Egyszer úgyis veszek egyet!

Autonánia: se BX, se C5, csakis Xantia

  2008. november 21. - papptibi Címkék: citroën autonánia xantia

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

A XI. Blitz Weekend képekben
2015-07-27 19:29:36

Gabi, akit az udvari dohányzóhelyen csak Mantás Gabesz néven szólítanak, az idén újabb fejlesztéseket hajtott

Itt sem Ferrariból van a kerítés...
2015-07-16 17:43:31

Az autósport a hőskorban még a városokban zajlott, de idővel száműződött onnan. Aztán az autósport gondolt

A legkirályabb ötlet, amit gumin láttam
2015-06-06 14:02:50

A minap gumibemutatón jártam, bár ilyesmiről nem szoktunk írni, egyszerű megfontolásból. Marha nehéz

Kéne egy Tesla?
2015-05-15 18:19:48

Vagy beérnéd egy villany-Golffal is? Netán utálod a villanyautókat, mert az autó benzinnel megy? Az sem baj. A


Először úgy 1994 táján vezettem Xantiát, addig csupán a hidropneumatikus rugózás legendája jutott el hozzám. Meg is döbbentem rendesen. Az történt, hogy a Citroën akkori importőre csapott egy népszerűsítő bulit a Népligetben, ahol bárki kipróbálhatta az összes típust. Ez akkoriban teljesen science fictionnek tűnt, el sem hittem, hogy ilyen létezik: odamész, és vezetheted. És nem sértődnek meg, hogy nem vetted meg az autót. Én a Xantia kedvéért mentem oda, vadonatújnak számított, 1993-ban mutatták be Genfben. Ma meg itt van, ennyiért.

A döbbenetet azonban egy másik modell váltotta ki. Legenda ide vagy oda, az acélrugós ZX feltűnően lágyabban rugózott a Népliget már akkoriban is csapnivaló útjain, a Xantia kicsit zötyögött hozzá képest, igaz, lassan mentünk.

A csorbát évekkel később köszörülte ki egy kétliteres Xantia VSX kombi, amelyben a Hydractive2 nevű rugózás volt: ebben tengelyenként egy harmadik hidraulikagömbbel, így ha kellett, tudott lágy is, kemény is lenni. Emlékszem, Csemőbe mentünk a barátaimmal, és a környékbeli iszonyatosan hullámos, dobálós út felett egyszerűen átrepült a Citroën. Erre akkor döbbentem rá, amikor később valami más kocsival jártam arra. Úgyhogy én csakis a komolyabb hidraulikával rendelkező Xantiában gondolkozom. Mint például ez itt.


Egy ilyen kéne, csak már erősen gebraucht, és ott a regadó is

Ahogy elnézem, nem kell három év ahhoz, hogy a használt Citroën Xantiák ára elérje a nullát, majd rövid ideig átmegy negatívba, vagyis fizetnek, ha elhozom. Ekkor akcióba lépek. Aztán megvárom, amíg a többi 1 216 733 Xantia lerohad, a hidraulikája elengedi azt a spéci olajat, ami nekem hordószám fog állni otthon. Bár már ma is háromszázezertől lehet kapni, érvényes műszakival, mert a hidropneumatikus cuccok rossz hírének köszönhetően a Xantiák értékvesztése jelentős.


Remélem, 2011 után akcióba léphetek. Lehet, hogy jó befektetés lesz?

Elvileg ugyanannyi időnként kell karbantartást végezni rajtuk, mint egy hagyományos kocsiban a lengéscsillapítókat cserélni kellene – viszont a Citroën büntet, ha ezt elmulasztják. Neki nincsenek normál acélrugói, ha nem működik rendesen a hidraulika, nincs rugózás, vagy nem teljes értékű. Jellemzően egy vele egyidős 1,6-os Avensisnél százezrekkel olcsóbb egy Xantia, akár dízelmotorral is. Pedig annyira nem is megbízhatatlan, mint azt sokan hiszik.


Ő újabb, drágább és 1,6-os. Ez utóbbi szól ellene

De nem is főállású autónak szánom (arra ott az Avensisünk), hanem szabadidő-autónak. Mert arra gondoltam, hogy a szabadidőmben elbütykölgetném, amikor meg működik, élvezném a rugózását. Egy ilyet vezetni tényleg nem hétköznapi élmény, bár Bende esküszik rá, hogy a BX legalább ilyen jó...egy frászt. A Xantia autóból van, nagyon tágas, valami 2,7 méter a tengelytávja. Azaz annyi, mint egy mai középkategóriás autónak. Ráadásul ötajtós, tehát praktikus. A kombi meg pláne. A fék a hidraulikus szervó miatt milliméteres utakon fog, ha pedig már megállt a kocsi, megtartja a fékezéskor felvett bólintó testhelyzetet, mindaddig, amíg az ember le nem veszi a lábát a fékpedálról. Mivel ez többnyire elinduláskor következik be, amikor az autó feneke amúgy is leülne, még durvábbnak tűnik a liftezés a hátsó ülésen. És igen, a lassan vett keresztbordákon kicsit zötyög is. De így szeretem.


Ez nem kicsi. Jó puhák az ülések, van benne szivacs bőven

Mert különleges. Jó, a külseje nem az, de manapság már annyira ritka a műszaki egyediség... talán ezért nem kellene a Xantiát követő C5 sem. Igaz, elvileg megbízhatóbb a hidraulikája, viszont akkoriban nagyon féltek az olcsó Daewooktól a franciák, és azt hitték, a Citroëné lesz a feladat, hogy versenyképes legyen velük. Ettől aztán jó olcsóra csinálták a belsejét, a hidraulikát pedig jól leegyszerűsítették.


Kicsit túl Daewoo nekem a C5 belseje. A Xantia nívósabb

De nem kellene a sima 1,6-os benzines Xantia sem a primkóbb rugózásával, mert az már túl lágy, billeg a kanyarokban. Erre ugyan létezett megoldás, Activa néven árulták, a legdrágább benzinesekhez és dízelekhez. A kocsi dőlését külön hidraulikus munkahengerek akadályozták meg – működött is a gyakorlatban. Azonban tovább bonyolódott a hidraulika, ami annak idején már a sajtó-tesztautóban is megbolondult. Emlékszem, leparkoltam a kocsit, bezártam, elindultam az iroda felé. Hirtelen iszonyatos csattanást halottam, a Xantia feneke az égbe szökött és úgy maradt. Hát ezért.


Demonstratív faremelés. Vajon meddig bírja megtartani ezt a szintet?

Persze, ha majd eljön az idő, hogy szinte nulláért adják a Xantiákat, azért megnézem,  vajon a kereskedő mindennap beindítja-e, hogy felemelje a hasát, vagy erre nincs szükség. Gondolom, két-három év múlva is mindegyik itthoni Xantiában ugyanúgy 150-199 ezer kilométer lesz, mint ma. Esetleg kevesebb.

Ha addigra eltörölnék a regadót, hoznék egyet Németországból. Viszont az itthoniakban nehéz megbízni. Esetleg vegyek egy újat? Mert ilyen is van. Igaz, el kell utazni érte Iránba, ahol egy SAIPA nevű iparvállalat elvileg mind a mai napig gyártja, a Kia Pride és Rio, meg más matuzsálemek mellett. Érdemes megnézni a weblapjukat, ahol a jövő modelljei között feltűnik a most kifutó C5 is, no és a remek Dacia Logan. A konszern elnöke üzen is az érdeklődőknek, nem bírtam megállni, hogy ne rakjam be a képét.


Az iráni Xantia: kicsit utazni kell érte, de új. És a SAIPA elnöke

Talán a sors iróniája, hogy a Xantia egyik lehetséges formája pont a Daewoonál tűnt fel, Espero néven, amit valószínűleg kilóra vettek meg a koreaiak. Tessék csak megnézni ezeket a vázlatokat! Ugye, hogy ismerős?


Xantia-tervek. Lett belőlük Espero...

Azt hiszem, nem kell bánni, hogy végül olyan lett, amilyen; Bertone nem végzett rossz munkát. A Xantia kevésbé szögletes, mint az XM, jóval emészthetőbb is, pláne a kombi. Ezt egyébként a Heuliez cégnél gyártatták, gebinben, hihetetlen, de még pár ezer haszongépjármű kivitel is készült belőle, Entreprise (=vállalkozás, vállalat) utónévvel. Igaz, a merészséget is számon kérhetnénk rajta, elődei, a GS vagy a BX, sokkal formabontóbbak voltak. Mindenesetre a facelift nem tett jót neki, ekkor ráműtötték a Xsara I. arcát. Szerintem nem jobb, mint az eredeti.


Xsarább arccal. Talán egy HDI motorért bevállalnám

A Xantia utasterének érdekessége volt az a kapaszkodó jellegű rúd az utas előtt, akár egy terepjáróban. Nem tudom, ez mennyire javította a kocsi biztonságát, mindenesetre a modellfrissítés során ezt eltüntették, mert kellett a hely az utaslégzsáknak.


Kapaszkodó, ami később eltűnt

Apropó, biztonság. A másik ok, amiért nem ilyet vettünk családi autónak (feleségem formai kifogásai mellett), az itt látható, a következő kis videón. De ettől még szeretem, és egyszer úgyis veszek egyet.

Az Autonánia rovat emblémája

Autonánia

Gyakran bóklászunk a Mobile.de-n és az Expressz.hu-n érdekes autók nyomában, amiket aztán nem veszünk meg. Ismerős? Ha ön is szokott ilyet csinálni, írja meg nekünk!

A konkrét használtautókra mutató linkeket a posztok publikálásakor ellenőrizzük, utána azonban lehet, hogy eltűnnek, mert eladják az autót vagy leveszik az oldalról.

Ha nem szeretne lemaradni egy részről sem, tegye el a sorozat okos könyvjelzőjét (RSS).

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr69780254

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

vadparaszt 2008.11.21. 01:12:58

Szívemből szóltál!

bpelhos 2008.11.21. 01:14:34

És az XM-ről miért nem esik szó? Ha már hobbi autónak kellene, akkor legyen már a nagyobb...

ommm 2008.11.21. 01:40:17

és melyik autó érte el anno a kilencvenes években a legnagyobb kanyarsebességet?
bizony, a Xantia.
erős hidro-fan barátom utolsó érve volt ez :)
hmmm...viszont, ha jól emlékszem, nem csak a rugózás sinyli meg ha elmegy a hidraulika. majd citroenesek elmondják.
és azt is, hogy nem kell tőle félni.

ommm 2008.11.21. 01:42:14

Xantia Activa, azt hiszem ez volt a pontos neve.

FCs 2008.11.21. 02:41:49

ha jól tudom a cx után már nem egy rendszer volt a rugózás a fékkel és a kormánnyal.

a xantia nekem túlságosan új, jellegtelen, és ahogy olvasom, a kényelem is függ a verziótól.
én a cx-nél ragadtam le, rendszeresen előjön, hogy veszek egyet, de ezért még az a rokonom is hülyének tart, aki anno két újat is vásárolt. állítása szerint élete legkényelmesebb és egyben legmegbízhatatlanabb autója volt, de ez sem tudja elvenni a kedvem. a sportos közlekedési igényem kiélem motoron, ha dobozba vagyok zárva már a kényelem érdekel /biztos a korral jár/.

itt egy rossz minőségű video arról hogy mit is tud a hidro, érdemes megnézni, különösen 2:53-tól megdöbbentő: www.youtube.com/watch?v=i6DKGUJIzro

CX ambulance 2008.11.21. 02:42:23

:)
Activa volt biza...
örülök az ilyen postoknak, mintha hájjal kenegetnének. De mintha a cx nem is létezne, pedig az is hidró, aktív szervó (sebességfüggő, és diravi, ami ugye visszatekeri egyenesbe a kormányt, és a kereket is...)
A speciális hidraulika olaj (LHM) nem csak a rugózásba szól bele, szerepet kap a fék rendszerben, és a szervóban is, e nélkül az olaj nélkül bizony vezethetetlen (legalábbis a CX).

biker_kolee 2008.11.21. 03:52:21

A BX-ben is egy rendszeren volt a rugózás, a fék, és a kormányszervó. Szívtunk is vele rendesen, mikor már 4x csattant el a kormányszervó. Egyszer pestre menet a 4-esen valami kékes színű füst száll hátra, nem foglalkoztunk vele, de aztán Törökszentmiklóson a lámpánál mikor fater a kézifékkel és a motorfékkel állította meg az autót, tudtuk, hogy már megint elcsattant a szervó... Irány haza.

biker_kolee 2008.11.21. 03:55:39

A BX-nél is egy rendszeren volt a rugózás, a fék és a kormányszervo. Marha jó autó volt, csak ne csattintotta volna szét 4x is a szervoszivattyút... Aztán eladtuk, mert nem találtuk az okát, menet közben is beadta a kulcsot, egyszer meg álló helyben csattant szét, olaj folyik, és lassan ereszkedik...

biker_kolee 2008.11.21. 03:56:31

A BX-nél is egy rendszeren volt a rugózás, a fék és a kormányszervo. Marha jó autó volt, csak ne csattintotta volna szét 4x is a szervoszivattyút... Aztán eladtuk, mert nem találtuk az okát, menet közben is beadta a kulcsot, egyszer meg álló helyben csattant szét, olaj folyik, és lassan ereszkedik...

DL 2008.11.21. 06:34:04

A C5 volt az első, ahol leválasztották a rugózásról a féket/kormányszervót (sajnos - persze, megideologizálták, hogy miért :-) ). Van pár, nagy becsben tartott Xantia, illetve XM katalógusom a pincében, imádtam/imádom őket - különösen a 2,5-ös turbódízel XM-re fájna a fogam!

Csabar 2008.11.21. 07:37:24

helló mindenkinek !
Nekem egy c5 öm van és igen ennél lett leválasztva a rugózás a töbitől, de a tesómnak volt régen egy 1.9D BX e na annak olyan volt a fékje hogy aki nem ismerte hamar beleharapott a műszerfalba, egyszerűen kb 3mm fékpedál nyomás után satuzott de hát állítolag 150 bar volt a rendszerben a nyomás !!
JA igen nekem a hobbi autóm az a 3.0 v6 xm lenne vagy 2.5 d xm kombi egyszerűen akkorák mint egy kisebb belvárosi lakás!!!

Lowtyo 2008.11.21. 07:59:11

Első Citromos élményem egy kacsa volt. Aztán egy XM, majd a CX. Tudtam mennyit szívna a citroenesek az autójukkal, de kevés kényelmesebb autó van ezeknél. A CX-be mindig szerelmes voltam, miután utaztam egyben már tudtam, egyszer lesz ilyen autóm. Egy prestige, vagy egy fém lökős GTI pufibőr ülésekkel...

ColT · http://kilatas.great-site.net 2008.11.21. 08:02:45

Anyám, nekem a formája tetszik a legjobban :) Amúgy nekem is kéne :)

jenko80 2008.11.21. 08:09:36

Kombiban a legszebb és jobb. Egyetlen baja, hogy elöl fog a kézifék, aminek állítólag szintén a hidro adja az elvi okát - mégpedig hogy annak meghibásodása esetén jobb marad a kézi-fékhatás(?)

GYUSZI BACSI · http://www.fizetesem.com 2008.11.21. 08:11:48

"és melyik autó érte el anno a kilencvenes években a legnagyobb kanyarsebességet?"

mármint melyikek közül?

a francia 5-személyes hidropneumatikus rugózású autók közül (:

Higany 2008.11.21. 08:13:28

Nekünk volt kettő is. Az elsőt 94-ben vette apám, 2.0 benzines volt, az importőr szerint az első volt az országban. Ezt követte a második, egy 2.0 VSX valamikor 97-98 táján. Nagyon ment, a hydractive 2 szuper, nekem a formája is nagyon tetszik, az élek, a szögletes vonalak kölcsönöznek neki valami futurisztikus, űrhajós külsőt. Gond inkább az elektronikával volt, bosszantó kontakthibák, a műszerfalon a visszajelzők egy csoportja talán egy évig is szabotálta a működést, megjavítani nem tudták, de aztán magától megjavult és utána megint működött. Még jó, hogy csak néhány nélkülözhető lámpácska volt az és nem pl a motorvezérlő... A VSX-ben egyszer motortartó bakot is cserélni kellett, mert nem ehhez a motorhoz volt méretezve és ezt kb 100.000km után bizonyos fordulatokon való rezonálással jelezte. A VSX-et ha jól emlékszem 170.000 km-rel adtuk el 6-7 éves korában, egy C5 II. jött utána.
Szerintem jó kis autó a Xantia, nem kockázatosabb, mint bármilyen hasonló korú európai kocsi.

Ottopappa 2008.11.21. 08:21:52

Háááát, nem tom... Eddig minden ismerősöm, akinek volt, szidta, és gyorsan túladott rajta...

TottaKár 2008.11.21. 08:25:57

Én szemeztem egy citröén-nel sokáig, C5 volt.
Aztán elolvastam a népítéleteket itt a TC-n.

Na akkor mondtam azt, köszike nem kérem.
A régiekről nincs infóm de a szerelő haverom a márkáról csak annyit mondott: " karosszériások rémálma"

Devil2 2008.11.21. 08:35:15

papptibi.. te perverz állat!! :))))) (nem sértődni!)

Leadfoot 2008.11.21. 08:40:50

Ha Xantia, akkor V6 vagy TCT Activa, de nekem az álmom hobbiautónak egy XM V6 24V. No persze DS-ne kívül. :-)

Kíváncsi vagyok mikor ér ide az első fikázódó .......-s (tetszőleges német/japán márka behelyettesíthető a pontok helyére :-] )

papptibi 2008.11.21. 08:49:22

bpelhos:
Igazából a másik nagy szerelmem az XM, de nem akartam, hogy kiderüljön. Amikor a feleségem ezt is elolvasta, csak annyit mondott "csupa régi ócskavas". Úgy, hogy nagyjából az utsó Xantiákkal egykorú az autónk...
Akik a CX-et hiányolják: az a helyzet, hogy annyi szabadidőm nincs. Pedig életem legnagyobb élménye, amikor vezettem Csikós kölcsön-CX-ét, talán akad is egy-két bejegyzés róla itt a Belsőségen. Sírtunk a nevetéstől: a fekvőrendőrön átmenést csak hallani lehetett, érezni nem. Elképesztő élmény, tényleg. Viszont úgy billegett, hogy kanyarban leért a kilincs...egyszer mindenkinek ki kellene próbálnia, és megértené, hogy miért fáj, ha ráz egy Citroën.

malenykij polgar · http://mbybk.blog.hu 2008.11.21. 08:59:48

>Igaz, el kell utazni érte Iránba, ahol egy SAIPA nevű iparvállalat elvileg mind a mai napig gyártja, a Kia Pride és Rio, meg más matuzsálemek mellett.

Bizony, ahogy 405-ös, meg 206-os pözsót is gyártanak. Söt, a 60-as évek egyik modelljét, a Hillman Huntert csak 2002-ben küldték nyugdíjba, addig gyártották perzsa barátaink.
Egyszer küldtem nektek egy autós szemmel készült útleírást Iránról, fotókkal, mindennel.

Leadfoot 2008.11.21. 09:01:29

Úgy tudom, 504-est is gyártanak még, talán Nigériában.

easycash 2008.11.21. 09:13:51

Nekem egy 2.0i automata kombi xantiám van. Pár éve lecseréltem egy C5-re, aztán két év után a C5-öt inkább eladtam és visszavásároltam a régi xantiámat. Összesen kb 150 ezer km-t mentem vele. Rendszeres karbantartással semmi gond nics a hidraulikával sem, a kényelem viszont megfizethetetlen. Van CX-em és BX-em is, a CX és a BX rugózása lágyabb, viszont a xantiával sokkal nagyobb sebességekkel lehet kanyarodni, ez tény. A fekvőrendőröket nem igazán szereti, de még így is lágyabban veszi, mint a tekercsrugós autók. A legnagyobb baj az, hogy a hazai xantia birtokosok (nem tulajdonosok) jó része nem foglalkozik a T(ervszerű) M(egelőző) K(arbantartás)-val, ebből adódóan az itthon kapható xantiák nagy része lepukkant, elhanyagolt, sokat kell rájuk költeni. Viszont ha rendesen rendbe van rakva, semmivel sem kerül többe a fenntartása, mint bármelyik tekercsrugós német, vagy japán kategória társáé. A 8 szelepes 2.0i motor szinte örök életű, alacsony fordulatról húz, a 1,5 tonnás kasznival és automata váltóval is 11-12 liter a városi fogyasztása (a gyár szerint 14,8). Országúton, normál tempóval 8-9 liter körül lehet vele autózni, de megpakolva (német) autópályán a 180-as folyamatos tempó mellett is elmegy 10-11 literrel. Az igazi megoldás a 2,1-es turbo dízel kivitel, itthon elég ritka darab, és különlegesek a V6-os benzines kivitelek is.

lsd73 2008.11.21. 09:14:47

ÁÁÁÁÁÁÁÁ!
Soha többet!5 év kökemény szívás,több mint 1 mill.bukta.
Csak mazohistáknak.

Autószerető 2008.11.21. 09:14:47

Ezek a gépek nekem is tetszenek.
De bevallom, én egy C5-sel is ellenék.

Hammer · http://car-pencil-etc.blog.hu/ 2008.11.21. 09:21:19

6-8 éve, még mielőtt kialakult volna a saabos vonalam, én is szemezgettem a Xantiával. a baltával szabott ékformája szerintem egyáltalán nem unalmas, nekem ben

easycash 2008.11.21. 09:22:31

Jenko!

A hidrós autók kézifékje azért fogja az első kerekeket, mert amikor a rendszer elengedi a nyomást (értsd leül, lefekszik) akkor, tekintettel arra, hogy a két tengelyen ezt nem egyszerre teszi, valamelyik tengely kerekeinek kb 1-15 cm-t el kell mozdulnia. Namár, ha sebességben hagyja a tulaj, és a kézifék a hátsó kereket fogná, ézt nem tudná produkálni. Ezzel a megoldással viszont a hátsó kerekek el tudnak mozdulni.

easycash 2008.11.21. 09:23:43

1-15 cm-t = 1-1,5 cm-t :)

grigorij (törölt) 2008.11.21. 09:30:46

Fiatal voltam még, amikor a család holland része még Citroen GS-ekkel jött rendszeresen haza!
Akkor, a hetvenes évek első felében, kibszott nagy élmény volt az az autó! Emlékszem, a "péterbácsi" rendszeresen játszott a szintszabályzóval. És suhant a gép!!! Na persze az még boxer volt, így a hangja is csodálatos!

grigorij (törölt) 2008.11.21. 09:32:17

Viszont nem értettem a szerzőt...

Mit az, hogy beleszól a feleség?
Mi az a feleség?

Üvegtigris 2 szerint szabadon: "fiatalság, bolondság..."

imó 2008.11.21. 09:46:01

Barátoméknak volt GS-ük, majd CX-ük, nekem 5 évig egy BX-em, a bátyámat 2 BMW után - erre büszke vagyok - rábeszéltem egy XM-re. Imádta Ő is, én is a BX-met. 15 évesen adtam el, 1,9 dízel volt, mennyei. Ez volt a LEGMEGBÍZHATÓBB AUTÓM a Trabantjaim mellett!!! Egy cimborámnak BX, ZX, Xantia, majd most egy C5 az autója. Akik utálják ezeket az autókat, azok nagyon rossz gépekbe nyúlhattak bele, vagy Golf/Passat való Nekik. Ők szerették régen a Zsigulit is, és fikázták a Trabit! Ennyire szellemes, kényelmes autókat soha, senki nem gyártott, mint a Citroen. Az összes régebbi Citroen kitűnő, ha normálisan gondozzák, nem tarka magyar módjára! Magyarországon a nagy átlag, még az olajcserére is sajnálja a pénzt, majd lefikázza a márkát, ha megáll a szerencsétlen autója... Én Saabot vettem a BX után, és 1 év után visszasírtam a BX-et! Most egy Jumpyt használok 2 éve, elektromos nyűgök vannak, de az 1,9-es szívódízel hibátlan. El nem cserélném semilyen más furgonra sem! Egyszer lesz még DS-em, vagy CX-em, vagy újra egy BX-em.

rugaferenc 2008.11.21. 09:49:23

Osztom sokak véleményét, miszerint az utolsó olyan Citroën, melyet még azért érdemes megvenni, mert érdekes és szerethető. A pneumatikájával nekem sincs bajom. Karban kell tartani és jó. A sok gond az elektronikával van... na azzal sokat szívok :) GS/GSA szememben egy ikon. Azok viszont rohadnak, ha nem figyel rá az ember.
Activa volt a korában a leggyorsabb kanyarsebességű széria autó.
Kézifék még egy ok miatt foghat hátul és ez a két tengely közötti távolság változása lehet. A hátsó lengőkar miatt.

Totyabá 2008.11.21. 09:53:15

Easycash: 1-1,5 cm-t enged a váltó és a motor. Próbáld csak ki bármelyik autón, amit sebességbe raksz. Én úgy emlékszem, hogy valami üzembiztosságra-biztonságra visszavezethető oka van, konkrétan az, hogy ha menet közben elment a nyomás a rendszerből, akkor nulla fékhatás volt. Nem marad más lehetőség, mint egy hatékony kézifék, ami az első kereket fogja.

C5 II 2008.11.21. 09:54:57

lsd73:
elárulnád mivel szívtál 5 évig? folyton hallok ilyeneket, hogy soha többet ez meg az de nem részletezik. Nekem eddig csak olasz és francia autóim voltak-vannak tehát a "többség" szerint szutykok:
I. Ritmo: sokak már a nevétől is borzonganak. 8 év alatt gyújtáselosztó, vízpumpa, termosztát, vezérműszíj, első kerékcsapágy, kipufogó csere volt. A rohadás tényleg sok volt.
II. Brava: 5 évig volt meg, nagyon tuti volt, csak kinőtte a család. Kerékcsapágy, termosztát, hátsó teleszkópok, fűtőradiátor, kipuff csere. Ma is nálam lenne de jött a
III. C5. több mint 1 éve van meg, de semmi hibája.
IV. ZX a feleségem autója: 3 éve van nálunk, egy hengerfejtömítést cseréltem mert csöpögtette az olajat az olajjáratból kifelé, valamint 13 év után kirepedtek a gyári(!) féltengely gumiharangok.
Így néznek ki a betegágyak? Nem mondom, hogy szar a német meg a japán, de azokban nincs lélek->fontos, hogy amibe beülök, jól is érezzem magam bennük.

AnyádnakPalánkot (törölt) 2008.11.21. 10:01:08

sok sikert mindenkinek a 15-20 éves citroenekhez

C5 II 2008.11.21. 10:05:48

Ez a fekvőrendőrös dolog mostanában engem is foglalkoztat, mióta a cég elé kitettek egyet. A C5-tel talán a legkevésbé akkor érezni, ha kettesben alapjáraton megyek át rajta. Egyszer fogom a kamerámat és reggel 7-kor leteszem a portára és felveszem az összes autót ami átmegy rajta. Kívácsi leszek az egyes típusoknak mennyire dobja meg a kasztniját a púp.

IQLight 2008.11.21. 10:16:11

C5 II 2008.11.21. 09:54:57

Én 6 évet szívtam vele. :(
(BX 19 TRD)

- elektronika: 10.000 km-t nem bírt stabilan üzemelni. a hűtőventilátor reléje folyton megadta magát. az első ilyen eset után hengerfejes lett a kocsi -hiába vettem észre időben-, aztán tettem be egy pánikgombbot, ami folyamatosan üzemeltette a ventit, ha úgy láttam, h melegszik a víz. emelett érzékelők, kapcsoló-relék, stb.

hidropneumatikus rugózás: a csövek folyton eresztettek valahol, vmi visszacsapó szelep lépten-nyomon elszállt, de tény, h a gázgömbök sokat bírtak, ha rendszeresen voltak feltöltetve.

- futómű: hátsó trapézcsapágy halt el gyakran

- motor: azt imádtam. ment nagyon és fogyasztani csak alig akart.

- kasztni: rohadás a várt és a legváratlanabb helyeken, gyári tetőablak (Webasto) meghalt.

Sokat mentem vele (6 év alatt kb. 300.000 km-t), közben volt teljes motorfelújítás, fényezés, ... A váltóval is volt valami, a kettes szinkronja, de azt már lesz*rtam, örültem, hogy elvitték (voltatták).

Én megfogadtam, soha többet franciát, de egy kollégám esküszik rájuk.

Cappyka 2008.11.21. 10:20:49

2003ban vettuk meg a Xantiat es 2006 novembereben sajnos el kellett adni mert akkor koltoztunk ki az Irekhez. Nekem nagyon tetszett es nem is volt vele semmi komoly gond. Leszamitva egy futoradiator cseret ami persze bent van a muszerfal mogott kozepen. Ezt en irtam: www.nepitelet.hu/index.php?op=itelet&cat_id=29953

becsibacsi 2008.11.21. 10:29:19

Lehet, hogy en nagyon szerencses vagyok (bar nem ugy tapasztaltam), de most a harmadik Xantiamat nyuzom, es soha semmi problemem nem volt a hidraulikaval.
Az elso egy 1,6i Xantia volt 93-bol. nagyon szerettem, bar az 1,6-os motor kicsit keves volt hozza. Rengeteg kilometert mentem vele, szinte semmi baja nem volt, kiveve persze a kopo alkatreszeket. Egyetlen egyszer volt, hogy forrni kezdett a hutovizem, de csak a homersekleterzekelo gomba kontakthobaja volt, megkocogtattam, es azutan soha semmi baj nem volt vele.
A masodik egy TD volt 95-bol. Ezzel egy picit tobb hiba volt, egyszer az egyik ABS szonda zakkant meg, egyszer meg a klima belso homersekleterzekeloje.
Most pedig egy HDI-t hajtok immar 3 eve, es a legnagyobb bajom vele mindossze az, hogy ha valamikor kirohad majd alolam, mi a rossebet fogok venni a mai, agyonelektronizalt eldobhatos auto kinalatbol... :(((

Mindig elcsodalkozom ezeken a rosz beidegzodeseken. Itt is irta valaki fentebb, hogy a "karoszzeriasok remalma". Nos a 3 kozul egyetlen Xantiamon sem volt egy makszemnyi rozsda sem... Sot, az utaster kikepzese (ugy ertem, az uregek) egyenesen fantasztikus. Egyszer meg kellett bontanom hatso hangszoro beszereles urugyen, es meglepodve tapasztaltam, hogy az osszes ureg (pl. ajtooszlop, stb.) valami habszeru hangelnyelo masszaval van kitoltve.
Es hogy szaporitsam a legendak szamat :))), jartam mar ugy, hogy (igaz, hatso) durrdefektet eszre sem vettem. Eloszor azt hittem, egy teherauto kipufogoja durrant. Par szaz meter megtetele utan hallottam valami gyanus kopogo, csattogo hangot hatulrol, megalltam, es akkor lattam a defektet... ja, es lehet kereket cserelni emelo nelkul. :)))
Es marha jol lehet vele telen varosban parkolni: fel kell emelni, beallni a nem takaritott parkolohelyre a hoba. :)))
Egyetertek Imo-val: en minden 20 ezernel viszem szervizbe a HDI-t, es meghalalja: soha semmi baja nem volt. Na jo, most epp a mult heten kilyukadt a hatso kipufogo dob a nyknal, de hat mar 7 eves az istenadta! :))) Egyebkent Keszthelyre viszem innen Becsbol, kivalo, regi Citroen szerviz. (Nemi tulzassal fel Ausztria oda hordja a Citroenjet.)

> A hidrós autók kézifékje azért fogja az első kerekeket, mert amikor a
> rendszer elengedi a nyomást (értsd leül, lefekszik) [...]
Ennek nincs semmi szerepe! (Mas autoknal is van elso kerekes kezifek!) Sot, a hidros autok is mar ugy sacc per kabe 10-12 eve NEM ulnek le, van bennuk egy szelep, amely megakadalyozza a leulest.

Humphrey 2008.11.21. 10:34:04

xantia... nekem volt egy 2.0 kombi németországban, cégautóként. nagyon egyedi elképesztően kényelmes autó volt. a beköltözéskor, ugy vittem az ikea gardróbszekrényeket, hogy kényelmesen elfértünk elöl, és még csomagtartó is be volt csukva...
naygon klassz, pihentető volt vele hosszu túrákat tenni, igazán massziv benyomást tett (ehhez képest sokkoló volt a törés-video)
aztán végére mégis pórul jártunk: el akartuk adni a rendszeresen szervizelt autót, felértékelték 3e €-ra. gondoltam azért elviszem egy final check-re a berlini citroen szervizbe, hogy minden rendben legyen. na, megpiszkálták a hidraulikát, az autó kinyujtotta a lábait, mint valami mezőgazdasági berendezés, majd a szerelők blazirt pofával közölték, hogy a hibát 3-4e €-ért lehet valószinüleg (!) elhárítani.
végén egy ukrán megvette 750 euróért... :(

Humphrey 2008.11.21. 10:37:22

ennek ellenére nagyon szerettem, mai napig elmosolyodok, ha utcán látok xantiát. aki ért hozzá (én nem) és beleszeret, hajrá!

becsibacsi 2008.11.21. 10:39:25

Ja, meg valami! Itt irta valaki (nem keresem vissza, talan pont a cikkben volt), hogy a regi Xantiak billegtek.
Ez igy van, megerosithetem. Az X2-es sorozatnal mar az ujabb hidros felfuggesztes van, ez iszonyuan jo, "kanyarallo". Magam is meglepodtem, amikor atultem az X1-esbol a mostani X2-es HDI-be. Tulzas nelkul allithatom, hogy kb. 15 km/h pluszt jelent a kanyarokban (egyeb tenyezoket is beleszamitva persze: gumik, stb.)

A toresi tesztekrol: hat igen, a Xantia mar testverek kozt is kozel 18 eves konstrukcio (a tervezest is beleszamitva), nyilvan nem vetekedhet a mai, mar erre a celra (is) tervezett konstrukciokkal.
DE! Bontottam en mar le egy E-Klasse Merci elejet a Xantiammal ugy, hogy az en kocsimban alig volt kar. (A Merci hajtott belem oldalrol, elol kapott el.)

iqbela 2008.11.21. 11:14:23

A hidraulika megbízhatatlanságáról annyit, hogy a hozzá nem értő szerelők miatt kúródik el. Nemrég láttam egy Xantiát pattogni az úton mint valami pingpong labdát. Láthatóan legalsó állásban használta az illető. Ilyenkor se rugózási út, se csillapítás, se semmi, a rendszer nincs nyomás alatt. Ez kábé olyan szakszerű, mintha leengednéd a hűtővizet, meg a motorolajat, és elmennél afrikáig az autóddal, meg vissza. Dudáltam az illetőnek, mondtam neki, hoyg nem így kell használni ezt az autót, hanem középállásban. Erre azt mondja, hogy de jó hogy szólok, mert neki a kereskedő, akitől vette, azt mondta, hogy alacsony állásban fogyaszt a legkevesebbet, és azért jár vele így.... és hasonló dolgokkal találkoztam 1.5 éves BX pályafutásom alatt. Másik főokos meg legmagasabb állásában járt a BX-ével, mondván hogy akkor lógnak jól ki a kerekek. A dolgot nem ismerők kedvéért: ezt pont úgy nem szabad, mint leeresztett hidraulikával járni.

Szóval inkább a tulajdonosok hülyesége a citroen hidraulika rendszerek hibájának alapja.

Szoktak a népek nyavajogni, hogy "a hidraulikapumpa is csak még egy bonyolító dolog az autóban ami elromolhat", igen, ez így van, cserébe nincs fékszervó, és kormányszervó sem, ugyanis a hidraulikapumpa látja el azt a feladatot is.

Arról is megy a nyavajgás, hogy mindig pikkpakk elkopik a szíj a hidraulikapumpán. Igen, mert a sok gyökér annyira feszíti meg, amennyire pl. generátornál kell, dehát ez nem generátor, hanem hidraulikapumpa, ezt kőkeményen pengethetőre kell feszíteni, és akkor nem kezd el csúszni 2 nap után.

Mindez tudomásom szerint, 1.5év elégedett bxezés után, igaz, nagyon kevés kilométert mentem az autóval, de nincs rá komolyabb panaszom.

erancx 2008.11.21. 11:16:33

Nos, azért fog a kézifék az első tengelyen, mert mikor emelkedik az autó, a hátsó lengőkarok elmozdulnak, ezért csökken a tengelytáv. Ha a hátsó tengelyen fogna, nem tudna felemelkedi az autó, amíg rögzítve van a tengely. Jól el lehet szórakozni vele, hogy alsó szervízállásban benyomja az ember a fékpedált és kivárja azt az időt, amíg felemelkedne az autó, majd felengedi és az autó hátulja hirtelen felemelkedik. Ezzel egyébként lehet tesztelni a fék rendszert is...

iqbela 2008.11.21. 11:19:52

Hátsó defektemet én sem vettem észre, úgy szóltak a lámpánál állva.
A karosszériám 23 éves autó létére csak egy helyen rozsdálgat (igen, az eredeti, nem nyúlt hozzá senki, gyáriak a varratok).
Az omegánk 18 éves korára úgy eloszlott, hogy küszöb és kerékjárati íveit kellett csináltatni.

mv3 2008.11.21. 11:30:20

Szerintem minden idők egyik legigénytelenebb műszerfala a leköszönt C5-ben található, emlékszem mekkora csalódás volt, amikor eőször láttam. Emlékeim szerint a futurisztikus XM után valami annál is extravagánsabbat vártam, aztán kukken.

GGG77 2008.11.21. 11:31:02

Az Avensis mellé hobbiautónak inkább egy CX vagy XM. Xantia ezekhez képest tucatautó.

Zahal 2008.11.21. 11:33:32

Az úgy van Magyarországon, hogy bemész az autószalonba, beleülsz egy középkategóriás autóba, és konstatálod, hogy 5 év múlva ilyen autód lesz...:-P

persze nem fapadosan, hanem felszerelve, ami már nemigen dob az áron egy használt autó esetében.

- De uram, az ülésfűtés extrafelszereltség, azért kérek érte ennyivel többet...

- Tudja mit? Akkor vegye ki az ülésfűtést, nekem anélkül kell az autó.:-P

Zahal 2008.11.21. 11:35:36

PAPPTIBI: kit érdekel, mekkora kanyarsebességet lehet elérni egy mezei autóval?! pont vmelyik szerzőtársad írt a KÉNYELMES Chevrolet Aveo-ról. az emberek inkább kényelmes autóra vágynak (beleértve, hogy téglakemény ülések helyett puhábbak, khmmm...), nem mű-sportos kocsira.

Javorszarvas 2008.11.21. 11:37:08

"és melyik autó érte el anno a kilencvenes években a legnagyobb kanyarsebességet?"

öööö... mondjuk Lambo Countach ?
Lancia Delta Integrale?
Audi 100 quattro?
Folytassam?
Kanyarsebességhez szvsz hátsó de inkább négykerék kell. Amúgy respect a hidronak, de az másra jó.

benkoo 2008.11.21. 11:39:42

Gyuszi Bacsi! Gyere ülj be az én
Xm-be és megmutatom a körforgót:D
meg a fekvőrendőrt 80km/h-val:D

becsibacsi 2008.11.21. 11:41:51

Egyebkent amit sokan negativumkent emlegetnek, t.i. az auto ertekvesztese, az egy "igazi" Xantiasnak elony. :)))
Persze bele kell kalkulalni, hogy addig hasznaljuk az autot, amig csak lehet. (Minek adnam el, ha jo?!)
A mostani HDI-met 3 evesen vettem 34eKm-rel, a becsi Citroen kepviseletnel 9000 Euroert. :))) Ugy nezett ki, mintha most jott volna ki a gyarbol.
Ilyen kenyelmes, eleg nagy, megbizhato es kis fogyasztasu autot ennyi penzert sehol nem kapni! A vele osszemerheto kategoriaju kocsik ara ugy masfel-ketszeres.
Ja, a fogyasztas: magam is meglepodtem. Amig a TD-s Xantiam megette neha a 8 litert is, ez a HDI (a kisebbik, 90 loeros) sosem ment meg fel 6 liter fole, de olyan volt mar, hogy 5 literbol is kijott - amikor a parom vezeti, o nem megy 130 folott. :)))
Most epitkeztunk, rengeteg epitoanyagot vontattam vele utanfuton, nem ritkan Mo-rol, 200km-rol, ekkor sem ment fel 6 liter fole a fogyasztas.
Nem tudom, szamit-e, mindig Ausztriaban tankolok. Allitolag Mo-on erdemes plusz gazolajszurot beepittetni a HDI-kbe (olcso!), mert ha egyszer a piezofejes befecskendezok eltomodnek, az bizony draga mulatsag.
(A regi, 1,6i-s Xantiam is ugy 8 liter korul evett, varosban kicsit tobbet.)

benkoo 2008.11.21. 11:42:31

hidrós autóval csak akkor szívsz ha szar a szerelőd, mert az 1 órás hidralulikajavítás 5 éve leszD:

benkoo 2008.11.21. 11:44:54

ja és akkor még nem beszéltünk a DIRAVI-ról:D pl első defekt 140km/h és csak akkor veszed észra ha villognak a szembejövők:D

ommm 2008.11.21. 11:49:18

Javorszarvas 2008.11.21. 11:37:08
nyugi, csak egy érdekes tény.

becsibacsi 2008.11.21. 11:53:00

Anekdota: nem tudom, mennyire ismert?

Biztos mindenki latta a Sakal napja c. filmet (ill. olvasta a regenyt), amelyben De Gaulle DS-et szetlovik, es az megy tovabb.
Nos, ez valoban igy tortent (a regeny es a film persze aztan jol kicirkalmazta a tovabbi torteneseket).
Szoval a haramiak geppisztolysorozatot adtak le De Gaulle DS-ere, a jobb hatso kereket szarra lottek. (Mast is, de ez most nem lenyeges.)
De Gaulle szemelyi soforjenek volt annyi lelekjelenlete, hogy nagy gazt adott, es elhuzott a helyszinrol harom kereken.
A helyzet pikanteriaja volt meg, hogy De Gaulle koztudottan nagyon bator ember volt, le sem hajolt, szalfaegyenesen ult, mikozben lottek ra. (Egesz kozel csapodtak be a golyok.)

sowi 2008.11.21. 11:53:03

a xantiaval en is sokaig szemeztem, aztan vettem egy kombi ZX-et (nem bantam meg:)), de egyszer kell majd egy hidros citroen is, bar en is az XM fele hajlok a Xantiaval szemben, mivel az amator hozzanemerto szervizek miatt botranyos a hiruk otthon szerintem lassan ingyen is lehet majd kapni :)

Sir_nyeteg 2008.11.21. 11:53:05

"DE! Bontottam en mar le egy E-Klasse Merci elejet a Xantiammal ugy, hogy az en kocsimban alig volt kar. (A Merci hajtott belem oldalrol, elol kapott el.) "

Mert az E-Klasse Mercinak van jó gyűrődő zónája, bármilyen idős is. A biztonságos autók sajnos törnek. ("gyűrődnek")

Pasas 2008.11.21. 11:53:15

Egy XM-et bevállalnék második autónak. Persze csak a DS után. Az az igazi királyság!

becsibacsi 2008.11.21. 12:01:36

> Mert az E-Klasse Mercinak van jó gyűrődő zónája, bármilyen idős is.
> A biztonságos autók sajnos törnek.

Ja! A gyurodo alkatreszek alatt (zonaban) kenyszerusegbol(? - konstruktori hanyagsagbol?) elbujtatott fontos alkatreszekkel. "A biztosito ugyis fizeti..." Erdekes dolgokat lehet ott latni nemely ujabb ("modern"?) autotipusnal... :)))

De vegulis mindegy, en nem azt allitottam, hogy a 18 eves konstrukcioju Xantia megfelel a mai toresteszteknek (sot, jeleztem az ellenkezojet!).

GGG77 2008.11.21. 12:18:15

"Pasas 2008.11.21. 11:53:15
Egy XM-et bevállalnék második autónak. Persze csak a DS után. Az az igazi királyság! "

A DS akkora királyság, hogy én, aki nem vagyok éppen egy Citroen fan is elolvadok tőle. Pár hete a Mammut mellett parkolt egy fekete, már a nagy lámpákkal, OT-s rendszámmal. Azt hittem sírva fakadok... Mindenki megbámulta, mindenki körbejárta. Azok az arányok!!! Ilyen elegancia egyetlen mai autóból sem árad (talán Maserati Quattroporte kivételével)!

Bilux67 2008.11.21. 12:24:27

"Ilyen elegancia egyetlen mai autóból sem árad"

Na és ez talán semmi?
image.motortrend.com/f/9509241/c12_0511_21z_1972_citroen_sm_rear_passenger_side.jpg

Bilux67 2008.11.21. 12:25:47

Igaz ez sem mai. :-)

B-road · http://szetbaszazideg.blog.hu 2008.11.21. 12:26:40

Nem ertem en ezt a BX-Xantia osszevetest, mivelhogy a BX-et cserelte le a Xantia.
Annak is 2.7m a tengelytavja, az is eleg nagy belulrol. (nyilvan mihez kepest, nagyobb mint egy Corolla, de mondjuk a 7es buszba nagyobb a fejter...)

becsibacsi 2008.11.21. 12:34:03

GGG77: es akkor meg nem beszeltunk a DS-ben alkalmazott technikai kiralysagokrol.
Ne felejtsuk, hogy 1955-ot irunk! Aluminium motorhaz es csomagteto (amit csak sok evvel kesobb vezetett be egy masik marka is, nagy derrel-durral), uvegszal erositesu utaster teto, es a tobbi, felsorolni is nehez lenne. Hihetetlen dolgokkal volt tele. Ismetlem, 1955-ot irunk!
A teljes igazsaghoz az is hozza tartozik (errol boven lehet olvasni a megfelelo helyeken), hogy a gyari belharcok es egyeb problemak miatt a tervezes vegso fazisa ossze lett csapva, igy ezek a forradalmi ujitasok az elso sorozatoknal nem mind mukodtek kielegitoen. Ezeket aztan hamarosan orvosoltak. Sot, ha jol tudom (bar ebben nem vagyok 100% biztos), a vilagon elsokent a Citroen alkalmazta akkor a DS-nel a "visszahivast", azaz a mar eladott, de nem jol mukodo sorozatokat visszahivtak es gyarilag kijavitottak.

En is mindig azt szoktam mondani, hogy ha megnyerem a lotto fonyeremenyt, azonnal veszek egy DS-t vasarnapi autonak. Egyebkent meglepoen szep es jo allapotuakat lehet Nemetorszagban es kornyeken beszerezni, nem is tul eszveszejto aron.

B-road · http://szetbaszazideg.blog.hu 2008.11.21. 12:42:18

Ha a hidraulikabol elmegy a nyomas, elobb ugye kigyullad a hidraulika lampa, meg a stop felirat. Majd ha nem foglalkozol vele, es tovabb mesz vlee, akkor jon, hogy leul az auto, ha ezt se veszed eszre, es tovabb mesz, aztan fogy el a kormanyszervo, majd ha ez meg mindig megszokottnak tunne, es nem javitod meg, ontesz bele LHM-et, viszed szervizbe, na akkor jon az, hogy elmegy a fekszervo.
De ahoz hogy a teljes fekkor kiessen az kell mint minden mas hidraulikus fekkel ellatott autonal, hogy mondjuk elvagd a fekcsovet.
Az aki azt magyarazza, hogy igy ment el a fek, vagy ugy, csak a sajat hulyeseget ecseteli. :-(

George Jung 2008.11.21. 12:48:20

A Ronin-ban is van egy jó kis Xantiás üldözés.

És mi a gond a Daewoo-val??? (ld: egyik képaláírás).

sowi 2008.11.21. 13:11:47

az a xantias uldozes egy XM, a xantiaban valami arcot nyirtak ki csak

becsibacsi 2008.11.21. 13:19:53

> aztan fogy el a kormanyszervo, majd ha ez meg mindig megszokottnak tunne

:)))

Nezd, az az IQ

becsibacsi 2008.11.21. 13:21:24

Hopp, itt valami megzakkant! Akkor megprobalom meg egyszer:

Nezd, az az IQ=70 honpolgar, aki - amint valaki fentebb irta is - leengedett, vagy felemelt allasban autozik, es nem veszi eszre, hogy pattog az autoja, mint kecskeszar a deszkan, majd orrba-szajba posztol, hogy milyen szarok a hidros (es termeszetesen egybol altalanositva: a francia) autok, az majd azt gondolod, eszreveszi, hogy nincs kormanyszervoja? :)))

Gazsi bácsi lótetű 2008.11.21. 13:56:35

Amint azt már leírták előttem is a hozzáértők, fő gond a Citroenek üzemeltetésével az, hogy itthon kevesen értenek hozzá. Így aztán a használt Citroenek többsége már látott kókány zugiparost. Sajnos. Nekem is volt Xantiám, és imádtam. Az Activa-ról csak annyit, hogy a szériagyártású autók közül kiugróan jó vezetési tulajdonságokkal rendelkezik, itt találtok egy összehasonlító tesztet. Tesen figyelembe venni, hogy mekkora kerekekkel érte el ezeket az eredményeket...

www.kolumbus.fi/perhe_pitkanen/xw/activa.htm

BushDoctor 2008.11.21. 14:16:44

Őszintén : itt szinte mindenki csak és kizárólag dicséri a citroent. De akkor mikor baxták el a márkát ? Mert a maiak gané mind...
Nekem nem volt citromom, renaultban toltam 5.5 évig, és a tapasztalataim alapján hajlok én is a "soha többé franciát-ra"...
Tény : Szépek tényleg, lelkük is van, de az elektronikához nem értenek a frencsek.

becsibacsi 2008.11.21. 14:21:13

BushDoctor: Ez am aztan a hozzaszolas! :)))

Akkor most mondjam en is, hogy "toltam" Audikban sok evig, aztan egyszer csak szetment az Audi 100-asom hengerfeje, beestek a szelepek, stb.
Es akkor most ex cathedra ki kellene nyilatkoztatnom, hogy az Audi "gané mind". :)))

Okos magyar szokas!

becsibacsi 2008.11.21. 14:25:16

Ja, nem is jol irtam! Az analogia szerint azt kellett volna irnom, hogy nekem nem volt Mercedeszem, Audikban toltam sok evig, stb.
Es a "logikus" konkluzio ezek utan az kellene legyen, hogy a Mercerdesz gané mind. :)))

Bowden 2008.11.21. 14:27:36

www.youtube.com/watch?v=2DN9Rbs8V88

Ez itt egy xm, de nagyon érdemes megnézni. :-))

C5 II 2008.11.21. 14:45:41

BushDoctor: erről beszéltem. semmi konkrétum.

Mi az, hogy francia elekronika? Nézd már meg kik a beszállítók! Bosch, Siemens, Delphi...

efhábé 2008.11.21. 14:49:41

1,5 éve hajtok egy 8 éves Xantia 1.8i16v-t, naponta megy az autó, belecsavartam másfél év alatt 25ezer km-t, ez alatt a 25ezer km alatt volt egy kuplungcserém meg egy hidraulikapumpa-tömítés, mert kicsit már eresztett. Ezen kívül semmi, csak a kopó alkatrészek (a kuplung is oda számít elvileg). Hozzátartozik a történethez, hogy olyat vettem, aminek tudtam az előéletét és rendszeresen megkapott mindent, amit egy átlagautónak meg kell kapnia, plusz nem kókány józsi bácsi szerelte, mert ő a traktorokhoz is úgy ért.
Kényelmes, dinamikus (nem egy versenyautó a 110ló és 1286kg párosítással, de jól megy), megbízható és lehet szeretni.
Előtte egy öreg BX-em volt, azzal több volt a gond, de igazából ott is csak apróságok és azt is nagyon lehetett szeretni.

Ja, itt írta valaki, hogy a két széria között hidróban is van különbség, pedig nincs. A második szériában is ugyanaz a hidró van, mint az első szériában, kivéve néhány felszereltségi szintet, pl. VSX. A hydractive nem szériasajátosság, hanem szériákon átnyúló felszereltségi.

Akinek elszáll a hidraulikus rendszere és addig megy vele, amíg el nem megy a fék, az meg közveszélyes barom, ahogy csökken a nyomás (160 bar, nem 150), azonnal világítani kezd a piros stop-lámpa a műszerfalon. Azt illik szó szerint venni, azaz STOP!!!!

efhábé 2008.11.21. 14:54:44

C5 II, tegyük hozzá azt is, hogy érdekes módon a Bosch elektronikával szokott gond lenni, míg a "kókány" olasz Magneti Marelli kimegy a világból. Hülyeség származás szerint osztályozni akár a kocsikat, akár az elektronikát. Vannak mindenhol jó és rossz szériák. A Bosch rendszere sem azért megy tönkre, mert Bosch, hanem azért, mert az egy szar széria. Más Bosch rendszerek kimennek a világból is.
Egyébként karosszéria-ügyileg '86 előtt voltak azért gondok, az első szériás BX-ek még hajlamosak a rohadásra (nem úgy, mint a kor olasz autói, de azért rohadtak). '86 óta van galvánfürdő a Citroennél, azóta nem rohadnak a kocsik. 2. szériás BX, XM, Xantia és utódaik közül nem nagyon látni rozsdás karosszériát, hacsak meg nem törték. De az meg már nem citroen-specialitás, hogy törés után szarul felületkezelnek és ezért rohadni kezd a kocsi.

becsibacsi 2008.11.21. 14:59:28

efhábé: Igazad van, nem jol fogalmaztam, mert "ujabb hidros felfuggeztes"-rol irtam. Bocs, rosszul irtam! A hidronak ebben nem volt szerepe, hanem - ha jol tudom - a felfuggesztes maga valtozott kicsit.
Akkortajt (k. 10(?) eve) vezette be a PSA a passziv hatsokerek kormanyzast is.
Mindenezetre az X2-essel valoban sokkal gyorsabban lehet kanyarodni, mint egy X1-essel. Pedig az emlitett TD-s Xantiam VSX volt, a mostani X2-es HDI-m meg a fene tudja, hogy mi, mert az X2-es bevezetese ota elmaradtak ezek a regi, felszereltseget jelolo tipusjelek, helyette ilyen fantazianevek lettek, hogy aszongya "Plaisir", "Confort", stb.

becsibacsi 2008.11.21. 15:05:22

Az elektronikat meg tudom erositeni. Dolgoztam Nemetorszagban ilyen autoipari elektronika beszallito cegnel (igaz, nem Bosch, hanem egy kisebb ceg), amely bizony a vilagon n db autogyarba szallitott, teljesen mindegy, hogy Jaguar, vagy Opel, francia, vagy hottentotta.
(Apro erdekesseg: ott Nemetorszagban a hazimunka divott! Egesz csaladoknal voltak kihelyezve gepek, es a nagypapatol az unokaig (persze tulzas!) az alkatreszeket gyartotta, aztan hetfon reggel behoztak az elozo heti termelesuket a gyarba, majd kaptak az ujabb nyersanyagokat, es otthon nyomogattak a presgepeket, meg a fene tudja, miket.)

becsibacsi 2008.11.21. 15:16:20

> tegyük hozzá azt is, hogy érdekes módon a Bosch elektronikával szokott gond lenni

Valahol olvastam (es keretik nem anyazni, nem az en velemenyem!), hogy a Bosch evek ota nagyon kakiban van, es tulajdonkeppen csak az tartja eletben, hogy a VW konszern ragaszkodik a TDI technologiahoz. Bar most mar ok sem, hisz ok is kezdenek atterni a common rail-re, igy kerdeses, mi lesz a Bosch-sal? Igaz, nem az adagolo az egyetlen termek, amit gyartanak, ennel sokkal szinesebb a termekpalettajuk, de allitolag a legnagyobb bót az adagolo gyartas/szervisz volt. (Ismetlem, en is csak olvastam.)

goom 2008.11.21. 15:20:55

Nem tudom elképzelni sem, hogy valaha is szeressek még egyszer így autót, mint ezt. Akár a külsejéről, akár a belsőről, akár a menet közbeni komfortra gondolok, számomra a mai napig nincs a közelében sem semmilyen másik autó.
Több mint öt éve van nálam - ezen idő alatt egy fűtőradiátor volt az egyetlen említésre méltó meghibásodás, meg a (szintén szériahibának számító) ABS-jeladó. Persze, ahogy easycash kolléga is írta: törődni nyilván illik vele. De sem elektronikai, sem hidraulikus problémám soha nem volt vele - gondolom, ehez hozzájárult az előző gondos tulaj is. Meg persze a hozzáértő szervizesek: mert egy hidrós autónál végképp nem mindegy, hová viszed karbantartani/javítani.
Vezettem Xm-et, BX-et, GSA-t és CX-et: szerintem egyedül ez utóbbi veri meg menetkomfortban - meg talán a DS, de ahhoz sajnos nem volt még szerencsém.
Ha szeretnétek gyönyörködni egy eredeti Xantia szépségében, itt találtok képeket is: totalcar.hu/nepitelet/?op=itelet&cat_id=25666 :)

sowi 2008.11.21. 16:30:12

tenyleg lehet vmi a bosch cuccokkal, asszem a 16v 1.4 hdi-ben is az van, az en oreg zx-emben magnetti marelli 160e km ota, anyam 8v hdi c3asaban delphi(ez ha joltudom amerikai) es elektronikus gond meg egyikkel sem volt, igaz joapam felto gondoskodassal viseli a gondjukat, amugy mar a ZX is passziv hatsokerekes, anno az angol ujsagok nagyon ra voltak gerjedve a vezetesi elmenyre ezzel kapcsolatban

gig-big 2008.11.21. 16:30:28

Két Citroenem volt: egy BX GT 15 éve - nagyon királyok voltunk. És nem rég egy XM kombi harmadik családi futkosónak a sok gyerkőc miatt - de aztán hamar eladtam. Túl hamar. Csodás volt mindkettő. Sajnos a CX kimaradt, sztem az a csúcs gép(ha a DS volt a kezdet...)
Szóval ha bagóért akarsz hodályméretű, klímás, ABS-es, kényelmes verdát, csak ez lehet!

bpelhos 2008.11.21. 16:55:05

mobile24.hu/index.php?pid=details&type=C&vid=86471041

XM 3.0 V6, 130e km, tulajdonostól: 95 000 Ft.
A bökkenő csak annyi, hogy ez Németország, így +925 000 Ft regisztrációs adót tessék még hozzácsapni.

Kicsit vicces... vagy szomorú... már én sem tudom...

nately 2008.11.21. 17:23:47

Egy ideje én is beléptem a citroenesek büszke táborába.Idén adtam el az öreg bx-emet.Sajnos tényleg kiöregedett-22 éves volt.Az egész család szerette.A motorját talán nem is lehet tönkretenni.Kb.400 ezer km-rel még olaj fogyasztás nélkül működött/1.9D/.Csak a felújítás került volna sokba.Mármint a kasztni és egyebek.Ezért vettem egy xantiát.1.8-ast szerettem volna,de végül 1.6i sikerült.Nem bántam meg!Minden híresztelés ellenére,szerintem,a teljesítménye elfogadható egy átlagos autóénak.De a kanyarokban tényleg király!
Egyszer egy parkolóban kipróbáltam mit is tud igazán.Csak az volt a baj,hogy az asszony is a kocsiban ült.Hányingerrel küszködve fenyegetett...
A következő autóm egy C6 lesz.Persze csak álmodozom.

C5 II 2008.11.21. 17:29:55

sowi: az anyacég amerikai de Európában számos fejlesztőközpontja van. A diesel bizniszbe a Lucas megvásárlásával tört be 2000-ben azóta a Bosch legnagyobb konkurense.

nately 2008.11.21. 17:43:30

Ja és még valami a biztonságról.A család egyik régebbi bx-ével történt,hogy egy gumiszerelői hiba miatt, menetközben elhagyták a jobb első kereket.Mindezt 100 km fölötti sebességnél.Az autó tele volt,ennek ellenére teljes biztonsággal meg tudtak állni úgy,hogy semmi baj nem történt.Hála a hidro rugózásnak.

stellaz1 2008.11.21. 18:08:45

Fateromnak ma is megvan a cx-e, én is vezettem pár évet.

Jó kocsi, de a hidralika miatt egy agyrám volt.

Ha eldurrant egy vékonyka cső abból a 100-ból ami a motortérben volt és elfolyt a hidró olaj, akkor akár menet közben ment el a fék vagy a kormány. De olyat is produkált, hogy mikor csökkent a rendszer olajtartalma, akkor 5 fékezésből egyszer nem fogott a fék. Vecsésénél nem elkezdtem befordulni a reptér felé, és a kanyar felénél úgy maradt a kormány (ha nincs hidró akkor nincs fék, futómű és kormány sem).
De olyan is volt, hogy beszart az önindító, ezért ugye nem járt a motor és nem volt hidraulika, ezért odébb sem tudtam tolni a másik utcába (az üllőin rohadtam le vele, mikor a sormpónál nem tudtam beindítani), és még vontatni sem lehet emiatt.

Szal ha egy ilyen hidrós kocsi lerohad az kb. 10X akkor szívás, mert meg sem tudod moccantani gyakorlatilag.

Szóval ilyen autót csak hibbi autónak, de akkor már inkább cx mint xantia, mert a cx tényleg extravagáns és tele van különleges technikai és formai megoldásokkal és nagyon kényelmes.

becsibacsi 2008.11.21. 18:11:46

Erdekes, Nektek eddig nem tunt fel, hogy:
1. akinek volt Citroenje (esetunkben Xantiaja), azok nagyreszt dicserik, es az esetek nagy reszeben ujra ilyet vesznek, ha tehetik (lasd még a megjegyzest alul!);
2. akinek nem volt, csak ugy hallott rola "a Jozsitol", az meg ezerrel szidja. :)))

Megj: akinek volt/van, azok is persze ket taborra oszlanak:
1. aki megbizhato, jo helyrol vasarolta, es megbizhato, jo helyen szervizeli;
2. aki megvette az ut szelen a piacon, vagy a Kiskunbüdöskei Hirlap-beli hirdetes alapjan, harom mazsa gittel a karosszerian, es Lajos, a haver "szervizeli" a szomszedban, a sufniban.

Oriasi kulonbseg! :)))

(Egyebkent a fentiek minden modern autotipusra igazak, legyen az japan, nemet, olasz, francia. Reg volt az, amikor a Trabikat, Wartburgokat magunk generaloztuk a pinceben - jomagam is...)

becsibacsi 2008.11.21. 18:28:39

stellaz1: A CX egy kicsit mas teszta. Miert? Mert regi! Nem talalsz hozza igazan jo szervizt, még a meltan jo hiru, megbizhato szervizeknel is hianyzik a szukseges ismeretanyag (arrol nem is beszelve, hogy elvileg - azaz jogilag - mar nincs is hozza alkatresz - gyakorlatilag persze "akad").
Szoval szuper a CX, de nem hasonlithato egy "aktualis", meg gyartas alatt levo, vagy (mint esetunkben) egy, ugyan mar nem gyartott, de jogilag alkatreszellatassal biztositott tipushoz.

> Szal ha egy ilyen hidrós kocsi lerohad az kb. 10X akkor szívás,
> mert meg sem tudod moccantani gyakorlatilag.
Ez igy van, de (nem tulzok!) orakig tudnek meselni Neked itteni, becsi "sztorikat", amikor a nagy hiru - NEM hidros! - gyartok hatszor dragabb tipusai ugy rohadnak le, hogy meg az ÖAMTC (osztrak autoklub) sem tud segitseget nyujtani, hanem gyari automento kell! Pedig nemregiben olvastam az ÖAMTC ujsagjaban, hogy mind az ÖAMTC, mind az ARBÖ (a masik osztrak autoklub) komoly beruhazasokkal felszerelte a segelyautoit a legmodernebb elektronikus diagnosztikai eszkozokkel (ertsd: szamitogepekkel), mert a mai, modern autoknal a lerohadasok 90%-a valami szamitogephibara vezetheto vissza,
Ennyit a "modern" autok lerohadas utani "megmoccanthatosagarol"...
Vagy pl. tudok olyat, akinek a meregdraga (nem irom le a tipust!) autoja a piros lampanal ELINDULT, mert az elektronika "ugy gondolta", es baleset lett belole. El tudod kepzelni, mennyi jogi es birosagi hercehurcaba kerult (Ausztriaban megfizethetetlen!!!), mire bebizonyosodott az igaza? Az volt az oriasi mazlija, hogy ebben a draga autotipusban a szamitogep mintegy fekete doboz-szeruen tarolta az utolso t ido esemenyeit, es bebizonyosodott, hogy nem a tulaj volt a hulye, es ment bele a pirosba, balesetet okozva, hanem az elektronyikanak volt olyan kedve...

stellaz1 2008.11.21. 18:51:01

Mi 10 vagy 12 évesen evttük a cx-et, a xantiák ma ennél fiatalabbak?

Amúgy egy az hogy egy cső eldurran abból a rengetegből, anak semmi köze a karbantartáshoz, ugyanis azt nem lehet karbantartani. Sosem a szivattyűval volt a gond, vagy ha a gömb beszart, akkor max felkeményedett, de üzemképes volt az autó (volt spéci citroen szerelőnk), a legnagyobb bajt a hidraulika vezetékek okozták, ami gyakorlatilag lebénítja az autót.

És a mozdíthatalanság az itt szó szerint értendő, mert ha nem jár a motor vagy nincs hidró, akkor nem az van, hogy hazahúz a haver, hanem kihívod a tréllert.

A másik meg hogy ha beszarik egy lengéscsillapító akkor na bumm, óvatosan, de hazajutsz sajtát lábán a kocsival. Ha itt gikszer van, akkor megintcsak a tréller, mert nincs kormány, fék és futómű.

Ennyi.

sanyey 2008.11.21. 20:10:08

Szóval.. egy Xantia-tulaj kollégámnak sikerült egy nem kicsit veszélyes típushibára is fényt derítenie... az történt, hogy tükör sík úton közlekedve, országúti tempónál egyszercsak átszakadt az első torony a toronygumin, és púpot bökött a motorháztetőn... és ez (állítása szerint) ismert szériahibája.. kérdezném: hogy-hogy erről a kis apróságról (hogy a kocsi alól egyszercsak eltűnik a futómű) eddig nem ejtettek itt szót? :DD Mi van akkor,ha ez mondjuk egy szűkebben vett országúti kanyarban történik?? lerepül az útról?? akkor aztán bizonyíthatna az a "kegyetlenül masszív" karosszéria :DDD ennyi :)

becsibacsi 2008.11.21. 20:10:09

A 3 db Xantiammal eddig kb. 300 ekm-t utaztam, meg sosem kellett egyiket sem trélerre tenni.

Ennyi. :)))

Xantiás,BMWs 2008.11.21. 20:26:59

Nem akarok okoskodni,de a kapaszkodó nem az utasoldali légzsák miat tünt el.h miért nem tudom,de nekem 97es kiadásu tehát elsö szériás,2,0 SX Break Xantiában van utasoldali légzsák és kapaszkodó is!! Egyébként a szerbiai utak is olyannak tünnek vele mindha le lennének aszfaltozva:) 190000van benne,olajat nem eszik,ja és megy is!:)

Bowden 2008.11.21. 20:44:22

Toronygumi is csak olyannál szakad ki, aki semmibe veszi a TMK-t... Hogy a csövek eldurrannak? Hülyeség, kivéve azt az esetet, amikor "szerelés" után nem ott kerül elvezetésre, ahol kellene, tehát kidörzsölheti valami. Még egy eset van, amikor elrohadnak a csövek, egy kint a szabadban tárolt, télen is használt autónál ez általában ~20 év, utána ki lehet cserélni az összeset rézre és soha többet nincs meglepetés. Aki nem akarja, hogy otthagyja őt a bármilyen autója azt nem is fogja otthagyni. Ilyen-olyan okokból, legfőképpen szarrágásból elsporolt karbantartások miatt nem az autókat illik okolni. Típustól függetlenül.

audigarage 2008.11.21. 20:54:29

Audi-kat javítunk,én egy 8-ast használok nap mint nap.De van egy "melós"Xanti-ánk,imádom egy autóval sem lehet rossz uton úgy menni mint a citroen-el.Az alkatrész olcsó,szerelni nem minden részét könnyű de szerintem nem nagy igényű,a fogyásztása baráti mivel gázos.A hidro fej már nálunk is szakadt át,de fel lehet újítani pici pénzért.Egyébként nem kell bele a drága zöld olaj,jó a magyar lengéscsillapitó olaj bele.Nincs az a pénz amiért eladnám.

sanyey 2008.11.21. 21:06:26

Amúgy jól tudom, hogy addig amíg indítás után felemeli magát, feltölti a hidr. rendszert, addig nem szabad benyomni a féket?

loláb 2008.11.21. 21:21:15

A citroen egy drog.

Nekem sokáig kimaradt az életemből, hogy bármelyik régi hidrós citroent közelebbről megismerjem, pedig a szomszédban évekig állt egy fekete BX TRD, de valahogy sose érdekelt. (Mondjuk az is igaz, hogy sose láttam mozgásban, tehát kb annyira asszociáltam róla az autózásra, mint egy diófáról)

Aztán talán 3 éve egy felületes ismerősöm szerzett valahonnan egyet, és egyetlen egy alkalommal ültem benne, és mentünk egy rövidke kört. Az a kb 3 km elég volt, hogy mélyen a tudatalattimba beégjen, hogy a BX jó autó.

Azóta időről időre eljátszom a gondolattal, hogy venni kéne egyet. Főleg, hogy mostanában a BX-ek ára a bányászbéka fenekét is csak távcsővel nézi...

A DS fennséges, az XM-ek gyönyörűek (főleg a bőrfoteles verzó), a xantiák se csúnyák, de ha citroent vennék, akkor csakis BX-et.

Ezt tette velem egy 3 kilóméteres út.

GalloG 2008.11.21. 21:22:54

Először is az XM valóban királyság. A kombi még inkább. Meg a BX is. És az összes többi hidrós kocsi is.

Másodszor iszonyatosan ritkán fordul elő, hogy út szélén marad az ember hidraulika baj miatt. Persze ha a kocsi nincs elhanyagolva.

Az itthon elérhető példányokat pedig ne vegyük alapul. A Toyotákat és a Hondákat se húzza le senki, csak azért, mert az itthoni darabok 20 éves korukra rozsdaporrá omlottak. Erről a tulajaik tehetnek, nem a kocsik.

Sajnos itthon az a jó autó, ami még teljesen és abszolute szétesve is megy amíg a tulaja úgy akarja... Hát ebben pl. a Citrók nem pajtások, műszaki hibásan nem szeretnek közlekedni.
Szóval aki a kocsijával még pusztulat állapotban is akar járni, az ne vegyen Citroënt.

Az viszont tény, hogy nemhogy vontatni nem lehet lehasalva, de komoly kihívás trélerre vagy autómentőre feltenni is, mivel gyakorlatilag 2 cm-re van a hasa a földtől, így az orra hamarabb ér bármihez, minthogy a kerék elkezdene felhajtani. :-)))
De akinek esze van, odafigyel, hogy (ilyesmi miatt) ne kelljen szállíttatni.

efhábé 2008.11.21. 21:39:02

"Akkortajt (k. 10(?) eve) vezette be a PSA a passziv hatsokerek kormanyzast is."

Te megetted a marketingdumát? :D
A passzív hátsókerék kormányzást a Xsaránál kezdték reklámozni, ami megoldásában a BX futóművét örökölte, azaz hátul hosszanti lengőkarok vannak benne, vízszintesen beszerelve. Ebből következik a passzív hátsókerék kormányzás, kanyarban eltér a bal és jobb oldal tengelytávolsága, vagyis nem kellett ezt bevezetni, csak elkezdeni reklámozni :)
Egyébként a régi felszerelési szintek nem tűntek el, nekem S2b van (Xsara-arcú, ahogy papptibi írta) és SX, de van ugyanebből a korosztályból VSX is. (S1 a kapaszkodós, amin a jelvény a motorháztetőn van, S2a jelvény az orron, de még szögletes a lámpa, S2b xsarára hajazó lámpák és nyílás).

efhábé 2008.11.21. 21:48:53

"jó a magyar lengéscsillapitó olaj bele."

Ezt már a népítéletben is leírtad és már ott is kapitális hülyeség volt.
Nem jó bele, mert más a forráspontja, más a viszkozitása. Örülj neki, hogy eddig nem okozott problémát. Néhány liter LHM kell bele és ha nem folyatja el valahol, akkor sokáig jó, úgyhogy azon a néhányszáz forint/literen nem érdemes spórolni. 30ezer km-enként tényleg számít az a 2-3000 forint különbség?????

efhábé 2008.11.21. 21:51:39

"szerelni nem minden részét könnyű"

És ugyanezt mondja egy citrohóz értő szerelő arról az audiról, amit te félkézzel és hátrafordulva szerelsz :)
Ismerni kell a típust alaposan, a kis trükkökkel együtt, legyen szó német nagyvasról vagy éppen olasz kisautóról. Minden típushoz jól értő szerelő nincs.

Xantiás,BMWs 2008.11.21. 21:54:03

Akkor az enyém milyen ha kapaszkodós is és a jelvény a hütömaszkon (orron) van,nem a motorházfedélen?

AnyádnakPalánkot (törölt) 2008.11.21. 22:38:39

Normális autót kell venni, amit nem szerelni kell, csak hajtani.
Tehát japánt. Made in Japan-t, nem made in Turkey-t. Van még olyan.

a_q 2008.11.21. 23:12:06

Ez a legdurvább Citroen, kár hogy keveset látni belőle itthon:

www.hasznaltauto.hu/2521204_citroen_c6_2007

Seca81 2008.11.21. 23:28:16

Van ám! Mazdáék is többnyire.

Seca81 2008.11.21. 23:31:05

Nizzában nyaraltam 1.5 éve. Annyi c6-ot láttam, hogy szintemár a jövőben éreztem magam! Tényleg érdekes jószág, nem is ronda de tuti nem vennék. Biztos jó, de én más márkának fogadtam hűséget :)

Seca81 2008.11.21. 23:34:46

*szinte-már

Viszont egyetlen japán kocsit sem láttam, harmadik nap már direkt kerestem őket de semmi! Halál komoly! Német is alig volt, viszont találtam egy 65-ös cabrio Mustangot :) amit jól körbefényképeztem.
Hazafias népség ez a francia :)

Seca81 2008.11.21. 23:36:30

Ja meg a Lambók, Ferkók, Bentley-k, AM-ok dögivel :)

a_q 2008.11.21. 23:38:48

Venni én se vennék, főleg nem ennyiért, de kipróbálnám! Én a "négykarikásban hiszek"!

2c5 2008.11.21. 23:51:36

Ugye tudjátok, hogy az amatőr felhasználók által sokat szidott elektromos - főleg kontakthibák - annak köszönhetőek, hogy a CITROEN-ben sajnos BOSCH gyártmányú szinte minden elektromos alkatrész. Általában annak van sok gondja a CITROEN-nel, akinek nincs és nem is volt. Na ennyit a "francia autót soha" véleményekre.
Az én előéletem: AX 1.0; AX 1.1; BX1.4; ZX 1.4; XM 2.1D; XANTIA 1.8; C5 2.2D ; C5 2.0D és mindegyik a tökéleteshez közeli volt, évi kb. 50 e km használat és a 20 000 km-enként esedékes szakszerű karbantartás mellett. A mostani C5 2.0D például 6 l/100km átlagfogyasztással megy, és csak mosolyogni szoktam az egyéb autósokon, amikor látom, ahogy tetőig pattognak az autójukban a rossz utakon.

Vizibolha 2008.11.22. 00:17:56

Sz*r francia elektronika, totalkesz szoveg, az embereknel meg mindig megakadt ez a regi hulyeseg, amin szenne rohogom magam :) Foleg ezeknel a regi autoknal (BX/Xm/Xantia), amelyek kvazi egy faek bonyolultsagaval birnak elektronika sznten, a mai autokhoz kepest..

stellaz1 2008.11.22. 07:29:18

Én nagyon szeretem a cx-et, jó volt vezetni, de azért azt is elismerem, hogy szar úton annyira azért nem okoz csodát a futómű. Sűrű útbordán ugyanúgy ráz, viszont a nagyobb talajhullámokat csodálatosan kiringatózza, illetrve az úttartása is fasza, bár a kormány túlérzékeny és nincs kapcsolat az úttal semmi. A fék nagyon jól fog, de szokni kell, utána nincs gond vele.

Szerinte, egy cx tök jó lenne hidraulikus rendszer nélkül, mert én sajnos több hátrányát élveztem mint előnyét.

Amúgy nekem vagy 3X állt meg a kocsi gumi hidraulika cső repedése miatt, egyszer önindító miatt.

Sajnos csapágyasra főtt a motor hibás termosztát miatt (és mert a faterom azt hitte, hogy hülyeségeket beszélek és elment vele kocsikázni), azóta (vagy 5 éve) nagymamámnál áll a kertben, de egy rozsda folt sem jelent meg rajta, az tény.

Olajra érzékeny a rendszer, még a márkát sem szabad keverni benne, csak ugyanolya olajjal szabad utántölteni a rendszert.

Összeségében én szerettem a cx-et, de monom, hidraulika nélkül azért jobban szerettem volna.

goom 2008.11.22. 09:21:36

Xantiás, BMWs:
a tiéd első szériás. Azon belül egyébként három alszéria volt: az S1a készült 1993-tól 1994 szeptember 1-ig. Ezeken még fent, a gépháztető elején volt az embléma, A kormányban még nincs légzsák, és kapaszkodó itt is van; azt csak az S2-től hagyták el, szerintem a jobb légzsák miatt.
Az S1b készült 1996 végéig. A kormány már légzsákos, az embléma átkerült a hűtőmaszk elejére. Ilyen az S1c is, de ott már hátul van harmadik féklámpa is a rendszámtábla felett - ezek 1997 végéig készültek. Találkoztam már különös, 97' vége felé kiadott autókkal, amelyek egyfajta átmenetek voltak az S1 és az S2 között - valami ilyesféle lehet a tiéd is talán.
...Utána jött ugye az S2, 1998-2001-ig; annak nincsenek alszériái. Könnyű fellismerni a színre fújt lökhárítókról, a szériában 15"-os kerekekről, az orra pedig gömbölyűbb lett (kicsit tényleg emlékeztet az S1-es Xsara-éra). A hűtőmaszk itt együtt nyílik az gépháztetővel, ami már nem sík, hanem kicsit domborúan megtörik középen. Mindig legalább két légzsákos, időnként négy is előfordul. A műszerfalon felcserélték a kilométerórát és a fordulatszámmérőt, a kormányban más az embléma és a rádióvezérlő gombok, újak az ajtózsebek, stb. Mindhárom pedál egy síkban van (ezt kiemelték annak idején).
Ha te napra pontosan szeretnéd tudni, mikori a Xantiád, annak sincs semmilyen akadálya: mint az összes Citroënben, itt is van egy négyjegyű ORGA-szám (jelen esetben a tűzfalon). Ha megírod, szívesen kiszámolom, mikori a kocsid: van ehhez egy ORGA-kalkulátor. Hasznos dolog, többek között vásárláskor - időnként lehet furcsa dolgokkal, öszvér-megoldásokkal találkozni... :-)

Agr3ssor 2008.11.22. 10:38:50

"Vizibolha 2008.11.22. 00:17:56
Sz*r francia elektronika, totalkesz szoveg, az embereknel meg mindig megakadt ez a regi hulyeseg, amin szenne rohogom magam :) Foleg ezeknel a regi autoknal (BX/Xm/Xantia), amelyek kvazi egy faek bonyolultsagaval birnak elektronika sznten, a mai autokhoz kepest..."

Nem citrom, de jó példa. Peugeot 405 Mi16 elektromos fékrendszere is faék? Mert rend szerint beszarnak, és elmegy a teljes fék... Renault 19 Bendixes fékrendzsere dettó... És most 80-as évek vége, 90-es évek eleje, amiről szó van... Ez a faék példa nem igazán jó... Nekem egyszer nem kapcsolt be a ventim (addig hibátlanul működött), a probléma természetesen kontakthiba volt a venti csatlakozóján... Probléma nem lett, mert figyelem állandóan a visszajelzőket, de lehetett volna... Pedig minden gyári alkatrészemen Bosch, meg Valeo felirat van... Szóval attól, hogy öreg, és elvileg egyszerű (pont a franciáknál nem igaz), attól még lehet vele probléma...

Agr3ssor 2008.11.22. 10:43:00

A szar francia elektronikán, meg röhögj nyugodtan... Akkor is létezik!!

sowi 2008.11.22. 11:24:07

Agr3ssor:
"Pedig minden gyári alkatrészemen Bosch, meg Valeo felirat van"
a bosch miota francia? vegyel nemet vagy japan vagy akarmilyen autot, nem kotelezo franciat, esetleg jarj busszal abban tuti vmi megbizhato elektronika van, ha meg hulye az ember a kocsi elektromos reszehez ne piszkalja es nem kell a szomszed Jani bával szereltetni aki eleteben a legbonyolultabb elektromos alkatresz a csattogo falepke volt

superbfanatic 2008.11.22. 13:11:05

Üdv!
"A Ronin-ban is van egy jó kis Xantiás üldözés. "
Meg is hall benne mindenki.
"S8 -kell az jó lesz leszorító autónak"

Rocko- 2008.11.22. 13:22:33

AnyádnakPalánkot 2008.11.21. 22:38:39
"Normális autót kell venni, amit nem szerelni kell, csak hajtani."
az nem autó, hanem közlekedési eszköz.

goom 2008.11.22. 13:52:44

superbfanatic:
Már írták fentebb: az üldözésben nem Xantia, hanem Xm vesz részt. Szerencsére láthatunk Xantiákat is a filmben (háromszor), és szerencsére egyik sem törik.
Figyelj jobban, ha már ilyen negatív vagy (hogy visszafogottan nyilatkozzak)! Amúgy khm, érdekes érv, hogy milyen autóban halnak meg egy filmben...

superbfanatic 2008.11.22. 14:39:00

Üdv goom!
Nem akartam negatív lenni , talán egy kicsit humoros ,de bocs ha a francia érzelműek lelkébe tapostam.
Egy a lényeg ha a francia autók tényleg olyan überf@szák lennének ,akkor tartanák használtan is az árukat.
Nekem egyébként nem kellene olyan autó amiben ha nem jár a motor csak kézifék van , kvázi vontatni sem lehet hivatalosan , amire azért lássuk be szükségük lehet.

goom 2008.11.22. 15:31:19

Nem tapostál a lelkembe, bár humorosnak sem láttam, de hagyjuk.
Én sohasem voltam francia érzelmű, bár igaz, hogy azzá váltam. Nem kellett hozzá más, csak öt év Xantiázás, meg a tesóim Pug 106 és 306-osa és Xsara-ja, meg a feleségem Clio-ja. És persze jónéhány remek citroënes találkozó...
De igazából és alapból én Xantia-fan vagyok 1993 óta, mióta csak az első fotót láttam róla. Ha a Xantia X vagy Y országhoz/márkához tartozna, akkor most alighanem azt szeretném. Szóval, autóban első nálam a Xantia, minden más csak utána... :-)

Xantiás,BMWs 2008.11.22. 16:18:18

goom

megtaláltam az orga calculatort,beirtam a számot,1997 július 8 a gyártási dátum.:) Tudsz még más autókhoz is ilyen lehetöségeket amivel ki lehet számolni h mikori,vagy hogy hány ajtós stb

Csontos Szigfrid 2008.11.22. 16:45:04

A Xantia a legszebb Citroen, azok közül, ami nekem tetszik, A C4 egyeneshátú változata az, mai még szépen néz ki. Meg persze a mostani C6-os. De a Xantia a maga idejében az egyik legszebb autó volt szerintem.

Agr3ssor 2008.11.22. 18:50:08

"sowi 2008.11.22. 11:24:07
Agr3ssor:
"Pedig minden gyári alkatrészemen Bosch, meg Valeo felirat van"
a bosch miota francia? vegyel nemet vagy japan vagy akarmilyen autot, nem kotelezo franciat, esetleg jarj busszal abban tuti vmi megbizhato elektronika van, ha meg hulye az ember a kocsi elektromos reszehez ne piszkalja es nem kell a szomszed Jani bával szereltetni aki eleteben a legbonyolultabb elektromos alkatresz a csattogo falepke volt"

Nem tudom feltűnt e neked, hogy egyáltalán nem panaszkodtam... Ráadásul a bátyám III-as Golfjával kb. 2x annyi 3x olyan költséges probléma van állandó jelleggel... Köszönöm, de nem kérek az oktató jellegű tanácsaidból... Nem vagyok rászorulva.
Egyébként te kit hülyézel le? Írtam olyat, hogy bárki hozzányúlt az elektronikához csak úgy heccből? Vagy ha neked valami elromlik, akkor úgy hagyod??
Egyébként az idézőjelben kimelt írásomban, hol említettem, hogy a Bosch francia??? Vagy akár a hozzászólásban??
Ha nem tudod értelmezni a leírtakat, akkor mindek reagálsz rá???

sztrovacsek 2008.11.22. 19:31:07

Ahogy egy barátom fogalmazott találoan, "francia tervezés, japán gyártás, na az lenne a igazi"
Valahogy így.
Volt cx-em tízenvalahány éve, volt bx-em is a cx felejthetetlen vezetési komfortot nyújtott, viszont rengeteg probléma volt vele. A bx-el csak az olaj visszavezetőcsővel voltak gondjaim, négyévesen vettem, és egy évig volt meg.
Most szívesen vennék egy cx break-et, de sajna nincs.
A ds egy álom! :-)

sowi 2008.11.22. 20:07:57

"Nem tudom feltűnt e neked, hogy egyáltalán nem panaszkodtam... Ráadásul a bátyám III-as Golfjával kb. 2x annyi 3x olyan költséges probléma van állandó jelleggel... Köszönöm, de nem kérek az oktató jellegű tanácsaidból... Nem vagyok rászorulva.
Egyébként te kit hülyézel le? Írtam olyat, hogy bárki hozzányúlt az elektronikához csak úgy heccből? Vagy ha neked valami elromlik, akkor úgy hagyod??
Egyébként az idézőjelben kimelt írásomban, hol említettem, hogy a Bosch francia??? Vagy akár a hozzászólásban??
Ha nem tudod értelmezni a leírtakat, akkor mindek reagálsz rá???"

nem tudom mibol jott le hogy barkit is lehulyeztem volna, egyebkent meg: Ha nem tudod értelmezni a leírtakat, akkor mindek reagálsz rá???

Xantiás,BMWs 2008.11.22. 20:22:11

Apa KEZDŐDIK !!!!! A hülyézés,holnap már lesz hülyeparasztbunkócigány......:)

goom 2008.11.22. 21:15:16

Xantiás, BMWs:
örülök, hogy sikerült az ORGA-számolás! Sajnos, más típushoz nem ismerek hasonlót. Sőt, úgy általában nem ismerek más típust (a céges OFF Fjord Transit connect-et leszámítva). :-)

sztrovacsek 2008.11.22. 21:18:01

""Xantiás,BMWs 2008.11.22. 20:22:11 ""
.....ésazsidózás

Agr3ssor 2008.11.23. 05:10:45

", ha meg hulye az ember a kocsi elektromos reszehez ne piszkalja es nem kell a szomszed Jani bával szereltetni"

Ha valaki leírja, hogy rendszersen elromlik valami elektromos szar, és erre ez a válasz, akkor ebböl a "hülye vagy ne nyúlj hozzá szövegből" nem nagyon jöhet le más... De lehet én értelmezem rosszul.

chinotto 2008.11.23. 11:08:03

Már azt hittem megbolondúltam amikor olvastam a cikk fejlécét.Én írtam voltam ilyen cikket ? - kérdeztem magamtól.Minden stimmelt kivétel a xantia.Ott voltam én is a Népligetben bár 1995-re emlékszem,mivel kaptam ajándékba egy ZX-es polót aminenek a hátulján 1995 van.Szóval, minden stimmel csak az én választottam akkor egy Citroen XM 2,5TD volt.Úgy suhant azokon a rossz utakon mintha varázsszőnyegen ülnék.Rengeteg autóban ültem de egyikben sem tapasztaltam ilyen élményt. A villamos sín vagy vasúti átjáró mintha nem is létezne.A barátom 528-as BMW-je szekérnek tűnt ehhez képest.Akkor azt mondtam, egyszer biztos lesz ilyen autóm. Akkor egy BX-em volt, az XM elérhetetlennek tűnt.2000-ben a balatonon nyaraltunk amikor az újságban(Képes Autó) találtam egy hirdetést.1995-ös 3,0 V6 24V , bordó metál, vajbőr belső. A többi ilyen kategóriájú autóhoz képest fillérekért.Csomagoltam, azonnal hazaindultam és irány a kereskedés. Másnap már ezzel mentem vissza a Balatonra.Két napig ebben aludtam.Négy csodálatos évig volt meg az autó, azóta már a harmadikat használom de egyiknél sem volt ilyen eufórikus érzésem mint akkor.Amikor az ismerőseim meghallották milyen autót vettem egytől-egyik azon a véleményen volt ,hogy megbolondúltam. Beleülve mindenkinek megváltozott a véleménye, többen áttértek ilyenre.A Citroen márka soha nem volt (és talán nem is lesz)Magyarországon elismerve,tévhitben élnek az emberek, ezért van hogy oriási az értékvesztésük.
Az okos ember pedig ezt használja ki.... Mostanában pont azon gondolgodom, lehet nosztalgiáznom kellene.- talán még lehet jó állapotút venni -

Agr3ssor 2008.11.23. 12:21:57

Sokáig az XM volt az álomautóm... Nagyon eltalált forma... Sok csilli-villi műszer benne... Lehet egyszer veszek én is egyet... Szigorúan hobbi, és élményautónak. De akárki akármit mond, egy francia autó akkor is több törődést igényel, mint egy japán/német verda. Akik ezt rendszerint próbálják megcáfolni, azok többnyire gondos gazdik, és törődnek az autójukkal. Tehát náluk el sem jut oda a kocsi, ahova egy kis nemtörődömséggel elöbb ér el német/japán társainál. Szóval az ilyen szövegek, hogy "semmi komoly baja nem volt, meg a haverom golfjának 5x ennyi baja volt), ezek rend szerint a tulajdonost minősítik, nem az autó nemzetiségét.
Nekem személy szerint egyre inkább tetszenek a francia kocsik... Főleg a 80-as évek végéről 90-es évekből származó darabok.

Bowden 2008.11.23. 12:32:31

Agr3ssor:

Teljesen jól mondod, foglalkozni kell velük. De akkor semmivel sem rosszabbak. Aki nem szeret foglalkozni a járművével, vagy akinek csak a közlekedés A-ból B-be a legnagyobb elvárása, az soha ne vegyen Citroënt. Nekem két bx-em van az egyik egy újszerű 83-as darab, de soha nem húzom a számat, ha valamit cserélni kell rajta, vagy kontaktos lett egy kapcsoló. Sok dolog már nincs vele, mert egyszer rendbe lett rakva. Mindig betudom a korának, ami így 25 fölött még jogos is. :-))

qualitaet 2008.11.23. 14:16:02

"Pedig minden gyári alkatrészemen Bosch, meg Valeo felirat van"
a bosch miota francia?"

Ugyanezt hajtogatják a hasonlóan köpet módon összelapátolt olasz autók tulajdonosai. Arra egy percig nem gondolnak, hogy az autóik többi részéhez hasonlóan az elektronikus alkatrészeket is elképesztő hanyagsággal tákolták a helyére. Elég egy ebből adódó párásodás vagy zárlat és mehet a kukába a szóban forgó termék.
Nem azért szarik be mert német, hanem mert szemét módon van begányolva az eredendően is hulladék (kis kivétellel) összeszerelési minőségű járművekbe.
Fura mód ezek a termékek a fritz autókban sosem, vagy nagyságrendekkel ritkábban fosnak be.

Agr3ssor 2008.11.23. 14:25:56

Bowden:

Egy véleményen vagyunk... Nekem így egy év 3 hónap után most kezd betörni a Renault-om... (Lekopogom) A lista elég durván hosszú lenne, amit cseréltem rajta... De mostanában egyre kevésbé van vele problémám... És csak úgy szaladnak bele az 1000km-ek... Észrevételem annyi, hogy amit egyszer tisztességesen megcsináltattam rajta, azzal jellemzően semmi probléma sincs onnantól... Legutóbb kapott téli olajat (5W40 Elf), meg új motortatróbakokat... És egy olyan csendes/kultúrált járású/viselkedésű autó lett, amit sok páréves megirigyelhetne. Francia kényelem (gyári kagylóülések), kellemes motor, jó fogyasztás, szép forma... Mi kell még?? Lassan a bizalmamat is kezdi megnyerni... De kihagsúlyozom!! Nem az autó érdeme!! A német-japán kocsik elviselik valamilyen szinten a beleszarok hozzáállást, ez nem!!

fikabácsi 2008.11.23. 21:38:49

Nekem sajna most kellett eladni nemrég a Picassomat mert épitkezek,bár az nem egy xantia vagy xm,de kényelem abban is volt meg persze kellő hely is.Egyetlen dolgot utáltam de azt nagyon!Az 1.6-os motorját,ami egyébbként normális használat mellet még takarékos is volt.Egyetlen komolyabbnak nevezhető dixer volt vele(szervópumpa)de azon kivül pár apróságon kivül szinte semmi.Úgyhogy mondhatjuk hogy maradok "franciapárti".Most egy Omega B-t gyötrök de ha igy folytatja nem sokáig...Egyedül azért nem vágtam még bele a csákányt,mert nem tudok most egy csomó pénzt autóra költeni, meg azért mert ebbe is belefér a család és qrvanagy a csomagtere.Lehet hogy jobb lett volna egy xantia?:D

Xantiás,BMWs 2008.11.23. 23:48:31

Fikabácsi


A válasz az hogy jobb lett volna egy Xantia.:D Én is a 2,0 B omegát cseréltem Xantiára,bánom hogy nem elöbb tettem,és öltem a pénzt abba a hulladékba.(taxi volt 6 évig,95 elötti,az a nagyon rothadós fajta) Egyébként jó autó a B omega,csak nehéz jót találni belöle.

eko 2008.11.24. 06:47:36

"Nem azért szarik be mert német, hanem mert szemét módon van begányolva az eredendően is hulladék (kis kivétellel) összeszerelési minőségű járművekbe."

Arról nem is beszélve, hogy a specifikációt nem a Bosch irja, hanem a citroen. És, ha szart kérnek, akkor szar is lesz nekik legyártva!

sowi 2008.11.24. 10:30:18

Eko: akkor a delphitol es a magnetti marellitol nem kernek rosszat?

eko 2008.11.24. 16:51:04

Csak azt ne mond, hogy semmi nem romlik el a Citroënen, csak a Valeo, és a Bosch cuccok.
Fentebb már elhangzott, hogy ugyanezen beszállítok alkatrészei más autókban nem romlanak el.
Hidd el, hogy nem a beszállító tehet róla, ha valami nem stimmel az alkatrész körül.
Mert ha mégis, és a beszállító nem hozza a specifikációban leírtakat, a gyár azonnal szerződést bont, és még olyan kötbért is akaszt a nyakába, hogy be is zárhatja a kapukat..

sowi 2008.11.24. 19:07:42

dehogy mondom, sot azt se hogy a Citroen egy tokeletes auto, vannak hibai ugyanugy mint barmi masnak, csak nem ertem miert hordjak le otthon minden szarnak, persze izlesek es pofonok, nekem bevalt ha most ujra auto kene ugyanezt vennem :)

efhábé 2008.11.24. 22:02:17

"Arról nem is beszélve, hogy a specifikációt nem a Bosch irja, hanem a citroen. És, ha szart kérnek, akkor szar is lesz nekik legyártva!"

És a magneti marellinek tudtak rendes specifikációt adni?
A Boschnak volt egy hulladék szériája. Nem a Bosch szar, hanem az a széria. Előtte, utána nem volt vele gond.

efhábé 2008.11.24. 22:09:23

" De akárki akármit mond, egy francia autó akkor is több törődést igényel, mint egy japán/német verda. Akik ezt rendszerint próbálják megcáfolni, azok többnyire gondos gazdik, és törődnek az autójukkal."

Hát nem tudom, én nem dédelgetem az autót. Imádom és nem szeretnék hidró nélküli autót, de nem a szeretőm és nem a barátom, csak autó. Ha kell, viszem a szerelőhöz, ha nincs nyűgje, akkor csak hajtom meg töltöm bele a benzint és az ablakmosó folyadékot. Eddig szerencsére nem volt komoly nyűgje, leszámítva a széthullott kuplungtárcsát (de akkor is elment a szervizig és csak ott adta meg magát teljesen), úgyhogy olajcserétől olajcseréig csak hajtom naponta.
Pont olyan élmény, mint a japán-fanoknak, csak éppen mellé van hidró-élmény is, amiről nekik fogalmuk sincs :D

Agr3ssor 2008.11.25. 07:33:52

efhábé: Erröl beszélek... Viszed a szerelőhöz, ha nyűgje van... Viszed olajcserére... Másnak ez jelent problémát, aztán szidja a kocsiját...

dennisthemenace 2008.12.04. 22:00:16

A kombi nagyon tetszett es tetszik ma is;de annyira olcson adtak oket,hogy nem mertem venni..Igy lett 406-osom,kombiban.
De meg mindig utanafordulok egy szep Xantianak..
süti beállítások módosítása