Oszt’ mennyit eszik százon?

Nagy nyári fogyasztásteszt öt, gazdaságosnak mondott autóval

  2009. július 09. - ommm Címkék: vélemény

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Négyhengeres BMW? Ugyan már...
2015-07-30 16:22:46

...mondták nekem sokan, miután lett egy 136 lóerős E30-am. Persze hülyeség, hiszen a könnyű bódéhoz elég

Hétvége a tóparton? Belsőség-találkozó 2015!
2015-07-29 12:04:49

Öregszünk, öregszünk , más nem is jut nagyon eszembe arról, hogy immáron tizenkettedik (!) alkalommal

A trollkirály V8-cal érkezik
2015-06-22 13:58:43

Leborulok, zokogok és megadom a trollkodás brilliánsokkal díszített aranyfokozatát. Hogyan piszkíts bele egy

Szétszórjuk a VIP-jegyeket! Akár a tiéd is lehet egy!
2015-06-08 15:31:58

Úgy, ahogy az AC/DC-nek is egy igazi énekese volt és ahogy a Black Sabbath is csak Bill Warddal az igazi , úgy

Alacsony fogyasztást ígérő öt különböző autó, egy útvonal, 10 eredmény. Melyik éri be a legkevesebbel?

 Vélemények az azonos című írásunkról.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr621235599

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

BocaNegra 2009.07.09. 16:33:46

@TóthCár: Nekem is van, csak 1.4 TDi, de az sem eszik sokat, és én qrvára szeretem!

Júli 18-án lesz egy kisebb Lupo tali Siófokon. Eljössz?

Ha érdekel, itt beszélgetünk róla:
forum.index.hu/Article/showArticle?t=9141630?cmd=Article_showArticle&t=9141630

TóthCár 2009.07.09. 16:38:47

@szmoker: Ezt honnét veszed??Nem alapváltozatot kell venni ez minden típusra igaz.Nekem is van benne klíma ,2légzsák,abs és szervókormány.De a fullosban van még kp-i zár, el.ablak,4légzsák,ESP ,kipörgésgátló.

TóthCár 2009.07.09. 16:41:00

@BocaNegra: Köszi.Tudok már róla,lehet jövök ha nincs meló

BocaNegra 2009.07.09. 16:41:47

@szmoker: Enyémben digit. klíma van, központi zár van, villanyablak van, 4 légzsák van, ülésfűtés van.(igaz ez az 1.4 verzió, de ismerek egy srácot, neki az 1.2-sben is digit klíma van 2003 az övé).

Jah, és megy mint a golyó (jó nem egy WRX STi), de 200Nm-rel (még, de lesz az még 250 is)lehet azért közlekedni, és ha kinyomom a szemét (de azt már tényleg szemét módon), akkor sem eszik 5,5 liternél többet klímástól, világításostól, üvöltő zenéstől...de ha normálisan kölekedsz (nem öreg faszisan, tojással a pedál alatt), akkor lehet az 3.8-t is.

BocaNegra 2009.07.09. 16:42:21

@szmoker: Enyémben digit. klíma van, központi zár van, villanyablak van, 4 légzsák van, ülésfűtés van.(igaz ez az 1.4 verzió, de ismerek egy srácot, neki az 1.2-sben is digit klíma van 2003 az övé).

Jah, és megy mint a golyó (jó nem egy WRX STi), de 200Nm-rel (még, de lesz az még 250 is)lehet azért közlekedni, és ha kinyomom a szemét (de azt már tényleg szemét módon), akkor sem eszik 5,5 liternél többet klímástól, világításostól, üvöltő zenéstől...de ha normálisan kölekedsz (nem öreg faszisan, tojással a pedál alatt), akkor lehet az 3.8-t is.

BocaNegra 2009.07.09. 16:44:51

@TóthCár: Akkor fainság van!

(Bocs a 2x kommentért, vmi geb@sz volt az információs szupersztrádán)

TóthCár 2009.07.09. 16:47:27

@sipike78: van szelep a sapin,meg szokott lenni a betöltőcsövön egy tágulási rész pont erre az esetre.Ez nem megy tele tankolásnál,csak akkor, ha tágul a matéria

Ro3 2009.07.09. 16:48:06

Nekem az jött le, h akartatok egy jót kajálni, de mivel már nem volt több szabi (vagy csak nem akartatok pazaorlni) ezért munkaidőben, munkaeszközzel mentetek, és h a főnök ne akadjon ki betottetek egy kamucikket. Ejnye-bejnye, legalább kicsit illett volna úgy tenni, mintha komolyan gondolnátok a tesztet. Méréstechnikailag nagy 0, amit műveltetek kb +-4l/autó hibatűréssel mozog, ez 100valahány km-en elég sz@r.

Ro3 2009.07.09. 16:48:17

Nekem az jött le, h akartatok egy jót kajálni, de mivel már nem volt több szabi (vagy csak nem akartatok pazaorlni) ezért munkaidőben, munkaeszközzel mentetek, és h a főnök ne akadjon ki betottetek egy kamucikket. Ejnye-bejnye, legalább kicsit illett volna úgy tenni, mintha komolyan gondolnátok a tesztet. Méréstechnikailag nagy 0, amit műveltetek kb +-4l/autó hibatűréssel mozog, ez 100valahány km-en elég sz@r.

Il mio nome è Nessuno (törölt) 2009.07.09. 16:56:56

@Teeboy: "Aztán hogy mi jön ki olcsóbban hosszú távon: az akku leamortizálódása vagy a porlasztó cserék..."

Meg ugye mi szennyezi jobban a környezetet: néhány elhasznált porlasztó + DPF, vagy 1-200 kg használt akksi?

gnme 2009.07.09. 17:02:49

@Il mio nome è Nessuno: egyetértek!

A porlasztókat meg fel is lehet újítani, aztán megy tovább.

De majd éccaka a "zöld"-ektől még megkérdem :D

TóthCár 2009.07.09. 17:04:16

Lehet hülyeség,de ha minden kocsi tetőlemezére napelemtáblát raknának gyárilag,ha nem is hajtaná meg a kocsit de a generatort vagy akár a klimakompresszort kiválthatná,és ez érezhető lenne kb mínusz egy literben.Persze lenne generátor csak nem működne ha nem kell.Valami állóhűtésről olvastam egyszer ami ilyen elven működött.

gnme 2009.07.09. 17:05:45

@Ro3: ők a Sárecz Tutyi kajájára hegyezték a fogukat, vissza meg siettek, mert házat építenek vagy fociznak vagy egyszerűen egy szekrénysorra spórolnak és maszekolnak otthon ezerrel telephelyengedély nélkül.

Bemondták kinek mit mutatott a kompúter azt kész.

Egynek elmegy. Szódával.

TóthCár 2009.07.09. 17:08:14

@gnme: ezeket a nagynyomású porlasztókat úgytudom már csak kidobni lehet.De az csak fél kiló fém ami nem szennyez.Az akku az macerásabb

gnme 2009.07.09. 17:11:31

@TóthCár: az a baj a vas ára anyira nyomott most mint állat...

0.9-ér adják az s355-öt de a méhtelepen szaréhúgyé veszik el kilóját.. ott már leszarják hogy 34crnimo6 vagy 1.4462 .... ülni kell még rajta kicsit, majd alakul ez..

az áluménejum-ot a cigányok a háztól viszik :D azé még futóznom sem kellett :)

TóthCár 2009.07.09. 17:33:38

Ja, az Audi a2 is van 1.2tdi motorral automataváltóval,az is annyit eszik mint a Lupo, de 5ajtós nagyobb kocsi ,igaz drágább is használtpiacon

"pálcika" 2009.07.09. 17:35:34

26l/100km,de fülig vigyorogva tankolom!
Ja szeva Ommm! Régen jelentkeztem. Van új járgányommm :).

imittto 2009.07.09. 17:38:42

@TóthCár: A Lancia Thesishez rendelhető, de csak keringeti a levegőt róla, nem hűt. Viszont nézd megy egy ilyen napelem tábla árát majd képzeld az autót egy olyan jégesőbe amik mostanában lenni szoktak...

imittto 2009.07.09. 17:44:26

@\"pálcika\": Én sem hittem még kicsidízeles koromban hogy így leszek ezzel...mondjuk nekem a 730i beéri 14 körül (sose mértem, egyszer valami eldugott menüben találkoztam vele) - viszont nem sajnálom, mikor az M60 V8 duruzsol (esetleg előzéskor ordít) az mindent megér :D Az előző - ezzel azonos méretű - új autómhoz képest ez fél tonnával nehezebb...azon nem találtunk egy helyet ahol meg lehetne rángatni hogy hol nyiszog a (fél éves) autó alatt a futóm, mindene hajlott össze-vissza. Ez tizenéves, hibátlan, kell rá költeni de így is felébe van az előző törlesztésének...

Danessz 2009.07.09. 17:47:19

Nem tettetek bele pinát! :((

"pálcika" 2009.07.09. 18:13:25

@DrBadár: Hát én 3,0 v6 ból ültem át,már megszoktam és bár az fele ilyen erős volt az is le tudott nyelni hasonló mennyiségeket,úgyhogy ezzel az eredménnyel naaagyon elégedett vagyok. :)

yard (törölt) 2009.07.09. 18:18:59

Azért a "teszt" kifejezés kicsit túlzás, különösen "sorrendiséget" állítva.
Mert mit-mivel hasonlítgatunk?
Amúgy a komputer? nem pontos, mintahogy a sebességmérők is (nem kilométerórák, meg gázórák stb) pontatlanok, ritka az olyan kerékméret amelynél valóban pontos az érték (így a megtett út).
A "kattanás" pláne nyáron abszolut csaló, hiszen az üzemanyagoknak qrva nagy a hőtágulásuk.
Amúgy az értékek hihetőek -a gyári adatokat pedig hagyjuk, mert speciális (jól átbasz)szabvány szerint mérik őket, olyan körülmények között, melyek a "valóságban" ritkák.
Az adatokból inkább gazdaságosssági számítást lehetne kihozni, dehát az autók egyéb tulajdonságai sem hasonlíthatóak össze.
Így unaloműzőnek -pláne kajával- azért jó lehetett.

Sanyi. · http://www.sopianaedeluxe.blog.hu 2009.07.09. 18:24:30

Mi a cél? Mi a cél? Tibi bazzeg:)))

Mindenkinek saját Plázát!
www.youtube.com/watch?v=ZD2_VUvWuwM

Ha igazad van, akkor áll az Insightra;)

Il mio nome è Nessuno (törölt) 2009.07.09. 18:31:15

@gabor.gabor: "Tehát a dízelnek közel 10 év, majdnem 200 000 km kell amíg behozza az árát."

Mutass egy embert, aki dísznek veszi a dízelt, és évi húszezret megy vele.

Ro3 2009.07.09. 18:33:35

@yard: Mondjuk a komputer ha akarja, akkor tud jó sebességgel számolni. Mert amit a km/h órán látsz az nem feltétlen az, amit az ECU használ. Ha gyári méret van fent, akkor okés.
Ez a "teszt" a benzinmérés módján hasalat el, de nem kicsit.

Bambano 2009.07.09. 18:35:47

engem az érdekelne, rendes autó miért nem volt a tesztben? :P

yard (törölt) 2009.07.09. 18:36:10

@Ro3: Bocs, de akkor mi alapján is mér?
magyarázd el légyszi! (Az ECU ugyanis a motorvezérlő egység)

Danessz 2009.07.09. 18:38:53

@Bambano: A yaris viszonylag normális autó volt, ha azt nézzük, hogy benzines a normál ótó.

Ro3 2009.07.09. 18:41:00

@yard: Pontosan. Több módja is van. A hagyományos a sebváltó kimeneti tengelyén lévő hal-szenzoros mérés. A pontosabb az fékvezérlő ECU által küldött Tachy jel, amit a 4 kerékszenzorból számol. Ebben a számlt jelben szűrve van a kerékeltérések (átmérőbéli), akkor van gáz, ha nem váltóméretet tesz fel a delikvens, mert azt már nem tudja kisakkozni ha mind a 4 kerék ugyanannyira tér el. Ezeken túltesz a 4kerékmeghajtású gép, mert ott lehetséges -ECU kódtól függően-, h a hosszirányú gyorsulásszenzor jelei alapján kb 99% pontosságú jelet számoljon az ECU. Nem váltóméretű kerék esetén is.

Pityorka1 2009.07.09. 18:43:30

Nem is rossz az ilyen meló:
ellidikéznek néhány kocsival kajálni (nem rossz ez a vegyes tál) aztán vissza, leírják mennyit fogyasztottak a vasak, aztán mindenki szépen ment haza.
:))

gnme 2009.07.09. 18:44:47

@Ro3: Te jól nyomod.

Fijemá, szuperbe mér nehéz a kettest betenni? ... szoktam gázfröccsöt adni egyes kettes közt azt akkor király .. de ha simán megpördítem egyesbe haladósra és kettest rakok, a kart nehéz bemozdítani a forgó tömegek ellenében .. vissza akarja nymni a kezembe, KEMÉNYNEK kell lenni :D

thx

yard (törölt) 2009.07.09. 18:47:28

@Ro3:
Nem az elméletről van szó-az igaz.
DE: valag kocsit mértem már GPS -el (nem TESCOS) és összehasonlítva a sebmérővel kb 5-10%os eltérés van zömmel (gyári méretű stb) gumival is. Tehát bárhová pakolod a szenzorokat, és kompenzálhatod agyba főbe, nem pontos a fogyasztásmérő (nem is ez a szerepe, nem labor műszer).
Várom a tapasztalatokat, kinek ugyanannyi a fogyasztása a valóságban, mint a "mutatott)

Ro3 2009.07.09. 18:49:17

@yard: Okoska. Azt magyarázom, h amit a kijelzőn látsz sebesség, na tuti h nem azzal számol az ecu. A km/h óra értékét a sofőrnek tervezték, amit erősen javallot 10%-kal feljebb lőni...

Bambano 2009.07.09. 18:50:17

@danesszka: két bajom van vele, az egyik szubjektív, a másik még szubjektívebb:
1. azt tapasztaltam, hogy a szőrmekalapos tattermammer jellegű sofőrök a régi swiftből átültek yarisba. Amerre én járok, a yarisosok között felülreprezentáltak az idióták.
2. ha jól olvasom a cikket, a yaris 1.3-as. Nekem 1.6-os. Úgy értem, az egyik hengersor :P

Pityorka1 2009.07.09. 18:52:00

Azért azzal a gázolajat folyató Daciával továbbmenni több, mint felelőtlenség volt.
(B.meg, b.meg. sííííp)

Bambano 2009.07.09. 18:52:35

Kedves Totalcaros mindnyájatok!

Ha valaha is úgy döntenétek, pl. a jövő hét utáni héten, hogy rendes autót is akartok tesztelni, az enyémet vihetitek egy körre:) Hátha Lowtyo alól is ki lehet húzni a nagycsirkét, szerintem kedves olvasótársaim össze tudnának dobni egy rendes mezőnyt:)

yard (törölt) 2009.07.09. 18:54:18

@Ro3: Ide figyel főokos! /amúgy becézgesd a rokonaidat/
Mérj le egy távot GPS-el és hasonlítsd össze a megtett távval (nyomogasd végig) és nézd meg a különbséget, erről beszéltem. Egyébbként az összes szar, ami egy kocsiban van, azt a soffőrnek és az utasoknak tervezték.

Ro3 2009.07.09. 18:57:16

@yard: Érted ezt úgy, h az ABS pl kitolja az összes számolt adatot a sofőrnek? LoL.
Egyébként csak segíteni akartam, nem tudtam, h te agyilag képtelen vagy felfogni. Abbahagytam :)

csufár 2009.07.09. 19:00:51

az én mazda5-ösöm 10000 és 20000 km között mért átlaga 7.2 liter. most újra mérek egyet, mert úgy tűnik, kicsit lejjebb ment, már elmúlt 30ezer is :DDD

yard (törölt) 2009.07.09. 19:03:29

@Ro3:
F@zom tele van az ilyenekkel akik már tankoltak egyedül, vagy bekapcsoltak egy automata mosőgépet, és gépész-villamosmérnöknek tartják magukat, és lekezelően osztják az észt.
Arra próbáltalak rávezetni, -de nem érted-, hogy mindenképpen befolyásolja a kerékméret az eredményt, bárhol méred, bármilyen módszerrel a kerékelfordulást.
Én is abbahagytam:))))

Ro3 2009.07.09. 19:05:48

@yard: Én meg arra, h nem. Hosszirányú gyorsulásszenzorral pontosan tudod számolni a sebességet. Az ugyanis egy giro-szenzor...de mind1. NEm azért osztom az észt, mert már 1x tankoltam 1edül, hanem, mert gondoltam tisztázom a homályodat, ha már 5 évig programoztam ABSt, és fékvezérlő ECUkat. Most meg dízelmotor ECUkat. De mind1.

yard (törölt) 2009.07.09. 19:14:27

@Ro3:
És tesztben szereplő kocsikban (és átlag kocsikban)mind ilyen módon mérnek:)))
Amúgy én már feladtam, jövő héten veszek egy szülész-nőgyógyász diplomát:)))

Jamesblond 2009.07.09. 19:28:25

Ne haragudjatok fiúk, rengeteg energiát beleöltetek a tesztbe, le a kalappal! De néhány apróságon szerintem elcsúszott az egész dolog. Ezek pedig: A gégecső kiképzése a tankig, maga a tank, a levegőztető rendszer, az "első lecsapásig" módszer, az üzemanyag fajtája, a töltőpisztoly szöge a beöntő nyílásra, mélysége, a guminyomások (valaki 1 személlyel is a maxot használja kb.:0,5-1 liter a jutalom 100-on), a töltést végző személy, stb... Hogy miért? A gázolaj habzik. A pisztoly a habbal érintkezve is lecsap. A fent leírtak alapján különböző habzási nagyságrendekkel találkozhatunk a dízeleknél. 50 literes tankba 46-nál legkésőbb lecsap, de leghamarabb akár 43-nál is. Utána lassacskán adagolva tudom teljesen feltölteni. Onnan tudom, mert kémlelő cső van rajta (traktor). Különböző típusokat teszteltetek, különböző tankolhatósági paraméterekkel. Ha dugig tankoltátok volna az autókat sem lett volna pontos az eredmény a levegőztetők miatt (is). Szinte lehetetlen 2-szer ugyanúgy feltölteni a mai kocsikat. (Pl. a mai műanyag tartályok "nyúlása" a hőmérséklet függvényében "jelenség" miatt is) Ez 1-2 liter. Nyilván nem kivitelezhető, de hiteles mérést csak hiteles tartálytól lehet elvárni. Tehát üz. a. cső leszed, hiteles tartályra rácsatlakoztat, pontosan egyforma mennyiséget mindbe és úgy tesztelni. Akkor derülne ki egészen pontosan. Persze a ti módszeretekre sem lehet azt mondani hogy nem jó, csak könnyű itthonról okosnak lenni és elolvasni 2 másodperc alatt azt a részt, hogy hogy sültök meg a napon órákon át a felhúzott ablakkal:) Szóval ti vagytok a királyok, jó a cikk és ideje is volt már egy ilyennek. Okosodjon a nép mire tol ki 5 millt amiből 10 év alatt 10 lesz... A Dacia no comment, a Honda benzines, az más: Nem habzik annyira. Pontosan abban a példányban ültünk mi is amit ti teszteltetek és igaz... nem eszik. Ha nem hiszitek, bebizonyítom! (dublor@freemail.hu) Minden esetre jó kis vita alakult ki nálunk is a Ti cikketek miatt:) Van itt Franciás, németes, én japós vagyok mégis koreaival járok:) és volt olyan is a cikkben: WOW! Ja, a kaja is jól nézett ki!

ROY9791 (törölt) 2009.07.09. 19:29:12

Muhaha! Az én 19 éves BMW318i-m 116 paci, katalizátor nélküli. Város 11,8, országút 9,1. Na ezt szárnyaljátok túl okosok! :))))

TóthCár 2009.07.09. 19:34:07

@yard: Tapasztalatom szerint a Vw-emen kb 1-2deci az eltérés,szóval nagyon pontos a müszer.Gyári gumimérettel persze.Nem hiszem el ,hogy a mai kocsikon ilyen mértékben csalnának a müszerek,ez túl van mindenfajta tűrési szinten.

Danessz 2009.07.09. 19:57:35

@Bambano: Szubjektívan nekem egy adag szar a yaris, sose kéne, mert ronda kívülről, meg belülről is.

gnme 2009.07.09. 20:11:36

a izéa' miazafosadványa' azaszara' .. Grandepuntó ..ááÁÁ a páromé, emléxem mána' amilyé 850e fizetem plusszabn a cserére mert a "gyilkos" gyerek aki elvágta valaki nyakát fültől fülig, tönktretette, mint karosszéria lakatos ..

50KM/h fölött KOMOLYAN CSAL

persze ÉN hülye vagyok...

csak john 2009.07.09. 20:12:18

A tesztelők dilettáns amatőrök! Egy műszaki hibás autót is szerepeltetnek? Ilyen alapon az összes Jaguar XJ6 40-50 litert fogyszt százon? Pedig csak a tankváltó szelep volt rossz. A jobb tankból szívta a benzint, majd a teli bal tankba nyomta vissza, azaz az autó hátán végigfolyatva az utcára.

Ha már teszt, akkor legyen minden autó hibátlan, a tankot pedig addig töltsétek, amíg látható lesz a benzin szintje, így nagyobb a lehetőség a feltöltés pontos megismétlésére. Esetleg tankoljon minden autóba ugyanaz az ember. Az útvonal tartalmazzon mindent amit ti is betettetek, de mindenki menjen minden autóval ugyanazon az útvonalon, lehetőleg azonos körülmények között. Így már egy elég korrekt összehasonlítás lenne, nem sok dologba lehetne belekötni. De így siralmasan dilettáns lett a mutatvány! Kár érte! Ez így nem több egy egyszerű benyomásnál az autóról, az meg mint tudjuk, elég szubjektív.

Egyszer régen volt egy Dacia-m. Az átlaga valahol 10 liter körül volt. A legkisebb amit mértem 6 liter (vidéken relaxálva), a legtöbb 16 (Bp-n megvadulva). A leghihetetlenebb fogyasztást egy Ford Sierra produkálta alattam. Egy pihenős kirándulás alkalmával teletankoltam a kiszáradt kocsit Besztercebányán, majd a határ előtt mégegyszer a kinti olcsóbból. 80 km-re képes volt 2,3 litert elfogysztani. Mindkét tankolásnál láttam a benzint a csőben. A megoldás ott van, hogy 60 liter benzinnek már van hőtágulása.

echolls 2009.07.09. 20:14:03

A Hunyadi a legjobb és a Vályi Pista! Nálam ők a befutók legyen akármi is az eredmény. Különösen a Paradise City után.

Szerintem egyébként is az a kocsi a nyerő, mert megy is, de keveset fogyasztva. Nem úgy mint az Insight. Ami nem megy, nem csoda hogy nem fogyaszt.

A Peugeot is jó lehetne, de az automata váltó lerontja a lehetőségeket.

Mégegyszer: nagyon jó a teszt, nekem a kitalált rendszeretek is tetszett, és az útvonal is.

gnme 2009.07.09. 20:16:09

@gnme: jaizéa' eza kocsi "tetszik" asszonynak. Basszaela hármas metró.

izéa .. Erich mondta .. "hibák vég nékül"

... ennyi :( Fiát.

yard (törölt) 2009.07.09. 20:16:33

@TóthCár: Elhiszem, de a tesztekben is volt eltérés, nálam is van, másoknál is, de lehet, hogy szarul számolunk-mérünk.
Vagy átvág a kutoszlop mérője és nem is annyit tankolok mint amit kifizetek:)))
Nekem 40 liter elhasználásával kb. 0,3 literrel több fogy százon, mint műszer szerint. Tulajdonképpen nem zavar, mert még mindig megbízhatóbb ("mennyid" van még hátra), mint egy mutatós üzemanyagszint mérő.

Danessz 2009.07.09. 20:18:51

@csak john: Nem kukacoskodásból, de ezt már én leírtam, csak kicsit rövidebben.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2009.07.09. 20:49:42

ja a 10 éves A2 1,2 TDi röhögve tudta a 3 literes átlag!!! fogyasztást
de 2,5 literre is le lehetett vinni.
Azért az sem mellékes hogy a gázolaj 20 forinttal olcsóbb.

skinnyslut 2009.07.09. 21:01:21

Milyen olcsó szar hatást kelt ahogy 4:05-nél az Insight ajtajának kilincse visszacsapódik. Egy Hondától nem ezt várnám.
Úgy döng az ajtó tőle mint valami ócska bádogdoboz.
Papp "Bazmeg" Tibor retorikája nagyon taszító. Az egész habitus és hanghordozás egy az egyben mint valami öntudatos, fontoskodó taxishiéna a '90-es évekből.
Csak a segg fölé tolt brifkó meg az aranylánc hiányzik a képből mert még a fejszerkezet is stimmel. Fura de az írásai és a szabatos fogalmzása alapján messze nem gondolná az ember, hogy az életben ennyire egyszerű és unszimpatikus.

csak john 2009.07.09. 21:05:45

@danesszka: Ez esetben bocsánatot kérek amiért nem olvastam végig a kommenteket!

csiky944 2009.07.09. 21:20:34

@\"pálcika\": merre kóvályogtál?
kimaradtál pár Belsőség találkozóról :)

29 Palms 2009.07.09. 21:23:49

"Az útvonal tartalmazzon mindent amit ti is betettetek, de mindenki menjen minden autóval ugyanazon az útvonalon, lehetőleg azonos körülmények között."

De ha 5 autó van 5 sofőrrel, és mindenkinek mennie kell az összessel, még mindig ott köröznének Velencén, ti meg azon háborognátok hogy mér nincs új poszt. Nem jó nektek semmi se, ez az igazság. :)

csiky944 2009.07.09. 21:32:57

@Gyurma73: viszont a "gázolaj a sátán üzemanyaga"
valamint "aki dízelt vesz az buzi"
régi mondások ezek

www.totalcar.hu/nepitelet/?op=itelet&cat_id=83059 2009.07.09. 21:44:44

Nálunk a jobban díjazott szakemberek 2 literes, 140 lóerős, még PD dízeleket használnak cégautónak. Az 5 fős mezőny tagjai 5.2 és 6.5 között fogyasztanak vegyesen, évi legalább 40-50.000 km-t használva. Nagyobb, komolyabb, sokkal dinamikusabb autók valamennyi tesztben szereplő alanynál.

no_holy_shit 2009.07.09. 21:45:34

@Szsrobert:

"A méréshez 5 évet kell tanulni egy egyetemen? :-D"

nem tudom hogy ezt mibol vontad le... nekem ez a dolog mar egyetem elott is ment. De szerintem ha neked egyetem nelkul nem megy, akkor ne iratkozz be annak a remenyeben, hogy utanna menni fog, mert nem. Leven, hogy eleg hamar kipenderitenek.

www.totalcar.hu/nepitelet/?op=itelet&cat_id=83059 2009.07.09. 21:46:49

@www.totalcar.hu/nepitelet/?op=itelet&cat_id=83059:
Kimaradt a lényeg: VW Passat a konkrét típus, a 2005-ben bevezetett új szériából.

misitcom 2009.07.09. 21:55:47

Szerintem bekellet volna venni a tesztbe Robertó "új" Swiftjét is.Akkor lehetett volna készíteni költségek-fogyasztás-vétel statisztikát.Vagy így nem lett volna igazságos a versengés?Úriember biztosra nem fogad!
Különben tetszett!

"pálcika" 2009.07.09. 22:05:48

@csiky944: Hát pízt hajkurásztam,de lélekben ott voltam.Remélem a kovetkezon ott leszek testileg is :)

4.0v6 2009.07.09. 22:51:07

Csak lesek, hogy mennyire be vannak ájulva ezektől a fogyasztásoktól. A városi futkorászósom ( Mazda Premacy )az elmúlt 120e km ben mindíg télen nyáron, város országút 7 litert evett. 1840 ccm benzin. Nem ér többet 1M-nál de nem fekszik benne egy halom pénzem, és nem fizetem ki a gatyámat is a hitelre.

Amit ezen megspóroltam abból vettem a nem városi nem futkorászóst ( Explorer )azt örömmel lököm tele 20 ezerért.

LAPoska 2009.07.09. 22:57:03

ez a sok okorseg, amit ide irnak... jezusom... :-/ egyforma gumi, meg uzemanyag tagulas... ez egy hetkoznapi teszt volt, es nem rekord kiserlet... szerintem ami a legjobban csalhatot az autok kozt, az a orak pontossaganak elterese, de ilyen rovid tavon ez is elhanyagolhato... igy ez a teszt pont jo volt...

loláb 2009.07.09. 23:04:21

Szerény véleményem szerint elég röhejes hogy anyázásért moderáltok, 2 nappal egy poszt után, aminek az az egyetlen mondanivalója, hogy Robertó munka közben hogyan faszozik és bazmegol.

loláb 2009.07.09. 23:08:39

@loláb: Affene, ez rossz helyre ment. Tegyétek már át légyszi, vagy töröljétek ki innen. Köszi.

"pálcika" 2009.07.09. 23:11:36

@ommm: Egyszer meghajthatnánk valami pályán. Veszélyes egy bestia!

ccorsa (törölt) 2009.07.09. 23:27:42

SsPL71: Oké értem, de megállnia mégsem ott kellett volna. Ha nem tartott ezzel fel senki, a cikk érdekében jó poén volt.

csak john 2009.07.10. 00:23:31

Végre sikerült végignéznem a videót is. Ezt is kár volt megcsinálni. De legalább kiderült, hogy lelkes gombgyári lányok elmentek egy kicsit autót szakérteni.
Ennek a tesztnek semmi köze a valósághoz. Mindenki a fogysztásmérőt figyelte folyamatosan. Ha egyszer rendesen is meg akarjátok csináni a tesztet, akkor a sebességmérőn és a hibavisszajelzőkön kívül minden műszert, visszajelzőt le kell ragasztani, akkor talán lesz esély arra, hogy valóban normálisan fogjátok használni az autókat. Ráadásul a csoportosan haladás sem segíti a valós körülmények kialakulását. Na mindegy. Szép volt, jó volt, kár volt!

Harmatos Libaf.s 2009.07.10. 00:47:15

hát igen az az Insight os eredmény szerintem is nagyon gyanús én a Hunyadinak(:D) adom a voksot ha ezek közül kéne választanom. Amúgy meg ha én urambocsá pesten élnék v oda kéne bejárnom naponta meg minden én egyértelműen a Fiat 500 (vagy egy Citroen AX 1.4D)as 1.3 as multijetet vinném jól is néz ki (Smartnal ócsóbb és kevesebbet is fogyasztnah jó a 0.8 as dízelnél nem de azt még ha hozzám vágnák se kéne olyan "menet teljesítményel "amijennel ) városba és az ingázásra épp elég a menet teljesítménye pici könyű könyen parkolhatok vele mindenhova (egyedül be toom tolni ha lerobban :D Insightal ezt mikor csinálod meg ?:DXD)és akár még 3 embert el took vinni vele rövidebb távra Amúgy megmondom nektek h nálam még mindig a legzöldebb autó a Citroen AX 1.4D mindenkit szarrá alázott volna ijen téren és fillérekből megvan :
totalcar.hu/tesztek/maz2daxd/

nesze neked "modern gazdaságos "technika az persze megint más kérdés h mai kényelmi feltételeket és a nagy valószínűséggel a biztonsági feltételeket nem nagyon venné könyedén de valamit vmiért

ocsisajt78 2009.07.10. 02:34:20

Valyi Pista rulz! Nalam akkoris o" nyert :D
Hunyadit mar "mi" is regota hasznaljuk :D

btw mindenki irogatta a fogyikat. :) nekem a de'jlim bekajal 9-10et varosban(azert nyomom is neki), de legalabb megy is cserebe :) Fiesta ST (2 lit szivo, 150 paci) ennyi :D ha szamolgatnam a fogyit, akkor vettem volna egy egynegyes tdcit... szal nem erdekel(ugy is megy) :D

gin74tonic 2009.07.10. 03:06:06

valyi a nepi vonulat
a karomkodos meg az alpari

csikos meg tud irni

winkler meg a hagyomany es az izlesficam LDDD

kalandrover 2009.07.10. 10:31:32

Kicsinyt sokallom.

Defenderrel egyszer kipróbáltunk egy ilyen ökör napot 500 km távon. 5,724 CW értékkel 2000 kg tömegben mérve 5,5 litert produkált. Normál használattal 7 literrel elzörög.
Nem győztek meg ezek a tesztautók.

antika13 2009.07.10. 11:17:27

+ látszik, hogy Csíkós szabin van!
5(!)autószaki felfedezi, hogy csöpög a gázolaj és . . . . és semmi. Még a hiba okát sem próbálják felfedezni.
Fele üzemanyag, csak szétfolyt.

Seca81 2009.07.10. 11:55:47

Nekem 1.3-as motor evett városban 16 körül kímélve :))))) Imádtam!!!

Ocvt 2009.07.10. 12:01:19

Pont egy ilyen "tarka" tesztből maradnak ki a gázos kocsik??? Duálos Fabia szerintem alap kellett volna, hogy legyen a tesztben. Mindegy a TC-t nem a tényszerűsége miatt szeretjük. :))

Valahogy a német kollégáknak más fogyi jött ki hybrid-re. Igaz ők Insight-tal nyomták.

www.auto-motor-und-sport.de/vergleichstest/oeko-vergleich-vw-golf-bi-fuel-und-honda-insight-1335058.html

Danessz 2009.07.10. 12:04:35

@Ocvt: Ők nem Insight-al nyomták???

megint 2009.07.10. 13:23:26

Azért érdekes, hogy Európa legnagyobb autógyártójától egy db-ot nem voltak képesek tesztelni itt

GregHozta · http://ceedclub.hu 2009.07.10. 13:45:00

Az a zöld cee'd csak véletlenül állt ott Sukorón? (06:39) Vagy mégis volt a csapatban egy? ;)

tz1 2009.07.10. 15:44:37

Ez a teszt értékelhetetlen ilyen rövid távon, mivel minden ellenkező híreszteléssel ellentétben, "első kattanással" nem lehet pontos mérést végezni. Ez annyira esetleges, hogy nem hibaszázalékról beszélünk hanem értékelhetetlen mérésről.

gnme 2009.07.10. 18:29:52

@antika13: ez lópisztoly b+ .. jéghegy csúcsa

.. én egész más meghibásodásokat is hallottam a renault szervízből ....

OptimusPrime 2009.07.10. 18:41:46

A teszt rém amatőr volt, de ez sem tudta megváltoztatni azt az évtizedes tényt, hogy még az egyik leghaloványabb hibrid (Insight) is úgy leveri a nem hibrideket (akár benzines akár büdös dízel) fogyasztásban mint vak a poharat.
Ez egy újabb gyönyörű szép fejlövés a "ennyit egy dízel is tud" típusú hülyéknek, akik ezt több mint egy évtizede képtelenek felfogni. :)
Ráadásul a 2. generációs Prius könnyedén alámegy fogyasztásban az Insight-nak is, a 3. generációs meg egyenesen megsemmisítő vereséget mér az összesre. Kár, hogy nem volt lehetőség a 2 Prius szerepeltetésére, szép lett volna ahogy a 3 hibrid szénné alázza az elavult taligákat.

imittto 2009.07.11. 08:33:44

@OptimusPrime: Fogyasztásban esetleg. De számos egyéb tényező is van:
- Láttam a Prius "csomagtartóját", hááát még egy nem túl jól pakolható SX4 is odaver neki - akinek asszony van a háznál tudja, 3 napra egy egész házat tudnak összeszedni...
- KIZÁRÓLAG városban ver oda, hosszú távon autóúton, autópályán nincs semmi előnye.
- A fene nagy környezettudatosságban elfelejtjük hogy ez sem megy benzin nélkül, csak kevesebbet kér - a maradék környezeti terhelést meg elintézi az akkuk gyártása, élettartamuk végén meg az újrafelhasználása.
- Már a modern új turbódízelekkel is az a bajom hogy túl drága alkatrészekkel vannak teleszórva (százezres porlasztók, többszázezres turbó stb.) itt meg ugye az említett akkuk, villanymotor, az egésznek a vezérlése...
- Nem utolsó sorban a vételár, a különbözetet egy átlag felhasználónak soha sem fogja visszahozni.

Álszent dolog ez a hibrid na, nem megoldás semmire. Az egyetlen előnye hogy HELYBEN kevesebb a károsanyag kibocsátás. Ezzel meg az átlag user nem foglalkozik...

OptimusPrime 2009.07.11. 22:29:43

@DrBadár: Ez fogyasztásteszt volt nem csomagtartó teszt. Mellesleg semmi gond nincs a Prius csomagtartójával, a 3. generációsé meg még nagyobb.

"A fene nagy környezettudatosságban elfelejtjük hogy ez sem megy benzin nélkül, csak kevesebbet kér - a maradék környezeti terhelést meg elintézi az akkuk gyártása, élettartamuk végén meg az újrafelhasználása."

Na pontosan ezt az emeletes baromságot szokták mondogatni azok, akiknek fingjuk sincs a kérdésről vagy szándékosan hazugságokat terjesztenek. A Prius esetén a teljes életciklusra eső környezetterhelésből 16% részesedik az alapanyagok előállítása és 2% az újrafeldolgozás. Ezeknek csak egy kis része ami az akkumulátorral kapcsolatos. Az üzemeltetés 71%-os súlyú, ez viszont 37%-al KISEBB mint a hasonló nem hibridé. Összegezve a teljes életciklusra tekintve a Prius jóval kevesebb környezetterhelést okoz mint a vele összemérhető nem hibrid.

"- KIZÁRÓLAG városban ver oda, hosszú távon autóúton, autópályán nincs semmi előnye."

Ez hasonló nagy ökörség mint az előző. Érdekes, hogy ha a hivatalos tesztciklusokat nézzük akkor ennek pont az ellenkezője jön ki, de ha más - de értelmes - teszteket nézünk akkor is, ennek ellenére egyesek a valóság ellentétét hajtogatják.
Hát nem, városban is odaver ÉS városon kívül is! A különbség csak annyi, hogy városon kívül kisebb a különbség (spec. esetben 0 vagy minimális negatív odaverés is lehetséges, de nem ez a jellemző).

"Álszent dolog ez a hibrid na, nem megoldás semmire."
Igen, totálisan rossz adatokból, teljesen hülye logikával valóban ekkora nagy ökör következtetést lehet levonni, de a valóság ennek pontosan az ellenkezője!

imittto 2009.07.11. 23:54:33

www.youtube.com/watch?v=ydvAQ6Y49vc

"Nem az számít mit vezetsz hanem hogy hogyan"

Persze nem kell halálosan komolyan venni, de azért érdekes :D

imittto 2009.07.12. 00:23:07

Meg persze mindenki el tudja dönteni magának hogy mit ia akar, de a Prius jelenleg a toyota.hu szerint normálisan felszerelve 8,6 millió forint. Ebben a méretben - csak épp nem akkukkal teli csomagtérrel - már igen normális autókat lehet kapni amik nem hurcolnak fölösleges súlyt magukon. Persze biztos van akinek jobban bejön...

OptimusPrime 2009.07.12. 12:37:55

@DrBadár: Egyáltán nem érdekes. Már kismilliószor kiderült, hogy Jeremy Clarkson egy az olajlobbi által pénzelt idióta. Folyamatosan hazudik, de olyan hihetetlenül átlátszóan hogy szinte ordít. De ez nem probléma, mivel a nézői hasonló bányász béka színvonalon vannak, így nekik nem tűnik fel. :) Javaslom olvasd el a youtube-os videohoz fűzött hozzászólásokat is, ott is leleplezik a hazugságait.
A "Nem az számít mit vezetsz hanem hogy hogyan" is egy óriási nagy baromság! Az is számít hogy mit vezetsz és az is hogy hogyan. Ez pedig legalább 100 éve abszolút triviális, ennek ellenére J.C. 1-2 éve fedezte fel ennek az állításnak a felét. Szánalmas.

OptimusPrime 2009.07.12. 12:46:08

@DrBadár: Az alap 7,15 misis Prius is "normálisan" van felszerelve, sőt normálisabban mint más extrákkal felszerelve. Nagyjából ugyanez a felszereltség az USA-ban 22000 USD-be kerül, ez mai árakon 4,4 millió Ft.

"...amik nem hurcolnak fölösleges súlyt magukon."
Ez olyan mintha azt mondaná valaki, hogy azért nem vesz nem hibridet mert az tök feleslegesen cipeli az üzemanyagtartályt, vagy az indítómotort. Ez teljesen értelmetlen, mert azok nélkül nem működik az egész. A Prius sem cipeli feleslegesen az akkumulátorait, mert a nélkül nem működne, az szerves része a hajtásláncnak sőt éppen azok miatt tud jobb paraméteket felmutatni mint a nem hibridek.
13 évvel a hibridek piacra kerülése után legalább a legalapvetőbb dolgokkal tisztába kellene kerülni.

imittto 2009.07.12. 12:46:32

@OptimusPrime: igen sokat nyom a latba hogy hogyan...az itt is emlegetett "új" swift alap motorral egy barátomnál 10-10,5 litert kér 100km-re...ha finomra veszem ennyivel én is eljárok - egy fél tonnával nagyobb automata autóval...

Nem lehülyézem aki a Priust választja, de szerintem ez is ilyen trend cucc mint a Mac...

OptimusPrime 2009.07.13. 14:37:45

@DrBadár: Az mindegy hogy swift vagy más, új vagy régi. A nem hibridek fogyasztásának nincs felső korlátja, bármelyik nem hibriddel lehet akármilyen nagy fogyasztást elérni, és ez így van mióta az első belsőégésű motor elkészült.

Szerintem meg nem a trendiséghez, hanem a műszaki fejlődéshez van köze. A hibridek a belsőégésű motorral hajtott járművek javított, nagyobb hatásfokú változatai, amik számottevően kisebb veszteséggel ezért kisebb fogyasztással és környezetterheléssel működnek.
süti beállítások módosítása