Halálos közúti balesetet szenvedett egy Porsche tesztpilóta

  2009. február 15. - TóthZé Címkék: porsche baleset halálos

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Kicsi vagy nagy? 911-essel ralizni jó.
2009-12-20 14:15:00

Szögezzük le az elején. Az előbb bejött a dolgozóba az Éva, a feleségem és aranyvasárnap ide vagy oda a

Egy év nirvana
2009-11-08 09:57:00

Eseménydús volt az elmúlt pár hónap a hátsókerekes, kocka Corollával . Karc nélkül megúszta a két

Hazaértek az extrém Insigniák
2009-09-30 08:25:58

  Kipróbáltuk az Opel Insigniák Ecoflex, 4x4 és OPC modelljeit, végre hazai pályán. Jó móka volt.

Magyar dráma Imolában
2009-09-19 13:39:00

Az élet a legjobb rendező, ilyet hollywoodi forgatókönyvírók egész hada sem találhatna ki. Az előzményekről


Máig ismeretlen okokból csapódott a 997-es sorozatú Porsche 911 Turbo Cabriolet az autópálya oldalait elválasztó palánknak. A stuttgarti gyártó épp két kísérleti járművével végzett próbákat, de a hátul jövő Panamera pilótája ki tudta kerülni szerencsétlenül járt kollégáját, és megúszta az összeütközést.

A baleset péntek este, az A5-ös autópályán Frankfurt felől Heidelberg irányába, Weiterstadt környékén történt, az 51 éves férfi életét vesztette. A nyitható tetejű sportautó nagy sebességgel vágódott az elválasztó palánknak, a sofőr pedig végzetes sérüléseket szenvedett.

A műszaki mentés alatt a rendőrség hosszabb-rövidebb időre teljesen lezárta az autópálya érintett szakaszát. A darmstadti államügyészség igazságügyi szakértői vizsgálatot rendelt el az baleset pontos körülményeinek kivizsgálására. A rendőrség becslései szerint az anyagi kár több tízezer euróra tehető.

A Porsche gyár szóvivője a német Spiegel magazin megkeresésére elmondta, hogy szerencsétlenül járt munkatársuk az egyik legnagyobb gyakorlattal rendelkező, legtapasztaltabb tesztpilótájuk volt. 25 éve dolgozott a cégnél és épp egy "Funkcionalitási tesztet" hajtott végre "valóságos körülmények között". Az ilyen próbák során a pilóták általában több órán keresztül vannak úton.

Németországban az autópályák bizonyos szakaszain még lehet sebességkorlátozás nélkül közlekedni, ami régi szeretett szokás náluk, a "freie Fahrt für freie Bürger" (szabad vagy inkább korlátozástól mentes autózást a szabad polgároknak). Ennek ellenére időnként kitör a társadalmi vita a tempolimit hiányáról, mert ezt sokan egyáltalán nem nézik jó szemmel. Például sok helyi autógyár és tuningműhely használja a korlátozásoktól mentes Autobahn-okat tesztelési célokra is - néha kifejezetten tragikus következményekkel.

A legutóbb, 2003-ban az okozott országos felhördülést, amikor egy Mercedes gyári tesztpilóta 220-250 km/óra közötti sebességgel hátulról megérkezett a kisautó fenekébe, melynek vezetője ettől olyan sokkot kapott, hogy elvesztette uralmát az autó felett, megpördült és egy útszéli fának ütközött. A 21 éves anyuka és kétéves lánya életét vesztette a balesetben. A Mercedes vezetőjét, akit csak "Turbo" Rolf-nak becéztek, egy év felfüggesztett szabadságvesztéssel és pénzbírsággal büntették, bár tagadta, hogy ott lett volna a baleset helyszínén.


Rolf F. (jobbra) és ügyvédje Georg Prasser

 

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr92941486

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Hrzrasn (törölt) 2009.02.15. 22:42:04

@loláb: "(Tudtam, hogy be fogsz szólni így legyen ötösöm a lottón)"

Mindig beszólok, amikor baromságokat beszélsz olyasmirôl, amihet nem értesz. Szokjál hozzá, vagy kussolj.

ekutya 2009.02.15. 22:43:32

@Gyurma73: "amikor elkedte az előzést a 250 el haladó porsche még sehol nem volt"

Kényes dolog. Sajnos nincs rá tökéletes megoldás. Rudi se látja annyival előre az előző autót, viszont mehet annyival és tesztelnie kell a gépet. Sajnos benne van mindenben a baleset. Ezért jobb ha mindenki megtesz minden tőle telhetőt, a felelősséghárítós jómagyar szokás helyett. Azt kérdeztem már hogy a finnekkel mi a baj (videót is küldtem :) )?

vájtfülű 2009.02.15. 22:44:50

@ekutya: a vitának az is alapja, hogy nem vonjuk kétségbe a másik jogát az érvelésre. Még ha úgy érezzük, hogy elhangzott érveink már kielégítőek voltak, akkor sem.

ekutya 2009.02.15. 22:46:29

@Kacorka: "Ezért kell kerülni már a helyzetet is"

Na jó, de kinek? Úgy érzem te már megint csak az egyik félre gondolsz.

Shadowbull 2009.02.15. 22:51:25

@ekutya: "De a gyár azt is elvárja hogy teszteld le jól, meg lassan és biztonságosan is menj... itt valami nem egyenes."

Minden gyar minden tesztpilotajanak KOTELEZO betartani az osszes kozlekedesi szabalyt, azzal bezarolag, hogy nagy sebesseggel nem esunk ra az elottunk haladora.

Nalunk nemregen egy kormailben nyomatekositottak, hogy a "feltuno vezetes" is erosen ellenjavalt (ertve ezalatt pl. egy korforgalom korbedrifteleset), es munkaugyi kovetkezmenyei lehetnek.

Erre vannak a zart tesztpalyak, a BMW-nek Ascheim meg Miramas, A Mercinek Papenburg, az Audinak Neustadt stb es persze mindent tesztpalyak kiralya, a Nürburgring.

sb

mozaic 2009.02.15. 22:51:31

Na én elteszem magam holnapra, hogy kipihenten autózhassak holnap.

Kacorka 2009.02.15. 22:52:09

@ekutya:

Jól érzed. Arról nem volt szó, hogy a nő annyira lassan ment, ami tiltott az adott sávban vagy az hogy kivágott a merci elé, vagy csak előzésre volt kényszerítve. Ez esetben viszont a mögötte jővőn van a követési távolság felelőssége, nem?

ekutya 2009.02.15. 22:53:22

@vájtfülű: "nem vonjuk kétségbe a másik jogát az érvelésre"

Nem vonom kétségbe, elismerem jogod van írni. Meggátolni se tudom hogy írj, ezért nyugodtan írhatsz.

Nekem ugyanúgy jogom van emlékeztetni rá téged ha már válaszoltam rá. Te ugyanúgy nem várhatod el tőlem hogy mindig válaszoljak ugyanarra, ismételgessem önmagam. Leírtam azt is hogy azért emlékeztetlek rá, mert ezt már leírtam.

Apropó. A finnekkel mi a baj?

www.youtube.com/watch?v=1NwIz4py4CI

1:15-nél kezdődik az oktatásukról. Itt van egy táblázat, adatokkal.

en.wikipedia.org/wiki/Road_safety

loláb 2009.02.15. 22:53:29

@Speedman: Igen, erre mondtam, hogy a bíroság esetleg felment. Más kérdés, hogy hogy számol e a lelkiismeretével. Van szerencsém (?) ismerni halálos közúti baleset okozót (aki szintén hasonló büntetéssel megúszta, még a 80-as években elkövetett baklövést). Nem ép ember.

mozaic 2009.02.15. 22:54:28

@Kacorka: Előzésre nincsen senki kényszerítve. Fékpedál is van az autókba építve. Ha az előzés nem biztonságos, használni lehet ám azt is.

Kacorka 2009.02.15. 22:55:38

Rossz volt a kifejezés, úgy értem előzött és kész, mert előznie kellett.

ekutya 2009.02.15. 22:55:59

@Shadowbull: De azért csak mentek gyorsan ti is autópályán. Baleset lehet abból is, nem feltétlenül te leszel a hibás, pláne nem 100%-ban.

T-boy (törölt) 2009.02.15. 22:56:55

Pénzes amerikaiak ide/No/járnak meghajtani
a sportkocsikat,mert otthon még nekik
sincs esélyük.Helyükben haza se vinném..

ekutya 2009.02.15. 22:58:16

@Kacorka: "a mögötte jővőn van a követési távolság felelőssége"

Ha már benne volt a sávban és betartotta a szabályokat akkor igen. Ezt már le is írtam. Ha Rudi nekimegy/nekiment, akkor ő a hibás.

Shadowbull 2009.02.15. 23:02:46

@ekutya: Termeszetesen. De igyekszem betartani a kozlekedesi szabalyokat, es nem tolok vagy villogok le senkit, plane nem esek ra nagy tempoval.

Baleset sajnos mindenbol lehet, es senki sem immunis a hibazasra sem.

sb

mozaic 2009.02.15. 23:06:08

@ekutya: Még szunya előtt meglestem a finn videót. Klassz. Most már jól fogok aludni.

dohc (törölt) 2009.02.15. 23:06:29

vazze itt mindenki olyan profi sofőr? mert az észosztás megy keresztül kasul, de azt meg elfelejtettétek hogy ti is voltatok kezdősofőrök, rutin nélkül? ja hogy ti már akkor is profik voltatok, akkor szegény mi , vissza is adom a jogsim.

ekutya 2009.02.15. 23:18:05

@dohc: Látom te is most jöttél. Sok a hozzászólás ma, ez van. Én kb. 2x-er is leírtam hogy voltam kezdő és elég béna is. Szerencsére nem kellett korlátozatlan sebességű német autópálya belső sávjában közlekednem friss jogosítvánnyal.

Vélemény, hozzászólás, javaslat?

no_holy_shit 2009.02.15. 23:23:09

@Shadowbull:

nalunk ez ment korbe mutl heten:
www.stuttgarter-zeitung.de/stz/page/1935133_0_2147_wer-die-abkuerzung-nimmt-soll-kuenftig-langsam-fahren.html

amugy ha a kornyken va dolgom akkor inkabb sajat kocsival megyek, mert:
1, korben csak 100-al lehet menni. az en kocsim is megy 120-140-t es ugye magyarorszagra nem kuldik ki...
2, a Turbo Rolf ota 3x annyira ovatosan kell menni ha gyari autot vezetsz...

vájtfülű 2009.02.15. 23:28:32

@ekutya: megnéztem a finn videót: nem is lenne baj, ha :
1 a sok lóerővitéz megtanulna vezetni,
2 csak zárt pályán száguldoznának.
Sajnos azonban nem így van, így mindannyiunkat veszélyeztetnek. És nem arról van szó, hogy nem érteném meg, vagy kétségbe vonnám a jogukat, hogy autó- és sebességmániások legyenek, hanem arról, hogy csak a saját rovásukra szórakozzanak.

ekutya 2009.02.15. 23:29:50

@no_holy_shit: Én úgy látom ez alapján születnek lépések a biztonság javítása érdekében. Remélhetőleg kevesebb ilyen Rolfos baleset lesz. Lehet hogy még se kell betiltani a száguldást.

A meghalt tesztpilótánál bennem felmerült hogy a szalagkorlát nem megfelelő a sportautókhoz. Ugye ha emberéletet akarunk menteni, akkor ahhoz csak hozzátartozik a pálya javítása is. Itt a Porsche simán begyűrődött a korlát alá.

dohc (törölt) 2009.02.15. 23:35:14

@ekutya: hát na estére összegyűltünk mint villanyvezetéken a verebek. én még csak 3éve vezetek hivatalosan, sikerült egy-két karcolást összeszednem az autókon (most járok a harmadiknál, abból még tksara nem vertem egyiket sem, csak egyszer télen fordultam az árokba még a kisbömcsivel-e30 320-) na szal a lényeg hogy mindenki oszt mindenkit tiszt a kivételnek, mert mindenki úgy érzi ő a f@asza sofőr, más meg béna meg rutintalan, tisztelni kéne a másikat, és elfogadni, és akkor lehet jobb lenne egy kicsit. persze a másik oldal is igaz, hogy vannak alkalmatlanok az úton, de ki dönti el hogy ő az e, mert én megyek az én stílusomban, és aki nem úgy vezet az alkalmatlan, ez akkor fordítva is működik, nem? faterom több mint 30éve kamionozik, úgy centizget, meg tolat kocsival is kamionnal is hogy olyat ritkán látni, de nem kacsázik egyik sávból a másikba, meg nem nyom le senkit az útról, és tanulság ugyanazzal a kocsival -opel omega b 2.0- én 10-12 liter, ő meg 7-8 lityi. ja és ő balesetmentes!! mármint személyautóval, kamionnal már azé besikerült neki

ekutya 2009.02.15. 23:40:10

@vájtfülű: Oké vájtfülü. A statisztika szerint a németeknél 3.8 halott volt autópályán / milliárd fő / év . Cseheknél 9.9 ugyanez az érték max 130kmh-ás korláttal.
A finneknél a hepehupás télen havas utakon 1.4.

Nekem ebből az jön le hogy az őrült száguldozó németek nem okoznak annyi balesetet mint a csehek. A jólképzett finnek a veszélyes útjaikon mégkevesebb balesetet okoznak (pedig ott fa is van az út mellett). Tehát nem tudom megállapítani mennyit árt a nagy száguldozás, viszont azt látom hogy az alapos finn oktatás mennyit használ.

Ha tudod az ellenkezőjét bizonyítani, kérlek ne tartsd magadban. Ezt is írtam már hogy először tessék bizonyítani/alátámasztani mielőtt valakinek a jogait korlátozni szeretnénk.

ekutya 2009.02.15. 23:51:35

@dohc: Faternak riszpekt ha balesetmentes. Én is szeretek takarékoskodni a benzinnel.

"vannak alkalmatlanok az úton, de ki dönti el hogy ő az e"

A vezető saját felelőssége mérlegelni az úton. A profi vezetés is arról szól hogy ismerd a határaid. Nekem is vannak megpróbálom nem túllépni. Itt abból volt a legtöbb vita ma hogy kell-e korlátozni mindenhol a sebességet, ki okozza a baleseteket, mit kéne csinálni hogy jobb legyen... A gond az volt hogy elég sok érzelmi szál került bele a vitába a meghalt anyuka miatt és ezért sokan a gyorsan hajtókat okolták.

Amúgy ma Magyarországon a törvénykezés olyan hogy azért is felelős vagy hogy kinek adod át a kormányt. Ha baj van nemcsak a sofőrt, de téged is büntetnek mégha olyan részeg is voltál hogy nem tudtad mikor átadtad a kormányt. Tehát elég nagy a felelősség a vezetők vállán. Te leszel a hibás ha valamit nem jól mérsz fel.

loláb 2009.02.15. 23:56:05

@Hrzrasn:

Továbbra is fenntartom azon állításomat, hogy tanulj meg olvasni, és értelmezni. Nem akartam reagálni az előző hozzászolásodban felvetett butaságokra, egyrészt a nyilvánvaló primitívséged okán, másrészt azért, mert okos enged szamár szenved, de ha már nem voltál képes csöndben maradni, akkor megteszem:

"Faszság. Azért halt meg, mert félrerántotta a kormányt."

Nem, azért halt meg, mert 220-250-nel ráestek háturlól, ÉS félrerántotta a kormányt. A felelősség kérdésében fifty-fifty, te biztos ilyen elnéző lennél, ha a feleségeddel, barátnőddel, vagy barátoddal történne ilyesmi.(amit NEM kívánok)

"1) Félkész autók nem mennek forgalomba."

Ki említett félkész autót?

"2) Bizonyos dolgokat (pl navit, rádiót) NEM tudsz pályán tesztelni."

Ki kérte, hogy ne teszteljenek forgalomban. Viszont az említett dolgok teszteléséhez nem kell okvetlenül 200 felett száguldozni. (Remélem senki sem a navit nézi miközben 250-nel halad az autobahnon. Illetve azt azonnal lecsuknám, aki szóvá teszi, hogy késik a navi 250-nél)

"3) Akik tesztelnek, SOKKAL kevesebb balesetet okoznak, a nyilvánvaló vezetési tudás miatt. Utoljára 2003ban volt ilyen. Hányan is haltak meg azóta "civil" balesetekben? Akkor meg mirôl beszélünk?"

Most viszont ilyen okozott balesetet, egy nem 100 Lóerős autóval, nem 130-cal. Elhiszem, hogy szegény borzasztó jó sofőr volt, csakhogy a közlekedés nem egyszemélyes műfaj, az hogy ő jo sofőr volt, az még semmit nem jelent. (Egyébként pedig borzasztóan sajnálom a tesztpilótát is, meg mindenkit aki balesetben hal meg. De leginkább a családjukat)

"4) Senki nem spórol semmin, ha emberéletrôl van szó. Elmagyarázhatnád, szerinted hogyan is lehet a közúti teszteléssel "spórolni"."

Nem a közúti tezsteléssel spórolnak, hanem azzal, hogy mikor az autó már 99%-ban kész, akkor nem pályán tesztelik nagy sebességgel, ami esetleg drága, hanem közúton. Persze lehet, hogy erről szó sem volt, mindenesetre ami tény, az tény: tesztsofőr ment tesztautóban közúton nagyon gyorsan.
A többi más nemzetiségi autógyár megoldja, a tesztelést a sebességkorlátozásos autópályaszakaszain, illetve lezárt pályán (nyilván a németek is eleinte pályán tesztelnek). Én sem a tesztelési jogot vitattam el, hanem a száguldozáshoz való jogot. Remélem, neked is világos, mi a különbség felelősség kérdésében, akkor, ha egy autógyár fizetett tesztpilótája okoz munkaa közben EGY halálos balesetet, illetve ha száz autótulajdonos százat.

"Én meg az idiótákat szeretném bojkottálni."

Ezt mondjuk kezdhetnéd azzal, hogy figyelmesen végigolvasod a hozzászólásokat, és nem az alapján reagálsz rájuk, hogy mi illik bele az írójáról alkotott prekoncepciódba, hanem az alapján amit VALÓBAN jelent.

P.S: Csak hogy értsd, nem azért irtam ezeket, mert bármennyire is érdekel, mit gondolsz rólam. A stílusod mindent elárul, arról aki vagy valójában. Csak a jobbító szándék vezetett, cizelláltabb véleménnyel sokkal több mindent elérnél az ilyen vitákban, főleg ha esetleg igazad van. Már persze ha ez a célod, és nem pedig ubulkához hasonlóan a botrányokozás.

dohc (törölt) 2009.02.16. 00:08:34

@ekutya: amiket írsz azokkal egyetértek, a főkérdés amitől én is elkanyarodtam különböző érzelmi felindulások miatt pedig hogy kell e sebkorlátozás, én úgy hallottam hogy a németek elég jól elvezetgetnek így limit nélkül, balesetek mindig mindenhol vannak, nálunk is pedig van limit, de érdekes hogy azért az autók nagy része 250nel nem bír menni, de tegyük fel megyek 190-nel, kamion vánszorog előttem mondjuk 90-nel én a belsőben előzőm, és hirtelen egy s-osztály megjelenik, hát tudjon a mögöttem lévő addig fékezni, mert elméletben amikor sávot váltottam én őt nem láttam, nem is láthattam, de ha bamba vagyok és látnom kellet volna hogy jön vmi akkor meg nem mászok be a belsőbe, de hátulról sebességet felmérni szinte lehetetlen, az én véleményem hogy csak olyan szakaszokon kellene ahol megoldható egy 3sávos szakasz külsőben kamionok, közepső aki nem akar schumaher lenni ,de azé nem is csigabiag, a belső meg az x lóerős x nyomatékos összevissza elől hátúl mindenüthajtott, turb-kompreszoros csoda , de lehet hogy naiv vagyok?

Shadowbull 2009.02.16. 00:16:00

"de hátulról sebességet felmérni szinte lehetetlen"

Mar miert lenne lehetetlen?

Teljesen jol fel lehet merni.

sb

dohc (törölt) 2009.02.16. 00:23:55

@Shadowbull: ja belenézel, látol két lámpát, pislogsz egyet és már melletted van :D

Hrzrasn (törölt) 2009.02.16. 00:27:06

@ekutya: Lakosságra nincs túl sok értelme levetíteni a balesetek számát, kiosztott renszámok számára már annál inkább.

ekutya 2009.02.16. 00:33:38

@Hrzrasn: halálozási adatok Hrzrasn, halálozási adatok.

Hrzrasn (törölt) 2009.02.16. 00:41:23

@loláb: "A felelősség kérdésében fifty-fifty, te biztos ilyen elnéző lennél, ha a feleségeddel, barátnőddel, vagy barátoddal történne ilyesmi."

Nem vagyok elnézô, de NEM ért hozzá a nô kocsijához, fogd már fel! Ha fejed tetejére állsz, akkor sem.

"Viszont az említett dolgok teszteléséhez nem kell okvetlenül 200 felett száguldozni."

Neked halvány fingod nincs, hogy éppen ott éppen akkor mit tesztelt. (Már hogy a francba ne kéne egy ekkora teljesítményû autót 200 felett tesztelni?)

"Ki kérte, hogy ne teszteljenek forgalomban."

Te írtad, hogy azért kellett meghalnia a nônek, mert a Merci forgalomban akart tesztelni. Ami önmagában is faszság, de legalább ne hadoválnál összevissza.

"Most viszont ilyen okozott balesetet, egy nem 100 Lóerős autóval, nem 130-cal."

Igen. Több tízezer másik esetben meg mások okoztak halálos baleseteket az elmúlt években, és még 130 se kellett hozzá. Akkor meg mi a tökömnek lovagolsz ezen az EGY eseten? Hülye vagy?

"Nem a közúti tezsteléssel spórolnak, hanem azzal, hogy mikor az autó már 99%-ban kész, akkor nem pályán tesztelik nagy sebességgel, ami esetleg drága, hanem közúton."

Honnan veszed ezt a baromságot? Mi lenne drága? Tesztpályán jobban kopik a gumi, vagy mi? (Aschheim saját pálya)

"Csak a jobbító szándék vezetett, cizelláltabb véleménnyel sokkal több mindent elérnél az ilyen vitákban"

Ja. A jobbító szándék, amikor megvádoltál azzal, hogy emberi életeket teszünk kockára fillérbaszásból. Kikérem magamnak, hogy egy tökkelütött dilettáns, aki lófaszt nem ért az autófejlesztéshez, ilyesmivel gyanúsítson. Elmész te a "segítô" szándékoddal együtt a picsába.

kch 2009.02.16. 00:42:36

Nem nagy cucc. Ő ezért kapta a pénzét, és szerintem sokkal többet, mint amit errefele el lehet képzeli. Nagyobb fizujával, és a kiválasztott szakmájával viszont együtt járt a nagyobb ríziko, és nem hinném, hogy soha nem fordult meg a fejében.
A második eset már egy kicsit durvább (Rolf) mert az alapvető szabályok nem csak az autópályák 80%-án érvényes szabad tempóválasztásról szólnak, hanem arról is, hogy ezzel egyidejüleg jobbról előzni tilos, valamint a legfontosabb: a követési távolság a kilométeróra fele. Elegendőnek kellene lennie, hogy időben le tudj fékezni ha odafigyelsz.
Ami a legjobban idegesítene a ti helyetekben:
Magyarországon az autópályákat már 150-160km/h-ra tervezik. Kanyarogat beleértve. Lefordítanám köznyelvre: Van egy háztartás, amiben sok a fogyasztó. Meg van egy szolgáltató, aki sok áramot tudna adni. De hatóságilag te csak egy fél amperes biztosítékot rakhatsz be a szekrénybe. Persze az olvadósat...
Autópályát itthon egy csomószor láttam már trafipaxot. Most már fixeket is felszerelnek, mert kő a pénz. Az, hogy a rendőr saját gyerekét ütik el a sulija elött, azt nem érdekel senkit. Ott kellene ellenőrizni, trafipaxot felszerelni, és büntetni. Mert mindenki belátná, hogy hol emberszerű a lassítás, fokozott odafigyelés. A biztosítékot meg ki kellene cserélni, 16 amperosat neki minimum, had élje ki magát a stresszes nép. A saját pénzéből felépített úton.

ekutya 2009.02.16. 00:50:09

@loláb: "Most viszont ilyen okozott balesetet, egy nem 100 Lóerős autóval, nem 130-cal."

Azt már megbeszéltük hogy nem ő okozta a balesetet, se szerintünk, se a bíróság szerint (fifty-fifty ahogy írtad). Tehát ha ő nem megy gyorsan nincs baleset, vagy ha a nő nem pördül ki, akkor sincs.

Ezt a bojkott dolgot nyílván nem kockáztatja egyik gyár sem, ezért rúgták ki a tesztpilótát. Ezért nem kell bojkottálni. A gyárak jobban odafigyelnek mint a magánszemélyek. Ha baleset van az nagy balszerencse miatt. A száguldásról való jogon is sokáig rágódtunk. Beírtam néhány statisztikai adatot is, ha nem értesz egyet, akkor próbáld meg bizonyítani az ellenkezőjét mielőtt elvennéd a száguldozás jogát.

Akkor újra megkérdezem. Mi a gond a finnekkel?

ekutya 2009.02.16. 01:01:14

@dohc: Én nem ismerem az összes ilyen korlátlan szakaszt a németeknél, de a logika megkívánja hogy a biztonságosabb részeken jelölték ki az ilyeneket.

ekutya 2009.02.15. 23:40:10

itt írtam számokat is. Az igaz hogy az autók számát nem tudjuk összehasonlítani (ahogyan Hrzrasn megjegyezte), de a halálozási adatok jól mutatják mennyi halált okoznak az ottani autók a lakosságra levetítve.

A sebességkülönbség tényleg problémát okoz, a megoldás kérdése meg még többet. Szerintem nem az a megoldás hogy korlátozzuk a sebességet. Ha más véleményen vagy és alá tudod támasztani, akkor írd meg. A 3 sávos pályát én is támogatom, szerintem is ez a minimum. Azt viszont a nagy sebességkülönbség mellett is jól lehet használni (nemúgy mint itthon, középen minenki).

ekutya 2009.02.16. 01:22:05

@kch: hát az M7-ből kiindulva, ott én sem merném megengeni a 150-et (Mondjuk a 3sávos részen a 100kmh kicsit erős). Főleg nem az itthoni vezetőkkel. Szerintem gyenge az oktatás. Nem nem elég szigorú, hanem egyszerűen csak gyenge. A kötelező autópályás és éjszakai kevéske vezetéseket is elcsalják az oktatók. Vészhelyzetekre semmi de semmi gyakorlati felkészítés nincs. Az autó határait nem tanítják meg, csak a közlekedésben való részvételt. Féltik és sajnálják az autójukat is és spórolnak ahol csak lehet. Én ezeket így láttam/tapasztaltam.

Németeknél szerintem egészen más a helyzet. Ott megnézik mit lehet tenni. Itthon csak azt ismerik hogy hogyan szigorítsunk, büntessük jobban. Ez a gyorshajtási pénzbírság is elég aránytalan lett. Van olyan rendőrismerősöm akit megbüntettek több mint 100eFt-ra egy gyorshajtásért. Ha Prosche-d van akkor belefér, ha Trabantod akkor ez több mint az autód. Itthon a következetlen, barom, felelőtlen, önző törvényhozóink miatt van baj. Nem látják be hogy nem lehet mindenhova trafipaxot és rendőrt állítani. Így nem lehet népet nevelni.

Spiritmonger 2009.02.16. 03:16:17

@Kacorka: de, akkor ki kell zárni a közlekedésből, ha a szabályos keretek között nem tud biztonsággal közlekedni

snki sem tiltja meg neki a vezetés megtanulását, agyorsabb kocsihoz való hozzászokást, a sofőrtartást, valamint az alsóbbrendű utak használatát, ahol van korlátozás
an az autóban, akkor válassza a képességeinek megfelelő közlekedési heélyzeteket, pl a vonatot, vagy az alsóbbrendű utat, vagy a külső sávot

sajnálatos, hogy két fiatal élet megszűnt, de csak a kedves anyuka hibázott
ha meg gyerek is v

Spiritmonger 2009.02.16. 03:29:35

@Gyurma73: képzeld el, a tükörből a saját autód és a saját sebességed ismeretében megbecsülöd a másik kocsi távolságát és a sebességét, aztán korrigálod, mert a sebességet mindig alábecsülik, a távolságot meg nagyobbnak hiszik, és 4 másodperc alatt, ha 100 körül mész, akkorle tudsz lassítani, fel tudsz gyorsulni, sőt, simán sávot is tudsz váltani

vezetni kellene évi legalább 30000 kilométert, meg elmenni vezetéstechnikai oktatásra, persze az alap a jó gépjárműoktató nés a vezetés közbeni, gépjármű feletti uralom

akinek ez nincsen meg, az ne vezessen

megvan rá a joga, hogy tegye, de minek?
nem kella Népszínház utcában éjjelente Egészséges fejbőrt bömböltetni, csak azért, mert lehet...

Spiritmonger 2009.02.16. 03:35:07

@loláb: nagyon nincs igazad

ha a képességei gyengék, ne üljön be a kormány mögé

nehogymár itthon is az elved szerint csak 70-nel lehessen menni a pályán, mert a csökött plázakurvája fél a sebességtől
nem, úgy kéne, mint a régi kreszben, ahol mindenki magáért volt felelős elsősorban, és nem a nyomoroncok félelmeit vették alapul

Spiritmonger 2009.02.16. 03:49:03

konkrétan én mindenkitől elvenném a jogsit, aki nem tud párhuzamosan járda mellé beparkolni akkora helyre, ami az autója hossza + 1 méter, illetve, nem tud folyamatosan nagy sebességgel a pályán menni

lenne parkolóhely is, csökkenne a stressz, meg lehetne menni, és az ilyen, amlített anyukák is élnének még

loláb 2009.02.16. 08:14:26

@Hrzrasn:

"...Nem vagyok elnézô, de NEM ért hozzá a nô kocsijához, fogd már fel! Ha fejed tetejére állsz, akkor sem...."

Ki beszélt hozzáérésről. Megijesztette. A nő rendelkezett jogosítvánnyal, mégha a képességei esetleg akalmatlanokká is tették arra, hogy autópályán közlekedjen. Majd, ha nem lesznek hozzá hasonló sofőrök a forgalomban, akkor lehet annyival menni, amennyivel akarunk, addig nekünk kell vigyázni rájuk. NEM mentegetem az anyukát, de sajnálom, hogy meghalt, és nekem ebben a balesetben Turbo Rolf legalábbb annyira hibás, mint ő. Csak szegényt már nem lehet ezzel kapcsolatban elszámoltatni.

"...Neked halvány fingod nincs, hogy éppen ott éppen akkor mit tesztelt. (Már hogy a francba ne kéne egy ekkora teljesítményû autót 200 felett tesztelni?)..."

Neked van? Mi a francnak hoztad ide navit, meg a rádiót?
200 felett kell tesztelni, ez nyilvánvaló, DE NEM FORGALOMBAN. Én ezt modtam. Sajnálom, hogy nem akarod felfogni.

"...Te írtad, hogy azért kellett meghalnia a nônek, mert a Merci forgalomban akart tesztelni. Ami önmagában is faszság, de legalább ne hadoválnál összevissza..."

Ebben az esetben valóban félreérthetően fogalmaztam, arra gondoltam, hogy ne teszteljenek iylen sebességgel forgalomban. MÉG OTT SE, AHOL LEHET!

"...Igen. Több tízezer másik esetben meg mások okoztak halálos baleseteket az elmúlt években, és még 130 se kellett hozzá. Akkor meg mi a tökömnek lovagolsz ezen az EGY eseten? Hülye vagy?..."

Azért, mert erről szól a cikk, és szerintem megelőzhető lett volna.

Honnan veszed ezt a baromságot? Mi lenne drága? Tesztpályán jobban kopik a gumi, vagy mi? (Aschheim saját pálya)

idézet a cikkből: "...Például sok helyi autógyár és tuningműhely használja a korlátozásoktól mentes Autobahn-okat tesztelési célokra is - néha kifejezetten tragikus következményekkel...."

"...Ja. A jobbító szándék, amikor megvádoltál azzal, hogy emberi életeket teszünk kockára fillérbaszásból. Kikérem magamnak, hogy egy tökkelütött dilettáns, aki lófaszt nem ért az autófejlesztéshez, ilyesmivel gyanúsítson. Elmész te a "segítô" szándékoddal együtt a picsába. ..."

A jobbító szándékot a stílusodra értettem. Az, hogy mivel foglalkozol egyáltalán nem érdekel.

loláb 2009.02.16. 08:22:44

@Spiritmonger: Az lehet, mivel a véleményemet mondtam el.

Egy kicsit több tisztelet az elhunyt iránt igazán nemes jellemre vallana.

loláb 2009.02.16. 09:08:13

@ekutya:

"...Nem látják be hogy nem lehet mindenhova trafipaxot és rendőrt állítani..."

Pedig pont ezt akarják. Két éven belül +800 trafipax. Nem örülök neki, én is szeretek néha gyorsan menni, meg néha bizony sietnem is kell, de mi csak ebből értünk.
Az objektív feleősség bevezetése óta szerintem kb. 30 km/h-val csökken az autópályák belső sávjának átlagsebessége. Eddig 160-170-nel haladva levillogtak, ott most folyamatosan lehet menni 140-nel, úgy, hogy max 2-3 autót kell elengedni egy többtíz kilóméteres távon.
(Mondjuk remélem nem a többi pályát zsúfolják tele trafipaxal, mivel ott fajlgosan még mindig kevesebb baleset történik)

loláb 2009.02.16. 09:28:34

@ekutya:

Néztem a adatokat, illetve a videót. Arra kiváncsi lennék, mióta megy ebben a rendszerben az oktatás, illetve elötte milyen baleseti statisztikáik voltak.
Gyanítom, hogy lényegesen rosszabbak, kb mint nekünk.

De lehet, hogy nem, talán ott drágább egy emberélet, mint itthon, ezért hamarabb beveztték a valódi oktatást, a jogosítvány megszerző tanfolyam helyett.

(Egyébként Anglia statisztikái se rosszak, igaz ugyan, hogy ott 110 km/h a megengedett autópályán, illetve kevesebb a hó és jég, viszont sűrübb a forglom)

2009.02.16. 09:46:36

Ahogy elnézem a kedves kommentezők elenyésző része jár német autópályákon. A következő a helyzet. Mész a belső sávban mondjuk 170-el (ugye nem is sok a 130-hoz képest). Egyszercsak a külső sávban 120-130-al "battyogó" állampolgár index nélkül(!) kivág eléd. Szó szerint. Ez teljesen mindennapos. Namost, vagy satufékezel, hogy meglegyen a "megfelelő" követési távolság, ezzel persze további veszélyhelyzetet teremtve(+ extra fékkopás és egyéb feleslegesen magas igénybevétele az autónak), vagy normáisan lelassítasz, majd felveszed a megfelelő távolságot. "B" variációt választva minimum mutogatásra számíthatsz, hogy miért is mászol a seggébe(???), de lehet, hogy éppen arra jár egy civil kocsis rendőr, akkor több száz eurós bírságra is! Beszélgettem több kinti emberrel, vegyes a vélemény a követési távolság ilyen mértékű betartatásával kapcsolatban. Szerintem baromság! Ha lehet menni, akkor miért nekem kelljen orrára állított autóval lelassítanom egy szerencsétlen mögött, aki lusta a tükörbe nézni és felbecsülni a közeledő sebességét.

Agr3ssor 2009.02.16. 10:56:19

@loláb: Az autó határait lehet jobb is, hogy nem oktatják... Azt az ember vagy érzi, vagy nem...
És azt sem kellene elfelejteni, hogy a közlekedés nem az agyatlan száguldozásról szól... Ha mindenki ésszel és rendben tenné a dolgát, akkor nem okozna gondot egy gyengébb képességű autóvezető... Azért valljuk be, hogy a Kresz körülbelüli betartásával lazán elautózhat egy gyengébb képességű sofőr, teljes biztonságban... Az meg hogy az oktatásba belezsúfolják a "kocsi határainak" megismerését, (amit ugye stril körülmények között, tesztpályán tesznek) az még nem garancia arra, hogy egy levizsgázott sofőr ijedtségében végrehajtja a rénszarvastesztet...

Most lehet megint sok nagyon okos dolgot mondani... De a lényeg, hogy ésszel kellene vezetni, ha úgy alakul akkor meg ésszel kellene gyorsan vezetni... Ha valaki úgy halad csövön a német autópályán, hogy belekalkulálja az esetleges figyelmetlen balfaszokat, akkor sok gebaszt el lehet kerülni... Nem az orrunk elé kellne nézni, hanem bőven 3 autóval előre...

Kacorka 2009.02.16. 10:56:39

@Spiritmonger:

"de, akkor ki kell zárni a közlekedésből, ha a szabályos keretek között nem tud biztonsággal közlekedni"

Én sehol nem olvastam, hogy ez a nő kivágott volna a merci elé, vagy túl alacsony sebességgel hajtott volna. A belső sávban is lehet 130-al menni ha előznöd kell, még Németországban is. Az pedig, hogy egy 220-szal érkező autót nem látott meg a tükörben, annak sok oka lehet útviszonyoktól is függően, de szerintem ilyenkor a hátulról jövőn van nagyobb felelősség, mert ő sokkal könyebben fel tudja mérni a helyzetet.

Egyébként nem vagyok ellenzője a gyors kölekedésnek, de annak igenis, hogy arrogáns módon rátoljuk a kocsi orrát a másikra.

"mert a csökött plázakurvája fél a sebességtől"

ezt pedig csak remélem hogy nem a szóbeli nőre érted.

Tarkin kormányzó 2009.02.16. 11:19:00

Nem kell ehhez Németország, itthon is lehet tölteni neki, csak legyen fék is hozzá. Igaz, az én autóm csak 265-öt megy :(

Tomcy 2009.02.16. 11:23:43

Nálunk is van egy öreg faszi aki menni alig bír, de egy szedán 3-4éves corollával bohóckodik!
A helyiek már nem is idegesítik magukat amikor a főutcán meg be akar állni a parkolóba, vagy meg akar fordulni, szépen mind a 2 irányból megállnak 20méterrel elöbb és várják, hogy 5perc alatt okozzon valamit az öreg, a parkoló autók tulajai meg az ablakból nézik a mutatványt és lerágják a körmüket, hogy ne húzza meg a kocsijukat az öreg!
Na az ilyeneknek mi a fasznak jogsi???????
Minek vezet???
Nem értem!!!!

Amúgy én simán megemelném a sebességhatárokat 60, 110, 150-re itthon!

Németeknél meg aki 130-al megy annak nem sokszor kell kimenni a belsőbe, mert a kamionokon kívül mindenki lenyomja!
Itthon is kijön amúgy sok marha a 110-el a 160-al közlekedő elé!

Ez a nő meg egy vicc!!!
Ha elment volna mellette 300-al egy lambo vagy egy ferka akkor is nekirántja a kocsit a fának mert megijed a hangjától vagy mi???
Az ilyen minek ül autóba?

Sx Xavier 2009.02.16. 11:26:14

Végigolvasva a kommenteke, 80-90%-ban a vétlennek vélt (Mercedes) teszt sofőrt védik a kedves kommentezők, arra hivatkozva, hogy az anyuka számíthatott volna az adott körlümények között a mögötte feltűnő kocsira. Fordítsuk meg a dolgot. A teszt sofőrnek az adott körülmények között ugyanúgy számítania kellett volna egy esetlegesen elé besoroló autóra, mint az anyukának.

A másik: valaki írta, hogy kb tíz másodperc telt el attól a pillanattól fogva, hogy meglátta az autót addig, hogy mögé ért. És miért nem csinált semmit addig? Tapasztalat szerint tíz másodperc pokoli hosszú idő.

Azért nem csinált semmit, mert rutin, meg minden. De a magyar sofőrök - és egy kicsit szólok a hazai viszonyokról - sajnos hajlamosak padlógáz-nagyfék stílusban vezetni. Elég izzasztó ilyen pilóta mellett ülni. Személy szerint azt tanultam, és azt csinálom, hogy ha valaki feltűnik előttem, akkor szép lassan elveszem a lábam a gázról, és ha kell, elkezdek finoman, aztán szükség szerűen egyre jobban, de mindig egyenletesen lelassítani. Így nem rohan belém, aki mögöttem van, van ideje felismerni a helyzetet, és én sem rémítem halálra az előtem haladót. Nem tudom, hogy ez hogy megy mondjuk 200-250km/h-s tempónál, de szerintem kivitelezhető.

dr.oid 2009.02.16. 11:34:16

veszélyes üzem➔ egy csomó körülményt és változót a sofőr nem tud befolyásolni. jó öreg Cobra József mindig azt tanította nekem amikor jégben-hóban tekergettem a kocka Lada kormányát nyikhaj tanulóvezető koromban, miközben a vágóhídról fél disznókat fuvaroztam a házáig , hogy deffenzíven kell vezetni. előre kell gondolkodnom, nekem kell elkerülni a veszélyhelyzeteket és nem a másikra várnom, rendszeresen használnom kell a tükröket stb.:) suttyóként az ember szereti nyomni a gázt, aztán érett fejjel belátja, hogy az oktatónak igaza volt. vezethetsz Xmillió kilómétert, a veszélyhelyzet minden egyes elindulásnál elkezdődik és addig tart amíg le nem állítod a kocsit. vagy azon túl is. szegény Montágh Imrét a saját kocsija gázolta halálra:(

Shadowbull 2009.02.16. 12:18:12

@Agr3ssor: "Ha valaki úgy halad csövön a német autópályán, hogy belekalkulálja az esetleges figyelmetlen balfaszokat, akkor sok gebaszt el lehet kerülni... Nem az orrunk elé kellne nézni, hanem bőven 3 autóval előre... "

Ez a lenyeg. Amugy ha az ember figyel, gyakran messzirol lehet latni, ki mire keszul. En gyakran elveszem a gazt akkor is, ha latszolag semmi sem indokolja, mert mindenki szepen csorog a kulsoben, csak gyanusak. Volt mar ra pelda, hogy ilyenkor valaki megiscsak megindult befele. Az ember nem is tudatosan ismeri fel a veszelyforrast, hanem osztonosen, ahogy mozognak, ahogy kovetik egymast.

Szinten elveszem a gazt kamionok mellett, plane ha tobb megy egymas utan.

sb

Shadowbull 2009.02.16. 12:22:59

@Sx Xavier: "A másik: valaki írta, hogy kb tíz másodperc telt el attól a pillanattól fogva, hogy meglátta az autót addig, hogy mögé ért. És miért nem csinált semmit addig? "

Ki mondta hogy nem csinalt semmit?

Fekezett meg villogott.

Szegeny no meg megijedt, elrantotta a kormanyt, es leesett az utrol.

Megjegyzem, en ultem mar olyan kezdo sofor mellett autopalyan, aki ugy valtott savot, hogy orultem, hogy a palyan maradtunk, mert nem a tempohoz merten rangatta a kormanyt.

Konnyen el tudom kepzelni, hogyha nem egy Kia-ban ulnek szegenyek, ma is elnek.

sb

Long Johnny 2009.02.16. 13:17:58

Talan erdemes volna megemliteni azt a tenyt is, hogy TurboRolf elhagyta a helyszint megallas nelkül. Talan eszre se vette ami törtent. DE a mediakban hosszu napokig volt ez tema es ö nem adta fel magat.

@Speedman: "Takarodj a koszos kölykeidhez vissza..." es "hülye picsa" ---ejnyebejnye. Igy beszelsz te egy növel? Anyukaddal is? Mennjel es mosdd meg szappannal a szadat mielött ujbol a gep ele ülsz.

szajberpiraty 2009.02.16. 13:22:10

Szerintem tesztelni csakis zárt pályán lenne szabad. Ki kell vinni a Porschét a Nordschleife-re, és adni neki. A hosszú egyenesben simán elérné a végsebességet.

Az autópálya közlekedésre való, a versenypálya meg tesztre, versenyzésre.

ekutya 2009.02.16. 13:30:41

@Sx Xavier: " 80-90%-ban a vétlennek vélt (Mercedes) teszt sofőrt védik a kedves kommentezők"

Szerintem nem nagyon olvastad te végig azokat a kommenteket ha így látod. Már nemis tudom hányszor átrágtuk ezt.

Tehát:
Rolfi is meg a nő is felelős a balesetért. Ebben a kommentezők túlnyomó része egyetértett eddig.
Arról volt még szó hogy hogyan lehetne javítani a helyzeten hogy nem legyen sok ilyen baleset.
Harmadszor, kell-e korlátozni a sebességet a NÉMET autópályákon?

Spiritmonger 2009.02.16. 13:31:59

@loláb: az elhunytat nbem is említettem, a csökött plázakurva az itthoni típusra vonatkozik

Spiritmonger 2009.02.16. 13:34:33

@Kacorka: lásd fentebb, nem az elhunytat minősítettem

ellenben fenntartom, hogy ha valaki az autópályán nem lát meg a tükörben valamit, az csak az ő hibája, és ne vezessen soha többé ott addig, amíg nem tanulja meg beállítani és használni a tükröt
a jó tükörből mindent lehet látni, ami nem a holttérben történik
ami egy pályán 300-méterrel mögöttem, azt meg pláne

azt nem vizsgálták, hogyan kapo

ekutya 2009.02.16. 13:35:01

@szajberpiraty: "Szerintem tesztelni csakis zárt pályán lenne szabad"

Szerinted igen, de vagyunk páran akik szerint nem. Ezt azért mondod csak, mert azt hiszed hogy csökkenne a halálos balesetek száma ha betiltanák a száguldást. Én azt hiszem hogy ez nem igaz. Ha másként tudod bizonyítani akkor írd meg a véleményed, forrásokkal alátámasztva.
Kicsit feljebb videó is van, meg statisztika.

Újra megkérdezem. Mi a gond a finnekkel?

Spiritmonger 2009.02.16. 13:35:41

folyt:
tt az a nő jogosítványt?

ekutya 2009.02.16. 13:41:06

@Spiritmonger: Azért azt szeretném neked, lólábnak és a töbieknek is elmondani hogy itthon, azaz Magyarországon 130 a korlátozás. A bizalmi elv szerint a többi közlekedő számíthat rá hogy te betartod a kreszt.
Azaz ha te itthon belemész 150-el valakibe akkor ne is várd hogy felelős legyen. Ha elenged miután levillogtad akkor legyél érte nagyon hálás, mert nem kényszerítheted/várhatod el tőle a 130 feletti tempót sehol itthon.

Ez az anyukás baleset másról szólt. Ott anyuka is felelős volt, még ha szabályosan ment is.

xenuka 2009.02.16. 14:40:00

Köcsög tesztsofőr. Remélem egy kamionos lezúzza hamarosan.

ekutya 2009.02.16. 14:54:43

@xenuka: Mindannyian köszönjük a felettébb hasznos és érdekes hozzászólásodat. Azt hiszem sikerült ezzel a konklúzió csúcsára eljutnunk. Nemis tudom mit tehetnék hozzá. Ez így teljes ahogyan van. Mégegyszer köszönöm hogy segítettél lezárni ezt a hosszantartó vitasorozatot. Több ilyen emberre lenne szükség, akkor gyorsabban megoldódnának a gondok. Hajrá hajrá, csak így tovább.

Seholfalvai 2009.02.16. 15:35:36

@xenuka: hat en inkabb a te fajtaddal csinalnek valamit, de surgossen. :D

Seholfalvai 2009.02.16. 15:45:45

jo dolog a nemet palya. ketesfel, harom ora alatt megvan egesz Nemetorszag, Ausztria korlatozassal ennyi. szerintem a no inkabb hibas, nem kell rangatni azt a kormanyt, kiveve ha jon a kanyar, es elbambultal, na akkor muszaj is. :D az en seggembe is jottek mar 250-rol. elso alkalommal nem mondom, h nem paraztam, de meg lehet szokni. most mar inkabb en erkezek hatulrol, miota megvan a bmw. :)))

ekutya 2009.02.16. 16:05:58

@Seholfalvai: Azt hadd kérdezzem már meg, hány sávosak a korlátlan autópályák. Te jársz arrafelé, oszd meg velünk légyszi.

Seholfalvai 2009.02.16. 16:25:20

nem savszam szerint korlatoznak, hanem a szakaszok veszelyessege szerint, legalabbis ugy tudom, ha nem, akkor tilosba mentem jo sokat. :) na jo ez nem vicces. emelkedon/lejton levo kanyarok, baleseti statisztikak szerint is tablaznak, lakott terulet kozeleben (hol nappal, hol ejszaka)ez valtozo, de van olyan is, h sikegyenes szakasz kozepen 80-as vagy 100-as tabla, utanna meg 100m mulva jon a feloldo tabla, aminek mindig nagyon orulok. :D Hozzatennem meg, hogy szaguldozni csak es kizarolag megfelelo allapotu autoval, megfelelo tudatallapotban ajanlatos.

foolproof 2009.02.16. 17:47:35

Az aldozatok nyugodjanak bekeben, Hrzrasn meg megkapja az Edelweiss-vaskeresztet.

sipike78 · http://www.szabolcsswift.hu 2009.02.16. 18:47:46

internationaltransportforum.org/statistics/statistics.html

Aki azt mondja, fényes a németországi baleseti statisztika erősen téved.

Shadowbull 2009.02.16. 19:16:12

@sipike78: A magyarnal merfoldekkel jobb.

Kulonosen ha megtett kilometerre vetitjuk, valamint hozzaszamitjuk, hogy Nemetorszag tranzitorszag, az utak pedig tele ketes muszaki allapotu kulfoldi jarmuvekkel.

sb

eko 2009.02.16. 19:53:04

@Shadowbull:
Magyarország is tranzitország.
Csak sajnos közelebb a balkánhoz, de lehet, hogy az is. :-(

sipike78 · http://www.szabolcsswift.hu 2009.02.16. 20:08:00

"Kulonosen ha megtett kilometerre vetitjuk, valamint hozzaszamitjuk, hogy Nemetorszag tranzitorszag, az utak pedig tele ketes muszaki allapotu kulfoldi jarmuvekkel."

Hol hallottál te olyat, hogy baleseti statisztikát megtett km-re vetítenek?
Ennyi erővel akkor az oroszokat se kellene lehúzni. Valószínűleg ott sem a sarki kocsma meg a gyár között ingáznak, és nem csak Jaguárral.

ekutya 2009.02.16. 20:17:24

@sipike78: Magyarországon, Csehországban van sebességkorlátozás. Olyan statisztikát linkeltem (ill előttem más)a wikiről ami per milliárd főre vetíti ki a halálozásokat. Németország nagyobb, gyorsabban mennek rajta az autósok és lehet ebben a több külföldi dologban valami. Európában a német gazdaság a vezető. Lehet hogy ott több a külföldi és egyéb forgalom, mint itthon. Olyan statisztikát mutass, ami megmutatja hogy a gyorshajtókkal van a baj, illetve hogy a korlátozott országokban egyértelműen jobb.

ekutya 2009.02.16. 20:20:34

@sipike78: 2000-től csökkenő tendenciát mutatnak a németeknél a balesetek. Gyorshajtás ma is van.

eko 2009.02.16. 20:27:43

@sipike78:
"Hol hallottál te olyat, hogy baleseti statisztikát megtett km-re vetítenek?"

Mi a bánathoz kéne mérni?! Gombóc fagyihoz?!

baseldon 2009.02.16. 20:37:04

Az elet mindenkinek szuletesenel fogva alapjoga. A lotartas pedig anyagi es egyeb elethelyzettol fuggoen valtozoan eloszlo fejlemenye az eletnek. Nevezhetjuk ezt is egyfajta jognak. Ennel fogva a minusz 9 honapos embriotol a 120 eves matronaig erosebb joga mindenkinek az egyszeru elet a lotartassal szemben. Azaz a lotartas joga nem irhatja felul az elethez valo jogot.
Magyarra forditva, akarmennyire jo sofor vki, ne remisztgesse az egyebkent lovat, biciklit, autot, stb A-bol B-be valo eljutasra hasznalot halalosan.

sipike78 · http://www.szabolcsswift.hu 2009.02.16. 20:43:48

@ekutya: Lövésem sincs, mire célzol, nem volt erőm elolvasni ezt a rengeteg hozzászólást. A per milliárd, gondolom, per milló fő akart lenni.

A halál az halál, akár gyorshajtó okozta, akár nem... Ebben a kimutatásban benne van a gyalogosgázolástól kezdve a kamionos ütközésig minden.

----------
eko, az adott ország népességéhez szokták mérni

2007-ben egymillió főre vetítve az oroszoknál 230, nálunk 120, a németeknél 60 halálos baleset történt (körülbelül)

Ez alapján szoktak rangsorolni.

sipike78 · http://www.szabolcsswift.hu 2009.02.16. 20:46:32

Ja, ekutya!

a wikipédiát ajánlatos fentartásokkal kezelni

bárki belepiszkálhat, és, ha valaki pont akkor vág ki onnan adatot, később foghatja a fejét...

sipike78 · http://www.szabolcsswift.hu 2009.02.16. 20:56:51

amúgy ott vannak a megtett utaskilométerek is, lehet számolgatni

jó éjt

2lkedő 2009.02.16. 21:22:57

Ennek es az ehhez hasonlo eseteknek egy igazan lenyeges tanulsaga van:
Azok az onjelolt Schumacherek, akik arrol locsognak, hogy milyen jol vezetnek, es ismerik a korlatjaikat, es nem a szabaly a lenyeg, hanem majd ok el tudjak donteni, egy kicsit gondoljanak bele, hogy itt egy igen profi tesztpilota volt, es nyilvan o is ezt gondolta magarol, csak eppen neki meg alapja is volt ra, aztan megis meghott szegeny...
Az meg meg rosszabb, mikor a masik mast olt meg.
A kozlekedesben senki se lehet abszolut profi, csak nagyon szerencses.

sipike78 · http://www.szabolcsswift.hu 2009.02.16. 21:33:06

@sipike78: "amúgy ott vannak a megtett utaskilométerek is, lehet számolgatni"

Kénytelen vagyok még hozzáfűzni: sajna, az orosz adatok erősen hiányosan...

Mindenesetre sb-nek annyiban igaza van, hogy a körülményekhez képest sokkal jobb a német átlag, mint az itthoni.

Shadowbull 2009.02.16. 21:33:17

@sipike78: "Hol hallottál te olyat, hogy baleseti statisztikát megtett km-re vetítenek?"

Sok mindenre lehet vetiteni, szoktak utaskilometerre is.

Igy szokas egymashoz hasonlitgatni a repulos es az autos balesetek valoszinuseget.

Nemetorszag kivalo statisztikakkal rendelkezik, kulonosen ha figyelembe veszed az oriasi forgalmat is.

A halalos balesetek szama is sokat elarul, Nemetorszagban evente kabe 4500-an halnak meg az utakon, Magyarorszagon valami 1100 korul.

Az aranyok eleg sokatmondoak.

sb

eko 2009.02.16. 21:42:20

A népességhez egy kicsit fals lenne viszonyitani, mert akkor India kerülne a dobogó elsö helyére...

sipike78 · http://www.szabolcsswift.hu 2009.02.16. 22:01:44

@eko:
kb.
India 86 haláleset / 1millió fő (összesen 95 ezer halott)

Kína: 76 haláleset / 1 millió fő
(összesen 99 ezer halott)

(közúti közlekedési baleset)

eko 2009.02.16. 22:11:20

@sipike78:
Nem néztem utána. Azt hittem, már Kinában messze többen autóznak...
Mindenesetre mi örülnénk ilyen arányoknak.

Spiritmonger 2009.02.16. 22:31:16

@ekutya: a tesztsofőr is szabályosan ment

ha mind a ketten szabályosan mentek, akkor csak az egyéni hibák döntöttek, nem?

gin74tonic 2009.02.17. 08:58:25

en minden nemet utamon talalkozok turbo rolfokkal, nem tunnek el soha. ha a nemet kozlekedesrol beszelunk ( valasszuk kicsit el most a nemetorszagban lako torok-szerb-magyar-orosz kozlekedesetol ) szerintem kulturalt es szabalykoveto, nem francias ( mindig a duda ) nem angolos ( elalszol a kocsiban, autopalyan meg egyutt gurul mind3 sor egymas mellett ) szerintem a nemeteken meglatszik hogy harom generacio ota kocsiban ulnek. hulye meg mindig mindenhol van.

gin74tonic 2009.02.17. 08:59:49

ja panamera


hatsz --- ezt nem kene, nekem nem tetszik, meg olyan "porsetlan" nekem

gin74tonic 2009.02.17. 09:02:55

@ekutya: europaban NEM a nemet gazdasag a vezeto hanem az angol

lacza87 (törölt) 2009.02.17. 09:24:26

@halmozottanhatranyoshejzetu:
ezt a gazdaságosdit valamivel alá is tudnád támasztani? ugyanis, hogy is mondjam, teljesen ellentétes a közvélekedéssel....

www.totalcar.hu/nepitelet/?op=itelet&cat_id=83059 2009.02.17. 10:29:48

@halmozottanhatranyoshejzetu:

A német gazdaság, az amerikai és a japán mögött, a világ harmadik legnagyobb gazdasága. Az angol örülhet, ha akkor, mint önmagában a német autóipar. Európában vezető angol gazdaság... Hol hallottál ilyet? :-)

Speedman 2009.02.17. 12:23:39

@www.totalcar.hu/nepitelet/?op=itelet&cat_id=83059:
Usa, Kína, Japán, Németország. Ez a helyes sorrend.
@halmozottanhatranyoshejzetu: Az angol meg igen csak le van maradva Németországtól.

Speedman 2009.02.17. 12:24:43

Akarom mondani az angol gazdaság.

www.totalcar.hu/nepitelet/?op=itelet&cat_id=83059 2009.02.17. 12:43:35

@Speedman:

A Kínával vitatkoznék azért kicsit, de ezen nem fogunk összeveszni :-)

lacza87 (törölt) 2009.02.17. 14:29:25

Arról nem beszélve, h UK még Franciaországot sem egyértelműen előzi.

Speedman 2009.02.17. 17:31:59

@www.totalcar.hu/nepitelet/?op=itelet&cat_id=83059:

Ez nem vicc. Néhány éve olvastam, hogy a németeket megelőzték. Már akkor nagyot néztem . Tavaly írta vmelyik gazdasági szaklap már a japánokat is. Tudom hihetetlenül hangzik, de ne felejtsd el, hogy több mint tizenötször annyian vannak mint a németek.

www.totalcar.hu/nepitelet/?op=itelet&cat_id=83059 2009.02.17. 19:20:20

@Speedman:

Lehetséges hogy Kína épphogy megelőzi a német gazdaságot, bár én kétkedem ebben a tényben. Irgalmatlan potenciállal, irgalmatlan értéket teremt Európa vezető gazdasága, évek-évtizedek óta, amit azért nem lehet csak úgy évek alatt megfogni és le is hagyni. Mert azért tudjuk, hogy még a 90es évek közepén is jó, ha fasorban volt Kína (azóta kétségtelenül eszméletlen magasságokba emelkedett) gazdasága Németországéhoz képest. Az utóbbi érved alapján az indiai gazdaságnak is a világ élvonalában kéne már lennie. (Az oroszok is két-háromszor annyian vannak, mint a németek, mégis osztálykülönbségek vannak a kettő gazdaság között.)

ekutya 2009.02.17. 19:24:26

@Spiritmonger: Minden balesetet az egyéni hibák idéznek elő. Hol így hol úgy. Ha nem tartod be a szabályt akkor az egy magasabb szintű egyéni hibaként is felfogható.
Tökéletes világ márpedig szerintem nincs. Mindig lesznek balesetek, csak a számukat lehet valamennyire csökkenteni. Szerintem ne vegyék el a gyorshatáshoz való jogot a németektől, max csak a 3-4 sávos überautobahnokon engedjék meg. Ott nem kell a lassú gépeket ráengedni a legbelsőbe.

loláb 2009.02.18. 11:37:00

@Shadowbull:

Irán mitől a 19., ha Szaud Arábia (olaj)csak a 24.?

Ti tudjátok mit gyárt Irán? (atomfegyvereken kívül)
Nekem nem jut eszembe semmi az olajon kívül, de nem csa az okozza, meg kll nézni a többi olajállamot (kuvait, katar, venezuela...)

Mondjuk az is vicces, hogy mi előzzük írországot, meg a finneket...(Tudom, hogy kétszer annyian vagyunk, de akkor se gondoltam volna, hogy az össz GDP magasabb lenne.)
Az viszont sajnálatos, hogy csak 60 mrd USD-vel termelünk többet, mint az embargó sújtotta kuba...

Tanulságos táblázat, segít abban, hogy helyére kerüljenek a dolgok. Köszi.
süti beállítások módosítása