Máig ismeretlen okokból csapódott a 997-es sorozatú Porsche 911 Turbo Cabriolet az autópálya oldalait elválasztó palánknak. A stuttgarti gyártó épp két kísérleti járművével végzett próbákat, de a hátul jövő Panamera pilótája ki tudta kerülni szerencsétlenül járt kollégáját, és megúszta az összeütközést.
A baleset péntek este, az A5-ös autópályán Frankfurt felől Heidelberg irányába, Weiterstadt környékén történt, az 51 éves férfi életét vesztette. A nyitható tetejű sportautó nagy sebességgel vágódott az elválasztó palánknak, a sofőr pedig végzetes sérüléseket szenvedett.
A műszaki mentés alatt a rendőrség hosszabb-rövidebb időre teljesen lezárta az autópálya érintett szakaszát. A darmstadti államügyészség igazságügyi szakértői vizsgálatot rendelt el az baleset pontos körülményeinek kivizsgálására. A rendőrség becslései szerint az anyagi kár több tízezer euróra tehető.
A Porsche gyár szóvivője a német Spiegel magazin megkeresésére elmondta, hogy szerencsétlenül járt munkatársuk az egyik legnagyobb gyakorlattal rendelkező, legtapasztaltabb tesztpilótájuk volt. 25 éve dolgozott a cégnél és épp egy "Funkcionalitási tesztet" hajtott végre "valóságos körülmények között". Az ilyen próbák során a pilóták általában több órán keresztül vannak úton.
Németországban az autópályák bizonyos szakaszain még lehet sebességkorlátozás nélkül közlekedni, ami régi szeretett szokás náluk, a "freie Fahrt für freie Bürger" (szabad vagy inkább korlátozástól mentes autózást a szabad polgároknak). Ennek ellenére időnként kitör a társadalmi vita a tempolimit hiányáról, mert ezt sokan egyáltalán nem nézik jó szemmel. Például sok helyi autógyár és tuningműhely használja a korlátozásoktól mentes Autobahn-okat tesztelési célokra is - néha kifejezetten tragikus következményekkel.
A legutóbb, 2003-ban az okozott országos felhördülést, amikor egy Mercedes gyári tesztpilóta 220-250 km/óra közötti sebességgel hátulról megérkezett a kisautó fenekébe, melynek vezetője ettől olyan sokkot kapott, hogy elvesztette uralmát az autó felett, megpördült és egy útszéli fának ütközött. A 21 éves anyuka és kétéves lánya életét vesztette a balesetben. A Mercedes vezetőjét, akit csak "Turbo" Rolf-nak becéztek, egy év felfüggesztett szabadságvesztéssel és pénzbírsággal büntették, bár tagadta, hogy ott lett volna a baleset helyszínén.
Rolf F. (jobbra) és ügyvédje Georg Prasser
Az utolsó 100 komment: