Öreg autót adna el? Itt a segítség!

  2009. február 11. - ommm Címkék: old school wtf kilométeróra visszatekerő

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Négyhengeres BMW? Ugyan már...
2015-07-30 16:22:46

...mondták nekem sokan, miután lett egy 136 lóerős E30-am. Persze hülyeség, hiszen a könnyű bódéhoz elég

Hétvége a tóparton? Belsőség-találkozó 2015!
2015-07-29 12:04:49

Öregszünk, öregszünk , más nem is jut nagyon eszembe arról, hogy immáron tizenkettedik (!) alkalommal

A trollkirály V8-cal érkezik
2015-06-22 13:58:43

Leborulok, zokogok és megadom a trollkodás brilliánsokkal díszített aranyfokozatát. Hogyan piszkíts bele egy

Szétszórjuk a VIP-jegyeket! Akár a tiéd is lehet egy!
2015-06-08 15:31:58

Úgy, ahogy az AC/DC-nek is egy igazi énekese volt és ahogy a Black Sabbath is csak Bill Warddal az igazi , úgy


Kutyavilág-szűk esztendő. A haladás már csak ilyen dolog. Hiába az évek során kidolgozott technológia, a mesteri know-how és rutin.
Bizony, eljön az idő, mikor az öreg motoros is szögre akasztja a sisakot, a mester ujjai közül kifordul a szerszám. A fránya digitális kilométerszámlálók megölik a bizniszt, mechanikus már csak olyan autóban van, amit tekergetni sem érdemes.

A Maniquick ha tudná, körömápoló kis köszörűje-polírozója mekkora autóipari forradalmat hozott, hány és hány használtautó-vásárló arcára varázsolt mosolyt, majd gyűlölettől eltorzult ráncokat.
Szoros az összefonódás. Egyértelmű. Hiszen a nehezen összeszedett pénzért egy szétrohadt guánótelepet vásárlóknál felgyorsult az öregedési folyamat, körmükkel addig kaparták a telepvezető ajtaját, míg csak le nem tört mind, derekuk – az éjszakai út menti szerelés folyományaként - fájdalmasan roppant.

Majd jött a megváltás, a Maniquick gyógyászati-szépészeti arzenálja. A szépség és az autó kéz a kézben. Svájci minőség, magyar lelemény. Múzeumba vele!

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr9936897

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

yard (törölt) 2009.02.12. 21:14:00


Én egyszer jártam a Nagykörösin /tanulmányúton :o)/, tele volt "szakemberekkel", és van (lesz) utánpótlás.
Hű de rég, amikor Switzerlandban a katalizátor nélküli autók hirtelen olcsók lettek én is hoztam (sajnos csak hazavezettem), de az 520i adatai a mai napig nyomon követhetőek. Még az is, ki volt az első tulaj, melyik kereskedő adta el, mikor (talán még az is, hogy aznap esett-e az eső).
Itten meg a bírósági tapasztalatokkal jönnek, hát ez van itthon./ki-kit tud átbaszni, és hogyan ússza meg -ez a siker/

yard (törölt) 2009.02.12. 21:18:49

@loláb:
Mint írtam: pénz kérdése az egész, de megéri-e? Mert előbb utóbb kiderül (a szerver nem itthon van) és kibasszák az illetőt, mint a szart. Szerencsére nem adnak mindent magyar kézbe.
De ezek szerint mindenki-mindenütt-lop-csal?

loláb 2009.02.12. 21:27:01

@yard:

Nem, csak tökéletes rendszert globális méretben (amit mondjuk 150-200 vagy mégtöbb, különböző szaktudású, kompetenciájú adminisztrátor tart karban) nem lehet csinálni.

Valamint mindenhol emberek dolgoznak, hibák is előfordulnak, amiket bizony ki kell javítani. A legtöbb hiba az évzáráskor kideül, de bizony sajnos előfordulhat olyan ami évekre meghúzodik valahol, és a több százmillió különféle rekord közül nem tűnik ki, de ha észreveszik, akkor korrigálni kell, akár utólag is.

loláb 2009.02.12. 21:34:56

Ja, igen, az talán nem volt egyértelmű: nem a szervízadatokat (vagy a hasonló nyilvántartási adatokat) féltik ennyire, csak általában minden egyéb adat (könyvelés-beszállítók listájával- bérszámfejtés, controlling, stb...) ugyanebben a rendszerben van.

Ez utóbbiak viszont üzleti titkok.

yard (törölt) 2009.02.12. 21:36:22

@loláb:
Ez így igaz. De visszamenőleg sok évre "szervítörténetet" generálni, illetve az összes adatnál(szerví bejegyzésnél) a km. állásokat módosítani nem igen lehet. Pontosan azért mert évnyitáskor egy jobb rendszerben -(legalább is a miénk ilyen, és egy komoly márkáé is sztem) mondjuk úgy 0-rol indul minden, tehát a mult csak olvasható. Legalábbis -miután én is belépek itthonról néha a melóhelyemre- nálunk így van.
Ettől függetlenül még mindig fenntartom, sztem ezek nem nagy pénzek, így nem éri meg.

yard (törölt) 2009.02.12. 21:38:25

@loláb:
Szerintem a szervízadat a legnagyobb titkok egyike, hiszen a gyártó minőségére jellemző adatokat tartalmaz.

yard (törölt) 2009.02.12. 21:39:33

nem gyártó- gyártmány

McK (törölt) 2009.02.12. 21:42:32

Mégegyszer és utoljára leírom.

Azért,mert a BMW gyár jelenlévő fejlesztő mérnőkei,Ti,nem tudjátok megcsinálni,meg lehet.
Ha elhiszitek, ha nem.
Olyan ökörséggel,hogy a forrasztásnyom látszik foglalkozni sem érdemes,ugyanis attól még az autó a BMW-nél a gépre téve mindenhol azt fogja írni,amit az óra..

Felettébb érdekesnek tartom,hogy Te(qakárki),aki előbb olyan adásvételit akartál aláiratni,amiben semilyen garanciát nem vállalsz,mostanra megtanultad,hogy nagyértékű autót nem lehet így eladni..

Hmm..kissé változatos az álláspontod.

"Egyre zavarosabbak az állításaid. Először azt sugallod, hogy megnyertél 7 pert és mellé egy csomó perenkívüli ügyet vevőként(nem mondod ki, de sejteted), majd az utosó kommentjeidben már úgy állítod, hogy a vevők pereltek be téged."

Mindkét oldalon álltam perben. Már elmondtam,sajnálom,ha nem vagyok érthető.
Az ,hogy ki nyeri a pert,a benyújtott dokumentumoknak,és az egymásra épülő bizonyítékoknak az eredményeként dől el..
NEM ÚGY,HOGY KINEK VAN IGAZA!
Cégként annó úgy is nyertünk pert,hogy az ügyfélnek igaza volt,ami szörnyű,de egy alkalmazott ebbe nem ugathat bele.

Itt látom aza a divat,hogy a lényeg mellett elrohangászva bizonyos szavakon lovagoljunk.

1. Ha a BMW szervízként a Wallis 160 ezret olvas ki egy autóból,amiben 280 van,az nekem hiteles.
Természetesen körültekintőnek kell lenni.
Az autót annál jobban visszatekerni,mint ami az utolsó szervíz állás,nem célszerű,ugyanis buksz..
Magyarországon az a jellemző a középkategóriás autóknál,hogy az autó nem látogatja a szervízt,max a garancia végét jelentő 100 ezer km-ig..
így az utolsó érték fölé nyugodtan állíthatják mind a kulcsban,mind a világítás vezérlőben tárolt adatokat.

Nem arról beszélünk,hogy minden esetben lehet,hanem arról,hogy lehet. Méghozzá több esetben,mint amennyiben nem.

2. Eléggé elkanyarodtunk az alaptémától,de ha gondoljátok tegyétek fel a kérdést a Totalcar jogászának,biztos van ilyen,kell-e ma magyarországon szavatosságot vállalnia az eladónak egy használt autó után,vagy el lehet intézni az itteni zsenik vállrándításával.
Azt hiszem,az hitelesebb lesz,én ugyanis bármit mondhatok.
Akár konkrét estet is megfogalmazhattok,ami szerint egy olvasó autójáról legyen szó,aki frissen vette,és utólag komoly hibák derültek ki.
Ha tetszik,ha nem,polgári peres úton az értékcsökkenést,ha ez bizonyítható(mindíg az,ha a vevő körültekintően vásárolt) a bíróság meg fogja ítélni.

3. A többi fröcsögésre egyrészt már válaszoltam,papgáj meg nem vagyok,másrészt olyan égbekiáltó baromság,hogy válaszolni is kár rá.

4. loláb!

Ha kell mailben elküldöm a részleteket,és azt is,miért nem szeretném konkrét ügyek minden részletét kitárgyalni,pláne a mindent tudó BMW mérnökök közt,aki előbb még semmire semmit nem vállat,majd szervízmúltat akar igazolni egy 8 éves Vectrán..mondjuk..

Jótanácsaimat a vevőknek leírtam.
Aki akar,éljen vele,a további szájkaratétól távol maradnék.

Üdv: McK


"

loláb 2009.02.12. 21:45:43

@yard: Ne vicceljél már, hidd el, fel lehet nyitni utólag. Látszik, de senki nem foglalkozik vele, irreleváns.
(Minnél nagyobb egy szervezet, annál többen kell rábólintsanak, de sehol nem kell vezérigazgatói engedély egy-egy régen lezárt év megnyitásához.) Már csak azért sem, mivel az auditált beszámoló elkészítése után már nem a rendszer adatai, hanem a beszámoló adatai, analitikái a mérvvadók, tehát senkit nem érdekel, hogy ki-mit módosít a 2002-es pénzügyi évben.

Ráadásul egy ilyesmi rendszer, mint egy szerviznyilvántartó általában decentralizált a sok felhasználó között, tehát, hogy ne kelljen a külföldi rendszeradminisztrátokat zaklatni minden elrontott rekord kijavításával, a "külső" felhasználók magasabb jogosultságot kapnak a használt modulra, mint az a felhasználó, aki egy központban hasonló munkát végez, ahol esetleg helyben is van szaksegítség, felügyelet. Persze nyilván más modulra meg semmit.

loláb 2009.02.12. 21:48:11

@McK: küldd, a nevemre kattintva ott a mail cím
köszi

loláb 2009.02.12. 21:54:22

@yard:

Minden titkos, rangsorolni nem igen lehet. Ha lehete, akkor én azt mondanám, hogy talán a béradatok a legtitkosabbak egy vállalatnál, de igazábol mind üzleti titok, ennek jogi vonatkozásával egyetemben.

yard (törölt) 2009.02.12. 21:59:40

@McK:
Nem kívánok karatézni:
"Magyarországon az a jellemző a középkategóriás autóknál,hogy az autó nem látogatja a szervízt,max a garancia végét jelentő 100 ezer km-ig..
így az utolsó érték fölé nyugodtan állíthatják mind a kulcsban,mind a világítás vezérlőben tárolt adatokat"

Ez sajnos igaz, itt ilyen a "kultúra", illetve az életszínvonal. Sokan jobban bíznak a "Józsiban", aki ócson csodákat művel a sufniban, vagy garázsban, mert a szervíz átbasz. Persze diagnosztika a próbalámpa max. Józsi a tipikus kenbasz-elbasz, merthát ugye a villany nem ráz egy autóban (ez sem igaz). A másik kategória, aki márkaszervízben dolgozik főállásban és otthon "hozott (elhozott)" anyagból, szerszámokkal, műszerekkel dolgozik, ő már jobb, hiszen kicsi a rezsije, de a garancia esetleg annyi: ..hát így jártál.

"Szervízmultat akar egy 8 éves Vectrán"

Mi ebben a csoda, 2009-ben Európában? Gondolom egy vevő akarhat ilyet. (hogy ne csak a rejtett hibák derüljenek ki)

Hrzrasn (törölt) 2009.02.12. 22:00:59

@loláb: "Nem tudom milyen alaprendszeren futhat egy ilyen szervíznyilvántartó szoftver, de ha a ma használt két nagy vállalatirányítási rendszer az alapja, akkor bele lehet nyúlni a rekordokba utólag is, mindez csak jogosultság kérdése."

Tank és gépfegyver tartása is csak jogosultság kérdése. Viszont kurvára nem kapsz ilyen jogot.

"De mondom, nem tudom, igaz-e vagy sem, nem kértem belőle, csak felajánlották."

Elképzelhetô, hogy a Suzuki szerviznyilvántartását egy piros kockás füzetben vezetik valahol, kérésre a Gizi telefonon felvilágosítást ad. Ez esetben természetesen elegendô felhívni a Gizit, és megkérni, ugyan radírozzon már ki pár sort egy pár csehszlovák nejlonharisnyáért cserébe. De te soha a büdös életben nem fogsz belehamisítani a BMW rendszerébe - és a többiekébe sem. (Természetesen a Suzukiéba sem, viccvót!)

Egyébként kár volt visszautasítanod, mert legalább kiderült volna, mekkorát kamuzott a hugyagyú haverod.

loláb 2009.02.12. 22:03:01

@Hrzrasn:
Nem a haverom, hanem a motorszerelőm.

Olvass, értelmezz!

Hrzrasn (törölt) 2009.02.12. 22:04:01

@McK: "Azért,mert a BMW gyár jelenlévő fejlesztő mérnőkei,Ti,nem tudjátok megcsinálni,meg lehet. Ha elhiszitek, ha nem."

Baromság. Még egy recesszív és egy domináns CAN jelet sem tudnál megkülönböztetni egymástól, te szerencsétlen, nemhogy órát pörgetni nyom nélkül. Az eddig elhangzott faszságaidat sem tudtad alátámasztani SEMMIVEL.

Speedman 2009.02.12. 22:09:28

@loláb:
Tessék így érvel McK:

"Én csak a saját esetekről beszélek,mind véget ért 2 éven belül,és nem nagyon emlékszem olyan esetre,hogy a logikai láncba illeszkedő bizonyítékot a bíró kizárná."

"Azt pedíg halkan súgom,hogy az esetek nagy részében már a per előtt egyesség születik az ügyvédi levélváltás UTÁN."

Konkrét eset? Az nincs. Pedig érdekelt volna.

"Csak jó szándékból írom.
Bármit le lehet fényezni 100 mikronosra.."

Hogyan? Árulja már el! Megint csak sejtet, hogy ő miket tud.

"Annyit fűznék hozzá még,hogy az ember aszerint nézegesse az autókat,amennyi pénzt szán rá,és ne akarjon egy 350 ezer Ft-os Punton festékmérővel ronahgálni,meg szervízkönyvet kerseni,pláne vezetve."

Ezt mindenki tudja. Feltalálta a spanyol viaszt.

"Beszélhettünk volna konkrétumokról,ami talán tanulságul szolgált volna mindenkinek,de ezt hagyjuk,nincs rá igény,én meg erőszakoskodni nem fogok.
Gondoljon mindenki azt,amit akar.. "

Többen is kérték (köztük te is), hogy írjon konkrétumokat is. Ő meg ezzel a gyenge érvvel kihátrál.

Összefoglalva: Információkat csepegtet konkrétumok nélkül.
1. Vagy nagyon dörzsölt és nem akarja a saját trükkjeit elmondani, amivel lehúzza az eladókat és a vevőit, amiből jól megél.
2. Egy ócska nepper aki túljátsza a szerepét, fontosságát(tegyük hozzá nem hülye a témához) és a neten akar "rajongó tábort" szerezni.

Amíg nincs konkrét esettanulmány maradok a 2-es verziónál.

U.I.: Ha kaptál tőle esettanulmányt kérlek jelezd már, hogy meggyőzött téged. Ha nem kaptál semmit tőle azt is. Komolyan érdekel.

loláb 2009.02.12. 22:10:33

"...Tank és gépfegyver tartása is csak jogosultság kérdése. Viszont kurvára nem kapsz ilyen jogot..."

Nekem nem is kell ilyen jog, elég az, ha annak van, aki ezzel dolgozik.
És minthogy a katona vezethet tankot, a szerelő is kaphat olyan jogot, hogy egy szaros bejegyzést bevigyen abba a rendszerbe, amivel naponta dolgozik.

De nem akarla téged meggyőzni, mivel egyrészt én tudom biztosan lehet-e, de leginkább azért mert cseppet sem érdekel mit gondolsz.

Azt tudom, hogy felajánlották KÉRETLEN, és ismerem annyira az ilyen tipusú rendszereket, hogy tudjam NEM LEHETETLEN a módosítás.

Na szevasz.

Hrzrasn (törölt) 2009.02.12. 22:10:40

@yard: "Ettől függetlenül még mindig fenntartom, sztem ezek nem nagy pénzek, így nem éri meg."

Így van. Van egyébként konszernenként pár admin, akinek low-level hozzáférése van az adatbázishoz, frontend nélkül. Tudod mit, tegyük fel, hogy a murvásplaccos McK barátunk ismeri is a telefonszámát. Ki az a barom, aki bûncselekményt követ el, ezzel kockára téve a jól fizetô DBA-melóját és büntetlen elôéletét csak azért, mert valami balkáni óratekergetô surmó belenget neki párszáz eurót, hogy egy ezressel drágábban adhassa el a szarját? Pláne egy NAPLÓZOTT rendszeren?

A választ szerintem mindenki kitalálja, akinek nem negatív az IQja.

yard (törölt) 2009.02.12. 22:14:02

@loláb:
Nem vitatkozom, de érdekes nálunk legalábbis még 6 évig megvan minden -és ZÁROLVA. Nem egy helyen, nem egy példányban. Bebaszna -legalább is nálunk- ha utólag lehetne manipulálni pénzügyekkel. Persze cége válogatja. ( Miénk nem bisz-basz Kft., de ez nem ide tartozik) Ráadásul nálunk több rendszer párhuzamosan kommunikál..Persze komolyabb a buli, mint autók gyártása..
De nem ez téma.
Én is azt írtam: pénz kérdése és minden megoldható, ha megéri.
Teóriád szerint mondjuk a BMW "tévedésből" kiüti a 2006-ban gyártott kocsijaiból mondjuk 140-nek az összes adatát, vagy létrehoz 140 nem létező kocsit. Ez hülyeség. A mai minőségbiztosítási rendszerek alapján még az is kiderül, Jürgen, vagy Ahmed rakta be a légzsákodat.
De nepperek vannak és lesznek. Amíg lovak, és lószar és veréb.

Hrzrasn (törölt) 2009.02.12. 22:14:03

@loláb: "Nekem nem is kell ilyen jog, elég az, ha annak van, aki ezzel dolgozik."

De nincs nekik, fogd már fel a pici agyaddal. Egyetlen szerviz sem tud VISSZAMENÔLEG módosítani bármit is, csak a legutóbbi szervizt lejelenteni, amit HOZZÁFÛZNEK a többihez, NEM írnak felül semmit.

Én elhiszem, hogy kurva okosnak hiszed magad, mert egyszer már mutattak SQL-promptot neked fényképen, meg megnézted a Mátrixot a moziban, de ez akkor is egy emeletes faszság.

McK (törölt) 2009.02.12. 22:14:13

@Hrzrasn:
Nekem nem is kell tudni megkülönböztetni semmit.
Elég ,ha tudom,ki tudja.
Nemde?
Mit vársz tőlem?
Doktori disszertációt?
Elmondtam,számomra a Wallis hiteles BMW szervíz volt,az autó tudta,amit az óra..kinyomtatva az állapotfelmérő lapra.
Te mivel mondtál több érvet,mint én?
Megkérdezhetem?
Ha értesz hozzá fele annyira,mint amennyire elhiszed magadról,akkor azért látod,hogy megneveztem heyleket,amiken tárolja a BMW az óraállást,de tudom,itt én okos nem lehetek..

Akko' nem lehet.
Leszarom,ha szükségem lesz rá,(hitel miatt kellet kevesebb km a tax ár miatt) ezután is megcsináltatom azt,amit nem is lehet..:D
A vevő egyébbként tudta az óraállást,együtt hoztuk,a kocsi 140-ig volt vezetve 2005-ig,ezért raktuk 160-ra,de a magas hitelösszeghez kellett a tax ár,és az állapotfelmérés(lízingcég kérte).
Minden ok volt.

Amúgy meg a nénikéd foga között szokott faszság járni,Te tudálékos majom.

loláb 2009.02.12. 22:14:54

@Speedman: Oké megírom, ha írt valamit. A konkrétumot, nem, ha nem járul hozzá.

yard (törölt) 2009.02.12. 22:16:23

@Hrzrasn:
Valahogy ezt pofázom egy ideje, de minek.
Mint írtam az itteni színvonalhoz én hülye vagyok.

yard (törölt) 2009.02.12. 22:30:57

Basszátok meg, ez jut az eszembe:
...az ..autóiparban dolgozom...jó ideje
/Üvegtigris/

loláb 2009.02.12. 22:32:45

@Hrzrasn:

Kurva okosnak szerintem te hiszed magadat, csak ahhoz az sem ártana, h kilépnél a pici életedből, és értelmeznéd azt, amire reagálsz.

Én nem a szervíznyilvántartásról beszéltem, mert az nem ismerem (ezt is írtam, már az elején, ha elolvastad volna). Az, hogy ott ki, milyen jogokat kap, nem tudom, de nem is érdekel.

De egy globális vállaltirányítási rendszerben nem csak pár embernek van joga a különféle adatok (könyvelés, teljesítményadatok stb...) módosítására, be is b.szna, ha százezer felhasználó után mondjuk tizenöten takarítanak.

De még egyszer leírom, hátha most megérted: Leszarom a BMW, meg a suzuki szervízrendszerét, nem azokról beszéltem, hanem az SAP-ről.
Persze valószinüleg ezek SAP alapúak, vagy ebbe importálnak adatokat, tehát a struktúrájuk megyegyezik.

Na, mindegy, nem is értem minek fajult ide ez az egész. Én csak azt írtam le, ami velem történt, HANGSÚLYOZVA HOGY NEM VAGYOK MEGGYŐZŐDVE A VALÓDISÁGÁRÓL, de te, kurvaokos gyerek azonnal jöttél, és lihegve verted a nyálad, hogy esetleg tévedésen kapsz a KONKRÉT SZOFTVERREL kapcsolatban.

yard (törölt) 2009.02.12. 22:39:24

@loláb:
nem értek hozzá, de a kurva .ten sem tud belenyúlni abba, hogy tavaly mennyit...
jó nem írhatom le, de van ilyen!!!

loláb 2009.02.12. 22:43:24

@yard:

És stimmel mindig minden? Kétlem.
De nem is baj, nem ez a lényege.

Egyszer kell jónak lenni az adatoknak, amikor a könyvvizsgáló aláirja a könyvvizsgálói jelentést, onnantól kezdve már minden utólagos vizsgálat az auditált beszámoló adataiból, analitikái alapján dolgozik.

yard (törölt) 2009.02.12. 22:44:13

@Hrzrasn: Szerintem nála még mindig a "C" villog :o)

loláb 2009.02.12. 22:46:26

@yard:

Hidd már el kérlek, hogy ugyanúgy, ahogy lezárnak egy üzleti évet, ugyanannyi energiával fel is lehet nyitni.
Nyittattam már fel lezárt évet, korábbi hibák kijavítása miatt.

Hrzrasn (törölt) 2009.02.12. 22:47:17

@McK: "így az utolsó érték fölé nyugodtan állíthatják mind a kulcsban,mind a világítás vezérlőben tárolt adatokat."

Látom hallottál fél füllel valamit a Lichtmodulról, és most szakértônek hiszed magad. Tartsd oda a másikat is, és hátha mesélnek neked a CASról meg a KIról is valamit :DD

"Amúgy meg a nénikéd foga között szokott faszság járni,Te tudálékos majom."

Látom, meglehetôsen frusztrál az a tény, hogy sötét vagy az autóelektronikához, mint a segg. Tudod, ez nem véletlenül külön szakma.

yard (törölt) 2009.02.12. 22:48:04

@loláb:
Vazze, nemcsak pénzügyek vannak a világon.
De nem veszekszünk, mert igazán nem ez a cél.
Használt kocsit meg szét kell nyomni a rokonok között, ha gond van (bár ilyenkor nincs általában) le lehet rendezni.
VÉGÜLIS A "VATERA" REKLÁM SIKERES VOLT!

McK (törölt) 2009.02.12. 22:48:24

@Speedman:
Áhh..
Én vagyok a hülye,hisz ebbe is bele fogtok kötni,de legyen egy jó estéd,ha már ilyen "komolyan érdekel".

Az utolsó előtti eset,VEVŐKÉNT PERELTÜNK.
Audi A6.2,5 tdi Tiptronik váltós.Órában 183.000Km a vásárlás napján eredetviszga készült,az ELADÓ megrendelésére.
Az autót megvettük,(vételi jegy,stb),két nap múlva a váltón gondok jelentkeztek,tulajt felhívtuk,fáradjon be,meg kellene beszélnünk ezt az.
Mi a gond? Kérdi.
Mondtuk,hogy az autómata váltó..
Tudom,azért adtam el,leszarom,hagyjanak békén..
Igen?
Rendben.
Audi márkaszervízben állapotfelmérés,árajánlatkérés a javításra árajánlat 890 000Ft,valós km 396000km.
Eurotax programmal kiszámítva a valós km,és az órában szereplő km okozta értékcsökkenés,ez kinyomtatva.
Levél ügyvéd úrtól az eladónak,hogy az autón ezek-és ezek a gondok,Audi állapotfelmérése,az adásvételi szerződés,(két tanú a kollégák közül került ki)
és az árcsökkenést igazoló HIVATALOS Eurotax értékelés be a levélbe,postán megkapja a feladó egy fizetési meghagyással.
Ha erre nem reagál,már nyert ügy van,de reagált.
Leszarja,nem fizet,visszavételtől elzárkózik,röviden.
Per.
Ez kb 15 óra anyaga töményen,távitrati stílusban,remélem senki nem várja,hogy a tárgyalás teljes szövegét idézzem.(csak költői kérdés,tudom,hogy igen)

Meghallgatás,adásvételin szereplő tanúk,plusz eladó,plusz vevő.
Mindenki elmondta,hol adta el,mikor adta el,ki fizette az eredetvizsgát,mennyi volt a vételár,kinek adta át,stb.
Bíró kérdése.
Tájékoztatta a vevőt az autó hibáiról,sérüléseiről?
Igen.
Vevő?
Nem.
Tanúk.
Jelen voltak az üzletkötéskor?
Igen.
Miért,mert mi is a szalon alkalmazottai vagyunk,ez munkaköri kötelezettségünk.
Tájékoztatta az Eladó a Vevőt(csak az aláírók kolléga számít vevőnk jogi értelemben,mint a cég képviselője)
Nem.
Köszönöm.

-Km óra állása mennyi volt,amikor az autót eladta.
-180 körül,nem emlékszem.
Itt egy állapotfelmérő jegyzőkönyv alapján a valós futott km 396.000km
A bíróság alapján bekért eredetvizsga valóban igazolja az ön által eladáskor elismert 183000km-t,azonban 2006 márciusában az ön által történt vásárlás időpontjában az autóban 237000km volt,és ezt igazolják a vámoláskor benyújtott okmányok is..
Bíróság a rendelkezésre álló dokumentumok alapján,a vételár,és a futásteljesítmény,valamint az eltitkolt hibák miatti árkülönbség miatt az eladót 1100000Ft kártérítés ,és a perköltség megfizetésére kötelezte.

Remélem megteszi.
Ha nem,azt sajnálom,de én ebből elmentem nyaralni,közel két év múltán jól jött a pénz..

A fényezéses sztorin meg kár hörögnöd..
Egy jó fényező bármikor fényez 100 mikron alatt metált is..
Egyszerű a sztori,csak geci nagy munka,csak akkor érdemes,ha csak egy-max két elem sérült..fémtisztára kell csiszolni..nem a kukára tört autóknál alkalmazzák,hanem a sérülésmentes autóknál,ahol meghúztak egy ajtót.
De a Lagermax fényezői rendszeresen javítanak 100 mikronokat..pl..

Tudom,ez sincs így..:D

Hrzrasn (törölt) 2009.02.12. 22:49:34

@yard: "Valahogy ezt pofázom egy ideje, de minek. Mint írtam az itteni színvonalhoz én hülye vagyok."

Sajnos hogy neked ez a szakmád, ide kevés. Itt Nobel-díjas professzorokkal kell vitatkozni.

Hrzrasn (törölt) 2009.02.12. 22:54:26

@loláb: "Hidd már el kérlek, hogy ugyanúgy, ahogy lezárnak egy üzleti évet, ugyanannyi energiával fel is lehet nyitni."

Fogd már fel, te szerencsétlen tökkelütött, hogy NINCS rá jogosultságod, mert NINCS ilyen jog a rendszerben, és NINCS ilyen opció a frontenden! NEM LÉTEZIK! Van fél tucat DBA, aki bele tudna nyúlni a *táblába*, de ennyi. Az összes backupot ôk sem tudják meghamisítani.

Most pedig ismerkedj meg az adatbáziskezelés alapfogalmaival, kezdve ezzel:
en.wikipedia.org/wiki/Transaction_log

McK (törölt) 2009.02.12. 22:57:54

@Hrzrasn:
Flusztrálni nem flusztrált semmi,maximum az baszta a csőrőmet,hogy egy önelégült,önjelölt, professzor azt hiszi,hogy kukijával beszélget a homokozóban.
Ott lehet ebben a hangnemben,tisztelt uram.
Amennyiben Te a Wallist alacsonyabb szintre helyezed,mint magadat,meghajolok a tudásod előtt,és elismerem,hogy zseni vagy.
Ez esetben viszont számodra lehet fájdalom,hogy van még nálad is nagyobb guru,aki tudta,amit Te nem..
Ne tőlem várd,hogy elmondjam,hogyan kell csinálni,autókereskedő vagyok nem villanyász,de képzeld,Petter Solberg se tudna váltót javítani,elég ,ha kezelni tudja.

Jóccakát.

yard (törölt) 2009.02.12. 23:01:40

@McK:
Ha van időd magyarázd meg:
"-Km óra állása mennyi volt,amikor az autót eladta.
-180 körül,nem emlékszem.
Itt egy állapotfelmérő jegyzőkönyv alapján a valós futott km 396.000km
A bíróság alapján bekért eredetvizsga valóban igazolja az ön által eladáskor elismert 183000km-t,azonban 2006 márciusában az ön által történt vásárlás időpontjában az autóban 237000km volt,és ezt igazolják a vámoláskor benyújtott okmányok is.."
Milyen adatok alapján 396.000 km.?
Mert az állapotfelmérés szerint ennyi?
Miért nem több, vagy kevesebb?
Erre mi volt konkrét bizonyiték?
Mert elvileg a 237.000 is lehetett kamu, nem?

loláb 2009.02.12. 23:02:17

MIKOR MONDTAM OLYAT, HOGY NYOM NÉLKÜL LEHET BÁRMIT MEGHAMISÍTANI?????????

Olvassál már úgy bazdmeg, hogy érted is amit irsz.

loláb 2009.02.12. 23:04:32

olvasol, de mindegy.

Hrzrasn (törölt) 2009.02.12. 23:05:49

@McK: A kártérítést az eltitkolt hibákból következô jelentôs értékkülönbözet miatt kaptad. Nem fogsz olyat találni az ítéletben, hogy a bíróság bizonyítottnak látja, hogy az eladó s.k. tekerte vissza az órát. Legfeljebb olyat, hogy tudomása volt róla, és rosszhiszemûen cselekedett.

De mint tudjuk, a joghoz is értesz, te kis polihisztor :]

McK (törölt) 2009.02.12. 23:10:49

@yard:
-Márkaszervíz kiolvasta a 396.000km-t.
-Igen az állapotfelméréskor
-azért ,mert ennyi volt benne,bazeg
-a márkaszervíz állapotfelmérése a konkrét bizonyíték
-de az is lehet kamu,de az eladó 20 helyen írja alá vámoláskor,hogy 237000 volt benne,innentől kezdve senkit nem a valós érdekel.

Hrzrasn (törölt) 2009.02.12. 23:11:46

@loláb: Na és szerinted melyik az a DBA, aki ilyen lebukási kockázat mellett bevállalja, hogy elkövet egy bûncselekményt szaros párszáz euróert? Most tekintsünk el attól az elhanyagolható ténytôl, hogy halvány fingod sincs, kik adminisztrálják a rendszert X országgal arrébb, kit kéne egyáltalán megkörnyékezned.

Rengeteg pár év utánajárással, rengeteg kenôpénzzel, többmilliós költséggel biztosan meg lehetne oldani, hogy szaros párszázezerrel többért adhasd el az autódat. A hülyének is megéri :]

Realitása kb annyi, mint hogy egy morfinista beiratkozzon az orvosira, hogy majd X év múlha hozzáférjen az ampullás szekrényhez.

Hrzrasn (törölt) 2009.02.12. 23:12:46

@McK: "Ne tőlem várd,hogy elmondjam,hogyan kell csinálni,autókereskedő vagyok nem villanyász"

Akkor meg mi a fasznak okoskodsz itt?

Hrzrasn (törölt) 2009.02.12. 23:14:00

@McK: "-Márkaszervíz kiolvasta a 396.000km-t.
-Igen az állapotfelméréskor
-azért ,mert ennyi volt benne,bazeg"

Az lehetetlen. Én ismerek egy McK nevû atomfizikust, aki nyom nélkül pörgeti vissza az órákat :]

McK (törölt) 2009.02.12. 23:15:29

@Hrzrasn:
Ebben nem nagyon vagy otthon amperszagúkám,úgyanis az értékcsökkenésbe az is beleszámít,amit a két óraállás különbözete okoz.
A bíróságot az nem érdekli,hogy ki pörgette az órát, a lényeg azon van,hogy a vásárláskor(!) mit mutatott az óra igazoltan,és mennyi a valós.
Ha figyeltél volna, az eltitkolt hibából 890 ezer lett volna a megítélhető,de ezt nem mind ítélték meg,ehez csapódott az értékvesztésből adódó..így lett 1100000Ft.

Na szóval ez egy példa abból,ahol nem is voltam..ugye..szerintetek.
Ahoz képest elég életszerű,nem?

További hülyeségtől kéretik megkímélni.

yard (törölt) 2009.02.12. 23:15:34

@McK: Akkor ez igazolja a véleményemet, hogy szervíztörténet létezik, és elfogadható adatokat szolgáltat
De volt aki azt írta, hogy manipulálható.
Ha igen, akkor lehet, hogy felefele is? :o).
Csak vicc, bár kinek mi az érdeke.

LEHETŐLEG "bazeg" nélkül, azt majd a "maunikasó"-ban.

McK (törölt) 2009.02.12. 23:17:05

@loláb:
Ne haragudj,ha ennél többet is szeretnél,azt jelezd,holnap elküldöm mailban,de lassan menyek szundizni..
Szerintem a lényeget látod.

McK (törölt) 2009.02.12. 23:20:23

@Hrzrasn:
Gratulálok a sok felhozott érvhez.
Köszönöm,szegénységi bizonyítvány kiállítva.

Erről beszéltem,nyuszó-muszó.
Kb akkora villanyász lehetsz Te is,hogy egy Kadison típusú fejegység bekötésébe is beletörne a bicskád egy Skoda 120L-be,de itt osztani az megy..

Úgy vagy Te is mint a nyuszika..jó lenne baszni,csak egy fasz kéne hozzá,ugye..

Hrzrasn (törölt) 2009.02.12. 23:20:38

@yard: "LEHETŐLEG "bazeg" nélkül, azt majd a "maunikasó"-ban."

Ne várj egy murvásplaccos surmótól kultúrált kommunikációt.

yard (törölt) 2009.02.12. 23:23:45

@Hrzrasn:
Kiderül az igazság: Skodákat tuningol.
Neki a villanyí. fejegység.

Hrzrasn (törölt) 2009.02.12. 23:23:55

@McK: "Kb akkora villanyász lehetsz Te is,hogy egy Kadison típusú fejegység bekötésébe is beletörne a bicskád egy Skoda 120L-be,de itt osztani az megy.."

Nagyon gyenge volt ez, pubi. Egyelôre te voltál az, akirôl kiderült, hogy lófaszt sem ért az autóelektronikához, de szakérteni azt nagyon szeretne.

Eltévesztetted a házszámot, húzzál vissza a kocsmába, ott brillírozhatsz a fogatlan alkeszoknak, velük még talán el tudod hitetni, hogy értesz bármihez is.

yard (törölt) 2009.02.12. 23:24:55

Jön a tavasz, meg kéne rendelni a friss murvát.

Hrzrasn (törölt) 2009.02.12. 23:25:22

@yard: Ne bántsd, a "fejegység" az egyetlen szakszó, amit ismer. Hadd használja, elvan a gyerek ha játszik.

yard (törölt) 2009.02.12. 23:26:49

Mi van?
Átépítette a Skodát CAN-esre?
Én már semmit nem értek.

McK (törölt) 2009.02.12. 23:27:16

"Akkor ez igazolja a véleményemet, hogy szervíztörténet létezik, és elfogadható adatokat szolgáltat
De volt aki azt írta, hogy manipulálható.
Ha igen, akkor lehet, hogy felefele is? :o).
Csak vicc, bár kinek mi az érdeke."

Kérlek idézd,ki írta,hogy a szervíztörténet manipulálható.
Ezt senki nem írta,én biztosan nem.
Azt állítottam,hogy lehet úgy Digit órát írni,hogy az óraállást márkaszervíz is hitelesnek fogja elismerni.
Erre élő példát is mondtam.

Igen ,a vámolási időszakban rendszeresen kellett felfelé pörgetni az órát a neppereknek. Ugyanis úgy kisebb volt a vám,ugyanis az autó értéke szabta meg a vámot,a futott km,pedíg az értéket ,ugye..

És soha nem mondtam,hogy minden órát jól pörgetnek vissza,azt mondtam,hogy van rá lehetőség..

Részemről.

Hrzrasn (törölt) 2009.02.12. 23:28:05

@yard: Meg a gyomirtót, néhány helyen már burjánzik a gaz. Meg néhány olyan spagira fûzött csini zászlósort, mert az elôzô garnitúrát már kiszívta a nap.

McK (törölt) 2009.02.12. 23:30:29

Na...
A hülyék lehúztak a szintjükre..

Melyik is volt érv a részedről,villanyászka?

A nem lehőt,mör nem,én tudom,oszt kész?

Mert ezen kívül nem írtál semmit.

Pff..:D
Jól van,kinevettem magam,mára off..

yard (törölt) 2009.02.12. 23:31:59

@McK: A haverod egész este azt fejtegette, hogy a szervízadatokat meg lehet hamisítani. Nem téged gyanúsítalak, de itt ez volt a fő téma.
És csak utaltam rá, ha lefelé, akkor felfelé is, miért ne, ha az a cél. Mert ugye elméletileg abban lehetett volna 239.000 km is eladáskor, nem?

yard (törölt) 2009.02.12. 23:33:36

@Hrzrasn: Meg jó az ajándék illatosítóbol is beszerezni, hátha elmúlik a válság.:)

Hrzrasn (törölt) 2009.02.12. 23:35:25

@yard: Mit akarsz, az újakban már van. Mint minden VAG jármûben. Mondjuk a 120L karbiját PT-CANen vezérelni, azt megnéztem volna.

yard (törölt) 2009.02.12. 23:37:22

@Hrzrasn: De szerintem tudna jó pénzért illesztő modult szerezni hozzá.

Hrzrasn (törölt) 2009.02.12. 23:37:47

@yard: Azt hittem, a Wunderbaumot már nem gyártják.

yard (törölt) 2009.02.12. 23:38:43

Uraim!
Jó volt itt lenni.
Szép álmokat.

Hrzrasn (törölt) 2009.02.12. 23:40:09

@yard: Ja. Ismert az Embert, Aki Mindenre Képes. Az ilyen mágusokról Csikós írt egyszer egy cikket:
totalcar.hu/magazin/technika/atveres1/

Hrzrasn (törölt) 2009.02.12. 23:46:43

@McK: "Melyik is volt érv a részedről,villanyászka?"

Próbálhatsz gúnyolódni, te murvásplaccos telepi suttyó, de a földhöz vernéd örömödben a segged, ha bármiféle szakirányú végzettséged lenne. De nincs.

"A nem lehőt,mör nem,én tudom,oszt kész?"

Nem. Hanem azért, mert egyrészt segghülye vagy az elektronikához, másrészt nem tudtad megnevezni azokat a vezérlôegységeket (többes számban), ahol le van tárolva a km-állás.

A logika alapján ebbôl egyenesen következik, hogy te a büdös életben nem fogsz nyom nélkül órát tekerni soha.

sztrovacsek 2009.02.13. 01:15:13

@loláb:

"""de a szervízkönyvet rendszeesen otthon felejtem, emiatt mindig valamikor késöbb beugrom vele, és akkor töltjük ki.
""""
Akkor elmesélem, Magyarországon ez hogyis van: márkaszervizben történő szerelés bekerül az ottani szerviz számítógépébe, dokumentálva. A márka szervizek nem látják egymás adatbázisát! Az anya cég /pl GM, MB,/ látják csak az összes szerviz számítógépét.
A szervizkönyvben tökmindegy, hogy mi van, ha "nagy" garis probléma van akkor az anya cég adhat engedélyt a javításra, és ah nincs az adatbázisukba akkor jön a szívás.....

A szerviz által kitöltött szervizkönyv a tulajt védi.
Pl a gödöllői nissan-nál bukott az egész gárda, lecserélték őket. Visszakellet hívni, vagy kötelező szerviz alatt kikellet volna cserélniük az első lámpát mert gyári hibásak.
A szerviz könyvben nem szerepelt a csere, viszont a szerviz számítógépében igen, gondolom a lámpát elpasszolták.
Vita indul, szerencsére bizonyított volt, hogy nem cserélték a lámpát, utána kicserélték.

""""visszamenőleg az összeset...szóval egyáltalán nem kizárt, hogy bele lehet piszkálni az informatikába.
""""
Valószínűleg nem a számítógépben fog módosítani, hanem egyszerűen kitölti a gépi adatok alapján a könyvet.

Mégis mennyit hordod szervizbe a suzuki motort???

qualitaet 2009.02.13. 03:09:29

McK


"Olyan ökörséggel,hogy a forrasztásnyom látszik foglalkozni sem érdemes,ugyanis attól még az autó a BMW-nél a gépre téve mindenhol azt fogja írni,amit az óra.."

Nem Gézu.
Téged átbasztak (amin a fentiek tükrében nemigen van mit csodálkozni) mint szart a palánkon a múmia 525d-del és még saját magadnak is megpróbálod behazudni, hogy annyi van benne mint amennyit az óra mutat.

Azért mert a szervízben gépre tették...

Persze, hogy azt mutatta mert aki -vagy aki átkúta azt aki téged is hülyére vett- már előtte kitöröltette a világításmodulból és a kulcsból a kilométeróra állást.

Azt meg sajnos steckeren keresztül géppel senki a Földön nem tudja törölni,csak a műszerpanelben lévő chip forrasztásával/újra írásával, Baby. Csakhát neked erről fogalamd sincs, hisz ezekről egy vak hangot nem ejtettél.

Másik variációként szóba jöhet, hogy pontosan tisztában vagy vele, de játszod a hülyét a haverjaid előtt ( akikkel délután még olyan jót röhögtetek a átbaszható Wallison) mert estleg őket akarod becsapni a visszatekert autóval és fosol, hogy megnézetik egy óramanipulátorral és megint kiderül, hogy hazudsz.

"Felettébb érdekesnek tartom,hogy Te(qakárki),aki előbb olyan adásvételit akartál aláiratni
amiben semilyen garanciát nem vállalsz,"

Hol írtam én ilyet,Kisgyurcsány?!

Én kivel? Mit?!

Azt írtam , hogy aki manipulál értelemszerűen kizárja a szerződésben garanciát.

"mostanra megtanultad,hogy nagyértékű autót nem lehet így eladni.."

Megint hazudsz mint a vízfolyás.

Pont én próbáltam ezt megértetni veled amikor elbagatellizálzad a szervízmúlt jelentőségét.

"Hmm..kissé változatos az álláspontod."

Ezt Te mondod?! Mindjárt beszarok!

Eleinte azzal büszkélkedsz, hogy hogy basztad át a Wallist , később meg azt hajtogatod, hogy számodra a márkaszervíz véleménye a mérvadó.

Mi a mérvadó? Akit csak úgy át lehet baszni?
Most akkor melyik?

Te frankón beteg vagy. Pályát viszont nem tévesztettél...

A stíluson meg ne csodálkozz.
Ha jól emlékszem te kezdted a "jópofa" jelzők aggatását aztán meg beszari hiénaként siránkozól ha megkapod ami jár.
Tisztára mint az életben...

qualitaet 2009.02.13. 03:22:48

McK

"Flusztrálni nem flusztrált semmi,maximum az baszta a csőrőmet,hogy egy önelégült,önjelölt, professzor azt hiszi,hogy kukijával beszélget a homokozóban."

Senki nem mondja, hogy "flusztrál" téged bármi is..
Inkább FRUSZTRÁL", DE AZ NAGYON :)DDDDDDD


"Amennyiben Te a Wallist alacsonyabb szintre helyezed,mint magadat,meghajolok a tudásod előtt,és elismerem,hogy zseni vagy."

14:53-kor még a Wallison röhögtetek:

"Ezen most igen sokan visítottunk a röhögéstől..:D
Az há..mégis eltitkoltuk.
Szerencse.
Van ilyen..;)"

qualitaet 2009.02.13. 03:36:05

McK 2009.02.12. 11:12:36


"Nincs kedvem egyenként megválaszolni a sok okosságot,de példával hajlandó vagyok alátámasztani,hogy a digites óra visszarakható úgy,hogy a Vallisnál is azt mondták,hogy 160 van benne.
Persze nem érzem a késztetést arra,hogy erről mindenkit meggyőzzek."

Nehogy azt hazudd, hogy ezt nem TE írtad!
(Megismerem a "VALLIS"-ról...:)DDDD )

". Már mondtam tegnap..addíg jó,míg az emberek azt hiszik,hogy amit ők nem tudnak,azt nem lehet megcsinálni."

Hát igen...
Itt is rád ismerünk: Tipikus pitiáner, lehúzós gondolkodás.

loláb 2009.02.13. 08:06:30

@Hrzrasn:

Nem akartam reagálni, de még egyszer, utoljára megteszem:

Tanulj meg olvasni!!!

Ha nem vetted volna észre, két párhuzamos párbeszéd futott. Az egyik veled, te majom, a szervíznyilvántartásról, amihez kb. ötször irtam le hogy nem értek, ezét kokntérumokat nem tudok. Ezt lezártam akkor, amikor azi írtam, hogy "Nem értem, hogy fajult..."

A másik yard-dal, ami ugyan ebből indult, de egészen másfelé elkanyarodott. Szó nincs semmiféle bűncselekményről, meg kenőpénzről.

Szóval szó nem volt már a szaros szerviznyilvántartásról, csak te, tudálékos fasz, neked mindenbe bele kell ugatnod.

Na, mindegy, túl szépen indult ez a nap, ahhoz, hogy felb@sszam magam, úgyhogy leírom: nem érdekel mit reagálsz erre.

Az lejött már korábban, hogy van pár majom, akik a netes névtelenség mögé bújva osztják az észt, és csak nekik lehet igazuk. Igazán sajnálom, hogy engem is megtalált egy.

loláb 2009.02.13. 08:08:04

@sztrovacsek: 6000-ezrenként. Eddig négyen volt két év alatt.

Aldo Moro 2009.02.13. 08:41:49

McK: Hogy segítségedre legyek: Itt egy ember írogat három néven. Hogy miért, az a pszichológus bácsitól kellene megkérdezni, ha egy kicsit is figyelsz a hozzászólások stílusára, szerkesztettségére, akkor hamar rájössz ki az a három.

Speedman 2009.02.13. 08:55:13

Az Audis sztoriban csak azt nem értem, hogy a próbaúton ez a hiba nem derült ki? Csak, mert 2 nap múlva már kijött a probléma. Vagy tudtátok (de nem említettétek)és az adásvételit már úgy írtátok, hogy be tudjátok perelni?

A fényezésnél van egy kis bibi.

"Bármit le lehet fényezni 100 mikronosra..
Bármit.
Egyszer már fogadtam erre..be is martunk a nyereményből egy páran..:D
Egy komoly értékű autón meg is teszik.
Igazságügyi szakértő gyárinak minősítette.
Egy egész oldala festve volt.."

"A fényezéses sztorin meg kár hörögnöd..
Egy jó fényező bármikor fényez 100 mikron alatt metált is..
Egyszerű a sztori,csak geci nagy munka,csak akkor érdemes,ha csak egy-max két elem sérült.."

Akkor most melyik állításod az igaz? Egy -két elemet érdemes fényezni(100 mironosra..) v. nem probléma az egész oldala?...
Mesélj már arról az egész oldalas festésről? Milyen típusú, évjáratú volt a gép?

És még valami.

"Egy jó fényező bármikor fényez 100 mikron alatt metált is.."
K*vára nem a fényező tudásán múlik a gyárival azonos vastagság, hanem milyen eljárással csinálják.

Speedman 2009.02.13. 09:06:44

@Aldo Moro:
Nem hinném. Ne gyere már te is az ilyen összeesküvés elméletekkel. Azért, mert páran nem értünk egyet McK hozzászólásaival? Ha észrevetted volna az a pár ember más-más dolgon akadt fenn.

McK (törölt) 2009.02.13. 09:09:25

@qualitaet:
"14:53-kor még a Wallison röhögtetek:"

Nem azon röhögünk,hanem rajtad,Te gyökér.
:D
No további szép napot,én fel nem érek a szintetekre..ahol az 525d oldtimer..a villamossági szuperguru szerelés helyett netezik,mert munkája nincs..
Ti itt mind szépek vagytok,és okosok.

Jah..és a vezérlőegység felülírásához nem kell forrasztani semmit,balfaszkám..max falun.

További kellemes észosztást.
Ami kellett,az bebizonyosodott.
VANNAK JOGAI A VEVŐNEK,ÁLLÍTÁSOTOKKAL ELLENTÉTBEN,AKIT ÉRDEKELT,AZ FELFOGTA.
Ti meg le vagytok magasról szarva.

McK (törölt) 2009.02.13. 09:15:17

@Speedman:
Te meg olyan sötét vagy,mint az ágyúcső belseje.
Az,hogy egy két elemet érdemes megcsinálni,nem jelenti azt,hogy akár egy geész autót nem lehetne.
Egy Passat jobb oldala lett így festve,amit említettem,de erre több tucat példa lenne.

De ki nem szarja le,hogy Te ezt elhiszed vagy sem?
Én vagyok a hülye tényleg.
Nem lehet 100 mikront fényezni,oszt jól van. Mehetsz vissza az oviba.

Jó így?
Dedo

Jelzem,nem mindíg annak van igaza,aki utoljára ír.
Akik olvassák,majd eldöntik.
Kiváncsi leszek,kéritek-e a jogász állásfoglalását a lehet-e perelni kérdésben,mert ugye a vita abból indult,hogy szerintetetk nem.

Hát akko' nem.
Köszöntem a figyelmet,loláb,neked küldöm a mailt,kérlek kezeld bizalmasan.

McK (törölt) 2009.02.13. 10:34:25

totalcar.hu/tanacsok/autojogasz/ki81112/

Kb ez lett volna a lényeg uraim.
Tehát amennyiben a kereskedésből úgy hozod el az autót,hogy ők csinálták az eredetvizsgát,megnyered a pert.

Ebben próbáltam meg segíteni,mit,hogyan csináljon a vásárló,hogy védve legyen..

MINDÍG RÖGZÍTSE AZ ÓRAÁLLÁST,RAGASZKODJON LEGALÁBB AZ EGYIK TANÚHOZ,ÉS KÉRJE MINDÍG AZ ELADÓTÓL A "BANKOS" EREDETVIZSGÁT.

Speedman 2009.02.13. 10:35:01

@McK:

Ha nem lennél diszlexsziás értetted volna a kérdéseimet.
Nem az volt a kérdésem, hogy lehet-e több elemet is gyári vastagságúra fényezni, hanem, hogy megéri-e.
Csak ráakartam világítani, hogy az egyik válaszodban 1-2 elemet írsz, a másikban egy egész oldal sem probléma. És mennyit nyertél azon a passaton(ha egyáltalán volt ilyen)?
Megint információkat csepegtetsz a nagyérdemű közönségnek, hogy te mennyire értessz az autókhoz(fényezéshez stb.), de konkrét választ sohasem adsz. Már majdnem azt gondoltam(én balga), hogy talán még is a dörzsöltebb részéhez tartozol, de a legutóbbi válaszodból megint csak azt kellett leszűrnöm, hogy csak egy ócska kis nepper vagy.

"Én vagyok a hülye tényleg.
Nem lehet 100 mikront fényezni,oszt jól van. Mehetsz vissza az oviba."

Már megint nem válaszoltál a kérdésre, csak vergődsz itt.
Ebből is látszik, hogy gőzöd nincs a fényezési eljárásokról. Esetleg mondott vmelyik haverod félinfokat, te meg jössz ide ezekkel fényezni magad.

A többieknek.
Két féle képpen fényezik újra az autókat. Az egyik amikor a gittrétegre fújják rá a festéket, a másik amikor a (gittréteg nélkül) ráégetik a karosszéria elemre. Viszont az utóbbi 3-szor is drágább lehet mint a gitteléses eljárás. Ezt a gittréteg jelenlétét lehet kimutatni a rétegvastagság mérővel.
Az árkülönbségre jó példa a sógorom esete.
2000-ben kapott a cégétől az évvégi prémium mellé pluszba egy 0 km-es Volvot. Az első garázs beállásnál meghúzta a jobb első ajtót. Mivel vadiúj volt gyári minőségű javítást csináltatott. 150e volt az ajtó fényezése. Ezért nem érdemes 4-5 évnél idősebb autóknál gyári vastagságú fényezést csinálni. Egyszerűen nem hozza vissza az árát.

McK (törölt) 2009.02.13. 10:51:47

@Speedman:

Kedves hülyegyerek.
A festékvastagság értékénél az alkalmazott teknikának(ráégetés,mi van?!,ez nem lábos bazmeg)így nincs értéke..
A lényeget leírtam,a lényege,hogy az előző réteget 100%-ban el kell távolítani.

uI: AZ ,HOGY VALAKI KAMRÁBAN FÉNYEZ,nem egyenlő a ráégetéssel,a mi fényezőnk fényez..

De mondtam..kapjál be egy seduxent,nyugi..nem lehet,és kész.
Nyugi van.

McK (törölt) 2009.02.13. 10:55:37

@Speedman:
Kérésedre KOMPLETTEN LEÍRTAM ,hogy hogyan zajlott a tárgyalás.
Ez felett nagyvonalúan átugrottál..

Te vagy az a fajta,aki azt is csak akkor hinné el,hogy ő az apja faszából jött ki,ha oda újra visszaférne.
Pedíg erre is van bizonyíték.
Most is egy kis geci vagy,mint akkor.

Na legyen szép napod..információcsepegtető,semmi válasz úr.
Én nem tudok válaszolni a kérdéseidre,mert amít leírok,azt képtelen vagy értelmezni..

Aldo Moro 2009.02.13. 11:40:11

Speedman: te pont nem vagy benne a háromban. Az egyik most nincs is itt. De ha kicsit figyelsz te is, akkor a tök ugyanaz stílusból, a hozzászólások szerkesztéséből rájössz.

Aldo Moro 2009.02.13. 11:43:57

McK: én tényleg nem akarlak csesztetni, de azért a helyesírásra gyúrj rá egy kicsit! Sokkal hitelesebb úgy autót eladni - egyáltalán, bármit csinálni - ha az ember le is tudja írni, amit mond.

Aldo Moro 2009.02.13. 11:46:26

Fényezési eljárás? Ugyan már! Felnifesték, szép csillogósra, majd rá a lakk, azt csá. Mit kell ezen ennyit cizellálni? :-)

Aldo Moro 2009.02.13. 11:47:37

Láttam én már metál kispókot. Azon többet ért a festés, mint maga az egész autó.

qualitaet 2009.02.13. 11:57:25

McK

"Nem azon röhögünk,hanem rajtad,Te gyökér."

Megint alttomosan hazudsz, hisz így szól az erdendő hozzászólásod:

""" Ellenben a létező összes, digitális számlálóval rendelkező BMW esetében a manipulálás nyoma egy ilyesmivel foglalkozó szakember elöl eltitkolhatatlan.""

Ezen most igen sokan visítottunk a röhögéstől..:D
Az há..mégis eltitkoltuk."

Itt én semmilyen formában nem szerepelek...,de a BMW szervizesek és óratekerők igen.
Amikor mondtam, hogy a manipulálókra gondolok, gyorsn rávágtad, hogy a te meg a Wallisra.


"Jah..és a vezérlőegység felülírásához nem kell forrasztani semmit,balfaszkám..max falun."

Ez a LEGESLEGJOBB!

Tegnap még a létezéséről sem tudsz a LÁMPAMODULNAK ,ma meg már azt is tudod, hogyn állítják.

NYe-he-he-he!

Baszki, Te lenyomnád a Gyurcsányt. Halálodik képes vagy újabb és újabb hazugsággal előrukkolnva fenntartani a vergődést.

Van még valami?

Apropó? Megdőltél már a haverok előtt az óraállással? Elvitték már a tekergetett mumesz 525d-t megnézetni?

ÜZENEM SZEGÉNYEKENEK, HOGY AZ M3-AS KIVEZETŐN, A SZERENCS UTCAI KERESZTEZŐDÉS UTÁN A SZERVÍZÚTON,KB SZÁZ MÉTERRE MŰKÖDIK EGY ILYEN PROFI SZERVÍZ.
BÁRMELYIK HAZUDOZÓT MEGDÖNTIK.

Tiszta Gyurcsány, mondom. Addig hazudozik kitartóan míg bele nem fárad a nép és ráhagyják.

T-boy (törölt) 2009.02.13. 13:00:38

Ha volna egy jó/lfizető/ munkám
Portugáliában-nincs-vennék egy új
kocsit.Jó nagyot a kényelem,távolság
miatt/tetszés szerint/,mert szeretnék
minden hétvégén hazajönni.Az alsó
hangon 200000km évente!
Ezután csak egy ügyes kezű"tekerő
szakember"kell,és marad a 3 év garancia?! Azért vannak kékségeim...

McK (törölt) 2009.02.13. 13:56:58

"Apropó? Megdőltél már a haverok előtt az óraállással? Elvitték már a tekergetett mumesz 525d-t megnézetni?"

Meg-meg.
Én írni nem tudok,te meg olvasni..
Leírtam,csak ehez kéne egy kis IQ,hogy megértsd,az autót én hoztam,tudta az óraállást,és a kérésére lett visszarakva,hogy magasabb legyen a tax-ár,így magasabb lehessen a felvehető hitelösszeg.
De nem érdekes,mit érdekel ez téged,hisz ilyet nem lehet csinálni,akkor most hogyan basztam át a haveromat.

De,igen, rajtad röhögünk ,mi szerint egyszer sem arra reagálsz,amire választ kapsz,mindíg előjösz valmi mással.

Tudom,megint nem volr rajtam füstszűrős sapka.

Nah legyen vége.
Órát pörgetni pedíg nem lehet,a mehanikust is ilyen pörgetővel szokták(:D) elemet 120 mikronra fényezni meg képtelenség.

Itt a Totalcaron tuti.

McK (törölt) 2009.02.13. 14:01:48

@Aldo Moro:
Köszi a jótanácsot,eleget adok el így is.
Köszönöm,hogy felhívtad rá a figyelmem,hogy nem vagyok tökéletes,ez azonban pont jó arra,hogy kiemelje,Te mennyire az vagy.
Köszönöm,hogy egy oldalra írhattam veled,tanár úr.
Megtiszteltetés volt!

McK (törölt) 2009.02.13. 14:04:20

@T-boy: Amennyiben az autó nem jár szervízben magasabb óraállással,igen.
De ezt úgy írod,mintha nem csinálná ezt sok takszis,és cég.

Júúúj mit beszélek.
Nem,ez lehetetlen. Órát pörgetni márpedíg nem lehet..:D

T-boy (törölt) 2009.02.13. 14:43:20

McK!
Gondolom,egy szerviz szó nélkül cseréli
NEKED a féktárcsát,kuplungot,fékolajat,
futómű alkatrészeket stb.az 1 éves,
18000(?) km-t futott BMW,Audi kocsidon?!
Nem tudom,mennyire állsz közel ehhez
a lehetőséghez/új 10-20 mill.kocsi/de
okvetlenül osszad meg a tapasztalatodat
az"egyszerű néppel".

McK (törölt) 2009.02.13. 15:10:07

@T-boy:
Fel nem foghatom,miért kell szélsőségekben gondolkodni.
Csak abban tudtok,hogy hogyan NEM képzelhető el,amit ír valaki..


86 EZERRE NEM LEHET VISSZAÁLLÍTANI?
75-IG,80-IG HORDOD HIVATALOSAN SZERVÍZBE,HA KELL A GARANCIA.
Utána mész 200-ig,DE NEM VISZED SZERVÍZBE,majd probléma esetén vissza 87 ezerre,és mehet a szervízbe.
Egy Valóban nagy távokat megtevő autó(erre szükség van,különben nem jön össze a km rövid idő alatt) különbül fög kinézni mind féktárcsájában,mind belterében,de még a kuplungja is jobb lesz,mint egy Pesti 60 ezresé..

EZT, így elképzelhetőnek tartod?
Nem gond,ha nem.
Attól még csinálják.

yard (törölt) 2009.02.13. 15:21:45

Na, itt még mindig megy a küzdelem.
Azért milyen jól jön a TC ilyen válság idején, van mit csinálni /mert az eladás pang/, még a sok TAKSZIS is szív./ha kisbetűvelírodmáskor lehetőleg az aláírásodat használd (x)
Murvát rostálni meg rossz az idő. Ilyenkor kell az "elméletet" gyártani, kiszerelni a jó rádiókat, leszedni a jobb gumit, felnit, tölteni a lepusztult aksikat, meg gyakorolni a parasztvakítást, merthát előbb-utóbb csak kisüt a nap.
Mindez megbocsátható, de miért kell sértegetni a másikat.
Ejnye, ejnye.Egy mai kereskedő öltönyt, inget, nyakkendőt hord, tiszta a cipője, csuklóján Breitling, udvariasan mosolyog.
Asztalán az ajándék pezsgő és az illatosító. Bizalmasan félrehúzódva tárgyal veled, mert ugye ez egy egyedi ajánlat, egy jó orvos ismerős kocsija, nincs is rajta haszon, csak Önnek ....stb.
Uraim :o) szeressük egymást.

Speedman 2009.02.13. 16:01:06

@McK:

Aha.
Ha kérdezek valamit félinfoval válaszolsz.
Ha a félinfora rákérdezek, nem válaszolsz v. mellébeszélsz.
Ha megkérdőjelezem ezek után a tudásod gecizel.

Rá kell jönnöm, hogy tévedtem, amikor azt gondoltam, hogy nepper vagy. Visszavonom.
TE maximum az egyik nepper csicskása vagy és a murvásplaccon örzöd az autókat és nyalsz nagyokat a vevőknek.
Amikor meg beengednek a melegedőre fülelsz, hátha hallasz valami okosságot a főnöktől, majd utána idetolod a képed a netre vergődni. A baj csak az , hogy a felét is elfelejted amit hallasz, így a többit a saját eszeddel kell pótolnod.
Meg is van az eredménye...

Menj inkább a haverjaidhoz a kocsmába és szórakoztasd őket a főnöktől hallott sztorikkal.
De ne felejtsd el egyes szám első személyben előadni!! :D

Aldo Moro 2009.02.13. 18:41:58

McK: látod, pedig nem baszogatásból irtam, erre olyan útszéli stilusban reagálod le, hogy én kérek elnézést. És még csodálkozol, hogy a többiek úgy válaszolnak, ahogy. Hogy tudd: a foglalkozásomba beletrafáltál - látod, tudsz te ha akarsz.

Aldo Moro 2009.02.13. 18:43:02

takszi: wááááááááááááá!

Aldo Moro 2009.02.13. 18:46:41

McK: amit írsz egyébként, az rémisztő. Ilyenek léteznek? Szép világban élünk. És ha te tudsz is róla, simán, mosolyogva átvágod a vevőket?

McK (törölt) 2009.02.13. 21:51:37

@Aldo Moro:
Nyugodtan kinyalhatod a seggem tanár úr.
A Takszis,mint szó pedíg így ebben a formában is létezik.

www.takszis.hu

wáááááááááááááááááá

Különösen örülök,hogy nebulóinkat ilyen "jóindulatú" tanárok képzik.

Jóindulat..az ,annyira voltál jóindulatú,mint egy vakbélgyulladás.

Igen tudok róla.
Én már csak ilyen geci vagyok.
Ez az egyszerűbb,mindegy mit mondanék,ez jönne ki belőle.

Mert az ugye fel sem merül,hogy ezzel néhány olyan emberhez is eljuthat infó,-esetleg az is elég,ha csak elgondolkodik rajta-aki eddg nem is tudta,hogy ilyen jogai vannak..

Mert vannak.
Igaz,egyik nagypofájú sem kérte a Totalcartól,hogy ezt igazolja,vagy cáfolja,nekem meg nem kell az infó,én tudom, hogy megy.

Akit érdekelt,már az is,legalább annyira,hogy utána nézzen.

A többiek meg le vannak szarva,már megbocsásson tanár úr.
Most vagy felnégyeltet, a rengeteg helyesírási hibámért az,aki pontos j-vel írta a helyesírást,vagy megelégszik annyival,hogy kissé előredőlök..
Legyen az utóbbi.

Aldo Moro 2009.02.13. 23:15:57

@McK: Iszonyat kemény fejed van, már ne haragudj. Láthatóan nem értetted azon hozzászólásomat, amibe direkt csempésztem helyesírási hibákat. Erről én nem tehetek.

Mik ezek a barokkos körmondatok?

Klasszikust csak úgy plagizálj, ha pontosan teszed, másképp megcsúfolása az eredetinek.

Ne haragudj, nem beszéltem veled olyan útszéli stílusban, ahogy te teszed. Felhívtam a figyelmed egy hibára, erre a torkomnak estél. Remélhetőleg az életben nem így viselkedsz, nem így értékesítesz autókat. Jószándékúan annyit mondanék: visszább az agarakkal, kultúrember nem beszél így.

Aldo Moro 2009.02.13. 23:18:55

Mivel a hozzászólásodban nyilvánvalóan a taxira, mint közlekedési eszközre gondoltál, kár magyarázni, hogy valamiféle más aspektusban létezik a szó. Amúgy szótárban nincs benne és te nyilvánvalóan nem arra a cégre, vagy mittomén mire gondoltál, amit utólag belinkeltél.

Aldo Moro 2009.02.13. 23:20:10

Arra próbáltam célozni - remélem értetted -, hogy ha tényleg így megy az életben, ahogy írtad, akkor az csúnya becsapás. És még finoman fogalmaztam.
süti beállítások módosítása