Ne vegyél új autót! Veszélyes

Az újautó-vásárlás veszélyei

  2009. április 20. - TóthZé Címkék: vélemény

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Kicsi vagy nagy? 911-essel ralizni jó.
2009-12-20 14:15:00

Szögezzük le az elején. Az előbb bejött a dolgozóba az Éva, a feleségem és aranyvasárnap ide vagy oda a

Egy év nirvana
2009-11-08 09:57:00

Eseménydús volt az elmúlt pár hónap a hátsókerekes, kocka Corollával . Karc nélkül megúszta a két

Hazaértek az extrém Insigniák
2009-09-30 08:25:58

  Kipróbáltuk az Opel Insigniák Ecoflex, 4x4 és OPC modelljeit, végre hazai pályán. Jó móka volt.

Magyar dráma Imolában
2009-09-19 13:39:00

Az élet a legjobb rendező, ilyet hollywoodi forgatókönyvírók egész hada sem találhatna ki. Az előzményekről

 

Ha rossz pillanatban megy csődbe a kereskedő, rémálommá válhat az új autó vásárlása. És nem az Elm utcában, hanem itt és most, a mai Magyarországon.

 Vélemények az azonos című írásunkról.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr391070271

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

dansun 2009.04.20. 05:12:58

Pont most tervezzük új autó vásárlását, de akkor inkább...
...majd ha elhullott a férgese.

bigpond 2009.04.20. 05:19:38

a szar rovidesen nekicsapododik a ventillatornak.
szerintem.

Ciri 2009.04.20. 06:19:39

TéZé:

Annyira sok butaságot hordtál össze, hogy most időm sincs rá válaszolni!
Este kapsz a pofádra! :)

Minden esetre lesz min csámcsogni néhány hülyének, veled nagyon egyetértve...

Én már annyiszor szóltam (TC), hogy nem megy ez az "újautósdi" nektek, ezért inkább hallgassatok a témával kapcsolatban.

lrichard_ac 2009.04.20. 06:40:08

Mondjuk nem teljesen érten, mért nem lehet az átadás napján mejelenni a kp.-vel (vagy bizonyítvány az átutalásról). Fonál a kereskedö, h ott áll az udvarán az új verda, odemegy, átadom a kp.-t, megszámolja, megkapom a kulcsokat és kész.
Ez itt Németo.-ban és Franciao.-ban is így van.

Ha szombatra rendelek egy pulykát a hentesnél szerdán, akkor is csak szombaton fizetek, nem?

IQLight 2009.04.20. 06:47:33

Hmmmm... Kovács Jakab régi kocsiját én vettem meg... nagyon bevált. Megkímélt kisautó, sztem azóta is visszasírja. :)))

látóideg 2009.04.20. 07:59:47

A probléma kétségtelenül létezik, és NEMCSAK AUTÓK esetében!

Köszöbet jár a cikk írójának azért, hogy felhívta a figyelmet erre. (Bár lehet, hogy a márkakereskedők nem köszönik meg... már a cikk címe miatt sem, amely nem túl szerencsés, szerintem)

Ez az egész problémakör nem az autózás felől indul, hanem egész gazdasági és jogi rendszerünk, sőt annak az alapfilozófiája (pl. hogy minden hitelre van alapozva) teljesen elhibázott.

Én is csak két megoldást tudok elképzelni: az előleg letétbe helyezését ügyvéd, közjegyző vagy egyéb, NEM becsődölő helyen, és a teljes vételár kiegyenlítését csak az átvétel pillanatában, készpénzben.
És lehetőleg ne banki hitelből vegyetek autót, inkább legyen kisebb és kevésbé csillogó.

Ciri 2009.04.20. 08:00:54

@lrichard_ac:

"Ha szombatra rendelek egy pulykát a hentesnél szerdán, akkor is csak szombaton fizetek, nem?"

Gondolom a pulykát is névre kell íratni.
Másrészt egy pulyka 3000 Ft, a kocsi meg minimum az ezerszerese. Szerinted melyiket "könnyebb" egy másik vevőnek odaadni, ha te mégis tyúkhúslevest szeretnél szombaton főzni?

Ciri 2009.04.20. 08:05:29

@látóideg:
"Bár lehet, hogy a márkakereskedők nem köszönik meg... már a cikk címe miatt sem, amely nem túl szerencsés, szerintem"

És ez többek azért is így van, mert a szerző egyetlen konkrétum nélkül adott ilyen címet és tartalmat a publikációjának.
Nem azt mondtam, hogy nem lehet rá példát mutatni (bár én sem tudok, aki ebben dolgozik), de konkrétumok nélkül és óriási tárgyi tévedésekkel karöltve, egy kicsit gusztustalannak tartom.

látóideg 2009.04.20. 08:07:00

Minden "megoldás" alapvetően csupán felszínes, nem teljes biztonságot nyújtó, pénzbe kerülő, stb.

A végleges megoldás: ezt a mérhetetlenül elhibázott, nyomorult gazdasági és jogi rendszert el kell takarítani. Mikre gondolok? Ezt teljességében itt nem lehet leírni, csak pár kiragadott pont:

1.) ORDÍTÓ KÜLÖNBSÉG VAN:
-- egy esendő, a jog bugyraiban járatlan és abszolút GYAKORLATATLAN, korlátozott idővel és még korlátozottabb energiával rendelkező magánEMBER,
-- és egy KORLÁTLAN IDŐVEL, óóóriási pénzekkel és sztárügyvédek hadával rendelkező, FÁRADHATATLAN, azaz akár több évtizeden át is pereskedni képes, fizikai személyiséggel NEM RENDELKEZŐ cég, testület, stb
KÖZÖTT!!!!!

A nyomorult átkozott okádék jogrendszerünk ezt nem veszi figyeléembe, sőt!!
Még folytatom

ruszki 2009.04.20. 08:13:52

Én személy szerint sosem értettem, miért kell egy fillért is előlegben fizetnem a kereskedőnek. Amikor ingatlant veszünk, mi mindig a következő képpen járunk el (csodálom, hogy ez nem került bele a cikkbe, mint megoldás):
A tranzakció során nekem, mint vevőnek van egy ügyvédem. A kereskedőnek nem adok egy fillért sem, hanem ügyvédi letétbe teljesítek. Ekkor én már nem táncolhatok vissza, az ügyvédem nem adja vissza a pénzem a kikötött szerződési keretek között. Pl. a kereskedő 2 hónapig teljesíhet szerződés szerint, addig én nem kapom vissza a pénzem meghiúsulás esetén, de utána igen.
A kereskedő védve van, mert a pénz biztonságban van, nem szaladhatok el vele. Neki csak át kell adnia a kocsit nekem egy átvételi elismervény ellenében, ezzel az elismervénnyel bekopog az ügyvédemhez és aznap megkapja a pénzét.
Ugyanez működhet banki finanszírozással is, ahol a bank lehet a letét kezelő és addig NEM utalhatja át a vételárat, amíg a kereskedő be nem mutatja az általam aláírt teljesítési igazolást.
Ha a kereskedő nem tudja finanszírozni az átmeneti időszakot (a megrendelés és a vevőnek történő szállítás között), akkor csukja be a boltot.

M@tek@ · http://www.dusza.sk 2009.04.20. 08:14:32

Aki bizonytalan, az esetleg vegyen közvetlenül az importőr szalonjából autót. Most hirtelen a Po. Hu. szalonjai jutnak eszembe, ők az importőrök, és szalonjuk is van elég. Picit bunkó népség, de itt legalább tuti az üzlet.
Gondolom a többi márka impotőrének is van legalább 1 saját szalonja. Nem tudom, hogy működik ez Magyarországon. Itt Szlovákiában, azért az importőrnek is van legalább 1 saját szalonja. Amúgy a Porsche (Slovakia) itt is ritka bunkó.
Lehet,így többet kellene utazni, de legalább a pénzért megkapjuk a posztót. Viszont megeshet, hogy rosszul látom.

inniním 2009.04.20. 08:15:55

a pulykás témánál maradva, az étteremben sem előre fizetsz, mert lehet, hogy mégsem olyan lesz a színe...
én soha nem merném odaadni az összekuporgatott pénzemet, hogy használja a kereskedés, majd pár hét elteltével adják az autót...
(bár hitelt sem szívesen, egyszer beleégtem egybe, de nagyon)

látóideg 2009.04.20. 08:20:06

2.) A ma általánossá vált, MINDENT HITELBŐL finanszírozó gazdasági rendszert ki kell takarítani a bankok túlhatalmával együtt!!
A gazdaság szereplői a saját megtakarításaikra alapozzák a fejlesztéseiket, ez hosszú távon JÓVAL OLCSÓBB IS, mint a hitelből megvalósított fejlesztés, ami után kamatot meg kamatos kamat kamatát kell fizetni!
Egy normális gazdaságban nem lehet az összes termelő üzem (téglagyárak, konzervgyárak, autógyárak, vegyianyag-gyárak, stb..stb..) A BANKOK KEZÉBEN!!!

Picit nehezíti a dolgot, hogy a kétféle gazdasági rendszer (a saját megtakarításokra alapozott és a mesterségesen-gyártott-fiktív-kamatpénz-hitelre alapozott) KÖZÖTTI ÁTMENET nehézségekkel jár. Én személy szerint bevállalnám.

Manyizga (törölt) 2009.04.20. 08:21:33

Érdekes, hogy ha használtautót veszek, akkor egyből vihetem az autót, amennyiben az árát/első részletét kifizettem, de új autónál nem...

Kedves kereskedők, ezen kéne változtatni, de sürgősen!

Amúgy köszi, még 5 évig biztos nem veszek új autót, mert jó a mostani. :)

látóideg 2009.04.20. 08:21:47

@Ciri: A hiányzó infókra és a tárgyi tévedésekre tudnál néhány példát írni?
Ez kérdés akart lenni, nem vita.

Dj.oda 2009.04.20. 08:24:22

Szerintem kizárólag annak érdemes utánanézni, hogy milyen cég a kereskedés tulajdonosa (esetleg melyik bank). Ha stabil a tulajdonosi háttér, akkor nem lehet probléma a szállítással-átadással.Egy dolog biztos, ezzel a vezércikkel az Index ismét nagyot alkotott. Javaslom az újságírónak: blokkoljátok még jobban a kereskedelmet, basszus. Hátha minden ott dolgozó elveszíti az állását, f*szkalap!Ennyi idiótát nem hordott még a föld a hátán! Kérdezzem meg a büfé beszállítóját, meg ilyenek...hallatlan. Itt ismeretlen fogalom a tényfeltárás, állandóan pánikot kelt ez a bulvár sz*r. Olvassátok a HVG-t, az mérsékeltebb, szakmaibb, nem rándul görcsbe a gyomrod a cikkeiktől.

Ciri 2009.04.20. 08:41:29

„ha a finanszírozást nyújtó bank már utalt a kereskedőnek, akkor nyakukon a fedezet nélküli hitel. Ráadásul még az autót sem tudják átvenni, mert amíg azt a készletfinanszírozónak nem fizeti ki a kereskedés, addig nem lehet névre írni és forgalomba helyezni. Kezdődhet a reménytelen pereskedés.”

Ebben a néhány mondatban sikerült leírni a legkoncentráltabban a marhaságokat.
A hitel folyósítása ennél egy picit bonyolultabb és ellenőrzöttebb kérdés. Hitelt nem folyósíttathat a kereskedő egy olyan eszközre (autóhitelnél), ami még nincs is (például gyári rendelésnél), ez szimpla banki csalás lenne. Jóváhagyatni lehet természetesen már a megrendelés napján, de beutaltatni csak a fizikailag is beérkezett autókra szoktak, válságtól függetlenül. Elég csak annyi bibi, hogy a három-öt hónapja várt autót már behozták az országba, mindenki boldog, de a szállítás napján egyszerűen karambolozik a szállító kamion.
Szerinted mi a tökömet csinál a kereskedés egy beutalt hitellel, amikor még a szerződésben foglaltakat sem teljesítette.
Másrészt a finanszírozók is figyelnek erre. Ha egy hitelt folyósít a bank, már aznap nézi, hogy felkerült-e a BM adatbázisába akár tulajdonosként, akár a vételi jogos opció tulajdonosaként.
Arról nem is beszélve, hogy sok olyan bank van, amelynél nincs is előfinanszírozás (használtautós hiteleknél ez inkább elterjedt), tehát átírt forgalmi és okmányirodás nyilatkozat nélkül be sem utalja a pénzt a kereskedés számára.


„Ráadásul még az autót sem tudják átvenni, mert amíg azt a készletfinanszírozónak nem fizeti ki a kereskedés, addig nem lehet névre írni és forgalomba helyezni. Kezdődhet a reménytelen pereskedés.”

Igen, viszont a készletfinanszírozó és az ügyfél hitelét biztosító bank a gyakorlatban 99%-ban egy és ugyan az

„Az egyik (és egyszerűbb), hogy a vevő – ugyanúgy, mint normál esetben – a kereskedővel köt szerződést, azonban a vételár meghatározott részét nem a kerekedőnek, hanem az importőrnek fizeti meg. A tranzakció lényege az lenne, hogy a kereskedő az importőrrel szemben fennálló tartozását úgy egyenlíti ki, hogy a vevővel szembeni vételár-követelésének egy részét az importőrre engedményezi, a különbözetet pedig a vevő közvetlenül a kereskedőnek fizeti meg. „


„másik megoldás, hogy a vevő közvetlenül az importőrrel köt szerződést, vagyis az autó teljes vételárát az importőrnek fizeti meg, és az autót az importőr „szállítja” a vevőnek.”

Persze, persze.
Egy jogásztól azért többet vártam volna. Nevetséges elmélet.

„Ezt technikailag nem túl bonyolult kivitelezni, egy plusz (importőri) bankszámla igénybevételével és némi adminisztráció árán megvalósítható,”

Nyilván, pofon egyszerű. Főleg könyveléstechnikailag.

„A másik megoldás, hogy a vevő közvetlenül az importőrrel köt szerződést, vagyis az autó teljes vételárát az importőrnek fizeti meg, és az autót az importőr „szállítja” a vevőnek.”
És a jogász Úr szerint, milyen importőri tőke kellene ehhez ?

látóideg 2009.04.20. 08:50:02

@Dj.oda: Meg tudom érteni a haragodat, ha Te is a márkakereskedői lánc(?) tagja (dolgozója, beszállítója, stb.) vagy.

Kétségtelen, hogy a sajtó szerepe és felelőssége igen jelentős. DE:
Vajon miért csak akkor döbbenünk rá erre, ha minket személyesen érint? (Ez a kérdés NEM pont neked, hanem mindenkinek szól, akinek nem inge...)

Az utóbbi években a mostani cikknél sokkal keményebbek is születtek már. (Főleg "környezetvédelmi" irányultsággal szinte a létünket veszélyeztető ordító iszonyatok jelennek meg, heti rendszerességgel, SAJNOS a HVG sem kivétel)

sipike78 · http://www.szabolcsswift.hu 2009.04.20. 08:57:44

"Javaslom az újságírónak: blokkoljátok még jobban a kereskedelmet, basszus."

Anno apám is megmondta, ha nem csalna/füllentene egy kereskedő, nem tudná kihúzni hó végéig (neki játék/ajándékboltja volt). Ez az info csak az újszülötteknek volt új.
Ellenben mára akkora mértéket öltött a pofátlan HAZUDOZÁS, hogy az ellen végre, ha tenni nemm is, de szót emelni éppen ideje volt.

A reklámok több mint fele hazugság, megtévesztés.
A szerződések kötésekor félinformációkat közölnek az ügyféllel.

stb.
stb.

A kereskedelem bármely területén nézzünk is szét.

(De kereskedelem helyett az Életet is írhatnánk.)

BTO11 2009.04.20. 08:59:58

Tatabányán már volt 1 suzuki kereskedés ami bebukott és ott voltak pórul járt vevők!
Juszt is Laci is foglalkozott már a témával ,de akkor nem volt ekkora gazdasági bukovári.

szerintem van alapja a félelemnek.

ja és mien válság ez ha van még pénzük,merszük embereknek uj autót venni??ja és eszük.

mármint hitelre??

Shadowbull 2009.04.20. 09:01:30

Ketsegem sem volt, hogy neked semmilyen problemat nem okozna.

De azert azt ugye feltetelezhetjuk, hogy a kozlekedok nagy reszenek bizony okozna, es az ilyen jellegu gyakorlas hasznos?

Egyebkent nehany gyakorlatot ABS+ESP nelkul meg sem tudnal csinalni, hanem elporognel a francba, vagy utned a bojakat.

sb

karlmann 2009.04.20. 09:01:58

Aki hitelválság alatt akar hitelből autót venni az először is menjen orvoshoz. De komolyan, a fentebb leírtakhoz extra hülye vevőre van szükség. Nem tudom mit gondol a szerző arról, hogy miért mennek csődbe a kereskedések? Csak nem azért, mert nem akar hitelből vásárolni senki és drasztikusan zuhant a forgalom? Esetleg azért mert a hitelre eladott autók után darabonként a bank által fizetett több százezres jutalékok hiányoznak? Az autókereskedések ma olyanok mint a magyar állam: hitelt vesznek fel a működésükhöz, rosszul használják fel hitelből akarják visszafizetni és a bevételeiket is hitelre alapozták.

Most hitelválság van ezért sz@rnak be a szalonok. Észre kéne venni, hogy ha kártyavárat építünk, attól, hogy 10 évig megállt mert szélcsend volt, attól még ugyanúgy összedől az első fuvallatra. A roncsautó programról meg annyit, hogy azt nem azért találták ki Nyugat-Európában, hogy a kereskedőket támogassák, hanem azért, hogy a gyárakat és az ő alkalmazottaik munkahelyét megóvják. Mert így kevesebbet kell fizetni, mintha lenne 1 millió munkanélküli és nekik kéne segélyt adni, és ők persze nem fizetnének adót.

Nem azért van válság, mert az autógyárak balf@szok voltak, hanem azért, mert az államokban szokás szerint megint balf@szok voltak a pénzintézetek. Nem ez volt az első és tutira nem az utolsó. Viszont mivel a hitelek zömét autókra és ingatlanokra költötték ezért ez a két terület van a legnagyobb sz@rban. A magyar autókereskedések meg semmivel sincsenek nagyobb veszélyben, mint az építőipari cégek, csak azokról nem beszél senki. Az hogy az építőiparban vagy 10-szer több ember megélhetése van veszélyben az senkit se érdekel de támogassuk a nagyszerű magyar autóértékesítőket akik már közmondásosan korruptak, ott húznak le ahol tudnak és a nullkilométeres kocsikat is -100 km-el árulják. Gratulálok!

Shadowbull 2009.04.20. 09:03:01

Eh, rossz helyre ment :)

sipike78 · http://www.szabolcsswift.hu 2009.04.20. 09:04:40

Tegnapi eset: egy ismerősünk jött panaszkodni (lecsúszott alkesz csávó), hogy az uzsorás cigók elszedték az iratait, amíg nem fizette vissza nekik a tartozását.

100 ezret "írattak" vele alá, 20 ezret kapott.

Ez az ő orbitális marhasága, de most nem is ez a lényeg, hanem az, hogy ezalatt a komancsok vettek a manusz papírjaival egy Citroent.

Hoppárébicikli.

Ciri 2009.04.20. 09:05:45

„Ezt a megoldást azért nem vállalja fel egyik importőr sem, mert akkor a kereskedők nyugodtan folytatnának a veszélyes üzletpolitikát, mondván: majd jön a magyarországi képviselet és jótáll értem.”

Írnál konkrét példát az üzletpolitikáikról, illetve a „veszélyes” szót is ha lennél szíves megmagyarázni ?

„Nyilvánosan ugyan egyik vezérképviselet sem ismerné el, de a márkaimázs megóvása érdekében elképzelhető, hogy átveszik a kereskedéssel szemben fennálló követelésünket és leszállítják az autót”

Az ügyfélnek anyagilag semmi köze sincs az importőrhöz (és fordítva). Amennyiben az importőrre IS tartozik a probléma (garanciális igények, szállítási sérülések, szimpla ügyfél reklamációk) akkor segít, de anyagilag ezektől eltekintve soha nem „nyúl” bele a dolgokba és soha nem fogja a kereskedés helyett sem leszállítani, sem kártalanítani az ügyfelet.

Roncsautóprémium:
A Renault-os Úr úgy megfogalmazta, hogy ahhoz nem kell kommentár. Ennél jobban nehéz lenne leírni a lényeget.

„Nézzük, hogy ez esetben mi a helyzet, hivatkozhatunk-e arra, hogy a kereskedő nem szállította le az autót. Nincs jó hírünk, a bank ugyanis nem a kereskedővel, hanem a vevővel szerződik, és a kölcsönszerződések rendelkezéseiből általában az következik, hogy a kölcsön összegének átutalásával a bank a maga részéről teljesítette a kötelességét, és jogosan várhatja a kölcsön törlesztőrészleteinek szerződés szerinti teljesítését”

Ez ugyan olyan butaság, mint amit korábban TéZé összehordott.
„a bank ugyanis nem a kereskedővel, hanem a vevővel szerződik”
Nem. A kereskedővel is szerződik, mint szállítóval. Annak minden jogával és kötelezettségével. (Ezt már fentebb leírtam).
Valóban, „a bank a maga részéről teljesítette a kötelességét” csak ilyen esetben a szállító nem, tehát ennyire nem egyszerű ez.

joskafiser 2009.04.20. 09:06:53

teljesen komolyan kerdezem, hogy olyan nem letezik, hogy valaki kp-ert vesz autot?

bemegy, azt mondja, hogy ezt kerem, kifizeti es megkapja.

gondolom a cikkben felvazolt eset ekkor nem all fent ugye?

(eppen vennek :-P )

fff_a 2009.04.20. 09:17:08

Egyetértek Cirivel. Egyébként nár ott megbukott a történet, hogy a jelen helyzetben a bank nem utal addig amíg nincs átadás, tehát max a kezdőrészletet bukták el.

fff_a 2009.04.20. 09:20:00

Bocs....... látom Ciri ezt lentebb ki is fejtette. :-)

Ciri 2009.04.20. 09:20:04

@joskafiser:

"teljesen komolyan kerdezem, hogy olyan nem letezik, hogy valaki kp-ert vesz autot?
bemegy, azt mondja, hogy ezt kerem, kifizeti es megkapja."


Tavaly Szemptemberig dúrván 80" volt a hiteles és a maradék volt készpénzes vásárlás.
Azóta minimum ugyanilyen arányban megfordult a dolog.

Ciri 2009.04.20. 09:26:21

"80" volt a hiteles"

Bocsi, 80% akart lenni.

kucsin 2009.04.20. 09:28:27

Egy biztos: ezután a cikk után - ha senki nem fog autót venni - az eddig stabil kereskedések is csődbe mennek majd.

Gratulálok.

kujoon 2009.04.20. 09:31:27

Ha lennék olyan hülye (de nem vagyok), hogy új autót akarnék hitelre, akkor az ott eldőlne, hogy vagy utal _nekem_ a bank, ha hitelképes vagyok, vagy nincs üzlet.Hogy a p.csába képzelik azt, hogy nekem kell majd törleszteni, és mégis egy tőlem független vállalkozás (értsd sehogy nincs rá befolyásom) kapja a hitelösszeget.Ha én megkapom, akkor becsámpázom a szalonba és hoci nesze (pénz-kulcs, ahogy már itt írták) módon elköltöm és az a saját felelősségem, ha hülyeséget csinálok mégis.Ha meg ez nem jó a kereskedőnek, akkor a pénzből kint a németeknél veszek jó, olcsó, fiatal használtautót. Ámen.

sipike78 · http://www.szabolcsswift.hu 2009.04.20. 09:33:52

@kucsin: akinek szüksége lesz rá, úgyis vesz (és remélhetőleg olyat, amilyenre valóban szüksége van)

A tömegközlekedés és meg hadd rohadjon tovább...

Dervenkál Egon 2009.04.20. 09:35:32

Azt azért megkérdezném, hogy a kereskedőknek járó kölcsön jutalék a szemét bankok miatt volt jó üzlet? Mert ugye a kereskedő azért preferálta a hiteles vásárlást, hogy az ügyfélnek könnyebb legyen. Mindenki tudja, hogy nem. Volt bank, amelyik kitalálta a hitellevelet, vagyis kaptál egy biankó hitelpapírt, és mehettél autót venni (ha hitelképesnek minősített a bank az adott összegre). Csakhogy ez éppen azon bukott meg, hogy kvázi készpénzesként jelentél meg a kereskedésben, hiszen a kereskedőnek mindegy, hogy a párna alól vetted ki a vételárat vagy olyan bankból, amellyel neki semmilyen kapcsolata nincs.
A kereskedőknek az importőröknél is illene kopogtatni, mert az érdekes, hogy a vevő fizessen emelt árat (euró árfolyam), az importőr meg a kereskedőket veri, hogy miért nem adnak el több autót.
És még valami: a sale csökkenés analóg nekem a 13. havi kifizetésekre. Utóbbira eddig is csak hitelből volt pénz. Az autóeladásoknál pedig össze kéne vetni egy magyar és egy cseh piacot. Ott valahogy nem 200 ezer eladott új autó jelentette a piaci csúcsot anno. Pedig ott is vesz/vett új autót, az akinek szüksége volt rá.

Ciri 2009.04.20. 09:42:03

"Azt azért megkérdezném, hogy a kereskedőknek járó kölcsön jutalék a szemét bankok miatt volt jó üzlet?"

Igen.

"Mert ugye a kereskedő azért preferálta a hiteles vásárlást, hogy az ügyfélnek könnyebb legyen. Mindenki tudja, hogy nem."

Illetve azért,mert sokan hitel nélkül egyáltalán nem is tudtak volna autót venni. És ez már nem a kereskedő vagy a bank fillérbaszása, de ezt is tudja mindenki...

Hans Lopkowitz 2009.04.20. 09:50:49

Mi ebből a tanulság: nem szabad Magyarországon autót venni.

A magyarországon forgalomba helyezett autó drágább, később több lehet vele a gond és most itt a csődhelyzet is.

Szlovákia...

monticello (törölt) 2009.04.20. 09:51:43

Üjjünk vissza lóhátra oszt onnan nyilazzunk!

Dj.oda 2009.04.20. 09:57:33

@látóideg.
Köszönöm az észrevételt. Valóban, érint az autókereskedelem, középvezető vagyok. Nem arról van szó, hogy a figyelemfelhívó cikkek létfontosságát kérdőjelezem meg. Azt kifejezetten támogatnám. A probléma, hogy az újságíró semmit nem írt, amiből táplálkozhatnánk. Nincs leírva, hogy konkrétan melyik kereskedéssel van baj, holott a pasas nyilván végigette-itta az összes szalont Magyarországon, a modellbemutatók kapcsán tartott szakmai napokon. Feltételezhető, hogy rendelkezik informátorokkal, akkor miért nem arról ír, amiből a kedves leendő vásárlók megtudnák, hova nem szabad menni...utópisztikus felvetés, ugye?? Akkor a többi "Kovács Úr" nem kerülne bajba. Ez a cím pedig, hogy "Ne vegyél új autót!Veszélyes" egyszerűen felháborító. Az átlagember hiszékenységére, általános reakcióira épít. Megoldást pedig nem kínál fel!

látóideg 2009.04.20. 10:00:07

Nos, a teljesen készpénzes vásárlás esetén is van 1-2 napos "lyuk" a rendszerben: amikor az autó ki van fizetve, de még nincs átírva. Ez akkor van, ha a vevő a kereskedőre bízza az átíratás igencsak nemtetsző műveletét.

Én is készpénzzel vásároltam tavaly év vége felé (használt autót), és nekem 2 nap volt ez a hézag.

Ha most vennék autót, akkor inkább vállalnám hogy átiratom magam, de nem hagynám a kereskedőnél. Ahogy fizettem, hoznám is.

Tomi1973Wien 2009.04.20. 10:06:01

alabbi irasomat elkuldtem a jogasznak is, mint kerdest. tobb fentebb iroval ertek egyet, nalam is a letet kerdese merult fel, hisz az egy megbizhato forma lenne.

udv

tomi


Toth Zoltan 'Ne vegyel uj autot' cikkjevel kapcsolatban szeretnek feltenni egy kerdest.

mint a markakepviseletek es T.Z. leirasabol is kiderult, nem ismernek olyan kifizetesi format, ami garantalna a penz megletet nem teljesites eseten.

nos, szerintem nagyon egyszeruen (bar nemi plusszkoltseggel) meg lehetne oldani ezt a dilemmat.

hasonloan az ingatlanvasarlashoz, itt is el tudnek kepzelni egy ugyvedi letet szamlat, ahova az ugyfel befizetne, illetve a bank utalna, es az atvetel elismeresekor/megtortentekor az ugyved a leteti szamlarol atutalna az osszeget a markakereskedore. egy ugyvedi letet megfelelo garanciat kell hogy nyujtson mind a markakereskedo, mind az importot, mind az ugyfel szamara.

Ön szerint?

udvozlettel:

Kovacs Tamas

Neocon 2009.04.20. 10:07:56

Eh, hat akkor egy darabig nem veszunk uj autot. Valaki irta es igaza van, en is biztos magamnak utaltatnam a penzt a banktol es onnan menne a kereskedohoz, de gondolom eloleget igy is kernenek, amit siman elbukhatok.
Kicsit off: Dr. Vérten Sándor, a Porsche Hungaria Kft. kommunikációs igazgatója tokom, hogy nem tudja rendesen leirni a kibocsatas szot.

Ciri 2009.04.20. 10:17:12

@Neocon:

Hogy te mit fogsz kapni eko-tól a Vérten doktor bántása miatt... :DD

látóideg 2009.04.20. 10:27:32

@Dj.oda: Nos, BIZTOSAN MŰKÖDŐ megoldás valóban nincs a cikkben, de ez szerintem nem a cikk hibája.
Ilyen a gazdasági és jogi rendszerünk.

Ahhoz, hogy ez megváltozzon, NAGYON SOK EMBERNEK kell ráébrednie. Ezért hosszú távon mindenképpen jó volt a cikk SZELLEME, még ha a betűi között akad is probléma.

Konkrét nevekről: szerintem (persze tévedhetek) a cikk írója több okból sem említHETett konkrét neveket:
-- Súlyos perek lehetősége azok részéről, akik MÉG nem csődöltek be, csak készülnek rá. (Akik meg MÁR becsődöltek, azokat felesleges felsorolni, az nem adna használható infót)
-- Nem hiszem, hogy a cikk írója belelát az egyes kereskedések anyagi helyzetébe, vagyis erre vonatkozó konkrét infói aligha vannak. (ez nem az ő hibája) (a büfésnőtől megkérdezni... ezen jót derültem:-)))
-- Ha említ konkrét neveket, akkor azzal egyeseket kellemetlen helyzetbe hoz, másokat pedig nem...
-- Ha csak egyeseket hoz kellemetlen helyzetbe, akkor felmerül a vád ellene, hogy a "mások bemutatóit jobban végigette":-))

Summárum: szerintem a cikkíró helyében Te sem említettél volna konkrét neveket.

Mindenkihez, akik haragszanak a cikk miatt: Ti mit tettetek volna a cikkíró helyében?
(leginkább magatoknak tegyétek fel a kérdést. A szempontokat ismeritek: ki jár jól/rosszul az egyik választás esetén és ki a másik választás esetén)

vétlen balek 2009.04.20. 10:29:20

Én rendeltem egy új peugeot boxert egy budapest közeli kereskedőtől. A kereskedő belevitt , hogy nála vegyem meg mivel két három hét és meg lesz az autó a szükséges felszerelésekkel eggyütt ( ez egy oldal ablak plussz rendelés volt) nyolc hét után szóltam , hogy hol az autó ? Mivel küldték a lizing dijakat. Mire válaszoltak nehezen hogy készletfinanszirozási probléma van, de jön és mikor itt lesz szólnak. Közben a lizingbe adó cég küldte a havi lizingdijakat amit szigorúan követelt is pedig még az autót még csak nem is láttam. De ki gondolta volna előre hogy még ezután mik következnek. Elég sok unszolásra a kereskedő kb 3 hónapra átadta az autot ,de ugy hogy az ő nevére iratta nekem meg használatba adta papíron. Kénytelen voltam igy átvenni, mert egyrészt fizettem a havi részleteit másrészt meg ha nem veszem át ő rendre el is adta volna másnak. Azt mondta 1-2 hét és kapok törzskönyvet és át tudom majd íratni az autót a nevemre ennek már vagy 6 hónapja miközben a kereskedő csődfelé irányitotta a cégét az autó még mindig a nevén van . Hát mi ez ha nem egy aljas csalás. Előre megfontolt szándékkal. Rajtam kívűl még sokan jártak igy vagy még rosszabul. A régebbi időkben az ilyen kereskedőt rögtön bőrtönbe zárták ( hány céget tehetett ez már tönkre, hány csalásot ? ) vagy Kinában ki is végeznék.Most lehet pereskedni. Évekig. Ez a magyar jogrend és igazságszolgáltatás.

SZP 2009.04.20. 10:29:49

Érdekes cikk egy két tanácsot talán mint kereskedő adhatunk az olvasóknak.
A szakmának és ez igaz a "Nem férgesre is" ezek a felhívások ártanak a legtöbbet. Írták egy páran, hogy pont most szeretnének autót vásárolni de megvárják míg hullik a férgese. Ez a legnagyobb probléma.

A biztonságonak vált vásárlás folyamata:
- Az autó árának maximum 10%-át kell befizetni előlegként. Nem többet! Ha raktári autóról van szó további összeg befizetése előtt nyugodtan el lehet kérni a gépkocsi forgalomba helyezési okmányait, amely csak akkor lehet a kereskedőnél ha az adott autó tehermentes, vagyis a gépkocsi az importőr felé, vagy készletfinanszírozás esetén a bank felé kiegyenlített.
- Saját vállalkozásunk esetében nyugodtan felajánluk az ügyfelek részére, miszerint eljöhet az ügyfél a forgalomba helyezési folyamatra és megnyugodhat.Továbbá a www.e-cegjegyzek.hu webldalon a vállalkozás elllenőrízhető. Végrehajtás, felszámolás stb.
- Finanszírozás esetén az ügyfél csak a forgalmi engedély bemutatása esetén vagyis a gépkocsi átvételekor írja alá a szerződést. Saját vállalkozásunk az elmúlt években is csak így működött!
Maximálisan megértem, hogy félnek az ügyfelek, de megítélésem szerint vannak olyan kereskedők akik nem előfinanszírozásból működnek. Csak egy kérés Tisztelt Média:
Ne általánosítsunk, és ne kommunikáljunk butaságot. Gondoljatok bele a toltalcar is az autós szakmából él. Megítélésem szerint nem csoda, hogy alig akad importőr aki autót biztosít próba céljából nekik.....

látóideg 2009.04.20. 10:33:01

@Dövan: Döbbenetes!

Köszi, hogy felhívtad mások figyelmét

ostván 2009.04.20. 10:37:00

Nem kell feltalálni a langyos vizet!
Van a világon olyan kereskedelmi eljárás, ahol a felek közötti totális bizalmatlanság és a követelések abszolut behajthatan volta ellenére is biztonságosan tudnak működni. Példát kell venni a külkereskedelemről. Megoldás az akkreditív. A vevő elhelyezi a vételárat egy bankban (célszerűen az eladó bankjában), azzal, hogy a bank akkor fizetheti ki az eladónak, ha egy meghatározott feltétel teljesül. Esetünkben pl, ha az új gépkocsi a vevő nevére lett írva (= a forgalmi engedély hiteles másolatát a kereskedő beadja a bankba). Ha a kereskedő el akarja adni az autót, akkor az átadásig terjedő időre oldja meg a finanszírozást. Ha így járnak el, akkor a vevő is és az eladó is birtokon belül van az adásvételi folyamat alatt, és ha porszem kerül a gépezetbe, a vétlen fél nem károsodik, nincs szükség kétes kimenetelű jogi eljárásra, BIZTONSÁGOS az ügymenet. Ezt használják a külkereskedők már többszáz éve. Azért számítani kell arra, hogy ilyen esetben nem kapunk árkedvezményt és az akkredítív is pénzbe kerül a banknál. Akinek a biztonság a fontos, ezt válassza.

báró Csekonics 2009.04.20. 10:38:10

Autót sem tervezek most venni és (tudtommal) egyetlen ismerősöm sem, nem is dolgozik senkim autószalonban vagy importőrnél - de ettől függetlenül: biztos hogy jó ötlet volt a cikkhez a címválasztás?
Hasznos a cikk, tök jó hogy így körüljártad a kérdést, de a kormány általi totojázáson kívül egy ilyesfajta 'felhívás' mint hogy 'ne vegyél új autót' árt a legtöbbet az egész ágazatnak szerintem.
Mert sokan nem olvassák el a cikket, vagy nem fognak emlékezni a részletekre, csak arra, hogy na, most aztán bármit, csak új autót nem.

gin74tonic 2009.04.20. 10:40:24

hat en mar elkepzelni sem tudom mi mehet otthon. utolso informacioim szerint jogallam, ahol torvenyek vedik az embereket. eddig nem tudtam elkepzelni hogy ha valaki venni akar egy uj autot/akarmit hivatalos kereskedesben ( tehat nem a nyolcadik kerulet egyik kapualjaban ) akkor "porul jarhat". elkepeszto.

látóideg 2009.04.20. 10:54:46

Mindamellett (magánvélemény) én nagyon sajnálom az összes tisztességes autókereskedőt, a dolgozókat, de még az építőipari dolgozókat is.
Nomeg a póruljárt ügyfeleket is.
Ezért én helyeslem, hogy ez a cikk megszületett, bár láthatóak a negatív hatásai is.

Valamit azonban NAGYON NEM ÉRTEK.
Az autósok (dolgozó középosztály) politikai érdekérvényesítő képessége elképesztő mertékben KISEBB, mint más, autógyűlölő okádékszaroké!
És ez a sajtóbeli megjelenésünkre is érvényes.
Vajon miért?
Egyszer (10-15 éve) a "CD-ROM Telefonkönyv" nevű MATÁV (akkor úgy hívták) kiadványon kilistáztam a csak Budapesti illetőségű, atóval foglalkozó cégeket. Voltak ott autókereskedések, autószerelők, stb...
Leírom: kb. 4600 nevet tartalmazott a lista. És ezek nem a nyugdíjas Jóskapista bácsik voltak, egy autószerelő műhely, egy gumis, vagy pláne egy atókereskedő több-10 vagy több-100 millió forintos tőkével, anyagiakkal, jövedelmekkel rendelkezik!
ELKÉPESZTŐEN HATALMAS GAZDASÁGI ERŐ.
Politikailag törpe.

Vajon miért nem fogunk össze? Van embertömeg (a Magyarországon majdnem 3 millió személyautó többsége családi használati eszköz), van gazdasági erő...

Persze nem a cikk és írója ellen kell összefogni, hanem az autóellenes politikai erők ellen.
Csak így mozdulhat meg valami

dohc (törölt) 2009.04.20. 10:57:13

azt hadd kérdezzem már meg, hogy úgy nem lehet csinálni, hogy elmegyek a bankba, hitelt veszek fel, és kp-ban kifizetem az autót, a pénzt meg a banknak törlesztem? azé kérdem, mert sík hülye vagyok a pénzügyi dolgokhoz, de apának most akarunk új autót venni, kp-ra gondoltunk, szal nem akarunk hitelezni, ezt csak egy esetleges lehetőségként említeném, hogy lehet e vagy létezik e egyáltalán ilyen.

csibu 2009.04.20. 10:58:12

Miből lehet észrevenni,hogy csődközelben van...
Na amikor a kereskedő nőrokonai, ált. büfé-ruhatár szakon végzett ribancok, akik életükben nem dolgoztak egy percet se, béállnak "értékesíteni", ott már nyakig ér a lequár.

Moby33 2009.04.20. 10:58:42

Háát most biztos okoskodásnak tűnik, de én több új autót (több márkát) vásároltam már életemben és ilyen, hogy befizetek 1,2 M-t és várok az új autóra ami nem érkezik meg azért ez nem így megy már évek óta.

pld. Tavaly Toyotát vettem, rendeléskor minimum előleget kell letenni 150e ft pedig a vételár 4-5M volt. (ez is a forgalomba állítási díj, rendszám stb.) Mikor megjön az autó és effektive a te neveden van, belülhetsz kipróbálhatod akkor jön csak a hitelügyintézés és a maradék pénz befizetése, autó beszámolása. Szóval én nem tudom milyen kereskedésben kell ilyen nagy összeggel leelőlegezni egy autót de jó lenne ha márkát is kiírnátok. Gazdasági válság ide vagy oda bennem sosem merült fel, hogy ott hagyjak valahol pár millát aztán várjak a kocsira. Szerintem ez már régóta nem így megy vagy ha igen akkor hagyni kell eleve a francba ezt a kereskedői mentalitást.

bekker 2009.04.20. 11:00:42

Nem vagyok jogász, sem ügyvéd, de egyvalami szúrja a szememet:
Tudomásom szerint amennyiben én (mint kereskedő) átveszek 3 millió forintot XY-tól egy meghatározott alvázszámú gépkocsi vételáraként, akkor azt az összeget nem költhetem el a be nem fizetett csekkjeimre, csak és kizárólag a gépjármű kifizetésére az importőr felé. Mert ellenkező esetben mintha büntetőjogi felelősségem lenne (hűtlen kezelés).
Btk. 319. § (1) Akit idegen vagyon kezelésével bíztak meg, és ebből folyó kötelességének megszegésével vagyoni hátrányt okoz, hűtlen kezelést követ el.

báró Csekonics 2009.04.20. 11:04:15

'lequár' - megcsináltad a napom :-DDDD
A kis Kazinczy :-D

látóideg 2009.04.20. 11:06:46

Csekonics báróval maximálisan egyetéretek: tényleg a cikk címe az, ami eléggé szerencsétlenre sikeredett, a tartalma viszont jóó és hasznos.

Ostván: kösz a jó ötletet, egyetlen apróság: a HITELESÍTETT másolat elkészítése nem egyszerű (közjegyző nem megy "házhoz" másolgatni), és nem is olcsó. Persze egy 10milliós audihoz képest nem drága, de pl. az én 1,4 milkás használt autóm esetén már érezhető.
Nekem szerncsém volt, tisztességes kereskedőt fogtam ki, 50ezer előleget kellett csak adni.

Megjegyzem, hogy a kereskedői tisztesség hiánya nagyobb veszteséget is okozhat, mint egy banki bedőlés vagy elvesztett előleg. Ha valakinek eladnak egy roncs tragacsot mondjuk 3 milkáért, amiről kiderül hogy csak feleannyit ért, hát az nagyobbat bukott...

Riasom 2009.04.20. 11:10:23

@gin74tonic: és ez még semmi, itt az is csak egy hír a sok közül, hogy egy sokmilliárdötszáz forintos állami presztízs-nagyberuházás alvállalkozói (azaz a hidat effektíve megépítő emberek) nem kapják meg a pénzüket.

sipike78 · http://www.szabolcsswift.hu 2009.04.20. 11:13:10

@látóideg: autóellenes politikai erő...

ez kurva jó, felveszem a szótáramba

bizonyára nem azokra gondoltál, akik évekkel ezelőtt vakvágányra küldték a tehervonatokat + okádék személyvonatokon utaztatják az ingázók 50%-át és egy kurva metróvonalat egy évtizedig építenek meg? :)

Meg azokra sem, akik ebben a nyakig kaki helyzetben gombamód emelik az újabbnál újabb benzinkutakat...

S közben nő az üzemanyag ára, ellenben a forgalom egy cseppet sem csökken.

Az érdekérvényesítés gyengeségével egyetértek. Pár éve oda akart baszni a MOL-nak egy manusz, a kutya se támogatta.

esde 2009.04.20. 11:14:01

Láttam ki írta, de azért kíváncsiságból rákattintottam, de nem csalódtam, végig sem olvastam.

Kit érdekel, kovácsné, meg a hitelautó:D engem nem, aki hülye haljon meg:P
Vagy válts nissanra:P

Csőváz így legalább több időm marad a munkára, mert semmi érdekfeszítőt nem találtam a totalcar-on:)

Bár jobb szeretem amikor nem bírom hogy ne olvassam végig, de ez van ma dolgozni kell:)
Köszi hogy segítetek a cégemnek hogy könnyebben küzdje le a válság hatásait, mert így több idő marad pénzt keresni:)

Azért hétvégére írhatna valamit Csikós, vagy Winkler, azt elolvasnám:) Addig is jó munkát mindenkinek:)

ostván 2009.04.20. 11:15:08

@látóideg: Lehet egy iratot a banknál is hitelesíteni. Bemutatjuk nekik az eredetit, ott lemásolják és maguknak elismerik, hogy a másolat az eredetivel egyezik (a hitelügyintézésnél a személyi adatokkal ez történik). Tehát van mód költségcsökkentésre.

báró Csekonics 2009.04.20. 11:15:40

Riasom 2009.04.20. 11:10:23

Na, azt én eleve nem értem: egy házat is úgy szoktam manapság építeni (amúgy érthető valahol), hogy bizonyos készültségi szinteken 'átveszed' és fizetsz egy adott százalékot.
Mikor tényleg kulcsrakész a pecó néha már csak 10-20-30% van hátra.

Egy híddal ezt nem lehet megcsinálni?

báró Csekonics 2009.04.20. 11:17:10

...pardon, szoktak.
Én nem építek házakat :-D

Balhé az van 2009.04.20. 11:17:46

@vétlen balek:
Szia!
Azért működik ez másként is.
Én 2005-ben vettem új autót, ott is hasonló volt a helyzet a díjrészletek körül, azzal a különbséggel, hogy a gyári szállítási határidő volt olyan hosszú (új típus, akkor került gyártásba), hogy az első csekk már megjött, az autóm pedig még le sem lett gyártva. Ez ugye egy sima banki hiba, bevittem a kereskedésbe a csekkeket, telefonáltam abankhoz is, hogy ez a helyzet, délután már fel is hívtak mindkét helyről, hogy elnézést kérjenek és tekintsem semmisnek a dolgot. Miután átvettem az autót és aláírtam minden papírt, rá két héttel jött az első csekk.
Szóval el lehet mindent intézni. Szép szóval is. Olyan új autót pedig nem veszek át, aminek a forgalmija nem az én nevemre szól.
Hivatkozhatsz arra, hogy még a mai napig nincsen a neveden a finanszírozott autó és a kereskedés csak egy "bérleménnyel" kárpótol.

tónik 2009.04.20. 11:19:25

Megértem a kereskedőket is, de törvényszerű, hogy megritkuljanak. Mit gondoltak, aki 10 éves hitelre vesz autót, az hogyan cseréli le 3 évente?Nem lehet a végtelenségig 150-200 ezer autót eladni évente. Leginkább az az életszerűtlen, hogy akinek nincs 5-600 ezre egy fillérekért javítható olcsó használtautóra, az berohan(t) a szalonba, és 0%-al behitelezett egy 3-4 milliós új autót

Balhé az van 2009.04.20. 11:26:50

@dohc:
Szia!
Persze, hogy lehet. Nem vagy köteles hitelre venni semmit sem. :) A kereskedőnek azt pedig nem kell tudnia, hogy az összeg hitellel van megtámogatva.
Az értékesítő húzni fogja a száját (szerencsés esetben nem látod rajta), mert elesik a jókora banki jutaléktól.
Viszont azt elötte le kell tisztázni akár telefonon is, hogy fizethetsz-e kp-vel, vagy csak átutalással / inkasszóval.

Amennyiben valaki hitelre venne autót (új/használt, mindegy) és a felvenni kívánt összeg erejéig hitelképes is, szerintem jobban jár egy személyi kölcsönnel. Új autóénál magasabb a kamat, ez igaz, ellenben az autó teljes mértékben a tulajdonába kerül, bármi probléma adódik könnyebben tudja értékesíteni azt.
Emellett sokkal több lehetőség (finanszírozó intézet és konstrukció) közül válogathat és kedvezőbb biztosításokat párosíthat a kölcsönhöz.

Riasom 2009.04.20. 11:36:46

@báró Csekonics: számomra is teljesen érthetetlen, hiszen ahogy pl. te is írtad, kicsiben működik. Bár gondolom, nem a megrendelő (állam/EU) nem fizetett, hanem csak a hosszú alvállalkozói sor végén állókhoz, akik tulajdonképpen dolgoztak, azokhoz valamiért nem csurgott le a járandóságuk.

rakpartiróka 2009.04.20. 11:42:50

Zoli, bazz! Miért kell még jobban belebaszni a kést a döglődő piacba. Igazad van, de a tőkeerős vállalozásokkal libaltázol. Nem elég, hogy állandóan belengetik a roncsautó támogatást? Emiatt is várnak az ügyfelek. Mérhetetlen bedőlés lesz hamarabb, mint hinnéd...

Egy bennfentes

bekker 2009.04.20. 11:53:49

Még egy meglátás:
A kereskedő eladja nekem az autót, én kifizetem. Utna kiderül, hogy az autó nem is volt az övé. Hogyan adja el???
Ha én a barátomtól kölcsönkért autót eladom (ami nem az enyém), akkor nem követek el csalást?

SirJohn 2009.04.20. 12:17:37

@rakpartiróka: Akkor mi bennfentesek fogjunk össze. Azért nem ártott volna a szerző részéről még egy kicsit dolgozni a témán. Szegény azt nem látja ha nem lesz autókereskedelem akkor nem lesz miről írnia sem.....de lehet hogy mindenhez ért, és holnaptól horgász szakújságíró lesz.

Damavend 2009.04.20. 12:17:42

Nem értem a cikket főleg nem a címét és főoldalon. Ha arra megy a Totalcar,hogy minél többen kattintsanak ,akkor OK. De akkor várhatóan bulvárszintre sűllyed.
Teljesen OK ,hogy tájékoztatnak minket vevőket a lehetőségekről, ez normáli és rendes dolog. DE MIÉRT KELL azt mondani,hogy valaki ne vegyen új autót?!
Győzike meghalt szerepel a Blikk címlapján,hogy mindenki megvegye ,aztán beleolvasol és kiderül,hogy csak nagyobbat fingott a szokásosnál.
Most tényleg az a cél,hogy többen kattintsanak a cikkre,vagy ....?
A jogi szakértői rovatban már szerepelt ilyen téma, jó még egy bőr, de sokkal értelmesebb lenne Csikóssal mesélteni valamit a Belsőségen, sztem arra is kattintanának eleget.

Damavend 2009.04.20. 12:21:45

@lrichard_ac:
ez itt Németo.-ban és Franciao.-ban is így van.
DE EZ nem németo.vagy franciao, földrajzilag eléggé elkülöníthető nem?
Sőt Dawid Bowie óta az is tudható,hogy this is NOT america.
Németországnak és a franciáknak van tengeralattjárójuk is nekünk nincs.
A mongolok meg lóval járnak.

AtoszMester 2009.04.20. 12:22:27

Na dolgozni csámcsogók, nem ám munkaidőben lapítva totalcarozni :D

indapass90210 2009.04.20. 12:25:38

@bekker: de, sikkasztásnak nevezik :) Általában úgy lehet megoldani, hogy megáll az okirat hamisítás is.

Unter Bahn (törölt) 2009.04.20. 13:35:51

Több dolog bizonyosnak látszik:

1. A mai langyos jogrendben a becsületes vevővel fizettetik meg a tisztességtelenek által okozott kárt (nem csak autóknál)

2. Aki új autót vesz, "kábítószert" vesz: azaz függelmi viszonyba kerül a márkaszervízzel, onnantól kezdve csak a forgalmazón múlik, hogy évente mennyivel veszi le a tulajt.

3. A bank... én nem vagyok pénzügyi szakember és még legalább kettőt tudnék mondani, aki szintén nem az... gondolom, vannak többen is. Ma! hitelt! hosszúlejáratút! felvenni szvsz nagy kockázat... hogy többet ne mondjak, mert mint mondtam, nem értek hozzá...

4. Megszorítások vannak, lesznek és még újabbak jönnek... akinek ma biztos állása van, annak holnap már nem biztos hogy biztos... node mi a fedezet??? Az új autó??? Aligha...


Ergo: tanácstalanul-bizonytalanul totyogok a 40-50 évesek híg posványában és maradok a tizen-huszonéves "szaraimnál"... amiket még magam is meg tudok csinálni.

Tudom, nem a legjobb megoldás, de erre telik... pontosabban ez már megvan, és éves szinten nem kér többet, mint egy új autó kötelező szervize...

Unter Bahn (törölt) 2009.04.20. 13:36:30

Több dolog bizonyosnak látszik:

1. A mai langyos jogrendben a becsületes vevővel fizettetik meg a tisztességtelenek által okozott kárt (nem csak autóknál)

2. Aki új autót vesz, "kábítószert" vesz: azaz függelmi viszonyba kerül a márkaszervízzel, onnantól kezdve csak a forgalmazón múlik, hogy évente mennyivel veszi le a tulajt.

3. A bank... én nem vagyok pénzügyi szakember és még legalább kettőt tudnék mondani, aki szintén nem az... gondolom, vannak többen is. Ma! hitelt! hosszúlejáratút! felvenni szvsz nagy kockázat... hogy többet ne mondjak, mert mint mondtam, nem értek hozzá...

4. Megszorítások vannak, lesznek és még újabbak jönnek... akinek ma biztos állása van, annak holnap már nem biztos hogy biztos... node mi a fedezet??? Az új autó??? Aligha...


Ergo: tanácstalanul-bizonytalanul totyogok a 40-50 évesek híg posványában és maradok a tizen-huszonéves "szaraimnál"... amiket még magam is meg tudok csinálni.

Tudom, nem a legjobb megoldás, de erre telik... pontosabban ez már megvan, és éves szinten nem kér többet, mint egy új autó kötelező szervize...

Unter Bahn (törölt) 2009.04.20. 13:43:55

Több dolog bizonyosnak látszik:

1. A mai langyos jogrendben a becsületes vevővel fizettetik meg a tisztességtelenek által okozott kárt (nem csak autóknál)

2. Aki új autót vesz, "kábítószert" vesz: azaz függelmi viszonyba kerül a márkaszervízzel, onnantól kezdve csak a forgalmazón múlik, hogy évente mennyivel veszi le a tulajt.

3. A bank... én nem vagyok pénzügyi szakember és még legalább kettőt tudnék mondani, aki szintén nem az... gondolom, vannak többen is. Ma! hitelt! hosszúlejáratút! felvenni szvsz nagy kockázat... hogy többet ne mondjak, mert mint mondtam, nem értek hozzá...

4. Megszorítások vannak, lesznek és még újabbak jönnek... akinek ma biztos állása van, annak holnap már nem biztos hogy biztos... node mi a fedezet??? Az új autó??? Aligha...


Ergo: tanácstalanul-bizonytalanul totyogok a 40-50 évesek híg posványában és maradok a tizen-huszonéves "szaraimnál"... amiket még magam is meg tudok csinálni.

Tudom, nem a legjobb megoldás, de erre telik... pontosabban ez már megvan, és éves szinten nem kér többet, mint egy új autó kötelező szervize...

Unter Bahn (törölt) 2009.04.20. 14:06:54

Több dolog bizonyosnak látszik:

1. A mai langyos jogrendben a becsületes vevővel fizettetik meg a tisztességtelenek által okozott kárt (nem csak autóknál)

2. Aki új autót vesz, "kábítószert" vesz: azaz függelmi viszonyba kerül a márkaszervízzel, onnantól kezdve csak a forgalmazón múlik, hogy évente mennyivel veszi le a tulajt.

3. A bank... én nem vagyok pénzügyi szakember és még legalább kettőt tudnék mondani, aki szintén nem az... gondolom, vannak többen is. Ma! hitelt! hosszúlejáratút! felvenni szvsz nagy kockázat... hogy többet ne mondjak, mert mint mondtam, nem értek hozzá...

4. Megszorítások vannak, lesznek és még újabbak jönnek... akinek ma biztos állása van, annak holnap már nem biztos hogy biztos... node mi a fedezet??? Az új autó??? Aligha...


Ergo: tanácstalanul-bizonytalanul totyogok a 40-50 évesek híg posványában és maradok a tizen-huszonéves "szaraimnál"... amiket még magam is meg tudok csinálni.

Tudom, nem a legjobb megoldás, de erre telik... pontosabban ez már megvan, és éves szinten nem kér többet, mint egy új autó kötelező szervize...

Unter Bahn (törölt) 2009.04.20. 14:08:17

Bocs, csak nyomtam egy "frissítés" ikont és ez történt:-(

És még ez a 60 mp is... borzasztó:-(((

feketenap · http://www.zoldszempont.hu 2009.04.20. 14:09:39

@SZP: jó tudni, hogy vannak még tisztességes kereskedők is, akik remélhetőleg megélik a válság végét.

konti10 (törölt) 2009.04.20. 14:25:01

A kisembert lehúzzák. Ez a sorsu(n)k. Sztán mehet panaszkodni a Juszt Lacihoz. Ilyen világ lett...

vadász2 · http://kariblog.blog.hu 2009.04.20. 14:56:34

A roncsautó-prémium viszont a használtautó-kereskedelem felbolydulásához vezetne, ahol talán még többen dolgoznak és vállalkoznak, mint az új autó kereskedelemben. És pont azt az alsó gépjármű réteget szüntetné meg, ahol szerintem nagyobb a mozgás (mások az igények)

kalandrover 2009.04.20. 15:01:14

Ahogy az író is a legvégén leírja "cinikus"
azaz a cikk lényege ökörség=kivitelezhetetlen.

Bárkiről, bármikor kiderülhet, hogy baj van.

Egy megoldás létezik: Hoci-nesze. Mi is kipróbáltuk ezeket élőben egy vásárláskor, de kis előrelátással jól jöttünk ki belőle. Pedig nem most volt, hanem 5 éve.
1. Mindössze a teljes ár 3 %-át kapta meg a boltos foglalóként, bár ő 30 %-ról indított. Erről az volt a véleményem, hogy csak azért kapott 200.000. -et, mert nem raktáron lévőről volt szó, amúgy kapott volna 50.000.-et a papírmunkára, arra az esetre, ha meggondoltuk volna magunkat. Készletesnél 50.000.-nél nem adunk többet, pont.
2. Az autó pár hónap alatt elkészült, kiszórták a keróba, ekkor szóltak, hogy menjünk be megkötni a hitelt/fizetni! -Jó majd, ha lesz rajta rencám akkor! Ezalatt kiderült, hogy van akinek már egy éve ott rohad az új autója a keróban.
Kis huzavona, autót nem adják -cégnek elfogyott a pénze, nem a mienkét fizették volna ki, hanem valakiét a sor elejéről.
3. Erre szépen bepereltük, végzés 30 nap múlva. Amint megkapták ők is a végzést, szóltak, hogy ugyan fáradjunk be az autóért, mert szeretnék átadni!

Slusszpoén, hogy egy egészen más cégnév lett a nevük a számlán, mint a megrendelőn, mert közben zárolták a bankszámlájukat.:-)
A többiek, akik előttünk-mögöttünk voltak, azok megszívták.

Egy a lényeg pénzt kézből ki nem adni, mert utána már megakad a tű: -Jövő héten átvehetik. :-)

levi\'s 2009.04.20. 15:05:22

Megyugtató, hogy vannak még ilyen újságírók Magyarországon. Hasznos jól megírt cikk. Two thumbs up!

kalandrover 2009.04.20. 15:11:48

@lrichard_ac:

"Mondjuk nem teljesen érten, mért nem lehet az átadás napján mejelenni a kp.-vel (vagy bizonyítvány az átutalásról). "

De lehet.

Megkötöd a boltot az alvázszámra, és vagy megbízod a boltost, vagy neppert, vagy te magad végig járod, befizeted a regadót-sarcokat, majd akár saját magad felcsavarozod a rencámot.

Ezt a boltosok azért nem szeretik, mert egy kisautón kevesebb az árrés, mint egy ilyen "üzembehelyezésen"

Szóval lehet.

kalandrover 2009.04.20. 15:21:07

@Ciri:

"„másik megoldás, hogy a vevő közvetlenül az importőrrel köt szerződést, vagyis az autó teljes vételárát az importőrnek fizeti meg, és az autót az importőr „szállítja” a vevőnek.”

Persze, persze.
Egy jogásztól azért többet vártam volna. Nevetséges elmélet.

„Ezt technikailag nem túl bonyolult kivitelezni, egy plusz (importőri) bankszámla igénybevételével és némi adminisztráció árán megvalósítható,”

Nyilván, pofon egyszerű. Főleg könyveléstechnikailag."


Arról nem beszélve, ha az importőrnél akar vásárolni a pórnép, akkor elhajtja a kórságba. Vajon miért tartja a márkakereskedőket valagnyi reklámpénzen, meg melyik ökör akarna márkakereskedést nyitni, ha a háta mögött üzletelne az importőr direktbe??????

Jó a Wáberer1s külön tészta, mert ott a VOLVO hungária, csak bólogathat a gyárnak, pénzt nem lát belőle, de most nem is erről van szó.

kalandrover 2009.04.20. 15:32:20

@joskafiser:

"teljesen komolyan kerdezem, hogy olyan nem letezik, hogy valaki kp-ert vesz autot?

bemegy, azt mondja, hogy ezt kerem, kifizeti es megkapja."

Most kb. csak ilyeneket vesznek. A többi volt a felesleg.

Önjáró Talajgyalu 2009.04.20. 15:34:10

Uj auto? Gnyihe. En inkabb vettem egy 25 eves Skodat otvenezere', es jolerzem magam. Egy ev alatt beledobtam 15e km-t, atlagfogyi 6 liter kornyeken (vegyes uzem). Osszesen annyit koltottem ra, mint masok kotelezo szervizre meg olajcserere szoktak. A sok nyalas buzi bank meg kereskedo meg hudemenocsavovagyok0%-osonerovelelhoztama3hengeresszuzukit meg nyelje be a brokit tudoig. Velemenyem szerint.

Ciri 2009.04.20. 15:37:10

@kalandrover:

Mi a tökömet lehet?

"Megkötöd a boltot az alvázszámra, és vagy megbízod a boltost, vagy neppert, vagy te magad végig járod, befizeted a regadót-sarcokat, majd akár saját magad felcsavarozod a rencámot."

A rendszámon kívül a többi nettó marhaság.Az importőr fizeti be helyetted a reagdót a kocsira, amikor az beérkezik az ország területére (amennyiben ügyfele van már az autónak). Nem is kap regadó nélküli számlát a kereskedés.(kivéve külföldi értékesítés esetén)

Szóval nem lehet.
Ameddig a vételárat teljes egészében ki nem fizetted, a gépkocsi üzembehelyezésének folyamatát NEM kell elkezdenie a szállítónak, mert az az Ő tulajdona.
Ezért is kíváncsi lennék arra, hogy sikerült (állítólag) pert nyerned 3%-os befizetéssel. :DDD

Ciri 2009.04.20. 15:44:13

"Ezt a boltosok azért nem szeretik, mert egy kisautón kevesebb az árrés, mint egy ilyen "üzembehelyezésen"

Nem ezért nem "szeretik".
Az üzembehelyezésen nincs hasznuk (hiszen ezeket a költségeket állambácsi határozza meg), hanem az átvételi költségeken,(mosás, nullrevizió, stb) de ezt akkor is kell fizetni, ha az üzembehelyezést saját maga csinálja az ügyfél.
A baj akkor van (és ezért nem szeretik), ha az ügyfél például hitel esetén, "elfelejti" bejegyeztetni az opciós jogot az okmányirodában.

SZP 2009.04.20. 15:51:53

" Ne vegyél Új autót. Veszélyes!"
Korábban már írtam egy egy tanácsot, hogy miként nem tudjuk mi autókereskedők elnyúlni az ügyfél pénzét és úgy gondoltam, hogy mára ennyi de ha a cikk címe eszembe jut elkap a hányinger.
Miért nem írta kedves Tóth úr két három éve, hogy Tisztelt lakosség ne vegyél 0Ft kezdő befizetéssel autót mert veszélyes? Mert az tényleg az is volt. Úgy gondolom, hogy azon kereskedők akik tisztességesen végzik a dolgukat és én magunkat ide sorolnám KIKÉRIK MAGUKNAK A CIKK címét! Tóth Úr szerint az ilyen cikkek segítenek több száz családnak átvészelni a válságot? Mert szerintem nem. Azt mi is tudjuk, hogy a hazai piac egy túlhizlalt piac volt és nem igazodott a kereslethez. Talán azt is éreztük, hogy nagyon komoly visszaesés várható. De személy szerint arra Én nem gondoltam, hogy a vesztünket akarja az a "szakma" aki ebből él....Tisztelt Tóth Úr arról miért nem ír, hogy veszélyes volt Áfa csalóktól autót venni? Én személy szerint tisztelem a használt kereskedőket is mert ha becsületesen csinálod nagyon kemény szakma, és kívánom, hogy aki méltó rá túlélje.De úgy gondolom, hogy nem elfogadható egy általános kijelentés. Összegezve: Emberek akiknek tényleg szüksége van autóra ne féljetek. Kontrollálható egy kereskedő, ha 10-20 éve működik azt hiszem bizonyított. Lehet, hogy visszafogta a költségeit Pl marketing területen de az már gond ha félve mentek be egy autószalonba. És egy kérdés? Amikor ingatlan vásárlásra adsz előleget mivel vagy biztonságosabb helyzetben? Talán a válságot nem a banki szektor bizalmatlansága okozta? Szomorú, hogy magyar emberek egymásban nem bízunk meg. Természetesen az ésszerűség keretein belül.És mégegy apró észrevétel: Várják a vásárlók az esetleges autócsere programot. Megítélésem szerint ebben az országban csak beszélnek róla. Ja és tegnap nem az ÁFA emelésről szólt a média? Ha most megvásárolja és esetleg várt csoda valóság lesz a 20%-os Áfa 5 %-os emelésével egy támogatás esetén is marad minden a régiben...

Vortex 2009.04.20. 16:04:41

DJ.oda 2009.04.20. 09:57:33

"Ez a cím pedig, hogy "Ne vegyél új autót!Veszélyes" egyszerűen felháborító. Az átlagember hiszékenységére, általános reakcióira épít. Megoldást pedig nem kínál fel!"

Megoldást maguk a megkérdezett autókereskedők sem kínáltak fel, nem hiszem hogy az újságírónak kellene kitalálnia azt.
Az ő feladata, hogy egy problémát bemutasson, körüljárja az ügyet, és arról objektíven írjon.

konti10 (törölt) 2009.04.20. 16:07:37

Régebben volt olyan , h személyautóra lízing. Nem tudom ,h most van-e. Ott csak a kocsi a banké. Fizesse ki a bank a kiválasztott kocsit, sztán fusson ő a pénzéért, ha nem tudják a kifizetett kocsit átadni. Az emberke nem a kereskedővel, hanem a bankkal van kapcsolatban.

Ciri 2009.04.20. 16:08:48

@Vortex:
"Az ő feladata, hogy egy problémát bemutasson, körüljárja az ügyet, és arról objektíven írjon."

Könyörgöm! A megkérdezett importőrök lépviselői sem ismerték a problémát!
Akkor miről beszélünk?
Objektív Totalcar? Hol élsz te?

kalandrover 2009.04.20. 16:09:03

@Ciri:

Több kereskedés is már elég régóta külön írja az árlistára a vételár+regadó, esetleg ÁFA többféle verzióban.
Az forgalombahelyezés a regadóval kezdődik.
De azt te sem gondolod komolyan, hogy a 2 éve Budaörsön túltárolt taligára 2 éve befizették a regadót??????
A számla is független a regadótól.

A per nem a 3%-os befizetés alapján lett indítva, hanem a követelés-teljesítés oldalak rendezésével. A perben nem volt szó forintról.

De bizony a szállító olyan folyamatokat kezd meg, amiről a szerződés szól. Ha a szerződésen az szerepel, hogy fizetés átadáskor, akkor a bíróság sem mondhat mást, és a szállító sem akadékoskodhat kitalált dolgokkal.
A vevőnek pedig egy kötelessége van: pontosan fizetni.

Nem kell mindent elhinni, amit a "nagy" emberek mondanak, akkor nem ér nagy csalódás.

kalandrover 2009.04.20. 16:12:54

@Ciri:

No, akkor elmesélem, hogy sok kereskedésben az aktuális autó "üzembehelyezése" 40.000-130.000. tól-ig.
Persze meg van szabva: néhány csekk, oszt kabát. A többi a keróé.

Akkor, amikor egy Stiften van 50.000 árrés, akkor az a plusz 50.000. mellékes jól jön ám.

Ciri 2009.04.20. 16:14:44

@kalandrover:

"Ha a szerződésen az szerepel, hogy fizetés átadáskor, akkor a bíróság sem mondhat mást, és a szállító sem akadékoskodhat kitalált dolgokkal."

Mutatnál olyan márkát, ahol a szerződésben ez le van írva?

Ciri 2009.04.20. 16:22:47

„Több kereskedés is már elég régóta külön írja az árlistára a vételár+regadó, esetleg ÁFA többféle verzióban.”

Ennek mi köze van a regadó kifizetéséhez ?

„De azt te sem gondolod komolyan, hogy a 2 éve Budaörsön túltárolt taligára 2 éve befizették a regadót??????”

Nem ártana visszaolvasnod, amit írtam. Ügyfeles autókról beszéltem.

„A számla is független a regadótól.”

Nem.
Illetve, hogy annak mi a realitása, hogy az ügyfél maga akarna szopni a regadóval, nem értem, de biztosan nagyon életszerű helyzet lehet.. :D

„No, akkor elmesélem, hogy sok kereskedésben az aktuális autó "üzembehelyezése" 40.000-130.000. tól-ig.
Persze meg van szabva: néhány csekk, oszt kabát. A többi a keróé.

Akkor, amikor egy Stiften van 50.000 árrés, akkor az a plusz 50.000. mellékes jól jön ám.”

Amennyiben az ügyfélnek annyi esze sincs, hogy megtudakolja és leíratja szerződésíráskor a járulékos költségek pontos összegét, akkor csak nevetni tudok rajta. Gondolom nem véletlen, hogy Suzukis példát hoztál fel…

W84IQ 2009.04.20. 16:23:30

A Gépjármű Importőrők Egyesülete - vagy annak együttes tagsága igenis kezelhetné a kérdést. Az ilyen problémák megoldására a kockázatközösség a válasz.

Létrehozhatnának egy alapot, amely mondjuk max. 10 millió forintig vállalná, hogy a kereskedő helyett visszafizeti az előleget, ha az a szerződés megkötése, valamint az előleg megfizetése után csődvédelem alá, vagy felszámolás alá kerül.

Feltételezésem szerint, ha sok márka sok kereskedése venne részt ebben, akkor már találnának olyan biztosítót, amely partner tud lenni egy ilyen játszmában.

Voila.

kalandrover 2009.04.20. 16:25:38

@Ciri:

Persze. Pl. a mienk ilyen, de gondolom sok másé is.
Persze, aki elé olyat dugnak az orra alá, hogy fizess most, oszt várj-várj-meg várj még, és ezt aláírja, az ennek megfelelően követelhet.

kalandrover 2009.04.20. 16:34:15

@Ciri:

"Ennek mi köze van a regadó kifizetéséhez ?" Annyi, hogy egy "jármű" a forgalombahelyezés után jármű, ha nem fizeted be az adót, akkor megkapod úgy, mert esetleg olyan perverz vagy, hogy kerti dísznek vetted az udvarra. Odaadják, pont.

"Nem ártana visszaolvasnod, amit írtam. Ügyfeles autókról beszéltem." Mienk is az volt, és szóba került a sarc nélküli hazatolásról, mert fostunk a csődtől, gond nélkül leszámolták a regadót, és mínusz 700.000. különbözettel új számlát kaptunk. Szerencsére közben a bíróság megoldotta a kérdést.

Nyilván az ember KULTÚRÁLT üzleti világban nem akar szopni, de ha szolgád nincsen, akkor megoldod egyedül.

"Gondolom nem véletlen, hogy Suzukis példát hoztál fel…"

Nem véletlenül. Azon kicsi az árrés, ha sokat el tudnak belőle sütni, jó kis összeg jön össze ebből a pluszból.

Ciri 2009.04.20. 16:35:26

@kalandrover:
"Persze. Pl. a mienk ilyen, de gondolom sok másé is.
Persze, aki elé olyat dugnak az orra alá, hogy fizess most, oszt várj-várj-meg várj még, és ezt aláírja, az ennek megfelelően követelhet."

Pusztán csak arról van szó, hogy ameddig nem fizette ki a teljes vételárat, nem az övé. Ennyi. Ennél egyszerübben nem tudom, lehetne-e eljárni.
A vételár kifizetése után meghatározott ideje van a kereskedésnek a forgalombahelyezésre, melyet rögzít még szerződésíráskor.

Kifizeti az importőr felé a kereskedő,átíratja ügyfélnévre, közben összetörik vagy ellopják a beszámítandó autót, ami önerő lett volna, elbasszák a pénzt, bar listás az ügyfél, stb stb.
Lesz egy fasza használtautója a kereskedőnek...
Tiszta haszon... :D

Ciri 2009.04.20. 16:40:11

@kalandrover:

"Odaadják, pont."

Nem.
"Ennek mi köze van a regadó kifizetéséhez ?" Annyi, hogy egy "jármű" a forgalombahelyezés után jármű, ha nem fizeted be az adót, akkor megkapod úgy, mert esetleg olyan perverz vagy, hogy kerti dísznek vetted az udvarra"

Tudod ezért tér ki a szerződés a bruttó regadós árra (a szállító kötelezettségeire), és ezért esik szó az üzembehelyezés folyamatáról.

kalandrover 2009.04.20. 16:45:04

@Ciri:

"Pusztán csak arról van szó, hogy ameddig nem fizette ki a teljes vételárat, nem az övé. Ennyi. Ennél egyszerübben nem tudom, lehetne-e eljárni.
A vételár kifizetése után meghatározott ideje van a kereskedésnek a forgalombahelyezésre, melyet rögzít még szerződésíráskor."

Te most szívatsz ? :-) Nem ezt dumálom én is? Ha ez egy napra esik, mint esetünkben, azaz, szólnak, hogy lehet fizetni-szólnak, hogy lehet átvenni, akkor hova kell tovább cifrázni?

Akkor van szopás, ha valamellik fél szarozik. Amiről normál esetben nincs szó. Nemnormálban pedig lehet egyik félnek rossz üzlet. Ilyen a világ, híjjnye.:-)

kalandrover 2009.04.20. 16:47:39

@Ciri:

"Lesz egy fasza használtautója a kereskedőnek...
Tiszta haszon... :D "

Tudod mennyi áru rohadt már a nyakamon? Az autó is ilyen, csak az egy összegben nyelősebb. De felrakják a raktári listára, és másik bolt simán átkéri-fizeti-viszi.

kalandrover 2009.04.20. 16:51:07

@Ciri:

"Nem"

De! És az én apukám erősebb.:-) Meg kell értened, hogy állami jussokhoz a boltnak köze nincs. A szerződésben valóban benne van a regadó, stb.....HA kéred. Persze normál esetben ez a norma, hogy benne van, és a bolt közvetítőként szerepelhet. De ha nem kéred, vagy meg gondoltad magad, és elköltözöl Tanzániába, akkor leszarják KÉRÉSEDRE a regadót.

kalandrover 2009.04.20. 16:52:28

@Ciri:

Bocsi, hüje vagyok, felültettél.

vettél te már autót boltból? :-)

Unter Bahn (törölt) 2009.04.20. 17:23:57

Rosszul gondolom talán, hogy autót, sőt új autót - mondjuk nem exkluzív márkát - igazán vehetne úgy az ember, hogy előtte ne kelljen elvégeznie a jogi egyetemet+2 év értékesítési gyakorlatot szerezni, hogy elkerülje az átbaszást???

Az autó számomra több egyszerű használati tárgynál, hiszen mérnök vagyok. De nem több, mint bármelyik más gép! Egy jól összerakott számítógép-konfig, vagy akár egy precíziós eszköz, mondjuk egy karóra. Nincs is benne több...

Ahhoz hogy egy új, 3-5 millás autó részletre történő vásárlásakor ne törvényszerű balek legyen a vásárló, szvsz nem a vásárlónak kellene magát "felképeznie" a kereskedés szintjére, hanem a kereskedésnek kellene leegyszerűsödnie a prosztó hétköznapi ember értelmi/műszaki színvonalára.

Én max. akkor mernék új autót venni, ha ez így állna... de ahogy én látom, ez nagyon nem így van.

sipike78 · http://www.szabolcsswift.hu 2009.04.20. 17:53:26

@Önjáró Talajgyalu: "hudemenocsavovagyok0%-osonerovelelhoztama3hengeresszuzukit"

Ebből látszik, hogy fingod sincs a Suzukikról. Nem hinném, hogy pont a suzukivásárlók menőznének az autójukkal....

(Csak szólok: az új modellek közt nincs háromhengeres Suzuki.)

Wawel (törölt) 2009.04.20. 17:56:18

Jó ez a válság, kezdi a felszínre hozni a trágyát, ami már szép kényelmesen megült és azt hitte, hogy ez a természetes.
A megszólalásokból még mindig az sugárzik, hogy az importőr valami übermensch, aki ül az elefántcsont tornyában, szétteszi a kezét és jó esetben kegyet oszt.
Hát a nagy lófaszt! Változtatni kéne a mentalitáson, mert hamarosan az egész bagázs a munkaügyi központ előtt találhatja magát!
Az egész válságnak talán annyi haszna lesz, hogy a bankok és kereskedők megtanulják értékelni és megbecsülni az ÜGYFELET, akinek még van egy kis pénze, és hajlandó náluk elkölteni. Amelyik nem képes átállni, az mehet tönkre a picsába.

papptibi 2009.04.20. 18:17:26

@sipike78: De van háromhengeres. Splash 1.0. Bár ez kevésbé kapcsolódik a témához...

Ciri 2009.04.20. 19:28:54

"Tudod mennyi áru rohadt már a nyakamon?"
Ebből mennyi volt az újautó?

"Az autó is ilyen, csak az egy összegben nyelősebb. De felrakják a raktári listára, és másik bolt simán átkéri-fizeti-viszi."

Persze, persze. A használt autókat csak úgy dobálgatják a közösbe, illetve az értékesítőt is kitüntetik érte. (megsúgom, ez a közösbe dobálósdi csak nagyon kevés márkánál működik egyébként is)

"De ha nem kéred, vagy meg gondoltad magad, és elköltözöl Tanzániába, akkor leszarják KÉRÉSEDRE a regadót."

Egy embert mutass az országban, aki az elmúlt években, külön kérte az importőrtől (szerződésben), hogy hagy fizesse Ő ki a regadót magyarországi forgalomba helyezéshez, és ha igen (de nem), akkor neki ebből milyen előnye származott.
Ja, még egy apró kérdés: azzal, hogy tengernyi szopás után kifizeted a kocsira a regadót (csak, hogy maradjunk az álomvilágodban :D )milyen anyagi biztonságra teszel is szert a kereskedővel szemben a kocsi megvásárolása során?

Ciri 2009.04.20. 19:29:55

@Sayniqua:
"Én inkább kivárok."

Mire? A plusz 5% áfára ?

SilverGhost 2009.04.20. 19:45:26

@sipike78:
"Ebből látszik, hogy fingod sincs a Suzukikról. Nem hinném, hogy pont a suzukivásárlók menőznének az autójukkal.... "

Aha, akk a népítéletben mér a suzukisok kamuzzák a legtöbbet? Mér jönnek hihetetlen gyorsulási, fogyasztási adatokkal? Miért hirdetik folyamatosan hogy kit hol aláztak le?

Természetesen aki suzukis és nem ismer magára, attól bocs...

SilverGhost 2009.04.20. 19:54:03

@Wawel: Mire a bankok meg az importőrök csődbe mennek, te már annak is örülsz ha fizetni tudod a számláid...

gnme 2009.04.20. 20:27:44

Aszisszük (szent ferenc) hogy nekünk jár az amit nyugaton tudnak. Új autó ötévenként.

..meg fasz nélkül baszni.

Netuddki. 2009.04.20. 20:35:59

Ha jól értem:

1. Akkor kereskedőnek nem adunk előleget. Max. letét jöhet szóba.

2. Hülyeségeket írt a cikkíró, a kereskedők meg kezdhetik beperelni a Zindexet.

sipike78 · http://www.szabolcsswift.hu 2009.04.20. 20:37:15

@papptibi: Igazad van. Mea culpa.
Számomra a Suzuki = Swift.

Netuddki. 2009.04.20. 20:37:39

@gnme: "Aszisszük (szent ferenc) hogy nekünk jár az amit nyugaton tudnak. Új autó ötévenként."

Járni jár, csak nem jut.

kalandrover 2009.04.20. 21:39:07

@kovi1970:

És mi jár annak, akinek igaza van? A szája.:-)

kewcheg 2009.04.20. 21:57:43

Szabó Suzukinál (Kazincbarcika)vettem több autót kilenc év alatt.Ez egy olyan egyszemélyes cég,ahol ott mernék hagyni akár tízmilliót is több hétig,ha egyáltalán lenne náluk ilyen drága kocsi.Szóval ilyenek.Tavaly kerestem máshol autót, és nemcsak autómárkát,típust néztem,hanem kereskedést is.Vajon milyen lesz a hozzáállásuk a szervízhez,mennyire lesznek lehúzósak a 15ezrenkénti revízión? Milyen hozzáállással akarják eladni az autót,udvariasak-e, legalább van egy mosolyuk részemre,stb?
Az eredmény lesújtó volt.
Magyarország harmadik városában összesen két kereskedés ment át a képzeletbeli rostámon,sajnos olyan autók forgalmazói,amik nálam nem jöhettek szóba.A Merci és a Citroen.
Amit szerettem volna, a japán márkák elsősorban kereskedésbeli hiányosságok miatt nem nyerték el a tetszésemet.Végül a fővárosban vettem autót,egy olyan értékesítő közreműködésével, aki egy közeli kisvárosból járt be dolgozni,szóval nem "vagány pesti", hanem közvetlen, kedves őszinte vidéki gyerek volt.Elsősorban őmiatta vettem meg az egyébként is nagyon tetsző kocsit, míg másodsorban a tulaj személyisége miatt,amit most nem részleteznék.Ennek ellenére bizalmatlan voltam,inkább kétszer elutaztam a városomból Bp-re,két napom ráment. A második alkalommal közeli rokonom vitt,zsebes gatyám kétoldalán x. -x. millió kesben.Egész napomat a kereskedésben töltöttem,kb. 10-től 5-ig.
10.30 kor adtam át a zsét a tulajnak,4.30 körül vettem birtokba a kocsit a papírokkal,természetesen akciós,raktári darabot.A közbülső idő nagy részét egyébként az udvaron a leendő autómban és körülötte a vassal való ismerkedéssel töltöttem.Ja,az első menéskor otthagytam félmillió foglalót,szal tulajdonképpen csak ezt kockáztattam.A tulaj egyébként kérdezte,hogy miért nem utaltam,mivel nem akartam megbántani,csak mosolyogtam...Hát igen,sajnos ez Magyarország 2008-ban...

mb1 2009.04.20. 22:34:59

Több témát szeretnék érinteni:

1. A cikkben állított körülmények valóban előfordulhatnak és a kisember figyelmét valóban fel kell hívni a potenciális veszélyre, azonban ebből azt a következtetést levonni hogy ne vegyél új autót talán kicsit túlzás. Ennyi erővel lehetne cikket írni a következő témákban:
- Soha ne ülj repülőre, mert lezuhanhat
- Ne lépj le a zebrára, mert úgyis elütnek
stb.

2. Gratulálok és egyben köszönet a Renault Hungária válaszadójának a kimerítő, körültekintő és részletes válaszért, aki nem intézte el semmitmondó evidens félmondatokkal a válaszadást.

3. Új autót az vegyen, aki 8-10 évente cserél. Sajnos gyakran látok olyat, hogy 2-3 évente cserél valaki kis vagy középkategóriás autót beszámítással. A lehető legrosszabb megoldás, mindig ő bukja el a vételár nagy részét az értékcsökkenés és a beszámítás buktájának összegével.

4. Deviza hitelre az vegyen, akinek a hitel teljes összegének legalább fele-háromnegyede tartalékban rendelkezésre áll, de annak forgatásával csökkenteni tudja a hitel költségeit, vagy rossz esetben előtörleszteni tud belőle ha valami gáz lenne. Akinek nagyon nincs pénze, az deviza hitelt akkor vegyen fel, amikor az EUR 330Ft :) az később talán még jól járhat.

Saját megoldásom a tapasztalatok alapján:

Sosem veszek új autót, hanem helyette néhány hónapos (max 1-2 éves) még garanciális, keveset futott (max 15.000km)használtakat. Ezzel már megspóroltam a kezdeti jelentős értékvesztést. Ha ezt még párosítom az alkalmi vételre való lecsapással, akkor ideális esetben elérhető egy akkora árelőny, hogy az autót 1 max 2 évig használva a vétellel szinte azonos áron lehet még eladni.
Így nem kell kétévente milliókat ölni értékvesztésre.
Ja, és mindezt természetesen készpénzért. Alapelv, hogy akkora autót veszek, amennyi pénzem van. Márpedig annak mértéke igencsak változik. Az autó viszont olyan mint egy értékpapír. Ha pénz kell eladod és veszel olcsóbbat.

szémsit 2009.04.20. 22:40:22

Majd veszek új kocsit Németországban. Igaza van a Renault-os country managernek, ha balfa..kodik a magyar állam a szlovákok hangos röhögésével kisérve, akkor majd elköltöm a pénzem "nyugaton".

gin74tonic 2009.04.20. 23:06:41

@gnme: ennel summasabban ritkan fogalmaztak meg a dolgot:D

igy van, teljesitmeny nelkul mas penzen nem sokaig lehet jol elni. eddig mindenki "koltott", most tessek fizetni!

Christ 2009.04.20. 23:43:08

Végigolvasva mind a cikket, mind a hozzá fűzött kommenteket, kicsit elbizonytalanodtam:
Épp ma vettem át egy újan vásárolt autót, amiben kb. 65% önrész (engedmény, beszámított autó és cash) valamint 35% hitel van benne. (egy kb. 5M kompaktról van szó).
Az érdekes az, hogy a kb. 6 éve kötött hitelszerződéshez hasonlítva is jobb (értsd kamat és rugalmasság) feltételekkel tudtam megkötni az üzletet, figyelembe véve a kikötéseimet is (fix részlet és minimalizált futamidő (4és fél év), és nem érzem most sem úgy, hogy rossz üzletet kötöttem volna.
Az előző kocsival (6 éves) semmi gondom sem volt, csak hát közben család-gyerekek stb-> ergo kinőttük.
DE amiért mégis belementem egy új kocsi vásárlásába:
- Listaárból kezdésnek 20% engedmény;
- Használt kocsi beszámítása 50%-kal (!) nagyobb értéken, mint a piaci ár;
- 10 nap alatt leszállították (persze raktárról);
- Az előlegre 50k-t kértek (igaz, 100-at tettem le);
- És nem utolsósorban, éreztem, hogy én vagyok az ügyfél, akit teljes mértékben ki akartak szolgálni.

Gyanítom, ha nincs ez a válság, nem tudok ilyen kedvezményeket kapni (kényszerpálya a forgalmazók részéről), ráadásul a törlesztőrészletem ugyanannyi, mint 6 éve, kevesebb futamidőre.

Egyszóval: A cikk címe által sugallt totális negativizmus sajnos b@romira lehangoló még a fentebb leírtak ellenére is, és nem hiszem, hogy ez vinne minket előre (term. a kötelező elővigyázatosság mellett)

Bocs, ha hosszú voltam...

Christ 2009.04.21. 00:51:11

Ja, és mégvalami:

- A hitelt akkor indították el (ami kb. fél nap volt), amikor a kocsi már a szalonban volt, átnéztük, lecsekkoltuk az azonosítókat, a gyerekek kívül-belül körbeugrálták stb. ;
- A szerződésben 10-75(!) nap volt a leszállításra, de ígéretet kaptam a max. 2 hétre (megvolt);
- Mindig elolvasom a szerződést aláírás előtt.

Egyszóval sztem a mai világban is lehet nyugodtan új autóra beruházni még akár hitellel is, csak mindig be kell tartani az "addig nyújtózkodj..." elvet

'Night!

Motoros III. 2009.04.21. 09:33:22

Szerencsétlen címe van ennek a cikknek.
Miért ne vásároljon új autót az, akinek igénye és pénze (hitel) is van hozzá?
Nem szabad elvenni az emberek kedvéd az új autó vásárlástól, inkább támogatni kellene a vásárlást a nálunk sokkal fejlettebb és gazdagabb országokhoz hasonlóan.
Véleményem szerint az sem csinált hülyeséget, aki 10 éves futamidőre vásárolt új autót, erre volt lehetősége és a vásárlók nagy többségének beteljesült egy álma, új autó áll a garázsában. ( Szerintem ez egy nagyon jó érzés.)
A problémát én abban látom, hogy miért olyan pofátlan pl. a Merkantil Bank, hogy 10 éves futamidő esetén, két év elteltével úgy döntök, kifizetem a hátralévő tartozásomat, mert jól hozott a dinnye, lekérem a tartozásomat. Kiderül, magasabb a jelenlegi hitel összegem, mint a kocsim új ára. A Bank miért akar tisztességtelen haszonra szert tenni, amikor én a pénzét csak két évig használtam (használnám)? Úgy gondolom az lenne a tisztességes ügyfélbarát eljárás, ha csak annyi kamatot kellene kifizetnem, ami időarányosan a pénzintézetnek valóban jár!
Miért kell még 100-200 ezer forint szerződés módosítási díjat is fizetnem?
Hasonló probléma jelentkezik akkor is, ha pl. a 10 éves futamidőt 5 évre szeretném csökkenteni, vállalok egy magasabb havi törlesztést, azonban a bank szerz.módosítási díja miatt ez lehetetlen, ill. nagyon nem éri meg, pedig az állam (bank) előbb, gyorsabban jutna a pénzéhez és gyakrabban tudná forgatni?
Én, senki kedvét nem veszem el az új autó vásárlásától, csupán azt javaslom, nézze meg, hogy milyen típust vásárol és melyik banktól veszi fel a hitelt!

Saab 9.3 Cabrio 2009.04.21. 09:33:46

@Önjáró Talajgyalu: Így van,rohadjon meg aki tudja fizetni az autóját,és nem szeretne Skodával járni:-))

MANszerelő 2009.04.21. 09:46:32

Mivel a cikk írója megfogalmazta, hogy alapjában véve ez egy bizalmi válság, nem értem hogy miért generálja a bizalmatlanságot? Minden egyes itt, és más médiában leírt, elhangzó szónak súlyos következménye van a piacon! Esetleg a hiteles tájékoztatás is lebeghetne egy újságíró szeme előtt, nem csak a bulváros szenzáció-hajhászás. Például konkrétan tud olyat, aki a Csiki-Begénél nem kapta meg az autóját?

Damavend 2009.04.21. 10:25:55

@MANszerelő:
Igazságod van!

Mit is csinálnak? Bulvársajtót ,így van.
Lebeszélik az embert a hitelről, erre milyen hirdetés ment a totalcaron hetekig? PROVIDENT bassza meg.Miért?
A használtauto.hu is eltűnt,helyette lett az expressz.Értem én ki tejel többet ,de akkor hagyjuk már a vizet prédikál és bort iszik okosságot ,mert gyomorforgató.

Atlasz 2009.04.21. 10:30:19

Ha lehet egyezkedni az eladoval es nincsenek komoly anyagi gondjai, akkor biztos belemegy egy ilyen konstrukcioba: hu.wikipedia.org/wiki/Akkreditív
Max. 1 nappal kesobb kapja szamlara a penzt, nincs keszpenz es szinte ugyanolyan, mint a kezbol-kezbe. Max. a eloeget bukhatjuk el.

Ciri 2009.04.21. 11:51:31

"A problémát én abban látom, hogy miért olyan pofátlan pl. a Merkantil Bank, hogy 10 éves futamidő esetén, két év elteltével úgy döntök, kifizetem a hátralévő tartozásomat, mert jól hozott a dinnye, lekérem a tartozásomat. Kiderül, magasabb a jelenlegi hitel összegem, mint a kocsim új ára. A Bank miért akar tisztességtelen haszonra szert tenni, amikor én a pénzét csak két évig használtam (használnám)? Úgy gondolom az lenne a tisztességes ügyfélbarát eljárás, ha csak annyi kamatot kellene kifizetnem, ami időarányosan a pénzintézetnek valóban jár!"

Bocs, hogy beleugatok, de én meg abban látom a problémát, hogy felnőtt létedre nem tudod értelmezni az árfolyamkockázat fogalmát, illetve arra nem voltál hajlandó, hogy szerződéskötéskor elovass és értelmezz két oldalt.
Miért nem vettél fel HUF alapú hitelt? Ja,hogy az drágább volt? Hát ez van.
Másrészt, szerinted a bankod, amikor kifizeti a hiteledet az ő bankjánál (mert te lezárattad, kifizetted) akkor őt milyen árfolyammal számoltatják el??
Nos? Szerinted?

Amiben viszont igazad van, az a lezárási/módosítási költségek mértéke (bár ez is benne van a szerződésben).

A Pszaf és a finanszírozók állítólag megegyeztek abban, hogy összegtől függetlenül dúrván 40-50e HUF lesz a lezárási költség.
Még ebből semmi nincs, de talán majd egyszer...

Ciri 2009.04.21. 11:54:13

Ja, még valami.

"ha csak annyi kamatot kellene kifizetnem, ami időarányosan a pénzintézetnek valóban jár!"

Az árfolyamváltozást ne keverd a kamattal.

_petya 2009.04.21. 21:43:48

Gondolom az amúgy is igen nagy szarban lévő újautó piacnak igen jól jött ez a cikk..

Nativel 2009.04.22. 09:27:20

Ne vegyél új autót, de ne vegyél használtat sem. Ugyanis használt autót is nagyon sokan vesznek hitelre. A hitelnek pedig van önrésze. Így nem kell venned üzemanyagot sem, és persze akkor ne is olvass totalcar.hu-t... SZP - hogy milyen igazad van! A totalcar a szó szoros értelmében totálkáros...
süti beállítások módosítása