A nem létező autó

  2009. március 12. - ommm Címkék: válság toyota subaru focusrs

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Négyhengeres BMW? Ugyan már...
2015-07-30 16:22:46

...mondták nekem sokan, miután lett egy 136 lóerős E30-am. Persze hülyeség, hiszen a könnyű bódéhoz elég

Hétvége a tóparton? Belsőség-találkozó 2015!
2015-07-29 12:04:49

Öregszünk, öregszünk , más nem is jut nagyon eszembe arról, hogy immáron tizenkettedik (!) alkalommal

A trollkirály V8-cal érkezik
2015-06-22 13:58:43

Leborulok, zokogok és megadom a trollkodás brilliánsokkal díszített aranyfokozatát. Hogyan piszkíts bele egy

Szétszórjuk a VIP-jegyeket! Akár a tiéd is lehet egy!
2015-06-08 15:31:58

Úgy, ahogy az AC/DC-nek is egy igazi énekese volt és ahogy a Black Sabbath is csak Bill Warddal az igazi , úgy


Döbbenet 1.
TéZé még be sem ért a szerkesztőségbe, mikor este felhívott: az új Focus RS zseniális autó. Másnap kivirult arccal ért be, amit nem értettem, hiszen van neki rendes, hátsókerekes gépjárműve, mégis lelkesedik egy olyan sportautóért, aminek hajtott kerekei egyben kormányoznak is? Valami okosság lesz itt a háttérben, gondoltam, hiszen maga a sperrdifi (nem az elektronikusan imitált, hanem a tisztességes mechanikus) ugyan jelentősen javítja az élményfaktort, csodákra azonban nem képes.
Aztán kiderült, hogy feltalálták a spanyolviaszt, a függőcsapos tengelycsonk-állvány a hangzatos RevoKnuckle elnevezést kapta, állítólag ez a pótmegoldás (hiszen kettős keresztlengőkar esetén a probléma tárgytalanná válna) maga a G pont, az élmény kulcsa.

Zolit szavahihető embernek ismerem, ezért is ütött szöget a fejembe a dolog. Aztán ma elolvastam a Driver's Republic idevágó összehasonlító tesztjét, ahol a Focus RS-t, a Mégane R26-ot és az esztétikumot nélkülöző WRX STi-t eresztették egymásnak. Harrisék egyértelműen az élményt keresték, végeredményben a Focus RS jött ki győztesként a buliból. (Nem én lennék, ha nem jegyezném meg, hogy: 1. a két másik autó már nem friss, 2. minden szentnek maga felé hajlik a keze)

De valami furcsa volt és nem értettem:
már a teszt elején megjegyzik, hogy azokon az utakon egy hátsókerék-hajtású autó érezné magát igazán otthon de akkor miért nem vittek ki oda egy olyat is?

Döbbenet 2: mert nincs, illetve csak félig-meddig
Egyszerűen, ebben a kategóriában/ársávban nincs kihegyezett, hátsókerekes élményautó. A 130i-135i ugyan nálunk szinte ugyanannyiba kerül, mint egy WRX STi, de a világ szerencsésebb részén (mint pl. Nagy-Britannia) a Subarut 7 126 406 forintért (21 788 font) már haza lehet vinni. A 135i kupé 29 610 fontba (9 684 715 forint) kerül, ami már elég különbség ahhoz, hogy ne egy súlycsoportban induljanak. A Toyota-Subaru 2010-re ígéri könnyű kis hátsókerék-hajtású élményautóját, addig pedig be kell érni azzal, ami van.
Hogy miért? Mert nem lehet megcsinálni. Drága lenne (új platform kifejlesztése egy egész modellcsalád részére stb.)  nem kifizetődő, kimutatható mértékben eladhatatlan. Sajnos, TZ-nek ebben igaza van.
Jelenleg rengeteg fronthajtású élményautó létezik, sőt, a megfizethető kategória javarészt ilyenekből áll, de szerintem a kevesebb sok esetben több. Életem egyik nagy pofára esése kellett ahhoz, hogy ezt meg is tapasztaljam. Még előző munkahelyemen történt, hogy akkori kollégám nagy örömmel harangozta be, hogy kapunk egy 225 lóerős Leon Cupra R-t. Persze a Pozsony környéki dombokon akartam egy jót autózni.
Nem lehetett.
A kerekek a legkisebb gázadásra is kipörögtek, a bekapcsolt ESP kanyarban verte agyon az élményt és hiába tartotta nagyon jól az ívet, a kormánnyal való állandó harc elvette a kedvemet mindentől. Azon vettem észre magam, hogy elvonja a figyelmem, pedig ilyenkor jó, ha magára a vezetésre koncentrál az ember, az autó mozgására, a megfelelő fordulatszámra, a fékre. A kezelőszerveket ösztönösen kezeli, nem néz rájuk, minden kézre áll és teszi a dolgát. Az autóra figyel. Már csak azért is éreztem úgy, hogy erőszakosan a pofámba nyomul az egész kormányrúd, légzsákostul, felnistül. Túl sok ez oda, túl sok.

Kitűnik, szkeptikus vagyok. Persze a Cupra R már a múlté, azóta sokat fejlődött az autóipar, lehet, már teljesen eltűnt maga a jelenség is, de nem tudok szabadulni a gondolattól, hogy 180-200 lóerőnél többet az első kerekekre küldeni egyszerűen nem jó. Nem lehet jó. Nem olyan. Pofámra sült az előítélet. Sportosnak titulált négykerekűekről van szó, melyek nem nélkülözik a praktikumot sem, erről ne feledkezzünk meg.
Lehet, hogy ideje lesz revidálni álláspontomat, a közeljövőben módom lesz rá.

De azért csak ideje lenne már annak a Toyota-Subarunak. Titokban remélem, hogy nem adják fel és valami csoda folytán megszületik a 21.század olcsó, hátsókerekes élményautója. Nem tudni, mi van a dobozban, de nyilatkozataikkal már megkezdték a karton sarkát. Hogy aztán egy merész mozdulattal feltépik-e vagy a válság a kezükre csap és hagyják a fenébe, azt nem tudhatja senki...

Egyelőre az utóbbira van nagyobb esély. Sajnos.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr48995887

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

rising dead 2009.03.12. 21:27:24

Mélytenger tiszteletem ehhez a poszthoz. A belsőségnél néha úgy éreztem a mennyiség volt a lényeg, most viszont nagyon szívemből szólt Vályi úr!

Tényleg kellene már az elérhető hátsókerekes élményautó. Nagyon kellene. Remélem a válság nem vesz el súlyos éveket az autózás eme gyönyörű szegletéből (élményautók).

Addigis marad a Nissan 350Z/370Z, Bömösök és társaikról való ábrándozás, nameg amikor lehet akkor tesztvezetése.

Carisma001 2009.03.12. 21:27:30

Mit lehet erre írni?? Csak azért is EVO!!!:D:D:D

Tudom, tudom, itt a hátsókerekesen volt a hangsúly, de nehéz a felfogásom!:D:D

Carisma001 2009.03.12. 21:29:31

@TicTac:

Vazze' azt hittem én leszek! Csaltál!!!:D:D:D

TicTac · http://www.carstyling.hu/car_shower.php?id=40344 2009.03.12. 21:33:05

Tudjátok az a baj, hogy amelyik autó erős is és használható is, az rohadt drága.
Van élmény autó, van használható autó, és a kettő ötvözetéből találhatunk KOMPROMISSZUMMAL olyan autót, ami megfelel.

ommm , ezzel a 'videóval' még kiegészíthetnéd a cikket! :)
file.pipec.ru/posts/20090226//26_02_2009_0546622001235641226_.gif

ChPh 2009.03.12. 21:55:11

"Omm mani padme humm" :D

Melleslegesen, egy hátsókerekest tudni is kell vezetni, sokan még az elsőkerekest sem tudják vezetni, akkor meg minek? :D

(Háhá, hülye kérdés volt, azoknak, akik tudnak, és szeretnek vezetni )

vallerGPS 2009.03.12. 22:01:52

Ti miről beszéltek??? Bármelyik használt BMW tökéletes a célra. A lista 300 ezer Ft-nál kezdődik az E30-cal.

Ne sértődjetek meg, de távolról sem hiszem, hogy sokatoknak ez lenne a legnagyobb problémája az életben, hogy nem tudja hátsókerekes kicsi élményautóra elkölteni azt a 7-8 millát.

Mikor Sodrócki 2009.03.12. 22:10:19

Már hogyne lenne olcsó élményautó ?! Épp tegnap láttam a kereskedésben 899ezerért egy 325i BMW-t ( E36 ) . Az pont jó lenne nekem . De mivel család nő tagjaitól kapnék érte , így marad a Skoda Fabia 1.4 MPi :-) !

Hrzrasn (törölt) 2009.03.12. 22:10:58

@vallerGPS: Arról nem beszélve, hogy a Nissan 350Z-t, azaz a szegény ember 335i-jét 5 évesen már 15-18.000 EUR-ért szórják ki a Mobile.de-n. Nincs olcsón hátsókerekes élményautó? Akkor ez mi a tököm?

vallerGPS 2009.03.12. 22:16:36

Na, örülök, hogy egyetértünk a kérdésben... Tényleg, kinek kell Toyota, vagy micsoda "élményautó", mikor itthon (!!!) 3 misi egy RX8, például.

Hrzrasn (törölt) 2009.03.12. 22:18:12

@Mikor Sodrócki: Ne az lebegjen a szemed elôtt, mit kapsz érte, hanem a keret nélküli ajtók:
www.sg-boho.de/wordpress/wp-content/uploads/2007/08/img_0017.JPG
Aztán ha nem tetszik nekik, max nem ülnek bele :)

nincs_nick 2009.03.12. 22:19:14

Élményautó kell, hátsókerekes, ilyen áron? Be kell hozni egy Mustang-ot USA-ból, vagy tallózni a helyi kínálatot, itthon is van vagy 100db eladó legalább. Btw, élményautót szinte mindenből lehet csinálni, nem sok kell hozzá: kis tömeg, jó futómű + fék, olyan ülés, ami megtart meg egy tűrhető motor. Csapatni egy jó Ladával (bármi tetszőlegesen behelyettesíthető) is van akkora élmény, mint egy Aston-nal. Kicsit más, de a Top Gear-ben is csak Hamilton és Stig unatkozott a Liana-ban.:)

Hrzrasn (törölt) 2009.03.12. 22:21:05

@vallerGPS: Bizony nem egy rossz dolog a Wankel-motor, egy baja van csak az RX8nak, keretes az ajtaja :)

Hrzrasn (törölt) 2009.03.12. 22:22:47

@mauser: "Csapatni egy jó Ladával (bármi tetszőlegesen behelyettesíthető) is van akkora élmény, mint egy Aston-nal."

Akkor te maradj a Ladánál :)

TimoT 2009.03.12. 22:23:37

Honda S2000, most még újonan 9 milla, és nem kell annál jobb. Roadster. Az RX8 is elbújhat melette és ezt tapasztalatból mondom.

nincs_nick 2009.03.12. 22:26:42

@Hrzrasn: Szeretnék, de a másikkal kell foglalkozni.:)
Ettől eltekintve azért remélem érthető volt, amire ki akartam lyukadni.

series_one (törölt) 2009.03.12. 22:28:06

@mauser:
azt mondod, hozzunk élményautónak mustangot.
jó, hozunk.
aztán meg azt is mondod, hogy az élményautó alatt legyen jó futómű.
most valamiut nem értek.
kibaszták volna a mustang alól a merev hidat?

Mikor Sodrócki 2009.03.12. 22:32:59

@Hrzrasn: Bizony . Csak úgy élményautónak már egy E34-es 525ix-et is nézegettem már . Ráadásul gázüzemű . Igaz , nem mai darab , de annyiba kerül , mint egy új 50ccm-es robogó :-) !

A 10 milliór határig azért fel tudnék sok kocsit sorolni . Lexus IS300 , BMW 330d (akármelyik ) . Meg hát azért egy 350Z igencsak kutyakemény autó . A Mustan meg a "teherautós" felfüggesztés ellenére is jól mehet.

Hrzrasn (törölt) 2009.03.12. 22:37:35

@mauser: Sajnos nem jött át. A Lada, mint olyan, élményautózásra alkalmatlan. Egy pudingfutômûves, alulmotorizált, elölkaparós, csörgô-zörgô virsligumis fos, nulla oldaltartású kanapéval, szar kormányzással, egy Ikea-szekrénysor aerodinamikai tulajdonságaival, és az sem hátrány, ha szeret szerelni az ember, mert muszáj lesz.
(Ennek ellenére az átkosban jó autónak számított, mert vakok közt félszemû a király.)

nincs_nick 2009.03.12. 22:38:11

Nem baszták ki (bár már nem annyira merev az a "híd" ott), ellenben minek kéne egy olcsó sportkocsi alá valami túlbonyolított és drága független cumó?
A "Btw, élményautót szinte mindenből lehet csinálni, nem sok kell hozzá: kis tömeg, jó futómű + fék, olyan ülés, ami megtart meg egy tűrhető motor." pont arra vonatkozik, hogy nem kell ilyen Mustang/Focus RS/ STi szinten gondolkozni egyből, ha élményautózásról van szó. A saját igényeknek megfelelő kocsit elő lehet állítani jóval olcsóbban is.

Maybe_ · http://maybe130.blogspot.com/ 2009.03.12. 22:40:52

Hacsi. Vagy valami szakadék e30 325 (esetleg 320 is elég) külföldi papírokkal, P rendszámmal, rendberakott futóművel, fékkel és motorral. Nameg az éltető sperrel. 200ezeré'. Ennyi :)
Egyébként vicces, hogy ma már lassan kevesebb pénzből megáll egy rendesen felkészített e30, mint egy brutál lada. És tartósabb is. Bontóban 30e egy sperr, 80-100 egy olyan motor, ami gyárilag tudott mondjuk 175 lovat, de még ma is feszeng benne 140? Vicces...

Hrzrasn (törölt) 2009.03.12. 22:42:29

@Mikor Sodrócki: "A Mustang meg a "teherautós" felfüggesztés ellenére is jól mehet."

Egyenesben biztos. Mármint ahova tervezték, az amerikai utakon, ahol partvisnyéllel kitámaszthatod a kormányt meg a gázpedált, a következô 100 mérföldön úgyse történik semmi.

Maybe_ · http://maybe130.blogspot.com/ 2009.03.12. 22:44:41

@Hrzrasn:
"A Lada, mint olyan, élményautózásra alkalmatlan. Egy pudingfutômûves, alulmotorizált, elölkaparós, csörgô-zörgô virsligumis fos, nulla oldaltartású kanapéval"
Váltóolaj a gátlókba, volga rugók, szakadt régi kagylók 5ezeré', amik még tartanak valamennyit, 2000-es fiat motor... Csak h a legolcsóbb cuccokat említsem, 1 kilóból lehet abból is élményautót varázsolni, még ha nem is igényesen, de a célnak tökéletesen megfelel. Gyorsaságit nem nyersz vele, de minden másodperc vigyorgással telik. Elöl kaparós? Mivan? Sztem itt nem a samarára gondoltak...

Mikor Sodrócki 2009.03.12. 22:46:36

@Maybe_: Hát igen . Haveromék is most vettek 600ezerért(!) motort a ralli Ladájukba , pedig csak amatőr rallin indulnak . Aztán az első versenyen kapásból nem ment , mert valami baja volt a porlasztóknak . Nem beszélve arről , hogy egy 15 éves gyári 325i keresztbe lenyeli szerintem.

zöldi 2009.03.12. 22:46:47

Élményautó? Hacsit kell venni. párszázóból megvan, pár millából már menetkész is...

CsGergo 2009.03.12. 22:48:19

@Hrzrasn: Hmm...Volt már neked Ladád? Lehet volt...szerinted miért van belőlük még ennyi az utakon? Igen,olcsó volt régen mint ma a szuszka.A 6.leggyakoribb márka a mai napig az utakon a Lada!Sokan mondják:elnyűhetetlen.Nekünk is az van,rengeteget kibírt már,jó, lehet bír más is sokat.Olcsó alkatrész, nem Mercedes kényelem,de egy régi swift sem jobb úgy érzem,vagyis éreztem mikor párszor muszáj volt bele ülnöm.Úgy bírom mikor egy ilyen autót ami a 80as években nagyon jó,modern kocsinak számított a maiakhoz hasonlítgatják.Sok van belőlük,gyakorlatilag lehetetlen elpusztítani.Pl egy kadett nem hullik atomjaira 20 éves korára? a gitt tartja őket össze,tisztelet a kivételnek.Mondják hogy rohad a Lada,szar lemezmegmunkálás stb.Ezek a masinák 20 áves korukra hogy fognak kinézni?Focus RS:Elismerem kiváló,dögös autó.20 éves korára mi lesz belőle?Cserélnek vagy 8x turbót benne,az elektronika beadja a kulcsot párszor stb.Szóval ne nagyon fikázzuk már a Ladát meg a többi gyakori márkát.Ne hasonlítgassuk már a mai full electronic verdákhoz.

cb600f 2009.03.12. 22:48:45

A 2010 régi infó, most már csak 2012 márciusra ígérik a Toyota-Subarut.

nincs_nick 2009.03.12. 22:48:48

@Hrzrasn: Tehát nem nevezhető élményautózásnak egy fullra kikönnyített, 1200-es, 102lovas vacakban csapatni a szétázott rallypályán? Mi az élményautózás, ha nem ez? Nekem anno az volt, bár teljes mértékben megértem, ha valaki a finomabb dolgokhoz vonzódik. (Mondjuk én örülök, hogy a legkomolyabb elektronika a kocsimban a világítás és elnézve, hogyan készülnek a mai "csodák", jobb is ha így marad ez egy darabig.)

Maybe_ · http://maybe130.blogspot.com/ 2009.03.12. 22:49:49

@Mikor Sodrócki:
Nekem ne mondd, 1 milla fölött már nem számolom, hogy mennyiben van a skoda :) jó, de ebben már a fanatizmus is benne van, nekem helyette nem kéne semmi, csak mellé... Ettől függetlenül tényleg elég érdekes a helyzet.

Hrzrasn (törölt) 2009.03.12. 22:55:41

@Maybe_: Bocs, meg se fordult a fejemben, hogy valaki egy múzeális ezerkettessel akarjon "élményautózni". My fault!

(Amúgy baszhatod a Volga-rugókat, ha nyeklik a karosszéria.)

Maybe_ · http://maybe130.blogspot.com/ 2009.03.12. 22:58:31

@Hrzrasn: ha már low-cost tuning, csak egy jó ismerős kell egy CO-val, és fillérekből meg lehet erősíteni a kasznit is. Nem kifogás :) egyszer ülj be egy régi, igazán versenyre/élményautózásra épített gépbe, talán meg fog változni a véleményed. Ott tényleg a vezetési tudás dönti el, hogy mit kezdesz vele, nem az elektronika. Ez a szép benne.

CsGergo 2009.03.12. 23:00:59

@Maybe_: Így van!!:D Miket ki lehet hozni egy Ladából pl. :P sokan nem hisznek benne.Okoztak már ők meglepetést nem is 1x.:)

Hrzrasn (törölt) 2009.03.12. 23:01:25

@mauser: "Tehát nem nevezhető élményautózásnak egy fullra kikönnyített, 1200-es, 102lovas vacakban csapatni a szétázott rallypályán?"

Földúton zötykölôdni, sarat dagasztani? Nem vagyok én traktoros.

"Mi az élményautózás, ha nem ez?"

Természetesen ez:
www.motorradbande.de/Paesse/Bilder/impress3.jpg

lifelike 2009.03.12. 23:05:23

ilyen szarul osszefuggestelenul erthetetlenul megirt cikket nem kene kirakni

Hrzrasn (törölt) 2009.03.12. 23:07:26

@Maybe_: "Ott tényleg a vezetési tudás dönti el, hogy mit kezdesz vele, nem az elektronika."

Baszhatod a vezetési tudásodat ESP nélkül, lábbal a büdös életben nem fogod tudni egyenként fékezni a kerekeket. Ne gyere már ezzel a hülyeséggel. Arról már ne is beszéljünk, hogy a mai rendszerekkel gombnyomásra állíthatsz futómûvet vagy váltóprogramot. Az az élvezet, amikor tizedmásodpercek alatt lövöldözi be a DKG a fokozatokat a te beállításaid szerint, nem amikor a Lada "fakanál a lekvárban"-jellegû váltójával szerencsétlenkedsz (miköben a másik már másodszor köröz le).

Maybe_ · http://maybe130.blogspot.com/ 2009.03.12. 23:09:47

@Hrzrasn:
Erre írtam, hogy nem fogsz vele gyorsasági nyerni. Valamit valamiért, 100ezerből nem lehet. Élményautózni, azt lehet. Az meg nem a köridőkről meg a helyezésekről szól. Ne hasonlítsunk össze egy X millás autót egy low-cost géppel, nyilván teljesen más a végeredmény.

Mikor Sodrócki 2009.03.12. 23:10:07

Átmentünk most már egy kicsit versenysportba.Hát, azért egy rendesen felkészített Lada nagy tempóra képes .
Nekünk még annó 1500-as körlámpás Ladánk volt , én azon tanultam meg vezetni . Utáltam , mert hangos volt , sokat evett és nem lehetett vele már akkor sem csajozni . Viszont kanyargós úton verhetetlen volt . Egyszer bevittem vele egy kaput , (rükverc helyett 1-es , nagy gáz ) , meg sem kottyant neki . Szerintem ha kivittem volna egy szalagkorlátot , csak a kalapácsot kellett volna elővenni . Egy mai autót ahhoz képest olyan vezetni , mintha steril szobában ülnél .

peetyo 2009.03.12. 23:22:35

200SX. Mindene megvan. erős motor, sperr, független felfüggesztés, hátsókerék....

CsGergo 2009.03.12. 23:26:56

"Ne hasonlítsunk össze egy X millás autót egy low-cost géppel, nyilván teljesen más a végeredmény." De sajnos ezt csinálják,hiába magyarázol! XD Van egy kis árrés egy Lada meg egy DKG váltós BMW közt. XD Nyilván a minőségért fizetni kell.Szeresd amid van,fogadd el azt!Aki ócsó kocsival jár elfogadja mert kénytelen, ha nem havi fél milla a fizuja.

Hrzrasn (törölt) 2009.03.12. 23:31:31

@CsGergo: "Van egy kis árrés egy Lada meg egy DKG váltós BMW közt."

Nem a BMWrôl van szó, hanem a szokásos baromságról, hogy "az elektronika a sátán mûve". Mindez természetesen olyanok szájából, akik síkhülyék hozzá, és egy tranzisztort sem tudnának megkülönböztetni egy zongorától, mert mindkettô fekete és három lába van.

nincs_nick 2009.03.12. 23:33:17

@Hrzrasn: Ezen a pályán bármivel, aminek nem rétestészta a futóműve, élmény autózni, nem kell ehhez Focus RS. A tizenéves járgányommal (nem Lada mielőtt belekötne:)) is sokkal jobban élvezem az leghétköznapibb utat, mint az NVH-s irányvonallal és azt hiszem pont ez a lényeg. Ha valakinek kell ehhez a Focus RS, ám legyen, de közel sem ott kezdődik az élményautózás. ESP-t pedig nem kell annyira dicsérni (bár hamarosan kötelező lesz), elég durván megvannak a határai annak is, sőt... Pl., ABS is nagyon jó dolog, de egy usplit detektálás nélkülivel (Alfa145, VectraB, AstraF, stb..) kényelmesen el lehet szállni egy kanyarban, ha a delikvens egy usplit-es kanyarban fékezni merészel és közbeszól az ABS, pedig ott ABS nélkül simán átmenne. Szóval csak óvatosan az elektronikával.:)

Mikor Sodrócki 2009.03.12. 23:37:21

@peetyo: jól hangzik , de elég ritka jószágok ezek az 200SX-ek . Na meg pl egy 98'-as példány van most eladó , 2.85 M-ért . Az azért nem olcsó .

Mikor Sodrócki 2009.03.12. 23:39:43

Haver szerint a Citroen Xantiájának az ABS miatt volt vagy 50m a fékútja 100 km/h-ról. Az azért kemény .

Hrzrasn (törölt) 2009.03.12. 23:45:29

@mauser: "ESP-t pedig nem kell annyira dicsérni (bár hamarosan kötelező lesz), elég durván megvannak a határai annak is"

Újdonságot mondok, az elektronika sem képes felülemelkedni a fizika törvényein. Ennek ellenére te a büdös életben nem fogsz tudni úgy lábbal fékezni soha, mint az ESP.

Maybe_ · http://maybe130.blogspot.com/ 2009.03.12. 23:46:21

@Hrzrasn:
Nem mondom h az elektronika a sátán műve, egyszerűen csak szeretek küzdeni az autóval, szeretem ha blokkolnak a kerekek, amikor úgy akarom, szeretem bedobni a kanyarba az autót, szeretem ha váratlanul megindul a segge és össze kell szedni, szeretem ha hörög a 40-es karbisor, szeretem ha feszül a gázbowden, szeretem ha ki akarja magát csavarni a kezemből a kormány, szeretem ha füstöl a gumi, tisztelem az autót... Szeretek vezetni. Minden másra ott a mastercard :)

Hrzrasn (törölt) 2009.03.12. 23:49:37

@Mikor Sodrócki: Az ABSnek NEM a fékút rövidítése a feladata.

Mikor Sodrócki 2009.03.12. 23:50:46

@Hrzrasn: nem kevered te az EBD-vel ? Az a fékerő szabályozó , az fékezi külön-külön a kerekeket !

nincs_nick 2009.03.12. 23:50:49

@Mikor Sodrócki: A korábbi ABS-es cuccoknak (gyakorlatilag ~2000 előtt), főleg rossz gumik és/vagy elállítódott futóművek miatt (ezt ugye nálunk nem nehéz hozni:) ) rosszabb féktávja volt (ha usplit is volt, vagy "göröngyös" út akkor az is rátett), de az ABS-nél az irányíthatóság a lényeg, miközben a user tövig nyomja a féket. Ma már csak porhóban és jégen van nagyobb a fékútja az ABS-es kocsiknak (még a legkisebbeknek is, mert nem sokféle ABS egység van), de ezek közül is csak porhóban van esélye egy jó pilótának kifarolás nélkül rövidebb fékutat csinálni ABS nélkül, mint ABS-szel. Jégen a rövidebb fékutat keresztbe rakott kocsival lehet prezentálni, de az meg sokszor nem előnyös.:)

Mikor Sodrócki 2009.03.12. 23:52:42

@Hrzrasn: Tudom , de ha nincs rendesen "kalibrálva" , gyengébb a fékerő .

tomnemtom 2009.03.12. 23:53:48

@Hrzrasn: ajvé, halott egy hasonlat, mert a zongorának általában a lába is fekete, a tranzisztornak meg általában nem.

nincs_nick 2009.03.12. 23:53:53

@Mikor Sodrócki: EBD tengelyenként "fékez"/"enged", az ABS nélküli kocsikban és a Jaguárokban (az utolsó generációban már elvileg nincs hardware-es EBD) ez manuális volt, most már az ABS kocka csinálja.

qualitaet 2009.03.12. 23:54:49

Mikor Sodrócki

Az ASC+T már húsz évvel ezelőtt is belefékezett az ívbelső kerékbe, hogy közben tövig nyomtad a gázt...

Krissal 2009.03.12. 23:56:13

Valóban mindennel lehet élményt szerezve autózni, még egy Zsukkal is, de csak amíg nem ismered a többi opciót.
Nekem Pl. egy Ariel Atom kellene :)
De így marad a Hacsi, de valamiért nem sír a szám :)
A BMW tényleg mocskosul olcsón megoldható, igaz a felét nem nyújtja, mert amelyikkel már lehet autózni, annak a súlyelosztása, mint egy baltának.
350Z egy tonnás bálna, RX8 meg egy drága zabálógép, jó szerelgetést hozzá.
Szerintem a cikkíró eltalálta, egy olyan élményautó kellene, ami tényleg olcsó és egyszerű, talán 2-4 évesen már elérhető áron, de félek ennek a Toyota-Subaru sem fog megfelelni, mert minden lesz, csak nem egyszerű! :(
Azt gondolom sokan fogunk még vén japánokat, Ladákat, Miatákat, 200SX-eket, BMW-ket, vagy bármit összefércelni és fülig érő mosollyal kicsapni a szalagkorlátot a szerpentinen! :)

Mikor Sodrócki 2009.03.12. 23:56:34

Na , akkor egy megdönthetetlen dolgot is mondok végre :-) ! Nos : a Williams mérnökei már 1992-ben is tudtak volna olyan F1-es kocsit csinálni , ami pilóta nélkül végigmegy a pályán . Meg most is kísérletezik valaki olyannal , hogy gps koordináták vezetik a kocsit . Valami híres versenyző alig tudta legyőzni a gépet . (sajnos pontos dolgokra nem emlékszem )

qualitaet 2009.03.12. 23:58:24

Elöl is természetesen...

No meg BMW-volt természetesen...

(csak hogy néhányan ismét gutaütést kapjanak.:)DDDDDDDDDDDDD )

Hrzrasn (törölt) 2009.03.13. 00:02:40

@Maybe_: Pont az aktuális csúcstechnikát tartalmazó sportkocsik teszik lehetôvé, hogy te *csak* a vezetésre koncentrálj, és semmi másra, nem pedig azok a múzeális romok, amikrôl költeményeket írsz.

Próbálj ki egy 2009es gyártású sportkocsit, és nôjj fel. Karburátor bazmeg, persze (jóhogy nem kurblit akarsz önindító helyett). Hallgass meg egy 650i-t, és röhögni fogsz te is mindenkin, aki ilyen hülyeségekkel jön.

Bambano 2009.03.13. 00:02:49

Focus rs-t jobbnak hozni ki mint egy sti-t... hát ez lol. Az lehet, hogy az rs-hez kevesebb tudás kell, úrvezető is jobban elboldogul, de aki csúszott már kiló kilencvennel négy kerékkel egy kanyarba, az tudja, hogy az sti az autó (meg az evo9 is), a ford megy egy ford.

Ha jó, könnyű hátsókerekes autó kell, akkor speedster. Ha több a zsé, akkor meg elise.

Mikor Sodrócki 2009.03.13. 00:07:41

@qualitaet: a BMW nekem szól ? én úgy tudtam , ők 87-ben kivonultak az F1-ből . Ha nem nekem szól, akkor bocsi :-)

Geza16V 2009.03.13. 00:08:36

Calibra Turbo (müködö 4x4-gyel és turbóval)!

Maybe_ · http://maybe130.blogspot.com/ 2009.03.13. 00:10:16

@Hrzrasn:
Ok, én feladtam. Inkább beszélgess mondjuk vele erről a témáról:
www.youtube.com/watch?v=pVQHL8E82QM
Lehet, hogy eltérő véleményetek lesz :) és igen, karburátor bazmeg, ami úgy szól, ahogy egy injektor soha nem fog szólni (max valami versenycucc, csak nem mindegy, hogy 40 vagy 400ezer már megint, ugyebár).

Mikor Sodrócki 2009.03.13. 00:12:38

@Geza16V: Na,az egy jó kis kocsi , már amikor beindul.Volt szerencsém ülni benne. A Mátrában király volt , de igencsak sok hibalehetőséggel . A kardán úgy búgott benne mintha jönne a világvége . A srácnak amikor sikerült becserélnie egy Golf IV-re , mélyen áron alul , sírva borult a földre örömében :-)

Geza16V 2009.03.13. 00:14:22

@Mikor Sodrócki: Itthon (majdnem) minden példány fos, mert (1) nem foglalkoznak a rendes karbantartásával, mert drága (2) nem tudják a szerelök se, hogy mik az elöírások a szervizelésére.
De ha valaki talál egy jót, azt meg kell becsülni, mert nagyon nagy élmény! :)

nincs_nick 2009.03.13. 00:19:18

@qualitaet: ASC + T, ha jól emlékszem egy sima háromutas ABS-re rakott TCS volt, bár BMW nagyon titkolódzott/még most is/ miatta. Elvileg elől tudott külön fékezgetni, de hátul nem (ez ugye ott azért nem olyan gáz a hajtás miatt), csak aztán hamar rájöttek, hogy fogni kéne a motort, mert két power slide után nem marad első ívbelső gumi elől sem.:D Mondjuk BMW felé teljes respect (pedig nem vagyok egy hátsókerék fun a mindennapi autózás során), mert ők még mindig vért izzadva küzdenek az ideális súlyelosztásért.

Mikor Sodrócki 2009.03.13. 00:19:30

Marha jó állapotban volt , amikor megvette . Aztán szépen lassan tönkrement rajta minden . A difizúgás is előjött rajta (már sosem tudjuk meg miért ), az érzékelők néha megbolondultak , stb. Egyszer egy Alfa 166 3.0-t nagyon megaláztunk a parádsasvári kanyarokban ( tudom , nem szép dolog közűton száguldozni ) .

martinhw81 2009.03.13. 00:20:22

Honda CRX!!! Az enyém 24 éves 1.5-ös. Kb. 400.000 Ft-ba van összesen (kasztnimunkával, festéssel, teljes felújítással) és valami eszméletlen élmény vezetni. Tudom csak elől kaparós de mivel széles nyomtávú és rövid a tengelytáv jól lehet csapatni vele. Nem beszélve arról, hogy 53.000 keményen vezetett km után még csak hozzá sem kellett nyúlnom pedig az átlag fordulatszám biztos lenne vagy 5.000 ha kiszámolnám.

Pasas 2009.03.13. 00:24:32

Nekem tetszik az új Impreeza. Ráadásul 4 milla alatt van az induló ára.
Nálunk van egy 2107-es Lada, gyursulásra majdnem veri a Civic VTi-t.
Amúgy meg autó hátul hajt. Nemcsak a csapatás miatt (persze azért is), hanem a hétköznapokban is sokkal komfortosabb hogy a kormány és a váltó nem ugrál a kezedben.

nincs_nick 2009.03.13. 00:25:22

@martinhw81: Huhh, ép CRX, még talán ritkább, mint egy ép Calibra. Becsüld meg jól.;-)

Geza16V 2009.03.13. 00:27:23

Jómagam is ép Calibra-tulaj vagyok, de sajnos csak egy elsökerekes régebbi motoros 16V jutott. Ettöl függetlenül ez is nagy élmény! :)

qualitaet 2009.03.13. 00:29:10

Mikor Sodrocki

"a BMW nekem szól ? én úgy tudtam , ők 87-ben kivonultak az F1-ből . Ha nem nekem szól, akkor bocsi :-)"

Nem kifejezetten neked, csak az EBD-ről jutott eszembe az ASC+T a korabeli 750i-ben.
A Forma 1-hez meg tök hülye vagyok.

A zsigulátor témában ezegyszer eltér Hrzrasn komától a véleményem.

Több mint negyedszázada volt egy 1600-os Ladája a bátyámnak. Jobban irigyeltem tőle mint az apám akkori BMW-jét.
Máig libabőrös leszek, ha meglátok egy tő állapotú 2106-ost :))))))))))))

nincs_nick 2009.03.13. 00:30:16

@Pasas: Elől hajtós sem feltétlen ugrál (mármint a kormány), de legalább egy kis tapasztalat után az ugrálásból egyből meg lehet mondani, hogy mit ütött már szét megint odalent a csodálatos magyar aszfalt.:D

Mikor Sodrócki 2009.03.13. 00:31:00

@Geza16V: 150 LE , 0.27-es cW érték , nem rossz kis gép az azért .

Geza16V 2009.03.13. 00:32:54

Nem is mondtam, hogy rossz, de egy jó turbós jobb lenne. :)
Igazából ha már "Opel"-vonulat, akkor Lotus Omega... De az sajnos nem most lesz. :)

martinhw81 2009.03.13. 00:33:11

Ja! Rengeteget dolgoztunk rajta és 90%-os gyári állapotba van visszaállítva. 10 éves korom óta ez volt az álmom és ha megtehetem soha nem fogom eladni. Persze van mellette másik autóm is, a CRX-et csak szórakozásra tartom. Egyébként bármilyen autóban lehet élmény a vezetés amennyiben benzinesről beszélünk, bár nemrég vezettem egy BMW 120D-t és már majdnem elcsábultam csak ne lenne olyan nőies és lenne olyan hangja, mint egy igazi autónak.

qualitaet 2009.03.13. 00:33:51

Hrzrasn

Az 1600-oson tanultam vezetni(egy ici-picit az 528i/323i-n is), hidd el oriási tudott lenni a fahrspaß azon is 13-15 éves fejjel :)

Pasas 2009.03.13. 00:36:38

@mauser: Nem ugrál, hanem mindig szkanderozni akar, ha kanyarodsz és egy kis gázt adsz. Hogy mennyit az LE függvénye.
Sajnos mikor üt a magyar aszfalt, azt a hátsókerekesben is megérzed.

Pasas 2009.03.13. 00:42:27

@Geza16V: Húúú, a Lotus Omegával nagyon betaláltál. Még a mobilén is csak mutatóban van.
Ha a zsé nem számítana egy 1.gen. RS6-om lenne bézs bőrrel.

Krissal 2009.03.13. 01:09:48

Valahogy a nagy többség 10-15, de inkább 20 éves, de pöpec cuccokba ülne be szívesen... Hmmm... nem elgondolkoztató?!
Jó, persze, én is szívesen mennék hajnalba munkába a kényelmes, unalmas és biztonságos szarommal, de délután már szívesebben mennék haza egy AUTÓVAL! :)

=Daniken= 2009.03.13. 01:18:08

Tranzisztort eccer láttam,
a lábait nem számoltam,
zongorázni nem tudok,
ezért nem klimpírozok.
Nem is jár a pofám az elejtronikáról:-))

Mi az az usplites kanyar? sejtem, csak nem tudom....Mi ez az usplit mentes ABS?

apropó.Könnyű,merev kasztni, hátsókerekes, sorhatos, legalább 150 lóval...de inkább 200 és brutál jó fékekkel, közvetlen kormánnyal...

4-500ból összeraksz egy ilyet...E30 a neve és ha lősz az E-bayem egy 325i-t, tulajdoképpen kis könnyítéssel, rugó+gátlócserével simán megvagy.rengeteg dolog van bontóban hozzá fillérekért.

és üt bakker.

kkn 2009.03.13. 01:31:24

A technikai részletek taglalását hiányoltam. Akit az is érdekel, mitől megy az autó, miért jobb ez a Ford mástól, annak a képek segítséget adnak:

www.autolinedetroit.tv/journal-wp-content//uploads/2009/02/revo-knuckle.pdf

Szucs Andras 2009.03.13. 01:50:40

Teljesen egyetértek a szerzővel a hátsókerekességről. Volt már Imprezám (1998, 2.0 16v, AWD, nem turbós), ment, mintha síneken menne, de hiányzott az 1996-os alap Compact élménye. Aztán volt Golf, E46-os Touringok, munkahelyi Legacy Outback, de egyik sem közelítette meg a könnyű kis Compact egyszerűségét.

Praktikus és biztonságos összkerekest hajtani, de nem lehet a hátsókerékhajtást és a finom súlyelosztást lóerővel pótolni. Talán a régebbi Type R Civic közelíti még meg a Focust, mindkettőnek független hátsó felfüggesztése van. De van értelmük ezeknek? Nem hiszem. Nemcsak a régi, de az új példányok sem tetszenek. Ki akar egy húszévest venni? Akinek nem telik egz fiatalabbra. A BMW-nél bezzeg...

Tehát én egyetértek azokkal, akik szerint rossz autóból nem érdemes sportos verziót venni. Inkább legyen egy E30-as 318-asom, mint egy hármas Golf GTI-m. Vagy akármilyen kacsalábon forgó Astrám.

Apropó E30-as, ez az egyes kupé az első autó, ami méltó az örökségre. Könnyű és kicsi (relative), precíz és erős. Ej, ha kijött volna pár éve, már nem is vágynék egy E30-ra csak erre.

Szucs Andras 2009.03.13. 02:00:57

Egyébként most néztem végig a képeket.

KINEK VAN SZÍVE EGY 2200 KILOMÉTERES AUTÓT ÚGY MEGHAJTANI, HOGY AZ 17 LITERES FOGYASZTÁST PRODUKÁLJON? Jaj, ezek az autós újságírók! Bezzeg a sajátjukat nem hajtanák így!

Nikla, táskai elágazás (törölt) · http://www.semmi.hu 2009.03.13. 06:34:08

@Hrzrasn: Ebből a hozzászólásodból látszik, mekkora sznob vagy. Kicsit utána kellene olvasni a dolgoknak, mielőtt hülyeséget írsz.

csiky944 2009.03.13. 07:19:12

@mauser: Bizonyos helyzetekben még nagyobb feeling

a VFTS egy B csoportos raliautó
ebből fut a legtöbb mai napig versenyszerűen

Az meg,hogy Hradzsn le elölkaparózza,csak további bizonyíték,hogy ami nincs leírva valamelyik könyvébe,az számára nem is létezik.

Peperacing 2009.03.13. 08:11:08

Hi.Én személy szerint élmény autonak VFTS-t vennék.Ha az ár,élmény arányt néznénk.Akinek nem tetszik a lada az járjon busszal.

inu 2009.03.13. 08:14:06

@Hrzrasn: Meg hogy annyit zabal mint egy V8-as..

HalalosBobita 2009.03.13. 08:26:21

A Mazda MX-5 mi, ha nem megfizethető hátsókerekes élményautó?

AtoszMester 2009.03.13. 08:28:42

Én télen egy tök érdekes autóval "élményautóztam". Magyarul hülyegyerek módjára drifteltem. Opel Omega 1990 3.0 V6.
Kb. 1300 Kg, hátul kapar, és kb. 4,5 méter hosszú. Piaci értéke kb. 150.000 Ft.
Hátsókerekes, nagy tengelytáv, így nem könnye előzi meg az elejét a segge.

Sajna nyáron hegyekbe kevésbé kellemes a nagy önsúly miatt, de télen tökéletes. Használtautón ráadásul szinte ingyen osztják a 20 éves, 3 literes, és néha még kevésbé rozsdás példányokat.

Tpipkus cigányautó. Több roma ismerősömnek van ilyen, semmit nem költenek rá, se szűrő, se olajcsere, és mégis kimegy a világból. Télen persze tapossák, mert hátul kapar :)

A Futrinka utca lakója (törölt) 2009.03.13. 08:41:11

""""Hrzrasn 2009.03.12. 22:37:35
@mauser: Sajnos nem jött át. A Lada, mint olyan, élményautózásra alkalmatlan. Egy pudingfutômûves, alulmotorizált, elölkaparós, csörgô-zörgô virsligumis fos, nulla oldaltartású kanapéval, szar kormányzással, egy Ikea-szekrénysor aerodinamikai tulajdonságaival, és az sem hátrány, ha szeret szerelni az ember, mert muszáj lesz.
(Ennek ellenére az átkosban jó autónak számított, mert vakok közt félszemû a király.) """

Te barom.
Láttál már mai zsigulit közelről? Dehogy láttál, csak a pofád nagy megint.
150-160le fékpadon, 1.8-as injektoros motor, tolókerekes váltó, 900kg alatt van, beton futómű Bilstein lengéscsillapítókkal, és olyan hang, hogy elájulsz.
Biztos jó tolni az autópályán 200-al a presztizsnek vélt BMW-det, de élményben köze sincs ahhoz, amit egy ilyen ad.

A Futrinka utca lakója (törölt) 2009.03.13. 08:42:59

Ja és 205/45/16 gumik, a 900 kilóhoz. :)

Sopánka76 2009.03.13. 08:50:10

Egyetértek a szerzővel.
Kivéve, hogy az említett Toyota kis kupé sem lesz _igazán_ olcsó.
Nemsokára érkezik a Hyundai Genesis Coupé, 200 lóval, 2.0 T, de az is lesz vagy 7 millió.
És az sem praktikus, egyszerűen nem alkalmas hétköznapi használatra. Max. kisebb bevásárlásra, és 2 személy szállítására. És ebben a Toyota kupé se lesz jobb.
Hátsókerekesből ma már csak drága luxusautók és drága (szuper)sportkocsik vannak. Előbbiek tele vannak az egyszerű élményautós számára fölösleges extrákkal, utóbbiak meg a praktikus oldal miatt nem játszanak. Ültem még az elölkaparós Hyundai Coupéban hátul, hát oda 150 cm (de lehet hogy 140) fölötti embernek ténylegesen kínszenvedés beülni.

Maradnak a régebbi, használt BMW-k, vagy még a 2005 előtti Lexus IS, 200 vagy 300. Esetleg Merga, de azok drágábbak, és nem kifejezetten sportosak, azt mondják.

Ja és ha már praktikum, akkor nekem legyen ötajtós (esetleg 3), ferdehátú vagy kombi. Ezzel méginkább beszűkül a kör, BMW-ből ritka a kombi, ott van még a kompakt, IS-ből viszont nem is ritka a sportkombi, meggondolandó!

gin74tonic 2009.03.13. 09:03:16

khm... clk amg 55 - az nekem eleg jo elmenyauto:)

schimi 2009.03.13. 09:13:44

Aki szerint a Lada elöl kapar és a váltója lekvárkevergetős, az még soha nem ült ilyen autóban, (ha mást mond, hazudik) úgyhogy nem értem miért ilyen roppant magabiztos. Amúgy gondolom neki az az élményautózás, ha mindkét oldalon egyszerre ki tud könyökölni, miközben a rendszám remeg a basszustól. A 650-es BMW remek autó lehet, de szerintem kevesen vigyorognának mikor télen az árokból próbálnák meg kitolni a haverokkal. (Mondjuk egy eltúlzott skandináv flick után)
A VFTS élményautónak talán kicsit extrém, azzal már inkább versenyezni kéne, de egy szépen felpiszkált Lada szerintem is hatalmas élmény. (A karbikhoz én is ragaszkodom!)

Geza16V 2009.03.13. 09:18:18

@AtoszMester: 1990-ben nem létezett még V6-os Omega. Az Omega A-ban volt C30NE meg C30SE motor, mindegyik sor6-os volt. Elöbbi 12 szelep 170 lóval, utóbbi 24 szelep 204 lóval. Az SE-t módosította annak idején a Lotus 3.6 literesre, meg aggatott rá 2 turbót, így született meg a C36GET, ami a Lotus Omega motorja lett.

@Pasas: autouscout.de-n kell nézni, ott mindig van 8-10 európaszerte. :)

gin74tonic 2009.03.13. 09:22:36

ugy tudom a lotus omega csak zoldben ( british racing green ) volt elerheto, en is zoldben ultem, Kjol ment, emelte az orrat szabalyosan ha odaleptel neki. emlekeim szerint nem volt benne semmi elektronikus menetstabilizalo kutyu.

loláb 2009.03.13. 09:23:13

@Maybe_:
Ejj, de jó kis videó. A magam részéről hozzám is az élményautózás ezen ága áll közelebb, nem a tizedmásodpercvadászat.

jaja1981 2009.03.13. 09:23:26

Nekem van egy '79-es 2,4-es Mantám, így nem hiányzik az élményautózás!
Minden mechanikus, nincs elektronika, csak én meg az autó!

Geza16V 2009.03.13. 09:38:50

@gin74tonic: Imperial green, csak ilyenben létezett. Elektronikus menetstabilizátor nincsen benne.

@jaja1981: Manta se lenne rossz, valami nagyobb motorral, mondjuk egy C30SE-vel vagy C36GET-tel. :)
www.c36get.de/

gin74tonic 2009.03.13. 09:43:45

imperial green? mint birodalmi zold? meg nem hallottam sohasem ezt a szint. gondolom ugyan azt takarja mint a BRG. az imperial/continent szavakat a mertekegysegeknel szoktak hasznalni, a zold szinre meg nem hallottam. persze ettol lehetett ez a szine csak furcsa. hejjjj, a mantak...... :)

loláb 2009.03.13. 09:49:33

@schimi: Nekem a motorom vásárlásakor szempont volt, hogy karburátos legyen. Már volt akkor injektoros, vízhűtéses Bandit, de én egy korábbi évről megmaradt karburátoros, lég-olajosat kértem. Ha ez kiöregszik, nem tudom mi lesz helyette, mert mostmár ebben a (sport)túra kategóriában tudtommal semelyik gyártó modellje nem karburátoros.

BocaNegra 2009.03.13. 10:15:59

@Hrzrasn: Akkor csináld meg ezt egy 650i-vel!

www.youtube.com/watch?v=aI5wTDFRA34&feature=PlayList&p=99F303F6313B7413&playnext=1&playnext_from=PL&index=31

ESP-vel, EBD-vel, meg ABS-szel meg a többi kacattal megnézném, h mit csinálnál itt...

Nem csak az a vezetés sztem, ha egy 650i-nek 250-et tolsz az autópályán.
Bár kétségkívül faxa lehet az is, de ha választani kellene a kettő közül, én inkább ezt próbálnám ki.

BocaNegra 2009.03.13. 10:28:37

Jah, 1:38-nál...na ott a nagy királyság, amit ESP-vel sem oldanál meg.

Vortex 2009.03.13. 10:30:50

"Pl egy kadett nem hullik atomjaira 20 éves korára? "

A képen a jobb oldali az enyém, 21 éves. A rendszám alapján a bal oldali sem lehet sokkal kevesebb...

www.air-budapest.hu/kadettek.jpg

Ennyit a széthullásról.

jaja1981 2009.03.13. 11:11:27

@Vortex: Jól nyomja neki!
És higgyétek el a 2,4-es moci sem rossz, mert 1800rpm-től már nyomaték is akad!
600ccm egy henger!

Pasas 2009.03.13. 11:16:35

A Lotus Omega az autókatalógusban is fekete volt.

.com 2009.03.13. 11:37:27

@gin74tonic:
Imperial Green (magyarul: gozgepzold)
Nem a cucilista sotet fos zold!
a BRG-t nem hasznaltak, csak egyes MG es S7 kocsikra

Geza16V 2009.03.13. 12:01:42

@Pasas: Attól az még imperial green. Csak direkt napfényben zöld, mindenhogy máshogy fekete.

joco082 2009.03.13. 12:05:30

Még ezelőtti kommenteknél olvasom, hogy a Ladának "lekvárban túrkálós" a váltója!
Hát barátom te még életedben nem ültél ladában!!!! Annál jobb váltót nem csináltak azóta sem, nulla rudazat, magában a váltóban kevertél a bottal! :-)
Amúgy meg aki élményautót keres, mit akar a hülye 3 betűs cuccokkal? A négy kereket nem kell külön fékezni, talán a hátsó kettőt :-)

Pasas 2009.03.13. 12:19:49

Én értem hogy gőzgép, de mi hajtja?

Moodshooter (törölt) 2009.03.13. 12:27:45

@BocaNegra: Hát nem tudom ki használna egy BMW 650-et rallyera, de az szerintem biztos nem épeszű. Amúgy egy épített gépet összehasonlítani egy utcaival kb. olyan mint egy markolót egy repülőgép hordozó anyahajóval.

CsGergo 2009.03.13. 12:37:54

@Vortex: Elhiszem! Oda írtam tisztelet a kivételnek.Haveromnak is van kadettje 92es évjárat egy szál rozsda nincs rajta!Szóval nem fikáztam.:D

Luighi 2009.03.13. 12:49:16

A Vatanen "jégen autózásánál" a mitfárer fel se néz!!!!! Nagyon odab*sz!! :-)
(Pedig tépnek az egysávoson nem kicsit!)

Azt végképp nem értem minek kell fikázni, én is tudnék űberelni MINDENKIT, de minek!?

A példa kedvéért imígyen:
"Ez mind egy nagy kalap fos!!! Az úgynevezett ÉLMÉNY a 3-ik dimenziónál kezdődik! (És még a legdurvább szerpentinen se éred utol SEMMIVEL se fel, se le, bár kétségtelen az is tud lenni naggyon COOOL!) Ami igazán játszik ugyebár a 10G gyorsulás (szerintem!):BungeeJumping, ejtőernyő, estleg vadászgép! (Mindegyik szigorúan 3D.) De még a leggagyibb helikopteres repülés is MAGASAN ŰBERELI a legbrutálabb kilinccsel előre szitut!"

Inkább menjen mindenki nyárigumit felszerelni, itt a tavasz! (Remélem!)
Béke!

Luighi 2009.03.13. 13:02:45

u.i. Ariel ATOM RULZ forever!!!

(És minden majdnem az is! TEHÁT 1 tonna alatti súly, min. 150Le hozzá! Ami kilóg az vagy "zsíros barom", vagy "pilleteljesítményű lepkeharcos" bármit is produkál amitől "beszarsz"!)

Hja HONDA engines FOREVER :-D

(Integra 1.6 160LE; S2000 240LE; CBR1000RR Fireblade 999cm3 179LE /2008-as évi kiadás is 177LE 8-) )

csiky944 2009.03.13. 13:17:58

@Luighi: ja honda engine forever,de én meg szeretem a nyomatékot

Pasas 2009.03.13. 13:26:48

Ez szopás! Megjött a nyárigumim, de mondtam hogy várjunk a szereléssel mert szakad a hó, és baszott hideg van.

gerely89 2009.03.13. 13:29:35

szerintem elektronika (EBD, ESP), kormányszervó, talán még ABS is, csak elrontja a vezetési élményt.
Igazi élményautózáshoz nem kell elektronikus váltó (amiben 150000nél elromlik valami, aztán csak anyagköltség 100000Ft), legjobb manuális (vagy ferde fogazású tolókeretes). Szívem szerint összes "élményautóból" kiszedném az elektronikus szarságokat. Tény, hogy baj esetén megmenthet, de hazavágja az élményt. Úrvezetőknek valóak az elektronikus szarságok, igazi autófan rosszul van tőlük.
A látszat ellenére nem ellenzem elektronikát (elektronikus befecskendezés, elektronikus gyújtásvezérlés, stb), de EBD, ESP tényleg öli a vezetési élményt.
elsőkerékhajtásúnál pedig sokkal jobb a hátsókerekes, feltéve ha van benne elég erő. (Focus RS, integra type R, Golf GTI) bármit teszel, kanyarba tuti elkezdi tolni orrát. Elég erős hátsókerekesnél adsz egy nagyobb gázt, egyből "eltűnik" az alulkormányozottság.

Bilux67 2009.03.13. 13:30:17

Élményautó kell nektek?
Íme:
englishrussia.com/?p=1854
Napszemüveg vagy hegesztőszemüveg használata erősen javallott.
Étkezés után közvetlenül tilos megnézni!

BocaNegra 2009.03.13. 13:48:35

@Moodshooter: Nem is mondtam, h a 650i jobb élményautózni, mint bármelyik épített vas, legyen az egy jó Lada, vagy egy "összerakott" E30...

nincs_nick 2009.03.13. 15:06:03

@gerely89: Elsőkerekest is meg lehet csinálni túlkormányozottra, ha nagyon akarod. Nálam például állítható gátló volt a megoldás, keményítve a hátsókat/lágyítva az elsőket nagyban csökken a túlkormányozottság. De ezernyi más beállítással lehet játszani (tengelyenként más keréknyomás pl), teli van a net ilyen kis gyűjteményekkel.

Más: EBD kell, mert nélküle kitör az első, nem tökéletesen egyenes vonalú fékezésnél a kocsi fara. Régebben ezt mechanika csinálta (fékerőelosztó ugye), az EBD alapjaiban ma sem tud (sokkal) többet. Mivel az ABS/ESP kocka már be van rakva a kocsiba, ezért olcsóbb így csinálni, mint külön fékerőelosztót is belerakni. (csak sw a különbség egy ABS és EBD között)

Geza16V 2009.03.13. 15:09:34

@csiky944: Ennyi. 8000-nél élednek (aztán olyan hamar szét is esnek), kell a fenének. :D

w a s d 2009.03.13. 15:28:05

@Luighi:
Honda?
Inkább 2T forever:
Rotax hómobilmotor, akkora, mint egy Trabanté, aztán 8100- as fordulaton tud 115 LE- t!:D

Negrogo 2009.03.13. 15:32:43

regi kedvenc:
www.youtube.com/watch?v=w4dX_OUu8RY&feature=related

szepek, jok ezek az autok (rs, r26)
de az mikor dobalja a segget...az kell:P

Bambano 2009.03.13. 17:30:25

@BocaNegra: semmit, megcsinálja helyetted az autó.

Elfogadom, pont úgy öli meg a vezetési élményt, mint az örökélet titkos kód a játékokat, de azért az se rossz, ha 20 ezer önrész nélkül van meg a kanyar.

Bambano 2009.03.13. 17:31:47

Aki azt gondolja, jó abs-sel száraz aszfalton hosszabb a fékút abs-sel, az elfelejti, hogy ha megég a gumi, már nem tapad annyira.

jtrencsenyi 2009.03.13. 18:03:37

Hát, srácok! Az én Miata NB-mben nincs EBD/ESP/ABS, semmi. Viszont amikor leesett a hó, akkor olyat élményautóztam, amilyet elölkaparóssal soha nem fogok. Igaz néha sikerült eldobni és ilyenkor tíz percbe került, mire kivergődtem az út széli porhóból, de azt az élvezkedést nem übereli semmilyen lóerő többlet vagy elektronika, amit egy ilyen 1000kg alatti autó nyújt hátsókerék hajtással. Arról nem beszélve, hogy vezetéstechnikai tréningnek sem utolsó. Mondjuk én e mellett javaslom mindenkinek a rendszeres gokartozást is, az a másik olyan dolog, amiből tanultak kihúztak már párszor a sz_rból a hétköznapi vezetés során.

Herman 2009.03.13. 18:06:40

@mennyi?husz!:

A mai 6-os BMW biztos vagyok benne, hogy nem tud ilyet.....

Mivel szétesne. :D:D

A mostani kocsik sajnos nem olyan strapabírók, mint a régiek.

Herman 2009.03.13. 18:13:53

Onnan induljatok ki, hogy minden agyon elektronizált, computeres. Váltó, Motor, Futómű...

Mi lesz ezekkel a mai überfasza kocsikkal 20 év múlva???

Majd nosztalgiáztok még, a jó öreg, egyesek által fostalicskáknak tituált élményautók után!!!!

Herman 2009.03.13. 18:16:33

tipikus példa, BMW 850 sorozat....ami még futóképes, többet van szervizben mint az utcán (ismerősömnek van ilyen).......pedig még a korai, 90-es évek csúcsmodellje volt. (az akkori fedélzeti computerek azért még nem voltak olyan bonyolultak)

Geza16V 2009.03.13. 18:18:32

@Herman: 20 év múlva az összes flash meg eeprom elveszti a tartalmát, és lehet az elektronikákat cserélni. :)

gerely89 2009.03.13. 18:28:56

@mauser: nekem az alulkormányozottsággal van bajom (lehet arra is gondoltál). De egy elsőkerekes akkor se fogja azt az élményt nyújtani, mint egy hátsókerekes....

JDM90's 2009.03.13. 19:29:55

Csiky 944:
"ja honda engine forever,de én meg szeretem a nyomatékot "

Én meg szeretem,hogy ha egy 1.6-os autó,úgy megy mint egy 2.5-ös hathengeres és 10 liter alatt fogyaszt:)

Geza16V 2009.03.13. 21:04:34

Kár, hogy nem megy úgy. :D

karak91 2009.03.13. 21:18:17

Ezt már lehet hogy valaki írta, de szerintem a kategória azért nem olyan üres mint sokan gondolják.
Használtan pl RX-8 vagy S2000-es Honda már egész elérhető áron kapható.

Hrzrasn (törölt) 2009.03.13. 21:59:04

@Herman: "A mai 6-os BMW biztos vagyok benne, hogy nem tud ilyet.....

Mivel szétesne. :D:D"

Emeletes baromság. Sokkal erôsebb az E63 hajtáslánca és karosszériája.

Hrzrasn (törölt) 2009.03.13. 22:00:39

@Geza16V: "20 év múlva az összes flash meg eeprom elveszti a tartalmát"

Baromság. A legtöbbre 20 év adatbiztonsági garancia van úgy, hogy közben *nem* kap áramot.

Hrzrasn (törölt) 2009.03.13. 22:03:16

@Herman: "Onnan induljatok ki, hogy minden agyon elektronizált, computeres. Váltó, Motor, Futómű..."

És? Azért, mert te segghülye vagy hozzá, szerinted más sem fogja tudni karbantartani?

"Mi lesz ezekkel a mai überfasza kocsikkal 20 év múlva?"

Mi lenne? Ugyanaz, mint a maiakkal. 10-15 éves korukra a pimpelô hülyegyerekek játékszerei lesznek, gyári állapotban kihalnak (mint pl ma az E30 vagy a Calibra), a néhány tiszességes állapotú példány meg gyûjteményekbe és múzeumokba kerül.

Hrzrasn (törölt) 2009.03.13. 22:04:47

@Herman: "(az akkori fedélzeti computerek azért még nem voltak olyan bonyolultak)"

Pont a buszrendszer nélkülieket a legnehezebb diagnosztizálni, de sebaj, szakértsél csak nyugodtan.

Hrzrasn (törölt) 2009.03.13. 22:09:56

@gerely89: "szerintem elektronika (EBD, ESP), kormányszervó, talán még ABS is, csak elrontja a vezetési élményt."

Baromság, Ülj be egy mai M3ba, de a Ferrarikban is van ABS is, ESP is, szervó is. Ôk nyilván hülyék a szakmájukhoz, te meg olyan kurva okos vagy. Hány ilyen autót is vezettél?

Geza16V 2009.03.13. 22:19:18

@Hrzrasn: Biztosan ezért van benne minden mikrokontroller adatlapjában, hogy 10 évre vállalnak "garanciát" a flash tartalmára. :)))

qualitaet 2009.03.13. 22:28:24

Herman

"tipikus példa, BMW 850 sorozat....ami még futóképes, többet van szervizben mint az utcán (ismerősömnek van ilyen).......pedig még a korai, 90-es évek csúcsmodellje volt. (az akkori fedélzeti computerek azért még nem voltak olyan bonyolultak)"

Tipikusan hülye példa.

A magyarországi 850-k 99%-a tákolt szar amiben azért ment tönkre az elektronika mert sérülés utáni javitáskor nedvességet kapott vagy valami más módon "magyar kezek" belegányoltak.

Hogy,hogy nem a sérülésmentes, originál állapotú 750/850i esetén még többszázezer km és akár 22 év után sem látott senki még olyat, hogy az ABS, aut váltó vagy a motor vezérlőegységei maguktól beszartak volna.

Ha mindenáron példálózni akarsz az E46 320d ABS vezérlőit emlegetsd amit manapság tucatszám dobnak a szemétbe...

schimi 2009.03.13. 23:07:32

Na,megint megkapta mindenki az oktatást, egyesek még jól le is lettek hülyézve. Kár, hogy a nagy észosztónk tudománya alapján a Lada "előlkaparós", de a magabiztossága azért irigylésre méltó.

Hrzrasn (törölt) 2009.03.13. 23:20:35

@Geza16V: "Biztosan ezért van benne minden mikrokontroller adatlapjában, hogy 10 évre vállalnak "garanciát" a flash tartalmára."

1) 20 évesbôl is van rengeteg.
2) ez a MINIMÁLIS élettartam, 20 év és 1 nap után nem fog tönkremenni.
3) Látom értelmi fogyatékos vagy, ezért elismétlem még egyszer: az adatvédelmi garancia arra a pediódusra vonatkozik, amíg NEM kap áramot. Mutass már egyetlen autót, amiben 10-20 évig nem volt akksi.

Hrzrasn (törölt) 2009.03.13. 23:23:47

@schimi: Ha nem lennél hülye az olváshoz, láttad volna, hogy még én kértem elnézést, amiért még csak nem is feltételeztem, hogy egy 1200/1300 múzeális rommal akar nekiállni valaki "élményautózni". Mert a Samarával a falu határában rodeózó hülyegyerekek, az megvan, de az ezerkettes, mint átalakított "élményautó", számomra újdonság.

Hrzrasn (törölt) 2009.03.13. 23:34:14

@Geza16V: Ja és ha el is olvasnád rendesen azokat a specifikációkat, amik alapján okoskodni próbálsz, látnád, hogy a 10-15-20 év mindig a MINIMÁLIS adatbiztonsági élettartamot jelöli, a typical data retention mezôben viszont nem tirkán >100yrs szerepel.

Hrzrasn (törölt) 2009.03.13. 23:35:46

@schimi: "Na,megint megkapta mindenki az oktatást, egyesek még jól le is lettek hülyézve."

Szerinted ok nélkül? Ha valaki hülye, mit mondjak neki? Hogy okos?

Geza16V 2009.03.13. 23:46:30

Itt úgy látszik, te akarsz az egyetlen okos lenni, közben neked sikerült kb. az egyetlen hülyének lenni. :)))
Okos enged, úgyhogy a továbbiakban azt mondasz, amit akarsz, sikeresen leszerepeltél, leülhetsz, egyes. :D

Hrzrasn (törölt) 2009.03.13. 23:56:34

@qualitaet: "Ha mindenáron példálózni akarsz az E46 320d ABS vezérlőit emlegetsd amit manapság tucatszám dobnak a szemétbe... "

Nem az Airbag-re gondolsz? Az E46on az ABS vezérlô és a Hydroaggregat egy darabba vannak integrálva.

Hrzrasn (törölt) 2009.03.13. 23:58:50

@Geza16V: "Okos enged, úgyhogy a továbbiakban azt mondasz, amit akarsz, sikeresen leszerepeltél, leülhetsz, egyes."

Én tényeket közöltem, te meg faszságokat böfögtél be. Az "okos enged" meg egy ócska szar duma arra, hogy ne kelljen vitatkoznod olyasmirôl, amirôl fingod nincs.

Geza16V 2009.03.13. 23:59:34

Véletlenül nem egy zugvillanyász vagy valami szakközépböl? :D

Hrzrasn (törölt) 2009.03.14. 00:04:14

@Geza16V: www.google.de/search?hl=de&q=eeprom+"typical+data+retention"+years

A 10-15-20 évek mindig a worst case-re vonatkoznak. Typical alatt nem ritka a 100.

Hrzrasn (törölt) 2009.03.14. 00:05:38

@Geza16V: Te most komolyan gondoltad azt, hogy 10 év és 1 nap után fuccs az adatoknak? Vagy most mit akarsz ezzel, ôszintén?

Geza16V 2009.03.14. 00:14:13

Hallottál már a nagy számok törvényéröl? :D
Tudod, ha kint van mondjuk 100 millió darab, akkor elég, ha 10000-böl 1 veszti el a tartalmát mondjuk 10-15 év alatt, az (segítek, mert nem bízom benne, hogy megy a matek) 10 ezer elromlott elektronika.
Plusz, mivel látom, hogy abban sem vagy túl járatos, hogy ide nem lehet akármilyen memóriát betenni, ugyanis ezek automotive minösítésüek kell, hogy legyenek, elárulom, hogy 125 fokon kicsit gyorsabban felejtenek a dolgok. :D
Ebben van grafikon, remélem, ennek hiszel:
focus.ti.com/lit/an/slaa392/slaa392.pdf

Rob-úr 2009.03.14. 00:14:43

"Mert a Samarával a falu határában rodeózó hülyegyerekek, az megvan, de az ezerkettes, mint átalakított "élményautó", számomra újdonság."

Azért meg kell hagyni, tökéletesen igaza van a tranzisztort bűvölő komának. :DD

A "nem vagyok én traktoros" polya sem utolsó, egy ízes kacajt mindenképpen megér.

foolproof 2009.03.14. 00:20:27

Edelwei...khm, akarom mondani kedves Herr Hrzrasn, ez a "en tényeket közöltem" dolog elegge kontraproduktiv egy olyan kommentfolyamban, ahol az egyes userek sajat preferenciak(ertsd: izlesuk) szerint is megprobaljak definialni az "elmenyauto" illetve "elmenyautozas" fogalmat.

Ahogyan te is probalod, amikor lefested mesteri parbajodat az elektronikaval, bitekkel, byte-okkal es nemi hardware-rel. De aki egy VFTS_Ladara izgul, annak a magadfajta vonzloma eppugy furcsa, mint az ove tenmagadnak. Szoval uriember izlesrol nem vitakozik.

Azt a lekvaros hasonlatot bizonyos orosz(szovjet?) gyartmanyu gepkocsik valtojanak kapcsolasi erzetevel kapcsolatban meg tessek surgosen elfelejteni, mert kevesebbert is megszalltak mar orszagokat a muszkak.

foolproof 2009.03.14. 00:27:07

De tenyleg, uraim, hat nem szegyen, hogy a "megfizetheto" hatulhajtos vasak kipusztultak? Azert regebben volt Manta, Capri,ezeket azert lehette szeretni rendesen.

De ki az, aki egy mai lego-platform cupravrsgti-egyenkockat majd fajintosnak tart a boyracer korszak lecsengese utan?

Hrzrasn (törölt) 2009.03.14. 00:29:54

@Geza16V: "Tudod, ha kint van mondjuk 100 millió darab"

Melyik autóból van kint 100 millió darab?

"akkor elég, ha 10000-böl 1 veszti el a tartalmát mondjuk 10-15 év alatt, az (segítek, mert nem bízom benne, hogy megy a matek) 10 ezer elromlott elektronika."

100 ppm nem túl jó érték, valószínûtlennek tartom, hogy ekkora hibaaránnyal dolgozzon pl a TI vagy a Spansion.

"Plusz, mivel látom, hogy abban sem vagy túl járatos, hogy ide nem lehet akármilyen memóriát betenni, ugyanis ezek automotive minösítésüek kell, hogy legyenek"

Húha, mester, magyarázd el nekem, mi az az automotive minôsítés! :)

"elárulom, hogy 125 fokon kicsit gyorsabban felejtenek a dolgok."

Bizony. És az autó minden zegzugában 125°C van, 20 éven keresztül, permanensen. Mikor láttál amúgy utoljára karosszériáról készült hôképet az ideális beépítési pozíciók meghatározásához? Mert a te grafikonod szerint már 105 foknál 0 év lenne az élettartam (5.oldal).

Geza16V 2009.03.14. 00:33:38

Akarod mondani, a Texas Instruments nevü garázscég grafikonja szerint. :DDD

qualitaet 2009.03.14. 00:36:37

Hrzrasn

Akkor lehet, hogy 530d és E39.
Az biztos, hogy csupa olyan ismerős (többnyire szarevő pitlák:))aki mindig csak dieselt volt hajlandó venni, ilyet is olyat is (320d/530d)birtokolt már,de a hiba miatt egytől-egyig évek óta keseregtek.
Jelesül, hogy ég az ABS visszajelző, beírja a jeladót hibának, a jeladó csere megtörténik, továbbra is ég a visszajelző, majd csak a vezérlőegység cseréjével alszik el ill. oldódik meg.

(Holnap majd felhívom az egyik szarevőt, hogy pontosan mondja meg. Kíváncsivá tettél...Azért gondoltam, hogy 320d mert az még ellenszenvesebb mint az 530d :)

Hrzrasn (törölt) 2009.03.14. 00:37:26

@foolproof: "De aki egy VFTS_Ladara izgul"

Az anno "szétestées"-nek becézett romokra gondolsz? :)
Nem nagyon fogsz tudni ilyeneket mutatni, mert ennek a rétegnek is megfizethetôvé vált az E30, mostmár az az "utolsó igazi autó" :DDD

"Szoval uriember izlesrol nem vitakozik."

A karosszériamerevség vagy a motorteljesítmény sosem voltak szubjektív fogalmak, agrármérnök úr.

"Azt a lekvaros hasonlatot bizonyos orosz(szovjet?) gyartmanyu gepkocsik valtojanak kapcsolasi erzetevel kapcsolatban meg tessek surgosen elfelejteni"

Ha egyszer szar, nem fogom rá azt mondani, hogy jó.

"mert kevesebbert is megszalltak mar orszagokat a muszkak."

Szeretettel várom ôket.

Hrzrasn (törölt) 2009.03.14. 00:39:28

@Geza16V: Hol szerepel PPM abban a grafikonban, te tökkelütött?

Geza16V 2009.03.14. 00:42:27

Pf, te osztod az észt szövegértésröl másoknak, mikor neked még kevesebb érzéked van hozzá? :D
Idéznélek: "Mert a te grafikonod szerint már 105 foknál 0 év lenne az élettartam (5.oldal)."
Most pedig magamat: "Akarod mondani, a Texas Instruments nevü garázscég grafikonja szerint. :DDD"
Ez olyan "tudd, hogy értsd" helyzet. :)
Valamint ugye az is tudvalevö, hogy egyfajta IC-t nem csak egyfajta kocsiba építenek be, úgyhogy simán összejön az a 100 millió (annak ellenére, hogy egy példa volt, konkrét célzat nélkül). :D

foolproof 2009.03.14. 00:42:34

@qualitaet:

"Hogy,hogy nem a sérülésmentes, originál állapotú 750/850i esetén még többszázezer km és akár 22 év után sem látott senki még olyat, hogy az ABS, aut váltó vagy a motor vezérlőegységei maguktól beszartak volna."

Ez szerintem akar tomeggyartok eseteben is elmondhato. 80` evek vege-90` eleje. Csak azok termekeit ugye annyira nem tutujgattak a gazdaik, mint a propellereseket. Hja, kerem, azokban meg anyag volt!


Nem mi? A BMW meg feltalalta az orokkifju autot! Remelem, azert ezt te magad se hiszed el, az mar azer` meredek lenne.

Pontosan azert haltak ki ezek az autok az altalad olyannyira imadott Nyugat-Ajropaban is, mivel ha beszarnak, a kutya nem ert hozzajuk es/vagy tobbe kerul a leves mint a hus. Ha hiszed, ha nem, bizony tobbszazezer km +22 ev utan original allapotrol beszelni legfeljebb egy kiados restauralas utan lehet, az meg igencsak zsebbenyulos.

Vagy ha allitasod igaz, es 22 eve a nagyrabecsult biemdablju mar tudott/kepes volt ilyen fasza, tartos gepeket eszkabalni, ugyan miert nem jon ez nekik mostanaban ossze?

Hrzrasn (törölt) 2009.03.14. 00:46:52

@qualitaet: "Jelesül, hogy ég az ABS visszajelző, beírja a jeladót hibának, a jeladó csere megtörténik, továbbra is ég a visszajelző, majd csak a vezérlőegység cseréjével alszik el ill. oldódik meg."

Rendőr az orvosnál:
- Doktorúr! Ha megnyomom a halántékom, fáj. Ha az oldalam, akkor is fáj. A combomat, akkor is. Mi lehet a bajom?
- Uram, önnek eltört az ujja!

Hrzrasn (törölt) 2009.03.14. 00:51:36

@Geza16V: Könyörgöm, magyarázd már el, a karosszéria mely pontján van szerinted konstans 105°C, 20 éven keresztül. De az 1 év is elég, mert 105°C-re jött ki a 0.7 év élettartam.

Geza16V 2009.03.14. 00:53:15

Nem láttál még olyan kocsit, aminek a motorterében volt elektronika, mi? :D

Hrzrasn (törölt) 2009.03.14. 00:56:28

@foolproof: "Vagy ha allitasod igaz, es 22 eve a nagyrabecsult biemdablju mar tudott/kepes volt ilyen fasza, tartos gepeket eszkabalni, ugyan miert nem jon ez nekik mostanaban ossze?"

Honnan veszed azt a baromságot, hogy szarok lennének a mostaniak? Ezt a hülyeséget miért mindig olyanok szájából hallom, akika büdös életben nem fognak tudni maguknak új BMWt venni, az én seggem alatt miért nem szarik be egy sem?

(Na jó, az E46ban 5 év után megadta magát a termosztát, meg 4 év után zárlatos lett a jobb hátsó lámpa, csatit kellett cserélni. A mostaniban meg kicserélték gariban a szívóoldali vezérmûtengelyszenzort, mert szóvá tettem, hogy szerintem nem jár elég finoman a motor. Ennél szarabb autója sose legyen senkinek, szívbôl kívánom!)

qualitaet 2009.03.14. 01:02:56

Hrzrasn

"
Rendőr az orvosnál:
- Doktorúr! Ha megnyomom a halántékom, fáj. Ha az oldalam, akkor is fáj. A combomat, akkor is. Mi lehet a bajom?
- Uram, önnek eltört az ujja!"

Ja, csak itt pont fordítva volt.
Elmentek az orvoshoz, azzal:
"Fáj ha megnyomom az oldalam".
Eleinte mindannyian abban reménykedtek, hogy csak ujjtörés, de sajna egytől-egyig vakbélműtétre szorultak.

(Jeladó helyett ABS vezérlő.)

Hrzrasn (törölt) 2009.03.14. 01:03:27

@Geza16V:
1) Nincs a motortérben konstans 105°C, fôleg nem egy éven kereszül, te szellemi nyomorék.
2) Az ECUk egy hûtött E-Boxban laknak, vagy a szélvédô alsó pereménél egy elkülönített rekeszben, ahol szintén a büdös életben nincs 105°C.

Fingod nincs az autógyártásról sajnos.

foolproof 2009.03.14. 01:07:56

@Hrzrasn: Ehh, lebuktam. Igaz, nem is valtok nicket, csak mert egy kisse mar kezd ciki lenni a regi. Nekem annal sokkal fontosabb az ilyen szemelyes dolog, Edel..bocsi, Herr H.

Amugy latom, elegge kar beled a szelid hangvetelu komment, mar teljesen visszatert regi kereszteslovag-hitterito attitudod. Nem baj, igy is szeretunk.

De boknak veszem, hogy regi serelmeid, illetve emlekeid e blogrol, meltan hires nick-eddel nem tunt el a sullyesztoben. Igazan jolesik egy kis szemelyeskedes, pardon bensoseges hangvetel.

Na, elore a csataba, langlelku harcos, harcra fel a Szent Trazisztor vedelmeben!

Ui. Aztan Putyin bacsi nehogy komolyan vegye szives invitalasodat!

Geza16V 2009.03.14. 01:08:40

Erre nem vennék mérget azért... :))
Ezek szerint sose láttál pl. B Omega motorteret X30XE motorral.
De jó példa a 2.2 16V is.
Húha... Ha már személyeskedünk, akkor kezdem érteni a stílus okát... BMW-ssel állunk szemben. :D

qualitaet 2009.03.14. 01:18:46

Foolproof

"Ez szerintem akar tomeggyartok eseteben is elmondhato. 80` evek vege-90` eleje.

Hogyne.(Főleg, ha nem latinos hanyagsággal lapátolták bele az elektronikát.)


Nem mi? A BMW meg feltalalta az orokkifju autot!

"Pontosan azert haltak ki ezek az autok az altalad olyannyira imadott Nyugat-Ajropaban is, mivel ha beszarnak, a kutya nem ert hozzajuk es/vagy tobbe kerul a leves mint a hus."

Elsősorban a teljesen természetes elhasználódástól haltak ki és nem a vezérlőelektronika meghibásodása miatt.

"Ha hiszed, ha nem, bizony tobbszazezer km +22 ev utan original allapotrol beszelni legfeljebb egy kiados restauralas utan lehet, az meg igencsak zsebbenyulos."

Ne beszélj eget verő marhaságokat...
Mitől ne lenne originál egy olyan autó ami teljesen törésmentes, de akárhány éves és akármennyit futott.?

Pont, hogy az az igazán originál amin gyári a fény és teljesen bontatatlan mindene nem pedig a restaurált.
Ezt a hülyeséget!!!

foolproof 2009.03.14. 01:29:54

@Hrzrasn: Kerdesemre a valaszt leirtad az E46 ABS-dologgal kapcsolatban, te magad. Tehat: ha igaz kvali(bocsi) bacsi eredeti tezise,(orokifju BMW) akkor az E46 ABS-problema csak ugy lephet fel, ha idokozben(22 ev) a Biemdablju minosege szarabb lett.

Ha kvali bacsi teved, akkor sem igazan volt minoseg javulas, hiszen baszodnak el dolgok, csak ugy maguktol is, ahogyan regen is tettek. Ja, ha emlekezetem nem csal, mintha qualitat kollega fikazta volna le elegge erosen az E60-ast, bizonyos anyagminosegi problemak miatt.

De tudod mit, 22 ev (ha most zsiruj, null. km-es a mar javitott, de sohaelnemromlo BMW-d) mulva megvitatjuk ezt megint.

Egyebkent autovasarlasi szokasaimat hadd ne ezen a blogon teregessem mar ki, legyen eleg annyi, a fo muncheni ipartermektol kezd elmenni a kedvem, a stuttgarti-hoz meg jon megfele. Csak mert te rogton annyira kepben voltal ezzel is.

qualitaet 2009.03.14. 01:40:06



" a fo muncheni ipartermektol kezd elmenni a kedvem, a stuttgarti-hoz meg jon megfele."

Akkor arra is készülj fel, hogy az általam korábban elpanaszolt minőségi kifogások a Mercedesre hatványozottan igazak lehetnek.
Nincs még egy a Mercedeshez hasonló márka ahol az egész autóiparra jellemző "olcsósodás" akkora pusztítást végzett volna mint Stutgartban.

gerely89 2009.03.14. 01:40:22

@Hrzrasn: az ABS pont kivétel volt a "rontják az élményt" fajta cuccok között (lehet h kormányszervót, EBD-t is kellett volna írnom).
Ferrariról: szerintem utolsó igazi az F40 volt, talán F50. Utána gyártottakat izomsorvadt milliomosoknak csinálták.
TVR-be ma se raknak elektronikus "élményrontókat".
8millán felüli autót nem vezettem.
Viszont vezettem elég szervósat, meg nemszervósat, és sokkal nagyobb élmény szervó nélkülivel kanyarogni (pl. közvetlenebben érzed az autót, érzed, hogy tartani is kell azt a kormányt).
Ami élményautózáshoz nem tartozik hozzá, hogy növeli a fogyasztást, "elromolható" alkatrészek számát.
végső soron foolproof-fal egyetértek abban, hogy valakinek a NOelektronika az igazi élményautó, valakinek meg az elektronika által finomított autó. Szerintem szervónak igazán értelme nagyobb autókban van.

foolproof 2009.03.14. 01:46:34

@qualitaet: Ez igy szerintem is hulyeseg. Marmint az originalitas. Forditsuk meg a kerdest: Meddig(hany ezer km-ig, hany eves korig) original egy auto? Amig a tulaj nem cserelte le a fel autot karbantartas cimen? Amig ossze nem tortek? Amig nem kezd rohadni? Mi van, ha osszetortek, de gyari technologiaval kijavitottak? Vagy csak elhagytak magukat a tomitesek? Akkor ez mar buhera?

Azert remelem, te is erzekeled, az "original" allapot azert pontosabb definiciora szorul, ha megbocsatasz.

foolproof 2009.03.14. 01:50:02

@qualitaet: A Porsche-ra is?:) Jaj ne, mindig az hittem, legalabb a Fuhrer szelleme nem engedi kihalni a bogarhatuakbol az elpusztithatatlansagot!:)

qualitaet 2009.03.14. 01:50:07

Foolproof

"Tehat: ha igaz kvali(bocsi) bacsi eredeti tezise,(orokifju BMW) akkor az E46 ABS-problema csak ugy lephet fel, ha idokozben(22 ev) a Biemdablju minosege szarabb lett."

Amúgy meg kreténség kiforgatni a szavaimat. Én nem mondtam, hogy örökifjú csak azt mondtam, hogy bizonyos alkatrészek símán túlélték az autót.

Arról se feledkkezz meg, hogy azt is leírtam, hogy a mostani autómon (2006/05) határozottan érezhető a kiforrottság és a javulás az előzőhöz képest (2005/01).

foolproof 2009.03.14. 02:00:00

@qualitaet: "Én nem mondtam, hogy örökifjú csak azt mondtam, hogy bizonyos alkatrészek símán túlélték az autót."

De hat ez most meg inkabb igaz. Akkor nincs uj a nap alatt, igaz? A fo gaz az, hogy manapsag egy aprobb alkatresz miatt is kuka a gepjarmu, mert ugye nem rentabilisan takolhato. Egyebkent nem akartam kiforgatni a szavaid, csak egyfajta gondolatmenetet probaltam levezetni. Igy sikerult:)

qualitaet 2009.03.14. 02:04:55

Foolproof

"Ez igy szerintem is hulyeseg. Marmint az originalitas."

Szerintem meg a zöldségek amit itt a témában összehordasz...

"Forditsuk meg a kerdest: Meddig(hany ezer km-ig, hany eves korig) original egy auto?"

Semmi köze az originalitásnak a futott kilométerhez.

Minden autó originálnak minősül ha a gyári kiviteltől nem tér el.
Persze ez fokozottan igaz ha mind a fényezése mind egyéb alkatrésze abszolút eredeti, a gyárban beépített.

(a kopó cuccok cseréjét most hagyjuk, azok nem rontanak ezen, sőt)

"Azert remelem, te is erzekeled, az "original" allapot azert pontosabb definiciora szorul, ha megbocsatasz."

Talán így már világos, ha nem vélhetően sosem érted meg.

qualitaet 2009.03.14. 02:06:26

"Egyebkent nem akartam kiforgatni a szavaid, csak egyfajta gondolatmenetet probaltam levezetni. Igy sikerult:) "

Bocs, ezt csak most olvastam. no problem :)

qualitaet 2009.03.14. 02:11:44

"A Porsche-ra is?:) Jaj ne, mindig az hittem, legalabb a Fuhrer szelleme nem engedi kihalni a bogarhatuakbol az elpusztithatatlansagot!:) "

Nem, sőt a Poroló talán még (egyedüliként) folyamatosan javult is.
Viszont ez a Führeresdi atomgyenge poén...

schimi 2009.03.14. 08:54:20

@Hrzrasn: Te tényleg,nem jössz rá,hogy olyasmiről írkálsz, amiről fingod sincs?
1. A VFTS nem való utcára, mert az egy B scoportos versenyautó, amiből egy használható példány kb 5 millától felfelé indul,ennek ellenére igen népszerű mind a versenyzők, mind a nézők körében.
2.Ha még nem láttál "ezerkettes rom"-ból épült élményautót akkor neked komoly gondok lehetnek a szemeddel! (Biztos a sok kis tranzisztor...) Bár lehet, hogy csak nem tudod miről lehet tuningolt autót megismerni az M feliraton kívül, akkor viszont jobban járnál,ha a hobbiforrasztók oldalán kommentelnél, ők biztos jobban megértenének.
Ismereteid bővítése céljából ajánlom pl. a pecsiautosport.hu, lepoldspoertvideo.hu, bármilyen rallyverseny,vagy akár szlalomverseny
megtekintését.
UI. Ha fölényeskedsz valamiben amihez nem értesz,akkor is hülyének fognak nézni, ha az egyetemi székfoglalód témájában értekezel.(Pláne ha még bunkó is vagy mellé.)

schimi 2009.03.14. 09:06:43

@Hrzrasn:Nem baj ha valamiről váltig állítod, hogy szar, kivéve azt az esetet ha az a valami jó. Az azért egy idő után már komikus.

Rocko- 2009.03.14. 12:30:55

foolproof 2009.03.14. 00:27:07
éjjen az EU konform.

csiky944 2009.03.14. 12:34:55

@schimi: Naja,meg ez a széteséses hülyeség. Igen,tényleg így hívták őket 80-as évekbe itthon,miért is? Mert az összes itthon készült utánzat volt csak. Az országba egy szem igazi vfts volt csak.
A maiak meg már rég túlszárnyalták a "gyári" versenyautókat is. Mind teljesítményben mind megbízhatóságban.
De nem csak vfts van,ott a 21074,130lóerő és mégis 2006-ban A6-os kategóriában magyar bajnok lett.
süti beállítások módosítása