Ej, ha még főzni is tudnátok!

VIII. Unimog-találkozó

  2008. november 15. - papptibi Címkék: unimog találkozó

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

A XI. Blitz Weekend képekben
2015-07-27 19:29:36

Gabi, akit az udvari dohányzóhelyen csak Mantás Gabesz néven szólítanak, az idén újabb fejlesztéseket hajtott

Itt sem Ferrariból van a kerítés...
2015-07-16 17:43:31

Az autósport a hőskorban még a városokban zajlott, de idővel száműződött onnan. Aztán az autósport gondolt

A legkirályabb ötlet, amit gumin láttam
2015-06-06 14:02:50

A minap gumibemutatón jártam, bár ilyesmiről nem szoktunk írni, egyszerű megfontolásból. Marha nehéz

Kéne egy Tesla?
2015-05-15 18:19:48

Vagy beérnéd egy villany-Golffal is? Netán utálod a villanyautókat, mert az autó benzinnel megy? Az sem baj. A

Idén is volt Unimog-találkozó, értelemszerűen eggyel nagyobb sorszámmal, mint a tavalyi. Igaz, most nem külső helyszínen, hanem a Hunyadi úti Pappas-bázison, ami nekem azért is szimpatikus, mert kvázi névrokonok vagyunk. Rögtön elsőként azt az Unimogot láttam meg, amely gyerekkoromban AZ Unimog volt, később teljesen megdöbbentem, hogy léteznek másfélék is. Csak hát egyszerű időket éltünk, ilyet tudtak beszerezni a KPM-esek, vagy kik jártak akkoriban az útfenntartó-narancssárga Zukokkal. Pedig állítólag COCOM-listás volt, tehát elvileg nem is lehetett volna nálunk, ahogy az egész Varsói Szerződésben sem. De volt. És ezek döntő többsége mind a mai napig működik.

Egyáltalán, hogyan lehet egy munkagépnek rajongótábora? Például azt nem bírnám elképzelni, hogy a szövőnők kiszuperált szövőgépeket, a bányászok meg csillét babusgassanak otthon. Az unimogosok pedig itt vannak, ha nincsenek is annyian, mint egy Bogár- vagy Trabant-találkozón.

Természetesen a régi gépek között ott a Bőregér is, amelynek 1270 mm-es nyomtávja állítólag azért volt pont ennyi, mert ez volt a krumpli sortávjának kétszerese. Hiába, precíz emberek ezek a németek. Mindenesetre a Böhringert Winkler a tavalyi tali után elég alaposan bemutatta, érdemes megnézegetni. Nekem ennek ellenére a narancssárga 406-os a kedvencem, a kis buksi elejével, csillogó fényezésével, finom kis krómozott Unimog feliratával. Elvileg az Unimog-gépek már hatvanévesek, de Mercedes-Benznek csak 1951-től hívják őket, akkor került rá a csillag az orrukra.

Az eredetileg a traktor és a teherautó közötti átmenetet képviselő járgányból (ma biztos azt mondanák, hogy crossover) háromágú családfa nőtt ki, vannak a tízes nagyságrendű kicsi, a százas nagyságrendű közepes és az ezres nagyságrendű nagy Unimogok – ezek közül most a kis 20-as típus új, ennek örült is a forgalmazó, hiszen itthon erre lenne kereslet. Lehet, hogy ez nem bír el három rézsűvágó kart, csak egyet, de nekünk, magyaroknak ez is elég lenne.

A találkozót nyitó előadások abból a szempontból is érdekesek voltak, hogy kiderült: rettentő sok cég gyárt felépítményeket, kiegészítőket az Unimoghoz. A leghátborzongatóbb az a rézsűnyíró volt, amihez olyan elektronika is kérhető, amely képes fejlegyezni, mennyit ment, mennyit pihent és mennyit nyírt a sofőr, szóval nagytesó is egyben. Véletlenül egy német cég terméke. Persze vannak itthoniak, kiderült, hogy rézsűkasza-, hótoló- és seprőhenger-nagyhatalom vagyunk, több cég is gyárt nálunk ilyesmit.

Aki pedig nem engedheti meg magának, hogy tartson egyet, az legalább a maketteket és a játékautókat gyűjti Unimogból. Milyen kicsi a világ, véletlenül pont annak a Juhász Péternek a gyűjteményében gyönyörködhettünk, aki tagja volt annak az elhivatott teamnek, amely a Budapesti Közlekedési Múzeum raktárában ácsorgó Maybach felújításában is próbált közreműködni, civilben pedig a Mercedes-Benz Hungária Kft. homologizációs vezetője.

Az udvaron kiállított munkagépek egy része a Budapest Airport Zrt. járgánya, akad itt hótoló, de itt van az óriási hómaró Ferihegyről, rengeteg bájos történettel. Mint mesélik, a gépen korábban egy húsz százalékkal nagyobb fej volt, csak az beszippantott egy ötven kilós poroltót, ami kissé összezilálta a csigákat benne. Akkor került rá ez a kisebb darab. A gép nem túl válogatós, mindent bekajál, mint egy cápa, de ki is lövi, tehát jó ballisztikai adottságokkal megáldott gépkezelőkre van szükség. Így a sztorik szétlőtt, hóval feltöltött pihenőépületről, betört cargohangár-üvegfalról szóltak, de volt olyan is, hogy véletlenül a 4-es útra sikerült kipakolni Ferihegy havát. Persze nehéz jól célozni, mert sokszor nem is látják, hova megy az a rengeteg hó.

Hogy mennyi a rengeteg? Óránként 5000 tonna havat képes arrébb dobni ötven méterrel. Először azt hittem, valamit rosszul jegyeztem meg, mert ötezer tonna felfoghatatlan mennyiség, ezért kicsit utánanéztem: egy fűnyírónál alig nagyobb kézi hómaró harminc tonnát tud óránként, ha nem is ötven méterre. Szóval reálisnak tűnik a szám.

Ha jól emlékszem, a nyolcvanas évek legelején állt munkába ez az Unimog, amelynek két motorja van, az egyik a helyváltoztatást szolgálja – ez a kisebb –, a másik meg a hómarót hajtja. Ez, mondhatni, egy combosabb darab: V12-es tankmotor, feltöltéssel. Beindították. Döbbenet. Érdemes megnézni a videót.

Az Unimog-találkozó arra is jó volt, hogy megismerjek egy veszélyes foglalkozást. Egy ártatlan, fehér kosaras autó is érkezett, amelyről kiderült: nem annyira átlagos gép.

Speciális védőruhában 20 kilovoltos határig áramtalanítás nélkül (!) szerelhetők vele az elektromos berendezések, jellemző módon a távvezetékek. Maximum tizenöt méter magasságban. A jármű vezetőjével beszélgetve kiderült, nyugodt emberek dolgoznak a magasban. Párás, zúzmarás időben, esőben persze ez tilos, sőt, ha húsz kilométeres távolságban viharfelhő van, már akkor sem szabad a vezetéket piszkálni. Hiába szigetelt ugyanis a jármű karja, félő, hogy ilyenkor már a levegő felé húz át az ív, és akkor baj van. Viszont őrült sok pénzt spórol meg az áramszolgáltatónak a jármű, hiszen áramszünet nélkül is végezhetők javítások, karbantartási munkák, közben pedig a biznisz és a környék összes villanyórája zavartalanul pörög.

És van egy sín-Unimog is, a MÁV-tól. A gépen úgynevezett űrszelvényvágó is van, meg daru, valódi többcélú jármű. A gép képes sínen is közlekedni, és mivel a vonóerőt gumikerekek viszik át, tízszer jobb tapadással, mint a fémkerekek, egy Unimog ezer tonnát tud elhúzni. Nem is értem, miért nem ilyenek a mozdonyok?

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr54769266

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

qualitaet 2008.11.15. 02:15:53

" Pedig állítólag COCOM-listás volt, tehát elvileg nem is lehetett volna nálunk,"

A CoCom listán tulnyomórészt számítástechikai termékek vagy komolyabb gépek szerepeltek.
Közúti járművek sosem.
Sőt, Magyarország kapcsolata kiváló volt a Nyugattal járműipari téren. Lásd: Több száz Merkur-import Fiat,Renault,Simca, Vw
Állami Mercedesek százai.
Hngarocamionos járművek (Fruehauf,Mercedes,Volvo.)
Ikarus-Volvo.
RÁBA-MAN.RÁBA-STEIGER. No meg a RÁBA hátsóhidak exportja az USA-ba. (Apám személyesen dolgozott a bolt tető alá hozatalában)
BMW-Shell Interag.Már '72-ben önálló szervíz és ügyfélszolgálat a keleti blokkban elsőként. A BMW egyedülálló,
20%-os kedvezményt adott a netto(!)
árból a magyar vásárlóknak a nyolcvanas évek legelejétől.
A Konsumex pedig nyugati márkák és típusok tucatjait kinálta a '60-as évektől, nem ritkán saját
raktárkészletről.
20 db Nohab, és még sorolhatnám...

ColT · http://kilatasgaleria.blog.hu/ 2008.11.15. 06:59:24

"Pappas-bázison, ami nekem azért is szimpatikus, mert kvázi névrokonok vagyunk"

OK hogy gy blog, de szabad ezt...?

Amúgy Unimog rulez :)

MaciGabi 2008.11.15. 07:13:33

Az a hómaró szemből úgy néz ki, mint a tintahal ami bekapta Dzsek Szperó kapitányt :)

Peteetow · http://www.automentes-szallitas.hu 2008.11.15. 07:46:11

A terepjáró képességéről még szó sem esett - pedig megérdemelte volna.

Vityaz 2008.11.15. 08:05:12

A BKV-nak is van ilyen sínen járó Unimogja, Winklerék mentek is vele anno, az is döbbenetes, hogy a kis gép hogy elhúzza a Combinot.

csöcsfej 2008.11.15. 08:11:28

Hát köszönöm az infót és a gondos vágást, hogy megnézhettem egy "V12-es tankmotort, feltöltéssel", alatta zenével?????!!!
Ahogy zsíragy mondaná, die hippie, die.
Elnézést, de azért kúrtam fel magam, mert ez a post tényleg érdekelt volna és ahogy Peteetow mondja, több technikai adattal.

papptibi 2008.11.15. 08:29:12

ColT: Bocs, de nem bírtam kihagyni. De megnyugtatlak, már csak egy kvázi névrokonom van a jáműiparban, a PT Cruiser, úgyhogy túl sokszor nem fog előfordulni.
Csöcsfej: Őszintén szólva ennyi Unimog közül melyiknek részletezzem a technikai adatait? Gyakorlatilag nem gyártanak két egyformát. És a találkozó sem erről szólt.

csarlee 2008.11.15. 08:47:44

papptibi: Csöcsfejnek igaza van, miért kellett azt az igénytelen zenét bekeverni a V12-es tankmotor hangja mellé?!

csöcsfej 2008.11.15. 08:56:07

papptibi 2008.11.15. 08:29:12

Tudjuk, ezért jöttünk. Ez egy tech blog, és csak két számot hallottunk:)
Nen kötekedni akarok, félre ne értsetek, csak kíváncsi lettem volna pl a hómarós cucc rejtelmeire.
A zene viszont istenkáromlás, akkor is tartom, pláne azok után, hogy a Le Mans c. film érdemeit vitattátok pár napja.
Munkagép, ikon, bssza meg, röfögést kérünk és esküszöm egész álló nap azzal hergelem a zasszonyt, gumicsizmába' bömböltetem a videót. Sőt, hozom a flexet is, lássa, hogy má'

loláb 2008.11.15. 09:19:27

A zenét kár volt aláb@szni a videónak.

Az Unimog egyébként csodálatos gépezet. (Nem is értem miért nem ajánlottuk baowah-nak, amikor ingázós járművet keresett, ezzel biztos minden körülmények között hazaérne.)

Egy haverom apja nagy 4X4 gyüjtő, van neki unimog-ja, steyer-puch prinzgauer-je, első szériás land cruserje, Luaza, dogozos uaza, meg még pár hagyományosabb gépjárműve (mahindra, régi Range Rover, Patrol, stb...).

Egyszer elutazotta a fater, és a srác áthívott, hogy vigyük el az unimogot egy körre. Egy fullra felújított sötétzöld katonai verzió volt. A Hármashatár hegyen lakik apja, elindultunk neki az erdőnek. Ott kezdődött, hogy a gyerek -mivel azelött sose vezette az unimogot- letolatta vele a kapufélfát, pesze az unimognak semmi baja nem let, elenben a székelykapú szerű kapról leamortizált pár cirádát.
Aztán sikerült elakadni valami betonozott vízelvezető árokban, fennakadt az alváz eleje-hátulja, és nem érték a kerekek a földet. Visszamentünk az uazért, kirángattuk az unimogot az árokból, és ez elég volt arra, hogy úgy döntsünk, elég volt.

Azt nem tudom mit kapott a srác, amikor az apja hazajött, de el tudom képzelni.
Régi szép emlékek.

grigorij (törölt) 2008.11.15. 09:32:21

Csak ismételni tudom az előttem szólókat, egy hatalmas fsz, aki egy V12-es motor hangja helyett valami idióta zenét kever a videóra...
És a szerző még fel is szólít, hogy nosza hallgassuk meg...
Most arról ne is beszéljük, hogy az inda stream minden csak nem folyamatos... Persze csak itt a blogzónán...

grigorij (törölt) 2008.11.15. 09:39:49

Nesztek, V12 harckocsimotor hangja, aláfelső okádék nélkül:
www.youtube.com/watch?v=korIZ3YynHk

rkpeti · http://www.uzemanyaglopas.hu 2008.11.15. 10:09:31

Ha félelmetes hangot szeretnétek, ezt ne hagyjátok ki: www.youtube.com/watch?v=fZMPDCNyQxE

dirige 2008.11.15. 10:12:21

1979-80-ban Kalocsán voltam katona, volt mg-munka és egyszer valamilyen ok miatt egy helyi dolgozó engem választott napi segédnek. Kiderült, hogy a gazdaságnak volt Unimogja, azzal mentünk szántani-vetni. Akkor tudtam meg, hogy ez nem csak teherautó, hanem szánt-vet-arat stb. Nagy élmény volt a zsíros-sáros földeken menni vele úgy, hogy nem volt akadály. Mellesleg szintén Kalocsán ültem katonai RÁBA-MAN-ban. Akkor apámnak Wartburgja volt, előtte Moszkvics és egyszerűen elképesztő volt, hogy egy teherautó nagyobb komfortot adott, illetve mennyivel fonomabban működtek az alkatrészei. Szóval V1,V2,Unimog: nem vagyok német-fan, de azért tudnak valamit...

colizoli 2008.11.15. 10:12:44

tenyleg kar volt a zene a video ala, de engem karpotolt egy Krazra szerelt tankmotor hangja, ami anno Kecskemeten a repteren szolgalt homarokent. Ha elindult akkor nem maradt semmi utama, a repteri jelzöfenyeket is ugy köpködte ki, hogy öröm volt nezni. Mi szakadtunk a röhögestöl, de a szazadparancsnok mar nem igazan, a srac nem sürün ment utana haza.

csöcsfej 2008.11.15. 11:02:09

ha már ekkora népi összefogás van, pls postoljátok fel az EREDETI videót, zene, kótyomfitty nélkül. Az a VAS megérdemli. Léci, na...

kuf 2008.11.15. 12:16:10

csatlakozom, péniszkorbácsot annak, aki alákeverte a zenét!

stower 2008.11.15. 12:44:20

Cseréljétek le zenétlenre a videót légyszi!

markoferko 2008.11.15. 12:53:49

faszkorbacs a zeneert

lenyeg: az unimog meltan nepszeru expedicios jarmu, tudjatok, mikor a kiscsalad korbagurul a foldon

itt egy nagyzseru valogatas:
www.xor.org.uk/unimog/campermog.htm

itt meg 1300L tuzoltoautobol epult csoda:
www.unimog.tv/

egy klasszik darab, mondjuk a tulaj mar lecserelte egy MAN teherautora epitett kocsikara:
www.unimog.org.uk/mymog/

itt a man:
www.xor.org.uk/

zalkapone 2008.11.15. 15:26:31

Qualitaet
"A CoCom listán tulnyomórészt számítástechikai termékek vagy komolyabb gépek szerepeltek.
Közúti járművek sosem."

Most is vannak rajta közúti járművek!

zalkapone 2008.11.15. 15:28:03

Egyszer a reptéren utolért ez a hómaró. A kis ezres Suzukiból nem volt bizalomgerjesztő...

Káposztakukac 2008.11.15. 15:54:18

"Most is vannak rajta közúti járművek! "

hahaha:D 1994 óta nincs CoCom...

zalkapone 2008.11.15. 16:06:14

Már miért ne volna, kedves Káposztakukac? Ha már "hahaha"...

zalkapone 2008.11.15. 16:08:22

Az, hogy bizonyos kereskedelmi megállapodások alapján bizonyos országokkal szemben már nem alkalmazzuk, az nem jelenti azt, hogy nincs, vagy hogy a többi országgal szemben nem kell.

zalkapone 2008.11.15. 16:09:53

Például, csak a tudományos kíváncsiságodat kielégítendő, nézd meg a kettős felhasználású termékekről szóló kormányrendeletet!

zalkapone 2008.11.15. 16:11:11

És igen, bizonyos páncélzattal ellátott gépjárművek továbbra is ebbe a körbe tartoznak.

AnyádnakPalánkot (törölt) 2008.11.15. 16:15:59

Minden tiszteletem azoké, akik hozzá mernek nyúlni az áram alatt lévő távvezetékhez..
Nem idegbajos emberek.

Peteetow · http://www.automentes-szallitas.hu 2008.11.15. 17:18:10

csöcsfej 2008.11.15. 09:04:53

No, valami ilyesmire gondoltam én is! Lássa már mindenki, aki még nem tudja, hogy havat is tud hányni, de azért a terepjáró képessége a legendák sorába emeli!

Káposztakukac 2008.11.15. 18:13:15

zalkapone: szerintem nézz utána, hogy mi is az a CoCom és hogy miről is van az adott cikkel kapcsolatosan szó...

zalkapone 2008.11.15. 19:56:29

Káposztakukac
Hiszed vagy sem, de Magyarországon én vagyok az egyik ember, aki a Cocom-listás termékekkel (is) foglalkozik. És mint feljebb írtam is, vannak olyan gépjárművek, amik ide tartoznak (nem csak a páncélozás, hanem igen, akár a beépített technológiák miatt is). A Cocom nem és kizárólag a lehallgató berendezésekre és a rakétaindító rendszerekre korlátozódik ám!

zalkapone 2008.11.15. 20:04:20

A cikkben pedig azért említik az Unimogot, mint Cocom-listás terméket, mert annak idején hadi célokra készítették őket. És a vasfüggöny erősen szűrte ezeket a termékeket. Aztán jött a boldog rendszerváltás (?), és a vasfüggönyön belülre kerültünk. Most meg inkább már a béke vezérli ezeket az autókat, meg a munka. Viszont Te, mint magánember továbbra sem vehetsz olyat, amin NATO-kompatibilis rádiórendszer található.

ViKo · http://fair.blog.hu 2008.11.15. 20:17:24

nagyon szuper gepek ezek. Az egyik ismerosomnek is van egy hollandiabol bohozot darabja uborkaszedogep van rajta es neha a traktor feladatat is ellatja

zalkapone 2008.11.15. 20:19:31

Káposztakukac
Még valami. Amire Te gondolsz, hogy megszűnt, az maga a szervezet, nem a lista. A lista (amit talán nem helyesen, de továbbra is így hívunk) viszont továbbra is él. Valamelyik reagálásban írtam is, hogy hivatalosan már kettős felhasználású termékeknek nevezik a benne foglaltakat. Országokra nézve meg szerintem kitalálod, hogy melyek ezek (terrorizmus, vallási fanatizmus előnyben)!

zalkapone 2008.11.15. 21:38:30

Remélem most már Káposztakukac sem néz hülyének! :-)

NODOUBTCAR 2008.11.15. 22:26:59

Járnék velük melóba is, de csajozni is első osztályú gépek.
www.kocsibabe.eoldal.hu

2008.11.15. 22:48:48

Ez mennyire (nagyon) volt zártkörű rendezvény? Földi halandó miért nem mehet el egy ilyenre?

A gyerek ezzel tolja otthon, kicsiMOG:
matiz.terep.hu/automotor/uni1
matiz.terep.hu/automotor/uni2

De van THW meg tűzoltóMOG is, sőt, e-bayen van az előző szériás narancssárga is, de k* ritkán.
www.rollytoys.hu/rolly%20trac/036639n.jpg
www.rollytoys.hu/rolly%20trac/037056.jpg
Hólánc, seprű, hátsó rakodó, tolólap, kiegészítő bizbaszok minden van hozzá mint az eredetihez.

qualitaet 2008.11.15. 22:58:48

"Most is vannak rajta közúti járművek!"

Az akkor volt ez meg most van...

"Még valami. Amire Te gondolsz, hogy megszűnt, az maga a szervezet, nem a lista. A lista (amit talán nem helyesen, de továbbra is így hívunk) viszont továbbra is él."

Az, hogy Ti így hívjátok az egy dolog, de azon a tényen egy cseppet sem változtat, hogy Magyaroszágot illetően a büdös életben nem létezett semmilyen tilalom a CoCom részéről a közúti gépjárművek exportját illetően.

Káposztakukac 2008.11.15. 23:05:42

zalkapone: nyugi, nem vagyok hülye. konkrétan még dr. is van a nevemben, ezért pontosan tudom, hogy bizonyos termékeken export-tilalom áll fent, illetve csak előzetes engedéllyel lehet őket az országból kivinni. de ahogy mondod, a CoCom már lassan 15 éve nem létezik, és magyarország soha sem volt tagja, csak szenvedő alanya... az unimog meg egy nagyon sokoldalú járműrendszer amelynek van páncélozott katonai verziója (Dingo I, Dingo II és számos másik...), amelyeket valóban nem lehet például konfliktusövezetbe exportálni(konkrétan a németek az amúgy szövetséges izraelnek nem voltak hajlandóak szállítani egy pár éve...) de ezeknek nem sok közük van az itt bemutatott civil kivitelekhez.

zalkapone 2008.11.15. 23:48:52

Káposztakukac
Nyilvánvaló, hogy a civil verzióknak semmi köze hozzá, de valószínűleg a post írója sem a mai civil Unimogokat emlegette. Én sem azért bátorkodtam megemlíteni, mert a polgári verziók érdekelnének. Én csak azt mondtam, hogy léteznek olyan konfigok, amik ma is ellenőrzés, ill. tilalom alá esnek ebben a témakörben.

zalkapone 2008.11.15. 23:50:43

Qualitaet
"...hogy Magyaroszágot illetően a büdös életben nem létezett semmilyen tilalom a CoCom részéről a közúti gépjárművek exportját illetően"
Szívesen mutatnék neked példát az ellenkezőjére...

qualitaet 2008.11.15. 23:57:37

"konkrétan a németek az amúgy szövetséges izraelnek nem voltak hajlandóak szállítani egy pár éve...)"

Ennek pofonegyszerű, abszolút politikamentes,kereskedelmi oka van.
Kína után Izraelben van a legtöbb "koppintós" cég.
Se szeri se száma azoknak a műszaki termékeknek,technológiáknak amit izraeli cégek egy az egyben lemásoltak, majd piacra dobtak, nem csak konkurenciát teremtve, hanem a silány minőséggel az adott rendszerek hírnevét is csorbították, ezzel duplán megszopatva az eredetit előállító gyártókat.
Perek sokasága folyt(ik), általában erdménytelenül, vagy évekig húzódva.
(Van egy német ügyvéd haverom, csak neki négy ilyen ügye van. Ő mondta,onnan tudom.)
Ezért az önként vállalt embargó az egyetlen védekezési lehetőség.

qualitaet 2008.11.15. 23:58:57

"Szívesen mutatnék neked példát az ellenkezőjére.."

Oszt' mi tart vissza?

Gomulka Béla 2008.11.16. 02:28:16

Tudja hogy milyen érzékeny vagy.

papptibi 2008.11.16. 08:34:52

Úgy látom, a zenét elsöpörte a népharag. Szóval, most annyit tudok ígérni, hogy hétfőn fent lesz a videó natúr verzióban. Bár, most is csak az alapjárati rész alatt van zene, a lényegnél nincs.

Kifordított kacagány 2008.11.16. 20:28:23

NikiLada 2008.11.15. 07:13:33
ha eléállna szerintem ezzel is összejönne:)

zalkapone 2008.11.15. 23:48:52
én ugyan nem vagyok szakmabeli, de azt tudom, hogy egyes munkagépeket minden gond nélkül be lehetett hozni(pl az első cégnél, ahol dolgoztam, a számítástechnikát traktoralkatrész címszóval hozták be), így tekintve, hogy a cikkben szereplő gépek meglehetősen szűk választékban szaladgáltak az utakon, nem zárnám ki a lehetőségét, hogy legálisan kerültek ide.
(ami persze még nem jelenti azt, hogy minden mást is csak úgy be lehetett volna hozni.)

Kifordított kacagány 2008.11.16. 20:29:26

Rocko- · autofilia.blog.hu 2008.11.16. 20:20:06
bachatom, az indáról akkor se jön le rendesen:(

papptibi 2008.11.17. 12:54:00

Kifordított kacagány és a többiek:
sovány vigaszként fel tudom ajánlani ezt
belsoseg.blog.hu/2008/11/17/unimog_homaro_rendezoi_valtozat