A nagy fában maradt fejsze?

  2008. december 08. - ommm

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Négyhengeres BMW? Ugyan már...
2015-07-30 16:22:46

...mondták nekem sokan, miután lett egy 136 lóerős E30-am. Persze hülyeség, hiszen a könnyű bódéhoz elég

Hétvége a tóparton? Belsőség-találkozó 2015!
2015-07-29 12:04:49

Öregszünk, öregszünk , más nem is jut nagyon eszembe arról, hogy immáron tizenkettedik (!) alkalommal

A trollkirály V8-cal érkezik
2015-06-22 13:58:43

Leborulok, zokogok és megadom a trollkodás brilliánsokkal díszített aranyfokozatát. Hogyan piszkíts bele egy

Szétszórjuk a VIP-jegyeket! Akár a tiéd is lehet egy!
2015-06-08 15:31:58

Úgy, ahogy az AC/DC-nek is egy igazi énekese volt és ahogy a Black Sabbath is csak Bill Warddal az igazi , úgy


Pontosan senki meg nem tudja mondani, mikor, hol, és főleg ki kezdte el az egész „Nürburgring-kör”-őrületet. Sokak szerint épp a Porsche volt az, amelyik szelet vetett és persze ezúttal is vihart aratott, hiszen azóta egymást túllicitálva dobálják az autógyártók a jónép felé az egyre jobb időket. Sportautók és sportos limuzinok valamirevalóságának talmi mércéje lett egy versenypályán elért köridő. Igaz ugyan, hogy a legendás Nordschleife az egyik legkitűnőbb hely az egyes modellek finomhangolásához, hiszen kevés olyan épített pálya van a világon, amelyik komolyabb próbának vetné alá a futóművet-hajtásláncot-fékeket és magát az autó egyensúlyát, nagyon gyorsan hozzátenném azonban, hogy a vásárlók sem tesztpilóták, nem Walter Röhrlök adják egymás kezébe a kilincset a szalonok ajtajában.
A jó köridő sokat elárul ugyan, mégsem mond semmit. Az is bolond, aki ez alapján választ autót magának.

Az autógyártók azonban ráharaptak a dolog presztízsértékére, talán ennek is köszönhető az idei év egyik legvérmesebb története is, amelyik – úgy látszik – végre kiteljesedett.
Történt ugyanis, hogy a Nissan – az új idők szavára hallgatva – szintén beleaprította sajátját a levesbe és kijelentette, hogy az új GT-R 7:29:03-as köridőre volt képes.
Hohohó! Ennél vörösebb posztót nem is lengethettek volna meg a stuttgartiak előtt, hiszen ez azt jelentette, hogy egy 473 lóerős, 1740 kilós Nissan (számukra) súlyos 3 másodperccel gyorsabb, mint az 523 lóerős, 1440 kilós 911 GT2. Egy majd' 21 kilométeres pályán ez ugyan hangyafasznyi különbség, a marketing mérlegén azonban legalább 3 tonnányi túlsúly a németek számára.
Achleitner úr, a Porsche termékfejlesztési igazgatója gyorsan ki is jelentette, hogy ez lehetetlen egy szériautóval.

Telt, múlt az idő, mint egy jó mesében, jött is az infó Németországból, hogy bizony a Nissan „csak” 7:54-et tudott, a másik oldal válaszolt egy videóval, melyen Toshio Suzuki 7:29:03-at fut egy, általuk teljesen szériaautónak mondott, GT-R-rel, ám itt is kicsit kilóg a lóláb, hiszen a videófelvételen a pálya egy kicsit...hmmm...hiányos. Objektív és precíz mérést azonban nem vállalt senki.
Egészen addig, amíg a brit Driver's Republic meg nem elégelte a dolgot.

Mielőtt továbbmennénk, azért illő pár szót ejteni a DR-ról, ami ismeretlensége ellenére messze nem lelkes amatőrök gyülekezete, hanem egy nagyon is professzionális alapokon nyugvó portál. A szerkesztőség gerincét Richard Meaden és Chris Harris alkotják, előbbi az EVO magazin egyik alapítója, aki indult már Pikes Peak felfutón és 24 órás nürburgringi futamon is, Chris pedig az Autocar magazin oszlopos tagja volt, Nagy-Britannia egyik legelismertebb autós újságírói közé tartozik. Tény, hogy nincsenek annyira szem előtt, mint a Clarkson–Hammond–May-trió, mégis legalább olyan nevük van a szakmában.

Szereztek egy GT2 hivatalos tesztautót és magánkézből egy GT-R-t, majd a legmodernebb technikával felvértezve (VBox stb.) két napra birtokukba vették a pályát, majd írtak az egészről egy alapos és kitűnő cikket – tele zseniális fotókkal, amit Önök is elolvashatnak itt (tényleg érdemes megnézni-elolvasni), valamint készítettek temérdek videót, ez közülük a leglényegesebb:

Ennyi. Hat-egész-kilenc-tized másodperc. Ennyivel volt gyorsabb a Porsche.
És hogy ez mire volt jó?
Arra, hogy bizonyítsa a tényt, hogy a GT-R márpedig nem gyorsabb és a japánok talán füllentettek egy kicsit? Talán, nem biztos.
Arra, hogy megmutassa, a még csak fele annyiba sem kerülő, négyszemélyes GT-R lehet majdnem olyan gyors, mint a top-Porsche? Talán.

Engedjék meg, hogy idézzek az írásból, satnya fordítással:

„A végeredmény nem egzakt és mérvadó, a pálya nem volt teljesen száraz és a külső hőmérséklet is mindössze 7 Celsius-fok volt..., mégis két különböző autó relatív teljesítményének több mint fair reprezentálása volt ez. Még akkor is, ha nincs győztes és nincs vesztes, csupán kérdések sora, melyekre választ kaptunk és újabb kérdések, melyek eközben felvetődtek. Maguk a válaszok a következők: a GT2 egy gyakorlott Nürburgring-sofőr kezében gyorsabb, mint a GT-R. A körülmények inkább a Nissannak kedveztek, mégis a Porsche volt gyorsabb, jobbak a fékjei és kevésbé hajlamosak a fáradásra... A Nissan rendkívül meggyőző 1740 kilós utcai autóként, mégsem érződött sehol olyan gyorsnak, mint a GT2.”

„Mindez persze nem kell hogy érdekeljen senkit, ha tudatosítja, a Nissan 70 000 fonttal olcsóbb, mint a Porsche, négyszemélyes és magától vált sebességet. Ha teljesítményét összevetjük a 130 000 fontot érő sportautóéval, melynek gyártójánál senki nem ismeri jobban ezt a helyet, akkor bátran emelt fővel távozhat e teszt végén.”

„De szó se róla, mikor a második nap végén elhagytuk a ringet, a GT2 volt a főnök. Időt mértünk és a Porsche győzött.”

Lehet vitázni, ahogy Chris is említette, a kérdésre választ kaptunk, helyette újabbak kerültek előtérbe. Megéri a pénzét a GT2 a GT-R -rel szemben? Hogyhogy nem bírta a hajtáslánc a GT-R rajtelektronikáját?
Két eltérő filozófia eltérő szülötte találkozott egy helyen.

Én bizton nem adok választ ezekre a kérdésekre, erősen szubjektív véleményem talán nem is ide való, de személy szerint jómagam a tradíció győzelmét látom ebben a feltörekvő high-tech ellenében. Igaz, valószínűleg sosem lesz akkora mázlim, hogy vegyek egy 911 GT2-t magamnak, és valószínűleg akkor sem vennék, ha tellene rá (GT3-at annál inkább), viszont az is biztos, hogy egy elektronikai kütyüvel telezsúfolt, számomra már erősen a giccs és a parasztvakítás határát súroló 1740 kilós GT-R-t sem.
Ettől függetlenül – persze objektíven nézve – le a kalappal, a GT2-ről eddig is tudta mindenki, hogy jó, a GT-R-ről pedig kiderült, hogy az. Az azonban biztos, hogy aki eddig Porschet akart, az ezek után is azt fog, aki pedig a Skyline utódot keresi, az GT-R-t vesz.

Ha eszükbe jut ezen kívül más is, osszák meg velünk bátran!

 

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr7807866

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

AnyádnakPalánkot (törölt) 2008.12.09. 19:46:55

Az a baj, hogy nekem meg egy kéthónapos M3-as BMW-m van, és csinálnék róla újságos képet, csak most nincs kedvem.

Shadowbull 2008.12.09. 19:52:47

Groove 2008.12.09. 16:04:29

"Egy majd 50lóerő és 300kg hátrányban lévő autót egy másikkal összehasonlítani sokminden, csak nem objektivitás."

Bocsi, de a Nissan kezdte magat a Porschekhoz merni, meg mindenfele idoeredmenyeket publikalni.

A legtobb sportos gyartonal a Nordschleife egy alap tesztpalya, evidens, hogy hasznaljak es mernek ott. A GT-R ota kezdodott a szamhaboru.

Amugy ha en lennek a Porsche, nekem is baxna a csorom, hogy olyanokat nyilatkoznak a Nissan-nal, amit egyszeruen nem tudok elhinni a sokeves tapasztalataim alapjan. Es ezt a Porsche nagyon elegansan megoldotta: Vett egy GT-R-t, es megmerte.
Elhiheted, hogy nem nyilatkoznak a koridot, ha nem lennenek benne 1000%-ig biztosak...

"a Skyline 'egy giccs és parasttvakítás' megintcsak durva számomra"

Nezd meg belulrol. A szamitogepes jatekdizajner altal tervezett kozponti kepernyo mi ha nem parasztvakitas? Gyorsulasmero, meg tokomtuggya mi? Erre csak a Need for Speed-en edzodott tizenevesek gerjednek, aki vezetett mar autot versenypalyan, az nemigen....

"a Porsche kb. semmit nem újított az utóbbi időben"

Ez egy baromsag. Te meg nem lattal kozelrol Porschet. Nekem mar volt szerencsem peldaul GT3-motort szetszedni, elhiheted, hogy a mernoki tudomany csucsa, ami benne van.

"aminek egyik nagy erőssége, hogy nem hullik szét 500le-sként utcai használat közben. "

Be is baxna. Ha nem adja le a maximalis teljesitmenyt, mitol hullana szet?

"igen sok olyan extrát belepakoltak az autóba és új fejlesztést ami ezen az áron még nem nagyon szokott járni - lásd rajtelektronika."

Jo pelda. Szethullik tole a hajtaslanc, ezert ki is szedik, valamint nem vallalnak garanciat, ha sokat hasznalod.

Amugy mar egy Audi TT-ben is van rajtprogram, ez nem urtechnika. Ugy megcsinalni, hogy a dógozó ne tudja szejjelrugni, na az mar inkabb.

sb

w a s d 2008.12.09. 19:53:13

@ Krisi 2008.12.09. 19:44:41
Ha azt nézzük, Porsche- t is eléggé sokan tuningolnak. Pl. ha jól tudom, ami a Lamboval együtt összetört abban a nevezetes balesetben, az egy Techart- 911 volt, jó sok lóval. És még számtalan más cég is készít 600 LE feletti 911 turbókat, ezért valószínűsítem, a Porsche- k erősítésére is megvan a kereslet.

Shadowbull 2008.12.09. 19:55:51

"Viszont csupán pár másodperccel kikapni egy négyszemélyes, fele annyiba kerülő autótól szerintem ciki. "

Semmi ciki sincsen benne. A Porschet ugyan nem erdekelne ez az egesz, ha a Nissan nem jott volna foldontuli idoeredmenyekkel.

A masik meg az, hogy fogadni mernek az eves fizumba, hogy a Nissan massziv veszteseget szenved minden egyes GT-R-en.

"A kopaszodó német üzletember továbbra is Stuttgart-ba fog járni sportautóért, a tuningmániás gyerekek meg egy percig sem fognak azon gondolkodni, hogy mást vegyenek, mint a GT-R."

Naja. Csak a kopaszodo uzletembernek van penze Porschera, a tuningmanias gyerek meg max a GT-R plakatra verheti.

sb

Gyurma73 · https://plus.google.com 2008.12.09. 19:57:47

"Most hitelesebb lettem?
vagy most az jön fotózzam le egy mai újsággal? "
A duna plázában szokott parkolni egy ,csak hogy könnyebb legyen fotózkodni.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2008.12.09. 20:07:11

Amúgy meg mindig az a kérdés "MELYIK KÉNE?"és nem az hogy melyiket vennéd meg.
Akinek az olcsóbb kéne az egyszerűen hülye .Mert ha megkérdeznék melyik kéne és megkapnád akkor mindenki a Porschét választaná de akinek a Nissan kéne az venne az árából kettőt.

Polki00 2008.12.09. 20:08:04

AnyádnakPalánkot:

de kit érdekel mid van?
Azt hiszed érdekel mit gondolsz rólam?
felőlem gondold azt hogy busszal járok ha az téged megnyugtat. Én nem kérkedtem Te kérdeztél Én leírtam mim van. már akkor tudtam hogy ugy se hiszed. De elég ha Én tudom min van. Mivel nem a szomszédnak vettem ezért baromira nem érdekel ki mit gondol;)

Gyurma:

Köszi majd megyek lekapom;)

csak az a baj nincs újságom:D

AnyádnakPalánkot (törölt) 2008.12.09. 20:11:53

Én azt furcsállom, hogy az összes fórumon az összes ilyen "nagyfiú" először elmeséli, hogy milyen fullos verdája van, aztán egy képet nem képes róla lökni. Két hozzászólással később meg vagy megsértődik hogy nem hisznek neki, vagy a másik változat, hogy előadja a kivagyi bunkót, miszerint ő leszarja mit gondolnak róla.
Ezek nagyon komolytalan dolgok bizonyos életkor fölött..

AnyádnakPalánkot (törölt) 2008.12.09. 20:15:28

Edelweiss reinkarnációja ki lehet?
Nincs valakinek tippje?
Eléggé megsokasodtak az "érdekes arcok" mostanában, sokra ráillene az a fazon..

Polki00 2008.12.09. 20:16:04

AnyádnakPalánkot:

Jó ember Te kérdeztél:D

Trabim van de sajnos azt se tudom lefotózni.

De Tudod mit ha csinálsz egy képet a házadról és az autódról egy mai újsággal lemegyek a garázsba.

Na?

Coupeboy 2008.12.09. 20:27:49

Szerintem itt nem az a lényeg h a porsche kétszer drágább a gtrnél.
mondok egy példát. m3 bimmer újonnan megvan kb 20 milla(ha nem több).egy trabit megkapsz 100ezerért is. a bimmer mondjuk menjen végig 8perc alatt, a trabi meg mondjuk tudjon 16 percet.időben a bimmer kétszer jobb mint a trabi, viszont árban 200szor drágább.na most kérem az ár/érték arányokat, látszik az adaton, hülyének is megéri a trabant, hisz vagy 100szor jobb az ár/futott idő a nurburgringen aránya.... :DD

Seca81 2008.12.09. 20:34:12

AP: igen igazad van, előtte nem sokan tudtak róla itthon, egyik pillanatról a másikra lett kultusza. Ha kultusznak lehet nevezni azt, hogy megnézték a Halálosabb iramban-t és nyomták az NFS Underground-ot :)

Edének nincs reinkarnációja, ha megfigyelted volt egy kimondott reagálási formája melyet csak ő használt. Megfigyeltem. Ha érdekel kifejtem bővebben :)

Seca81 2008.12.09. 20:37:01

Mert ugye milyen géppel nyert a Halálos iramban c. filmben Vin Diesel? :) Az éjszakai versenyre gondolok...

AnyádnakPalánkot (törölt) 2008.12.09. 20:37:03

Na ja.. Aikor megjelent az NFS Underground, egy csomó típus volt benne, amikről addig nem is hallottam..
Sőt, amikor kijött a "2", akkor még röhögtünk a 86-os Corollán, és már csak poénból is azzal kezdtem.. De én legalább bevallom :)

Érdekel a dolog, de az emailem nem funkcionál, úgyhogy ide kérném.

Seca81 2008.12.09. 20:58:43

AP: na ja, Nissan Sentra, Pontiac GTO - ezeket legalábbis nem nagyon ismertem...

Nem is email-re gondoltam, nem zavar ha látja más is.
Szóval. Ede, mikor látott egy kommentet ami legalább egy icipicit is szúrta a szemét, késztetést érzett annak megcáfolására és kijavítására, akkor is, ha rohadtul nem úgy volt ahogy ő gondolta. Ezért volt az, hogy mindenki rámászott, mert a végén már saját írásaiba is belezavarodott. A stílusa a következő volt: Önálló véleménnyel jóformán nem rendelkezett, mindig a többi kommentező hozzászólásaiból vágta ki a szövegeket (ctrl+c ctrl+v idézőjel) és ezekre reagált bosszantó módon, megzavarva a kommentezőt; áttekinthetetlenné vált az egész. 1 szó mint 100, sok emberbe belekötött és sokaknak nem tetszett az okoskodás. De ez az én véleményem.
Anno nem is vitáztam vele, csak megfigyeltem, hogy nincs önálló hozzászólása, mindig reagált mások kommentjeire. Ami nem baj, mint mondtam én csak ezt figyeltem meg. A baj, AHOGYAN reagált...

AnyádnakPalánkot (törölt) 2008.12.09. 21:20:52

Van, aki hobbiból vitatkozik..

Ja megcsináltam a képet.
Sajnos errefelé ilyenkor még süt a nap, de a lényeg a lényeg, háttérben a ház, elől a géppark.

pictures.topspeed.com/IMG/crop-380x285/garage_1_ew.jpg

Shadowbull 2008.12.09. 21:28:40

"Edelweiss reinkarnációja ki lehet?
Nincs valakinek tippje?"

En tudom ki az, de nem arulom el.

sb

Shadowbull 2008.12.09. 21:30:18

Seca81 2008.12.09. 20:58:43

Latod-latod, figyelhettel volna jobban.

Edelweiss volt egy azon kevesek kozul errefele, akik valoban ertenek ahhoz, amirol beszelnek.

Neha persze o is tevedett(ki nem?), de a szakteruleteben sohasem.


sb

AnyádnakPalánkot (törölt) 2008.12.09. 21:31:16

A hozzáértését nem is vitatja senki, de a stílusával vótak gondok..
Effektíve kereste azt a félmondatot, amibe bele tud kötni.

Gomulka Béla 2008.12.09. 21:36:19

Jesszusmáiám, hagyjátok már békében nyugodni a szerencsétlen Edét. Meghótt, ez van. Tehén lett, pillangó, márna, burmai macska.

Seca81 2008.12.09. 21:39:47

sb: természetesen. Én sem vitattam sem most, sem régebben, hogy nem ért hozzá. Ahogy te is írtad, nem mindenhez értett; viszont szinte mindenbe belekötött. Egy idő után idegesítő lett sokaknak... A stílus elsősorban.

Másrészről: a kommentezők közül csak nagyon kevesen ismerik el ha hibáznak vagy hülyeséget mondanak. Bevallom néha én sem. Ede végképp nem.

Seca81 2008.12.09. 21:41:39

Hogy hiányzik-e valakinek döntse el maga, acsarkodások, okoskodások, anyázások nélküle is lesznek :)

karexxrookie 2008.12.09. 21:44:01

enis lefotoznam a ceges autot es azt mondanam h az enyem..szegeny vitara viszont tenyleg az enyem...vagyis a hasznalati joga:D

Shadowbull 2008.12.09. 21:44:56

Seca81 2008.12.09. 21:39:47

Hat en tobbszor is lattam, amikor beismerte hogy rosszul tudott valamit.

Na mindegy, abszolut nem akarok Edelweiss fogadatlan prokatora lenni, nincs is raszorulva :)

Béla, mar keso :) Ede visszatert mint Schwarzenegger :)

sb

Seca81 2008.12.09. 21:48:02

Akkor sorry, lehet, hogy én nem olvastam el az összes hozzászólását :)

Seca81 2008.12.09. 21:49:12

AP: kamuzooool!!! Ezek nem is igaziak! Replikák! :))))

Shadowbull 2008.12.09. 21:56:41

Edelweissnak megvolt raminden bizonnyal az oka, hogy nevet valtson.

En ugyan nem akarom leleplezni.

De rajottok majd ti is.

sb

AnyádnakPalánkot (törölt) 2008.12.09. 22:00:31

sb az.

És nem replikák.
Azokat egy másik udvaron tartom..

Seca81 2008.12.09. 22:12:21

A videó láttán kedvet kaptam egy nfs-hez :)
2 éve nyomtam utoljára!!!

AnyádnakPalánkot (törölt) 2008.12.09. 22:22:22

Az nfs és e között akkora különbség van, hogy ha el tudnám hegedálni, én lennék a Mága Zotyó.

Krisi 2008.12.09. 22:22:30

SB:
Az igaz, hogy a faszkodást a Nissan marketingesei kezdték, és erre akart rácáfolni a Porsche, de szerintem rosszul jött ki a dologból.

A giccs és parasztvakítás meg tök relatív, már Ommm is megmondta, csak úgy tűnik, mint ha ezt tényként akarná közölni, pedig ez csak saját vélemény. Sokak szerint meg a Porsche a parasztvakítás, ennyit erről. Ez megint csak ízlés dolga.

Annak szintén kevés köze van az autóhoz, hogy a cég veszít-e rajta vagy sem. A Veyronnal is rengeteget buktak, meg még rengeteg autón a történelem során.

A "tuningmániás gyereken" meg nem a 12 éves NFS kölkökre gondoltam akiknek most a játékok meg filmek hatására épp ez az aktuális kedvenc autó (mint régen az autóskártyán a Lola-T).
Hanem azokra, akiknek ez jön be.
Ők meg azt nem értik, hogy mit szeretnek az emberek egy farmotoros autón, ami 30 éve ugyanúgy néz ki.

Szerencsére az emberek különböznek, különben minden autó ugyanolyan lenne, és most nem tudnánk miről beszélgetni :)

Shadowbull 2008.12.09. 22:37:16

"Annak szintén kevés köze van az autóhoz, hogy a cég veszít-e rajta vagy sem."

Ezt csak arra irtam, hogy a Nissanra gyakran az az erv, hogy feleannyibol kihoztak, mint a Porschet.

Mi meg csak annyit tudunk, hogy mennyi az eladasi aruk.

Amugy meg egyetertek.

sb

Seca81 2008.12.09. 22:43:18

AP: nyilván, nem kell elmagyarázni... Viszont el tudnám hegedálni, nyóc évig nyomtam :)

A gépemen a carbon sem ment már normálisan, kimondottan az undergroundhoz kaptam kedvet a vedejó láttán, főleg, hogy porosodik a szekrényben a kormány :)

foolproof 2008.12.09. 22:46:09

Shadowbull 2008.12.09. 21:28:40
"Edelweiss reinkarnációja ki lehet?
Nincs valakinek tippje?"

En tudom ki az, de nem arulom el.

sb

Igeeeen??? Tudod-e, hogy a bunpartolokra is lesujt a torveny teljes szigora?!:-)

Amugy szerintem Ubul1 az. Igy legelebb Ede Mr. Hyde-oldala is kielheti magat. Vagy Mr. Gomulka borebe bujt? Tenyleg, a magyar web legnagyobb miszteriuma: Ki lehet Ede? Lehet, elobb-utobb olyan kultusza lesz, mint The Stignek.

Amugy biztos jomunkasember, csak hat khm, elegge erdes modorral aldotta meg a Gott-ja. Meg biztos van egy kis aldozatkomplexusa is. Ilyen helyre visszajarni, ahol egyszer mar annyian szerettek es csodaltak...

foolproof 2008.12.09. 22:55:17

Ja, ha mar "parasztvakitasrol" van szo, azert a stuttgartiaknak se` kell a szomszedba menniuk erte. Olvastam valamilyen tesztben, amikor kijott a 997 GT3, hogy kizarolag gyomorforgato szinekben lehet kapni alapbol,(haragoszold, barackvirag) ha valami nyugisabb arnyalatot akarsz, pengesse`, mint a katonatiszt! Hja, kerem, a Porsche-nel az egyeniseg alaparas, a szurkesegert meg tejeljen, aki arra gerjed.

w a s d 2008.12.09. 23:40:15

Volt egy összehasonlító teszt caranddriver.com- on, benne 997 Turbo, GT-R, e92 m3. Ugyan az m3 volt a leglassab, de az m3- as győzött az összehasonlításban: "The Verdict: Every other manufacturer should give up on building their own cars and just make M3s instead."
:D

ommm 2008.12.10. 00:06:15

foolproof 2008.12.09. 22:55:17

Azok a színek -tudtommal- az ős-Carrerák versenyszínei voltak.
Láttunk az idén a FIA GT-n egy első Carerra RS-t olyan zöldben.
A pillanat legszebb dolga volt.

Gomulka Béla 2008.12.10. 07:39:03

Én vagyok Edelweiss. Sajnos nem tudok saját-kínaiul, de hiszek neked.

(Ezért ettem én annyi fokhagymát?!)

gin74tonic 2008.12.10. 10:15:20

ket vilag a ket auto, de meglepo hogy ilyen jo a nissan

RisingSun 2008.12.10. 11:38:04

GYurma73!
A Nissannal kapcsolatos lekicsinylő hozzászólásaiddal kapcsolatban csak annyit tennék hozzá, hogy a két autó ára, 70 ill. 130 e font. Na most a különbözet töredékéből olyan szintű, átfogó tuningot tudsz a GT-R-be építeni hogy a puncimágnesedet Szibériától Antarktiszig lesajnálják (veled együtt), mikor meglátják, hogy alulmaradsz a lámpánál. A csaj meg, aki ült melletted, mert szép autód van, megmosolyog, és legközelebb ha meglátod a Nissanos "buzi fiút", már valószínű mellette ül majd...

Shadowbull 2008.12.10. 12:06:06

RisingSun 2008.12.10. 11:38:04

Te hany eves is vagy?

Olyan 15-nek tippellek.

sb

Shadowbull 2008.12.10. 12:07:08

Arrol nem is beszelve, hogy az atfogo tuningos GT-R ed ha behal a lampanal, akkor fognak igazan kirohogni a csajok :)

sb

AnyádnakPalánkot (törölt) 2008.12.10. 12:12:37

Az "átfogó tuningos GT-R" hasonló szinten lehet, mint az itthoni tuningszcénában (ha van ilyen..) a spoileres-neonos-szárnyas ezres swift..
Jól érzem én eztet?

www.totalcar.hu/nepitelet/?op=itelet&cat_id=83059 2008.12.10. 12:19:21

RisingSun 2008.12.10. 11:38:04

Hány éves vagy, ha szabad megkérdeznem? :-)

(A hozzászólásod mondanivalója és értelmi világa alapján olyan 14 és 18 közöttire tippellek, ha mégsem, akkor elnézést kérek.)

w a s d 2008.12.10. 13:47:30

Arról nem is beszélve, hogy akkor az átfogó tuningos (trigonometria?:D) GT- R- t ugyanennyi erővel meg megveri egy szarrá húzott öreg Audi a lámpánál.:D

Krisi 2008.12.10. 19:06:20

RisingSun:

Veszel egy kispolákot 50 ezerért, veszel hozzá egy kétliteres turbómotort, a kettőt egyesíted, felesleges alkatrészeket kidobálod és csinálsz hozzá rendes futóművet meg fékeket, akkor nem sok ellenséged lesz a közúton.

Olyan nő meg nem kell nekem, aki arra gerjed, hogy hány autót nyomsz le a pirosnál, de ez már csak ízlés dolga :)

Amúgy a felvetéseddel egyet értek, mely szerint ha a Porsche alapárát ráköltjük egy GT-R-re, akkor azt nem sok utcai autó fogja megszorongatni a ringen. Sőt, mondhatni nagyon kevés.

Krisi 2008.12.10. 19:08:32

SB: azt a pillanatot én is megnézném, amikor beszar a rajtelektronika a széthúzott Skyline-on. Azt hiszem erre mondják, hogy "priceless" :D

Palánk: A tuning ezres Swift neonnal azért nem egy kategória a GT-R-el, szerintem ezt mindenki belátja (rajtad kívül:)

Shadowbull 2008.12.10. 19:25:28

Krisi 2008.12.10. 19:08:32

Az a baj, hogy a szeria GT-R-en is beszarik, es nem az elektronika, hanem a hajtaslanc.

Ciki.

sb

Gyurma73 · https://plus.google.com 2008.12.10. 19:26:34

ja a komoly nőket ilyen gyerekes dolog nem érdekli mint a lámpánál való gyorsulás.A nők inkább biztonságra vágynak.kivéve 20 év alatt.

Shadowbull 2008.12.10. 19:39:09

Nyilvan aki sportkocsival akar not fogni, annak nem fontos attributum hogy komoly-e :)

jenko80 2008.12.10. 20:18:20

tegnap lettem tizennyóc, és csak azt akartam mondani én, hogy az AP-nak üzenem, hogy a drága autók mellé igazán futhatná már olyan fényképezőre is, ami sarkosat tud villantani, mert ez így tiszta ciki.

A nők meg arra vágynak, hogy olyan autód legyen, mint az apukájáé volt (ha tisztelte), vagy pedig legyen metálbordó.

De a lényeg, hogy örülök, immár nem a műszerfalkopogáshang alapján hasonlítgatunk, hanem köridővel. Feljődik a világ, ráadásul jófele :)

AnyádnakPalánkot (törölt) 2008.12.10. 20:54:25

Bocs szivi, de csak arra költök, ami felizgat.
(pár példa ami nem: te, fényképezőgépek, virágföld)

Gomulka Béla 2008.12.10. 20:56:04

A GTR-en bekakál a rajtelektronika ha ilyen meg olyan köridõket megy vele a tulaj, vagy ha legyorsulja a mellette álló porschebéemvét. Valóban. De rossz híreim vannak. Nem megy vele köridõket, hanem munkába jár az autópályán, meg lódoktorhoz viszi a luvnya pincsikutyáját,vendéglõbe a luvnyát, és a bõrgyógyászhoz amit Thaiföldön összszedett. A lámpánál pedig százbók kilencvenkilencszer ott állok én, elõtte kettõvel, a Micrával, úgyhogy a hajára kenheti a rajtelektronikáját. Innentõl fogva viszont, fiatal és náív barátom Jenko, baromira fontos hogy kopog-e a mûszerfal, holnap is avval néz majd szembe, és nem a következõ s-kanyarral. Ez egy igen-igen kemény világ.

jenko80 2008.12.10. 21:04:27

mindjárt lemegyek, és lefényképezem a százmegapixeles fényképezőgépemmel (amit szintén lefényképezek és azt is idelinkelem), hogy az én kocsim műszerfalja nem kopog! Meg se tudjátok majd nézni a mütyűr gömbmonitorjaitokon, olyan sok a pixel, fillérbaszók!
Méghogy náív...

AnyádnakPalánkot (törölt) 2008.12.10. 21:26:19

Könyörgöm valaki mesélje már el, hogy ez az Ubul honnét került ide.

jenko80 2008.12.10. 23:23:03

Mindazonáltal Skoda 105 S típusú gépcsocsival szerzett tapasztalataim alapján egy zsák virágföldbe le merném fogadni, hogy a Porsche vezetési élmény tekintetében többet nyújt, és ez fontosabb, mint a köridő. A Nissan nagyon szép és jó, de ha mernék nagyot álmodni, akkor az a Porscheről szólna. Le is fekszek, hátha sikerül.

Gomulka Béla 2008.12.10. 23:26:49

Szinesztéziás fényképezogép. Na, erre vargyál gombot, Palánk!

Gomulka Béla 2008.12.10. 23:29:48

Ubul? Ede született bele. (Beleszületett Ede a gyerek!)

AnyádnakPalánkot (törölt) 2008.12.10. 23:31:34

Mármint valaki letépte a fejét, beleokádott a tüdejébe, és abból az okádékból fejlődött ki?

Gomulka Béla 2008.12.10. 23:46:17

Ez nem volt szinesztézia. (Bár, és bár ne, szinte látom és szinte érzem a szagot. Honnan szeded te az ilyeneket?)

AnyádnakPalánkot (törölt) 2008.12.11. 00:03:08

Ezt bóknak veszem.
Ne akarj belém látni.. Rosszakat álmodnál.

Krisi 2008.12.11. 00:09:44

A személyes véleményem a hasonló kocsikról meg úgy általában nekem is az, hogy az a jó élményautó, amit élvezet vezetni és a tulajnak tetszik. A többi nekem mellékes (pl. hogy mások mit gondolnak róla meg hogy mennyit ment profi pilótával a Nürnburgringen.)

És az a vicc, hogy ez lehet kétütemű Trabanttól kezdve hegesztett difis Ladán át az M6-os BMW-ig bármi. A lényeg ugyanaz: a vezetés öröme. Csak több ember vágyakozik Porsche meg Skyline után :)

Ez amúgy a népítéletekből is kiderül, hogy sokan jobban szeretik a tizen-, huszonéves régi vasaikat mint mások a vasiuúj csilivili járgányaikat. Bocs, ez már tényleg OFF volt, de kikívánkozott :)

Gomulka Béla 2008.12.11. 00:18:29

Mi az hogy hegesztett difis Lada? (Azt tudom hogy mi a difi, és azt is hogy mi a hegesztés, meg Ladát is vezettem már, illetve még, de valaki magyarázza már el a fogalmat! Kösz.)

Shadowbull 2008.12.11. 00:31:02

gondolom az akar lenni, hogy valamit belehegesztenek a difibe, hogy ne diferaljon, azaz difizar paraszt modra :)


Igaz allando, de sebaj.

sb

Gomulka Béla 2008.12.11. 00:47:59

Hegesztett difi. Az ott nem csupa olaj belül? Persze nyilván ki lehet mosni, meg el is ég, de – tényleg? Mennyi gumit megehet egy olyan!
Egyébként ez a differenciálzár nem rossz dolog. A Citroen csinált egy Kacsa-alapú dzsípet, a’szem Mehari volt a neve, és abban állítólag zárható volt a differenciál. Elõl, és más semmi. Állítólag annyi elég is.
(Vajon mennyi lehet a körideje a Niebelungon?)

jenko80 2008.12.11. 11:45:30

"Mármint valaki letépte a fejét, beleokádott a tüdejébe, és abból az okádékból fejlődött ki?"
Porsche helyett ezt álmodtam. Igazán köszönöm. Csak nem okádékkal, de ezt most itt nem fejteném ki.

Minek hegesztett difi a ladába, mikor kopott gumival kettesbe is pörget, sőt, hármasba nyikkan az ezerhárom 66LE vótvalamikó? Nem értem.

Shadowbull 2008.12.11. 11:47:49

Ha nem zar ossze a differencial, akkor peldaul nem lehet szepen iveseket driftelni, mert az egyik kerek kiporog, a masik meg nem kap hajtast.

ezert van mechanikus differencialzar a job sportkocsikba, a rosszabakban meg elektronikus.

sb

Shadowbull 2008.12.11. 11:49:00

...jobb sportkocsikban...

ommm 2008.12.11. 12:03:21

jenko80 2008.12.11. 11:45:30

Mert ha a nagy csapatás közben lediferál könnyen rosszul végződhet dolog.
A hegesztett difi low-cost megoldás, tényleg csak hülyéskedni jó.
Lehet Ladába bőven kapni tisztességes lamellás sperrt.

Krisi 2008.12.11. 19:05:26

"Lehet Ladába bőven kapni tisztességes lamellás sperrt. "

Annyiba kerül kb, mint egy Porschébe az elektromos ablakemelő :)

ommm 2008.12.11. 19:49:11

Krisi 2008.12.11. 19:05:26

Nyolcvanért adnak újat. Bőven. Nem a colotti-féle szorított butaságot :)

RisingSun 2008.12.11. 23:57:42

Úgy érzem magyarázatra aszorul néhány dolog.
1. A puncimágnes jelzőt Gyurma írta, én erre reflektáltam az - ugyan igen sarkított, szerintem mégsem érthetetlen - hozzászólásommal. Ami engem illet, nem vágyom ilyen nőre, elhiheted, annál is inkább mert nem 15 éves vagyok, hanem 26, de ez most mindegy. Másrészt viszont, míg Téged az érdekel, hogy mit mondanak az emberek Rád ill. az autódra, ha meglátnak, addig engem az, hogy a számomra tökéletes autóban üljek, és nem befolyásol, hogy nem egy Ferrari, Porsche, Lamborghini, mert NEKEM ez AZ AUTÓ.
És igen, számomra imponál, ha megversz valakit a lámpánál, úton, vagy bárhol. De aki vesz egy Porschét (kiemelten igaz ez a GT2-re), annak is, és aki ezt tagadja, hazudik. Persze nem egy Suzukinak vagy egy Calibrának fog felállni. De ha találkozik egy "hasonszőrűvel", elkeni neki, elhihetitek. Mert nem lehet minden nap a Ringre menni.
2. Az átfogó tuning alatt, nem az RS tuning-ra, és nem Suzukikra gondoltam. Hallottál már olyanról, hogy Nismo? Na az a Nissan GYári tuningcége. Vagy, ha stílusosak akarunk lenni, tudod mi az a Techart? Ezek nem Suzukira való, kiegészítőket gyártanak ám. A tuningot, Magyarországon, a (és ezért most bocsássatok meg nekem) a tudatlanok, azzal azonosítják, de semmi köze nincs ahhoz!

bunk R 2008.12.12. 00:41:47

"hozzátenném azonban, hogy a vásárlók sem tesztpilóták, nem Walter Röhrlök adják egymás kezébe a kilincset"

Nem olvastam végig ahsz-eket, így nem tudom szólt-e már érte v.ki, de legalább a nevét learhatná rendesen!
Walter Röhl vazze...

Rocko- 2008.12.12. 10:02:21

sb most mit akarsz ezzel. hogy Ô se tudja leírn ia saját nevét rendesen? :DDDD

Krisi 2008.12.12. 10:33:24

Valaki bemásolhatná már a személyi igazolványát, és akkor egy hosszú ideje tartó vita dőlne el :)

RisingSun 2008.12.12. 10:44:40

Gyurma73!
"Amúgy meg mindig az a kérdés "MELYIK KÉNE?"és nem az hogy melyiket vennéd meg.
Akinek az olcsóbb kéne az egyszerűen hülye .Mert ha megkérdeznék melyik kéne és megkapnád akkor mindenki a Porschét választaná de akinek a Nissan kéne az venne az árából kettőt."

Ezt most komolyan gondoltad?! Szerinted -és itt most visszatérnék arra, hogy Te mondtad rám, hogy 15 vagyok - az ovin, és na jó, még az általános iskola alsó tagozatán kívül még valaki gondolkozik azon, hogy mi lenne, ha ingyen megkapná az autót?!? Szerintem senki! A kérdést, hogy melyik kéne, nyilvánvaló, hogy a mögöttes ár lecsengetésével együtt kell figyelembe venni.

A Dacia-Renault vonalra pedig a következő a válaszom. A Ferrari Enzoban szerinted Fiat Punto gyújtáskapcsoló van? :) Nem szeretem a fracia autókat, a Daciat pedig különösen nem, viszont a globalizáció ilyen. A Porsche VW tulajdon, és olyan márkákkal került egy istállóba, mint a Skoda vagy a Seat...de attól még nem az, ugye?

Pal85 2008.12.12. 11:45:51

"A Porsche VW tulajdon"
Ennek azért még nézz utánna.... (:

Üdv.

RisingSun 2008.12.12. 12:19:10

a Porsche újabb 4,89%-ot vásárolt a Volkswagen részvényeiből, így most már 35,14%-ot tudhat a magáénak.

A Stuttgarti sportkocsigyártó vezetése eleinte tagadta, hogy hatalomátvételre készülne, most azonban már nem csinálnak titkot belőle, hogy még az idén 50% fölé szeretnék növeli a tulajdonrészüket a Volkswagen csoportban. Wendelin Wiedeking, a Porsche vezérigazgatója azt mondja, lényegében már most az övék a valós hatalom a cégen belül, bár egyelőre kérdéses, hogy mit kezdenek vele. A VW csoport vezetése egyelőre még a helyén van, és ahhoz, hogy ez változzék, egyelőre a többi tulajdonos beleegyezésére is szükség volna. Ugyanakkor a Porsche SE, a VW és a Porsche részvényeket formálisan birtokló holding már most kénytelen volt beengedni vezetőségébe a VW munkás-érdekképviseletének képviselőit.

A részvényvásárlás persze nem olyan egyszerű, mint gondolnánk: minden egyes alkalommal engedélyeztetni kell a hatóságokkal, és a német törvények szerint vásárlási ajánlatokat kell tenni a többi tulajdonosnak. Most például az Audi részvényeiért kínálták fel a kötelező minimumot, 487 eurót papíronként. A Volkswagen - az Audi 99,14%-ának birtokosa - persze nem fogadta el a felkínált összeget, hiszen így legjövedelmezőbb részlege felett veszítené el az irányítást, de a fennmaradó 0,86% - mintegy 370000 részvény - mások kezében van, azaz elképzelhető, hogy a Porschének így is ki kell majd fizetnie bő 170 millió eurót a VW részvények árán felül.

Én ezt így tudom, bár lehetséges, hogy a hír óta változott valamit a helyzet. A lényeg nem ez. De akkor maradjunk a Ferrari - Fiat tulajdonviszonynál, az biztos helytálló. Nem gondolom, hogy ezen oknál fogva, egyetlen Ferrariról is, legyen az akár egy F430, akár egy Enzo, az jutna valaki eszébe, hogy hűűű ennek papíron köze van a Fiathoz. Szerintem ugyanez a helyzet a Nissan-Renault-Dacia vonallal is. De ez legyen

RisingSun 2008.12.12. 12:24:06

a Porsche újabb 4,89%-ot vásárolt a Volkswagen részvényeiből, így most már 35,14%-ot tudhat a magáénak.

A Stuttgarti sportkocsigyártó vezetése eleinte tagadta, hogy hatalomátvételre készülne, most azonban már nem csinálnak titkot belőle, hogy még az idén 50% fölé szeretnék növeli a tulajdonrészüket a Volkswagen csoportban. Wendelin Wiedeking, a Porsche vezérigazgatója azt mondja, lényegében már most az övék a valós hatalom a cégen belül, bár egyelőre kérdéses, hogy mit kezdenek vele. A VW csoport vezetése egyelőre még a helyén van, és ahhoz, hogy ez változzék, egyelőre a többi tulajdonos beleegyezésére is szükség volna. Ugyanakkor a Porsche SE, a VW és a Porsche részvényeket formálisan birtokló holding már most kénytelen volt beengedni vezetőségébe a VW munkás-érdekképviseletének képviselőit.

A részvényvásárlás persze nem olyan egyszerű, mint gondolnánk: minden egyes alkalommal engedélyeztetni kell a hatóságokkal, és a német törvények szerint vásárlási ajánlatokat kell tenni a többi tulajdonosnak. Most például az Audi részvényeiért kínálták fel a kötelező minimumot, 487 eurót papíronként. A Volkswagen - az Audi 99,14%-ának birtokosa - persze nem fogadta el a felkínált összeget, hiszen így legjövedelmezőbb részlege felett veszítené el az irányítást, de a fennmaradó 0,86% - mintegy 370000 részvény - mások kezében van, azaz elképzelhető, hogy a Porschének így is ki kell majd fizetnie bő 170 millió eurót a VW részvények árán felül.

Én ezt így tudom, persze lehet, hogy azóta bekövetkezett némi változás az ügyben. A lényeg nem ez. De maradjunk a Ferraris példánál! Egy Ferrarit meglátván, senki nem fog arra gondolni, hogy húú ez szar, mert papíron köze van a Fiathoz. Ellenkezőleg! A Fiat tömegautói teremtik elő az összeget, amit aztán fejlesztésre tudnak költeni. Mert nem maga a gyártás emészti fel a pénz nagy részét, hanem a fejlesztés. Ugyanez igaz a Lambo-Audi párhuzamra is. Be kell látni, hogy a man

RisingSun 2008.12.12. 12:26:15

folyt.: Szóval be kell látni, hogy az autóipari manufaktúráknak, 2008-ban igen nehéz saját erőből megélniük. A Porsche sem a 911-es bevételeiből jött egyenesbe, hanem a jóval szélesebb rétegnek eladható Cayenne viszi a prímet az eladásokban.

w a s d 2008.12.12. 12:26:45

"A Porsche VW tulajdon" - ez azt jelenti, hogy a Porsche a VW- é.

"a Porsche újabb 4,89%-ot vásárolt a Volkswagen részvényeiből, így most már 35,14%-ot tudhat a magáénak." - ez azt jelenti, hogy a VW (részben) a Porsche- é.

Shadowbull 2008.12.12. 12:55:36

RisingSun 2008.12.12. 12:24:06

Fogalmad sincs mirol beszelsz.

A Porsche sohasem volt VW-tulajdon.

Most lett a VW AG egy nagy reszenek a tulajdonosa a Porsche Automobil Holding SE.

sb

RisingSun 2008.12.12. 13:11:16

Az előző hozzászólásommal kapcsolatban,azt kell mondjam igazatok van,rosszul értelmeztem a dolgot.

Mindemellett a véleményem, és a Ferraris példám, úgy gondolom helytálló.

Shadowbull 2008.12.12. 13:31:08

Nemtom, szerintem a Ferrari boven onfinanszirozo, nem a Fiat penzebol dolgoznak.

A Lambanal mar talan jobban all, de ott meg rengeteg fejlesztes az Audi csinal sajat hataskoreben.

sb

RisingSun 2008.12.12. 14:16:43

Ezt érdemben, csak a Ferraris főkönyvelő tudná elmondani, én sajnos őt nem ismerem... :)

Minden esetre tény, a Lamborghini, az Aston Martin, és szerintem a Ferrari is nem tudott nyereségesen működni, egészen addig amíg egy, náluk jóval hétköznapibb, ha úgy tetszik kevésbé csillogó presztizsű céggel nem fúzionáltak. Ez persze mindemellett csak részben igaz a Nissanra, mert nem kizárólag egzotikus autóket gyártanak, de egy 350Z, egy Skyline, vagy egy Silvia autóőrültek millióinak álomautója, ellentétben egy Renault Megane-nal, tehát hiba lenne azonosítani a GT-R-t a mögöttes céggel, mivel nem hiszem, hogy sok átfedés lenne egy Renault és közte. A Lambo egyébként számos esetben került csődbe, amíg az Audi nem karolta fel, pedig minőségi gépeket gyártott mindig is.

tRebroN 2008.12.13. 21:01:46

Shadowbull: Ha egy kocsit nap mint nap arra használnak, hogy állóból gyorsulgatnak vele azt semmi sem bírja sokáig vmelyik elöbb vmelyik késöbb, de elöbb utóbb mindegyik megadja magát.
Ami a parasztvakítás részét illeti szerintem mindenki úgy adja el a portékáját ahogy tudja, az meg hogy ki tervezi meg a fedélzeti számítógép kijelzőjét nem mindegy?? Szavaidból is látszik, hogy nem igazán érted mi is a gtr valójában sokaknak nem giccs meg parasztvakítás hanem sokkal inkább egy olyan sportgép aminél nem az volt a cél ahogy csináljanak vminél egy 25 lóerővel erősebb autót hanem tényleg csúcskategóriás autót tudjanak piacra dobni a konkurensekhez képest lényegesen olcsóbban.
Nürburgringi teszten kívül még sokan tesztelték a gtr-t és a Porschét és szinte kivétel nélkül mindenhol alul maradt a 911 turbó is meg a GT3 is mert, hogy az alap gtr tudtommal a 911 turbónak szánták ellenfélül a gt2 ellen majd a V Specnek kell helytállnia. Szerintem mind a Porsche mind a GTR kiváló autók egy jó cimborám jóvoltából nekem szerencsém volt ülni egy R32 GTR-ben és hidd el felemelő élmény persze a Porsche is kiváló de az másképpen jó szerintem.
Nyilván egy Nissan tesztpilóta jobban kitud autózni egy Nissant mint mondjuk egy Porsche vagy nem tom én milyen pilóta.

Shadowbull 2008.12.13. 21:43:16

tRebroN 2008.12.13. 21:01:46

"Ha egy kocsit nap mint nap arra használnak, hogy állóból gyorsulgatnak vele azt semmi sem bírja sokáig vmelyik elöbb vmelyik késöbb, de elöbb utóbb mindegyik megadja magát."

Aham.

Az a nem mindegy, hogy mennyi az az elobb-utobb.

"Szavaidból is látszik, hogy nem igazán érted mi is a gtr valójában "

Igen, ez lehet a baj.

"csúcskategóriás autót tudjanak piacra dobni a konkurensekhez képest lényegesen olcsóbban."

Naja. A baj csak az, hogy csak az eladasi arat ismerjuk. Hogy mibe kerul a Nissan-nak, mar nem.

"az alap gtr tudtommal a 911 turbónak szánták ellenfélül"

En is ugy tudom. A gond az, hogy a Nissan altal megadott idoeredmeny a Carrera GT szintjen van. Remelem erted, hogy mi ezzel a gond.

"Nyilván egy Nissan tesztpilóta jobban kitud autózni egy Nissant mint mondjuk egy Porsche vagy nem tom én milyen pilóta. "

Na latod ezt nem hiszem.

sb

ommm 2008.12.13. 22:10:21

tRebroN 2008.12.13. 21:01:46

Szerintem az R32-vel nincs is semmi baj. Az egy őszinte autó, nem az FF és a Need for Speed generáció yuppieainak digitális játéka.
(Remélem Radir még nem kezdte szétszedni a sajátját és sikerül tető alá hozni valamit.)

szilx 2008.12.14. 03:18:50

A nissan biztosan örül a reklámnak, akármit írok Nürburgring-el kapcsolatban a google-ba egyből ott a gt-r ideje az első 3 találat közt. A célt ezzel elérték.

ezen a listán is bőven ugrottak előre. Lehet hogy pont a F&F visszhangja végett kezdték komolyan venni, hogy milyen jó reklám is a cégnek ha Európában is tudják, hogy van egy ilyen modelljük (még ha itt nem is árulják). Nálunk a nissan megítélése szerintem egy jó minőségű [rönó előtt az is volt :) ] átlagos (talán unalamas jellegtelen) japán autó. A 350Z valamit javított ezen de egy wrx sti aktális evo szögéből nézve kevés (tudom hogy nem az volt a cél vele, azok az x-esek) . Ezzel egyből két "kategóriát" ugrottak azok agyában ahol kellett, és ott a pont. Az idő nem is számít igazán (a qrva nagy sajtó visszhang megvolt). Bárkit kérdezel az autóról a porsche val fogja egy lapon említeni. Akár mi is az igazság de jól csinálták! Ez kell nem az amit a honda csinál pl...

Big.Ist 2008.12.14. 17:05:18

Hello,

Szerintem annyira nincs értelme összehasonlítani ezt a két autót, hogy az már fáj.

Azt bírom hogy a japán autókkal szimpatizálók azzal érvelnek, hogy 4 személyes, 1700 kilos es sokkal olcsóbb auto majdnem olyan gyors kört megy mint egy GT2.

Igen, ez igy van.

De azert ne röhögtessetek már, szerintetek egy autó (autómárka) minöségi megítélésében mekkora részt tesz ki a Nordschleife-n futott kör ideje ? :)

Nem lehet egy Nissant egy Porschehoz hasonlitani. Ha megnézem a Nissan belterét, hát rámjön a röhögögörcs, vagy sírógörcs, értitek hogy miért.
Erre majd azt fogja mondani a sok japanfan hogy nem az szamit :)

Nem azt mondom, biztos jo auto a Nissan, kivulrol elég pofás, de nincs az az Isten amiért azt venném.
Inkább vennék egy "szimpla" 911 Coupét, ami franctudja hány másodperccel lassabb mint egy GT-R.

Próbálom a japán hívök szemszögéböl is megérteni az ö elveiket, de nem egyszerü:)
Tegyük fel hogy ha valaki megnyeri a lottót, van olyan akinek az álomautója egy Nissan GT-R, High-tech csilivili techno autó, nulla presztizzsel ?:)
Ja, de az persze a nagy érv, hogy csak 6 mp-vel lassabb mint egy GT2 :)

A legjobbak a tisztelt japan autos "ujsagirok" cikkei, es tesztvideoi, legyen szo akarmilyen autokrol.

Mindegyik el van csalva, youtube-on meg lehet nezni egy csomo japan zart versenypalyas tesztvideot, az osszes europai erögépet lenyomjak a Skyline-ok meg a Honda NSX-ek :) Komolyan megmosolyogató az egész.

Ezek utan hisz meg valaki nekik ?

bocs ha tul offenzivre sikerult a hozzaszolas, csak nem ertem hogy ezt a ket autot miert kell hasonlitgatni egymashoz :)

Big.Ist 2008.12.14. 17:22:25

Amúgy januar 31.-en nyit meg Stuttgartban az új Porsche Múzeum, állítólag nagyon jó lesz :)

tRebroN 2008.12.14. 20:51:32

Shadowbull: a lényeg az, hogy a R35 GTR helyzete sokkal bonyolultabb mint az, hogy gyorsabb legyen egy adott 911 Porschénél. Az eladással kapcsolatban pedig pont emiatt szerződtették le Carlos Ghosn-t ha valaki akkor ő sikeressé és még inkább nyereségessé tudta/tudja tenni a Nissant a Renault-al karöltve. Az előző GTR-ek baja pont ez volt annyira nyomott áron kerültek a piacra, hogy nem érte meg őket gyártani. Nyílván valóan ha globálisan akarsz bekerülni egy kész piacra egyértelmü hogy nagyot kell alakítani mind gyártás mind tervezés mind pedig a marketing szintjén hisz senki nem veszi ha nem tud róla. Ha megnézed pont ebbe az irányba mozog a GTR is hisz megy fel az ára és már most 1 évre előre elfogyott az összes.
A Gran Turismo videó játéksorozat, a Poliphony Digital bevétele az üzletbe majd a tervezés egy részének a kiadása nekik (ugye a fedélzeti compot ők tervezték) ezek mind-mind egy Globális marketing része aminek, ha tetszik a R35 GTR lett a nem is akármilyen végterméke.

Big.Ist: Szerintem semmivel sem rosszabb minőségü az új GTR mint egy új Porsche. Szerintem te még nem láttál R35 GTR-t élőben mert nem mondanál ilyen hülyeségeket. Sok japán szarrol meg annyi, hogy kevesebb gond van velük mint bármelyik más ország autóival. Az is megfigyelhető, hogy főleg azoknál a japán autóknál van gond amik a szigetországon kívül készülnek. Azon is röhögőgörcsöt szoktam kapni amikor jönnek a faszságaikkal hogy mennyire drága az alkatrész egy japán autóhoz. Ez igaz lehet akkor ha japánból kell rendelni vmit mert mondjuk megtöri az autót, de a kötelező szerviznél semmiképpen sem. Nézd én nem akarok senkit meggyőzni erről vagy aról mindenki azt hisz meg használ amit akar meg amit a pénztárcája megenged. Ha vki presztizst akar vásárolni tegye azt, ha vki másra vágyik mást vesz ilyen egyszerü, de ne próbáljunk már a tények elferdítésével vmi egészen kitalálni.

tRebroN 2008.12.14. 21:46:09

ommm: pedig Boo (Gyuri) barátom pont, hogy egy videójáték miatt kezdett nézelődni GTR után (gran turismo) és évekkel később megvalósult az álma.

w a s d 2008.12.15. 01:21:30

Őszintén szólva, nekem akkortól tetszett a GT- R, amikor (talán 2001- ben) megjelent egy cikk egy angol (ha jól emlékszem) R33- asról, meg ugyanazon ember Supra- járól, 1000 meg 700 LE körül voltak, addig nem ismertem, és nem folyt a csapból is a "mindennél jobb a szkájlájn" dolog, azóta viszont már nem vagyok oda érte.

A japán autóban meg szerintem az a szép, amikor olyan egyszerű, puritán a beltér, mint az előző Swiftben, vagy pl. az 5.- 6. generációs Civicben.
süti beállítások módosítása