Megtaláltam a világ legmegbízhatóbb autóját

  2009. június 05. - Balázs Viktor Címkék: totalcar flotta toyota avensis verso

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Pöccre indult húsz év után az első magyar Astra
2012-03-01 06:00:00

Délután kettőkor szűk kompánia gyűlt össze a gödöllői Opel Gaál bemutatótermében, ahol egy öreg

Húsz év után újra beindítják az első magyar Astrát
2012-02-12 16:05:00

1992-ben óriási tömeg kísérte figyelemmel, ahogy az első Astra felhajtott a Közlekedési Múzeum rámpáján Ez

Végállomás, nem megy tovább
2010-03-08 14:33:00

14:15 Bendével az irodájában éppen a Hotel Daniaban készült videót nézzük, amikor Vályi Pista nevét írja

Utolsó erővel
2010-03-08 09:29:00

Lejtőn megyek és csóvál ez a szar - jelentkezett be Csikós reggel 7:57-kor, Ausztriából. Bécs előtt 57

„Ide figyeljen, Viktor! Higgye el nekem, előbb-utóbb úgyis mindenki eljut a Mercedeshez.”
Lippai János, az Autóreál GMK tulajdonosa 1989-ben

Huszonhárom éves voltam. Ralinavigátor. És esténként egy metálzöld Golf II GTI-ről álmodtam, Kamei spoilerszettesről, kemény rugósról.


Porschékkal és Papp Tibivel Dél-Franciaországban

Később sem lett jobb. Súlyos Porsche 911-infekció, tetézve azzal, hogy a kilencvenes évek szinte összes 911-es változatának bőrkormányát tekerhettem, beleértve a Porsche kupás GT-t is. Aztán amikor a Porschék már túl dagadtak lettek, akkor az Opel Speedster tett függővé, még most is itt vonzza a port egy piros Speedster makett a hátam mögött, a könyvespolcon, az amerikai autós könyvek és az Auto Revue katalógusok alatt. Ha ránézek, eszembe jut, milyen jó volt az igazival, zokniban, mert a 48-as cipőmmel egyszerre nyomtam volna a kuplungot és a féket.


Azért az Opel Speedstert még mindig elfogadnám. Másodiknak

Szóval engem mindig is a menetdinamika vonzott, a fejet tépő keresztgyorsulás a kanyarban, a váltó fémes csattanása, a keserű gumiszag az állórajt után.

Aztán valahogy szép lassan mégis megtörtént az, amire soha nem gondoltam volna. Nem, még nem Mercedes, azt meghagyom a Csikósnak, de mégiscsak az az irány, amit Lippai vizionált nekem a sertéshizlalda melletti Autoreál telepen, nyolcvankilencben. Mert hát mit is jelentett – akkor, húsz éve – a Benz-csillag? Megbízhatóságot, kényelmet, higgadtságot, kiszámíthatóságot, józanságot, megállapodottságot.

Csupa olyan dolgot, amin egy huszonhárom éves röhög, teli szájjal. Hát, röhögtem én is, már amennyire egy autószerelő-gyakornok röhöghet a munkaadóján, befelé, a taknyosok világmegváltó magabiztosságával.

És bizony egy pillanatig sem gondoltam arra, hogy 2009-ben egy megbízható, kényelmes, higgadt, kiszámítható, józan, ronda és dögunalmas hétüléses volánja mögött fogok ülni, ráadásul olyan boldog leszek vele, mint autóval soha előtte.


Anya fényképez, a többiek pózolnak. Az ultimate family car

Nos, az én feneketlen elégedettségem forrása egy szürke – tényleg betojok magamon – Toyota Avensis Verso. Nehezen tudom megmagyarázni, hogy mitől lett ez így, kínomban csak a szokványos közhelyek jutnak az eszembe: három gyerek, középkorúság, fejlágybenövés. Vagy inkább az lehet, hogy az adrenalinpumpa szerepét száz százalékig a motor vette át, és az autó tényleg csak egy közlekedési eszközzé degradálódott nálam? Fene tudja, hagyjuk is békén, és menjünk át filozofikusból racionálisba, foglalkozzunk ezzel az 1,6 tonnás házicseléddel, aki szépen csendben végigrobotolta az elmúlt két évet, keveset kért, soha baj nem volt vele, és a naccsága sem fogja kirúgni, mert biztos, hogy nem kergeti soha felelőtlen kalandokba a háziurat.


Rakattam rá egy levehető vonóhorgot, azóta motoros utánfutót is tudok húzogatni

Megvásárlásának történetét már megírtam itt. Azóta viszont eltelt hatvanezer kilométer, és van mit mesélnem. Illetve nincs. Legalábbis bizonyos szempontból.

Régen, a hentesüzletek falán mindig volt egy kép, amin a kedves vásárló a sertés részeit vehette szemügyre, hát most én is hentes leszek egy kicsit és feldarabolom az Avensis Versót. A szolgálólányos analógiára visszagondolva lehet, hogy félreérthető ez a hasonlat, de most már mindegy, a nagyflex be lett kapcsolva, süvítve forog a korong.

Karosszéria/utastér

Az Avensis Versóban az a jó, hogy igazából nem minivan, vagy ahogy nálunk hívják, buszlimuzin. Aki már ült egy Sharanban és ebben, az tudja, miről beszélek. Ez a kocsi pont olyan távol van a kombitól, mint a buszlimuzintól, és ez számomra nagyon vonzóvá teszi. Magasan ülök, de nem annyira, a kormány is normális szögben áll, szóval inkább személy-, mint teherautós a fíling. Mivel közel két méter vagyok, nekem moziban, repülőn, szállodában és autóban is a legnagyobb luxus a hely. Itt pedig van elég. Elöl nincs középkonzol – ez még plusz javítja a helyzetet –, az ülés jó nagy, és az üléshelyzetet annyira jól eltalálták, hogy nem is hiányzik a kormány hosszirányú állíthatósága, pedig más autóban nem tudok meglenni anélkül. A középső sor is nagyon kényelmes, még teljesen hátratolt első ülésnél is jól, de tényleg jól elfér mögöttem egy felnőtt, feltéve, hogy a középső ülések is tökig hátra lettek tolva. Persze nálunk a gyerekek használják főleg a középső sort, és nagyon jó, hogy amikor becsatoljuk őket, be lehet mászni eléjük a kocsiba, és nem kell leszakadó derékkal lehajolva kínlódni.


A műanyagnak látszó tárgy a valódibőr-bevonatú kormány

Az utolsó két ülést már csak a kölkök szeretik, nehéz beszállni hátra, a láb- és a fejtér is korlátozott, de azért utazott itt felnőtt hosszabb távon, és nem nyafogott egy percig sem. Én egyébként csak hat üléssel használom a kocsit, így marad egy kis csomagtér. Hét üléssel azért már erősen lecsökken a rakterület, bár még mindig jóval nagyobb, mint a Corolla Verso vagy a hozzá hasonló ívású, egy kategóriával kisebb hétülésesek esetében. A hátsó üléseket nem lehet padlóba süllyeszteni, ez néha tud problémát okozni (elmész valahová motort venni, a motor befér, de mi legyen az üléssel?), de azért ki lehet bírni. Sokkal bosszantóbb, hogy sem a kesztyűtartónak, sem a tükörállító gomboknak nincs világítása. A jóisten tudja, milyen ördög lovagolhatta a japókat, mikor így döntöttek, én mindenesetre elég ostobán érzem magam, amikor a napellenző tükrének lámpájával próbálok belevilágítani a hollófekete kesztyűtartóba. A legviccesebb balfékség, hogy a kilométeróra mutatója fekete középrészének bajuszkája függőlegesen álló mutatónál teljesen kitakarja a ködlámpa visszajelző fényét – teljes napfogyatkozás az Optitron univerzumban.


Kényelmes elő ülések kartámlával. Hála istennek nincs középkonzol. Sok a hely középen, az üléseket előbbre is lehet tolni, ha több hely kell leghátul

Még a zajról felejtettem el beszélni. Városi és országúti tempónál csend van, a mechanika a halk fajtából való. Autópályán viszont az üvöltő szelek és a gumik meglehetősen megnövelik a zajszintet – de csak a Magyarországon engedélyezett maximális sebességet túllépve.

Motor/erőátvitel

Ötvennégyezer kilométer volt benne, amikor megvettem, most száztizennégyezret mutat az óra. Azóta ugyanúgy indul, ugyanolyan a hangja, ugyanannyit fogyaszt, semmi, de semmi nem változott. És persze, semmit nem kellett javítani benne. Még a karbantartása sem drága, mivel lánc hajtja a vezérművet, így a modern autók többségénél kötelező és általában költséges vezérműszíjcsere sem szükséges. Százezernél négy nyavalyás gyertyát cseréltek benne, mert előírás, de ez sem érdekelte, ugyanolyan maradt.

VVTi ide vagy oda, 150 lóerőnyi teljesítménynek vannak izgalmasabb megnyilvánulási formái. Az igazság az, hogy szinte csak azok vannak. Lustán, unottan húz a kétliteres benzines, a könnyedség és a sportosság nem sajátja neki. Mivel lágyan függesztették fel – a komfort, ugye – érzéssel kell a kuplungot slejfoltatni indulásnál, mert rándulhat egyet a hajtáslánc, ha kicsi a fordulat. Talán ez lehetett az oka, hogy az előző tulaj túl sokat csúsztathatott (igen, a hímsoviniszták kedvéért: nő volt), legalábbis a szerelő szerint ezért jár a bal oldali pedál egy kicsit nehezebben, mint egy japán személyautónál szokásos, de még mindig sokkal könnyebben, mint egy Nissan Pickupnál. Ki lehetne pucoltatni a kuplungport egy váltókiszereléssel, de harminc-negyvenezret kár ezért kiadni, majd takarítanak a következő tárcsacserénél.


Ezt a Pannóniát is elnyelte, igaz, kiszerelt első kerékkel

Most pedig jöjjön az, ami mindenkit érdekel, a fogyasztás. Nem akarok nagy ívben nekifutni a témának, beszéljenek az adatok. Az átlagom 9,5 liter körül van, a minimum nyolc és fél, téli, rövid városi meneteknél alulról súrolja a tizenegyet, de az már tényleg extrém. Nyáron simán elmegyek hatszáz kilométer feletti távokat a hatvanliteres tankkal, szerintem ez zseniális egy másfél tonnánál is nehezebb, nagy homlokfelületű, hétszemélyes járműtől. A váltóról nincs mit beszélni, teszi a dolgát, feltűnés nélkül.

Futómű/Fékek

A futómű és a fékek is ugyanolyanok, mint a kocsi többi részei. Csendben, szélsőségektől mentesen funkcionálnak. A rugózás nem bután komfortos, hanem csak kényelmes, szóval egy hirtelen irányváltásnál nem libben el a karosszéria olyan durván a kerekek felől. A fékkel a legelején volt egy kis ügy, fel kellett szabályozni a tárcsát. Most mintha megint elkezdene hullámozni egy picit, szinte örülök neki, hogy végre valami minimális elhasználódást mutat a kocsi.


Találós kérdés: Hol készült a kép? Milyen motor van az utánfutón? Mit nyert meg aznap?

Mert egyébként továbbra is csak megy, megy és megy. Ennyi. Tessék kérem kommentelni.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr571163093

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

tanki567 2009.06.05. 03:32:57

OFF: Egyre jobban bejön ez a Kiska dizájn!
ON: Most mit lehetne írni egy ezüst Toyotáról?

Ciri 2009.06.05. 05:47:29

Gyönyörű egy szerzemény..:)
Használd egészséggel, légy vele boldog, de azért nem kéne ennyire...

Biscione · http://axl-zizzenetek.blogspot.com/ 2009.06.05. 05:48:18

Így veszik el minden álmunk. Szomorú.

Ciri 2009.06.05. 06:05:18

Bár a TC flottát nézve mégis csak nagy szám, hogy az egyik autót 50.000 km alatt nem kellet nagygenerálozni. :)))

Füvész 2009.06.05. 06:33:54

Nem rossz párosítás (lenne):
- egy "tulajdonképpeni" személygépkocsi,
- meg egy másik, amely szép és sportos (ha van rá pénzed).
Én másiknak Alfát vennék (de most adom el, mert az ún. válság dacára jól megy az üzlet, és kell a forgótőke a cégbe), de ha Te inkább Opel Speedstert akarsz, hát az is sportos, noha a szépség szerintem az Alfa kiváltsága.

Azt tényleg nem értem, hogy más meglett és lehiggadt családapák miért vesznek mindenféle szgk-nak tűnő tárgyat Toyota (Mitsu, Honda stb.) helyett, hogy aztán egy csomó pénzt költsenek javítgatásra... A Merci (és BMW) esetében még értem, hogy kis hazánkban nincs mindenkinek legalább 10 millája autóra, de japót kaphatni annyiért is, mint sokkal ócskább járgányokat.

Gratula a közlekedési házirobotodhoz!

:-)

Totóbácsi (törölt) 2009.06.05. 06:51:32

Végre valalki kimondta az igazságot Toyota-ügyben. Az én 9 éves, 110 ezret futott Corollámról kb. szó szerint ugyanezeket lehetne leírni, azzal a különbséggel, hogy az 7 és felet fogyaszt városban. A toyotaszidókon pedig csak röhögök, hadd legyen nekik savanyú a szőlő, és bizonygassák maguknak, hogy nem volt hülyeség megvenni a ***-t (tetszőleges autómárka behelyettesíthető). Szóval gratulálok a jó választáshoz, és további UNALMAS :) közlekedést.

Totóbácsi (törölt) 2009.06.05. 06:53:17

Ps. Egyébként semmi bajom az izgalommal, csak mondjuk nem két poronttyal a hátam mögött vágyom rá... Sem a közlekedési, sem a műszaki izgalomra.

GregHozta · http://ceedclub.hu 2009.06.05. 06:55:31

Hiányoltam belőle a

Fenntartási költség x/10
Évjárat
Kényelem x/10
Teljesítmény x/10
Megbízhatóság x/10
Szerviztapasztalat x/10
Előző autója?
Következő autója?
Ennyire szerette
Megérte a pénzét?

részleteket.

Most kövezzetek meg, de ez inkább a népítélet rovatba való iromány. :x

gigabursch 2009.06.05. 07:04:52

Nos igen. Ugyanez igaz a Lancia Phedrara is azzal a különbséggel, hogy a belseje az egészen, de egészen más. Az árak és az érzelmek megvitatásába nem menneék bele, de a kommentem reagálására gombokat raadók se.

Aki ült benne, tudja (vagy a szoros tesóiban), és azt is mindenki tudja hogy ezen kocsiknak a legnagyobb gondja az a hiányzó 30 cm, amit a Grand Voyager, a Grand Espace, ill a Mazda "tudomisénmi" tud/tartalmaz. Az önnálló csomagtér ami a +30 cm biztosít.
Ezen, de ezen ponton egyszerűen nem értem a gyártókat és sose fogom megérteni.

Szerencsére ezeket nem pedálrugdosásra tervezik, hanem családi kölekedésre, és azt nagyon-de nagyon tudják. Főleg a benzinesek, mert a dízelek sajna cégeskocsikként a széttiprás sorába kerülnek

gigabursch 2009.06.05. 07:09:06

@gigabursch:

bocsi, pár karakter lemaradt... :-/

a márk 2009.06.05. 07:18:08

unalmas ugyan, de szó nélkül kimegy a világból. meg tudom érteni...

comp 2009.06.05. 07:25:43

Euroring? KTM RC8 R! és passz.

zöldi 2009.06.05. 07:25:58

A futón egy KTM Rc8, fotó egy versenypálya előtt, és nyilván egy futamot nyert :DDD

zöldi 2009.06.05. 07:27:36

MEgvan: KTM RC8, hungaroring, full gas V2 kupa :D
Mit nyertem? :D

GregHozta · http://ceedclub.hu 2009.06.05. 07:45:20

@zöldi: 2nd round :)
Miért szlovák rendszámos az utánfutó? :)

WinterMute 2009.06.05. 07:48:50

Szlovák rendszámos utánfutó?

Hrzrasn (törölt) 2009.06.05. 07:51:42

Fikázzátok a gyártók PR-osait, pedig ezt a sok bullshitet ôk is megirigyelhetnék.

Vezérmûlánc tényleg nagy találmány, éppen ezért vannak, akik már évtizedek óta alkalmazzák, üdv a klubban :)

110ezret (mármint *valódi* 110ezret) futott kocsiban meg még szép, hogy nem kellett semmit cserélni.

Lowtyo 2009.06.05. 07:52:57

hejj, azok a koptató csíkok, de nagyon hervasztóak
pár napja beszélgettünk uránfertőzött barátommal, hogy túl a harmadik x-en bizony mi is vágyódunk egy családi, csak megy és csöndes és kevesetfogyasztó és soseromlikel autóra, mert mindkettőnknek nem túl épeszű autónk van. persze szigorúan úgy, hogy marad mellette gyogyó-autó, mer az kell, mint egy falat kenyér. sza számomra érthető, hogy egy családos ember vágyik egy ilyen retekre, de mindenképp kell mellé valami mosolygenerátor, mert anélkül egyszer csak azt veszed észre, hogy szürke az életed, mint az avensised. szerintem. ráadásul, ha vársz még vele pár évet, mindenki azt fogja hinni, hogy kapuzárás előtti félelem szülte a kis örömautód vásárlását. a motor meg nem autó.

citrix 2009.06.05. 07:57:32

Még jó hogy nincs vele gond:Toyota név alatt gyártották.Toyota,Honda,Mazda=megbízható autó.Aki az izgalmat szereti,ismerkedést az autója lelki világával (és az alkatrészárakkal+áfa) válasszon Opelt,Fiatot esetleg PSA-t.Német autó se rossz választás ilyen szempontból,szeretik a törődést,az overallba bújt villáskulcsos bácsik közelségét....Nekem sajna csak Fordra telt,az álmoskönyv szerint nyugtalan napokat jelent.

GregHozta · http://ceedclub.hu 2009.06.05. 08:07:03

@citrix: Én láncos koreait (szlovákot?) vettem... kiváncsi vagyok, 100ezernél is ezt fogom-e mondani, de most (40e környékén) úgy gondolom, a cee'd egy baromi jó autó.

DBandesz 2009.06.05. 08:11:21

Erről a kocsiról azért lehet jókat írni, mert nem diesel. Azért nagy szó, hogy ezt így le mertem íni, mert '89 óta diselfan vagyok. A D4D viszont eszméletlen csörgősen szól. 140-160 körül tényleg nagy lesz benne a szélzaj, némi gumizajjal párostva.

És még JT-kezdetű az alvázszáma. Naná, hogy nincs vele gond. Próbálnád meg egy török, angol, francia összeszerelésű Toyotáról ekkora sztoikus nyugalommal leírni, hogy soha semmi baja nem volt.

2009.06.05. 08:14:04

Háttérben van egy Honda Jazz. Össze vethetnéd vele. Tudom a Toyota nagyobb.
A többi érdekelne.

Hrzrasn (törölt) 2009.06.05. 08:25:04

@citrix: "Német autó se rossz választás ilyen szempontból,szeretik a törődést,az overallba bújt villáskulcsos bácsik közelségét..."

Nekem még soha, egyetlen kereskedônél vásárolt német autómnál sem kellett az elôírt karbantartásokon kívül másra költenem. Ha meg széthajtott szart veszel, mindegy a márka, költeni fogsz rá.

békaapu 2009.06.05. 08:32:56

Nekem is kéne egy ilyen...
A Trabantot pedig meghagynám viccelődni.

Hrzrasn (törölt) 2009.06.05. 08:33:29

@GregHozta: 100nál nem fog kiderülni, jó autó-e. 100nál mindössze annyi fog kiderülni, szar autó-e.

csongiaparaszt 2009.06.05. 08:35:56

Szürke japán családi batár.
Jóautó.
Nincs mit kommentelni.

mv3 2009.06.05. 08:36:04

Pontosan tudom, mit szeretsz a családi toyotában, igaz, nekem csak corollám volt. Tökéletesen hozta a nyugalmat és a megbízhatóságot, tehát a márkához kötött alapigényeket, a két gyerek cucca is némi kompromisszummal, de befért.
Remek volt a futóműve, pörgős az 1.6-os, nem nyiszorgott semmi, tényleg baba volt.
Ellenben az autómániás énemet a kispadra küldte, egyáltalán nem vártam, hogy mikor ülhetek ismét bele. Aztán vásároltam egy öregebb, de számomra vonzóbb 124-est, és visszaköltözött a lelkembe az élményfaktor. Hiába igényel a 15 évével némi törődést néha, mégis minden porcikájából az árad, hogy bátran indulhatok egy európai körútra. És vezetni olyan élmény, ami minden reggel örömmel ültet bele.

Annyival egészíteném ki a 89-es jósodat, hogy tökéletes megoldásként két autót kell majd tartanod: egy toyotát, és egy izgalmasabb, örömautózásra hívogató másik autót.

GalloG 2009.06.05. 08:51:13

Van nálunk egy 2004-es Toyota Dyna 2.5 D4D, 170 ezer km-rel. Januárban egyik este hazament a tulaja rendben. Reggel nem indult a kocsi.

Most június eleje van, 4 márkaszerviz és 2 dízel szakszerviz után kötött ki nálunk, 1 hónapja, és még mindig nem indul. Ezen a sok helyen názte azért pár igazán hozzáértő ember is, nem a laikusság miatt nem megy még.

Szóval jó kocsi a Toyota. De ilyen alapon a többi is jó. Vagy úgy is mondhatnám, hogy mára a Toyota is ugyanolyan rossz, mint az összes többi...

De remélem a szerző alatt nem áll meg így, vagy ha igen, olyan dolog romlik el rajta, ami jól látszik, mert a Toyota szerviz felszerelései nem segítik elő a hiba megtalálását és/vagy elhárítását.

citrix 2009.06.05. 08:55:58

A Kia Ceed kifejezetten jó választás:kényelmes,megbízható(***),dinamikus és nem utolsó sorban esztétikus is.Ön jól választott.Tapasztalatom szerint az olasz,francia autókat kifejezetten szeretik széthajtani,elhanyagolni és ez meg is látszik rajtuk.A német paripákat is elhanyagolják,mert az úgymond német és sose romlik el (nem hát,de ha igen akkor kampec).Az új (újnak mindható) Toyotákat,Hondákat lelkiismeretesen viszik időszakos szervízre,szeretik és odafigyelnek rájuk.És ezt meghálálják,amúgy is jó minőségűek,nem az ócsóság süt róluk.Csak ajánlani tudom őket annak,aki a "sose történik vele semmi" autókat szereti.

msadmin 2009.06.05. 09:06:16

hasonlo nyugalmat érzek én is a 20 éves toyotámban. a különbség annyi hogy én 40 liter benzinből megyek 600at nem 60ból.
de persze fele akkora.
ha toyotád van, eladtad a mádat a holnapért! ezt jegyezzétek meg! :-)

Balázs Viktor 2009.06.05. 09:09:17

Jó reggelt pajtikák, akkor nézzük szép sorjában:

@zöldi: egy KTM naptárat, a szerkesztőségben veheted át, Angélától.

@GregHozta: mert a KTM szlovákiai központjából hoztam el a motort, utánfutóstul.

@Lowtyo: a koptatócsíkoktól én is hányok, de így vettem, és nyoma maradna, ha leszedném. Ami a vicc: gyári extra, de neked kell felragasztani: hát valakinek így sikerült. Csak remélni merem, hogy nem a szerviz volt.

Egyébként igazad van (meg másoknak is), sokáig egy Skoda Feliciám és egy 1967-es Ford Galaxie Hardtopom volt, szóval a full józanság-full hülyeség combo nagyon is a sajátom.

@fireman4: A Jazzel a feleségem jár. Azt újonnan vettük, most 40k van benne. Igen rideg tartáson van:) hibátlanul működik, keveset fogyaszt. Szeretjük a felhajtható hátsó ülését, mert így könnyű vele babakocsit stb. szállítani. Két baja volt/van: a kárpitjai már ekkora futásteljesítmény után is kopnak, újkora óta kicsit kopog benne valami hátul, amit a mai napig nem sikerült kideríteni. Ja, és a klímája elég gyenge.

@DBandesz: Szándékosan nem dízelt vettem: A dízel Avensis Verso hangos, lassan fűt fel, és ha elpukkan a turbo - márpedig 150k után ez bármelyik td turbójával megtörténhet - akkor csak gyári cserealkatrészt lehet hozá venni, aranyárban.

twng 2009.06.05. 09:18:46

8 éves Toyota Yaris Verso (japán alvázszámos) tulajként 167ekm-l, én sem találok semmi olyan autót (ár/érték arányban), amibe szívesen átülnék.

A gond csak az, hogy valami kis ördög állandóan sutyorog a fülembe, keress, KERESS!
Ezt a kisördögöt kellene a Toyotának elhallgattatni és tuti autó lenne. ;)

Humphrey 2009.06.05. 09:24:18

elhiszem, hogy jó családi autó, de 114k km-nél még korai 'a világ legmegbízhatóbb autójáról' beszélni. 150et nagyon sok autó elmegy gond nélkül, kb minden japánban gyártott japán, de focusok stb-k is (és most nem beszélek azokról a prémiumautókról és 911esekről amiket 3-400k km-rel árulnak)
majd 250 000 felett, bár megelőlegezem, hogy azt is simén viszi.

immortalis · http://immortalis.blog.hu/ 2009.06.05. 09:31:06

OFF: 'megnoptityilvánulási'. Ezt itt akkor most hogy? :)

ON: A toyota nem egy élményautó, de olyan embernek, aki nem szeret olajos overallban bütykölni hétvégéken, a legjobb választás.

csuparajz 2009.06.05. 09:39:41

9 éves Avensis, most 165 ezer km-rel, bármiféle gond, hiba, leállás nélkül. Én úgy gondolom megcélzom azt a 250 000-et, aztán meglátjuk. Élményótónak meg ott egy 25 éves piros ezeröcsi...:)

Ubul1 2009.06.05. 09:40:40

Ez a cikk tényleg egy nagy kalap semmi, a zéró mondandójával, mert valójában nincs benne lényeges, azt mindenki tudja h milyen lehet egy ilyen familia transzporter.
Ez kb olyan semmilyen, személyautónak túl lomha, billegős, nagy kisbusznak meg túl könnyített kivitel, próbálj meg ezzel annyit lenyomni mint egy Hiace-val olyan használati modorral mint amit átlag azok kapnak.
Aztán itt kezdett a röhögőgörcs kerülgetni:
"most száztizennégyezret mutat az óra. Azóta ugyanúgy indul, ugyanolyan a hangja, ugyanannyit fogyaszt, semmi, de semmi nem változott."
LOL, hát mi a faszt vársz ilyen minimális km-rel, ezt a szarságot elmondhatnád egy Trabantról is, mint ahogy annakidején mi is, de a szomszéd is, pedig annak már 1.1-e van. Gyertya, olajok, szűrők csere és ugyanaz a öröklét fapad működésmodor. És mindig idult.
Ezt a kategóriát meg vegye az akinek 6 anyja van, baz+ ha tisztességes tér kellene akkor kisbusz, T4 Caravelle, T5 Transvan vagy Hiace. FászOmmm!

GYUSZI BACSI · http://www.fizetesem.com 2009.06.05. 09:42:50

a Kanadában élő egyik távoli unokatestvéreméknek van egy Golf Rabbit 1,6D szívódízel (ez kint az ultimate proliautó, de a papa valami szektában lelkész és nem költ földi dolgokra, a 4 lánya meg nem kapacitálja másra)

mikor utoljára beszéltünk kb. 1 éve, a kocsiban 960 ezer mérföld volt, minden eredeti rajta, egyedül egy hengerfej tömítés csere volt eddig meg a szokásos kopó-forgó

na ő elmondhatja, hogy megbízható

mondjuk én személy szerint (szintén van a járműparkban majdnem új Golf 2-es) nem szeretnék egy 1,6 D 55 lóerejével 1,6 millió km-t megtenni

Ubul1 2009.06.05. 09:45:33

@csupajohir:
Nyugodjon meg, jóember a 250e-t meg lehetett célozni 25 évvel ezelőtt legyártott kisautókkal is, és javarészt amit lát futni az már bőven túl is van azon. Corsák, Polok, Golfok(hajajj ezek már inkább 350e, de ez nem is kisautó) Unok, AX-ek és még mindig húzzák az igát.
Azér nehogymá ezek a műanyagkupacok ne fussanak el odáig!

zöldi 2009.06.05. 09:46:19

@Balázs Viktor: De zsír. Kéne egy cím...

Ottopappa 2009.06.05. 09:50:25

"150 lóerőnyi teljesítménynek vannak izgalmasabb megnoptityilvánulási formái"... Ezt értelmezze má nekem valaki... :))

2009.06.05. 09:51:25

@DBandesz: Igaz, hogy hidegen télen nagyon ronda traktorhangja van, de az első 5 perc után elmúlik.
Az én dízeles Avensis Versom egyébként megy mint az állat (ha hajtom), nekem az a bajom vele, hogy a kuplungtárcsát nem ehhez a tömeghez tervezték, 80 ezrenként cserélni kell. Meg nyervákolnak a gumik kanyarban, és túl könnyen kipörögnek induláskor a kerekek. Mondjuk az az esetek 0,1%-a, ha olyan kedvem van.

Exchange_student (törölt) 2009.06.05. 09:52:51

I fully agree!

Toyota Corollám volt, a béka lámpás '96-'99-ig, öt ajtós, most egy Avensisem van '99-es évjáratú 2.0 benzines ötajtós.
Semmi gond nem volt/nincs, imádom DE mivel ikreink lesznek, félek nekem is el kell kezdenem majd nézni vmi nagyobbat. (avensis verso, opel vectra kombi)

Ubul1 2009.06.05. 09:53:04

@GYUSZI BACSI:
Gyuszi bá' mi gond van azzal az 55LE-vel? Egy lelkész hova kapkodjon, nem késik le már semmi sürgősről, a hullának már oly mindegy, amíg nem ér oda meg nem kezdik el nélküle :DD!
Különben faszt se tudnak a feelingről ezek a kanadaiak ha ultimate poorguy-car-nak tartják ezt az autógyártási mérföldkövet. Különben lazán le lehet zavarni ezzel a kocsival 600-700e-t, de ezekszerint a dupláját is.
Mióta is van az illetőnél? Azért azt csodálom h nem talált más cserélnivalót a hengerfejtömítésen kívül. Illik ilyen futás mellett ezt-azt még cserélni. Lakatolás se volt?

GYUSZI BACSI · http://www.fizetesem.com 2009.06.05. 09:53:48

Viktor, hozzá teszem még a kocsid megbízhatóságához, hogy te tudsz vezetni és nem gyilkolod a kocsit

sokszor a legjobb autót is taccsra teszi a tulaj, ha hidegen kínozza a motort, elhanyagolj a karbantartást, eszetlenül forgatja a felső fordulatszám tartományban

Porsche körökben fogalom az olyan ügyfél, akinek 5000 km-ként négy tárcsa meg fékbetét csere van, képzeld mit kap az motor annál az embernél

a múltkor beültem egy srác mellé egy S55 AMG-be, még a parkolóban is 20 méteres gumicsíkot rajzolt, utána minden kanyarban egy fél donut

közben meg panaszkodott, hogy 3-5000 km-enként kell a hátsó gumikat cserélni

erre mondtam, hogy szerintem akkor elég jól bírják a használati stílusodhoz képest (:

szóval minden autót ki lehet nyírni, még ha egyre nehezebb is a sok beépített védelmi elektronika miatt

2009.06.05. 09:54:05

Idén tavasszal eladtam az utolsó(???) autót amit még magamnak vettem, az öt ajtós Vitarát (azért próbáltam családinak beállítani, hogy majd elférünk, stb..stb.). Beteljesült a rémálom, egy szürke krumpliban ülök azóta. Megy, halk, kényelmes, elférünk, nem romlik el, mindent tud, minden extra benne van. Csak ebben már nincs semmi ami szerethető. Ilyen szürke krumplival van tele a céges parkoló, az embléma változhat, van, aki ezüstmetálnak hívja, szerintem mind szürke és egyforma. Amikor eladtuk még a Wartburgot elég komoly sokkhatás ért, már végképp nincs igazi autónk amivel foglalkozni lehet, ami "még tud valamit"... Úgy volt, hogy nem is lesz másik helyette, de nem megy. Azóta voltunk is megnézni pár vasat (romot, inkább csak vasoxid és gitt keverékét találtunk változó mértékben). Erről nem lehet leállni, akinek egyszer volt hobbiautója, vagy vannak tervei, álmai, az nem fog megállni, én tudom. Nincs olyan, hogy "megvan az ideális autó" meg "tökéletes autó". Van olyan persze, de az van napi használatban, teszi a dolgát, cserélődik, változik. Az ideális autó fejben létezik és csak törekszünk arra, hogy a miénk legyen, szerelgessük, buheráljuk.

Ubul1 2009.06.05. 09:54:50

@zöldi:
Amikor bütykölöd a Szimót majd jó lesz ránézni h akár ez is lehetne ;):D
Ha iylen jó idő marad fel is gurulhatsz vele pestig. Gratula!

Ottopappa 2009.06.05. 09:56:11

@Ubul1: Hej, te ne hozd má megint a formádat... Mert egész jó dolgokat írnál egyébként, csak hát egy kicsit tapló köntösben tálalva. Egyébként meg a Trabi kicsit csúsztatás, a legtöbbet 100 ezernél már generáloztatni kellett, pedig nagyfaterék se taposták agyon annó. Ha meg Vitya az Avensis Verso-t szereti, hát használja egészséggel, És nyilván azért nem vett Hiacét, meg T4 - T5 - ös Fóccvágent, mert nem az kellett neki...

Ubul1 2009.06.05. 09:56:56

@GYUSZI BACSI:
Próbálj egy 200D-t kinyírni. Na jó azt is ki lehet, merő szánt szándékkal, pl szétpörgetem 6000rpm-en masszív 15 perc alatt.

csuparajz 2009.06.05. 09:57:14

@Ubul1: Mire én a 350 ezret elérem ezzel a kocsival, szerintem már nyugdíjas, de legalábis erős 50-es leszek. Az meg már az a kor amikor piros sportkocsit kell venni:)

GYUSZI BACSI · http://www.fizetesem.com 2009.06.05. 09:57:38

@Ubul1: rozsdásodik a kocsijuk, de nem csináltatja meg, újonnan vette a nyolcvanas évek közepén

csuparajz 2009.06.05. 09:59:18

@DBandesz: az enyém speciel angol...

Ubul1 2009.06.05. 10:00:52

@Ottopappa:
Mi a szart kellett azon 100e-nél generálozni vazze? Én szinte még CSAK bontatlan 100e-s Trabikat láttam! Nem ártana a gyári arol 2T helyett valami jobbat beletenni, aztán azt is 1:40-be minimum, meg legalább egy jó bejáratás,(dúsabbal) mert az a zweitakt alappillére, aztán nem kéne generáloztatni. Alapméretes a henger az MZ-ben 77e-nél meg 80%-ban eredeti a Simson 64e-nél. Mert amióta nálam vannak jó olaj, meg a rendbetétel után 1000km bejáratás.
Eszem faszom megáll, micsoda autógyilkosok ezek a vén faszok, ezért nem vettem még sose ilyentől semmit.

Bambano 2009.06.05. 10:01:26

Mindenki, akitől toyota véleményt hallottam, azt mondta, hogy a japánban gyártottak jók, az európaiak nem...

Erről meg azt lehet mondani, hogy az egyetlen általam ismert tc-s autó, ami nem holt még rozsdahamvába:)

A 9.5-öt sokallom, annyiból én is eljárok, és az én autómat se kell szervizbe hordani, csak az időszakira. Ott cserélni kell mindent, ami kopni szokott, ennyi.

Balázs Viktor 2009.06.05. 10:01:55

@zöldi: idemásolom neked az impresszumot:)

TotalCar.hu Informatikai Kft.
1042 Budapest
Árpád út 51-53. 3. emelet
Telefon: 555-7083

hétfő reggeltől ott lesz a naptár

csuparajz 2009.06.05. 10:05:00

@Matiz: Ja, nekem régi álmom volt egy kereklámpás ezerötös, sokáig bírtam, győzködtem magam, de aztán nem bírtam ki vettem egyet. Minden szempontból teljesen irracionális dolog a Toyota mellett, de imádom vezetni, meg bütykölgetni:)

Ubul1 2009.06.05. 10:06:44

@GYUSZI BACSI:
Gratula az öregnek, jól választott! Az az 1.6D motor amúgy nem tiszta német származású, állítólag a Komatsu nagyobb dízelének arányosan lekicsinyített mása, némi módosítással.

abwert 2009.06.05. 10:08:03

én utálom a csendes autókat... elalszok benne és rohadt unalmasak
bezzeg egy csörgő, hangos, kattogó (sportosan persze és normális kereteken belül) gépben minden km élvezet :D

csufar 2009.06.05. 10:09:07

hát, nekem egy mazda5öm van, újonnan vettem, már 30ezer km van benne és még mindig semmi baja :DDD előtte egy 323F-em volt majdnem négy évig, az utolsó szériás, azzal sem volt semmi gond. Ha a mazdát le kell cserélni, komolyan gondolkodom egy pontosan ilyenen, mint ami a kedves szerzőnek is van. Kár, hogy már nem gyártják.

Bambano 2009.06.05. 10:11:17

@Balázs Viktor: te most randit szervezel Angélának? :))

Lowtyo 2009.06.05. 10:22:59

@Balázs Viktor: gondolom angéla címe kellet volna
bocs
ANGÉLA

okta 2009.06.05. 10:23:43

totalbike.hu/hirek/ktmv2kupa

Jaaa...

(Lehet, hogy Stuntmester visszatéved a közútra? :-D) Bocs az offért...

Ha én megyek Angélához és azt mondom, hogy én vagyok zöldi, akkor azt mivel kell bizonyítanom? :-P
:o)))

Ja, autó: na igen, ótómata V6 Omega után nálunk is egy 1terű áll most a garázsban...mit mondjak, néha a jegyeket, bérleteket kérném a családtól, olyan a "fílingem" azután...(lassan már nő a kisujjkörmöm is :-D)
Mind1: motor az apának, megbízható/unalmas/praktikus/stb. autó a családnak. Ennyi.

Ottopappa 2009.06.05. 10:27:02

@Ubul1: Ubulka, ez kb 25 éve volt...

Lowtyo 2009.06.05. 10:27:10

@okta: bliccelj
mintha buszon lennél

Devil2 2009.06.05. 10:30:41

Ez mind szép és jó, csak egy baj van, hogy a Toyota úgy gondolta hogy nem érdemes Avensis Verso-t gyártania többé(több, egyébként nem sikertelen, modellel egyetemben). Az igazi okot csak ők tudják.

McK (törölt) 2009.06.05. 10:41:45

@Totóbácsi: Te most tényleg attól vagy beszrva,hogy 110 ezer alatt nem romlott el?!
Ezt még egy Suzuki is tudja..

McK (törölt) 2009.06.05. 10:41:58

@Totóbácsi: Te most tényleg attól vagy beszrva,hogy 110 ezer alatt nem romlott el?!
Ezt még egy Suzuki is tudja..

McK (törölt) 2009.06.05. 10:42:01

@Totóbácsi: Te most tényleg attól vagy beszrva,hogy 110 ezer alatt nem romlott el?!
Ezt még egy Suzuki is tudja..

atesz 2009.06.05. 10:46:30

Nálunk a csládban két autó üzemel. A Corolla (1999-es) feleségautó, csak megy és megy, nem kér szinte semmit, alig látom a motorteret, dög unalom, de pont ezért szeretjük. Aztán ott a 200D (1984), azt pedig imádjuk. Kb. öt éve vannak meg együtt, nem is hinnétek mennyi közös jellemzője van a két kocsinak, miközben azért sok dologban persze különböznek.

McK (törölt) 2009.06.05. 10:48:11

@Ottopappa:
Értelmezem.
VFTS 150LE,szintén..csak kissé más az élmény.
Ha így esetleg..

Bambano 2009.06.05. 10:50:38

@McK: miér, az enyém az elején romlott el, az előző tulaj rommá hajtotta. akkor megcsinálták, még gariban, azóta nem elromlós.

A családban van egy 1.4 astraf, túl a fél millió km-en, eddig egy lambdaszonda volt összesen, amit nem a sofőr okozott neki. Ez már elég rendes darab:)

McK (törölt) 2009.06.05. 10:52:12

Az előző tripláért bocs..

loláb 2009.06.05. 10:54:46

Engem a Mozaikban sose szopattak, sem autóval, sem motorral. Pedig vittem már oda vásárlás után olyan bakelitkemény, kopott, repedezett gumival motort, hogy azt hittem kivágnak. De szerencsére nem, meg se nézték, utána másnap vittem gumishoz, addigra jött meg a garnítúra. November volt, esett az eső, úgy csúszkált, mint a takony.

Várni sem kellett, max tizenöt-húsz percet, és nekem az a tapasztalatom, hogyha hétköznap délelőttre kéri az időpontot az ember, akkor pár napon belül tudnak adni.

Szóval nekem nincs különösebb bajom a hazai vizsgáztatással, jók a tapasztalataim.

Még annó a wartburggal sem szívóztak, egyszer volt, hogy ideilenes műszakit kaptam, két hónaposat, mert a küszöböt meg kellett csináltatni, de arról tudtam is, és érthető volt.

loláb 2009.06.05. 10:56:04

@loláb: Jajbazmeg, rossz helyre írtam...

Sanyi. · http://www.sopianaedeluxe.blog.hu 2009.06.05. 11:03:08

@Bambano: Azért erről sokmindent elárul az, hogy egy csomó japán gyártó bepróbálkozott, de aztán fogta magát és visszatelepítette a gyártást, mert nemes egyszerűséggel nem voltak képesek hozni minőségben az elvárt szintet.
Pl.: KYB, Mazda, stb...
Apropó Mazda, nem fényezésből, de ha már elpusztíthatatlanság, akkor 90-es 626. Szobrot sem kell emelni majd neki, mert egyszerűen ott lesz. Én 20 év, és saccra 500e km után felújítottam, most 20 évig megint lesz autóm:)
Itt van ni: www.prostreet.hu/garage.php?Menu=2&View=Home

McK (törölt) 2009.06.05. 11:09:27

@Bambano: Mi az ,hogy rommá hajtotta?

okta 2009.06.05. 11:13:02

@Lowtyo:
Nem szoktam bliccelni. Meg buszozni sem. :-D

Angéla azért más tészta...ööö, izé...mármint a KTM naptár!...
;o)

kowalski 2009.06.05. 11:16:33

Szerintem egy Avensissel autózni nagyon jó dolog. Ez az autó nem akarja, hogy hajtsd. Szinte rádszól. Viszont nagyon megnyugtat. Annyira megnyugtat, hogy nem akarom bántani, ezért nagyon kímélem.
Nekem 177 LE-s dízel van, kombi, nem verso. De nagyon jó barátok vagyunk. A gyerekek is szeretik.

Na jó, néha megküldöm...

Bambano 2009.06.05. 11:18:11

@McK: pesten lakó, vidéki nagyvállalatnál főfőmanagerként dolgozó emberé lehetett az autó, aki (tipikus manager) mindig késve indul és mindig úgy közlekedik, mint akit üldöz a légierő. hengerfejesre hajtotta, szanaszét voltak szaggatva a gumik, szerencsétlen szekér soha nem kapott egy rendes takarítást, ezektől minden baja volt.

Rendberakták a hengerfejeket, kipucolták a csatlakozókat, letakarították az érzékelőket, azóta igyekszem rendes benzint tankolni. Volt benne 67 ezer, mikor vettem, most ment át a 200 ezren, az elején kehes volt, de már nagyon régen semmi baja nincs, ami nem kopófogyó demszkiutcás baj.

Bambano 2009.06.05. 11:22:15

@Sanyi.: jó híre van a mazdáknak, csak itt volt egy poszt, amiben leírták, hogy a teszt dízel mazdájuk mennyit fogyasztott pont azon az útvonalon, ahol én is járok. Hát az horror volt... maradok a sose kopelomnál...

tézé 2 2009.06.05. 11:23:46

Oké tudjuk, tudom, hogy jó a Toyota, de ki a francot érdekel egy ilyen unalmas cikk?
Vagy azért fényezed itt mert a közeljövőben el kívánod adni és kell egy kis reklám hozzá?
Tanulhatnál Csikós kollégától, mert az ő cikkei élményszámba mennek.

SsPL71 (törölt) 2009.06.05. 11:29:27

@FrankoNéro: Nehogy már 2 gyerekhez, "busz" kelljen.
Mindenkinek ez a fixa ideája: "fúú 2 gyerekem van, egyterűt kell venni mert csak abban férnek el"

Érdekes módon, amíg ezek az öszvérmegoldások nem rohangáltak az utakon, mindenkinek egy normál lépcsőshátú vagy 5ajtós, megfelelt, még 2-3 gyerekhez is.

Lowtyo 2009.06.05. 11:29:54

@okta: dehogyis nem
ott a kisujjadon a nagy köröm, ne tagadd :)

Lowtyo 2009.06.05. 11:32:26

amúgy érdekes vitya, hogy említetted a galaxie-t, mer nemrég olvastam egy verset valami ismeretlen pécsi költőtől, akiben nagyon mély nyomokat hagyott egy ilyen harmadikgenerációs.

rezedaszál virágom
merev tengelyed imádom
alulról látom, hogy az élet
mivel áldott meg téged
oh baby

rezedaszál virágom
fél vesémet kivágom
eladom, lesz új vezérlésed
pedig ezt te sosem kérted
oh baby

rezedaszál virágom
hörgésedet kívánom
mikor pedálod a padlón koppan
szívem szaporábban dobban
oh baby

rezedaszál virágom
karmazsin szín ruhádon
foltot nem ejtett semmi
galaxie-t hardtoppal kell venni
oh baby

rezedaszál virágom
szürke lett a világom
mióta elküldtelek téged
azóta minden autó éget
oh baby

Tomihuszár 2009.06.05. 11:37:05

Jaj de komoly gép az az RC8!!! : O
Elég ritka madár az utakon...
Meg is értem, hogy emellett nem sok autónak van élményfaktora. Milyen gép kellene hogy hasonlót éljen át vele az ember? Impreza, EVO, M6?? Vagy amiket említettél Speedster, 911? Csak azokat meg kell először venni... meg fenn is kell tartani. : /
Teljesen egyetértek Viktorral: kell egy családi autó ami nagy, kényelmes, viszonylag azért takarékos is, megbízható, stb. Meg kell mellé egy moci ami az adrenalint tudja pótolni amikor csak kell.
Gratula! Jól választottál! Sztem tökéletes párosítás!

ommm 2009.06.05. 11:39:41

@Ubul1: Velem is álmodsz, vagy már hiányzom öregem?

Ubul1 2009.06.05. 11:44:47

@Ottopappa:
Jólvan, persze...
@Lowtyo:
Anyád szeret? L0L
@ommm:
Lottó 5-öst tettem volna rá, hogy nem tudsz elmenni mellette szó nélkül :D

ccorsa (törölt) 2009.06.05. 11:47:51

Hiába, aki nagy lábon él :)

Lowtyo 2009.06.05. 11:47:58

@Ubul1: bottal szokott böködni, az jó?

The Good Boy 2009.06.05. 11:49:19

Nem értem, miért baj, ha nincs megvilágitva a tükörállitás (gondolom éjjel pályázva nem azt akarja az ember taperolni).
Pedig én nagy müszerfal fan vagyok, de ennek nem érzek olyan komoly jelentőséget, hogy ennek a cikkben a helye (jó megemlitette csak, de akkor is).
Én is mondhatnám az ufomnál, hogy minden meg van világitva (mind a 4 villanyablak kapcsoló is, hátul is, ami nem természetes dolog még a mai napig sem), kivéve a központizár belső kapcsolóját.Ott van a többi gomb mellett, éjjel pedig, ha reteszelni akarom a zárat, tapogatni kell (pedig az "ablakzár" is megvilágitott). A poén, hogy a civic szedánon meg még a centrálzár gomb is hiányzik...
Mondjuk én úgy vagyok ezzel a tükörállitással, hogy kocsivétel után beállitom,aztán amig megvan az autó, addig az jó is (az asszony pont úgy állitja be az ülését, hogy jó neki az én tükörállásom, meg én is úgy ülök az ő kocsijában kényelmesen, hogy nekem sem kell az ő tükrét elállitanom).
Amúgy a cikk jó, ezt várhatja az ember egy toyotától. Nekem is láncos(ak) az autó(i)m, hogy ne legyen gond a szijjal:)
Viktor: ez mi akar lenni: "érzéssel kell a kuplungot slejfoltatni indulásnál"?

románc cuvée 2009.06.05. 11:49:43

@GYUSZI BACSI:
mondjuk én személy szerint (szintén van a járműparkban majdnem új Golf 2-es) nem szeretnék egy 1,6 D 55 lóerejével 1,6 millió km-t megtenni

...pedig már írni akrtam, hogy az enyémben mennyi van, és mennyit fogyaszt, de inkább csöndben maradok;)
A Golfról raksz fel képeket?

ColT · http://kilatas.great-site.net 2009.06.05. 11:55:56

Nem értem mi azzal a baj, hogy ahogy az embernek családja lesz, vesz egy autót ami megbízható. Előbb-utóbb még akkor is meg kell tenni, ha amúgy utálod az unalmas autókat.
Tessék mellé venni egy lerúgott öreg Alfát, azon ki lehet élni a játszós-szerelős hajlamokat :)

Csikós Zsolt 2009.06.05. 12:00:45

@okta:
Személyi felmutatásával. Benne lesz, hogy zöldi, kisbetűvel, akkor viheted a naptárt... :-))

.com 2009.06.05. 12:01:33

@Ubul1: nem jo
eredetileg kishajomotornak tervezte az MWM (Motoren Werke Mannheim) a haboru utan, traktorokba is bekerult. Az otvenes evkben lealltak a gyartassal, megvette a Volkswagen a szerszamokat es a Bosch csinalt ra adagolot az eredeti MWM helyett.
Ebbol lett az 1,6D, mert a Mahlenak (dugattyu)ebbe volt kesz szerzsama.
Ti akkor az 1,6D kb annyira volt elterjedt motorkent, mint ma a 16V biturbo

GregHozta · http://ceedclub.hu 2009.06.05. 12:03:24

@The Good Boy: Akkor megintcsak a cee'd a nyerő :D
Nekem is minden meg van világítva (4 ablak (elől-hátul sárgállik), kesztyűtartó, ESP, stb... sőt az elektromos ajtózár logója is a műszerfalon)... kivéve az USB csatlakozó... ott már nem futotta egy LED-re...

Csikós Zsolt 2009.06.05. 12:03:26

@Lowtyo:
Lowtyo, hány verset írtál már ide, és hova? Én kettőt (most már hármat) tudok, de összegyűjtenénk, egyben bemutatnánk egyszer. Hadd legyen miénk a PI.

ave 2009.06.05. 12:05:27

A lenyeg, hogy kombi legyen.

Balázs Viktor 2009.06.05. 12:20:47

@Lowtyo: ami szép az szép:)

@The Good Boy: slejfoltatni=csúsztatni. Tudod, én sváb vagyok:)A tükörállítást illetően: én 194 cm vagyok, az aszony 164. És van olyan helyzet, pl. éjszaka tolatva, hogy a jobb oldali tükröt lejjebb akarom állítani, hogy lássam a kocsi sarkát, stb. Ráadásul a tükörállító gombok baloldalt, mélyen vannak, a kormány takarásában. Szóval segítene egy kis fény.

Jamesblond 2009.06.05. 12:22:44

Egy 2 literes TOYOTA motor lánccal: Örök élet kis túlzással! Az autógyárakat, a mérnököket a hülye "management" és a laikus vevők kergetik őrületbe, meg ingoványos talajra a "csodadízelekkel". A 2000 bar-os nyomás, a 300.000. fordulatú turbo és sorolhatnám. Ezekben 100.000 km után valaminek biztosan elkezd vérezni a nyaka. Turbo 300-500ezer, "magasnyomópumpa" 300ezer, porlasztók 50/100ezer Ft /db, stb... A benzinesnél 100ezernél 4 gyertya kell. 2000/db. Kész. Cserébe többet eszik 3 literrel százon. 100ezer km-en ez bizony egy millió! Ha újat veszel dízelből oké. Viszont a dízel legalább 1 millával drágább is. Aztán amit megspórolsz, ráköltöd, ha időben el nem adod. Itt meg is jelenik az új dilemma. Merj-e venni használtat? Meggyőződésem hogy a "nép" idővel rájön semmi sincs ingyen. Pl. a bajor márka 2 literes dízelje 200 lóerő fölött tud jóval. Tartós az annyira mint ugyanazon márka 2 literes benzinese? Megsúgom: A dízel erősebb, takarékosabb, viszont kis túlzással kérész életű. Ugyanez van japónál, francinál. Nekünk a családban common-rail őrület volt 3 évig. Aztán valahogy visszaszivárogtak a benzinesek. Nincs is gond azóta egyikkel sem. A dízel azért volt tartós, mert gyenge volt. Ez az idő a múlté, a "tartós a dízel" berögződés a régi. Szívó motor, benzinüzem, DENSO/NGK gyújtás a hosszú élet titka ma. Üdv!

Mephike 2009.06.05. 12:39:37

Toyota Avensis 99-es. Eddig 2 lengőkart cseréltem a magyar utak miatt, meg a kötelező szervízek, ja meg belém jöttek hátúlról. Most 174 ezer van a gépben. Megy mindig... hibátlan... nekem megérte, döntse el más is, hogy megérte-e. Lehet szídni. sosem lesz versenyautó, de A-ból B-be örökre....

The Good Boy 2009.06.05. 12:45:08

na szép. már több mint 3 éve megvan az ufom,aztán azt sem tudom, mi világit benne, meg mi nem...:)
Nem a központizárnak nincs fénye, hanem az ablakzárnak, és amúgy pedig az hiányzik a sedanból...
Viktor:köszi a magyarázatot, ezt a szót nem ismertem... amúgy már értem, miért kell neked az irányfény (én hülye meg forgolódok tolatás közben, pedig megy tükörből is, de mégis...)

Lowtyo 2009.06.05. 12:46:11

@Csikós Zsolt: mármint, hogy az ismeretlen pécsi költő.
fogalma sincs sajnos.
keringenek a neten efféle ponyva művei, jelentős részük érkezik hozzánk a fília levlistára, egy levelet sem törlök, de kb. 20000-ből kéne visszakeresni mindet, tc-n meg megen csak sokból.
nem érnek ezek annyit
ponyva mind, vagy még tán az sem
viszont ha minden összejön, az ismeretlen pécsi költőnek és társzerzőjének hétfő tájékán jelenik meg egy amolyan megnemértett-sugárbeteg performasza, azt mindenképp érdemes lesz megnézni.
munkacímet aszem elárulhatom: "
Uranium brotherz - a termonukleáris pokol száguldó szellemlovasai, a költészet megújítói, a megnemértettség prófétái"
és akkor itt vége lenne az OFF-nak

pickapu 2009.06.05. 12:53:20

Jó kocsi, unalmas kocsi, de egy családi verdánál nem az a cél, hogy az asszony és a gyerekek körömrágva utazzanak le az Adriához, a fater meg könyékig olajosan jelentkezzen be a portán.
Néha jól esik egy kis unalom...

zöldi 2009.06.05. 13:01:49

@Balázs Viktor: Ok, ma úgysem jó..kösz. Közben megleltem a címet :D

kgl · http://hobbiasztalos.blog.hu 2009.06.05. 13:04:02

Én is nagy diesel fan vagyok, de csak röhögni tudok azokon, akik megveszik a 2000 bar nyomású PDTDI meg mindenféle hülye szarral telepakolt autókat amik javítása százezrekbe kerül. Én a jó öreg szívódieselt szeretem, nincs turbó sem ami elromolhat, örök életű a motorja, fillérekért kapok hozzá izzítógyertyát, pár ezer ft egy porlasztócsúcs stb. Semmi elektronika. Mégis eljárok az 1.7-es szívóD-vel 5 liter/100km, pedig nyomom neki rendesen 100-120-al.
7000-enként lecserélem a motorolajat meg az olajszűrőt 4-5000 ft-ból oszt csókolom.

zöldi 2009.06.05. 13:11:05

@Lowtyo: "azt mindenképp érdemes lesz megnézni"

Néznénk mi, de hol?
Akárhányszor előveszem a cro-va készletet, minidg Pege Aladár jut az eszembe :DDD

www.totalcar.hu/nepitelet/?op=itelet&cat_id=83059 2009.06.05. 13:13:54

Viktor!

Maradtál volna a 911-nél... De legalább a Speedsternél mondani kellett volna egy örök playboyos "Állj!"-t :-)

-----------------------------------------
Amúgy azt én is kérdezném, hogy ha valahol van 2 gyerek, akkor miért kell azonnal kapkodni a nagy egyterűek (vagy éppen böhöm terepjárók) után? Ezt sosem tudom megérteni... Két gyerekkel egy normálisnak simán mondható Vectrában, Passatban is el lehet férni kényelmesen. Akkor?

pickapu 2009.06.05. 13:19:46

@kgl: A Mazdám volt ilyen...de hát megöregedett és fiatalabbat már nem lehetett belőle kapni. Van még szívódízel új autóban?

Suttora 2009.06.05. 13:23:01

A háznál az előd van, a Picnic, 2.0 benzin, de nem VVT-i és szíjas, de különben szinte szó szerint igaz rá minden ami itt szerepel. Ja, és a tükörállítást abban sem világították meg a japcsik...

McK (törölt) 2009.06.05. 13:27:44

@kgl: "pedig nyomom neki rendesen 100-120-al."
:D
Vigyázz,nehogy elragadjon ez a hatalmas nagy sebesség..:D
Nyomom neki 100-al..:D
Szuper.

McK (törölt) 2009.06.05. 13:33:12

@www.totalcar.hu/nepitelet/?op=itelet&cat_id=83059:
És hogyan szeretnéd betenni egy "normális" Sedan vectrába a babakocsit? Vagy a Kerékpárt?
Legó?
Azért kell,mert kényelmesebb,praktikusabb,jobban variálható,és bizonyos kor után élvezni fogod,hogy nem a földre kell LEülni,és nem a földről kell FELállni.
Az igazán nagy baj az,hogy kevés a köztes megoldás.
Ami nem kombi,mert magasabb,de nem egy hosszú busz,mint a Sharan.
Én az S-Maxot venném most.
Kész vagyok tőle..

szemlel 2009.06.05. 13:33:19

hm.
a jolet kepei. Vajon hova lehet pozicionalni ilyen hasznalati es elvezeti targyakkal a tulajt?
Szerintem ez nem az atlagos magyar eletszinvonal. Vagy igen?
Nem szerencses ilyeneket mutogatni mostanaban. Szvsz.
De nem rossz cuccok, meg kell hagyni.

Bambano 2009.06.05. 13:41:47

@kgl: csak azzal a kocsival nagyon észnél kell lenni előzéskor...

@McK: nekem ötajtós veki van, az elég jól pakolható. Bár tökmindegy, egy nőnemű egyed pakolás szempontjából (értsd: asszony, barátnő, felesleg...) olyan, mint a gáz: kitölti a rendelkezésére álló teret:)

Ez a tesco gazdaságos avatar kész, feldobta a napom:)

Rá Dios 2009.06.05. 13:43:50

@GregHozta: Mert "off-shore", mint a jegybankelnök ciprusi cége :-)

www.totalcar.hu/nepitelet/?op=itelet&cat_id=83059 2009.06.05. 13:52:57

@McK:

A babakocsit össze lehet hajtogatni, a bringából meg ki lehet venni az első kereket. Mindegyik mellé bőségesen lehet pakolni akár egy mostani Passat csomagterében is. Mindent meg lehet oldani, csak akarni kell :-)

"Azért kell,mert kényelmesebb,praktikusabb,jobban variálható,és bizonyos kor után élvezni fogod,hogy nem a földre kell LEülni,és nem a földről kell FELállni."

Elhiszem, hogy kényelmesebb, jobban pakolható, csak a "kell"-t nem értem. Ugyanis nem kell, vagy kéne szerintem így megindulni két gyerek birtokában sem, mert ugyanezek megoldhatók egy jobb féle sima kombival is. Egyébként egy normál sedánban sem a föld felett 10 centivel ülsz azért. Én is 46 éves vagyok, de ilyen gondjaim még közelről sincsenek :-)

Hrzrasn (törölt) 2009.06.05. 14:23:15

@Bambano: "Mindenki, akitől toyota véleményt hallottam, azt mondta, hogy a japánban gyártottak jók, az európaiak nem..."

Aha. És közülük hánynak volt gyártási tapasztalata?

Füvész 2009.06.05. 14:29:59

@Balázs Viktor: Turbó miért pukkan el 150k körül?
Nekem volt már 230k TD cégautóm német népautó), azt azért vették el (és kaptam újat), mert ciki volt, hogy a kollégák mind hazavágják az ótót 100 k körül, nekem meg működik. (Egyébként hajtottam igen rendesen, csak azért ésszel).
Most meg van egy 190k TD-m (12 szelep/4 henger, japán), és legalábbis erősen remélem, hogy ez sem akar majd elpukkanni.

Abban persze van valami, hogy a benzines legalább csendesebb...

Bambano 2009.06.05. 14:37:39

@Hrzrasn: nem gyártási tapasztalat kell, hanem üzemeltetési. Az pedig volt nekik.

@Füvész: turbódízelek mostanában két ok miatt szoktak pukkadni:
- nem hagyják lehűlni a motort hajtás után, leállítás előtt
- nem sikerül tisztulnia a részecskeszűrőnek
A hülye egr szelep meg visszatolja a kormot a szívósorba...

McK (törölt) 2009.06.05. 14:39:18

@www.totalcar.hu/nepitelet/?op=itelet&cat_id=83059:
"A babakocsit össze lehet hajtogatni, a bringából meg ki lehet venni az első kereket."
Nah..
Pont ezt nem kell az egyterűvel.
Berakod,bennt van,kiveszed,kinnt van.
A szerelgetéssel töltött időt meg eltöltöm annál jobb dologgal.
Most nincs egyterűm.
De volt. És lesz is,mert látom a kombik határait.

Secnir 2009.06.05. 14:40:15

"annak izgalmasabb megnoptityilvánulási formái"
???WTF???

GYUSZI BACSI · http://www.fizetesem.com 2009.06.05. 14:41:19

@szemlel: miről beszélsz? A három gyerekről? vagy a Speedster modellről?

gondolom te sem istállóban lax, vagy tévedek?

censor013 2009.06.05. 14:44:48

A cikk ugyanolyan izgató, mint a tárgya. Biztos jó a Toyota, nem kétlem. Nekem viszont soha nem jutott még eszembe, hogy ilyesmit vegyek, pedig nem vagyok 20 éves.Valahogy nem sorolom az autó kategóriába, inkább csak polcról levehető használati cikk számomra.Nics olyan pontja, ami megfogna, pedig ültem már Avensisben. Semmitmondó, unalmas, szürke valami, arra való, hogy pár év múlva lecseréld, aztán elfelejtsd. Arra lehet, hogy emlékszel majd, hogy kevés gond volt vele, de arra, hogy milyen volt, biztos nem.Különben kissé gyanakvással fogadom a tuti Toyota meséjét, egy ismerősömnek még motort is cseréltek benne, sok más kacat mellett. Családinak inkább egy Sharan,Alhambra, vagy Galaxy...

okta 2009.06.05. 14:46:31

"Személyi felmutatásával. Benne lesz, hogy zöldi, kisbetűvel, akkor viheted a naptárt... :-))"

Hüjéskecc, pont tegnap vettem egy ilyet a Tigris-piacon! :o)

Régen 10 gyerekes családnak volt egy szekere, majd 2 bicikli/family. Majd 3-4 gyerekes családoknak volt kismotorjuk vagy Trabantjuk/Skodájuk. Fejlődés van (ha nem is mindig előre...)
Anno a lengyelek is megoldották a piacozást kispókokkal. A családi helyváltoztatást is meg lehet oldani békávéval/mávval. Nem az a kérdés, hogy "meg lehet-e oldani", hanem hogy hogy jobb.
Pl. a feleségem a Scenicbe könnyeben teszi be/veszi ki a gyereket a gyerekülésből. (Oké, tudom: gyerekülés sem volt a mi korunkban, mégis élünk, stb. - de ezt most hagyjuk.) Nagymamikat is kényelmesen bele tudjuk 'pakolni', plusz a cuccok (babakocsi, bevásárlás, stb.)
Mivel nem tudok 2-3-4 autót megengedni magunknak, ezért a számunkra legmegfelelőbb kompromisszumot az egyterűben találtam meg. És gondolom nem vagyok ezzel egyedül...

McK: S-Max 2.5l turbómotorral...hmm, fincsi! ;o)

okta 2009.06.05. 14:50:30

"...nem sorolom az autó kategóriába, inkább csak polcról levehető használati cikk számomra."

A legtöbb polgárnak (nagy részük nem tipikus TC olvasó) az autó = polcról levehető használati cikk. ;o)))

megint 2009.06.05. 14:55:19

Kedvenc részletem ezekben az a "szép" piros belső ajtózár ami már az előző swiftben is így nézett ki, azért lássuk be ennyit nem csak egy toyota megy el hibátlanul, bár sztem a toyota tulajok azt hiszik.

Hrzrasn (törölt) 2009.06.05. 14:57:13

@Balázs Viktor: Le lehet szedni a csíkokat nyom nélkül, ezeket többnyire hôre lágyuló ragasztóval teszik fel. Kérdés, hogy érdemes-e.

Hrzrasn (törölt) 2009.06.05. 15:10:48

@Bambano: Üzemeltetôként a hibák ezrelékét sem látod, és arról sincs fogalmad, miben más az EU gyártás és az EU komponensek. Japánok nem arról híresek, hogy kísérleteznének a gyártási eljárásokkal, persze szakértsetek nyugodtan.

dr.oid 2009.06.05. 15:11:38

The Legendary B. Viktor founder of the Legendary Autó Magazin személyesen possztol:) Jesuschrist and the Holyspirit!
A legendák velünk vannak:D

zoli913 2009.06.05. 15:14:10

16 éves sierra. 2000 cm3, dohc. Ismeretlen futásteljesítmény. Akitől vettem kb 5 éve (barát szomszédja) sűrűn begörcsölt a lába a gázpedálon, őt megelőző valaki taxizott vele (külföldről valamikor behozott autó). Szerintem 400e tuti volt benne. Ment, mint az állat. Motorjához az 5 év alatt nem kellett nyúlni. Futómű, fék, ilyesmi. Hagytam magam rábeszélni, hogy adjam el, öreg, rozsdás, stb. Nem kellett volna. A mostanira lassan rámegy a felújítás ára :-(

voroseltolodas 2009.06.05. 15:16:21

A magyarok 90%-a japán, német vaskalapos, szemellenzős.Ez van.

Nincs világítás a kesztyűtartóban...Muhaha.
Erről ami elsőnek eszembe jut:
Szomszédom vett egy új fullos Yarist. Megállás után ablak le, kézzel tükör behajt, átkúszik a jobb oldalra ablak le,tükör kézzel behajt.
Mindezt 4 millió forintért! Így nyáron nyitott ablaknál reggelente felébredek a kerregésére.
Barátom 10 éves Carinájában minap fűtéscsap csere 70 ezerért ( + mindent eláztatott)
Nekem ennyi jut eszembe hirtelen a toyotáról.

Réges régen még az 1982-es alfettámban(tudom szar olasz pfujj rohad stb.)
de azért motoros ülések, klíma, elektromos ablakok, tükrök voltak benne(világító gombokkal) igen-igen 27 évvel ezelőtt.

dr.oid 2009.06.05. 15:21:14

Kedvenc cikkem volt anno, amikor hősünk nagynehezen behajtogatta magát a Speedsterbe de nem volt rajta versenyzőcipő így a lábaival egyszerre tiporta a pedálokat. Aztán adrenalinsokkot kapott a vezetési élménytől mint a régi Opel reklámban a fazon aki egy kiadós szerpentinezés után kiszáll a Speedsterből és remeg a kezében a pohár víz. Life goes on most meg be kell érjem egy családi Corolla Verso méltatásával:)

Bambano 2009.06.05. 15:39:00

@Hrzrasn: hiába csűröd-csavarod, az emberek általában autót vesznek, maximum rendelkezésre állást vagy megbízhatóságot, gyártási technológiát sokadrangúan sem. Hogy egyszerűbben megfogalmazzam: átlag autós irdatlan magasból tojik arra, hogy hogyan gyártják az autót meg hogy hol, őt az érdekli, megy-e vagy szervizbe kell-e vinni. Azt pedig, hogy szervizbe kell-e vinni, tökéletesen meg lehet állapítani annak ismerete nélkül, hogy milyen technológiával gyártották. Ergo ez nem érdekli az embereket.

És a tapasztalat azt mondatja, hogy a nem japcsi japcsik nem jók.

loláb 2009.06.05. 16:27:29

@Bambano: Egy haveromnak Franciaországban gyártott 1,4 dízel yarisa van. Két és fél éves, most tart 140 ezer kilométernél, hibamentesen. Hordozgatja a kötelező szervízekre, és azonkívül nulla forintot költött rá. Semmi garanciális hiba, semmi kiütendő hibakód. Pedig sokat megy vele, és általában gyorsan. (Arról hogy a turbós kocsit nem illik hajtás után azonnl leállítani, tőlem hallott elöször, kb 90k kmnél. Ez talán képet ad arról, hogy mennyire ért/érdekli az autója).

Eg másiknak 4 éves, angliában gyártott 1,6-os corollája van. Ő kicsit kevesebbet használja, most tart szűk 50 ezer -szintén hibamentes- kmmnél. Előtte is corollája volt (az még állítólag japán gyártású volt), azt harmincvalahányezer km-nél ütötték ki alóla, szintén nulla meghibásodással.

Jók a toyoták, na. Nekem az opellel 20 ezer km alatt volt egy akkulemerülésem, meg kétszer kiégtek a féklámpaizzók.

loláb 2009.06.05. 16:32:26

@csúcsragi:
"de azért motoros ülések, klíma, elektromos ablakok, tükrök voltak benne(világító gombokkal) igen-igen 27 évvel ezelőtt"

És ezek közül melyik extra működött? (Vicceltem, Alfettát nem bántunk, szeretjük)

Fricibá' 2009.06.05. 16:56:48

Nem értem, hogy miért kell a Sharanokat leszólni! Már a másodikat használom, az elsővel százezret, a másodikkal eddig ötvenezret mentem hibátlanul. Volt benne Portugália, Görögország, Németország... 140-nél tempomat bekapcsolása, 800 km múlva tankolás. Igen, 1,9PDTDI. A mostani kb. 3 dl-rel többet eszik százon, de 4motion (milyen jól jött síeléskor...). 4 gyerekkel 3 hétre kempingezni belefértünk. Persze szívesen járnék sportkocsival, de akkor a családtagok mehetnének vonattal. Szóval biztos jó a Toyota is, de nem kell azért leszólni a népautót.

Hrzrasn (törölt) 2009.06.05. 16:58:48

@Bambano: Placebo az, nem tapasztalat. Ha egy európai gyártású Toyotára rápattintana valaki egy Made in Japant, ugyanúgy istenítenék az okosok.

iriszi 2009.06.05. 17:30:24

Nekem Hyundai Trajet-em van 2,0 dizel majdnem 300000 km-el kb ugyanennyi hibávalkb 1 millával olcsobban 7 üléssel szerintem már Koreában is megtanultak autót gyártani.

kgl · http://hobbiasztalos.blog.hu 2009.06.05. 17:58:23

@McK: Egy 20 éves szívódízelnek pont elég a 100-120km/h Aki ennél jobban hajtja az már gyilkolja azt a technikát. Meg ráadásul minek rohanni? Ahol én járok országúton, ott nap mint nap bújócskázik a trafipax, nincs kedvem rájuk keresni, nomeg én is már kinőtem az állandó sebesség túllépés korszakomból :)

kgl · http://hobbiasztalos.blog.hu 2009.06.05. 18:02:24

@Bambano: 33 éve vezetek nap mint nap, de sajáthibás balesetem még nem volt lekopogjam. Előzni egy szívó dizellel is lehet szépen, csak tudni kell, hogy a kocsi mit bír, nomeg meg kell azt is tanulni ezzel, hogy lendületből kel nekikezdeni az előzésnek. Aki meg tartja a normális sebességet azt meg minek megelőzni?

www.totalcar.hu/nepitelet/?op=itelet&cat_id=83059 2009.06.05. 18:09:30

@McK:

"Pont ezt nem kell az egyterűvel.
Berakod,bennt van,kiveszed,kinnt van.
A szerelgetéssel töltött időt meg eltöltöm annál jobb dologgal."

Ha mind a kettőt kell csinálni (babakocsi+bringa), akkor is 2, azaz kettő perc kőkemény munka az egész. Csak én nem értem, hogy ilyen dolgok miatt miért kell új autóért gürcölnie egy családnak...? :-)

Persze mindenki arra szórja a pénzét amire akarja, csak máskor már egy nyamvadt 30.000 forintos márkaszervizes olajcserén is kitör itt a [belsőség]en a III.világháború...

foolproof 2009.06.05. 18:10:57

@Bambano:Made in Turkey Corolla, 2006-os 1.4 d4d, 3 evesen 220e km,, 40/60% autopalya/bombatolcserek as usual, hibalista: egy kis biszbasz f.kerek megfialt a valtoban(allitolag szeriahiba), neha nehezen vette emiatt a ruckvercet, garis csere. Ennyi. Lehet hogy szerencsenk van?

Ja irtad meg, hogy sokallod a fogyijat a Versonak a sajatodehoz kepest. A tied is hetszemelyes egyeteru?

yourmate 2009.06.05. 18:43:23

2003 február óta van egy 2001/11. havi gyártású D4D német felszereltséggel (6 ülés/karfás középső sor, dupla klíma, 6 légzsák), melynek eddigi hibái a 160 ezer velünk töltött - összesen 197e - kilométer alatt:
- első féktárcsa szabályzás (4x)

Persze hangosan kerreg és utálom, hogy nincs hatodik sebesség...
De ha meló van akkor 2 m3 áru befér az első két ülés mögé - vagy nincs épp meló és a gyerekkel bicajozni megyünk a Balatonra, akkor a sátor, a cókmókok és a három(!) bicaj az utastérbe ;)

Persze tudom, ezt meg lehet oldani úgy is, hogy szétszerelem a bicajokat, a maradék alkatrészt meg beszórom egy síboxba a tetőre - olvastam már a kommentet, köszönöm :D

Hrzrasn (törölt) 2009.06.05. 19:38:06

@www.totalcar.hu/nepitelet/?op=itelet&cat_id=83059: "Csak én nem értem, hogy ilyen dolgok miatt miért kell új autóért gürcölnie egy családnak...?"

Ezek a gazdag emberek, nem aki tízmilliós autóval jár :)

Hrzrasn (törölt) 2009.06.05. 19:46:23

@www.totalcar.hu/nepitelet/?op=itelet&cat_id=83059: "Persze mindenki arra szórja a pénzét amire akarja, csak máskor már egy nyamvadt 30.000 forintos márkaszervizes olajcserén is kitör itt a [belsőség]en a III.világháború..."

Hülye vagy, ha annyit fizetsz. Nekem a Géza ötezeré' megcsinálja a garázsomban :)

s4tch 2009.06.05. 20:02:59

Kb. ugyanennyit tudnék írni a sajátomról bő 100.000 km használat után, annyi különbséggel, hogy 45 ezerrel vettem, most kb. 155 van benne, és az egy kisebb, gyengébb, takarékosabb autó. De ez is csak megy, probléma nélkül. Corolla.

Colour of silence (törölt) 2009.06.05. 20:25:09

..én sem értem, hogy miért nem dieselt vettél? 10 liter bammeg?:-D..L.O.L.

csabitaxi 2009.06.05. 20:34:45

Gyerekek! Ez nevetséges!! Én 120000 km-mel vettem egy VW Sharan PD-t. Taxiként beletetten még 200000-t gond nélkül. Most van benne 450000 km . A motor még eredeti, eredeti PD elemekkel(csak kuton tankolok).A cserék: lendkerék 260000 után, féltengely 280000-nél. A kopó alkatrészeket ne számoljuk (fékbetét ,tárcsa stb). Egyszer volt egy Carina E-m , fél év után eladtam, mert állandóan zsibbadt a lábam a szar ülése miatt. ( A haverom Aurisának ugyan olyan szar az ülése)

hegemonia 2009.06.05. 21:00:31

Azért a magyar rendszámú csoda Toyota mögött, befigyel a pozsonyi rendszámos utánfutó...! :)

kalandrover 2009.06.05. 21:22:59

Tisztelt Balázs úr!

"@Lowtyo: a koptatócsíkoktól én is hányok, de így vettem, és nyoma maradna, ha leszedném. Ami a vicc: gyári extra, de neked kell felragasztani: hát valakinek így sikerült. Csak remélni merem, hogy nem a szerviz volt."

Ha leszedi a csíkokat kb. 2 perc alatt eltüntetem az alatta lévő rusnya ragasztócsíkot, hozzávaló fincsi narancsillatú sprével.

Ez komoly. Létezik olyan tisztítószer, mint a reklámban, hogy egyszer elhúzza a szivacsot és tényleg leviszi. Jelzem, egy flaska ára nem 300 ft, hanem 10.000. :-))

kalandrover 2009.06.05. 21:38:53

Jesszus!

Most olvasom, hogy ez a "buszlimuzin" 9-11 litert zabál.
Én 7 személyes Trafikot használok, babakocsi-pedálostraktor-pótkocsi-hozzá árokásó-babakád-kiságy-kutyafüle. 1906 kg üresen, és sikítok, ha eléri a 8 literes fogysztást, mert többségében 7-ből kijön. Ez a buszlimó nemkéne, marad a nagybusz. :-))

Boldog 2009.06.05. 23:20:21

Meg tudom erteni a cikkirot. En se gondoltam 20 eve hogy itt kotok ki, de most meg vagyok elegedve a 2006-os Kia Sedonaval. Bazi nagy, uresen ket tonna, egy nedves szivacs menetdinamikaja hozza kepest verpezsdito, de oltari megbizhato es praktukus.

Turhetoen gyorsul - 3.8 literes V6, 240 loero, 13 literes fogyasztas, kb. 9 masodperc 100-ra. De ami igazan nyero az a megbizhatosag. 3 ev es 70 ezer km alatt csak a CD lejatszot kellett benne cserelni mituan a kolyok beleturt egy kulccsal.

Es elnyel mindent, a harmadik sor ulest a padloba hajtva siman befer ket felnottbicaj (szetszedes nelkul), plusz egy gyerekbicaj es egy gyerekutanfuto a masodik ulessor moge, az elso kerekeket a ket kozepso ules koze tolva. Isteni.

Viva la minivan.

Vizibolha 2009.06.06. 01:12:51

Oh, be szep auto... pont passzol a semmitmondo formaja melle a szine (ize, szinhianya is).
En inkabb cserelgetek az automban 7-8000 km-enkent fekbtetet, de ha az udvaromban egy ilyen auto fogadna reggelente, szerintem helyben felkotnem magam.

MP 2009.06.06. 07:02:42

Százezret futott s kutya baja??? Ez azért nem annyira meglepő.

szemlel 2009.06.06. 08:29:01

Gyuszi bacsi,

ez, egy ilyan auto manapsag luxus az altban 3 gyereket nevelo csaladok koreben. Innen nezve igen szuk retegnek szol az index. Meg amugy is. A yuppik lapja lett, lassan eltunik neki mindene, amitol szamomra a mast, az ertekeset es a progresszivet jelentette anno. Siman kiszolgalja a multikat es egy tehetosebb hangado reteget. Ennyi.

Nem szerencses luxushobbikat es az atlagosnal jobb kondiciokat mutogatni, ezekrol aradozni, mert visszatetszo.
En errol beszelek.

eko 2009.06.06. 08:31:11

Én is vennék japán autót, de még egyet sem láttam.
Na jó. Talán az L betűs Toyotára talán rá lehet fogni. De a többiröl mindig eszembe jut, amit Piëch úr mondott: Hiába jó az egész, ha szarok a részletek. (nem szó szerint. :-) )

Ubul1 2009.06.06. 09:16:41

@eko:
Vajon herr piech hány saját konszernen belül gyártott kocsira húzhatná rá ezt a megállapítást? Gyanítom hogy túl sokra és túl rég.
A svábok alapelve is már 20 éve a mutyizás és a szart szépen csomagolva elv.

Hrzrasn (törölt) 2009.06.06. 09:38:06

@Ubul1: Olaszt akartál mondani, pubi.
Hangnemedbôl ítélve benyeltél 1-2, magadfajta kontár cigányok által széthajtott 1es Góf-ot :DDD

eko 2009.06.06. 10:07:52

@Ubul1: Sok mindent lehet mondani a német autókra. Leginkább az szokott elhangzani, hogy unalmas.
Bár én még nem vigyorogtam semmiben annyit, mint egy szaros E87-ben. Unalmában meg nem szokott az ember igy vigyorogni.
De menj be egy német autószalonba!
Ha megnézel egy extralistát, látni fogod, hogy itt a felhasználó a fontos. Az az autó olyan lesz, amilyennek összeállította.
Nem úgy mintha egy kiló cukrot venne az ember: Darab-darab. Ja, esetleg a szinét megmondhatod.
A felhasznált anyagokról meg ne is beszéljünk...
A megbízhatóságot meg kitárgyaltuk már...
Szóval nekem nem kell másolat óccóé, elvagyok az eredetivel: Das Auto.

eko 2009.06.06. 10:13:13

Még valami:
Irigylem azokat, akik nem látják a különbséget.
Mint ahogy azokat is, akik szerint jó a kakaós tejbevonó massza is, nem kell nekik a Lindt csokoládé.

nuclearpower 2009.06.06. 12:05:53

Lehet fikázni a japókat, de a németek nem is gyártanak ilyen méretű autót. Vagy talán az Kopel zafira? Ha a verso unalmas akkor a Zafira milyen? Ugyan már. Miért irja le az újsáríró hogy beletett 60 ezret és nem kellett hozzányúlni? Kérdezzünk meg hasonló autótípusok tulajdonosoait! Öszintén...
Nagyon nincs már ilyen, hogy egy viszonylag új autóhoz nem kell hozzányúlni. A franciákat meg meg se említsük inkább...

bigpond 2009.06.06. 12:12:47

@Hrzrasn:
"Olaszt akartál mondani, pubi."

figyu , a nemetek ( = precizek) is hibazhatnak, lasd nem is oly reg a kifogasolhato minosegu Mercedesek, nincs ebben semmi, ok is emberek. miert nem lehet ezt beismerni?

de a Toyota ( = megbizhato) is gyartott mar nem egy konstrukcios hibas motort, csak kevesen tudnak rola.

sztereotipiak, sztereotipiak...
szoval nem kell mindjart ugrani es foleg nem altalanositani.
szerintem.

apertura 2009.06.06. 13:22:57

Szerintem is sztereotipia a megbizhatosag mitosza. Kollegam Avensis Verso-jaban 40.000 km-nel motorcsere volt. Epp a garancia lejarta elott, amit a szakszerviz probalt attolni a garancialis idoszak utanra. Kedvesek.

gyz 2009.06.06. 14:14:15

@nuclearpower: ehhez annyit azért hozzátennék, hogy hasonló paraméterekkel kerestem kocsit, mint a szerző, nekem is az Avensis Verso volt a jelöltem, aztán úgy alakult, hogy belevágtam egy feleannyiba kerülő picassóba. gyengébb motor, de belül ugyanolyan tágas, és ugyanúgy hiba nélkül üzemel.

ezzel nem akarok érvelni semelyik mellett, csak jelzem, hogy azért az, hogy egy 50 ezret futott kocsi elmegy még 50 ezret hibátlanul, még nem biztos, hogy szobrot érdemel.

Sanyi. · http://www.sopianaedeluxe.blog.hu 2009.06.06. 14:53:51

Megint csak visszakanyarodtunk a sztereotípiákhoz. Ki mint vet, úgy arat. Legtöbb esetben amennyire törődsz a kocsival, az úgy szolgál, ennyi. Az "elvileg" tökéletes kocsi is tönkremegy, ha szarsz a karbantartásra, meg hidegen kitolod a szemét.

Ennyi.

Avensis verso meg nagyon zsír, édesanyámék (30 vagyok saját kocsikkal, és családdal) is azt akartak, csak sajna kivonták a magyar piacról, lett helyette Corolla. Hibátlanul működik. Ahogy az összes japán a családban. Az ausztrál belpiacos Pajerótól, az én 20 éves 626-osomig.

Sanyi. · http://www.sopianaedeluxe.blog.hu 2009.06.06. 14:59:04

@gyz: Osztom, a jóság az 200.000 km fölött kezd majd érvényesülni. Ill. érdekes, mert manapság nem cél a nagy futásteljesítmény, lassan olyanok lesznek a gépek, hogy 5 év hibátlanul, aztán az 5. év első napjának reggelére majd simán elbomlik.

Jim, a szalag 20 másodpercen belül megsemmisíti önmagát.

Lázadásból egyre inkább úgy érzem veszek egy szép zöld Skodát gombokért, csak úgy járni, egy ilyet www.prostreet.hu/magazine.php?Menu=5&Submenu=1&View=Detail&Article=80 zöldbe:))

Ubul1 2009.06.06. 19:23:01

@bigpond:
nem a becsúszott hibákról van szó, baszki, az mindenkinél becsúszik, még talán a Suzukinál is, hanem a röhejes konstrukcióról, olyan vicc kocsikkal mint a VW minimálautói előjönni a 90-es évek elején is már gáz volt. Tul képpen alapáron kaptál 4 kereket ami gurul, aztán már jóformán az is extralista h szélvédő van benne, a nevetséges pótkerékutánzatról ne beszéljünk, azzal megtenni élmény volt 1 km-t is, a teljesértékű nem fér bele, alapból nem jár jobb tükör, vagy osztottan dönthető hátsó ülés, vagy akár banális szarok mint pl hátsó törölő, ablakfűtés stb. Az a kb 20-25 kényelmi tétel a kocsimban mind extralistás, a Swiftnél ami majdnem egyidős konstrukció a 2-essel, plánea teliablakossal 90 után jóval összeszedettebb volt alapáron is. Jó, hogy nem kaptál fasza szép kárpitot, meg extra csendes utasteret, meg überszép krómhatás díszcsíkot full körbe, pláne síbedát, meg gyári sötétítést az ablakokra, de evidens dolgok alapból voltak benne. Abban a konkrét kivitelben amiben vettem elfogadható, de ha újabbat kéne akkor biztos h Ignis vagy 3-as Swift lenne egy Golf vagy Polo helyett, már csak elvi megfontolásból is. Rühellem a piti legózását meg fillérbaszását a VW csoportnak.

Ubul1 2009.06.06. 19:26:07

@eko:
"Szóval nekem nem kell másolat óccóé, elvagyok az eredetivel: Das Auto"

milyen másolatot tudsz te egy alap fapados márkához pláne óccóé, ökörkör? Vagy tán már kínában is gyártanak kamu W jelzésű kocsit?

Ubul1 2009.06.06. 19:27:07

@Hrzrasn:
köszi zsidókám, továbbra is hallucinációk közt élsz.

Totóbácsi (törölt) 2009.06.06. 20:01:41

@McK: Csak nem savanyú a szőlő, barátom? :) Erről beszélek... :)

GYUSZI BACSI · http://www.fizetesem.com 2009.06.06. 20:26:30

@4.0v6: ez nagyon kemény,de a héten történt Lexus baleset se volt semmi, 200-al az alagút falának, nem is maradt semmi a kocsiból

Carfan 2009.06.06. 20:47:26

@Ubul1: Fapados márka? Te nagyon leragadtál a Bogárnál meg az egyes Golfnál... Inkább néznél meg egy Polo vagy Golf szériafelszereltség listát, mint ekkora baromságokat állítanál

eko 2009.06.07. 00:48:23

@Ubul1:
Nem szeretném ismételni magam, de ha neked megfelel a Suzuki, akkor őszintén irigyellek.

r32r36 2009.06.07. 09:12:22

97-es 290Td kereklámpás Merci 275ezerrel az órájában két évvel. Most 362-nél járok.
Szarok a japán egyterűre.

Körömcsiga 2009.06.07. 19:20:08

2 gyerek elfér bármilyen alsóközepes autóban. Ez nem indok. Szerintem Te a motorodat akartad szállítgatni :)

Nekem spec a Mazda 323 -ban elfér a család és nem kiáltok egyterűért...

ystuc 146ti 2009.06.07. 19:45:35

80-as években csúnya lett volna, ha minden 2-3 gyerekes család Latviát, Nisat, vagy Barkast vett volna, csak mert az nagy...

zsoltinho 2009.06.07. 20:16:44

Igazán irigyellek, hogy a munkáid során mindenféle jóságoknak tekergethetted a kormányait.
Őszintén kívánom neked, hogy ezek után se legyen gondod a Toyotával.
Néhány komment-el egyetértek, többek közt abban is, hogy elég lapos lett a cikk. Betudjuk annak, hogy egy szürke eminenciásról írtál.
Hiába, el vagyunk kényeztetve Csikóssal, Winklerrel, és a többiekkel.,.,
Remélem nem veszed zokon a kritikus részt.
Üdv: egy autodidakta újságíró.

vafeco 2009.06.07. 21:10:16

Üdv népnek!

A 80-as években az embereknek fingjuk nem volt az "egyterű" kategóriáról.Lada, varnyú,trabi oszt kész.Pedig!A Nissan már akkor előrukkolt -kategória elsőként, nem renó scenic! - a Sunny egyterű verziójával a Prairie-vel.Magasított karosszéria ,dupla tolóajtó, B-oszlop one,elektromos kütyük tömbkelege stb.. csak a büdös nagy cocializmusban nem lehetett ilyen gépet beszerezni.Jóval később 10-en évesen igen.Nekem is volt és -egyedülállóként is-nagyon szerettem.Igaz öregen vettem mindenféle kínjai voltak és 24 évesen bontóba toltam de azóta is meg meg nézem ezt a típust a neten.Most szintén egyterűm van -Mazda Premacy- és igencsak jobban ki lehet használni mint bármely kombit.Az Avensis Verso már nagyon nagy .Az már 3-4 gyerek-és állandó utazgatás- mellé kell.Hétköznapra luxus-szerintem.Valamilyen módon behozhatnák az importőrök azt a rengeteg egyterű verziót amiket sajnos kizárólag a szigetországban forgalmaznak Pl. a Prairie 4 -et .Biztos lenne rá kereslet .De hát ez már politika.

Exchange_student (törölt) 2009.06.08. 09:52:12

@SsPL71: próbáltál te már bababkocsit, utazóágyat, utazójárókát, pelenkákat, babaholmikat bepaszírozni az amúgy két személyre alapból szükséges táskák, zacskók, szatyrok mellé bepaszírozni úgy, hogy az utastérbe nem pakolhatsz mert ott nem tudod rögzíteni őket rendesen (ergo balesetveszélyesek)?
Próbáld meg és jelentkezz nálam, ha sikerült...
Persze, hogy pár éve még mindenki megoldotta (és a gyerekek felnőttek) mert meg kellett oldani de ne felejtsük el, hogy ilyenkor ment a játék, hogy kit/mit hagyjunk otthon.
Manapság már, aki megteheti, annak nem kell szelektálnia. Ennyi.

gyz 2009.06.08. 12:14:33

ha 2 gyerekem lenne, valamilyen alsó-közép kombit vennék, az a leggazdaságosabb megoldás. Három van, ami autó szempontból szívás, mert csak az egyterű jöhet szóba, ráadásul abból sem jó mindegyik, mert nem lehet beléjük paszírozni 3 gyerekülést. c-max, scenic, zafira, corolla verso: a középső hely kisebb mint a többi. akkor jó, ha az egyik gyereknek már nem kell ülés.

Ebben a méretben csak a Picasso a megfelelő, eggyel feljebb már van választék (pl a cikkben szereplő), csak hát nem ugyanazért a pénzért.

Gáborpapa 2013.05.09. 16:22:10

@csúcsragi:

Az összes Yarisban elektromos tükör van, csak kézzel is be lehet hajtani. Egy közel húsz éves autó(Carina), ha egyszer tönkremegy és rákölt valaki 70 ropit, az még nem a világ vége. Német autóknál ez félévente előfordul. Franciáknál ez nem is téma, olyan gyakori.

gerard1999 2015.10.01. 09:17:31

Sziasztok.

Nekünk is ez van, csak 2,0 d4d-vel.
Kb 60.000 tettem bele. Most 210.000-nél jár. Hibátlan.
Az üléseket úgy használjuk, hogy 6 van benne.
A közéső sor közéső ülése nincs benn.
Így a két szélsőt beljebb lehet tenni, és könnyű hátrajutni...

A fogyasztásom rendszeresen 3,8-4,2 között van.
Most valamiért 4,5-re felment.
A tankolással mért fogyasztás általában 0,2-vel több mint amit jelez....

!!! Németországban nyaralva, 6 kerékpárral (öt hátul 1 a tetőn)
+ 500 literes tetőboxxal kijöttünk 6 liter körüli átlagból!!!!
3.000 kilométernél nem mindegy....

Zserár
süti beállítások módosítása