eleji 1.9dci
az összes akkori rönóban fos volt az a motor
sokat garanciában cseréltek :)
2005 utániak,tehát a modell frissítettek sokkal jobbak voltak már
amúgy h az a szervíz vezetője vette meg tőled,ahol szervizeltetted az csak azt jelenti,hogy tudta h már minden gyermekbetegséget megszünettetek a pénzeden
vagyis keresett egy balekot,aki pénzelt mindent
majdhogynem mondhatnám azt is h jól átbasztak :)

lehet h tévedek,de volt már ilyen eset

kutyafej 2009.07.20. 15:03:41

Soha nem fogom megértenő ezeket a franciákat: összekalapálnak ge yautónak kinéző valamit,ami végre nem bukik el siralmasan az első teszteken (igazi tesztekre gondolok: ahol fékteszt is van) és a hátsó ablakhoz való árnyékoló meg olyan, mintha egy áruházban vették volna. Micsoda egy görény megoldás ez már??
2. Mivel lehet rögzíteni a csomagokat a bődületesen nagy csomagtérben? Vagy ha van egy ütközés, akkor bízzunk a szerencsében, hogy nehogy az előrerepülő vackok üssenek agyon???
3. A kijelző egy optikai zagyva
sok pénz ez egy ekkora hulladékért!

Rocko- 2009.07.20. 15:34:07

@levim: franc se tudja, nem állítom h hibátlan a logika menetem, de nekem sose volt bajom ezzel. :)
(nincsen extra vezérlô egyik kocsiban se mit használok)
baloshoz annyit lehetne tán hozzátenni, h a kormány-bal joy közt a táv (talán írták is h ujjnyi) kisebb, mint a kormány-váltó közti.

csiky944 2009.07.20. 15:55:18

@Rocko-: te Rocko
legközelebbi találkán kipróbálhatod :)

Rocko- 2009.07.20. 15:56:21

@KuKori: "(Te vetted át Edelweiss szerepét? :D)"
nem átvette, ô az.

Papaya 2009.07.20. 16:47:23

@ommm: Miért a német vagy japán autókra nincs assistance szolgáltatás?Na ezt inkább ne erőltesd.

osajt 2009.07.20. 17:07:51

a padló alatti tárolórekeszbe max térképet raksz be,aztán nem bírod kinyitni a tetejét mert hátra van tolva az első ülés

GGG77 2009.07.20. 17:21:10

Az a legnagyobb bajom ezekkel, hogy igazi kényelmet csak az első két utasnak adnak. Egy sorral hátrébb már egy hasonló tengelytávú limuzinban is sokkal kényelmesebben utazik 2 felnőtt, igaz ott nincs ennyi tárolórekesz plusz a variálhatóság. Bár ez utóbbit sztem a buszlimuzin tulajok nem sűrűn használják ki... Úgyhogy maradok a kombinál, ha családi járgányról van szó, sztem a buszlimuzin-kategória szemfényvesztés.

kasu 2009.07.20. 17:23:33

Nekem volt scenic-em, rengeteg jót mondhatok róla. Kiváló autó volt az enyém is. A trafó probléma persze sújtott, kellemetlen és drága mulatság volt, és megettem, homályosítottak, hogy csak párban cserélhető stb. Lehetett egyenként. A probléma megoldódott, miután 4 db Denso-t vettem bele (made in Japan) bontottat, 6000/db és nem 21000/db/új Sagem... Nem az autó volt szar, hanem a beszállítói silányság. Jól vezethető, kényelmes, pakolható, a sok kis apró hely nagyon is jól jött és hiányzik azóta is minden más autómból. Jelenleg Toyota Cor.Versom van, na ez azért más autó, eleve ebben a 2.2 dízel adja a más minőséget, roppant erős. Mégis hiányzik a sok apróbb rakódó hely,és a scenic nagyobb csomagtartója. Ez a japán (török) igen minőségi, remekül megy és (nekem) nagyon formás, roppant csendes, kényelmes. Nem jobb: más. Persze akinek hetente szervízbe kell mennie a sceniccel az kifogta és álmodik a japánról. Nekem mindkettő nagyon bevált. Végül az autó izlés dolga (is), meg hát a zsebé, ki mit engedhet meg magának, jó vétel rosszabb vétel, vagyis a lehetőségek. A két autó között volt 2,5 évig egy Nissan x-Trailem, 2.2 dízelmotorral, és amilyen otromba doboz, középen a (vagy tetszik vagy nem) műszerfallal, ami azért nagyon érdekes és szép színekkel meg mutatókkal... na szóval megértettem, emberek miért vesznek SUV-ot. Páratlan, ahogy megy, biztos, biztonságos, nincs benne egy rezdülés a rossz úton se, és hihetetlen kényelmes, akár ezer km-es távolságok alatt is. Hatalmas a csomagtartója. Valahogy a nagyon jó scenicnél és a kiváló Toyotánál is komfortosabb. Más érzés, a tökéletest érezted. A 2 japánnal (1 török:-)) semmi műszaki probléma nem volt, csak mentek/mennek:-)) Remek autókat csinálnak manapság már, tényleg a lelkület és pénztárca vagy tetszés a meghatározó. Viszont jobban ki lehet fogni egy gyenge franciát, biztos, hogy 3 évente cserélném, gariban tartani, bár mondom az enyémben a gyári, gyenge minőségű trafó kivételével semmi nem romlott el 5 év alatt.

kasu 2009.07.20. 17:33:54

Ha ennyire feldícsértem az x-Trailt, akkor miért adtam el? Nos rommá tört egy jobbkezest elnéző Honda HRV-s, fék nélkül hetvennel jött belénk. Feltolt a járdára, neki a kerítésnek és a kaszni mellett elment a futómű is. Totálkár. Viszont élünk a kicsikémmel, aki velem volt, 5 évesen és persze bekötve. Nekünk semmi bajunk nem lett. Ezt egy suzukiban vagy akár egy yarisban nem biztos, hogy túléltük volna.

dead end2 2009.07.20. 17:34:56

a kézi váltó és a kényelem ellentétes fogalmak...főleg 8 milláért

amúgy tetszik 4M-ért 7 év garival vinném

jól látom, hogy a kormány karimája eltakarja a "műszerfalat" ???
index.hu/gal/14/huge.php?dir=totalcar/tesztek/grandscenic09/&width=1024&pic=grandscenic0971.jpg

index.hu/gal/14/huge.php?dir=totalcar/tesztek/grandscenic09/&width=1024&pic=grandscenic0941.jpg


a franciáknak miért nincs megbízhatósági statisztikájuk (mint adac)?

zse 2009.07.20. 17:41:57

Nekem a eggyel korábbi Scenicem volt, így pár észrevétel:

A szőnyeg alatti rekeszek hasznosak. Ha sok a cucc, jól jön akárminek, de folyamatos üzemben én pl. a vezető lába alatti rekeszben tartottam a jégvakaró/ablaklehúzó cuccot, a második sor lényegesen nagyobb rekeszeiben pedig bal oldalon az elsősegélydoboz, jobb oldalon meg (télen) a hólánc utazott.
Ezek ritkán használt dolgok, viszont jó, ha ott van az autóban. Minek foglaljon máshol értékes helyet, minek csúszkáljon ide-oda... Nem?

Másik: A kormány mögötti audio kezelő cucc nekek nagy kedvencem. Most egy VW-em van, a kormányon van a rádió vezérlés, de egyfelől nem tud annyit, mint a Renault (csak hangerőt és sávot lehet váltani, pl. nincs pause, nincs műsorforrás választó. A rádióadók újrakeresése annyira nem gond, hogy hiányzik, de a másik kettő igen).

ÉS a kormányon levő gombok szerintem sokkal kezelhetetlenebbek, nekem jobban kézre áll a Renault megoldása. A mostani autómban simán előfordul, hogy pl. kanyarodás közben véletlenül megnyomódik az egyik gomb, és a lányok panaszkodnak, hogy csatornát váltottam, pedig milyen jó volt ez a szám. :-)

Sziasztok!
G

zse 2009.07.20. 17:52:49

@Sanyi.: Miért? Van olyan autó, ami nem dobol lehúzott ablaknál?

Az unokahúgom pl. utálja, ha én vezetek, mert a VW-ben 40km/h felett felhúzom az ő tökig leeresztett ablakát, mert zavar, ahogy a szél dobol a dobhártyámon.

G

levim 2009.07.20. 18:24:45

@Rocko-: Próbáld ki a Renault-ét. A gombok pont kézre esnek, mutató és középső ujjal könnyedén vezérelhető.
A legújabb, balkezes, joystick-os megoldásokat nem próbáltam, így azokról nem mondok véleményt.

Dr Zoidberg 2009.07.20. 18:42:56

@dead end: Amennyiben neked kb. fejmagasságban van a kormány, akkor nagyon úgy tűnik, neked valóban kitakarná a kijelzőt. :)

Seregély 2009.07.20. 18:45:42

A családban van egy 3 éves Scenic. Én nagyon szeretem, hosszú utazásra a megfizethető európai autók között szerintem a legjobb.
Vásárláskor csak egy hibát követtünk el: túl sok extrát rendeltünk.
Pl.: van itt Békéscsaba mellett egy radarállomás. Többször előfordult a kulcsnélküli indítással, amikor elmentünk az állomás mellett: "Card not dound" üzenet a kijelzőn, sípolás, majd leáll a motor. Természetesen nem lehet újból elindítani, trailer a Renault szalonhoz.
Vagy a garanciában 3x cserélt elektromos kézifék.
A használhatatlan bluetooth kihangosító. Rettenetes kezelés, véletlenszerűen dobja a kapcsolatot a telefonnal.
Szóval az alaptípus, dízelmotorral: szuper választás.

LipicaiCukorgyáros (törölt) 2009.07.20. 19:36:30

@csiky944: Te kötözködsz "barátom". És, hogy Neked mi a sértés, az már a Te bajod, és nem tartozik rám. Mutasd meg, amivel olyan nagyon megsértettelek (a parizerrel, vagy a prágaival, vagy azzal, hogy a Renault egy öncélú mocsokfészek). Egyébként teljességgel érdektelen számomra, hogy neked mi a hihető, avagy sem. Kaptál egy kis infót mit gondolnak a saját gépükről a franciák - éljél vele, vagy ne. Erre jöttél a meséddel, szóval ennyit erről... hungarian reality

LipicaiCukorgyáros (törölt) 2009.07.20. 19:42:04

@levim: A Dacia "tartja el" mostanság a Renault. Ha kifutnak a low budget termékek: Dacia, fapad Thalia stb. régi Megane már nem lesznek ilyen számok sem, habár el kell ismerni, hogy mostanság jó/innovatív jármű politikát folytatnak.

LipicaiCukorgyáros (törölt) 2009.07.20. 19:44:11

@Rocko-: Én meg láttam Renault autógyárat Franciaországban és beszélgettem ott dolgozókkal... De sztem nem ez a lényeg, hanem az, hogy a saját autójukon is röhögnek, pedig ultranacionalisták ;).

LipicaiCukorgyáros (törölt) 2009.07.20. 19:47:48

@Rocko-: Az én ismerősöm (magyarországi srác) viszont ha meglát egy túldigitalizált/motorizált francia szörnyet (pl Grand Scenic, Espace) sírva rohan ki a világból, pedig neki is francia gépe van... Ha meg az egyszerűekről beszélünk el lehet látogatni a Total Car Clio népítéletéhez, ott lehet vicces dolgokat olvasni (és nem csak az orbitális szopások árán szétszedett futóműre gondolok).

levim 2009.07.20. 20:07:18

@LipicaiCukorgyáros: igen, minden gyár életében vannak húzómodellek és piac-stratégiai okokból tartottak. A Dacia most a "fejőstehén". Gondolom a Vel Satis meg az, amit csak presztizs okokból gyártanak még. (nekem nagyon tetszene ebből egy 3500-s benzines autómata) A Dacia alatt ne azt értsd, ami (csak) Romániában készül. Gyártják azt sok helyen a világban. Ez sok piacnak olyan, mint itt volt 5-10 éve a Thalia. (csak hogy Renault-os példát mondjak) Olcsó, megbízható autó viszonylag jó felszereltséggel.

Rocko- 2009.07.20. 20:10:36

@levim: mondom, nem létszükséglet, majd megnézem ha eljutok odáig.

@LipicaiCukorgyáros: áá, mindegy.

Gerardus A. Lodewijk 2009.07.20. 20:17:59

Nos a rönókon sokmindent lehet kritizálni, joggal. De a kevés kivétel egyike a zseniális audiovezérlő. Egyértelműen, elsőre megjegyezhetően működik, nem kell elengedni a kormányt, pláne nem kell odanézni, soha nincs útban. Nehogy eszükbe jusson a kormányra tenni a gombokat!

csiky944 2009.07.20. 20:19:32

@LipicaiCukorgyáros: milyen mesémmel te gyökér?
elkezded az alaptalan faszságaid és várod h mindenki elhiggye
ne itt oszd az észt

LipicaiCukorgyáros (törölt) 2009.07.20. 20:20:03

@levim: Tökéletesen egyetértek (egyébként ráhibáztál a Vel Satis-ra, azokra panaszkodtak a legtöbbet)

LipicaiCukorgyáros (törölt) 2009.07.20. 20:25:30

@csiky944: Áhh, ez a ne sértegess formula, ez nagyon tetszik :D, "gyökér és faszság" áhh, értem értem, igen tisztelt gyökér úr :D. Még egyszer mondom, neked utoljára: nem érdekel, hogy te mit hiszel, mert nagy ívben l.e.s.z.a.r.o.m (tedd te is azt). Hinni a templomban kell. Nem kívánom veled ezt az "eszmei" beszélgetést folytatni. Az öntudat látom kötelez, hungarian reality 2., remélem nem lesz harmadik rész :)

levim 2009.07.20. 20:38:26

@LipicaiCukorgyáros: tudom, van egy kis rálátásom :-) De akkor is dögös az az autó!

csiky944 2009.07.20. 20:38:51

@LipicaiCukorgyáros: ettől még mindig Andersen like vagy
hungarian reality,tehát benned ismét egy külföldről irogatót tisztelhetünk?

newname 2009.07.20. 20:52:44

Szerintem egy igazi családi autó. A sok szar rekesz -akinek volt (van) kisgyereke az tudja)- nagyon jól használaható. Amellet minden bizbasz belefér, kerékpártól a babakocsig. Egy ilyen gyerekszállító kocsinál pedig kötelező a slaggal:) mosható műanyag, hiszen a gyerekek esznek-isznak-koszolnak. És 2 gyerekülés közé még befér egy felnőtt, hosszú távon is.

megint 2009.07.20. 20:56:26

ommm, ez a beírásod elég nagy baromság volt, "Na most tudjuk, hogy a francia márkák assistance szolgálatát mikor futtatták fel Németországban". És mi következik ebből? Kultúráltan járnak a francia dieselek, régi modellek is szépen jártak, persze csak ha mentek, az 1.5dci tulajoknak biztos ismerős a szervízből a DELPHI szó, mikor fizetik a számlát.

LipicaiCukorgyáros (törölt) 2009.07.20. 21:02:03

@csiky944: Tévedsz: Grimm perverz vagyok, Andersent nem szeretem ;)

dead end2 2009.07.20. 21:27:23

@Dr Zoidberg:
a második kép inkább a két fejtámla közül lett fotózva, ha balra megyünk akkor sztem pont nemlátszik a kijelző

de csak felvetés volt nem ültem benne

dead end2 2009.07.20. 21:31:32

...meg mondjuk a pedálok röhej milyen összevissza állnak

levim 2009.07.20. 21:32:06

@LipicaiCukorgyáros: 52750€. Hmmm, még gondolkodnom kell rajta... :-)

LipicaiCukorgyáros (törölt) 2009.07.20. 21:43:17

@levim: Hát náluk a milliárdosok is kétszer meggondolják, a milliomosok meg Dacia-val nyomják, úgyhogy nem vagyunk lemaradva, inkább a mi igényeinkkel vannak problémák :)

CSÖRR-CSI££ 2009.07.20. 22:13:04

No, kíváncsi vagyok, hogy ez a poszt hány hozzászólást generál majd.

Az 500 -on biztos túl lesz...

Szerintem néhány ember még holnapután is azt fogja erősítgetni, hogy mennyire szar minden francia autó, de mindig lesznek, akik esküsznek rá, hogy az övékével semmi gond (...nem volt x év alatt), tehát alaptalan minden gonosz híresztelés, ami a francia autók idő előtti széthullásáról szól, és ez így fog menni kifulladásig.

Szerintem meg kár ezen vitatkozni. Vannak akik racionálisan gondolkodnak, de sokan vannak olyanok is, akik szeretik a kihívásokat, szeretnek kockáztatni, szeretik horrorfilmeken tövig rágni a körmüket, viaduktokról leugrálni, cápát simogatni, kígyót bűvölni, orosz rulettet játszani, vagy éppen deviza alapú hitelre fullextrás francia autót venni.
Szerintem el kell fogadnunk, hogy vannak ilyen emberek is.

kzolika 2009.07.20. 22:37:30

Szerintem ez úgy van, hogy egyszer vett valaki egy ilyen szart, tele hitellel, eladni nem tudja, totálkározni se akarja neki senki, akkor már mégse vallja be, hogy mekkora hülye volt, inkább mantrázza, hogy jó autó, jó autó, jó autó.

AtoszMester 2009.07.21. 01:11:12

Ez a szar megkapja a blogposztot, de egy csomó vitára érdemes autó meg semmit!

Il mio nome è Nessuno (törölt) 2009.07.21. 07:44:16

@KuKori: "Érthető, hiszen minden francia családanya szeret a roppant könnyen hozzáférhető lábtéri rekesz aljában, lehajolva és a gyerekek által összesarazott szőnyeg alatt kotorászni."

Mondom, hogy ezt a Renault fogja tudni eldönteni a vásárlói igényei alapján, nem te.

Il mio nome è Nessuno (törölt) 2009.07.21. 07:53:40

@ommm: Apró hibája ennek a szuper összeesküvéselméletnek, hogy az assistance szolgálatok márkaszervizbe viszik be a kocsit. Szerintem kérdezz meg néhány Renault-tulajt, hányan választanák a drágább márkaszervizt az olcsóbb független helyett. Renault-t jellemzôen igásbaromnak vesznek, ott nem fogsz Renault márkájú viaszt találni a kereskedônél.

ROY9791 (törölt) 2009.07.21. 12:04:55

Diplomás képzést indítanék, a drága francia autók elektronikai eszközeinek kezeléséről, mesterképzéssel kiegészítve. PHD-zni is lehetne belőle. A hallgatóknak külön pszichológiai előadásokat is tartanék, "Hogyan őrizzük meg nyugalmunkat egy fullextrás Grand Scenic-ben, miközben menet közben rádióállomást váltunk" címmel.
Szakmai gyakorlatként Münchenbe a BMW-hez küldeném a nebulókat, osztálykirándulásra meg mondjuk a Franciaországba, egy körútra a Renault tervezőmérnökeinek otthonaihoz, baseball-ütőkkel és viperákkal felszerelve.

csiky944 2009.07.21. 12:09:41

@Peeroy: nocsak,elgurult a gyógyszer?

Papaya 2009.07.21. 13:04:37

@Peeroy: A Renault kütyüjeit egy óvodás is tudja kezelni annyira egyszerű.Nem úgy a BMW féle I Drive-ot faszikám.Ha van is diplomád egy jó nagy seggfej lehetsz.Tanulj még, rád fér

KuKori · http://ireland.blog.hu 2009.07.21. 18:54:18

Speciel az iDrive II. nem is rossz. Ki kéne próbálnod először...

gabor.gabor 2009.07.21. 20:09:04

Ha 8-10 év teljeskörű garija lenne,
full extrásan, 4 milláért jöhetne.

LipicaiCukorgyáros (törölt) 2009.07.21. 21:54:56

@Papaya: micsoda egy agresszív kismalac... :D Hány gombbal is működik az I-Drive, na ez az.

megint 2009.07.21. 23:41:13

I Drive-nál jobban tetszik az mmi, szerintem egyszerűbb, de az a hiszti amit itt műveltek a tc-on nevetséges evvel kapcsolatban, ötödik sebességben azt mondta a tag, hogy ha ezt valaki nem érti meg fél óra alatt az keresse meg az orvosát.

Papaya 2009.07.22. 13:46:27

@LipicaiCukorgyáros: Rosszul tudod.A Lipicaigenyó nem kell!

lacza87 (törölt) 2009.07.25. 21:44:19

@gabor.gabor:
"Ha 8-10 év teljeskörű garija lenne,
full extrásan, 4 milláért jöhetne. "
Komolyan kérdezném, hogy Te még a 3.60-as kenyérnél tartasz?
süti beállítások módosítása