Öregkor jó kór

  2009. június 11. - Csikós Zsolt Címkék: veterán balaton classic

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Öt gang az állólámpában!
2015-07-19 07:25:12

Annyira régóta van hosszú ötödik (hatodik, hetedik és nyolcadik) az autóinkban, hogy már csak a veteránosok

Totalcar a Múzeumok Éjszakáján!
2015-06-18 08:03:55

Ez most más lesz. Most mi állítunk ki autókat, s várjuk, hogy jöjjenek a nézők, lehetőleg jó sokan. Volt

Szép autót keresünk!
2015-06-08 17:52:23

A folyóvizek élővilága után a Totalcar most a kultúra irányába evez: kivesszük a részünket a Múzeumok

Bent a kövület-Pio!
2015-06-02 16:00:17

Ráment egy csomó idő a hétvégéből, de az a pár Pioneer hangfal (cirka 1979), amit idestova másfél éve

Hetvennyolc veteránautó, Balaton-Felvidék, napsütés, la dolce vita, és szól a rakenroll. Nagyjából ennyiben foglalható össze az idei Balaton Classic hangulatát meghatározó ingeregyveleg, meg persze volt egy rakás, századmásodpercre teljesítendő, kijelölt szakasz is, ami csak annak volt izgalmas, aki valamelyik autóban ült. Jó látni, hogy évről-évre gyarapodik a magyar oldtimerpark, szomorú viszont, hogy egyre kevesebb a külföldi résztvevő - hiába, a Nyugatot letaglózza mostanában, ami zajlik.

Nálunk azért szép volt a felhozatal. Ha egy ilyen rendezvényen az ember valahogy átlibben azon a tényen, hogy kis híján megfullad a Mercedesekben (annyi volt belőlük, hogy már tényleg kellett egy sirályszárnyas 300SL, hogy érdeklődés csillanjon az elgyötört nézők szemében), talál egészen izgalmas kocsikat is. Nyilván ki fogom hagyni a legérzékenyebb versenyző minden bizonnyal iszonyúan különleges autóját, de a kiragadott elemekből építkező felsorolások már csak ilyenek: volt mindenféle TR3-as, meg TR4-es Triumph, a ránézésre elporladó Matra Bagheerák közül egy megmenekült példány, Peugeot 404 Coupé, ami szinte nincs is, egy Salmson versenyautó az őskorból, meg ilyenek.

Jó buli az ilyen, legközelebb ajnlom, önök is nézzenek meg egy ilyen versenyt. Addig is, itt vannak a mostani, hétvégén készült képek, Havér Tamás olvasónk küldte őket, aki személyesen ott is járt.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr781178383

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

thetriggerhappy 2009.06.11. 11:28:53

gyönyörűek, főleg a dino.

gig-big 2009.06.11. 11:31:53

Balaton-felvidék, HOL?
Sok az aszfalt a képeken.
Üdv Pálkövéről.
P.S. A kocsik és CSZS OK.

GábriSany535i 2009.06.11. 11:32:10

Szépek ezek csak engem meg a style 5-ös felni zavar az E9-esen. too much.

NGA 2009.06.11. 11:35:24

Szépek nagyon. Én amikor szép napos au idő, akkor előveszem a garázsból a vateránomat, és azzal megyek dolgozni 40 km-re. Mint egy időutazás.

Sam. Joe · http://www.matchboxmemories.hu 2009.06.11. 11:37:19

Emlékszem, hogy Karotta és Winkli vágyott Opel GT-t tesztelni a TC hőskorában. De jó is lenne!

Öcsibácsi 2009.06.11. 11:47:25

CSZS!

Gyertek ám két hét múlva a hegyekbe! XXIV. Mátrai Veteránautó Találkozó, Mátrafüred - Gyöngyös, június 25-27!

Öcsibácsi 2009.06.11. 11:49:25

Bocsánat, 26-28. Péntek-vasárnap. Ezek a fránya számok. Én se tudom soha, hogy a verdám 185 vagy 285 lőerős :-)))

Árpád82 2009.06.11. 11:52:25

Hát igen a 300 SL.....

s60d5 (törölt) 2009.06.11. 11:58:41

Tudom, tudom,tudatlan vagyok, de...
Mit jelent a "Scuderia Coppa Amici" felirat a Triumphon?

CsGergo 2009.06.11. 12:05:18

Ejj Csikós úr,kezdi megszerettetni velem ezeket az oldtimer masinákat!:)

dr.oid 2009.06.11. 12:22:43

Alfa kérdésben egyetértek, maga a gyönyör:) A Ferraris formatervezés szintén. Bertone az Bertone, Pininfarina az Pininfarina, nem hibáznak a piszkok:) Dizájnban és jóízlésben a digók a császárok, mérnöki precizitásban és hűvösségben a svábok. Naja:)

Rocko- 2009.06.11. 12:30:56

Bagheera, NSU, Dinok, Traction Avant, CSI, 1600, 601, 504C. én meg ülök itt tíz perce tátott szájjal.

Csik, legközelebb légy szíves jelezd, h "alant pedig a nyugalom zavarására alkalams galériát találnak".

frankó néró 2009.06.11. 12:36:49

Váááááá az a Merci!!!! Mindjárt elcsöppenek....

lacza87 (törölt) 2009.06.11. 12:52:25

@Árpád82: Így van, ha tetszőleges régi autót kéne választanom, azaz feltétlen régit és csak egyet tuti a sirályszárnyas lenne. Gyönyörű, szuper, csodálatos mindenféle szempontból!

nyuszy 2009.06.11. 13:02:54

Aszongya a Google Chrome, hogy a balatonclassic.hu megtekintése árthat a számítógépemnek, mert a mediahousenamebuyvideo.cn oldalról is tartalmaz elemeket. Hm.

nyuszy 2009.06.11. 13:08:02

Aszongya a Google Chrome, hogy a balatonclassic.hu megtekintése árthat a számítógépemnek, mert a mediahousenamebuyvideo.cn oldalról is tartalmaz elemeket. Hm.

yenoee 2009.06.11. 13:16:59

Az a Trabant, az ténylegesen odabasz. O-da-basz :)))

Egy Flügelt muszájkell megnéznem már élőben, erre tessék, itt voltak tőlem egy köpésre... :(

A Gaál Historic Motorsport feliratú vízipók, az egy 450 SLC lenne?

Nemtom mennyire reprezentatív a képgalérija, de ha igen, akkor óyeah, ez kell ide. Csúcsveteránok, amin a helyi lakosság álmélkodik, és lehetetlen módon megmaradt vagy csodálatosan újjáépített KGST csodák, amitől a turisták orcája esik lefele.

Lemaradtam mámegent, a rossebbe. Fakk.

yenoee 2009.06.11. 13:18:30

@yenoee: pontosítok: 450 SLC, de eredeti versenyautó, vagy replika?

Negrogo 2009.06.11. 13:22:14

ide tenyleg a nyomda festeket nem turo szavak sokasagat irhatnam azert ami kijott belolem ahogy meglattam a post elos kepet: BMW CS 3.0! A 635CSi utan a 2. almaim autoja. A felni meg szirintem igen is passzol ra.

lazlo85 2009.06.11. 13:26:23

hofehér álom alfa!!
jajjdeszép!!

BocaNegra 2009.06.11. 13:32:41

Wow, nagyon szép autók!

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2009.06.11. 13:45:58

Én láttam őket tavaly is, akkor is jó kocsik voltak, de szerintem most több volt az érdekesség.

A 911 Targának brutális hangja volt, ráadásul a tulaj nem is nagyon spórolt az erővel, meglepően gyorsan ment:)

Flat-6 2009.06.11. 13:46:39

A Mercedesek azért még mindig erősen felülprezentáltak a hazai oldtimer állományban. Nem mintha bármi bajom lenne velük, sőt, de azért féltucat tökugyanolyan Pagoda meg R107 SL annyira nem hoz lázba. Ezért is jó látni, hogy egyre több, érdekesebb típus is feltűnik idehaza. Ebből a mezőnyből nekem az E9 tetszik a legjobban, szerintem minden idők legszebb BMW-je. Azonkívül a Jensen-Healey-t, a 404 Coupét, a régi Dinot, a Rivierát, meg a 356-os Porschét soroltam az erősen kéne kategóriába. :)

feketenap · http://www.zoldszempont.hu 2009.06.11. 13:54:08

Pözsón lepetéztem. Ezek tudtak szépet is csinálni.

Lowtyo 2009.06.11. 14:04:44

356, 911, Buick, Aston Martin, MKII, olasz retkek, DS...
háztartási kekszé száradt a nyelvem, annyi nyál kifojt a számon.
és naná, hogy sugárbeteg, pécsi lokálpatrióta szívemet a volános lada dobogtatta meg legjobban

KAWAszaki 2009.06.11. 14:06:19

Az a 356-os...
..meg a Dino...
(nyálcsorgás)

sunblind 2009.06.11. 14:33:34

... jaja, nálam is a 356, meg a tonikörtisz dino nyert ... tudom, hogy nem a legjobb, de az a légiesen nagyondurva forma, attól megremeg a térd ...

... amúgy milyen találkozó ez? sehol egy krómozott szelepszárszimering ... a szomszéd tónál keményebb van :)

jihad motorsport 2009.06.11. 14:33:37

Szépek! nagy kedvenc az aston martin Meg a citroen c15 De legjobban a lada ezerkecske kéne meg a 356-os mellől a szőke! Most nagyravágyó vagyok vagy nem?

Zsomatograf 2009.06.11. 14:34:53

Ilyenkor mindig nekiállok az 1980 előtti autókat keresgélni, tömény nyálcsorgással kísérve.

Találok érdekes hirdetéseket:
www.hasznaltauto.hu/1981690_bmw_2000_1968

jihad motorsport 2009.06.11. 14:36:29

Bocsi az amazont kihagytam!

Flat-6 2009.06.11. 14:42:07

@jihad motorsport: "nagy kedvenc az aston martin Meg a citroen c15"

Ez? :DDD
www.write-on.co.uk/c15.htm

Hanzi 2009.06.11. 14:47:05

Az autók valóban gyönyörűek,már magam is részt vettem egy két veterán versenyen...
Én csak azt tartom picit furcsának,hogy szinte alig öltöznek az autóhoz illően...én például sosem ülök bele az enyémbe pólóban,oldalzsebes rövidgatyában,papucsban...mondjuk az biztos,hogy nem jelmezbál,de szerintem sokkal stílusosabb úgy beülni egy veteránba,hogy az öltözék is követi az autó korát.

jihad motorsport 2009.06.11. 14:54:35

@Flat-6: bocsi! Azt hittem annak is az volt a neve! Kérlek javíts ki! Ne éljek tovább ebben a sötét tudatlanságban!

qualitaet 2009.06.11. 15:06:27

Kár, hogy az amúgy gyönörűszép Mercik (meg Poroló) nagy része "amerókás".
Megértem, hogy az USA-specifikus dolgok kényszerből vannak de a kifordult amarikai "izlést" tükröző fehéroldalas gumi ill. krómfelni ölég giccs.
A csodaszép állapotú W107-belteret meg szó szerint szembe köpi a förtelmes fakormány.

Flat-6 2009.06.11. 15:11:54

@jihad motorsport: a Traction Avantról van szó, ugye? Abból ha jól tudom 7CV, 11CV és 15CV nevezetű változatok voltak. Ez a fekete itt szerintem egy 7CV.

MANszerelő 2009.06.11. 15:19:30

Mostmár az idők végezetéig nem fognak olyan szép autókat gyártani, mint az öreg Alfák, BMW-k stb... Ez van, sok tucat egérszürke szar.

thetriggerhappy 2009.06.11. 15:57:03

a pug kupét láttam valamelyik nap a clark ádám térnél. mivel parkolt, szépen körbejártam és nem győztem csodálkozni, hogy egy gyár, amelyik ilyen szép kupékat gyártott (pld a 406 is) hogy nem tud egy rendes formájú autót összehozni?

Ottopappa 2009.06.11. 15:58:49

ÓÓÓÓÓÓ, az a fehér Alfa... szerelmes vagyok!

Rocko- 2009.06.11. 16:33:42

@Zsomi84: azért ez a teleregény ami leír... :)

Hanzi 2009.06.11. 14:47:05
miért kéne az akkori ruhadivatot követnie valakinek, ha csak az autó tetszik? stílusosabb általában, de nem kéne kötelezônek lennie.

Autopeti 2009.06.11. 16:38:54

Most megleszek kövezve,de kibírom.
Nem érzitek úgy,hogy a rengeteg szép és értékes veterán ellenére mindegyik ilyen rendezvényen unalmas a felhozatal?
Bármilyen verenyről is van szó,mindig csak a nyugat-európai mintaveteránok vannak jelen: Pagoda és Sirály MB,DS,BMW CSi,Porsche 911,Fityó 500,Mustáng,NSU ,Jag E-type és Mk2...
Nem mondom,a mostani gyléria is tartalmaz igazi különlegességeket,de a fentebb felsoroltakat már nagyon unom.
Úgy tűnik,ha valakinek van pénze,rögtön drága veteránba pattan be,ezért nem látni az ilyen drága rendezvényeken Pobedát,1000mb-t,412-es Moszkvát,Ford Cortinát,Saab 96-ot vgy Renault 8-ast,10-est...
Nekem nagyon úgy tűnik,hogy akinek lenne pénze 1-1 régi Ikarusz vagy ritkább szocialista autó egmentésére,inkább Mercit vagy BMW-t vesz,hisz mit szólna ez a sznob társaság,ha Moszkviccsal jönne..
A MO-on egykoron jellegzetes autók megmentése pedig a szegény,Suzukin közlekedő fanokra marad...
Tisztelet a kivételnek persze.

Autopeti 2009.06.11. 16:46:12

Ja és a legerzékenyebb résztvvőautója milen is volt? Csak nem egy Rover?

Autopeti 2009.06.11. 16:49:33

Na akkor pontosabban,kihagy a billentyűzet:
A legerzékenyebb résztvevő autója milyen is volt? Csak nem egy Rover?

Humphrey 2009.06.11. 17:05:20

a múltkor azt találtam mondani, hogy rendszeresen olvasom a tc-t aztán rájöttem, hogy valójában 90%ban a belsőség az, amit olvasok. Csiki, köszi az írásaidat, a képeket. Bocs, de ezt most muszály volt...

konti10 (törölt) 2009.06.11. 17:12:13

Nem tudom, gyártanak-e ma olyan kocsit, amit 40 év múlva ilyen csorgó nyállal néznek az emberek. És a fiam, vaj mitől lesz autóbolond? Az új Merci E300-tól? Aligha... Kihal a fajtánk mint a dinoszaoruszok.

Carfan 2009.06.11. 17:19:13

Nagyon komoly felhozatal volt. És jó látni, hogy a KGST autók is egyre nagyobb teret hódítanak veterános körökben.
Azért a külföldiek távolmaradását inkább a jó magyar lehúzós "vendégszeretetben", mint sem a válságban érdemes keresni:( Aki külföldön veterán Mercit, Porschet stb tart, annak valószínűleg egy ilyen kiruccanás belefér bőven.

vnweb 2009.06.11. 17:29:40

nagyon szép autók!

off:
itt egy másik gyöngyszem:
www.liveleak.com/view?i=630_1244583249

Ubul1 2009.06.11. 17:59:51

Egy pillanatra meginogtam a hitemben, ez a CSi BMW Mercedesi magasságokba emelkedett, komolyan dugnám :D Gyönyörű daarb, de ezt a kora is teszi, a maiak 30 év múlva sem fognak tetszeni.
Most megyek és szögeságyra fekszem vezekelésképp, hogy meginogtam.

Krisi 2009.06.11. 18:06:46

Azért jó, hogy pár gazdag embernek még van ízlése, és X6-os/ML helyett inkább vesz egy szép, restaurált darabot.

@Skodafan: Nekem is feltűnt már, hogy a Jag E-type, Merci 300, MK IV. meg a '65 Mustang ott van mindig - nem mintha baj lenne :)
De ezek tényleg amolyan "sablon-veteránok", a legjobban nekem is a volán- zsiguli teccett, az olyan hungarikum :)

@Hanzi: Ezzel 100%-ig egyet értek, veterán autóba nem lehet csak úgy póló-farmer kombóval beszállni, szerintem is meg kell adni a módját. Főleg azért, mert ezeket a gépeket kivétel nélkül mindenki megbámulja, nem csak az autóbuzik.

Amúgy ma láttam reggel egy csodaszép, felújított királykék Zastavát, igen jól nézett ki, pedig "csak" egy ősrégi kgst autó, de csillogó krómmal és hibátlan fényezéssel nagyon szemrevaló volt, pláne a mai egyen-autók közt.

Ja, és hogy itt is legyen a kihagyhatatlan mondat:

"Ezekben még volt anyag!"

:D

Bambano 2009.06.11. 18:34:50

ez a bmw helyszínelők meg az aston, meg a mustang... aaaaaaa

Van ott opelgaál oldtimeres kocsi, de van még egy halom autója... láttam náluk szétszedve 12 hengeres jaguár motort felújítás alatt, tegnap álltam egy kék opel gt mellett... mondtam is, hogy cseréljünk, de nem adta :)

Bambano 2009.06.11. 18:40:02

tényleg, az autobianchi miért nem áll a két ferrari között?:)

kzolika 2009.06.11. 18:57:20

Keleti autóból csak a nagy Polski és a Trabant volt?
Szóval, ha nekem van egy Wartburg 353W deluxe-om, de az OT rendszámmal, azzal meg szabad itt jelenni, vagy nem illik beleszólni a nagymenő bácsik és a nagymenő nénik dolgába?

series_one (törölt) 2009.06.11. 19:11:45

@GábriSanyi:


az nem az lesz.
az valami többrészes felni lesz.
a styling5 egydarabos és nincs ekkora pereme.

tibidanny 2009.06.11. 19:28:54

a piros W107-rol van valakinek infoja?
asszem az a csaladunkbol valo.

kzolika 2009.06.11. 19:32:06

Amúgy jó volt látni olyan autókat, amiket "személyesen" is ismerek, sőt szerintem olyan is volt, amit már vezettem is.

GGG77 2009.06.11. 19:37:29

A BMW CSi, Polgár úr 300SL-e, vagy a Ferrari Dino? Nem tudnék asszem dönteni...

Ronin_ 2009.06.11. 19:52:00

@kzolika:
Dehonnem!
Ecce maj én is borsot tervezek törni az urak orra alá a Taunussal:-)

Ronin_ 2009.06.11. 20:02:04

Nagyon szép ez a CSi és szívem szerint én is rátennék ekkora felnit, de ha az enyém lenne, mégsem tenném rá. Mert ekkora nem volt akkoriban gyári felszereltségben.
Amúgy majdnem olyan szép, mint a www-s sirályszárnyú (de az a reklám rajta... broáf)

Zsomatograf 2009.06.11. 20:10:35

@Rocko-: Én mondtam, hogy érdekes. Magáról a konkrét autóról egy szó sem esik, pedig arról is biztosan volna mit.

series_one (törölt) 2009.06.11. 20:33:09

@kzolika:

egy ilyen hétvége kb annyiba jön, mint egy NAGYON jó képességű kockawartburg piaci értéke.
akarod?

pickapu 2009.06.11. 20:36:49

Nem foglalok állást.... azé' se! Itt mindenki kivétel nélkül elismerést érdemel, függetlenül attól hogy Polskival, vagy Jaguarral jelent meg. A képek pedig azért is jók, mert kiterjednek olyan részletekre, amiket mai autókon már nem lehet látni. Szép!

Hrzrasn (törölt) 2009.06.11. 21:48:37

@Skodafan: "Nekem nagyon úgy tűnik,hogy akinek lenne pénze 1-1 régi Ikarusz vagy ritkább szocialista autó egmentésére,inkább Mercit vagy BMW-t vesz,hisz mit szólna ez a sznob társaság,ha Moszkviccsal jönne.."

Hogy más milyen veteránt vesz, az nem a te dolgod. Elôtted viszont nyitva áll a lehetôség, hogy Moszkvicsot vegyél.

switch 2009.06.11. 22:11:47

A fotók eléggé gyengék, több autó nincs benne teljesen a képben totálban fotózáskor...Hol lehetne totalcaros fotósnak jelentkezni?! :-D

series_one (törölt) 2009.06.11. 22:15:41

@Hrzrasn:

ezzel nem az a baj, hogy kinek mire van ízlése.
azzal kár vitatkozni, szubjektív dolog.
node egy pobeda...
ez nem csak találkozó, túra, hanem verseny is volt, szintidővel.
én egyszer vezettem pobedát, hát sose többet.
a másodikat izomból kell támasztani, mert baszkodja kifelé, hogy lila lesz a tenyér hamar, a fék az olyan, hogy ha nyomod, akkor talán nem gyorsul tovább az autó, a kormányzás kalandos, meg úgy általában, az egész autó egy nehézkes szar. ha hajtod, ráadásul az oldalszelepelt csodálatos motor hamar meghengerfejesedik.
namost ha valaki szeret szopni, ám legyen, de ide szerintem szórakozni mentek a népek, aztán ehhez egy pobeda konkrétan nem partner.

GábriSany535i 2009.06.11. 22:38:31

@series_one: a régi style 5-ösök, a 15 és 16 colosak valóban egyrészesek, de az e39-esen(meg E36 E34 E31 E32 is) volt 17-es(és/vagy 18" mind1), na az 2 részes.

felgenkatalog.auto-treff.com/

Styling 5 felni enyhén sok van.

GábriSany535i 2009.06.11. 22:43:47

@GábriSanyi: lemaradt a legvégéről a :D :))))

series_one (törölt) 2009.06.11. 22:55:57

@GábriSanyi:

az oldalt ismerem.
:)))
de azt a felnit azért nézd meg még egyszer, ha styling 5
kreuzspeichen verbundradnak nézted, szerintem nem az.
a csavarok közelebb vannak a peremhez és sokkal mélyebb a felni.
nekem legalábbis úgy tűnik.
és tetszik az e9en, akármilyen felni is legyen.
:))

qualitaet 2009.06.11. 22:56:52



@Skodafan:

"Nem érzitek úgy,hogy a rengeteg szép és értékes veterán ellenére mindegyik ilyen rendezvényen unalmas a felhozatal?"

De. Pl. a stylszerűen május elsején megrendezett Közlekedési Múzeum előtti szocialista fesztiválon csak KGST autókat látni.:))DDDDDDDD


@Krisi:

"Azért jó, hogy pár gazdag embernek még van ízlése, és X6-os/ML helyett inkább vesz egy szép, restaurált darabot."

El kell, hogy keserítselek. Nem helyette hanem MELLETTE veszik.

GábriSany535i 2009.06.11. 23:11:29

@series_one: Annak igen. Van abban valami amit mondassz, nemtom hogy itt hogyan változnak az arányok egyes felni méreteknél. Igazából lényegtelen, az az E9-es marha szép, csak én ilyen vagyok hogy pl az E28-ra se raknék 17"-est. :)

De ahogy a bölcsek is mondanák, ízlések és pofonok :)

U.I.: Gondoltam hogy ismered az oldalt, csak valamivel alá kellett támasztanom az érvelést, és neked se kellett a kedvencek között keresni :D

marek098 2009.06.11. 23:39:23

Az ős 601-eshez fűzött "odab@szós" felsorolásba én még beletenném a szürke kédergumikat is, mert az se található minden bokorban :)
Mennyi gyönyör leledzett most is a tengernél hmmm, fincsi lehetett...

Péter 2 2009.06.12. 00:51:54

Az európai 107-es Mercedes orrán a patkó valami félelmetesen bornírt. Hogy valaki ilyen szembántóan otromba módon tegye közhírré fogyatékait, elcsúfítva egy alapvetően egész harmonikus és esztétikus kocsiorrat...

megint 2009.06.12. 00:52:42

Zöld bogár tetszik, evvel a felnivel, ültetve, nagyon szép, nekem a fa kormánnyal sincs semmi bajom a merciben, fa-bőr kombináció sztem a legszebb

kzolika 2009.06.12. 02:42:19

@series_one:

Fél misi? Akkor mégis inkább csak odaállok a parkolóba és nézelődök, fotózok, vagy megyek egy kört a magam örömére valahol.

Lehet, hogy akik megveszik a képeken levő autókat, azok gyerekkorukban is ilyenekben ültek, mert diplomatacsalád, meg funkcionáriusok voltak, engem viszont Varnyúval hordtak oviba, ezért ehhez kötődöm, ha prosztó dolog, ha nem.

series_one (törölt) 2009.06.12. 07:48:08

@kzolika:

na jó, most felmentem a használtautóponthura, aztán van ott egy kocka 399ért, na azt nem veszed meg ebből a hétévgéből, meg van a következő kettőnyolcvanért, na azt se veszed meg, de annak már nem sok híja van.

series_one (törölt) 2009.06.12. 07:52:49

@GábriSanyi:

várjál, nem látom jól, mi is van az avatarodon?
:)))))))

Riasom 2009.06.12. 08:00:15

@series_one: bennem is ez merült fel a volt keleti blokkos autók "hiánya" kapcsán, főleg, hogy egy ilyen eseményen menni is kell a kocsikkal, amihez nem árt, ha viszonylag kényelmesek, gyorsak, praktikusak - az öreg szovjet, keletnémet stb. kocsikról ez nem igazán mondható el, és az ilyenek tulajai a rengeteg beleölt pénz és idő ellenére is egy olyan autóban ülnének, ami már a megjelenésekor is szar volt a nyugati felhozatalhoz képest. Nem csodálom, hogy azok a jómódú emberek, akik veteránt vesznek - és használni is akarják néha -, a legtöbbször bottal sem piszkálják ezeket a típusokat. Szóval a Moszkvicsok, Pobedák, Wartburgok stb. (ki ne hagyjam a Trabantot, bár ne kéne többet látni, de a hülye nyugatiak is azt hiszik, hogy egy jópofa kis kocsi és még táplálják is a kultuszát) helye szerintem legfeljebb a múzeumban van, mert minden nosztalgia-értékük mellett is látni kell, hogy ezek műszaki műemlékként ugyanolyan értéktelenek, mint új korukban voltak.

A Zsiguli persze kivétel, de abból sem a kisuvickolt, OT rendszámos darabok az "igaziak" szerintem, hanem azok, amik a mai napig vígan mennek keresztbe a raliversenyeken. (De ez a Volános ez nagyon tetszik, csak remélem, hogy nem vitrindarabként van a tulajánál!)

GábriSany535i 2009.06.12. 08:08:07

@series_one: Annyira éreztem...:D

De ez nem az enyém, úgyhogy ezen lehet. Nem az hogy nem szép de akkorse kéne :D
Csak aztán elfajult a tulaj és most így néz ki: indafoto.hu/gabrisanyi/image/3704691-01ba0c72
Na így má nem jön be.

series_one (törölt) 2009.06.12. 08:21:44

@GábriSanyi:

igazából csak kihúzta a betétet a felniből.

ez viszont huh.
indafoto.hu/gabrisanyi/image/3704785-8d19f3a2
amerikai csávó fölteszi az európai lámpát meg az európai lökhárítót.
az, hogy elöl ilyenkor nincs index, az nem érdekes.
:)))

series_one (törölt) 2009.06.12. 08:24:11

@Riasom:

ez így hülyeség.
egy trabant, egy wartburg, egy skoda, de akár még egy dacia is tud szép lenni és értékes, hogy csak a leghétköznapibb ex (?) népautókat mondja az ember.

Csikós Zsolt 2009.06.12. 08:32:27

@switch:
Nem illik kritizálni az olvasó képeit. A TC-nek nincs fotósa egyébként, a tesztekhez mi magunk lövünk mindent.

Csikós Zsolt 2009.06.12. 08:35:11

@Péter 2:
A patkó erősen korhű adalék, a maga idejében nagyon sok autón, főleg Mercedesen rajta volt. Könnyen lehet, hogy az a patkó alig pár nappal fiatalabb az autónál (mármint az odahelyezése). A korhangulatot tükröző extra megengedett, sőt, sokak szerint kívánatos is.

kzolika 2009.06.12. 08:36:17

@series_one:
Akkor mégis állok majd a parkolóban. Biztos jó móka, de azért ilyen célra tényleg nincs elverni való 200-am. Vagy ha van, akkor nem akarom így elverni.
Az Oldtimer Expon a Vasúttörténeti parkban kiállított Wartburgnál 600 volt megadva eszmei értéknek, de azt hiszem, hogy olcsóbban is hozzá lehet jutni egyhez.

Riasom 2009.06.12. 09:19:23

@series_one: ezt elismerem, és az egy-egy példány restaurálására fordított munkát is nagyon becsülöm, és megértem, ha valakinek az emlékei miatt könnyes lesz a szeme az ilyenektől is, de a valamikori keleti blokkban készült autók már újkorukban is sokszor csak a (már akkor elavult) nyugati típusok koppintásai voltak, gyatra kivitelezésben. Szeretni persze lehetett őket, mert nem volt más, de ezek láttán bennem mindig felmerül, hogy ezek a típusok ideális esetben létre sem jöttek volna, ha nem siklik félre nagyon a történelem 1945 után...

A másik bajom ezekkel már csak ízlésbeli, szerintem a keleti típusok között egy sincs, ami a formáját tekintve ma is üdítően hat - ellentétben az E9-cel, SL-ekkel, Alfával, Astonnal, kis Peugeot-val és még sorolhatnánk.

GábriSany535i 2009.06.12. 09:19:42

@series_one: Meg gumi helyett valami öntapadós gumiszalag van körétekerve. borzasztóan peres :)

series_one (törölt) 2009.06.12. 09:25:55

@Riasom:
tudom, hogy extrém példa, meg még én is csak képen láttam, de azért majd nézz meg egyszer egy wartburg sportcabriót.

series_one (törölt) 2009.06.12. 09:27:48

@GábriSanyi:

én igazából azon csodálkozom, hogyapicsába bírnak ekkora kerekeket bepajszerolni alá.
no nem mintha én is meg akarnám próbálni, de hátul nekem a 215/55r16 is elég hézagmentesen kitölti a helyet.

GábriSany535i 2009.06.12. 09:37:08

@series_one: hát de Hagynék Időt Peti elég nagy kereke is aláfért móron :)))

series_one (törölt) 2009.06.12. 09:52:57

az egészen biztosan nem.
az elfér az nem azt jelenti, hogy szépen tud rajta parkolni az autó, hanem elfér teljesen kirugózva és teljesen berugózva is.
img.carstyling.hu/usercars/00/00/57/04/5704_1237125572.jpg
:))))

GábriSany535i 2009.06.12. 09:54:06

@series_one: Jómerhát itt bennültem többekközött énis..:D

GábriSany535i 2009.06.12. 09:55:32

@GábriSanyi: meg egy Omm meg egy Részeg:D
Mindenki a hátsó sorban :)))

kzolika 2009.06.12. 09:57:28

@series_one:

Azt hiszem, nem érted. Nekem már megvan a wartyogóm, max bontásra valót veszek mellé, de még egy veteránoztatni való állapotút nem. Épp azt mondom, hogy nekem nem ér meg 200-at, hogy résztvevő legyek egy ilyen versenyen/felvonuláson, akkor inkább állok egy parkolóval odébb ingyen és nézelődök. Vagy Te nem arról beszélsz, hogy a részvétel kerül 200-ba?

kzolika 2009.06.12. 10:00:15

@series_one:

Amúgy szerintem 83-ban még nem ez a kormány, hanem a műbőrös közepű volt a Wartburgban. Ez a fajta a nem krómelejű nagylámpás, de még kétüteműbe került bele.

mbw108 · http://mb-w108.atw.hu/ 2009.06.12. 10:05:40

@Skodafan:
Hadd legyen azok döntése a típus, akik kifizetik a pénzt érte. Mindenkinek mást jelent a veteránozás, van, akinek az emlékek, a nosztalgia; van, akinek a régi márka tisztelete; egy legenda; egy akkor elérhetetlen álom...
Én is megtarthattam volna nagyfater Zsigáját, beledönthettem volna félmilliót a felújításába, de nálam nem a nosztalgia a vezérelv, inkább csak sokadik mozgató. Innen egyszerű a képlet, nem tehetem meg, hogy három veteránom legyen, így sajna egy szockó sincsen köztük. (Ha lehetne, egy Zapót vagy Moszkvát bevállalnék azért). És igen, egy iszonyú "sznob" Mercedesm van. Igaz, nem azért, mert sznob, nem járok vele "villogni" sehová, nem is érdekel, más mit gondol erről, mert nekem maga a modell az, ami tetszik és kész. És legalább van hozzá alkatrész, nem volt már a maga korában reménytelen konstrukciós zsákutca, így értelmes keretek között fenntartható, neadjisten újraértékesíthető, ha úgy esik.

(Tegye fel a kezét, aki ellökné a fehér Alfa kupé vagy a 300SL kulcsát...)

mbw108 · http://mb-w108.atw.hu/ 2009.06.12. 10:07:39

@kzolika:
Pontosan arról beszél, hogy mennyi a részvétel. Innentől megvan a szűrő, hogy ki jár egy ilyen rendezvényre.
Tedd a szívedre a kezed, és mondd meg nekem, ha a szociveteránosoknak mondjuk 10 -szer annyi lóvéjuk lenne a kocsira, mint jelenleg, milyen autója lenne java részüknek?
Na, ez a másik szűrő, van még kérdés?

series_one (törölt) 2009.06.12. 10:12:03

@GábriSanyi:

azt én is tudom, hogy hol és mikor meg milyen körülmények közt készült.
;)

Riasom 2009.06.12. 11:10:04

@mbw108: erre próbáltam utalni én is, a szoci autóknak már a puszta létrejötte is csak annak köszönhető, hogy világtörténelmi és politikai okokból nem lehetett mást venni, ez volt, ezt kellett szeretni. De most már szerencsére nem kell, most már szabadon lehet szeretni a valóban jó autókat, ami meg új korában is egy rakás szar volt, azt (számomra legalábbis) nem teszi értékesebbé vagy érdekesebbé az eltelt idő.

kzolika 2009.06.12. 11:13:59

@mbw108:

Akkor lenne még Rapid Skodám, meg púpos Wartburgom, esetleg Feliciam, vagy Zsigulim, oszt annyi. Én ebben nőttem fel, igazából a nyaralásokon kívül nincsenek emlékeim nyugati autókról.

Pasas 2009.06.12. 11:16:59

Hát ha az a szőke néni az én Porschémra tenné így rá a táskáját, én bizony egy kicsit bepöccennék.
Amúgy egy M21-es Volgát bevállalnék. Vagy egy 96-os Saabot. Vagy egy 544-es Volvót. Vagy bármilyen veteránt. Mind-mind egy optikai orgazmus.

Lord heckman 2009.06.12. 11:20:22

a DS-t blokkónám :) Kövezzetek meg, de nekem az első, sima körlámpás fajta jobban tetszik. Mondjuk ami igazán megdobogtatta a szívemet, az az előző VW tuningos talis poston azok a gyári állapotú régi audik (40 meg 100?). Nagy sajnálatomra egyetlen kép van róluk :(

Hrzrasn (törölt) 2009.06.12. 11:30:02

@mbw108: "(Tegye fel a kezét, aki ellökné a fehér Alfa kupé vagy a 300SL kulcsát...) "

...és egy Zapót választana helyette :)

diablos 2009.06.12. 11:42:22

@kzolika: 1982-től van krómelejű, kis lökösbabás, habkormányos, fejtámlás, műanyag hátsósárvédős, de még kormányváltós 353W!

A WARTBURGotleszólóknak csak annyit szeretnék mondani, hogy a 60-as években gyártott kategóriatársak között mind menetteljesítményben, mind kényelemben, mind csomagtartóméretben a jobbak között volt!Nem beszélve a fronthajtásról!

Akkor még a 2 ütem sem volt szalonképtelen /lásd SAAB, DKW/.A 80-as években is árulták pl. Belgiumban szivattyús olajzással.Lehet, nálunk sem utálták volna annyian ha így hozza be a Merkúr!

Pasas 2009.06.12. 12:18:37

Júúúúúj! Asszem menne a háztól.

malenykij polgar · http://mbybk.blog.hu 2009.06.12. 12:21:50

@mbw108:

>És legalább van hozzá alkatrész...

Ez az egyik oka annak, hogy sokak szerint túlreprezentált a Mercedes az ilyen rendezvényeken.
Bemegy az ember a MB-kereskedöhöz, közli az alvázszámot és negyvenéves modellekhez is van alkatrész. Kicsi biszbaszok is, nem kell komplett Baugruppékat megvenni.
Ugyanez Ingolstadtban már nem így müködik.

Sokan bizony ezért (is) választják az idös csillagosokat.

kzolika 2009.06.12. 12:34:23

@diablos:

Kösz, ezt nem tudtam. Igazából én csak a saját évjáratommal vagyok tisztában.

Csikós Zsolt 2009.06.12. 12:40:25

@diablos:
Pont ahogy a DKW Meisterklasse tizenöz évvel korábban, meg a Saab 93 a 353 bemutatásának táján. Mind a háburú előtti DKW-technika. Csak a Saabnak volt úttartása :-) Na, nem piszkállak, csak nem árt ha tudjuk, a Wartburg max annyit talált fel, hogy a W-nél tárcsaféket tett a negyvenes évekbeli technikára :-)

yeti 2009.06.12. 13:21:37

@diablos: 80-as években is árulták pl. Belgiumban szivattyús olajzással.

Erről tudnál mesélni egy kicsit bővebben?
Pontosan hogy is működik ez a szivattyús szerkezet?

diablos 2009.06.12. 14:36:30

@Csikós Zsolt: Mester!Én egy szóval sem mondtam, hogy a Wartburg feltalált v.mit!
Az úttartásról meg csak annyit, hogy mivel a családban elszaggattunk 3 kétüteműt+1 négyüteműt van fogalmam arról, hogy honnan-hová fejlesztették a "képletet".
Diagonálról radiálra, puha lengéscsill.-tól a feszesebb "Extra" felé.A legnagyobb változást a 4ütemű, elöl 102mm-el, hátul 80mm-el szélesített nyomtávja adta!

diablos 2009.06.12. 14:40:04

@yeti: Valami olyasmi rendszer lehetett mint a 2 ütemű robogók mechanikus olajpumpája!Részleteket sajnos nem tudok, elég nagy kuriózum volt mifelénk akkoriban!A lényeg, hogy nem keverékolajzású volt!

Hrzrasn (törölt) 2009.06.12. 15:20:19

@malenykij polgar: "Bemegy az ember a MB-kereskedöhöz, közli az alvázszámot és negyvenéves modellekhez is van alkatrész."

Minden nagyobb gyártónak van HTKja, és a Mercedes messze nem az egyetlen, aki még Classic Centert is tart fenn :)

Hrzrasn (törölt) 2009.06.12. 15:36:05

@Riasom: "de a valamikori keleti blokkban készült autók már újkorukban is sokszor csak a (már akkor elavult) nyugati típusok koppintásai voltak, gyatra kivitelezésben"

Bizony, a lopott cuccokon nagyon nincs mit szeretni. Sôt, az Opel-motoros Moszkvicsok kapcsán az elsô asszociációm az, hogy ott rohadjon el mind, ahol van.

mbw108 · http://mb-w108.atw.hu/ 2009.06.12. 17:22:15

@Hrzrasn:
Nem csak a CC, hanem a sok, legtöbbször gyári minőségben utángyártó cég és a sok kereskedő a nagy segítség. És az MB ébredt talán legkorábban.
Próbáljál meg - mondjuk - egy Opel B kadett kupéhoz gumikédert találni, pláne emberi áron.

Egyébként pedig MB téren is akad, ami aktuálisan ár nélkül szerepel a katalógusban. Nyilván kerítenek, ha kell, de annyiból itthon "kireszelik egy darab vasból"...

series_one (törölt) 2009.06.12. 17:22:24

@malenykij polgar:

azé na.
van egy ismerősöm, pontont kalapál éppen.
tudna mesélni, hogy mi az, ami nincs.
többek közt kézzel kalapált rá első sárvédőt.
meg hátsó doblemezt.
meg a fasztudjamégmit, de erre a kettőre mint különösen nagy darabra konkrétan emlékszem.
előtte w111kupét szögelt. a fele autót kézzel kalapálta táblalemezből.
ezzel egyidőben egy másik ismerősöm egy w111kabriót gyártott, szintén táblalemezből, mert azt lehet kapni, aztán abban benne van minden karosszériadarab. csak jó szem szükséges, hogy belelássa az ember.
meg némi kézügyesség.

series_one (törölt) 2009.06.12. 17:24:22

@Hrzrasn:

de hogy egy kibaszott jobboldali ablakkédert nem lehet kapni e28hoz...
balos az van.
a jobbos is létező cikkszám, csak nincs.
:))))

Krisi 2009.06.12. 17:32:07

@qualitaet: Az mondjuk nekem is bevillant, hogy valószínűleg a másik autójuk nem egy F-Astra, de legalább ilyenkor nem azzal járkálnak :)

@diablos: Több DDR gépet is árultak így, pl. volt külön olajozású MZ is a Nyugatnak (mármint hogy nem keveréket kellett beönteni, hanem külön-külön a benzint és az olajat), azért egy olyat elfogadnék :)

A másik felmerült szoci gépek vs. imperialista luxuscsodák témához annyit tennék hozzá még, hogy sokak úgy vannak vele, hogy kezdetben nincs pénzük, ezért kénytelenek venni valami régi gépet.

Aztán elindulnak a gazdagság útján, de már annyi emlékük fűződik a kocsihoz, hogy megtartják másodiknak, és szépen elkezdik felújítgatni. Lehet, hogy már annyi pénzt beleöltek , hogy az árából akár youngtimer Porschét is lehetne venni, de azt ők valahogy idegennek éreznék.

Szóval szerintem simán van olyan ember, akinek nem kéne egy Dzsoki-Merci vagy Ferrari. Nyilván nem minden szocautós, de azért akad pár.

Sok pénzből én szerintem egy Skoda 110 Rapidot alakítanék át úgy, hogy meghagynám a külsejét gyárinak, csak tennék bele egy rendes motort, hogy azért sebesség is legyen :)

Alf (törölt) 2009.06.12. 19:44:36

hová is tette volna a francia az indexet?

(nem francia, olasz tervezte oda az indexet ( Bertoni))

qualitaet 2009.06.12. 21:09:48

@Alf:

Hú, ez tényleg jó!

Hrzrasn (törölt) 2009.06.13. 00:17:58

@qualitaet: Egy másik francia rácslámpás:
paulrobbins.net/lane/lane_2745.jpg

Panhard et Levassor Dynamic

Belseje is elég szürreális:
paulrobbins.net/lane/lane_2739.jpg

qualitaet 2009.06.13. 01:30:53

@Hrzrasn:
Köszi!

Én nagyon-nagyon karmolom az efféle '30-as,40-es évekbeli elszállt formájú tárgyakat. ( Bauhaus,Tucker Torpedo,korabeli GM mozdonyok vagy pl. a Rocketeer feje :))

diablos 2009.06.13. 05:33:01

Hát persze, hogy szép az 504 Coupe!
Ott figyel az oldalán a magyarázat!
Stilizált "F" betű > Farina > Pininfarina >>> szép autó!Abban a korban nem nagyon "tévesztettek" pl. Bertone-val együtt!
Nem az a világ volt mint mostanában a Giugiaro "skiccekkel" felturbózott Daewoo-k.Akkor, ha szépet rendelt szépet kapott!

yeti 2009.06.13. 10:18:41

@diablos: Köszi a választ.Sajnos én is ennyit tudok erről a megoldásról,pedig érdekelne bővebben.

redriot77 2009.06.13. 10:41:15

Nagyon szépek, nekem a Dino 246 és az 504 Coupé a kedvencek a felhozatalból.

Az ámerikás R107-ektől viszont már agyhúgykövet lehet kapni. Legalább európai verziók lennének, nem ezek a bumszli lökhárítós, bugyuta lámpás darabok.

jambooo 2009.06.13. 11:55:48

Hát igen, valóban gáz az R107-ben az a kormány( és a rédio is).
A fehér csikos gumi is , úgy tűnik, ragályos. Néha a kevesebb ,szebb.
A 190SL dísztárcsái is harmónikusabban illeszkednének kocsiszínre festve ( az ajtó alsó hézagja meglepő, lehet nyitva maradt ?)
süti beállítások módosítása