Veszélytelen, jól kézben tartható, de vidám és látványos farolásra, gyors és hatékony négy keréken sodródásra bírható a Swift Sport. Ez pedig a legjobb dolog, ami egy elsőkerekes izomautóval kanyarban megtörténhet. A Suzuki is tudja azt, amit a Twingo, csak kevésbé szájbaverő előadásban, kevésbé pofaletépő könyörtelenséggel.
Törpék, póráz nélkül
Négyhengeres BMW? Ugyan már...
2015-07-30 16:22:46...mondták nekem sokan, miután lett egy 136 lóerős E30-am. Persze hülyeség, hiszen a könnyű bódéhoz elég
Hétvége a tóparton? Belsőség-találkozó 2015!
2015-07-29 12:04:49Öregszünk, öregszünk , más nem is jut nagyon eszembe arról, hogy immáron tizenkettedik (!) alkalommal
A trollkirály V8-cal érkezik
2015-06-22 13:58:43Leborulok, zokogok és megadom a trollkodás brilliánsokkal díszített aranyfokozatát. Hogyan piszkíts bele egy
Szétszórjuk a VIP-jegyeket! Akár a tiéd is lehet egy!
2015-06-08 15:31:58Úgy, ahogy az AC/DC-nek is egy igazi énekese volt és ahogy a Black Sabbath is csak Bill Warddal az igazi , úgy
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
stonedraider · http://1sor.blog.hu/ 2009.05.18. 02:59:37
Csumpi Hálidéj · http://www.ezerkecske.hu 2009.05.18. 03:11:15
Bár aki naponta V8-ast vagy erős hátsókerekest vezet, annak lehet, hogy nem tetszik, de az átlag tömegmodellekhez szokott emberek meglepődnének, ha kipróbálhatnának egy ilyet.
ipari_fostalicska 2009.05.18. 07:10:03
Riasom 2009.05.18. 07:29:56
Riasom 2009.05.18. 07:31:42
DonGatto 2009.05.18. 08:05:05
Viszont a videós műsorvezetői kvalitásokkal nem vagyok elégedett, bocs srácok, ne vegyétek sértésnek, de a Winkler-Karotta pároshoz képest óriási a visszalépés. A cikkeitek viszont már kezdenek egyre jobbak lenni.
Negrogo 2009.05.18. 08:44:07
@Riasom:
mar miert? :) inkabb az roman szokas ha elol is le van, telibe.
evo87 2009.05.18. 09:07:19
Ami szerintem az igazi gond volt mind a cikkben, mind a videóban, az a két fiatalember, akik hajtják az autókat, de hozzájuk nem értenek. Pont mint Wéber Gabi meg Gyula a F1 közvetítésekben. Nem értem miért bölcsészek írják a Totacar-t. bocsánat, hogy ezt mondom, de nevetséges.
w a s d 2009.05.18. 09:07:43
Ezt köridőre kell érteni?
Ottopappa 2009.05.18. 09:13:06
IQLight 2009.05.18. 09:20:50
Jean-Baptiste Emanuel Zorg 2009.05.18. 09:25:44
w a s d 2009.05.18. 09:27:23
fastestlaps.com/index.php?page_id=compare&car1=45ca32cca8eb9&car2=45ca34fb6d9ba
repecs 2009.05.18. 09:30:12
Hrzrasn (törölt) 2009.05.18. 09:31:11
Nem létezik olyan, túl erôs autó, legfeljebb a tiedhez képest :)
"erős autónak túl kicsik."
Miért kéne egy erôs autónak nagynak lennie? Hogy kevésbé agilis legyen?
Érdekes 2009.05.18. 09:35:32
Jean-Baptiste Emanuel Zorg 2009.05.18. 09:36:50
Érdekes 2009.05.18. 09:36:54
De, ez is milyen kritika már :
"ki nem fossa le?"
Rászabadult a debil hadsereg már kora hétfőn a tc-re?
Tomcy 2009.05.18. 09:40:49
Nekem spec post Swift Sportom van...
És igen zsír újan szalonból vettem és megérte!
Gyorsan csak 1 gondolat az összehasonlításhoz. A tesztben szereplő RS CUP verzió!!! Szóval keményebb a futóműje mint a sima RS-nek, ami persze a versenypályán ki is jön. Mivel a swiftből nincs gyárilag még durvább verzió így érdemesebb lett volna a sima RS-el összevetni.
Amúgy ehhez még annyit, hogy a francia autóteszterek akik a sima RS-t mérték az SS-hez pont a kanyarokat tesztelték és még ők is(franciáknál ez nagy szó) elismerték hogy a swift kanyarodik jobban.
Persze hangsúlyozom, hogy az a sima RS volt nem az RS CUP!
Amúgy nem értem, miért nem cseréltek autót a tesztelők és miért nem mérték le azt is, hogy a másik autóban mit produkálnak? Mert szerintem van némi tudásbéli különbség a két ember között...
Amúgy durván 200k-ból alá lehet tenni a SS alá a gyári suzukisport állítható futóművét amivel biztosan megverte volna szerintem a CUP-ot, és árba még mindig alatta lennénk...
Meg ez a 0,8 sec különbséget én betudom a guminak is mert ezek a gyári GY F1 gumik egy rakás kakit nem érnek...
Csúszik, nyikorog, csikorog, mindent csinál csak nem tapad!
Ami a swift nagy hátránya szerintem, hogy az emissziós normák miatt annyira fojtva van a kipufogója, hogy szenved szegény autó!
Nekem természetesen már rég le van cserélve a kipufogó és meg is van az eredménye, pedig az én változatom még a facelift elötti és nekem 7000-nél szabályoz az elektronika a tesztben szereplőnél pedig 7200-nál.
Ha a gyári leömlőt meghagyjuk és utána kicseréljük végig 60-as csőre a rendszert és rádobunk egy direktszűrőt amihez odavezetjük a hideg levegőt az autó olyan mértékben lesz más amit szavakkal nem nagyon lehet leírni!
Elég szerintem annyi, hogy a 0-100-ra 7-8 tizeddel gyorsul jobban és a 400m-es távot is közel ennyivel futja gyorsabban, viszont alacsony fordulaton is sokkal több lesz a nyomaték!
Tomcy 2009.05.18. 09:44:59
Kicsit nevetséges nem?
Tök jó lenne ha az emberek nem az ilyen idióta oldalakkal példálóznának...
Tomcy 2009.05.18. 09:46:36
Ja télen hidegbe, téligumival, dzsuvába, az aztán az igazi reális teszt, igazi összehasonlítási alap. :)
Amúgy 1.6 volt mindegyik.
SsPL71 (törölt) 2009.05.18. 09:50:48
hozé bubó 2009.05.18. 09:51:33
örülök neki hogy végre pályás összehasonlítások vannak, csak hajrá srácok!
SsPL71 (törölt) 2009.05.18. 09:52:56
2009.05.18. 09:58:47
Tomcy 2009.05.18. 09:58:54
Viszont idén nyáron valszeg szervezünk oda majd talit és akkor megnézzük mit változott a kocsi ehhez képest.
Érdekes 2009.05.18. 09:59:07
Salvia Divinorum (törölt) 2009.05.18. 10:03:30
Amúgy meg hegesztett diffis Lada
Mivel egyik sem volt ezért a miautónkra nyomtam :D
Tomcy 2009.05.18. 10:05:15
Viszont azt tudom hogy csont szériába ment 16,55-öt kiskunlacházán 402 méteren most pedig amikor legutóbb voltam 15,788-at mentem vele ugyan ott.
Szerintem ezek a számok magukért beszélnek és tényleg nincs más cserélve a kocsiban a direktszűrőn és a kipufogón kívül.
Mondjuk vettem bele japánból gyári suzukisport gyertyakábelt meg gyertyát, de azok nem hinném, hogy befolyásolnák annyira az eredményt, viszont majd a késöbbi turbósításhoz elengedhetetlen lett volna így még akkor beszereztem őket amikor még alacsony volt a jen.
SsPL71 (törölt) 2009.05.18. 10:06:06
SsPL71 (törölt) 2009.05.18. 10:08:37
Ha jól tudom a japán direkt swiftre való turbo szetekkel, kb. 1-1.3Milla.
w a s d 2009.05.18. 10:09:59
A köridőket kellene nézni.
Ami pl. a Sportauto szerint:
C2: 1:24,3
Swift: 1:25,6
http://www.sportauto-online.de/einzeltests/kleiner-c-citroen-c2-vts-1030787.html
http://www.sportauto-online.de/einzeltests/suzuki-swift-sport-suzi-sorglos-1039599.html
Látom, nehéz elfogadni, hogy nem olyan egyértelmű, mint ahogy a totalcarnál állítják, hogy a Swift jobb.:D
Érdekes 2009.05.18. 10:11:08
Tomcy 2009.05.18. 10:16:24
Szívó autóba a chip annyi mint halottnak a csók! Akik tényleg értenek a programozáshoz és nem a lenyúlásra mennek mint az ATC,OCT,superchip meg a többi szerencsétlen azok tudják, hogy amíg nincs a motorban érdemi változás(vezérműtengely csere, könnyített lendkerék, hengerfejsikolás, más szelepek, szeleprugók, más szívósor) addig semmi értelme!
Csak a gyárilag gyönyörűen megírt programodat cseszik el vele!
Csak feltöltős autóknál lehet valódi pluszt elérni chippel, persze ezt is sokan OPTIMALIZÁLÁSNAK hívják :))) holott szépen csak feltekerik a turbónyomást pl 0,8-ról 1bárra és kicsit hozzáigazítják a progit és pont.
Természetesen itt is vannak olyanok akik tényleg lelkiismeretes programoznak és nem lenyúlnak, de ezek általában nem azok a helyek, ahova beviszed a kocsit és 10perc alatt rátöltenek egy előre megírt progit vagy betesznek egy műanyag dobozt 1 ellenállással a belsejében!
Akik tényleg normálisan csinálják azok több órán keresztül programozzák az autódat, és minden autót egyedileg csinálnak meg mivel hiába van 2 tök egyforma autó, ami az egyiknél működik az a másiknál nem biztos!
SsPL71 (törölt) 2009.05.18. 10:24:22
Engem egy alacsony nyomású érdekelne, de nem a Sporthoz, hanem a sima 1.3-hoz.
Tomcy 2009.05.18. 10:25:41
Szóval ott már a fékek meg a gumik kicsit el voltak melegedve...
Amúgy azt mondta a kör után, hogy 1 személlyel 2seccel jobbat lehetne menni vele.
Majd miután meg volt a teszt én visszamentem a pályára és toltam neki folyamatosan aminek az lett az eredménye, hogy túlmelegedett a fékem és elrepedt a bal első fekbetétem...
Igaz amikor beálltam a boxba úgy füstöltek a fékek elöl mint ha 2 karton cigit alátettél volna, persze vissza is mentem a pályára féket hűteni, de szerintem akkor már késő volt... :)
A lényeg hogy jól szórakoztunk... :)
Utána kapott a kocsi ferodo ds2000-es betéteket és minden rendbe is van.
A turbó szett olyan 600k lenne durván és kb 200le lenne a kocsi 0,6-os nyomáson.
Tomcy 2009.05.18. 10:27:43
Az 1.3 olyan 155Le körül van neki.
SsPL71 (törölt) 2009.05.18. 10:34:03
Nekem annyi pont elég lenne, 155Le.
Tomcy 2009.05.18. 10:35:55
Itt ami érdekes hogy csak 95-ös(98-as van előírva!!!) benzinnel voltam és itt nem volt direkszűrő sem a kocsiba.
http://www.youtube.com/watch?v=l8FlTUZ07yg
http://www.youtube.com/watch?v=iI_mT5L1BGs&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=g-oPOch3O8o&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=8AzI0Tcj9UI
A végére pedig egy gyöngyszem. Ez haverom kompresszors sportja még széria kipuffal, és csont szériába. Bal alul a kompresszorral középen pedig elötte.
www.youtube.com/watch?v=zjDmxen3AkY
Tomcy 2009.05.18. 10:37:14
Rocko- 2009.05.18. 10:38:02
ellenben a video marha jó. nem kell Karottáékhoz hasonlítani, az is egy korszak ez is. mind a kettô nagyon jó.
Tomcy 2009.05.18. 10:48:16
Tessék lássék! Nézzétek meg mennyi a különbség a sima RS és a tc-s RS CUP között a kanyarokban.
Francia műsorban 2 francia autót francia műsorvezetővel és SS győzelemmel. :)
Amúgy nekem is tetszik az RS csak én japán párti vagyok.
Wizardus86 2009.05.18. 10:54:28
csak hogy homológ legyen :D
Tomcy 2009.05.18. 11:00:30
Érdekes 2009.05.18. 11:04:41
hyperBOI 2009.05.18. 11:06:39
Majd ha nyertél futamot a nemzetközi Leonkupában te is....
Riasom 2009.05.18. 11:08:20
Meghát ugye aki egy Swiftben ül hátul, az persze, hogy nem akarja, hogy lássák ;)
@Tomcy:
miért ilyet vettél annak idején és miket vettél még számításba a vétel előtt?
esde 2009.05.18. 11:14:03
Nembaj majd a második tulaj a huzatópad után pótolja:)
Mintha kindertojásból esett volna ki mindkettő:D "kézzel festettek vagyunk, a kezedben nem csak szádban olvadunk" vagy lehet rosszul emlékszem, biztos nem én voltam a célközönség:D
szaporító 2009.05.18. 11:14:55
szaporító 2009.05.18. 11:17:19
Van egy céges régi Swiftem. Komolyan mondom, a kedvencem a flottából! Kicsi, néhol gyenge, nem valami szuper minőségű érzetre, de igazi AUTÓ.
Érdekes 2009.05.18. 11:20:05
Sunburst 2009.05.18. 11:24:32
a szuicid alkatú fiataloknak kifejezetten ajánlott kategória. Kis kocsi, ahhoz képest relatív nagy menet teljesítmény, könnyen fel lehet vele dobni a pacskert.
Úgyis a legtöbben közúton fogják használni
és nem zárt pályán.
Riasom 2009.05.18. 11:27:24
Érdekes 2009.05.18. 11:33:12
DonGatto 2009.05.18. 11:48:05
Zoli és Pista pedig sokkal kevésbé jól csinálja, mint Clarksonék, pedig mostanában csak az érdekes autókról van videó. Megvan a versenypálya, megvan a verseny, de valahogy mégis hiányzik belőle az élet, a lelkesedés, hiányoznak a csillogó szemek. Én még a hozzáértést sem vitatnám, azért az akad bőven, de annyi legalább is biztos, amennyi kell. A stílus a gond, papíron még nincs akkora különbség, de a videón nagyon kijön.
Más: Egyébként meg lehet, hogy viccesebben néz ki, aki erőből vezet, de célravezetőbb, ha technikás valaki.
Leadfoot 2009.05.18. 11:50:39
sunblind 2009.05.18. 11:58:23
Nyilván van olyan aki csak kiröhögi ezeket a pici, könnyű, morcos kocsikat, én nagyon kedvelem ezt az alfajt. Nekem nagyobb élmény, mint mondjuk az S6 volt, ami pokoli erős, kiváló minőségű és elegáns kocsi ugyan, de kanyarban a parádés hajtáslánca ellenére is olyan, mint egy nagy tohonya vizes szivacs.
kelemen.lajos · http://picasaweb.google.com/kelemenlajos 2009.05.18. 12:03:10
Szerintem kár általánmosítani, mert ennyi erővel minden 100Le feletti szgk típusra elmondható ;)
Mellesleg tegnap láttam majdnem egy csúnya balesetet a 6-oson közelebbről mint szerettem volna. Egy nyugati márkával... Se nem volt fiatal, se nem volt sportos, se nem volt zsebrakéta, simán hülye volt...
Mulder_ 2009.05.18. 12:47:38
ocsisajt78 2009.05.18. 12:51:20
Ha kell legkozelebb odaadom az en kis Fiesta STmet is :) az is minihátheccs es ezeknel egy bolhafarknyival(gyorsulasban is, meg kanyargos stilusban is odaver nekik) haraposabb is :)
Amugy ha valasztani kene akkor inkabb Swift Sport! (jol nez ki nagyon, technika kevessbe erdekel!)
videot majd este megnezem, de jo kis cikk! :)
(csak tenyleg jo lenne ilyen ATFOGO mini hátheccs czikk, ahol szerepelne lehetoleg az osszes kis merges gomboc :)
ocsisajt78 2009.05.18. 12:54:41
ommm 2009.05.18. 13:01:52
Persze ez csak a kész produktum (bár sokak szerint nem sokat ér), ami ma itt kint van a címlapon, de valójában van mögötte munka rendesen. Ugyanaznap 4 autót egy helyre szervezni, leforgatni és kommentálni elég megterhelő a stábnak, embernek és gépnek egyaránt. Válság van, mi is érezzük, nem rohanhatunk azonnal a versenypályára egy-egy autóval, amit az importőrtől megkapunk.
Így is hálásak vagyunk azoknak, akik segítettek, akik ott voltak és dolgoztak reggel nyolctól este hétig.
Közben persze megtettünk több tucat kört, java részük a vágóképek miatt készült, az autókra is fokozottan vigyázni kell, hiszen ugyanúgy felelünk értük, ha valami baj van, az nem kevés pénzünkbe került volna.
A mért kör persze nem teljes mértékben mérvadó, az egy volt a sok közül, amikor ott volt a kamera, a DriftBox és mindketten.
Nem vagyunk versenyzők, de amit lehetett megpróbáltuk kihozni belőlük. Nem az egyetlen mért kör alapján vonunk le következtetéseket és benyomásokat - persze szubjektíven, ez a szakma ilyen, legalábbis itt, ennél a cégnél - hanem akár több napos együttélés és több tucat éles kör után a versenypályán, ahol relatíve szabadon és biztonsággal lehet autózni.
Lehet itt vitatkozni kompresszorokról és turbó-kitekről, nagy szelepekről és gumikról egy azonban vitathatatlan: ez a két szériaautó ott volt, ezt tudták az adott, mért körön. Lesz még a jövőben ilyen, ha egy kicsit a szerencse is ránk mosolyog, akkor komolyabb környezetben, nagyobb űrméretben.
Remek nap volt így is, jó kis autók ezek.
Köszönöm. Köszönjük.
ocsisajt78 2009.05.18. 13:08:35
Udv, Ocsisajt.
evo87 2009.05.18. 13:22:53
@hyperBOI: Ne haragudj de nem mondtam egy szóval sem, hogy akárhogy is értek a versenyzéshez. Mindösszesen az rtl klub hiperaktív F1-kommentátoraihoz hasonlítottam a cikk íróit.
Hozzátenném, hogy Gyula is versenyez, de ez egyikőjükön sem érződik az F1 közvetítés alatt, az is biztos.
Nekem csak szimplán nem tetszik, hogy bölcsészek írogatnak autókról. Ennyi. Szigorúan privát vélemény, lehet érte utálni. :)
Mulder_ 2009.05.18. 13:30:45
ocsisajt78:
nem volt olcso (600e) még anno az ignis sportomra vettem a cuccot és sikerült átszerelnem a swift sportomra. Itt lényegesen jobban muzsikál mivel egy fejlettebb piggyback elektronikát kapott (greddy ultimate). Motorikusan és váltó ügyileg bírja, ez kiderült az Ignis Sportnál is. Fék és futómű még gyári de mivel nagyon jól eltalálták ezt gyárilag ezért eddig nem volt vele bajom. Utcára teljesen jó versenypályára már lehet kevés.
Amugy még mikor az ignis sportom volt akkor versenyeztem egy Fiesta St-vel. Jó kis gépek azok majdnem azt vettem de aztán nem :).
megint 2009.05.18. 14:01:52
Érdekes 2009.05.18. 14:02:17
Mulder_ 2009.05.18. 14:17:26
Mind a kettőnek vannak előnyei és hátrányai. Mikor vettem akkor csak ez volt és turbo szettet nem lehetett kapni hozzá sehol. Kicsit hatékonyabb a turbo viszont sokkal egysszerübb a szerelésre a kompresszornak. Nem kell rákötni az olajozási rendszerre, nem feltétlen szükséges az intercooler használata sem mert nem melegiti fel a levegőt annyira mint a turbo, szóval ennek is vannak előnyei meg hátrányai. :)
Ciri 2009.05.18. 14:31:45
"de kanyarban a parádés hajtáslánca ellenére is olyan, mint egy nagy tohonya vizes szivacs."
Öööö, ezt kifejtenéd?
Tomcy 2009.05.18. 14:43:21
Amúgy ahogy mondtam a szívóknál van a nagyobb parasztvakítás mert ott ténylegesen hoz kb talán 2le-t akkor már sokat mondok.
Feltöltős kocsiknál lehet elérni normális növekedést, de akkor sem chippelnék hanem vennék egy Greddy Ultimate-et ami az autók 99%-hoz jó és azt programoztatnám, mert az akárhányszor írható és sokkal olcsóbban progizzák mint amennyibe egy chip kerül és ezt utána bármilyen kocsiba berakod és akkor már csak a bekötést kell kifizetni meg az ujraprogit és kész!
Szóval hosszútávon jobban megéri.
Érdekes 2009.05.18. 14:46:03
megint 2009.05.18. 14:47:55
Tomcy 2009.05.18. 14:49:37
Nem tudom hogy tudjátok e, de szimulátor Világbajnok is, clio bajnos is!
És ő legalább érti a dolgát nem úgy mint palik meg gyulus!
Palik a mai napig nem érti, hogy miért nem töltődik fel a KERS a kis szimbólikus elemben minden fékezésnél, és képtelen felfogni, hogy az csak egy kis kijelző és semmi köze a tényleges állapothoz!
Meg Paliknak még mindig 20év után is nagy szám hogy féktávon ráesnek egymásra a kocsik, kigyorsításkor meg eltávolodnak egymástól!
Igaz azoknak akiknek semmi köze a versenyzéshez ez tök természetes mert nem látnak a dolgok mögé, meg nem is akarnak, de aki kicsit foglalkozik a témával az csak röhög mekkora baromságokat mondanak!
Szóval Wéber Gabi-t nem kéne szidni mivel a több seggfej együtt nem tud annyit mint ő!
Ciri 2009.05.18. 14:52:48
"Nyílván nem olyan feszes a futóműve, és a fizikát nem hinném, hogy be tudnád csapni, ha egy 2 tonnás vas belemegy 90nel egy kanyarba, nem teljesen ugyanaz mint egy 1 tonnás..."
Kolléga, tisztában vagy vele, hogy egy S6-ról beszélgetünk?
Milyen feszes futóműről beszélsz ? :))
Ez nem a "leültessükosztfaszalesz" kategória.
Az autóval olyan istenbaszta kanyarsebességet lehet elérni, hogy leszakad a fejed. Vagy életedben nem is láttál még ilyet, vagy csak az utcán tíz méterről, mert ha vezetted volna, ekkora marhaságokat nem momndanál(tok), végképp nem egy pöcsköszörü Corsa és Civic volánja mögül...
Legalább egy-két tesztet olvasnál el, mielőtt marhaságokat beszélsz.
Leadfoot 2009.05.18. 14:56:39
De néha kimerül a műhelyeik munkája a "cicásításban" (persze erre van igény, ha ezt kéri a vevő, ezt kapja).
Egyébként - ezt már akkor is írtam - én nem értek a tuninghoz, de nem tudok komolyan venni egy olyan autót, aminek egy forszírozottabb kanyarban beleér a gumija a kaszniba, ráadásul terheletlenül...
Tomcy 2009.05.18. 14:56:40
Vannak sokan akiknek van már japán tuningkomp az autójába amivel 7500-ig forog, meg sper is van benne még sem tudnak megfogni!
Szívó SS-el idáig egyedül én mentem 16,0 alatti időt gyorsulásin, és ez szerintem önmagáért beszél!
Amúgy jelenleg a kocsi úgy néz ki, hogy megvan a gyári leömlő+kat páros, és utána 60-as cső, egy nagy hangtompító középdob ami fojtani nem fojt csak hangot tompít, persze annak is 60-as a belseje és után nekem már csak a cső van és nincs semmi dob.
Rajta van egy direktszűrő amihez egy 70-es cső viszi a menetszelet.
Akkor már említett suzukisportos gyertya+gyertyakábal kombó.
0w-40-es olaj, dot 5.1-es fékolaj, ferodo ds2000 betétek, toronymerevítő, és a váltóban az 5. fokozat ki van cserélve hogy ne pörögjön annyit 5.-ben és így a gyárihoz képest 400-al forog kevesebbet.
Nagyjából ennyi van rajta, de ezek közül a teljesítménybe csak egy kis része szól bele.
Leadfoot 2009.05.18. 14:58:31
Tomcy 2009.05.18. 15:04:08
Amúgy volt elötte számításba VTI civic, 1.8t leon,A4, saxo VTS, akkor a subaru, toyota celica szóval nagyon sok sportos autó mivel én mindenképpen sportautót vagy sportos autót akartam.
Aztán úgy voltam ezzel, hogy ebbe a motorerőn kívül meg van minden ami nekem kell és ezért lett ez.
Mivel engem ilyenek hogy puha műszerfal meg hasonló baromságokkal nem tudtak megetetni mivel a kocsi takarításán kívül hozzá sem érek a műszerfal tetejéhez így nekem az ilyenek felfoghatatlan dolgokká váltak hogy valaki erre gerjed, így nem tudok azonosulni velük.
Itt a tesztben sem értem mi a baja a kopogós műanyaggal, meg hogy összeveri a lábát, ha valakinek sportautó kell akkor az tűrje vagy vegyen egy fos 316 bmw-t vagy audi-t esetleg mergát aztán vakítson azzal.
Amúgy az a helyzet, hogy ilyen áron nem kapsz ilyen élményt egyetlen új autóban sem!
Mulder_ 2009.05.18. 15:05:59
tomcynak igaza van szivó SS-ként lacházán ő mente a legjobb időt az SS-ek között. És itt nem arról van szó, hogy uhh felbasztam egy másik kipufogót és hozott 1000 lovat. Nem itt arrol van szó hogy a gyári rendszerrel le volt folytva a kocsi, főleg az alsobb fordulatban.
sunblind 2009.05.18. 15:07:41
... nemtudom kifejteni. Meg nem is akarom, mert ennél kevesebből is vérremenő ostoba vita szokott itt lenni. Tudod, biztos voltál már úgy, hogy egy nagy nehéz, ámde sportos karakterű autóval igyekeztél gyorsan menni. Ami persze sikerül, hiszen nem játék gépek ezek. Legalábbis nekem az S6-ról kicsit sem ez volt a benyomásom. De egyszerűen akármilyen zseniális is a finomhangolás, a fizika az fizika, a sok vas tömege miatt rugalmatlan a karakter és érezni, hogy bár derekasan bírja, sőt, valóban gyors is, de erre a célra nem ez a legmegfelelőbb eszköz. Hangsúlyozom, nem váciúti piroslámpázásról, meg hajógyári racsingról beszélek, ahova csak végtelen sok kakaó kell. Egyszerűen az Andrei Kulebin vs Akebono Taró meccsen én az előbbinek a szurkolótáborában ülök. Pedig a másikban van több csaj, és valszeg csak egy menetes a meccs :)
Mulder_ 2009.05.18. 15:09:51
már hogy a rákba ne lenne értelme, csak ott van értelme :). Az autos emberek között több féle létezik, na mi a fanatikusabbak közé tartotunk :) valaki drogra költi, valaki piára én kocsira :).
Tomcy 2009.05.18. 15:10:04
Mondjuk ez az amit sokan elfelejtenek, hogy lehet hogy egy kanyargós úton valaki lenyom mert ő azzal faszagyerek, de én inkább hagyni szoktam az ilyet mert soha nem tudhatod mi vagy ki jön szembe a kanyarba!
Viszont én azt szoktam mondani, hogy versenypályán bárkivel összemérem a tudásom ahol nem jön szembe senki!
Aki ismer személyesen az tudja hogy nálam mi a különbség az utcai stílusom és a versenypályás között...
Mulder_ 2009.05.18. 15:16:04
nah én pont emiatt vettem az SS-t, így kompal és közel 180 pacival kicsivel jobbat megyek 0-180km/h ig egy új 530 benzines BMW-el...
Tomcy 2009.05.18. 15:17:20
A másik, hogy én biztonságosabban érzem magam egy olyan kocsiban amiben van erőtartalék, és úgy reagál a kormányra meg a fékre ahogy akarom, mivel vész esetén gyors manővernél ezzel a kocsival simán kikerülöm azt amit egy sima ibizával nem, vagy ha elmérek valamit akkor ezzel tudok korigálni, egy sima autó meg max eltolja az orrát meg leesik az ívről, ezek meg nem.
Szóval lehet más autóba több anyag van és frontális ütközésnél jobban megvéd(pedig ez is 4 csillagos, ráadásul az a sima, a sport meg erősített kasznis meg 8 lufis...) de ezzel meg simán elkerülöm az ütközést mert le tudja reagálni a kocsi azt amit én mondok neki és nem megy csak tovább mint egy tehetetlen kő.
Érdekes 2009.05.18. 15:17:31
Tomcy 2009.05.18. 15:21:57
Ha esetleg nyár vége felé megtudjuk szervezni a találkozót szerintem a többiek nevében is mondhatom, hogy szeretettel várunk titeket is, és akkor tesztelhetitek is őket!
Mulder_ 2009.05.18. 15:26:08
euro ringen többet számít a futómű mint a Lórerő ez már bizonyított tény :). De a hungaroringen azárt már előjönne a lóerő béli különbség :).
sunblind 2009.05.18. 15:32:55
Meg tudlak érteni, biztos nagyon bejönne nekem is. :) De a személy szerinti képességek akkor is csak pályán jönnek ki jól, mikor felkerül a négy darab r888. :) Nyilván bitangul megy a kocsid, de ha odaadjuk a csajomnak, ő is rá tud feküdni a gázra és le tudja vele tolni azt a vadiúj ötharmincasat, mikor megzöldül a lámpa. Aztán jön egy Veyron, és mindenkit elpicsáz. Ez azért valahol csak lóvé kérdése. Mi meg az élvezetért vagyunk itt. :)
ocsisajt78 2009.05.18. 15:36:48
Egyszer meg lehetne azt jatszani sracok, hogy a kategoriaban levo userek(azaz mi:) osszejonnenk egy tesztpalyan es szepen kiprobalhatnank egymas gepeit(persze vigyazva :) en szivesen kiprobalnek egy sport swiftet is :]
Tipo16v 2009.05.18. 15:38:10
suzi kéne.
renaultrol teszt a tvbe.....zsír új autó....a bicskakulcs szétesett, a mőszerfal teteje a rázkosárol kijött....ennyit róla! most nem akarok belemenni a francia autok utálatába. de akkor is...szalonbol hozták ki és szétesett az egész.
Mulder_ 2009.05.18. 15:47:32
a bmw-t csak példának hoztam fel, én a saját magam szorakozására csináltam az autot, amikor tehetem kinézünk euroringre is. Sajnos tavaly csak 1szer sikerült de az is jó volt. Az meg hogy csak nyomod a gázt lényegesen több dologból áll össze, de ha nem jársz rendszeresen gyorsulási versenyre akkor hiába magyarázom el:). Minden tizedért meg kell küzdeni és ahogy te állitod nem minden barom tudja nyomni a gázt :).
Mulder_ 2009.05.18. 15:49:56
mi megyünk az euroringre augusztus végén szeptember elején. www.suzukisports.hu -n kinn lesz az időpont mi mindenkit szeretettel várunk.
Leadfoot 2009.05.18. 15:57:50
Ha jól veszem le, katalizátor már nincs benne (ezzel nem értek egyet, de mindegy), zöldkártyánál, műszakin trükközni kell gondolom (bár ez sajnos könnyen megoldható). Stb, stb...
sunblind 2009.05.18. 16:04:32
... nalátod ebben viszont igazad lehet, sajnos a gyorsulási versenyzéshez (is) hülyevagyok. Annyit tudok csak, hogy nekem például első kőrben kéne egy rendes kuplung hozzá. De például soha az életben nem volt még semelyik kocsimon drag gumi, más kérdés, hogy olyan kocsim sem volt még, amin ne nézett volna ki hülyén. Nyilván megvan a varázsa, végülis nem nagyon van olyan autós versenyszám, ami szerintem simán sz@r lenne. :)
Mulder_ 2009.05.18. 16:28:04
Nem muszáj drag gumi hozzá :) jó az amit írtál ide ide is csak hát nem olcsóak ezek a gumik. Én euroringre már beszereztem a slick gumikat igaz használtak de arra a pár körre bőven elegek lesznek :).
ocsisajt78 2009.05.18. 16:56:28
Tomcy 2009.05.18. 16:57:13
Persze ha tolom neki akkor van hangja, de akkor úgy sem számít! :)
Amúgy mivel nekünk meg most már szinte minden kocsinak egybe van a leömlővel a katalizátor így sajna nekünk is, de a mi kocsinkon van még utána egy középdob meg egy 2. katalizátor plusz még a nagy tepsidob a seggén.
Amúgy ha már csak a hátsó dobot leszedi róla valaki és egy sima csövet rak a helyére, már azzal is jócskán észrevehető a változás, viszont mivel a gyári rendszer 50-es így azzal hülyeség próbálkozni, hogy egy dobok nélküli 50-es csövet teszel fel mert nem fogja a megfelelő hatást hozni(van sport társ akinek ilyen rendszere van vagy is kísérletezett ilyennel, de nem jött be).
És még azért sem lehet kicserélni az első katot vagy is nem érdemes, mert 2 lambdaszonda van a kocsiban és ha kiszeded a katot akkor arra check engine lámpa lesz a válasz, az meg nem jó senkinek sem.
Max úgy lehetne megcsinálni, hogy egy versenykatot kellene beépíteni ha csináltatnál új leömlőt, de akkor meg kell hosszabítani a lambdaszondákat, hogy egyik a kat elött másik utána legyen.
Tomcy 2009.05.18. 17:02:53
Ha normális az illető akkor mi is azok vagyunk vele!
Amúgy sincs szebb amikor sok autóbuzi egész nap a ugyan arról beszél! :)
Kb mint a csajok, csak itt nem a ruhavásárlás a téma. :D
Én sem fikázom a rönót, mert kipróbálnám milyen, sőt a clio RS még jobban tetszik!
Sima hagyományos kocsikban nem jók a franciák szerintem de a sportos vagy sportkocsiknál azért odateszik magukat nagyon!
Tomcy 2009.05.18. 17:04:44
ocsisajt78 2009.05.18. 17:08:15
ocsisajt78 2009.05.18. 17:31:22
az en STmhez meg van 540Kert 190 lovas csomag, 405Kert meg 182 lovas szett(ezzel mar jol igyekszik a kaszni, nekem eleg lenne :D)... es meg akkor nincs is feltoltes, csak szivo :]]]
mindenkepp ellatogatok majd a talira, mert piszok kivancsi vagyok a kompis sportra :]
Gyurma73 · https://plus.google.com 2009.05.18. 17:43:02
szerintem inkább 12 főleg ha kihasználod a teljesítményt .
Mulder_ 2009.05.18. 17:55:03
Rendben mi szeretettel várunk bármelyik autoval jössz, de szerintem nem csak te leszel ott más típussal mert szerintem jönnek még más haverok más autokkal, ugyhogy nyugodtan jöhetsz a fiestával. Nyugodtan regisztrálj be hozzánk és akkor tudni fogod mikor megyübk. Amugy melyik oldalon találtad a kocsim?
Jó lehet az a cucc is a fiestához, én a helyedben nem várnék ha megvan rá a zs-é épiteném is be a kocsiba :D
Tomcynak igaza van nekem is tetszik a twingo rs főleg az ülései :) meg hogy hátul is állítható a támla és az ülés pozitció.
Tomcy 2009.05.18. 18:03:19
Apropó spuri! Mindenkinek ajánlom ezt a csodás magyar terméket! Sok kamu adalékkal ellentétben ez tényleg hat!
Főleg a nálunk kapható gyér benzin miatt is jó, és akik pl idáig 100-ast tankoltak most elég a kocsiba a 98-as + spuri!
És így literenként megmarad 40-50ft ami hosszútávon nem mind1!
Tudom hogy ez itt nem a reklám helye és nem is kapok érte semmit, de használom már az SS-be 0km-es kora óta meg a család más autóiba is és nagyon jó cucc!
Amikor megyünk csapatni vagy amikor az euroringen voltunk akkor volt 9L-es a fogyim.
Szóval ezekbe a kocsikba az is jó, hogy ha nem nyomod neki akkor nem zabálja meg a fél tankot mint egy 5000-es V8!
Mondjuk van olyan sport társ akinek 10-12literes a fogyija szívóként, de ő nem is 80-al megy! Nyugodtan gondoljátok elé még az 1-est! :D
Tomcy 2009.05.18. 18:05:50
megint 2009.05.18. 18:56:49
GGG77 2009.05.18. 19:33:38
ocsisajt78 2009.05.18. 19:38:14
;)
Ciri 2009.05.18. 19:40:11
Megy az ész osztás,a csiptuning, a turbósitás,meg a kanyarsebesség, húzzunk innen!
Jajaj, jajaj !:D
Beszarok én rajtatok... :D
Don Vito Corleone 2009.05.18. 19:51:26
Vágási Matyi 2009.05.18. 20:26:25
amúgy pitbull, nem pittbul, ha jól tudom. előfordul ez jobbakkal s :)
kicsit off:
ha 1.6-os 125 lovas (ARC, AVY) polo (6N2) vagy lupo gti tapasztalata akad bárkinek, bátorkodjon írni!
üdv
Mulder_ 2009.05.18. 20:38:11
te nagyon komoly ember lehetsz és kurvára vághatod a témát jobb is ha mész az s6-os fórumba :).
Tipo16v 2009.05.18. 20:42:52
lúdadónátusz 2009.05.18. 21:36:38
AUDI S2! Harmadáron!
Kanyarodni jobban tud, menni nagyonnagyon megy - elég megnézni a gyorsulásos videókat, brutál. Nem tohonya, nem nagydarab, összkerekes és NÉMET!! 1000x jobb, mint ezek ketten, a swiftnek a világ turbója se lenne elég, hogy megfogja bármilyen terepen. Erről ennyit.
Mulder_ 2009.05.18. 21:41:06
igen mindenképpen... 500 km után viheted szervizbe, és ráköltöd a 3szoros árát :). Lacházára kihozod mész vele 3-4 futamot aztán szervizelheted, kösz nem.
lúdadónátusz 2009.05.18. 21:45:29
Don Vito Corleone 2009.05.18. 21:55:31
Új autókról szólt a poszt, olvasd el újra, hátha...
Mulder_ 2009.05.18. 21:57:08
elhiszem hogy gyorsabb nem ezt mondtam, de egy swiftet nem érdemes összehasonlitani egy s2-vel. Igen én minden reggel lacházán kezdek :). Hát azért a 350 lóval nekem be nem meséled, hogy hosszú távon megbízható, van ismerösöm akinek volt/van S2ese, én nem azt mondom hogy ez egy szar auto hanem azt hogy erre is kell költeni de lényegesen kevesebbet mint a suzukira. Egy 350 lovas s2esnek nem 10 forint fentartási költsége van, így hiába veszed meg olcson késöbb ezerszer többet költesz rá.
Mulder_ 2009.05.18. 22:03:19
lúdadónátusz 2009.05.18. 22:10:38
lúdadónátusz 2009.05.18. 22:26:35
Ja, egy beteg cartársatok:
http://totalcar.hu/nepitelet/index.php?op=itelet&cat_id=36744
Ha nevetni akarok, beleolvasok. Igazi pszichó ez az alak. Nem célom a meggyőzés, engem se próbáljatok meggyőzni, ragadjatok le a sport swiftnél, jó nektek :)
Érdekes 2009.05.18. 22:44:02
Egyébként, ha nagyon gonosz akarnék lenni, lehet valakinek a motor élmény a fontos, valakinek a vizuális...és a doboz s2-es vizuális élménye nem több egy gyufás dobozénál, nyílván ehhez mérten a 350lóhoz a swift 100-170(komppal?) azért ennyire nem dúrva, de messze elmarad egy barkácsolt S2-től.Ami azért nem két forint még akkor se, ha rozsdaboglyaként feszed gyúfa áron, és te újítod fel.
sunblind 2009.05.18. 23:02:33
Figyejjé, nekem van a Kubika Robi haverom, béemvéje van, egyfolytába üvegeli, körbeautózza a szvifteteket kiscsírák, ráadásul kompresszor meg csipsztuning nékün, sima kettőnégy szívó, érted, kilencszáz lovas, ráadásul NÉMET!, sose romlik el a verda, nézzed máá meg, tavaly egyszer sem volt technikai probléma, egyszer kellett orrkúpot cserélni, az is megvolt gombokér négy másodperc alatt. Kiscsíra rőnós csávó bepróbálkozott egyszer a felvezető kör után a lámpánál érted, az első kanyarba má ki lett fújva az orra. Na most zúznom kell, mert anyu nagyon üvölt, hogy melyik mesét kérem ma. Na húzzunk innen. Kiscsírák.
lúdadónátusz 2009.05.18. 23:05:29
SS 4.2 milliótól indul, plusz megveszed a tuti szettet japánból, már egy misivel többet fizettél. Ja, és ne mondja senki, hogy ezek után is eljár a swifttel városban klímával 4 literből, mert még a végén veszek egyet én is:D
Másrészt ezek szerint sajnos szűk látókörű vagyok, mert a swiftesek között igenis egyre több a szocioterápiás intézetben gyógykezelt elmebeteg, aki azt hiszi, hogy bárkit lenyomhat. Lehet, a nagy számok törvénye érvényesül itt. De talán igaz, hogy ez a korral jár inkább, mármint a lámpától lámpáig mindenáron keménykedés, és nem is swift-specifikus ez a jelenség, mert a szakadt fastrától kezdve a civicvti-ig /amit még külön gyűlölök/ bármiben előfordulnak kiskancsók.
Szombat este 10 után pesten nem is tudsz normálisan közlekedni, ha akarsz se, legalább minden második faszkalap azt hiszi magáról, hogy ő Vin Diesel a Halálos irambanból:D
Tolnak lefelé, nyomulnak a seggedben, még ha többsávos az út akkor is. Na ilyenkor kapnak egy kis dízelkormot és lepődnek. Megadom nekik ami jár.
Nem egy swiftes meg civices van közöttük, akik nagyon fennhordják az orrukat, csak tudnám mire...
lúdadónátusz 2009.05.18. 23:10:20
sunblind 2009.05.18. 23:19:12
:D dehogyis, semmi, ne haragudj, csak nagyon magas labda volt, de nem szól senkinek, nyilván akinek nem inge ... gondoltam hátha valaki mosolyog rajta egyet. De beismerem, xar pojén volt. Nem vagyok érintett a véleménykülönbségben, pusztán csak mókázni akartam, olvasva a kommenteket. :) Jóéjszakát kívánok
Érdekes 2009.05.18. 23:20:18
lúdadónátusz 2009.05.18. 23:24:38
lúdadónátusz 2009.05.18. 23:37:00
Érdekes 2009.05.18. 23:44:03
ocsisajt78 2009.05.19. 01:01:32
http://www.youtube.com/watch?v=40OtsMfQyRY&feature=related
330 lovas kis kompis joszag, 1090 kilora... a videon a 330 lovas focus st-t alazza meg... na ez mar alakul? vagy meg ez is gagyi? (mondjuk egy baja van, nem 4wd) jol is nez ki, modern, konnyu es lep is... :p
edington 2009.05.19. 02:44:23
Big peace
Tomcy 2009.05.19. 08:29:12
Persze gondolom akinek mindig több milla lapul a zsebébe az nem fog nekiállni alkudozni, de a többség szerintem nem így van!
És nem kerül rá 1 misibe a cucc, meg van az 600-ból is!
1 misiből már megvan rá a JWRC Swift állítható aszfalt futóműve, plusz egy jó kis féktuning is!
Másik hogy az S2 itthon min 2-2,5 milla! Plusz annak az autónak akármilyen jó állapotú is, akkor is minden porcikája 15éves!!!
A másik meg hogy akkor hozok japánból egy biturbó toyota supra-t aztán az majd kifújja a kicsi orrát az egész magyar drag mezőnynek! :)
De ha maradunk az összkeréknél akkor egy régi Subaru Impreza RA-t ami gyárilag 320Le, plusz aktív hajtás van benne és még könnyű is...
Amúgy a nagybetűs Auto Japán nem német!
Németek meg alapvetően senki más sem fog olyan percizitással autót csinálni mint a japánok!
Itt természetesen a japánban gyártott japán autóra gondolok.
És ez nem pusztán a technikai fölényre értendő, hanem az emberek mentalitására!
Én voltam kint fél évet japánban dolgozni, és tudom mi a különbség az európai ember és a japán között, és pont ezért is merem ezt kijelenteni!
Tomcy 2009.05.19. 08:40:06
Ja és ezt a japók már közel 20 éve megcsinálták...
Ahogy az első összkerekes autót is a japánok csinálták meg, csak európában nem forgalmazták, és ezért hiszi az audi hogy ő szarta a spanyol viszat az összkerék terén amikor japánban ha jól tudom 7 vagy 8 évvel elöttük már volt AWD-s autó! Ráadásul mi más is lehetett volna az is mint Subaru! :)))
A sztríítrészerekre visszatérve, inkább a sok dizel passatos meg golfos meg bmw-s hiszi azt hogy övék a világ, amikor belemásznak a seggedbe úgy hogy szinte érzem a büdös szájszagát a majomnak, és persze le akar tolni amikor békésen közlekedek, csak ugye meglátja hogy suzuki és egyből elborul az agya, majd amikor közel és mér látja is hogy Sport akkor meg már az abszolút vörös köd és akkor már bármi áron meg akar előzni.... :)
Kiskancsók utána meg néznek, hogy még szélárnyékban is maradnak lefele...
Tomcy 2009.05.19. 08:43:35
Tomcy 2009.05.19. 08:46:31
www.youtube.com/watch?v=5uuE27ySL0k
Tomcy 2009.05.19. 08:50:43
Mentem már clio RS ellen, és 80-ról 3.-ban 170-175 4. végéig összesen 6métert kaptam tőle!!!
Kb 6-7 szer nyomtuk így és mindig ennyi volt csak az előnye, szóval szerintem ez nem akkor szám egy 2.0 szívó 197Le-s kocsitól!
Persze amúgy nagyon szép kocsi és versenypályán az igazi ahogy az SS is, de egyenesben nem megy annyira.
Amúgy én ezt tudtam már akkor amikor az SS-t vettem, de a fő cél nem is a gyorsulás volt, hanem egy olyan komplex autó ami versenypályán is megállja a helyét de utcán is használható.
Mulder_ 2009.05.19. 08:51:58
Már nem volt este kedvem ezt a témát feszegetni mert mindenkinek más az izlése, te biztosan szeretsz egy erőtől duzzadó német márkában ülni aminek biztos megvannak a pszichológia hátterei mint ahogy te taglaltad a zseléshajú dezodor szagú tinédzsereket akik apuci pénzéből vesznek magunnak autot. Meglepő lehet de én nem vagyok se tini se zseléshajú. :)
Nekem teljesen jó ez a Swift 175 pacival is csak olajat és olaj szűrőt kell csak cserélni benne. És hiába mondod, hogy nem, pedig de ott volt az ignis soportom kompresszoral 3 évig egy dekát nem kellet rákölteni se motorikusan se máshogyan. Sosem mondtam, hogy ez a legjobb autó a világon csak nem értek egyet a te véleményeddel, ennyi. Én nem akarlak téged megváltani sőt az akaratomat sem akarom ráderőltetni, én csak a véleményemet mondom el.
Tomcynak igaza van ha nekem mindenáron egy 350 lovas auto kell veszek japánból egy suprát vagy egy subarut.
w a s d 2009.05.19. 10:11:32
Nézzük akkor azt, hogy az a bivaly VTI nyomatékra mit tud. 155 Nm -> 97 Nm/liter
Opel Kadett GSI C20XE- je: 196 Nm ->98 Nm/liter
És akkor még ott az e30 m3, aminek némelyik változata tudott 100 Nm- t literenként.
Ja, és még van a Barkas, 103 Nm -> 103 Nm/liter (jó, ez nem ér, mert 2T :D).
Ma pedig:
S2000: 208 Nm -> 104 Nm/liter
Clio RS: 215 Nm -> 107 Nm/liter
120i: 210 Nm -> 105 Nm/liter
Ennyit az "egyértelmű" japán technikai fölényről.
Az EREDETI 2009.05.19. 10:28:03
Amőgy a suzuki váltója jó? nem tudom mert én nem egy vadi új sportot próbáltam és mindegyik xar volt. Lehet kell neki a bekopás de egyik swift sem híres a remek és pontos váltójáról, főleg ha hátramenetről van szó.
Az EREDETI 2009.05.19. 10:34:05
Mulder_ 2009.05.19. 10:42:19
nem értem mit akarsz a nyomatékkal nem a nyomaték a lényeg hanem a lóerő. Egy forma 1es autónak sincs több mint 200 nm nyomatéka de lóerőben 900 körül van...
lúdadónátusz 2009.05.19. 11:08:34
w a s d 2009.05.19. 11:08:46
(Mondjuk jó lenne tudnom, melyiket nehezebb összehozni: hogy sok legyen a nyomaték, vagy hogy magas fordulatnál legyen a nyomatékcsúcs.)
Tomcy 2009.05.19. 11:16:15
Na akkor vegyünk példának egy új Scaniát!
560Le 2700Nm nyomaték 16000ccm és V8!
Ezek szerint ha jól számolom akkor ők:
168,75 Nm / Liter!!!!!!!!!!!!!!
Ezekszerint simán leszopatja gyorsulásban ez a Scania a M3/M5/M6-os bmw-t is, mert nagyobb a nyomaték liter aránya!!!
Kicsit szánalmas vagy szerintem...
Ha még nem tudnád nem a nyomaték viszi előre a kocsit hanem a LE!!! Tudom ezt sok dízelesnek nehéz felfogni amikor 350nm 1.9-es olajkájhákkal vagiznak, de azért a fizika az fizika!
A nyomatéknak annyi köze van az egészhez, hogy a teljesítmény számításnál a fordulatszám és az adott fordulaszám mellett keletkező nyomatékból számolják ki a LE-t és ennyi!
Érdekes 2009.05.19. 11:22:25
Mulder_ 2009.05.19. 11:24:37
Hát figyel vegyél magadnak s2öt meg amit akarsz a gyüjteményedbe én magasról szarok rá hidd el. :) Én csak az s2re írtam amit írtam. Azt is rosszúl láttad, hogy én próbáltalak habzó szájal meggyőzni téged bármiről is, én csak a saját véleményem mellett álltam ki.
Az hogy kinek mi az olcsó azt szerintem a saját pénztárcája dönti el. Én nekem ez a swift elviselhető áron van, van hozzá alkatrész dögivel. Az meg, hogy egy 350 lovas s2öt olcsobb fenntartani mint egy suzuki még szerintem te sem gondoltad komolyan :).
Remélem az életben sok sikered lesz majd. Köszönöm, hogy társaloghattam veled... :)
Érdekes 2009.05.19. 11:25:04
Mulder_ 2009.05.19. 11:33:44
nah az a technika csúcsa mikor úgy tolja neki elöttem a füstölő dizelt, hogy nem látom az utat... :)
lúdadónátusz 2009.05.19. 11:41:11
Mondd, mi lenne ha mindenkinek egytől egyig szürke! sporsswiftje lenne? Kivel vitatkoznátok? Hogyan végeznétek a hittérítést? Mi, lúzer pórnép a szánalmas kordéinkkal is kellünk ahhoz, hogy felsőbbrendűnek és szaporítóképesebbnek érezzétek magatokat nem tűnt még fel?
Tomcy 2009.05.19. 11:42:04
lúdadónátusz 2009.05.19. 11:50:26
Mulder_ 2009.05.19. 11:57:21
Ezzel saját magad miősíted :):) ezeket sosem mondtam az, hogy te hozzá költöd a saját fantáziád az eléggé szomorú. De hát mind 1 ezért van ugye a komment rész :). Hát, ha te ezt hittérítésnek nevezed akkor térj meg fiam :).
De amugy teljesen feleslegesen irkálunk itt 60 oldalnyi szöveget egymásnak... Szerintem mind a kettőnknek van más dolga is nekem példáúl dolgoznom kéne, hogy gyüjtsek egy s2-esre :).
kelemen.lajos · http://picasaweb.google.com/kelemenlajos 2009.05.19. 11:58:12
Az autó egy tárgy, aminek műszaki paraméterei vannak. Ez alapján lehet, kényelmesebb, gyorsabb, olcsóbb, kisebb stb. Egy ilyen paraméter alaján összehasonlítható. De szubjektív szempontok alapján nem. Nekem pl hányingerem van a fekvős ülésektől, 90 fokos székekben tengetem napjaimat, mert nekem ez a kényelmes. ÉS kövezzetek meg, ültem sok autóban de a kispanda két keresztrúdja közé kifeszített hátsó ülése még mindig a top 5 hátsó ülés között van, pedig gerincben nyomott egy picit. De térjünk vissza a főszálhoz. Ez alapján már autót és autót is nehéz összehasonlítani összességében. Hiszen ami valakinek széles az a másiknak keskeny, ami valakinek gyors az a másiknal lassú, drága/olcsó, szükséges/felesleges. És akkor bővítsük a kört ezt nem egy egy autóra hanem 1-1 márkára. És akkor ott tartunk hogy opel sosem kopel, meg a suzuki milyen megbízható, a bmw mennyi sportos... Hülyeség, haveromék garázsában van egy rekord, ami szerintem simán 30 felett van, de évente 1x gond nélkül indul és jár (persze a szükséges lépések után). De ültem már olyan opelban is ami alig élt, mert ütötték-vágták. Utaztam régi swiftben, ami nagyon ment, de 1 év múlva a halálán volt.Sőt, olyan 3-as kétlityis bmwhez is volt szerencsém amit még a 1.6 sportom is letol. Igaz hangja volt, de menni, azt nem akart. És akkor ezt most terjesszük ki országokra...
A technikai dolgokra ott vannak a fizika törvényei, a többire a pszichológusok :)
Nagy faszságról vitatkoztok ahelyett, hogy tolnátok előre az ország szekerét, meg emelnétek a GDP-t... :)
Mulder_ 2009.05.19. 11:59:42
tényleg elárulod milyen autod van? Most már kiváncsi lennék rá, ha már ennyit beszélgettünk a kocsikról :).
w a s d 2009.05.19. 12:00:41
melyiket nehezebb összehozni: hogy sok legyen a nyomaték, vagy hogy magasabb fordulathoz kerüljön a nyomatékcsúcs?
lúdadónátusz 2009.05.19. 12:01:40
Mulder_ 2009.05.19. 12:09:00
haver te egy barom vagy de legalább sok ember röhög rajtad.
A tetoválással csak óvatosan, én javaslom a hennát az legalább lemosható és késöbb rátetoválhatod az S2-es jelet... :)
lúdadónátusz 2009.05.19. 12:09:34
Érdekes 2009.05.19. 12:11:27
lúdadónátusz 2009.05.19. 12:19:36
Mulder_ 2009.05.19. 12:29:57
Nagyon menő leszel azzal a honda jellel :) A bukkake szó szót ha javasolhatom, mandarin nyelven tetováltasd fel az nagyon menő mostanában. :)
Tomcy 2009.05.19. 14:29:04
Csak egyeztessünk elötte mert el kell kérnem öregapám 1.0-ás régi swiftjét, hogy legyen valami esélyed...
Amúgy nem akarom szidni a dizel kocsit mert nekünk is van egy 150Le-s astránk, de nem megy úgy mint a swiftem, sőt...
Pedig a gyári 8,9-es gyorsulását 2 személlyel tudja annak ellenére hogy ráadásul kombi is!
Csak itt ugye az alapvető különbség, hogy megindul 2000-nél és elfogy 4000-nél az enyém meg 4500-nál indul meg és elforog 7000-ig(ha benne lesz az írható komp akkor lesz abból 8000 is :D ).
Szóval a használható tartomány a dizelnél 2000 benzinnél meg 3500-4000 és ez a nem mind 1!
Amúgy ha dizelt vennék az is subaru lenne nem más...
Tomcy 2009.05.19. 14:33:06
Ha meg a leon-t tuningolod vigyázz, mert úgy olvastam a nagy dízeltuningolóktól, hogy az 500Nm feletti nyomatékot már nem nagyon bírja, és azt azért egy nagy turbóval és IC-vel, 502-es csúccsal meg Krézi adagolóval és egy normális kipuffal simán el lehet érni...
ocsisajt78 2009.05.19. 14:40:22
ST talin akkorat rohogtunk az ilyenen :D meseli az egyik tars, hogy le akartak nyomni ot is, osztan kovetkezo pirosnal atszolt a delikven, hogy mi a f*sz van ebben a fiestaban? mert o" azt hitte, hogy >>>felszereltseg
ocsisajt78 2009.05.19. 14:48:03
egyebkent nem kell szidni a dizelt, mert a nyomatek azert odavag ezeknel... a nyomatekot en ugy szoktam szemleltetni a laikusoknak, hogy vegy 3 utastarsat meg egy aktiv legkondit, rakd bele egy benzines autoba meg egy dizelbe... hat a dizel fog kevessbe "szenvedni" azonos loeroben alatta :DD
(nem mellesleg vitt egy kort a leonnal a srac... nah 4200ig azert csunyan tolt a tuning leonja! sokkal durvabb erzes mint a sajat fiestamban anyoson, pedig csak max 1 autoval tudott hosszu egyenesbe legyorsulni minket STseket :D)
Mulder_ 2009.05.19. 14:52:22
Mulder_ 2009.05.19. 14:55:55
csalóka érzés egy dizelben a Nyomaték, alulról már húz mint a barom és azt hiszed baromi kemény a gép, de aztán nem mindig van az úgy. :)
ocsisajt78 2009.05.19. 15:20:39
antika13 2009.05.19. 15:27:20
Ha leakasztja a pótot, igencsak tolni kell, hogy legyorsuld a lámpánál.:)
És nekem is elegem van a váci úti gyorsulgatókból. De mégjobban utálom azokat akik a duma plázánál a szélső sávból próbálkoznak 50-nel átvágni a belső kanyarodó sávba, miközben 70-80-al halad a forgalom.
Ha pénzem lesz, veszek egy régi stiftet. Ha sok pénzem lesz, házat és dízelt veszek. ha még mindig marad pénzem, elgondolkodom egy ss-en. De valószínűleg lovat veszek a lányomnak:))
ocsisajt78 2009.05.19. 15:28:32
ocsisajt78 2009.05.19. 15:34:01
lúdadónátusz 2009.05.19. 16:54:35
A Fabia az komolyabb lesz, versenyfutómű és elöl komolyabb fúrt tárcsa hátul tárcsára átépítés már megvan. Jó az a motor nagyon, sokat ki lehet hozni belőle, de nem akarok meghalni vele. Az lesz az ultimate meglepiautó. Picit lelaktam, az optika nekem nem lényeg, inkább a technikai tartalomra költök.
lúdadónátusz 2009.05.19. 17:03:39
lúdadónátusz 2009.05.19. 17:07:55
Egy igazi tipikus gyökér suzukis. Bocs.
lúdadónátusz 2009.05.19. 17:22:59
ocsisajt78 2009.05.19. 17:32:21
(monnyuk ahogy megindul az besz*ras(plane a hang) :D)
ocsisajt78 2009.05.19. 17:34:12
Mulder_ 2009.05.19. 19:01:38
Érdekes, hogy el lehet beszélgetni normálisan is és ha hiszed, ha nem sok mindenben egyezik a véleményünk. :) Én ezt a swiftet azért szeretem mert nem nézik ki belőle mit tud, ahogy a te leonodból sem nézik ki hogy mit tud, és egy komolyabb autót is meg lehet vele lepni.
A fábiád biztos komoly lesz én ha túlvészelem az építkezést építek magamak valami pályaautot. Még nem tudom miből és mit de vannak tervek :).
lúdadónátusz 2009.05.19. 19:31:09
www.totalcar.hu/nepitelet/?op=itelet&cat_id=83059 2009.05.19. 20:38:42
...ez most komoly, hogy ti 2 napja veregetitek egymás hátát és azon örömködtök, hogy ki kit tud letolni hétköznap? Meg hogy a Swift mennyire bika gép (nem lenézésből), miközbe' az S6-tal még egy élesebb kanyart sem lehet bevenni? Azért ez a szint már a maúúnika shóóét verdesi...
Mulder_ 2009.05.19. 20:49:52
Igen beszéltem már 1-2 swift kupás tulajdonossal, nagyon sokat számít, hogy le vannak könnyítve és, hogy alá van rakva egy olyan futómű ami alig engedi a kocsit billegni vagy talán egyáltalán nem billeg :). Ha közelebb laknék valamelyik ringhez akkor már vettem volna valami törött 1,3mast és megcsináltam volna, de így tényleg csak akkor ha kész van a lakás.
Egyetértek azzal is, hogy sokan belekényszerítik az embert hülye dolgokba, sajnos nekem is sokszor eldurran az agyam mikor nyugodtan megyek és egy audis vagy bmw-s vagy akár melyik nagy autós már messziről villog nekem, hogy húzódjak le mert Ő jön és kell neki a hely... Ezektől szoktam agyvérzést kapni és kitolni a szemét a swiftnek, és mikor rájön hogy mégsem tud elmenni akkor beáll mögém és akkor már tud kulturáltan is közlekedni. Viszont utólag belegondolva szegény kocsit taposom a sok hülye miatt, de mind 1 ezért csináltam akkor legalább kihasználom.
Szóval a lényeg hogy vannak ugyan olyan hülyék swiftben is és vannak ugyan olyan hülyék nagy autókban is. Amúgy én kifejezetten megörülök azoktól a suzukisoktól akik gyök2vel közlekednek... Nah azok tudnak nagy baleseteket okozni.
www.totalcar.hu/nepitelet/?op=itelet&cat_id=83059 2009.05.19. 21:19:14
"Egyetértek azzal is, hogy sokan belekényszerítik az embert hülye dolgokba, sajnos nekem is sokszor eldurran az agyam mikor nyugodtan megyek és egy audis vagy bmw-s vagy akár melyik nagy autós már messziről villog nekem, hogy húzódjak le mert Ő jön és kell neki a hely... Ezektől szoktam agyvérzést kapni és kitolni a szemét a swiftnek, és mikor rájön hogy mégsem tud elmenni akkor beáll mögém és akkor már tud kulturáltan is közlekedni. Viszont utólag belegondolva szegény kocsit taposom a sok hülye miatt, de mind 1 ezért csináltam akkor legalább kihasználom."
Nem egyszerűbb elengedni, hadd menjen, mint erősködni?
www.totalcar.hu/nepitelet/?op=itelet&cat_id=83059 2009.05.19. 21:50:12
Jaaa, értem. Már megint azok a gonosz nagyautósok...
(Mondjuk ha autópályán mindig kihúzódnál a külsőbe ha üres, bármennyivel mész is, akkor nem villognának le a hülye, mindig nyomulós audisok.)
ocsisajt78 2009.05.19. 21:54:47
en amugy azt tervezem, hogy a kis mazdamat megjobban majd megpiszkalom, total minimaldizajn fenyezesben, optika es lehet "altatni" a jonepet... igen nekem erre all fel, de legalabb en bevallom :)))))
Mulder_ 2009.05.19. 21:57:13
ritkán megyek autopályán de ott nemmegyek többet mint 130-140 :) nincs kedvem 300ezret fizetni az államnak.
www.totalcar.hu/nepitelet/?op=itelet&cat_id=83059 2009.05.19. 22:11:07
"lof*szt nem, mar megbocsass! Ilyen geppel a segged alatt be ne magyarazd nekem, hogy nem nezed le ezeket a zsebgepeket..."
Nem nézem le őket, a tulajaikat meg főleg nem. Ennél azért értelmesebb vagyok. Nem ugyanaz nem vágyni egy ilyenbe, mint lenézni, szerintem :-)
-----------------------------------------
@Mulder_:
Autópályán kívül máshol nemigen lehet/szoktak levillogni senkit. Lehet szokni kéne az autópályát, és akkor nem keverednél ilyen helyzetekbe... :-)
www.totalcar.hu/nepitelet/?op=itelet&cat_id=83059 2009.05.19. 22:16:09
Tényleg nem lenézésből, de azért nem egy 160-170 lóerős Swift Sportnál kezdődnek a kemény gépek, hogy ebből kelljen megmondani (megsaccolni), hogy mennyire tud kanyarodni egy 450 lóerős, légrugós, összkerekes S6.
Véleménye persze mindenkinek lehet, csak ha az alaptalan hülyeség, akkor az baj... :-)
Mulder_ 2009.05.19. 22:24:15
sosem mondtam hogy a komoly gépek itt kezdődnek de nem mindenki tud megvenni egy 30 millás autot :). Igy nekem egy 180 lovas swift elég jónak számit főleg hogy sok munkám van benne :).
Hát pedig itt vannak olyan parasztok akik egy sima 1 sávos uton messziről villognak hogy jönnek...
Az hogy keveset járok autópályán nem jelenti azt hogy nem tudok ott vezetni :):).
lúdadónátusz 2009.05.19. 22:48:54
A levillogásról, nos lehet, ha a8-asom lenne engem se villognának le, mert azt hihetnék, hogy valami sittes díler vagyok. Engem még városban is villogtak le amúgy. Bárhogyis van, jó neked, ügyes voltál, hogy még szabadlábon vagy. Követendő példa.
Mulder_ 2009.05.19. 23:07:08
trabi volt nekem is az első autom azok voltak a szép idők, nem voltak még akkora street racerek mint ma :))
Nah jah egy kopasz sittes drogdilert a8-ban biztos nem kezdenek el levillogni :).
Egyik ismerösöm épít magának egy suprát már célegyenesben van vele, kb 1100 lóerő, remélem összefusz vele valamelyik autópályán az r8asoddal :). Akár hiszed akár nem de azt a suprát töbre tartom mint akár melyik komolyabb sportautot. Igaz nem került 25-30 millába csak 6-7be de elmebeteg egy auto lett.
http://www.youtube.com/user/supra2jzmk3
www.totalcar.hu/nepitelet/?op=itelet&cat_id=83059 2009.05.19. 23:35:11
Most nem kezdek neki 1001-szerre, hogy mivel foglalkozom. Olvasd el a korábbi hozzászólásaimat.(Csalódni fogsz: semmi illegális.)
Az asszociációidat illetően: tipikus magyar hozzáállás. Csak azt tudom mondani, a lehetőség mindenki előtt adott, hogy normális munkával is jól éljen.
"És épp most csatlakoztál a "maúúnika shaóó" szinvonalhoz, remélem feltűnt, egyben önmagadat is minősíted ezzel"
Mivel is csatlakoztam? Mivel is minősítem magam?
"Azon nem gondolkodtál, hogy az r8-nak nem magyarország a természetes közege?"
Ez kit érdekel? Csak azért, mert Magyarország, járjon mindenki ezerkettes zsigulival vagy ha jobban megy, Suzukival?
Levillogás: mikor fele ilyen autóim sem voltak, engem akkor sem igen villogtak le túl gyakran. Jaaa, hogy nem is vettem személyes sértésnek, és hánykolódtam miatta még egy hónap múlva is...
-----------------------------------------
@Mulder_:
"Egyik ismerösöm épít magának egy suprát már célegyenesben van vele, kb 1100 lóerő, remélem összefusz vele valamelyik autópályán az r8asoddal"
És mi történne? Ha jobban siet, vagy netán csak meg akarja mutatni hogy milyen fasza épített gépe van, elmegy mellettem. So what? Nekem huszas éveim legelején sikerült ebből kinőnöm...
Jóéjt!
ocsisajt78 2009.05.20. 00:14:39
egy kellemes 5-600 lo meg csak-csak... de ezt hol hasznaljak ki? most komolyan? :D
ez tenyleg elmebeteg :]
egy baj van evvel a kocsival, hogy nem 4wd :))))
Mulder_ 2009.05.20. 07:58:08
nagyrészt dragra építi szóval keveset mászkál vele közuton, de azért néha kimerészledik :D
ocsisajt78 2009.05.20. 09:58:00
nyamm! imadom a gyorsulasi versenyeket!
baaar ha tenyleg 1100 lo lesz es le tudjak adni ezt a fortelmes sok pacit a betonra, akkor lehet uj bajnokot fogunk avatni :) evvel mar sanszos a 8(teteje) sec 1/4 merfoldon :)))
Mulder_ 2009.05.20. 10:45:23
hát nagyon kiváncsi vagyok rá még a difivel szarakodnak meg a váltóval pont azért hogy átadja rendesen a hajtást :). De mindent amerikábol rendelt hozzá már lassan 1,5 éve épiti de már tényleg csak hetek kérdése :D. Szerintem elsőre nem fog 10 alatti időket menni, sokat kell gyakorolnia, mire rájön egy jobbfajta rajt technikára.
Érdekes 2009.05.20. 10:50:56
Én mondjuk mindig ki szoktam húzodni.Az is igaz, hogy még sosem villogtak rám siettség miatt, mert épp a belsőben bámészkodok..Ha a belsőben tovább bent vagyok, akkor nem 140-nel megyek..most azt nem írom le, h mennyivel :D lol.
ELlenben, úgy már villogtak le, hogy előttem voltak, és bőven nem én tartottam fel a sort, hanem az x kocsival előttem autózó hétvégi mazsola.De, ha nagyon erőszakoskodik, a hülyéje (ahogy te mondod, "nagyautósa") akkor lehúzodok jobbra, és röhögök rajta, hogy most 1mp-cel előrébb van a hülyéje. :) Persze nem mind1ik ilyen, van aki tovább is lát pár méternél, de akadnak ilyen hülyék azért.
Tomcy 2009.05.21. 22:07:33
A végén még összejárunk kocsikázni is! :)
smarci201 2009.06.03. 14:37:02
swiftSport 2009.06.19. 19:08:47
alapvetően nem hiszem,hogy nagyon össze kellene veszni ezen a teszten,hisz mindkét kisautó fixen jó. alapvetően nekem nagyon tetszik, hogy a Renault ad választási lehetőséget a normál RS és a Cup verzió között. Egyértelmüen a cup-ot választanám, ahol 100%, hogy Renault szokáshoz híven,nem csak nagyobb az ültetés 4mm-el,hanem lényegesen keményebb is a futómű. Sajnos a Swift esetén nincs ilyen opció, csak ha valaki utánajár és Japánból beszerzi a hozzá való "cup" futóművet,aminek persze nem ez a neve, de van. 3mm/kg-os rugó 20%-al keményebb a gyáritól(és mint minden keményebb futómű, ez is 2cm-t enged lefele a magasságon), illetve 4kg/mm es állítható(magasság/keménység) és a brutál 10kg/mm-el szerelt állítható pályafutómű közül lehet válogatni. De említettem, nem vita tárgya,de azt hiszem Tomcy mondta, hogy a swift is egy gyári keményebb futóművel biztos jobban megszorongatja a Twingot. Szerintem is. De ez van, míg a Renault gondoskodik idehaza a keményebb Cup verzióról, addig a swiftnek marad a próba nélküli kintről rendelgetés.
És igen Tomcy, a hátsó dobot le kell cserélni, mert nagyon fogja az autó dinamikáját. Legjobb,ha a design dupla véget egy tisztességes átmenő szimplára cseréli a dolgozó.
Sok sikert mind a Twingohoz,mind az SSS-hez bárkinek :)