A nem létező autó

  2009. március 12. - ommm Címkék: válság toyota subaru focusrs

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Négyhengeres BMW? Ugyan már...
2015-07-30 16:22:46

...mondták nekem sokan, miután lett egy 136 lóerős E30-am. Persze hülyeség, hiszen a könnyű bódéhoz elég

Hétvége a tóparton? Belsőség-találkozó 2015!
2015-07-29 12:04:49

Öregszünk, öregszünk , más nem is jut nagyon eszembe arról, hogy immáron tizenkettedik (!) alkalommal

A trollkirály V8-cal érkezik
2015-06-22 13:58:43

Leborulok, zokogok és megadom a trollkodás brilliánsokkal díszített aranyfokozatát. Hogyan piszkíts bele egy

Szétszórjuk a VIP-jegyeket! Akár a tiéd is lehet egy!
2015-06-08 15:31:58

Úgy, ahogy az AC/DC-nek is egy igazi énekese volt és ahogy a Black Sabbath is csak Bill Warddal az igazi , úgy


Döbbenet 1.
TéZé még be sem ért a szerkesztőségbe, mikor este felhívott: az új Focus RS zseniális autó. Másnap kivirult arccal ért be, amit nem értettem, hiszen van neki rendes, hátsókerekes gépjárműve, mégis lelkesedik egy olyan sportautóért, aminek hajtott kerekei egyben kormányoznak is? Valami okosság lesz itt a háttérben, gondoltam, hiszen maga a sperrdifi (nem az elektronikusan imitált, hanem a tisztességes mechanikus) ugyan jelentősen javítja az élményfaktort, csodákra azonban nem képes.
Aztán kiderült, hogy feltalálták a spanyolviaszt, a függőcsapos tengelycsonk-állvány a hangzatos RevoKnuckle elnevezést kapta, állítólag ez a pótmegoldás (hiszen kettős keresztlengőkar esetén a probléma tárgytalanná válna) maga a G pont, az élmény kulcsa.

Zolit szavahihető embernek ismerem, ezért is ütött szöget a fejembe a dolog. Aztán ma elolvastam a Driver's Republic idevágó összehasonlító tesztjét, ahol a Focus RS-t, a Mégane R26-ot és az esztétikumot nélkülöző WRX STi-t eresztették egymásnak. Harrisék egyértelműen az élményt keresték, végeredményben a Focus RS jött ki győztesként a buliból. (Nem én lennék, ha nem jegyezném meg, hogy: 1. a két másik autó már nem friss, 2. minden szentnek maga felé hajlik a keze)

De valami furcsa volt és nem értettem:
már a teszt elején megjegyzik, hogy azokon az utakon egy hátsókerék-hajtású autó érezné magát igazán otthon de akkor miért nem vittek ki oda egy olyat is?

Döbbenet 2: mert nincs, illetve csak félig-meddig
Egyszerűen, ebben a kategóriában/ársávban nincs kihegyezett, hátsókerekes élményautó. A 130i-135i ugyan nálunk szinte ugyanannyiba kerül, mint egy WRX STi, de a világ szerencsésebb részén (mint pl. Nagy-Britannia) a Subarut 7 126 406 forintért (21 788 font) már haza lehet vinni. A 135i kupé 29 610 fontba (9 684 715 forint) kerül, ami már elég különbség ahhoz, hogy ne egy súlycsoportban induljanak. A Toyota-Subaru 2010-re ígéri könnyű kis hátsókerék-hajtású élményautóját, addig pedig be kell érni azzal, ami van.
Hogy miért? Mert nem lehet megcsinálni. Drága lenne (új platform kifejlesztése egy egész modellcsalád részére stb.)  nem kifizetődő, kimutatható mértékben eladhatatlan. Sajnos, TZ-nek ebben igaza van.
Jelenleg rengeteg fronthajtású élményautó létezik, sőt, a megfizethető kategória javarészt ilyenekből áll, de szerintem a kevesebb sok esetben több. Életem egyik nagy pofára esése kellett ahhoz, hogy ezt meg is tapasztaljam. Még előző munkahelyemen történt, hogy akkori kollégám nagy örömmel harangozta be, hogy kapunk egy 225 lóerős Leon Cupra R-t. Persze a Pozsony környéki dombokon akartam egy jót autózni.
Nem lehetett.
A kerekek a legkisebb gázadásra is kipörögtek, a bekapcsolt ESP kanyarban verte agyon az élményt és hiába tartotta nagyon jól az ívet, a kormánnyal való állandó harc elvette a kedvemet mindentől. Azon vettem észre magam, hogy elvonja a figyelmem, pedig ilyenkor jó, ha magára a vezetésre koncentrál az ember, az autó mozgására, a megfelelő fordulatszámra, a fékre. A kezelőszerveket ösztönösen kezeli, nem néz rájuk, minden kézre áll és teszi a dolgát. Az autóra figyel. Már csak azért is éreztem úgy, hogy erőszakosan a pofámba nyomul az egész kormányrúd, légzsákostul, felnistül. Túl sok ez oda, túl sok.

Kitűnik, szkeptikus vagyok. Persze a Cupra R már a múlté, azóta sokat fejlődött az autóipar, lehet, már teljesen eltűnt maga a jelenség is, de nem tudok szabadulni a gondolattól, hogy 180-200 lóerőnél többet az első kerekekre küldeni egyszerűen nem jó. Nem lehet jó. Nem olyan. Pofámra sült az előítélet. Sportosnak titulált négykerekűekről van szó, melyek nem nélkülözik a praktikumot sem, erről ne feledkezzünk meg.
Lehet, hogy ideje lesz revidálni álláspontomat, a közeljövőben módom lesz rá.

De azért csak ideje lenne már annak a Toyota-Subarunak. Titokban remélem, hogy nem adják fel és valami csoda folytán megszületik a 21.század olcsó, hátsókerekes élményautója. Nem tudni, mi van a dobozban, de nyilatkozataikkal már megkezdték a karton sarkát. Hogy aztán egy merész mozdulattal feltépik-e vagy a válság a kezükre csap és hagyják a fenébe, azt nem tudhatja senki...

Egyelőre az utóbbira van nagyobb esély. Sajnos.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr13995887

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

A Futrinka utca lakója (törölt) 2009.03.13. 08:42:59

Ja és 205/45/16 gumik, a 900 kilóhoz. :)

Sopánka76 2009.03.13. 08:50:10

Egyetértek a szerzővel.
Kivéve, hogy az említett Toyota kis kupé sem lesz _igazán_ olcsó.
Nemsokára érkezik a Hyundai Genesis Coupé, 200 lóval, 2.0 T, de az is lesz vagy 7 millió.
És az sem praktikus, egyszerűen nem alkalmas hétköznapi használatra. Max. kisebb bevásárlásra, és 2 személy szállítására. És ebben a Toyota kupé se lesz jobb.
Hátsókerekesből ma már csak drága luxusautók és drága (szuper)sportkocsik vannak. Előbbiek tele vannak az egyszerű élményautós számára fölösleges extrákkal, utóbbiak meg a praktikus oldal miatt nem játszanak. Ültem még az elölkaparós Hyundai Coupéban hátul, hát oda 150 cm (de lehet hogy 140) fölötti embernek ténylegesen kínszenvedés beülni.

Maradnak a régebbi, használt BMW-k, vagy még a 2005 előtti Lexus IS, 200 vagy 300. Esetleg Merga, de azok drágábbak, és nem kifejezetten sportosak, azt mondják.

Ja és ha már praktikum, akkor nekem legyen ötajtós (esetleg 3), ferdehátú vagy kombi. Ezzel méginkább beszűkül a kör, BMW-ből ritka a kombi, ott van még a kompakt, IS-ből viszont nem is ritka a sportkombi, meggondolandó!

gin74tonic 2009.03.13. 09:03:16

khm... clk amg 55 - az nekem eleg jo elmenyauto:)

schimi 2009.03.13. 09:13:44

Aki szerint a Lada elöl kapar és a váltója lekvárkevergetős, az még soha nem ült ilyen autóban, (ha mást mond, hazudik) úgyhogy nem értem miért ilyen roppant magabiztos. Amúgy gondolom neki az az élményautózás, ha mindkét oldalon egyszerre ki tud könyökölni, miközben a rendszám remeg a basszustól. A 650-es BMW remek autó lehet, de szerintem kevesen vigyorognának mikor télen az árokból próbálnák meg kitolni a haverokkal. (Mondjuk egy eltúlzott skandináv flick után)
A VFTS élményautónak talán kicsit extrém, azzal már inkább versenyezni kéne, de egy szépen felpiszkált Lada szerintem is hatalmas élmény. (A karbikhoz én is ragaszkodom!)

Geza16V 2009.03.13. 09:18:18

@AtoszMester: 1990-ben nem létezett még V6-os Omega. Az Omega A-ban volt C30NE meg C30SE motor, mindegyik sor6-os volt. Elöbbi 12 szelep 170 lóval, utóbbi 24 szelep 204 lóval. Az SE-t módosította annak idején a Lotus 3.6 literesre, meg aggatott rá 2 turbót, így született meg a C36GET, ami a Lotus Omega motorja lett.

@Pasas: autouscout.de-n kell nézni, ott mindig van 8-10 európaszerte. :)

gin74tonic 2009.03.13. 09:22:36

ugy tudom a lotus omega csak zoldben ( british racing green ) volt elerheto, en is zoldben ultem, Kjol ment, emelte az orrat szabalyosan ha odaleptel neki. emlekeim szerint nem volt benne semmi elektronikus menetstabilizalo kutyu.

loláb 2009.03.13. 09:23:13

@Maybe_:
Ejj, de jó kis videó. A magam részéről hozzám is az élményautózás ezen ága áll közelebb, nem a tizedmásodpercvadászat.

jaja1981 2009.03.13. 09:23:26

Nekem van egy '79-es 2,4-es Mantám, így nem hiányzik az élményautózás!
Minden mechanikus, nincs elektronika, csak én meg az autó!

Geza16V 2009.03.13. 09:38:50

@gin74tonic: Imperial green, csak ilyenben létezett. Elektronikus menetstabilizátor nincsen benne.

@jaja1981: Manta se lenne rossz, valami nagyobb motorral, mondjuk egy C30SE-vel vagy C36GET-tel. :)
www.c36get.de/

gin74tonic 2009.03.13. 09:43:45

imperial green? mint birodalmi zold? meg nem hallottam sohasem ezt a szint. gondolom ugyan azt takarja mint a BRG. az imperial/continent szavakat a mertekegysegeknel szoktak hasznalni, a zold szinre meg nem hallottam. persze ettol lehetett ez a szine csak furcsa. hejjjj, a mantak...... :)

loláb 2009.03.13. 09:49:33

@schimi: Nekem a motorom vásárlásakor szempont volt, hogy karburátos legyen. Már volt akkor injektoros, vízhűtéses Bandit, de én egy korábbi évről megmaradt karburátoros, lég-olajosat kértem. Ha ez kiöregszik, nem tudom mi lesz helyette, mert mostmár ebben a (sport)túra kategóriában tudtommal semelyik gyártó modellje nem karburátoros.

BocaNegra 2009.03.13. 10:15:59

@Hrzrasn: Akkor csináld meg ezt egy 650i-vel!

www.youtube.com/watch?v=aI5wTDFRA34&feature=PlayList&p=99F303F6313B7413&playnext=1&playnext_from=PL&index=31

ESP-vel, EBD-vel, meg ABS-szel meg a többi kacattal megnézném, h mit csinálnál itt...

Nem csak az a vezetés sztem, ha egy 650i-nek 250-et tolsz az autópályán.
Bár kétségkívül faxa lehet az is, de ha választani kellene a kettő közül, én inkább ezt próbálnám ki.

BocaNegra 2009.03.13. 10:28:37

Jah, 1:38-nál...na ott a nagy királyság, amit ESP-vel sem oldanál meg.

Vortex 2009.03.13. 10:30:50

"Pl egy kadett nem hullik atomjaira 20 éves korára? "

A képen a jobb oldali az enyém, 21 éves. A rendszám alapján a bal oldali sem lehet sokkal kevesebb...

www.air-budapest.hu/kadettek.jpg

Ennyit a széthullásról.

jaja1981 2009.03.13. 11:11:27

@Vortex: Jól nyomja neki!
És higgyétek el a 2,4-es moci sem rossz, mert 1800rpm-től már nyomaték is akad!
600ccm egy henger!

Pasas 2009.03.13. 11:16:35

A Lotus Omega az autókatalógusban is fekete volt.

.com 2009.03.13. 11:37:27

@gin74tonic:
Imperial Green (magyarul: gozgepzold)
Nem a cucilista sotet fos zold!
a BRG-t nem hasznaltak, csak egyes MG es S7 kocsikra

Geza16V 2009.03.13. 12:01:42

@Pasas: Attól az még imperial green. Csak direkt napfényben zöld, mindenhogy máshogy fekete.

joco082 2009.03.13. 12:05:30

Még ezelőtti kommenteknél olvasom, hogy a Ladának "lekvárban túrkálós" a váltója!
Hát barátom te még életedben nem ültél ladában!!!! Annál jobb váltót nem csináltak azóta sem, nulla rudazat, magában a váltóban kevertél a bottal! :-)
Amúgy meg aki élményautót keres, mit akar a hülye 3 betűs cuccokkal? A négy kereket nem kell külön fékezni, talán a hátsó kettőt :-)

Pasas 2009.03.13. 12:19:49

Én értem hogy gőzgép, de mi hajtja?

Moodshooter (törölt) 2009.03.13. 12:27:45

@BocaNegra: Hát nem tudom ki használna egy BMW 650-et rallyera, de az szerintem biztos nem épeszű. Amúgy egy épített gépet összehasonlítani egy utcaival kb. olyan mint egy markolót egy repülőgép hordozó anyahajóval.

CsGergo 2009.03.13. 12:37:54

@Vortex: Elhiszem! Oda írtam tisztelet a kivételnek.Haveromnak is van kadettje 92es évjárat egy szál rozsda nincs rajta!Szóval nem fikáztam.:D

Luighi 2009.03.13. 12:49:16

A Vatanen "jégen autózásánál" a mitfárer fel se néz!!!!! Nagyon odab*sz!! :-)
(Pedig tépnek az egysávoson nem kicsit!)

Azt végképp nem értem minek kell fikázni, én is tudnék űberelni MINDENKIT, de minek!?

A példa kedvéért imígyen:
"Ez mind egy nagy kalap fos!!! Az úgynevezett ÉLMÉNY a 3-ik dimenziónál kezdődik! (És még a legdurvább szerpentinen se éred utol SEMMIVEL se fel, se le, bár kétségtelen az is tud lenni naggyon COOOL!) Ami igazán játszik ugyebár a 10G gyorsulás (szerintem!):BungeeJumping, ejtőernyő, estleg vadászgép! (Mindegyik szigorúan 3D.) De még a leggagyibb helikopteres repülés is MAGASAN ŰBERELI a legbrutálabb kilinccsel előre szitut!"

Inkább menjen mindenki nyárigumit felszerelni, itt a tavasz! (Remélem!)
Béke!

Luighi 2009.03.13. 13:02:45

u.i. Ariel ATOM RULZ forever!!!

(És minden majdnem az is! TEHÁT 1 tonna alatti súly, min. 150Le hozzá! Ami kilóg az vagy "zsíros barom", vagy "pilleteljesítményű lepkeharcos" bármit is produkál amitől "beszarsz"!)

Hja HONDA engines FOREVER :-D

(Integra 1.6 160LE; S2000 240LE; CBR1000RR Fireblade 999cm3 179LE /2008-as évi kiadás is 177LE 8-) )

csiky944 2009.03.13. 13:17:58

@Luighi: ja honda engine forever,de én meg szeretem a nyomatékot

Pasas 2009.03.13. 13:26:48

Ez szopás! Megjött a nyárigumim, de mondtam hogy várjunk a szereléssel mert szakad a hó, és baszott hideg van.

gerely89 2009.03.13. 13:29:35

szerintem elektronika (EBD, ESP), kormányszervó, talán még ABS is, csak elrontja a vezetési élményt.
Igazi élményautózáshoz nem kell elektronikus váltó (amiben 150000nél elromlik valami, aztán csak anyagköltség 100000Ft), legjobb manuális (vagy ferde fogazású tolókeretes). Szívem szerint összes "élményautóból" kiszedném az elektronikus szarságokat. Tény, hogy baj esetén megmenthet, de hazavágja az élményt. Úrvezetőknek valóak az elektronikus szarságok, igazi autófan rosszul van tőlük.
A látszat ellenére nem ellenzem elektronikát (elektronikus befecskendezés, elektronikus gyújtásvezérlés, stb), de EBD, ESP tényleg öli a vezetési élményt.
elsőkerékhajtásúnál pedig sokkal jobb a hátsókerekes, feltéve ha van benne elég erő. (Focus RS, integra type R, Golf GTI) bármit teszel, kanyarba tuti elkezdi tolni orrát. Elég erős hátsókerekesnél adsz egy nagyobb gázt, egyből "eltűnik" az alulkormányozottság.

Bilux67 2009.03.13. 13:30:17

Élményautó kell nektek?
Íme:
englishrussia.com/?p=1854
Napszemüveg vagy hegesztőszemüveg használata erősen javallott.
Étkezés után közvetlenül tilos megnézni!

BocaNegra 2009.03.13. 13:48:35

@Moodshooter: Nem is mondtam, h a 650i jobb élményautózni, mint bármelyik épített vas, legyen az egy jó Lada, vagy egy "összerakott" E30...

nincs_nick 2009.03.13. 15:06:03

@gerely89: Elsőkerekest is meg lehet csinálni túlkormányozottra, ha nagyon akarod. Nálam például állítható gátló volt a megoldás, keményítve a hátsókat/lágyítva az elsőket nagyban csökken a túlkormányozottság. De ezernyi más beállítással lehet játszani (tengelyenként más keréknyomás pl), teli van a net ilyen kis gyűjteményekkel.

Más: EBD kell, mert nélküle kitör az első, nem tökéletesen egyenes vonalú fékezésnél a kocsi fara. Régebben ezt mechanika csinálta (fékerőelosztó ugye), az EBD alapjaiban ma sem tud (sokkal) többet. Mivel az ABS/ESP kocka már be van rakva a kocsiba, ezért olcsóbb így csinálni, mint külön fékerőelosztót is belerakni. (csak sw a különbség egy ABS és EBD között)

Geza16V 2009.03.13. 15:09:34

@csiky944: Ennyi. 8000-nél élednek (aztán olyan hamar szét is esnek), kell a fenének. :D

w a s d 2009.03.13. 15:28:05

@Luighi:
Honda?
Inkább 2T forever:
Rotax hómobilmotor, akkora, mint egy Trabanté, aztán 8100- as fordulaton tud 115 LE- t!:D

Negrogo 2009.03.13. 15:32:43

regi kedvenc:
www.youtube.com/watch?v=w4dX_OUu8RY&feature=related

szepek, jok ezek az autok (rs, r26)
de az mikor dobalja a segget...az kell:P

Bambano 2009.03.13. 17:30:25

@BocaNegra: semmit, megcsinálja helyetted az autó.

Elfogadom, pont úgy öli meg a vezetési élményt, mint az örökélet titkos kód a játékokat, de azért az se rossz, ha 20 ezer önrész nélkül van meg a kanyar.

Bambano 2009.03.13. 17:31:47

Aki azt gondolja, jó abs-sel száraz aszfalton hosszabb a fékút abs-sel, az elfelejti, hogy ha megég a gumi, már nem tapad annyira.

jtrencsenyi 2009.03.13. 18:03:37

Hát, srácok! Az én Miata NB-mben nincs EBD/ESP/ABS, semmi. Viszont amikor leesett a hó, akkor olyat élményautóztam, amilyet elölkaparóssal soha nem fogok. Igaz néha sikerült eldobni és ilyenkor tíz percbe került, mire kivergődtem az út széli porhóból, de azt az élvezkedést nem übereli semmilyen lóerő többlet vagy elektronika, amit egy ilyen 1000kg alatti autó nyújt hátsókerék hajtással. Arról nem beszélve, hogy vezetéstechnikai tréningnek sem utolsó. Mondjuk én e mellett javaslom mindenkinek a rendszeres gokartozást is, az a másik olyan dolog, amiből tanultak kihúztak már párszor a sz_rból a hétköznapi vezetés során.

Herman 2009.03.13. 18:06:40

@mennyi?husz!:

A mai 6-os BMW biztos vagyok benne, hogy nem tud ilyet.....

Mivel szétesne. :D:D

A mostani kocsik sajnos nem olyan strapabírók, mint a régiek.

Herman 2009.03.13. 18:13:53

Onnan induljatok ki, hogy minden agyon elektronizált, computeres. Váltó, Motor, Futómű...

Mi lesz ezekkel a mai überfasza kocsikkal 20 év múlva???

Majd nosztalgiáztok még, a jó öreg, egyesek által fostalicskáknak tituált élményautók után!!!!

Herman 2009.03.13. 18:16:33

tipikus példa, BMW 850 sorozat....ami még futóképes, többet van szervizben mint az utcán (ismerősömnek van ilyen).......pedig még a korai, 90-es évek csúcsmodellje volt. (az akkori fedélzeti computerek azért még nem voltak olyan bonyolultak)

Geza16V 2009.03.13. 18:18:32

@Herman: 20 év múlva az összes flash meg eeprom elveszti a tartalmát, és lehet az elektronikákat cserélni. :)

gerely89 2009.03.13. 18:28:56

@mauser: nekem az alulkormányozottsággal van bajom (lehet arra is gondoltál). De egy elsőkerekes akkor se fogja azt az élményt nyújtani, mint egy hátsókerekes....

JDM90's 2009.03.13. 19:29:55

Csiky 944:
"ja honda engine forever,de én meg szeretem a nyomatékot "

Én meg szeretem,hogy ha egy 1.6-os autó,úgy megy mint egy 2.5-ös hathengeres és 10 liter alatt fogyaszt:)

Geza16V 2009.03.13. 21:04:34

Kár, hogy nem megy úgy. :D

karak91 2009.03.13. 21:18:17

Ezt már lehet hogy valaki írta, de szerintem a kategória azért nem olyan üres mint sokan gondolják.
Használtan pl RX-8 vagy S2000-es Honda már egész elérhető áron kapható.

Hrzrasn (törölt) 2009.03.13. 21:59:04

@Herman: "A mai 6-os BMW biztos vagyok benne, hogy nem tud ilyet.....

Mivel szétesne. :D:D"

Emeletes baromság. Sokkal erôsebb az E63 hajtáslánca és karosszériája.

Hrzrasn (törölt) 2009.03.13. 22:00:39

@Geza16V: "20 év múlva az összes flash meg eeprom elveszti a tartalmát"

Baromság. A legtöbbre 20 év adatbiztonsági garancia van úgy, hogy közben *nem* kap áramot.

Hrzrasn (törölt) 2009.03.13. 22:03:16

@Herman: "Onnan induljatok ki, hogy minden agyon elektronizált, computeres. Váltó, Motor, Futómű..."

És? Azért, mert te segghülye vagy hozzá, szerinted más sem fogja tudni karbantartani?

"Mi lesz ezekkel a mai überfasza kocsikkal 20 év múlva?"

Mi lenne? Ugyanaz, mint a maiakkal. 10-15 éves korukra a pimpelô hülyegyerekek játékszerei lesznek, gyári állapotban kihalnak (mint pl ma az E30 vagy a Calibra), a néhány tiszességes állapotú példány meg gyûjteményekbe és múzeumokba kerül.

Hrzrasn (törölt) 2009.03.13. 22:04:47

@Herman: "(az akkori fedélzeti computerek azért még nem voltak olyan bonyolultak)"

Pont a buszrendszer nélkülieket a legnehezebb diagnosztizálni, de sebaj, szakértsél csak nyugodtan.

Hrzrasn (törölt) 2009.03.13. 22:09:56

@gerely89: "szerintem elektronika (EBD, ESP), kormányszervó, talán még ABS is, csak elrontja a vezetési élményt."

Baromság, Ülj be egy mai M3ba, de a Ferrarikban is van ABS is, ESP is, szervó is. Ôk nyilván hülyék a szakmájukhoz, te meg olyan kurva okos vagy. Hány ilyen autót is vezettél?

Geza16V 2009.03.13. 22:19:18

@Hrzrasn: Biztosan ezért van benne minden mikrokontroller adatlapjában, hogy 10 évre vállalnak "garanciát" a flash tartalmára. :)))

qualitaet 2009.03.13. 22:28:24

Herman

"tipikus példa, BMW 850 sorozat....ami még futóképes, többet van szervizben mint az utcán (ismerősömnek van ilyen).......pedig még a korai, 90-es évek csúcsmodellje volt. (az akkori fedélzeti computerek azért még nem voltak olyan bonyolultak)"

Tipikusan hülye példa.

A magyarországi 850-k 99%-a tákolt szar amiben azért ment tönkre az elektronika mert sérülés utáni javitáskor nedvességet kapott vagy valami más módon "magyar kezek" belegányoltak.

Hogy,hogy nem a sérülésmentes, originál állapotú 750/850i esetén még többszázezer km és akár 22 év után sem látott senki még olyat, hogy az ABS, aut váltó vagy a motor vezérlőegységei maguktól beszartak volna.

Ha mindenáron példálózni akarsz az E46 320d ABS vezérlőit emlegetsd amit manapság tucatszám dobnak a szemétbe...

schimi 2009.03.13. 23:07:32

Na,megint megkapta mindenki az oktatást, egyesek még jól le is lettek hülyézve. Kár, hogy a nagy észosztónk tudománya alapján a Lada "előlkaparós", de a magabiztossága azért irigylésre méltó.

Hrzrasn (törölt) 2009.03.13. 23:20:35

@Geza16V: "Biztosan ezért van benne minden mikrokontroller adatlapjában, hogy 10 évre vállalnak "garanciát" a flash tartalmára."

1) 20 évesbôl is van rengeteg.
2) ez a MINIMÁLIS élettartam, 20 év és 1 nap után nem fog tönkremenni.
3) Látom értelmi fogyatékos vagy, ezért elismétlem még egyszer: az adatvédelmi garancia arra a pediódusra vonatkozik, amíg NEM kap áramot. Mutass már egyetlen autót, amiben 10-20 évig nem volt akksi.

Hrzrasn (törölt) 2009.03.13. 23:23:47

@schimi: Ha nem lennél hülye az olváshoz, láttad volna, hogy még én kértem elnézést, amiért még csak nem is feltételeztem, hogy egy 1200/1300 múzeális rommal akar nekiállni valaki "élményautózni". Mert a Samarával a falu határában rodeózó hülyegyerekek, az megvan, de az ezerkettes, mint átalakított "élményautó", számomra újdonság.

Hrzrasn (törölt) 2009.03.13. 23:34:14

@Geza16V: Ja és ha el is olvasnád rendesen azokat a specifikációkat, amik alapján okoskodni próbálsz, látnád, hogy a 10-15-20 év mindig a MINIMÁLIS adatbiztonsági élettartamot jelöli, a typical data retention mezôben viszont nem tirkán >100yrs szerepel.

Hrzrasn (törölt) 2009.03.13. 23:35:46

@schimi: "Na,megint megkapta mindenki az oktatást, egyesek még jól le is lettek hülyézve."

Szerinted ok nélkül? Ha valaki hülye, mit mondjak neki? Hogy okos?

Geza16V 2009.03.13. 23:46:30

Itt úgy látszik, te akarsz az egyetlen okos lenni, közben neked sikerült kb. az egyetlen hülyének lenni. :)))
Okos enged, úgyhogy a továbbiakban azt mondasz, amit akarsz, sikeresen leszerepeltél, leülhetsz, egyes. :D

Hrzrasn (törölt) 2009.03.13. 23:56:34

@qualitaet: "Ha mindenáron példálózni akarsz az E46 320d ABS vezérlőit emlegetsd amit manapság tucatszám dobnak a szemétbe... "

Nem az Airbag-re gondolsz? Az E46on az ABS vezérlô és a Hydroaggregat egy darabba vannak integrálva.

Hrzrasn (törölt) 2009.03.13. 23:58:50

@Geza16V: "Okos enged, úgyhogy a továbbiakban azt mondasz, amit akarsz, sikeresen leszerepeltél, leülhetsz, egyes."

Én tényeket közöltem, te meg faszságokat böfögtél be. Az "okos enged" meg egy ócska szar duma arra, hogy ne kelljen vitatkoznod olyasmirôl, amirôl fingod nincs.

Geza16V 2009.03.13. 23:59:34

Véletlenül nem egy zugvillanyász vagy valami szakközépböl? :D

Hrzrasn (törölt) 2009.03.14. 00:04:14

@Geza16V: www.google.de/search?hl=de&q=eeprom+"typical+data+retention"+years

A 10-15-20 évek mindig a worst case-re vonatkoznak. Typical alatt nem ritka a 100.

Hrzrasn (törölt) 2009.03.14. 00:05:38

@Geza16V: Te most komolyan gondoltad azt, hogy 10 év és 1 nap után fuccs az adatoknak? Vagy most mit akarsz ezzel, ôszintén?

Geza16V 2009.03.14. 00:14:13

Hallottál már a nagy számok törvényéröl? :D
Tudod, ha kint van mondjuk 100 millió darab, akkor elég, ha 10000-böl 1 veszti el a tartalmát mondjuk 10-15 év alatt, az (segítek, mert nem bízom benne, hogy megy a matek) 10 ezer elromlott elektronika.
Plusz, mivel látom, hogy abban sem vagy túl járatos, hogy ide nem lehet akármilyen memóriát betenni, ugyanis ezek automotive minösítésüek kell, hogy legyenek, elárulom, hogy 125 fokon kicsit gyorsabban felejtenek a dolgok. :D
Ebben van grafikon, remélem, ennek hiszel:
focus.ti.com/lit/an/slaa392/slaa392.pdf

Rob-úr 2009.03.14. 00:14:43

"Mert a Samarával a falu határában rodeózó hülyegyerekek, az megvan, de az ezerkettes, mint átalakított "élményautó", számomra újdonság."

Azért meg kell hagyni, tökéletesen igaza van a tranzisztort bűvölő komának. :DD

A "nem vagyok én traktoros" polya sem utolsó, egy ízes kacajt mindenképpen megér.

foolproof 2009.03.14. 00:20:27

Edelwei...khm, akarom mondani kedves Herr Hrzrasn, ez a "en tényeket közöltem" dolog elegge kontraproduktiv egy olyan kommentfolyamban, ahol az egyes userek sajat preferenciak(ertsd: izlesuk) szerint is megprobaljak definialni az "elmenyauto" illetve "elmenyautozas" fogalmat.

Ahogyan te is probalod, amikor lefested mesteri parbajodat az elektronikaval, bitekkel, byte-okkal es nemi hardware-rel. De aki egy VFTS_Ladara izgul, annak a magadfajta vonzloma eppugy furcsa, mint az ove tenmagadnak. Szoval uriember izlesrol nem vitakozik.

Azt a lekvaros hasonlatot bizonyos orosz(szovjet?) gyartmanyu gepkocsik valtojanak kapcsolasi erzetevel kapcsolatban meg tessek surgosen elfelejteni, mert kevesebbert is megszalltak mar orszagokat a muszkak.

foolproof 2009.03.14. 00:27:07

De tenyleg, uraim, hat nem szegyen, hogy a "megfizetheto" hatulhajtos vasak kipusztultak? Azert regebben volt Manta, Capri,ezeket azert lehette szeretni rendesen.

De ki az, aki egy mai lego-platform cupravrsgti-egyenkockat majd fajintosnak tart a boyracer korszak lecsengese utan?

Hrzrasn (törölt) 2009.03.14. 00:29:54

@Geza16V: "Tudod, ha kint van mondjuk 100 millió darab"

Melyik autóból van kint 100 millió darab?

"akkor elég, ha 10000-böl 1 veszti el a tartalmát mondjuk 10-15 év alatt, az (segítek, mert nem bízom benne, hogy megy a matek) 10 ezer elromlott elektronika."

100 ppm nem túl jó érték, valószínûtlennek tartom, hogy ekkora hibaaránnyal dolgozzon pl a TI vagy a Spansion.

"Plusz, mivel látom, hogy abban sem vagy túl járatos, hogy ide nem lehet akármilyen memóriát betenni, ugyanis ezek automotive minösítésüek kell, hogy legyenek"

Húha, mester, magyarázd el nekem, mi az az automotive minôsítés! :)

"elárulom, hogy 125 fokon kicsit gyorsabban felejtenek a dolgok."

Bizony. És az autó minden zegzugában 125°C van, 20 éven keresztül, permanensen. Mikor láttál amúgy utoljára karosszériáról készült hôképet az ideális beépítési pozíciók meghatározásához? Mert a te grafikonod szerint már 105 foknál 0 év lenne az élettartam (5.oldal).

Geza16V 2009.03.14. 00:33:38

Akarod mondani, a Texas Instruments nevü garázscég grafikonja szerint. :DDD

qualitaet 2009.03.14. 00:36:37

Hrzrasn

Akkor lehet, hogy 530d és E39.
Az biztos, hogy csupa olyan ismerős (többnyire szarevő pitlák:))aki mindig csak dieselt volt hajlandó venni, ilyet is olyat is (320d/530d)birtokolt már,de a hiba miatt egytől-egyig évek óta keseregtek.
Jelesül, hogy ég az ABS visszajelző, beírja a jeladót hibának, a jeladó csere megtörténik, továbbra is ég a visszajelző, majd csak a vezérlőegység cseréjével alszik el ill. oldódik meg.

(Holnap majd felhívom az egyik szarevőt, hogy pontosan mondja meg. Kíváncsivá tettél...Azért gondoltam, hogy 320d mert az még ellenszenvesebb mint az 530d :)

Hrzrasn (törölt) 2009.03.14. 00:37:26

@foolproof: "De aki egy VFTS_Ladara izgul"

Az anno "szétestées"-nek becézett romokra gondolsz? :)
Nem nagyon fogsz tudni ilyeneket mutatni, mert ennek a rétegnek is megfizethetôvé vált az E30, mostmár az az "utolsó igazi autó" :DDD

"Szoval uriember izlesrol nem vitakozik."

A karosszériamerevség vagy a motorteljesítmény sosem voltak szubjektív fogalmak, agrármérnök úr.

"Azt a lekvaros hasonlatot bizonyos orosz(szovjet?) gyartmanyu gepkocsik valtojanak kapcsolasi erzetevel kapcsolatban meg tessek surgosen elfelejteni"

Ha egyszer szar, nem fogom rá azt mondani, hogy jó.

"mert kevesebbert is megszalltak mar orszagokat a muszkak."

Szeretettel várom ôket.

Hrzrasn (törölt) 2009.03.14. 00:39:28

@Geza16V: Hol szerepel PPM abban a grafikonban, te tökkelütött?

Geza16V 2009.03.14. 00:42:27

Pf, te osztod az észt szövegértésröl másoknak, mikor neked még kevesebb érzéked van hozzá? :D
Idéznélek: "Mert a te grafikonod szerint már 105 foknál 0 év lenne az élettartam (5.oldal)."
Most pedig magamat: "Akarod mondani, a Texas Instruments nevü garázscég grafikonja szerint. :DDD"
Ez olyan "tudd, hogy értsd" helyzet. :)
Valamint ugye az is tudvalevö, hogy egyfajta IC-t nem csak egyfajta kocsiba építenek be, úgyhogy simán összejön az a 100 millió (annak ellenére, hogy egy példa volt, konkrét célzat nélkül). :D

foolproof 2009.03.14. 00:42:34

@qualitaet:

"Hogy,hogy nem a sérülésmentes, originál állapotú 750/850i esetén még többszázezer km és akár 22 év után sem látott senki még olyat, hogy az ABS, aut váltó vagy a motor vezérlőegységei maguktól beszartak volna."

Ez szerintem akar tomeggyartok eseteben is elmondhato. 80` evek vege-90` eleje. Csak azok termekeit ugye annyira nem tutujgattak a gazdaik, mint a propellereseket. Hja, kerem, azokban meg anyag volt!


Nem mi? A BMW meg feltalalta az orokkifju autot! Remelem, azert ezt te magad se hiszed el, az mar azer` meredek lenne.

Pontosan azert haltak ki ezek az autok az altalad olyannyira imadott Nyugat-Ajropaban is, mivel ha beszarnak, a kutya nem ert hozzajuk es/vagy tobbe kerul a leves mint a hus. Ha hiszed, ha nem, bizony tobbszazezer km +22 ev utan original allapotrol beszelni legfeljebb egy kiados restauralas utan lehet, az meg igencsak zsebbenyulos.

Vagy ha allitasod igaz, es 22 eve a nagyrabecsult biemdablju mar tudott/kepes volt ilyen fasza, tartos gepeket eszkabalni, ugyan miert nem jon ez nekik mostanaban ossze?

Hrzrasn (törölt) 2009.03.14. 00:46:52

@qualitaet: "Jelesül, hogy ég az ABS visszajelző, beírja a jeladót hibának, a jeladó csere megtörténik, továbbra is ég a visszajelző, majd csak a vezérlőegység cseréjével alszik el ill. oldódik meg."

Rendőr az orvosnál:
- Doktorúr! Ha megnyomom a halántékom, fáj. Ha az oldalam, akkor is fáj. A combomat, akkor is. Mi lehet a bajom?
- Uram, önnek eltört az ujja!

Hrzrasn (törölt) 2009.03.14. 00:51:36

@Geza16V: Könyörgöm, magyarázd már el, a karosszéria mely pontján van szerinted konstans 105°C, 20 éven keresztül. De az 1 év is elég, mert 105°C-re jött ki a 0.7 év élettartam.

Geza16V 2009.03.14. 00:53:15

Nem láttál még olyan kocsit, aminek a motorterében volt elektronika, mi? :D

Hrzrasn (törölt) 2009.03.14. 00:56:28

@foolproof: "Vagy ha allitasod igaz, es 22 eve a nagyrabecsult biemdablju mar tudott/kepes volt ilyen fasza, tartos gepeket eszkabalni, ugyan miert nem jon ez nekik mostanaban ossze?"

Honnan veszed azt a baromságot, hogy szarok lennének a mostaniak? Ezt a hülyeséget miért mindig olyanok szájából hallom, akika büdös életben nem fognak tudni maguknak új BMWt venni, az én seggem alatt miért nem szarik be egy sem?

(Na jó, az E46ban 5 év után megadta magát a termosztát, meg 4 év után zárlatos lett a jobb hátsó lámpa, csatit kellett cserélni. A mostaniban meg kicserélték gariban a szívóoldali vezérmûtengelyszenzort, mert szóvá tettem, hogy szerintem nem jár elég finoman a motor. Ennél szarabb autója sose legyen senkinek, szívbôl kívánom!)

qualitaet 2009.03.14. 01:02:56

Hrzrasn

"
Rendőr az orvosnál:
- Doktorúr! Ha megnyomom a halántékom, fáj. Ha az oldalam, akkor is fáj. A combomat, akkor is. Mi lehet a bajom?
- Uram, önnek eltört az ujja!"

Ja, csak itt pont fordítva volt.
Elmentek az orvoshoz, azzal:
"Fáj ha megnyomom az oldalam".
Eleinte mindannyian abban reménykedtek, hogy csak ujjtörés, de sajna egytől-egyig vakbélműtétre szorultak.

(Jeladó helyett ABS vezérlő.)

Hrzrasn (törölt) 2009.03.14. 01:03:27

@Geza16V:
1) Nincs a motortérben konstans 105°C, fôleg nem egy éven kereszül, te szellemi nyomorék.
2) Az ECUk egy hûtött E-Boxban laknak, vagy a szélvédô alsó pereménél egy elkülönített rekeszben, ahol szintén a büdös életben nincs 105°C.

Fingod nincs az autógyártásról sajnos.

foolproof 2009.03.14. 01:07:56

@Hrzrasn: Ehh, lebuktam. Igaz, nem is valtok nicket, csak mert egy kisse mar kezd ciki lenni a regi. Nekem annal sokkal fontosabb az ilyen szemelyes dolog, Edel..bocsi, Herr H.

Amugy latom, elegge kar beled a szelid hangvetelu komment, mar teljesen visszatert regi kereszteslovag-hitterito attitudod. Nem baj, igy is szeretunk.

De boknak veszem, hogy regi serelmeid, illetve emlekeid e blogrol, meltan hires nick-eddel nem tunt el a sullyesztoben. Igazan jolesik egy kis szemelyeskedes, pardon bensoseges hangvetel.

Na, elore a csataba, langlelku harcos, harcra fel a Szent Trazisztor vedelmeben!

Ui. Aztan Putyin bacsi nehogy komolyan vegye szives invitalasodat!

Geza16V 2009.03.14. 01:08:40

Erre nem vennék mérget azért... :))
Ezek szerint sose láttál pl. B Omega motorteret X30XE motorral.
De jó példa a 2.2 16V is.
Húha... Ha már személyeskedünk, akkor kezdem érteni a stílus okát... BMW-ssel állunk szemben. :D

qualitaet 2009.03.14. 01:18:46

Foolproof

"Ez szerintem akar tomeggyartok eseteben is elmondhato. 80` evek vege-90` eleje.

Hogyne.(Főleg, ha nem latinos hanyagsággal lapátolták bele az elektronikát.)


Nem mi? A BMW meg feltalalta az orokkifju autot!

"Pontosan azert haltak ki ezek az autok az altalad olyannyira imadott Nyugat-Ajropaban is, mivel ha beszarnak, a kutya nem ert hozzajuk es/vagy tobbe kerul a leves mint a hus."

Elsősorban a teljesen természetes elhasználódástól haltak ki és nem a vezérlőelektronika meghibásodása miatt.

"Ha hiszed, ha nem, bizony tobbszazezer km +22 ev utan original allapotrol beszelni legfeljebb egy kiados restauralas utan lehet, az meg igencsak zsebbenyulos."

Ne beszélj eget verő marhaságokat...
Mitől ne lenne originál egy olyan autó ami teljesen törésmentes, de akárhány éves és akármennyit futott.?

Pont, hogy az az igazán originál amin gyári a fény és teljesen bontatatlan mindene nem pedig a restaurált.
Ezt a hülyeséget!!!

foolproof 2009.03.14. 01:29:54

@Hrzrasn: Kerdesemre a valaszt leirtad az E46 ABS-dologgal kapcsolatban, te magad. Tehat: ha igaz kvali(bocsi) bacsi eredeti tezise,(orokifju BMW) akkor az E46 ABS-problema csak ugy lephet fel, ha idokozben(22 ev) a Biemdablju minosege szarabb lett.

Ha kvali bacsi teved, akkor sem igazan volt minoseg javulas, hiszen baszodnak el dolgok, csak ugy maguktol is, ahogyan regen is tettek. Ja, ha emlekezetem nem csal, mintha qualitat kollega fikazta volna le elegge erosen az E60-ast, bizonyos anyagminosegi problemak miatt.

De tudod mit, 22 ev (ha most zsiruj, null. km-es a mar javitott, de sohaelnemromlo BMW-d) mulva megvitatjuk ezt megint.

Egyebkent autovasarlasi szokasaimat hadd ne ezen a blogon teregessem mar ki, legyen eleg annyi, a fo muncheni ipartermektol kezd elmenni a kedvem, a stuttgarti-hoz meg jon megfele. Csak mert te rogton annyira kepben voltal ezzel is.

qualitaet 2009.03.14. 01:40:06



" a fo muncheni ipartermektol kezd elmenni a kedvem, a stuttgarti-hoz meg jon megfele."

Akkor arra is készülj fel, hogy az általam korábban elpanaszolt minőségi kifogások a Mercedesre hatványozottan igazak lehetnek.
Nincs még egy a Mercedeshez hasonló márka ahol az egész autóiparra jellemző "olcsósodás" akkora pusztítást végzett volna mint Stutgartban.

gerely89 2009.03.14. 01:40:22

@Hrzrasn: az ABS pont kivétel volt a "rontják az élményt" fajta cuccok között (lehet h kormányszervót, EBD-t is kellett volna írnom).
Ferrariról: szerintem utolsó igazi az F40 volt, talán F50. Utána gyártottakat izomsorvadt milliomosoknak csinálták.
TVR-be ma se raknak elektronikus "élményrontókat".
8millán felüli autót nem vezettem.
Viszont vezettem elég szervósat, meg nemszervósat, és sokkal nagyobb élmény szervó nélkülivel kanyarogni (pl. közvetlenebben érzed az autót, érzed, hogy tartani is kell azt a kormányt).
Ami élményautózáshoz nem tartozik hozzá, hogy növeli a fogyasztást, "elromolható" alkatrészek számát.
végső soron foolproof-fal egyetértek abban, hogy valakinek a NOelektronika az igazi élményautó, valakinek meg az elektronika által finomított autó. Szerintem szervónak igazán értelme nagyobb autókban van.

foolproof 2009.03.14. 01:46:34

@qualitaet: Ez igy szerintem is hulyeseg. Marmint az originalitas. Forditsuk meg a kerdest: Meddig(hany ezer km-ig, hany eves korig) original egy auto? Amig a tulaj nem cserelte le a fel autot karbantartas cimen? Amig ossze nem tortek? Amig nem kezd rohadni? Mi van, ha osszetortek, de gyari technologiaval kijavitottak? Vagy csak elhagytak magukat a tomitesek? Akkor ez mar buhera?

Azert remelem, te is erzekeled, az "original" allapot azert pontosabb definiciora szorul, ha megbocsatasz.

foolproof 2009.03.14. 01:50:02

@qualitaet: A Porsche-ra is?:) Jaj ne, mindig az hittem, legalabb a Fuhrer szelleme nem engedi kihalni a bogarhatuakbol az elpusztithatatlansagot!:)

qualitaet 2009.03.14. 01:50:07

Foolproof

"Tehat: ha igaz kvali(bocsi) bacsi eredeti tezise,(orokifju BMW) akkor az E46 ABS-problema csak ugy lephet fel, ha idokozben(22 ev) a Biemdablju minosege szarabb lett."

Amúgy meg kreténség kiforgatni a szavaimat. Én nem mondtam, hogy örökifjú csak azt mondtam, hogy bizonyos alkatrészek símán túlélték az autót.

Arról se feledkkezz meg, hogy azt is leírtam, hogy a mostani autómon (2006/05) határozottan érezhető a kiforrottság és a javulás az előzőhöz képest (2005/01).

foolproof 2009.03.14. 02:00:00

@qualitaet: "Én nem mondtam, hogy örökifjú csak azt mondtam, hogy bizonyos alkatrészek símán túlélték az autót."

De hat ez most meg inkabb igaz. Akkor nincs uj a nap alatt, igaz? A fo gaz az, hogy manapsag egy aprobb alkatresz miatt is kuka a gepjarmu, mert ugye nem rentabilisan takolhato. Egyebkent nem akartam kiforgatni a szavaid, csak egyfajta gondolatmenetet probaltam levezetni. Igy sikerult:)

qualitaet 2009.03.14. 02:04:55

Foolproof

"Ez igy szerintem is hulyeseg. Marmint az originalitas."

Szerintem meg a zöldségek amit itt a témában összehordasz...

"Forditsuk meg a kerdest: Meddig(hany ezer km-ig, hany eves korig) original egy auto?"

Semmi köze az originalitásnak a futott kilométerhez.

Minden autó originálnak minősül ha a gyári kiviteltől nem tér el.
Persze ez fokozottan igaz ha mind a fényezése mind egyéb alkatrésze abszolút eredeti, a gyárban beépített.

(a kopó cuccok cseréjét most hagyjuk, azok nem rontanak ezen, sőt)

"Azert remelem, te is erzekeled, az "original" allapot azert pontosabb definiciora szorul, ha megbocsatasz."

Talán így már világos, ha nem vélhetően sosem érted meg.

qualitaet 2009.03.14. 02:06:26

"Egyebkent nem akartam kiforgatni a szavaid, csak egyfajta gondolatmenetet probaltam levezetni. Igy sikerult:) "

Bocs, ezt csak most olvastam. no problem :)

qualitaet 2009.03.14. 02:11:44

"A Porsche-ra is?:) Jaj ne, mindig az hittem, legalabb a Fuhrer szelleme nem engedi kihalni a bogarhatuakbol az elpusztithatatlansagot!:) "

Nem, sőt a Poroló talán még (egyedüliként) folyamatosan javult is.
Viszont ez a Führeresdi atomgyenge poén...

schimi 2009.03.14. 08:54:20

@Hrzrasn: Te tényleg,nem jössz rá,hogy olyasmiről írkálsz, amiről fingod sincs?
1. A VFTS nem való utcára, mert az egy B scoportos versenyautó, amiből egy használható példány kb 5 millától felfelé indul,ennek ellenére igen népszerű mind a versenyzők, mind a nézők körében.
2.Ha még nem láttál "ezerkettes rom"-ból épült élményautót akkor neked komoly gondok lehetnek a szemeddel! (Biztos a sok kis tranzisztor...) Bár lehet, hogy csak nem tudod miről lehet tuningolt autót megismerni az M feliraton kívül, akkor viszont jobban járnál,ha a hobbiforrasztók oldalán kommentelnél, ők biztos jobban megértenének.
Ismereteid bővítése céljából ajánlom pl. a pecsiautosport.hu, lepoldspoertvideo.hu, bármilyen rallyverseny,vagy akár szlalomverseny
megtekintését.
UI. Ha fölényeskedsz valamiben amihez nem értesz,akkor is hülyének fognak nézni, ha az egyetemi székfoglalód témájában értekezel.(Pláne ha még bunkó is vagy mellé.)

schimi 2009.03.14. 09:06:43

@Hrzrasn:Nem baj ha valamiről váltig állítod, hogy szar, kivéve azt az esetet ha az a valami jó. Az azért egy idő után már komikus.

Rocko- 2009.03.14. 12:30:55

foolproof 2009.03.14. 00:27:07
éjjen az EU konform.

csiky944 2009.03.14. 12:34:55

@schimi: Naja,meg ez a széteséses hülyeség. Igen,tényleg így hívták őket 80-as évekbe itthon,miért is? Mert az összes itthon készült utánzat volt csak. Az országba egy szem igazi vfts volt csak.
A maiak meg már rég túlszárnyalták a "gyári" versenyautókat is. Mind teljesítményben mind megbízhatóságban.
De nem csak vfts van,ott a 21074,130lóerő és mégis 2006-ban A6-os kategóriában magyar bajnok lett.
süti beállítások módosítása