Két gyökér találkozik a zebrán

Lenyeljük, alszunk rá egyet, elfelejtjük

  2009. április 15. - Winkler Róbert Címkék: vélemény

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Így kínozzák az utángyártott lámpákat Tajvanon
2015-06-12 11:07:30

Az Eagle Eyes nem számít nagy gyárnak Tajvani viszonylatban, de még a sziget déli részén, Tajnan városában

Néhány megfigyelés az új fényezési trendekről
2015-05-26 17:52:20

A China Airlines Tajvanból Frankfurtba késett másfél órát, így buktam a budapesti csatlakozást. Az ölembe

Cuki cicák a gumigyári klotyóban
2015-05-22 17:46:25

Ránk szakadt a monszun, amit Tajvanon nagyon vártak, mert a száraz évszak nem csak száraz volt, de hosszú is.

Felkúrták az agyam Tajvanon
2015-05-21 15:52:45

Konfuciánus szentély a Vacron-központ kerítésénél Ma a sokadik dashcam-céget látogattam meg a Taitra

 

És mégis mit gondolt, a mercis megijed, elszégyelli magát és hazáig hüppög? Hát nem.

 Vélemények az azonos című írásunkról.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr161065786

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Perillustris 2009.04.16. 13:30:05

@danesdzsu2: "Ha nagyothalló, akkor ne kerülgesse az úthibákat és a csatornafedeleket."

Így van, sokkal jobb, ha eléd esik egy kátyú miatt.

Egyébként van megoldás, remélem minden nagyothalló bringás eddig is és ezentúl is inkább 2/3-nál, a közép felé ment az út széle helyett.

Mathiask 2009.04.16. 13:32:07

@Perillustris: "Ez abszolút bringás- és útvonalfüggő."

Nyilván.

aqwre (törölt) 2009.04.16. 13:34:28

@danesdzsu2: Pedig én már majdnem megkedveltelek! Na hol vagy helyileg a Balatonnál?Leugrunk a haverokkal:)) Dumálgassunk egy sör mellett! De Te fizetsz,engem földhöz vágott a tükörcsere:))

petyo 2009.04.16. 13:37:47

Az autóoktatóm mesélte, hogy amikor ő tanult, egyszercsak elkezdett vele üvölteni az oktatója, hogy azonnal szálljon ki, kapott két pofont, állt fel órát az esőben, hogy legyen ideje gondolkodni a dolgon, aztán visszajött érte az oktató. A megfejtés az volt, hogy túl közelről előzött egy bringást.
Ezek az idők sajnos elmúltak.
Azt felejtjük el, hogy egész más megijedni egy autóban és megijedni egy biciklin. Amikor a testeden érzed, hogy elmegy melletted 20 centire egy kamion az semmi módon nem hasonlítható ahhoz az érzéshez, amikor nem jön össze valami a volán mögött, miközben egy másfél tonnás fémváz véd minden irányból.
Mindkettőt próbálom gyakran. A biciklis ijedést nem lehet megszokni és nem lehet jól kezelni. Hagyjuk a kerszt meg az összes többi baromságot. Nem kell 50-nel elcentizni a biciklisek mellet, mert vagy meghalnak, vagy infarktust kapnak. Ez a lényeg.
Azt meg egy lapon emlegetni, hogy valaki megpaskolja a fémet, valaki meg jól megpofozza a másikat, tipikus autós szűklátókör. Az autós befizetett rá, hogy fontosabb, jobb, kivételezett ember legyen. Azé a pénzé nehogymá...
Hát ez egy fasság, ami átsüt itt szánalmasan mindenen. Winkler egyenesen azt hiszi, az ember azért biciklizik, mert nincs pénze pléhkasznira. Baromság.
Ha nekem egy biciklista ütné a Volvóm, kiszállnék és elnézést kérnék, mert biztos megijesztettem, és az baj.

tomi67 2009.04.16. 13:37:56

@PUG 607: Megsértődtél mert leszaroztam a kocsidat? Szerintem te egy ilyen kis nyüzüge szemüveges kis pöcs vagy, aki ül a gép előtt és itt éli ki az agresszivitását, mert az életben nem viszi semmire és ez frusztrálja :)

ball 2009.04.16. 13:51:59

"közlekedők hozzáállása a biciklisekhez" valószínűleg félreérthető voltam: a közlekedők hozzáállása EGYMÁSHOZ. pont ez a lényeg.

teljesen igazad van egyébként javítani kell a kerékpárosok hozzáállásán is...

aqwre (törölt) 2009.04.16. 13:54:31

@tomi67: 100 kiló,sajnos csak 184 cm,szemüvegem nincs! Van egy kis éttermem ahol teljesen ki tudom élni az örültségeimet! Nem sértődtem meg Tomcsi,csak megkérdeztem,hogy mi köze van az "észosztásnak" ahhoz,hogy PUG-gal járok! De nem válaszoltál,helyette megint beszólogatsz! Nem érdekel,hogy mit gondolsz az autómról tőlem szarozhatod semmi gond:) Na meséld el ha Mercim lenne ezzel a véleménnyel akkor mit gondolnál rólam?

danesdzsu2 2009.04.16. 14:30:28

@Perillustris: Nem arra gondoltam, hogy törje magát össze bennük:) Én is erre tippeltem, hogy menjen az út közepén.

danesdzsu2 2009.04.16. 14:36:58

@PUG 607: Csak majdnem? Hát ezért töröm magam?:)
"Leugrunk a haverokkal:))"
Gyertek, bár roppant furcsállom, hogy egy ekkora nagy ember csak a haverokkal együtt mer jönni:)
"De Te fizetsz,engem földhöz vágott a tükörcsere:))"
Egy nincstelen, csoró buzi kell hogy fizesse a söröd? Biztos nem loptad azt a francia csotrogányt?:)

Na jó, vendégszerető házigazdaként igyekeztem otthonos környezetet keresni, olyat, ami méltó kimagasló erkölcsi szintedhez. Enyingen a Hősök tere megfelel?

danesdzsu2 2009.04.16. 14:41:25

@Mathiask: Ja, ennyit tudtam magamtól is, errefelé autóval sem életbiztosítás, mert a buszosok elöször elindulnak, aztán kiteszik az indexet.:)

aqwre (törölt) 2009.04.16. 14:46:22

@danesdzsu2: Az jó!!! Sztojkáékkal,Raffael családdal,ŐK úgy is szeretik a fajtádat!

Na viccelődést félretéve,merre vagy? ERRE válaszólj kutyus ne a fal vakerral gyere!!! Írd a címet!!

danesdzsu2 2009.04.16. 14:53:12

@PUG 607: Hány cím kell még, bogárkám? Gyertek, ha már egyedül nincs bátorságod. Épp azért választottam Enyinget, hogy otthon érezhesd magad, a tieid közt. Én ott leszek, és nem kell társaságot vinnem, mint neked:)

Moodshooter (törölt) 2009.04.16. 15:12:30

@PUG 607: Több dolog nem világos akkor se.
Ha befordította a tükrödet, mert nekiment, akkor feltehetően kormánnyal ért a kocsidhoz. Ha úgy jól nekiment, akkor az tuti beforgatta az első kerekét is és akkor a kocsid elejének is nekiment volna. Véleményem szerint nem nagy sebességgel történt és nem történt nagy baj. Mondjuk szemétség, hogy nem kért bocsánatot, de a kocsidnak nem lett nagy baja. (Gondolom) Egy fasz miatt, meg nem mindenkit utálni. Tükör vissza és ennyi. Komolyan mondom nagyobb bajod sose legyen.
A haverod kocsiját nem tudom hogy húzhatták meg, mert ha én normálisan tekerek, és oldalról valamihez hozzáérek, akkor az csak gumival, vagy velem érintkezhet. De gyanítom arról az esetről sok info nincs. Nem tudom hogy történhetett.

danesdzsu2 2009.04.16. 15:23:56

@Moodshooter: Fém pedállal, vagy fém kormányvéggel is összejöhet az érintkezés. Egy tapló volt az illető, az biztos, de a tükröt jó helyen törték le.
:)

Ted Striker 2009.04.16. 15:32:36

Mán a cím is sántít

"Két gyökér találkozik a zebrán"

Vs.

"Egyszóval az intelligens barát szabályosan, zöld jelzésen hajt át a kerékpárúton, mely közvetlenül a zebra (kijelölt gyalogátkelőhely) mellett húzódik."

Mocoria 2009.04.16. 15:36:48

Tegnap délután egy biciklis súlyosan megsérült a Király utca és a Teréz körút sarkán. A járdán. Szerintetek mit keresett ott? Annyi volt a nép (délután 5 óra, Nagykörút), hogy gyalogosan is lassan ment mindenki, az emberek egymást kerülgették. Ő meg próbált szlalomozni, kicentizve, ahogy - gondolom - szokott. Egyszercsak nem jött össze, és vagy hirtelen elkapta a kormányt, hogy ne gázoljon le egy gyalogot, vagy valaki, akit előzni akart (tehát háttal volt a biciklistának), véletlenül nem arra lépett, amerre a bicós gondolta, és a hirtelen mozdulattól/véletlen lökéstől felfordult, biciklistül, neki a falnak. Egy csomóan élesztgették, kb. 15 perc múlva jött a mentő is érte. Nem tudott lábraállni se, felülni se. Volt rajta bukósisak, láthatósági, szuperbicaj, minden, csak az ész, az hiányzott!!!

Naponta próbálnak biciklisták legázolni. Nem, nem a bicikliúton andalgok: a biciklisek a járdán cikáznak körülöttünk. Szemben, hátulról, oldalról, keresztbe. Sőt, olyan helyen, ahol olyan keskeny a járda, hogy csak két gyalogos fér el egymás mellett, a fal mellett mennek az egyik irányba, a járda szélén a másikba - mögöttünk a kis türelmetlen kerekesagyú CSÖNGET!!! Nekünk, gyalogosoknak, a járdán! Mit képzel, majd sorfalat állunk kétoldalt, hogy ő elhúzhasson?!

Nem lehet gyalogosként már csak úgy "előbukkanni" a járdán egy házsarok mögül, előtte ki kell sunnyantani: nem jön-e egy kétkerekű száguldó a járdán?! Pl. Margit körút - Keleti Károly utca sarka. Lépsz ki gyanútlanul az épület takarásából, és centikkel úszol meg egy totális legázolást. Mert látja a biciklis, hogy éppen zöld a GYALOGOSOKNAK, tehát száguld ő is a járdán, hogy átjusson velük… Naná, hogy a biciklin tekerve, szlalomozva tovább, az egymással szemben torlódó emberek között. Az engem nem vígasztal, hogy neki is fájni fog!

Egyszer egy kölyökkorú biciklista szidalmazott, mert "elbambultam" a járdán, és "akadályoztam" őt a biciklizésben.... Lassan már itt is a befőtt teszi el a nagymamát... láb alól...

Biciklizni nagyvárosban veszélyes üzem. Mindenki a maga felelősségére csinálja, és "természetesen" a kötelező közös szabályok (KRESZ) betartásával. De mi jogon szidják a biciklisták az autósokat, hogy azok gyorsabbak-nagyobbak-erősebbek, és őket (biciklistákat) veszélyeztetni merik – miközben ők meg a járdára felhajtva veszélyeztetik a "gyengébb" (lassabb, öregebb, gyerekebb, váratlan guruló tárgyakra nem számító) gyalogosokat, ugyanolyan agresszíven osztva az észt, mint az autósok a biciklistáknak??!!

És ha a biciklista úgy gondolja, mikor veszélyeztetik, jogában van az autóra csapni – akkor az anyóka meg ugye utánanyúlhat a botjával, a bicikli küllői közé?!

danesdzsu2 2009.04.16. 15:51:54

@Mocoria:
"És ha a biciklista úgy gondolja, mikor veszélyeztetik, jogában van az autóra csapni – akkor az anyóka meg ugye utánanyúlhat a botjával, a bicikli küllői közé?!"

Szerinted a kettő hatása egyforma?

Carfan 2009.04.16. 16:27:34

@Perillustris: Majd gondolkodj erről a fekvőgipszben nem fogok egy ilyen idiótával veszekedni, akinek nincs annyi agysejtje,hogy vigyázzon magára. Egy korlátolt beszűkült kisebbségi komplexusokkal teli biciklis vagy ennyi.

ekutya 2009.04.16. 16:34:27

ismét megkérdem a kommentelőktől: az még nem tűnt fel hogy az emberi hülyeség kortól, nemtől és járműtől független? mert akkor ideje lenne... :P

az autónál nagyobb a felelősség. ennyi

ekutya 2009.04.16. 16:45:25

@Carfan: te meg valószínüleg a komplexusoktól beszűkült autós vagy. én biciklin és autón is közlekedek. az autóra nagyon vigyázok, a biciklin meg magamra vigyázok nagyon.

de 2 esetet had meséljek el. az első velem történt.
megyek a haverommal a főúton biciklivel (én elől,ő szélárnyékban), szemből előz egy kisbusz. gyorsan jelzek a haveromnak, én meg beugratok az árokba (ő is). vállrándítás, megyünk tovább. 2 perc múlva befékez-bevág elénk egy peugeot. megjött a kisbuszos öcsikéje, aki bele akart minket hajtogatni a kerékpárunkba mert mutogattunk és a bátyó teljesen stresszes lett mert majdnem elütött minket. azt hittem egyből ütni fog, de csak mutogatott-ordibált, aztán visszaszállt az autóba és elment.

a másikat egy mentős mesélte. elütött a mercis hátulról egy szabályosan közlekedő biciklist (felöklelte). a biciklis elterült az úton. erre a kopasz uriember felkapta a fetrengő biciklist és felakasztotta a ruhájánál fogva a vaskerítésre az út mellett.

azért autópaskolás, és az életveszélyeztetés nem egy kategória. se jogilag, se máshogy. ezt tény, aki ebbe bele akar kötni az előtte kössön bele a betonba.

Perillustris 2009.04.16. 16:50:25

@Carfan: Elakadt a tű a lemezen? Ha nem úgy tennék, ahogy szerinted kell, már reggel felkenődtem volna egy macisajtot leszaró autós kocsijára.

Jómagam és rengeteg más bicajos és gyalogos is sokkal jobban figyel magára, mint amennyire egy civilizált országban kellene, ugyanis tudja, hogy a gépjárművek vezetői hozzád hasonlóan elvárják, hogy a - gyalogosok esetében a - zebránál megtorpanjanak és utat engedjenek nekik.

GYK: Tehát én sem akarok mártír lenni, ezért mindent megteszek a testi épségem érdekében, de a mai állapotokat nem vagyok hajlandó elfogadni és remélem, hogy a gyalogosok és kerékpárosok előbb-utóbb hasonló figyelemben részesülnek, mint a jobb sorsú országokban.

Tévedés ne essék, ezért nekünk, nekik is tenni kell. De kell, mert ez így nem jó.

Egyébként én is hasonló jókat kívánok neked, pl. amikor az autópályán egy kamion a szalagkorlátra passzíroz előzés közben, mert úgy gondolja, hogy NEKED kell jobban figyelni, mert ő szarabbul lát ki a fülkéből.

Carfan 2009.04.16. 17:10:16

@ekutya: Van bunkó autós van bunkó biciklis ezen én nem is szeretnék vitázni. Mindkét félnek figyelnie kell ennyi az egész nem csak a másikra mutogatni.

Carfan 2009.04.16. 17:14:27

@Perillustris: Köszönöm szépen. De én nem fogok ilyen hülyeségeket fröcsögni, hogy minden kamionos egy szemétláda és csak neki kell figyelni. Leírtam már hogy sajnos vannak esetek amikor mindkét fél körültekintése sem elegendő egy baleset elkerüléséhez. Én sajnálom ha rossz tapasztalataid vannak az autósokkal de ettől még nem egy szemétláda biciklis gyilkos az összes. Figyelni és változnia kell mindkét félnek. És azt én is csak remélni tudom, hogy valaha is elérjük a nyugati színvonalat, mind közlekedés kultúra mind más téren. De amíg a balkáni állapotok uralkodnak a tűlélésre kell játszani nem a KRESZT meg a jogainkat szajkózni

702 · http://psztrnk.net 2009.04.16. 17:22:28

@Carfan: "Én sajnálom ha rossz tapasztalataid vannak az autósokkal de ettől még nem egy szemétláda biciklis gyilkos az összes."

Ez egy nagyon jó és nagyon igaz mondat (mondom ezt kerékpárosként) és ugyanezt mondanám én is minden autósnak: sajnálom, ha rossz tapasztalataik vannak a kerékpárosokkal, de ettől még nem szabályszegő, járdázó bugris az összes.

702 · http://psztrnk.net 2009.04.16. 17:23:41

@702: ja, és itt akár a vitának is vége lehet, mert levontuk a konzekvenciát. :)

aqwre (törölt) 2009.04.16. 17:24:01

@danesdzsu2: Baszki Te egy biciklis cigány vagy,ott gyülekeztek a téren?? Uuuuuuuuu az anyádat!! Pamacs, ezért szétütünk!!

aqwre (törölt) 2009.04.16. 17:28:11

@Moodshooter: Több dolog nem világos? Mi vagy Te, nyomszakértő baszki?

ekutya 2009.04.16. 17:31:52

@Carfan: nyilván szükség van mindkét félre. csak azt akartam mondani hogy autósként sokkal nagyobb a felelősség, sokkal több bajt tud okozni. ha autós és biciklis között baleset történik, akkor a biciklis közvetlen veszélynek néz elébe. rendőrt egy balesethez is csak akkor kötelező hívni, ha emberi sérülés történt.

én megpróbálok figyelni másokra is ha közlekedek (akármivel), úgy látom az átlag nálam felelőtlenebb. az eszembe se jutna hogy ipoddal-headsettel bringázzak, vagy körülnézés nélkül kihajtsak egy kereszteződésbe. nekem ez autósként a rémálmaim egyike. viszont a védekezési szempontból kérlek lásd már be, hogy a biciklis nagyon keveset tud tenni, ha az autós hibázik. tőlünk nyugatabbra ezért is kerülik már csak a lehetőségét is hogy ilyen zebrás-kanyarodós szituáció előforduljon. a magyar kreszben se véletlenül találtak ki olyan dolgokat, mint pl. "a kanyarodó autósnak kötelessége elsőbbséget adni". ha a biciklis-gyalogos szabálytalankodik és felelőtlen az elítélendő és veszélyhelyzetet tud létrehozni, ami anyagi kárt okoz (vagy a saját testi épségét teszi kockára). ha egy autós csinálja ezt, az már közvetlenül veszélyeztet emberéletet.

Carfan 2009.04.16. 17:35:47

@702: Én nem is állítottam:) Sajnos amíg nincs kiépítve a biztonságos biciklizéshez szükséges infrastruktúra addig csak vigyázni tudunk egymásra. De az egymásra mutogatással és a saját hülyeségünk önigazolásával nem fogunk előrébb jutni.
Nem tudom miért, de én kellő körültekintéssel és egy minimális intelligenciával/toleranciával tudok normálisan közlekedni autóval is, biciklivel is és gyalog is. Talán kicsit ezekre a dolgokra kellene rágyúrni mindenkinek és valamivel élhetőbb lenne az ország minden téren.

ekutya 2009.04.16. 17:39:55

@PUG 607: ha összetévesztelek valaki mással akkor kérlek bocsáss meg és vedd ezt a kommentet tárgytalannak.

de nem ta vagy az a fasz aki bringásokat akar hajtogatni és pattog a buzeráns furgonos bátyja miatt. mer ha igen akkor jobb lesz ha legközelebb nem pattogsz, mer megcipőzünk a fémbetéttel és felnyomunk a buzeráns bátyóval együtt a rendszámoddal. aztán majd verheted a seggbekúrós börtön rácsait.

Carfan 2009.04.16. 17:42:56

@ekutya: Én nem szeretném védeni az autósokat sem, de be kell látnod, hogy egy autó esetén jelentős a holttér, valamint a vezető is nem tudja egyszerre szemmel tartani az utat (kátyúkat), a többi autóst ráadásként még a járdát is mikor lép le/száguld át előtte körültekintés nélkül egy gyalogos/biciklis. Ha egy járda takarásban van az autós nem azért nem enged át valakit mert bunkó, hanem egész egyszerűen nem veszi észre.
Ha sétálok valahová figyelembe veszem ezeket a szempontokat és nem csak csőlátással körültekintés nélkül megyek át az úton mint egy birka csak azért mert elsőbbségem van. Ha arról van szó szívesen lemondok az elsőbbségemről. Arról nem is beszélve, hogy tisztában vagyok azzal, ha elütnek nekem fog jobban fájni. Így az én jólfelfogott érdekem, hogy kétszeresen is figyeljek.
Nem kioktatni szeretnék senkit, csak gondoltam megosztom ezt a módszert hátha másnak is be fog válni. Egy kis körültekintés és tolerancia csodákra képes:)

aqwre (törölt) 2009.04.16. 17:59:10

@ekutya: Figyelj kutya! Nekem hugom van,a furgonokat elkerülöm,egy bringást azért szájonba@szok még ma a Balatonnál, ezektől eltekintve biztos nem én vagyok az embered! De nem haragszom, valoszínűleg rossz beidegződésed van a furgonosokkal:)
Én úgyanígy érzek a LEGTÖBB bringással:)

Béke

ekutya 2009.04.16. 18:03:48

@Carfan: belátom, tapasztalom hogy van holttér :). de ha balesetet okozok, ez sajnos nem mentesít a felelősség alól. ha a gyalogos-biciklis is hibázik, akkor a sár egy része az övék is, ha ők nem, akkor teljes mértékben az autósé. ha látta, ha nem. meg azért jó dolog a tolerancia, de nem kényszerítheted ki a kresz szerint egzaktul leírt elsőbbségadásról való lemondást. mégha szép is lenne ha elengednének a gyalogosok és bringások.

ekutya 2009.04.16. 18:05:13

@PUG 607: akkor nem te voltál. én kérek elnézést. az a fasz valami 165cm-es 45év körüli melák volt és nagyon alpári bunkós stílusú. olyan aki nem kérdez.

Carfan 2009.04.16. 18:27:24

@ekutya: Nem szeretnék senkit semmire sem kényszeríteni. Én csak azokat a gyalogosokat/bicikliseket nem értem akik képesek körültekintés nélkül átmenni az úton. Ez a szememben felér egy öngyilkossági kísérlettel és aki ezt megcsinálja azzal valami nincs rendben. Butaságot nem szeretnék mondani de szerintem azért a kresz is azt mondja ki hogy hiába van a zebrán elsőbbsége a gyalogosnak (biciklisnek nem!) a körültekintés akkor is az ő kötelessége. Nekem egyedül az ilyen kamikaze egyénekkel van problémám. És azért valljuk be nem életszerű, hogy minden autó 20 km/h-val tötyögjön az ilyenek miatt.

Salalalaaa 2009.04.16. 18:48:14

"Két gyökér találkozik a zebrán"
Címet kiegészíteném:

", haramdik megírja"

bonitao 2009.04.16. 19:05:20

harmadik megírja XD
kedves Winkler Úr, a végéről kihagyta, hogy mekkora bunkóság megpróbálni elütni valakit.egyébként én mindkét oldalon vagyok.bringázok is néha vezetek és a vezetés közben telefonálókat levizsgáztatnám áramra
egyébként tetszett a cikk

Tie · http://polisztirol.blog.hu 2009.04.16. 19:22:01

@Mathiask: "Mondod ezt te az autóból, amiben nem látsz ki az oszlopok miatt, a tető miatt, az ajtók miatt, stb. Nem hallasz a környezetből se semmit. Viszonylag távol kell megállnod a lámpától, hogy lássad(ne takarja el a tető)."

Hát izé... régimódi terepjáróval járok, vékonyak az oszlopok, hatalmasak az ablakok. Klíma nincs, úgyhogy az ablak le van tekerve, így hallok mindent, amit kell, a lámpához meg akár közel is megállhatok, mert a napfénytetőn tudom hesszelni a lámpát.
És a bringás feje csak akkor van magasabban az enyémnél, ha egyenes derékkal kerékpározik. :)

Krisi 2009.04.16. 19:49:44

@qweqweqwe__: "harmadik megírja"
Ez nagyon ott volt :D
Mondjuk irónia az egész (legalábbis szeretném ezt hinni), de sokan komolyan veszik. Mondjuk egy lapon emlegetni az autóra csapást és a pofonvágást erősen gyökér következtetés, de hát kinek a pap...

Köcsögautós vs. idiótabiciklis téma már nagyon kikívánkozott, annyi mostanság a biciklis, hogy nem lehet szó nélkül hagyni a témát. Itt a tavasz, szép biciklis leánykák lenge öltözékben tekernek, én szeretem az ilyet.

Meg még annyit szeretnék hozzátenni, hogy évek óta biciklizek minden hétköznap főiskolára a belvárosban, hátsó fék nélküli fixivel, ha nagy a dugó - ergo mindig - a két kocsisor között, és ha nem jön senki, akkor bizony átmegyek a piroson. Nem azért, mert felsőbbrendűnek érzem magam, hanem mert így gyorsabb, ez ilyen egyszerű. Persze nem a Blahánál teszem ezt, hanem pl. a Körúton amikor nem jön gyalogos. Nem tartok fel senkit, nem veszélyeztetek senkit, öröm é bódottá'.

És tudjátok, hogy mi a durva? Hogy az autósok 98%-át ez egyáltaláln nem zavarja, sőt, tényleg majdnem mindenki félrehúzódik, ha látja, hogy gyorsabb vagyok nála és mennék. A maradék 2% meg itt üvölt a gép előtt, és halálba kívánja az összes takony bringást. Teljes szívemből szánom őket, tényleg.

Persze a bringás oldal se gyenge, ezt belátom, sőt, megkockáztatom, hogy a legnagyobb gyökerek ott vannak. Ezért vannak vicces esetek, amikor öntudatos autógyűlölő biciklis megtalálja magának degenerált gyökér BMW-st, és akkor kezdődik a Rock N' Roll! :)

Magyarul a közlekedők nagy része normális, jófej, figyel a másikra, csak hát ezekből nincsenek jó sztorik. Az mégse hangzik olyan jól, hogy "tök jófej volt az X5-ös, látta, hogy jövök, és lehúzódott", vagy "Jó arc volt a biciklis, nem tudtam leelőzni az emelkedőn, és direkt lehúzódott a kátyús gödrökhöz miattam". Ezekben nem folyik a vér, nem ér meg egy poszt :)

Mondanivalómat annyival zárnám le, hogy nincs hülye biciklis vagy hülye autós: hülye ember van, aki tökmindegy, hogy mivel közlekedik.

Mathiask 2009.04.16. 20:01:02

@Tie: Tök mindegy milyen autó, akkor is nagyon korlátozza a kilátást. Hallani a motortól meg úgy se fogsz mindent, az irányáról nem is beszélve.

Tie · http://polisztirol.blog.hu 2009.04.16. 20:03:45

@Krisi:
"Persze a bringás oldal se gyenge, ezt belátom, sőt, megkockáztatom, hogy a legnagyobb gyökerek ott vannak."

Veled az élen.

"évek óta biciklizek minden hétköznap főiskolára a belvárosban, hátsó fék nélküli fixivel"

Aha... fék nélkül (még ha hátsó is)... és ne írjam ide, hogy anyád?

"a két kocsisor között, és ha nem jön senki, akkor bizony átmegyek a piroson. "

Jólvan. Azt ugye tudod, hogy szabálytalan? Nem csak a piros, hanem az előrebiciklizés is. Mióta engedi a kresz, hogy forgalmi okokból álló járműveket csak úgy kikerülgessünk? Jobbról meg ugye eleve nem megyünk el semmi mellett...

"Nem tartok fel senkit"

Nem, csak az összes autóst, aki a lámpa után téged kerülget, és nézegeti, hogy elférjen a két sávban a két autó, meg te, ahogy a parkoló autókat centizgeted (vagy leszarod a jobbratartási kötelezettségedet, és úrként a sáv közepén szarakodsz). És még nem tartasz föl senkit mi?


Na pont erre írtam azt tegnap, hogy a borzalmas dolog az, hogy a bringások javának egyszerűen FINGJA sincs arról, hogy hány helyen, és miképp szegi meg a kreszt úgy, hogy még be is tart vele másoknak.

Tie · http://polisztirol.blog.hu 2009.04.16. 20:04:58

@Mathiask: Na most akkor te jársz az én autómmal, vagy én? Engedtessék már meg, hogy tudjam, mit látok, és hallok az autómból. Főleg, hogy elnézelődök a komplett forgalom felett. :)

Tie · http://polisztirol.blog.hu 2009.04.16. 20:08:50

@Tie: Még egy mondat, csak, aztán iszom egy sört, és leszarom az egészet.

Amikor a kerékpáros nyilvánvalóan szabálytalan, és fel is tart másokat, akkor mi alapján várja el, hogy partnernek tekintsék az autósok a közlekedésben (amikor deklaráltan, vagy csak tudatlanságból, de a szabályok javát leszarja), vagy hogy legalább szolidarítsanak vele, amikor kritikátlan masszát alkot? (különösen úgy, hogy a kritikátlan massza is - mint nagyjából minden más tömegdemonstráció is egyben - épp azokkal baszik ki, akiknek végképp semmi közük a tüntetők törekvéseikhez, ugyanis bármilyen meglepő, nem az autósok építenek majd kerékpárutakat, hanem az önkormányzatok - náluk kell tüntetni, velük kell kibaszni, nem a többi szerencsétlen marhával, aki közlekedni szeretne)

Krisi 2009.04.16. 20:31:15

@Tie: Ha már így megszólítottál, akkor válaszolok is:

Gondolom még életedben nem tekertél fixivel (örökhajtós bicikli, a pedál együtt forog a kerékkel, ez által lehet lassítani vagy akár farolni is), ezért nem kezdem el neked magyarázni, hogy miért felesleges a hátsó fék. Gondoltam, hogy valaki ugrani fog rá, de a tréfa kedvéért leírtam. Szóval tekerj fixivel pár kilométert, és utána meglátod, bocsánatot fogsz kérni az előbbi kijelentésedért.
Nem fogok neked terepezésről vagy 4*4-ről edukálni, mert nem értek hozzá, kérlek Te se akard nekem megmondani, hogy kell-e hátsófék, avagy sem :)

Jobbról nem előzök - vagyis kerülök - soha, öngyilkos azért nem vagyok, ilyet sehol nem írtam. Azt pedig elég jól tudom, hogy mi szabályos és mi nem, van jogsim nagymotorra is meg autóra is, kresz oktatással már elkéstél, kétszer is túlestem rajta, de azért köszönöm az emlékeztetést :)
És azt mégjobban tudom, hogy mi veszélyes, és mi nem. A szabályos és a veszélyes nagyon nem ugyanaz, kár lenne keverni a kettőt. Én belátom, hogy nem mindig közlekedek a szabályok szerint, de abból még soha az életben nem volt bajom, hogy szabálytalanul megyek. Csak akkor volt durva esetem, amikor szabályosan mentem.

A feltartás is érdekes felvetés: ha nem jön senki, akkor nyilván nem a két sáv közt megyek, sajnálom, hogy ennyire sérültnek tartasz. Amúgy hülyeség amit írsz: pár évnyi tapasztalatom alapján az autósok tartanak fel engem, akik egy helyben állnak minden áldott reggel a körúton. Hosszú-hosszú sorokban. Lehet, hogy a kocsiddal mész akár 60-at is, ha épp 100 méterre üres az út, én meg csak 30-cal cammogok, de az az alapvető különbség, hogy én szinte végig ennyivel megyek (álló kocsik közt max 15-20-szal), Te meg ritkán. Mondom, belvárosról van szó. Ilyenkor csak a gyökér, nem gondolkodó, idióta autós előz meg azért, hogy utána 30 méterrel beállhasson a többi várakozó mögé.

És nem azért megyek néha a sáv közepén, hogy kikúrjak a gonosz autósokkal, hanem azért, mert nem akarom, hogy rámnyissák az ajtót vagy épp szeretett főpolgármesterünk kedvenc kátyúit kerülgetem. Hidd el, a 28-as slick gumiknak nem olyan jó barátja a kátyú, mint a LandRovernek :)

Szóval nem tartok fel senkit, szándékosan pláne nem. Engem tart fel a százezer autó nap mint nap.

(kreszről még értekezhetnénk pár sort: gondolom mindig bekötöd magadat, soha életedben nem mentél még a megengedett sebességnél többel, minden sávváltáskor indexelsz, még hajnali 3-kor is a tök üres utakon, minden nap elindulás előtt ellenőrzöd az összes kötelező dolgot, vasúti átkelőnél kötelezően lelassítasz, még ott is, ahol évek óta nem jár vonat, mert ugye "kresz mindenek felett", építkezésnél kintfelejtett 30-as táblákat is betartod a kétsávos úton, had ne folytassam kérlek, már nekem is fáj.
Mindenki szabálytalan. Valaki beismeri, valaki meg a másikra mutogat)

Krisi 2009.04.16. 20:46:05

@Tie: Ezt azért remélem még elolvasod :)

Amúgy leszarom, hogy ki hogyan szegi meg a szabályokat: nekem csak az az egy kívánságom, hogy ne szorítsanak le és ne akarjanak megölni az autósok, amikor épp szabályosan közlekedek. És hogy megadják a nekem járó elsőbbséget. Nem akarom, hogy szeressenek, csak simán vigyázzanak rám :)

Mathiask 2009.04.16. 20:48:56

@Tie: Tök mindegy milyen autó öreg vagy sem(vezettem mindenféle autót), soha nem lesz annyi információd a környezetről, mint egy kerékpáron ez tény, fogadd el.

Tie · http://polisztirol.blog.hu 2009.04.16. 20:51:40

@Krisi: "Mindenki szabálytalan. Valaki beismeri, valaki meg a másikra mutogat"


Mindenki szabálytalan.
Valaki igyekszik úgy élni, hogy ne tegyen be másoknak, van aki nem.

danesdzsu2 2009.04.16. 20:54:51

@PUG 607: Jaja, biciklis cigány. Azért jövök kettőnk én a haverokkal, mert egyedül félek...

Tie · http://polisztirol.blog.hu 2009.04.16. 20:55:37

@Krisi:
"Nekem csak az az egy kívánságom, hogy ne szorítsanak le és ne akarjanak megölni az autósok, amikor épp szabályosan közlekedek."

Olyankor nem is akarnak megölni. Csak olyankor, amikor tahó vagy, szabálytalan, és feltartod őket. Az igazán nem az ő hibájuk, hogy a kerékpározásod 95%-ban ez a helyzet áll fenn...

"csak simán vigyázzanak rám"

Az hülye ötlet volna, hogy ehhez talán TE is hozzátehetnél egy kicsit?

danesdzsu2 2009.04.16. 20:56:35

@PUG 607: Kisfiú vagy te ahhoz, hogy bárkit is megverjél, neked már az is sikerélmény lehet, ha saját farkad megtalálod brunyálás közben...:D

danesdzsu2 2009.04.16. 20:59:37

@Krisi: Valamilyen fék kell fixire is, mert láttam már láncot leesni az életemben.

Mathiask 2009.04.16. 21:10:34

@Tie: "Olyankor nem is akarnak megölni. Csak olyankor, amikor tahó vagy, szabálytalan, és feltartod őket."

Ez nagyon nem így van. De elég itt elolvasni a hozzászólásokat, mindenki általánosít. Az utakon is tök így van, aki gyökér az a szabályos kerékpárost is "megleckézteti", mert mondjuk pár éve látott egy szabálytalan kerékpárost, vagy csak úgy.

És mi az hogy feltart? Ki kell kerülni ennyi. Nem hiszem hogy nem lehet kivárni az előzési lehetőséget. El kell fogadni, hogy a kerékpáros is a közlekedés résztvevője, csak lassabb. Ez nem feltartás, hanem egy helyzet, aki nem tud együtt élni ezzel annak nem kéne közlekednie. Ilyen a közlekedés, hogy megengedi, hogy mások is használják az utat. El kell fogadni és nem úgy felfogni hogy feltart. Ez vele jár. A közlekedés természetes állapota, hogy néha feltartanak(más autó, busz, kerékpár). Enélkül nincs.

Tie · http://polisztirol.blog.hu 2009.04.16. 21:16:56

@Mathiask:
Az, hogy előrekerékpározol a két sor között, szabálytalan.

"aki nem tud együtt élni ezzel annak nem kéne közlekednie."

Tök jó lenne, ha a saját dolgaidra is tudnád értelmezni ugyanezt a gondolatot.

Krisi 2009.04.16. 22:07:02

@Tie: "Mindenki szabálytalan.
Valaki igyekszik úgy élni, hogy ne tegyen be másoknak, van aki nem."

Nyitott ajtókon kopogtatsz, én is az első csoporthoz tartozok, ha a kusza kommentjeimből ez nem jött volna le nyilvánvalóan

"Olyankor nem is akarnak megölni"

Nem a faszt, már elnézést a szóhasználatért. Piroson átmenve, két sáv közt centizgetve még soha nem volt semmilyen afférom, de ezt már írtam is feljebb, olvasd el mégegyszer.

Ellenben fordultak már rám miközben bicikliúton mentem, kanyarodtak már ki elém amikor főúton voltam, kábé hetente szorít le valaki ("ja, bocsi, nem láttalak!" - ez általában a válasz, amikor kérdőre vonom), sorolhatnám még napokon át.

"Az igazán nem az ő hibájuk, hogy a kerékpározásod 95%-ban ez a helyzet áll fenn..."

Honnan tudod, hogy hogyan szoktam kerékpározni? Tényleg érdekelne. De komolyan.

A "dehát az szabálytalan" témát meg szerintem túltárgyaltuk. Ennyi erővel Te is hallgass, mert biztos, hogy valamibe bele tudnék kötni egy átlagos utazásod során. De nem fogok, mert tudom, hogy autval lehetetlen betartani az összes szabályt.

Amúgy az jobb lenne, ha a biciklisek is araszolgatnának az autókkal együtt (mer szabál az szabál), hogy még nagyobb legyen a dugó? Naugye.

Én lehúzódok, amikor tekerek az emelkedőn, Te meg elviseled, hogy a reggeli csúcsban otthagylak. Szimbiózisban élünk :)

@danesdzsu2: Jogos felvetés, de hozzátenném, hogy a lánc a váltó miatt szokott leesni. A fiximen nincs váltó. Az összefüggés a két mondatból leszűrhető :D
(amúgy gyakran ellenőrzöm a lánc feszességét, annak a valószínűsége, hogy egyszercsak hopp, elszakad, hát az elég kicsi)

Mathiask 2009.04.16. 22:26:21

@Tie: Most pont nem a szabálytalanságokról beszélgettünk. Mindenki szabálytalankodik, az autós is. Az autósok ugyan úgy feltartják a kerékpárosokat(vagy bárki mást is) néha a szabálytalanságaikkal(de anélkül is), kár ezen lovagolni. A közlekedés velejárója a feltartás. A másik autós is feltart ha 40el megy 50 helyett nem? És az még szabályos is.:)

Amúgy soha életemben nem gurultam előre két sor között.:p

danesdzsu2 2009.04.16. 22:35:10

@Krisi: Valóban, de ha egy nagy lejtőn történik veled, akkor nem fog vigasztalni, hogy ritkán fordul elő. Szakítottam már láncot, nem váltós biciklin.

Tie · http://polisztirol.blog.hu 2009.04.16. 22:42:52

@Krisi:

"ha a kusza kommentjeimből ez nem jött volna le nyilvánvalóan"

Hát, pont ez a helyzet, hogy a kommentjeidből az jött le, hogy az a fajta kerékpáros vagy, aki szabálytalankodik, és még veri is a mellét hozzá büszkén.

"Piroson átmenve, két sáv közt centizgetve még soha nem volt semmilyen afférom"

Az, hogy a többi közlekedő túl rezignált ahhoz, hogy felpofozzon, vagy legalább köpjön egyet a földre, nem jelenti azt, hogy nem rühellik, amit csinálsz.
A politikusokra se gyújtuk rá a parlamentet, pedig szerintem a java nép rühelli őket épp eléggé hozzá. :)


"Honnan tudod, hogy hogyan szoktam kerékpározni? Tényleg érdekelne. De komolyan. "

Kizárólag a kommentjeid alapján tudlak megítélni. Ha mégsem az vagy, amit a kommentek sugallanak, akkor nem értem az egészet. Eljátszod, hogy te vagy a macsó, mindenkitleszarok kerékpáros, és közben mégsem?

"Én lehúzódok, amikor tekerek az emelkedőn, Te meg elviseled, hogy a reggeli csúcsban otthagylak."

Ha otthagynál, nem is volna semmi bajom. De amikor végigmegyek reggel fél kilenckor a körúton a Jászaitól a Borárosig, és UGYANAZT a kerékpárost előzöm meg MINDEN lámpánál, a teljes út során összesen 15x, ezzel 15-ször kényeszerítve mindkettőnket problémás helyzetbe, akkor azt kell mondja, hogy baromira nem áll meg az a kijelentésed, hogy otthagysz. Legjobb esetben is közel egy átlagot haladunk. De többnyire még így is lassabb nálam a bringás (kivéve persze extrém dugónál, de olyankor én se vagyok hülye, megyek a menekülőkön).

Gondolkodj el azon, hogy miért nincs pl. ilyen helyen bajom a motorosokkal. Mert az a lámpától el is indul, és elhúz, nincs vele több gondom, nem kell kerülgetni, nem kell baszkódni vele.

Ez a súlyos különbség a kerékpáros, és a motoros között.

Tie · http://polisztirol.blog.hu 2009.04.16. 22:47:40

@Tie:
Gyakorlatilag az a helyzet, hogy ma kerékpárral a belváros java részén, de főleg a forgalmasabb utakon KIZÁRÓLAG úgy tudsz nagyjából egy átlagot haladni a forgalommal, hogy folyamatosan szabálytalan vagy, és úton útfélen akadályozod is a forgalmat, problémás, tipikusan veszélylehetőségeket magában rejtő helyzeteket idézel elő egyszerűen a jelenléteddel.

Ha szabályosan haladnál, és igyekeznél kifejezetten nem előidézni ilyen helyzeteket, akkor sokkal-sokkal lassabb átlagot tudnál csak kerékpározni, mert a dugóban együtt állnál a többiekkel, amikor meg lehet haladni, akkor meg a technikai feltételek miatt egyszerűen lassabban haladnál, mint a többiek. Ez van.

A probléma ott van, hogy a a jogszabály nem olyan elnéző, mint a forgalom többi résztvevője.

Tie · http://polisztirol.blog.hu 2009.04.16. 22:49:56

@Tie: De akár meg is fordíthatjuk az utolsó mondatot:

Az az egyetlen piszok nagy rohadt szerencséd, hogy a forgalom többi résztvevője nagyságrendekkel elnézőbb, mint a jogszabály.

Mindezek után még visszásabbnak érzem, hogy a kerékpárosok non-stop azon rinyálnak, hogy nem tekintik őket partnernek a közlekedésben...

Krisi 2009.04.16. 22:50:18

@danesdzsu2: Nagy lejtőn nem szoktam gyorsan menni, mivel a lábammal folyamatosan fékezem a gépet. És persze az első fék is ott van, azt se feledjük. De örülök, hogy aggódsz miattam :)

@Mathiask: Aztán ott van még az egész sávot elfoglaló rakodó furgon, várakozó taxi, kukásautó. Ezekhez képest én, az 50 helyett csak 30-cal tekerő biciklis rakéta vagyok :D

2009.04.16. 23:07:34

hát az nem is lehetett igazi mercis... nekem úgy kapta el a bicikli úton a hátsó kerekemet, hogy megfaroltam... és kiszállt anyázva... na nem vártam meg :)
(btw parkolni jött a bringaútra, szóval ez nem a szabályszegő biciklis pattog esete volt :) )

Perillustris 2009.04.16. 23:08:41

@Tie: "amikor végigmegyek reggel fél kilenckor a körúton a Jászaitól a Borárosig, és UGYANAZT a kerékpárost előzöm meg MINDEN lámpánál, a teljes út során összesen 15x, ezzel 15-ször kényeszerítve mindkettőnket problémás helyzetbe"

Azért az remélem világos, hogyha többször kell megelőzni ugyanazt a bringást, az nem miatta van.

Perillustris 2009.04.16. 23:11:15

@Tie: "Ha szabályosan haladnál, és igyekeznél kifejezetten nem előidézni ilyen helyzeteket, akkor sokkal-sokkal lassabb átlagot tudnál csak kerékpározni, mert a dugóban együtt állnál a többiekkel, amikor meg lehet haladni, akkor meg a technikai feltételek miatt egyszerűen lassabban haladnál, mint a többiek. Ez van."

Nem hiszem, hogy épeszű ember azt gondolja, hogy a bringásnak be kéne állnia az autók mögé, és azokkal együtt kéne haladnia, 10-15km/h-s átlagsebességgel. Szívva azok füstjét.

danesdzsu2 2009.04.16. 23:15:35

@Krisi: Ha van első fék, az ok, én valamilyen fékről beszéltem. Ha szigorúan nézzük, a hátsó fék eleve csak tartalék a váltós bringákon is, az első elég, ha müködik.

danesdzsu2 2009.04.16. 23:19:24

@Perillustris: én sose szoktam előrecsorogni a lámpánál álló sornál, hanem beállok a sáv közepére, az előttem lévő autó mögé. Tehát engem Tie nem nagyon előzhetne többször. Ha nem akarom kivárni a sort, akkor felugrok a járdára, és a zebrán megyek át. Zöld lámpánál. (Ez utóbbi sem szabályos, de nemigen zavarja az autósokat, és csak ritkán csinálom.)

Tie · http://polisztirol.blog.hu 2009.04.16. 23:30:41

@Perillustris:
"Azért az remélem világos, hogyha többször kell megelőzni ugyanazt a bringást, az nem miatta van."

Hát mégis ki a búbánat miatt? Nehogymá ezér is a romákat, vagy a politikusokat okoljuk, mer' megmarom magamat.


"Nem hiszem, hogy épeszű ember azt gondolja, hogy a bringásnak be kéne állnia az autók mögé, és azokkal együtt kéne haladnia, 10-15km/h-s átlagsebességgel."

Egyrészt le van szarva, hogy épeszű ember mit gondol, mert a kresz meg ezt mondja és kész, másrészt meg senki nem kerget korbáccsal, hogy ülj kerékpárra, és szívd az autók bűzét. Mehetsz gyalog a járdán, autóval, BKV-val, ha nem szeretnél kerékpárral szabályosan állni a dugóban.
Sajnos a törvény arra nem ad lehetőséget, hogy pusztán azért, mert hülyén választottál közlekedési megoldást, egyből azt csinálhass, ami jól esik, mint ahogy senki másnak sem ad lehetőséget erre.

Amikor én a dugóban állok az autóval, nekem sem ad lehetőséget arra, hogy lemenjek az aluljáróba a lépcsőn, és úgy kerüljem ki a kereszteződésbe beragadt kollégákat, vagy hogy a járdán hajtsak végig. Pedig milyen jó lenne.

Tie · http://polisztirol.blog.hu 2009.04.16. 23:32:08

@danesdzsu2: Bár ebben is van szabálytalan, de le a kalappal az előtt, hogy ellensúlyozza a határozottan jól érzékelhető törekvés arra, hogy önös érdekeket egy hangyányit hátrébb szorítva igyekezzünk együtt élni a többiekkel.
Így kellene ezt csinálni.

Krisi 2009.04.16. 23:43:42

@Tie: Ha tényleg utálna mindenki, aki mellett elmegyek, akkor az emberek nagy része nem húzódna le. Szeptember óta 2(!) alkalom volt, hogy valaki direkt rámhúzta a kormányt, amikor épp kocsisorok közt mentem: az egyik egy S-Merci, benne 3 nagydarab gangeszi székely, a másik meg egy szintén nagydarab kopasz biciklisvadász egy Berlingo-ban, ő még az ajtót is kinyitotta, hogy véletlenül se férjek el (végül kikerültem mindkettőt jobbról, és visszamentem a 2 sáv közé, utána nem is ért utol egyik gyökér sem)

A lassú biciklishez, akit 15-ször megelőzöl: Mi lenne, ha nem próbálnád meg leelőzni, hanem simán mennél mögötte? 16 másodperccel később érkeznél meg a piroshoz? Dráma! Ez is visszatérő probléma: sokan akkor is megelőznak, ha utána 27 méter múlva egyértelműen meg kell állniuk. Gondolkodni is kéne néha.
Amúgy elég béna lehetett az említett bringás: ha csak 2-3 autó várakozik előttem, és egyértelműen gyorsabbak nálam, akkor én sem erőlködök, hagyom őket menni.
De amikor én megyek a körúton javarészt főműsoridőben (reggeli és délutáni csúcs), akkor nem sok autó előz meg, mert mindegyik áll egy helyben vagy gyökkettővel gurul.

A motoros rész teljesen igaz: motorral tényleg nem gyorsabb nálam senki, ott csak akkor vagyok bajban, ha extrém nagy dugó van, mert a széles kormánnyal már nem olyan könnyű manőverezni, mint a lefűrészelt biciklikormánnyal.

Kerékpárra visszatérve csak a körúton vagy a hasonló zsúfolt szakaszokon szoktam ilyen kirívó szabálytalanságokat elkövetni, hogy átmegyek a piroson ha nem jön se autós a keresztforgalomban se gyalogos, ez az utazásom kb 30%-a. Különben mint a kisangyal, szépen szabályosan megyek :)

Az említett példád meg ott sántít, hogy engem biztos nem előzöl meg 15-ször, mivel az említett biciklis ezek szerint azt csinálta, hogy előre csorog és várakozik a pirosnál. Én viszont előrecsorgok, és ha nem jön semmi, akkor megyek tovább, magyarul mire elindulsz, én már a harmadik lámpánál leszek.

Azt meg látom Te is beláttad, hogy az lenne mindenkinek a legrosszabb, ha szabályosan várakoznék az autókkal aztán haladnék a tempómban.

Arra sem vagyok túlzottan büszke, hogy gyakran hágom át tudatosan a szabályokat, de ezzel nem tartok fel senkit és nem is idézek elő veszélyes helyzet. Hacsak nem vagy rendőr nem tudom, mi ezzel a gond.
Az meg tényleg szerencsém, hogy a forgalom nagy része felméri, hogy ha előreenged, attól neki semmi baja nem származik. Ha téged személyedben sért, hogy átmegyek egy piroson amikor nem jön senki, akkor sajnálom, de ettől még továbbra is így fogok közlekedni.

A többi kerékpáros nevben meg nem tudok nyilatkozni, csak a saját nevemben. Én azt szeretném, hogy ne üssenek el, amikor épp szabályosan megyek. Ha szabálytalankodok, akkor én is kussolok és meghúzom magam, ezért nem szoktam mindig a kreszkönyvet lobogtatni, hülyén is venné ki magát, hogy a szabálytalan biciklis oktatja a többieket :)

Amúgy vasárnap kritikális messz, gyere el biciklivel, hozd a családod és/vagy haverokat, igyatok sört, fíl dö szánsájn, hidd el, jó móka lesz, hatalmas buli az egész! Az év 363 napján az autók miatt van dugó, két nap a bicikliseknek is jár :)

Tie · http://polisztirol.blog.hu 2009.04.16. 23:56:08

"Amúgy vasárnap kritikális messz, gyere el biciklivel"... ..."igyatok sört"

Persze baze', egyből ittas vezetés legyen, az a buli. Anyagyilkos ne legyek? Az agyam eldobom bazmeg.

Attól, hogy kritikátlan massza van, már lehet részegen kerékpározni? Tényleg qrva érdekesen értelmezitek ti kerékpárosok a KRESZT-t...

Nincs értelme folytatni az egész beszélgetést.

Krisi 2009.04.17. 00:02:13

Tyű, közben jött pár komment

@Tie: Zebrán áttekerni szintén szabálytalan, szóval ezek szerint a Te erkölcsöd szerint ugyanolyan bűn, mint átmenni a piroson.
Vagy most akkor a törekvés fontosabb, mint a szent kresz?

Az önös érdek meg ott kezdődik, hogy leszarva a többieket lustaságból beülünk az autónkba minden nap, és azzal járunk szarni is. Ez a Butapesti autósok kb. 70%-a.

És igen, engem senki nem kényszerített rá, hogy biciklizzek, de Téged sem, hogy autózz. Ha holnaptól BKV-vel jársz, akkor hidd el, hogy nem fognak többé idegesíteni a sorok közt haladó biciklisek.

Amúgy tisztellek, hogy a feljebb említett dolgokat mind betartod (Krisi 2009.04.16. 20:31:15 utolsó bekezdés), ezek szerint Te vagy Az Ember Aki Még Soha Nem Volt Szabálytalan. Tényleg én kérek elnézést...

Krisi 2009.04.17. 00:05:13

@Tie: Természetesen alkohol mentes sörre gondoltam :)

Ha meg szerinted anyagyilkosság = kresz szabálysértés, akkor tényleg nincs miről beszélnünk.

ball 2009.04.17. 00:23:14

"Amikor én a dugóban állok az autóval, nekem sem ad lehetőséget arra, hogy lemenjek az aluljáróba a lépcsőn, és úgy kerüljem ki a kereszteződésbe beragadt kollégákat, vagy hogy a járdán hajtsak végig. Pedig milyen jó lenne."

Sajnos bármennyire is fájdalmas ez a KRESZ szerint kerékpárral teljes mértékben szabályos. Használhatod ugyanis az úttestet ill. a járdát is (max. 10 km/h sebességgel, a gyalogos forgalmat nem veszélyeztetve!)

Perillustris 2009.04.17. 01:03:17

@ball: "a járdát is"

Ha az úttest - a jelenlegi értelmezés szerint - fizikailag alkalmatlan.

Perillustris 2009.04.17. 01:07:51

@Tie: "Egyrészt le van szarva, hogy épeszű ember mit gondol, mert a kresz meg ezt mondja és kész, másrészt meg senki nem kerget korbáccsal, hogy ülj kerékpárra, és szívd az autók bűzét."

Te biztos egy mutáns vagy, de nekem percenként többször ki és be kell lélegeznem a levegőt, így mindenképpen beszívom a gépjárművek által termelt mérgező anyagokat, bárhogyan is közlekedjek. Ha már választhatok, a lehető legkevesebb ideig maradok az autók közvetlen közelében, s erre a bicikli kifejezetten alkalmas.

mehemed 2009.04.17. 06:32:45

Aki bp-n biciklizik idióta. Az autó csapkodása meg siman garázdaság 2-től 5 évig terjedő.

danesdzsu2 2009.04.17. 08:17:35

@Tie: Nem hiszem, hogy az én magas erkölcsi mércémről lenne szó, egyszerűbb a megoldás: nem Budapesten közlekedek. Itt az autósok is sokkal nyugodtabbak, higgadtabbak, és én is.

Egyszer kíváncsi lennék mondjuk arra, hogy fővárosunkban hogy menne ez....

Mathiask 2009.04.17. 09:00:10

@Tie: "KIZÁRÓLAG úgy tudsz nagyjából egy átlagot haladni a forgalommal, hogy folyamatosan szabálytalan vagy"

Könyörgöm. Autóval dettó. Akadjunk le már erről a szabálytalankodásról, mikor te is szabálytalankodsz.

Annyira vicces "mert a kresz meg ezt mondja és kész" ilyeneket olvasni. Majd ha betűről betűre te is betartod a kreszt akkor mondhatsz ilyet.


"másrészt meg senki nem kerget korbáccsal, hogy ülj kerékpárra"

Át kéne gondolni a dolgokat. Beszélsz feltartásról. Vajon mennyivel lenne lassabb a közlekedés, ha az összes kerékpáros autóval menne? Legalább másfélszer lassabb lenne, na az a feltartás. De téged ez megnyugtatna, mert legalább nem látsz kerékpárost , az hogy sokkal jobban fel vagy tartva az nem számít.:)

Fideszes 2009.04.17. 11:45:29

@Perillustris:

érdekes, mert én ezt az autó kormánya mögül kicsit másképp látom.
volt olyan nap, amikor 12 biciklist számoltam meg kb. 2 óra alatt a városban, akik gond nélkül mentek át a piroson. és nem azért mert már éppen nem tudtak megállni. már rég a másik oldalról jövőknek volt zöldje, nekünk kb. 10-15 másodperce piros, amikor odagurul, szétnéz és simán belemegy, mintha csak egy elsőbbségadás kötelező lenne.
nekem az a tapasztalatom hogy a bringások simán visszélnek azzal, hogy könnyen mozognak, sok helyen elférnek és viszonylag gyorsak. kicsit nagy a mellényük és a szájuk is hozzá.

Dekatlon 2009.04.17. 13:02:50

"Annyira vicces "mert a kresz meg ezt mondja és kész" ilyeneket olvasni. Majd ha betűről betűre te is betartod a kreszt akkor mondhatsz ilyet."

höhöhö... ez jó, szinte már Jézusi bölcsesség: Az vesse rá az első követ, aki maga még nem vétkezett!
Kár, hogy ebben a helyzetben nem állja meg a helyét. Ugyanis a Kreszt attól még be kell tartani, hogy senki sincs aki mindig betartaná.

Perillustris 2009.04.17. 13:33:50

@Fideszes: "a bringások simán visszélnek azzal, hogy könnyen mozognak, sok helyen elférnek és viszonylag gyorsak"

A legtöbben élnek, és nem visszaélnek a lehetőségükkel. Sajnos az ember nem válik tündérré vagy angyallá, ha bicajra ül, tehát aki eleve köcsög, az kerékpározva is az lesz. Ez alapigazság.

Amellett, hogy a szabálytalanság tényén nem változtat, s magam elvétve megyek át piroson, elárulom, hogy olyankor ötször jobban figyel mindenki. Írtam már többször, hogy szerintem ma nagyobb veszélyben van az, aki a lámpákra hagyatkozik az érzékszervei helyett.

Egyébként nincs kétségem affelől, hogy azalatt a két óra alatt legalább ennyi autóst is láttál (volna) piroson átsuhanni, csak nem azokat figyelted. Persze ezeket - szokás szerint - tompítod azzal, hogy "nem tudott megállni", ami ugye több kérdést is felvet.

Nem egy baleset történt már amiatt, hogy az egyik autós az éppen pirosra váltott lámpa alatt húzott el, míg a másik irányból valaki fékezés nélkül - esetleg ismerve a lámpa ritmusát - éppen a zöldön ment át, és összeütköztek (jellemzően nagyobb - kanyarodósávokkal tarkított - kereszteződésben).

Ellenben elvétve hallunk olyan balesetről, amit az okozott, hogy a bringás a pirost figyelmen kívül hagyta.

GYK: ismétlem, ez nem menti fel a kerékpárost.

Perillustris 2009.04.17. 13:36:43

@mehemed: "Aki bp-n biciklizik idióta."

Egyre több idióta van - szerencsére. A szmog miatt mutálódunk.

Mathiask 2009.04.17. 14:01:15

@Dekatlon: Igen ,de pl ne az magyarázzon helyesírásról, aki bűn rosszul ír helyesen. Vagy ne az ítélje el a drogosokat, aki maga is drogozik. Elég hiteltelen dolog ez így.

Devil 2009.04.17. 14:01:54

@Perillustris: Igazandibol mit akarsz bebizonyitani? Hogy a bringasok nem szabalytalankodnak tobbet mint az autosok? Mar vagy 10 hozzaszolaasban ezt bizonygattad, de ennek mi az ertelme?
A lapma nelkul kozlekedo, alapveto haladasi, elsobbsegi szabalyokat sem ismero, gyalogosok kozott zebran vagy jardan szlalomozo bicajosokat ezek a hangzatos allitasok megvedik majd attol hogy magukban vagy masokban kart tegyenek? Segit az nekik ha az autosok inkabb gyorshajtanak, szabalytalanul parkolnak mint ok? Szolgalhat-e mentsegul vagy indokul hogy masok is szabalytalanok? Felment-e a felelosseg, a KRESZ ismeretek elsajatitasa alol hogy masok is felelotlenek vagy megszegik a szabalyokat?

danesdzsu2 2009.04.17. 14:22:20

@Devil: felmentheti-e ez autósokat az általuk okozott jóval több és komolyabb baleset súlya alól az, hogy a kerékpárosok egy része áthajt a piroson? Ha már a demagóg üzemmódban vagy:)

Perillustris 2009.04.17. 14:48:00

@Devil: "GYK: ismétlem, ez nem menti fel a kerékpárost."

Devil 2009.04.17. 16:43:58

@danesdzsu2: Eros felreertes, en ugyanis nem az autosokat vedtem.

Devil 2009.04.17. 17:00:06

@Perillustris: Bar az erdemi valaszt kikerulted, es ugy teszel mintha nem is szidnad az autosokat, es nem mentegetned unos-untalan a kerekparosokat, azert a kerekparosok nalad mind aldozatok, akik nem megszegik a szabalyokat csak kihasznaljak a helyzetuket (biztos azert nincs lampaja a 75%-nak) az autosok mind ordogok akik egymast es a tobbieket is gyilkoljak ahogy csak tudjak.
De ha ettol eletro a velemenyed, nyugodtan megfogalmazhatod hogy a kerekparosok mit _nem_ tesznek meg a sajat biztonsaguk erdekeben, szerinted.

Krisi 2009.04.17. 19:52:43

@Fideszes: "simán visszélnek azzal, hogy könnyen mozognak, sok helyen elférnek és viszonylag gyorsak."

Ezzel 100%-ig egyet értek, mint biciklis. Így jobban hangzik ez a pár biciklizés melletti érv, mintha egy bringás mondaná :)
Most pedig tedd a kezedet a szívedre, és mond ki: "én biciklivel soha nem mennék el két sor közt, hanem mindig kivárnám, amíg megindulnak az autók is. És ha megszűnik a kerékpársáv, akkor tolnám tovább a biciklit."
Hű, ez még így leírva is félelmetes :)

@Perillustris: "szerintem ma nagyobb veszélyben van az, aki a lámpákra hagyatkozik az érzékszervei helyett."
Ezt én is akartam írni, de nem tudtam ilyen szépen megfogalmazni. Ha átcsorgok egy piroson 4 dologra figyelek:
1: nem jön-e autó
2: nem jön-e gyalogos
3: PND
4: nem figyel-e rendőr :)

@Devil: Hogy más biciklisek miként viselkednek és miért mennek gyökér módon a járdán vagy miért basznak feltenni egy lámpát a saját biztonságuk érdekében, azt nem tudhatom. Én ezeket nem szoktam művelni.
Itt arról volt szó, hogy a kreszt leszaró autósok elkezdik számonkérni a bicikliseken a szabálytalanságokat.
És ez így elég komolytalan. Mitőbb, vicces.
Én mondjuk leírtam, hogy néha rugalmasan kezelem a kreszt, ezt nem tagadom. Csak erre elkezdtek itt sokan erkölcscsősz üzemmódba kapcsolni, és a szent és sérthetetlen óáldott kreszről hablatyolni, amit amúgy ők is megszegnek nap mint nap, csak más paragrafusait.

Mert az autósok ritkán mennek át piroson és a járdán sem szoktak haladni (bár láttam már példát mindkettőre), viszont a bicikliseknek nem szokásuk 140-nel menni az autópályán, fényes nappal égetni a ködlámpát vagy másokat leszorítani.

És természetesen az nem ment fel senkit, hogy "dehát a többiek is". Se a biciklist, se az autóst.

Mathiask 2009.04.17. 20:07:49

@Krisi: "Mert az autósok ritkán mennek át piroson és a járdán sem szoktak haladni (bár láttam már példát mindkettőre)"

Én is. Simán parkolnak járdán és piroson átmenés is gyakori szerintem(láttam ebből ütközést is már). Mondván még átférek és beletapos a gázba mikor már a sárgának rég vége.
Ha már feltartás volt a legfőbb gond, akkor szerintem az is feltartás mikor dugóban beállnak a kereszteződésbe az autók, így keresztbe nem tudnak elmenni. Ez is gyakori. Pedig addig nem kéne bemenni a kereszteződésbe, míg nem látod, hogy ki is tudsz jönni belőle.

vhm 2009.04.17. 20:39:25

szerintem egyszerű eset. biciklis barátunknak mégha igaza is van, megtalálta a párját! hamarosan tudják egymás adatait is...

ui: mindenkinek aki csapkod -- csak azért mert nekem öntudatos gyalogos csapott egyszer a kocsi tetejére, annak ellenére hogy ő volt szabálytalan nem én: csapkodd a kurva anyád ;)
viszont utána jót nevettem. öregem, megérte csapkodni.
ebben az esetben is megérte, garázdaságért még kapni is fog...

jelentéktelen alak 2009.04.18. 01:58:03

Évente közel 5000km-t tekerek és kb 20000km-t vezetek. Lehet mondani, hogy testközelből érzem a kerékpározás minden nyűgét és örömét. Nem mondom, hogy nincsen elfogultság a cikkben, de az alapgondolattal egyet tudok érteni. Ha azt az energiát, amit az agresszivitásra pazarolnak sokan a közlekedésben, a figyelemre/figyelmességre öszpontosítanák, nem is volna gond a közlekedési morállal.
Ezzel együtt azért van némi különbség egy motorháztetőre csapás és egy gázolási céllal való elindulás között. Mindkettőt elítélem, de ez egyiket picit jobban.

jelentéktelen alak 2009.04.18. 02:08:29

@Devil: Valahol olvastam, hogy egy átlagos közlekedő, 2 percenként szeg meg valamilyen szabályt. Gyalogosok, biciklisek, motorosok, autósok, kamionosok, stb. egyaránt.

De tényleg fontos ez? Tényleg fontos, hogy ki többet? Nem azzal kellene inkább foglalkozni, hogy én körültekintő és szabályos legyek, mint azzal, hogy ki nem tesz így rajtam kívül? És a kérdésem független attól, hogy ki, milyen módon közlekedik éppen.

forjunk 2009.04.18. 14:51:00

buta vagy winkler h erről a témáról próbálsz objektívan írni
te télleg buta vagy amúgy?

Nagy quattrós 2009.04.28. 17:34:19

@Gabriel_MTB:

Nem mondhatnám, hogy elfogult lennék Winkler úr írásait illetően, de a szóbanforgó történeten sikerült úgy röhögnöm, hogy a szemem a végére úgy nézett ki, mint egy tükörtojásra festett autóatlasz. Amit ezen a felületen olvasok, az nem ritkán, vagyis gyakran megmosolyogtat.

Kezdem megszokni, hogy ebben az országban mindenki népnevelőnek születik, és az esetek 90-95%-ban le is ragad ennél az állapotnál. Nem beszélve a tudatlanság és a rosszindulat elegyéből született megnyilvánulásokról.

Van egy ország nagyon messze amelynek a nevét nem említeném, de annyit azért elmondanék róla, hogy az emberek túlnyomó többsége (nagyon sokan) innen vágyik oda és nem fordítva, amiből azt a következtetést lehet levonni, hogy ott működik valami.

Szóval, ott nem csak egymás között van az embereknek ún. respektje, hanem az írott szabályoknak is. Többek között azért is, mert ha egy kerékpáros kollégát szabálytalanságon kapnak (sisak nélkül, lámpa nélkül stb.), akkor azt úgy megbirságolják, hogy nem biztos, hogy legközelebb a drótszamár nyergébe kívánkozik. Az autósokat nemkülönben, ezért is tartja be mindenki autópályán a max. 110-es tempót, pedig a járműpark nagy része 3000 köbcenti feletti gépcsodákból tevődik össze, ahol van teljesítmény tartalék bőven. Szóval, ott a rendészeti szerveknek is respektje van, nekünk meg önbizalmunk, de világraszóló.

Idehaza, én még nem láttam kerékpáros igazoltatást, max. Lojzi bácsikámat, aki a kocsma látogatás után beállt, mint a gerely és feltűnően nagy amplitúdóval próbált haza evickélni az öreg Csepelre támaszkodva. Az ő estében jobbnak látták a rendőrség képviselői, ha egy időre "kivonják a forgalomból", mert nem csak önmagára nézve, de a többiekre is veszélyes. Ő még csak vissza sem tudott válaszolni, mert nem tudott.

Azt gondolom, hogy úrnak születni kell, paraszt meg minden bokorban terem.

Szóval, érdemes lenne betartani a szabályokat, mert lehet, hogy a Porsche gyorsul, mint a rakéta, de feltételezem, hogy a kerámia fék sem állítja meg 100-as tempónál 10 méteren belül. Ebből az is következik, hogy a kerékpáros meg legyen körültekintő, mert ő is csak addig tud dacolni, meg hőbörögni, amíg ki nem lapítják csak akkor meg az édesanyja fogja hiába várni otthon.

Szerintem kerékpáros barátunk vagy nagyon bátor volt, vagy nagyon buta. Azt a következtetést tudom levonni, hogy az ember azért jutott el a fejlődés ezen szakaszáig és "hódította" meg a kék bolygót, mert használta az eszét.
Személy szerint - bár nem vagyok sem kistermetű, sem pedig ijedős ember - nem csapkodnék semmilyen motorháztetőt, főleg nem Mercedes, Audi, BMW és egyéb batár típusokét, mert a jóisten tudja, hogy nem ólommérgezés lesz e Taikon vége, vagy esetleg egy életre szóló talákozás egy kibernetikus organizmussal.

Végül csak annyit Winkler úr, még ilyet, sokat.

Köszönjük.

zugyege 2009.05.22. 11:27:37

figyu! a zutat a zautóknak építtik nem? a járdát meg hogy legyen hova letenni a gépet. biciglizzé otthol a kertbe! vegyé autót azt tücc-tücc...

laccmacc 2009.07.09. 10:59:54

Pár éve volt egy divat a gyökerebbik bringások között, hogy a holt térből nekimentek a kocsinak, látványosan vagy elestek, vagy majdnem elestek (azért vigyáztak ám magukra), és a megrémült sofőrnek előadták, hogy nem figyelt, és leszorította az útról, meg nekiment, úgyhogy hívnak rendört.
És mivel ez senkinek sem hiányzik, felajánlotta a bringás, hogy x összegért elfelejti. Persze az autós fizetett, mert kinek kell egy rendőr, meg feljelentés, esetleg a jogsi elvesztése.
És így járt haverom is, aki a pénzkérés után egy gondolatnyival felajánlotta a bringásnak, hogy beépíti abba a hombár fejébe azt az aluminium rudat, amit ő a szinpadelem oldalsó kitámasztásához használ, és különbenis a faszér' karcolta meg a kocsiját, és mindjár kap egy akkora pofont, hogy leszáll a feje. Bringás keménykedett, aztán elódalgott.

Egyébként, aki hülyebringás, és az úton teker, az megérdemli. Én ha bringázom, akkor bringaúton, vagy a nép között a járdán... Inkább egy randán néző gyalogos szempár, mint egy agresszíven guruló BKV kerékcsavar nézzen velem farkasszemet. És ha kocsival vagyok, igyekszem mindenkire figyelni, bringaútra, vagy szabálytalanúl nem parkolok.
Ha bringaúton parkoló autót lát a bringás (aki szabályos), az ragasszon rá egy "Kerékpár úton parkoló köcsög vagyok" matricát. 20x10cm, nálam lehet rendelni :)

Budapesti 2009.08.19. 19:27:41

A múltkor a Margit hídon a 2 sáv között (budafelé) előzött meg e biciklista menet közben. Én a belső sávban mentem, nem sokkal a közéső kanyar elött. Megijedve a váratlan járműtől, hirtelen félreránottam kicsit a kormányt balra, és majdnem rámentem a villamossinre, ahol éppen mögöttem egy villamos jött. Ekkor próbáltam visszakanyarodni, de ott a biciklis, fékezni nem mertem... Ekkor gyorsan megnyomtam a dudát, csak hogy mindenki elkezdjen figyelni, hogy itt most baj is lehet. Ekkor a biciklis lassított, és mellé érve elkezfett anyázni. Én kérdőn néztem rá. És ekkor érhettünk a kanyarhoz a hídon. Nos ebben a pillanatban a biciklis némi hezitálás után hogy rugjon vagy üssön, ugyebár az anyósülés felöl volt, LEKÖPTE az autót. És jelezte, hogy ha még gyorsan félreállunk a szigeti lejáróhoz, 2 sávon keresztül, akkor "megbeszélhetjük".
Valaki mondja meg, ilyenkor mi játszódik le a biciklista fejében? Miért köp? Ez mire jó?
Egyáltalán, nem Ő hal meg ha valami gáz van?

bardocz 2009.08.23. 21:28:56

"Kérdezz meg egy közlekedéspszichológust, ha nekem nem hiszel, majd ő elmondja, mennyire rossz, ha bebeszéljük magunknak, hogy mindenki idiótán vezet és az életünkre tör, esetleg elkezdjük számolni mások hibáit. "

Winkler + a biciklis, csak itt a Robi beszéli be magának a hülyeséget?:D
süti beállítások módosítása