A turbólyuk él!

  2009. július 11. - ommm Címkék: opel insignia opc

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Négyhengeres BMW? Ugyan már...
2015-07-30 16:22:46

...mondták nekem sokan, miután lett egy 136 lóerős E30-am. Persze hülyeség, hiszen a könnyű bódéhoz elég

Hétvége a tóparton? Belsőség-találkozó 2015!
2015-07-29 12:04:49

Öregszünk, öregszünk , más nem is jut nagyon eszembe arról, hogy immáron tizenkettedik (!) alkalommal

A trollkirály V8-cal érkezik
2015-06-22 13:58:43

Leborulok, zokogok és megadom a trollkodás brilliánsokkal díszített aranyfokozatát. Hogyan piszkíts bele egy

Szétszórjuk a VIP-jegyeket! Akár a tiéd is lehet egy!
2015-06-08 15:31:58

Úgy, ahogy az AC/DC-nek is egy igazi énekese volt és ahogy a Black Sabbath is csak Bill Warddal az igazi , úgy


Képzeljék el a sokat emlegetett paraszthajszálat. Ha megvan, vágják ketté és képük lesz arról, mennyivel marad le az Insignia OPC a 300 lóerő feletti, összkerekes, sportos limuzinok dobogójáról.

Mai cikkünk blogposztja.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr221239330

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Tomcy 2009.07.13. 11:30:52

Na de vissza a tárgyhoz, hajrá opel!
Remélem jók lesznek az eladások és megfingatják a többi márkát!

hiheto 2009.07.13. 11:49:10

1.6os Swift-nél az autók 2%-a gyorsabb. Ezt ugye itt senki nem gondolja komolyan? :DDDD

Il mio nome è Nessuno (törölt) 2009.07.13. 11:52:59

@Tomcy: Nem értem, mit akarsz a mikroszkopikus méretû magyar piaccal, elmagyarázhatnád. A Lexusok sajnos formára is gecironda BMW/Merci másolatok, a minôség meg aztán végkébb botrányos (fôleg a beltér), volt szerencsém ülni párban.

A hibrid "csúcstechnika" meg egy kalap szar, már ne haragudj. Pár decit spórolnak csak a hasonló kategóriájú, hagyományos hajtásláncú német limuzinokhoz képest, cserébe viszont többszáz kilogrammnyi használt akksival szarják tele a környezetet (autópályán még a gatyádat is lezabálják, folyamatosan hurcolod a 2-300kg hibrid hájat). Jelenleg a Lexus hibridjei a legpazarlóbb és legkörnyezetszennyezôbb autók a bolygón.

ROY9791 (törölt) 2009.07.13. 12:12:00

A kocsi gondolom jó, de azért nem vontam volna párhuzamot a BMW-kkel és a Quattrókkal.
Ennél nagyobb gyala már csak az volt, mikor egy autóslapban (valami gagyiban) Az új összkerékkormányzású kétliteres dízel Renault Lagunát hasonlították össze, egy BMW 320d-vel. Egy Renaultot egy BMW-vel! Hát hova megy ez a világ?!(Megnyugtatásotokra a BMW lazán megette reggelire a kis békakonzervet, s büfizett egy flegmát)

Rocko- 2009.07.13. 12:12:45

@Speedman: "Az Audiról meg annyit, hogy a 90'-es évek elején még fényévre volt a prémium márkáktól(BMW,Mercedes). Elavult modellpaletta, rozsdásodásra hajlamos karosszériák."
addigra már létezett a V8, a 90 és 200, mint jobban felszerelt változat, az messze nem fényév. a kocsikat meg '84 óta galvanizálva adják el.

baranyp 2009.07.13. 12:16:28

"erre még rátesz egy lapáttal a tény is, hogy az Insignia belül szűkös"
Nekem nem tűnt szűkösnek. De mihez képest?

ROY9791 (törölt) 2009.07.13. 12:19:21

@Il mio nome è Nessuno: Ezt jól megmondtad. Végre valaki kihúzta a fejét a marketingesek seggéből.
Nekem is volt szerencsém nem egyszer Lexus-ban utazni. A műszerfal anyagai nem sokkal jobbak, mint egy Toyota Auriséi. Az i-k egy az egyben átvették a hármas BMW-k szerkezetépítési elvét, a SUV-oknak meg iszonyatos terhelésváltási reakcióik vannak a hibridháj miatt.

Shadowbull 2009.07.13. 12:23:16

@Tomcy: @Tomcy: Harc az elet. A szamurajnak nap mint nap meg kell kuzdenie az eletere toro gaidzsinok vegtelen seregevel.

De ne csuggedj, a bushido utat mutat neked is.

sb

Shadowbull 2009.07.13. 12:28:35

@Tomcy: "de tény hogy a akinek egyszer volt már azoknak a 90% soha az életbe nem vesz más autót csak lexust"

Ehhez pont ideillik a JDPower utolso felmerese az USAban, amirol vitaztunk egy masik posztban, hogyaszondja ajanlana-e masnak is az auto megvetelet, a Lexus a 9. a listan.

Az Audi es a BMW is elotte vannak. Meg a Smart is :)

Egyebkent hogyan is jutottunk el az Insignia OPC-tol a Lexus vs. mindenki mas vitaig?

sb

Shadowbull 2009.07.13. 12:29:53

@Tomcy: "Remélem jók lesznek az eladások és megfingatják a többi márkát! "

Ilyen dragan alig hiszem.

sb

bigpond 2009.07.13. 12:37:20

@Il mio nome è Nessuno:

ez a nev most mit jelent?
a HRZRASN-t is meg akartam kerdezni, csak mindig elfelejtodott.

vmaast 2009.07.13. 12:44:15

Többeknek :) Szóval csak arra utaltam volt, hogy Az Audinak sok-sok évébe telt, míg a béka feneke alól eljutott arra a szintre, ahol most tart. Mert azért azt nem mondhatjuk hogy az "A" korszak előtt a technika, az innováció, és a minőség netovábbja lett volna. Az Opel is eljuthat egyszer ilyen szintre, talán csak idő kérdése. Ezért nem kell gondolkodás nélkül leszólni. Más kérdés, hogy nem gerjedek sem az Insigniára, sem az OPC-re. Nagyon hónaljszagúnak érzem bennük mindazt, ami full természetes mondjuk(!) egy 159 tbi-ben.

Rocko- 2009.07.13. 12:50:29

@Shadowbull: most arra célzol, h a szepuku egy szép szokás? :)

@bigpond: gugglizd meg: Nevem Senki.

@Tomcy:
"Szerintem amikor mennek 90-el én meg megelőzöm őket 100-al és meglátják, hogy egy suzuki megelőzte őket aminek még sport felirat is van a hátulján és egyből rátapadnak a seggemre és próbálnak a legkisebb egynesben is kibújni mögüllem szerinted mit gondoljak?"

"az ember autózik 80-90-el nyugiba de a gyökér tádéisek mindig belemásznak a seggembe"
tehát ha az ô 90-üket elôzöd 100-zal az oké, ha a te 90-edet elôzik az 100-zal, az seggbemászás.
mindenki hülye csak én vagyok okos? :)

Roadkill 2009.07.13. 13:21:57

@Tomcy: ne is vitatkozz Arnyekmarhaval meg a Senkivel. Ezek a dilettansok meg azt se tudtjak, hogy egy kipufogoval es egy jo megoldasu direkszurovel (pl LOL, az jo gyarto) akar 1 mp is le lehet faragni a gyorsulasbol. Ettol aztan tenyleg doglenek a premiumautosok...

w a s d 2009.07.13. 13:39:40

@Tomcy: A szuper megbízható Suzuki Swift 20. az ADAC legutóbbi meghibásodási listáján.

Jobb nála (19.->1.): 207, C2, 206, VW Fox, Yaris, Corsa, Punto, Jazz, Clio, Colt, C1 Twingo, Polo, Note, 107, Mini, Panda, Aygo, A2.

Il mio nome è Nessuno (törölt) 2009.07.13. 13:54:39

@Peeroy: Félre ne érts, én nem irigylek a Toyotától semmit, örülnék, ha sikerülne egy *tényleg* környezetbarát hajtásláncot kifejleszteniük. Mindössze arról van szó, hogy a faszom tele van a sötétzöld idiótákkal, akik egy szélturbina kapcsán rögtön vernyognak, hogy "jajjamadarak", viszont ha egy autó többszáz kilónyi veszélyes hulladékot szarik a környezetbe, az teljesen frankó, mert van a prospektusban virágmotívum. Az ilyen idióták teszik a legtöbb kárt a környezetben.

Il mio nome è Nessuno (törölt) 2009.07.13. 14:02:48

@F/: A Fox asszem jelenleg az eladási listákat is vezeti Németországban (de lehet hogy épp megelôzte a Polo). A legtöbbet eladott importautó sem japán, hanem pont francia, a 206os volt valami 5-6 évig, most asszem a 207 vette át a stafétabotot.

29 Palms 2009.07.13. 14:05:11

Shadowbull,

Ha már hivatkozol a JDPower-re, amit ezek szerint elfogadsz hiteles információként...nincs kedved belinkelni mondjuk a 2009-es Initial Quality Study eredményeit, és elemezni egy kicsit BMW szemszögből? :)

Il mio nome è Nessuno (törölt) 2009.07.13. 14:10:03

@Roadkill: Direktszûrôvel, höhö. Ha teszel mellé egy M-logót is a csomagtérfedélre, lesz az 2 mp is :D

Tomcy 2009.07.13. 14:25:14

@hiheto: Te igen retardált legalább olvasni tanulj már meg!
Ott arról volt szó, hogy ha 600k-t beletolok és turbósítom akkor lesz kb 2% az ami gyorsabb!

Ennyire azért ne legyen már alacsony a kerités!

Shadowbull 2009.07.13. 14:35:30

@29 Palms: Nem tudom belinkelni, mert itt van a gepemen PDF-ben, az interneten megtalalhatonal nemileg reszletesebben (legalabbis a BMWre vonatkozo resz). En ugy kaptam a fonokomtol, es azt gondolom, hogy ez fizetos tartalom, ugyhogy elkuldeni sem fogom. Esetleg ha van egy BMWs belso emailcimed, arra elkuldhetem, ha gondolod :)

Az ellendrukkerek altal sokat citalt 15. hely a markak rangsoraban elso latasra valoban csuggeszto, de tudni kell, hogy hogyan jon ossze a dolog:

3 problemacsoport van, az elso "dizajn" problemak (BMW:62) a masodik pedig a meghibasodasok (BMW:45), valamint az egyeb problemak (BMW: 5).

Ebbol jon ossze a 112 pont.

Namost a dizajnproblemakban olyan dolgokat kritizalnak meg a kedves ugyfelek, mint a pohartarto, ablaktorlokapcsolo pozicionalasa, nem maradnak a szonyegek a helyukon, meg hogy tul sok fekpor kepzodik.... Es meg lehetne sorolni a "sulyos" gondokat. Ebben a listaban szerepelt nagyon hatul a BMW, a 33. helyen (Audi 31., Mercedes 22.), es ez a vegeredmenyt is lehuzta.

Az igazan lenyeges (szerintem) a meghibasodasok szama, amiben a BMW az otodik helyen van. Sorrend: Lexus, Porsche, Mercedes, Toyota, BMW. Persze van potencial a javitasra, ez nem kerdes.

Az viszont figyelemre melto, hogy hogyan itelik meg szubjektiven a vasarlok az autojukat:
altalanos minosegben a BMW a masodik a Lexus elott,
A robosztus es megbizhato konstrukcioban szinten a masodik, Lexus a 7., a fent emlitett "javasolna-e on masnak is az auto megvasarlasat a BMW a 4., Lexus a 9.

Hat ennyi.

Van ter javulni, de korantsem olyan borzaszto a helyzet.

sb

Tomcy 2009.07.13. 14:36:20

@Rocko-: Nem hanem itt arra gondolok, hogy amikor tiszta az út és nyugiba megyek és semmi olyan reakció nincs ami "megtorlásra" méltó lenne, sőt még ilyenkor ahogy tudom segítem az autóstársakat mert lejebb húzodok, hogy kilásson mikor előzhet meg, meg jelzek is neki, de ők ennek ellenére úgy csinálnak mint ha a F1 VB cím múlna rajta és beáll a seggembe majd amikor eltud menni tök hirtelen agresszív kormányzással és veszett padlózással oldja meg amikor van elötte egy tök üres 1km-es egyenes.

Én az ilyeneket nem értem. A másik meg hogy nem tudom mit csinálna ha véletlen valami kiugrana az ember elé és izomból besatuzna... Úgy belém durranna, hogy öröm lenne nézni, utána meg magyarázhatna a rendőröknek a követési távolság betartásáról.
De tényleg térjünk vissza az opelhoz.

Audifan 2009.07.13. 14:39:10

Gyerekek!Fájdalmas ez a sok sületlenség amit összehordtok.Ha észrevettétek én szándékosan provokáltalak benneteket bár amit írtam az sajnos igaz volt.
Tanulság:az autókhoz mindenki kurvára ért,akárcsak a nőkhöz.Nőböl is elkel a hosszú combú bögyös szőke és az alacsony lappincs fekete.Ez van az autóknál is.
Ezek nem objektív dolgok amikről itt szó van.Játszátok az eszeteket,kis fiúk vagytok akik nagyfiúnak akarnak látszani és minél nagyobbat mondotok azt hiszitek anál jobban feléritek az asztalt csak közben lecsúsztok a biliről.Az AUDI-knak is van hibájuk és a BMW se olyan jó gép mint amilyennek 20-40 között illik kikiáltani,mert különben nem vagytok menők a nyálverdében.Az Opelek nem rosszak csak szinte mindegyik hétfői gyártás és nincs rájuk garancia.
Szóval fiúk ezt a témát jól elkúrtátok...!

Il mio nome è Nessuno (törölt) 2009.07.13. 14:41:09

@Tomcy: 1.6os Swiftet turbósítani? Szerintem ezen a ponton hagyd abba, mielôtt kárt teszel magadban :)

Tomcy 2009.07.13. 14:42:07

@Il mio nome è Nessuno: Bocsika, de hivatalos fotocellás mérésim vannak róla, szóval te hihetsz amit akarsz!

Amúgy inkább ezt azoknak a bmw-s kollégáknak kellene ecsetelni akik ráteszik az M optikát a 2.0 dizelre meg benzinekre aztán azt hiszik hogy tényleg M-es.


Azt nem is akarom neked ecsetelni, hogy mi a különbség a motorba jutó minél hidegebb levegő jótékony hatása és a szívó és kipufogó oldal jó összhangja és a gyújtás minél optimálisabb összehangolása között és a full gyári megoldások között, mert értelmetlen!

Shadowbull 2009.07.13. 14:44:07

@29 Palms: Ja igen. Hogy mennyire hiteles: Ez a legutobbi felmeres az USAban keszult, uj auto vasarlas utan 3! honappal. 245 tipus szerepel a felmeresben, 81.000 valaszt dolgoztak fel. (A kerdoiveknek a 22%-a jott vissza) Az eredmenyeket sulyoztak az eladasi szamokkal.

A szempontokat mar fentebb leirtam.

En azt, hogy a pohartartot vagy az audiorendszert "bonyolult" hasznalni, azt nem vennem hibanak, de gondolom nem gondolkodunk egyforman.

Ebbol a szempontbol az ugyfelek szubjektiv velemenyenek es elegedettsegenek a felmeresere tobbe-kevesbe alkalmas, korrekt hibastatisztika vezetesere messze nem.

sb

Speedman 2009.07.13. 14:45:48

@Rocko-:
A 90-es a 80-as, a 200-as a 100-as jobban motorizált változata volt. Ennyi. A minőségi kivitelezés ezeknél sem volt jobb.
Reggel belenéztem egy 93' katalógusba. Ott írták, hogy az előző évihez képest 30% estek vissza az eladások Audinak. A kutyának sem kellettek az akkori Audik. Olyan szarban voltak, hogy egy éven belül kihozták az A8-A6-A4-et mutatva, hogy ezzel egy új korszak kezdődött náluk. És bejött. Miért ne sikerülhetne ez az Opelnek is?
Ha abban az időben prémium márkának tituláltad volna az Audit körberöhögtek volna.

Tomcy 2009.07.13. 14:47:36

@Il mio nome è Nessuno:

Parancsolj te kis okoska, itt van egy turbós és egy kompresszoros is, még egyik sincs végleges állapotban, de így is elég meggyőző az eredmény...

www.youtube.com/watch?v=DOtxT7HGCBw

www.youtube.com/watch?v=vWnIkbEc2Ho

www.youtube.com/watch?v=F_6D__5R-Ag

www.youtube.com/watch?v=UwS19l3YB18


Csak hogy eláruljam ez nem a sima swift hanem a sport..
Gyengébbek kedvéért:
www.suzuki.hu/pages/display/auto/modellek/swift_sport/bemutatkozas

sipike78 · http://www.szabolcsswift.hu 2009.07.13. 15:54:27

Az ADAC hibalistájáról tessék megkeresni a posztot. Abban elég rendesen ki lett tárgyalva, hogy nem egészen olyan a leányzó fekvése, amilyennek feltüntették a listán.

---

1.0-ás Swiftet is turbósítottak az USÁ-ban (Sprint néven). Gyárilag.

De ott hülyék laknak, nem értenek az autógyártáshoz. :)

w a s d 2009.07.13. 16:29:20

@sipike78:

Nem emlékszem arra posztra, és igaz, ha úgy nézem, akkor ok a Swift, mert 2005-2008 közti Swiftek kortól függetlenül viszonylag konstans számú meghibásodást mutatnak, szemben némelyik előrébb elhelyezkedővel, melyek az évek múlásával egyre több hibát mutatnak. Így is lehet nézni, meg úgy is, ahogy ők felállították a sorrendet (meg persze benne van, hogy nem minden megállás az autó hibájából van).

(Az utólagos turbósítás ellen nekem meg egy rossz szavam sincs, mert én spec. kedvelem az efféle átalakításokat. Kis turbós ezres kockát meg egyszer hirdettek hasznaltauto.hu- pár éve alakatrésznek.)

carfolio.com/specifications/models/car/?car=26268

Il mio nome è Nessuno (törölt) 2009.07.13. 17:00:55

@Tomcy: "Bocsika, de hivatalos fotocellás mérésim vannak róla, szóval te hihetsz amit akarsz!"

Csinálhatsz mérést, amirôl akarsz, egy Swift futómûvét és nem létezô kasztnimerevségét megbaszhatod a kanyarokban. Elsôkerékhajtásról nem beszélve.

De tôlem akár gördeszkára is szerelhetsz rakétát, és bebeszélheted magadnak, hogy azzal majd "lenyomsz" mindenkit.

hiheto 2009.07.13. 17:07:38

@Il mio nome è Nessuno: Ugyan ezt akartam írni ennek az idiótának, megkíméltél :)

voszi 2009.07.13. 17:18:32

@Audifan: nagyjából egyetértek.

Il mio nome è Nessuno (törölt) 2009.07.13. 17:18:41

@sipike78: "1.0-ás Swiftet is turbósítottak az USÁ-ban (Sprint néven). Gyárilag.

De ott hülyék laknak, nem értenek az autógyártáshoz."

Nem a Suzuki a hülye az autógyártáshoz, hanem te. Ezért van az, hogy amit ôk megcsinálnak, az tartós (bár a Chevrolet Turbo Sprint az autók leggyorsabb 2%-ától kibaszottul messze van), amit meg te otthon a sufniban, az meg sajnos nem. (Arra a mórickalogikára, hogy "ha az 1987es 1 literes 3 hengeres motor megbírta a turbót, akkor majd a 2009es 1.6 literes 4 hengeres is", inkább nem mondok semmit. Illetve csak annyit, hogy építsd meg szájtépés helyett, mutasd meg, hogy is kell ezt :)))

Speedman 2009.07.13. 17:50:27

@Audifan:
" Fájdalmas ez a sok sületlenség amit összehordtok.Ha észrevettétek én szándékosan provokáltalak benneteket bár amit írtam az sajnos igaz volt."

Nem,nem. Nagy tévedésben vagy.
A baj az, hogy idejössz nagypofával, semmi tudással, de osztod az észt.
Amiket leírtál(1 éves autód szétrohadt stb.) az meg arról árulkodik, hogy maximum rollerrel közlekedhetsz. Persze a magadfajtából van még itt (ld. mogmondomzazoszitet, voszi stb.)aki azt hiszi a civic a legnagyobb élményautó, mert még csak abban ült.
Jól felhigult az itteni csapat is. Az idióták mindenhová beszivárognak (sajnos).

w a s d 2009.07.13. 18:04:48

@Il mio nome è Nessuno:

Kompresszoros van itthon:
www.carstyling.hu/car_shower.php?id=17444

Persze lehet ez sem tartós, de a tuning az ilyen.

LAPoska 2009.07.13. 18:06:47

Hat... Latni, hogy tenyleg odafigyeltek a sportossag minnel jobb elereset es "nagyon" jol megy, de nekem akoor is csak egy nagy nemet tehen lessz 1730kg-val... Ez gyors... De ilyen sullyal en nem mondanam sportosnak.. De ez csak az en velemenyem... :-)

29 Palms 2009.07.13. 18:40:21

Shadowbull,

Így valahogy, arról a 15. helyről valóban van hova javulni. Szerintem haladjatok lépésenként, először fogjátok be a 10. helyen a Suzukit (nem lehetett kihagyni, bocsánat :)
Mindjárt mondok is egy low hanging fruit, valakit elszalajthatnátok egy Suzuki kereskedésbe megnézni egy Vitarát, hogyan kell rendesen beszögelni a szőnyeget. :)

Lehet ezt a dolgot magyarázni, hogy ez nem számít, meg az nem számít, ezt a 2009-es JDPower statisztikát nem nagyon erőltetném a jövőben ha meg akarsz valakit győzni arról, hogy a BMW jobb mint a Lexus.

De amit írtál az korrekt volt. Az már kevésbé, ha egy soktényezős statisztikából kiemelünk egy nekünk tetsző elemet a vélt igazunk alátámasztására, miközben diszkrét homályban tartjuk hogy létezik még pár komponens, meg egy végeredmény is, ami már kicsit mást mond.

Na mára ennyit erről, gondolom úgy várni kell 3-4 poszt, azt úgyis megy tovább ez a Lexusos hülyeség.

tónik 2009.07.13. 18:45:05

Bocsi, de csak átfutottam a kommenteket, sztem a 2 legviccesebb a sportsuzis, aki fenyegeti a nagyvasast, hogy mi lenne, ha ráfékezne, mikor a seggében megy (jajj, barátom, meg ne próbáld!), a másik pdig az audisnevű, akiről fentebb kiderül, hogy dákóval seder!

Audifan 2009.07.13. 18:55:05

@Speedman: Nagyot néznél,ha megtudnád ki vagyok és mivel foglalkozom...,de itt most nem ez a lényeg.

tónik 2009.07.13. 19:00:03

És így történt, hogy Szpídmen életének utolsó mozzanata egy nagy nézés volt...

Speedman 2009.07.13. 19:38:45

@Audifan:

Már tudom(az írásaidból).

Audid nincs csak szeretnél.

Hülye vagy az autókhoz, de szeretnéd, ha elismernének, hogy tele vagy zsével és milyen frankó autóval járhatsz.

Insigniát csak képen láttál, de vered a nyálad minek erölködik az Opel.

És marhára nem ijednék meg tőled, ha találkoznánk(persze ha 3 szemed van és 4 karod akkor visszavonom :) ).

voszi 2009.07.13. 19:50:45

@Speedman: ültem civic-ben, nem volt rossz az sem. de miből gondolod, hogy nekem az lenne a jó kocsi?

voszi 2009.07.13. 19:53:08

@Speedman: audiofan-nal abban értettem egyet, hogy sok hülye, és a tárgyhoz semmi köze beszólásokkal van tele ez a topic is.

egyébként meg minden autóban lehet valami jó. ezt nehezen értik meg egyesek.

eddig kb. 20 opelt vettem (2 híján mind 0 km-es új volt) volt más kocsim is, de több, mint 14 éve csak opelem van. ;)

voszi 2009.07.13. 19:54:29

volt még egy nem vadi új. az még meg is van, és kb. sose fogom eladni. asztra gé :)

Tatra haccá Gt 2009.07.13. 20:08:07

Persze minden autót lehet tuningolni,
Opelt , Szuzukit , Audit,stb stb
Mindenkinek szíve joga. Szériához hasonlítani hülyeség.....
Én is fejlesztettem már párat,nem csak elméletben :-) ....
Figyelem a kis autos nagy autos konfliktust jókat :-)
Megvan a véleményem a megmutatom enyém is megy kontra
batárban ülö "te mit akarsz"??? fajtákról is..
jelzem van egy 22 éves audi 100 quattro turbo hobbi autó nincs elrohadva akkor most kidobjam??? :-)
Ha nagy és erős autóba ülök nehéz eldönteni hogy ki gondolja azt hogy most épp versenyzünk.
Nem mindig veszem észre.....

Persze olvasni hogy meg vert egy ilyen olyan nagy autót.....

Ha meg biguliba ( tudod nem esik le a gyürü :-)) akkor még ez "esikszét" is le akar tólni.
Ja és volt A vecta 1.8 automatik csak hogy zavartabb legyen a kép megvoltam elégedve vele.Csak ne erjedt volna :-)
Egyébként nem vagyok opel-os..
Csak hogy belém is lehessen kötni :-)

Audifan 2009.07.13. 20:18:54

@Speedman:Te egy nagy gyerek vagy,de szerethető!

Il mio nome è Nessuno (törölt) 2009.07.13. 20:19:28

@F/: "Persze lehet ez sem tartós, de a tuning az ilyen."

Ez világos, de mi köze ennek a szériaautókhoz? Mert lehet ilyenekkel jönni, hogy "ráteszem a turbót a Suzira", de akkor én is jöhetnék azzal, hogy én mi mindent tennék a Bömösre, és megint oda lyukadnánk ki, hogy hát a Swift a menetteljesítményt tekintve mégiscsak a legalsó polc (megjegyzem, ezzel semmi gond, csak nem értem, miért van néhány tökkelütöttnek az a kényszerképzete, hogy a Swift egy versenyautó).

Speedman 2009.07.13. 20:21:35

@Audifan:
Hmm ez jó érv volt. Na, takararodj innen.

skinnyslut 2009.07.13. 20:29:37

@Tomcy:

"Az meg a másik hogy az audi/vw összetenné a két kezét ha egyszer az életbe olyan tartós autót tudna csinálni mint amilyen a régi suzuki volt!"

Apám, nekem semmi bajom a Suzukikkal(kivéve ha Audihoz hasonlítják de most már kezdem érteni mi az a"szuzukikomplekszus". Látom, ez tényleg létezik:). A Balkánon vagy a posztszovjet országokban máig hemzsegő évtizedes VW/Audi termékeket még sosem láttad? Érdekes, ezekben a mostoha útviszonyokkal bíró országokban az idös nyugati autók között szinte csak VAG terméket vagy Mercit látsz, japán személykocsi egy darab nincs,kerülik mint az ördög a feszületet hiszen hiába megbízható a motor és az elektronika ha az autó többi, olcsón előállított "kispórolt" anygokból készült része a vadkeleten egykettőre szitává rothad vagy széthullik.
"Csak a sok szemellenzős nem látja a fától az erdőt!"
Mondod te...:)DDDDDDDD

"Amúgy milyen marha érdekes 2 évvel ezelött voltam 6 hónapot japánban és ott ha már 1 nap láttam 1 europai kocsit akkor sokat mondtam! Vajon miért? Biztos olyan hülyék a japánok nem, hogy csak hazai autót vesznek?!
Hát persze! :)"

Hát persze...Ezt mondom én is. Akkor voltál te Japánban,Suzy amikor a pina dalol! Ha bármikor is lettél volna arrafelé akkor tudnád, hogy ha valakik akkor éppen japán gazdagok azok akik igazán élnek- halnak a Mercedesért és a BMW-ért.

"Amúgy ha prémium kategória akkor Lexus!"
Lehet, csak pont Japánban nem. Igazán gazdag és komoly japán az életben nem vesz Lexust csak németet vagy Ferrarait, ebben 100-ig biztos lehetsz.
Biztos hülyék...

Speedman 2009.07.13. 20:34:58

@voszi:

A civic-es storyval mogmondomafaszomtudjára gondoltam. Téged csak azért csaptalak hozzá, mert azt írtad majd mindenben egyetértessz vele.
Miben is? Nem írt két értelmes mondatot az Insigniaról, csak arról fröcsögött, hogy az Opel szar az Audi csúcs meg gagyogott valamit a panelprolikról, de azt már nem olvastam el rendesen.

Miért van az, hogy amikor jön egy fullhülye aki frankón osztja az észt, mindig talál néhány másik hülyét akik megkoronázzák?!

Speedman 2009.07.13. 20:39:39

@skinnyslut:

"...ha valakik akkor éppen japán gazdagok azok akik igazán élnek- halnak a Mercedesért és a BMW-ért."

Így van. És olyan védővámokkal terhelik meg a külföldi autókat, hogy tényleg csak a gazdagok engedhetik meg maguknak a BMW-ket és a Mercedeseket.

voszi 2009.07.13. 20:41:38

audiofan-nak az opc-hez (az opel-hez) fűzött kommentjei nem érdekelnek, mert semmi objektivitás sincs bennük. viszont az nagyon is tényszerű volt tőle, hogy itt főleg témától eltérő fikázás folyik.

MT21013 2009.07.13. 20:52:02

@Audifan:
"Kisstilü pitiánereknek készítik őket akik a heti tökvakarás után lepöcörögnek 40-el a hétvégi vityilóba és közben az anyjukat megb.sznák 3dl többletfogyasztás miatt."
Körülbelül hozod a márkanevedhez illő átlagos szellemi kapacitást. Az én véleményem rólatok, csak a te stílusodban, csak neked, csak most:
Külsőségekre bukó agyatlan, öntelt faszoknak készítik őket, akik a heti adócsalás-dílerkedés-seftelés (megfelelő rész aláhúzandó) után száguldoznak az első fáig és közben az anyjukat megb.sznák 3 db extasy miatt.
Elnézést kérek a normális Audisoktól nem nekik szólt a komment.
Egy opeles, aki jár a hétvégi házába és nézi a fogyasztást :-)

MT21013 2009.07.13. 20:54:58

Ja, tényleg van egy veterán Ladám is, + szeretek bütykölni. Tulajdonképpen nem is mondasz audifan nagy hülyeségeket...Csakhát az a fránya stílus :-)

Audifan 2009.07.13. 21:11:00

@MT21013: Te kicsit idegesnek tűnsz.Van egy orvos ismerősöm irassak fel neked gyógyszert?Igy nagyon szar lehet neked,ezt vizsgáltasd ki ne hagyd annyiban,mert neurológiai okok miatt sok ember hal meg manapság.

Toji 2009.07.13. 21:23:25

sziasztok!
új vagyok itt de csak a fejemet fogom és röhögök rajtatok!

Tegyük tisztába a dolgokat: Ma csak jó autók vannak és még jobbak!!! Hogy ki melyiket választja izlés kérdése és ezért senkit sem kell anyázni, pláne nem elküldeni a pics..be!

Tisztelt suzukis,

Nem akarlak megbántani de írtad hogy ha felteszel a szuzira légszűrőt, meg kipufogót meg turbót meg...meg...meg, akkor lehet hogy nem lesz ellenfele csak kevés. De ezt úgy kellene megnézni hogy az ellenfél (bmw, audi, stb) ugyanezt felteszik a kocsijukra és akkor összemérni. Valszeg a turbós szuzuki sehol sem lesz modjuk egy turbós bmw vagy audi ellenfele. A ti szavaitokkal élve elmehet a szuzuki a picsába. Bocs ha belemászok a lelkivilágodba.

Tudod a szivót a szivóval, turbóst a turbóssal kellene összemérni. Ha meg versenyautót akarok akkor olyat veszek, ami gyárilag turbó és nem kell rá külön költeni!

Mert én is azon akadok ki hogy nagy autó szaklapok vitáznak arról hogy melyik a jobb szivó 1.6 benya vs. 19 td?

idióták 1.6 - 1.6 ellen tádá tádé ellen ez így korrekt, mert ha össze kellene hasonlítani akkor a 1.9 tdi-t az 1.9 turbó benzines ellen, így egál. És akkor a td a picsába nics sehol a turbo benzin ellen, hidd el én összehasonlítottam őket. A te 1.6 swiftedet 1.6 bmw-vel vagy audival hasonlítsd össze lehet a szuzi sajnos nem lesz elöl a sorban.

De ne csüggedjetek és ne sértegessétek egymást mert én is tudok olyat hogy nekem van egy temprám 1.9 td. (93 le) versenyeztem egy 1.9 pdtdi (110 le) oktáviával, legnagyobb meglepetésemre megvertem, de a motorok egálban voltak ezt így kell csinálni.

skinnyslut 2009.07.13. 21:25:39

@Tomcy:

"Látom mennyit értesz hozzá, az egy 1.6 szívó benzin meg 2.0 szívó benzin! Egy turbó GT 2,3-tól indul ami nincs agyonütve!"

2.3 sehogy sem 3.5.

"Amúgy nem vagyok gyökér de nekem bőven megért ennyit ez a kocsi amikor látom a sok 7-8millás passatos meg audis szétrobban az idegtől, hogy letolja őket egy SUZUKI! :D"

Bocs,de a hozzászólásaidat olvasva éppen te vagy akit megüt a guta akkor is ha esetleg drágább vagy nagyobb teljesítményű autók megelőzik.
Az meg végképp érdekes, hogy német prémiumautó tulajdonost még sosem hallottam úgy nyilatkozni, hogy azért venne nagy teljesítményű autót, hogy lehagyjon egy Suzukit. Az gyors japán autók vevői viszont majdnem mind életcélként élik meg a nagyteljesítményú német autók "lealázását". Hemzseg ezektől az Internet. Ennek mi lehet az oka?

"És nem költök milliókat a tuningra!"

Persze, mert nincs :) Ha jól tudom,te írtad fentebb, hogy az álmaid netovábbja a haverod 350le-s Subaruja, ami megveri a lámpától az M5-öst .:)
"Elárulom, hogy egy kipufogóval és egy jó megoldású dierktszűrővel minden változtatás nélkül 8,9-ről 8,1-8,2-re csökkent a 0-100!"
Elárulom,ahhoz hogy egy autó gyorsulása változatlan áttétellel közel tíz százalékkal kevesebb időt vegyen igénybe 100KM/H-ra ahhoz min. 20-30%-os teljesítménynövekedés szükséges amit egy szűrő és egy kipufogó az életben nem produkál, főleg nem 1600ccm szívóbenzin kategóriában.
" Azért egy 1.6 szívótól nem rossz!"
Tényleg nem. Csak nem igaz.

"Hülyeségre nem adok ki pénzt!"
A Suzi-turbo vagy a tunning Subaru várlása előtt majd szavadon foglak:)
"Persze ez is szubjektív hogy kinek mi ami hülyeség!"
Na látod. Ezért ne okoskodj luxusautóvásárlás vagy Merci és Audi-ügyben.

Audifan 2009.07.13. 21:29:58

Fiúk!Elköszönök mára sok érdekeset és szépet tanultam itt köztetek.Azt sajnálom,hogy Winkler Úr és a többi kollégája veletek törölteti a seggét.Amelyik autót ők felkapják és az égig magasztalják arra blog készül és azt intenzív nyálfolyatás közben itt tapsolni kell.Az igazán jó autókat pedig lefikázzák.Ez igy nem helyes és kár hogy nektek is be kell szálnotok az ő favoritjainak népszerűsítésében,hogy Winklerék megkapják az adott importőrtől a vállbaveregetést.
A segítség nemes dolog szurkolok nektek sajnos engem az autók azért szoktak érdekelni,de a kész kocsik, nem az ilyen prototipusok amibe még 1-2 év munkát ölni kell,hogy a fércmunka kezdetlegességének jelzőjét le lehessen venni róla.

Toji 2009.07.13. 21:39:55

@Audifan: Nos amit írsz az már felháborító, te tényleg ilyen hülye vagy, vagy külön órára jársz?

Az hogy egy 1 éves autó félig szétrohadt az egyszerűen hazugság, a csattogós dízelről meg annyit hogy nekem megfelel 92-es olasz tds, de megmutatnám milyen hangja van csendesebben ketyeg mint némelyik mai szar modern dízel és semmi bajom a kocsival csak tankolom.

A panelproli meg nem azért lakik panelben mert nem telik másra hanem mert ez kényelmes. Tudok olyanról aki panelben lakik és porsche cayenne áll a parkolóban, na azzal mi van? Az meg hogy te valszeg nem panelben laksz csak öröm legyen számodra, vannak akiknek csak erre telik de leglább fedél van a fejük fölött.

Audifan 2009.07.13. 21:44:37

@Toji: Az hogy egy 1 éves autó félig szétrohadt az egyszerűen hazugság,

Elküldjem róla a jegyzőkönyveket?Van sok.

Speedman 2009.07.13. 21:49:53

@Audifan:
Remélem minél ritkábban irogatsz ide.
Inkább csak olvass...

Audifan 2009.07.13. 21:50:13

Ráadásul nem is egy autó "rohadt szét" hanem egy OPEL.Igy mindjárt más.

Speedman 2009.07.13. 21:51:41

@Audifan:

"Elküldjem róla a jegyzőkönyveket?Van sok."
Igen kedves Pinokkió!

Speedman 2009.07.13. 21:54:29

@voszi:

Miért ő nem ezt csinálta?
Kapj már észhez!

Shadowbull 2009.07.13. 22:10:51

@29 Palms: Nezd, vegul is mindenki azt olvas ki a JDPowerbol amit akar. A vegeredmenyt nem titkoltam el, az olvashato a neten. Csak a reszletek nem.

En azt sem akarom bebizonyitani, hogy a BMW jobb auto, mint a Lexus, mert ilyet abszolut ertekben nem lehet kijelenteni. Vannak tobbe-kevesbe objektiv szempontok, de az ertekeles nagy resze erosen szubjektiv alapokon nyugszik, es az igy van jol, a premiumkategoria nem a racionalitasrol szol.

Viszont ha elkezdem magamban izlelgetni a JDPower ertekelesi szempontjait, hogy aszongya:

A Lexus jobb auto mit a BMW, mert kevesebb fekpor kepzodik, es ritkabban kell tisztitani a felnit.

vagy

A Lexus jobb auto mint a BMW, mert egyszerubb hasznalni a pohartartot.

vagy

A Lexus jobb auto mint a BMW, mert nehezbben csusznak el benne a szonyegek.

Vegul is ez alapjan is lehet az autokat ertekelni, en nem igy szoktam.

Plane hogy vezettem mar tucatnyi BMWt, es egyikben sem volt gondom sem a pohartartoval, sem a szonyegekkel. A fekport meg lemossa a moso.

Azt el tudom kepzelni, hogy elso blikkre mondjuk a Lexus erintokepernyos rendszere egyszerubbnek es jobbnak tunik, mint az iDrive, (plane hogy a "szakujsagirot" az jellemzi, hogy nem birja hasznalni, pedig pofonegyszeru), de aki probalt mar vezetes kozben nyujtozkodni es lefele nezegetve nyomkodni az erintokepernyot, vagy szepen biztonsagosan a konyoket a karfan tamasztva az iDrive-ban navigalni ugy, hogy igazabol lefele sem kell nezni, es a periferias latas boven hasznalhato a forgalom eszlelesere, no az tudja , melyik a jobb, eletkepesebb megoldas.

Kozben meg a JDPowerbe meg bekerul: infotainment: difficult to use.

Es hiaba, ezen a BMW nem valoszinu hogy valtoztatni fog, mert az a meggyozodese, hogy ez igy jobb.

De ahogy mar mondtam, mindenki a kedvere szemezget.

sb

www.totalcar.hu/nepitelet/?op=itelet&cat_id=83059 2009.07.13. 22:17:53

Dögös ez az Insignia OPC, biztos jól is megy...

...de nagyon kevés ahhoz, hogy megingasson Audis hitemben. Sajnálom Opel, ez van :-)

Rocko- 2009.07.13. 22:56:58

@Speedman: "A 90-es a 80-as, a 200-as a 100-as jobban motorizált változata volt. Ennyi."
és jobban felszerelt.

Rocko- 2009.07.13. 22:58:08

@Speedman: "Ha abban az időben prémium márkának tituláltad volna az Audit körberöhögtek volna."
most is. de nem állítom. hanem azt, h (már akkor) megtették a lépéseket a prémiummá válás felé.

voszi 2009.07.13. 23:16:29

@Speedman: simán. azért, mert azt írja, hogy uncsi itt a fikázás, attól még ő is beszállt a fikázásba.

lehet valamiről rossz véleményt nyilvánítani jó alaposan beszopva a kulturrrát is, meg prosztó módon is. utóbbit könnyebb.

voszi 2009.07.13. 23:25:08

a topic nyitó fotóján megnyilaztam egy elég ronda illesztési hibát. (a lámpa csücske nem éppen azonb az íven van, mint a hátsó löki.) látszik, hogy még ez egy prototípus, nem pedig egy kész, szériában gyártott darab. az első opc-t október első hetében lehet majd átvenni. addig még szerintem 1000 dolgot simítanak rajta, lehet a nem teljesen tökéletes váltót is helyre hozzák.

www.adeptnet.hu/images/misc/cars/other/insignia-hiba.jpg

29 Palms 2009.07.14. 01:11:23

Shadowbull,

Világos, csak neked valahogy ezek az érvek akkor jönnek elő, amikor a BMW bizonyítványát kell magyarázni. Ha viszont valamelyik statisztikai komponensben a Lexus van hátrébb, akkor az egy egyértelmű, hiteles adat, amire lehet tényként hivatkozni?
És tényleg értem amire gondolsz, nekem a Mercedes a szívem csücske, és ők is joggal mondhatnák a statisztikára, hogy dehát a pohártartó miatt van az egész. :)

Ha jönne JDPower személyesen, tudnék neki én is olyat mondani, hogy vannak azért a Lexusnál is kisebb-nagyobb hülyeségek, de attól ez még bőven egy baromi jó autó.

Az érintőképernyő belefér a perifériás látásba, a nyúlkálás viszont jogos észrevétel. Ellenben a navi kezelése nagyon egyszerű érintőképernyővel, talán erre próbálták kihegyezni az egységet.

Az ellendrukkerek (plagizálok) által sokat emlegetett belső térrel meg ott van a hiba a Lexussal (GS), hogy ha már a két ülés között fa van, akkor azt felfuttathatnák a középkonzolra. Ez egy olyan pont, ahol a tulaj képébe vágja az autó, hogy ő egy "költséghatékony" termék, a'la luxus illúziója. De ehhez Mercedesből kell átmászni, akkor nagyon szembetűnő. Lehet BMW-ből is, de arról nem nyilatkozom, mert nem sok tapasztalatom van velük.

Amúgy meg az egész Lexus-BMW párhuzamot erőltetettnek érzem egy kicsit, mert szerintem eltér a két márka filozófiája. Minden más meg hitkérdés, és borzalmas sztereotípiagyártás. És ha valakinek, akkor egy BMW-snek ezt éreznie kellene. :)

Az Opel Insignia turbólyuk fanatic klubtól pedig elnézést kérünk az offtopic megnyilvánulásokért. Dehát ezt is a Suzukisok kezdték. :)

Shadowbull 2009.07.14. 07:51:23

@29 Palms: Nem mondtam soha, hogy elfogulatlan lennek az eredmenyek ertekeleseben, nem is tudnek az lenni. Mint ahogy az ellendrukkerek sem tudnak elfogulatlanok lenni, akik netszerte lobogtatjak a vegeredmenyt. Lehet kizarolag arra koncentralni, es el lehet kezdeni boncolgatni az adatokat, aztan a vegen mindenkinek kialakul egy (persze szubjektivitassal boven megspekelt) velemenye.

De mondok mast: Probalj meg egy autoipari donteshozo fejevel gondolkodni: Hallja hogy igy meg ugy a JDPower, es eldonti, hogy ezen javitani kell. Az elso es kezenfekvo szempont a konkret meghibasodasok csokkentese, persze ehhez meg rendelkezesere all a gyari hiteles statisztika.

Aztan nezi a tobbi pontot, es csovalja a fejet. Pohartarto, infotainment, szonyegek, fekpor, stb? Ezek egyreszet talan valoban lehet javitani, mondjuk a szonyeg ne csuszkaljon (mar ha csuszkal, en meg nem tapasztaltam, plane nem harom honapos autonal, de tegyuk fel az amcsik igen), de egy alaposan atgondolt rendszerhez, mint az iDrive, nem fog alapjaiban hozzanyulni, mert magat a koncepciot tartja jobbnak a masiknal. Legfeljebb finomitgat rajta.

Aztan azt mondja a kovetkezo logikus gondolatnal, hogy okes, nezzuk meg, hogy a vevoink mennyire elegedettek? Az is ott van benne a tanulmanyban, es latja, hogy a ceg a mezony elejen van. Nezzuk az eladasokat: A BMW megelozte a Lexust az USAban. (persze ugy, hogy kisebbet esett vissza, de akkor is tobb autot adott el).

Lathatja, hogy a vevok bizalmat szavaznak a termekeknek, ami persze nem azt jelenti, hogy ne lenne lehetoseg a javulasra, van boven, csak eppen meg nem jott el a vilagvege. Es a vegso kerdes megis az, hogy mit is akarunk nyerni? Kozvelemenykutatast, vagy „valasztast“?
Persze ez nem azt jelenti, hogy ne erdekelnek a gyarakat az ilyen felmeresek, ha igy lenne, nekem se lenne meg. De vegso soron megiscsak kepesnek kell lenni arra, hogy mindent megprobaljunk a maga helyen kezelni, es el tudjuk valasztani a (szamunkra) lenyeges dolgokat a jelentkektelenektol.

A Lexus-BMW parhuzam nem eroltetett, meghozza ket okbol: egymas elol veszik el a vevoket, es a Lexus dekralaltan a nemet premiumtrio baberjaira tor.

Hogy a szukebb teruletemnel maradjak: Az IS-F konkretan M3-Killernek lett tervezve es kommunikalva. Hat ez spec nem jott ossze, talan majd legkozelebb.

sb

Tomcy 2009.07.14. 09:30:59

@hiheto: Kéz ekkora makákót! :)))) Még jó hogy nem mindenki ekkora segg mint ti! Olvassatok már el pár tesztet a swift sport, twingo RS, C2 VTS -ről hogy mit is tudnak!

Elárulom, hogy simán jobb időt megy az én SS-em az euroringen mint egy V golf GTI pedig az annyira nem is nagy dög! Akkor mit is akartok a nagy bálnákkal? :)

Tomcy 2009.07.14. 09:35:13

@F/: Ez a kompresszor Ignis Sportba volt elötte ami szintén nagyon ment és ha hiszitek ha nem full gyári volt a kocsi, nem kellett kuplungot cserélni, sem féltengelyeket se semmit, pedig a gyári 109le-ből lett 155le!

Ebbe az SS-be is minden csont gyári és marad is mert simán bírja!

Az a turbós is magyar még hozzá egy fehérvári srácé, és az is bírja, mondjuk valszeg mire full kész lesz egy erősebb kuplung kelleni fog, de azért 125-ből 200-210Le-re gyúrva már talán ez érthető...

lanyi 2009.07.14. 09:44:55

Nekem tetszik ez a vectra utód...

Olyan autós kinézete van:)

Egyébként jókat derülök mostanában a TC-n a hozzászólásokon.

Azért annyi önkritikája legyen már mindenkinek, hogy belássuk, mi magyarok gyakorlatilag alulmotorizált kiskocsikkal járunk, amik az autógyártás legalsó szegmense.
Aztán elvárjuk, hogy erről senki se írjon.
Azt hisszük,hogy ha van egy 12 éves corsánk,akkor annak köze van egy insignia opc-hez.
Azt mondjuk,sokkal jobban tetszik az E12 mint az E60 azért járunk azzal.Pedig lófaszt, csak nincs pénzünk egy V8-as E60-ra.

Visszatérve az insigniára,szerintem drága.

Az opel azért nagyon messze van még a prémium márkáktól...

Audifan 2009.07.14. 09:48:11

Emberek! Az eredeti kérdés ez volt:Ön mit gondol? Sikerül áttörnie az Insignia OPC-nek? Véleményét mondja el blogposztunkban.

Én erre válaszoltam körül írva a jelen műszaki és erkölcsi hátteret:NEM,SOHA

Ti pedig itt a Suzuki kipuffogótól kezdve a BMW kilincsig összehúgyoztatok mindent csak a kérdésre nem válaszoltatok.

Kiváncsi lennék hányan vagytok iskolaérettek akik ide beírkáltok nulla felkészültség,zéró tudás és zéró tolerancia.
Mindenkinek a legjobbakat kívánom!

Tomcy 2009.07.14. 09:49:05

@skinnyslut: Öcsém baromra leszarom hogy te mit hiszel! Elárulom hogy a Bridgestonnál dolgoztam és tőlük voltam kint, úgy hogy 2szer közbe haza is jöttem igaz egyszer 5 másodikra meg 4 napra csak de legalább voltam itthon is!
Kb 6órányi videóm van és több 100 képem a kintlétről, plusz akik ismernek azok tudják hogy nem kamuzok!

Ja és Tokyoba voltam meg Hikoneba és akármennyire is fáj kurva kevés európai kocsi van kint!
Volt egy fószer aki egy ferrari testarossaval tolta állandóan...

De az europai kocsi akkor is olyan ritka volt mint a fehér holló!

w a s d 2009.07.14. 09:50:13

@Il mio nome è Nessuno:

Szériaautókhoz semmi.
Az ilyen utólagos átalakítások szerintem legálisan szervezett (akár amatőr) versenyekre valók, minél jobb kategórián belüli szereplésre. Vagy arra, hogy kiélje az ember az alkotási vágyát.

w a s d 2009.07.14. 09:54:28

@Toji:
"Mert én is azon akadok ki hogy nagy autó szaklapok vitáznak arról hogy melyik a jobb szivó 1.6 benya vs. 19 td?"

Szerintem ennek igenis van létjogosultsága, ha pl. egy típus két motorváltozatát hasonlítják össze. Mert amikor valaki eldönti, hogy pl. Golfot vesz, ez valamelyest segíthet neki kiválasztani, milyen motorral vegye, megéri- e az egyik- másik motor felára.

Tomcy 2009.07.14. 09:55:05

@Il mio nome è Nessuno: Persze mindent lehet tuningolni, csak én abból a bömösnek az árából csinálok egy 300LE-s swiftet és még elmegyek 5 világkörüli útra vagy veszek egy házat és akkor te még egy csavart nem cseréltél ki a bmw-n!

De én nem akarlak meggyőzni semmiről, csak azt mondom, hogy nekem nem ér meg annyi pénzt egy ilyen faroknövelő autó és kész.
Akinek van rá pénze és szeretné vegye meg szíve joga, én akkor sem venném meg ha lenne rá pénzem mert hülyeségnek tartom.

Tomcy 2009.07.14. 10:13:42

@skinnyslut:

www.youtube.com/watch?v=fyK4fZK5P_g

www.youtube.com/watch?v=l8FlTUZ07yg

www.youtube.com/watch?v=iI_mT5L1BGs&NR=1

www.youtube.com/watch?v=g-oPOch3O8o&feature=related

Talán így elhiszed...
Amúgy nem jók mert 1-be mindegyik videón ledadogott így ott még volt benne de ezek még akkor készültek amikor meglett a kipuff így még fejlődő stádiumnak hívnám.

Tomcy 2009.07.14. 10:17:29

@Audifan: Igazad van, bocsi!

Szerintem igen!

Az OPC-k azért nem említhetők egy lapon a széria opelokkal.
Ugyan úgy ahogy a rönyó sportok sem említhetők egy lapon a sima rönyóval.

Szerintem nagyon jó úton halad az opel a fejlődésben!

Il mio nome è Nessuno (törölt) 2009.07.14. 10:27:19

@F/: Nyilván. Viszont ott nincs sírás-rívás, ha pár verseny utány szétesik ez-az, vagy motort kell cserélni.

kuhi 2009.07.14. 11:00:58

Nem ez a baj srácok...
9 éve volt nekem egy 97-es Audim.
1740 kiló volt, szívó 326 Le és 400 nyútonméter gyárilag. 5,7 alatt gyorsult százra. Természetesen kotró volt és 4 méter 80 centinél is hosszabb (96-97-ben 855+97 darabot csavaroztak össze). Nos, 13 év után Opeléknak azért ennél többet kellene belépőjegyként felmutatni, nem?
Nem az Audi/Bmw/Mercedes vitába akartam kezdeni, ezek csak adatok, száraz adatok.
Mellesleg a fentiek értéktartása kb.: 3 év/félár, 5-6 év/negyedár. Ennek az opelnek ennél rosszabb lesz.

hiheto 2009.07.14. 11:09:53

@Tomcy: Oké főnök, akkor gyorsabb a Swifted... :DDD

sipike78 · http://www.szabolcsswift.hu 2009.07.14. 11:32:50

Engedelmetekkel beleszólnék, csak egy picit, nem kötekedve.

A verseny mindig is drága, bármilyen márkáról legyen is szó. Ellenben attól, aki prémiummárkákkal foglalkozik, nem kérhető számon, hogy nem tud arról, mi minden reszelhető egy Swiften pl. És nem baj, ha arról sem tud, hogy itthon, (de külföldön még inkább) kisipari szinten profi minőségű tuningalkatrészeket készítenek a megrendelőknek. Olyanokat, amikkel jelentősen megnövelhető a motor teljesítménye ÚGY, hogy az élettartama csekély mértékben csökken. Szóval nem kókányolásról van szó.

És itt egyáltalán nem chiptuningról meg hasonló bűvészkedésekről van szó.
Egyszerűen jobb anyagból, célorientáltan megtervezett alkatrészek elkészítéséről. Ami, érthető módon a gyártó anyavállalat költségvetését erősen megterhelte volna, ha ugyanilyen olcsón adták volna a készterméket a picaon. (ezért szartak rá)

Nagy vasakat persze, jobban, illetve látványosabban lehet nagyobb teljesítményre bírni, de, ahogy Tomcy is írta, csillagászati összegekért.

Legutóbbi versenyen, amin kint voltam (nézőként)Suzukik, Ladák, Golfok csaptak össze. Jópárat BMW-vel és Mercivel vontatott utánfutón hoztak a tulajdonosok. Magyarán: játszósautók voltak.
Szlalomverseny volt, egy régi Swift GTi győzött hajszálnyival az összesítésben, második egy Swift Sport lett. Akkor, érthető módon, nem számított sokat a köbcenti.

Pihenő alatt jött valami überfasza Subaru, na, az legyalulta a pályát. De abban a gépben szerintem az első három helyezett egész éves versenypénze benne volt.

Úgyhogy písz, maradjon mindenki a maga kaptafájánál.

vmaast 2009.07.14. 12:42:08

@Tomcy: Én sem szeretnék túl sokat vitázni, de inkább tartom faroknövelésnek az agyontuningolt, agyonmatricázott Swift-eket (Wagon-okat, akármit), mint egy nagy, és kényelmes limuzint. Az inkább magamnak van, az előzőek meg a csajozáshoz (pasizáshoz, kinek mihez). Másfelől, igazából sosem értettem a nagymértékű tuningot. Vannak erős autók, vannak gyengék, mindenki választhat kedvére. Az OPC erős gyárilag, és nem kell barkácsolni. Emellett elég méretes. A Swift Sport is erős, csak épp picike, meg kényelmetlen. Ha valaki gerjed rá, csak tessék, de azért a használhatósága elég behatárolt. Harmadrészt, hogy is került ide az OPC-s buliba egyáltalán?

Shadowbull 2009.07.14. 12:52:52

@sipike78: Ahhoz, hogy megbizhato teljesitmenynovelest tudjon az egyszeri tuner vegezni, az az elso lepes, hogy pontosan ismeri a tuningolando motor muszaki parametereit (nem amit ki lehet olvasni a katalogusbol, hanem az osszes alkatresz mereteit, anyagat, stb), es azt, hogy hol van a konstrukcio teljesitokepessegenek hatara. Melyek azok a pontok, amikhez feltetlenul hozza kell nyulni, es mik azok, amik tobbet is elbirnak.
(Altalaban itt bukik a mutatvany, mert a tunerek szamara a gyari dokumentaciok nem hozzaferhetoek. Ahogyan nem hozzafehetoek a gyari tartostesztek eredmenyei sem.)

Nem artana nemi szimulacios kapacitas sem, hogy lassak egyreszt az alkatreszek normal mechanikai terheleset, legyen nemi fogalmuk hogyan zajlik pontoan a toltetcsere, milyen hatasfokkal mukodik a hutes, es meg sorolhatnam.

Aztan amikor mindent tudunk, ismerjuk a motort tovirol hegyire akkor jon a tervezett teljesitmenyhez torteno illesztes. Akkor jon az, hogy jobb anyagokat hasznalva, esetleg optimalizalt geometriaval uj alkatreszeket tervezunk bele. (nade optimalizalni csak azt tudjuk, amit teljesen ismerunk. Egyebkent csak vakon lovoldozunk)

A turbositasra kulon kiterve: meg kell oldani a kompresszio problematikajat, uj vezerlest kell krealni, az olajozast/hutest illeszteni kell, motorelektronikat nagy reszben megvaltoztatni, es utana johet a szukseges mechanikai megerosites. Diohejban, mert biztos kihagytam valami eletbevagot.

Elso korben a tervezett valtoztatasok nagy reszet a meglevo szimualcios modellekbe kell illeszteni, es ugy vizsgalni a hatasokat, elvegezve a szukseges finomhangolast, aztan jon az, amikor megepitunk jonehany motort, fekpadi teszteket vegzunk, kulonfele nyuzoprobakat definialunk, (utcai autonal elmegy a sarkkorre meg a sivatagba, versenypalyan ez nem igazan relevans), es mindezt kiallta, akkor mondjuk, hogy ez okes.

Namost ha az egyszeri tunernek erre nincs se kapacitasa se penze, akkor mit tesz? Vagy vasarolgat netes boltokbol mindenfele kiteket, es atepiti az autot, vagy maga kezd el probalkozni.

De mindket esetben a vegeredmeny teljesen mas lesz, mint amikor egy gyar a maga kapacitasaival csinalja ugyanezt.

Lehet versenypalyara jo lesz, vagy boyracereknek lampatol lampaig gyorsulni. Ha szethullik, asse baj, mert vegul is tuningolva van.

Csak aztan ne mondjuk nagy mellennyel, hogy minek rohadteros tank, amikor egy Suzuki is lehet 300 lovas toredeke penzbol.

Lehet. Olyan is. Arrol nem beszelve, hogy az mindig Suzuki marad. Ennyi erovel hegeszthetek zartszelvenybol egy vazat, rakhatok ra 4 kereket, meg egy bazi motort, kormanyt, 1 hokedlit, aztan legyorsulok vele akar egy Ferrarit is. Utana meg verhetem a nyalam a neten, hogy tok ertelmetlen a Ferrari, mert az en gokartom ugyis otthagyja az elso 50 meteren, toredeke penzbol, mint amibe az a pocshosszabito kerul. Hat ja.

Nyilvan vannak olyan tuningmuhelyek, amik bealltak egy-egy tipusra, es azt nagy biztonsaggal tudjak feljebbtolni, mert rendelkeznek a szukseges tapasztalatokkal, hogy mit lehet es mit nem. De ez hosszu ido keseru tapasztalatainak az eredmenye, es nem egy tudatos epitkezese.

Es vannak olyanok is, akik mindent ugy csinalnak, ahogy fentebb irtam, mert megvannak az infoik, meg a kapacitasuk is. Hogy ilyenekbol Magyarorszagon mennyi van, azt nem tudom.

sb

www.totalcar.hu/nepitelet/?op=itelet&cat_id=83059 2009.07.14. 13:45:40

Lassan már meg sem kell lepődni azon, hogy még egy Insignia OPC-ről szóló írásban is feltűnik a "Lexus vs mindenki", vagy a "Suzukit tuningolok, letolok mindenkit" motívum... :-) (Szó se róla, a suzukis meg az Audi-rajongó sem különb a másiktól.)

Amúgy a feltett kérdésre a válaszom: az Opel ha nem is soha, de a következő 20-30 évben biztos hogy nem lesz a három nagy német ellenfele. Mégpedig azért, mert az egyik oldal húzótípusa a Corsa meg az Astra, a másiké meg az A4/3as/C-Classe ill. az A6/5ös/E-Classe. Csak egy fél világ választja el őket, hogy többet ne mondjak minőségben és presztízsben, amit nem 1 és nem 2 év behozni...

Valamint talán azt sem kéne elfelejteni megemlíteni egy ilyen cikkben, hogy az OPC gyártója most éppen a túlélésért küzd - talán nem a legjobb pillanat Audi meg BMW "konkurensségről" értekezni.

13-14 millióért meg nem sokan fognak Opelt venni, ebben szinte biztosak lehetünk.

sipike78 · http://www.szabolcsswift.hu 2009.07.14. 14:26:38

@Shadowbull: Vazze, te beszélsz emberül? :)

Két vicc jutott eszembe: a súlytalanságban is író toll vs grafitceruza és a gerendát faragó paraszt esete.

Mindkettő a rögmagyar tuning iskolapéldája.

Egy autógyárnak teljesen más vonalon kell mozogni, mint annak, aki játékból vagy kísérletező szelleme által vezérelve össze-vissza berhel mindenfélét a kocsiján.

Amerikában és Japánban a neten lévő videók szerint már akkor atomjaira szedték és mindenféle idióta próbákat végeztek a távol-keleti kocsikon, mikor itt még csak magazinban látott a jónép japán autót.

A gyár (ami rendelkezik némi renoméval) bizonyára olyan egyensúlyra törekszik a tartósság-megbízhatóság-komfort-menetdinamika egyensúlyának megtervezésekor és megvalósításakor, ami neki is és a fogyasztónak is megelégedésére fog szolgálni.

Sokszor, persze, a konkurrenciaharc miatt ők is idő előtt piacra dobnak kiforratlan újításokat. Nem értem, mire ez a felhajtás: ránéz a totalcar fejlécére az ember, és hetente látja, hogy kijön egy újfajta modell. (Vagy minimum ráncfelvarrott.) Mire jó ez? Kinek jó?

Sokszor szerintem tényleg csak a makivakítás kategóriába tartozik a többsége. Közben meg méltatlanul szépen feledésbe merülnek korábbi modellek (nem csak a suzukira gondolok), amelyek sok téren hozták ugyanazt a szintet, mint egy kafa új verda, csak éppen szépen igyekeztek,igyekeznek a szőnyeg alá söpörni őket, nehogy ez tántorítson vissza valakit új autó vásárlásától.

Amikor Tomcynak sikerül 300 lovat kicsikarni a Swiftjéből, elégedetten igazolja, hogy, íme, szarból is lehet várat építeni. Mások pedig, mikor engedik legördülni a sokadik überfaszacsincsimincsi-modellt, ami fából vaskarika, és megveszi őket egy magát tőzsdén vagy lottóötösön vagy valami más módon gennyesre kereső ürge, szintén dörzsölik a mancsukat, hogy, na, mégsem felesleges a munkánk. Pedig dehogynem.

De a kutya ugat, a karaván halad.

29 Palms 2009.07.14. 16:11:51

"Lassan már meg sem kell lepődni azon, hogy még egy Insignia OPC-ről szóló írásban is feltűnik a "Lexus vs mindenki", vagy a "Suzukit tuningolok, letolok mindenkit" motívum... :-)"

Ja, jogos, megtartom Shadowbullnak szánt válaszom legközelebbre. Majdcsak lesz idővel valami releváns téma, pl. az új Opel Meriva, vagy Ford Fusion, vagy valami. :)

Shadowbull 2009.07.14. 22:49:05

@sipike78: Semmi gond nincsen a kiserletezo szellemmel, meg azzal sem, ha otthon hazilag szarratuningolnak valamit, tamogatok minden ilyen kezdemenyezest, nincs is szebb dolog az uveghangon porgo, majd hirtelen szethullo motoroknal :)

Azt is megertem, hogy a tulaj buszke az autojara.

Ott kezdodik a problema, ha a buszkeseg kezd elvakultsagga valtozni, es azt kezdem el kepzelni, hogy az en tuningizem a muszakilag elerheto maximum, ergo az autogyarak bóti eros autoi nem is lehetnek jobbak, azaz totalis penzkidobas azt megvenni, sot mindenki hulye, aki gyari 300 lovas autot vesz, es nem turbositott Swiftet epit.

Mikor kezdem magam lassan felistennek kepzelni, es lefitymalom a gyari fejlesztesek ertelmet, tobb szaz valoban szakerto ember tobb eves munkajat, millio euros eszkozokon. Amikor azt gondolom, hogy ok is csak oda juthatnak el, ahova en...

Mas.

Nem ertek egyet azzal, hogy a gyarak egyre-masra dobalnak a piacra az uj autoikat. Igen, jelennek meg uj szegmensek, mindenki probalkozik a hatarok tagitasaval, de ez termeszetes.

De a modellciklusok megmaradtak olyan 7-8 ev korul, kozben egyetlen rancfelvarrassal.

Korabban mar irtam, a 7 eves modellciklusnak igenis van ertelme, kabe ennyi idonkent lehet erzekelheto technologiai ujitasokat az ujabb modellekbe rakni.

Ha te nem igenyled, akkor nem veszel. Csak csipobol lehulyezni azt, aki meg igen, az nemileg vitathato allaspont.

sb

Shadowbull 2009.07.14. 22:50:10

@29 Palms: Nem jar erre mar a kutya sem, a posztok mindig ilyenek: az elejen rengeteg hozzaszolas, kellemes anyazas, csapongas, a vegen meg leul a lelkesedes, es akkor lehet kovethetoen vitatkozni, gyakorlatilag barmirol :)

sb

olcso 2009.07.14. 22:53:45

J Á R J O N - M I N D E N K I - B I C I K L I V E L !!!

skinnyslut 2009.07.14. 23:06:12

@Tomcy:

Ne nézz már teljesen hülyének,légyszives!

Nem mindennapi képességekkel rendelkezhetsz ha egy műszercsoportot mutató videóról tizedmásodperces pontossággal megállapítod a gyorsulást.
Azt nem vitattam egy pillanatig sem, hogy egy Swift Gti jól megy.
Azt tartom hülyeségnek hogy 0.8 sec-mal javulna a gyorsulás.
Nem a kilométerórát kell levideózni hanem azt ha egy széria GTI-vel gyorsulsz.

sanyey 2009.07.15. 02:11:44

@Shadowbull:
én a kezdetek óta itt vok :D mindenki más lépett le... szemetek! :DDD

Il mio nome è Nessuno (törölt) 2009.07.15. 18:34:08

@Shadowbull: Kar, hogy a lenduletesen kezdo fikagepek es szakertok eltunnek az eroteljes kezdes utan, en pl szivesen elbeszelgettem volna a rejtett ulesfutes professzoraival :)

SonicST 2009.07.17. 12:20:47

@Toji: Nézzükcsak,
BMW116i
Gyorsulás 0 - 100 km/h (s) 9.8

BMW316i
Gyorsulás 0 - 100 km/h (s) 10,8

BMW318i
Gyorsulás 0 - 100 km/h (s) 9.1

Audi A3 1.4 TFSI
Gyorsulás 0-100 km/h (s) 9,6

A3 1.6
Gyorsulás 0-100 km/h (s) 11,9

Swift Sport
Gyorsulás 100 km/h (s) 8,9

Nyomatékról vitázni szerintem felesleges is lenne, mindegyik fos.

Nincs swift sportom(suzukim se) de ahogy az emberek 90%a élből elkezdi fikázni úgy hogy semmit nem tud róla, kicsit mókás.. Egyébként úgytudom hogy a swift sporthoz létezik gyári turbó készlet is. hmm...
süti beállítások módosítása