A pukimentes okosság

  2008. december 03. - TóthZé Címkék: vélemény

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Kicsi vagy nagy? 911-essel ralizni jó.
2009-12-20 14:15:00

Szögezzük le az elején. Az előbb bejött a dolgozóba az Éva, a feleségem és aranyvasárnap ide vagy oda a

Egy év nirvana
2009-11-08 09:57:00

Eseménydús volt az elmúlt pár hónap a hátsókerekes, kocka Corollával . Karc nélkül megúszta a két

Hazaértek az extrém Insigniák
2009-09-30 08:25:58

  Kipróbáltuk az Opel Insigniák Ecoflex, 4x4 és OPC modelljeit, végre hazai pályán. Jó móka volt.

Magyar dráma Imolában
2009-09-19 13:39:00

Az élet a legjobb rendező, ilyet hollywoodi forgatókönyvírók egész hada sem találhatna ki. Az előzményekről

 

Nem kéne eladósodni, nem kéne túlköltekezni, de annyira parádésan ramaty a magyar használtautó felhozatal, hogy laikusként lehetetlen használhatót választani.

Vélemények az azonos című cikkünkről.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr10800946

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Auto-InterCont 2008.12.03. 20:17:11

_sokadik 2008.12.03. 19:53:22
Ha az általam kínált autókban bármi hibát találsz amirol nem tájékoztatlak, vagy nem valós futásteljesítményt, akkor azzal az autóval haza mehetsz a nevedre írva!
egy bunozo

_sokadik 2008.12.03. 20:20:18

"Minden papír legyen rendben!!!"

Igen, így van! "Kedvencem" az az eladó, aki végül kénytelen volt beismerni: egy kockás papírra kézírással írt fecnivel kívánja igazolni hogy >1 éve övé az autó, egyébként az összes papírja tök más névre és címre szól... azt, hogy vajon miben bízva nem íratta át ha tényleg az övé, már fölöslegesnek láttam megkérdezni, inkább a menekülési útvonalakat fürkésztem:)
Pedig, felületes ránézésre, kellően messziről, egy fullextrás, gyögyörű autó volt...

_sokadik 2008.12.03. 20:28:54

>>>Ha az általam kínált autókban bármi hibát találsz amirol nem tájékoztatlak, vagy nem valós futásteljesítményt, akkor azzal az autóval haza mehetsz a nevedre írva!
egy bunozo

_sokadik 2008.12.03. 20:33:25

elozobol hsz-bol lemaradt:

1.: az egy dolog, hogy mit tudok bizonyítani bíróság elõtt (nem egyszerû a valós futáskm-t bizonyítani he lehetséges egyátalán)
a valóság meg egy másik dolog.

2.: ha ez így igaz, valamennyi használt autó esetében beleegyeznél, hogy a vevõjelölt által kiválaszott szerviz vizsgálja át alaposan?

Lehet, hogy van kocsi amit valós km-el árultok, én akkor is azt tanácsolnám mindenkinek, elsõ körben magánembertõl próbáljon autót venni, és a saját megbízható szerelõ mûhelyében történõ átnézetésrõl semmiképp ne mondjon le. Pont.

Auto-InterCont 2008.12.03. 20:38:03

Én is azt tanácsoltam, hogy magánszemélytol vegyen elsosorban. Bárki, bárhol átvizsgálhatja az autókat. Mutatok egy példát:
www.autointercont.com/index.php?cmd=1&id=21

Elektro (törölt) 2008.12.03. 20:40:02

"Mielőtt használtautót veszünk mindíg döntsük el milyen tipust keresünk és milyen motorral."

Hát, ezzel nem értek egyet. Aki használt autót keres és nem fanatikus, az vegyen számításba legalább 3-at, 4-et. Lehet, hogy más márkában találsz pont rendben lévőt. A mondat második fele OK.

"Használtautót lehetőleg első tulajdonos magánszemélytől vegyünk! Ha nem első tulajdonos, kérdezzünk rá, hogy ő hol vásárolta!"

Sztem mindenkinek ez az álma... A régi forgalmikban benne volt, hogy hányadik (magyar) tulaj, az újban nincs. Ha külföldről hozták be, lehet annyi előző tulaj, mint égen a csillag...

"Minden papír legyen rendben!!!"

:DDD Aki nem ilyet vesz, az akasztani való barom. Az nyilván gyanús, ha fénymásolat a forgalmi. Inkább vidd el az eladót magaddal eredetvizsgára és csak akkor vedd meg, ha minden rendben volt. Okmányszakértő legyen a talpán, aki minden nélkül, ránézésre megmondja, hogy hamisak-e a papírok vagy nem...

"Az sem baj, ha megvan minden eredeti kulcs."

Na, ezt megnézném, hogy hogyan állapítod meg... Az nyilván gyanus, ha vadi új minden kulcs, a kocsi meg 25 éves... Bár ez a világon semmit nem jelent.

És végézetül a dróthálós kerítéses kereskedésbe, nem hogy nem szabad vásárolni, de még csak bemenni sem, sőt, lassítani mellette sem. Tapasztalatokat inkább a neten szerezz márka klub tagoktól, vagy blogokból. Használj legelöször is guglit...

Auto-InterCont 2008.12.03. 20:45:55

Természetesen semmi sem bizonyító ereju, azokból amit itt leírok, de régebben már írtam errol az autóról is a népítéletben:

totalcar.hu/nepitelet/?op=itelet&cat_id=88007

...ennek ellenére én is azt mondom, hogy kereskedötöl nagy óvatosan, de talán nem mindegyik bünözö

AnyádnakPalánkot (törölt) 2008.12.03. 20:51:17

"Nekem a Suzuki 8 éve gurul minden komolyabb baj nélkül, a szutyukizó parasztokon röhögök, inkább másra költöm a pénzem, mintsem szakadék bontószökevényekre vagy vadi új faszomtudja milyen hárombetűs szarokkal felszerelt verdákra."

Részvétem.

tso 2008.12.03. 21:04:00

hülegyerek, Walter Melone: köszi a választ, de nem véletlenül gondoltam a checklistre.
Egyrészt ahogy írtam, ez egy elôszûrés lenne,mert nem akarok minden szépen kozmetikázott roncson állapotfelmérést csináltatni.
Másrészt autószerelôt sem cipelhetek mindenhová magammal. Ráadásul ez utóbbival meg is jártam már, mert amire azt mondta, hogy rendben lesz (haver volt, csak 7e-et kért), azzal a végén nagyon megjártam: karambolos volt, de úgy, hogy borult is. Viszont tény, hogy a motorja ment addig, amíg megvolt, csak buktam rajta egy rakás lóvét az eladáskor.
Plusz meg amilyen tanulsagos tortenetek elhangzanak itt a kocsi eloeleterol, azt konnyu ellenorizni az elozo tulaj megkeresesevel, stb - ezeket nem ellenorzi a szerviz, megis viszonylag hatekonyan kiszurheto.
Sok tucat ilyen apro dolog van, es azert lenne jo egy lista, mert akkor osszegyujtve lenne es nem csak sajat emlekeimbol, hanem masok hozzaertese, tapasztalata is benne lenne.

loláb 2008.12.03. 21:05:06

egy átlag,
"lolábnak. 65+ az amortizáció + a következő hasonló autód indulójának kitermelése. Egyszerű ez. Csak kicsit gondolkozni kéne, meg nem az iskola mellé járni..."

Miért is kéne az amortizációt ÉS mellé a következő autód indulóját kitermelni?
Az amortizáció virtuális költség, arra szolgál, hogy egy beruházás értéke megtérüljön. Egyszerűsítve az amortizáció a következő (pótlólagos) beruházás forrásának tekinthető. (De csak a kettős könyvvitelt készítő szervezetek esetében: valljuk be kevés ilyen család van.)

Szándékosan elnagyoltan vettem a költségeket, és sok mindent (pl hitel törlesztő részletet) nem is számoltam.

Csak arra akartam rávilágítani, aki arra hivatkozva vesz használt autót, hogy egy új autó alsóhangon 80-100 ezer forint havonta, az HAZUDIK, mert SOSE volt még új autója.

Autózni a többségnek nem is kötelező: ha nem jársz szarni is autóval, akkor csak a casco-t bukod (ha van), de cserébe az új autód 3 hét után is beindul, és el tudsz menni vele horvátországba nyaralni, meg a tescoba bevásárolni.

Buta, demagóg, és írigy szöveg az új autót vásárlókra balekokként tekinteni. Ami azt illeti, a magyar használtautó felhozatalt, illetve a külföldről való behozatali procedúrákat tekintve ez az átlag (nem autónepper) ember egyetlen ésszerű döntése.
Persze az is igaz, hogy a lehetőségeket, és az igényeket összhangba kéne hozni. És ha valakinek van autóra havi 40ezer forintja, akkor nem kell a A klasse merciket nézegetni, hogy hányszor 120 hónapra lehetne elhozni.(A lehetőségek felmérésére az általad mondott ökölszabály pl. jól használható, de csak akkor, ha más hitel nincs) Mert jelenleg sokan valóban erőn felül autóznak (státusszimbólum), mintahogy minden mást (pl lakást) is erőn felül vásárolnak.

Ehuszonegy 2008.12.03. 21:09:07

"Mielőtt használtautót veszünk mindíg döntsük el milyen tipust keresünk és milyen motorral."

"""Mielőtt használtautót veszünk mindíg döntsük el milyen tipust keresünk és milyen motorral."

"Hát, ezzel nem értek egyet. Aki használt autót keres és nem fanatikus, az vegyen számításba legalább 3-at, 4-et. Lehet, hogy más márkában találsz pont rendben lévőt. A mondat második fele OK."

Mindenki máshogy csinálja... Én jobban szeretek egy tipust egy bizonyos motorral kiválasztani(ami kívül/belül/fenntertási költség/megbízhatóság stb. tekintetében megfelelő lehet) és abban elmerülni.

"Használtautót lehetőleg első tulajdonos magánszemélytől vegyünk! Ha nem első tulajdonos, kérdezzünk rá, hogy ő hol vásárolta!"

"Sztem mindenkinek ez az álma... A régi forgalmikban benne volt, hogy hányadik (magyar) tulaj, az újban nincs. Ha külföldről hozták be, lehet annyi előző tulaj, mint égen a csillag..."

Lehetőleg! Én például név/cím szerint tudom a németországból hozott autóm tulajdonosait.

papír legyen rendben!!!"

":DDD Aki nem ilyet vesz, az akasztani való barom. Az nyilván gyanús, ha fénymásolat a forgalmi. Inkább vidd el az eladót magaddal eredetvizsgára és csak akkor vedd meg, ha minden rendben volt. Okmányszakértő legyen a talpán, aki minden nélkül, ránézésre megmondja, hogy hamisak-e a papírok vagy nem..."

Sajnos én már mentem bele olyan vételbe egy csábító két éves autónál ahol a szerződéskötéskor nem volt meg a törzskönyv! Megmondom őszintén izgultam miatta! Annak ellenére, hogy az eladó készségesen eljött velem az okmányirodába tisztázni a helyzetet. (Végül minden egyenesbe jött.) Akkor barom vagyok? Lehet... Mindenesetre a jövőben kerülném az ilyen helyzeteket!

"Az sem baj, ha megvan minden eredeti kulcs."

"Na, ezt megnézném, hogy hogyan állapítod meg... Az nyilván gyanus, ha vadi új minden kulcs, a kocsi meg 25 éves... Bár ez a világon semmit nem jelent. "

Tehát akkor nem baj ha megvan...

"végézetül a dróthálós kerítéses kereskedésbe, nem hogy nem szabad vásárolni, de még csak bemenni sem, sőt, lassítani mellette sem. Tapasztalatokat inkább a neten szerezz márka klub tagoktól, vagy blogokból. Használj legelöször is guglit... "

Sajnos a neten keresgélve nem sok kézzelfogható, gyakorlati tapasztalatot lehet szerezni.(Nehézkes a virtuális próbakör.) Elméletit annál többet. Úgyhogy tessék csak bemenni a dróthálosba nézegetni, tapogatni kérdezgetni! Nem esznek ott embert!

ave 2008.12.03. 21:09:21

Nem ertem mi a problema a tort vackokkal.
Oke, csunyacska, hogy mas szinu az ajto meg nagy az illesztesi hezag, de kit erdekel?
Szerelem autoban persze kell a tokeletes, de idezve a cikket "egy peknek" nem mindegy?
Nekem mindennapra tokmindegy.

Bq 2008.12.03. 21:17:46

":gyarfas: 2008.12.03. 08:28:15
nem nagy arcból mondom, de én értékesítőként dolgozom....Aki drágát vesz mert többet akar mint amit valójában tud az vállalja a rizikót. A speciális értékeket vonultató márkákról nem akarok beszélni, mert az nagyon lápos mezsgye. mindig ki kell röhögnöm aki olcsó, jó, törésmentes és lehetőleg klímás autót keres. Olyan nincs. Ez a világ nem erről szól. Nem lehet kikerülni a rendszert. Sem a neten sem a neppernél. A használt autó az használ, ezt meg kell emészteni. Aki erre nem képes és, az meg vagy vegyen új autót, vagy nézze a koporsóig a vállasztékot."

Ez még nagyon az elején volt, de akkor is kikívánkozik ennek (meg persze a többi kommentnek) kapcsán pár gondolat...
Most vettem használt autót, jó előre felmérve, mik az anyagi lehetőségeim, nem akartam bankhitelbe beleugrani. Először neten nézegettem, volt a kezemben pár hirdetési újság is, de igen hamar rájöttem, hogy így nem boldogulok. Kicsit sürgetett az idő, arra meg végképp nem volt se időm, se kedvem, se pénzem, hogy 1-1 ígéretes magánhirdetést látva elutazzak az ország túlsó végébe megnézni valami képen szép, de lelakott romot, a helyi újságokban meg szinte csak kereskedések hirdetéseivel találkoztam, így hát, telefonálgatás helyett, inkább nyakamba vettem a várost, és végigjártam a kereskedőket. Nem voltak irreális elvárásaim, maximum 1M-ért kerestem, típusmegkötés nélkül, használható, kényelmes, kicsit nagyobb autót (régi Escortom van/volt, kb. ekkorát, vagy kicsit nagyobbat szerettem volna). Eleve tudtam, hogy ennyiért valami 10 év körülit fogok találni, azt se vártam, hogy ilyen idősen, reális futásteljesítménnyel, karc- és törésmentes, full hibátlan autót találjak. A presztízsmárkákat eleve ki is lőttem emiatt, amúgy is, napi ingázásra kell az autó, nem márkanevet, hanem használhatóságot keresek. Viszont, úgy gondolom, hogy 1M egység magyar fizetőeszköz már nem olyan kevés, hogy olyan, mindenféle összetákolt romokra adjam ki, amiket látni lehetett:( Főleg úgy, hogy ugyanabból a típusból, évjáratból, ugyanannyiért, ugyanolyan futással, nem rendkívüli olyat se találni, amin legalább szemre, első komolyabb ránézésre nem szúrnak szemet durván nagy illesztési hézagok, vagy komoly színeltérések.
Még egyszer mondom, nem élek álomvilágban, ennyi pénzért nem várok 2-3 éves, szalonállapotú, javításmentes autót, 10ezer km-rel, vidéki nagypapa tulajjal, aki csak minden másnap (húsvét- meg karácsony másnapján) vette elő, és kesztyűben meg mamuszban használta, fél centivel az ülés fölött lebegve, és minden út után alsó-, felső-, és motortér mosás, porszívózás, vaxolás után tette be a fűtött garázsba, de könyörgöm, ne nézzék már teljesen baleknak/fejőstehénnek az embert.
És a legszomorúbb, hogy lesz olyan, aki annyiért elviszi azt a lomot, amit én otthagytam, mert nem ért hozzá, és/vagy csak az extralistát nézi, esetleg megtetszik neki a színe:), és aztán az első esős napon jön rá, hogy nem záródik jól a bal első ajtó...

Rocko- 2008.12.03. 21:17:52

WP12 2008.12.03. 17:24:31
"Kifordított kacagány, ezt már rég kitalálták és hálózatokat működtetnek (Weltauto, AAA, stb.)"
AAA-ról hallott már valaki itthon jót?

amindenit! 2008.12.03. 18:09:36
"Annyira hozzávannak szokva az óratekeréshez, hogy a karóráján déli 12-kor 18 óra van."
:DDDD

ave 2008.12.03. 21:09:21
az a baj vele, h korántsem az a biztonsági és technikai szintje, mint ami elvárható lenne.
eltúlozva: leparkolod a hátul az egyik sarkot és leesik a csomagtartód.

hülegyerek 2008.12.03. 21:20:11

A karikatúrát nem tudom ki csinálta,de király lett.
Jól fedi a valóságot.


Sok a cascós komment,had szóljak hozzá én is.
1 évig fizettem havi 10000 casco-t.
1 év alatt kétszer törött az autó.
1 szer őzike miatt kisebb árokjárás 320000Ft.
1 szer satuztak előttem 540000Ft.
Befizettem 120000Ft-ot.
Ők kifizettek 860000Ft-ot.
Nekem megérte,de közölték amikor eladtam a kocsit,és lemondtam a casco-t,hogy ne nagyon kössek velük mostanában szerződést ha lehet.:)

Zellerzolee 2008.12.03. 21:21:39

Ezek a biztosítós dolgok sose fognak kimenni a divatból. Míg vevőként nem tud az ember élni a jogaival, miszerint lekérdezni a biztosítót hogy volt e kárja a kocsinak korábban, addig minden használtautó vásárlás zsákbamacska. Ha egy 65 milliós Egyesült Királyságban meg tudják oldani, ezt a fajta lekérdezést HPI rekordnak hívják, ezt simán meg lehetne csinálni otthon is. Az informatikai háttér valószínüleg megvan hozzá, és nem mellékesen egy kis pénzt is termelne a KPM-nek, biztosítóknak. A 2-3 darabból összerakott kocsikkal sincs baj míg szakszerűen meg van javítva, teljesen mindegy, hogy sufniban csinálták vagy patyolattiszta márkajavítónál. Ismerősöm kb. 10 éve a franco Kft.-től vett 3-as használt golfot 3 darabból volt összerakva, szóval ha arról beszélne valaki mennyire megéri márkakereskedőtől kocsit venni annak lehet ez a konzekvenciája. Hitelre annak érdemes kocsit venni aki bármikor ki tudja vágni csikkzsebből a kocsi teljes árát, csak azért nem teszi mert azzal a pénzzel amit kifizetne érte pénzt csinál. De a magyar csak a nyugatot nézi hogy ott egy traktoros is utolsó szériás LAnd Rover Defenderrel jár, miért ne vehetne ő is egyet, ja, csak az ára ugyanaz, hitelfelvétel ugyanaz, csak a külföldi traktoros keres 3szor annyit mint egy magyarországi. Ered mindez a gorenje hűtős sorokból Hegyeshalomnál, onnantól kezdve elvágta magát a magyar, minden kell neki és teljesen mindegy hogy meg tudja e fizetni vagy nem. Sok hiteles kocsit is azért "biztosítóznak" hogy a hitel le legyen tudva, utána meg kintről hoznak rá egy olaszt azt szalad tovább a kocsi. Jó példa volt a calibra 4 millát költöttek rá, mindenhol beteg volt, de azért címlapra raktátok, mekkora verébség. Gagyi fényezés, beteg motor, rusnya hátsó lámák, ja tényleg ér 8 kilót. 8 kilóért inkább veszek egy roncsot azt ráköltöt még 5kilót azt tudom miben ülök, de ezzel biztos nem kerülök címlapra, bár műszerlapokat sem készítek főállásban...

hülegyerek 2008.12.03. 21:23:41

Ja még fizettem a 2 törésért összesen 100000Ft önrészt.

Kuss3 2008.12.03. 21:31:49

Nem olvastam vissza minden kommentet de elég viccesek a hozzászólások.
Emberek van normális használtautó kereskedés is pl Weltauto. Hallotatok már róla?
KM óra visszatekerés? Ha netán tönkremegy és cseréled az órát akkor mivan?
Aki pancser, azt átbasszák mint szart a palánkon. Akár használt akár új autóról van szó!
Ha nem lenne regadó akkor bezárhatna jópár autókereskedés mert a pl a német még 200.000-nél is vezeti a szervízkönyvet és nem tekerget, nem felejti el cserélni a tiptronicban az olajat stb.
Aki ért a használtautókhoz az nem vesz új autót, aki meg nem, az vesz és gyakran csak a 0%-ot látja és a 120 hónapot meg a kisbetűt nem. Könyörgöm ki tud 10 ÉVRE előre tervezni?
Én személy szerint nem autóban tartom a pénzem.
Veszek 3 egyforma 10 éves autót és megvan az alkatrész raktár :)és nem sírok 10-20-30.000ft nem várt költségen.
Az én autóm nem a banké hanem az enyém!!! és szarok az árfolyam ingadozásra.
Aki meg azt hiszi hogy ért a használtautóhoz és megszívja az így járt.
Mert nálunk mindenki PROFI autóvásárlásban és nem kell senkinek sem segítség.
Emberek a BKV még nem ment csődbe, van még bérlet!

Elektro (törölt) 2008.12.03. 21:37:41

"Mindenki máshogy csinálja... Én jobban szeretek egy tipust egy bizonyos motorral kiválasztani(ami kívül/belül/fenntertási költség/megbízhatóság stb. tekintetében megfelelő lehet) és abban elmerülni."

Nekem meg még soha nem volt 2 azonos típusú autóm. Az Alfától a Volvoig volt sok minden. Most pont egy 146-os Alfonz. Soha nem gondoltam voltam volna, hogy egyszer lesz... A másik jelöltem egy Mondeo volt, a 3. egy Nissan Primera. Egy közös volt bennük: 1600 cm3 16V. Mert ilyet akartam venni. Egy törésmentes és nem leharcolt Alfa sokkal megbízhatóbb, mint ahogy az urban legend tartja. Filléres költségeim vannak. Már tudom, nagy hiba lett volna kihagyni. Egy élmény ez az autó!


"Lehetőleg! Én például név/cím szerint tudom a németországból hozott autóm tulajdonosait."

Aki profi csaló semmi perc alatt gyárt neked akármilyen papírt. Akárcsak szervízkönyvet.


"Tehát akkor nem baj ha megvan..."

Mint írtam, semmilyen jeletősége sincs. Évekig foglalkoztam lakás és autó zárak, kulcsok másolásával és átkódolásával. Soha semmiből nem fogod megtudni, hogy azok-e az eredeti kulcsok, vagy nem és azt sem, hogy odaadta-e mindet, vagy van még neki 278 db. Bizonyos típusoknál (mint pl az Alfa) 3 db gyári kulcs van (a régiekhez). 2 piros és 1 bordó. A bordó a mesterkulcs, ennélkül nem lehet programozni a pirosakban az immobilisert. De az is lehet, hogy valaki elhagyja a kulcsát és utángyártott kulcsot csináltat, mert az olcsóbb.

"Sajnos a neten keresgélve nem sok kézzelfogható, gyakorlati tapasztalatot lehet szerezni.(Nehézkes a virtuális próbakör.) Elméletit annál többet. Úgyhogy tessék csak bemenni a dróthálosba nézegetni, tapogatni kérdezgetni! Nem esznek ott embert!"

A dróthálósban kipróbált lesz majd az etalon? Ne vicceljél velem... Ahoz képest mondjuk mit fogsz azon nézni, amit majdan meg is veszel? Mondjuk 3 percnyi autózás után?

"Sajnos én már mentem bele olyan vételbe egy csábító két éves autónál ahol a szerződéskötéskor nem volt meg a törzskönyv! Megmondom őszintén izgultam miatta! Annak ellenére, hogy az eladó készségesen eljött velem az okmányirodába tisztázni a helyzetet. (Végül minden egyenesbe jött.) Akkor barom vagyok? Lehet... Mindenesetre a jövőben kerülném az ilyen helyzeteket!"

Ha nincs meg a törzskönyv, akkor azonnal csákány! Ha tudja, hogy nincs meg, akkor meg szerezze be, mielőtt árulni kezdi!

Bq 2008.12.03. 21:39:18

"ave 2008.12.03. 21:09:21
Nem ertem mi a problema a tort vackokkal.
Oke, csunyacska, hogy mas szinu az ajto meg nagy az illesztesi hezag, de kit erdekel?
Szerelem autoban persze kell a tokeletes, de idezve a cikket "egy peknek" nem mindegy?
Nekem mindennapra tokmindegy."

Van az a pénz, amiért mindegy, a huszonéves Escortomon pl. marhára nem érdekelt, hogy csak piros hátsó lökhárítót sikerült rá szereznem a műszakira, meg fekete motorháztetőt, miután rámtolattak, és meggyűrődött, ami rajta volt, sőt, az se zavart, hogy hátsó sárvédő, meg jobbos ajtó csere után csak a jobb oldalon volt gumi díszcsík, meg "sportmatrica" az ajtón, viszont ennek megfelelően nem ér 100ezernél többet, a kutya nem veszi meg, kiszolgált 2 évet, és most kuka.
De itt olyan, pár éves, jól felszerelt, hibátlan, törésmentes állapotban 2-3 millát érő autók adják az alaptémát, amik azért vannak így-úgy összetákolva, hogy valami balek meg is vegye azért a 2-3 milláért "törésmentesként", másvalaki meg jó nagyot kaszáljon egy jellemzően 1 milla körüli roncsértékben megvett GTK-s autó kipofozásán-eladásán.

hülegyerek 2008.12.03. 21:42:51

Félig meddig a témához tartozik.
Olvasgatom a népitéleteket,és azon tudok kiakadni amikor irkálnak olyanokat az emberek hogy ihaj.
Vettem egy xy márkájú autót,törve volt,és de szar,meg hogy ezek a japánok,németek... nem tudnak autót összerakni.
Nyikorog,zörög,szétesik,világít a kontrollámpa...
Állj!
Ami törött volt,az már nem német,japán... minőség,az már magyar szarul összetákolt izé.
Tehát aki törött autót vett,az már ne azt írja a népítéletbe,hogy Pl:de szar a merci.
Én az autógyárak helyében nem is engedném azt hogy 3 autóból összerakott gépek hordozzák a márkajelzést.
Az így összetákolt izék csak replikák,és hatalmas image-vesztést jelentenek a nagy márkáknak.

hülegyerek 2008.12.03. 21:48:10

Na most kapok a fejemre:)

Bq 2008.12.03. 21:54:53

"hülegyerek 2008.12.03. 21:42:51
Félig meddig a témához tartozik.
Olvasgatom a népitéleteket,és azon tudok kiakadni amikor irkálnak olyanokat az emberek hogy ihaj.
Vettem egy xy márkájú autót,törve volt,és de szar,meg hogy ezek a japánok,németek... nem tudnak autót összerakni..."

No igen... mielőtt belevágtam volna a konkrét vételbe, én is nézegettem a népítéleteket, miután megvolt az a pár típus, ami végül szóbajöhetett. Sajna a zömük használhatatlan. Jellemzően 2 csoport van:
Az egyik, aki megvette újonnan, lenyomott vele 5-6-8 évet, belehajtott 100-120ezret, soha semmi gondja nem volt vele a kopó alkatrészeken, meg a kötelezően cserélendő dolgokon kívül, 3 mondatben elintézi, hogy milyen f*sza autója volt, legközelebb is ilyet, csak ajánlani tudja, stb.
A másik, aki megvette használtan, a fent említett százegynéhányezer után, b*szott vele foglalkozni, ennek megfelelően meg is állt alatta az autó jópárszor, ugyanúgy 3 mondatban lehordja mindenféle használhatatlan sz*rnak, soha senki ne vegyen olyat, stb.
Nagyon kevés az olyan, amyelyik tényleg használható infót adna, jellemző hibákról, kötelezően cserélendő dolgok periódusáról, áráról, egyedi meghibásodásokról km-rel, amikből esetleg tényleg lehetne következtetéseket levonni.

Bq 2008.12.03. 22:12:15

"hülegyerek 2008.12.03. 21:42:51
Félig meddig a témához tartozik.
Olvasgatom a népitéleteket,és azon tudok kiakadni amikor irkálnak olyanokat az emberek hogy ihaj.
Vettem egy xy márkájú autót,törve volt,és de szar,meg hogy ezek a japánok,németek... nem tudnak autót összerakni..."

No igen... mielőtt belevágtam volna a konkrét vételbe, én is nézegettem a népítéleteket, miután megvolt az a pár típus, ami végül szóbajöhetett. Sajna a zömük használhatatlan. Jellemzően 2 csoport van:
Az egyik, aki megvette újonnan, lenyomott vele 5-6-8 évet, belehajtott 100-120ezret, soha semmi gondja nem volt vele a kopó alkatrészeken, meg a kötelezően cserélendő dolgokon kívül, 3 mondatben elintézi, hogy milyen f*sza autója volt, legközelebb is ilyet, csak ajánlani tudja, stb.
A másik, aki megvette használtan, a fent említett százegynéhányezer után, b*szott vele foglalkozni, ennek megfelelően meg is állt alatta az autó jópárszor, ugyanúgy 3 mondatban lehordja mindenféle használhatatlan sz*rnak, soha senki ne vegyen olyat, stb.
Nagyon kevés az olyan, amyelyik tényleg használható infót adna, jellemző hibákról, kötelezően cserélendő dolgok periódusáról, áráról, egyedi meghibásodásokról km-rel, amikből esetleg tényleg lehetne következtetéseket levonni.

gnme 2008.12.03. 22:13:15

Én csak egy dolgot mondanék.

Vannak a PD motorok.

Volt itt róluk egy cikk. Elég csúnya hangvétellel. Reklamáltam, hogy izé.. nem kéne. (konkrétan nem küldtem el a picsába aki írta, de majdnem)

Figyelem azóta is a ciket. Elrejtette a Totalcar.

Átszövegezték.

Én egyedül Zsolti szavára adok. Vele tudtam emberi módon szót váltani.

Nem lesz a cr mindenható.. majd meglátjátok.

Mechanikusan is lehet kiválóan szabályozni.

www.matyascsaba.extra.hu/

Auto-InterCont 2008.12.03. 22:17:09

Na ezt a témát mára kiveséztuk, de garantálom, hogy 2 hét múlva feldobva, megint hozna 200 kommentet.
Jó éjt és balesetmentes kozlekedést mindenkinek!

-thev 2008.12.03. 23:00:14

A pukimentességgel csak egy baj van. A márkakereskedő is csak nepper, honnan tudjam hogy nem lopja vissza a kocsit 3-6 hónap múlva? Ha valaki, hát ők nyugodtan tudnak kulcsot rendelni, és a ház elől észrevétlenül elbugázni a járgányt. Lehet én is így jártam? Most meg hogy bebuktam a fingszűzességet megyek én is keresni valami használható tragacsot a maradék pénzből.

WP12 2008.12.03. 23:30:12

Ellopták az új autód, és nem volt rá lopáskáros cascód? Vagy rosszul értelmezem?

egy atlag 2008.12.03. 23:49:39

"Miért is kéne az amortizációt ÉS mellé a következő autód indulóját kitermelni?
Az amortizáció virtuális költség, arra szolgál, hogy egy beruházás értéke megtérüljön. Egyszerűsítve az amortizáció a következő (pótlólagos) beruházás forrásának tekinthető. (De csak a kettős könyvvitelt készítő szervezetek esetében: valljuk be kevés ilyen család van.)"

1. Az autó nem klasszikus termelő eszköz
2. Sajnos a ma 4-5 milliós "családi" futkosókat olyan rossz konstrukciókkal vásárolják, hogy a futamidő lejártakor a használt autó értéke nem fedezi az átülést újba...általában. Esetleg kedvezőtlenebb finanszírozással, de ennek a szisztémának a szegényház a vége.
3.Aki szerint egy opel vectra v rönyó lagúnya nevű "családinak" csúfolt jármű nem kerül havi 80-100-ba az még a büdös életben nem birtokolt hasoló gépkocsit. Akár lehetne honda civic is. Ma egy normálisan felszerelt autó 5 és 6 millió forint körül alakul. Bár lehet teszkós asztrát is kapni, de ott sem megy a teljes költség havi 60-70 alá....
4.Jelenleg nem vállalkozásmenedzsmentről, hanem a magyar nép autóvásárlási abnormitásairól írkálunk.

AnyádnakPalánkot (törölt) 2008.12.04. 00:10:03

Hja kérem, akinek az autó 5 és 6 millió között kezdődik, az ne ugasson, hogy sokba kerül havonta.

Elektro (törölt) 2008.12.04. 00:10:30

Hát az biztos, hogy kódszám alapján a márkakereskedő bármikor hozzájuthat kocsikulcsokhoz. De ezt egy jobban felszerelt kulcsosbolt is meg tudja csinálni. Autót feltörni, kinyitni másodpercek műve. Ha valaki nagyobb biztonságban akarja tudni a kocsiját kódoltassa át a zárakat vásárlás után. Ha mégnagyobbra, akkor egy félére az ajtókat, másra a gyujtást és rejtsen el titkos helyre egy kapcsolót.

Az enyémet fel akarták törni az 1. tulajnál, de nem ment nekik és elQrták a csomagtartó zárját és csak belülről tudom kinyitni. Meg tudnám magam is csinálni, de nem akarom. Azt nincs kocsifeltörő, aki ezután ki fogja tudni nyitni.

openside 2008.12.04. 00:55:59

Jó reggelt!
Maradnék a vásárlásnál…. Nem telik újra, marad a használt.
Két lányt neveltem a diplomáig+az assszony ezt ki lehet számolni miért nem telik újra.
Viszont az autó kell és nem azért mert státuszszimbólum +a szomszéd lenéz, ha nekem nincs.
Lassan 55 vagyok, sosem tudtam kitermelni annyit hogy egy új legyen, mindig más vitte a lóvét. Pedig nagyon vágytam 1x legyen új.
De kompromisszumok nélkül nincs semmi.
Az élet erről szól.
A használt autó is!
Mit tudsz eltartani, mi az amit kényelem-használati érték szempontjából el tudsz még viselni.
Mennyi a megtakarított,… kp.
Most mehetsz vadászni.
1980 óta csak más levetett retkét használtam.
Volt amit ismerőstől vettem, mondván nem ver át. Nem is, csak nem árult el pár dolgot, és hát a paráver az ismeretség, barátság rovására ment.
Volt amiből azonnal új autót akartam csinálni.
Persze hogy nem jött össze.
Vettem kereskedésből is autót.
Úgy hogy a saját magam önteltségéből, meg a sok barkácsolásból merített bátorságomat használtam.
Volt amivel csúnyán befürödtem. Pontosabban 2
Mind 2 utólag bebizonyítva, csúnyán töröttek voltak…. És amibe már belenyúltak, az már rohad.
A magyar acél átka, na meg a mekkmestereké
Aztán maradt a magánszemély.
Előttem már leírták.
Vigyél egy szerelőt akiben megbízol, a vagy az autót vidd el hozzá.
Persze a dolog akkor lesz hihető, ha bevillantod a lóvét, mert a tulaj is komolyan kezd venni
Először ne akarj sza…ért hu…ért jó, kifogástalan autót.
Ha már venni akarsz, tudnod kell mennyi időre akarod megtartani… kb.
Amin gurul, amitől megáll annak tutinak kell lennie.
Az alkatrész árakat, beszerezhetőséget nem árt tanulmányozni.
( Ritkaautót ne vegyél) Csak ha ritkán akarod használni
Utána a kasztni, nagyon alaposan. Lehet e javítani.6-7 éves autót is vettem már ami kissé meg volt emelgetve itt-ott. Ott rohadni fog előbb utóbb!
Kipufogó, katalizátor, kocsi alja(ezt feltétlen!)
Lámpatestek. Piszok drága tudd lenni egy némelyik.. a zsebpénzhez és egy kirándulós ebédhez képest.
Milyen kellemes tud lenni, amikor az összegányolt rögzítések miatt elhagyod az első úton..
Aztán mi működik belül, mi nem……..
Mi van kókványolva mi nem. A te döntésed.
Gumik.
Kormánymű. Szervo.
Most nézesd meg a motort.
Kompresszió, kartelgáz.
Ha nem sajnálod, és ne sajnáld, e zöldkártyáshoz… addig is melegszik az autó.
Bagóért megméri neked, mivel papírt nem kell róla adjon.
Most told át a tulajt a másik oldalra.
Kormány, kormányzás, fékek.
Mi kopog, ki kopog.
Menetdinamika, persze lásd be ha a motor alapból nem sportmotor.
Nem elég 2km forgalmi dugóban!
Vidd ki pályára, vagy kockáztatod a futómű, a gumik-felnik ítéletét. A nagyobb tempónál a motor erejét, a lengéscsillapítók minőségét is megtudod saccolni.
Ha idáig eljutottál, már a tulaj is türelmetlen lesz.
Ha tetszik akkor is próbálj alkudni!
Ha nem enged, te döntesz. Persze a költségek a próbák során a tieid, de ne sajnáld.
Foglalózd le, kitéllellel, ha az eredetvizsgálaton minden ok, azonnal fizetsz, Ha nem, akkor vissza a lóvé.
Biztonságból, kérd el a tartalék kulcsot, meg a törzskönyvet, elismervényel.
Ha nem, akkor találj más biztosítékot.
Ha minden ok, fizesd ki.
Na most mehetsz biztosító, ügyhivatal, szerelő, olajcsere, fékbetétek, esetleg vezérmű.
Próba, a család nélkül.
Egy fél év, és kiismered, majd találsz olyan hibákat amit nem láttál meg, és lenyeled és tovább élsz vele.
Aztán ha szerencséd van, akkor használhatod a bontóig, akár 70-100ekm.
Nyilván adakozva az alkatrészek oltárán.
Vettem már valósan 40e km es kocsit, amit az első 6 évében visszafordíthatatlanul agyonvágtak,és olyat is, amiben 110e volt, és mentem vele én is uennyit.

Ha zagyvaságok a felül írottak, sztetek, akkor nem kell figyelembe venni

Agr3ssor 2008.12.04. 08:38:51

Érdekes kinek mi... Én amikor megvettem Röncit, engem egyáltalán nem érdekeltek a kip-kop dolgok a futóműből... A fékek tropák voltak... Olyan dolgokkal nyilván nem foglalkoztam, amiknek pár ezer forint a cseréje prémium alkatrészekkel... Kit érdekel?!?!?
Egy csörömpölő motor, egy kerregő kinyomott kuplung, és egy szarrárohadt kasztni számomra sokkal riasztóbban hat... És ezekkel azóta sincs problémám...
A kilóméter, amit meg aztán végképp lef..k...
Mióta a Fordos szerelőmnél láttam egy Zetec 2.0-es taxi Mondeot 870000km-el, azóta ez sem hat meg... (2x volt levéve a hengerfeje, ennyi) Tízezren kér 2 lityi olajat... Lényegében a legtöbb autó megirigyelhetné ezt az olajfogyasztást...
Kilóméter?? Kit érdekel?? Egy motort 20km-en is el lehet intézni örök életére... Akkor mire garancia a futásteljesítmény? A pillanatnyi állapot, nem pedig a számok... Én ezt mondom...
A kilómétert szerintem az nézze, aki majd késöbb tovább akarja adni a kocsit... De tizenéves verdáknál, ez gyakorlatilag nem lényeg innentől...

zöldi 2008.12.04. 08:57:18

Tegnap hallottam: adott egy ember. 2 évente vesz kocsit, használtakat,5-10 év közöttieket. A két év használat alatt csak azt csináltatja meg, ami miatt esetleg nem gurul a kocsi, amúgy SEMMIT nem cserél, olajat sem. Az ilyet kéne jól pofán b*ni.

pitju 2008.12.04. 09:50:30

Hello,
többen említették itt a Weltautót, ennek ugye van megfelelője Opeléknál, Volvoéknál stb. Én személyes tapasztalat alapján a Weltautóról tudom: SIMÁN VISSZATEKERIK beszámított autók óráit, Pont , ennyi.( saját beszámított autóm viszontlátása Weltautó kínálatban.)
Weltauto garancia HA_HA_HA, azt kívánom nektek SOHA ne legyen Weltautó garanciás ügyintézésetek! Sztem a máv biztosító teljesa menedzsmentje a Weltautóhoz igazolt. A weltautós értékesítők nagy része pont ugyanúgy összevissza hazudozik az autókról mint egy sehonnai nepper. Tisztelet a kevés kivételnek, mert ilyen is van . Szerencsére sikerült megismerkednem eggyel.
1 Tipp: Weltautóhoz leadott kölcsönzős autók közül lehet jót kifogni (hertz ugye a saját cégük). Ezeknél a korrekt értékesítő utána tud nézni, hogy ténylegesen kölcsönzős e , vagy esetleg tartós bérletben volt egy gazdánál. Én spec vettem már így A3-t és Golf V- t, mindkettő jó választásnak bizonyult. A3 5 év alatt futott a családban 140 ezret hiba nélkül. A Golf szintén családban maradt 2 év alatt 50 ezer abszolút hibamentesen most 80 ezer van benne de olyan mint az új.

sipike78 · http://www.szabolcsswift.hu 2008.12.04. 10:34:23

"Sztem mindenkinek ez az álma... A régi forgalmikban benne volt, hogy hányadik (magyar) tulaj, az újban nincs. Ha külföldről hozták be, lehet annyi előző tulaj, mint égen a csillag..."

Külföldön, ha jól tudom, szépen nyilván van tartva, hány tulaj volt eddig. (Lehet, valami gépagyban itthon is, de nem igazán ez a jellemző.)

AP, fura egy ember vagy. Neked szar a suzuki, részvétet nyilvánítasz, mert évek óta hajtom elégedetten, közben meg a drágább autók tulajdonosaira is fújsz.

Járj biciklivel. Neked nem való más. Majd igyekezlek nem beteríteni dzsuvával, ha elgurulok melletted.

nőklapja 2008.12.04. 10:46:50

Ugyanmár, az asszony rav4-esét egy fél évig hirdetgettem, összesen 4 érdeklődő volt rá.
4 éves, törésmentes, 45 ezer kilométerrel.
Nepper vitte el végül, 3,7 MFt-ért.
Rendszeresen szervizelt, hiszen ezzel szállította a gyerekeinket is.

Auto-InterCont 2008.12.04. 10:51:16

pitju 2008.12.04. 09:50:30
Ilyenrol én is hallottam, de megállapodás koti az ugyfelet, hogy nem adhat ki információt a beszámított autójáról a késobbi érdeklodoknek. Persze lehet, hogy csak szóbeszéd.

pitju 2008.12.04. 12:09:50

ja ezt elfelejtettem, vicces sztori
Weltautó porsche Buda: komolyan érdekel az egyik kocsijuk szombati napon bemegyek nézem tetszik. àllapotlap, persze azonnal hozom mondja az értékesítö néni. Àtnézem minden frankó rewndszám ,típus stimmel enyhén kopott fékpofák, nembaj belefér 90 %. os Good Year gumik stop. Hankook van az autón. Csaj: ööööööö, hozok másik állapotlapot. èn:hogyhogy másikat itt van ezen az autó rendszáma. Csaj: öööööö
Viszlát.
Máskor: helyszín ugyanott ( mazohista vagyok) Golf V 1.6 automata.
èrtékesítö: nem tudok az árból engedni, hiszen csak a DSG váltó 8 kilókörül van újonnan.
Èn: DSG, és tényleg rajta cróm felirat a váltón. Kérdem mi is ez a váltó, hogyan müködik (Dsg-s autóm volt akkor már 1 éve)
Ö: ööööööö
Èn: ok próbakör. Ùtközben, ez nem is dsg mondom ez egy sima tiptronic ami szuper jó de nem 8 kiló csak a fele.
Ö: de ez dsg ott a felirat.
Èn: nem az , 1.6 benzinesben 2006-ban kicsit furcsa is lenne.
Ö: de az nézzem meg ott a flirat.
ok.
Másnap alvázszám alapján emil VW Kundendienst-nek kérdés DSG vagy tiptronic van az autóban. 3 nap múlva válasz: megadott auto tiptronic automata váltóval szerelve (ez a válaszmail még mindíg meg van, a szkptikusoknak)
Másnap oda:
Ö: ez németül van
Èn: igen, de talán az alvázszám és a tiptronic szó sokat elárul ( itt már nem kellett az autó, csak egy kicsit szórakoztam, mea culpa.
Ö: nem tudok erre mit mondani,
talán elvihetné 60 ezerrel olcsóbban
Èn: viccel, csak nem képzeli, hogy ezek után itt veszek autó, ahol az értékesítö vagy abszolút laikus, vagy masszívan át akar verni.
Ekkor már ö sem volt túlzottan barátságos úgyhogy viszlát.
Azért 1- 2 hét múlva dobtam egy emilt a VW központ panaszirodájába részletesen leírva az esetet, valamint hogy választ várok. Kintröl bocsi emil majd pár nap múlva a kocsog személyesen hívott fel nyáladzva, hogy akciósan elvihetem az autót. kár hogy addigra megvettem egy ugyanolyat "DSG" helyett tiptronikkal.
Késöbb egy szerelö azt mondta ilyen autókat nem is szereltek DSG-vel, csak az 1.4 tsi-t illetve 1.6 tól felfelé. pedig most is van fent a neten így hirdetés.
Lehet öt is átbaszták amikor vette.

Èn próbakör

Csontos Szigfrid 2008.12.04. 13:10:47

Használtautót szerintem csak jó ismerőstől szabad venni. Ha biztosra akar menni az ember. Vagy egy az anyagi lehetőségeihez igazodó újat kell szerezni. Nekem sikerült kifognom egy megbízható használtat gyerekkori barátomtól. A következő kocsim viszont valószínűleg új lesz. Kb. 12év múlva. Ez a mostani 8 éves(VW Polo 1.4/16 benzin). Addig talán összeszedek egy új autóra valót, ugyanis mindenféle hitelnek ellensége vagyok.

morcosboci 2008.12.04. 14:24:15

Én régebben használtautós voltam egy jónevű, flancia autókkal foglalkozó márkakereskedésben. Én soha nem tertem vissza órát és nem is adtam el olyan autót amelyiknek az órája vissza volt tekerve anélkül, hogy ezt jeleztem volna a vevőjelöltnek(bizományos autó). Ez nem azért volt, mert a vezetőség ezt tiltotta volna, ez csak az én erkölcsi gátlásom miatt volt így. DE! Azt tudomásul kell venni, hogy az évi 20.000 km-nél többet futott autókat nem lehet eladni M.O.-on. A vevőnek jobban esik ha kisebb számot lát maga előtt. Az ilyen autókat mindig kereskedőnek adtam tovább és az is biztos, hogy ő visszatekerte az órát. Én azért nem utasítom el kategórikusan a márkakereskedőtől való vásárlást mert egy márkakereskedőnek elég sok kötelessége van egy eladott használttautóval kapcsolatban, pl köteles rá szavatosságot vállalni, függetlenül a jármű korától és állapotától! Ezen kívül kötelessége érteni hozzá, lenni kell állapotlapnak amit le kell bélyegeznie és alá kell írnia. Ha valami nem szerepel az állapotlapon, azt kötelessége kijavítani. Az állapotlapot a vevő kérje el és őrizze meg.

A családunkban van kintről behozott Ford Galaxy 1,9 PDTDI 2003-as 80.000 km-rel lett véve 2005-ben. MUHAHAHA! Mondtam is a kereskedőnek amikor elhoztuk, hogy erről ne is beszéljünk, mert egyikünk sem hiszi el és csak ront a kapcsolatunkon.

Szóval lenni kell jó állapotú használtautónak de meg kell érte küzdeni és azt el kell felejteni, hogy keveset futott olcsón!

Apám buszlimuzinját a francia nagykövettől vettem 8 évesen 125.000km-rel és két év múlva ugyanannyiért adtuk el egy építési vállalkozónak úgy, hogy kb 10.000-et tett bele a fater.Ez is egy olyan kivétel ami erősíti a szabályt.


Ma többre becsülik a vevők a 80.000-et futott 6 éves autót mint a 160.000-et végig vezetett szervízkönyvvel.


És ide kívánkozik a nepperek alaptörvénye is:
Amíg szar van addig veréb is akad!

morcosboci 2008.12.04. 14:30:48

Ja és amióta körön kívülre kerültem (nem kapok dolgozói hitelt egyetlen banktól sem) nem veszek hitelre semmit. 2 éves Ford Mondeóm van (ex rendőrautó 1. tulajtól :-))4.000EUR 176.000km) és csodálom a japán autókat a mérnöki precizitásért, az olaszokat a belterükért, a németeket a marketing-maszlagért amivel eladják őket a flanciákat meg a stílusukért. Azt kifelejtettem, hogy teherautókat szerelek, tehát valamiféle szakértelmem van a témában.

Bajusz. 2008.12.04. 16:39:40

Sztem fölösleges itt győzködni egymást, hogy használtat-e, vagy újat-e vegyen valaki. Aki ért hozzá, van ismerőse, rokonnya, aki elad, vagy szakért, az vegyen használtat, mert azzal jár jól, akinek meg belefér a havi törlesztő, kötelezőrehordás, vegyen újat, oszt kész.

loláb 2008.12.04. 16:55:05

egy átlag,

Az első kommentedben direkt ALSÓKÖZEPES autóról írtál, hogy belekerül havi 80-100 ezerbe, éppen azért reagáltam rá.
Az astra, a golf, a sx4, ezek az alsóközepesek. A vectra, meg a laguna nem alsóközepes. Mint ahogy a többi hat mlliótól induló, közel öt méteres autó sem az. Direkt erre reagáltam, ha azt írtad volna, hogy a Porsche Cayenne belekerül havi 300-ba, akkor nem írom, mert azt nem tudom. De te direkt alsóközepes, 2-3 millió körüli autót írtál, ami pedig f@szság. A 60-70 reális, bár ez is használatfüggő...én pl ritkán egyek egy hónapban ezer km-nél többet (mivel nem kell), de nem is költök 70 rugót a teszkós astrámra.

LyukasBogrács 2008.12.04. 16:57:38

"vissza kell tekerni"
"hitelt kellett ra felvenni"
"nekem nagy auto kell, klimaval, amiben biztonsagosan utazhatok a gyerekemmel"
"dizel kell, mert a sogorom baratjanak szomszedja teherautosofor az M6-os epitkezesen"
"Kombi kell, amibe belefer a fel diszno. Keresztbe"
"Osszkerekes kell, amikor majd megyunk a telekre ketszer egy evben"
"Miert, mivel jarjak, villamossal?"

Tul sok a "kell" ebben az orszagban.

loláb 2008.12.04. 16:59:07

Aki pedig azt mondja, hogy vannak normális használt kereskedések, pl weltautó, annak had idézzem saját magam:

loláb 2008.12.04. 16:34:25
Weltautó garancia? Az apátok f.szát...
Egy barátom apja öt éve úgy döntött, lecseréli a régi feliciáját valami újabbra. Volt kb 2 milliója, klímás autót szeretett volna, de újat nem igen talált ennyiért (családi méretben). A használttól félt, de aztán rászánta magát és vett egy 20ezret futott, sérülésmentes egy éves tűzpiros seat ibizát a weltautótól, nem sokkal olsóbban, mint az újkori ára(mert ugye weltauto...)
Biológus a figura, nem ért az autókhoz, (de nem is érdekli), szóval nem vitt magával szerelőt, merthát ugye a weltautó garancia, meg minden...egy ronda esős novemberi napon észrevette, hogy az A oszlop mellet beázik az autó...elvitte egy szerelőhöz, kiderült, hogy borultak a sérülésmentesnek hirdetett autóva, és a 20 ezer km is ötven felett van valóságban.

Visszament, és kérte szép szóval, hogy akkor vissza a pénzt, vigyétek az autót. Természetesen nem adták...huzakodtak egy pár hetet, de a weltautó nem túl konstruktív hozzáállása miatt végül is felált, és mondta, hogy akkor viszlát a bíróságon.Na erre nagy nehezen belementek abba, hogy adtak egy ugyan olyan nula km-es ibizát, csakhogy elkerüljék a pert.

Szóval a weltauto garancia annyit ér, mint egy darab sz@r.

(Persze, az igaz, hogy az ürge nem tett meg mindent a származás elenörzéséért, sőt...de pont azért ment a weltautohoz, hogy ne kelljen bizonytalan előéletű autókkal foglalkozni, hanem mrgbízható minőséget vegyen, az autó használtpiaci áránál 20-25%-kal többért. Erre kiderül, hogy weltautó ugyanakkora simis tróger brigád, mint a legutolsó cigány autónepper a nagyörösi úton, csak még sokkal drágább is.)

Bajusz. 2008.12.04. 17:44:21

loláb 2008.12.04. 16:34:25
na az iylen sztorik miatt döntöttem úgy végül is, hogy inkább új autót veszek. Lehet hogy többe kerül (bár jobb a finanszírozása), de megspórolok magamnak némi mérgelődést, kötelezőn felüli szerelőhöz járást, szívózást simlis tróger nepperekkel.

AnyádnakPalánkot (törölt) 2008.12.04. 17:52:59

Nem fújok a drágább autók tulajdonosaira, egészen addig, ameddig nem próbálják azt elmesélni, hogy aki nem hatmillióért vesz autót, az egy nímand proletár, akinek a bkv való.
Mellesleg, az a sok köcsög, aki ezeket írja, tisztában van azzal, hogy már a vízfejtől nem is olyan messze, 60-70km-re milyenek a tömegközlekedési állapotok?
Hogy naponta három buszjárat van a városba?
Nem kéne mindenkinek BKV-zni..

loláb 2008.12.04. 17:56:52

Én nem akarok lebeszélni senkit a használtról, megfelelő átnézéssel van az az árkülönbség ami miatt érdemes lehet venni. (Pl a olasz autók 1-2 évesen az újkori áruknál 35-40%-kal olcsóbbak).

De a weltautó nálunk elásta magát. Az egy dolog, hogy ugyanolyan szart árulnak, mint a többi kereskedő (ilyen az autópark, nincs mit tenni), de azoknál JÓVAL drágábban, merthogy megbízható forrás. Anyátok. Kiváncsi lennék hány palimadarat szopattak eddig meg, aki kevésbé karakánul képviselte az érdekeit.

Auto-InterCont 2008.12.04. 19:25:10

loláb 2008.12.04. 16:59:07
Jajj már! Most mit izélsz? Ha jól értem a srác használt helyett újat kapott. Kell ennél jobb garancia? Új helyett sem kaphatnál újabbat!

porthosz 2008.12.04. 19:43:13

Nem tudom irták-e már (biztos), de azért annyit megjegyeznék hogy lehet hogy a használt autó problémásabb meg minden, csakhogy LÉNYEGESEN olcsóbb mint egy új.
Hogy egy példát mondjak, egy normálisabb új autó kb. 3.5 millió forint.
Ugyanezt a kategóriát mondjuk 5-6 évesben megkapod 1.5-2 millió forint között. Tehát máris nyertél másfél-két millió forintot. Ráadásul mig ennyi pénzt sok esetben ki lehet fizetni zsebből, addig 3-4 milliót már igencsak nem, ahhoz hitel kell, ergó+kamat+futamidő+árfolyam stb stb.

Természetesen a használt autó lutri. De ha az ember utánnajár, megfelelő szakembert visz, és mondjuk nem budapesten veszi az autót az agyonreklámozott legnépszerübb autókereskedésből hanem pl. vidéki csendesebb (persze valószinüleg egy picivel drágább) kisvárosi autókereskedésből akkor azért ki lehet fogni jó példányokat.
És persze többször kell szerelni mint az ujat, de igye indul az ember másfél-két millió ft-os elönyből, és ha költesz a kocsidra évi 150 ezer ft szerelést akkor is jóval előrébb vagy mint az új kocsival, ráadásul az új kocsid kötelező szervize és cascója semmivel sem lesz ám olcsóbb mint a használt autón kipufogó dobot cserélni.
Szóval ha a kocsi motorikusan jó és a kasztni is megfelelő, akkor azért olyan nagyon nem lehet szivni a használt autóval sem.
De persze ez az én véleményem, mindenki vehet hitelre tőlem új autót, csak hát aztán viselje el annak is a következményeit (amik vannak csak nem olyan mint a használtautóé)

gizmo30 2008.12.04. 19:45:47

Nem kell túl ragozni ezt a dolgot ,külföldröl kell autot venni lehetőleg magánszemélytől, de a kereskedők nagy része sem bassza át az embert(legalábbis engem még nem). ja és nem kell hozzá nagy tudásúnak lenni, kell egy német vagy angol tudás. www.mobile.de

Agr3ssor 2008.12.04. 20:56:14

"Calyx 2008.12.04. 13:10:47
Használtautót szerintem csak jó ismerőstől szabad venni. "

Hát ez eléggé leszűkíti a választékot... Például a járgányom az én elvárásaimnak tökéletesen megfelel jelenleg, de egy imserősömnek volt kb. hasonló... Aki annyira leszarta, hogy soxor már nekem fájt...
A jó ismerőesim körében, Suzuki, Fabia, Focus, 740i, 535d, új Passat... És nem is sorolom... Egyik sem az én világom... És jópár nem a pénztárcámhoz passzoló...

Ma panaszkodott a munkahelyemen egy tündéri hölgy, hogy felment a törlesztője+casco+nemsokára szervíz... Jelenleg havi 90 körül van neki a kocsi... Egy jobb hónapban kézbe kapja a 140-et... Suzuki Swift Sport... Muhaha... Most 1 év után tart ott, hogy kifizeti lassan a kamatokat, tehát el tudja majd adni... Gyakorlatilag havi 60-90 ezerért bérelt egy kocsit egy éven át... Pedig olyan jó nő... :)

Kifordított kacagány 2008.12.04. 21:00:15

porthosz 2008.12.04. 19:43:13
egy kollégám most vesz 2 milla beugróval, egy 6 milliós autót 10 év hitelre. akkora a törlesztőrészlete, hogy abból én 4 autót tartok és még bőven jut az esetleges javításokra is belőle. mindez kötelező-szerviz nélkül számolva.

vidéken nem mindig kicsit drágább egy autó és ne hidd, hogy ott nem sumákolnak a kereskedők.

zako 2008.12.04. 22:10:08

"Szóval ha a kocsi motorikusan jó és a kasztni is megfelelő, akkor azért olyan nagyon nem lehet szivni a használt autóval sem."

Ugye azt erted a "motorikusan jo" alatt, hogy legyen rendben, ami a motorterben van. Mert azert egy mai CR dizel uzemanyagrendszeret, turbojat nem ket filler rendberakni ha gaz van vele. Egy munkatarsam egy gyakorlott autoszerelo baratjaval vett autot, ket honap mulva komplett porlasztocsucs es turbocsere volt, nem keves penzert.

A masik meg autot se nagyon latott, egyedul vette es csak olajat, szijakat meg ket lengescsillapitot cserelt es boldogan hasznalja kozel ket eve.

Lutri.

mpatrol 2008.12.04. 23:03:21

Hello.
Eladtam a tíz éves autom. A vásárlás után elvitte a vevő az autot egy szerelőhőz. A futóműben pár szillentett cserére javasolt. Felkeresett ezek után hogy fizesem ki a javítás árát, mert ez rejtett hiba! Menett közben nem érződött hiba a futóműben. Kiprobáltuk a megvásárlás előtt, nem volt kifogás.
Az ügyvédje szerint jogosan kéri a javítás árát, mert 6 hónap garanciát kell hogy vállajak az autóra! Egy 10 éves kocsira??? Eladás elött nem áltam aknára és nem néztem átt rajta mindent. Ki lehetne rajta sok mindent újra cserélni, de ez egy használt autó mindene kopott már valamenyire!
Ha van valakinek ebben tapasztalata az irjon!

loláb 2008.12.04. 23:55:31

Auto-InterCont · www.autointercont.com/ 2008.12.04. 19:25:10
loláb 2008.12.04. 16:59:07
Jajj már! Most mit izélsz? Ha jól értem a srác használt helyett újat kapott. Kell ennél jobb garancia? Új helyett sem kaphatnál újabbat!

Gondolom ezt viccnek szántad. A szóban forgó srác egy tisztességben megőszült 64 éves úr, akinek kissebb dolga is nagyobb annál, hogy ennyi idősen a weltautoval harcoljon, és ezen idegeskedjen...A végére elég korrekt megoldást találtak, de ehhez az is hozzá tartozik, hogy ameddig nem ügyvéddel ment oda, hanem csak magába, úgy elhajtották, mint Kati a gyereket...Ha élből ezt javasolták volna, akkor szerintem senkinek sem lehetne egy rossz szava se ellenük (még azt is elhinném rosszabb napomon, hogy őket is átverték), de mivel ment a szokásos parasztvakító nepperszöveg, ezért a weltautó is csak egy tróger brigád.

loláb 2008.12.04. 23:59:10

mpatrol,

Ilyen garanciavállalási kötelem valóban van a ptk-ban, de úgy tudom, hogy ez csak a fődarabokra vonatkozik, azaz a motorra és a váltóra. Szóval szerintem ne foglalkozz velük, ha kell akkor pereljenek be azért a pár tízezer forintért, valeszeg elvesztik, és akkor még a perköltséget is bukják.

Krisi 2008.12.05. 00:01:07

Én most veszek motort. Szerencsémre egy ismerőstől, aki épp nagyobbra vált és ezért megválik tőle. Igaz, hogy drágább, mint a többi látszólag hasonló, de tudom, hogy nem lesz vele váratlan probléma, nincs szétgányolva, stb.
Autónál is hasonló a helyzet, legjobb, ha ismerőstől vesszük. Persze erre nincs sok esély, nekem mázlim van :)

használt autót meg nem úgy kell venni mint egy kiló kenyeret, hogy bemegyek a boltba és rámutatok a legszebbre. Fogni kell egy hozzáértő ismerőst és vele elmenni megnézni párat, kikérni a szakértő véleményét. Plusz ha látja a kereskedő hogy az ember ért hozzá, akkor az lehet jó alkualap.

kujoon 2008.12.05. 01:36:25

"családi méretben). A használttól félt, de aztán rászánta magát és vett egy 20ezret futott, sérülésmentes egy éves tűzpiros seat ibizát a weltautótól,"

bazz, a seat ibiza családi autó...? LOL

nagyon kiccsaládja lehet ott valakinek...

Ciri 2008.12.05. 08:18:57

mpatrol

Szerintem zavard el a faszit meg az ügyvédjét a k.rva any.ba !
Mi a f.szért nem nézette meg vásárlás előtt? A futómű nagyon tág fogalom, tele van kopó alkatrészekkel. Szerintem ez sehol nem bizonyítható.A kopott futómű és a szétesett futómű között óriási a különbség.Ez badarság, ne is foglalkozz vele.

Krisi 2008.12.05. 08:44:11

mpatrol: csak egy vicc jutott eszembe:

Két ügyvéd találkozik.
-Hogy vagy? - hazudja az egyik.
:)
Na ebből kell kiindulni. Mond meg nekik, hogy nyugodtan pereljenek, a bírósági illetékek többe kerülnek mint egy 10 éves autó futómű szervizelése. Ez nem Amerika, hogy minden szarért be lehet perelni a másikat. Szerintem egyértelműen be akarnak fosatni a jogi maszlagokkal, nyilvánvalóan arra megy ki a játék, hogy megijedsz és majd gyorsan kifizeted a pénzt, csak hagyjanak békén.

loláb 2008.12.05. 09:11:33

kujoon 2008.12.05. 01:36:25 ,

Egy négytagú, -átlagos méretekkel rendelkező- családnak, idősebb gyerekekkel elég az ibiza. Külföldre tudnak utazni vele, babakocsikat nem kell szállítani, a tescos nagybevásárlás is belefér. (Ráadásull azt is írtam, hogy előtte skoda feliciájuk volt, családi autóként, azzal mentek 3-4000 km-es európai utakra)
A családi méretet a fiat seicento, mega a matiznál egy kicsivel nagyobb autóra értettem.
A magyar családok 80%-ának a suzuki swift sedan a családi autó, nem a chrysler voyager.

Elektro (törölt) 2008.12.05. 09:14:46

"Hello.
Eladtam a tíz éves autom. A vásárlás után elvitte a vevő az autot egy szerelőhőz. A futóműben pár szillentett cserére javasolt. Felkeresett ezek után hogy fizesem ki a javítás árát, mert ez rejtett hiba! Menett közben nem érződött hiba a futóműben. Kiprobáltuk a megvásárlás előtt, nem volt kifogás.
Az ügyvédje szerint jogosan kéri a javítás árát, mert 6 hónap garanciát kell hogy vállajak az autóra! Egy 10 éves kocsira??? Eladás elött nem áltam aknára és nem néztem átt rajta mindent. Ki lehetne rajta sok mindent újra cserélni, de ez egy használt autó mindene kopott már valamenyire!
Ha van valakinek ebben tapasztalata az irjon!"

Hát, én nem tudom, hogy mit mond a ptk, de a józan paraszti ész azt mondja, hogy nem megvétel után kell elvinni az autót átvizsgálásra, hanem elötte. Aztán azt sem értem, hogy valaki laikus magánszemély hogy a bánatba vállalhatna bármire garanciát... Nem Te gyártottad az autót. Én lennék a legboldogabb, ha pontosan 100%-ra tudnám mi a helyzet a kocsimmal. Bár, akkor már milliárdos autódiagnosztizáló lennék. Aztán ott van a bűvös mondat: nem rendeltetésszerűen használta. Gajjra lehet tenni egy autót pár óra alatt is. Pereskedni meg úgysem fognak, ismerve a magyar bíróságok "gyorsaságát"...

Kifordított kacagány 2008.12.05. 10:00:56

szerintem teljesen jogos a vevő háborgása. hihetetlen, hogy egyes eladók mit meg nem engednek. fogadjunk, hogy azt sem említetted neki, hogy az autó benzint/gázolajat fogyaszt. ezek után a minimum az, hogy elviszed és megtankolod neki, ahányszor csak kifogy belőle a nafta.
elképesztő, milyen emberek vannak.

zako 2008.12.05. 10:30:08

Ebben a formaban tenyleg vicces a sztori.

Egyebkent meg a fel szocialis segelyemet feltennem ra, hogy nincs is ugyvedje, csak fenyegetozik.

AnyádnakPalánkot (törölt) 2008.12.05. 11:07:51

pár szilent cseréje nem lehet több egy huszasnál

én nem adnék el semmit olyan embernek, akiről látszik, hogy ekkora sóher bunkó paraszt

mert ez kérem látszik :)

Bajusz. 2008.12.05. 11:41:21

mpatrol,
az ilyen elmehet a p*csába. Mit gondolot, 10 éves autón minden tipptopp? Ma ezt csináltatod meg rajta, holnap amaz kopik el. Szilent bakker, amikor megvettem a 9 éves golfomat, a szilenteket kellett egyedül cserélni. Most hogy eladósorba került 3 év után, ahhoz hogy egyáltalán árulni merjem, böcsülettel kicseréltettem az AC pumpáját, az első fékbetéteket, tárcsákat, rendbetetettem a kormányművet, kipucoltattam az alapjárati motort és a fűtést, cseréltettem az összes szűrőjét, olajat, és elvitettem műszaki vizsgára. Megbízható barát-szerelőnél, mióta nálam van az autó, csak ő javította. Mindezek ellenére ha valaki megveszi, egy hét után elmegy rajta valami és visszajön garanciális panasszal, úgy elhajtom, azt se tudja merre menjen. Ne foglalkozz az ügyvédi fenyegetőzéssel, a srác sztem fel se mérte, mibe fájna ügyvédet fogadni egy ilyenért....

Elektro (törölt) 2008.12.05. 11:48:21

én az ilyennek azt javasolnám, hogy álljon bezárt garázsba, indítsa be az autót és álljon ott az ügyvédjével együtt pár órát, hátha a kipufogógáz szagából is ki lehet következtetni valamit...

Bajusz. 2008.12.05. 11:50:13

Elektro, azt hogy büdös. :)))))

Kifordított kacagány 2008.12.05. 12:04:06

nem jól álltok a dolgokhoz. mi az, hogy elhajtunk valakit a picsába? nem, egy jogi kérdésnél a leglényegesebb dolog az együttműködési szándék.
tehát adott esetben nem elhajtani az illetőt, hanem megérteni a problémáját és készségesen közreműködni az orvoslásában.
azaz első körben egy közjegyző által hitelesített szakértői véleményt kell kérni, illetve az ide vonatkozó jogszabály hiteles másolatát, amit persze illik ellenőrizni is. mindez igazán nem nagy költség és egész biztosan szórakoztató tevékenység a panaszosnak, hiszen az ő érdekében történik. természetesen ha a jogszabályból nem derül ki egyértelműen, hogy a kopó alkatrészek cseréjét x idő után is az eladónak kell állni, akkor lehet közölni az ipsével, hogy sajnos jogi állásfoglalásunk eltérő az övétől és emiatt mindenképp szükség lesz a pártatlan bíróság ítéletével.
illetve ha valamiért már a szükséges dokumentumok bemutatásától is ódzkodik, akkor illik közölni vele, hogy ez nem egy együttműködő hozzáállás és kénytelenek leszünk csalás alapos gyanújával eljárást indítani ellene, tehát mindenképpen kellenének azok az iratok.
a lényeg, hogy nem kell a magas lóról kezelni az esetlegesen jogos panaszokat, hanem mindig segítőkészen, a panaszos költségeit nem kímélve kell a dolog végére járni, mert fontos, hogy kiderüljön az igazság és mindenki megelégedve távozhasson.

Bajusz. 2008.12.05. 16:01:20

Kifordított kacagány, akinek ehhez van türelme, annak biztos szórakoztató lehet látni az ipsét, hogy fagy le a bucijáról a magabiztos vigyor. Csak tudod, amikor becsülettel rendberakatod az autódat, munkaidőn kívűl, esténként, zsák pénzért, akkor a nénikéjével b*szakodjon. Józan paraszti ésszel egy 10 éves autó szillentjére garanciát kérni magánszemélytől, egyenes út a Lipótmezőre. Vagy ami maradt belőle.

Kifordított kacagány 2008.12.05. 17:29:15

az emberi hülyeséggel semmit sem lehet kezdeni csak bosszankodni rajta, vagy szórakozni. nem kell sajnálni a ráfordított időt a szórakozásra.

pitju 2008.12.05. 18:19:54

Kicsit off:
de ilyen primkó arcok írnak népítéleteket.
Figyelem: VW Golf 1.6 1997- 2007 ???

GOLF 1.6
Soha többet német autót
Modell

1.6
Szöveges ítélet

A hibái ellenére imádtam, mert megjelenése az volt, és a formája is tökéletes. Kényelmes biztonságos, gyönyörű autó. Még mindíg a kedvencem. Annak ellenére, hogy nem egyszer hagyott ott az út szélén...( MOST FIGYELJETEK )arról nem is beszélve, hogy a legtöbb előzésnél 6ezernél letiltott... a beleírt 260 helyett pedig csak 197-ig megy, utána letilt....szerintem valami nagy gond lehetett a motorjával....szinte minden második héten szervízben állt. De egyszerűen imádtam. a kék műszerfalvilágítás egyszerűen lenyűgöző. A nagy utastér, és a viszonylag nagy csomagtartó is ámulatbaejtő az azonos kategóriáju autókhoz képest.
Hibalista

a riasztóval nagyon sok gondom volt. nem egyszer szoptam meg, hogy bezárta magát az autó, és mehettem a pótkulcsért. A motor pedig nagyon sokszor leállt, így a szervó is kikapcsolt, emiatt nem egyszer szenvedtem majdnem balesetet.
Ide hordtam szervizbe

porsche pest, ahol az olajat nem cserélik, de a pénzt elkérik érte. érdekes az olaj mindíg fekete volt, addig ameddig ÉN ki nem cseréltem.
Értékelése: 1

Friss népítélet!
Kedves szerzö: gratulálok.
Még egy kérdés: mégis hányadik autód volt ez??

Bocs az offolásért.

Cornucopia 2008.12.05. 18:29:05

mpatrol: ott kezdődik a dolog hogy igazságügyi szakértőnek is látni kellett volna az autót (30-40 ezer Ft-ért) mielőtt kicserélik a szilentet -20 ezerért- (és téged is illett volna rá meghívni), hogy egyáltalán kellett volna-e cserélni, úgyhogy ez csak szimpla faszság és szarrágás a vevő részéről. Ne felejtsük el hogy mindent a felperesnek kell kétséget kizáróan bizonyítani, ami valljuk be cseppet sem egyszerü. Konklúzió: küldd melegebb éghajlatra. Neki konkluzió: előtte kell megnézni, ráadásul egy pár szilent nem a világ, sőt talán ez az egyik legolcsóbban javítható hiba, örüljön hogy nem a fékek vannak 0-ra kopva, mert az is többe kerülne, nem beszélve egy váltó széthullásáról.Ennyire ne legyen szarrágó.
Én 20 éve vettem egy csapágyas motorú autót ami fel volt töltve "finish" adalékkal, ezért volt olajnyomás (hidegen).
Én igazságügyi szakértő előtt szedettem szét, de így is 3 évembe telt mire visszakaszáltam a motorfelújításának a felét!!! Mégegyszer nem vágnék bele pereskedésbe, -pedig van DAS biztosításom is- inkább új autót veszek, ezzel is lehet szívni eleget, de a végén mindig nekem lett igazam :)).

crazy 2008.12.05. 22:33:08

Az a baj, hogy sokan az utolsó pénzükből vesznek (vagy inkább pénz nélkül) új kocsit. Mert nem az a lényeg, hogy a szomszéd azt lássa, hogy új a kocsi. Nekem soha nem volt új autóm, nem is akarok (esetleg valami bemutatókocsi, amivel a kereskedő 4 hónapig hazajárt, "belevágott" 5 ezer km.-t, és engednek belőle 20 %-ot).
Szóval jó példa két kollégám. Mindketten 3 éve vettek kocsit, egyikük egy új Suzuki Swiftet sima 1.3-mas, de mindent belerakatott, hogy fullos legyen, igaz, hogy kívülről egy sima fehér Swift, mire kihozta közel 3,2 millió lett a vége. A másik kolléga vett egy 3 éves Mazda 6-ost, szinte fillérre ugyan annyiért, persze a Mazda alapból jobban felszerelt volt, és az előző tulaj adott hozzá 4 téligumit felnivel. A 3 év alatt egyikkel sem volt gond. Idén mindketten eladták a kocsijukat. A Mazda 6 elment 2,3 millióért, a Suzuki 1,6-ért. Ja és ha hasonlítunk, akkor a Swift meg a Mazda6 között annyi a különbség, mint a Badacsony motoros, meg a Queen Mary II között. Mindenki döntse el ki volt a hülye!

Krisi 2008.12.06. 00:43:34

Cornucopia 2008.12.05. 18:29:05:

Félig OFF, de gondolom D.A.S. biztosítás nélkül bele sem vágtál volna a pereskedésbe.

Perelni amúgy nagyon ritkán éri meg, de akkor is csak olyan esetben, ha 100%, hogy én nyerem meg a végén. Mert ha nem, akkor fizethetem az illetékeket meg perköltségeket. Így csak a szarrágó ügyvéd vesz le pár tízezerre, szóval sokszor át kell gondolni ezt a bíróság témát.

Cornucopia 2008.12.06. 00:59:10

Krisi: 20 éve még nem volt DAS, ezért nyilván és akkor anélkül vágtam bele, de ma már valószinűleg DAS-al sem, (inkább benyelem, ha már láma voltam, de legalább tanulok belőle) de a DAS nagyon jó "bemondásra", a biztosítók is respektálják, és a tudat megér 16000 Ft/év-et, főleg külföldön...

Bajusz. 2008.12.06. 03:18:04

crazy 2008.12.05. 22:33:08
Na ezt jólmegaszondtad!
Hát egyik kollegád se hülye, nyílván mindkettő olyan autót vett, amire szüksége volt. Ha egyedülálló vagyok, melóba meg haza járkálok az óttóval, nagy ritkán összeszedek vmi pipit és haza kell fuvarozni, jó a suzi is. Ha meg család van, évente 40.000-et mászkálok külföldre + horvát(olasz/bulgár/görög) tengerpart, két gyerek, rakás limlom, akkor meg mazda6 kéne.
Vegyük már észre, hogy itt nem egyféle igény létezik...

gnme 2008.12.06. 11:01:21

"Ha van valakinek ebben tapasztalata az irjon"

A "szarházi lopós gyerekek" (=márkaszervíz) biztosan tudják orvosolni a problémát.

papa33 2008.12.06. 11:26:44

Én úgy vettem életem első ÚJ autóját, hogy: ismerős autója nem volt, akkor eladó céges sem (néha akadt jó példány, csak rika és sorsolásos), ami számba jöhetett volna, fiatalt akartam az öreg és gondokkal teli gép helyett (hosszú utak, távoli rokonok, család, szal nem meló napi 10 km) ekkor jött a szalon használtautó, hitelek, árak rosszak. Innét nem volt messze az új: régi jó (reális, világos)beszámítása + némi lóvá(amiért megint csak öreg verdára lett volna elég)kb fele így, fele hitel, olcsó népautó. Svájcifrank, amit nem bántam meg, a gép már enyém, nem érdekel a pluszpénz, ami nem is volt az akkori árfolyam miatt rossz, törlesztés sem volt vészes. És még jópár évig tervezem használni, szal értékveszés sem érdekes. Hiba és aggodalom nélküli autózás.

isti77 2008.12.06. 13:53:30

Mindenkinek a magánügye, hogy miből, hogyan, milyen autót vesz, akár az utolsó fillérjét is rááldozhatja, akár 10 éves futamidejű hitellel is veheti, saját erő nélkül, teljesen mindegy.
Egy a fontos: ha túlvállalod magad, és belebuksz, akkor ne más legyen a hibás. Ne a Fletó, ne a Viktor, ne a Vlagyimir, ne a Szilva... izé... Barack, ne a (volt?) főnököd, ne az asszony, és ne a gonosz marketingesek, akik "alattomosan beugrattak a reklámjukkal". Önálló felnőtt ember meg tudja ítélni, mit vállalhat be, és kinek mit higgyen el.

Na, én meg gyorsan visszaviszem a C4-est, most derült ki, hogy nem is tud táncolni.

morcosboci 2008.12.06. 14:49:39

A vicc az, hogy ha 10 évre veszel autót akkor az utolsó 3 törlesztőrészleted több lesz mint az autó akkori értéke. Arról nem bezsélve, hogy a Casco-t sem fogod 10 évig fizetni mert akkor a biztosítónak is kifizeted 2x a kocsidat.

crazy 2008.12.06. 18:18:23

Bajusz !
Abban igazad van, hogy mindenkinek más az igénye. Csak azt akartam érzékeltetni, hogy az új kocsin a tulaj 3 év alatt bukott 1,6 milliót, a másik meg a szintén hibamentes kocsin 3 év alatt 900 ezret. És utóbbi ült 3 évig kategóriákkal jobb, kényelmesebb autóban. A magyar átlagfizetéshez képest ez a 700 ezer azért jelentős különbség.
Talán ezen az oldalon olvastam, hogy 3 éves kocsit kell venni az eredeti ár 50-60 %-áért, és 6 éves korában kell eladni ennek a 75 %-áért. És mostanában már azt sem mondhatjuk, hogy ez lutri, hiszen sok kocsi 3 éves korában még bőven garanciális (pl. Kia Ceed 7 év gar, vagy Chevrolet Lacetti 5 év gar., stb.)

Agr3ssor 2008.12.06. 20:11:57

Két dolgot tehetsz, ha nem akarsz bukni az autóddal... Vagy eleve értéktelen szart veszel... Vagy egy újat, amit a bontóig használsz...

Én kombináltam a kettőt... Értéktelen szart vettem, és a bontóig fogom ütni-vágni...

AnyádnakPalánkot (törölt) 2008.12.07. 10:13:12

crazy: itt a nagytudású szuzukis kollégák már rég kinyilatkoztatták, hogy a Mazda6 és a Swift1.3 ugyanolyan, sőt számos fontos tulajdonságban a Swift agyba-főbe veri a hiroshimai terméket.
Még hogy Badacsony és Queen Mary II.
:P
Kár, hogy a piac erről nem tud :))

crazy 2008.12.07. 11:39:18

AnyádnakPalánkot !
Azt én is észrevettem a Suzukis kollégákon, hogy az ő kocsijuk mindennél jobb. De ha már a Mazda 6-ot, meg a Swiftet hasonlítjuk, akor elég csak a két kocsit egymás mellé állítani, és rájuk nézni, aztán beülni - akár utasként - és menni vele 10 percet. Nem véletlenül kerül kétszer annyiba új korában a Mazda. Az már csak egy dolog, hogy amikor kirándulni mentünk a kollégákkal a Swift nem tudott megbírkózni négy nagyobb méretű sporttáskával, így az egyiket elvittük a Mazdával.
Szóval új Mazdám nem lesz soha, de új Suzukim sem. Inkább az új Suzuki árán valami 2-3 éves kocsi. De igazából mindenki maga tudja mi a fontos neki.

Tanácstalan · http://shipengine.blog.hu/ 2008.12.07. 13:02:26

Én a második autóm at nyűvöm. Az előzőből akkor szálltam ki, amikor 5 tagúra bővült a család. A régi kicsi lett. 13 évig használltam, valószínűleg amit szervízre költöttem, abból már korábban vehettem volna újabbat, jobbat, nem tudom, nem számoltam. Amikor elhatároztuk a vételt és lelkileg felkészültem az elvárásra, elkezdtem keresni az újat. (Laikus vagyok, de szeretem az autókat; számomra nem csak egyszerű használati tárgyak). Voltak feltételek, aminek meg kellett felelnie az újnak (nem tuning, hanem kényelem és biztonság).
1 évig kerestem, használtat. Feladtam. Volt olyan, ami ránézésre nem kellett, olyan is aminek átnézéskor - többnyire mindig szerelővel mentem megnézni- derült ki csúnya hibája és már akkor nsem kellett, amikor a tulaj emiatt jelentősen engedett volna. Fel akkor adtam, amikor egy használtautó kereskedésben a biztonsági őrrel és a kutyával kergettek ki, arra kérésre, hogy ugyan vigyük el a vasat a két utcával odéb lvő szervízbe, emeljük fel, hadd nézzük át. Majdnem megvertek. Ekkor feladtam.
Vettem újat, garanciásat, hitelre. Péntektől nálam van a törzskönyve is, tehát buktam, kifizettem, de nem 3 évre vettem.
Feleségem autója 11 éves, szervízkönnyvvel, rendszeresen karbantartott, fapados kisautó (azt is 0 km-el vettükk). Felmerült, hogy egy picivel több felszereltségű, picit fiatalabb járgányra cseréljük most, hogy megy vissza dolgozni. Újra nem futja, hitelbe nem vágnék bele. Korábbi tapasztalataimon és az itt olvasottakon okulva használtat már meg sem merem próbálni, hogy használtat vegyek; pláne nem kereskedésből.
Arról nem is beszélve, hogy az eladandóért meg szinte semmit nem fizetnének, mert nincs értéke a típusnak. Pedig az összes szervíznek meg van a számlája, a szervízkönyve (az olajcserék, stb. már bele sem férnek az oldalakra) és nem titkoljuk, hogy ennyit futott az autó, mert bírja.
Tehát perpillanat nem veszek sem újat, sem használtat. Inkább megpróbálom a plussz kényelmi dolgoból valamit beépíttetni.

AnyádnakPalánkot (törölt) 2008.12.07. 17:32:43

Mindennél jobb, mert mindenki őket rugdossa, ezért ők is harapnak ha kell ha nem.
Minden áron be kell bizonyítani, hogy a S is olyan (sőt jobb) autó, mint az összes többi. Pedig nem. :)

Kifordított kacagány 2008.12.07. 21:43:04

Agr3ssor 2008.12.06. 20:11:57
én is így választok autót, de nem merném kijelenteni, hogy bukni nem bukok rajta. a bontóig még sok javítás belefér. és makacs ember vagyok, olyan nincs, hogy valamit nem lehet javítani. kerül amibe kerül.

Tanácstalan 2008.12.07. 13:02:26
használtat úgy kell venni, hogy ha ráköltöd az árát mégegyszer, akkor is megérje. úgy nem ér túl sok kellemetlen meglepetés.
az új autó meg szép és jó, meg jó dolog, hogy azt is lehet a bontóig használni, de azért az sem mindegy, hogy milyen. az egyik autóm 0km-es korától a családban van, még az öregem vette(én 4 éves korától hajtom). most 12 éves, mindig mindent megkapott és kíméletesen bántunk vele és még nincs benne 150e km sem. a másikat másfél éve vettem, 15 éves, a fene tudja hányan és mennyit hajtottak bele. szerinted melyik van jobb állapotban? igen, eltaláltad, az öregebbik. a másik szépen lassan pusztult a korral, a beltere pl egyszerűen elmálik. ilyen anyagokból van. ki lehet benne cserélni mindent, talán sor is kerül majd rá, de jobb autó attól még nem lesz és jó példa arra, hogy nem feltétlen az új autó a jobb választás.

crazy 2008.12.08. 15:47:21

Tanácstalan !
Neked, ahogy elnézem nem nagyon volt szerencséd a használt autó kereséssel. Mi a feleségemnek 3 és fél éve vettünk egy kocsit. Kis kategóriás, most mindegy melyik márka. Márkakereskedésben vettük, alig últ 2 éves, és 17 ezer km. volt benn. Az előző tulaj, egy "Gazdagné" úgy döntött, hogy neki új kocsi kell. Így lett a miénk, komolyan mondom, mikor beültem még "új szaga" volt. Ráadásul a kereskedés a fél éve eladhatatlannak bizonyult kocsinkat is jól beszámította (többért, mint amennyiért árultuk), és nem a hitel miatt, hiszen kp.-re vettük. A kocsival eddig semmi gond nem volt, de tényleg még egy csavar sem, egy biztosíték sem, totál semmi, eddig egyszer cseréltünk benn olajat, a következő tavasszal lesz esedékes. A kocsi az ugyanolyan új típusnál kerek 1 millióval volt olcsóbb, ez az eredeti ár kb. 64 %-a volt. Szóval nekünk nagyon sok pénz az az 1 millió ft, ahhoz hogy 2-3 év alatt elbukjuk.
A kerskedőkről meg az a véleményem, hogy a márkakereskedők még mindig megbizhatóbbak (bár biztos van sok ellenpélda is), mint akik bekerítenek drótkerítéssel egy darab földet, lekavicsozzák, aztán hoznak németből, olaszból, akárhonnan 10-15 kocsit, és azt árulják.

Tommeeca · http://napimerites.blog.hu 2008.12.08. 16:06:53

Van egy 4éves autónk 25ekm-rel, meg egy 8éves 270ekm-rel, nah vajon melyik érte meg és melyik nem? pedig az egyiket újonnan vettük

crazy 2008.12.08. 17:23:25

Tommeeca !
Gondolom, hogy a 8 éves 270 ezer km-t futott kocsi érte meg jobban, különben már régen eladtátok volna :)

Tommeeca · http://napimerites.blog.hu 2008.12.08. 20:37:53

Jaja :), a pedig a 4éves kisfranciát újonnan vettük, de már kezdenek előjönni benne az elektronikus hibák, van ilyen, új autóval is lehet szívni. :)

Winston Smith 2008.12.09. 15:28:19

Kb. egy hónapja találkoztam az egyik kedvenc nepperdumámmal. Egy 4-5 éves Mondeo-t nézegettem, sok km-mel, szerintem némiképp lelakott állapotban. (Gondolom a neppernek még nem volt ideje visszatekerni az órát és kivaxolni a kocsit.)

Látta a fazon, hogy húzom a számat, kérdezi mi a gond, mondtam, hogy nekem picit sok a km. Válasz: Óh, a valós km nem annyi, céges (bankos) volt az autó, benzinelszámolási trükközésből kifolyólag havonta tekergették előre (!!!) az órát, valójában vagy 50 ekm-mel kevesebb van a kocsiban!

Majdnem megvettem az autót, annyira tetszett a duma!


Jó, persze hogy nem vettem meg. Sőt, kerestem egy ismerőst, aki Ford szervízben dolgozik, és le tudja kérdezni a nemzetközi rendszerből a garanciális szervíz adatokat. Így nem vettem meg a következő jelöltet sem, ami egy 3,5 éves Mondeo volt, óra szerint 70 ekm-mel, a valóságban meg másfél éve volt benne 110 ekm.

crazy 2008.12.09. 23:17:37

Smith !
Nekem egyik jó ismerősöm dolgozik egy márkaszervízben. KB. 2 éve telefonál neki egy ember, hogy venne egy kocsit, de laikus, és át kellene nézni, de azonnal, hogy megveheti-e? Ismerősöm mondja, hogy ma nem jó, mert minden időpont foglalt. Jó. Az ember hívta az ügyvezetőt, az meg mondta, hogy meg kell nézni azt a kocsit, fél óra múlva itt lesznek, és az ismerősöm is kap 10 ezer jatott a soron kívüli munkáért. OK. Kb. 10 perc múlva csörög az ismerős telefonja, a nepper az: ".... mindjárt megyünk, nem kéne ám azt a kocsit lefikázni... nekem ez megérne 30 ezret..." Szóval a kocsi begördült, egy elég pusztulat kocsi volt. Ismerősöm egy vékony mezsgyén lavírozott a mondataival, hogy mondjon valami igazat is, meg nem is fikázza le a kocsit. Azt már nem tudom, hogy az üzlet végül létrejött-e, de ő keresett 40 ezret rövid idő alatt :)))))

Kifordított kacagány 2008.12.09. 23:18:34

van még egyáltalán aki nézi, hogy mit mutat az óra?

Rocko- 2008.12.09. 23:35:49

minek? :)
úgyse az árulja el a kocsit.
csak a laikusoknak jó az. :)

Tanácstalan · http://shipengine.blog.hu/ 2008.12.12. 10:48:45

Kifordított kacagán, crazy!

De szerencsém volt, hiszen a Mazda, amit 13 évig használtam használtan került hozzám. Új tulajdonosa pedig most vizsgáztatta, tehát Neki is szerencséje volt. (Mondjuk úgy nem, nehéz, hogy 10 éve szomszédok vagyunk).
Inkább az volt a gond, hogy rutin nem volt! Meg nincs pókerarcom, amikor dícsérni kezdték az autókat, biztos kiűlt az arcomra a rosszhiszemű kétkedés.
Plusz balek is vagyok és bár szeretem az autókat, a szerelés egy bizonyos ponton túl sok számomra. Ezért hordom az autóinkat rendszeresen szakemberhez és ezért vittem majdnem mindig magammal szerelőt megnézni az autót.
Végül nem azért vettem részletre egy újat, mert olyan nagyon akartam. Ez maradt, mint megoldás. De most már van egy két éves használt autóm. Mivel ezt sem 2-3 évig terveztem megtartani, gondolom meg fogja érni. És így nem kell foglalkoznom egy darabig semmilyen autó vételével- nem mintha megtehetném.
Egyébként 2 autó, évi összesen 19000 km. Azt hiszem, mindkettőre illik a megkímélt állapot.
süti beállítások módosítása