Bolhányi autóból elefántnyi cirkusz

Mopedautók

  2008. december 12. - TóthZé Címkék: vélemény mopedautó

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Kicsi vagy nagy? 911-essel ralizni jó.
2009-12-20 14:15:00

Szögezzük le az elején. Az előbb bejött a dolgozóba az Éva, a feleségem és aranyvasárnap ide vagy oda a

Egy év nirvana
2009-11-08 09:57:00

Eseménydús volt az elmúlt pár hónap a hátsókerekes, kocka Corollával . Karc nélkül megúszta a két

Hazaértek az extrém Insigniák
2009-09-30 08:25:58

  Kipróbáltuk az Opel Insigniák Ecoflex, 4x4 és OPC modelljeit, végre hazai pályán. Jó móka volt.

Magyar dráma Imolában
2009-09-19 13:39:00

Az élet a legjobb rendező, ilyet hollywoodi forgatókönyvírók egész hada sem találhatna ki. Az előzményekről

 

A hatóságok törvényen kívüliként kezelik a mopedautókat. Az ombudsman viszont nem hagyja.

Vélemények az azonos című cikkünkről.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr98818265

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

deadfish 2008.12.12. 17:52:14

segédmotoros kerékpár = lábbal is hajtható + kétkerekű. Melyik része igaz a mopedautóra? :)

sipike78 · http://www.szabolcsswift.hu 2008.12.12. 17:52:30

De, hogy a témáról is írjak: jómagam mindenféle haladást, változást jó szívvel fogadok, persze, ésszerű kereteken belül. (Ez jó diplomatikus megjegyzés volt...)
Én mindig jobban vonzódtam a kiskocsikhoz, mint a nagy hombárokhoz, nem pusztán pénzügyi okokból (hisz tudjuk, csatahajót is lehet bagóért kapni), hanem egyszerűen a miniatürizálódást a technikai evolúció részének tartom. Épp ezért iszonyatos visszafejlődésként élem meg, hogy egyre több és egyre nagyobb, lassan busznyi méretű személyautókkal van tele az ország. Régen, az autózás fénykorában voltak ekkora batárok. Nemrég kezembe akadt Almássy László útleírása (Autóval Szudánban -- majd beszknennelem): a sofőr és a mitfahrer törpének tűnik a nyitott tetejű mittudoménmilyen autó mellett. Melyik kellene jobban egy városi családnak: egy SUV vagy két ilyen kis "aszfaltpattanás"?

Ja, az angol betegre visszatérve: utak híján egy szakaszon rácuppantak a vasúti hálózatra: a kerekek pont kívül estek a síneken, így óvatosan bár, de a talpfákon szépen el lehetett gurulni. :)

sipike78 · http://www.szabolcsswift.hu 2008.12.12. 17:54:24

segédmotoros kerékpár = lábbal is hajtható + kétkerekű. Melyik része igaz a mopedautóra? :)

Frédiésbéniesíteni kell, oszt gó! :)

Frankofil 2008.12.12. 18:08:55

A fedkomp szerint az átlagsebességem 28-32km/h szokott lenni,Budapesten.Ennyit arról hogy feltartanak...

deadfish 2008.12.12. 18:09:32

easycash
"2.) Tudomásul kellene venni, hogy az EU-s előírások ránk is érvényesek."

Ez aztán a kimunkált érv arra nézve, hogy miért is kellene egy autónak kinéző, autóként működő, a közúton közlekedő géperejű járművet a segédmotorkerékpárok közé sorolni.
Még valami?

Auto-InterCont 2008.12.12. 18:11:04

Tudjuk a megoldást nem?
Ha nem tetszik, el lehet innen menni!
Én már nem otthonról kommentelek.

superbfanatic 2008.12.12. 18:18:52

Üdv!
1,5 éve akartam a feleségemnek és a kislányomnak venni valami esővédő járművet. Vidéki kisvárosban lakunk naponta nem mennek 10 km-nél többet.Felmerült a mopedautó is a választásnál de ép a jogbizonytalanság tántorított el tőle. Az ára nem mondható versenyképesnek 200 e-től idul de amiket érdemes megvenni az 400e.(új ára 2,5M !!!) Műszakilag meg elég annyit mondani,hogy egy kéthengeres dízelmotor nem a csendességéről és finomságáról híres.

Úgy hogy maradt egy megkímélt tízéves 1,0 Swift amire a 1,5 év alatt(az adókon kívül)csak benzinre kellett költeni.A feleségem azóta is mondja-ha meglát egy mopedautót-, szerencse hogy nem azt vettem.Érdekes mód azt gondoltam a nőknek bejön , hát nem.


OFF
Egyre több traktort látok rendes(nem piros)rendszámmal, s használják is a főútvonalakat két pótkocsival.

sipike78 · http://www.szabolcsswift.hu 2008.12.12. 18:22:20

Kezd a történet Prokrusztész ágyának sztorijára hajazni. (a görög mitológia hírhedt alakja - úgy rabolta ki a háza előtt elhaladó utasokat, hogy behívta és ágyába fektette őket.Ha az utas termete hosszabb volt az ágyánál, a felesleget levágta belőle, ha rövidebb, az ágy méretére nyújtotta)

Nem "motor". Nem autó. Előbbibe megpróbálják ők beleszuszakolni, utóbbira megpróbáljátok ti kinyújtani.

Nem lenne ésszerűbb egy harmadik csoportot létrehozni, és abba besorolni? Régen az autómobilra is vonatkoztak idióta szabályok, tudjuk jól. Éltek vele kapcsolatban tévhitek, előítéletek. A mozdonnyal kapcsolatban szintúgy. aztán látjuk, mi lett belőle.

Miért kell egyből a kakiba döngölni azokat, akik egy járatlan utat próbálnak meg kitaposni a gyerekek, unokák (és persze saját maguk számára)?

karlov 2008.12.12. 18:38:08

Nekem ezekről az a véleményem,hogy nagyon komoly baleseti források lehetnek.
Egy nagy városban van mondjuk némi értelme de felénk főútvonalon használják 40-50km/h-ás sebességgel.Ott ahol naponta 14-15 ezer autó halad(na) naponta.
Előzni,kikerűlni nem lehet percek alat több km-nyi sort csinál maga mögött.

Agr3ssor 2008.12.12. 18:44:20

" Krisi 2008.12.12. 17:27:08
Amin még jót röhögtem, amikor okostónik fröcsögnek magukból kikelve, hogy "miért nem megy 70-nel?"

baszki, mintha ők tartanák fel a forgalmat. Most sok embert fogok sokkolni, készüljetek fel:

Budapesten ma nem az összesen kb. 14db. mopedautó miatt van dugó, hanem a többi százezer rendes személyautótól!
Nekik lehet anyázni, hogy áll az egész város, de nem érdemes. Előbb magatoknak szóljatok be, mert ti is csak növelitek a dugót a saját autóitokban.

Bár tartanánk már ott, hogy a mopedautók akadályozzák jelentősen a Budapesti gyér forgalmat! "

Tökéletesen igazad van!! Azt meg végképp elfelejti sok ember, hogy a stabil 45-el haladó autó jobban halad, mint az egyszer idegböl 80-ig gyorsító, majd 2 percet a lámpánál várakozó autó...
Ha az átlag budapesti közlekedést nézzük, akkor egy moped is kihasználatlan autó...

Riasom 2008.12.12. 18:44:55

Őszintén szólva én sem értem igazán ezt az egészet, és ez esetben szerintem nem a magyar jogalkotó a hülye, hanem az EU-s, amikor azt mondja, hogy ezek az izék nem autók. Szerintem egyértelműen autók, mert autónak néznek ki, autó méretűek, és autó módjára lehet/kell velük részt venni a forgalomban.
Ha valaki vesz valami igazi kisautót (pl. Smart, az tényleg kicsi), és a 3 vagy 4 hengerből "kiköt" mondjuk kettőt, hogy negyvennél többel ne menjen, akkor lett egy (extrém biztonságos és nagyon hangos) mopedautója, és kidobhatja jogsit meg a rendszámot?
Agyrém, szerintem.

GGG77 2008.12.12. 19:10:09

Agyrém, ami itt megtörténhet. Az egész EU-ban szabad, de nálunk bezzeg! Persze, hiszen néhány embert nem tudna lehúzni az állam...

"Riasom 2008.12.12. 18:44:55
Őszintén szólva én sem értem igazán ezt az egészet, és ez esetben szerintem nem a magyar jogalkotó a hülye, hanem az EU-s, amikor azt mondja, hogy ezek az izék nem autók."

Aha, tehát másik 24 állam tök hülye, bezzeg mi tökös magyarok... Vagy te vagy az a zseni osztályvezető?

Gyurma73 · https://plus.google.com 2008.12.12. 19:35:28

nagyokosok ez mi??
ebbe kössenek bele a hatóságok:-))
www.hasznaltauto.hu/2558681_aixam_kore_1993
amúgy a motoros triciklinek mennyi a megengedett sebessége???

Gyurma73 · https://plus.google.com 2008.12.12. 19:37:15

ötven köbcentis háromkerekű.

zalkapone 2008.12.12. 20:00:57

Hülegyerek!
"Ha arról kellene blogolni,hogy az összes politikusunkat lőjék a Dunába ágyúval.
Hidd el az nem osztaná a véleményeket."

Még hogy nem osztaná meg?! Csak gondolj bele, hogy mennyivel lassabb, és élvezetesebb módszerek is vannak az ágyúnál! ;-)

zalkapone 2008.12.12. 20:03:19

Rocko!

Azért rosszul esett! Azt hittem, még másnaposan sem nézek ki ilyen szarul!

Shadowbull 2008.12.12. 20:03:57

"1,5 éve akartam a feleségemnek és a kislányomnak venni valami esővédő járművet"


Gyereket ilyenbe ultetni szerintem oriasi felelotlenseg.

Jol dontottel.

sb

zalkapone 2008.12.12. 20:08:55

Van itt Vecsésen egy ilyen kis "mókamanó", ami azt hiszem vagy a pizzéria, vagy a cukrászda tulajdona, és ezzel szállítanak házhoz. A futárnak jó, mert nem esik rá az eső, a tortának (oder pizzának) is jó, mert azért csak jobban tartja az állagát, mint egy robogón. És nem tartja fel jobban a forgalmat, mint a helyi járatos busz. Viszont ez nem takarja ki előre a forgalmat. Szerintem ilyen kis településekre teljesen jó ötlet. Viszont jogsi nélkül tényleg ne vezesse senki!

Gyurma73 · https://plus.google.com 2008.12.12. 20:24:12

azért egy oldalkocsis motornál jobb.

BPistiV 2008.12.12. 20:29:58

Üdv mindenkinek!

Elöször is Kedves forumozó társ! Épp azt olvasom, hogy Te még nem láttál ilyet az utakon, egyet sem! AKKOR MIT OSZTOD ITT AZ ÉSZT???? Te mindent tudsz róla! Azt szeretem ezeken a forumokon, hogy az beszél mindig akinek köze sincs hozzá! Csak beleüti az orrát!!! Nincs semmi mondanivalója, csak hogy beleszóljon valamibe! Része legyen az életben valami jónak, de kérem KEDVES FORUMOZÓK! AKIT, AMIT NEM ismernek nincsenek vele tisztában azt NE HORDJÁK LE!!! Nem lehet mindenki alatt egy olyan autó ami repeszt az utakon! Eszi a benzint és baromi drága a költségek rá! NE IRIGYKEDJÜNK, mert mi fizetünk! Akkor vegyen olyat ha irigy, de nem lehordani, mert nem tetszik!! Nekem sem tetszik sok minden sőt ki is mondom! Meg sok ember nem tetszik, és ki mondom jó esetben, de általában nem sértem inkább meg! DE NEM GYILKOLOM MEG, mint ahogy egyes emberek egy két témával kapcs.ban!! Egy kicsit nyitottabbak, toleránsabbak lehetnénk más felé is! Nem csak a sajátunkét fújnánk! Az ország is miért tart itt? Mert nem együtt...Hanem össze-vissza mindenki mást mond , nincs megértés, MINDENKI CSAK és CSAAAK a saját érdekét nézi, ha viszont nem azt néziii???!! AKKOR MEG AZT HOGY A MÁSIKNAK HOGY TEGYEN KERESZTBE!!! Ne legyünk már ilyenek!! Mintha az ovódás gyerekek beszélgetnének! Ez nem felnőtt emberekhez méltó... bár kiváncsi leszek ezután is most milyen reakciót vált ki az írásom...biztos majd támadnak, ellenem beszélnek, mint ahogy a mopedautó ellen, ahelyett, hogy egy kicsit magunkba néznénk ÉS NEM ÚJRA A MÁSIKAT TÁMADNÁNK!!!!! Na üdv minden Kedves Forumozónak!

Easy Player 2008.12.12. 20:39:37

Minap ismerősömnek azt tanácsolták, hogy tegyen panaszt vagy jelentse fel az ellene eljáró rendőrt a - bocs, de nem vagyok a jogban jártas - jogszerűtlen/törvénytelen intézkedésért. Most babráljon ki azzal a szerencsétlen "értelmiségivel", aki még az udvarias megszólítás mikéntjét is parancsba kapja?

Szerintem

Gyurma73 · https://plus.google.com 2008.12.12. 20:45:59

nagyon sok olyan jármű van vidéken ami pirod rendszámos de nem traktor,mindenféle házilag épített izé.
www.hasznaltauto.hu/2474239_egyedi_fl_1988

Easy Player 2008.12.12. 20:49:15

zalkapone 2008.12.12. 20:08:55
"Szerintem ilyen kis településekre teljesen jó ötlet. Viszont jogsi nélkül tényleg ne vezesse senki!"

Párizshoz képest Budapest is kis település.
A jogsi kelljen, de akkor terjesszék ki az smkp. gyakorlati oktatást minden ebbe a kategóriába tartozó járműre.
Aztán majd jön a B kategória felosztása méret és teljesítmény szerint?

Szerintem

Riasom 2008.12.12. 20:49:59

GGG77,
ez nem érv, hogy a másik huszonakármennyi biztos jobban tudja, nem ez lenne az első és utolsó ostoba EU-s jogszabály.

Semmi bajom a mopedAUTÓkkal, és eszem ágában sincs keresztbe tenni bárkinek, aki ilyet szeretne használni, de azokkal viszont van bajom, akik mindenféle hülyeséget kitalálva megpróbálják bebizonyítani, ami pedig már egy épeszű óvodás számára is nyilvánvaló, azaz, hogy ezek autók. Sok szempontból speciálisak, rengeteg engedményt adnék nekik egy csomó mindenben, de akkor is, nem a motorkerékpár egy válfajával állunk szemben, hanem a személygépkocsiéval.

Carvi 2008.12.12. 21:26:08

Hát, a legutóbbi 100 hozzászólásból azért kiderült, hogy megint igen sok ember igen csak tisztában van a "jogaival", pl. azzal, hogy a Váci úton többnyire 70 km/h a megengedett sebesség. Ezen emberek közül sokan meg is próbálják ezt a gyakorlatban minden áron érvényesíteni. Persze, nem csak a Váci úton, hanem máshol is. És ők azok, akik mindig pontosan "tudják" mikor lehet nekik az autópályán is 220-szal repeszteni. Aztán egyszer csak megölnek valakit, "jobb esetben" magukat (is). No, én meg nekik erősen demagóg vagyok. Csakhogy nekem pont annyi jogom van nyugalomban és biztonságban közlekedni, mint nekik minden áron gyorsan. Na, erről nagyjából ennyit... (Még mielőtt valaki szükségét érezné, hogy 250 lízingelt, vagy 10 éves törlesztésre megvásárolt lóerővel beszóljon, jelzem: nem pénzügyi okokból nem száguldozom jelentősen a megengedett határok fölött...)

Shadowbull 2008.12.12. 21:36:08

BPistiV 2008.12.12. 20:29:58

Most kepes voltal ezert az egy hozzaszolasert regisztralni?

Kar volt.

Mindig csodalkozom azon, hogy idorol idore elomasznak olyanok, akiknek fogalmuk sincs arrol, mire jo az internetes forumozas.

Az oke hogy most latsz eloszor netet, de nem kene egybol kioktatni a kozonseget, hogyan is kene hasznalni.

Vagy pedig valakinek a klonja vagy.

Asse jobb.

sb

Shadowbull 2008.12.12. 21:39:45

Carvi 2008.12.12. 21:26:08

"mikor lehet nekik az autópályán is 220-szal repeszteni."

220?

305...

sb

Gyurma73 · https://plus.google.com 2008.12.12. 21:43:11

"220?

305..."
ennek lassan vége lesz....

Shadowbull 2008.12.12. 21:51:03

Gyurma73 2008.12.12. 21:43:11

Jaja. Talan 315ig felment volna ora szerint, mert azert ezek megfutjak a 300-at, de elfogyott a hely.

Majd a kovetkezo generacio, az erosebb lesz.

sb

mement 2008.12.12. 22:03:28

Miert jo az hogy B kategoria nelkul kap egy vasat a segge ala barmelyik potencialis gyalogos gyilkos fiatal sutyo? Komolyan ezert szaltok harcba?

... NEm vagytok normalisak.

zalkapone 2008.12.12. 22:31:58

Tényleg fölösleges bármit mondanunk, a sok f@szfej majd úgyis kitalálja, hogy hogy legyen rossz...

MaCS_70 2008.12.12. 23:14:28

Halihó!

Deadfish!
"segédmotoros kerékpár = lábbal is hajtható + kétkerekű"
Ezt mire alapozod? Eddig egyetlen vnatkozó joxabályban sem olvastam hasonlót...

okostojgli!
A KRESZ és az 5 és 6/1990-es rendeletek valóban másképp szabályozzák a kategóriákat, ami valóban nem szerencsés, viszont két különböző területet is szabályoznak. Az 1990-es rendeletek a járművek műszaki paramétereit tartalmazzák, a KRESZ pedig magát a közlekedést. Így lehetséges, hogy ezek a járművek műszaki szempontból (négykerekű) segédmotoros kerékpárok, azaz eszerint kellene vizsgázniuk, kell őket felszerelni, ugyanakkor a KRESZ alapján kell rájuk A(x) jogosítvány és szállíthatnak sisak nélkül is két személyt.

A magyar jog ennél sajnos komolyabb, és ténylegesen feloldhatatlan ellentmondst is tartalmaz.

Üdv: MaCS

djpeter 2008.12.12. 23:31:17

hat szerintem harom nagyon fontos dolog van ezzel kapcsolatban.Az elso szerintem az,hogy a magyar "hivatalok" csak azert szeretnek NEM abba a kategoriaba sorolni amibe tartozik,hogy penzt csinaljanak ebbol,pedig gondolhatnanak a lehuzason kivul arra is,hogy lehet olyan ember akin ez sokat segit es esetleg nem tul "penzes" allampolgar.Lehetne ervelni miert auto,de lehet ervelni legalabb ugyanannyi kifogasssal,miert NEM auto!Szoval ezt inkabb hagynam a hivatal helyeben.
A masodik dolog,hogy azert mert ezeket nem lehet ugyanugy elgazolni mint a motorosokat,mert ket nyomon jar es lassubb is,meg nem kene veszelyesebbnek tartani.Ha ezek megfelelnek muszaki szempontbol a kozlekedesre,akkor jogosan vannak az uton.
A harmadik legfontosabb,hogyha mar annyira az UNIO fele tartunk es hangoztatjuk is az unios dolgokat/torvenyek,jogszabalyok,stb./ akkor nem artana mindet betartani es nem csak azt ami nem serti a hivatalok zsebet,mert szerintem innen fuj a szel.Az embereket nem hiszem,hogy annyira erdekli mint a hivatalt!Mi sem bizonyitja jobban egy jogtalanul kiadott korlevel!
Vagy betartjuk az unios jogokat es szabalyokat,vagy nem is erdemes csatlakozni.Bezzeg amivel buntetni lehet egybol atveszik...
En szemely szerint elfogadom,hogy nem egy nyomon jaro segedmotor,de hogy nem szemelyauto,az is biztos!

Rocko- 2008.12.13. 00:44:13

hülegyerek 2008.12.12. 12:32:56
na de akkor miből építed a bürokráciát?

hülegyerek 2008.12.12. 12:46:54
azt írtad, h drága. :)
de való igaz, drágább, mint egy ilyené.

Krisi 2008.12.12. 13:09:45
na jó, ez a vita végeláthatatlan, imho jobb, ha véd valami. azért megnézném ugyanazt a töréstesztet 2 és 4 keréken.

Secnir 2008.12.12. 13:13:18
nem feltélen kiváltó ok, h nincs regadó. de ne legyen.
összeségében meg: sok akar a szarka...

Krisi 2008.12.12. 13:15:34
"Ha előttem valaki hirtelen befékez, vagy hirtelen bevág, kikanyarodik elsőbbségem ellenére"
nem gecizésből, de akkor nem vezethetsz prevenítven, mert nem tartasz követési távolságot v számítasz minden eshetőségre.

Klesk 2008.12.12. 13:33:33
"de ez is tanulságos"
ja, ABS nélküli járműt ne fékez blokkolóra.

omegav6i 2008.12.12. 13:39:31
"Noss. Előre bocsátom, hogy az udvaromon jelenleg 4 autó áll 1600-2500 ccm ig, 110-245 Le ig."
azért szoktak mozogni is? :-))))

Kifordított kacagány 2008.12.12. 13:49:34
te most minek szólsz bele?
:DDDDD
gondolkodtam erősen két percig, és nem tudtam ellenpéldát. igen, még a punci se jó, valakinek nem az kell.

hülegyerek 2008.12.12. 14:00:21
de. a politikusoknak nem tetszene. :)

Seca81 2008.12.12. 17:15:58
akkor a Galalrdot kéne betiltani. :DDD

Krisi 2008.12.12. 17:27:08
"Budapesten ma nem az összesen kb. 14db. mopedautó miatt van dugó, hanem a többi százezer rendes személyautótól!"
khmm. ennél azért JÓVAL többrétű a dolog, nem csak miattuk.

deadfish 2008.12.12. 17:52:14
" Segédmotoros kerékpár ("M" kategória) PDF Nyomtatás E-mail
Az "M" kategória fogalma

Nemzeti kategória. Olyan két-, három- vagy négykerekű jármű, amelyet 50 cm3-t meg nem haladó lökettérfogatú belső égésű motor vagy legfeljebb 4 kW teljesítményű egyéb motor hajt, tervezési végsebessége a 45 km/óránál nem nagyobb és saját tömege legfeljebb 350 kg."
www.nkh.hu/kepzes/content/view/35/66/lang,hu/

superbfanatic 2008.12.12. 18:18:52
"Úgy hogy maradt egy megkímélt tízéves 1,0 Swift amire a 1,5 év alatt(az adókon kívül)csak benzinre kellett költeni."
szegény swift. se tél/nyári gumi, se szélvédőmosófolyadék, egyszer se lett lemos(at)va.

Riasom 2008.12.12. 18:44:55
"Szerintem egyértelműen autók, mert autónak néznek ki, autó méretűek, és autó módjára lehet/kell velük részt venni a forgalomban."
a gyalogos tulajdonképpen kerékpáros, mert hasonló a sebessége, a drótot leszámítva ugyanúgy néz ki, és nehéz kerülgetni a forgalomban.
pixdaus.com/pics/1215034504rZqkUWu.jpg
na, ez szted mi? sztem tigros fakocka, mivel csíkos, és nem kerek.
még egyéb hülye érv?
"Ha valaki vesz valami igazi kisautót (pl. Smart, az tényleg kicsi), és a 3 vagy 4 hengerből "kiköt" mondjuk kettőt, hogy negyvennél többel ne menjen"
aahahahahahaahahahahahahahhaha.
te eltévedtél, a technika szakkör balra a második ajtó, itt autókról, illetve mopedautókról beszélgetünk

Gyurma73 2008.12.12. 19:35:28
óó, van benne felező is? :))))

zalkapone 2008.12.12. 20:03:19
csak kiskép miatt volt.
bocs. ;)

Shadowbull 2008.12.12. 20:03:57
"Gyereket ilyenbe ultetni szerintem oriasi felelotlenseg."
ennyi erővel felnőttet nagyobb?

Gyurma73 2008.12.12. 20:45:59
beszósz? nem tetszik a käbrió? :)

Shadowbull 2008.12.12. 21:36:08
"Vagy pedig valakinek a klonja vagy."
eheheh, tudtam, h Ede nem bírja sokáig nélkülünk. :)))

zalkapone 2008.12.13. 01:37:57

Rocko
Nem gáz, elvégre csak egyszer találkoztunk! Eddig. :-)

KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.12.13. 04:10:06

Edelnek van stílusa, ékezete pedig nincs a billentyűzeten. Pedig nekem komolyan hiányzik, jól rendet tudott vágni káromkodás nélkül. ;)

Ciri 2008.12.13. 05:44:10

"Edelnek van stílusa, ékezete pedig nincs a billentyűzeten. Pedig nekem komolyan hiányzik, jól rendet tudott vágni káromkodás nélkül. ;)"

Ja.

Leginkább AP hiányolja :D

Miivaan 2008.12.13. 08:30:13

Nekem van egy nagy autóm, amivel lehet menni rendesen. Ennek ellenére az úton levő egyetlen közlekedő a gyalogostól kezdődően a traktoron keresztül, a lassú járműves, a segédmotoros és az összes többi közlekedésben részt vevő nem a versenytársamnak tekintem őket az úton, hanem a partneremnek! Középkorú vagyok, de az idős tatákkal és mamákkal, meg a fiatal közlekedőkkel meg a és a BMW-sekkel sincs semmi bajom az úton. Nekem azokkal van, akik képtelen betartani a közlekedési szabályokat, kortól és verdájától függetlenül! Ebből kifolyólag nekem van annyi eszem, hogy a "betiltom" fogalom sok normálisan közlekedő idős, fiatal és bmw-s emberrel szemben igazságtalanság, mert nekik is helyük és joguk van közlekedni. Minden ilyen általánosítás egy csomó jól közlekedő időst, fiatalt és bmw-t joggal sért. Azokat kell tiltani, akik szabálytalankodnak, de azokat rendszeresen. Az hogy egy átlag ember ilyen szinte van, hogy ezt nem látja be az szomorú. De az hogy az NKH, aki a közlekedésbiztonságért felelős hatóság is szintén az utakat versenypályának nézi és hülyének látja egyes közlekedésben résztvevőket az már katasztrófa!!!!

Gyurma73 · https://plus.google.com 2008.12.13. 08:40:50

"Ha valaki vesz valami igazi kisautót (pl. Smart, az tényleg kicsi), és a 3 vagy 4 hengerből "kiköt" mondjuk kettőt, hogy negyvennél többel ne menjen"
képzeld ez németországban működik.:
Gyurma73 2008.12.12. 20:56:13

Gyurma73 · https://plus.google.com 2008.12.13. 08:44:59

érdemes a leírást is elolvasni,úgylátszik a alulmotorizált kőkorszki németeknél lehet modepjogsival autószerű lényt vezetni.
Hát igen a magyar hatóságok "okosabbak" mint a németek .....
Fahrzeug kann mit Mopedführerschein gefahren werden , Radio, elektronischer Drehzahlmesser, Tüv bis 9/2009, keine AU erforderlich.Zahnriemen/Inspektion neu

Riasom 2008.12.13. 09:14:13

Rocko-,
örülök, hogy sikerült észérveket találnod az általam felvetettek ellenében, nagy megtiszteltetés és kihívás ennyire okos emberek társaságában kommentezgetni. Nem egészen értem ugyan, hogy jönnek ide a kocka alakú dinnyék, de nagyon meglepődnék, ha neked egy mopedautót a forgalomban futólag meglátva az jutna eszedbe, hogy "jé, itt egy érdekes kismotor!".
A technika szakkör pedig éppen itt van ezen a blogon, úgyhogy jó helyen járok!

Az pedig egyszerűen tény, hogy egy ilyen micsoda autóként jelenik meg a közlekedésben, mert egy autó dimenzióival rendekezik, és a többi közlekedő kénytelen autóként figyelembe venni, köbcentitől meg kilowatt-tól függetlenül, ezek ugyanis esőben párszáz méterről nem látszanak. Én azt tartanám észszerűnek, ha B jogsi kéne rájuk (szerintem egész más, ha valaki a normális autók tulajdonságainak ismeretében ül át egy ilyenbe, mint ha életében először ilyennel közlekedik közúton), meg persze rendszám és rendszeres műszaki vizsga, de mondjuk ne kelljen regadó meg teljesítményadó meg KGFB, és Karácsonykor kapjon plusz egy szaloncukrot mindenki, akinek ilyenje van.

Riasom 2008.12.13. 09:27:45

Gyurma73,
igen, láttam a belinkelt Pandát, és ebben az esetben meg merem kockáztatni, hogy szerintem hülyébb a német szabályozás, mint a magyar, mert nem szabadna olyan autó méretű tárgyat az utakra engedni, ami 25 km/h-nál nem tud gyorsabban menni, és aminek a vezetője még talán sosem hallott a "holttér" fogalmáról. De közben rájöttem a megoldásra: kapjanak a mopedautók is nagy sárga villogót oszt' jónapot.

Rocko- 2008.12.13. 10:52:44

Riasom 2008.12.13. 09:14:13
nézd, ha nem tudsz különbséget tenni egy mopedautó és egy rendes autók közt, az a te bajod, én nem magyarázom tovább.

Nani24 2008.12.13. 11:47:00

A legnagyobb gond az , hogy a mopedautót segédmotoros jogsival is lehet vezetni, tehát ,ha valki nem lát szinte semmi neagyisten nem is hall ,akkor is lehet moped jogsija, mivel nem kell egészségügyi alkalmassági.
innentől kezdve az is vezethet akinek 10éve nincs mondjuk B kategóriája egészségügyi okokból ,de a mopedre jó így is, segédmotorral nem megy ,mert érzi a saját korlátait, de a mopedautót bevállalja. Azt pedig nem látja az, aki felháborodik a rendőrség fellépésén, mi van akkor ,ha a kedves gyengénlátó nem veszi például észre a buszt és eléfordul....neki is vége de a buszon utazók sem tapsolják meg a padlóféket.
Legalább legyen kötelező a A kategórija 125 köbcentig fajtája....

BPistiV 2008.12.13. 12:03:13

Shadowbull! Már értelme volt! Ha már ezt le tudod belőle szűrni, akkor IGEN ÉRTELME VOLT!! Csak tudod mindenkinek más a felfogása és örülök, h neked idáig eljutott... Azt nem értem, ha te egy intelligens ember vagy akkor miért kell ilyet írni! Bár úgy látszik én sem vagyok az, mert hogy ilyen emberrel leállok vitatkozni! Mind1 szerintem hagyjuk a személyeskedést! Szerintem a mopedautót nyugodtan lehessen használni, így ahogy MOST! Ha kell a rendszám...akkor kell.. Más országban is kell, de azért túlzásba ne vigyük a korlátozást! Neked ez a tiszteletre méltó véleményed, DE AZÉRT nem kell keresztbe tenni, az értelmiségi megnyívánulásoddal! Valamint NEHARAGUDJ, ha esetleg megsértettelek, de kérlek: Ne bánts meg Te sem senki OK-nélkül! Na hát kb.így ennyi! Üdv!

benkoo 2008.12.13. 12:30:14

nagyon jó dolog az a kocsi. és könnyű kikerülni ha arról van szó.engem soha nem zavar.De sajna elég hülye egy országban élünk.Szerintem ha hagynák élni még elönye is lenne sok esetben.pl kevesebb halott kis hülyegyerek.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2008.12.13. 13:36:24

a rokkant kocsik sem járkálhatnak az úton??? dögöljön meg aki nyomorék??
Volt a múlt században egy kicsi bajuszos ember aki majdnem megoldotta a kérdést,egy kevéske gázzal.Szóval aki balasetet szenved és levágják a lábát ne járjon rokkant kocsival az úton???Pedig ezek a járművek is két nyomon haladnak és nem túl gyorsan és az akadálymentesítés hiánya miatt kénytelenek az úton haladni.
Értem én hogy aki nem szőke kékszemű és min 180 cm magas az dögöljön meg. De remélem ez a korszak lassan elmúlik a fejekben.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2008.12.13. 13:51:17

2A legnagyobb gond az , hogy a mopedautót segédmotoros jogsival is lehet vezetni, tehát ,ha valki nem lát szinte semmi neagyisten nem is hall ,akkor is lehet moped jogsija, mivel nem kell egészségügyi alkalmassági."
A kerékpárhoz még annyi sem kell ,egy kivilágitatlan részeg biciklis nagyobb veszélyforrás,kivilágítatlan lovaskocsiról nem is beszélve.
(Van egy Markos Nádas kabaré ,amelyben lovaskocsival mennek az úton ,és sorra törnek össze a kocsik közben,majd a végin megkérdezi az egyik -Te Józsi nem kéne kivilágítani a kocsit?
Mire a másik:
-Minek? az autók mind ki vannak világítva mégis ők törik össze magukat....

zalkapone 2008.12.13. 14:30:59

"-Kitettem a lámpát.
-Hova?
-A tornácra!"

Miivaan 2008.12.13. 15:10:35

Riasom, te pont úgy érvelsz, mint gyerekkoromban a szomszéd öregasszony. Ő is azt mondta, hogy a lányoknak hosszú hajuk van, a fiúknak meg rövid. Akinek tehát messziről látszik hogy hosszú haja van az biztos lány. Te megszoktál egy beszűkült sztereótípiát. El foglak keseríteni a lányokat és a fiúkat még véletlenül sem a hajuk alapján lehet megkülönböztetni, hanem egyéb jegyeik alapján. Ugyan ez vonatkozik a közlekedési eszközökre is. A segédmotoros kerékpárokat, a motorkerékpárokat és a személygépkocsikat sem ránézésre kell megkülönböztetni. Nem csak a Riga, a Babetta, meg a Simson alakú járművek azok és nem csak a Te eszedbe beégett kép szerinti lehet az. Műszakilag egyébként nagyon okosan körbe lett írva és az Unió egész területére kötelező érvényűen nagyon okosan el lett fogadva. Nagyon hülyének kell lenni, vagy hatósági embernek, ha ezt valaki nem látja be. Jön a német ilyen járművel és a határon szerinted megváltozik minden hirtelen. Ami otthon neki segédmotoros kerékpár Soprontól már személygépkocsi és már onnan más jogosítvány és feltételek lennének igazak rá? Sőt az utas is szálljon ki belőle vagy vissza a határon, az gyalogoljon a továbbiakban? Egyébként abban is nagyot tévedsz, hogy személygépkocsi feltételei szerint lehet a mopedautót használni. Rá, bár négykerekű tricikli, a segédmotoros kerékpárokra előírt feltételek érvényesek, hagy ne soroljam, hogy hova hajthatnak be, milyen sebességgel stb. Igazán akkor lenne ez veszélyes, ha valaki meg szeretné engedni, hogy a személygépkocsik szerinti feltételek szerint használhassák, mert ez segédmotoros kerékpárnak kitűnő, de gépkocsinak életveszély. Tulajdonképpen akkor a babettát is levizsgáztathatnák személygépkocsiként, aztán irány vele az autóút. Remélhetőleg soha nem sorolják őket a személygépkocsik közé, kapnak egy messziről is megkülönböztethető színű és alakú segédmotoros rendszámot, mint majd a kétkerekű társaik is és azon feltételek szerint használhatják őket. Romániába háromszög alakú, sárga rendszámot kaptak, mert már ebben is előttünk járnak. Aki képes egészségileg segédmotoros kerékpárt vezetni, meg van hozzá a megfelelő elméleti és gyakorlati vizsgája, az nyugodtan vezesse, mert ez nagyságrenddel biztonságosabb a vezetőjének és a környezetének is. Aki már vezetett pl. esőben kétkerekű segédmotoros kerékpárt, az tudja, hogy mennyit nem lehet róla látni. Ez nem regisztrációs adó kategória, ezért az Unió nagyon mérges lesz és nagyobbat is fog csapni. A regisztrációs adóval csak a magyarokat korlátozták a többiekkel szemben, ezért csak jobbára szemöldök húzogatás járt. Ezzel viszont az ilyennel idelátogató/járó egyéb uniós polgárokat, vagy a határon rendszeres átjövőket biztos korlátoznánk egyedüli nemnormálisként. Ebből lesz nagy dádá.

Seca81 2008.12.13. 15:19:37

ÁÁÁ ez a Chrysler nagyon ufó!!!


E2 story:
Írta: én
Rendezte: én


Ha én gazdag lennék,
E2-vel mennék,
Negyvennel a városban,
Kikötnék egy árokban.

Kiszállnék és anyáznék,
Ordibálnék pofáznék,
Mé' löktél ki hülyegyerek,
Ez is kocsi, csak épp kerek!

Hű maradok kis kocsimhoz,
Nyúlok is a mobilomhoz,
Felhívom a Pisti bácsit,
Húzzon már ki, adok bármit!!!

Ki is húz a dög Ifával,
Megkínál egy pálinkával,
Nevét imába foglalom,
Hisz kis Chrysler-em fogalom!

Holnap irány a szerelő,
Megcsinálja nekem egybő'
Kis E2-m még elég gázos,
De holnap újra miénk a város!!!

Gyurma73 · https://plus.google.com 2008.12.13. 16:32:46

"négykerekű tricikli"
Quattrocikli vagy bringóhintó ,amúgy a többi jogos.

Krisi 2008.12.13. 17:08:31

Nani:
Csak miattad leírom mégegyszer: Moped jogsihoz is kell egészségügy, kell kresz, van rutin és forgalmi vizsga is, akár az autónál. Szóval akinek van M-es jogsija az átment mindenen.
A gyakorlatban meg mindenki azt vezet, amit akar, nézzél csak szét az utakon, hány ember van aki ki se lát a kormány mögül...

Rocko:
"nem gecizésből, de akkor nem vezethetsz prevenítven, mert nem tartasz követési távolságot v számítasz minden eshetőségre."

Igazad van, legközelebb minden zöld lámpánál kiszállok a kocsiból, és megnézem, hogy biztos nem jön-e semmi a takarásból :)
Amúgy elég szerencsés lehetsz, ha még sosem vágtak be eléd illetve mindig megadták az elsőbbségedet. Tényleg irigyellek.

A biztonság téma meg tényleg relatív: szerintem jobb, ha könnyebben tudok menekülni egy rossz szituációban + nem nagyon bízok egy 300 kilós műanyag kasztni védelmében.

Geri001 2008.12.13. 19:30:33

elvilewg a 125ccm-es Danuvia is segédmotor mert csak 4KW!
az mellékes hogy 125cm+!
de mégis aztmondták hogy nem fogadják el annak mert a rendőr csak azt látja hogy mekkora a blokk!
a többit meg leszarja!

Gyurma73 · https://plus.google.com 2008.12.13. 19:42:35

"elvilewg a 125ccm-es Danuvia is segédmotor mert csak 4KW!
az mellékes hogy 125cm+!"
és az dízel vagy elektromos?
vagy csak tudatlan vagy?
a benzinmotoroknál egyértelmüen 50 köbcenti a határ.

Geri001 2008.12.13. 20:02:48

7 éve simsonosom és szerintem gyenge a városi forgalomba az a 4KW!
persze ez még annál is gyengébb!
a mai közlekedés mellett nem engednék forgalomba olyan járművet ami nem képes tartósan városban 60nal menni azon kivül meg 90nel( legyen az akár egy régi skoda ha nem tud akkor ne közlekedjen)
legalábbis kisvárosba ez van pestet meg elképzelni is rosz!

rendszám meg már rég kellett volna ezekre a smkpkra!
régen volt is asszem!

és mért lehet ezekkel 2 személyt vinni!?
smkp val csak 1 et lehet(ami mondjuk hülyeség én 2 év gyakorlat felett már engedném)

Geri001 2008.12.13. 20:04:52

és az dízel vagy elektromos?
vagy csak tudatlan vagy?
a benzinmotoroknál egyértelmüen 50 köbcenti a határ."

egyértelmű hogy 50ccm és akárhány Lóerő vagy akárhány ccm és 4KW!
olvasd el jobban a szabályt és megérted!
csak értelmezni kell!

szerinted akkor mért van az hogy egy csomó 4KW nál erpsebb 50ccm es motor van forgalomban?????
főleg krosszmocik?

azért mert ha 50ccm akkor mindegy hogy hány LE!!!!!!!!

Gyurma73 · https://plus.google.com 2008.12.13. 20:10:17

"egyértelmű hogy 50ccm és akárhány Lóerő vagy akárhány ccm és 4KW!
olvasd el jobban a szabályt és megérted!
csak értelmezni kell!"
szerintem sokan ki fognak oktatni.
nincs ilyen szabály amit te említesz.
Olyan van hogy 50 köbcentiés a tervezési
sebessége nem lehet több mint 40 km/óra.
A kilówatt meg az egyéb pl: elektromos értelemszerüen nincs köbcenti)

Gyurma73 · https://plus.google.com 2008.12.13. 20:12:54

"szerinted akkor mért van az hogy egy csomó 4KW nál erpsebb 50ccm es motor van forgalomban?????
főleg krosszmocik?"
sokminden részt vesz a forgalomban.A krosszmotorok meg nem is vehetnek részt a forgalomban ha nincs rajtuk lámpa.
de gondolom te az endurókról beszélsz persze fogalmad sincs a különbségről.

Geri001 2008.12.13. 20:22:59

a 40et manapság nem veszik figyelembe mert már mindegyik smkp tud gyorsabban menni!
bár az igaz hogy elvileg kéne de ma már hülyeség!

az akárhány köbcenti meg a mopedautónál is igazolódik hisz dieseles 550ccm es meg 400as belsőégésű motorok hajtják öket de smkpk lehetnek mert csak 4KW!
ugyhogy szerintem igazam van!

Geri001 2008.12.13. 20:24:38

mifelénk csak kroszmocinak hijják!
meg a személygépjárművet is csak kocsinak....
én kérek elnézést neveletlenségemér!

Gyurma73 · https://plus.google.com 2008.12.13. 20:25:05

'rendszám meg már rég kellett volna ezekre a smkpkra!
régen volt is asszem!"
sosem volt..
Simsont meg le lehetett nagymotornak vizsgáztatni.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2008.12.13. 20:27:14

"az akárhány köbcenti meg a mopedautónál is igazolódik hisz dieseles 550ccm es meg 400as belsőégésű motorok hajtják öket de smkpk lehetnek mert csak 4KW!
ugyhogy szerintem igazam van!"

miben is?
én írtam hogy az 50 köbcenti a BENZINES motorokra vonatkozik.

Geri001 2008.12.13. 20:27:44

ha nemvolt akkor ezen nem fogunk összeveszni!

most is lehetne naymotor csak felesleges!
max 2 személyt vihetne!
meg mehet 45nél többel!
(ugyse tartják be életveszélyes)
de attolmég gyenge marad!

Geri001 2008.12.13. 20:29:28

miben is?
én írtam hogy az 50 köbcenti a BENZINES motorokra vonatkozik."

a szabály nem különbözteti meg a benzines meg a dieseles motort csak a "belsőégésű" kifejezést használja és mindkettő az!!!!!

Gyurma73 · https://plus.google.com 2008.12.13. 20:32:40

"
mifelénk csak kroszmocinak hijják!
meg a személygépjárművet is csak kocsinak....
én kérek elnézést neveletlenségemér!"
ez nem neveletlenség.
Fiatal vagy még ne félj a tanulástól.
A kocsi az amit a ló vagy ember húz.
A gépkocsi amiben erőgép van.
A személygépkocsi amiről te beszélsz.

Geri001 2008.12.13. 20:33:36

ugyhogy nekem az a véleményem hogyha a mopedautó 550ccm es motorral (tökmindegy hogy pl dieseles) csak azért mert 4KW-ot nem haladja meg lehet smkp, akkor pl a Danuvia is lehet mert az sincs több 4KW!

az meg hogy mért vihet a mpoedautó 2 személyt amikor smkp azt még mosse értem!

Geri001 2008.12.13. 20:35:40

ez nem neveletlenség.
Fiatal vagy még ne félj a tanulástól.
A kocsi az amit a ló vagy ember húz.
A gépkocsi amiben erőgép van.
A személygépkocsi amiről te beszélsz."

látom kifogytál az érvekből és most jön az "egyéb módon elterelem a témát pl életkor viccek" stb duma!

Geri001 2008.12.13. 20:39:14

A kocsi az amit a ló vagy ember húz.
A gépkocsi amiben erőgép van.
A személygépkocsi amiről te beszélsz."

ird be a google ba hogy személygépjármű és ilyet fogsz találni hogy alfa romeo meg dacia meg BMW jéééé!!!

Gyurma73 · https://plus.google.com 2008.12.13. 20:43:13

"látom kifogytál az érvekből és most jön az "egyéb módon elterelem a témát pl életkor viccek" stb duma!"
nem fogytam ki csak kerestem az adu ászt:
innen másold ki légyszi ami az igazadat bizonyítja.


www.mopedauto.hu/jog.html

Gyurma73 · https://plus.google.com 2008.12.13. 20:45:58

"ird be a google ba hogy személygépjármű és ilyet fogsz találni hogy alfa romeo meg dacia meg BMW jéééé!!!
"
a kresz szerinti elnevezésről beszéltem nem a népnyelvről.
a szgk nak nagyon sok elnevezése használatos.

Geri001 2008.12.13. 20:50:31

a kocsi is népnyelv és nem kresz szerinti!
mindegy...

Gyurma73 · https://plus.google.com 2008.12.13. 21:14:48

"a kocsi is népnyelv és nem kresz szerinti!"
kocsit te írtál.
Kocsi nem= szgk(személygépkocsi)
amúgy várom a szabály értelmezést a fenti link alapján.

szakmernok 2008.12.13. 22:17:55

Akinek nincs jogsija az ne üljön autónak látszó tárgyba! Ezzel a valamivel ugyanakkora galibát lehet csinálni egy zsufolt városban mint egy normális autóval. Lásd a mellékelt képet ahol az idős nénike használna egy ilyet. Képzeljük el ha ez a nénike elüt egy gyalogost a zebrán.

Miivaan 2008.12.13. 22:33:36

Szakmernok: "Lásd a mellékelt képet ahol az idős nénike használna egy ilyet."
Te beteg vagy? Honnan gondolod, hogy az a néni nem vezet ezerszer jobban, mint te életben bármikor vetni fogsz?
Tegyük fel, hogy igazad van (ami önmagában nagy hülyeség) és tényleg a nénike nem tud vezetni, akkor szerinted mindenkit el kell tiltani a mopedautótól? Ma egy 80 éves tata egy suzukival mellékútról engem nem vett észre és majdnem belémjött. Szerencsére én észnél voltam. Akkor most a tata miatt az összes suzukit tiltsuk be? Ugye érzed milyen logikátlan és összefüggéstelen dolgokat hordtál itt össze?

Miivaan 2008.12.13. 22:36:14

Bocs, az előbb vetni = vezetni

drtechno 2008.12.14. 09:06:41

Ha ez a f**talicska moped segédmmotorkerékpárnak minősül, akkor miért a forgalmas főúton mennek vele - lakott területen kívül - ott pl., ahol a főút mellett van kerékpárút is?!? (kilóméteres kocsisort okozva maguk mögött!)

Na erre válaszoljatok nagyokos mopedrajongók! (Vagy az talán már meghaladná a képességeiteket? Úgy látszik igen!)
A moped az országúton semmiben sem különbözik egy a saját forgalmi sávjába cikázó részeg biciklistől - aki zavaró és veszélyes.

Ez az egész átkozott mopedmizéria egy EU-s jogi kiskapu, amit már becsuktak volna Brüsszelben, ha valaki(k)nek nem fűződne hozzá anyagi érdeke... Ennyit a mopedről!
...Ja meg annyit hogy a moped maradjon a golfpályán, meg a hétvégi telken!

Nani24 2008.12.14. 09:39:37

A kerékpárhoz még annyi sem kell ,egy kivilágitatlan részeg biciklis nagyobb veszélyforrás,kivilágítatlan lovaskocsiról nem is beszélve
Ez igaz. De elég volt eddig csak a lovaskocsit és a kerékpárost kerülgetni most pedig itt vannak az újabb kamikázék az elektromos biciklivel és a mopedautóval....

szakmernok 2008.12.14. 10:05:16

Miivan? Beteg vagy te! Igen jól látod, 80 éves bácsika se menjen a forgalomba. Miért? Mert már tompák a reflexei, lassú és igen, balesetveszélyes.A nenike pedig nem jobb sofőr nálam.

Krisi 2008.12.14. 12:42:22

Már féltem, hogy a 300 komment közben senki nem hozza fel példának a kivilágítatlan részeg bicikliseket, de jólvan, megnyugodtam, a világ visszazökkent a régi kerékvágásba :)

Rocko- 2008.12.14. 17:46:10

Geri001 2008.12.13. 20:02:48
"a mai közlekedés mellett nem engednék forgalomba olyan járművet ami nem képes tartósan városban 60nal menni azon kivül meg 90nel( legyen az akár egy régi skoda ha nem tud akkor ne közlekedjen)"
fogadjunk, te nem szoktál biciklizni. :)

szakmernok 2008.12.13. 22:17:55
"Lásd a mellékelt képet ahol az idős nénike használna egy ilyet. Képzeljük el ha ez a nénike elüt egy gyalogost a zebrán."
honann tudod, h nicns jogosítványa.
az jobb, amikor mások tudatosan, jogosítvánnyal szegnek meg szabályokat?
"Akinek nincs jogsija az ne üljön autónak látszó tárgyba!"
akinek meg nincs esze, az ne éljen...

drtechno 2008.12.14. 09:06:41
"Ha ez a f**talicska moped segédmmotorkerékpárnak minősül, akkor miért a forgalmas főúton mennek vele"
na ez jó kérdés.
vagyis hát miért nem a lehetőségekhez mért eszközt használják, és annak is rendeltetészszerű módján.
ladával se megyünk gyorsulni, pporkéval se bevásárolni. egyszerű, csak meg kéne érteni.
persze értem, h vannak anyagi korlátok, de akkoris.
"A moped az országúton semmiben sem különbözik egy a saját forgalmi sávjába cikázó részeg biciklistől - aki zavaró és veszélyes."
miért csak biciklis? aki részeg, az ne vezessen semmit. max áramot.
"ha valaki(k)nek nem fűződne hozzá anyagi érdeke..."
????

szakmernok 2008.12.14. 10:05:16
"Mert már tompák a reflexei, lassú és igen, balesetveszélyes."
egy jó refelxű, de ön és közvwszélyes fiatal jobb?
nem.
az ne menjen forgalomban, aki nem képes közlekedni. ha kell szűrjék tudás alapján (KRESZ vizsga) vagy egészségügyi szempont alapján (orvosi vizsálat).

DízelBoy (törölt) 2008.12.15. 10:17:33

Csak az az undorító kereplő hangjuk ne lenne!!! Az h lassú leszarom. Kikerülöm. Aki a lassúsága miatt hőbörög, az szopjon lovat.

atlbilbaoo 2008.12.15. 10:59:52

Van itt olyan, aki már vezetett ilyen, nevezzük bárhogy autót? Mert én igen. Mivel apósom rendelkezik egy Ligier típusú darabbal, van szerencsém ismerni a gépet, vezettem már pár alkalommal.
1. Nem autó, mert ha azzá nyilvánítom, akkor akár az autósztrádán is közlekedhetem vele!(ugye?) Nem állná ki a töréstesztet sem, hiszen egyszerű fémvázra szerelt műanyag doboz a kasznija. Nem igazi autó, még ha valamelyest úgy is néz ki, de a modellautó is úgy néz ki, mint az eredeti autó, mégsem törzskönyvezzük.
2. Nem városok közötti közlekedésre lett kitalálva, hanem zsúfolt városok belterületein, ahol a megengedett sebességet más gépkocsi sem tudja túllépni, csak ez kevesebb helyet foglal el, kevesebb üzemanyagot fogyaszt, kevésbé szennyezi a levegőt.
3. Mennyivel jobb ember, aki megveszi kilóra a jogsiját, meg a körzetitől az orvosit, mint az aki nem volt orvosnál, de vizsgázott belőle és sok év rutinjával rendelkezik? (de nincs orvosija)
4. Dögöljön meg a szomszéd tehene tipikus esete forog fenn. Ha én adót fizetek, mert négykerekűvel járok, akkor fizessen minden négykerekű! Csak hogy: láttam már Gaz 69-et és Opel Combót is piros (tehát lassú járműre vizsgáztatva) rendszámmal, amit segéd motorkerékpár vezetői engedéllyel lehet vezetni, mint a lovaskocsit. Melyik veszélyesebb jármű a forgalomban?
5. A családban mindenkinek van rendes "B" kategóriás jogosítványa, a 3 kilóméterre lévő vasútállomást ezzel olcsóbban közelíti meg a család bármely tagja, mint az én 3000-es V-6-ommal. Mert igen is vannak mellette szóló gazdasági érvek, a nagy hang ellenére. De egyszerűbb magyar módra lefikázni.

Agr3ssor 2008.12.15. 11:10:14

" Shadowbull 2008.12.12. 20:03:57
"1,5 éve akartam a feleségemnek és a kislányomnak venni valami esővédő járművet"


Gyereket ilyenbe ultetni szerintem oriasi felelotlenseg.

Jol dontottel.

sb "

Ezt kifejtenéd ha megkérlek???

SasaK 2008.12.15. 19:13:01

Csak annyit szólnék hozzá , hogy az ország nem csak Bp-ből áll.... és vannak olyan olyan kisvárosok ahol biztosan lenne létjogosultsága. A fővárosból pedig igazatok van,: ki kell tiltani :)

PistonHead 2008.12.16. 07:53:38

"Ezt kifejtenéd ha megkérlek?"

Nem túl bonyolult: beleülsz egybe, nekimész egy másik autónak 40nel, és rájössz.

Ha túléled.

Vizet Prédikál 2008.12.16. 15:56:23

Vajon mi kényszeríti a Hivatali Embereket arra, hogy alaphelyzetben köcsögök legyenek és ahol érik, szívassák a népet? Soha nem fogom ezt megérteni. Mikor jutunk már el oda, hogy a szeretett államapparátusunk felfogja, hogy az a dolga, hogy a lehető legkönyebben működő, ember-arcú, igazságos, ésszerű működési feltételeket biztosító szabálykörnyezetet teremtsen, és ne izomból szopassa a zállampógárt? Komolyan fontolgatom, hogy emigrálok egy olyan országba, ahol az adómat nem arra költik, hogy szívassanak. Le az NKH-val!

Surci 2008.12.17. 14:40:39

Mindenhol csak nálunk téma ez!Egyértelműen mopedautó!!Ha meg kedves államfők betiltáj az Magyarország szégyene!De ha betiltják mégmindig ottvan a lhetőség a Piaggio ape 50!!

Surci 2008.12.17. 14:42:18

Bocs sajnos kopik a billenytyűzet!

Agr3ssor 2008.12.18. 13:13:22

" PistonHead 2008.12.16. 07:53:38
"Ezt kifejtenéd ha megkérlek?"

Nem túl bonyolult: beleülsz egybe, nekimész egy másik autónak 40nel, és rájössz.

Ha túléled. "

Más autóban talán halhatatlan az ember??? MINDEN egyes autóban hihetetlen könnyű megdögleni... És nyilván kevesebb az esély egy Mopedes cuccban, mint egy A4-esben... De mivel mivel minden egyes ember közlekedik, ezért én nem értem, hol itt a felelőtlenség... Akkor felelőtlen az is, aki biciklire ülteti a gyerekét?? Motor?? Robogó?? Ezek mind a felelőtlen barom kategória??? Le kellene szállni a földre, és rá kellene ébrendni, hogy nem kötelező az első kereszteződésben ütközni... Persze, tudom, hogy benne van a pakliban... De ha mindíg csak a "mileszhaütközök" téma lebeg szem elött, akkor: a,:Másféle kocsiba se ülj, mert ugyanúgy megdögölhetsz bármiben b,:ki se menj az utcára...
Szerintem a felelőtlenség nem itt kezdődik, és nem is itt ér véget...

csungi69 2008.12.26. 07:37:28

Kisautó?És? Kevesebb fogyasztás,kevesebb
környezetszennyezés,nincs gyorshajtás,
kevesebb baleset,már ezek az indokok is
elegek kellenének,hogy jobban támogassák
ezeket a járgányokat.Csak azért mert
nem kell fizetni egy csomó adót meg min-
denfélét amit a más autókra kell,azért
próbálják meg a hatóságok lehúzni.
Abban viszont én is egyetértek,hogy
autó szinten mozog a forgalomban,és
ezért kéne hozzá a megfelelő szintű
jogosítvány.
süti beállítások módosítása