Gyilkos holttér

ADAC-kitekintésteszt

  2009. január 02. - TóthZé Címkék: adac holttér

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Kicsi vagy nagy? 911-essel ralizni jó.
2009-12-20 14:15:00

Szögezzük le az elején. Az előbb bejött a dolgozóba az Éva, a feleségem és aranyvasárnap ide vagy oda a

Egy év nirvana
2009-11-08 09:57:00

Eseménydús volt az elmúlt pár hónap a hátsókerekes, kocka Corollával . Karc nélkül megúszta a két

Hazaértek az extrém Insigniák
2009-09-30 08:25:58

  Kipróbáltuk az Opel Insigniák Ecoflex, 4x4 és OPC modelljeit, végre hazai pályán. Jó móka volt.

Magyar dráma Imolában
2009-09-19 13:39:00

Az élet a legjobb rendező, ilyet hollywoodi forgatókönyvírók egész hada sem találhatna ki. Az előzményekről

 

A német ADAC egy friss baleseti statisztikához kapcsolódó körképében az A-oszlopok vastagságát és a miattuk létrejövő holtterek veszélyességét vizsgálta. A legrosszabb típusok − a Mitsubishi Colt, a Fiat Idea és a BMW Z4 − szinte a fél utcát kitakarják. De akad pozitív példa is: a legjobb a Renault Grand Espace lett, de a Suzuki Splash is benne van az első tízben.

Vélemények az azonos című cikkünkről.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr100852670

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kopi3.14 2009.01.03. 18:25:34

Pár dologhoz hozzászólnék, ha már úgy van rá lehetőségem.

Bullcsi: pl az A oszlopot tekintve herótom, hogy dőlnek, mint a fene. És bár fejből forgok, de még billegnem is kell, s sokszor ez sem eléggé biztonságos.

Valaki említette a nagyon előre húzott üléseket. Ez egy külön probléma, hogy a gyártók manapság nem gondolnak a kistermetű emberekre, és az ülések nem állíthatóak kellően előre, magasra. Nem vagyok nagyon kicsi, de rendkívül furcsa, hogy csak a legelső üléspozíció kényelmes számomra kormányfogást és egyebeket is tekintve.

És akkor a szokásos autóipari témáról. Az átlag autógyárnak a volumenmodelljein kb 5% haszna van. Amivel továbbadja az értékesítőknek. Akiknek még szállítási költsége, biztosítási költségei vannak, utána esetleg még tovább adják. És a tényleges kereskedőnek van kb 30% a járművőn, amiből akciózni tud, amiből túléli, ha egy hónapban nem adnak el semmit, amiből raktáron tart egy halom járművet, tesztautót üzemeltet, bemutatókra rohangál, miegymás.

Motorháztető. A mai modern járműveknél a motorháztetőt is tesztelik még tervezési fázisban töréstesztre, és komoly szerepe van a biztonságban. Töréskor szépen nyomást szenved el, kihajlik esetleg, egyéb dolgok történnek vele. Na egy műanyagnak általában nyomószilárdsága a fémekhez képest rémes.Szálerősítésű műanyagok esetében a mátrix az egyetlen, ami a nyomószilárdságot adja. Nem túl jó dolog biztonságból.
Plusz a műanyagok szakítószilárdsága, mint végső mérési eredmény általában- általánosan elterjedt műanyagok esetében- a fémeket tekintve töredék. Akár két nagyságrend eltérés is lehet köztük.
Fröccsöntés problémája: alaktartás. Ez megpecsételi az áramlásba helyezett oldalak kialkítását.A fémmegmunkálás ezen a téren előnyös helyzetben van.
Súlycsökkentés műanyagokkal, alumíniummal. Az acél rendkívüli szerkezeti anyag, hitetetlen merevségre képes. Amit alumínium, "karbon" vagy titán vázak tudnak kerékpároknál, azt az acéllal is el lehet érni, mind súly, mind merevség és terhelhetőség szempontjából. Persze az élettartammal együtt vannak kompromisszumok mindegyik anyagnál, de pl a csúcs országúti vázaknál acélvázak esetében előfodulhat akár 0,4mm-es falvastagság is, míg más anyagokkal általában maradnak mm környékén.
Nagoyn nem mindegy milyen anyagot használnak az adott szerkezethez.

Seca81 2009.01.03. 18:26:51

Szóval mi később jutunk el arra a szintre melyen ők már réges-rég túlléptek.

Gomulka Béla kommentjét idézem: "A hetvenes években járta a vicc: két japán iskolás beszélget. Mi van a markomban? Mi lenne, színes tévé. Jó, de hány darab?"

Ciri 2009.01.03. 18:28:34

"Tudtommal odavágtam még mellé egy jóval drágább BMW belsejét is... Arra persze nincs komment..."

Dehogy nincs! Szó szerint "odavágtad". Amolyan Totalcaros (lehúzó)szinten idevágtál két amatőr által fényképezett koszos,retkes használtkocsit a gyári fotóval szemben.

A hibát "csak" ott követted el, hogy például egy 5-ös belseje élőben, mondjuk fényévnyire van a belinkelt Camry-hez képest minden,de minden tekintetben. Mindenben! Szóval azért nem a BMW-t kellett volna felhozni példaként....

Kopi3.14 2009.01.03. 18:34:10

Seca: Európában ha lett volna rá igény lennének mindenféle koreai és japán belpiacos mobilok, műholdas pecsverővel, meg hajszínmeghatározó appal. De nincs rá igény. Ezért nem is forgalmazzák erre.

Seca81 2009.01.03. 18:35:40

@Ciri: Nesze gyári nagyokos!

z.about.com/d/cars/1/0/V/t/bmw_081srs_interior.jpg

z.about.com/d/cars/1/0/f/-/1/bmw_1conv_interior.jpg

Ezektől sem lennék elájulva! És egyáltalán nem tetszenek.

Ciri 2009.01.03. 18:40:25

@Seca81:
"Ezektől sem lennék elájulva! És egyáltalán nem tetszenek. "

Az ötös BMW bele nekem sem tetszik, de nem is erről beszéltünk, viszont egyetlen kapcsolója is jobban ki van dolgozva/tervezve, mint a Camry komplett belseje.Az anyaghasználatról meg nem is beszélve.

Seca81 2009.01.03. 18:42:38

@Ciri: Nesze "odavágott".

www.theaa.com/images/allaboutcars/testreports/2004101_lexus_is200_interior.jpg

Színesebb, szerethetőbb.

Exem 2007-es Polojából vártam minden út után, h kiszálljak! A "semmilyen" szó enyhe a belsejére nézve.

Seca81 2009.01.03. 18:47:41

@Ciri: "Az ötös BMW bele nekem sem tetszik, de nem is erről beszéltünk, viszont egyetlen kapcsolója is jobban ki van dolgozva/tervezve, mint a Camry komplett belseje.Az anyaghasználatról meg nem is beszélve."

Na ez azért erős és vicces is egyszerre :)
Azért nem kezdené ki a picsádat a szarabb anyagú ülés...
Már ha szarabb lenne persze...
Röhögnöm kell ezektől a japán autó fikázóktól.

PistonHead 2009.01.03. 18:48:05

@Seca81: "Pl engem, annyit nem ér amennyiért adják idehaza."

Nem kényszerít rá senki, hogy vegyél. Mi a problémád?

"Borzalmasan drága és semmivel sem jobb mint pl egy samsung. Itt a divatot fizeted meg."

Hülyeség. Dollárra ugyanannyiba kerül egy iPod, mint egy Zune. Ráadásul elég nagy felháborodás volt anno a koreai gyártók részérôl, amikor a Samsung masszív mennyiségi árengedményt adott az Apple-nek a flash ICkre, ezért a koreai gyártók alá tudott menni árban.

"Nekem még megdöbbentő hírem van! Tudod miért nincs rá igény? Mert itthon qrva drága lenne mindez, japánéknál ez mindennapi ezért jóval olcsóbb."

Baromság. Jóval tôkeerôsebb és nagyobb európai piacokon (pl. Németország), ahol nagy mennyiségben lehetne ezeket importálni és eladni, és vásárlóerô is van, sincs rá kereslet. Az sem véletlen, hogy ugyanazon terméknek készül külön változata az európai, amerikai, és ázsiai piacokra. A kultúrális különbségekbôl adódóan teljesen más szempontok alapján választanak terméket az emberek. Ha ezeket az alapvetô dolgokat el kell magyarázni neked, ne nagyon akarj vitatkozni a témában.

"Tudtommal odavágtam még mellé egy jóval drágább BMW belsejét is... Arra persze nincs komment..."

Miért lenne? Az nincs papírból.

Seca81 2009.01.03. 18:49:01

Kb úgy beszélsz róluk mint egy Dacia-ról...

PistonHead 2009.01.03. 18:51:29

@Kopi3.14: Így van. A gyártók jelentôs fejlesztési költségeket spórolhatnának meg, ha mindenhol el lehetne adni *ugyanazt* a terméket, változatlan formában.

De nem lehet.

Kopi3.14 2009.01.03. 18:51:54

Seca: nekem meg röhögnöm kell a japánbuziktól.

PistonHead 2009.01.03. 18:54:25

@Kopi3.14: "És a tényleges kereskedőnek van kb 30% a járművőn, amiből akciózni tud, amiből túléli, ha egy hónapban nem adnak el semmit, amiből raktáron tart egy halom járművet, tesztautót üzemeltet, bemutatókra rohangál, miegymás."

Inkább 10-15% az átlag. Nem tudok olyan márkáról, ahol 20% felett lenne.

sipike78 · http://www.szabolcsswift.hu 2009.01.03. 18:55:42

"Ez az adat onmagaban semmit sem jelent. Mennyi volt a forgalma? Mennyi a befektetett tokeje?"

A nettó profit ismeretében nem mindegy?
Amúgy kb. 5millió darab járművet adtak el 20 milliárd euro értékben. Járművenként ez 4000 eurot jelent. Az kb. 1millió forint/db eladási ár.

Ettől tehát olcsóbb a legyártásuk, és a többi rápakolt egy-két millió megy a soron következő zsebekbe.

Hozzá kell tennem: ebben autó-motor egyaránt benne van. Remélem, jól számoltam.

Na, mára leléptem, jók legyetek, balesetmentesen vezessetek. Jó éjt.

Seca81 2009.01.03. 18:57:00

@PistonHead: Te amcsiknál vagy a németeknél veszel iPodot? Én itthoni árakról beszélek mert mo-n lakom. Nézz csak körben a neten, vagy ha üzletek körül járkálsz less be 1-2 percre. Szembetűnőek az árkülönbségek.

"Nem kényszerít rá senki, hogy vegyél. Mi a problémád?"

A problémám, h elbaszódik. A másik, h rohadt drága. Idegen gépről nem képes zenét másolni tesóm ha nincs rajta az adott szoftver. Ami ráadásul NEM tölthető le. Naneeee.

"Miért lenne? Az nincs papírból."

Papírból a régi Suzi van...
Komolytalan vagy a témában. Papírból mi? Az én mp3-am meg titánból...

Ciri 2009.01.03. 18:59:36

@Seca81:

Na basszus, gratulálok. Az IS belseje még a fenti Camry-ét sem éri el.Borzalmas pvc hatású bőrüléseit próbáld is ki, ne csak fotókon álmodozz.Hihetetlenül átgondolatlan és kusza látvány az egész.A "fantasztikus műszerfal világítás meg csak úgy szimplán visszaverődik a saját plexijén.Nem egyszer hajtottam már zsír új benzines IS-t,az autómata váltójáról inkább nem is írok semmit...

"Exem 2007-es Polojából vártam minden út után, h kiszálljak! A "semmilyen" szó enyhe a belsejére nézve. "

Gondolom, ha kályhaezüsttel le lenne fújva a középkonzol,akkor minden f.sza lenne. Egyszerű,logikus.Vagy nem az?

"Röhögnöm kell ezektől a japán autó fikázóktól."

Olvasd már vissza magad légyszíves! A japán autó hívőktől véresebb szájút nem igazán találsz.

Seca81 2009.01.03. 18:59:41

@Kopi3.14: legalább egy véleményen vagyunk... Kár h a Cayenne belsejét vágtam be mint favorit...

Rocko- 2009.01.03. 19:03:13

Seca81 2009.01.03. 17:54:21
"Tisztességtelen beltér: SZÁMOMRA!!!"
nem tudom honnan indult a téma, de ez a legocsmányabb imho:
sabin.ro/sabinnew/album55/IMG_6686.jpg
vízszintes keyboard, a sofőr előtt nincsen műszer, sztem egy hatalmas nagy okádék az egész.

Seca81 2009.01.03. 19:03:18

@Ciri: "
Na basszus, gratulálok. Az IS belseje még a fenti Camry-ét sem éri el.Borzalmas pvc hatású bőrüléseit próbáld is ki, ne csak fotókon álmodozz.Hihetetlenül átgondolatlan és kusza látvány az egész.A "fantasztikus műszerfal világítás meg csak úgy szimplán visszaverődik a saját plexijén.Nem egyszer hajtottam már zsír új benzines IS-t,az autómata váltójáról inkább nem is írok semmit..."

Vezettem IS 200-at és imádtam! (nagyon bejött a belseje, minden kézre állt, igaz manuális volt. Az automata nem tom milyen)

"Gondolom, ha kályhaezüsttel le lenne fújva a középkonzol,akkor minden f.sza lenne. Egyszerű,logikus.Vagy nem az?"

Valamivel színesíthetnék, iszonyú unalmas hidd csak el.

"Olvasd már vissza magad légyszíves! A japán autó hívőktől véresebb szájút nem igazán találsz. "

Nem írom le még1x amit Kopi3. 14-nek írtam utoljára.

Seca81 2009.01.03. 19:04:34

@Rocko-: Ronda hát! Ilyen van asszem 1-2 Citroenben. Nem is ez a példa!

Ciri 2009.01.03. 19:04:44

@PistonHead:
"Inkább 10-15% az átlag. Nem tudok olyan márkáról, ahol 20% felett lenne."

Dehogy nincs! Bár az a kérdés, hogy honnan számoljuk a kereskedői árrést.

Kopi3.14 2009.01.03. 19:04:52

Pistonhead, kösz a pontosítást, kb öt éves infóm volt ez.

sipike: tehát a kb éves 40 milliárd forgalomból lett akkora nagy profit? Százalékosan mennyi is az? És olyan jó is lett? Na?

Seca: azt az ipodos dolgot gondold át újra a szoftvert tektintve. Itunes nem letölthető? Mivan? Melyik bolygón élsz? Nincs interneted, vagy mi van? Az ,hogy kismillióból kettő elromlott már egyenes következménye annak, hogy azösszes szar? Ha nicns normális konkurencia egy adott piacon egy adott termékkkel szemben, akkor drága is lehet, nem kell rajta csodálkozni.

PistonHead 2009.01.03. 19:06:37

@Seca81: "Te amcsiknál vagy a németeknél veszel iPodot? Én itthoni árakról beszélek mert mo-n lakom."

De a magyar piac a kutyát nem érdekli, ezrelékben mérhetô a vásárlóereje a világpiacon. Próbáld meg felfogni.

"A problémám, h elbaszódik."

Az a 2 darab, ami nálad volt. A többi 150 millió meg nem, mert a kutya nem venné. Te tényleg ennyire értelmi fogyatékos vagy, hogy kétszer kell elmondani ugyanazt?

"A másik, h rohadt drága."

Már ezt is leírtam, hogy miért hülyeség. Ha a *te* lakhelyeden drága, mi köze ahhoz a gyártónak? Panaszaiddal fordulj bizalommal a saját országod adó- és vámjogszabályainak megalkotóihoz.

"Idegen gépről nem képes zenét másolni tesóm ha nincs rajta az adott szoftver."

De:
redchairsoftware.com/anapod/

"Ami ráadásul NEM tölthető le. Naneeee."

De:
www.apple.com/itunes/download/

Ma már lehetôleg ne írj több baromságot iPod témában, megvolt a napi adag.

"Papírból a régi Suzi van..."

Meg a Lexusok beltere.

Seca81 2009.01.03. 19:07:19

"véresebb szájút": szóval mert jobban tetszik a Camry belseje mint az ötösé?
Igen erős kritika ez Ciri bátyó...

Kopi3.14 2009.01.03. 19:09:16

Ciri, kérlek akkor valami példát a kereskedői árrésre, hozz, hogy te tudásod szerint hol mennyi.

Ciri 2009.01.03. 19:11:23

@Seca81:
"Vezettem IS 200-at és imádtam! (nagyon bejött a belseje, minden kézre állt, igaz manuális volt. Az automata nem tom milyen)"

Amennyiben előtte öt perccel egy nyolc éves Camry Taxiban ültél,egészen biztosan ezt érezted. :D
Az meg, hogy kézreállt minden, 2008-ban már sokkal kisebb kategóriáknál is alapkövetelmény.

"Valamivel színesíthetnék, iszonyú unalmas hidd csak el."

Ez a Polo vevőkörét, például k.rvára nem érdekli, sőt ezért választják,ezt meg te hidd el.

lacza87 (törölt) 2009.01.03. 19:12:05

tényleg hülyeséget írtam, mert -mentegetőzés-hirtelen a valaki által említett motrháztetőre gondoltam, helyette írtam karosszéria elemeket
csavarás valóban kimaradt műanyagok nem jók benne
műanyagok nyomásánál veszélyesebb az együttjáró kihajlás
nyírás a hajlítás mellett elhanyagolható
amúgy minden igaz amit válaszoltál azért írtam h javítsatok ki

Seca81 2009.01.03. 19:14:34

@PistonHead: fiam, neked nem lehet iPodod, nekünk van, iTunes-om is van és bizony cd kellett, h tudjon kommunikálni más géppel. Szóval körülményes. De biztos nem mondok igazat...

Ti statisztikai cégnél dolgoztok, hogy ilyen jól tudjátok miből mennyi romlott el?

Mára léptem, holnap folytathatjuk, csak kérlek titeket húzzátok ki a nyelveteket egymás seggéből...

Lexus belső papírból meg ilyenek... Hát ez tényleg sok volt mára...

Na jó éjt!

Ciri 2009.01.03. 19:14:42

@Kopi3.14:

Konkrétan milyen árrésre gondolsz, ez a kérdés.
Az importőrire, vagy a kereskedői hálózatéra? Mert k.rvára nem mindegy.

PistonHead 2009.01.03. 19:14:45

@Ciri:
www.autobild.de/artikel/provisionen-gekuerzt_37719.html

Modelltôl függôen 11-18%, amennyire tudom. Lehet, hogy a VAG bôkezûbb ;)

Ciri 2009.01.03. 19:17:26

@PistonHead:

Fentébb már írtam, hogy tisztázzuk mire gondolunk.
Nem a VAG volt a példa.

PistonHead 2009.01.03. 19:18:24

@Seca81: "neked nem lehet iPodod"

Nekem már akkor volt scrollwheeles iPod-om (2002-ben), amikor te még azt sem tudtad, mi az. Talán pont ezért nem írok ilyen bôdületes hülyeségeket, mint te.

support.apple.com/kb/HT1353#scrollwheel

PistonHead 2009.01.03. 19:20:35

@Ciri: A BMW nem importál Németországba, ezért marad kizárásos alapon a kereskedôi ;)

Kopi3.14 2009.01.03. 19:21:48

Ciri: olyan árrésre, amiből a kereskedő megél. Akitől megveszed az autót.

Seca: és akkor azért biztos az Apple a hunyó, mert neked nem sikerült a cd nélkül beüzemelni a rendkívül bonyolult módon települő itunes-t. Ami egyébként a világon rengeteg embernek ment. Ahogy az is általános jelenség, hogy nálatok két ipod tönkrement idő előtt- ez utóbbi mit jelent?- így az egész szar. Nálam meg hiba nélkül teljesít, kollégámnál szintén, másik kollégám nővérénél detto, akkor meg az összes jó? Mert kb azonos értelmű következtetés midnkettő.

Ciri 2009.01.03. 19:39:18

@PistonHead:

Nem, ott nem importőr van persze, de a kereskedői hálózat ott sem közvetlenül a gyártól veszi az autókat, hanem egy elosztón keresztül. Tehát már rögtön kétféle árrésről lehet beszélni, de maradjunk a kereskedőknél.

Egyébként tetszik a téma, mert borzalmas butaság a szaksajtó részéről ezt százalékosan, márkákra lebontva kezelni. Még márkán belül is típusonként is eltérnek az árrések, az adott egyedi, speciális kedvezményekről nem is beszélve.

Hirtelen az egyik Citroen jutott az eszembe, aminek az alapárrése öt százalék, mégis évek óta milliós "mű"engedményeket adnak rá.

Ahol hellyel-közzel tényleg igaz (tehát az ügyfél is tud vele nagyságrendekben számolni)az a 11-15% körüli árrés, az a három német prémium márka, ahogy én tudom/ismerem.De itt sem ritka az egyedi kedvezmény, és nem a hétköznapi akciókra gondoltam.

Kara kán · http://karakan.blog.hu 2009.01.03. 20:36:45

@PistonHead
Torzít? Na, és?
Legfeljebb azt látod, hogy kismama helyett vén boszorkány van a holttérben, de a boszorkákat sem szabad elütni, ha épp gyalog járnak, és nem seprűnyélen.

PistonHead 2009.01.03. 20:49:28

@Epikurosz: "Torzít? Na, és?"

Egyrészt hülyeséget mondtál az ûrhajóval kapocsolatban, másrészt nem rakhatsz olyan üveget az autóba, ami torzít.

Rontja a térlátást, Einstein.

Shadowbull 2009.01.03. 21:16:00

ipod: en nemreg kerestem viszonylag normalis mp3 lejaccot, az ipod direkt nem volt a listan, mert nem igazan komalom ezt a nagy apple felhajtast.

Aztan jol korulneztem, es rajottem, hogy a 8 gigas ipod nano 140 euroert egesz jo vetel.

Megvettem, es teljesen elegedett vagyok vele.

Pedig abszolut nem vagyok apple buzi. Sot.

sb

Shadowbull 2009.01.03. 21:21:40

@ostván: "Fenntartom, hogy a személygépkocsik súlynövelése a gyártók érdeke. Mi meg elhisszük, hogy ez nekünk jó. "

Fent mar irtam nehany dolgot, hogy miert nem.

Szerintem teljesen logikus, ha egy gyar tud 1 eurot sporolni barmin, anyagon, megmunkalason, anelkul hogy barmifele minoseg es hasznalati ertekromlas bekovetkezne, ugy megtenne/megteszi mint a huzat.

Amugy meg a Mondeom van vagy masfel tonnas, viszont az autopalyan 150-nel teljesen jo zaj es gordulesi komfortja van, kenyelmes, eleg nagy hogy elferjunk benne, es viszonylag keves stresszel utazzunk sokat egyszerre.

Ha ennek az ara a relative nagy suly, akkor oke, tolem lehet.

Nem szivesen cserelnem el semmilyen ultrakonnyu papirautora.

sb

Shadowbull 2009.01.03. 21:25:59

@Epikurosz:

Lehet fantazialni mindenfele szuper anyagrol, bar az atlatszo muanyag nem igazan jo szerkezeti anyag.

De lehetne peldaul szenszalerositeses kompozit, amit karbonnak csufolnak.

Komplett karosszeriakat lehet belole csinalni, konnyu, kis keresztmetszetu, tokeletesen megfelel.

Csak olyan draga, hogy jelenleg a Bugatti Veyron meg kaliberu autokon kivul nem nagyon fer bele a keretbe.

sb

Speedman 2009.01.03. 21:34:28

seca81:
"Ok, mágnesvasút van Kínában is (de nem mondhatni, hogy bárhol a világon)"

Azt is a németek építették nekik. A kínaiak egyenlőre még másolni se tudnak rendesen.

iwcolors:
"Erre jó példa a régebbi Audi TT: 12 mill volt a bolti ára, a gyárnak nem egészen 5 millba került, a többi a haszon."

A fejlesztési költségek mellett még függ a darabszám és a típus X évre tervezett gyártása, ami alatt meg kell térülnie (illetve nyereségessé kell válnia) az adott típusnak. Ezért (is) drágább egy sportosabb (vagy egy szűkebb rétegnek gyártott) autó, mint egy nagy darabszámban gyártott "tömegautó".

Gomulka Béla 2009.01.03. 21:45:07

Bull, én egyre tobbre értékelem a Mac OS-t meg a Linuxot, illetve egyre jobban tele van a púpom a Windows sutaságaival. Pedig amennyit és amire én használom...
Autóban engem nem zavar a kis súly, de a nagy fogyasztás elveim ellen való. Nevetséges, tudom, spórolok vagy négyszáz eurót évente ahhoz képest hogyha egy számmal nagyobb autóm lenne. Csak én az egy-hatos dízel golfon, második széria, nevelkedtem, és az feltette a lécet. Egyszer és mindenkorra.

Shadowbull 2009.01.03. 22:00:52

@Gomulka Béla:

En vilag eletemben Windowsokat hasznaltam, otthon is, munkara is.

Meg neha UNIX-ot, amikor SGI gepek kellettek a 3D-s tervezoprogik ala. Szerencsere amikor en elkezdtem dolgozni 99-ben, mar kihaloban voltak, es nehany ev alatt meg is doglottek, mert a pecek elertek a szukseges eljesitmenyt, meg oda is vertek nekik.

A tapasztalatom az, hogy a Windows tokeletesen megy hibatlan hardveren. A benti gepem ket ev alatt egyszer sem fagyott le, pedig neha meg van izzasztva. Ugyanez volt a lancgyari pecemmel is, tokeletesen mukodott.

Az otthoni gepem is hibatlan volt addig, amig meg nem doglott az Abit alaplapom, kicsereltem egy olcsora, hat fagy is azota rendesen.

Nekem nem hianyzik semmilyen mas csodarendszer, igaz Mac-et meg nem hasznaltam, de azert nem veletlenul nem hasznal senki a mi koreinkben olyant.


Nagy fogyasztas? A Mondeo eljar 7 literbol ugy, hogy nem sporolok. Az E90 320d meg eljart fel literrel kevesebbol ugy, hogy azt jobban verettem.

Azt sok?

sb

Gomulka Béla 2009.01.03. 22:58:21

A Golf 4 és fél literéhez képest az. Amúgy meglepoen kevés, amekkora boszme nagy jószág a Mondeo.

Shadowbull 2009.01.03. 23:24:38

Ha betennenk a Ford motorjat a kettes golfba, lehet hogy kevesebbet enne mint az eredeti, pedig jelentosen erosebb es euro 4es.

sb

Gomulka Béla 2009.01.04. 00:39:04

Az egészen biztos. És itt jon képbe, ugye, a tomeg. A kettes Golf szárazon alulról súrolta az egy tonnát. És persze az elvárások, hogy milyen gyorsulást produkált a Golf, és hogy tol hátba a Ford mikor elkezd fújni a turbó. (W. kollegám jár egy Passat TDI-vel, és abban nagyon érezni mikortól kap rendesen levegot a motor.)
A te szakmád, nem az enyém, de hatásfok ide vagy oda, tobb erohoz tobb gombóc kell, nem?

Shadowbull 2009.01.04. 00:47:54

Igen, a nagyobb teljesitmenyhez tobb uzemanyag kell, de a hetkoznapi fogyasztasi ertekeket sokkal jobban befolyasolja a reszterheleses uzem hatasfoka. Amiben a mai motorok fenyevekkel jobbak, mint a regebbiek.

A maximalis teljesitmenyt riktan hasznaljuk ki, persze aki sportosabban vezet, az tobbszor, de az atlag szinte soha.

Ezert is jobb a nagyobb maximalis teljesitmenyu motor, mert azt dinamikusabban hasznalva, esetleg nagyobb temponal sem kenyszeritjuk bele az uzemi tartomanyok felso reszebe, mikozben egy kis pocskoszoru szinte allandoan teljes terhelesen vagy annak a kozeleben uzemel, es mivel nem a NEFZ szabvanyciklus szerint mukodik, egyreszt fogyaszt mint a fene, masreszt okadja a szennyezoket. A valodiakat.

Konnyen meglehet, hogy egy nagy V8-as atlagban kevesebbet szennyez, mint egy kis 1,4-es negyhengeres. Persze ez a CO2-re nem vonatkozik, de a sotetzold kornyezetvedok egyik bune a sokbol az, hogy a valodi szennyezokrol eltereltek a figyelmet a (nagy valoszinuseggel teljesen artalmatlan) CO2-re.

Ennek a manianak az eredmenye a downsizing-ujhullam, ami neha a parasztvakitas szintjen mukodik.

sb

Shadowbull 2009.01.04. 00:50:19

Megaztan nekem egy Golf 2 abszolut nem lenne eleg. Most is ugy fogunk utazni visszafele, hogy meg az utasterben is csomagok lesznek.

Pedig egy Mondeo Kombinal nem nagyon tudok nagyobb autot venni.

sb

Gomulka Béla 2009.01.04. 09:08:26

Helyzet kérdése az egész. Amire én használtam a kocka-micrát, az alighanem részterhelés volt. Utódjának a bakancs-micrát szánom, és sok adat utal arra hogy a két kocsi karakterisztikája nagyon hasonló. A napi/heti/havi jovés-menésem jellege sem fog változni, úgyhogy alighanem maradok tisztelettel a kis kekec, akire még az OPEC is haragszik.
Ami a CO2 kontra egyéb szennyezok veszélyességét illeti: kire is veszélyesek? Ha valakinek úgy hozza a sorsa hogy idorol idore csúcsforgalomban araszol, azt úgysem a maximális teljesítmény kozelében teszi, és akkor meg csupa szépet és jót pufog, nem? Kivéve persze a szofisztikált dízeleket, mert azokból alapjáraton is jon a salétromsavgoz. (Na jó, NO2.) CO2-bol viszont sokkal tobb van mint szokott, és az utóbbi kétszáz év hozott nagy novekedést. Véletlenul ugyanebben a kétszáz évben iparosodtunk és szaporodtunk el így. Masszív elsivatagosodások Afrikában, mérheto tengerszint-emelkedés, ezek letgadhatatlanok és szintén viszonylag új dolgok. Én nem tudok eleget ahhoz hogy bizonyítottnak lássam az osszefuggést, de az ember gyanakszik.
Ami a személyes választást illeti: ez egy kicsi ország itten, sok vízzel korben, úgyhogy messzire inkább repulok. Ryanair-rel, és az egy fore jutó károsanyagkibocsájtás minimalizálásáról Michael O'Leary gondoskodik helyettem. Egészen biztosan. Nem tudom hogy mit vennék, ha a rendes harmincezer helyett hat-nyolcezer kilométert (ha) vezetnék, azaz ha ritkán mennék és messzire. De hát a nagynénim is azért nem volt a nagybácsim, mert nem jutott nékie golyó.

Shadowbull 2009.01.04. 09:43:08

Kizarolag varosba en se vettem volna Mondeot. Lehet hogy mostanaban aktualis lesz az asszonynak egy masodik auto, az valszeg csak varosi gep lesz.

A CO2-rol meg mar vitaztunk. Megnezted mar a The Great Global Warming Swindle-t?

Erdemes.

Itt fent van egy, nemtom a teljes-e. Neked valszeg nem kell felirat.

www.garagetv.be/video-galerij/blancostemrecht/The_Great_Global_Warming_Swindle_Documentary_Film.aspx

ha felirat kene, vagy jobb minosegben akarod megnezni, akkor szedd le a torrent-tel.

sb

Shadowbull 2009.01.04. 09:48:39

A kis motorokkal az a baj, hogy gyakran csalnak: meg akkor is full gazt adnak, amikor te meg nem tetted, egyszeruen az elektronikus gazpedal kinyit teljesen, hogy te nyomatekosabbnak erezd az autot. Egyszer vezettem egy kis Polot, annal egyertelmuen erezni lehetett.

Namost ilyenkor mar regen nem 1 a lambda.

Ha megnezed az NEFZ-szabvanyciklust, akkor lathatod, hogy eleg nehez ugy kozlekedni, hogy beleessel. Ha pedig kilepsz, akkor senki es semmi sem garantalja hogy ervenyesek az emisszios ertekek.

Viszont egy nagyobb motorban tobb a tartalek, kevesbe kell kihajtani, nagyobb tartomanyban marad lambda1-ben, es igy kevesbe szennyez.

Persze csak varosban, dugoban ucsorogni teljesen felesleges.

sb

K.DR 2009.01.04. 09:51:01

@Ubul1: hogy kárt tettél a kocsijába, az neked mi hasznot hozott? Te sem vagy különb az átlag bunkónál, aki azt hiszi, hogy még sosem hibázott...

Gomulka Béla 2009.01.04. 13:32:18

Bull, a legutóbbi 5-5.5 literes autómban a pillangószelep által beengedett levego felszurcsolte a benzint a porlasztó kis csovecskéjén. A számítógépes rendszert az utasulésen szállított sokéves Packard Bell képviselte. A kovetkezo kocsi szinte biztos hogy hengerenkéni befecskendezovel fogja etetni magát. Elore tor a frász a nem-teljesen-megbízható légtomegmérotol. A Ka-ban egy rakás gané volt - mondjuk Fordot nem is veszek soha tobbet.

Ami a filmet illeti, koszonom. Érdekes, meggyozo. Némely logikai ugrás azért jókora. A baloldali és mellesleg CO2 ellenes fiatalokat azzal vádolni hogy szegénységet akarnak Afrikában, kicsit meredek. Amúgy jóleso érzés úgy lenni a dologgal, hogy mégsem volt felelotlenség a saját gyerekeim irányaba az, hogy részem volt a világrajottukben.

Evvel egyutt nagyon sokan vagyunk. Ez egy valós veszély. Ennek ellenére sem szeretném megérni a Kína-Pakisztán és India (-Nyugat?) kozott kitoro Harmadik Világháborút.

Seca81 2009.01.04. 14:02:11

@Gomulka Béla: Nem lesz itt semmi, míg el nem fogy az olaj. Az pedig előreláthatólag (az antarktiszi olajkészleten kívül) kb 45 évig még nem fogy el. Addigra -remélem- előrehalad annyira a technika, akár az autóiparban, akár máshol, hogy ne az első helyen legyen az olaj...
Az antarktiszi -egyébként iszonyú mennyiségű- olajkészletért viszont lehet, hogy lesz egy kisebb csete-paté...

"Kocka Micra" !!! Király!!! Én is imádom!

Seca81 2009.01.04. 14:04:21

Az előbb kimondottan az olajról beszéltem, a többi ország elkövetkezendő külpolitikáját nehéz megjósolni...

Gomulka Béla 2009.01.04. 15:03:33

Ezek szerint a Falkland háborút az olajért vívták. Az ember sejtette.

Seca81 2009.01.04. 15:27:17

Akár... Nem látok a politikusok fejébe.
Anglia csak megvédte ami az övé volt. Sikeresen.

Gomulka Béla 2009.01.04. 15:56:56

Megvédte azt, ami az övé lett. Mint fél Afrika, stb. Hogy is mondta Eddie Izzard? (Azt hiszem õ volt, nem Bill Hicks.) Odamentek, kitûzték a zászlót, hogy akkor ez mostantól a mienk. Miért, kérdezték a helyiek? Mert kitûztük a zászlót. Nektek van zászlótok? Na ugye!

Seca81 2009.01.04. 16:39:51

Igen, egyszer az övé lett, ez alapján visszamehetünk az időben kb x ezer évet is :) A kezdetek kezdetén...

Ahogy a miénk lett kis országunk is anno...
Persze mi is elfoglaltuk, de ha manapság megtámadnának minket mondjuk a "pirézek", te sem úgy fogalmaznál, hogy: megvédtük, amit ~1113 éve elfoglaltunk, hanem: megvédtük az országunkat.

Az már más tészta, hogy mikor lett a miénk, ill. az angoloké Falkland.
Minden megfogalmazás kérdése...

Amúgy nem tudom ki Eddie Izzard, majd utánanézek :)

Seca81 2009.01.04. 16:41:35

Aham, ha jól látom komikus...

Shadowbull 2009.01.04. 18:04:28

"A baloldali és mellesleg CO2 ellenes fiatalokat azzal vádolni hogy szegénységet akarnak Afrikában, kicsit meredek. "

Ez a dolgok egy masik szemszogbol valo ertelmezese. Ugye mindenki maskepp latja a vilagot.

Mindenesetre nekem a Greenpeace-esektol mar regen herótom van, ez csak arnyalta nalam a negativ kepet.

sb

Nyekurity_ 2009.01.04. 21:52:12

Shadowbull

Hogy fejlődésnek lehessen nevezni azt a folyamatot, melynek ereményeként a mai autókból rosszabbul lehet kilátni, mint ötven évvel ezelőtti elődeikből, azt szerintem te sem gondolod komolyan.

Gomulka Béla 2009.01.04. 22:00:01

Egyszerû. Az ember õseit egykor szõr borította. De a fejlõdés oda vezetett, hogy már nem volt rá szükség, megtanultunk fûteni. Manapság egyre több autóba és egyre több helyre szerelnek be kamerát meg szonárt, úgyhogy majd az ablakra se lesz szükség. Meg a szemünkre se. És különben is, milyen nehéz dolog lehet ablakra Bangle-ívet csinálni? Prioritások, kérem.

Shadowbull 2009.01.04. 22:32:42

@Nyekurity_: Lehet hogy a kilatas rosszabb, de nem is hullik porra egy utkozesnel.

Valamit valamiert.

sb

qualitaet 2009.01.04. 22:35:05

Piston Head&Ciri

"Nem a rondaságról van szó, hanem hogy egy Mercihez képest olyan érzés beleülni, mintha papírból lenne."

"Szó szerint "odavágtad". Amolyan Totalcaros (lehúzó)szinten idevágtál két amatőr által fényképezett koszos,retkes használtkocsit a gyári fotóval szemben."

"Miért lenne? Az nincs papírból."

"Meg a Lexusok beltere."

"Amennyiben előtte öt perccel egy nyolc éves Camry Taxiban ültél,egészen biztosan ezt érezted. :D"

Háhhááá!:)))DDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD!!!
Gyerekek,ezt én sem mondhattam volna szebben!

Piston Head

Wilkommen!;)
Sejtettem,hogy mire hazajövök ismét formában leszel.
"Trombitás Frédi újra a régi"...

Seca81 2009.01.04. 22:39:01

Húúú ezek tényleg egetverően poénos beszólások voltak! Óriási, tényleg :):):):):)
Csak ne csontig kedves Q...

qualitaet 2009.01.04. 22:54:03

"Húúú ezek tényleg egetverően poénos beszólások voltak! Óriási, tényleg :):):):):)
Csak ne csontig kedves Q... "

Nem Gézu,sajnos nem.Ezek nem poénok hanem a puszta valóság.

dextercapo 2009.01.04. 22:55:07

@Shadowbull:
es gondolod hogy attol nem hullik porra egy utkozesnel mert az A oszlop vastag ? tehat nincs a huszonegyedi szazad elso evtizedenek vege fele olyan technika , otvozet , mernoki tudas amivel az otven evvel ezelotti autok szintjet el lehetne erni ? hogy mondjuk ki lehessen latni anelkul hogy elore hatra lengene a sofor ?
attol jobb a toresteszjuk hogy a muszert a sofor elol jo messzire , a pillantasi iranybol messze elraktak ?
attol jobb a toresteszt hogy pl a smartbol jobbra hatra nem lehet kilatni ?

megdobbento

Seca81 2009.01.04. 22:59:32

Igen, valóban papír a lexus belseje, sztem szállj ki a papírkocsiból és gyere ki az oviból. Anyuci mérges lesz...

Ha valóság lenne az a sok baromság akkor azt sem tudnánk mi az a lexus... Azért páran tudják hidd csak el...

Na jó éjt qlabá!

qualitaet 2009.01.04. 23:15:51

valóban papír a lexus belseje, sztem szállj ki a papírkocsiból és gyere ki az oviból. Anyuci mérges lesz..."

Anyuci akkor lett volna mérges ha Fater valami japán hulladékba ülteti anno:)DDDDDDD

Te meg akkor leszel mérges ha én is nekiállok személyeskedni és a szokott módon jön a válasz...
Aztán meg nyivákoltok, hogy arrogancia,lenézés,stb.
Mindig igy indul...

Shadowbull 2009.01.04. 23:26:44

@dextercapo:

"gondolod hogy attol nem hullik porra egy utkozesnel mert az A oszlop vastag ? "

Tobbek kozott. Es nem gondolom, hanem tudom.

"nincs a huszonegyedi szazad elso evtizedenek vege fele olyan technika , otvozet , mernoki tudas amivel az otven evvel ezelotti autok szintjet el lehetne erni ?"

Ez egy rendkivul ostoba mondat volt igy egyben, de szerintem te is erzed. Belatod magadtol, vagy szedjem izekre?

"attol jobb a toresteszjuk hogy a muszert a sofor elol jo messzire , a pillantasi iranybol messze elraktak ? "

Mirol teccik beszelni?

"megdobbento"

Szerintem is. Folytatod meg, vagy mar elegge ledobbentunk?

sb

Shadowbull 2009.01.04. 23:31:16

@Seca81:

Nemtom. Lattal mar RX-et belulrol?

Valami hipergagyi.

Meg lattam meg egyet, talan GS-t? Az is hasonlo szinvonalu, talan egy arnyalattal jobb...

A tobbit nem lattam meg kozelrol, talan akkor az a szuperistenkiraly.

Amugy elarulna nekem valaki, aki nem hatvan eves, hanem mondjuk 20, hogy egy 20 eves miert tud egy Lexusert lelkesedni?

Mar azon kivul, hogy kivalo kulonutas megoldas, ha az ember egyenieskedni akar, mert a nagy nemet harmas tul kommersznek tunik neki.

De azon kivul?

sb

Seca81 2009.01.04. 23:52:05

Ó meg ne sértődj már; az elismerést a "haverjaid" felé emailben is megtehetted volna, nem kell tovább itt fröcsögni...

Tudod mi az alap probléma? Az kedves qualitaet -de most komolyan és nem kioktatásból, ne vedd annak mert nem az- hogy rögtön német autó gyűlölőként lettem kinevezve, semmilyen utalást nem tettem azok minőségére. Azzal, hogy nekem a Camry belseje tetszett jobban (mellesleg számomra a Cayenne a favorit, melyet le is írtam) rögtön nekem ugrott a 2 delikvens, azzal h az összes japán egy fos meg papír...
Ne jelentsük már ki ekkora baromságokat, melyről te is tudod, hogy nem igazak. Csak mert neked német kocsid van és másnak más akkor azok rögtön szarok? Ez kb az ovis ill. az önző felfogás, ennál már jóval okosabbak vagyunk. Én sem vagyok elfogult, ültem 525-ben is, IS-ben is, öregebb Merciben is, tetszett mind! Pl 1x próbáltam egy 95-ös Camry-t. Nem tetszett. Csúszott a kuplung, hangos a motor, lomhácska... Ültem sokat oszttársam Golf-jában, az sem tetszett. Hangos, kényelmetlen. Ültem főnököm első szériás Lagunájában, na az egy isten volt, halk, kényelmes, jól is ment. Kint dajcsban míg dolgoztam egy PDTDI Passattal mentem, az is jól ment, tetszett, csak kissé kényelmetlen volt.
És még jó pár kocsiban, többek közt az enyémben is amit nagyon szerettem, viszont alacsony volt (RX) és hosszú távon kényelmetlen.
Szóval a lényeg, h nem vagyok elvakult egy márka iránt sem, és nem is szeretem ha tévesen bélyegeznek meg...
Remélem nem voltam bántó és arrogáns.
Most már tényleg jó éjt!

Seca81 2009.01.04. 23:56:52

@Shadowbull: Leírtam q-nak a választ. Olvasd el te is. Nem vagyok 20 éves. És nem tudom melyik RX-ről beszélsz.

Shadowbull 2009.01.05. 00:01:23

Hat a Lexus RX-rol.

Nagyon olcso benyomast kelt.

sb

Seca81 2009.01.05. 00:06:14

Nem is tagadom! De ahogy én sem tagadom, hogy némelyik lexus belseje ronda, úgy a többieknek sem kéne kijelenteni h az ötös belseje a mennyország a többi japán meg papír stb... Mert nem az. Igaz!!!! Ízlesek és pofonok!

qualitaet 2009.01.05. 00:39:25

"azzal h az összes japán egy fos meg papír...
Ne jelentsük már ki ekkora baromságokat, melyről te is tudod, hogy nem igazak. "

Persze hogy tudom, nem fosok.Sőt egészen kÍválóak (elsősorban Honda) szerintem is.
Attól,hogy valami papÍr messze nem fos :)

"nem kell tovább itt fröcsögni... "

Szerintem ennek a szónak a jelentésével nemigen vagy tisztában.
Tartok tőle,hogy a csipőből történő személyeskedésed egy egyszerű(kétségkivül túlzó) vélemény nyilvánitásra jelesint,hogy a Lexus papÍr inkább kimerÍti a fröcsögés kategóriáját a "benyalás","ovi", "haverjaid" stb. szavaidról,illetve,hogy kinek hogy és milyen formában Írjak - nem is beszélve.

Minden vagyok csak sértődős nem. Ellenekzőleg.Épp azt igyekeztem kifejteni, hogy ne sérődj meg ha én is nekiállok személyesekedni és nehogy aztán megint én legyek az arrogáns;)

qualitaet 2009.01.05. 00:44:00

"úgy a többieknek sem kéne kijelenteni h az ötös belseje a mennyország "

Erről szó nics. Sőt,nagyon nehéz megszokni hogy az utóbbi években kissé "hozzágagyult" (de szép Kazinczy-dÍjas szó)a japánokhoz.

dextercapo 2009.01.05. 04:03:19

@Shadowbull: hat ha te tudod , akkor igy kell legyen . valamelyik nap kimegyek a bontoba es megvagok egy ilyen csodAoszlopot . ha egyretegu , primitiv sajtolt lemez , akkor azert olyan vastag , mert ezt lehet nagyon olcson gyartani a szokasos sajtolasi technikaval . ha a belsejeben akar csak tortreszet latom annak a technikanak amivel pl a motorok vaza merev , vagy amitol pl a repulok elenyeszo anyagbol brutal erosek tudnak lenni , akkor elhiszem . de eros a gyanum hogy nincs benne semmi . gagyi acellemes profilosra hajtva , ezert kell a ketszerakkora erohoz haromszorakkora keresztmetszetu dobozszerkezet . de a suly az az isten , kulonosen a gyartaskori koltsegek tekinteteben - egyszeruen nem terveznek az A oszlop vastagsagaval - talan ezert van az hogy az also kis haromszog becsatlakozasa pl pont szemmagassagba esik sok tipuson - ezzel letrehozva egy reszt ami vastagabb . ezt lehetne lentebb , feljebb is tenni - ha akarnak sikerulne is - de ez fel sem vetodik - eleg a splash-t megnezni .

bar lehetnek olyan vegtelunl optimista mint te es mondhatnam azt hogy ez a vegso allapot - ennel jobbat , vekonyabbat nem lehet letrehozni , mindenre gondoltak mar a gyartok , nem is ertem hogy az adac mert most jott elo egy ilyen teszttel es miert lepodtek meg rajta .

Kelemena 2009.01.05. 06:37:13

@PistonHead: Oke, igazad van! Csak meg azt ird le, hogy hany kilo egy 6-os golf?(en tudom) Ne feledjuk, hogy az uj autok/regi autok sulya volt a kiindulo tema, most ne keverjuk bele hogy jo, de abba milyen kutyuk vannak, biztonsag stb, mert azt tudjuk...
Ja, es pedig kisebb mint az en autom.
Na de remenytelen vitazni veletek. Majd amikor konyebbek leszenk az uj autok akkor majd en is azt fogom mondani hogy konyebbek, de egyelore nehezebbek, es ne velem vitazzatok hanem a merleggel.

Gomulka Béla 2009.01.05. 09:08:22

Qualitat Mester! Boldog új évet!

(Nekem tetszik az 5 muszerfala, finom dizájn. Képen, a tobbi nem érdekel. Ja, a hármasé is, a gyerek cimborájának az anyjának van olyan, belenéztem bájcsevegés kozben.)

qualitaet 2009.01.05. 11:35:37

Köszönöm!

Neked is Bélám, (meg mindenkinek)kívánok egészséget,boldogságot, zöldhasúakat,barna csajokat,rózsaszín puncikat no meg sárga irigyeket 2009-re!

Shadowbull 2009.01.05. 11:48:49

@dextercapo:

Csak folytatod.

Egyreszt a helyedben nem fikaznam a "sajtolt lemezt", mert egy hajlitasi radiuszaban tobb tudomany van, mint amennyit fel tudnal fogni, netalantan alkalmazni.

A masik meg az, hogy elkoveted a topikos okosok egyik jellemzo hibajat: egy szempontot ertekelsz, a tobbivel meg nem foglalkozol.

Megnyugtatlak, a mai mernokok is kepesek mondjuk karbonbol (de nem szeretem ezt a szot, de mindegy, fo az egyszeruseg) karosszeriat csinalni. Ahogy mar fentebb irtam, van is ilyen auto, nem is egy.

Csakhogy a vevok azt nem birnak megfizetni.

Elvarhatsz mindenfele csoda otvozetet meg urtechnologiat, de azt el is kene tudni adni.

Az autogyartas nem oncelu tevekenyseg, ugyanolyan profitorientalt uzlet, mint barmi mas.

Kokemeny koltsegkontrol van, a mernokok abbol foznek, amire futja.

Persze verheted tovabb a tamtamot, meg fogod is biztos, de talan masok megertik.

sb

Shadowbull 2009.01.05. 11:50:37

@Kelemena: "Ne feledjuk, hogy az uj autok/regi autok sulya volt a kiindulo tema, most ne keverjuk bele hogy jo, de abba milyen kutyuk vannak, biztonsag stb, mert azt tudjuk..."

MAr ne haragudj, de hogyan hagyhatnad ezt figyelmen kivul.

Egymillio peldat mondhatnek hogy miert totalisan hibas az ervelesed.

De minek.

sb

Seca81 2009.01.05. 12:22:14

@qualitaet: "Attól,hogy valami papÍr messze nem fos :) "

Na látod... Veszett fejsze nyele! :) Írhatom én arab írással is hupililán, a véleményeden nem fogsz változtatni. De sebaj, különbözőek vagyunk és ezért jók ezek a fórumok.
Részemről nincs harag, feléd sem, senki felé sem, legfeljebb a véleményünk tér el ebben-abban, ami természetes. A stíluson majd csiszolunk... :)

Jean-Baptiste Emanuel Zorg 2009.01.05. 13:37:00

Nem tudom, h melyik astráról szól ez az értékelés, nekünk G astránk van, de abban is már letolható a hátsó fejtámla. de az a legkevesebb, az oszlop sokkalsokkal vastagabb, nagyon :S jobb hátra elég nehéz vele látni, még jó h elektromos a tükör, és lefelé tudom fordítani.

dextercapo 2009.01.05. 23:57:07

@Shadowbull: en meg ugy erzem hogy szabadon fikazhatom a sajtolt lemezt , mert az auto kasznijanak 90%-a nem befolyasolja a kilatast es ezen keresztul kozvetlenul az aktiv biztonsagot - a passziv biztonsag erdekeben - marpedig az el nem szenvedett baleset jobb mint a tulelt baleset . igy ha azt varom el hogy az ami az ADAC szerint veszelyes , ne fokozodjon az evek folyaman , esetleg javuljon is - az em irrealis elvaras . persze lehet egy egesz autot karbonbol csinalni es draga lenne . de mondjuk motorhaztetot muanyagbol , csomagtartofedelet muanyagbol , A oszlopot vastagabb lemezbol , mas otvozetbol , maskepp csinalni biztosan lehet . nem latom hogy a baleseti statisztikak indokolnak azt hogy ugyanabbol a lemezbol legyen takolva mint a fel oldalfal csak azert mert igy egy mozdulatbol van meg . igen , ez igy olcsobb. persze de az auto nem tiz alkatreszbol all , tehat ha egy A oszlopot kulon kene legyartani . mondjuk a motortarto bak vagy a futomu alkatreszek mintajara , akkor az nem lenne draga - lehet hogy akar husz euroval is tobbe kerul ha nem lehet egyben kisajtolni - de pont ettol megy tonkre az autogyar ? annak idejen a legzsak , az ov ellen is ugyanezek az ervek hangzottak el . akkor amikor valaki meg merte emliteni hogy talan tulzas egy szigonyt tervezni a kormany kozepere . valahogy kigazdalkodtak az osszecsuszo kormanyoszlopot is .
igazad van abban hogy mivel egyfele lemezbol van az auto , ekkora A oszlop kell a merevseghez - de ha teszem azt lehet kulon csinalni alkatreszt a valto felfogatasara , akkor valahogy a kilatast is jo lenne ertekelni , es ezt nagyon jo lenne legalabb a kovetkezo modellfrissiteskor figyelembe venni .

de ha a cikk cimet nezem , akkor a kocsin korben igazabol gyilkos hotter a bal elso oszlop . a jobb elso szinten huzos , de sokkal kisebb szogben takar . ugy tunik hogy az ADAC szerint sem lenne rossz tenni az ugyben .

Shadowbull 2009.01.06. 00:28:22

"A oszlopot vastagabb lemezbol , mas otvozetbol , maskepp csinalni biztosan lehet"

Biztosan. Csak aztan valahogy ossze is kene rakni a karosszeria tobbi reszevel.

Nyilvan neked ez elhanyagolhato aprosag, aztan meg konnyen lehet, hogy megsem az.

sb

dextercapo 2009.01.06. 01:04:53

lehet . de en ugy latom hogy azert valahogy ossze tudnak egynel tobb alkatreszbol is rakni autot - igy felteszem hogy eddig itt kicsit sem foglalkoztak ezzel , akkor nem azert mert ez egy megoldhatatlan problema szegecselve , csavarozva , hegesztve , ragasztva , alakzarassal stb . hanem egyszeruen senkit nem erdekelt amig nem kezdtek el tesztelni . es ez egyetlen alkatresz - nem az egesz autot kell attervezni - kezdetnek eleg lekaparni az ablak szelerol felarasz fekete , mesterien arnyalt , designolt festeket , ami kellemes lagy (lassu) elmennye teszi azt ha megjelenik benne valami amire esetleg hirtelen fel kene figyelni , aztan pedig betenni egy elemet ami ott masszivan megall - ahogy van par alkatresz az autoban ami szinten meg tud allni masszivan a helyen (hirtelen nem jut eszembe semmi ami ne esne ki idorol idore , de azert biztos van olyan futomualkatresz ami bennemarad

az en automban pl az egesz szelvedokeret egy ilyen alkatresz (jeep wrangler) elbirja az autot , ahogy azt mar tobb esetben bizonyitotta is versenyeken
tartja ket zsaner , hat csavar .
ez a kilatas viszont mindent meger :
blogs.edmunds.com/roadtests/2008/10/2008-bmw-135i-crouching-tiger-hidden-motorcycle.html
leginkabb egy motoros eletet eri meg - az egyes bomos nem arra keszult hogy agilis varosi auto legyen ? ahol a periferias latasodnak koszonhetoen teljesen tudataban vagy a forgalomnak , es igy konnyen , gyorsan tudsz manoverezni ? nekem nem ugy tunik .
ez pont ezt zarja ki .

dextercapo 2009.01.06. 01:10:16

www.honestjohn.co.uk/forum/post/index.htm?t=61651

meg egy jo kis forum arrol hogy a zafiraba ulve ki mennyi ido utan tanulta meg hogy bologatnia , elore hajolgatnia kell ahhoz hogy kilasson az A oszlopon .

Shadowbull 2009.01.06. 10:44:57

"egyszeruen senkit nem erdekelt amig nem kezdtek el tesztelni"

Ja persze.

A tobbit mar inkabb hagyom a fenebe, mert csak nem akarod megerteni.

sb

Kopi3.14 2009.01.06. 15:27:07

Dextercapo:

Vegyük végig a dolgot. Lemezt változó falvastagságra sajtolni nem nagyon lehet, tábla jellegben.
Miért vannak egyre nagyobb darabokból a járművek főbb karosszériaelemei? Szilárdsági okokból. Sajtolás, szegecselés, hegesztés meg végképp mind csak rontja a terhelhetőéset, feszültséggyűjtő góc midnen egyes ilyen pont, hamarabbi elfáradáshoz vezet. A jármű élettartama csökken tőle.

A Jeepeddel kapcsolatosan: hogy tetted fejre? Álló helyzetben felborult, vagy nagy sebességű haladáskor oldalirányba sodródva csaptad oda forgás közben? Mert autókat nem előbbire, utóbbira méreteznek, tesztelnek. Sőt, buszokat, kamionokat is. A buszokra konkrétan tudom, dinamikus borulástesztek vannak.

Fejre téve a mai autók is simán megállnak önmagukban, vékonyabb oszlopok esetében is.
Ja, azt oszd már meg velünk csak a szélvédő hogy votl képes megtartani az autót? Hogy egyensúlyoztad ki?

dextercapo 2009.01.06. 23:44:52

@Kopi3.14: temponal borult fel versenyen , oldalt csuszas utan . a masik alkalommal csak nekidolt egy fanak , egy harmadik alkalommal legurult egy szekcion oldalt - es a kaszni bal felso , elol levo sarkara esett (szelvedo keret) . akkor megtartotta , nem egyensulyoztam ki , de ha a zuhanast , becsapodast kibirta , akkor tetelezzuk fel hogy a tovabbiakban sem omlott volna ossze allo helyben .
egyszer (a nagy tempoju borulasnal)az "esocsatorna" deformalodott , igy kellett kasznizni , de nem volt veszes .
@Shadowbull: ertem tehat regota foglalkoznak vele , es ezzel a rengeteg tudassal tudnak ilyen autokat gyartani . elfogadom . neked van igazad .
a szelvedo fekete arnyalt kerete pl egyaltalan nem korlatozza a kilatast , vagy sokkal tobbe kerulne e nelkul eloallitani .
igazatok van . feladom . legkozelebb olyan autot veszek aminek legalabb egy arasz szeles a szelvedo a oszlopa , mert az tartja az egesz autot .

Kelemena 2009.01.07. 07:03:38

@Shadowbull: Basszus, nem figyelmen kivul hagytam, en ertekelem is, es nagyon is sok ertelmet latom a biztonsagi felszereleseknek, az kell is egy autoba, nem azt akartam mondani hogy nem kell.
Ha visszaolvasol a vita onnan indult, hogy az uj autok konyebbek, es en ezzel nem ertettem egyet. Azert mert elmondjatok nekem, hogy van benne legzsak meg esp meg stb..., attol meg ugyanugy nehez marad. Azt viszont nem irtam sehol, hogy azok folosleges dolgok. Hanem az zavar hogy miert kell azt mondani hogy konnyu, ha nehez.
De ezt a hulye is tudja, hogy a mai autok nehezebbek mint a 15-20 evvel ezelottiek, nem gondoltam hogy vita targya lesz.

dextercapo 2009.01.07. 12:03:51

@Kelemena:
rengeteg munkaba kerul hogy eladjanak nekunk ennyi autot :
totalcar.hu/tesztek/insignia20cd/
akarhogy nezem is - 1.8 tonna az nem keves. egy negyszemelyes autonak plane nem . a fogyasztasa sem az , de legalabb a csinos csillogo krom muszerkeretek is benne vannak az arban :)

Kelemena 2009.01.07. 15:03:44

@dextercapo: Hogy mered azt mondani, hogy nehez??? :))))

dextercapo 2009.01.08. 07:22:34

@Kelemena: nem mertem . a lores meretu ablakai , a brutal mennyisegu anyag egyaltalan nem noveli a fogyasztast . igaz hogy ebbol a mennyisegu vasbol kijon negy fiat 500-as , vagy smart , de a helyen csak ketto fer el :)

dextercapo 2009.01.14. 10:20:41

totalcar.hu/tesztek/glk320cdi/

"Fehérben a legjobb, ezüstben felejtő. Kicsisége ellenére közel két tonna."

"Sajnos a rokonság a rossz pontokon is megvan. A W124-es méretéhez képest szűk volt, az ülései sem voltak elég nagyok. Ugyanez a helyzet a GLK-val is. Elöl még csak-csak el lehet férni, de hátul nincs benne több hely, mint valami kompaktban (elnézést kérek a Hondától, tudom, a Civic biztosan nagyobb belül a GLK-nál)"

"A meredek tetőoszlopok miatt sokkal jobb belőle a kilátás, mint a modernekből"
a belso kepek alapjan nekem nem igy tunik , de a sulya amugy is eleve kizarja hogy jo autonak tartsam .

joeramirez · http://automeo.blog.hu/ 2010.11.30. 12:19:09

Sajnos, ide lehet venni a 2011-es Év Autója cím nyertesét (Nem, sajnos nem az Alfa Giulietta lett az!)

Nissan Leaf, nem gyenge holttérrel az A oszlopnál:

www.caroftheyear.org/imagenes/galeria_noticia/1157.jpg
süti beállítások módosítása