Látni, látszani

  2009. május 08. - Csikós Zsolt Címkék: lada samara

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Öt gang az állólámpában!
2015-07-19 07:25:12

Annyira régóta van hosszú ötödik (hatodik, hetedik és nyolcadik) az autóinkban, hogy már csak a veteránosok

Totalcar a Múzeumok Éjszakáján!
2015-06-18 08:03:55

Ez most más lesz. Most mi állítunk ki autókat, s várjuk, hogy jöjjenek a nézők, lehetőleg jó sokan. Volt

Szép autót keresünk!
2015-06-08 17:52:23

A folyóvizek élővilága után a Totalcar most a kultúra irányába evez: kivesszük a részünket a Múzeumok

Bent a kövület-Pio!
2015-06-02 16:00:17

Ráment egy csomó idő a hétvégéből, de az a pár Pioneer hangfal (cirka 1979), amit idestova másfél éve


Mit tehet az ember, ha idősödik, már a rokkantmatrica is szükségessé vált, egyébként meg fóbiája van a forgalomtól, paranoiásan retteg attól, hogy belemennek az autójába, ráadásul a Merkur egy olyan koszszürke Samarával áldotta meg, ami annyira beleolvad a szintén koszszürke budapesti tájba, hogy még a perforációt sem lehet kivenni szabad szemmel?

Feláldozza az autó formai harmóniáját, mértéktartóan stílusos részleteit, és inkább láthatóvá teszi magát. Valahogy így.

 A folyamatos életveszélyben élő, ám védekezni képtelen állatoknál az evolúció szívós munkát végzett, hogy láthatatlanná tegye őket - gondoljunk a kaméleonra. Ám a budapesti forgalom ennek épp az ellentettje, itt az a jó, ha észreveszik az embert. Samarásunk pedig semmit nem bízott a véletlenre.

A lökhárítóra stílusos popszegecsekkel akkurátusan ráapplikált, három darabra szedett elakadásjelző háromszög, a csomagtérfedél minden szabad felülete teliragaszgatva láthatósági csíkokkal. A hátsó szélvédőn illik jól kilátni, még akkor is, ha esik, az ablaktörlőre pedig nem lehet azért mindent rábízni. Ezért a vízlefújó szélterelőket is megtaláljuk az üveg két szélén. Persze azok is visszaverős matricával kistafírozva minden oldalról, mert a kamionosok szemének is adni kell valamit. No meg a jobb és bal oldali külső tükrök megkettőzése sem maradhatott el, mint látják. Csoda, hogy a sárfogó gumikon nincs semmi feltűnő jel, de a tuning nyilván ott se várat magára sokáig. És még a tetőcsomagtartó is világoskék.

Elölről csak egy szolid, fél szélvédőt kitakaró mozgássérült matrica, valamint a lökhárítók oldalán egy kis finom csíkozás - sofőrünk szemmel láthatóan jobban bízik a saját képességeiben, mint másokéban. Látják, így kell ezt. Aki ebbe a Samarába belemegy, az bele is akart menni. A rosszindulat ellen pedig nincs védelem, maximum a hülyeség ellen, abszolút egyetértünk.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr141109668

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

tnz 2009.05.08. 14:31:29

Biztonsági szempontból rendben van, de nagyon ronda, és eltúlzott, amit a bácsi művelt szegény autóval.

tnz 2009.05.08. 14:32:51

@lack: Köszönjük a hozzászólást. Most biztos nagyon elégedett vagy. :-)

-trogerone- 2009.05.08. 14:36:00

szegeny balek
en nem szeretnek ennyire unatkozni

Alhazred 2009.05.08. 14:36:51

azért van spoiler is...

mellesleg pont a samara az az autó, amiben tuti kevesebb kár keletkezik egy kocc esetén

vnweb 2009.05.08. 14:47:16

jujj de beteg..:D ez fájt. :D:D

karlmann 2009.05.08. 14:53:43

Ebben az a jó, hogy akinek látnia kéne, az ettől még simán beleszáll bárkibe, mert ő ugyanúgy vaksi marad. Legfeljebb arra jó, hogy mindenki elmeneküljön a közeléből, mert aki ilyet rak az autójára azzal valami biztos nem stimmel.

Tavaly ősszel pont így lett GTK-s az autóm: 69 éves fater, a szemüvege vastagabb mint a cipőm talpa, elnézte a STOP táblát. Persze mivel volt? Gallytörős Niva-val, kösz szépen. Az egész jobb oldalát legyalulta.

pejka 2009.05.08. 15:01:51

az öreg valszeg 40-50éve vezet,de retteg.Félek egyszer emiatt a paranoiája miatt érem utol.Eredeti,mint a CSAO matrica volt anno.

Opalgrün-metallic 2009.05.08. 15:04:47

Már várom a matricákat a szürke, felsőbb kategóriás autókon is!

gnme 2009.05.08. 15:05:46

Hiányzik ez, mint szarra a cukor.

Azért van a sok matrica, mert azt a lukat ahol a kocsi van, belülről építik.

..lefelé :D

okta 2009.05.08. 15:09:18

Milyen Samara?...Én nem látok semmit, semmilyen autót...

:o)))

Amúgy a képek tanúsága szerint egyes rokkantnyugdíjasoknak igen sok a szabadideje. ;-)

McK (törölt) 2009.05.08. 15:10:09

Én az ilyen cirkuszoskocsin meg sem lepődöm.
Nagy az Isten állatkertje..
Na..az ilyen szokott a belsőben 70-el..autópályán.

AtoszMester 2009.05.08. 15:13:14

Szerintem jófej, annyira szar, hogy már egyedi és jópofa :D

Mindenesetre biztos több benne a felelősségtudat, mint egy rozsdás fék nélküli bodzaszedő Ladában.

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2009.05.08. 15:17:41

Ez nagyon jó! :)))
Biztos úgy kezdődött a dolog, hogy ahol elkezdett rozsdásodni, vagy kapott egy kavicsot, oda ragasztott egy matricát. Esetleg nagyobb raktári mennyiség esetén a szimmetria miatt a másik oldalra is. :)

Csikós Zsolt 2009.05.08. 15:23:55

@SilentSound:
A műanyag lökhárító is elkezdett lukadni vajon? :-)

hogen 2009.05.08. 15:30:36

Ez a verda inkább az "Ezt igazán kár volt" rovat főszereplője kellene, hogy legyen, borítékolom neki a közönségdíjat... lol

BeeTm · http://beeproject.atw.hu 2009.05.08. 15:33:46

Úgy látom,a hátsó kipufogódob zsírúj!

hogen 2009.05.08. 15:35:50

@Csikós Zsolt: ebben a korban már... :)

superbfanatic 2009.05.08. 15:36:04

Üdv!
Romániában van nagy kultusza az ilyen láthatósági tyuningnak .

mis 2009.05.08. 15:38:30

Én személy szerint nem tartom rossz ötletnek az autók fényvisszaverő matricával való ellátását (természetesen nem pont így és nem ilyen minőségben), mert sokan vannak, akik pl éjjel az út szélén megállnak, mindenféle kivilágítás nélkül, ami vastagon a balesetvszélyes kateóriába tartozik. Ilyen esetekben jól jöhet, ha már messziről lehet látni, hogy van egy jármű....

Rocko- 2009.05.08. 16:02:09

lol.
Ex Termesz gratulálhatna a találatért. :)

Higany 2009.05.08. 16:05:22

És a panorámatükör hol marad?!?!?

veve_sk 2009.05.08. 16:23:27

:)) vicces a bácsi... bár én pont így találtam rá életem párjára... ugyanis koccantunk, ő jött nekem hátulról...így ismerkedtünk meg és azóta is nagyon boldogok vagyunk :-))

tom88 2009.05.08. 16:23:58

kemény kocsi, de van ilyenből több is az utakon, ladán(2107) meg dacián(1310) én is láttam.

Ja és mi a f@szomnak ír be olyan valaki, akinek az a gondolata, hogy "első"! Megkérem a Totálcárt, hogy nyisson az ilyen arcoknak egy blogot vagy topikot vagy mit tom én hogy hívják, de legalább nem b@szna fel az, hogy valaki mindig első lehet a frappáns kis hozzáböffentésével!Lehet hogy azért van mert én a családban is 2. gyerek lettem, de tele a tököm az ilyen hozzászólással. Bocs, hogy ide nem illőt írtam..

Merida001 2009.05.08. 16:27:32

"látni és látszódni" mondhatjuk így is!:) Valóban elkerülhetetlen a kettő, de szerintem egy gyárilag hivatalosan felszerelt autót, mindenféle izléstelen plusz matrica nélkül is észre lehet venni a forgalomban. Én a kukásmellényes rendeletet is túlzásnak tartom a keerékpárosok szemszögéből. Nem értem miért kell belőlük közúti bohocot csinálni, vagy paráztatni az autósokat, hogy húú megint egy rendőrbe szaladunk bele. Rendőrség is igazán beszerezhetne egy saját pl.: "kék" fényvisszaverős szolgálati mellényt is. Hogyha normálisan kivilágított bringások és autósok és motorosok haladnak a forgalomban akkor nincs baj. Ha parkolnak az út szélén akkor is a baleset elkerülése végett persze.

prokee · http://blog.prokee.hu 2009.05.08. 16:39:21

Oh, my god, az hiszem, ez Pulai bácsi autója. Rég láttam, akkor egy hangyányival kevesebb ékszer volt rajta, de a stílusvonulat már látszott.

Én felnevelnék egy olimpiai bajnok fiút, oszt cinkelnék a Samarámat, bizony, csak röhögnék a markomba :)

Majd Tündérem megerősít, de szerintem ez az övé.

NemJulietteLewis 2009.05.08. 17:08:42

Hm, szerintem is ő az.
És elnézést kérek McK nevében az állatkertes megnyilvánulásért.
Mellesleg láttam már hülyébb, "optikai tuning"-gal teledobált verdát.
Autót ér cinkelni, sofőrt sosem.

Csumpi Hálidéj · http://www.ezerkecske.hu 2009.05.08. 18:02:37

@veve_sk: Ez kemény történet lehet. Szeretném, ha megírnád egy posztban.
Ilyen lávsztorit nem minden nap hall az ember.

sapó 2009.05.08. 18:03:55

@veve_sk: ezentúl ha jó nő áll mögöttem a piros lámpánál esküszöm nekitolatok:D
egyszer csak bejön

UrQuattro 2009.05.08. 18:09:18

A hülye...
Ez valami förtelmes.
Megérdemelné ha ez után jól letolnák!
Ezeket büntetném meg inkább..akik telematricázzák a kocsit..
Meg istán hata mögött vagy.. és hasonló szar szöveget tesznek rá.
Nem pedig azokat akik 60 helyett 63,2-vel mennek!Nem kell okoskodni..hogy x százalék után büntetnek.Csak túlzásként írtam.

sipike78 · http://www.szabolcsswift.hu 2009.05.08. 18:21:37

@sapó: Én azzal a nővel vagyok együtt több mint egy éve, aki a balesetem után a kezemet gyógytornáztatta. ;)

Igaz, a nővére kollégám volt korábban, úgyhogy látásból már ismertük egymást...
----

sipike78 · http://www.szabolcsswift.hu 2009.05.08. 18:24:55

@UrQuattro: Pár hónapja láttam egy olyan BMW X5-öst, aminek a jobb első ajtaján a horzsolást állatos mintájú sebtapasszal fedték le. :)

Biztos az egyik reklám ihlette, aztán a tulaj ráhagyta a gyerekére.

Mókás volt, de összességében ocsmányabbnak hatott, mint egy a Samara.

prokee · http://blog.prokee.hu 2009.05.08. 18:42:27

Nos, megnéztem itthonról rendes monitoron. Ez bizony Pulai bácsi.

Imádja az autóját, pont mint ti, meg én. Mondhatni, autob... izé... autofil. Eben a korban viszont nem JBL, meg Remus matricákat raggat az ember, hanem ilyet. Különbözőek vagyunk, na.

Régen Wartburgja volt, azt még jobban imádta. Haláli arc, imádom, óriási szövege van. Ha valaki beszélgetett már Csikóssal autóról, akkor képzelje el ugyanezt az öreggel, csak a kor révén lassabban.

Szeretjük, egy jelenség.

prokee · http://blog.prokee.hu 2009.05.08. 18:44:29

2108face:
Milyen szép, kultúrált, illedelmes hozzászólás.

2108face 2009.05.08. 18:45:29

@prokee: nagy tuningarc az öreg? :D

prokee · http://blog.prokee.hu 2009.05.08. 18:53:47

Nem, viszont sok évtizede vezet, és meglehetősen jól. Az itt olvasható közvélekedéssel ellentétben friss elmével, jó reflexekkel rendelkezik.

Az ízlését meg ne ítéljük már meg, az elég szubjektív dolog.

Ettől persze én is megmosolygom az autóját, ahogy nyilván ő is az enyémet :)

2108face 2009.05.08. 18:58:09

@prokee: ok, kicsit elkapott a hév... ;)

ekin_su_ocha 2009.05.08. 19:37:28

sztem egy 120-as skoda vagy egy trabant tud annyit mint egy szamár, szóval ehhehe :D

S.Szabi 2009.05.08. 19:41:41

múltkor én egy új golfot láttam hasonlóan "kidekorálva" :D

indafoto.hu/sszabi/image/3905945-852a0d3f

The Good Boy 2009.05.08. 19:42:05

ilyet a szomszédos burgenlandi parasztok is el szoktak követni, csak nem keleti kamasszal, hanem nyugatival. Mondjuk ott 80 és a halál közöttiekre jellemző leginkább.
Ismertem egy osztrák öreg dokit, aki a 190-es elsőkezes bébimerciét dekorálta hasonló módon, csak néhány homasitaszerű képződményt is ráakasztott. Belül szörme a kormányon, meg a müszerfalon, szőnyeg a lábtérben és a csomagtérben, az ülésre teritve vastag igénytelen (izé, vagyis inkább a kisebbség szépérzékét dicsérő) vastag csúnya zöldesbarna bútorszövet.
A szélvédőn legalább 5 cuppanós izé (tartó), de soha egyikben sem volt semmi. A váltó és kézifék környékén mindenféle tartó beaplikálva (aprógyüjtő, szemüvegtartó stb).
Az autót jópár éve láttam utoljára, amikor a közelben egy bútorlapot szállitó utánfutós autóról a rosszul rögzitett, elszabaduló bútorlapok kissé átrendezték az autó elejét, oldalát. Szegény öreg majdnem elsirta magát. utána egyszer még láttam őt, azóta sok éve már nem. Lehet, hogy a bánatba bele...:(

zöldi 2009.05.08. 19:52:22

Az osztrákok még a felragasztható króm díszcsíkot imádják nagyon.

2108face 2009.05.08. 20:14:37

@ekin_su_ocha: Sztem egy golf I tud annyit, mint egy golf VI ehhe hahhahaha

Csikós Zsolt 2009.05.08. 20:39:00

@zöldi:
Sajnos mi is egyre inkább fétisként tekintünk rá.

Alhazred 2009.05.08. 20:39:10

@zöldi: nálunk is terjed, lassan de biztosan.

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2009.05.08. 20:56:48

Ha nem is szép, de az az előnye megvan, hogy talán az álmos vezetőket kicsit észhez téríti..

apoa 2009.05.08. 21:04:35

Talán nem is rossz ötlet. 3 év alatt 3x törtek össze hátulról. 600eFt-320eFt-700et összegben. Bár lehet, hogy annyira elcsodálkozik aki meglátja, hogy elfelejt fékezni.

Az EREDETI 2009.05.08. 21:13:12

A haverom az út szélén parkolt a szinte teljesen felújított telibefújt 2es golfal, amikor a hülyegyerek belement hátulról vagy 70el. (még jó hogy a tükörben észrevette és fel tudott készülni) semmit nem ér a matrica sem ha a mögöted levő behajol az kesztíűtartóba matatni.

Halálos_fogkefe 2009.05.08. 21:25:27

@BeeTm: rohad mint a szar. nekem is most egy dízel swift dobja van fent, egy apró lyukkal az alján hogy kicsöpögjön belőle a lecsapódott víz. igaz hogy a hátsó falát a dobnak ízlésesen összekormolta 100 km alatt, de legalább 2x annyit kibír.

pickapu 2009.05.08. 21:29:29

A hűtőmaszk abból a "napfényreérzékenyen reagálómeghajló" fajtából van?
Matricát rá!

ekin_su_ocha 2009.05.08. 21:30:58

2108face 2009.05.08. 20:14:37
aha, ja....egy VI golf tényleg annyival fejlettebb műszakilag az I golfnál, mint egy szamár a skoda 120L-nél.

Alhazred 2009.05.08. 20:37:07 a trabant része tényleg vicc, de a skodával vitatkozhatsz...

egyébként attól, hogy szerettek egy autó típust, még egyáltalán nem biztos ám, hogy az a legjobb autó a világon.

e1 · http://beszoltam.hu 2009.05.08. 22:18:27

Fényvisszaverő matrica van rengeteg, viszont világítani nem világít a parasztja. Ezeket a sofőröket autójukkal együtt zúzatnám be.

Rot 2009.05.08. 22:28:52

A visszapillantó tükröket észre sem vettétek...

Tutira megy az öreg. Rajta nem fog múlni.

lacza87 (törölt) 2009.05.08. 22:55:31

@Rot: a cikkben szerepel ez a mondat
"No meg a jobb és bal oldali külső tükrök megkettőzése sem maradhatott el, mint látják"
2. kép fölött 3 sorral

McMester 2009.05.08. 22:57:47

A mi szép fehér Samaránkba is Budapesten belerohant egy nő, mikor apám megállt a sárga jelzésre. A nő azzal védekezett, hogy apám "túl gyorsan állt meg"...innentől kezdve pedig meg tudom érteni a kollégát :D

GYUSZI BACSI · http://www.fizetesem.com 2009.05.08. 23:17:19

szerintem ez a Google-nek a kocsija, amivel pásztázzák Magyarországot, azért kell rá a sok prizma!

Önjáró Talajgyalu 2009.05.09. 00:48:30

@prokee: Egyszer ment elottem ez a kocsi, neztem is a matricakat hogy miafene. :) De nem gondoltam rosszat a tulajarol, nem csinalt semmi orultseget, temposan, es eleg tudatosnak tunoen vezetett. De azert mosolyogtam egy jot. :)

CSaB · http://www.domain.hu 2009.05.09. 01:58:48

Héten láttam váci úti tescoban, röhögtünk is rajta haverral :D

sipike78 · http://www.szabolcsswift.hu 2009.05.09. 08:13:26

Na, akkor erre varrjatok gombot:

egyik autószerelőnk valahonnan leakasztott még gyerekkoromban egy szakadék, bukólámpás fehér Porschet. Eléggé tűrhetően rendbehozta (a kb 30x20-as Porsche-matricát leszámítva az ajtókon :)). Száguldozni sosem láttam vele, csak tatterosan gurulgatni.

Az előbb együtt haladtunk pár kilométeren, hát mit látok?! A hátsó lökhárító és a kasztni illesztési hézagjához mindkét oldalon felcsavarozott az ürge egy-egy narancssárga KERÉKPÁRRA VALÓ kerek macskaszemet.

jaj

bigpond 2009.05.09. 08:34:35

latni latszani?
olyan sok ezen az auton a matrica, hogy alig lattam meg alatta az autot!
szerintem balesetveszelyes :-)

Alhazred 2009.05.09. 08:37:48

@ekin_su_ocha: imádtam a skodánkat anno, most meg imádom a samarámat, erről ennyit. :D

ZON 2009.05.09. 09:05:04

Ne röhögjetek. Lehet, hogy a bácsinak nyaki gerincsérve van, és a legkisebb ráfutásos baleset is az életébe kerülne...

átlagos felhasználó · http://gumikutya.blog.hu 2009.05.09. 09:19:43

Hátulról tök úgy néz ki, mint egy ukrán rendőrautó.

Jean-Baptiste Emanuel Zorg 2009.05.09. 12:40:31

ez balfaszság, egyik haver kocsija nem ment át a műszakin, mert egyik ajtót cserélték, és nem ugyanolyan színű volt. (piros helyett bordó). le kellett festeni, esztétikai dolgokra hivatkoztak. akkor ez? ez szörnyű.

mullerpeti 2009.05.09. 14:47:09

már csak a villogó hiányzik a tetejéről és máris kész gósztbásztersz:)

misitcom 2009.05.09. 15:02:33

A bácsika egy kicsit túllihegte ezt a projektet.Eléglett volna egy T betü a kékjelzése mellé.Tutira nagy ívben kerülöm ki.

2108face 2009.05.09. 18:07:16

@ekin_su_ocha: tök eltérő a felépítésük, úgyhogy hülyeség összehasonlítani.

UrQuattro 2009.05.09. 18:53:05

Volt oktatóm egy autonóm szemét alak.
Suzuki swift-je van, a lemez felni közepén nem gyári rávaló sapi van hanem flakon levágott alja..ugyanez a motortérben a rugók tartója amik kiálnak arra is hasonlót tett!
Hátul szép média marktos tapéta az ülésen..
Elől a váltón,kézin igényes időtálló cellux..
Az ablakon neki is 12db cuppanós tartó..de nincs rajta semmi (...ilyet).
A kedvencem hogy 2 réteg szőnyeg van benne..meg 4 réteg üléshuzat..(izzad biztos) eszem megált..!A legfelső réteg ilyen gyöngy huzat..ami nem épp kényelmes.

Lehet kérdezni hogy miért nem váltottam..megtettem,választani meg őt lehetett..kicsit szar volt..

Redline (törölt) 2009.05.09. 19:40:28

@prokee: "Én felnevelnék egy olimpiai bajnok fiút, oszt cinkelnék a Samarámat, bizony, csak röhögnék a markomba :)"

Gondolom, nem a pimpmyride-olimpián szerzett érmet a gyerek, ilyen háttérrel :]

BTO11 2009.05.09. 21:36:54

és mé nem világito narancsra festi a bácsi ezt a szörnyet,ha mán láccani akar??

dennisthemenace 2009.05.09. 22:11:40

@Jean-Baptiste Emanuel Zorg: Mert Mo-n faszsagokkal foglalkoznak.Angliaban az atrohadt sarvedoivet leragasztjak fekete szigszalaggal es kesz.A kocsim most vizsgazott,a gumik ket szele elol kopott volt;rairtak a vizsgabizonyitvanyra,hogy "illene cserelni oket"..

lacza87 (törölt) 2009.05.10. 09:38:08

@dennisthemenace: Azért ez az igénytelenség ne legyen már példaértékű. Akinél szó szerint át van rohadva a sárvédőív az egyébre is képes a kocsijával. És itt nem a rozsdapöttyök szintről beszélek.

dennisthemenace 2009.05.10. 10:03:40

@lacza87: Ez nem igenytelenseg kerdese itt.A legolcsobb rezsioraber 40 fontnal kezdodik a szervizben,nyilvan nem dobalja ki senki feleslegesen a penzet.Az autok ertekvesztese oriasi;tavaly marciusban 1500-ert vettem a kocsimat,most kb 700-at er...Ki a fene hegesztet ki egy oreg roncsot,plane,egy furgont??? Es mi koze ennek a forgalombiztonsaghoz?Fek,futomu lampak legyenek rendben es kesz.

lacza87 (törölt) 2009.05.10. 10:28:59

@dennisthemenace:
Igen viszont az "átrohadás" nem úgy keletkezik h hopp átrohadt.
Tudom azt is h a szolgáltatások, az emberi munka nagyon drágák Ny-Európában. viszont ha jól tudom és ez tényleg kérdés a DIY dolgok elég elterjedtek pont Angliában
2 nem is írtam egy szót sem a forgalombiztonságról, bár azért megnézném egy oldalütközésnél mennyit számít egy átrohadt és egy karbantartott pl küszöb közti különbség

lacza87 (törölt) 2009.05.10. 10:31:55

bocs kimaardt a DIY nyilván nem arról szól h otthon te táblamezeből kikarosszériázod a kocsit. a kezdődő rozsdafoltok kezelésére akart utalni.

pxaba 2009.05.10. 12:30:52

@e1: nyilván azért nem világít, mert a skandinávfényt még nem tetette bele, ráadásul az idősebb urak idején még lakott területen kívül sem volt kötelező a világítás...., inkább lobbizz, hogy legyen kötelező a világítás mindenhol, és mindig.

Más:
ezen az autón legalább van sárfogó gumi, amit sokan legyalulnak a padkákon, aztán b@**nak újat venni helyette, és vágják telibe a másikat, motorost, bringást sárral, szutyokkal.

Egyébként remélem olyan mond vélemyényt a szamarákról, aki vezette. Volt amikor szamarával jártam, néha közben golffal, hát a szamara jobb volt, sokkal "élményatóbb", aszfaltközelibb, benzingőzösebb érzés, ha valaki érti ezeket..., jah és semmivel nem volt lassabb, vagy esetleg kevésbé gyorsuló, rosszabbul fékezhető

gin74tonic 2009.05.10. 13:08:10

azt a leborult szivarveget:DDDD hatulrol mint egy rendorkocsi:DDD

dennisthemenace 2009.05.10. 14:08:28

@lacza87: Igen,de nem biztos,hogy erdemes foglalkozni vele.Teszem azt,veszek egy tragacsot 300-ert,nem fogok 50-et kifizetni erre arra,meg meg kinlodni vele.Megy amig megy,azutan mehet a bontoba.Barmikor lehet friss muszakis autot venni ennyiert,ha lejar a muszaki,egyszeruen vesznek masikat.(foleg a lengyelek csinaljak igy).

lacza87 (törölt) 2009.05.10. 15:16:38

@dennisthemenace:
jó oké ez egy autómániásoknakszóló oldal próbáltam így gondolkodni
Ez a hajtom amíg megy aztán bontó, hát eléggé kisebbségi hozzáállás. Maximum aminek a legjobb indulattal nevezhetem gépkocsiszéthajtás.

yenoee 2009.05.10. 15:27:11

@lacza87: Nem, ez nehol ugynevezett szuksegmegoldas.
Adozzunk egy perc nema kurzorvillogassal azert a sok millio szep autoert, ami mind ilyen csunyan vegzi...
:)

dennisthemenace 2009.05.10. 15:40:28

@lacza87: Nem erted.Itt oriasi az autokinalat,minden auto sokat fut,az ertekuk pedig toredekere zuhan par ev alatt.Senki nem kolt tizeneves autojara,ha nem muszaj.Na,talan igy megerted majd;Par eve vettem egy Vauxhall Cavaliert (Opel Vectra A),285 fontert.Egy ev alatt csereerett lett a negy gumi.A legolcsobb (Tigar)14o fontba kerult szerelve.Tehat a negy gumi az auto vetelaranak a felet tette ki...
Erted mar,miert dobaljak ki az elso dragabb javitasnal oket? Mert amennyibol megcsinaltatna,annyiert vesz egy fiatalabbat,szebbet.

dennisthemenace 2009.05.10. 15:44:39

@lacza87: Meg valami;ez nem szethajtas.En rendszeresen szervizelem az enyemet,nem sporolok az olaj aran,stb.Ezzel jarok naponta dolgozni,fel evente,evente haza,tehat letkerdesnek tartom az allapotat.DE;ha dragabb javitas valna szuksegesse,inkabb vennek egy masik autot,mert nincs ertelme tobbet kolteni javitasra,mint egy masik auto ara..

lacza87 (törölt) 2009.05.10. 15:53:31

@dennisthemenace:
jó fejezzük be. gazdaságilag érthető a dolog. ez a legfontosabb nyilván. de vannak más fontos szempontok (biztonság, üzembiztonság, stb.) ezekből nem ideális ez a megoldás

dennisthemenace 2009.05.10. 16:01:07

@lacza87: Ami nem uzembiztos,azt nem engedik at a muszakin.De okorsegekkel nem foglalkoznak,mint a magyarok.Ha rozsdas,hat rozsdas es kesz.

2108face 2009.05.10. 16:14:41

így is, úgy is ráfizetés az autókázás. rengeteg fanatikus van, aki az öreg autókra se sajnálja a pénzt és az se feltétlen pénzszórás. Hiszen, ha felújítasz egy régi autót, lehet ugyanolyan üzembiztos, mint egy új. A szigszalagos rohadás eltüntetést pedig egy óvodástól se venném jó néven. 50%-ban ártatlanul keveredsz baleset részesévé, legalább a sanszod meglegyen, hogy ne halj szörnyet a szarrá rohadt autódban ártatlanul.... :S

dennisthemenace 2009.05.10. 16:45:28

@2108face: Egy atrohadt sarvedoivnek nem tudom,mi jelentosege lehet,de mindegy.

pkrt 2009.05.10. 19:32:22

Bocsi csak egy megjegyzés.
A Samara a képen az újabb maszkkal van szerelve. Vagyis bőven 90 után készült. Ebből következőleg nem lehet Merkuros. Valszeg inkább már HungaroLada-s. Csak észrevétel volt.

lacza87 (törölt) 2009.05.10. 19:51:12

@dennisthemenace: az a jelentősége, h nem ugyanolyanok a mechanikai tulajdonságai (szilárdság, energiaelnyelő képesség stb.) mint ahogy azt a tervezői megálmodták, ami megfelelne legalább a törésteszteken.
2 nem konkrétan a sárvédőív a baj, hanem olyan annak az autónak a többi része is, akármennyire nem látod be

Tie · http://polisztirol.blog.hu 2009.05.10. 21:56:44

Hát, aztán hogy ez segít-e...

Asszem a Ződ Szörny elég feltűnő jelenség mind vizuálisan, mind audiálisan ugye, meg hát nem kicsi, szóval nem kunszt észrevenni.
Aztán mégis jópárszor próbáltak már fellökni. Kivétel nélkül KEVESEBB sikerrel. :)

gepataki 2009.05.10. 22:18:54

dennis vedelmeben:
en skandinåviåban lakom, SOKAT költenek szervizre, fontos a menetbiztonsåg, de mikor feltetettem a vonohorgot, es kerdeztem, kell-e mennem muszakira, azt mondtåk, nem våltozott meg lenyegi parameter, mi a måkert mennek??

lehuzos, zsetonra ehes, paragrafusfurko a magyar kpm, azert.
(44 eves autom van, tiptop ållapot, többet kenyeztetem mint a felesegem, megis mo.-n sårga plecsnivel megbeklyoznak, finnorszågban meg vezetem es kesz. de pl uj auto nem keszul ugy, h ne lenne fixen tompi bekapcs, ha jår a motor. kinek mi a fontos.

Haddel · http://zastava.gportal.hu 2009.05.10. 22:27:11

Azért én még feltettem vna pár láthatósági mellényt a tetőcsomagtartóra mintegy lobogóként :D

dennisthemenace 2009.05.10. 22:33:14

@lacza87: Nem,nem latom be,mert tudom,hogy a sarvedoiv a gyenge pont pl. a Transitokon.Amugy itt jobban korrodalodik az eghajlat miatt.Az itteni szakemberek pedig szakemberek,nem okoskodo seggfejek,mint otthon a KPM kekeckedo majmai.Ha ok forgalombiztosnak nyilvanitanak egy autot,akkor az az is.Egyebkent itt barmelyik autoszerelo csinalhat muszakit,nem kell elvinni az autot sehova.Megsincs roncsderbi az utakon,mint otthon.

dennisthemenace 2009.05.10. 22:35:34

@gepataki: Igy van,nalunk csomagban elkuldik a horgot csavarszettel es felrakod,annyi..Ami nagyon tetszik;utanfutora,lakokocsira nincs sem ado,sem biztositas,sem muszaki.A rendszama a vontato autoe es kesz...

Tie · http://polisztirol.blog.hu 2009.05.10. 22:51:16

@dennisthemenace: És olyankor mi van, ha nekem mondjuk van három autóm, amin van vonóhorog, meg egy lakókocsim, és hol egyik, hol másik autómmal akarom vontatni?

lacza87 (törölt) 2009.05.11. 06:25:19

@dennisthemenace: Jó ne lásd be. Most már tényleg lezárom. Őszintén kívánom h ne legyen semmi rossz tapasztalatod ilyesmi miatt az új otthonodban.

Mr_inc · http://www.autostat.hu/component/content/article/140-alfa-brera 2009.05.11. 13:11:31

hát akinek nincs pénze tuningra... ez egyfajta "esztétikai tuning" ha úgy vesszük... nem? :)

IV. (Parkoló) Béla · http://aparkolokiralyai.puruttya.hu 2009.05.11. 21:05:06

@Alhazred: lehet, hogy nem lenne a csacsiban kisebb kár, de szinte biztos, hogy kevesebből orvosolható lenne a probléma.

dennisthemenace 2009.05.12. 20:38:00

@Tie: Borzasztoan egyszeru;a lakokocsi papirjaival,meg a harom auto forgalmijaval elballagsz a legkozelebbi Halfords-ba(autosbolthalozat).Ott mindegyikhez csinalnak egy rendszamtablat.Amelyikkel vontatod,annak a rendszamat teszed fel a lakokocsira..
Egy rendszam kb 10 fontba kerul,tehat 30 fontba kerul megoldanod ezt a kerdest..

dennisthemenace 2009.05.12. 20:41:07

@lacza87: Kosz.Mivel itt vegre megengedhetem magamnak,hogy ne leharcolt gepem legyen,valszeg szerencsesen elkerulom a korrozio okozta meglepit..
Egyebkent volt egy Ritmom;a sarvedoivek es az ajtok kulso boritolemezei szo szerint lerohadtak rola;de a kuszobok es az alja hibatlanok voltak..

phaidros 2009.05.12. 20:58:54

Ezzel találkoztam én is. Majdnem balesetet okoztam, mert folyamatosan bámultam. Elsőre azt hittem, rendőrautót értem utol (szürkült már), aztán az ablak két oldalán lévő izé miatt felejtettem el fékezni, másodjára mellette elmenetel közben a csomagtartó fogott meg úgy, hogy nem tudtam róla levenni a szemem.

KAWAszaki 2009.05.13. 09:31:22

Hasonló "gyöngyszemeket" itt találtok:

karvolt.blog.hu/

isti75 2009.05.13. 20:41:24

Jól teszi! Betartja a szabályt: "Minden forgalmi akadályt jól láthatóan jelölni kell!"

2108face 2012.01.13. 15:12:52

amúgy ez nem merkuros, mert a frisebbik orrú és metál
süti beállítások módosítása