Mit nekünk a Gripen!

  2009. január 26. - ommm Címkék: volvo generator 740 dizel

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Négyhengeres BMW? Ugyan már...
2015-07-30 16:22:46

...mondták nekem sokan, miután lett egy 136 lóerős E30-am. Persze hülyeség, hiszen a könnyű bódéhoz elég

Hétvége a tóparton? Belsőség-találkozó 2015!
2015-07-29 12:04:49

Öregszünk, öregszünk , más nem is jut nagyon eszembe arról, hogy immáron tizenkettedik (!) alkalommal

A trollkirály V8-cal érkezik
2015-06-22 13:58:43

Leborulok, zokogok és megadom a trollkodás brilliánsokkal díszített aranyfokozatát. Hogyan piszkíts bele egy

Szétszórjuk a VIP-jegyeket! Akár a tiéd is lehet egy!
2015-06-08 15:31:58

Úgy, ahogy az AC/DC-nek is egy igazi énekese volt és ahogy a Black Sabbath is csak Bill Warddal az igazi , úgy



Turbódízel volt valamikor. Motorcsere után már csak szívó

A garázs jó dolog. Alkalmat ad a barátokkal való találkozásra, összehozza az ismeretleneket, rengeteg móka, kacagás színhelye és nem utolsósorban szabadon lehet káromkodni, anyázni egy-egy beteg megoldás, konstrukciós hiba és persze saját hülyeségünk miatt. Együtt a barátokkal.

Tény, hogy Csikós kollégához mérten még éppen csak kezdő betegek vagyunk, nemrég utaltak be csupán, a gyógyszeres kezelés még elég, de a szánk már habzik, szemünk betegesen csillog. Levegőben lóg az elektrosokkos kezelés.
Nem ez volt az első eset, hogy betegen jött valami a klinikára, hiszen vezetékeltünk már Trabantot (3 óra), gyógyítottunk állólámpás Mercedes hőgombát (5 perc), de mindeddig legtovább ez a Svéd Ökör maradt mozdulatlan.

 
A szívás körvonalai már lassan kirajzolódtak

Mielőtt elborzadnának a galéria satnya képei láttán (a fény is kevés volt és a meleg is, mivel a garázs nem fűtött) azért elmesélném az elősztorit. Viktor két éve szerzett jogosítványt és első autónak valami biztonságos, igénytelen, egyszerű és olcsó autót szeretett volna, amin alkalomadtán szerelni is megtanul Tegyem hozzá gyorsan, hogy megvolt a lehetősége sokkal erősebb és modernebb autóra, de neki ez kellett. Meg is találták a turbódízelből lett 740-es dízelt, kevés pénzért (200 ezer forint), sok hibával, olyan állapotban, hogy más sikítva menekült volna tőle. Naná, hogy azonnal megszerette, beleborított egy kis pénzt, lett az autónak futóműve, fékje, vizsgája. A soros hathengeres mindenes Volkswagen-blokk 80-81 (illetve amennyi maradt) lóereje nem csábít száguldozásra, nem is szereti ha kínozzák, közlekedni viszont elég, enni sem kér sokat és ha odafigyelnek rá, évekig elketyeg még.


Jobb oldalt bújik meg a házi overdrive-kapcsoló

Első autónak tökéletes. Lepusztult és leharcolt ugyan, nyomaiban azonban még emlékszik a boldog szép napokra, hely van benne bőven és kényelmes még ma is. A négysebességes, overdrive-al szerelt váltóval sincs gond, csupán az overdrive kapcsolója adta fel a harcot, ezt az előző tulaj a mindenkori buhera ékköveként egy billenőkapcsolóval pótolta a műszerfalon. Csodás.


A halálból kellett visszahozni a döglött akut

Ment is a vén rettenet gond nélkül, lógó kárpittal és belekkel, de mindig. Koccantották jobbról-balról, de nem fájt senkinek sem igazán, egy filléres elsőautónál?

Aztán egy szép napon megszűnt a töltés, pillanatok alatt lezabálta az akkumulátort és természetesen leállítás után már nem indult. Feltöltötték és utolsó erejével rágurult az aknára. Akkor még nem  sejtettem, mennyi ideig is marad ott. Szerencsére volt kéznél két használt generátor, ezek közül az egyiket el is vitte gazdája felújítani, elhintve magját a későbbi szívásnak. Hamar meg is lett, és egy hétfő este, olyan tíz óra körül, neki is zuhantunk a pár perces munkának.


Egy igazi csatakos, leharcolt vén igavonó

Gyakorlottabbak tudják, hogy a pár perces munka milyen könnyen tud egy többórás káromkodó-maratonná fajulni. Ennél a pontnál még gondtalanul másztunk be az autó alá, akasztottuk a stekklámpát és pillanatokon belül kinn is volt a halott generátor homorúra kopott szénkeféivel. Sebaj, itt az új, minden pontosan passzol, csatlakozók a helyükön. Közben töltöttük a halott akkut, izzításkor így is hat volt környékére esett le a feszültség, így a totális átfagyást kerülendő megittunk még egy bögre meleg teát, tudtuk, hogy minden jó lesz, nem kell kapkodni. Cucc a helyén, nemsokára pöcc-röff és kész.


A magyar találékonyság finomlisztje, a kerti csap. Így adta ki

Éjfél elmúlt már, mikor eljött az igazság pillanata. Izzítás, krahácsolás...állj! Mi ez a hang? Na hogy az a....(ide képzeljenek sok nyomdafestéket nem tűrő szókapcsolatot). Elkúrtuk, elvtársak. Az installáció tökéletes, a generátor jó, a gond mindössze annyi, hogy míg a régit egy ékszíjtárcsa forgatta, addig ezen kettő van. Klímának tán vagy volt dupla ékszíjas is? Fene tudja. A két tárcsa és a hozzájuk tartozó hosszabb tengely viszont épp elég volt ahhoz, hogy a hűtőventilátor lapátjai súrolják és félő volt, hogy esetleg eltörnek. Nem, így semmiképp nem maradhat.

Reszeljünk le a lapátokból? Nem, az milyen megoldás már? Hamar munka sosem jó, későre jár, autó marad, mindenki megy haza lefeküdni. A két generátorból kéne egyet összehozni, akkor jó lesz. Két napra rá el is készült a hibrid, persze az éjszaka kellős közepén ki is lett cserélve, a töltés visszajött, győzelem. Ekkorra már mindannyian náthásak voltunk, örültünk neki, hogy a csótány hazacsúszik végül.
De nem. A garázsbejáró időközben teljesen lefagyott, és persze orral álltunk be a hátsókerekes autóval. Hamu nincs, homok sincs, megint késő este van és hatodszori nekifutásra is maximum a kapuig jutottunk. Tegyünk alá szőnyeget, én majd beülök a csomagtartóba, csak kijön!

Ekkorra már borzasztóan röhögtünk, éreztük, hogy nem szabadulunk meg tőle ma sem. Aztán mikor maga alá gyűrte az öreg szőnyeget és füstöt okádva elkezdte égetni, már a könnyem is csorgott a nevetéstől. Még szerencse, hogy a szomszédok messze vannak, így nem látták, ahogy a hülye ül egy csotrogány csomagtartójában és hangosan nyerít, miközben szőnyegdarabok röpködnek kifelé a mindent beterítő füstből. Startol az ólom Gripen!

Na majd holnap, hozunk hamut...
Várom már a nyarat, mi lesz itt ha összejön a pár hülye, úgymond autószerelés okán? Jó dolog a garázs, mondtam már? Hát még ha az embernek vannak hasonlóan lökött barátai...
Istenem, most beszéltem Zolival, kedd este átjön szilenteket cserélni. A többiek is ott lesznek...

Önök szerint jó választás első autónak egy ilyen dízel Volvo?

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr47901455

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

szláj (törölt) 2009.01.26. 16:07:36

nálunk lada 2104 volt az első kocsi. azt bátran tudom ajánlani, megvannak a technikai csemegék, dolgozni kell parkolásnál és nem törik egykönnyen

6ai 2009.01.26. 16:09:49

első autónak Kispókot... :-D benzines, lehet szerelni, egyszerű... :-) Nem nagy, ellenben eléggé kicsi...

szláj (törölt) 2009.01.26. 16:13:58

@6ai: ott a pont, nem mindegy meddig kell tolni a vasat ha probléma támad esetleg...

prokee · http://blog.prokee.hu 2009.01.26. 16:19:22

Holnap viszek állványt a fotóapparáthoz :)

biturbo s - félázsiai bunkó állat · http://oldfordworks.blog.hu 2009.01.26. 16:21:33

Üdv Ommm,

ha gondolod, linkeld ide a Citroen C3 vezérműszíj/ vízpumpacsere kombónkat. Extra sz*pás.

Riasom 2009.01.26. 16:22:52

Szerintem nagyon jó választás, mivel ahogy írva van, a tulaj tudatosan választotta a lehetséges szívásokat, cserébe az olcsóságért és a "tapasztalati pontokért". Abból most kap annyit, hogy szintet lép :)
A kerti csap meg nem szép, de praktikus, tehát illik az autóhoz.

És valóban 'riszpekt' a tulajnak a választás józanságárt, de feltételezem, elmúlt már 20 éves, úgy meg viszont nem olyan nagy kunszt.

nikkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkk 2009.01.26. 16:25:31

@megint:

Legtutibb a dízel. Nincs gyújtásprobléma, karbi betegségek, és ha elég öreg akár áram nélkül is hazavisz. Az öregebbek többségét pediglen tényleg otthon is lehet szerelni...

Bell & Sebastian 2009.01.26. 16:33:10

Hej, azok a régi szép idők!

Svéd-magyar terepjáró (Csepel-Volvo), sorhatos benzines, mágneses difizárakkal.

AZ volt a szívás csimborasszója!
Meg az egzotikus gumik...
Meg minden rendőr kiszúrta...

HöZsö 2009.01.26. 16:36:15

Ha eddig nem utálta meg az autószerelést, akkor mindenképp jó választás volt szerintem.

klaupe 2009.01.26. 16:45:35

Ha kell van hamu...

immortalis · http://immortalis.blog.hu/ 2009.01.26. 16:46:19

Nem, nem volt jó választás, ha autózni akarsz. Ha a garázsban jókat röhögni, akkor meg a legjobb választás volt.

olaffpiffpaff 2009.01.26. 16:47:22

na én aszondanám moszkviccsal is jól járt volna, tanulni azon is tucc karbantartást, szerelni nem kell sokat , ha valaminek nekimész akkor a valami törik össze...ezen felül kinek a pap kinek a papné.... meg néhányuknak a pap kutyája. az überszopás kategória az első saját autóból a 85O fiat coupé warsó balaton három nap alatt az olajtól unnéztem ki mint kunta kinte bent nem tuttam alunni mert kicsi a verda kint meg hideg vót.mindig amikor rádörrentem hogy idehallgass vén olasz buzi most betollak az árokba és otthagylak akkor indult pöccre persze amikor ezt a módszert tudományosan akartad alkalmzni ( indítás előtt akkor nem szólt hanem visszafeleselt hogy most azért nme megy mert leolaszbuziztam)
vételkor volt még röhej mert elmentem a tulajjal kipróbálni az akkor 23 éves autót és nyomtam nekije a pélyén ahol ilyen korban elvitte a 98 per órát.nyüszít vonyít de nem akar többel menni,,,, mondom a tulajnak vmi gáz van hogy nem megy 1OO fölé.... faszikám kicsit megszeppenve erre azt mondja hogy igen ám de ez USA verzió uhhogy mérföldben van...

olaffpiffpaff 2009.01.26. 17:05:29

nyomtam nekije a pályán akart lenni

überszopás 2 a bogárhátú.. osztott ablakos hátul trélerrel hazahozva mert fostunk hogy szétesik...3 hónap lakatolás kárpitozás festés és az eredmény a piros rettenet...motort ahogy kivettem ugy maradt mert indult pöccre vissza is raktu irány tébánya vizsgáztatni (86ot írunk) vizsgára felkészítés egy pálinkásüveg ha kell odadjuk alapon nem kellett. persze visszúton friss müszakival tatánál leesett a jobbhatsó..... kerék... nem baj visszatettük hazamentünk...komáromnál elment a töltés... a Józsikám aki huzalozta az autót jó szaki csak mindig kb O,OOOOO2 mm ráadást hagy az összes vezetékre nem baj .... csipesz és szög segístégével minden megoldható... de legjobbfeeling amikor a vmaxot kb 3 perc alatt érted el és 87el süvítve előzted a kb 2O on éves trabit

Rocko- 2009.01.26. 17:08:01

"A garázsbejáró időközben teljesen lefagyott, és persze orral álltunk be a hátsókerekes autóval."
ha ez az amire gondolok, akkor visítok a röhögéstôl.
pedig ott se voltam.
ás homok van, csak meg kell szárítani a sárból. :D

GalloG 2009.01.26. 17:08:56

Szerintem jó választás. Nagyon. És ha eddig nem utálta meg, akkor szerintem a 2. kocsi is valami hasonló lesz: nem fiatal, nem kicsi és mechanikus nagy dízel lesz benne. De valószínűleg abba már kerül turbó. :-)

series_one (törölt) 2009.01.26. 17:14:07

erről mintha hallottam volna.
nem járt arra a csapattárs csak úgy mellékesen?
;)

ommm 2009.01.26. 17:21:58

@series_one: Dehogynem. Betegre röhögtük magunkat.

dani740 2009.01.26. 17:22:11

Nekem is 740-es volt az első (nomen est omen), bár az benzines volt...
A mai napig visszasírom, fantasztikus volt, jó lenne most az S70 mellé játszóautónak.
Nem vagyok dízelpárti, tudomásom szerint több gond volt az LT blokkal, mint a benzinessel.

" korzo 2009.01.26. 15:57:33
Hát igen. A svéd autók fűtéscsapja úgy látszik nem bírja a mi klímánk által támasztott igénybevételt (biztosan évi egyszeri nyitásra és zárásra van méretezve :-), az öreg saabok is ilyesmi betegségben szenvednek..."
Ezzel erősen vitatkoznék. Nekem a legnagyobb melegben, űbernagy dugóban állva sem ment fel az üzemi hőmérséklet fölé. -40-től + 40-ig simán kibírja.

" Lyndon 2009.01.26. 15:27:47
Szerintem nem volt jó választás. Dízel kettes Golf ugyanennyiért, aztán zsíros. "
Akkor lesz zsíros, ha a Golffal nekicsapódsz valaminek. Na ott nem véd meg semmi...
Nekem a 740-est egy jobbkezet meg nem adó autóstárs törte össze, és utána 7-8 hónap állás után is pöccre indult.

Tehetetlen Dodó 2009.01.26. 17:26:41

Egy cimborámnak volt 740-ese, sima 2,3 diesel motorral (VW teherautókból is ismert). 400 ezret ment vele a legkisebb gond nélkül, aztán eladta.
Persze egy ilyen lehasznált példány sok meglepetést rejtegethet, ezért én is azt mondom: öreg használt autó csak benzines legyen és német.

foolproof 2009.01.26. 17:30:14

@streetsta: Megboldogult NIVA-nk futeset is csak egy kerti csapppal lehetet elzarni. Tavasszal motorhaz fel, csap elzar. Osszel motorhaz fel, csap kinyit. Mukodott, nem ugy mint Szergej balfasz technikaja. Mi ebben a furcsa???

nikkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkk 2009.01.26. 17:36:48

@Tehetetlen Dodó:

Öreg autónál szvsz mindegy. A dízelek az üvegelést nem bírják annyira, a benzinesek meg a nagy futást.

Lyndon 2009.01.26. 17:41:01

@dani740: Miért csapódna akárki is a Golffal akárminek? Nem minden kezdő vezető segghülye ám. Azt értem, hogy te az első kocsidat összetörted, de ez szerencsére nem jellemző.

És szerintem teljes tárgyilagossággal kijelenthetem, hogy aki kicsit is ért a témához, az első, olcsó autónak sokkal inkább javasolja a kettes Golfot, mint egy nagy, batár, öreg Volvot. Egyébiránt olvassad a kommenteket, és láthatod, hogy a kettes Golfot már többen is ajánlották ilyen célra.

A benzin/dízelről meg annyit, hogy nem tudom, hogy melyik gyártónál hogy van, de pl. a kettes Golfok 1.6-os dízelmotorját egyszerűen nem lehet tönkretenni. Elnyűhetetlenek. Apám 84-es évjáratú Golfjában olyan másfél millió (1,5M) kilométer lehet. Volt 2-szer gyűrűzésen, meg 1-szer fúrták, aztán ennyi.

lapa · http://www.lapanet.hu 2009.01.26. 17:51:28

azt tapasztalatból már most tudom, hogy olyat érdemes első autónak venni, amit tisztel az ember. akkor (magához képest) sokkal alaposabban dolgozik.

meg nem árt valami típus-spec szerelős könyv se, hogy az alapokat szakszerűen kóstolgassa az ember. még akkor is ha van szaki a garázsban.

ja meg nem árt sokat fotózni közben, ha összeszeréskor "hubazz hogy is volt ez eredetileg?" jelenség üti fel a fejét.

korzo 2009.01.26. 18:01:08

@dani740:
Én az utastér fűtését szabályozó fűtéscsapnak az alulméretezésére gondoltam. Gondolom itt is azt helyettesítették a kerticsappal. A 900-asba a félcollos golyóscsap passzol ;-)

Vasutas 70 2009.01.26. 18:03:13

A mi 1. autónk 1 100-as Skodri vót. Tök jó volt, csak ette az olajat, / 2l-400km /
Egyik henger gyujtása roszz volt, / Gyertyacsere havonta /

2. autónk egy Felicia 1.3 Lx- Tök király, szerintem 1.autónak abszolut megteszi, de ha olyat akarunk, ami nem rohad le alattunk, akkor 300,000-nél többet kell rááldozni. Kakaó nincs sok benne /55ló /
Van erösebb is, de az jóval többet fogyaszt.

Aldo Moro 2009.01.26. 18:04:26

Első autónak dizelt és nem németet! Mitől olyan király a 2-es Golf? Kicsi, csomagtartója sincs, nem is megy. Ja, német? Akkor bocs. :-)

Aldo Moro 2009.01.26. 18:06:36

Amúgy olyat érdemes első autónak választani, amit ha meghúzol, vagy elcsapsz vele ezt azt, verebet, fácánt, nyulat, őzet, netántán vaddisznót, akkor kvázi fillérekből meg tudd csináltatni.

peti251 2009.01.26. 18:15:52

érdekes hogy az opel dieseleket senki sem emliti... fater 93 ban diesel asconát vett. sokat szopott vele. aztán egy rendes szerelő megcsinálta neki jól. és 100.000 km gond nélkül.

diesel vagy benzines? én tavaly a 88 as diesel asconámmal 40.000 km-t mentem. 5 literes fogyasztás. benzinből mennyi lenne? (főleg ha tetszik is hogy megy)

nem indul télen? ha lefárad az aksi a minuszban akkor persze hogy nem. ha viszont az akksi tuti jó, két kattanás és már indul is. és egész nap pizzázok vele!!! 3 diesel ascona után ha összetöröm veszem a következőt!

Ubul1 2009.01.26. 18:18:51

Na ez is egy igazi állatorvosi ló! Arra az tuti jó lesz h tisztába legyen a kocsitartás alapvető lépéseivel, és megbecsülje a jobbat, újabbat! Bár én inkább vártam volna egy rendezettebb darabra. Dehát ez nagyobb kihívás. A másik eset hogy nálunk nem sok fut belőle, racionálisabb döntés a Vw vagy a Merci, ami tömegcikk szintű. A 2-es golf egy töpörödött idegbeteg, ráadásul 2 literes a kategóriája a kötelezőn, mivel 1.6D-os akkor már inkább Passat 1.9D az legalább emberi méretű és van csom tartó. Talán azért volt sláger mert sok jampec össze vissza kókányolta aztán azt hitte h attól már az autó lesz. LOL volt egy segg kiollegám az lilára nyomta az egészet aztán körbeszoknyázta 5 cm-re és akkor füstöl az egész mert 1.6 D. Röhej. Japcsit semmi esetre se ilyen korút, mert kurva ritka és drágák a cuccok. Abból a minimálautó kategória a nyerő pl Daihatsu Applause 1.0 meg a többi, abban verhetetlenek az fix h hogy kell benzinpárából haladó autót csinálni. Szóval ha régi nagy autó akkor max német, semmi más, abból is Opelen kívül minden.

T-Ross 2009.01.26. 18:27:49

Dani740 kollegaval ertek egyet. Nekem is 740 volt az elso aztan megtevedtem, volt sokfele autom, nem Volvok is, de jelenleg az asszony S70 melle ujra vettem egy 745 ost, mert fillerekbol javithato, kenyelmes,(191cm 105kg), a csomagtarto mereteit nem kell ugye ecsetelnem, valamit olcsobban eljarok vele mint egy Zsigaval pedig se gaz se semmi csak tiszta benzin. Annyira szeretem hogy a teli sielesunket is ezzel bonyolitottuk le, igaz volt csuszka es egyszer astam is, de nem erdekelt mert meg masok fagyoskodtak sieles utan az autoba nekem a benzinkalyha frankon befutott.

Drcocteau 2009.01.26. 18:28:53

Sok szívásra készülhettek még, de megéri! Nekem volt egy 244 d6-om, majdnem ugyanaz a szerkezet, hát tudott meglepetéseket okozni. De olyan jó amikor megy. Imádtam!!
Fiat uno eleje 30 centit ment be mikor belémszállt 40-el, nekem lepattant a krómcsík a lámpa alól. Már csak ezért is megéri nagyvolvót tartani.

CsAbIkA 2009.01.26. 18:43:56

német autót mindenkinek! :)

Zsoli · http://prohardver.hu/tema/a_nagy_volvo_topic/hsz_1-50.html 2009.01.26. 18:47:22

Első autónak szereléshez teljesen jó valami KGST típus. Igazából Golf II is, csak azon nem nagyon van szerelnivaló.

Egyébként nem rossz a 740, ezt V70 tulajdonosként mondom.

Meg szabad tudni, hogy mi a motor típusa?

AtoszMester 2009.01.26. 18:50:36

Akarsz egy kalandot? Vegyél egy Trabantot!!! :DDDDDDDDD

GGG77 2009.01.26. 18:56:17

1. Turbódízel sosem jó választás. Se új, se használt.

2. Egy Volvoba akkor sem ülnék be, ha ajándékba kapnám. A hideg kiráz a nyárspolgári, modoros, rideg imidzsétől (az újak műszerfala komplett hányinger, sztem). Plusz a cég nem tudom hány évtizedes fennállása alatt 2 db normálisan kinéző modellt tudott összehozni: a P1800 kupé és az első C70.

AtoszMester 2009.01.26. 18:56:52

Amúgy jó cikk volt, minden egyes során elélveztem. Kollégával értek egyet, aki szerint a végét sajnos nagyon leharapta a szerző :(

Én is az öreg benzines németre szavazok, maximum 1998-as évjáratig, utána 1999-2004-ig Japán, 2005 utániakból inkább csak bicikli :)

altefnegy 2009.01.26. 18:58:13

Régi szép emlékek. :)

Tudtommal ez vagy nem volt TD, vagy nem volt 740, mert a 760-nak tartották fent akkortájt az "erőt". Az automatikus váltó ebben az esetben adu ász, mert még nehezebben lehet szétküldeni a motort.

Az hogy dízel itthon amúgy is azt jelenti, hogy vagy vásároztak vele, vagy taxiztak. Az órát pedig kb. 400 000-enként pörgetik vissza 100-200 000-et. Ahogy a W123-asoknál, meg dízel Golf egyeseknél is. (A Golfnak nem a passzív biztonsága a rejtett meglepetés. Hanem a népszerűsége. Tehát vagy költ az ember mindenféle trükkös védelemre gazdagon, vagy szépen elfogy a kocsi.)

Az igényes "redlever" tuning miatt én villámgyorsan átnézném a hűtőkört centiről centire, csak a nyugalom végett.

Sok sikert kívánok, egy 760 TD GLE, és egy 245 D6 után. :)

Zozóka 2009.01.26. 19:01:10

@Lyndon: "Miért csapódna akárki is a Golffal akárminek? Nem minden kezdő vezető segghülye ám. Azt értem, hogy te az első kocsidat összetörted, de ez szerencsére nem jellemző."

Mert csak akkor lehet összetörni egy autót ha béna vagy,olyan sosincs hogy beléd jönnek,esetleg nem adják meg az elsőbbséget.Jogos.A volvonál azóta törik az autókat mióta elkezdték gyártani,tudják mi a biztonság.Meg hogy hogy tegyék biztonságossá az autóikat.

GGG77 2009.01.26. 19:01:37

Kedvencem amúgy az S40 1.6D. A volánnál minimum 50-es, jól fésült könyvelő külsejű úr. Autópályán külső sáv 100 km/h, majd kielőzi a Kispolszkit, és egészen 115-ig gyorsít. Tipikus.
És persze úgy érzi, hogy presztízsautóban ül, miközben csak egy baromira túlárazott Focusban...

Alex Raps 2009.01.26. 19:12:16

A Volvo azé' jó mer becsomantod a családot a 4 gyerekkel, bedobod a kredencet, a bőröndöket + az anyóst aztán utána beugrik a kutya és még mindig mosolyog mindenki az 1000. kilométernél Párizsba menet miközben azon gondolkoznak a srácok ott hátul, hogy most összecsukják a kapitalit v. még elfér mellette esetleg a villanyvasút. Aztán ha esetleg egyszer fejre állunk akkor kiszáll a család és röhögés van ezzel szemben a hullajó golfban meg szó szerint halotti csend. Szóval első autónak is mindenképpen Volvo. Ebből is lehet húzott 200 lovat csinálni éppen úgy mint a fócvágen szarokból. Igaz kiröhögnek vele a dizsi előtt, dehát mindent nem lehet. Túlélni is meg biztonságosan száguldani is és még a haveroknál is jó arcnak lenni. Tessenek csak választani hogy ki nek mi a fontos. :)

Harciméz 2009.01.26. 19:13:02

Én néznék egy öreg Peugeot 405-öst / ne röhögjetek/ a jól bevált 1.9-es szívódízel motorral. Az a motor ha megbecsülték,elnyűhetetlen.A kaszni sem rohad vészesen,egy korabeli golfból már klóg a lábad,állítólag a franciák akkoriban sokkal jobb minőségű,tisztább vasat használtak.A kényelemről francia autó lévén felesleges vitatkozni.
Volt alkalam Szabolcsból Frankfurtba ingázni,negyedmagammal 1.6 kettes golffal (4 fő+ cucc,a rakott Ifát nem bírja megelőzni),ugyanezt a "pözsóval",azt hiszem,nem kell ecsetelnem.Kövezzetek meg,nekem ez a véleményem. :-)

altefnegy 2009.01.26. 19:15:02

Na még párat:

Srácok, aki tud olvasni, nem csak a képeket nézegeti, hanem a szöveget is. A gép nem turbós, hanem szívó.

Bár a Volvo messze nem 1927 óta tördeli a kocsijait, maradjunk annyiban, hogy a hetes korának kiemelkedően biztonságos kocsija volt. Akinek számít, kevés hasonló kaliberű gépből válogathat. Akinek nem, az meg nem törődik vele.

Jó látni a dízel-benzines csillanásokat a húszon túli párszázezer forintos kategóriában is. Miközben mindenki tudja -remélem- hogy ilyenkor már messze nem ez számít, hanem az állapot.

Ízlésekről vitatkozni, hát... :))))

series_one (törölt) 2009.01.26. 19:18:25

@nikkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkk:

akkor még mindig ott a kevéskilométeres benzines...

series_one (törölt) 2009.01.26. 19:20:35

@Aldo Moro:

ja, német dízelt, azt. persze.
öreg benzines franciával kezdtem, egyik legjobb autóm volt.

series_one (törölt) 2009.01.26. 19:25:00

@series_one:

melőtt még azt hinné, bármi bajom van a német dízellel.
van a franot, de ez az egyik legjobb recept egy utálatos gönc nyakbavételére, millió kilométer, nulla karbantartás, 95%ban a taknyukon csúsznak.
első autónak mindenképpen meredek, pláne műszaki irányultság nélkül.

Gomulka Béla 2009.01.26. 19:34:38

Sajátnak K 10 Micra vagy a '92-ig gyártott Corolla, aztán majd gyakoroljuk a javítást a haver Volvóján. És még hálás is lesz érte.
(Az egyetlen ember, akirol magabiztosan állíthatom hogy utálom, pont egy ilyen overdrive-gombos 760/sorhat turbódízel kombival pózolt annak idején. Ha nem így lett volna, nekem tetszene ez a hodály. Pláne odahaza, ahol tomegkozlekedés is van.)

megint 2009.01.26. 19:40:59

1.6 gtd a maga idejében nem volt gyenge autó, nem nagy szám, belül aránylag tágas a méretéhez képest, adagolón kell időnként állítani, mondjuk ha hely kell akkor inkább ez a volvo, plussz ez kényelmesebb is, de egy öreg II-es még mindig annyit ér mint egy 10 évvel fiatalabb swift, egyébként mi ez az újdonság, hogy rámegyek a friss cikkre bmw-t vagy toyotát, aztán valami blog oldal jön be, ott meg nem találom, nem vagyok mondjuk egy pc zseni, valaki adhatna egy linket.

imitv 2009.01.26. 19:53:49

@Harciméz: Teljesen egyetértek,Harciméz,az ilyen korú autók közt a Peugeot-citroen diesel a király,főleg a jól bevált 1,9Dmotor.Csendes,pörgős,és nagyon megbízható.Ehhez képest a fosvágen Diesel egy szánalmas,hengerfejgyilkos kereplő volt.

Kand Úr 2009.01.26. 20:07:25

nekem 1991-es Lancia Dedra-m van, 2.0 td. tőbb mint 300 000 km után lett felújítva a motor, azóta is megy. a bemutatásakor a legerősebb 2 literes diesel motor volt, ma már nevetsége 67 kw-ja és 180 Nm-e, de nem érezni gyengének, de csak 2000 és 3500 között meg, se alatta,se felette:-)

WP12 2009.01.26. 20:16:53

Élmény volt olvasni. :-))))))))))

Vagy erre mondják, hogy legszebb öröm a káröröm? :-)))))

Sabc 2009.01.26. 20:21:00

@peti251: Tényleg nem bántás, de azért egy dízel C-Ascona nem az autógyártás csúcsa. :) És akkor már inkább B. Az RWD és szebb is. :)
Amúgy meg csakabenzines.
Inkább zabáljon, de ne kerregjen, és menjen.
Egyszer láttam ilyen autót. :))

M@tek@ · http://www.dusza.sk 2009.01.26. 20:28:07

@Zsomi84: Ez nem király, mert hiányzik belőle a wolfsburgi fapadosság.
Ez csak hamisítvány.... :-D

márk.co 2009.01.26. 20:42:19

Hééé, Emberek! Nem első autó vásárlási tanácsot kértek! Ki a faszt érdekel, hogy kinek milyen kocsi kellene. Ha neki a Volvo tetszik, olyat vegyen! Ne akarjon senki alternatívaként II Golfot ajánlani. Elmész a boltba tejért, nincs tej veszel tésztát?? Vazze.

karlmann 2009.01.26. 20:51:33

Omm

Bocsi, félreértettem a dolgot. De akárhogy is, csak tisztelni tudom azt, aki így tud gondolkodni az első autó vásárlása előtt.

ommm 2009.01.26. 20:55:33

@karlmann: semmi gond.

Amúgy meg, harapta a fene, holnap lesz csak haddelhadd.
Nem ez az autó, hanem egy igazi szerelem. Remélem, sikerül nézhetőbb képeket készíteni majd.
Szilentcsere a haverokkal.
:)
Hejj!

Sabc 2009.01.26. 21:00:59

@ommm: Ahova engem nem is hívtál... Megjegyeztem...
:))))

ommm 2009.01.26. 21:07:45

@Sabc: Hülyegyerek. Mikor beszéltünk? Tegnapelőtt? Mondtam, hogy kedd. És akkor még nem is tudtam.
Viszont tudom, hogy hallottad már, így meg minek ugassak? Pap sem beszél kétszer. Jössz, itt leszel, röhögünk. Csókolom.

prokee · http://blog.prokee.hu 2009.01.26. 21:11:22

"Remélem, sikerül nézhetőbb képeket készíteni majd."

Felkészülünk :)

silurus 2009.01.26. 21:19:16

A cikk maga nagyon jó volt, gondolom, aki kicsit foglalkozott már autókkal, annak van hasonló sztorija.Amit nem értek a "kollégákban", hogy minden hasonló írás után feljön a diesel-benzines, meg a német-olasz-japán-francia bermuda-négyszög. Minek ? Mindenki olyan autót vesz, ami tetszik neki, vagy amit meg tud fizetni. Ha valaki egy adott típussal szopott, akkor szidni fogja, ha meg nem , akkor dicsérni. Ennyi.

Sabc 2009.01.26. 21:22:06

@ommm: Mondtad, hogy kedd? :)
Nekem az hogy kiesett baszki. :)

korzo 2009.01.26. 21:44:14

@Sabc:
Pedig nem is hatosanya :P

hypochloride 2009.01.26. 21:46:06

Igen, a 700-as Volvo-ban két ékszíj hajtotta a generátort és a vízpumpát is. Így egy sima ékszíjszakadás miatt még nem maradtál az út szélén (ez Skandináviában, télen, fontos lehet). Sajnos a 6 hengeres VW dízelmotorról sok rosszat hallani. Érdemesebb benzineset venni, az örök életű. Persze most már mindegy. Viszont fontos, hogy az overdive-os váltóban rendesen legyen olaj cserélve és szűrő tisztítva! Bármilyen különös is, ebbe a manuális váltóba ATF való, mégpedig az olcsóbbik fajta. Sőt, a régebbibe meg -- a szervízkönyv zerint -- 10W 40-es motorolaj! A tetőkárpit lógása típushiba. Javítható azonban, ha valakit érdekel, leírom, hogy hogyan. Azt érdemes még szem előtt tartani, hogy ezt az autót igyekeztek igen tartósra gyártani. És ez sikerült. Lehet szeretni, lehet nem szeretni, tetszhet vagy nem, de attól függetlenül igenis nagyon megbízható jószág. A dízelnek csak a motorja veszedelmes, de a benzinesnél ott sincs gond. A belsejéről annyit, hogy ha nem bőr, hanem textil vagy plüss, és nagy a lelkesedés, akkor érdemes az üléseket széjjelszerelni, egészen az utolsó csavarig. Azután a huzatokat géppel kimosni alaposan és úgy összerakni a cuccot. Egészen megdöbbentő lesz a változás. Ja! a vezetőülés előtti taposót tessék megvizsgálni belülről! Ehhez persze ki kell szedni a kárpitot, de csúny dolgoknak lehet elejét venni így.

zalkapone 2009.01.26. 21:47:36

Jók lehetnek ezek a közös szerelések! Kár, hogy az én autóm soha nem akar elromlani! :-)

Potenciális Disznó 2009.01.26. 21:48:43

hypochloride 2009.01.26. 21:46:06 Engem érdekelne ez a tetőkárpit-dolog.

zalkapone 2009.01.26. 21:50:50

Mondjuk nincs is minek...

Sabc 2009.01.26. 21:50:53

@korzo: Nem is az esett ki, hanem a tízes csavar. :)

korzo 2009.01.26. 21:52:14

A tetőkárpit engem is! (gondolom hasonló lehet, mint a lógós saaboké :o)

series_one (törölt) 2009.01.26. 21:53:23

@Sabc:
de visszatettük.
igaz hogy nyolcast és átmenőt, de visszatettük.
:))))

hegemonia 2009.01.26. 21:55:49

Gratulálok! Azt hiszem, ezt a fűtéscsapos képet elteszem a telefonom háttérképeként!!!

megint 2009.01.26. 22:24:11

Régi francia diesel csodák , szívók, tényleg jól bírták, itt egy taxisnak 400000km van benne, és még megy, azóta kibérelték a legszarabb autók címet a statisztikákban

?Bud 2009.01.26. 22:28:17

Van egy eladó Golf II 1,6 benzin 2 kiloért.

Riasom 2009.01.26. 22:40:55

@???????: egy?! Pár nulla lemaradt szerintem :)

hypochloride 2009.01.26. 23:11:54

Hát, a lógó tetőkárpit javítása hosszadalmas, macerás és aprólékos munka. Igaz viszont, hogy csak egyszer kell megcsinálni jól. Három lehetőséget látok a javításra:
1. Mindegy hogy néz ki, csak ne lógjon (Egy délután).
2. Ne nézzen ki nagyon ocsmányul és ne is lógjon, vagyis legyen tűrhető (egy nap).
3. Legyen jó (két nap).

Értelemszerűen az utolsó eset a legnehezebben kivitelezhető és az első a legegyszerűbb. Én az utolsó verzó bemutatásával kezdem, az egyszerűbb változatokat ebből származtatjuk majd.

Szükséges anyagok:
1.
Tetőkárpitnak való anyag. Kinézetre ízlés szerint válasszunk, de érdemes világosat és egyszínűt használni. Persze a virágmintás is jó lehet, csak az egy idő után unalmas. Ha jobb ötlet nincs, akkor javaslok valami piszkosfehéret, nagyon világos szürkét. Anyagát tekintve erős, könnyű, jól ragasztahtó anyagot válasszunk. Kerülendő a műszál, mert macera vele dolgozni és a ragasztásra néha egészen különös módon reagál. Személyes javaslatom a nyers lenvászon. Mégpedig nem a legvékonyabb, ritkaszövésű, hanem sűrűbb, nyers anyagból való. Métere 1000 Ft körül van. Jóval nagyobbat vegyünnk, mint a tető mérete, mert a kicentizett anyaggal nehezebb dolgozni. Bátran legyen hosszra és szélességre is fél méterrel több. Ha tetőablak is van, akkor úgy vegyünk anyagot, hogy arra is bőven, túlnyúlással jusson!

Akármilyen anyagot veszünk, mossuk ki, centrifugázzuk "avassuk be"! Lenvászon esetében például mossuk ki nyugodtan akár 60 fokon, de lehet melegebben is, és válasszuk a durva centrifugázást. Az anyag kissé világosabb lesz és picit gyűrött is. Ha ez zavar, vasald ki.

2.
Ragasztó. Legjobb a Pálma Parafa ragasztó, abból is az a verzió, mely függőleges és vízszintes felületekre is jó. Egy doboz kb 1 liter és 1800 Ft körül van. Egyéb ragasztót annyira nem javaslok, bár vannak jobbak is, de azokat nehezebb beszerezni, ezt meg minden sarkon kapni. Vízbázisú, úgyhogy barátságos, könnyen használható. Viszont vigyázzunk, hogy a tető ne ázzon be!

3.
Szerszámok. Szike, JÓ! olló, hengerek. A hengerek sima festőhengerek legyenek, egy nagyobb és egy kicsi kell. Legjobb a lakkozáshoz való velúr (a nagyobb), illetve szivacs (a kisebb) henger.

4.
Ki kell szerelni a tetőkárpitot. Ez nagyon macerás dolog. Ahhoz ugyanis, hogy ki lehessen szedni, le kell bontani a tetőn levő műanyag burkolatot. Ez csak akkor fog menni, ha az oszlopokon levő burkolatot előbb eltávolítjuk. Ehhez viszont az alsó burkolatok leszerelése is szükséges lehet, ha olyan a ráfedés. És persze ki kell venni az üléseket is. Ez utóbbi azért szükséges, hogy elférjünk, illetve, hogy ki tudjuk venni a kárpitot. Figyelni kell a kárpit alatt futó vezetékekre is! Ha velemit megbontasz, jelöld meg, hogy később össze tudd rakni! Na, ez a munka egy teljes délután lesz és nagyon sok anyázással jár. A tetőkárpit gyenge dolog. Hajlamos eltörni a hordozója, vagy elszakadni. Éppen ezért nagyon óvatosan kell kivenni, javaslom segítség kérését! Még így is szívás, mert ugye alig fér ki az ajtón! Szóval türelem, türelem, türelem, tervezés, tervezés!

5.
Ha kint van a kárpit, akkor lehet javítani. Le kell szedni a régi anyagot (simán kézzel le lehet tépni) és kidobni a francba. És ím, feltárul a hiba oka: a tulajdonképpeni kárpit alatt (vagyis felett :) ) levő szivacsréteg mállott el az évek alatt!

5A.
A beavatott anyagot szabjuk ki. Túlnyúlás maradjon nyugodtan, mert kelleni fog a takaróelemek alá, meg aztán ráér levágni a száradás után is a felesleget. Viszont könnnyebb lesz az igazítás, a megfogás.

5B.
Próbáld rá a tetőre a kárpitot! Mivel a tető nem sík, így majd rá kell simítani hengerrel.

5C.
Jön a ragasztás! A parafaragasztóból kell felkenni egy adagot a tetőre és az egyik kis hengerrel szépen szétkenni. Nem kell nagyon sok, csak annyi, hogy fedjen mindenütt, de semmiképpen se legyen vastag rétegben, mert akkor átüt. Egyszerre csak egy kisebb területet kell bekenni, vagy egy kisebb csíkot,m mondjuk 20 centit.

Várj annyit, hogy a ragasztó megszikkadjon!

A kiszabott anyagot tett a helyére és a másik (tiszta) kis hengerrel finoman simítsd a tetőre. Ha erősen nyomod a hengert és még nagyon nedves a ragasztó, akkor nagyon gyorsan átüt. Esetleg vizes szivaccsal ezt el lehet tüntetni, de az óvatosságot semmi sem pótolja!

Ezt csináld addig, míg készen nem vagy.

Folyamatosan korrigálj, ha kell, lassan dolgozz, nem kell sietni, a ragasztó vízbázisú, lassan köt. Szinte biztos, hogy elsőre megőrülsz! Szóval: türelem...

A nagyobb hengerrel is menj végig a ragasztáson párszor!

5D.
Ha van napfénytető, akkor azt is így lehet megcsinálni, de ahhoz előbb az egészet le kell bontani. Na az még nagyobb szívás!

5D.
Estére tedd félre a tetőt, száradjon csak nyugodtan.

6.
Másnap nézd meg a munkád eredményét. Ha elégedetlen vagy, most még javíthatsz rajta, mondjuk nedves (nem vizes!) szivaccsal.

7.
Szereld be a kész kárpitot! Ez sokkal nehezebb, mint a kiszerelés volt. Kínosan figyelj arra, hogy a kezed tiszta legyen! Ez nem is olyan egyszerű egy szétbontott belsejű autóban... Figyelj arra is, hogy ha eddig nem tört el a tető anyaga, akkor most van rá esély. Szóval Ketten csináljátok a beszerelést, folyamatosan támasztva az anyagot. Ilyenkor jól jöhet az első ülés beszerelése, mert a fejtámla is segít tartani.

8.
Ha van napfénytető, akkor még rosszabb: Egyrész a tetőkárpit -- mivel igen keskeny részei vannak -- szinte biztosan megsérül, ha nem vigyázol, másrészt előbb be kell szerelni a napfénytetőt is. A nepfénytető összeszerelésekor figyelni kell arra, hogy a mechanika ne olajozza össze a friss kárpitozást.

9.
Rakd össze az autód belsejét! Egyébként ez jó alkalom arra ism, hogy meghúzd a laza csavarokat, megragaszd az eltört műanyagokat, egy kicsit javítsd az állagukat szilikonnal. Így -- járulékos eredményként -- a nyiszgások zöme is mmegszűnik (ha volt egyáltalán).

Hát, kb. ennyi dióhéjban... Tényleg két nap munka, szóval csak hétvégén érdemes nekiállni. Inkább péntek délután, hogy hétfő hajnalra kész legyen. Viszont az eredmény tényleg megéri a fáradozást. Már ha elég ügyes vagy.

Az egyszerűbb megoldások az alábbiak:

1.
Az eredeti kárpitot a lógás helyén éles szerszámmal elvágod, alatta a tetőt hengerrel beragasztózod, vársz míg szikkad, aztán hengerrel felsimítod az anyagot. Ha kell, akkor az elmállot szivacsot távolítsd el!

2.
Fel se vágod az anyagot, csak nedves hengerrel felhordod a ragasztót, szikkadás után pedig felsimítod. Úgy is fog kinézni, bár lógni nem fog.

3.
Nem szeded le a régi anyagot, hanem nedves hengerrel az egészet átkened, felhordod a ragasztót -- szintén hengerrel -- és vársz, míg szikkad. Amikor már tart (ezt kísérletesen kell megállapítani) hengerrel felsimítod az új (beavatott, kiszabott) borítást (lógjon túl mindenütt!). Kis fogásokkal kell haladni, de viszonylag gyorsan, hogy le ne essen az anyag. Ha egyszer fent van, akkor száradásig folyamatosan, de óvatosan hengerelni kell, le ne váljon! A túlnyúlásokat egy csavarhózóval besimítod a műanyag takaróelemek alá.

Na, most már kicsit elegem van az írásból, megyek aludni, csá!

Rocko- 2009.01.26. 23:12:17

Sabc 2009.01.26. 21:22:06
kedd, kész.
menjél.
gyere.
kuss.
:D

Rocko- 2009.01.26. 23:14:01

zalkapone 2009.01.26. 21:47:36
segítsünk? :D

zalkapone 2009.01.26. 23:19:56

@hypochloride:

Barátom, egy hétvégém le van kötve a nyári szünetből! Köszi!

TPZ 2009.01.26. 23:20:16

@streetsta: Kerticsapot nagyapám is eljátszotta a 125p-vel. Az egész 11-es autójavító összejött röhögni.

zalkapone 2009.01.26. 23:21:17

@Rocko-:

Lehet, hogy kéne! :-)
Pedig kapja az ívet szerencsétlen minden nap!

Rocko- 2009.01.26. 23:46:26

streetsta · managertoys.hu/ 2009.01.26. 15:36:34
nem, a facsavar.

Lyndon 2009.01.27. 00:03:15

@Zozóka: Van olyan is, hogy hibátlan vagy a balesetben, de egy kettes Golfot akkor sem kell valami félelmetes lélekvesztőnek beállítani, mert bár a Volvo biztonságosabb, de csak a méretéből adódóan. Törtem már össze kettes Golfot egyébként, faszán totálkárosra, hogy a fejem vérétől lett vörös a betört szélvédő, meg a sárvédőlemezek ráformálódtak az első gumikra. És nemhogy túléltem, hanem a kezemmel írom e sorokat, szal nem is kellett levágni semmimet. Saját lábon távoztam a helyszínről a végén. Ennyit erről.

Zsoli · http://prohardver.hu/tema/a_nagy_volvo_topic/hsz_1-50.html 2009.01.27. 00:28:32

@Lyndon: nem tudom, van-e ebben pl. légzsák, úgy tudom, hogy volt azzal is meg anélkül is.

Ezt olvastátok?!:
etanol.blog.hu/2008/07/31/volvo_740_alkohollal

Pasas 2009.01.27. 01:01:29

Én imádom a 405-ös Pezsót, az 1.9D elnyűhetetlen tudom, de hogy kevésbé rozsdásodik mint a Golf, az erős túlzás. (És nem azért mert francia, mert tudnék rossz példát németből is)

2,2 Q 2009.01.27. 05:26:35

A témához csak részben van köze, de az én első autómmal - Skoda 100 - volt néhány nagy berhelésem. Manapság már nem javasolnám első vagy tanuló gépnek, de nekem akkor évekig jól működött. Persze én is sokat javultam szerelésből a használata alatt.A legnagyobb poénja a következő volt.
Aki régi "motoros" az még emlékszik hogy milyen volt a régi M7. Ha valaki meg nem tudja, annak legyen elég hogy kb. 40 méterenként volt 1 döccenő az útpályán.
Ezt most képzeljék el, a Balatonig hány döccenő összesen..
Szóval az S100 megpakolva minden jóval, ami egy jó nyári hétvégéhez kell, plusz 3 utas a fedélzeten. Jó hangulatban döcögünk lefelé, már jócskán elhagyva Budapest határát, amikor éktelen csattanás hallatszott a motortér felöl, ezzel egyidejűleg a motor maxigázon pörgött fel ! Egyböl vészfék , leállósáv, motorház felnyit, és az első hökkenés után én is nyerítetve röhögtem.
Hát nem leszakadt az a fránya motor !
A faros Skodások jól tudják, hogy hátul keresztben van egy colos cső, ami a hátsó váznyúlvány aljára van felfogatva.
A moci egyik fele éppen oda van csvarozva. Na ez a kasztni lemez szépen elvolt rozsdálva, és a csavarok kiszakadtak a sok döccenőtől. Miután jól kiröhögtük magunkat az eseményen, nekiláttunk hogy csináljunk valamit. Nosza rajta mit lehet találni az M7 útszélen, mindenki hozott valami szemetet amit talált. A végeredmény röviden - egy darab görbe vaskos faág keresztben a motortér tetejére, és egy út menti telek drótkerítése anyagából néhány méter acéldróttal a motor felköt, lemegy Balatonra, majd a hétvége után hazamegy, és a javításig még így kb. 400 Km-t tesz meg. Ha lett volna nálam fényképezőgép, biztos megörökítem.
Azóta is elfog a röhögés ha felidézzük közösen azt az utat.

crix 2009.01.27. 07:50:48

gyönyörű és csodálatos
imádom a 740-est

bandi760 2009.01.27. 08:33:17

Jó reggelt a némi értelemmel ellátott és szerencsétlenül alulmaradt emberkéknek!!

Igen DÍZEL és ha még raknak alá esetleg egy neont,vagy bocs de leelőztelek, de a legszebb amin minden érzelmem kinyílvánítása a szélvédőn megjelenő fröcsögő nevetést eredményezi az a bizonyos ablakmosó kék leddel való megvilágítás az megadurva!!
Nekem is ilyen szép nagy hajóm van 760 as 2 éve vettem azóta kapott egy generált amit én csináltam azért nincs baja és igen 5.1-6.3-ig eszik nem vészes foglalkozni kell vele és betartani az olajcseréket!90km/h az utazója ekkor eszik 5.1 litert!
Megfelelő alkatrész ellátás és régi VOLVO-s szakik felkutatása sok mindenben megsegít, hogy jobban beleszeress!!!

Ha tehetem nem cserélném le semmire ennyi extra ami ebben van, most adogatják a műanyagautókhoz felárért!!

DE ez a csap vazeeeee...............:)

series_one (törölt) 2009.01.27. 08:40:16

@bandi760:

"DE ez a csap vazeeeee...............:)"

hát most mi.
mutassak még egyet?
ráadásul ez a szívóoldalba lett beleműtve, állítólag ez így fasza hidegüzemi alapjáratszabályzás.
:)))))

capabmwforum.hu/index.php?action=dlattach;topic=345.0;attach=21831;image

henochdavid 2009.01.27. 09:25:42

no, ha csak ennyi volt a szerelnivaló, mindenképp megérte. nekem már volt 5 db kettes volvóm és a következő is valszeg kettes lesz, ismerem a dörgést. :)
volvo rulez

bandi760 2009.01.27. 09:37:19

@series_one:

De ez igényes, kultúráltan megoldott kivitelezés!!

ez tetszik de ez a nagy piros karos gardena csap jó ezt dobta a gép na:))

bandi760 2009.01.27. 09:41:07

@henochdavid:

2 es az álmom a 7es mellé!!:)))

Nincs elfekvőbe egy??:))

VOLVO FOR LIFE!

series_one (törölt) 2009.01.27. 13:56:33

@bandi760:

de baszki, szerinted azt oda tervezték?
nemautótjavítunk, aztneeeeeeeeeeeeeem
tüneti kezelés.
báááááhhh
ettől a hajam hullik.

henochdavid 2009.01.27. 16:47:07

@bandi760:

hello Bandi,
van egy automatás 2esem, de nagyon elfekvő, értem ezalatt, hogy le van szerelve róla a két első sárvédő+motorháztető+hűtő+hűtőrács+lámpák: ezek persze mind megvannak a pincében(a lámpák elég bénák). igazából csak a fékszervó hiányzik belőle.
ja és ingyen, apám kertjében van és szeretne tőle megszabadulni - én is persze. mivel nekem alig került valami pénzembe, nincs arcom érte bármit is kérni. ha érdekel, írj ide: henochdavid@gmail.com

ja és a papírjai is megvannak, tudtommal. (rendszáma nincs)

Tie · http://polisztirol.blog.hu 2009.01.27. 17:42:47

Omm: Legközelebb szóljál, ha nem bírtok kiálni a jeges garázslejtőn, odacsettegek, aztán kirántom a talicskát egykettőre. :)

Tie · http://polisztirol.blog.hu 2009.01.27. 18:31:29

hypocloride, van egy-két kárpitos pesten, akik kifejezetten autó tetőkárpitot is tartanak, én is egy ilyen helyen vettem anyagot a Ződ Szörnyhöz (még nem cseréltem ki), eleve olyan anyag, hogy a szöveten rajta van a hátoldalán a szivacsréteg, ami a régi alól elmállik. Persze drágább is, valami 3000 volt métere.

hypochloride 2009.01.27. 18:44:52

Tie!
Persze, az csak jobb, ha ilyen anyaggal dolgozol. Az általam adott megoldás általános esetekre érvényes, akkor is működik, ha nem tudsz Pesten megfelelő anyagot beszerezni, vagy nincs neked tetsző. Egyébként a munka menete ezzel is ugyanaz. Sőt, azt is megteheted, hogy aszíved szerint való anyagra magad ragasztod fel a külön megvásárolt 2 mm-es szivacsot. Szóval, éljen az önállóság és a kreativitás!


Zalkapone!
Jó munkát a nyárra!

Egyébként azt nem észrevételezte senki, hogy a fotókon mi látható a motortérben? Hát TÉR! (nem háttér ;) ) Szóval tessék csak megnézni mekkora hely van a motor körül! Ilyen helyen szinte öröm a szerelés. Mandjuk egy mai kocsi motorterében ki mer otthon szöszmötölni? És ha mer is: odafér célszerszámok nélkül?

Potenciális Disznó 2009.01.27. 18:53:31

hypochloride 2009.01.27. 18:44:52

Ennek a szivacsnak egyébként mi a funkciója?

Tér az van benne, de hát még a légkondinak is el kell férnie valahol :)

Tie · http://polisztirol.blog.hu 2009.01.27. 19:03:40

Szerintem egyrészt hő- és hangszigetelés, másrészt meg jobban eltünteti az anyag gyűrődéseit, ráncait a tető íveiben, mintha csak az alap szövetet ragasztanád fel, harmadrészt meg a szivacsot talán könyebb felragasztani, és nehezebben is üt át rajta a ragasztó a szövetig.

hypochloride 2009.01.27. 19:13:58

Ha a textil alá szivacsot raksz, akkor sokkal jobb tapintása lesz. Másrészt a szivacs kissé feszesen tartja az anyagot, mintegy tartást ad neki, íyg jobban néz ki, nem ráncosodik, meg ilyenek.
süti beállítások módosítása