A legjobb fakó?

  2009. február 20. - ommm Címkék: golf

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Négyhengeres BMW? Ugyan már...
2015-07-30 16:22:46

...mondták nekem sokan, miután lett egy 136 lóerős E30-am. Persze hülyeség, hiszen a könnyű bódéhoz elég

Hétvége a tóparton? Belsőség-találkozó 2015!
2015-07-29 12:04:49

Öregszünk, öregszünk , más nem is jut nagyon eszembe arról, hogy immáron tizenkettedik (!) alkalommal

A trollkirály V8-cal érkezik
2015-06-22 13:58:43

Leborulok, zokogok és megadom a trollkodás brilliánsokkal díszített aranyfokozatát. Hogyan piszkíts bele egy

Szétszórjuk a VIP-jegyeket! Akár a tiéd is lehet egy!
2015-06-08 15:31:58

Úgy, ahogy az AC/DC-nek is egy igazi énekese volt és ahogy a Black Sabbath is csak Bill Warddal az igazi , úgy


Öntsünk egy vagon pénzt a beltérbe, reszeljünk kicsit a formán, és – elméletileg – meg kéne kapnunk a tökéletes, kompakt Personenwagent. Ezek szerint a DS-CAR-os srácoktól tesztre kapott hatodik generáció lenne az eddigi legjobb Golf?

 

 

Véleményük mai cikkünkről.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr88955253

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Krisi 2009.02.22. 22:50:40

hehe, már 259 komment óta megy az egymás mellett elbeszélés. Valjon ki unja meg hamarabb? Itt senki nem fogja meggyőzni a másikat. De azért hajrá :)

T-boy (törölt) 2009.02.22. 22:51:36

berliner!
Sajnos inkább az a gond,hogy nem
filléraszó!Inkább túlvállalós.
A németek számolnak a szervíz-,és
alkatrész stb árakkal is.Így tudják,
BMW,Merci min dupla költség.Ezért
vesz pl. VW-t,Opelt mert SZÁMOL!
Ha nincs rá keret,elvégre nem a
szomszédnak vesz.

yard (törölt) 2009.02.22. 22:52:11

@GYUSZI BACSI:
Aha. Újságírók.
Én meg a hibridemet USB-röl töltöm.
Nem az újságírók döntenek, hanem a piac (l. év autói)
Ettől függetlenül JÓ a Golf.

Seca81 2009.02.22. 22:52:43

@Krisi: Nem izgat a vitatkozás, a lényeg h 2 hét múlva kész a mocim! Ha csak egy kicsit is javul az idő irány a Kékes-tető!!! :)

berliner 2009.02.22. 22:55:11

@T-boy: van benne valami, de azért szerintem ez félig-meddig közhely.
nálunk az eladott új autók fele kiskategóriás. tehát, ezek az emberek nem vesznek "nagyobbat, de fapadosabbat", mert onnan már nincs lejjebb.
nem tudom, kellene erről valami tanulmány, addig nehéz vitázni. egyelőre ezzel kapcsolatosan az a tény, h a csikós még öt éve elkezdte ezt a szöveget az autópiacban és azóta gyakrabban-ritkábban mantrázza. ez azért pedig nem tekinhető reprezentatív mintának.
üdv

aqwre (törölt) 2009.02.22. 22:56:38

@Seca81: Pedig én azóta sikoltozom a lakásban amióta megláttam:))) A filmet + a Civicet! Na de kanyarodjunk vissza a témához! Akinek tetszik az vegye meg 6 m-ért legfeljebb lehülyézik ha valaki másképp gondolja! Engem is lehülyéztek amikor egy vödör pénzt adtam egy 607-ért! Kit érdekel Te jársz vele,a többi nem számít:)))

yard (törölt) 2009.02.22. 22:58:09

@GYUSZI BACSI:
Könyörgöm az i30, Ceed Astra kategória, az Astra sem Golf, ha érted.

GYUSZI BACSI · http://www.fizetesem.com 2009.02.22. 23:01:55

@yard: én persze hogy értem, csak azok nem értik, akik mégis azt állítják, hogy bezzeg az milyen tuti autó és olcsóbb

még jó hogy olcsóbb, ha egyszer nem is tudja ugyanazt

ráadásul 5 évesen az újkori árkülönbségének a 3-szorosa lesz a különbség, na akkor lesz majd igazán drága a Ceed

T-boy (törölt) 2009.02.22. 23:02:21

berliner!
Itt nem a típus a lényeg,hanem a
menetstabilizátor!
Nem tudod,mikor,melyik kereket fékezi.
Ja,és hogy miért.Hogy más típus legyen
ezért kell Ford Mondeonál 40000(!)km
után HÁTSÓ féktárcsát+betétet cserélni!

Seca81 2009.02.22. 23:02:57

@PUG 607: Ez a lényeg. Aki megveszi, magának veszi nem másnak. Aki pedig ezért képes lehülyézni a másikat, csak magát minősíti.

Rob-úr 2009.02.22. 23:03:19

"Hrzrasn: Az persze nem kérdéses, hogy a VW light verzióinak a legjobb az ár/érték aránya"

én: Nem biztos, hogy annyival többet tudnak a VW-ek, amennyivel magasabb az áruk. Ezért van különbség ár/érték arányban......

"Hrzrasn:De biztos. Nincs az a hülye, aki pusztán egy VW-emblémáért fizet plusz 10%ot."

HRZRASN koma, te nem érzel itt ellentmondást a mondókádban? Az egyik mondatodban adod, hogy jobb a te szavaiddal élve "VAG demoautók" ár/érték aránya, azaz nagyobb az érték/ár tényezőjük. Azaz egységnyi árért nagyobb értéket adnak a demoautók a Volkswagennél.Te mondtad pajtás. A másik mondatod tanusága szerint pontosan megegyezik a két márka érték/ár tényezője. Ha ezt egy matekfüzetben vezetted volna le, akkor most oda kéne baszni mellé egy kurva nagy villámot. Engedd meg, hogy elemezzem a történteket: Az arrogancia elborította az agyadat.

Seca81 2009.02.22. 23:06:39

A Golf 6-ból pedig a 3 ajtós a király! Egy szép felnivel főleg!
Na de megyek, kezdődik a Valkűr! Jó éjt!

aqwre (törölt) 2009.02.22. 23:08:59

@Seca81: Szerencsés!!! Neked az melyik csatornán megy premier előtt? :))

vargyula 2009.02.22. 23:12:56

@GYUSZI BACSI: Üdv névrokon!
Van benne vmi amit mondtál. Leszögezném az elejéna Golfok jók! De! Szerintem egy Ceed-del nem érdemes összehasonlítani. Lehet hogy méretek, teljesítmény stb. alapján hasonlítanak, de több szempontból nem egy kategória.
A Ceed sok téren (pl. használhatóság, teljesítmény, biztonság stb.) Golf vetélytársnak számít. De kidolgozásban, minőségben, anyaghasználatban, presztízsben egyértelműen jobb a VW. A nagy kérdés az hogy ez a tény valóban indokolja-e hogy dupla annyiba kerül mint a Ceed.

Seca81 2009.02.22. 23:14:06

@PUG 607: Ááá valamilyen kínai-arab-elefántcsontparti közös műholdról megy...
Ráadásul tuti minőségben, magyar felirattal!
Ha gyors a neted adok 2 linket, még ma éjszaka megnézheted ha van kedved.

Én ezzel búcsúzom: ll.speedhunters.com/u/f/eagames/NFS/speedhunters.com/Images/AndyBlackmore/CAR%20FEATURES/GTI/golf_6_2.jpg

Hrzrasn (törölt) 2009.02.22. 23:14:38

@Rob-úr: Már miért ütné egymást az a két állítás, hogy a Skoda egy jó ár/érték-arányú, szerényebb minôségû budget-csomag, míg a VW név mellé egy fokkal jobb minôséget is kapsz? Ugyanabból a pénzbôl esetleg nem sajtolsz ki annyi extrát, mint a Skodánál, de ez nem jelenti azt, hogy semmiért fizetted volna az extra pénzt.

Vagy te is csak nullákban és egyesekben tudsz gondolkodni? :)

GYUSZI BACSI · http://www.fizetesem.com 2009.02.22. 23:17:48

@vargyula: szerintem a biztonság terén a fasorban sincs a Ceed a Golf 6-hoz

a Golf 6-nak az NCAP törésteszt során be sem repedt a szélvédője

tudomásom szerint ez egyedül az új A4-nek volt még így

de persze ez csak egy példa a biztonságra, én biztos nem ültetném a gyerekeimet egy koreai autóba

inkább egy használt Golf 5

berliner 2009.02.22. 23:18:47

@T-boy: ezt biztos nekem akartad? mert ha igen, akkor nem teljesen értem h mire..

aqwre (törölt) 2009.02.22. 23:19:40

@Seca81: Ehhez a gyors "tévénézéshez" nekem lassú a netem,de azért köszönöm:))

Seca81 2009.02.22. 23:23:57

@PUG 607: Nem tv-nézés, csak hülyeségből írtam... :) Csak privátban írnám le ha érdekel, itt fórumon nem igazán...

vargyula 2009.02.22. 23:24:16

@GYUSZI BACSI: 5 csillag az 5 csillag :)
Láttam róla a videót és engem meggyőzőtt, nem tört rosszul, én megbíznék benne.
Lehet azért ódzkodsz a koreaiaktól mert nem érzed azt az "egyben van az AUTO" feelinget mint egy VW-ben amit a jobb kidolgozottság és minőség okoz. Az más kérdés hogy ez megér-e súlyos milliókat a vételárnál? (Nekem nem.)

Hrzrasn (törölt) 2009.02.22. 23:24:36

@vargyula: Ezt a döntést mindenkinek magának kell meghoznia, de a Kia és a VW eladási számait nézve úgy tûnik, az embereknek megéri.

(Itt legalábbis évi 5.000ret passzolnak el Ceed-bôl, a 80 hely környékén kullogva, Golf meg az elsô helyen valami 230.000 darabbal.)

Seca81 2009.02.22. 23:27:28

A 6-os Golf arányaiban mennyivel lett drágább anno az 5-öshöz képest? (Kb ugyanolyan felszereltséggel és motorral...)

vargyula 2009.02.22. 23:28:42

@Hrzrasn: Igaz, de tőlünk nyugatra a Ceed és a Golf közötti árkülönbség az ottani bérekhez viszonyítva nem számottevő (ergo az a 2-3 milla nem oszt nem szoroz az autóvásárlásnál) míg itthon azért ez az átlagembernek sokba fáj.

Rob-úr 2009.02.22. 23:30:55

"VW eladási számait nézve úgy tûnik, az embereknek megéri.

(Itt legalábbis évi 5.000ret passzolnak el Ceed-bôl, a 80 hely környékén kullogva, Golf meg az elsô helyen valami 230.000 darabbal.)"
De azt tudod, hogy butaság egy német autó német eladásait összehasonlítani egy koreai német eladásaival? Koreában meg valószínűleg több Kia-t adnak el, mint VW-t, mert komálják a saját iparuk saját termékét.. (Nem néztem utána) Nyilván világviszonylatban sokkal több VW kel el.

Seca81 2009.02.22. 23:32:04

Azért a Ceed sem a legutolsók között van.

www.autosoldalak.hu/modules/hirek/hir_lap.php?id=1589

Igaz ez régebbi adat, egy év alatt nem tudom mennyire változhatott.

GYUSZI BACSI · http://www.fizetesem.com 2009.02.22. 23:35:25

@Rob-úr: de ha ugyanolyan jó autó lenne, akkor világviszonylatban nyilván ugyanannyi fogyna (ez kivenné a német és a koreai piac torzítását) hiszen az emberek elvileg nem hülyék

nahát a világpiacon mégis sokkal több GOlf fogy, drágábban

Hrzrasn (törölt) 2009.02.22. 23:35:43

@vargyula: Nem ismerem a magyar árakat, itt egy fapad Cee'd (1.4) 14.300 EUR, míg egy fapad Golf V (1.4) 15.750 EUR (volt eddig). A Golf VI fapad edition 16.500nál kezdôdik.

Hrzrasn (törölt) 2009.02.22. 23:38:21

@Rob-úr: Európában vagyunk, itt a dél-koreai eladások a kutyát nem érdeklik.

Seca81 2009.02.22. 23:39:28

@GYUSZI BACSI: A Ceed nemrég "született" , a Golf meg több mint 30 éve :)
Ez jelent valamit. Ettől függetlenül jól indított a Kia.

Itt a TC-n láthattam a hírek között, h a 6-ost elég rövid életűre tervezték? De miért?

Rob-úr 2009.02.22. 23:39:44

Gyusszer, olyasvalamit akarsz a számba adni, amit én nem mondtam.
"GYUSZMUSZ: de ha ugyanolyan jó autó lenne. nahát a világpiacon mégis sokkal több GOlf fogy, drágábban"

Mondtam én ilyesmit? szőrszálhasogató Hrzrasn-t küldöm padlóra a saját kis akadékoskodó fegyverével. Mást nem teszek.

Rob-úr 2009.02.22. 23:44:07

Hrzrasn. Egészen egyszerűen bugyuta példát hoztál pajtás. Valljad be szépen. Magyarországon több Suzuki fogy, mint Ford, világszinten ez nem igaz. Te pedig egy német termék német eladásaiból következtetsz világviszonylati értékekre. Ostobaságot csinálsz.

Hrzrasn (törölt) 2009.02.22. 23:47:41

@Seca81: Mert a VAGnál már kész az új Baukasten, amivel még több közös alkatrész felhasználásával még lejjebb tudják nyomni a költségeket. A VI azért nem lesz hosszú életû, mert mielôbb át akarnak állni az olcsóbb termelésre.

GYUSZI BACSI · http://www.fizetesem.com 2009.02.22. 23:48:29

@Rob-úr: nem mondtál ilyesmit, azért mondtam én, csak folytattam és befejeztem a logikai gondolatmenetedet (:

Hrzrasn (törölt) 2009.02.22. 23:49:16

@Rob-úr: Milyen világviszonylati értékre, honnan veszed ezt a baromságot? Európai viszonyokról van szó, itt senkit nem érdekel, hogy Dél-Koreában a Hyundai piacvezetô. Teljesen más szempontok alapján vesznek az emberek autót.

vargyula 2009.02.22. 23:49:25

@Hrzrasn: Értem amit mondasz hogy ott kisebb az árkülönbség (2200 EUR) ami most itthon kb. 660 000 ft. Itthon nem tudok most pontos árat mondani, nem néztem utána, de egy Ceed 3 millió ft körül mozog, míg egy Golf ennél 1 millióval legalább drágább. Ráadásul az alap Ceed 109 lovas míg a Golf csak 80.
Ezeket figyelembe véve egy átlag magyar család inkább a nagyobb teljesítményű, olcsóbb Ceed-et fogja választani, mint a kidolgozottabb, minőségibb és nagyobb presztízsű Golfot.

Rob-úr 2009.02.22. 23:51:27

De ha te fejezed be gyugyukám, akkor az már a te logikai gondolatmeneted, nem az enyém. Nemde?

GYUSZI BACSI · http://www.fizetesem.com 2009.02.22. 23:56:13

@Rob-úr: de, abszolút

nem is állítottam mást

Hrzrasn (törölt) 2009.02.22. 23:56:47

Egyébként több német autót adnak el Dél-Koreában, mint ahány koreai autót Németországban:

Tavalyi importstatisztika (61.600db)
20,0% Honda
13,6% BMW
11,7% Mercedes-Benz
9,8% Toyota / Lexus
8,3% Volkswagen
7,7% Audi

Akinek van mit a tejbe aprítani, az ott sem Hyundai Sonátát vesz :]

Hrzrasn (törölt) 2009.02.22. 23:58:39

@vargyula: De semmiképpen sem kerül a Cee'd duplájába a Golf, ott azért nem tartunk.

Rob-úr 2009.02.22. 23:59:31

Hrzrasn. Tudod hogy mit nem értek? Hogy a BMW a mérnökeinek (shadowbull meg te) miért ad a kezébe olyan fegyvereket, mint M3, M5, vagy bármelyik modelljük? Már tesztelési célokon kívül. Prémium helyett evvel jutalmazzák a dolgozókat?

vargyula 2009.02.23. 00:08:52

@Hrzrasn: Utána néztem az áraknak.
Kia Ceed 1.4 109 Le alapabb modell: 2 999 999 Ft. Volkswagen Golf VI 1.4 80 Le alapmodell 4.252.600 Ft.
Azaz 1.252.600 forint a differencia. Erre mondtam azt hogy annyival nem jobb autó szerintem a Golf hogy ezt a különbözetet. Az lehet hogy más másképp gondolkozik.

Na megyek, további jó hozzászólást!

berliner 2009.02.23. 00:15:09

@Seca81: kia-nak is volt olyan méretű modellje is korábban, csak nem ceed volt a neve. csak az elődöt nem reklámozzák:)
golf6nak az 1hez sok köze nincs, a neven kivul

Hrzrasn (törölt) 2009.02.23. 00:23:54

@Rob-úr: "M3, M5, vagy bármelyik modelljük? Már tesztelési célokon kívül."

Csak tesztelési célra kapod meg.

Ciri 2009.02.23. 06:00:31

@vargyula:
"Kia Ceed 1.4 109 Le alapabb modell: 2 999 999 Ft. Volkswagen Golf VI 1.4 80 Le alapmodell 4.252.600 Ft."

Egyrészt nézd már meg mi van a két alapmodellben, másrészt mit szólnál ahhoz, ha azt mondanám,hogy az általad belinkelt Golf áráért(ha jól körbenézel) kapsz a tesztben szereplő Comfortline felszereltségű Golfot 1,4Tsi-vel. (Na jó a Relax csomag már nem férne bele)
Utána pedig alkudj a 3millás Ceedre...

@Rob-úr:
"Magyarországon több Suzuki fogy, mint Ford, világszinten ez nem igaz"

Cirka két hónap alatt (ennyi kellett hozzá..:D)ez már messze nem igaz. Elég volt hozzá "egy válság" no meg az, hogy megszűntek a nullás és tízes hitelek, ami húzta magával az emelt használtautó beszámítást (konkrétan a Suzukikra gondolok) is. Innentől kezdve egyenlő lett a piac, olyan feltétellel és áron lehet Swiftet vásárolni, mint mondjuk Yarist. Szerinted melyiket választanád?
Nagyon nagyon sok Suzuki szalon bezárt tavaly Október óta, és rengetegben folyik az Apeh vizsgálat, a fasza kis használtautó beszámítási biznisz miatt.

loláb 2009.02.23. 08:12:36

@Hrzrasn:

"...Nem ismerem a magyar árakat...."

Csak tudnám, hogy akkor minek vitatkozol magyar árakról te bóhóc?

karlmann 2009.02.23. 09:19:53

Nem tudom megérteni, hogy lehet összehasonlítani az autó árakat és költségeket nálunk és Nyugat-Európában. Itthon a szar utak miatt minden autó futóműve hamarabb tönkremegy, a prémium autók futóműve 5x hamarabb. A szörnyű üzemanyag miatt nálunk sokkal hamarabb pusztulnak a motorok, a dízelek 2x hamarabb. Erre még rátesznek egy lapáttal a dilettáns, ugyanakkor lehúzós szervizek - tisztelet a kevés kivételnek - és már el is jutottunk a minőség/ár kényes kérdéshez, mindez gyártótól függetlenül igaz.

Mert lehet venni olcsó kisautót pl. Ignác olyan futóművel, ami szarabb, mint egy Ladáé, meg lehet venni Polo-t, vagy Corsa-t is drágábban jobb futóművel és a vele járó biztonsággal és stabilitással. Csakhogy ez nálunk automatikusan magasabb szervizköltséget jelent, míg tőlünk nyugatabbra nagyobb biztonságot. Ezért ott nem kérdés, hogy a jobb minőséget választják, nem a jobb árat.

Az már más kérdés, hogy a legendás Golf minőség sem a régi, sőt pl. a 4-es Golf népítélete rosszabb, mint a sokak által lenézett-megvetett Xsaráé. Tény az is, hogy az 5-ös Golf esetében az egyik fő cél épp a minőség javítása volt, ahogy azóta a franciák is rátértek erre az útra. Senki se várja, hogy a mai autók olyanok lesznek, mint az elpusztíthatatlan bogárhátú. A VW is változott, hiszen az amit egy bogár nyújtani tud, ma már viccnek is gyenge. Így feláldoztak valamennyit a minőségből és megszülettek a mai autók.

light 2009.02.23. 09:23:53

Ezt a Tiguan hátsó lámpát vki leírta, a többiek meg átveszik, pedig sztem a Touaregére inkább hasonlít.

bigpond 2009.02.23. 11:05:51

"Egyébként több német autót adnak el Dél-Koreában, mint ahány koreai autót Németországban:
20,0% Honda
13,6% BMW
11,7% Mercedes-Benz
9,8% Toyota / Lexus
8,3% Volkswagen
7,7% Audi"


nem akarok belepofazni mert nem ertek hozza,de a honda meg a toyota nem japan? arrol nem beszelve, h ezek teszik ki az importjuk jelentos hanyadat.
a masik dolog,a szegeny koreai ha presztizs autot akar, nem vehet hazait mert NINCS.-> ezert vesz nemetet
harmadszor es nem utolsosorban MR Hrzsn,
miert nem lehet egyszer azt mondani valakinek:

baszki lehet, h neked van igazad es en tevedek!?

javits ki ha nincs igazam, de en meg hasonlot se hallottam toled. a nagykepu dumadtol meg lassan hanyok annak ellenere,h sokszor igazad van.

ja es a sorok elejet en sem latom amikor kommentelek.

Hrzrasn (törölt) 2009.02.23. 11:52:04

@loláb: Kettônk közül mégis én voltam az, aki vette a fáradságot, és utánanézett a magyar áraknak, míg te csak faszságokat böfögtél a levegôbe, hülyegyerek.

Na, hol is van a golfpótló, 2.5 misiért?

Hrzrasn (törölt) 2009.02.23. 11:53:52

@bigpond: "nem akarok belepofazni mert nem ertek hozza,de a honda meg a toyota nem japan?"

De. Viszont sem a Honda, sem a Toyota nem prémium. A Benz, a BMW, meg az Audi meg igen.

Hrzrasn (törölt) 2009.02.23. 12:02:28

@bigpond: "baszki lehet, h neked van igazad es en tevedek!?"

Akkor mutass te is egy új golfpótlót egy 3 éves Golf áráért, 2.5 misiért, demonstrálva, hogy mekkora egy túlárazott szar ez a VW.

Neki lehet kezdeni, szájtépés helyett.

loláb 2009.02.23. 12:19:45

@Hrzrasn:

Mutattam pár autót, ámi listaáron 2,8-3,2 millió, azaz egy 2-3 éves használt 1,4-es golf ára.

Listaáron, remélem érdted ezt a szót, ebből még lejön a kapott x% kedvezmény, ami most egész biztosan nem kétezer forint.

Ne gyere azzal, hogy fapados, mert a felszereltséget csak te hoztad be, amikor az árakat beszoptad. Még szép, hogy az de új, és elég sokan megveszik ezeket ITTHON, idézet egy korábbi totalcar cikkből:

"... Jöjjön a végső bizonyítvány: mi az az autóösszetétel, amiből a magyar hétről-hétre kevesebbet vesz? Az autó MAGAZIN-tól átvett számok alapján álljon itt a lista:

1. Suzuki Swift
2. Suzuki SX4
3. Skoda Fabia
4. Suzuki Ignis
5. Ford Focus
6. Opel Astra Classic (Astra G)
7. Opel Astra H
8. Ford Fiesta
9. Volkswagen Golf/Jetta
10. Toyota Yaris..."

Mint ahogy marhaságokat beszéltél a fiestával kapcsolatban is. Kértél konkrét százalékokat:

A fapad fiesta új listaára itthon 2,35 millió volt két éve. Az általam talált lista normális állpotú, 2 éves, nem sokatt futott autókat tartalmazott, 1,7 milliós átlagáron. Mivel ez is kínálati ár, legyünk nagyvonalúak, mondjuk azt, hogy 100 ezret lealkudunk a felvett hitel miatt, azaz 1,6 millió az ára.
Ez százalékban kifejezve két év alatt 32%-os értékvesztés, abban a szegmensben, amely az egyik legkevésbé veszti az értékét. Kurva jó, tényleg.

Egy kis személyes adalék: egy kolleganőm keresett 1,3-1,6 millió között nyár végén autót. Klímásat, sérülésmenteset, nem 1.0 motorosat. Yarisból 2002-eset, Fordból 2004 5-7 havit kapott volna érte. Szóval ennyit a fordok étéktartásáról.

Szóval elmehetsz te a fenébe, te félkegyelmü lúzer udvaribolond.
Saját magadon kivül senkit nem sikerült meggyőznöd, ellenben a stílusodtól mindenkinek kinyílik a bicska a zsebiben.

yard (törölt) 2009.02.23. 12:39:13

Okos statisztikusok, néhány kérdés (nincs időm kutakodni):

-Hány db 6-os Golfot adtak el eddig?
-A kóreaiak árai felementek (nem az akciós maradvány a mérvadó)elég szépen.
-Szar kóreai műanyag, honnan a vélemény?
Én láttam és műanyag létére meglepő kivitel, illesztés, forma, stb.
-Mondjuk a fikázóknak -fenntartva, hogy jobb a Golf- kéne néhány adat a kóreai futóműről: nyomtáv, tengelytáv, első-hátsó felfüggesztés, lökésgátlók, fékek, stb. vagy csak a "koleszos" fikázás megy.
-Biztonsági felszerelés
-Törésteszt (mondjuk az újabb)
De sztem ezek nem GOLF, hanem Astra "osztályú" kocsik, úgyhogy azzal hasonlítgassuk.

aqwre (törölt) 2009.02.23. 12:56:53

@loláb: Na baszki, ezzel a félkegyelmű vakerral kinyírtad:))

bigpond 2009.02.23. 14:29:26

Hrzasn:

"Akkor mutass te is egy új golfpótlót egy 3 éves Golf áráért, 2.5 misiért, demonstrálva, hogy mekkora egy túlárazott szar ez a VW."

nem erre utaltam, hanem ugy altalaban fel sem merul benned,h esetleg a masiknak is lehet igaza?
nem mutatok neked egy golfpolot se mert fingom nincs a magyar arakrol.
de mondok egy peldat akkor:
nincs az a hulye aki csupan VW jelert adna 10%-al tobbet
valami ilyesmit irtal.
ha en szamitogepet veszek a toshibat valasztom es nem az ugyan olyan acert. mindezt csak azert mert tok hulye vagyok a szamitogepekhez es lepten nyomon azt hallom a toshiba a minoseg. persze ugyan ugy beszarhat, meg az is lehet, h elobb de ilyenek az emberek.

Seca81 2009.02.23. 14:35:46

@berliner: Ezt értem, tényleg nincs köze az elődhöz, viszont egyrészt az "ősök" jó híre és megbízhatósága is kellett ahhoz, hogy az újabb Golfoknak ekkora vásárlóközönsége legyen. Továbbá egy új vásárló figyelembe veszi az általa megkívánt típus elődeinek megbízhatóságát; én legalábbis tuti, ha nem is ez a döntő érv a típus választásnál.
A Kia viszont fiatal még, ehhez képest nem csinál trágyát.
Azt viszont nem tom, h túlárazott lenne-e mivel még nem is ültem benne.
Ceed-ben igen, és mondjuk, h tetszett.

yard (törölt) 2009.02.23. 17:34:05

Ahhoz képest, hogy pl. a Hyundai 1967-ben alakult (és még csak barkácsolgatott)
2004-ben 2,1 millió kocsit adott el a világban. Nem tom ez sok vagy kevés -de nem semmi. A KIA-val egyesülve (végül is egy konszern) gondolom jóval előbb járnak. Persze nálunk nem volt (nem is lesz) nagy piaca, az érthető geopolitikai környezet és szokások miatt.Bár erősen nyomulnak az Oroszoknál is. A tervek pedig Németországban készültek, Európai igényeknek megfelelően, így aztán nem véletlen, hogy "hajaznak" más tipusokra, vagy azok rájuk-f@szt érdekel. Ma ezek a külsők a trendik. Az A-B verziót meg el kéne felejteni, mert ahoz a "T-Ford" is elég lenne (bár lenne egy)
Ettől függetlenül ne mondja senki, hogy nem szeretem a banánt, -ha soha nem kóstolta.
Árakról: viszont egy fullosabb kóreai is elég drága -ami logikus, hiszen semmi nincs ingyen. Manapság sztem hasonló műszaki tulajdonságú, minőségű terméket hasonló áron lehet előállítani. A kereskedelmi ár sok mindentől függ, pl. mennyit áldozunk marketingre, csakhogy ott legyünk a piacon.
A Daewoo, mely az Opel piacbővitésére (és a saját fejlesztés pótlására) kezdett "Európaibb" kocsikat gyártani belebukott és nevét vesztette Kelet-Euban az itteni gyártók által produkált pocsék minőségéért (Lengyel és Román üzemek). Bár ők a Renault márkát és a Fiatot is sikeresen "lepusztították". A Közel-Keleten, Afrikában, USA-ban viszont megütötték a mércét (más néven). Hozzánk is jött jónéhány eredeti, kóreai gyártású. Márkaszervizes ismerősöm (Opel-Daewoo-most már Chevy) szerint ég és föld volt a minőségi különbség. És itt a lényeg: a folyamatos minőség ellenőrzés, odafigyelés, a szar át nem engedése. Ez sajnos a mult maradványa, amikor a tervet mindenáron,teljesítve - a minőséget figyelembe nem véve - a szar is jó volt.
A német autók ezért lesznek még nagyon sokáig -talán örökre- jó prezstizsűek, mert hiába Ahmed húzza meg a szalagon a 6 db csavart, a minőségért Jürgen -akinek vérében van a precizitás- felel.
Vagy aki járt már a győri Audiban nem hiszi el, hogy MO-on van -az már német kúltúra.
Most ne akadjunk fenn egy kis sorján, vagy koszon, vagy kirugható prizmán -erre mondhatnám, hogy a teszt autóra is úgy vigyázz mint a magadére- mert nem ez a lényeg. Persze ott is átmehet néha a szar. Bár az is lehet, hogy nem gyártáskor keletkezett az a kis sorja a műanyagon.
Azt pedig, ha nehéz is de tudomásul kell venni, hogy egy az egyben ugyanazt, ha német Európában drágábban lehet eladni. A VW-nek pedig igen jó a "Goodwill"-je és ezt megfizetik. El kell jutni (felnőni) odáig, a lehetőség adott mindenki számára. És nem kell hozzá sok idő, a VW sem tartozik az első (időrendben) autógyárak közé. A project lényege az volt: autót a népnek -nekik bejött.

foolproof 2009.02.23. 17:38:10

@Hrzrasn: Kar erted, te is puhulsz
mar. Edelweiss-kent kemenyebb
voltal, a fene tudja, miert kellett megvaltoztatnod azt a jo kis Bierwerbung-nickedet.
Rossz omennek tunik.
Egyebkent tenyleg bamulatra melto
az a konok elszantsag, amivel hajtogatod a magadet ezen a blogon. Egyet elfelejtesz.
Mi nem nemetek vagyunk, mint te, itt kar ubermenchkent osztani a nepet, nem jar erte vastaps.

Ja, a Golf tucatfosnak draga, de nagyon

yard (törölt) 2009.02.23. 17:47:29

Akit érdekel van egy 10 cm átmérőjű vadiúj VW emblémám eladó. Ugyanitt kulcstartó, nyúlfarokkal:D. Ki lehet b@szni az asztalra. Ugyanez kapható: Audi, Mercedes kivitelben. vagány kiscsávók nagyon viszik...

yard (törölt) 2009.02.23. 17:49:09

@bigpond:
Vegyél HP-t! (az is beszarik, de legalább drága)

yard (törölt) 2009.02.23. 17:52:43

@vargyula: A 3 millás ceed az alap fapad!!!

yard (törölt) 2009.02.23. 17:54:12

És az új ára(a forint bukása után) 3.163.000 Ft, i30 tózse.

csege7 2009.02.23. 18:10:33

Alapvetően japán autó párti vagyok, DE, a németek közül a Golf a legjobb, akárki akármit mond! Mikor letettem a jogsit (90-s évek eleje), az egyes és kettes GTI-k voltak a királyok, hányszor álmodoztam róluk... Azóta is a Golf a kategória meghatározó autója. Lehet, hogy unalmas (bár szerintem nem), de éppen ezért sikeres olyan sok éve, mert nem kirívó formájú (mint pl a kacsaseggű ótvar renó). A francia szutykok és olasz társaik csak álmodnak olyan sikerekről, amit a Golf elért!

aqwre (törölt) 2009.02.23. 18:37:03

@Seca81: Én is a netre gondoltam amikor a " tévénézés" szót írtam! :)) De sajnos a gépem kicsit kutya:))

aqwre (törölt) 2009.02.23. 18:40:41

@csege7: Már rég nem "csak " a golf a kategória királya! Eladások alapján biztosan nem! ( szerintem)

Speedman 2009.02.23. 18:48:38

@csege7:
"A francia szutykok és olasz társaik..."


Pihenj már a hülyeségeiddel.
Ülj fel a rolleredre és menj még egy kört a házban...

Speedman 2009.02.23. 18:51:54

@PUG 607:

A Golf Európában(az eladások terén) még mindig a kategóriájának vezetője. Az más kérdés, hogy mit szeretnek rajta.

Seca81 2009.02.23. 18:58:11

@PUG 607: Akkor jó... Amúgy nem rossz a film, 1x nézhető.

aqwre (törölt) 2009.02.23. 19:09:32

@Speedman: Na baszki,tényleg a Golfból adtak el a legtöbbet tavaly,viszont figyelj..... második helyen a Peugeot 207!!! Hurrá:)) A Vezess.hu adatai alapján.

Speedman 2009.02.23. 19:29:59

@PUG 607:

Igen, de számomra ez kis kategória.
A Golffal együtt.

aqwre (törölt) 2009.02.23. 19:53:26

@Speedman: Hát nekem sem a kedvenceim,de jó látni,hogy a " Golf" után "mi" is labdába rughatunk:)) ( 607)

VAIOman 2009.02.23. 20:01:32

A golf nem csak a kategoriajaban, hanem mind kozul europa legtobbet eladott modelje 2008ban is...

loláb 2009.02.23. 20:02:53

Igen, a Golf volt a legnépszerűbb európában, ezért is furcsa, hogy itthon a vw azt a marketingstratégiát folytatja, amit.

Szerintem nincs golf, meg astra kategória (ez olyan, mint a Nissan: készít egy autót, kitalálnak hozzá egy kategóriát, hogy ne kelljen versenyezni a többi hasolnó autóval. Persze ettől még mindenki összehasonlítja őket, de egy sajtótanyagokon makacsul azt hajtogatják, hogy "Új kategória született").

Alsó középkategória van, aminek a tagja a VW golftól kezdve az astrán és a Cee'd-en keresztül a Dacia Loganig minden itt említett autó.

Amiben különbség van, hogy a VW azt a marketingstratégiát követi, hogy gazdagon felszerelt autókat ad drágábban (vagy nem is olyan drágán, hisz belealkudható ez-az, de az tény: 3 millióért nem veszel 0 km-es VI golfot).

Mások pedig kínálnak egy borzasztó alacsony árat, kurblis ablakkal, klíma nélkül, minimális alkulehetőséggel.

Hogy összeurópai szinten melyik stratégia nyerő az nyilvánvaló: a VW-é.

Magyarországon azonban ez vereséget szenved(ett tavaly) az olcsón fapadosat kínáló márkák ellenében, (lásd suzuki, opel): az európai legnépszerűbb autó nincs benne a tíz legnagyobb darabszámban eladott autó között, noha a vetélytársai ott vannak.

Mi ebből a tanulság: Szerintem talán annyi, hogy a vw-nek nem annyira fontos a magyar (vagy talán a kelet európai, de ezt nem tudom, csak gondolom: romániában, ukrajnában kb. hasonló anyagi lehetőségekkel rendelkeznek az autóvásárlók, mint nálunk) piac, hogy olyan értékesítési stratégiát alakítson ki, ami az itteni igényeknek (vagy inkább lehetőségeknek) megfelelő.

Nekünk magyaroknak arra van lehetőségünk, igényünk, hogy 0-s hitelre, 120 hónapra elhozhassuk az autót, ami lehet a legalapabb modell is, a lényeg, hogy új legyen.

(Nekem, személy szerint nem, én sose vennék hitelre autót, de sose vennék 3 milliónál drágábban sem, pedig megtehetném)

Erről nem tudomást venni lehet, és meg lehet magyarázni (lásd Ciri, akinek egyébként tök igaza van: ne áruljon úgy semmit, ha nincs meggyőződve arról, hogy amit értékesít, az a piacon lévő legfrankóbb termék, ajánlat), hogy a többi gyár lehúz, meg átver, de a számok itthon mást mutatnak.

Lehet, hogy kis utánajárással 4,5 millióért 1.4 Tsi motoros golfot lehet nagyon magas felszereltséggel venni, biztos így is van, csak itthon nem az átlagnak 4,5 millió a kérdés, hanem az, hogy 2,5-3 milliót ki tudja-e fizetni 10 év alatt.
Viszont ugyanennek a körnek nincs is igénye a dgit klímára, meg a kipörgésgátlóra, illetve a 140 lóerőre, megelékszik a 80 lóval, a manuális klímával, illetve a tekerős ablakkal is, és örül, hogy a (kötelező) ABS alapáras.

Rob-úr 2009.02.23. 20:42:21

@loláb: Cefetül jó ez a videó, ennél találóbb ide egy golyóbison sincs. Jót kacagtam rajta. Tökéletesen szemlélteti a tegnap történteket :)

Rob-úr 2009.02.23. 20:45:32

Ezt a videót mintha Hrzrasn-ra öntötték volna. És bizony ő a black one.

bigpond 2009.02.24. 01:14:43

yard
"Vegyél HP-t! (az is beszarik, de legalább drága)"

a HP-m hetek ota szervizben van! :-)
(display beszart,mikrofon bemenet,touch pad szinten)
ezert probalkoztam valami massal...

Ciri 2009.02.24. 04:43:45

"Erről nem tudomást venni lehet, és meg lehet magyarázni (lásd Ciri, akinek egyébként tök igaza van: ne áruljon úgy semmit, ha nincs meggyőződve arról, hogy amit értékesít, az a piacon lévő legfrankóbb termék, ajánlat)"

Ácsi ácsi! Keress vissza légyszi egy mondatot, ahol azt írtam -vagy akár csak utaltam rá- , hogy ez a piacon lévő legfrankóbb termék.Soha nem voltam agymosott,és nem is leszek,de az valószínű,hogy én az asztal másik oldaláról nézem a dolgokat.Ezt fogadd el. (bár mellesleg az a poén, hogy nem tudom mi szorítja meg jelenleg a kategóriájában, de te majd megmondod)

Valaki egy tavalyi áras alap Ceed akciós árát hasonlította össze egy friss listaáras Golféval.... csupán erre reagáltam. Igyekeztem konkrét számokat/tényeket írni, ezért te is ezt tedd,ne pedig az Én meggyőződéseimről beszélj.

"Nekünk magyaroknak arra van lehetőségünk, igényünk, hogy 0-s hitelre, 120 hónapra elhozhassuk az autót, ami lehet a legalapabb modell is,"

Nos ez megszűnt, mint tudjuk. Ezzel gyakorlatilag megszűnt a Suzuki eladás is. Hasonló feltételekkel lehet tisztességes autót is vásárolni 2009-től, de ezt már fentebb leírtam. Egyébként abban is nagyot tévedsz,hogy a magyaroknak csak az alapmodellekre van igényük. Nagyot tévedsz, hidd el! A nagyságrendileg 3 millától hirdetett (de nem annyiba kerülnek, mire összerakod) Astra modellekre is minimális érdeklődés van.

"Lehet, hogy kis utánajárással 4,5 millióért 1.4 Tsi motoros golfot lehet nagyon magas felszereltséggel venni, biztos így is van, csak itthon nem az átlagnak 4,5 millió a kérdés, hanem az, hogy 2,5-3 milliót ki tudja-e fizetni 10 év alatt."

Ne haragudj, de ez egy bődületes marhaság.Tipikus alma/körte összehasonlítás. Áruld már el, mi köze a 4,5 millás kategóriának a 2,5 milláshoz ? Könyörgöm ne szajkózd már ezt a "2,5milláért Golf méretű/osztályú autót" baromságot! 3 milla az az átlagár (és felülről súrolja inkább), amennyiért a Fiesta/Yaris/Polo kategória elkel Magyarországon.Kérdezd csak meg nyugodtan, hogy 2008-ban százalékosan mennyi GS felszereltségű Swiftet adtak el, aminek a listaára anno 3,6 körül volt. Hát nem keveset.

"Viszont ugyanennek a körnek nincs is igénye a dgit klímára, meg a kipörgésgátlóra, illetve a 140 lóerőre, megelékszik a 80 lóval, a manuális klímával, illetve a tekerős ablakkal is, és örül, hogy a (kötelező) ABS alapáras."

Érdekes, én nem ezt tapasztalom...:D


"de az tény: 3 millióért nem veszel 0 km-es VI golfot)."

Pontosan! Ezért nincs az,mint mondjuk az Opelnél hogy a márkán belül fullosnak számító Astrád kétévesen (amit közel 4.6 milláért vettél) egy fabatkát sem ér, mert itt az új 3-ért, bár igaz, hogy az utóbbi szutyok fapados nulla, de ez a használtpiacon nem nagy érv egy jobban felszerelt autó mellett. És sem a neppernek, sem a normál vevőnek nem tudod megmagyarázni eladáskor, hogy miért akarsz érte olyan "sokat" kérni.

loláb 2009.02.24. 08:49:10

@Ciri:

Visszafelé reagálok:
Azt a "fullosnak számító" Astrát két éve 3,07 millióért vettem, kp-re. Tudom, hogy most nem ér, max 2 milliót, de mivel nem tervezem eladni, különösebben nem érdekel.
Nem az extrák miatt választottam ezt, két dolgot akartam: klímát és vonóhorgot, alapáron. Végigjártam annó jópár kereskedést: fordot, skodát, kiát, opelt, suzukit, ez volt a legvonzóbb ajánlat. Bele se gondoltam abba, hogy milyen áron adhatom majd el, nem 3 évre vettem autót. Viszont nem vettem volna meg a 75 lovas 1.4-es golfot (van két nyaralóm a balaton mellett, pár tőke szőlővel, kell az utánfutó, meg a kicsivel nagyobb motorteljesítmény). De nem fizettem volna a sok légzsákért sem, meg az ASR-ért, mert ezekre úgy gondolom nincs szükségem, eddig is megvoltam nélkülük.

Miért mosom össze az almát a körtével: a golf, mint európa legépszerübb modellje egy versenyző a népes piacon (tehát ugyanúgy alma).
Nyugaton az ismertetett stratégia biztosítja, hogy tavaly éppen a legtöbbet eladott autó volt.Számomra ebből az következik, hogy kint szó nincs arról a piacszegmentációról, ami itthon van: nevezetesen, hogy golfot csak azok vegyenek, akik emelt műszaki tartalomra vágynak, ehhez mérhető áron, vegyen mindenki volkswagent. Ez a hozzáállása a VAG-nek nyugaton, és ezt tavaly sikeresen képviselték.
Nálunk ezzel szemben messze nem arat akkora sikereket, éppen azért, mert ennek a piacnak mások az igényei (hülyeség, inkább lehetőségei). Nekünk az kell, ami hitelre elhozható, olcsón. Igaz, most bekavart a válság, gyakorlatilag nem lehet hitelt kapni még értelmes célra se, nemhogy autóra, de ne gondold, hogyha egyszer vége lesz ennek, akkor majd másképp megy: akkor se lesz több pénze az embereknek, sőt. Akkor is azok az új autók fognak menni, amik olcsón elhozhatók, mégha azok csökkentett tartalmat jelentenek a golfhoz képest.
Mint ahogy a abban is igazad van, ez a válság leginkább valóban nem a ti vásárlóitokat érinti, először, hanem azon márkákét, akik az árérzékeny vásárlókat célozzák meg.

Tisztességes autót?
A VW (nem a csoport, hanem maga a márka) milyen használható méretű (gyerekekkel, nagyival a fiesta/swift sztem nem megoldás, ellenben a G astra/logan igen) alternatívát kínál annak a körnek, amiről beszélünk? Én nem tudom, hogy lenne ilyen. Tehát úgy hibáztatod az embereket, meg a "tisztességtelen" versenytárs kereskedőket, hogy igazából meg sem próbáltok versenyezni ezért a körért. Azért a körért, ami kimutatható méretű, hogy úgy mondjam meghatározó a magyar autópiacon. Vannak persze más, igéynesebb vevők is, ott szépen teljesít a VW, de emiatt a kör miatt bukja a magyar piacot. Holott nyugaton egyértelműen a piacvezető pozició a cél.

És még egy dolog: nem tartalak agymosottnak, sőt, azt hiszem igazad van.
Mint ahogy változott a véleményem abban is, amit régebben mondtam: mostmár nem tartom túlárazottnak a vw-t, hisz valóban magasabb műszaki tartalmat ad, ehhez mért áron (azt most felejtsük el, hogy általában a kokurencia hasonló modelljeinél mindíg pár százalékkl drágábra jön ki az összahasonlításokból, egyrészt nem ellenörzöm le a cikkek végén irtakat, másrészt pedig 3-5% szerintem belefér ebbe a toleranciába).

Azt viszont továbbra is tartom, hogy a magyar piac igényeinek maradéktalanul nem megfelelő ez az értékesítési stratégia. Persze ez egy döntés eredménye, valszeg a ti értékesítési terveitekben nem az szerepel, hogy 27 ezer autót adjatok el egy évben, hanem az, hogy 6-8 ezret, és ez teljesül is.
Mint ahogy azt is tartom, illetve tapasztalom, hogy a vw itthon a fogyasztók körében igenis magasabb presztízsű autó mint az opel, vagy a kia. Azt viszont nem tudom miért, lehet hogy emiatt az emelt műszaki tartalom miatt, bár ismerve a magyar mentalitást, inkább a "vw legenda" miatt.

yard (törölt) 2009.02.24. 09:11:04

@loláb:
Ez majdnem igaz -sztem is-, kivéve a légzsákokat.

Dávidkirály 2009.02.24. 11:19:55

@loláb:

Erre van a Skoda.

Esetedben mondjuk egy Octavia Tour.

aqwre (törölt) 2009.02.24. 11:22:21

Hagyjuk már ezt a buta fazonú,ormótlan,110 millió kilométert megtett német szart! Fapados,szürke,kocka,akinek nincs izlése azonnal vegyen magának :))

Ciri 2009.02.24. 15:10:30

@loláb:
Tényleg nem akarlak megbántani, de ekkora zagyvaságot ritkán olvasok. Maradjunk annyiban inkább, hogy halvány lila fingod sincs az egészről.

"Azt a "fullosnak számító" Astrát két éve 3,07 millióért vettem, kp-re."

Bocs,de agy 3 millás G-astra két éve sem volt egyáltalán "fullos", az már akkor is egy régi/lengyel csodának számított.

Illetve csendben megkérdezném, hogy milyen motor is van abban az autóban, aminek annyira szar alternativája lenne egy 1,4-es Golf motor? Bízom benne, hogy nem az 1,4 90Le nyomatékszegény gyönyörűségről beszélsz.


"Nálunk ezzel szemben messze nem arat akkora sikereket, éppen azért, mert ennek a piacnak mások az igényei (hülyeség, inkább lehetőségei). Nekünk az kell, ami hitelre elhozható, olcsón."

Nem tudsz elszakadni ettől a "csóró magyar vagyok" szemlélettől, ugye?

"De nem fizettem volna a sok légzsákért sem, meg az ASR-ért, mert ezekre úgy gondolom nincs szükségem, eddig is megvoltam nélkülük."

Őszintén kívánom, hogy soha ne is legyen...


"Mint ahogy a abban is igazad van, ez a válság leginkább valóban nem a ti vásárlóitokat érinti, először, hanem azon márkákét, akik az árérzékeny vásárlókat célozzák meg."

Én ilyet nem mondtam, és ráadásul hatalmas marhaság is. A VW nem a prémium szegmensben mozog. Az, hogy az idióta statisztikák szerint jól ad el a VW itthon, az csak a reexportnak köszönhető.Nem egy kereskedés zárt már be egyébként Október óta sajnos.


"milyen használható méretű (gyerekekkel, nagyival a fiesta/swift sztem nem megoldás, ellenben a G astra/logan igen) alternatívát kínál annak a körnek, amiről beszélünk?"

Azt nem tudom, miért kellene beszélnünk Loganról, meg nem létező 3 millás autókról egy Golf teszt esetén, de mindegy. Mond valamit a Caddy Kombi, mondjuk 3,3ért klímával? Belefér a Logan keresztbe is:)

"Tehát úgy hibáztatod az embereket, meg a "tisztességtelen" versenytárs kereskedőket, hogy igazából meg sem próbáltok versenyezni ezért a körért."

Miiii van? Mit csinálok én? Ki tisztességtelen? Hú!

"hogy 27 ezer autót adjatok el egy évben, hanem az, hogy 6-8 ezret, és ez teljesül is."

13.000 lesz az. (2008)

"Azt viszont továbbra is tartom, hogy a magyar piac igényeinek maradéktalanul nem megfelelő ez az értékesítési stratégia."

Tarthatod, de ezt nem te döntöd el és a számok sem ezt mutatják. :D

loláb 2009.02.24. 16:03:19

@Ciri:

"Bocs,de agy 3 millás G-astra két éve sem volt egyáltalán "fullos", az már akkor is egy régi/lengyel csodának számított."

Te használtad ezt a szót, azért tettem idézőjelbe. Nem gondolok többet, jobbat az autómról, mint ami. Régi konstrukció, az igényeimet kielégitő felszereltséggel, a számomra autóra szánt keretösszegen belül.
Motor: de, az 1.4 90 lovas. Nem egy versenygép, de arra elég, hogy néha-néha 2-300 kgra megpakolt utánfutóval 130-cal leérjek oda, ahova indulok, elfogadható fogyasztással. Ez az, amit az 75 lovas vw motortól, próba után (seat ibiza) nem feltételeztem volna.

"..Én ilyet nem mondtam, és ráadásul hatalmas marhaság is. A VW nem a prémium szegmensben mozog..."

Nem is kell a prémium szegmensben mozogni ehhez. Még ugyan csak a válság elején vagyunk, de kik dőltek be eddig: azok akiket azzal jellemzünk, hogy megveszik a swiftet 120 havi hitelre, de a hó végén két hétig paprikáskrumplit esznek. A "csóró magyarok", nem a ti elsődleges vevőkörötök, hanem a suzukié, logané.
Igen, alogané, ami ugyanúgy alsóközepes, mint a golf, ezért is veszem ide.

"...Miiii van? Mit csinálok én? Ki tisztességtelen? Hú!.."

Nézd, konkrétan ehhez a poszthoz is, de már korábban máskor is írtál APEH revízió alá vont suzuki kereskedések tömegéről. Ez nekem egyértelműen azt jelenti, hogy ezek a kereskedések tisztességtelen eszközökkel (roncsbeszámítás, mely adójogi szempontból necces, vagy törvénytelen) csábították be a vevőket. Ugyan erről rajtad kívül semmilyen hírportál nem írt, sőt, jártamban-keltemben sem láttam bezárt suzuki kereskedéseket, de ettől függetlenül még igazad is lehet, te dolgozol ebben a körben.

"...13.000 lesz az. (2008)..."
Ez az eladott személyautó darabszám (csak mert alapvetően személyautókról volt szó), vagy a kishaszongépjárművek is benne vannak? Csak mert úgy emlékszem, az opel adott el 14 ezer személyautót, és ezzel volt Magyarországon a második legnépszerűbb márka, a 27 ezres suzuki után.

Caddy Combi: mond valamit, leginkább azt, amikor a TV hirdetésben 4,5 millióért kínálták kb egy éve. Látod ez egy valós alternatíva a gyerekes-nagyis körnek, nem tudom mióta kerül ennyibe, mindenesetre kár, hoyg ezt innen tudja meg az ember, mert a volkswagen.hu-n nincs túl szembetűnő helyen. (ami azt illeti egyáltalán nem találtam meg, de most mennem kell, nincs időm angyon keresgélni)

yard (törölt) 2009.02.24. 16:52:15

@loláb:
Megint csak igaz, kivéve: durva szüretről jövet a megrakott utánfutó 130-al (mert tilos:D)

loláb 2009.02.24. 18:32:36

@yard: Van ilyen szabály a Kreszben? Lehet, nem emlékszem rá (tudom a törvény nem ismerete....).
Mindenesetre kár, a megpakolt utánfutó 100-110-nél a legrosszab, akkor rángatja a legjobban az autót, 120-130 körül pedig észre se lehet venni, hogy ottvan.

Ciri!

Még két dolog:

"...Könyörgöm ne szajkózd már ezt a "2,5milláért Golf méretű/osztályú autót" baromságot! 3 milla az az átlagár (és felülről súrolja inkább), amennyiért a Fiesta/Yaris/Polo kategória elkel Magyarországon..."

Egy 7-8 milliós mini mellé kb 12 fapados 2,5-2,6 milliós autót lehet eladni, és akkor is kijön a 3 milliós átlagár.

"...Tarthatod, de ezt nem te döntöd el és a számok sem ezt mutatják. :D..."

Európában piacvezető pozicióban van (személyautó)értékesítési darabszámban a vw, itthon nem. Az első három tavaly suzuki, opel, renault, bár nem találom a korábban is idézett statisztikámat, de abban azt hiszem 7. vagy nyolcadik volt magyarországon a VW.
Az értékesítési terveitek minden bizonnyal így is teljesültek, kérdés az, hogy mennyire volt ez a terv ambiciózus.

Ciri 2009.02.24. 19:04:10

"Te használtad ezt a szót, azért tettem idézőjelbe."

Igen, csak az a bibi, hogy én a H Astrára gondoltam a példában, az még csak eszembe sem jutott, hogy neked is Opeled van, az meg végképp nem, hogy G Astrád.

"hogy megveszik a swiftet 120 havi hitelre, de a hó végén két hétig paprikáskrumplit esznek. A "csóró magyarok", nem a ti elsődleges vevőkörötök, hanem a suzukié, logané."

Hatalmas tévedésben vagy, el nem tudod képzelni, hányan vettek tíz évre Passatot. Mindig is lehetett nullával is Golfot,Polot venni, csupán annyi az "árnyalatnyi" különbség az Opelhez vagy a Suzukihoz képest, hogy ezt az importőr nem támogatta központilag, nem erről szólt a marketing, illetve nem erről szólt soha az eladások 70 százaléka sem. Az nagyon nem mindegy, hogy egy autót azért vesznek meg, mert látta a tévében/újságban, hogy két évig elég 9.990 forintot fizetni, vagy azért, mert jónak tartja. Épp ma beszéltem egy emberkével, aki nem érti, hogy a tavaly 2,4-ért vásárolt suziján (amibe 700ezerért beszámoltak önerőként egy Kadettet, aminek akkor a forgalmi értéke nagyságrendileg 100e volt), hogy a rákba lehet 2.7 tőketartozás+az árfolyamkülönbözet....


"Ez nekem egyértelműen azt jelenti, hogy ezek a kereskedések tisztességtelen eszközökkel (roncsbeszámítás, mely adójogi szempontból necces, vagy törvénytelen) csábították be a vevőket."

Nem nem, csupán néhány esetben elfelejtettek adót fizetni. :D

"Ugyan erről rajtad kívül semmilyen hírportál nem írt, sőt, jártamban-keltemben sem láttam bezárt suzuki kereskedéseket, de ettől függetlenül még igazad is lehet, te dolgozol ebben a körben."

Kábé hat-hét éve téma ez az autókereskedelemben, illetve ha jól emlékszem, decemberig úgy 40 Suzuki szalon zárt be. Januártól meg sejtheted.


"Ez az eladott személyautó darabszám (csak mert alapvetően személyautókról volt szó), vagy a kishaszongépjárművek is benne vannak?"

+2.700 db

"Caddy Combi: mond valamit, leginkább azt, amikor a TV hirdetésben 4,5 millióért kínálták kb egy éve."

Az a Maxi volt.

"mert a volkswagen.hu-n nincs túl szembetűnő helyen."

Na ezért nem az interneten kell autót vásárolni. Erre találták ki a szalonokat. :D

loláb 2009.02.24. 20:20:17

"...az még csak eszembe sem jutott, hogy neked is Opeled van, az meg végképp nem, hogy G Astrád..."

Pedig vitatkoztunk már erről többször is.

"...hogy ezt az importőr nem támogatta központilag, nem erről szólt a marketing...."

Gondolom, azért mert nem célotok az, hogy megnyerjétek ezeket az árérzékeny vevőket, akik mellesleg a suzuki, chevrolet vásárlók derékhadát teszik ki.

"...Az nagyon nem mindegy, hogy egy autót azért vesznek meg, mert látta a tévében/újságban, hogy két évig elég 9.990 forintot fizetni, vagy azért, mert jónak tartja..."

Igen, ez valóban nem mindegy. Viszont az igények kiváltsága azoké, akik ki tudják fizetni az esetleges ártöbbletet. Akinek csak 30-40 ezre van havonta autóra, az azon gyártók közül válogathat, akiket meg is tud fizetni. Nálatok ilyen hitellehetőség tudtommal nincs, így ti kiestek a körből. Marad a suzuki, meg a chevrolet spark, bármilyen rossz autó is égyébként, közlekedni kell.

"...Épp ma beszéltem egy emberkével, aki nem érti, hogy a tavaly 2,4-ért vásárolt suziján (amibe 700ezerért beszámoltak önerőként egy Kadettet, aminek akkor a forgalmi értéke nagyságrendileg 100e volt), hogy a rákba lehet 2.7 tőketartozás+az árfolyamkülönbözet...."

Aki hiteles autót lecserél egy év után, az szerintem egy marha, tökmindegy milyen autót vett.
Természetesen szerintem sincs ingyen ebéd és nyilvánvalóan az ügyfél fizeti meg a csábitó ár és az autó előállítási, forgalmazási költsége közt első látásra fennálló különbséget.

"...Nem nem, csupán néhány esetben elfelejtettek adót fizetni. :D.."
Ez szvsz ugyanaz.

"...Kábé hat-hét éve téma ez az autókereskedelemben, illetve ha jól emlékszem, decemberig úgy 40 Suzuki szalon zárt be. Januártól meg sejtheted..."

Ezt elhiszem neked, te vagy benn ebben a körben.

"+2.700 db"

Akkor az szép teljesítmény.

"...Az a Maxi volt..."

Ah, értem. Mert azt nagyon sokalltam egy kishaszonjárműből kialakított személyautóért. Azt hittem hirtelen, ti is eljátszottátok a sokat szidott opel lépést.

"...Na ezért nem az interneten kell autót vásárolni. Erre találták ki a szalonokat. :D..."

Abszolut igaz, de tájékozódni bizony lehet(ne) az interneten is. Ezen eső szűrő után eldönthetem, melyik márkát keresem fel személyesen, mert az összesre nincs idő.
(Kis személyes adalék: Én mikor a motoromat vettem, kinéztem a típust, tudtam, hoyg hitelt nem akarok, és összeszedtem a suzuki kereskedéseket budapesten+pest megyében. Felkerestm az elsőt, mondtam adjon ajánlatot. Adott, mentem a következőhöz: adjon ennél jobbat, és magánál veszem, adott. A hetedik kereskedésnél kaptam olyan ajánlatot, amire a következő kettő kereskedő azt mondta, nem tud jobbat, számszerűsítve 20%-kal kevesebbet (átírással), mint a listaár.
Ekkor visszementem ahhoz, aki az ajánlatot adta, és megvetem a gépet. Belekukkantottam a számítógépbe, ott egy 1,51 milliós ár szerepelt a modell mellett, gondolom ez volt az beszerzési ár, én átírással együtt 1,555 millióért hoztam el.)

Igazábol az lenne a jó, ha a vw.hu-n egyáltalán a személyautótípusok közt fenn lenne a caddy, ha már van, és tényleg nem rosz áron. Bár nekem mondjuk tökmindegy, gondolom nektek nem.

Ciri 2009.02.24. 20:43:10

Kicsit elbeszélünk egymás mellet....:D

Én szimplán próbáltalak meggyőzni, hogy a Golfot nem lehet egyértelműen túlárazott autónak titulálni.
Most meg már a nullás hiteleknél,a Spark-nál, meg a minimál G Astránál tartunk, no meg ott, hogy milyen szar ez az importőr, hogy nem ad el több Golfot, mint Swiftet.
Tudod! Alma/körte.

"Nálatok ilyen hitellehetőség tudtommal nincs, így ti kiestek a körből. Marad a suzuki, meg a chevrolet spark,"

Most már sehol sincs, de még mindig nem érted. Ilyen hitellehetőség bárhol volt, annak semmi köze a márkához, hogy élt-e vele, kizárólag az ügyfelei döntötték el. Az már más kérdés, hogy melyik márka publikálta (tehát a szarát csak így tudta eladni) és melyik nem.

loláb 2009.02.24. 21:59:53

"...Kicsit elbeszélünk egymás mellet....:D"

Én nem gondolom, viszont az tény, hogy már nem csak a golfról van szó, inkább a egész Mo-i autókereskedelemről. Engem érdekel az "asztal másik oldalán álló" véleménye.

"...Én szimplán próbáltalak meggyőzni, hogy a Golfot nem lehet egyértelműen túlárazott autónak titulálni..."

Erről nem kell, ezt már leirtam korábban, hogy ezt beláttam, többek között a te érveid hatására is. Illetve pontosabban: nem rendelkezem elég információval, hogy ezt megítéljem.

"...Most meg már a nullás hiteleknél,a Spark-nál, meg a minimál G Astránál tartunk, no meg ott, hogy milyen szar ez az importőr, hogy nem ad el több Golfot, mint Swiftet.
Tudod! Alma/körte..."

Hát, a swift-golf összehasonlítás valóban alma körte lenne, de a G astra-VI golf szvsz nem az.
Igaz, az egyik friss, öklömnyi piros, csak úgy csillog a héja (vagy a viasz rajta:)), míg a nem olyan szép nagy, piros. Viszont az egyikből 500ft egy kiló, a másikból csak 350, de vitaminpótlásra ugyanannyira jó.

A spark csak a 9990 ft-ről jutott eszembe, azt, meg a suzukit árulták ezzel az akcióval annó. A Cee'd-et, G astrát, és a többi alsóközepes autót úgy tudom nem. Ott is voltak ilyen "2 évig lófasz, utána a vizözön" akciós hitelek, de azok úgy emlékszem már inkább 30 ezer körüli első kétéves havidíjért volt.

"...Most már sehol sincs, de még mindig nem érted..."

Most már másfajta hitellehetőség sincs, nemcsak autóra, lakásra, de beruházásra, forgóeszközfinanszírozásra sem lehet hitelt kapni. Ahol még van pénz, ott a korábban referenciakamat+1,5%-on adott helyett +4-4,5%-on adnak pénzt a bankok.

"...Ilyen hitellehetőség bárhol volt, annak semmi köze a márkához, hogy élt-e vele, kizárólag az ügyfelei döntötték el...."

Nem tudom mennyire volt ez máshol lehetőség, ez sokkal inkább a finanszírozó pénzintézet döntése, mint a kereskedőé, vagy az ügyfélé. Nevezetesen az, hogy felvállalja-e, a megnövekedő hitelkockázatot, amivel kapcsolatos költségeket az ügyfélre nemigen lehetett terhelni. Nem tudom mivel kompenzálták, ha te tudod, írd meg, érdekel.

"...Az már más kérdés, hogy melyik márka publikálta (tehát a szarát csak így tudta eladni) és melyik nem...."

Ezt én nem 100%-osan értem. Ti nem abban vagytok érdekeltek, hogy minnél több autót adjatok el, normális áron (azaz ami nektek is megéri), mint a többi tömegmodell fogalmazó?
Ha akciós hitel kell +x vásárló (aki egyébként nem venne tőletek autót, mert nincs rá pénze), akkor azzal.
Szeretsz arra hivatkozni, hogy mennyire jó a ti árpolitikátok, mert biztosítja a vw-k értéktartását, ami egyébként mellesleg igaz is.
De biztosan ez (azaz a megvett modellek értéktartása) motiválja ezt, évek óta csökkenő autópiaci értékesítési környezetben?
Mert, ha igen, és a vw célja nem az, hogy minnél több autót adjon el, hanem az, hogy azoknak a "kivételezett körnek", aki normális fizetési kondíciókkal képes kifizetni, azoknak értékesítsen, az szerintem tipikusan prémium autógyártók szokása.
Jó, nem R&R, meg Mercedes, de egyértelműen nem Suzuki, vagy Chevrolet.

Egyébként én annyira nem tartom a hitelezést annyira elitélendőnek. Csomóan ülhettek így be új autóba, akik egyébként nem tudtak volna felmutatni 30-40%-os önerőt. A részleteket kigazdálkodják valahogy (illetve most pont nem, de most a normális hitelekkel is szívnak a vevők), és legalább új, megbízható, autó van alattuk. Olyan, amibe másképp nem tudtak volna beülni.

loláb 2009.02.24. 22:16:34

"...Egyébként én annyira nem tartom a hitelezést annyira elitélendőnek..."

Ezt még kiegészíteném azzal, hogy természetesen nem árt tisztában lenni az anyagi lehetőségekkel, és nem kell két év mulva lecserélni a chevi sparkot, valami komolyabb autóra, csak azért mert a szomszéd is vett, vagy mert már unjuk.
Illetve lehet, csak akkor ne lepödjön meg azon, hogy a kocsi piaci értékének duplájával tartozik a banknak.

Ciri 2009.02.25. 05:08:02

"Hát, a swift-golf összehasonlítás valóban alma körte lenne, de a G astra-VI golf szvsz nem az."

A lófaszt. Maga az Opel sem ide pozicionálja, lásd például az árát.
Már megint kevered a H Astrával.

"Most már másfajta hitellehetőség sincs, nemcsak autóra,"

Te már csak tudod. Az autóhitelek bírálata egy mákszemnyivel nem szigorúbb, mint tavaly volt, csak a PSZAF miatt egy-két papírral többet kell kérni az ügyféltől.A bankok zömének továbbra is van CHF hitele, akinek meg nincs, az finomított a forintoson vagy az euróson. Nekik is el kell adniuk 2009-ben.

"Nem tudom mennyire volt ez máshol lehetőség, ez sokkal inkább a finanszírozó pénzintézet döntése, mint a kereskedőé, vagy az ügyfélé."

Ez kizárólag a kereskedés és a bankjai közötti megállapodáson múlik, amely igényt a vevők szabják meg.A nullás hiteleket a bankok 99%-a alapból tudta, ha az ügyfél ilyen ajánlatot kért,bárhol kaphatott.Bármely márkánál tudtál "elején a felét", maradványértékes, stb. hitelt felvenni. Nem egy VW (például)kelt el így.

"Ti nem abban vagytok érdekeltek, hogy minnél több autót adjatok el, normális áron (azaz ami nektek is megéri), mint a többi tömegmodell fogalmazó?"

Dehogy nem! Nézd csak meg milyen árkategória előzi meg például a Golfot eladásokban.

"Ha akciós hitel kell +x vásárló (aki egyébként nem venne tőletek autót, mert nincs rá pénze), akkor azzal."

Fogd már fel könyörgöm, hogy van mindenhol akciós hitel bárhol, márkától függetlenül!

"Mert, ha igen, és a vw célja nem az, hogy minnél több autót adjon el, hanem az, hogy azoknak a "kivételezett körnek",

Már megint kezded a "csóró magyar" dumát?


"ti árpolitikátok"
Ha nem gond, erről szokjál már le légyszi. Nem "Mi", hanem a POHU.Én csak egy kereskedés alkalmazottja vagyok.

"Egyébként én annyira nem tartom a hitelezést annyira elitélendőnek."

Az autóvásárlásra felvett hitel soha nem jó befektetés. Maga az autó sem jó befektetés (nem az Enzora gondoltam :D)
Egy használati eszköz -néha luxus cikk- ,amin csak bukni lehet, de ezzel nem mondtam újat.

loláb 2009.02.25. 08:53:44

"...A lófaszt. Maga az Opel sem ide pozicionálja, lásd például az árát.
Már megint kevered a H Astrával...."

Nem keverem, viszont számomra nincs különbség alsóközepes autó és autó között. Az ár csak egy marketing eszköz, ugyan szerencsére nem vagyok marketinges, de azt tudom, hogy van a bizonyos 3-4-5-P, mint marketing eszköz, ebből az első kettő: Price, Product.
Na ebben valóban van különbség a fullextrás VI golfban, ami vadi új fejlesztés, illetve a 10+ éves G astrában.

"...Te már csak tudod...."

Igen, tudom. Jelenleg 3 milliárdos beruházási hitelért kilincselek. Kutya nehéz, nekem elhiheted.

"...A bankok zömének továbbra is van CHF hitele, akinek meg nincs, az finomított a forintoson vagy az euróson. Nekik is el kell adniuk 2009-ben..."

El is fognak, más kérdés, milyen áron. Az általam tavaly évközben kért refkamat+1,5%-os indikatív ajánlatokat zokszó nélkül átirták +4,5%-ra, már aki ad hitelt. Mert pl. az Erste egy az egyben elzárkozótt bármilyen hitelnyújtástól. Ebből következtetek arra, hogy a kiemelt kockázatú autóhetelezésben sem enyhítettek a feltételeken.

"...Nem egy VW (például)kelt el így..."

Na ezt pl. nem tudtam.

"...Dehogy nem! Nézd csak meg milyen árkategória előzi meg például a Golfot eladásokban..."

Ebben segíts kérlek. Tudtommal a Golfot megelőzte tavaly, itthon a (H) Astra, Mégane, de lehet, hogy rosszul tudom.

"...Fogd már fel könyörgöm, hogy van mindenhol akciós hitel bárhol, márkától függetlenül..."

Oké, felfogtam.

"Már megint kezded a "csóró magyar" dumát?..."

Nem, csak meg akarom érteni a POHU árpolitikáját.


"...Ha nem gond, erről szokjál már le légyszi. Nem "Mi", hanem a POHU.Én csak egy kereskedés alkalmazottja vagyok..."

Oké, leszokok. Nem is feltételeztem, hogy ez sértő, vagy bántó lenne.

"...Az autóvásárlásra felvett hitel soha nem jó befektetés...de ezzel nem mondtam újat..."

Igy van, ezzel teljes mértékben egyetértek.

Ciri 2009.02.28. 05:48:25

"Nem keverem, viszont számomra nincs különbség alsóközepes autó és autó között."

Ez kizárólag a te problémád, attól a különbségek még megvannak.Ezen a bajodon nem tudok segíteni. :D

"Az ár csak egy marketing eszköz,"

Ó, hát persze persze.:D

"Igen, tudom. Jelenleg 3 milliárdos beruházási hitelért kilincselek. Kutya nehéz, nekem elhiheted."

Elhiszem, de ennek semmi köze az autóhitelekhez.

"Mert pl. az Erste egy az egyben elzárkozótt bármilyen hitelnyújtástól."

Aranyosan fogalmaztál: "elzárkózott" :D
Például autóhitelileg gyakorlatilag bedőlt.

"Ebben segíts kérlek. Tudtommal a Golfot megelőzte tavaly, itthon a (H) Astra, Mégane, de lehet, hogy rosszul tudom."

Te magad másoltad be fentebb.Megint mondom: árkategória.Mond ez valamit? Mond valamit a Civic, Mazda3, Auris, Corolla, Lancer? Ezek is túlárazottak? Mert eladásban borzalmasan gyengék a Golf/Jettához képest (kivéve a Toyota) és sok esetben drágábbak is.

"Nem, csak meg akarom érteni a POHU árpolitikáját."

Annak ellenére, hogy egy tök értelmes faszi vagy, sajna nem fog menni, mert egy "picit" "nem autós" szemmel közelíted meg a témát. Nincs lekurvitott áru autó.Még kifuttatáskor sem, ezért nem lesz 3 millás Golf sem soha.Tudom, ez neked szar politika, de akkor sem lesz.Nincs kétlégzsákos, klíma nélküli, tekerőabélakos, stb autó, sőt kifuttatáskor inkább felemelik az alapszereltséget és a régi áron árulják.Nagyon nagyon ritka az is, hogy agy adott modell esetében akciós árat kommunikálnak, inkább árengedményekről beszélnek, épp a korábbi vevők esetleges "haragja" miatt. Többek között ezért sem lesz az új korában 4millás kocsid két évesen 1,8m.

"Oké, leszokok. Nem is feltételeztem, hogy ez sértő, vagy bántó lenne."

Egyáltalán nem az, de nem vagyok a fogadott prókátora senkinek sem.

süti beállítások módosítása