Nem zörög a haraszt

  2009. február 06. - ommm Címkék: nissan igazság gtr kamuhiba

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Négyhengeres BMW? Ugyan már...
2015-07-30 16:22:46

...mondták nekem sokan, miután lett egy 136 lóerős E30-am. Persze hülyeség, hiszen a könnyű bódéhoz elég

Hétvége a tóparton? Belsőség-találkozó 2015!
2015-07-29 12:04:49

Öregszünk, öregszünk , más nem is jut nagyon eszembe arról, hogy immáron tizenkettedik (!) alkalommal

A trollkirály V8-cal érkezik
2015-06-22 13:58:43

Leborulok, zokogok és megadom a trollkodás brilliánsokkal díszített aranyfokozatát. Hogyan piszkíts bele egy

Szétszórjuk a VIP-jegyeket! Akár a tiéd is lehet egy!
2015-06-08 15:31:58

Úgy, ahogy az AC/DC-nek is egy igazi énekese volt és ahogy a Black Sabbath is csak Bill Warddal az igazi , úgy


Talán már önökhöz is eljutott a hír, hogy a mindenki által fantasztikusnak és hiperjónak tartott Nissan GT-R erőátviteli rendszerével nincs minden rendben. Eleinte csak elvétve, innen-onnan jött egy kósza hír, hogy a rajtelektronika nincs a helyzet magaslatán (ezzel kapcsolatban az elfosta magát szóösszetétel tűnt fel legsűrűbben), aztán hirtelen rengeteg elromló, garanciában nem javítható GT-R tűnt fel a különböző netes fórumokon.
Az állítólagos tulajdonosoknál főleg akkor borult ki a bili, mikor kiderült: a Nissan garanciája nem vonatkozik a rajtfunkció használata során keletkezett károkra, ahogy magára a berendezésre sem. Nem maradt más hátra, mint a fizetés. Amerikában ez 22 415 dollárnyi pénzt plusz 1 380 dollár munkadíjat jelent. A Nissan akkor még nem foglalt hivatalosan állást az ügyben, az azonban tény, hogy a tengerentúlon több peres eljárás is folyik ellenük éppen emiatt.

Az igazsághoz hozzátartozik azonban a másik faktum: az eddig értékesített GT-R-ek mindössze egy százalékában mutatkozott a hiba. Mindössze? Vagy az már sok? Nézőpont kérdése. De hol az igazság? Valahol középen, mint mindig.(?)

A megoldás kulcsa a VDC azaz Vehicle Dynamic Control néven emlegetett össz-elektronikai őrző-védő szolgálat. Ugyanis minden GT-R kezelési útmutatójában külön felhívják a figyelmet arra, hogy a rajtelektronika használata kikapcsolt VDC mellett az erőátviteli rendszer meghibásodásához vezethet. Ez pedig az érintett alkatrészek garanciájának elvesztését vonja maga után. A VDC kiiktatása csak akkor javasolt, ha mély sárban vagy hóban akadt el az autó. A központi vezérlőegység megjegyzi, mikor volt ki és bekapcsolva. Viszont, csak akkor használható a rajtelektronika, ha a VDC ki van kapcsolva. Ki érti ezt?

Mikor már túl magasra csaptak a hullámok a Nissan minden kereskedőjéhez küldött körlevelében tudatta velük, hogy a 2009-es modellév még el nem adott, illetve a 2010-es modellév összes autójában lecseréli a vezérlőszoftvert. Az új szoftver segítségével ugyan javul a bekapcsolt VDC melletti gyorsulás, romlik viszont, ha a rendszert kikapcsolták, mivel jobban limitálja a fordulatszámot.

Voltak, akik közönséges hisztériának tartották a dolgot, egy művileg kreált bosszúnak a Nissan felé. Tán az is. Talán nem. Mindenesetre az Inside Line tulajdonában lévő GT-R alatt egy napon olajtócsát találtak és tüzetesebb vizsgálat után kiderült, hogy komoly gondok vannak. Természetesen VDC nélkül használták a rajtelektronikát, hiszen a megadott gyorsulás csak így érhető el. Szerelőjük elmondta, hogy a 6-7 GT-R közül ez az egyetlen, amelyiknek ilyen problémája volt. A javítása nem egyszerű, hiszen a Nissan külön specialistát küld ki minden - erőátviteli rendszert érintő – gond esetén.
Eddig a sztori.

Így néz ki, mikor elveszik minden. A Samurai Speed GT-R-e 600 lóerős volt, száz rajtot bírt ki és a srácok még örültek is neki, hogy beadta a kulcsot, hiszen végre tudják, hol a rendszer határa.

Időközben kiderült, hogy a frissített verzióban (autókról beszélünk még?) már bekapcsolt VDC mellett is lehetséges a rajtelektronika használata, igaz, a fordulatszámot 4500-ról 3000-re limitálták. A start kevésbé agresszív, végeredményben mintegy 80 százalékra teljesít a régihez képest.

Mi az igazság? Önök szerint?
Megijedt egy picit a Nissan vagy a felhasználók voltak türhők?

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr5924726

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Shadowbull 2009.02.07. 12:51:33

@tomcat1974: Komolyan mondom mindig meglep, mennyi netpatkany bujkal a csatornaban.

sb

Shadowbull 2009.02.07. 12:57:00

@tomcat1974: "Az én információim szerint bekapcsolt VDC mellett is működik az LC, csak kikapcsolt állapotban jobb gyorsulás érhető el. "

Kabe 5 bitet kellett volna atirni a vezerloegysegben ahhoz, hogy kikapcsolt VDC-vel ne mukodjon a rajtautomatika.

2 eset lehetseges:

- Fogalmuk sem volt rola, hogy szethullik az auto, ha kikapcsolt VDC-vel rajtolgatnak. Ez eleg szanalmasan hangzik egy Porsche-Killernek kikialtott csodajargany keszitoitol.

- Tudtak rola, hogy szethullik, de a gyari gyorsulasi ertekeket csak igy tudja az auto, kenytelenek voltak bennehagyni, pedig tudtak, hogy szetmegy.

Ez pedig szimplan csalas.

sbn

mash/the collective 2009.02.07. 13:10:12

@Shadowbull: nem emlékszem rá, hogy az MX-5-öt ehhez a Nissanhoz hasonlítottam volna valahol. Sokkal inkább a családomban lévő többi autóhoz hasonlítottam.

325i 2009.02.07. 13:12:17

Uraim!

Nem tudom fel tűnt-e valakinek, de a annyi GT-R -ről szóló cikk, poszt, stb. után a GT-R mint típus NEM KERÜLT BE A NÉPÍTÉLETBE!!!
Egyszerűen nincs benne, a tulajoknak nincs módjuk népítéletet írni járművükről, pedig értesüléseim szerint már 2db is van magyarországon.
/igaz, így nem születhetnek meg a szokásos "kamu-ítélet"-ek, de azért mégis.../

Könnyű ontani a marketingszagú, néha részrehajló, néha humoros cikkeket, de azért ilyen baki ne legyen már, ha annyira rajong a szerkesztőség is a GT-R-ért. Meg egyébként is...

A témában pedig 100%-osan osztom Shadowbull, Nepitelet(R8), és Hrzrasn véleményét.

tomcat1974 2009.02.07. 13:25:03

@Kopi3.14:
A válaszodat elolvasva először azt hittem, hogy az elütésemet (tudod, amikor valaki vakon gépel és két betü felcserélődik) cinkeled a helyesírási hibáiddal. Visszaolvasva más témákhoz kapcsolódó hozzászólásaidat rájöttem, hogy te simán ekkora paraszt vagy, aki mindenhez ért és mindenkinek megmondja a frankót! A lényeg: egy elütést a te helyesírásoddal ne fikázz!!! Szarházi!!!

mash/the collective 2009.02.07. 13:31:02

@325i: "A témában pedig 100%-osan osztom Shadowbull, Nepitelet(R8), és Hrzrasn véleményét. "

Hát a nickedből nem is következtethettünk volna a "beállítotságodra". :)

Hrzrasn (törölt) 2009.02.07. 13:35:08

@www.totalcar.hu/nepitelet/?op=itelet&cat_id=83059: "Jó hogy nem arra kérnek, hogy egy nap csak 3szor nyomjak padlót, mert különben hamarabb tönkremegy az autó. Ilyen nincs és nem is lehet."

De van, csak ezt a motormendzsment feladata megoldani, és nem az ügyfélé. Nem 1982t írunk.

Seca81 2009.02.07. 14:06:37

El kéne újra olvasni a cikket mindenkinek.

Idéznék a cikkből: "Az igazsághoz hozzátartozik azonban a másik faktum: az eddig értékesített GT-R-ek mindössze egy százalékában mutatkozott a hiba. "

Szóval kb ti úgy írtok erről a hibáról mintha minden autóban bekövetkezik az említett gebasz...

@325i: "Nem tudom fel tűnt-e valakinek, de a annyi GT-R -ről szóló cikk, poszt, stb. után a GT-R mint típus NEM KERÜLT BE A NÉPÍTÉLETBE!!!"

Csomó típus nem szerepel a népítéletben melyek egyáltatlán nem ritkábbak mint a GT-R, vagy akár az elődje (Skyline); továbbá mit lehetne írni egy vadiúj autóról??? 50 ezer megtett km után szívesen olvasnék 1-2 népítéletet.
Én nem vettem észre, hogy a szerkesztőség rajongana a Nissanért. Sőt...

@Kopi3.14: Értelek. A rajtautomatikát én is kivenném, írtam is feljebb. Viszont úgy emlékszem gondolkoztak Nissanék, hogy benne hagyják-e. Asszem itt volt a tc-n egy rövidke hír pár hónapja. ???

Érdekes 2009.02.07. 14:20:52

@Shadowbull: "Ezeket az autokat rendeltesszeru hasznalatban utik-vagjak."

Ezzel sajnos egyet kell, hogy értsek..mégsem szabad agyatlanul ütni-vágni..ha mégis, vállalja a tulaj a következményeket.
Ha igaz az, h bekapcsolt VDC-vel is megy a rajtprog, akkor itt csak egy csúsztatást láthatunk a marketing részéről, ellenben hibás a cikk, hiszen azt említi, hogy csak kikapcsolt VDC-vel működik a rajtprog.Erre azért kíváncsi lennék most már tényleg.
Nincs véletlen itt egy r34 tulaj?

www.totalcar.hu/nepitelet/?op=itelet&cat_id=83059 2009.02.07. 14:21:01

@Seca81:

Én személy szerint amiatt vagyok "kiakadva" (túlzás, annyira azért nem érdekel, és nem is vagyok érintett szerencsére), amit a Nissan csinál a vásárlóival. Lehet, hogy 1% romlott el összesen, de ha már csak egy esetben is ilyen gerinctelen a Nissan, már az is sok. És mivel nem 100 db GTR-t adtak el eddig, a helyzet még súlyosabb. Ha egy Micrában vágja haza az egész rendszert ez a cucc, és ott is így kenik a felelősséget, akkor is baj. Ha egy huszon valahány milliós sportkocsinál, az még nagyobb baj. Szerintem :-)

gt-r 2009.02.07. 14:29:15

Lehet padlót nyomni akárhányszor, nem esik szét, a rajtprogram csak 2 tizedet javít a gyorsuláson nem csodaszer, rajt nélkül is lehet pici tuniggal 3,6s-ot gyorsulni.
Az egyik itthoni autóban már tizezer körül van és nagyon keményen bolt használva sok rajtolás drift meg vdc nélküli keresztbeautózás és még nem esett szét pedig tuning is van rajta.

gt-r 2009.02.07. 14:36:16

Még annyi hogy nem kivették a rajtot hanem módositották most bekapcsolt vdc vel is megy 3k fordulaton, majdnem ugyanazt tudja gari mellett és talán a váltó is birni fogja, az amik tesztelik rendesen jelenleg, és emellett jobb lett a váltóprogram is, remélem Otthon is rá tudják tölteni pár hónap múlva

tomcat1974 2009.02.07. 14:45:27

Én azt nem értem a sok "okosban", hogy fikáznak olyan autót, amit csak képeken láttak. Én nem vagyok japán, se német autó őrült, de azt tudom, hogy ezekben már hihetetlen technika van (igen az M5, M6-ban is). Viszont néhányan már annyira erőltetik ezt a "szar japán" dumát, hogy az szánalmas.

Érdekes 2009.02.07. 14:58:35

@www.totalcar.hu/nepitelet/?op=itelet&cat_id=83059:

Szerintem meg semmi nincs benne, mert a mondandó alapján kell ítélni, nem pedig az alapján, hogy milye van.Hogy nem lehet ezt megérteni? :D Egy 3 diplomás is mondhat hülyeséget xy dologban, és egy szakmunkás is tudhatja azt a dolgot jobban...Az embernek kell legyen, egy reális és objektív itélőképessége amivel jól kitudja szűrni a "fiktív" hülyeségeket, és ne egy torz alapba kapaszkodjon.Mondandók után nem árt tárgyilagos független információk után nézni....
Persze nyílván egy m3as topikban egyértelmű, h egy m3as tulajnak hinnék jobban... :) Mint, ahogy hátha itt is van elfogulatlan gtr tulaj, aztán tudna mondani valami okosságot..

325i 2009.02.07. 15:03:08

GT-R,

ne haragudj, de ki az az idióta, aki egy bejáratós autót (pláne sportautót) így kínoz? 10000km alatt? Drift meg egyéb....
Így bármi széthullhat... fog is...

Seca81 2009.02.07. 15:05:00

@www.totalcar.hu/nepitelet/?op=itelet&cat_id=83059: Valahol egyetértek.
Nekem RX-7-em volt előzőleg. Most épp Micra van :) ; szóval a Wankel motornál sok minden máshogy működött mint dugattyús társainál, másfajta bánásmódban részesült, más szabályok vonatkoztak rá mint egy "átlagos" autóra. Valamit kevésbé bírt jól, de másban jobb volt mint a többi. Mindenre figyelnem kellet, kényesebb is volt a Micránál, máshogy ültem bele mikor elindultunk valahova. Nem kimondottan a Wankel motor miatt, úgy az egész autótól az egekbe jutottam mikor vezettem. Hihetetlen karaktere volt, (nem volt pedig erős, vezettem sokkal erősebbet is) BMW-k álltak arrébb mert azt hitték otthagynám őket, pedig simán odavertek volna. Főleg, hogy gyorsulni sem akartam velük...
A lényeg az, hogy aki ilyen kocsit vesz mint a GT-R nagy valószínűséggel meg fogja becsülni - ami nem azt jelenti, hogy tojással a lába alatt közlekedik - és vigyázni fog rá mert ilyen teljesítmény nem gyerekek kezébe való... Te tudod milyen ez, hisz az R8 az R8... Véleményem szerint 25 milláért nem a boyracer lesz a fő várárlói réteg, ha pedig igen az sajnálatos.

tomcat1974:
"Viszont néhányan már annyira erőltetik ezt a "szar japán" dumát, hogy az szánalmas. "

És sajnos ezzel is egyetértek...

325i 2009.02.07. 15:06:37

/Off: van Skyline a népítéletben, csak gt-r nincs.../

www.totalcar.hu/nepitelet/?op=itelet&cat_id=83059 2009.02.07. 15:11:18

@Érdekes:

Értem én hogy mit szeretnél, de az általad óhajtott állapotban szoktak bekövetkezni olyanok, mikor a Swift 1.0ás tulajok elkezdik firtatni, hogy "de a zújjj 730dés bömbi nem ehet 9et vegyesbe', mert hát az enyém is 8at eszik, az meg háromszor akkora motor." Lehetne sorolni még, felesleges itt megtenni, mert nem ez a téma, de szerintem nagy igazsága van ebben nick:-nek. (Én se mondom meg a gyógyszergyárban a vezető vegyészmérnöknek, hogy mit és hogy keverjenek össze, mert egyszerűen nem értek hozzá.)

Véleménye természetesen mindenkinek lehet, csak általában a többség nem kezeli helyén a sajátját. Igaz ez, mikor valaki fentről lefelé beszél, és fokozottan akkor is ha lentről felfelé. Biztos érted mire gondolok.

Itt jönne be nick: gondolata, mely esetben tudni lehetne a komment elküldőjéről, hogy kb. mégis milyen háttérrel mondja amit mond. Autós témánál szerintem hasznos lehet, a félreértések és a felesleges sárdobálás elkerülése végett.

Nagyon elkanyarodtunk a témától :-)

Seca81 2009.02.07. 15:13:41

@325i: Tudom, hogy van Skyline, nem is azt írtam, hogy ne lenne. Azt írtam, hogy olyan autók nem szerepelnek melyek nem ritkábbak mint az itt említett GT-R, vagy mint az elődje a Skyline.

Seca81 2009.02.07. 15:14:47

javítás: "vagy mint elődje a Skyline."

www.totalcar.hu/nepitelet/?op=itelet&cat_id=83059 2009.02.07. 15:28:24

@Seca81:

"A lényeg az, hogy aki ilyen kocsit vesz mint a GT-R nagy valószínűséggel meg fogja becsülni - ami nem azt jelenti, hogy tojással a lába alatt közlekedik - és vigyázni fog rá mert ilyen teljesítmény nem gyerekek kezébe való... Véleményem szerint 25 milláért nem a boyracer lesz a fő várárlói réteg, ha pedig igen az sajnálatos."

Lehet nagyon megbecsülni egy autót amellett, hogy néha szét tapossák, mikor olyanjuk van. Nincs ebben semmi csoda, hiszen erre valók ezek a gépek. GT-R vásárlóréteg kérdésében nem vagyok kompetens, de mint tudjuk, mindenhol vannak idióták. SAJÁT vélemény: a japán sportkocsikat tuningolók között nagyobb számban és arányban is.

Mióta megvan a gép, 2szer is elmentünk barátokkal, megbeszéltük egy vidéki repülőtér tulajdonosával, hogy használjuk egy-egy délután a kifutókat. Na ezeken a délutánokon úgy, de úgy kitapostuk az R8 (és egy RS6) belét, hogy már-már sajnáltam. Amit a (bizonyára nem profi) vezetési tudásommal meg tudok csinálni, azt megkapta a dög. És semmi baja, sőt. Az első mulatság óta jobban harap. Említettem a szalonban is átvizsgáláskor, egy szavuk nem volt. Miért? Mert (ha nem is minden nap, de) ezek erre valók...

Seca81 2009.02.07. 15:39:22

@www.totalcar.hu/nepitelet/?op=itelet&cat_id=83059: Tököl? :)
Gondolom az autód nem 10ezret futott, értem ezalatt -amit 325i is írt feljebb- hogy nem bejáratósként tapostad ki a belét...
Ezek az autók tényleg erre valók, de mivel nemrég jelentek meg, egy ilyen autónál is van bejáratási idő, tehát csak nem kéne agyonvágni rögtön az elején, ami viszont ebből következően a tulajok felelőssége. Oké, talán bírnia kéne, bírja is, hisz "csak" 1%-kal volt probléma. Ez az 1% viszont relatív...

Szívesen megnéznék egy általad készített reptéri mókát Youtube-on... :)

tomcat1974 2009.02.07. 15:47:33

@www.totalcar.hu/nepitelet/?op=itelet&cat_id=83059:
"Na ezeken a délutánokon úgy, de úgy kitapostuk az R8 (és egy RS6) belét, hogy már-már sajnáltam. Amit a (bizonyára nem profi) vezetési tudásommal meg tudok csinálni, azt megkapta a dög."
Az itthoni felhúzott GT-R-nek is kitaposták a belét és annak sincs baja!

Hrzrasn (törölt) 2009.02.07. 15:50:40

@tomcat1974: "Az itthoni felhúzott GT-R-nek is kitaposták a belét és annak sincs baja!"

És ebbôl nyilván egyenesen következik, hogy nem is lesz. (Fôleg mivel belebuzeráltak.)

www.totalcar.hu/nepitelet/?op=itelet&cat_id=83059 2009.02.07. 15:55:58

@Seca81:

Ha jól tudom, márpedig igen, akkor a VW konszern sportkocsijait még az átadás előtt "bejáratják", éppen olyan okok miatt, hogy pl mikor a boldog tulajdonos megérkezik az új Gallardojáért, nehogy már ne tudjon a szalonból kimenet nyomni rögtön egy kövéret. Ez így van tudomásom szerint az R8-cal is. (Még nem volt benne 10ezer sem, mikor 250 fölött zúzott Hamburg alatt az autópályán...)

Lényeg ami lényeg, jó autót kell csinálni, normális adatokat megadni a tudásáról, és akkor elkerülhető a kínos magyarázkodás. Ennyi. Pont.

A videó esélytelen :-)

Érdekes 2009.02.07. 16:16:47

@www.totalcar.hu/nepitelet/?op=itelet&cat_id=83059: Ettől nem fognak megszűnni a dolgok, csak egy új támadási felület fog bejönni..hogy kinek milye van, és, hogy akkor most ő ugathat-e vagy sem...CS-n is van ilyen..a sok hülye, ha regelnék egy m3assal inná a szavaimat, de ha csak egy swift vagy corsa vagy ilyesmim lenne, de ugyanazt írnám akkor köpködne...Pedig bmwvel is tudnék regelni, úgy hogy hihető legyen, és tényleg nem szolnának érte..Csak tényleg pár % az aki tényleg átnézi és értelmezi a kommentet és van agya, és azt külön kezeli nem pedig az alapján ítél, h milye van...Na, érted már? :D Ez csak egy újabb támadó felület..én azt szeretném, h értenénk egymás mondandóját nem pedig lenéznék vagy nagyobb kocsiknál seggnyalás lenne mert neki ez meg az van...Nincs értelme, még mindig azt mondom, és ez is marad az álláspontom.

Nálam kifulladt ez az r34 vita a vdc és lc körül, a management csúsztatott (kat.adatok) a tulajok kicsit többet akarnak (fölösleges túlhajtás), így határértéken súrlódik az ügy.Mind a két tábor (nissan is meg ügyfelek) szerintem ludas egy picit, így több infó után...Az autót, ha normálisan használod nem ökör módjára, akkor nincs baja, de ha ökör módjára használja vérpistikepiroslámpánál, még akkor is "csak" 1% pukkan ki....Én azért tisztelném az autót, h bejáratom előtte, és saját szórakoztatásomra használnám, nem pedig állandó üveghangon, túlhevülve stb...

Kopi3.14 2009.02.07. 16:18:28

@tomcat1974: Megjegyeztem, ha valamit emlegetsz, mint oltást, akkor illene legalább helyesen leírnod. Amihez elég lenne, hogy ennyit visszanézz, amikor megejted. Egyébként mi alapján ismersz, hogy mit oltok, bunkóskodom? Talán hozzád képest istenes vagyok. Perpillanat itt eddig volt n kommented, ebből n-1 más basztatávásal foglalkozik. Akkor ezek szeirnte te mi van? Kis hülye paraszt?

Elütéseim vannak nekem is, ellenben mivel oltani nem nagyon sozktam senkit hasonló jellegű problémával, mint a diszlexia, ami olvasási és írási problémákat is felvet, akkor bizony nem érzem fontosnak, hogy tökéletesen szépen javítsak mindent. ellenben amit észeveszek ,azt javítom, s mielőtt elküldöm a kommentem, legalább vetek rá egy pillantást.

Szóval mondhatom, a jó édes anyukádat nekede.

mesélj már nekem, hogy honnan tudod, hogy soha nem látok GT-R-t? elolvasad, amiket írtam korábban? A jelek szeirnt nem, vagy meg sem értetted. Miért? Világosan leírtam, hogy múltkor a Rákóczin volt szerencsém egyhez, és nagyon repedfazék hangja volt. Egyébként a Nordschleifén rendszeres gépek a GT-R-ek is, s szoktam kinn lenni néhanapján én is, úgyhogy látni szoktam.
Látom nagoyn szeretsz másokat oltani, meg seggfejezni, de hogy eszed nincs, az is biztos. Hogy a járművekhez sem sokat értesz, az is világosan kitűnik a kommentjeidből. Maximum vezetgetesz valamit, de a másik odlaláról, fejlesztés tuti lövésed nincs. Bocs, de hülye vagy.

@gt-r: ezt leírta ommm is a cikkben, hogy a módosított szoftverrel már megy a kettő együtt, de kompromisszumosan.

@www.totalcar.hu/nepitelet/?op=itelet&cat_id=83059: Ehhez azért tudni kéne azt is, hogy honnan beszél valaki: mert lehet csak egy smartja, ha közben mondjuk a Ferrarinál mondjuk az F1-es aerodinamikai csapatnál dolgozik, de lehet sokmillás gépe is a garázsban, ha közben meg teamécsesekkel kereskedik. Előbbi a műszaki oldalához jobban hozzá tud szólni, mint az utóbbi. Az a vezetési élményhez, puncimágnes faktorhoz és társaihoz.

(a Ferraris példát azért modntam, mert most van két pozíció náluk ide)

qualitaet 2009.02.07. 16:52:54

"Viszont néhányan már annyira erőltetik ezt a "szar japán" dumát, hogy az szánalmas. "

Valóban. Pontosan 3 azaz három kommentelő írta le a "szar japán" kifejezést a kétszázharminc valahányból.
Ellenben a "köcsög M-es mérnökök"-ről és az "úton-útfélen beszaró" ill. "széthulló" BMW-ről oldalakat olvastunk.

Egy két atomkomoly kisebbségi komplexussal bíró madár hiába dörzsölte véresre az elején a tenyerét, pont fordítva sült el :)DDDDDDDDDDD

Gondolom az sem szánalmas, hogy dacára annak, hogy a cikkben nemhogy a BMW de még a "német" szó nincs leírva a fospisztolyok csak ezek emlegetésével tudnak takarózni ;)

tomcat1974 2009.02.07. 16:53:21

@Kopi3.14:
Akarsz látni közelebbről is GT-R-t diszlexiás seggfej???
Gyere ki a Hungaroringre április 1-én a nyíltnapra! Nem azért április 1., mert hülye vagy! :)

Kopi3.14 2009.02.07. 17:01:08

Baromállat, nekem tökéletesen megteszi a Norschleife is. ti meg verjétek a magyar kis ringen egymás GT-R-jére, bolondok napján.

qualitaet 2009.02.07. 17:03:19

Seca81

"Ezek az autók tényleg erre valók, de mivel nemrég jelentek meg, egy ilyen autónál is van bejáratási idő, tehát csak nem kéne agyonvágni rögtön az elején, ami viszont ebből következően a tulajok felelőssége."

Oszt' az elektronikán mi a bránert kell bejáratni?

325i 2009.02.07. 17:36:33

Seca81,
ez is igaz, de Isetta pl van :):D

Shadowbull 2009.02.07. 17:40:43

@Seca81: "Az igazsághoz hozzátartozik azonban a másik faktum: az eddig értékesített GT-R-ek mindössze egy százalékában mutatkozott a hiba."

Ne nevetess. 1 % az boduletesen sok. Minden szazadik eladott auto!

sb

Nincs még nicked 2009.02.07. 17:44:04

@prokee:
"Szerintem csak nem kellene vele darvadozni."
Miért? *Attól* biztos nem romlik el.

www.hogymondom.hu/showslang.php?slang=darvadozik

www.totalcar.hu/nepitelet/?op=itelet&cat_id=83059 2009.02.07. 18:17:01

@Érdekes:

Jogos, mondol valamit.

"én azt szeretném, h értenénk egymás mondandóját nem pedig lenéznék vagy nagyobb kocsiknál seggnyalás lenne mert neki ez meg az van..."

Az értelmesebbje szerintem felülemelkedne ezen a szinten, valószínűleg. Mindegy.

------------------------------------
@Kopi3.14:

Valóban, van igazságod. Viszont arányaiban iszonyúan kicsi a népességhez viszonyítva a versenyistállóknál vagy komolyabb gyárakban dolgozó szerelők, mérnökök aránya kis hazánkban (teszem hozzá: sajnos), csakúgy, mint annak a valószínűsége, hogy ezek az emberek unalmas óráikban Totalcart olvassanak. Ezek után szerintem inkább az ilyen és hasonló tudású gépeket megvenni képest és használó emberek ismereteire, tapasztalataira, észrevételeire talán nagyobb hangsúly eshetne, mint azokéra, akik "a kibicnek semmi sem drága, és álmodozni a legolcsóbb mulatság" szellemben gyakran lehordják a Belsőségben a legcsúcsabb BMW-ket, Mercedeseket, Lexusokat, Porschéket. Én ezért gondoltam, hogy nem lenne egy szar ötlet, de egyre inkább azt hiszem, felesleges, megvalósíthatatlan...

Érdekes 2009.02.07. 18:46:54

@www.totalcar.hu/nepitelet/?op=itelet&cat_id=83059:

"Az értelmesebbje szerintem felülemelkedne ezen a szinten, valószínűleg."

Persze, ezt mondtam én is, ez egyértelmű.Csak az arányokkal van baj..mivel jóval kevesebb az értelmesebbje.. :) Na lépő, szép estét mindenkinek.béke

aqwre (törölt) 2009.02.07. 18:46:55

Német-Japán döntő! Véleményem szerint egy GT-R igazi felüdülés és egyben " Unikum " a mai autógyártásban! Azt nem mondom,hogy jobb mint egy vele egy kategoriában lévő német erőmüvész,de legalább nem annyira sablonos. Persze izlések és pofonok...... A hibákról meg csak annyit ,hogy nem hiszem el más gyártók nem dolgoznak 1% hibastatisztikával!!!!

29 Palms 2009.02.07. 18:56:52

qualitaet 2009.02.07. 16:52:54

"Gondolom az sem szánalmas, hogy dacára annak, hogy a cikkben nemhogy a BMW de még a "német" szó nincs leírva a fospisztolyok csak ezek emlegetésével tudnak takarózni ;)"

Qualitaet, ezt megint elsietted, a BMW párhuzamot éppen egy "szarjapánozó" szedte elő. Segítek, 4. komment, makmarci. :)

Van egy kihegyezett sportautó, néhány példány tönkremegy. Még videó is van, egy olyan példányról, amit előtte felhúztak 600 lóerő fölé. Ez kicsit több macerának tűnik mint egy sportlégszűrő meg angel-eyes. A hibajelenség korántsem tömeges, de ugye reagálni kell rá, a Nissan meg 2 pontban reagált.
- megmondtuk mi van, ha hülyék vagytok, az a ti bajotok
- majd csinálunk akkor hülyebiztos rendszert

Sajnálom, nem bírom ki, hadd kötekedjek már egy kicsit én is...ha veszek egy M3-ast, feltekerem 600 lóerősre, kimegyek minden este gyorsulni, aztán 2 hónap múlva visszaviszem, hogy itt-ott kicsit csörög meg zörög...szóval akkor van rá még mindig teljes körű garancia? BMW fizet mindent? Ommm-nak sem kell cikket írni a silány M3-ról? :)

A VDC kontra launch control dolgot egy kicsit fenntartással kezelem, mert ez nem az első hír volt a témában, és a korábbiakban nem volt ez a "ha ez be van kapcsolva akkor az nincs, de ha az kivan akkor ez bevan kivéve ha esik a hó és mély a mocsár". Sajnos nem láttam még GT-R manuált. A BMW-szekció igen? Vagy jöhet bármi amitől szar a japán? ;)

Ami nem tetszik, már az autón kívül, az az olcsó megoldás. Lehet hogy volt egy kis szórás a váltó körül minőségileg? 1-2 nem bírja a terhelést? Na nem baj, majd akkor írunk butább szoftvert. Hátha kibírja az a néhány kritikus példány legalább addig amíg amúgy is lejár a garancia.
Az hogy veszek egy baromi drága kocsit, és van benne hiba, istenem, legyen, ez nem egy vasgolyó. Nincs azzal semmi gond, ha kapok egy levelet, hogy visszahívás van, ez és ez a gond, ezt fogjuk csinálni, és akkor jó lesz. De ha lenne GT-R-em, azért összeszednék néhány kérdést a következő szervízlátogatás előtt.

Gondolom ezzel a BMW helyi reprezentánsai is lelkesen egyetértenek, miután elnosztalgiáznak a nemrég kifutott 7-es visszahívási akcióin bizonyos motorvezérlési gondok miatt, aztán volt egy vicces incidens az ülésfűtéssel is ha jól emlékszem, pedig biztos rengeteget tesztelték. ;)

www.totalcar.hu/nepitelet/?op=itelet&cat_id=83059 2009.02.07. 19:05:03

@29 Palms:

Nem akarlak megbántani, és nem tisztem megvédeni senkit, de legalább arra vedd a fáradságot, mielőtt beszólsz valakinek, hogy elolvasd rendesen a cikket. Nem az a baj, hogy 1% szar úgy ahogy van. A nagy baj az, ahogy ezt az egészet a Nissan kezeli. Kiad a kezéből valamit, amiről egetrengető dolgokat állít, aztán mikor valaki úgy használja, hogy azt a teljesítményt el is érje, elromlik, de nem vállalják érte a felelősséget? Te mit szólnál, ha befizetsz egy huszon valahány milliós autóra, ami elromlik, mert többnyire rendeltetésszerűen használod, és a gyár meg széttárt kezekkel elhajt a francba? Biztos örülnél, meg "ejjj, megesik az ilyen, hagyjátok csak, kifizetem én azt a 25ezer dollárt". Szerintem ezt így kell nézni...

Shadowbull 2009.02.07. 19:29:49

".ha veszek egy M3-ast, feltekerem 600 lóerősre, kimegyek minden este gyorsulni, aztán 2 hónap múlva visszaviszem, hogy itt-ott kicsit csörög meg zörög."

De nem ez tortent.

Hanem az, hogya juzer kihozta a szalonbol a zsir autojat, (tegyuk fel, hogy be is jaratta rendesen, bar ezt viszonylag keves vevo csinalja) aztan hasznalt egy beepitett opciot, amitol elhasalt a hardver.

Ne fantazialjatok 600 lora felhuzott peldanyokrol, meg ilyesmirol.

Termeszetesen barmifele modositas teljes garanciavesztessel jar, es ez rendben is lenne.

sb

29 Palms 2009.02.07. 19:37:21

Elolvastam a cikket, abban az esetben ha valaki rendeltetésszerűen használta, és tönkrement, teljesen jogos a felháborodása. Csak ez minden autóra igaz, akkor is ha Daciat vesz az ember lánya, akkor is ha Nissant. Mielőtt azonban úgy egyértelműen kikiáltjuk a Nissant szemétnek, esetleg várhatnánk egyértelmű infóra. Sőt, még a linkelt cikket is elolvastam. Abban kevesebb mint 1%-ról írnak, konkrétan 16-19 autó lehet érintett. Megszólal egy tulaj, akinek van 2 japán és 2 US verziója, indult valami gyorsulós marhaságon is GT-R-rel...hogyaszongya...Sport Compact Car's Ultimate Street Car Challenge, meg 'Gross Display of Horsepower' competition, és egybe van a verda. Aztán az Inside Line-os GT-R valóban megpusztult, mellesleg a környéken ez volt az egyetlen ilyen. Meg van az állítólagos tulaj, meg "unverifiable stew of message boards on the Internet".

Szóval az egész történet egy kicsit emlékeztet valamire...amit Qualitaet fogalmazott meg tökéletesen fentebb:
"Ellenben a "köcsög M-es mérnökök"-ről és az "úton-útfélen beszaró" ill. "széthulló" BMW-ről oldalakat olvastunk."
Na, mostmár Nissan-ról is. :)

29 Palms 2009.02.07. 20:00:34

"Ne fantazialjatok 600 lora felhuzott peldanyokrol, meg ilyesmirol."

És én nem olvastam el rendesen a cikket? :)

qualitaet 2009.02.07. 20:39:09

29Palms


"Qualitaet, ezt megint elsietted, a BMW párhuzamot éppen egy "szarjapánozó" szedte elő. Segítek, 4. komment, makmarci. :)"

Abban is segíts, hol van itt leírva,hogy "szar japán"?


"Japán autó nem romlik el sosem ! Értem ?

Minek csinálnak rajtelektronikát, ha nem bírja a gép ? Ha jól emlékszem, ez nem egy családi egyterű ugye ? Tényleg, vajon egy utcai sportkocsinak mi a rendeltetésszerű használat, ha a rajtolgatás nem ?

Valami nagy baj van a világgal, ha azok a köcsög buzi BMW mérnökök által kreált hulladék M-es szarok nem hullanak széjjel !?

Go japcsik, go ! DDDDDDDDDDDDDD"

"miután elnosztalgiáznak a nemrég kifutott 7-es visszahívási akcióin bizonyos motorvezérlési gondok miatt, aztán volt egy vicces incidens az ülésfűtéssel is ha jól emlékszem, pedig biztos rengeteget tesztelték. ;) "

Akárhogy is nosztlagiázok nem jut eszembe, hogy ez a visszahívási akciő 25 ezer dollárjába került volna fejenként a vásárlóknak;)

A beszart ülésfűtéssel még hozható a gyári gyorsulási adat és még mindig jobb ha az ember segge ég a pofája helyett :)DDDDDDDDDDDDD

aqwre (törölt) 2009.02.07. 20:47:53

@qualitaet: Szerinted egy német autó megbízhatóbb egy japánnál? ( mindenféle intrika nélkül kérdezem )

qualitaet 2009.02.07. 20:57:18

PUG 607

Nagy általánosságban egyértelműen nem.

Nagyobb teljesítményű kategóriákban egyértelműen igen.

És az is egyértelmű, hogy a amit a japánok nagy dirrel-durral beharangoznak annak mindig valami égés a vége.

Hrzrasn (törölt) 2009.02.07. 21:13:05

@Shadowbull: ...és mivel a profit amúgy sem túl magas, egy párszázalékos hiba (pl egy tömegmodellnél) könnyen drasztikus hatásokkal járhat az adott konszern pénzügyi mérlegére nézve.

Shadowbull 2009.02.07. 21:25:10

@Hrzrasn:

Jaja. Amugy az ilyen hibakat eleve ppm-ben merjuk. Ha mar szazalekokrol van szo, megizelte a kutya az egeszet.

Egyebkent meg SZVSZ szinte kizart, hogy a GT-R egy filler hasznot is termelne a Nissan-nak.

sb

Shadowbull 2009.02.07. 21:28:41

@29 Palms: "aztán volt egy vicces incidens az ülésfűtéssel is ha jól emlékszem, pedig biztos rengeteget tesztelték. ;) "

Eg is a pofank miatta, elhiheted. Minden hibaert.

Sajnos senki sem immunis a hibazasra.

A problema ott van, ha meg utana nekunk all feljebb.

sb

Shadowbull 2009.02.07. 21:36:01

@qualitaet: "És az is egyértelmű, hogy a amit a japánok nagy dirrel-durral beharangoznak annak mindig valami égés a vége. "

Vagy korantsem akkora durranas, mint amit igernek, lasd meg az M3-Killer Lexus IS-F-et.

sb

L-K 2009.02.07. 22:01:06

Csak 2 lehetőség van:
1,csináljanak strapa biró váltót
2,ha nemtudnak,ne tegyenek bele rajt elektronikát

www.totalcar.hu/nepitelet/?op=itelet&cat_id=83059 2009.02.07. 23:11:48

@29 Palms:

Az a baj, hogy mellébeszélsz. A szürkét lehet fehérnek meg feketének is magyarázni, de attól még az szürke marad. Tehát: nem azon van a hangsúly, hogy 1, vagy 16, vagy 116 romlott el, hanem azon, ahogyan a Nissan viszonyul az őt pénzzel megtámogató vevőihez. Ha ezt egy esetben csinálják meg, az is gerinctelenség. De nem, ők minden egyes elromlott darabbal ezt csinálják.

Felesleges idekeverni (megint - mondhatnánk) a BMW-t, egy ülésfűtéses probléma sem került a vevők 25ezer dollárjába. Többedszerre is csak ismételni tudom magam: jó autót kell csinálni, nem kamuzni mindenféle teljesítményadatokat, ha valamit nem tudnak megcsinálni ne erőltessék mert nem lesz jó, és nem utolsósorban nem gerinctelenkedni és kenni a felelősséget. Lehet tovább magyarázni, de kár/felesleges. (Kíváncsi vagyok, a befürdött vásárlók közül hányan maradnak a Nissannál...)

gt-r 2009.02.07. 23:20:44

@L-K: Ez volt a jó megoldás, hogy visszábbvették az Lc fordulatszámát, kint elég sokan nyúzzák az új Lc-t és sokan számolnak be róla hogy általában gyorsabban lehet indulni mint a régivel, ugyanis a réginél 4500rpm -nél gyakran elkapart az autó és nem tudott megtapadni egyből, a csökkentett fordulatszámnál meg egyből odaragad az útra és még a vdc is besegít, 3K-nál meg megjön a turbónyomás és teljes erővel meg tud indulni.
A régi Lc-nél sokszor az volt a gond hogy annyira kapart a kerék és közben ugrált, hogy a rázkódástól szétment a váltóház, ha meg megtapadt akkor meg idővel ledarálta az 1-est, mint a samurai-os gtr-nél is. Az ember rendelt bele erősített 1-es fokozatot ami nem fog szétmenni.
Mindenesetre nem olyan gyenge az a váltó ha kb 125-130 rajtolást elbírt kb 150Le plusszal és slick gumival, naponta többször indult az ember és 10,53s volt a legjobb ideje a 1/4miles távon, ami azt jelenti hogy picit több mint tíz s alatt gyorsult 200-ra, ez nem rossz idő, nem volt nagy modósítás a kocsin, csak egy hks gt570-es pack, meg kipuf, meg pár apróság.
Gyárilag nagyon le van fojtva a kocsi, azt elbírja a váltó bőven főleg az új Lc-vel.
De persze nem ártott volna egy kicsit erősebb váltó, de legalább 1-es fokozat, és gusztustalan volt ez a bánásmód ahogy intézték ezt a gari dolgot, meg hogy először törölték az Lc-t, csak utána módosították, gondolom lázadtak a népek.
A másik gond a gyári váltóolaj, egyszerűen szar, nem védi eléggé a váltót, nagyon híg, és nagyon hamar szürke trutymó lesz belőle, persze a gyár ragaszkodik hozzá és megvonja a garit ha az ember mást rak bele, viszont van egy ausztrál willall nevű olaj amit ehhez fejlesztettek, és csodát tezs a váltóval, jóval több védelmet nyújt vastagabb az oljafilm, kevésbé melegszik,és sokkal de sokkal csendesebb lesz tőle a váltó, mind a kapcsolás mind az alapzaj, már itthon is ilyenre lett cserélve az egyik autóban az olaj majd meglátjuk idővel milyen hatással lesz rá, mindenesetre sokkal jobb mint a gyári GR6 olaj.

gt-r 2009.02.07. 23:31:30

@www.totalcar.hu/nepitelet/?op=itelet&cat_id=83059:
Egy rakás ilyen tipushiba van az összes gyártónál amit gusztustalanul kezelnek, pl az a8-ason(4E) meg az összes akkoriban készült 4,2-es motoron olyan bosch gyújtótrafó van ami idővel tönkremegy(nálam 24ekm-nél) és nem csak egyszerűen meghal hanem kigyullad az autó tőle, sok autó leégett vagy megégett emiatt, egyik ismerősömnek is kigyulladt, nekem csak megolvadt a közepe és 1-2 percen belül lobbant volna lángra, és a szervízben is tudnak a problémáról tudnak több kigyulladt autóról és mégsem hívják vissza, pedig autók égnek le miatta, na azóta poroltó ott van kéznél az autóban.
Pedig egy filléres dolog amerikában 4e ft egy trafó és 8 van belőle(nálunk a 3x-osa)és mégsem hívják vissza, pedig tudnak róla hogy szar.
Ha csak 1/4-ed annyi bajom lesz a gt-r -el mint az a8-al 40ekm alatt akkor elégedett leszek.
És a porsche-ék sem hibátlanok azon is behal egy csomó dolog, még a váltó is csak azt nem reklámozzák így hanem szép csendben kicseréltetik a tulajok.
És azért a gt-r kb fele árban van mint egy 911 turbó, és ha nem is jobb mindenben de nem is rosszabb nála ennyi pénzért és ez a lényeg.
Ha valaki megbízható autót akar venni akkor venni kell egy suzuki swiftet és az kimegy a világból hiba nélkül, de nem azt nyújtja mint ezek amikor éppen jók.

Shadowbull 2009.02.07. 23:37:26

"az összes akkoriban készült 4,2-es motoron olyan bosch gyújtótrafó van ami idővel tönkremegy(nálam 24ekm-nél) és nem csak egyszerűen meghal hanem kigyullad az autó tőle, sok autó leégett vagy megégett emiatt, egyik ismerősömnek is kigyulladt, nekem csak megolvadt a közepe és 1-2 percen belül lobbant volna lángra, és a szervízben is tudnak a problémáról tudnak több kigyulladt autóról és mégsem hívják vissza"

Azert azt jobb ha tudod, ha egy gyar ilyet nem hiv vissza, es esetleg benneg valaki a kocsiban, akkor joparan bortonbe kerulnek.

Ezzel nem szoktak, es nem is lehet viccelni.

Tudtommal altalanos Audis-VW-s hibajelenseg volt egy idoben a gyujtotrafo, de hogy leegtek volna tole az autok, az nekem teljesen uj.

sb

www.totalcar.hu/nepitelet/?op=itelet&cat_id=83059 2009.02.07. 23:49:04

@gt-r:

A problémádra van gyári visszahívás, megsúgom. Sőt, ez a korábbi széria (2002ig gyártott) egyes példányaiban is fellépett, azokra is van visszahívás. Az utóbbiról a vezess.hu-n volt is róla cikk, karácsony körül valamikor :-)

Továbbra is: senki nem mondja hogy a többi gyártó hibátlan, olyan nem létezik. De ez is "jellemző", hogy mikor baj van, egyesek azonnal elterelik a szót a németekre. Komoly...

gt-r 2009.02.08. 00:03:55

@www.totalcar.hu/nepitelet/?op=itelet&cat_id=83059:
Nincs visszahívás, viszont ha bemész az autóval és kiolvassák a hibát akkor 5 éven belül kicserélik a rossz trafót, de csak a rosszat, nem az összeset, ez nálam azt jelentette volna hogy kockáztatom hogy leég az autó mire beérek a pohu-hoz, inkább vettem 2 trafót, a rosszat itthon kicseréltem, a másik meg ott van a csomiban a poroltó mellett és ha kell menet közben kicserélem.
Nem akarom a németekre terelni a dolgot, de tény hogy mindig német autóm volt és ezek az újkori autók annyira megbízhatatlanok hogy amióta ez az új a8-am van azóta gondolkozom csak japánban, mindig is utáltam a japó autókat, de egyre jobban lenyűgözött az hogy éveket el lehet menni egy lexussal anélkül hogy akár egy égő is kiégne rajta, és egy a8-al vagy 7-es bmw-vel vagy S mercivel ezt nem lehet megtenni mert állandóan meghal valami.
Most pl 2. alakalommal halt meg a kulcs nélküli vezérlőm(siemens vdo) és behalt a navi meghajtóm is (becker) ezenkívül 2-szer halt be a klímakompresszor először 3e km-nél felrobbant és egyből tudták mi a baja mert ez természetes a szervíz szerint, ezenkívül még pár dolog volt rossz 3 év alatt és 40e km van csak benne(bár ezek a dologk nem km-re halnak meg)
A szervízben még mondják is hogy az én autóm még jó nem sok baj van vele, van sok váltóhiba meg hasonlók dízeleknél motorhiba. Ez terel a japó autók felé, azok sem hibátlanok de ennyire nem megbízhatatzlanok.

gt-r 2009.02.08. 00:11:59

@Shadowbull:
Nekem is az volt amikor egyszercsak a haverom hívott hogy egy parkolóházban egyszercsak kigyulladt az autója, egyből hívtam neki szerelőt és azonnal tudta mi a baj már vitte is az alaktrészt és mondta hogy már több ilyen lángoló a8-at javítottak, innentől vettem poroltót minden autómba.
Le nem és csak és egy darabig ha menet közben történik és nem venni észre amíg vissza nem ég a computerig a kábel és észre sem veszed csak ha már befelé akar jönni a tűz az utastérbe, bennégni nem lehet tőle csak a motortér egy része lesz kuka.
A pohu-ban amikor vettem a trafót egyből tudták miről van szó és több autóról tudtak ami lángolt, de az új Q végű trafó már ki van javítva.
Ez is viszonylag kis %-ban probléma és nem is km függő egészen kevéstől az egészen sokig bármikor lángra kaphat.
Ezt a vísszahívás dolgot majd májusban megkérdezem megint, de 1 bő éve még nem cserélték az összeset csak a hibást és csak ha bement az ember és kiolvasták azt a bizonyos 3 hibakódot.

www.totalcar.hu/nepitelet/?op=itelet&cat_id=83059 2009.02.08. 00:20:02

@gt-r:

"Nem akarom a németekre terelni a dolgot, de tény hogy mindig német autóm volt és ezek az újkori autók annyira megbízhatatlanok hogy amióta ez az új a8-am van azóta gondolkozom csak japánban, mindig is utáltam a japó autókat, de egyre jobban lenyűgözött az hogy éveket el lehet menni egy lexussal anélkül hogy akár egy égő is kiégne rajta, és egy a8-al vagy 7-es bmw-vel vagy S mercivel ezt nem lehet megtenni mert állandóan meghal valami."

Jó, az ilyenektől kímélj, ha kérhetem... Egy-egy szerencsétlen példányból kiindulva lehúzni egy egész szériát, finoman szólva nem bölcs dolog...

gt-r 2009.02.08. 00:33:57

@www.totalcar.hu/nepitelet/?op=itelet&cat_id=83059:
Nem az enyém szerencsétlen példány hanem mind ilyen, látom a szervízben állandóan a sok autót, meg szoktam kérdezni hogy milyen hibákkal vannak ott, és az én összes hibám is mind tipusbetegség, sok autónál előfordult, nem csak nálam, ennek előnye hogy legalább tudják mi a baj sokszor csak elmondom mi van és már rá is vágják megnézés nélkül sokszor.
Pl egy lexus szervízben tized annyi autó nincs szinte üres, és a legtöbb csak olajcserén meg időszakos karbantartáson van, nem mondom hogy azok hibátlanok de tény hogy kevés romlik el.
Ennek ellenére szeretem az a8-amat, jó autó amikor éppen jó minden rajta, szerencsére már van hozzá sok bontott(már bizonyított) alkatrész relatív olcsón és így nem kell vagyonokat költeni rá mégha be is szarik ez az rajta.
A japán autóknál az a gond hogy nincs bontott alk., ha valami meghal vagy összetörik lehet méregdrágán venni hozzá gyári alkatrészt, viszont jóval kevesebb dolgot kell venni jó esetben.

Hrzrasn (törölt) 2009.02.08. 00:41:01

@gt-r: "Nincs visszahívás"

Nincs hát:
www.autobild.de/artikel/wieder-qualitaetsprobleme-im-vw-konzern_40215.html

Ha nem valami szaros sufniban hefteltetnéd az autóidat márkaszerviz helyett, akkor a gyártónak talán még lett is volna esélye kijavítani a hibát az autódon.

"Nem akarom a németekre terelni a dolgot, de tény hogy mindig német autóm volt és ezek az újkori autók annyira megbízhatatlanok"

Talán nem szétkendácsolt, ki tudja honnan importált darabokat kéne venni, hanem befáradni a szalonba.

29 Palms 2009.02.08. 00:50:23

Qualitaet, abban a hozzászólásban én némi iróniát - hogy finoman fogalmazzak - véltem felfedezni, de legyen igazad. :)

www.totalcar.hu/nepitelet/?op=itelet&cat_id=83059 2009.02.07. 23:11:48

OK, elfogadom, azzal az apró megjegyzéssel, hogy egy pillanat alatt hitelt adtál a 25 ezer dolláros lenyúlásnak, a szemét Nissan-nak, a szétszakadó váltóknak. Én viszont elolvastam az Inside Line-t, ahol a 25 ezer dolláros sztori valami internetes forrásból jön. Kerestek élő GT-R tulajokat, a nagy többségük rajtelektronikázik hiba nélkül. Volt aki tuningolt és rápacsált, volt aki tuning nélkül is, annak cseréltek némi vita árán ingyé. Hogy az Inside Line példányáért fizettek-e, nem írták. Az új rajtelektronikáért nem kér pénzt a Nissan. Azon mosolygok csak, hogy szerintem a BMW-s rémsztorik javarésze kb. ugyanígy kezdődhetett dettó (olvastam a neten valami hozzászólásban..., a tesóm haverja már látott olyat aki hallotta...), és épp Ommm szociológiai kísérletéhez asszisztálunk. :)

Apró intermezzo, az Inside Line oldalán a Mini Cooper teszt mellett faroknövelő reklám van, a GT-R mellett meg Viagra.

A német autógyártással semmi bajom, volt több német autóm, olyan is ami valamelyest rossz döntés volt, olyan is aminek az eladását most is bánom. Na de mára ennyit, idő van. Megyek még oldalba rúgom az asszonyt, ne mondja hogy sose gondolok rá, aztán irány dél felé.

gt-r 2009.02.08. 00:51:12

@www.totalcar.hu/nepitelet/?op=itelet&cat_id=83059:
A w12-őd milyen évjárat?
Olvastam a népitéletedet, hát audi rajongó vagy az tény.
Nekem is 98 óta szinte csak a8-am van, és ezt 0 km-rel vettem és imádom csak ezek az apróságok ne lennének vele.
Azért látom hogy mmi lefagyásod neked is volt az r8-on.
Nekem csak ha meghal valami amiatt áll le az mmi, pl a bose erősítő miatt, megszakad az optikai gyűrű és néma lesz minden, meg most a navi meghajtó, bár ennek csak a mechanikája pusztult meg, németeknél találtam hozzá mechanikát 200eur-ért, itthon 270e ft egy navi meghajtó, botrány.
Ahogy nézem az ítéleted nem gyilkolod halálra az r8-at, én is kb hasonló módon fogom használni a gt-r -t, fogja bírni, nálam a mérce az ezüst ami tuninggal igazi profi sofőrrel nagyon gyilkolva is bírja még , jelenleg tíz e km -nél, és ebből sok versenypálya, rekord időket ment az ember több helyen is, és rengeteg keresztbeautózás vdc nélkül meg drift és bírja a strapát, és most hogy benne van az új willall váltóolaj, nagyon jó lett tőle a tulaj szerint.
Mi soha nem fogjuk így kiautózni az autót mint ő, ha majd nálam behal a váltó azt is megfogom írni, de nem hiszem.

qualitaet 2009.02.08. 00:55:47

gt-r

Remélem nem haragszol, Népitélet koma de a gyújtótrafó (bár Veled már tárgyaltuk) problémát én is meg kell , hogy erősítsem.;)

Nem tudom, hogy milyen évjáratú volt gt-r kolléga Audija.
Nekem egy '98 év végi S8-am volt.
Hibátlan,idehaza újonnan vásárolt példány volt,TÉNYLEG sérülésmentes, kultúrált állapotban került hozzám anno, orig. 80000km-rel, közel háromesztendősen, az első tulajtól.
Ennek ellenére háromszor maradt fekve az első évben, egyszer benzinszivattyú, kétszer gyújtótrafó miatt.(Legalábbis a szervízszámla szerint.)

Én mégsem merem megbízhatalannak nevezni az Audit.
Két okból sem.
Egyfelől akkoriban elképesztő volt a hozzá nem értés a hazai márkaszervízekben a típust illetően, még a jobb indulatú, szorgalamas dolgozók részéről is.
A dolog pikantériája, hogy a problémát egy szintén a szervíz kötelékébe tartozó -és odahaza a legeslegnagyobb konspirációban fusizó - szerelő oldotta meg természetesen "házon kívül".
Amikor a hiba forrását firtattam csak egy széles mosoly kíséretében egy " a lényeg, hogy jó lett és garit vállalok rá " c. motyogás volt, miközben le kellett szurkolnom sebtiben 150 ezer ft (2002-ben)
készpénzt.Többet nem is szart be nálam a hátralavő egy év és cca. 40000 KM alatt.

Másfelől felmerült az a gyanú,(nem a szerelő részéről mert az sunyított) hogy a hibát az igen bonyolult utólagos immob. rendszer is okozhatta.
Ne felejtsük el, hogy ez a trafó hiba elsősorban idehaza ismert.
Magyarországon szinte minden A8-ba beletettek utólagos indításgátló-rendszereket és hiába lelekismeretes,hoozáértő a beépítő ez akkor is meglehetősen durva beavatkozás mind a gyújtó mind az üzemanyagellátó rendszerbe.

Szóval a probléma ismert, de kigyulladó és leégő (jó állapotú)- akár újfajta akár mumesz -A8-ról még én sem hallottam a büdös életben ,becsület szavamra pedig jó pár audis ipsét ismerek

gt-r 2009.02.08. 00:56:14

@Hrzrasn:
Bocs de magyarországon nem gyértanak a8-ast, és befáradtam németorzságban és ott vettem 0km-rel, nem kötelező itthon venni egy német autót, ráadásul ilyen felszereltség nálunk nem létezik, és sajnos márkaszervízbe hordom mivel máshol nem tudnak mit kezdeni vele, mert sokmindenhez kell a gyári vas műszer meg az audi szerver

Hrzrasn (törölt) 2009.02.08. 01:00:39

@gt-r: "Nekem is 98 óta szinte csak a8-am van, és ezt 0 km-rel vettem és imádom csak ezek az apróságok ne lennének vele."

Ha 0km-mel vetted, márkakereskedônél, és a garanciális javítások keretében nem bírnak úrrá lenni a hibákon, akkor ott ritka nagy balfaszok dolgoznak, megnézném, hányan látogatták a gyári képzéseket. Megosztottad már ezen problémáidat a vezérképviselettel?

qualitaet 2009.02.08. 01:02:55

gt-r
Pl egy lexus szervízben tized annyi autó nincs szinte üres, és a legtöbb csak olajcserén meg időszakos karbantartáson van, nem mondom hogy azok hibátlanok de tény hogy kevés romlik el."

És HARMINCAD annyi Lexus fut idehaza :)

qualitaet 2009.02.08. 01:05:50

gt-r

"Ennek ellenére szeretem az a8-amat, jó autó amikor éppen jó minden rajta, szerencsére már van hozzá sok bontott(már bizonyított) alkatrész relatív olcsón és így nem kell vagyonokat költeni rá mégha be is szarik ez az rajta."

Bocs de egy kissé sántít nekem, hogy valkaki közel harminc gurigás autóba bontott alkatrészt tesz ;)

karexxrookie 2009.02.08. 01:12:43

baszkiiiiii....mar 2 napja tepitek itt a szatokat ezen..pedig mar mondtam....V8 horges meg nyomatekbol autozas a tuti..nem ezek.
Csipom a japokat is....fritzeket is...macskasokat is....de azer 2 napj aazon magyarazkodni meg tepelodni h a bekapcsolt baszas mellet nem megy de ha kikapcsolod beszarik dolog unalmas....mind1ik gyarnal vannak az uj tipusoknal kisseb gondok ,problema.Itt is vannak.Azt???
Majd ha en is kiallok a garazsbol a GT-Remmel es kirajtoom a lelket akkor megmondom a frankot...de majd csak mikor jo ido lesz mert addig marad a japo-francia-roman szerszam.joccakat

gt-r 2009.02.08. 01:13:11

@qualitaet:
2004 évjárat, 2005.szept 0km-rel forgalombahelyezve, a nejlonokat én szedtem le, a váltókulissza körüli még mindig rajta van, nincs rajta semmi utólagos bizbasz, pont ezért hogy ne zavarjon be.
És 24776km-nél halt meg a trafó, még gyári a fékbetét ma lett benne pont 40e km, és az 1. szervíz 21-nél volt most májusban esedékes a 2. kb megint 23-24 körül futott az elmúlt 2 évben, 1 L olajat most kellett rátöltenem 19e km után,
A márkaszervízek nem értenek hozzá eléggé és lehúzósak, de isemrőssel nem drága a szervíz csak ha utcáról beesik az ember.
Viszont becsületére legyen mondva az autónak hogy még nem állt meg soha, legtöbbször az extrák valamelyike mondja fel a szolgálatot valamilyen nem létfontosságú elektromos kütyü ami nélkül még megy az autó, de akkor is bosszantó.
Régi a8,s8-am volt mindenféle évjárat azoknál nem volt ilyen hiba, ott más problémák voltak
pl szimering a kardánkihajtásnál a váltó hátulján, a régebbieknél meg a jobb oldali féltengelynél, viszkó csapágy, futómű nyekergések, meg ezernyi bosszantó dolog, bár volt egy 2000-es a8 -am(2000-2003-ig) ami gyakorlatilag hiba nélkül ment 80e km-t még a futóműhöz sem kellett nyúlni csoda mód.
ezzel az újjal meg nincsenek ilyen gondok hanem elektromos problémák, 38db vezérlőegység van benne, és szedett vedett beszállítóktól veszik a cuccokat.
pl a fényszenzor dominikai köztársaságban készült 18e km-nél megadta magát, az új is ott készült de eltettem a számlát hátha ez is megadja magát, kis lényegtelen dolog de akkor is idegesítő, meg berohad az ablaktörlőmechanika, és ez is normális sajnos, nálam nem berohadt hanme lelazult a csavar és leakadt a motorról, de egyszercsak nem volt ablaktörlő 18e km-nél, hasonlók még jöhetnek.

karexxrookie 2009.02.08. 01:22:01

@gt-r: ne baaaa' h lelazul a csavar az A-nyocon'. :OOOO
Sok uj szerias autonal vannak eleinte szeria hibak(lasd elso generacios Focus) de van amit lenyel a ceg gariba...van amit nem.A Nissan meg tul nagy hacacaret csapott a nordschleifes koridok dobalozasaval..es innen ered h mindenki rola beszel.reklam ez is csak kicsit off.Ugy h sztem nem kell it szapulni ....nekem bejon kulsoleg...epp ugy mint a C6os Corvette.
Majd kerunk hasznalttesztet meg dizel kombit ebbol is :DDDD

gt-r 2009.02.08. 01:24:37

@Hrzrasn: Cserélték is gariban a dolgokat eleinte, de miután lejárt a gari, elhajtanak illetve lehúznak, és a német bontott alaktrész nem rosszabb feltétlen mint az új főleg hogy tizedébe kerül sokszor, pl a bose erősítőm is amikor meghalt 250eft itthon kint ebayról vettem 25e ft-ért és azóta is jó, már többet kibírt mint a gyári ami benne volt.
A klímakompresszort gariban cserélték csak nem tisztították ki rendesen és 2 év alatt megette a kosz az új kompresszort ami viszont már nem volt garis (nem hosszabbodik meg a gari hanem ha letelik az eredeti idő akkor így jártál hiába nem volt benne még 2 éve)és nem fogok 2-300e-ért klímakompresszort venni amikor a 60-ért vett bontott és másik szervízben berakva (4- szer átmosva az egész rendszer) még mindig hibátlan.(ahol gariban cserélték ott is elismerték msotanában hogy az összes amit a8-ban kicseréltek az megint meghalt mert nem volt olyan gépük amivel átmossák a klímát)
Egyedül kulcsnélküli vezérlőt veszek újat 90-ért mert múltkor vettem 40-ért ez 2 évet bírt de az a cikkszámú mind meghal kivétel nélkül mert tipushibás, amit később már javítottak és nem akarok állandóan ezzel szarakodni mert a csere sem egyszerű.

gt-r 2009.02.08. 01:27:10

@karexxrookie:
Először felhívtam a szervízt az ablaktörlő miatt és azt mondták van mechanika 65e ft mert be van rohadva, ez normális 2-3 év után a8-on szerintük, ezek után megörültem amikor csak egy csavar miatt állt meg, meghúztam és azóta is jó.

www.totalcar.hu/nepitelet/?op=itelet&cat_id=83059 2009.02.08. 01:28:48

@gt-r:

A W12-t 2007-ben vettem Ausztriában, üzletből. (Természetesen honosítva lett.) Nekem aztán nehezen esik ki ilyen a számon, de az egy tökéletes autó.

Én olyanokon nem akadok fenn, hogy mikor megvettem, havonta (!) 2 MMI lefagyás az garantált volt, új kora óta nem zár le rendesen nagyobb hidegben (-10től lefelé) a csomagtérszervó. Egyszer beleragadt a navi meghajtóba a DVD, el is baszódott az egész, 320ért (hagyok időt) csinálták meg. Valamint egyszer a hátsó klímához kellett valami ventillátort cserélni. Az MMI problémák elmúltak, ahogy valószínűleg az R8ban is el fognak. Viszont egyszer a piszkos üzemanyag kibaszott velem, csak akkor kellett soron kívül szervizbe vinni. Ha ilyen jó marad, én 10 évig nem veszek újat helyette. Tökéletes gép.

Az R8? Nem gyilkolom, 46 évesen nem stílusom, viszont néha megkapja a azért magáét, csak hogy jól érezze magát :-)

Egyébként mindkettőt VW-Audi közös szervizbe hordom, ha eljön az előírt ideje, vagy valami nagyobb gebasz van. Kóklerek kezébe nem adom őket, hozzá se tudnának szagolni. Olajat cserélni viszont az autószerelő barátom is tud benne, ilyenért nem kérek időpontot. Egyik sem különösebben szervízigényes, bár hozzáteszem, fejedelmien vannak tartva :-)

----------------------------------------
@qualitaet:

Ott a pont :-)

qualitaet 2009.02.08. 01:31:20

karexxrookie

"baszkiiiiii....mar 2 napja tepitek itt a szatokat ezen..pedig mar mondtam....V8 horges meg nyomatekbol autozas a tuti..nem ezek."

A V8-hang meg a nagy cirkálók engem is lenyűgöztek kiskoromban.

Jó nézni, hallgatni,a nyomaték is brutál de amikor vezeted...

Gyerekkoromban nagyon tetszettek a hatalmas csöcsök, úgy állt tőlük a faszom mint a fagyott kutya lába. Egészen addig míg kb.16 éves koromban végre megcsinálhattam egy ilyen bögyös csajt. Nem volt kicsit sem kövér és csak két évvel idősebb.
De amikor morellás közben szétfolyt a nagy mell és rengett a has egy életre kigyógyultam az ilyesmiből!!!

Na pont így ábrándulnának ki az amerikai batárokat addig csak távolról csodálók. Lehet, hogy van hang és optik de futómű, úttartás, fék az niente...

gt-r 2009.02.08. 01:36:54

@karexxrookie:
nords. köridő ide vagy oda, szerintem jó autó és remélem elég megbízható lesz, és egy kis tuninggal tényleg odaver még a gt2-nek is, a motor jó masszívra sikerült, nagyobb turbóval meg nagyobb injektorokkal egyéb módosítás nélkül a 800-850Le-t simán tudja(csak kérdés hogy meddig) olajat nem eszi(tíz e km-nél is vadul hajtva sem kelett rátölteni) viszont érdemes sűrűn cserélni.
Majd idővel kiderül, mert hiába fikázzák itt páran meg hiába állnak ki mellette, idővel minden kiderül, mennek a km-rek bele gyűlnek a tapasztalatok.
Az biztos ha nálam beszarik a váltó akkor nem veszek másikat ezzel is hízlalva a nissant hanem veszek bele erősebb fokozatokat meg erősebb kuplungszettet tuningcégektől, de a 600Le -t bírja könnyedén ha nem rajtol vele az ember napi 5-ször a régi Lc-vel.
Viszont így rajt nélkül is megy úgy mint gyári állapotban rajtkontrollal. Azért kipróbálni kifogom ha be lesz járatva rendesen 1-1 alkalom nem árthat meg neki.

qualitaet 2009.02.08. 01:37:49

Népitélet...

"Olajat cserélni viszont az autószerelő barátom is tud benne, ilyenért nem kérek időpontot. "

Bocs ,de egy világ omlott össze bennem.
Oszt' a szervízkönyvbe, pecsét helyett a haver olajos újjlenyomata kerül?!

Azért egyszer el is szeretnéd masszírozni, nem?

www.totalcar.hu/nepitelet/?op=itelet&cat_id=83059 2009.02.08. 01:44:29

@qualitaet:

Nem, belenyomja a saját pecsétjét :-)
So what?

Nem akarom eladni, csak majd ha kirohad az alja a rozsdától és kiesek fotelestől az alján, akkor sorbaállok egy újért :-) Komolyra fordítva a szót, nem hiszem, hogy ez akkor dolog. Aki megengedhet magának egy ilyan autót, arról felteszem nem feltételezi egy puhapöcsű sem, hogy nem cserélt benne olajat rendesen.

www.totalcar.hu/nepitelet/?op=itelet&cat_id=83059 2009.02.08. 01:53:28

Komolyan, nekem nincs ilyenekre általában időm, hogy 10 órás időpont mellett 11:20kor még arra várjak az előtérben (először és utoljára esett meg), hogy a felhalmozott munkával végezzenek a szerelők, és nekiálljanak az autómnak. Közben a fél szerviz még lefényképezkedik az autóban/-val, kicsit még nézelődnek, és egy nyamvadt olajcsere így 2 és fél óra. Bagatell munka, meg tudja csinálni privát szerelő is. Hogy nem márkaszervizes a pecsét? Uramatyám, világvége... :-)

gt-r 2009.02.08. 01:56:30

@www.totalcar.hu/nepitelet/?op=itelet&cat_id=83059:
Későbbi évjáratokon javítottak sok hibát az enyém 2004-es mo
dell, 2005 szept forgalombahelyezéssel.
Most tartok 40e km-nél, vigyázok rá.
Nekem MMI nem fagyott le soha csak amikor vmi miatt megszakadt az optikai gyűrű.
A telefon néha kiirja hogy tegyem be a simet, sim ki be és megint jó 1-2 hónapig, látom a navi meghajtó neked is megadta magát, 270-et mondtak rá, Lasertrader.de oldalon van hozzá gyári új mechanika előlap meg doboz nélül 200eur-ért, jövő héten megyek érte. Neked is ugyanaz lehetett mint nekem a lemez beragadt és kiírta hogy tegyek be lemezt, szétszedte egy elektromos szaki és azt mondta hogy rozsdás belül pedig vizet nem kapott soha, és körülötte minden jó, szerintem valahogy bepárásodik és attól megy tönkre idővel. Áramot adva a motorjának forog a lemez és ki is adja, de többrétegű nyák van úgynézki javíthatatlan, azért még próbálkozik a tag vele.
A csomgtérszervóm nekem mindig jó volt, de most visszahívásban cserélték a motort(pedig nem volt baja)(5 visszahívás volt), a zsanért is cserélniük kellett volna de nem tudtak színt keverni hozzá ezért hagyták ki, mondták ha baj lesz vele akkor kicserélik.
Ez az üzemanyag dolog nálam is volt, motorhibalámpa, szegénykeverékes üzem hibakód, igazából nem tudtak vele mit kezdeni, 2 hét múlva magától egyszer csak elaludt és azóta sem éget a check engine.
Én is megtartom úgy néz ki mert eladni nem lehet semmit mostanában, és most ahogy elkezdtem többet használni(idáig csak hétvégi autó volt kb 5-10e között mentem vele évente) rájöttem hogy jó kis autó csak javítgatni kell, de ez lesz a hétköznapi és a gt-r a hétvégi, Azért vettem meg mert annyira megtetszett a belseje: alabasterweiss audi excl. paket3. és minden létező akkor rendelhető dolog benne van, a pohárkészletes hűtő, meg hátsó fa asztalka meg minden motoros masszázsos hűthető fűthető, hátsó szórakoztató csom. követő rad. 20 kerék egyedi fabetét, minden 1-2 apróságot leszámítva és új volt nem tudtam ott hagyni. Semmi kavics karc bármi, csak én mosom szinte mindig , még mindig nem kellett polírozni, és szép a festés, karc törés még idáig megúsztam nélkülük.

qualitaet 2009.02.08. 02:00:28


"belenyomja a saját pecsétjét :-)
So what?

Nothing, but little bit weird;)

FALUVÉGI GÉZA
Gépjérműjavító kisiparos.

Egy R8 szervízkönyvében... Fene tudja.
Bár ha úgy tervezed, Nálad fog elrohadni úgy , hogy az unokáid játszadoznak vele a kertben akkor tényleg mindegy. Te tudod ;)

gt-r 2009.02.08. 02:02:39

@qualitaet:
Attól hogy nem márkaszervízben van minden csinálva egy autón attól még lehet jól karbantartott, sőt...
Ha valaki rendszeresen fizeti a nagy sokszor milliós nagyságrendű számlákat egy márkaszervíznek azzal nem bizonyít mást csak hogy mekkora balek hagyja magát lehúzni ennek a hozzánemértő kókler bandának(tisztelet a kivételnek)
Én legtöbbször márkaszervízbe járok olajcserére a pecsét miatt(de minek , ez a sorbanállásos tortúra nekem sem tetszik) de olyan ritkán 2 évente kibirom, és ismerős intézi akkor nem kaszálnak meg úgy mint ha csak beesik az ember, engem már ismernek és tudják hogy úgy sem lehet rámadni százerekért semmit, mert előbb utánajárok honnan lehet olcsóbban ugyanazt beszerezni.

gt-r 2009.02.08. 02:04:55

@qualitaet:
Én amikor használtautót veszek nem szervízkönyvet veszek hanem autót, azt lehet gyártani hozzá, de attól még az autó lehet szar, és lehet tökéletes egy szervízkönyv nélküli vagy nem vezetett könyves autó, az autó a fontos nem az hogy milyen papírt gyártanak hozzá meg hogy mit mutat a km óra éppen.

qualitaet 2009.02.08. 02:22:05

gt-r

"Én amikor használtautót veszek nem szervízkönyvet veszek hanem autót, azt lehet gyártani hozzá,"

...aha, de a márkaszervízben percek alatt lekérhető "Service History"-t már annál bajosabban.

Jónak mondod pöstinek, hogy füle van a töpsinek...

Töredelmesen bevallom, hogy tucatjával vettem a BMW szervízkönyveket a Riesenfelder strassén és leírhatalan haszonnal adtam el az itthoni neppereknek a kilencvenes években.
Úgyhogy e témában nemigen hallok újat.

"de attól még az autó lehet szar, és lehet tökéletes egy szervízkönyv nélküli vagy nem vezetett könyves autó, az autó a fontos nem az hogy milyen papírt gyártanak hozzá meg hogy mit mutat a km óra éppen. "

Nos, a hobby szinten űzött autóimporttal hosszú évek óta felhagytam de azt még tudom , hogy ez a réges régi valós közhely aligha meggyőző érv a majdani vevőnek manapság, pláne ebben az osztályban.

karexxrookie 2009.02.08. 09:53:35

@qualitaet: a csocsos dologban igazad van...de abban is h kezelhetoseguk az erosen szinvonalon aluli....bar azert en ugy gondolom 1 Corvette Z06(C06)-osnak azert mar nem olyan tre a kormanymuve ha a nordschleifeni 3ik vagy 4ik legjobb korido az ove....de minden masban viszont igazad van.De mi hasznalt tesztet akarunke s dizel kombit yee :DDDd

gt-r 2009.02.08. 10:29:36

A zr1-es mégjobb időt ment, csak az a különbség hogy ezt csak profi sofőr tudja kiautózni, a gt-r -t meg nagyon könnyű vezetni, és megfogni bármit csinál vele az ember.

qualitaet 2009.02.08. 12:13:22

Ne viccelj, az újabb Corvette-t szerintem is nagyon komolyak, a fent kissé górcső alá vett Nissannal egyetemben.

www.totalcar.hu/nepitelet/?op=itelet&cat_id=83059 2009.02.08. 12:47:50

qualitaet 2009.02.08. 02:00:28

Jaaaaj, nem voltam egyértelmű, elnézést. A barátos olajcsere csak az A8-ra vonatkozik. Az R8-at eleve úgy vettem, hogy nem lesz meg sokáig (max 3, de inkább 2 év), abban az utolsó csavart is márkaszervizben cserélik, of course. Reménykedtem a kategóriához mérten nagyon jó használtpiaci értéktartásban, ami eddig be is igazolódik, ehhez természetesen elengedhetetlen végig márkaszervizelni, gondolom én. Jó, egy xenon égőcserét is azért meg tud oldani egy külsős, 10 perc alatt, de ilyenért gondolom nem tör pálcát felettem az emberiség.

Az A8-nak szinte mondhatom, hogy mindegy, azzal hosszú távra tervezek, 6-8 éves korában és 300.000 km-rel nem a márkaszervizen kívüli olajcserén múlik majd az ára valószínűleg. Amúgy a barátom, aki elvégzi rajta az ilyen kis munkákat, az abban a márkaszervizben dolgozott korábban, ahova hordjuk a családi autókat is, szóval ért hozzá, nem kókler.


„Én amikor használtautót veszek nem szervízkönyvet veszek hanem autót…” – jogos. Sajnos hallottam már olyat is, aki a service history-t is meg tudta manipuláltatni (de hülyén hangzik :-D), lehet hogy ez is csak egy városi legenda, de én ma már mindent el tudok képzelni.

qualitaet 2009.02.08. 12:13:22

Jól mondod.

Shadowbull 2009.02.08. 17:18:20

@gt-r: "egy lexus szervízben tized annyi autó nincs szinte üres, és a legtöbb csak olajcserén meg időszakos karbantartáson van, nem mondom hogy azok hibátlanok de tény hogy kevés romlik el."

Hehe.

Csak ugy kivetelesen olvasgasd a nepiteleteket.

sb

nabazzmeg 2009.02.09. 00:32:08

azt javasolnám nissanéknak, menjenek el Ingolstadtba v. Stuttgartba, de mehetnek Dingolfingenbe is vagy Münchenbe, oszt nézzék meg, hogyan kell jó és erős autót építeni.....ez a sztori egyszerűen szánalmas.
Ha viszont nem akarnak messzire utazni, nézzenek meg subaru wrc-t........közelről

Kopi3.14 2009.02.09. 00:45:51

@www.totalcar.hu/nepitelet/?op=itelet&cat_id=83059: a baj az, amikor az ilyen gyárakban dolgozókat is leoltják, hogy márpedig nem értenek hozzá. konkrétan tudom, oskan szokták olvasgatni ilyen gyárakban dolgozó magyar mérnökök is a TC-t, nem midnegyik aktív kommentelő, de van olyan is. A hülye arogáns disznaja nekije. :DD

@PUG 607: pedig de, 1% autóiparban bődületesen rossz arány. az már siznte katasztrófába illik. Pláne, mire midnen alkatrész végigmegy a rendszeren, addigra kb az összes ki lett szűrve a követelményeket tekintve, hogy jó, avagy szar, marad az összeszerelés. Ha valami ezek után akár tizedszázalékokban mérhető hibát hoz, akkor ott komoly gond van, leginkább tervezési eredetűnek tekinthető. SOp-ig midnenre anyi DFMEA, PFMEA, xFMEA van, hogy az elvi meghibásodásokat is kiszűrték, a gyakorlatiakat meg kitesztelték. Ha valami marad, akkor minimum a tesztek, vagy a felállított követelmények nem voltak jók, a valósághoz passzolóak. Erre van konkrét példa, ahol kapcsolóban törtek a kábelek, nem megfelelő alapnyag, s nem megfelelő tesztelés, tervezés miatt. Sokmmilió eurós buli lett, viszahívással, de tanultak belőle keményen.

xenuka 2009.02.09. 10:26:15

@Shadowbull:
Szia
Minden szervízt megkapott mindig.
Állítólag a szelepvezérlés -vanos- hibája volt, de a bal hengersorban annyi kár lett, hogy egyszerűbb volt motort cserélni. Megjegyzem: az új motor csendesebb a feleségem szerint is!

A difinek egy "huzasd ki a kanyarból a kicsit és most kapcsolj szépen vissza neki a kormányról" műveletnél lett nyílt napon vége.

Mindkettőt gariban cserélték Bécsben (ott vettem) és közölték, hogy lehet ám kérni gyári performance csomagot, ha ki akarom használni a kocsi összes tartalékát állandóan.
Csak amikor 2007-ben vettem még semmi ilyen csomag nem volt.

Shadowbull 2009.02.09. 11:13:17

@xenuka: "Állítólag a szelepvezérlés -vanos- hibája volt"

Mint minden autonal itt is elofordulnak egyedi meghibasodasok. De ez kozel sem szeriahiba. Plane nem lehet ebbol az egy esetbol azt mondani, hogy egy M5-ben 60e km-nel motort kell cserelni..

"A difinek egy "huzasd ki a kanyarból a kicsit és most kapcsolj szépen vissza neki a kormányról" műveletnél lett nyílt napon vége."

ahogy irtam, az eroatvitelrol nincsennek elso kezbol infoim, de en nem hallottam rola, hogy lenne ott barmifele szeriahiba.

"hogy lehet ám kérni gyári performance csomagot"

En ugy tudom, hogy ez nemi extra legterelot, meg sportos kipufogot meg ilyesmit takar, de nem az M-modellekhez. Motorbol biztosan csak 1 valtozat van.

"ha ki akarom használni a kocsi összes tartalékát állandóan"

Hasznald csak ki nyugodtan. Arra van.

sb

Aldo Moro 2009.02.09. 12:47:56

Csendesen megkérdezném, hogy akinek a Nordslejfe, vagy mi a rák az etalon és leszólja a magyar pályát, az egyáltalán minek jön egy magyar oldalra fórumozni?

Kopi3.14 2009.02.09. 15:53:06

CSendesen megjegyeznem, hogy spec nem a palyat szotlam le, hanem a kollega nagymellenyet.

Aldo Moro 2009.02.09. 16:25:54

@Kopi3.14: És ezt csak ilyen útszéli stílusban lehet? A stílus, maga az ember. Gondolom cifrákat gondolsz róla, de ha te is ugyanúgy reagálsz, akkor mivel vagy különb. Kétségkívül azért nem neki van a legidegesítőbb stílusa. :-)

Kopi3.14 2009.02.09. 19:40:10

@Aldo Moro: Egy ido utan en sem tudok turelmes, nyugodt lenni. Jelen szituban megkevesbe, de az ide rohadtul off, ugyhogy nem is folytatom. Valsagblogba jobban beleillik.

Portman 2009.02.09. 19:43:56

Jajj, nekem az R33-as, R-34-es GTR a kedvenc gépem..tegyük még hozzá régi M béemvéket. Elektronika? Semmi. Baj? Semmi. {R34 kivétel, az számítógép}

Kopi3.14 2009.02.10. 12:26:19

Friss hir: repul majd 9%-nyi nissan alkalmazott. Remelem a marketing es PR osztalyrol tortenik a nagyobb kaszalas.