Lehülyéztek miatta

  2009. július 19. - ommm Címkék: grand renault scenic

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Négyhengeres BMW? Ugyan már...
2015-07-30 16:22:46

...mondták nekem sokan, miután lett egy 136 lóerős E30-am. Persze hülyeség, hiszen a könnyű bódéhoz elég

Hétvége a tóparton? Belsőség-találkozó 2015!
2015-07-29 12:04:49

Öregszünk, öregszünk , más nem is jut nagyon eszembe arról, hogy immáron tizenkettedik (!) alkalommal

A trollkirály V8-cal érkezik
2015-06-22 13:58:43

Leborulok, zokogok és megadom a trollkodás brilliánsokkal díszített aranyfokozatát. Hogyan piszkíts bele egy

Szétszórjuk a VIP-jegyeket! Akár a tiéd is lehet egy!
2015-06-08 15:31:58

Úgy, ahogy az AC/DC-nek is egy igazi énekese volt és ahogy a Black Sabbath is csak Bill Warddal az igazi , úgy


Lassan elérkezünk a fájó ponthoz, amit sajna akkor is megemlítek, ha utána napi szinten éti csigák nyálában kell is fürödnöm: az egyes funkciók, kezelõszervek integrálásáról, központosításáról lenne még mit tanulnia a Renault-nak. Igaz ugyan, hogy vagyunk tán ketten-hárman a szerkesztõségben, akiknek kifejezetten tetszik az iDrive, MMI vagy a Comand-féle megoldás, de még a legnagyobb ellenzõk is csóválnák a fejüket ekkora diszintegritás láttán.

Mai tesztünk blogposztja.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr401252112

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Il mio nome è Nessuno (törölt) 2009.07.20. 11:10:10

@csiky944: Ott is Boulogne-Billancourt szerepel, ami továbbra is Párizs elôvárosa:

"Headquarters: Boulogne-Billancourt, France"

Legalább olvasnád el, amit belinkelsz.

www.renault.com/en/Groupe/developpement-durable/fiches-sites/Pages/boulogne.aspx

csiky944 2009.07.20. 11:16:09

@Il mio nome è Nessuno: :D
felületesen olvastam csak,így jár aki siet

Myko 2009.07.20. 11:23:59

Nekünk is volt Renault Scenic-ünk. Az első szériából,őskövület 1,6 8V motorral. Nem volt egy erőgép,5 személlyel teljesen hulla volt,de keveset fogyasztott,és nem voltak trafó gondjai,ahogy későbbi testvéreinél. Városban nagyon kellemes volt az a motor,mert alacsony fordulaton el lehetett vele poroszkálni. Nagyon szerettük azt az autót,kényelmes volt,tágas,gazdaságos, a barátaim imádták ( 2méter magas haver simán elfértek egymás mögött :) ) Viszont,ami miatt el lett adva: iszonyatosan alúlméretezett volt a fűtése/hűtése,szerintem egy Clio rendszere lett beleépítve,hatalmasat esett az ára alig 2 év alatt, a beltere kezdett elhasználódni (mondjuk 168000km-el vettük és 186000-el adtuk el). Jó autó volt,kicsit nehéz volt szerelni,pl önindító csere iszonyat nehéz volt. Vennénk is belőle de csak dízelt és csak első szériás ráncfelvarott modellt.A többi nem tetszik,sajnos.

Rocko- 2009.07.20. 11:27:36

@levim: ha jobb kézzel mahinálsz a váltón, akkor nehéz ugyanazon kezeddel a rádi joystickját buherálni.
átteszed balra a joyt, akkor váltáskor is tudsz mahinálni.
sejtésem szerint ez lehet az ok.

csiky944 2009.07.20. 11:33:14

@Rocko-: mint tudod Rocko egy jó kis nyomatékos energievel nem kell váltogatni,tehát lehet jobbkézzel rádiót buzerni :DDDDDDDDD

levim 2009.07.20. 11:41:54

@Rocko-: És ez életszerű? Mennyi ideig tart egy váltási folyamat? Hányszor állítasz a rádión? Nekem a Renault audiókezelési rendszere jött be a legjobban. A balkezes módszernél még a rádión való kurkászás is jobban tetszett. Amikor Toyotám volt (van) visszasírtam a Renault-os rádióállítást. Főleg, hogy 60! adót tudott rögzíteni és RDS név szerint rakta őket sorba. Persze ott volt még a 6 rögzített állomáshely is.

LipicaiCukorgyáros (törölt) 2009.07.20. 11:53:25

@pfff_: Te egy igen szerencsés ember vagy, becsüld meg az autódat.

Nekem elég a francia haverom önbevallása: "Figyelj, ez van, mi nem tudunk autókat gyártani". A srác a Renault franciaországi gyárában dolgozik és ő mondta, hogy némi túlzással minden második autó hibás (vezérlés stb.) és gyáron belül használják őket, így rengeteg luxusautó rohangál gyáron belül egy-egy szerelő "sajátjaként" :)

Ezt megtoldanám annyival, hogy valakinek bejön ez a túljátszott életvilág, valakinek nem. Nézzetek rá az autó külsejére, műszerfalára. Mindent feláldoztak az öncélú és túljátszott formavilágnak. Érdemes egymás mellé rakni egy olasz és francia autót. Szóval, lehet, hogy az olasz sem megbízhatóbb, mint egy francia, na de az olaszok tudnak bánni a vonalakkal, a sportosan elegánst ők tudják a legjobban. Egy francia autó soha nem olyan elegáns, mint egy francia, mert a francia túljátszott, tele ízlésficamokkal.

Elég ha az ember benéz a bugyuta középkonzol mögé, elájul a kábelrengeteg rendezetlenségétől, és egyébként is, a szerelők átka egy túlmotorizált/digitalizált francia gép...

csiky944 2009.07.20. 12:13:07

@LipicaiCukorgyáros: hűha
szép mese
ez olyan mint a lexus szervízbe mindenki ls-el jár

LipicaiCukorgyáros (törölt) 2009.07.20. 12:25:20

@csiky944: Mi van, attól még, hogy nem a Borsból, vagy a Maónika showból idéztem neked, magyar létedre adhatnál egy esélyt magadnak. A Toyota ebben a kategóriában már autókat gyárt ;), ne keverd a két márkát, mert az egyik párizsit gyárt, a másik pármai-sonkát.

The Good Boy 2009.07.20. 12:26:33

Nekem sem jön be a középen lévő müszerfal, nem tudom, mi a ráció benne (eleinte az volt a nagy dolog benne, hogy emiatt lett egy tárolórekesz a kormány mögött, de azóta kezd eltünni sok tipusnál)
Alapvetően tetszik ez az új scenic, bár nekem az 5 személyes jobban tetszik, igaz azon a hátra középre befolyó hátsó lámpákat lecserélnél a 7 személyes oldalra folyó lámpáira:)
A kormány mögötti gombokról: nekem az elöző autóm egy c3 1,6 exclusive volt, amin a tempomat és a "hifi" (igen igy idézőjelben:) kapcsolói a kormányon voltak. Amikor kijött belöle a modellfrissités, akkor a kormányról a kormányoszlopra került hasonló nyelvre, mint ezen a gépen. Már akkor sem értettem, miért jó, bár gondolom izlések és pofonok, nekem a kormánygombok jobban használhatóak, a jelenlegi gépemen is ott vannak.
Mondjuk a másik véglet a C5-ös kormánya, ahol a fullos változaton millió gomb van, ami este jól néz ki, mert rengeteg "fénypont" világit, de ott már pont azt a lényegét vesztette el, hogy az ember azt az 1-2 alapfunkciót gondolkodás nélkül ösztönösen tudja kezelni. Ez a gomberdő mondjuk inkább este feltünő:
index.hu/gal/?dir=totalcar/tesztek/c5t27v6hdi/&currpic=http://index.hu/cikkepek/totalcar/tesztek/c5t27v6hdi//.gdata/cikk/c5t27v6hdi_03.jpg

LipicaiCukorgyáros (törölt) 2009.07.20. 12:31:10

A magyarokban egyébként az a legviccesebb, hogy ha beszélgetni akarsz velük (bármilyen témáról legyen szó), akkor a beszélgetés 5 órájából 4-ben azt kell bizonyítanod, hogy neked mik a forrásaid, és azok mennyire hitelesek. Igazából már félúton leszarod beszélgetőpartnered, mert beleunsz a nárcisztikus üldözési mániájába. Csak a végét már poénból végig mondod, mert kíváncsi vagy, a buta reakcióira és az ellened felhozott összeesküvés elméletre. LOL, furcsa egy nép, de annál szórakoztatóbb

LipicaiCukorgyáros (törölt) 2009.07.20. 12:35:24

@The Good Boy: Jó látod, semmi, öncélú marháskodás. De ha mégis jól megnézed a középkonzolt, a tökéletességre törekvés van benne (na ez soha nem volt jó), az egyensúly keresés, a párhuzamos dolgok - ettől soha nem volt szép még egy autó sem. Kár, hogy ez a műszerfal gyártásban, és a design-ban nyilvánul meg, nem pedig a motortérben.

csiky944 2009.07.20. 12:37:51

@LipicaiCukorgyáros: ne sértegess
a történeted meg nehezen hihető

baxigáz 2009.07.20. 12:45:22

Az előbb írtam majd egy oldalas véleményt. Nem került fel. Mindegy a "Retymó" egy ipari hulladék, tizenötezer kilométer után szétesett - állandó futóműproblémák, csere, motorproblémák,elektromosproblémák,stb.. Garanciaidő után közel négymilliót költöttünk rá, gagyi az egész. A vásárlók megtévesztése.Hülye voltam, hogy HONDA CR-V helyett ezt vettük.Eladhatatlan, ha elmondom, hogy mi volt vele a gond, nincs az a hülye aki megveszi, ha nem ugye....úgyis kiderül, ha bemegy vele a szervízbe.Egy biztos egy "Retymónál" a folyamatosan szervizelt autót a hirdetésben szószerint kell érteni...

baxigáz 2009.07.20. 12:47:23

@osajt: ...a miénk is pontosan ilyen sz.r volt....

baxigáz 2009.07.20. 12:48:31

Még annyit, ha kell megadom a pontos elérhetőséget, ha valaki kíváncsi részletesebben a "Retymó"-val kapcsolatos tapasztalatainkra..

levim 2009.07.20. 12:48:35

@LipicaiCukorgyáros: Talán inkább realisztikus a magyar, mert a képtelenséget nem akarja elhinni. Lásd: "...némi túlzással minden második autó hibás (vezérlés stb.) és gyáron belül használják őket". Ha ez csak minden 10.-re lenne is igaz, akkor a világ leghatékonyabb gyártója lenne a Renault, hiszen ilyen selejt arány mellett is vastagon nyereséges. (Nissan terjeszkedés, Dacia felélesztése)

csiky944 2009.07.20. 12:50:58

@levim: várjál
a "némi túlzás"-on van a hangsúly :)

levim 2009.07.20. 12:55:16

@csiky944: Igen. Némi túlzás, hogy minden második. Akkor a minden 10. talán a "valóság". vagy akkor mennyi? Minden 100., 1000.? Nem mindegy.

sipike78 · http://www.szabolcsswift.hu 2009.07.20. 13:03:22

Én inkább hiszek Lipicai költői túlzásainak, mintsem az ADAC hazakacsintós tesztjeinek.

csiky944 2009.07.20. 13:06:51

@sipike78: én meg a saját tapasztalataimnak
inkább az adac felé húz a valóság

Rocko- 2009.07.20. 13:20:41

@csiky944: igaz, milyen jogos!

@levim: erôtlen motorral gyakran váltasz (városban különösen), ha meg rádiót keresel akkor sokáig mahinálsz.
de nem látok bele a csigazabálók fejébe h miért rakták oda v miért nem balra rakták.

@LipicaiCukorgyáros: azért csiky látott már rönót közelrôl.

Dr Zoidberg 2009.07.20. 13:24:11

Amikor egy magyar ember hangosan becsmérli a magyar embereket, na az egy olyan román szokás. :)

levim 2009.07.20. 13:25:07

@Rocko-: Ha jobbal váltasz, ballal - bár fogod a kormányt, de - a rádiót vezérled, akkor az nem gond? Ha ekkora gond lenne amit leírtál, akkor naponta törnének össze Renault-okat emiatt, nem?! :)
Én jobbkezes vagyok, nekem sokkal jobban kézre állt a R. vezérlője, mint a balkezes, ami meg pláne a kormányon van. Akinek meg ez tetszik, az meg használja ezt.

Lilarépa · http://lilarepa.hu 2009.07.20. 13:32:02

Mondjuk ez a 8 millás lódítás is megér egy misét...

Gyakorlatilag a 7 üléses 160 lovas Privilegeben alapáron benne van minden.. Metálfénnyel + navival vagyunk még mindig 7 alatt! Gyárilag félig bőr-félig szövet üléssel, a 470e Ft a teljes bőrözés felára. De az összes extrával együtt (naptető) semigen lesz meg a 8 milla. Aki sokallja nézze meg mennyi egy hasonlóan felszerelt VW Touran (nem jön ki 10 alatt szvsz).

sipike78 · http://www.szabolcsswift.hu 2009.07.20. 13:34:38

@csiky944: És miből gondolod, hogy a tapasztalatod az valóság? :)

Én pl. nap mint nap találkozom civilizáltnak mondott európai emberek százaival (valóság), akiket a szartól csak annyi különböztet meg, hogy szuszognak (tapasztalat).

Amúgy irigylem a problémáját annak, aki egy autóval kapcsolatban azon rugózik, mennyire kényelmes tekergetni a rádiót. Én egy huszonezer forintos USB-s fejegységet szereltem be a szutyukiba sk, 18 csatornát tudna megjegyezni, 6 van beállítva (3 országos, 3 helyi). Haladás közben utánállítja a frekit, így nem kell örökké keresni.

Bőven elég, még sok is.
(Tekerni néha a hangerőt szoktam.)

szláj (törölt) 2009.07.20. 13:37:06

a scénichez képest off, de a campus clioban a hátsó fejtámla a kedvencem:

két kézzel nyomod a két gombot, majd a fejtámlát lefejeled, mert nem csúszik le magától...

nem egyedi eset, jópár clioban kipróbáltuk 8)

levim 2009.07.20. 13:37:11

@sipike78: Igen, kábé ennyit kell foglalkozni a rádióval vezetés közben.

zsg? 2009.07.20. 13:38:20

Második Scenic-et nyúzzuk. Az első is egy privilege volt, a második is az, 2.0 td 150 LE.

A rádió kezelőgombjai ebben a kocsiban vannak a legfaszább helyen.

Az árat nem kell komolyan venni, amikor a másodikat vettük, a 7,5 MFt-os listaárból 6,6 lett a számlán.

Ami meglepett, hogy eddig érdemi baja nem volt. Azért a másodikhoz már vettünk +2 év garanciát is, ami jól jött a klíma tönkremenetelekor. Más érdemi baj nem volt. Az elsőt 6 évesen adtam el, 110 ekm-rel, hiba nélkül. A második is számíthat 6 évre. Félúton járunk és nagy baj még nem volt.

Vagy én vagyok a hülye, vagy mindenki más.

sipike78 · http://www.szabolcsswift.hu 2009.07.20. 13:45:05

@sipike78: ja, és memóriakártyát is bevesz, arra rátolok pár gigányi zenét, aztán az kitart egy jó darabig

(Igaz, én se mobil- se ipodbuzi nem vagyok, még valahol a hordozható mp3- lejátszó környékén leragadtam. Másnak biztos meg az a menő, ha minél több fityfasz van beszerelve.)

csiky944 2009.07.20. 13:47:11

@sipike78: 1,5év rönómárkaszervízeskedés az valamennyire a valóság ;)

KuKori · http://ireland.blog.hu 2009.07.20. 13:49:29

@kovk: Ha a pálpusztaira gondolsz, olyat épeszű ember nem szállít egy autó belsejében :DDDDD Mi az L200 platójának a rögzítő kampójára tettük, triplán nejlon zacskóba burkolva. Ez véresen komoly! :)

@csiky944: Na ja, hát nem egy szépség, ám felettébb praktikus (bár az a kép nem volt túl jó, csak félig oldalról nem találtam hirtelen többet) :) Megbocsájtanám, ha a külsőt nézzük:

farm4.static.flickr.com/3313/3208314631_7084c8a150_o.jpg

a műszerfal sem annyira gáz néhány szögből, lásd itt :D

forum.avtoindex.com/foto/data/media/18/acura_rsx_s_2006_3.jpg

@IQLight: Aláírom, nálad van létjogosultsága :)

@Il mio nome è Nessuno: Érthető, hiszen minden francia családanya szeret a roppant könnyen hozzáférhető lábtéri rekesz aljában, lehajolva és a gyerekek által összesarazott szőnyeg alatt kotorászni. Bónusz játék: a fejjel kikerülni a gyerekek lábát, ahogyan ficánkolnak. Logikus, igazad van ;)

(Te vetted át Edelweiss szerepét? :D)

nick2005 2009.07.20. 13:49:46

@zsg?: A rádió kezelőgombokkal kapcsolatban tökéletesen igazad van. Feleségemnek Clio-ja van, a rádió gombjai ugyanúgy jobb kéznél vannak a kormány alatti bajuszkapcsolón. Szerintem magasan ez a legjobb megoldás. Sok más kocsit is vezetek, a kormányon található gombok éppen azért okoznak gondot, mert a kormány mozog (forog).
Amúgy nagyon jó ez a kocsi, praktikus családi. Akinek nincs nagy családja sok cucca, az is hamarrájön, hogy ha egy évben csak háromszor kell ekkora kocsi, már akkor jobb választás, mint bármi más. A 8 millió körüli ára azért kicsit húzós, ennyiért nem kellene. Akkor már inkább egy 1 éves Ford S-Max, az már 6 és fél körül elérhető.

w a s d 2009.07.20. 13:51:14

@baxigáz:
Abban is belevert a karter az indexbe?:D

Indy_ 2009.07.20. 13:52:42

@baxigáz: 4 millát? Már ne haragudj, ha ez igaz, ritka nagy lúzer vagy. :)

baxigáz 2009.07.20. 14:02:21

@F/: Nem, de...tizenötezernél kilyukadt a vezető oldali szőnyeg,a kárpitok egy év után úgy néztek ki, mint egy harminc éves zsiguliban, kétszer volt futómű cserélve alatta komplett, mert imbolygott az egész kocsi, az ablakok maguktól - ! - beestek az ajtóba, motor összemomlott, turbó, injektorhiba, stb. csere.Legutóbb is injektorhiba miatt volt szervízben, majd amikor érte mentünk az első - ! - lámpánál kijelzett, hogy check ijection + a jobb hátsó ablak magától beleesett az ajtóba.Amikor mentünk ismét érte, akkor meg a kipufogógáz visszavezető szelep, vagy mi romlott el, hazavitel előtt. A 17" gyári felni, mint a vásári aluminuim kanál olyan puha, kétszer cserréltük.Ja és ez úgy, hogy második autó volt!Egyszerűen kpptelenség felsorolni a hibáit.Mindenki azt vesz amit akar, de én még ilyen minősíthetetlenül silány szerkezetet - nem nevezném autónak - nem láttam.

baxigáz 2009.07.20. 14:15:46

@Indy_: Pontosan 3.7, de lúzer azért vagyok, mert megvettük a Honda CR-V helyett. Utána már mókuskerék, hiszen amikor a turbó negyvennél a Váci úton hanyat esett - Váci úti "Retymó"szervízben csak tárták szét a karjukat, hogy bocsi, de péntek van - már nem volt mit tenni, fizetni kellett, mint a huszárkapitány, aztán a hibák csőstül jöttek. Igen lehet, hogy úgy ahogy volt, úgy kellett volna túladni rajta.Most 2.2.-ért eladtam, de még nem fizették ki. Aki megvette tudta, hogy mit vesz, hiszen szervízvezető, ahol szervizelték.....Mindegy soha többé "Retymó"

ommm 2009.07.20. 14:23:01

Khm...minden tisztelet mellett, azért az ADAC-statisztika azokra a típusokra vonatkozik, melyekhez az ADAC-t hívták ki.

Na most tudjuk, hogy a francia márkák assistance szolgálatát mikor futtatták fel Németországban.
Tán két éve?
Szóval egy ADAC stat azért nem szentírás.
Elnézést.

Indy_ 2009.07.20. 14:23:14

Enyém 8 éves és kutya baja... :)

csiky944 2009.07.20. 14:32:01

@baxigáz: turbó,injektor
milyen autó volt ez pontosan?

baxigáz 2009.07.20. 14:35:31

@csiky944: Renault Scenic 1.9 dci - diesel - Privilege, 2003. december havi kiadás, a cikkben szereplő előtti verzió.

baxigáz 2009.07.20. 14:37:22

@Indy_: Vannak még csodák, örülj neki. Erről nekem az orosz lemezjátszó jut eszembe. Abból is öt sz.r volt és hibás már az áruházban, de a hatodik az viszont elpuasztíthatatlan. Lehet, hogy a Tiéd a hatodik...: - )

Indy_ 2009.07.20. 14:42:17

@baxigáz: Szerintem te fogtad ki a 100. hibás darabot. ;)

csiky944 2009.07.20. 14:43:13

@baxigáz: nincs benne injektor :)
a lehető legfosabb választás volt,modellciklus eleji 1.9dci
az összes akkori rönóban fos volt az a motor
sokat garanciában cseréltek :)
2005 utániak,tehát a modell frissítettek sokkal jobbak voltak már
amúgy h az a szervíz vezetője vette meg tőled,ahol szervizeltetted az csak azt jelenti,hogy tudta h már minden gyermekbetegséget megszünettetek a pénzeden
vagyis keresett egy balekot,aki pénzelt mindent
majdhogynem mondhatnám azt is h jól átbasztak :)

lehet h tévedek,de volt már ilyen eset

kutyafej 2009.07.20. 15:03:41

Soha nem fogom megértenő ezeket a franciákat: összekalapálnak ge yautónak kinéző valamit,ami végre nem bukik el siralmasan az első teszteken (igazi tesztekre gondolok: ahol fékteszt is van) és a hátsó ablakhoz való árnyékoló meg olyan, mintha egy áruházban vették volna. Micsoda egy görény megoldás ez már??
2. Mivel lehet rögzíteni a csomagokat a bődületesen nagy csomagtérben? Vagy ha van egy ütközés, akkor bízzunk a szerencsében, hogy nehogy az előrerepülő vackok üssenek agyon???
3. A kijelző egy optikai zagyva
sok pénz ez egy ekkora hulladékért!

Rocko- 2009.07.20. 15:34:07

@levim: franc se tudja, nem állítom h hibátlan a logika menetem, de nekem sose volt bajom ezzel. :)
(nincsen extra vezérlô egyik kocsiban se mit használok)
baloshoz annyit lehetne tán hozzátenni, h a kormány-bal joy közt a táv (talán írták is h ujjnyi) kisebb, mint a kormány-váltó közti.

csiky944 2009.07.20. 15:55:18

@Rocko-: te Rocko
legközelebbi találkán kipróbálhatod :)

Rocko- 2009.07.20. 15:56:21

@KuKori: "(Te vetted át Edelweiss szerepét? :D)"
nem átvette, ô az.

Papaya 2009.07.20. 16:47:23

@ommm: Miért a német vagy japán autókra nincs assistance szolgáltatás?Na ezt inkább ne erőltesd.

osajt 2009.07.20. 17:07:51

a padló alatti tárolórekeszbe max térképet raksz be,aztán nem bírod kinyitni a tetejét mert hátra van tolva az első ülés

GGG77 2009.07.20. 17:21:10

Az a legnagyobb bajom ezekkel, hogy igazi kényelmet csak az első két utasnak adnak. Egy sorral hátrébb már egy hasonló tengelytávú limuzinban is sokkal kényelmesebben utazik 2 felnőtt, igaz ott nincs ennyi tárolórekesz plusz a variálhatóság. Bár ez utóbbit sztem a buszlimuzin tulajok nem sűrűn használják ki... Úgyhogy maradok a kombinál, ha családi járgányról van szó, sztem a buszlimuzin-kategória szemfényvesztés.

kasu 2009.07.20. 17:23:33

Nekem volt scenic-em, rengeteg jót mondhatok róla. Kiváló autó volt az enyém is. A trafó probléma persze sújtott, kellemetlen és drága mulatság volt, és megettem, homályosítottak, hogy csak párban cserélhető stb. Lehetett egyenként. A probléma megoldódott, miután 4 db Denso-t vettem bele (made in Japan) bontottat, 6000/db és nem 21000/db/új Sagem... Nem az autó volt szar, hanem a beszállítói silányság. Jól vezethető, kényelmes, pakolható, a sok kis apró hely nagyon is jól jött és hiányzik azóta is minden más autómból. Jelenleg Toyota Cor.Versom van, na ez azért más autó, eleve ebben a 2.2 dízel adja a más minőséget, roppant erős. Mégis hiányzik a sok apróbb rakódó hely,és a scenic nagyobb csomagtartója. Ez a japán (török) igen minőségi, remekül megy és (nekem) nagyon formás, roppant csendes, kényelmes. Nem jobb: más. Persze akinek hetente szervízbe kell mennie a sceniccel az kifogta és álmodik a japánról. Nekem mindkettő nagyon bevált. Végül az autó izlés dolga (is), meg hát a zsebé, ki mit engedhet meg magának, jó vétel rosszabb vétel, vagyis a lehetőségek. A két autó között volt 2,5 évig egy Nissan x-Trailem, 2.2 dízelmotorral, és amilyen otromba doboz, középen a (vagy tetszik vagy nem) műszerfallal, ami azért nagyon érdekes és szép színekkel meg mutatókkal... na szóval megértettem, emberek miért vesznek SUV-ot. Páratlan, ahogy megy, biztos, biztonságos, nincs benne egy rezdülés a rossz úton se, és hihetetlen kényelmes, akár ezer km-es távolságok alatt is. Hatalmas a csomagtartója. Valahogy a nagyon jó scenicnél és a kiváló Toyotánál is komfortosabb. Más érzés, a tökéletest érezted. A 2 japánnal (1 török:-)) semmi műszaki probléma nem volt, csak mentek/mennek:-)) Remek autókat csinálnak manapság már, tényleg a lelkület és pénztárca vagy tetszés a meghatározó. Viszont jobban ki lehet fogni egy gyenge franciát, biztos, hogy 3 évente cserélném, gariban tartani, bár mondom az enyémben a gyári, gyenge minőségű trafó kivételével semmi nem romlott el 5 év alatt.

kasu 2009.07.20. 17:33:54

Ha ennyire feldícsértem az x-Trailt, akkor miért adtam el? Nos rommá tört egy jobbkezest elnéző Honda HRV-s, fék nélkül hetvennel jött belénk. Feltolt a járdára, neki a kerítésnek és a kaszni mellett elment a futómű is. Totálkár. Viszont élünk a kicsikémmel, aki velem volt, 5 évesen és persze bekötve. Nekünk semmi bajunk nem lett. Ezt egy suzukiban vagy akár egy yarisban nem biztos, hogy túléltük volna.

dead end2 2009.07.20. 17:34:56

a kézi váltó és a kényelem ellentétes fogalmak...főleg 8 milláért

amúgy tetszik 4M-ért 7 év garival vinném

jól látom, hogy a kormány karimája eltakarja a "műszerfalat" ???
index.hu/gal/14/huge.php?dir=totalcar/tesztek/grandscenic09/&width=1024&pic=grandscenic0971.jpg

index.hu/gal/14/huge.php?dir=totalcar/tesztek/grandscenic09/&width=1024&pic=grandscenic0941.jpg


a franciáknak miért nincs megbízhatósági statisztikájuk (mint adac)?

zse 2009.07.20. 17:41:57

Nekem a eggyel korábbi Scenicem volt, így pár észrevétel:

A szőnyeg alatti rekeszek hasznosak. Ha sok a cucc, jól jön akárminek, de folyamatos üzemben én pl. a vezető lába alatti rekeszben tartottam a jégvakaró/ablaklehúzó cuccot, a második sor lényegesen nagyobb rekeszeiben pedig bal oldalon az elsősegélydoboz, jobb oldalon meg (télen) a hólánc utazott.
Ezek ritkán használt dolgok, viszont jó, ha ott van az autóban. Minek foglaljon máshol értékes helyet, minek csúszkáljon ide-oda... Nem?

Másik: A kormány mögötti audio kezelő cucc nekek nagy kedvencem. Most egy VW-em van, a kormányon van a rádió vezérlés, de egyfelől nem tud annyit, mint a Renault (csak hangerőt és sávot lehet váltani, pl. nincs pause, nincs műsorforrás választó. A rádióadók újrakeresése annyira nem gond, hogy hiányzik, de a másik kettő igen).

ÉS a kormányon levő gombok szerintem sokkal kezelhetetlenebbek, nekem jobban kézre áll a Renault megoldása. A mostani autómban simán előfordul, hogy pl. kanyarodás közben véletlenül megnyomódik az egyik gomb, és a lányok panaszkodnak, hogy csatornát váltottam, pedig milyen jó volt ez a szám. :-)

Sziasztok!
G

zse 2009.07.20. 17:52:49

@Sanyi.: Miért? Van olyan autó, ami nem dobol lehúzott ablaknál?

Az unokahúgom pl. utálja, ha én vezetek, mert a VW-ben 40km/h felett felhúzom az ő tökig leeresztett ablakát, mert zavar, ahogy a szél dobol a dobhártyámon.

G

levim 2009.07.20. 18:24:45

@Rocko-: Próbáld ki a Renault-ét. A gombok pont kézre esnek, mutató és középső ujjal könnyedén vezérelhető.
A legújabb, balkezes, joystick-os megoldásokat nem próbáltam, így azokról nem mondok véleményt.

Dr Zoidberg 2009.07.20. 18:42:56

@dead end: Amennyiben neked kb. fejmagasságban van a kormány, akkor nagyon úgy tűnik, neked valóban kitakarná a kijelzőt. :)

Seregély 2009.07.20. 18:45:42

A családban van egy 3 éves Scenic. Én nagyon szeretem, hosszú utazásra a megfizethető európai autók között szerintem a legjobb.
Vásárláskor csak egy hibát követtünk el: túl sok extrát rendeltünk.
Pl.: van itt Békéscsaba mellett egy radarállomás. Többször előfordult a kulcsnélküli indítással, amikor elmentünk az állomás mellett: "Card not dound" üzenet a kijelzőn, sípolás, majd leáll a motor. Természetesen nem lehet újból elindítani, trailer a Renault szalonhoz.
Vagy a garanciában 3x cserélt elektromos kézifék.
A használhatatlan bluetooth kihangosító. Rettenetes kezelés, véletlenszerűen dobja a kapcsolatot a telefonnal.
Szóval az alaptípus, dízelmotorral: szuper választás.

LipicaiCukorgyáros (törölt) 2009.07.20. 19:36:30

@csiky944: Te kötözködsz "barátom". És, hogy Neked mi a sértés, az már a Te bajod, és nem tartozik rám. Mutasd meg, amivel olyan nagyon megsértettelek (a parizerrel, vagy a prágaival, vagy azzal, hogy a Renault egy öncélú mocsokfészek). Egyébként teljességgel érdektelen számomra, hogy neked mi a hihető, avagy sem. Kaptál egy kis infót mit gondolnak a saját gépükről a franciák - éljél vele, vagy ne. Erre jöttél a meséddel, szóval ennyit erről... hungarian reality

LipicaiCukorgyáros (törölt) 2009.07.20. 19:42:04

@levim: A Dacia "tartja el" mostanság a Renault. Ha kifutnak a low budget termékek: Dacia, fapad Thalia stb. régi Megane már nem lesznek ilyen számok sem, habár el kell ismerni, hogy mostanság jó/innovatív jármű politikát folytatnak.

LipicaiCukorgyáros (törölt) 2009.07.20. 19:44:11

@Rocko-: Én meg láttam Renault autógyárat Franciaországban és beszélgettem ott dolgozókkal... De sztem nem ez a lényeg, hanem az, hogy a saját autójukon is röhögnek, pedig ultranacionalisták ;).

LipicaiCukorgyáros (törölt) 2009.07.20. 19:47:48

@Rocko-: Az én ismerősöm (magyarországi srác) viszont ha meglát egy túldigitalizált/motorizált francia szörnyet (pl Grand Scenic, Espace) sírva rohan ki a világból, pedig neki is francia gépe van... Ha meg az egyszerűekről beszélünk el lehet látogatni a Total Car Clio népítéletéhez, ott lehet vicces dolgokat olvasni (és nem csak az orbitális szopások árán szétszedett futóműre gondolok).

levim 2009.07.20. 20:07:18

@LipicaiCukorgyáros: igen, minden gyár életében vannak húzómodellek és piac-stratégiai okokból tartottak. A Dacia most a "fejőstehén". Gondolom a Vel Satis meg az, amit csak presztizs okokból gyártanak még. (nekem nagyon tetszene ebből egy 3500-s benzines autómata) A Dacia alatt ne azt értsd, ami (csak) Romániában készül. Gyártják azt sok helyen a világban. Ez sok piacnak olyan, mint itt volt 5-10 éve a Thalia. (csak hogy Renault-os példát mondjak) Olcsó, megbízható autó viszonylag jó felszereltséggel.

Rocko- 2009.07.20. 20:10:36

@levim: mondom, nem létszükséglet, majd megnézem ha eljutok odáig.

@LipicaiCukorgyáros: áá, mindegy.

Gerardus A. Lodewijk 2009.07.20. 20:17:59

Nos a rönókon sokmindent lehet kritizálni, joggal. De a kevés kivétel egyike a zseniális audiovezérlő. Egyértelműen, elsőre megjegyezhetően működik, nem kell elengedni a kormányt, pláne nem kell odanézni, soha nincs útban. Nehogy eszükbe jusson a kormányra tenni a gombokat!

csiky944 2009.07.20. 20:19:32

@LipicaiCukorgyáros: milyen mesémmel te gyökér?
elkezded az alaptalan faszságaid és várod h mindenki elhiggye
ne itt oszd az észt

LipicaiCukorgyáros (törölt) 2009.07.20. 20:20:03

@levim: Tökéletesen egyetértek (egyébként ráhibáztál a Vel Satis-ra, azokra panaszkodtak a legtöbbet)

LipicaiCukorgyáros (törölt) 2009.07.20. 20:25:30

@csiky944: Áhh, ez a ne sértegess formula, ez nagyon tetszik :D, "gyökér és faszság" áhh, értem értem, igen tisztelt gyökér úr :D. Még egyszer mondom, neked utoljára: nem érdekel, hogy te mit hiszel, mert nagy ívben l.e.s.z.a.r.o.m (tedd te is azt). Hinni a templomban kell. Nem kívánom veled ezt az "eszmei" beszélgetést folytatni. Az öntudat látom kötelez, hungarian reality 2., remélem nem lesz harmadik rész :)

levim 2009.07.20. 20:38:26

@LipicaiCukorgyáros: tudom, van egy kis rálátásom :-) De akkor is dögös az az autó!

csiky944 2009.07.20. 20:38:51

@LipicaiCukorgyáros: ettől még mindig Andersen like vagy
hungarian reality,tehát benned ismét egy külföldről irogatót tisztelhetünk?

newname 2009.07.20. 20:52:44

Szerintem egy igazi családi autó. A sok szar rekesz -akinek volt (van) kisgyereke az tudja)- nagyon jól használaható. Amellet minden bizbasz belefér, kerékpártól a babakocsig. Egy ilyen gyerekszállító kocsinál pedig kötelező a slaggal:) mosható műanyag, hiszen a gyerekek esznek-isznak-koszolnak. És 2 gyerekülés közé még befér egy felnőtt, hosszú távon is.

megint 2009.07.20. 20:56:26

ommm, ez a beírásod elég nagy baromság volt, "Na most tudjuk, hogy a francia márkák assistance szolgálatát mikor futtatták fel Németországban". És mi következik ebből? Kultúráltan járnak a francia dieselek, régi modellek is szépen jártak, persze csak ha mentek, az 1.5dci tulajoknak biztos ismerős a szervízből a DELPHI szó, mikor fizetik a számlát.

LipicaiCukorgyáros (törölt) 2009.07.20. 21:02:03

@csiky944: Tévedsz: Grimm perverz vagyok, Andersent nem szeretem ;)

dead end2 2009.07.20. 21:27:23

@Dr Zoidberg:
a második kép inkább a két fejtámla közül lett fotózva, ha balra megyünk akkor sztem pont nemlátszik a kijelző

de csak felvetés volt nem ültem benne

dead end2 2009.07.20. 21:31:32

...meg mondjuk a pedálok röhej milyen összevissza állnak

levim 2009.07.20. 21:32:06

@LipicaiCukorgyáros: 52750€. Hmmm, még gondolkodnom kell rajta... :-)

LipicaiCukorgyáros (törölt) 2009.07.20. 21:43:17

@levim: Hát náluk a milliárdosok is kétszer meggondolják, a milliomosok meg Dacia-val nyomják, úgyhogy nem vagyunk lemaradva, inkább a mi igényeinkkel vannak problémák :)

CSÖRR-CSI££ 2009.07.20. 22:13:04

No, kíváncsi vagyok, hogy ez a poszt hány hozzászólást generál majd.

Az 500 -on biztos túl lesz...

Szerintem néhány ember még holnapután is azt fogja erősítgetni, hogy mennyire szar minden francia autó, de mindig lesznek, akik esküsznek rá, hogy az övékével semmi gond (...nem volt x év alatt), tehát alaptalan minden gonosz híresztelés, ami a francia autók idő előtti széthullásáról szól, és ez így fog menni kifulladásig.

Szerintem meg kár ezen vitatkozni. Vannak akik racionálisan gondolkodnak, de sokan vannak olyanok is, akik szeretik a kihívásokat, szeretnek kockáztatni, szeretik horrorfilmeken tövig rágni a körmüket, viaduktokról leugrálni, cápát simogatni, kígyót bűvölni, orosz rulettet játszani, vagy éppen deviza alapú hitelre fullextrás francia autót venni.
Szerintem el kell fogadnunk, hogy vannak ilyen emberek is.

kzolika 2009.07.20. 22:37:30

Szerintem ez úgy van, hogy egyszer vett valaki egy ilyen szart, tele hitellel, eladni nem tudja, totálkározni se akarja neki senki, akkor már mégse vallja be, hogy mekkora hülye volt, inkább mantrázza, hogy jó autó, jó autó, jó autó.

AtoszMester 2009.07.21. 01:11:12

Ez a szar megkapja a blogposztot, de egy csomó vitára érdemes autó meg semmit!

Il mio nome è Nessuno (törölt) 2009.07.21. 07:44:16

@KuKori: "Érthető, hiszen minden francia családanya szeret a roppant könnyen hozzáférhető lábtéri rekesz aljában, lehajolva és a gyerekek által összesarazott szőnyeg alatt kotorászni."

Mondom, hogy ezt a Renault fogja tudni eldönteni a vásárlói igényei alapján, nem te.

Il mio nome è Nessuno (törölt) 2009.07.21. 07:53:40

@ommm: Apró hibája ennek a szuper összeesküvéselméletnek, hogy az assistance szolgálatok márkaszervizbe viszik be a kocsit. Szerintem kérdezz meg néhány Renault-tulajt, hányan választanák a drágább márkaszervizt az olcsóbb független helyett. Renault-t jellemzôen igásbaromnak vesznek, ott nem fogsz Renault márkájú viaszt találni a kereskedônél.

ROY9791 (törölt) 2009.07.21. 12:04:55

Diplomás képzést indítanék, a drága francia autók elektronikai eszközeinek kezeléséről, mesterképzéssel kiegészítve. PHD-zni is lehetne belőle. A hallgatóknak külön pszichológiai előadásokat is tartanék, "Hogyan őrizzük meg nyugalmunkat egy fullextrás Grand Scenic-ben, miközben menet közben rádióállomást váltunk" címmel.
Szakmai gyakorlatként Münchenbe a BMW-hez küldeném a nebulókat, osztálykirándulásra meg mondjuk a Franciaországba, egy körútra a Renault tervezőmérnökeinek otthonaihoz, baseball-ütőkkel és viperákkal felszerelve.

csiky944 2009.07.21. 12:09:41

@Peeroy: nocsak,elgurult a gyógyszer?

Papaya 2009.07.21. 13:04:37

@Peeroy: A Renault kütyüjeit egy óvodás is tudja kezelni annyira egyszerű.Nem úgy a BMW féle I Drive-ot faszikám.Ha van is diplomád egy jó nagy seggfej lehetsz.Tanulj még, rád fér

KuKori · http://ireland.blog.hu 2009.07.21. 18:54:18

Speciel az iDrive II. nem is rossz. Ki kéne próbálnod először...

gabor.gabor 2009.07.21. 20:09:04

Ha 8-10 év teljeskörű garija lenne,
full extrásan, 4 milláért jöhetne.

LipicaiCukorgyáros (törölt) 2009.07.21. 21:54:56

@Papaya: micsoda egy agresszív kismalac... :D Hány gombbal is működik az I-Drive, na ez az.

megint 2009.07.21. 23:41:13

I Drive-nál jobban tetszik az mmi, szerintem egyszerűbb, de az a hiszti amit itt műveltek a tc-on nevetséges evvel kapcsolatban, ötödik sebességben azt mondta a tag, hogy ha ezt valaki nem érti meg fél óra alatt az keresse meg az orvosát.

Papaya 2009.07.22. 13:46:27

@LipicaiCukorgyáros: Rosszul tudod.A Lipicaigenyó nem kell!

lacza87 (törölt) 2009.07.25. 21:44:19

@gabor.gabor:
"Ha 8-10 év teljeskörű garija lenne,
full extrásan, 4 milláért jöhetne. "
Komolyan kérdezném, hogy Te még a 3.60-as kenyérnél tartasz?
süti beállítások módosítása